Bejelentkezés Regisztráció

Balett-, és Táncművészet


2992 bwagner 2013-03-15 19:14:16 [Válasz erre: 2989 mandarina 2013-03-14 13:15:52]
Speciel franciával semmilyen más nyelven nem fogsz tárgyalni, csak franciául, ami pünkt annyira világnyelv, mint a német. Egy francia, még ha beszél is idegen nyelven, abban sincs köszönet. :P

2991 IVA 2013-03-15 04:17:44 [Válasz erre: 2989 mandarina 2013-03-14 13:15:52]
A pályázati feltételek között szerepel az angol vagy német nyelv folyékony, tárgyalási szintű ismerete. A pályázat elbírálásánál előnyt jelent további világnyelvek, tárgyalási szintű ismerete. Ezzel a tökéletes fogalmazásúnak nem nevezhető kiírás nem állítja, hogy a német világnyelv: a „további” feltehetően az angolra utal. Különben a nyelvek világnyelv voltának megítélése nem egyszerű és nem egyértelmű. Ha a nyelvek anyanyelvként és második tanult nyelvként való használtságát nézzük, a világ legbeszéltebb nyelvei (csökkenő sorrendben) a kínai, az arab, a hindi. A 4. hely az angolé, amelyet a spanyol követ, majd a bengáli, a portugál, az orosz, a japán, a német (100 millió használóval), a koreai, és a francia (78 millió használóval). A magyar nyelvvel 62. helyen állunk (14,5 millióan használjuk). Valószínű, hogy nem ugyanazok a nyelvek világnyelv értékűek a nemzetközi kereskedelemben, a pénzvilágban, a politikai életben, a kultúra és a művészetek egyes ágaiban. Az európai kulturális életben, az irodalom és az opera világában a korántsem listavezető német és francia nyelv jelentősége, fontossága vitathatatlan. Ugyanígy a meg sem említett olaszé az operakultúrában. Tehát a kiírás értelmében pl. a német, és mellé előnyként az orosz vagy a francia ismerete megfelelő kombináció lehet egy balettigazgató erényeként. Két, orosz nyelvterületről származó új balerinánk korábban német nyelvterületen dolgozott: feltételezhető, hogy Európának ezt részét jelenleg „vadászterületnek” lehet tekinteni. Ez az eszmefuttatás nem állásfoglalás a pályázati kiírás mellett vagy ellen, s hogy Solymosi Tamás kiválasztásához vagy ejtéséhez mennyire kapcsolódik, majd kiderül a pályázat eredményének közzétételekor, vagy utána. Csupán azért írtam le, mert felháborodásodban hibásan értelmezted a pályázati kiírásnak ezt az elemét, megfeledkezve a nekem ajánlott kamillateáról.

2990 maracuja 2013-03-14 16:33:06 [Válasz erre: 2989 mandarina 2013-03-14 13:15:52]
...oroszul, spanyolul, franciául...

2989 mandarina 2013-03-14 13:15:52 [Válasz erre: 2988 Aurora 2013-03-14 13:03:18]
Az ész megáll! Nagyon neves balettigazgatók voltak eddig az intézmény élén, anélkü, hogy leadtak volna egy olyan "diplomamunkát" a MTF-en, amely a neten látható Solymosi diplomamunkájaként. Viszont csináltak csodás koreográfiákat. nem olyan összegányolt cuccot, ami a neten látszik. "az angol vagy német nyelv folyékony, tárgyalási szintű ismerete írásban és szóban egyaránt." VAGY???? Mióta a világnyelv a német???? Netán az angolokkal, amerikaikkal, franciákkal kell tárgyalni vele???? "Elvárás a balettegyüttes klasszikus vonalának erősítése" ????? erre már szavam sincs.

