3039 mandarina 2013-03-21 14:19:03 [Válasz erre: 3038 Aurora 2013-03-21 13:57:59]
Az egyiket már bekopyztam, bekopyzom a másikat is, ami válasz az előző hozzászólásra: Kedves Tímár István! Önnek teljesen igaza van abban, hogy oktatásügyi illetékeseket kellene küldeni az MTF-re, hiszen a diplomaszerzés nevetséges bizonyos esetekben. Solymosi Tamás egészen pontosan milyen szakon szerzett Ön szerint diplomát? Számomra ugyanis nem világos, hogy táncpedagógusi vagy koreográfus szakon. Pedig nem az Ön által Kiss Gizi figyelmébe ajánlott színházi portálokat látogatom, hanem tánckritikusként azokra írok - közel nyolc éve. (Bizonyára ismerős is Önnek a nevem, ha gyakran jár ezeken a lapokon.) Önhöz az lenne a kérdésem, hogy a „koreográfus munkakör betöltéséhez szükséges képesítési feltétellel megegyező felsőfokú végzettség és szakképzettség” Ön szerint nem jelenti azt, hogy a jelölt képes legyen koreográfiákat (teljes estéseket) színpadra állítani? Ön azt írja, "viszont megfelelhet arra, hogy az együttes vezetője képes legyen koreográfusokat és koreográfiákat érintő döntésekre" - nos ezt művészeti vezetői feladatnak gondolom, és a művészeti vezetőnek nem dolga koreográfusként tevékenykedni. Ne keverjük össze a dolgokat.
Az egyiket már bekopyztam, bekopyzom a másikat is, ami válasz az előző hozzászólásra: Kedves Tímár István! Önnek teljesen igaza van abban, hogy oktatásügyi illetékeseket kellene küldeni az MTF-re, hiszen a diplomaszerzés nevetséges bizonyos esetekben. Solymosi Tamás egészen pontosan milyen szakon szerzett Ön szerint diplomát? Számomra ugyanis nem világos, hogy táncpedagógusi vagy koreográfus szakon. Pedig nem az Ön által Kiss Gizi figyelmébe ajánlott színházi portálokat látogatom, hanem tánckritikusként azokra írok - közel nyolc éve. (Bizonyára ismerős is Önnek a nevem, ha gyakran jár ezeken a lapokon.) Önhöz az lenne a kérdésem, hogy a „koreográfus munkakör betöltéséhez szükséges képesítési feltétellel megegyező felsőfokú végzettség és szakképzettség” Ön szerint nem jelenti azt, hogy a jelölt képes legyen koreográfiákat (teljes estéseket) színpadra állítani? Ön azt írja, "viszont megfelelhet arra, hogy az együttes vezetője képes legyen koreográfusokat és koreográfiákat érintő döntésekre" - nos ezt művészeti vezetői feladatnak gondolom, és a művészeti vezetőnek nem dolga koreográfusként tevékenykedni. Ne keverjük össze a dolgokat.
3038 Aurora 2013-03-21 13:57:59 [Válasz erre: 3034 mandarina 2013-03-21 12:37:33]
3034: „A "újságíró" semmire nem kérdez rá, semminek nem jár utának, az egyik fél meghallgatása után csak annyi önállót tesz hozzá: hogy akkor Kocsisról is be lehet bizonyítani, hogy felvételről szólt a zene a vizsgáján... Ez a mikrofonállványkodásnak is az alja.” Nem kerestem utána, hogy készült a http://szinhaz.hu/tanc/51225-bmindannyian-ugyanazt-mondjukr-n-solymosi-tamas-valaszol cikk, viszont Kocsis Zoltán és Cseh Laci nevének ilyen módon való megemlítése felháborít, és minősíti a tudósítónőt. Azt sem tudom, minek járt és minek nem járt utána, de hogy Krupa Zsófia sok mindennek nem jár utána, amiről ír, azzal már találkoztam. Legutóbb, amikor a 2013. február 6-dika óta műsoron lévő Don Quijote balettről szóló február 12-én közölt cikkében (http://www.fidelio.hu/tanc/ajanlo/szelmalmok_az_operahazban) január közepi szereposztást emleget, holott már január végén a honlapról ismert volt, hogy magyar helyett mégsem magyar táncol. Sajnos én nem látom a cikk alatt a hozzászólásokat. Hol lehet elolvasni Vida Virág teljes hozzászólását?