2988 Aurora 2013-03-14 13:03:18
(A pályázat olvasható a KIH portálon/) Magyar Állami Operaház balett-igazgató 2013.02.12. A Magyar Állami Operaház művészeti feladatokat ellátó, költségvetési intézmény főigazgatója – a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a művészeti, a közművelődési és a közgyűjteményi területen foglalkoztatott közalkalmazottak jogviszonyával összefüggő egyes kérdések rendezésére szóló 150/1992. (XI.20.) Korm. rendelet 5.§-a alapján, a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény vezető állású munkavállalókra vonatkozó rendelkezései szerint határozott időre pályázatot hirdet a balett-igazgató munkakör betöltésére. A munkaviszony időtartama: határozott idejű 5 évre szóló munkaviszony Foglalkoztatás jellege: Teljes munkaidő A vezetői megbízás időtartama: A vezetői megbízás határozott időre, 5 évre szól. A munkavégzés helye: 1061 Budapest, Andrássy út 22. A munkakörbe tartozó, illetve a vezetői megbízással járó lényeges feladatok: irányítja, tervezi, szervezi és ellenőrzi a MÁO balett művészeti tevékenységét; meghatározza a balett műsorkoncepcióját és az éves műsortervet, a darabok kiválasztását; figyelemmel kíséri a balett utánpótlást, és intézkedéseket tesz annak biztosítására; ellenőrzi az új bemutatókra, felújításokra, beállásokra való felkészülést, a próbákat; kezdeményezi új művek létrehozását szerzőkkel történő alkotói együttműködés kialakításával; részt vesz a balett marketing-, propaganda-, médiakezelési munkájában; kapcsolatot tart a magyar és külföldi táncélet fontosabb intézményeivel; meghatározza /jóváhagyja az operai balettbetétek koreográfusait és szereplőit; gondoskodik a balettegyüttes részére orvosi szolgálat biztosításáról; egyeztet a színpadi műszaki tárakkal azon műsorterv szerinti produkciók, illetve rendezvények lebonyolításáról, melyek művészeti profiljuk szerint szakmai kompetenciájába tartoznak. Munkabér és juttatások: A balett-igazgató havi munkabére nem haladhatja meg - a tárgyév március 1-jétől a következő év február végéig terjedő időszakra vonatkozóan - a Központi Statisztikai Hivatal által hivatalosan közzétett, a tárgyévet megelőző évre vonatkozó nemzetgazdasági havi átlagos bruttó kereset tízszeresét. Pályázati feltételek: koreográfus munkakör betöltéséhez szükséges képesítési feltétellel megegyező felsőfokú végzettség és szakképzettség legalább 5 év nemzetközileg elismert előadó művészeti intézményekben eltöltött szakirányú (szólótáncosként, vezető táncosként eltöltött) szakmai gyakorlat; legalább 2 év nemzetközileg elismert előadó művészeti intézményben, klasszikus balett társulatnál, szakirányú művészeti oktatási intézményben, művészeti és adminisztratív területen szerzett vezetői tapasztalat; büntetlen előélet; az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségek teljesítéséről szóló 2007. évi CLII. törvény alapján vagyonnyilatkozat tétel; az angol vagy német nyelv folyékony, tárgyalási szintű ismerete írásban és szóban egyaránt. A pályázat elbírálásánál előnyt jelent: Vaganova-módszer alapján oktatott művészeti iskolai végzettség; balettmesteri tapasztalat; kiterjedt nemzetközi szakmai (balett, illetve tágabb értelemben vett művészeti) kapcsolatrendszer, mely elősegíti a nemzetközi turnék létrejöttét; nemzetközi elismertség; további világnyelvek, tárgyalási szintű ismerete írásban és szóban egyaránt. A pályázat részeként benyújtandó iratok, igazolások: részletes szakmai önéletrajzot, szakmai vezetői elképzelést, végzettséget, szakképzettséget igazoló okirat másolatot, 3 hónapnál nem régebbi hatósági erkölcsi bizonyítványt, a pályázó nyilatkozatát, hogy a pályázati anyagban foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggésben szükséges kezeléséhez hozzájárul. A pályázatnak részletesen kell szólnia: A pályázó megbízásának időtartamára szóló műsorpolitikájáról. A pályázó hazai és nemzetközi szakmai kapcsolatairól, melyek közép és hosszú távon lehetővé teszik és biztosítják a Magyar Állami Operaház balett társulatának a nemzetközi balett életben történő jelenlétét, együttműködés kialakítását és fenntartását a balettművészet jelentősebb külföldi intézményeivel. A klasszikus és modern balett játszás egyensúlyára vonatkozó elképzeléseiről, hogy az Intézmény mind a hazai, mind a nemzetközi érdeklődésnek és kihívásoknak megfelelhessen. Elvárás a balettegyüttes klasszikus vonalának erősítése régi és új klasszikus sztárbalettek bemutatásával. A hazai kortárs alkotókkal való együttműködési tervekről. A pályázónak rangos külföldi vendégművészek, együttesek budapesti szerepeltetésére vonatkozó elképzeléseiről. A munkakör betölthetőségének időpontja: 2013. augusztus 01. A pályázat benyújtásának határideje: 2013. március 13. A pályázatok benyújtásának módja: Postai úton, a pályázatnak Ókovács Szilveszter nevére a Magyar Állami Operaház címére történő megküldésével (1061 Budapest, Andrássy út 22.). Kérjük a borítékon feltűntetni a pályázati adatbázisban szereplő azonosító számot: Á-1041-1/2013/13., valamint a munkakör megnevezését: balett-igazgató. A pályázat elbírálásának módja, rendje: A pályázatok a benyújtási határidőt követő 30 napon belül a Magyar Állami Operaház főigazgatója által felkért szakmai bizottság véleménye alapján (szükség esetén a pályázó és a bizottság személyes találkozásával) elbírálásra kerülnek. A pályázat tartalmát a megbízón és az elbíráló bizottság tagjain kívül más személlyel nem közöljük. A pályázat eredményéről az érintettek írásbeli értesítést kapnak. A pályázat elbírálásának határideje: 2013. április 12. A pályázati kiírás további közzétételének helye, ideje: http://kih.gov.hu/allasajanlatok/; www.opera.hu A munkáltatóval kapcsolatban további információt a www.opera.hu honlapon szerezhet. A pályázati felhívás közzétevője a Közigazgatási És Igazságügyi Hivatal (KIH). A pályázati felhívás a munkáltató által a KIH részére megküldött adatokat tartalmazza, így annak tartalmáért a pályázatót kiíró szerv felel.

2987 mandarina 2013-03-14 09:54:35 [Válasz erre: 2986 mandarina 2013-03-14 09:53:41]
Bocs: "a pályázathoz a pályázathoz" a pályázathoz a pályázónak"

2986 mandarina 2013-03-14 09:53:41 [Válasz erre: 2984 amoy-g 2013-03-14 09:30:37]
Nyilván úgy írták ki, hogy más ne pályázhasson. Így szebben néz ki, mintha azt írták volna ki, hogy a pályázathoz a pályázathoz csatolni kell a hajbeültetéses reklámhoz készített fotóját.

2985 mandarina 2013-03-14 09:48:36 [Válasz erre: 2983 amoy-g 2013-03-14 08:49:02]
Mondd, ez biztos? Benne volt a pályázat kiírásában, hogy kell a koreográfusi diploma? Mert ha benne volt, akkor van jogi fogás rajta! Mert ha koppintott a diplomamunka, akkor nem felel meg a kiírásnak. "egy szakmabeli azonnal látja, hogy a két történet ugyanaz,és Solymosi nem improvizál, hiszen Zséda ugyanazt a lépést ropja." -- szerintem mindenki látja, szakmán kívülről is, és tudja, hogy nem lehet úgy imprózni, hogy az énekesnő is véletlenül ugyanazt lépi...

2984 amoy-g 2013-03-14 09:30:37 [Válasz erre: 2983 amoy-g 2013-03-14 08:49:02]
Jurányi Patrick egy tapasztalt koreográfus, aki nagy valószinüséggel leendő vagy már meglévő diplomamunkájában komolyabb és összetettebb képeket koreografált színpadra mint a Zséda koncertjére készített odaillő betétszámban látható. Felmerült bennem az a kérdés, hogy miért kell koreográfusnak lennie a balettigazgatónak? ezért extra fizetés jár a balettigazgatói fizetés mellé? de ha mégis koreográfusnak kell lennie, akkor Harangozó Gyula, Seregi László, Fodor Antal nyomdokain ez lenne az új koreográfus minőségi trend a Nemzeti Balettnél?

2983 amoy-g 2013-03-14 08:49:02
Egyre szánalmasabb ami a Nemzeti Balettel történik. De ami méginkább szánalmas, hogy egy ilyen tákolmányra kiadnak egy FELSŐFOKÚ diplomát??? és a tetejében az igazgatói pályázatban követelményként előhivatkoznak erre, mert tudják, hogy Solymosi Tamásnak van???és még magyarázkodnak is???egy szakmabeli azonnal látja, hogy a két történet ugyanaz,és Solymosi nem improvizál, hiszen Zséda ugyanazt a lépést ropja...így bárki lehet diplomás koreográfus úgy tűnik...és igazgató is...inkább elfordítom az arcom, mert szégyenletes amit az elmúlt 3 évben a Nemzeti Balettel művelnek.

2982 IVA 2013-03-14 02:26:31 [Válasz erre: 2977 flavia 2013-03-13 17:01:14]
„Balettberkekben hatalmas vihart kavart a borsonline tegnapi írása” – kezdi újabb cikkét a bulvárlap. Diszkréció, mértéktartás, finomság – vajon a borsonline melyik jellemző tulajdonságának jegyében mond le egy hatalmas vihar leírásáról?... Nem vagyok biztos abban, hogy az Operaháznak minden illetéktelen kérdésre válaszolnia kellene. Azt sem, tudhatom, mennyire elfogadható a közleménye. Mindenesetre, ha igaz, hogy a cink.hu manipulált videót tett közzé, azért felelnie kell, az Operaháznak pedig szerencsés lett volna közölnie a manipuláció elismerésének helyét. Remélhetőleg ráakadunk még. „KÖZLEMÉNY A BorsOnline-on Plágium-ügybe keveredett a balettigazgató, illetve a Cink.hu-n Schmitt Pál az Operában balettozik? Balettplágium-botrány vagy karaktergyilkossági kísérlet? címmel 2013. március 12-én megjelentekre reagálva az alábbi közleményt adjuk közre. A hivatkozott táncbetét egy olyan koncertműsor egyetlen kiragadott produkciója, amelynek számos táncbetétjét koreografálta Jurányi Patrik. A szóban forgó produkció egy duett volt Zséda és Solymosi Tamás előadásában. Zséda szólóestjén természetesen a kiváló énekesnő zenei interpretációja a leghangsúlyosabb elem, ezért a koreográfia megalkotásánál az elsődleges szempont az volt, hogy - bár kettősről van szó - a tánc mégis szólisztikus elemeket tartalmazzon, a vokális produkció markáns kíséreteként. Solymosi Tamás világhírű balettművészként önállóan az ő szakmai kvalitásaihoz illő koreográfiát táncolt volna, ezért a fentieket szem előtt tartva Jurányi Patrik és Solymosi Tamás együtt dolgozták ki a produkció bizonyos mozdulatait, ám a produkció jelentős részében Solymosi Tamás improvizál - a későbbiekben ezt a lépésanyagot rögzítette. A hivatkozott videóanyag manipulált, ezt a cink.hu - amely az anyagot közzétette - is elismeri, gondosan összevágott filmként aposztrofálja. Az Operaház a fenti közlemény nyilvánossá tételével lezártnak tekinti a kreált ügyet.”