3034: „A "újságíró" semmire nem kérdez rá, semminek nem jár utának, az egyik fél meghallgatása után csak annyi önállót tesz hozzá: hogy akkor Kocsisról is be lehet bizonyítani, hogy felvételről szólt a zene a vizsgáján... Ez a mikrofonállványkodásnak is az alja.” Nem kerestem utána, hogy készült a http://szinhaz.hu/tanc/51225-bmindannyian-ugyanazt-mondjukr-n-solymosi-tamas-valaszol cikk, viszont Kocsis Zoltán és Cseh Laci nevének ilyen módon való megemlítése felháborít, és minősíti a tudósítónőt. Azt sem tudom, minek járt és minek nem járt utána, de hogy Krupa Zsófia sok mindennek nem jár utána, amiről ír, azzal már találkoztam. Legutóbb, amikor a 2013. február 6-dika óta műsoron lévő Don Quijote balettről szóló február 12-én közölt cikkében (http://www.fidelio.hu/tanc/ajanlo/szelmalmok_az_operahazban) január közepi szereposztást emleget, holott már január végén a honlapról ismert volt, hogy magyar helyett mégsem magyar táncol. Sajnos én nem látom a cikk alatt a hozzászólásokat. Hol lehet elolvasni Vida Virág teljes hozzászólását?
3037 mandarina 2013-03-21 13:06:29 [Válasz erre: 3032 murron 2013-03-21 11:59:35]
Én is sok táncost hiányolok.
Én is sok táncost hiányolok.
3036 mandarina 2013-03-21 13:04:55 [Válasz erre: 3033 Cilike 2013-03-21 12:03:00]
Ha jól látom, akkor Medvecz Józsefről és Alya Tanykpayeváról van benne szó
Ha jól látom, akkor Medvecz Józsefről és Alya Tanykpayeváról van benne szó
3035 mandarina 2013-03-21 12:38:13 [Válasz erre: 3033 Cilike 2013-03-21 12:03:00]
Cilike, köszönöm, de online is elérhető?
Cilike, köszönöm, de online is elérhető?
3034 mandarina 2013-03-21 12:37:33 [Válasz erre: 3031 miketyson 2013-03-21 11:47:03]
Nagyon érdemes elolvasni a hozzászólásokat, Vida Virág, aki TÁNCSZAKÍRÓ nagyon sokat és jókat szólt hozzá. A szinhaz.hu-ról idézett eset az, amikor egy (valamikor) nívós orgánum felületesebb írást közöl le egy bulvárlapnál. Az "újságíró" (rá lehet keresni a neten) egyszerűen odatartotta a mikrofont Solymosy elé. Aki azt állítja (ha lefejtjük a nagy önfényezést), hogy a Jurányi Patrick-koerográfiában volt neki egy néhány perces saját imprója, és arra építette a diplomamunkáját. A "újságíró" semmire nem kérdez rá, semminek nem jár utának, az egyik fél meghallgatása után csak annyi önállót tesz hozzá: hogy akkor Kocsisról is be lehet bizonyítani, hogy felvételről szólt a zene a vizsgáján... Ez a mikrofonállványkodásnak is az alja. Vida Virág hozzászólásai a cikkhez viszont nagyon tanulságosak, pl: "ám nem értem, hogy egy leendő koreográfussal/táncpedagógussal szemben miért nem elvárása az MTF-nek, hogy diplomamunkaként új, addig még sehol be nem mutatott etűdöt készítsen. Mondjuk a koreográfus szak (is) vicc és az intézményen belüli összefonódások is. Az is érdekelne, hogy milyen műfajban kapott koreográfusi? táncpedagógusi? diplomát Solymosi Tamás? Show? És komolyan, egy rövid leadott videót elfogad az MTF? De van itt más gond is. Pédául Zséda menedzserének hozzáfűzése kimaradt Somlymosi Tamás szövegéből...és, hát a magyar nyelv néha becsapós... A cink.hu cikkéből (majdnem) nem derül ki pontosan, hogy Jurányi Patrick mit is támasztott alá, hogy ki a koreográfus... Íme az idézet, amelyre Solymosi Tamás hivatkozik: "Solymosi azt mondta a Cinknek, hogy valószínűleg egyszerűen lemaradt a lis...táról a neve mint koreográfus. Zséda menedzsere viszont azt nyilatkozta, hogy Solymosi Tamást mint koreográfus kérték ugyan fel, végül mégis Jurányi Patrik koreografálta a koncertet, és Solymosi Tamás mint táncos sztárvendég lépett fel. Jurányi Patrik alátámasztotta, hogy koreográfusként vett részt a produkcióban, amihez annyit tett még hozzá, hogy nincs tudomása a koreográfia további sorsáról." Akárhogy volt is, a videó csak összevégva van (nem manipulálva), még ha pár mozdulat, amit kivágtak eltérő is, legnagyobb része egyezik és rendkívül kínos, hogy a Nemzeti Balett megbízott igazgatójának magyarázkodnia kell. Csak remélni tudom, hogy a DLA-n eredetibbre sikerül a diplomamunka...."
Nagyon érdemes elolvasni a hozzászólásokat, Vida Virág, aki TÁNCSZAKÍRÓ nagyon sokat és jókat szólt hozzá. A szinhaz.hu-ról idézett eset az, amikor egy (valamikor) nívós orgánum felületesebb írást közöl le egy bulvárlapnál. Az "újságíró" (rá lehet keresni a neten) egyszerűen odatartotta a mikrofont Solymosy elé. Aki azt állítja (ha lefejtjük a nagy önfényezést), hogy a Jurányi Patrick-koerográfiában volt neki egy néhány perces saját imprója, és arra építette a diplomamunkáját. A "újságíró" semmire nem kérdez rá, semminek nem jár utának, az egyik fél meghallgatása után csak annyi önállót tesz hozzá: hogy akkor Kocsisról is be lehet bizonyítani, hogy felvételről szólt a zene a vizsgáján... Ez a mikrofonállványkodásnak is az alja. Vida Virág hozzászólásai a cikkhez viszont nagyon tanulságosak, pl: "ám nem értem, hogy egy leendő koreográfussal/táncpedagógussal szemben miért nem elvárása az MTF-nek, hogy diplomamunkaként új, addig még sehol be nem mutatott etűdöt készítsen. Mondjuk a koreográfus szak (is) vicc és az intézményen belüli összefonódások is. Az is érdekelne, hogy milyen műfajban kapott koreográfusi? táncpedagógusi? diplomát Solymosi Tamás? Show? És komolyan, egy rövid leadott videót elfogad az MTF? De van itt más gond is. Pédául Zséda menedzserének hozzáfűzése kimaradt Somlymosi Tamás szövegéből...és, hát a magyar nyelv néha becsapós... A cink.hu cikkéből (majdnem) nem derül ki pontosan, hogy Jurányi Patrick mit is támasztott alá, hogy ki a koreográfus... Íme az idézet, amelyre Solymosi Tamás hivatkozik: "Solymosi azt mondta a Cinknek, hogy valószínűleg egyszerűen lemaradt a lis...táról a neve mint koreográfus. Zséda menedzsere viszont azt nyilatkozta, hogy Solymosi Tamást mint koreográfus kérték ugyan fel, végül mégis Jurányi Patrik koreografálta a koncertet, és Solymosi Tamás mint táncos sztárvendég lépett fel. Jurányi Patrik alátámasztotta, hogy koreográfusként vett részt a produkcióban, amihez annyit tett még hozzá, hogy nincs tudomása a koreográfia további sorsáról." Akárhogy volt is, a videó csak összevégva van (nem manipulálva), még ha pár mozdulat, amit kivágtak eltérő is, legnagyobb része egyezik és rendkívül kínos, hogy a Nemzeti Balett megbízott igazgatójának magyarázkodnia kell. Csak remélni tudom, hogy a DLA-n eredetibbre sikerül a diplomamunka...."