2981 IVA 2013-03-14 02:08:58 [Válasz erre: 2976 flavia 2013-03-13 16:59:41]
A táncélet.hu cikke megismétli a cink.hu és a borsonline írásinak tartalmát, nem mellesleg hozzátéve: „Szerkesztőségünk az ügyben az Operaháztól közleményt kapott, melyet az alábbiakban változtatás nélkül közlünk. "A BorsOnline-on Plágium-ügybe keveredett a balettigazgató, illetve a Cink.hu-n Schmitt Pál az Operában balettozik? Balettplágium-botrány vagy karaktergyilkossági kísérlet? címmel 2013. március 12-én megjelentekre reagálva az alábbi közleményt adjuk közre. A hivatkozott táncbetét egy olyan koncertműsor egyetlen kiragadott produkciója, amelynek számos táncbetétjét koreografálta Jurányi Patrik. A szóban forgó produkció egy duett volt Zséda és Solymosi Tamás előadásában. Zséda szólóestjén természetesen a kiváló énekesnő zenei interpretációja a leghangsúlyosabb elem, ezért a koreográfia megalkotásánál az elsődleges szempont az volt, hogy - bár kettősről van szó - a tánc mégis szólisztikus elemeket tartalmazzon, a vokális produkció markáns kíséreteként. Solymosi Tamás világhírű balettművészként önállóan az ő szakmai kvalitásaihoz illő koreográfiát táncolt volna, ezért a fentieket szem előtt tartva Jurányi Patrik és Solymosi Tamás együtt dolgozták ki a produkció bizonyos mozdulatait, ám a produkció jelentős részében Solymosi Tamás improvizál - a későbbiekben ezt a lépésanyagot rögzítette. A hivatkozott videóanyag manipulált, ezt a cink.hu - amely az anyagot közzétette - is elismeri, gondosan összevágott filmként aposztrofálja. Az Operaház a fenti közlemény nyilvánossá tételével lezártnak tekinti a kreált ügyet."

2980 IVA 2013-03-14 02:04:02 [Válasz erre: 2975 murron 2013-03-13 11:56:40]
Kedves Murron, csak azért szólíttattál meg, mert Te raktad be a linket a hozzászólásodba, nyilván nem szándék nélkül, talán mert fontosnak tartottad, kritikát viszont nem fűztél hozzá. Igen, nem mondattanilag kifogásoltam az idézett sorokat, hanem azért, mert úgy gondolom, ha egy lap ilyen ellentmondást állít, és nem akarja kiadni a gerinces informátort, akkor fel kellene tárnia az állítás abszurditását.

2979 IVA 2013-03-14 02:02:14 [Válasz erre: 2974 mandarina 2013-03-13 10:56:42]
Az Operaház közleményéből: „A hivatkozott videóanyag manipulált, ezt a cink.hu - amely az anyagot közzétette - is elismeri, gondosan összevágott filmként aposztrofálja.” Arra nem tér ki a MÁO, hol és milyen formában ismerte el a cink.hu a manipulációt. Ha igaz, saját oldalán is el kellene ismernie. Talán Flavia, aki rátalált erre a médiagyöngyre, amelyről én korábban nem is hallottam, észre fogja venni a helyreigazítást. Te viszont, Mandarina, amíg nincs az ügyről hivatalos szakmai álláspont, mit szakmázol itt össze?

2978 IVA 2013-03-14 01:48:03 [Válasz erre: 2973 mandarina 2013-03-13 10:34:11]
OFF: A közhelyes személyeskedéseid, amelyeket Te nyilván eredetinek és szellemesnek találsz, Téged jellemeznek. Még egyszer nem fogom Neked oldalakon keresztül magyarázni, mi az értelme mindannak, amit leírtál. Sose feledd: a vitán kívül maradó fórumlátogatók is tudnak olvasni. Nem a személyedre szálltam rá, hanem arra, aki állítólagos Solymosi-fanokra utaló személyeskedéssel vezette be közlendőjét, aminek ugyanúgy nincs értelmi fedezete, mint a szakmázásodnak, amit itt folytatsz. Magad mondtad, hogy nem vagy a Magyar Nemzeti Balett tagja, és nem látogatod rendszeresen az operaházi balettelőadásokat. Akkor milyen alapon véleményezed itt a megbízott balettigazgató alkalmasságát? Persze hogy jogod van hozzá. Nekem meg ahhoz, hogy megkérdőjelezzem az értékét.

2977 flavia 2013-03-13 17:01:14
Folytatódik a plágiumügy, nincsenek válaszok borsonline.hu

2976 flavia 2013-03-13 16:59:41
Plágium-ügybe keveredett a balettigazgató tancelet.hu

2975 murron 2013-03-13 11:56:40 [Válasz erre: 2972 IVA 2013-03-13 07:38:06]
Kedves Iva, a mondatok kétségkívül bírnak értelemmel, amennyiben szerepül bennük alany-állítmány a megfelelő sorrendben. Bár gondolom, inkább a tartalmukat firtatod - arról nem tudok nyilatkozni (nem is teljesen értem, miért szólíttattam meg), de annyi szép pályáztatási eljárást láttunk az elmúlt időben, hogy jobb, ha nem fűzök hozzá magánvéleményt. A bulvárlapok pedig mindig is figyelemkeltő és sokszor félrevezető címeket használnak, ezt is megszokhattuk már.