3033 Cilike 2013-03-21 12:03:00
Az új Operamagazinban több balett vonatkozású cikk van, gondolom, érdekel titeket.
Az új Operamagazinban több balett vonatkozású cikk van, gondolom, érdekel titeket.
3032 murron 2013-03-21 11:59:35 [Válasz erre: 3030 IVA 2013-03-21 02:39:15]
Kedves Iva, én is értem és megértem a soraidat, köszönöm, hogy leírtad a gondolataidat. Az Operaházat veszteség nem azért éri, mert én egymagam távolmaradok egy előadásról. Ha már többen hasonlóan vélekednek (amit persze nem tudhatok), akkoz viszont már igen. A balettrajongók pedig úgy tűnik, elég kevesen lehetnek, ha egy Balanchine-est szégyenszemre negyedházakkal futott, majd idejekorán lekerült a műsorról - talán megérné egy picit jobban odafigyelni rájuk. Gondolom, nem értetted félre, amit a külföldi táncosokról írtam, de azért tisztázni szeretném, hogy természetesen nem velük van bajom. Az általad sorolt nevekkel annyi a különbség, hogy nem kiváló tehetségű hazai táncosaink helyére kerültek rögvest első magáncásokként egy-egy főszerep alapján (vagy csak rosszul emlékszem), hanem a társulat részévé váltak és kisebb szerepekben is láttuk őket. Ez pedig nagy különbség, amit nyilván te is érzékelsz. S ha már az eltűnésekről van szó, az Erkel Színházbéli Örvény kapcsán jutott eszembe, hogy régóta nem láttam Bacskai Ildikó nevét, a közelgő Szentivánéji álomból hiányolom Csonka Roland Zubolyát, és még sorolhatnám. Ezek a kiváló táncosok hova tűntek? Miért nem tudunk róluk semmit?
Kedves Iva, én is értem és megértem a soraidat, köszönöm, hogy leírtad a gondolataidat. Az Operaházat veszteség nem azért éri, mert én egymagam távolmaradok egy előadásról. Ha már többen hasonlóan vélekednek (amit persze nem tudhatok), akkoz viszont már igen. A balettrajongók pedig úgy tűnik, elég kevesen lehetnek, ha egy Balanchine-est szégyenszemre negyedházakkal futott, majd idejekorán lekerült a műsorról - talán megérné egy picit jobban odafigyelni rájuk. Gondolom, nem értetted félre, amit a külföldi táncosokról írtam, de azért tisztázni szeretném, hogy természetesen nem velük van bajom. Az általad sorolt nevekkel annyi a különbség, hogy nem kiváló tehetségű hazai táncosaink helyére kerültek rögvest első magáncásokként egy-egy főszerep alapján (vagy csak rosszul emlékszem), hanem a társulat részévé váltak és kisebb szerepekben is láttuk őket. Ez pedig nagy különbség, amit nyilván te is érzékelsz. S ha már az eltűnésekről van szó, az Erkel Színházbéli Örvény kapcsán jutott eszembe, hogy régóta nem láttam Bacskai Ildikó nevét, a közelgő Szentivánéji álomból hiányolom Csonka Roland Zubolyát, és még sorolhatnám. Ezek a kiváló táncosok hova tűntek? Miért nem tudunk róluk semmit?
3031 miketyson 2013-03-21 11:47:03 [Válasz erre: 3029 IVA 2013-03-20 18:27:02]
azért ne csak a bors legyen az egyetlen kulturális kútfő. http://szinhaz.hu/tanc/51225-bmindannyian-ugyanazt-mondjukr-n-solymosi-tamas-valaszol
azért ne csak a bors legyen az egyetlen kulturális kútfő. http://szinhaz.hu/tanc/51225-bmindannyian-ugyanazt-mondjukr-n-solymosi-tamas-valaszol
3030 IVA 2013-03-21 02:39:15 [Válasz erre: 3027 murron 2013-03-20 11:56:39]
Kedves Murrin, értem és megértem, amit mondasz. Magam is voltam úgy, jóval régebben, hogy amikor eltűnt a repertoárról kedvenc darabjaimnak jelentős része (mert rendszerváltás volt és vezetőváltások), és számomra kevésbé érdekes egyéniségekre cserélődött a társulat, többé nem néztem meg oly sok előadást, és olyan következetes szisztémában, mint korábban. Ma sem vagyok olyan lelkes látogató. „Az Operaház vezetőségét, mint azt már többször megállapítottuk, mintha egyáltalán nem érdekelné a közönsége. Ez szomorú.” – Ezzel a gondolatoddal is egyetértek, de hozzá kell tennem: ez a jelenség nem alapvetően a jelenlegi főigazgató, Ókovács Szilveszter és a megbízott balettigazgató, Solymosi Tamás nevéhez, rövid ideje tartó érájához köthető. Amíg nem volt internet, nem volt honlapjuk a színházaknak, az Operaház bemutatóinak szereposztásáról egy-másfél hónappal korábban, az utcai plakátokról értesülhetett a közönség, a repertoár-előadások napi szereposztásáról egy-másfél héttel korábban, az Opera hirdetőoszlopokra ragasztott műsorplakátjairól és az akkor még hetente megjelenő Pesti Műsorból. Amikor már elegem volt abból, hogy a nem időben történő tájékoztatás nincs összhangban a jegyelővétellel, rászoktam arra, hogy havonta bejárjak az Operaház szervezési osztályára (akkor ez nem a színház épületében volt), ahol egy stencilezett házi példányról állva (olykor fűtött helyiségben, télikabátban állva) kikörmöljem a soron következő hónap szereposztás-tervezetét – ám csak az operaelőadásokét! A balettét nem tüntették fel, ami megfelelt a mai N.N. jelzésnek. Az Operaháznak mindig csak az volt fontos, hogy műsorpolitikai és művészeti elvárásoknak megfeleljen, és a másfél ezer, illetve kétezer férőhelyes házakat megtöltse a bérletes és a jegyet váltó közönséggel. Az ilyen-olyan mániás rajongókat valószínűleg futóbolondnak tekintette, és ez ma sincs másképp. Nemigen éri veszteség az intézményt azért, mert Te távol maradsz egy előadásról, ha nem tudtad meg idejében a szereposztást, és mert mire az megjelent, már nem kaptál jó jegyet, hiszen a jegyet megvette más. Ezért beszéltelek le arról, hogy kisebb-nagyobb baráti kört takaró többes számban „fenyegetőzzél”. Szintén nem Solymosi Tamás vezetése alatt kezdődött az idegen nevek sokasodása a színlapokon. Popova Aleszja (aki persze nem külföldi), Irina Tsymbal, Anna Tsygankova, Radinya Dace, Komarov Alexander nem az utóbbi két évben került a társulatba, a közönség mégis megszokta, megszerette őket, és lám, hiányolja is, aki „eltűnik” közülük. Amit a Facebook-kapcsolat gyakorlatáról írsz, nem szép, és főleg éppen annak nem felel meg, amire hivatott lenne.