2974 mandarina 2013-03-13 10:56:42 [Válasz erre: 2969 murron 2013-03-13 00:59:22]
Ráadásul a cikk a Bors bulvárlaphoz képes nagyon is szakmai és pontos. Csak az a baj, hogy a táncművészetre nagyon kevesen figyelnek. De ezt a vasat kellene még ütni a szakmának, amíg meleg. Az eredeti cikk címe (a "smitteléssel" kapcsolatban) igencsak találó. És mind a két esetben kivagyiságról szól a történet. Merthogy sehol sincs az megírva, hogy egy köztársasági elnöknek phd-ja kell hogy legyen. Schmitt viszont büszként biggyesztette mindenhol a neve elé a lopott jószágot. Mint ahogy nem elvárás, hogy a Nemzeti Balett igazgatójának koreográfusi diplomája legyen. (Illetve ha a mostani pályázatban elvárás volt, mert személyre írták ki, akkor bizony van jogi fogás az ügyön a lopott diplomamunkával.) Megnézve a videót: 1) Vizsgamunkának harmatos koreográfia (az eredetivel kapcsolatban: Jurányi nem vizsgamunkának szánta, hanem egy ENEKESNŐ produkciójának, aki az éneklés mellett mozog egy kicsit a színpadon a táncos férfi partnerrel, azaz látvány, díszító show-elem, és annak rendben.) Hogy ezzel diplomát lehet szerezni... hát, lehetett. Nyilván úgy álltak hozzá, hogy majd eldönti a piac. DE 2) A két videót összevetve egyértelműen arról van szó, hogy valaki egyszer eltáncolta Jurányi koreográfiáját, majd két év múlva ugyanezt eladta diplomamunkának a saját neve alatt. És ezzel morálisan egy életre elásta magát a szakmában. Nos, egy ilyen ember a Magyar Nemzeti Balett élén több mint pikáns. Persze, ahogy a mostani színházigazgatókat meg egyéb kulturális kinevezéseket nézve, ez a kinevezőket nem fogja zavarni. De azért nem árt nagy nyilvánosságot adni az ügynek, mert ha egyszer majd a kinevezők buknak, az ilyen kinezevezettnek nem lesz többé létjogosultsága a szakmában.

2973 mandarina 2013-03-13 10:34:11 [Válasz erre: 2970 IVA 2013-03-13 05:23:34]
IVA, OFF Higgadje le, plíz. (Kamillatea?)És keress TE vissza a szövegeimben. "gyalázkodásokat írtál az igazgatóra, amiknek semmi közük a megbízatásához ... ha valaki megalapozatlanul mond kígyót, békát valakire. Ez a valaki Te voltál." Nos vállalom, hogy szakmailag nem tartom alkalmas balettigazgatónak, és ehhez a véleményemhez jogom van. Ha te ebbe kígyót-békát, gyalázkodász vizionálsz, azt beszéld meg a pszichológusoddal, de szállj le rólam.

2972 IVA 2013-03-13 07:38:06 [Válasz erre: 2969 murron 2013-03-13 00:59:22]
„A szakmabeliek talán a legesélyesebbek között emlegetik Solymosit. Igaz, forrásaink azt is hozzátették, a kiírásnak számításaik szerint ketten felelnek meg. – A másik lehetséges jelöltet a napokban arra kérték fel, hogy vegyen részt a pályázatok elbírálásában. Így szinte számára is egyértelműsítették, nem számolnak vele Solymosi lehetséges utódjaként”... Szerinted, kedves Murron, van értelmük ezeknek a mondatoknak? Lehet valaki egyszerre aspiráns és elbíráló egy pályázati eljárásban, még ha nem számolnak is vele? Ha Solymosi Tamás diplomája nem érvényes, és ezért nem felel meg a pályázati kiírásnak, főbb lapok, internetes portálok hallgatása esetén sem fogja elnyerni a posztot. Ha egy köztársasági elnököt sikerült eltávolítani a méltóságából, egy megbízott balettigazgató sem fog problémát jelenteni. Ha hasznos és üdvös a Cink cikke, ha nem - a cikk címe szerintem gusztustalan.

2971 IVA 2013-03-13 05:32:34 [Válasz erre: 2965 flavia 2013-03-12 21:02:51]
Nem nézem le a könnyű műfajt, sőt elismerem, hogy annak csak a neve könnyű, művelni nehéz. Mégis csodálkozom, ha ilyen munkával is lehetett koreográfusi diplomát szerezni. Láttam ugyanis Horváth Csaba, Ladányi Andrea és mások koreográfusi diplomamunkáját, élőben, és bár történetesen nem tetszettek, sokkal komolyabb munkának tűntek, mint ez a Bicska Maxi-koreográfia. Ezért azt gyanítom, hogy ez nem is lehetett a klasszikus táncos Solymosi diplomamunkája. De lehet, hogy én becsülöm túl a diploma feltételeit.

2970 IVA 2013-03-13 05:23:34 [Válasz erre: 2966 mandarina 2013-03-12 23:58:56]
OFF: Mandarina! Nem tudom, kikre célzol Solymosi-fanokként többes számban, csak azt vállalom, hogy én szoktam... Nem géppuskatüzet nyitni, és nem bárki legkisebb kritizáló szavára, hanem TÉGED szembesítettelek azzal, hogy olyan gyalázkodásokat írtál az igazgatóra, amiknek semmi közük a megbízatásához. VISSZA LEHET OLVASNI! A „Solymosi-fanok” majd jelentkeznek, ha érintettek, de pl. én nem vagyok Solymosi-fan: igazgatóknak nincsenek rajongóik, Solymosiról, a táncosról pedig egyetlen dicsérő szót sem jegyeztem be erre a fórumra, hiszen táncosként alig ismerem. VISSZA LEHET KERESNI! Csupán értelmezni tudom, ha valaki megalapozatlanul mond kígyót, békát valakire. Ez a valaki Te voltál. Kérlek, a továbbiakban próbálj részt venni Solymosi Tamás lejáratásában és a plágium-ügyéhez való lihegésben úgy, hogy fórumtársakra nem teszel személyeskedő utalásokat, hanem a topic tárgyára szorítkozol: balett- és táncművészet. Előre köszönöm az önmérsékletedet.

2969 murron 2013-03-13 00:59:22 [Válasz erre: 2968 mandarina 2013-03-13 00:14:16]
Itt a link: [url]http://borsonline.hu/20130312_zseda_plagiumugybe_keveredett;Plágium-ügybe keveredett a balettigazgató[/url] Kíváncsi vagyok, átveszik-e a főbb lapok, internetes portálok - és ha igen, lesz-e bármi utóhatása.

2968 mandarina 2013-03-13 00:14:16 [Válasz erre: 2967 murron 2013-03-13 00:04:15]
Melyik az a lap? (Jelzem, az ilyesmi nem bulvár téma sztem,komoly lapokra való. Ilyen demonesztáló videó eddig egyetlen balettigazgatót sem érinthetet at Operában szakmaialag!)

2967 murron 2013-03-13 00:04:15 [Válasz erre: 2966 mandarina 2013-03-12 23:58:56]
Az egyik "neves" bulvárlap oldalára is felkerült, gondolom nyomtatásban is megjelent, vagy meg fog jelenni. Veszélyes dolog ez az internet, nem ártana cenzúrázni! (Viccelek természetesen.)

2966 mandarina 2013-03-12 23:58:56 [Válasz erre: 2965 flavia 2013-03-12 21:02:51]
Megdöbbentő! És sajna az a másik dolog, hogy itt ezen az oldalon Solymosynak olyan fanjai vannak, hogy bárki a legkissebb kritizáló szóval illeti, jön a géppuskatűz. Pedig ez a videó magáért beszél. Az Operaház egyik előző balettigazgatójáról sem lehet találni ilyen szakmailag lejárató felvételt! Merthogy nincs! Azok mind komoly szakemberek voltak. Sajnos a balettal kevesen töródnek. Nagyon jó ez a videó, nagyon jó a címe, de a honlap, amelyen megjelent (noha dicséret neki) nem eléggé ismert. El kellene kezdeni körözni a facebookon ezzel a klassz, találó címmel. Persze értem én, hogy aki felismerhetően kötődik a MNB-hez, az nem kezdheti el körözni a fészen, de kérjen meg egy ismerőst... Noha én nem vagyok táncos, de más szempontból felismerhető lennék, ha én kezdeném körözni.. de kezdje el már valaki, és beszállok, mert ezt a szakmai szégyent nem szabad szó nélkül hagyni!!!

2965 flavia 2013-03-12 21:02:51
http://cink.hu/schmitt-pal-az-operaban-balettozik-balettplagium-botra-452309940 A Nemzeti Balett megbízott igazgatója!!!

2964 murron 2013-03-09 22:51:04 [Válasz erre: 2963 mandarina 2013-03-09 22:17:45]
Hogyhogy eltűnt? Meg mernék esküdni, hogy a múlt héten még ott volt a neve az áprilisi Rómeó előadásoknál Capuletnéként. Amúgy arra is kíváncsi lennék, hogyhogy egy szereposztás táncolja mind a négy előadást? Ilyet szerintem még nem is láttam. Ugye nem arról van szó, hogy a "régieket" (Bajári, Popova, stb) már nem látjuk többet a Rómeóban...?

2963 mandarina 2013-03-09 22:17:45
Jelzem, a MÁO sok táncosnak nem tette méltóvá a búcsút ezena rövid pályán. Szégyen és gyalázat -- de mikor fog ezért szakmailag felelni valaki ???? Csöndesen jelzem, Nagy Tamást a Holland Nemzeti Balett tisztességgel elbúcsúztatta az aktív (és ogen szép) táncosi pályája végeztével. Sajnos sosem tudtam kiutazni, hogy ott lássam. Nagy gond lett volna meghívni, hogy a profi hollland pálya után nálunk, ahol született és tanult, felléphessen egyszer, miután végkép a pilótaságnak szentelné magát??? Nem hinném... csupáncsak gondolni kellett volna rá. DE itthon nem gondolt senki. Ahogy Végh Krisztina, számomra primaballerina mindörökké, úgy tűnt el a MNB honlapjáról, mintha ott sem lett volna. De nekem, az emlékezetemben ott van!!!!!!

2962 mandarina 2013-03-09 17:23:13 [Válasz erre: 2961 Siegfried 2013-03-09 16:23:49]
Ez a Bartók rádió már csak romja a réginek, ahogy az egész közszolgálati média is távol áll az elődjétől. Nem hiszem, hogy bárki azt gondolta, hogy a táncosokat hibáztatod azért, mert Nagy Tamásnak nem volt búcsúfellépése Budapesten. Részemről nagyon sajnálom, hogy nem volt ilyen, bizony elmentem volna mindenáron.

2961 Siegfried 2013-03-09 16:23:49 [Válasz erre: 2949 www 2013-02-26 20:40:12]
A Bartók Rádión szombatonként van egy műsor: "Egy zenemű - több előadás". A műsorvezető egy zenetörténésszel közösen hallgat végig több különböző előadásban egy zeneművet és elmondják véleményüket, melyik és miért tetszik nekik. Milyen jó lenne ha a balettekkel kapcsolatban is lennének hasonló műsorok. Egy jelenetet különböző táncosokkal megtekintve, elemezve. Nyilván kevés fanatikus érdeklődő lenne hozzá, de a balett - mint a művészet egyik ága - megértését segítené. Elnézést kérek az együttes (HNBC) tagjaitól - kivéve azt a bizonyos egy főt - ha megbántottam őket azzal, hogy felelőssé tettem, amiért nem hívták meg Nagy Tamást búcsúelőadásra.

2960 Siegfried 2013-03-09 11:45:38 [Válasz erre: 2895 Búbánat 2013-02-02 15:48:15]
[url]http://7ora7.hu/hirek/beismerte-a-bolsoj-muveszeti-igazgatoja-elleni-tamadast-a-szinhaz-egy-unnepelt-szolotancos;Beismerte a Bolsoj művészeti igazgatója elleni támadást a színház egy ünnepelt szólótáncosa[/url]

2959 Jicky 2013-03-07 13:57:48 [Válasz erre: 2957 murron 2013-03-05 20:54:34]
Néztem, és vegyes érzelmekkel. Örültem, hogy ott vagyok, örültem, hogy éneklem a himnuszt, de nem tetszett a „felhívás a keringőre”, mi az hogy? márpedigaddignemnyitmegaz Erkel,amígneméneklejükelahimnuszt…? Mintha az Erkel megnyitására érkezők közül ez bárkinek is nehezére eshetett volna!? A Pas de trois:…nem láttam korábban sem a Magyar Rapszódiát, sem A Jó és a Rossz kertjébőlt, de nem is szeretném újra megnézni, és nem a táncosok miatt, mert előttük le a kalappal, hanem mert se Fodor Zoltán, se Cameron McMillan műve nem varázsolt el, sőt. Biztos bennem van a hiba. Az Örvényt viszont többször láttam, és szívesen nézem meg máskor is. Máskor is, máshol is, de csak ott, ahol nem fosztják meg a nézőt a katarzisélménytől azzal, hogy az esőt elfújja a szél. Ezt a darabot olyan helyen bemutatni, ahol nem biztosított az esőgép, nagy nemtörődömség az illetékesek részéről, a nézőnek pedig nagy csalódás. Apropó… Elfújta a szél… Látta valaki? Én majd később tudok írni róla.

2958 lujza 2013-03-06 00:39:22 [Válasz erre: 2957 murron 2013-03-05 20:54:34]
Szerintem közepes.

2957 murron 2013-03-05 20:54:34
Nézett valaki Pas de trois-t az Erkelben? Milyen volt?

2956 Siegfried 2013-03-05 20:40:28
Uránia Nemzeti Filmszínház ingyenes Balettfilm Fesztivál 2013. március 15-17. [url]http://www.urania-nf.hu/rendezvenynaptar/130315-17_nureyev.php;http://www.urania-nf.hu/rendezvenynaptar/130315-17_nureyev.php[/url]

2955 Siegfried 2013-03-05 20:21:55
Rudolf Nureyev Nemzetközi Balettverseny 2013. március 19. kedd 19:00 - Elődöntő Magyar Táncművészeti Főiskola 2013. március 20. szerda 19:00 - Elődöntő Magyar Táncművészeti Főiskola 2013. március 21. csütörtök 19:00 - Középdöntő Művészetek Palotája (MÜPA) 2013. március 22. péntek 15:00 Rudolf Nureyev Nemzetközi Balettverseny - Döntő Művészetek Palotája (MÜPA) 2013. március 22. péntek 19:00 - Díjkiosztó gála Művészetek Palotája (MÜPA)

2954 mandarina 2013-03-02 12:30:53 [Válasz erre: 2945 Jicky 2013-02-26 13:39:29]
Én is nagyon köszönöm a részletes beszámolót, és főleg, hogy nemcsak a főszereplőkről írtál, hanem minden szereplőről, aki a darabhoz az előadásával hozzázárult!

2953 mandarina 2013-03-02 12:09:13 [Válasz erre: 2952 Siegfried 2013-03-02 09:32:48]
Hajnalban lesz?????

2952 Siegfried 2013-03-02 09:32:48
M2 TV: 2013.03.03 vasárnap 05:05 - 05:45 Álom és valóság Keveházi Gábor Szereplők: Bán teodóra, Keveházi Gábor, Nagy Zoltán, Pongor Ildikó Rendezte: Csenterics Ágnes

2951 Aurora 2013-02-27 10:50:17
Köszönöm a részletes beszámolókat. Örömmel olvasnám a jövőben is, ha valakinek lesz kedve, ideje, írjon. (i)Bár a főszövegben dátumelírás történt, mai esemény.(/i) http://szinhaz.hu/tanc/50853-a-koztarsasagi-elnok-a-tancmuveszetire-latogat

2950 maracuja 2013-02-27 00:19:33
http://youtu.be/NsG0uhbA4rM

2949 www 2013-02-26 20:40:12 [Válasz erre: 2941 Siegfried 2013-02-24 21:26:11]
Üdvözletem! Nem tudom nem megállni a reakciót erre az bejegyzésre. Tanykpaeva Grand Jete-i messze menően jobbak mint Sarkissova "művésznőé" és kifejezetten szép (egyben nehéz) ha valaki a lehető leghosszabb ideig képes a hátsó lábát egyenesen tartani! Ugyan ízlések és pofonok de csodálkozom hogy ön szerint Liebich Roland hozta legjobban Espada karakterét. Bajári Levente maga a megtestesült Torreádor (és most KARAKTERRŐL beszélünk nem technikáról). Hogy Tsygankova miért nem táncol nálunk nem fizetésfüggő, sokkal inkább vezetés függő!! (Az Elfújta a szélben látható lesz bár kellett érte harcolni)! Ide tartozik az is, hogy Nagy Tamás búcsú előadásáért sem a HNBC a felelős, ezt egy ember dönti el jelenleg!!

2948 Jicky 2013-02-26 15:50:05 [Válasz erre: 2947 Károly 2013-02-26 14:51:11]
A kiírt szereposztás szerint március 10., 16., 17-én táncol. Bízom benne, hogy így lesz.

2947 Károly 2013-02-26 14:51:11
Popova Aleszja is lesérült? Nagyon eltűnt. Azt hittem, hogy az Elfújta a szélben táncolni fog.

2946 Jicky 2013-02-26 14:03:10 [Válasz erre: 2941 Siegfried 2013-02-24 21:26:11]
Holnap és holnapután Tsygankova Anna táncolja Scarlett O'Hara-t az Elfújta a szélben.

2945 Jicky 2013-02-26 13:39:29
Én a 6-dikai (Aliya Tanykpayeva / Leblanc Gergely) és a 17-dikei (Sarkissova Karina / Medvecz József) Don Quijotét láttam. A zene valóban csodálatos, és annak ellenére, hogy a szövegkönyve nem mestermű, én örülök, hogy nem csak Grand Pas de Deux van/volt műsoron. Marius Petipa koreográfiája fantasztikus, felhőtlen szórakozást, teljes kikapcsolódást nyújt. A többi már a táncosokon, a szereposztást „végrehajtókon” múlik. 17-dikén előítéletekkel indultam, és ami Karina Sarkissova „szerepformálását” illeti, hasonlóan érzek, mint Siegfried. Rideg, szőke balerinára számítottam, ehelyett barnított, temperamentumos Kitri érkezett a színpadra. Szemmel láthatóan jól érezte magát e szerepben, és kiválóan is alakította. Technikai alakításával azonban nem egyezik a véleményem Siegfrieddel. Karina olyannak tűnt, mintha „csak” végezné a munkáját, hol jobban, hol kevésbé, Aliyát pedig körüllengte -amit IVA is említett- az őszinte szeret és élvezet a táncban, és a kiváló tánctudás, a könnyedség, fesztelenség, viszont Belőle kevésbé érződött a spanyol vérmérséklet. (A fiatal) Tatjána szerepe az Anyeginből teljesen illett hozzá, szerintem az ilyen kis finom szerepek állnak jól neki, bár, már az utolsó jelenetnél sem éreztem rászabottnak; és szerintem Scarlettként az Elfújta a szélből megintcsak nem fog belőle kijönni a „Scarlettes” jellem, noha, abban biztos vagyok, hogy technikailag kiváló lesz. Mindent összevetve mindkét előadás nagyon tetszett, mégis azt érzem, és úgy gondolom, hogy ezt a színvonalat hozta volna a volt-meglévő társulat! … Basil szerepében nekem Leblanc Gergely jobban tetszett, gyönyörű a mozgása, alkata; kedves, ártatlan kisugárzása van. Medvecz József táncát is nagyon kedvelem, de szerintem az Ő esetében sem volt ideáils a szerepválasztás, ha Rá gondolok, elsőként Alekszej jut eszembe a Karamazov testvérekből. A Radinya Dace-Majoros Balázs párost idén nem láttam, de szerintem ők nagyon jól hozták a formájukat, mind technikailag, mind karakterformálásban. A Mercedest alakító Jessica Carulla Leon valóban nagyon ügyes volt, Pazár Krisztinát sajnos nem láttam, de szerintem ő is elragadó lehetett, és az, hogy végül Kozmér Alexandra nem táncolt, szerintem nem „csupán” a sérülés miatt alakult így. Lehet, hogy Liebich Roland inkább spanyol macho alkat, Espada szerepében nekem mégis Cserta József tetszett jobban, aki sokkal elegánsabban táncol, de talán Bajári Levente lehetett a nyerő Espada (?). A cigánylányt táncoló Juratsek Julianna és a cigányt alakító Solti Csaba káprázatos volt. Én még kiemelném Kitri barátnőiként táncoló Pap Adrienn és Boros Ildikó párost, akik teljesen együtt rezzentek, és kiválóan táncoltak, és természetesen Kerényi Miklós Dávidot, akinek a fiatal szolga szerepében valóban nem volt sok lehetősége kibontakozni. Mindannyiuknak köszönöm a szép estét!

2944 Búbánat 2013-02-25 12:07:27 [Válasz erre: 2925 mandarina 2013-02-23 22:27:26]
Itt olvasható az említett teljes interjú (melyből korábban idéztem): [url] http://ujember.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=21268:testbeszéd-és-írott-szó&Itemid=127; Szezonközi beszélgetés Apáti Bencével [/url]

2943 IVA 2013-02-25 03:37:07 [Válasz erre: 2941 Siegfried 2013-02-24 21:26:11]
Köszönet a beszámolódért, kedves Siegfried! OFF: A fiatal gyengén látók érdekében jegyzem meg, hogy a rossz látás nem csak korfüggő. Hiszen van, aki már gyerekkorában is csak szemüveggel tud olvasni. A nagyon apró betű korunk divatja: visszaélés az elektronika korlátlan lehetőségeivel. Az a baj, hogy a szemüvegeseknek, fiataloknak és öregeknek, még erősebb szemüveg, vagy nagyítólencse kell hozzá.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.