Kedves Murrin, értem és megértem, amit mondasz. Magam is voltam úgy, jóval régebben, hogy amikor eltűnt a repertoárról kedvenc darabjaimnak jelentős része (mert rendszerváltás volt és vezetőváltások), és számomra kevésbé érdekes egyéniségekre cserélődött a társulat, többé nem néztem meg oly sok előadást, és olyan következetes szisztémában, mint korábban. Ma sem vagyok olyan lelkes látogató. „Az Operaház vezetőségét, mint azt már többször megállapítottuk, mintha egyáltalán nem érdekelné a közönsége. Ez szomorú.” – Ezzel a gondolatoddal is egyetértek, de hozzá kell tennem: ez a jelenség nem alapvetően a jelenlegi főigazgató, Ókovács Szilveszter és a megbízott balettigazgató, Solymosi Tamás nevéhez, rövid ideje tartó érájához köthető. Amíg nem volt internet, nem volt honlapjuk a színházaknak, az Operaház bemutatóinak szereposztásáról egy-másfél hónappal korábban, az utcai plakátokról értesülhetett a közönség, a repertoár-előadások napi szereposztásáról egy-másfél héttel korábban, az Opera hirdetőoszlopokra ragasztott műsorplakátjairól és az akkor még hetente megjelenő Pesti Műsorból. Amikor már elegem volt abból, hogy a nem időben történő tájékoztatás nincs összhangban a jegyelővétellel, rászoktam arra, hogy havonta bejárjak az Operaház szervezési osztályára (akkor ez nem a színház épületében volt), ahol egy stencilezett házi példányról állva (olykor fűtött helyiségben, télikabátban állva) kikörmöljem a soron következő hónap szereposztás-tervezetét – ám csak az operaelőadásokét! A balettét nem tüntették fel, ami megfelelt a mai N.N. jelzésnek. Az Operaháznak mindig csak az volt fontos, hogy műsorpolitikai és művészeti elvárásoknak megfeleljen, és a másfél ezer, illetve kétezer férőhelyes házakat megtöltse a bérletes és a jegyet váltó közönséggel. Az ilyen-olyan mániás rajongókat valószínűleg futóbolondnak tekintette, és ez ma sincs másképp. Nemigen éri veszteség az intézményt azért, mert Te távol maradsz egy előadásról, ha nem tudtad meg idejében a szereposztást, és mert mire az megjelent, már nem kaptál jó jegyet, hiszen a jegyet megvette más. Ezért beszéltelek le arról, hogy kisebb-nagyobb baráti kört takaró többes számban „fenyegetőzzél”. Szintén nem Solymosi Tamás vezetése alatt kezdődött az idegen nevek sokasodása a színlapokon. Popova Aleszja (aki persze nem külföldi), Irina Tsymbal, Anna Tsygankova, Radinya Dace, Komarov Alexander nem az utóbbi két évben került a társulatba, a közönség mégis megszokta, megszerette őket, és lám, hiányolja is, aki „eltűnik” közülük. Amit a Facebook-kapcsolat gyakorlatáról írsz, nem szép, és főleg éppen annak nem felel meg, amire hivatott lenne.
3029 IVA 2013-03-20 18:27:02 [Válasz erre: 3026 mandarina 2013-03-20 11:11:33]
2013.03.20. 08:00 A Bors szerint „már holnap eldőlhet, ki lesz az Operaház új balettigazgatója”. „A pályázatokat értékelő bizottságba Ókovács Szilveszter meghívta Szakály Györgyöt is”. Szakály György: „Nem tudom konkrétan, kik pályáztak, köztük van-e Solymosi Tamás.” Hogyan dőlhet el holnap, ki lesz az Operaház új balettigazgatója, ha a pályázatokat értékelő bizottság egyik tagja ma még nem tudja „konkrétan”, kik pályáztak, köztük van-e Solymosi Tamás”??? Köteles-e egy intézmény főigazgatója reagálni olyan bulvárlap kérdésére, amelynek az írásában még szimpla logika sincs? A bulvár- és szennylapokon kívül Magyarországon létezik nem bulvár ellenzéki média is, nem kevés és korántsem halvérű sajtóorgánummal. Mi lehet az oka annak, hogy azok nem foglalkoznak (még) ezzel a plágiumüggyel (vagy „plágiumüggyel”)?
2013.03.20. 08:00 A Bors szerint „már holnap eldőlhet, ki lesz az Operaház új balettigazgatója”. „A pályázatokat értékelő bizottságba Ókovács Szilveszter meghívta Szakály Györgyöt is”. Szakály György: „Nem tudom konkrétan, kik pályáztak, köztük van-e Solymosi Tamás.” Hogyan dőlhet el holnap, ki lesz az Operaház új balettigazgatója, ha a pályázatokat értékelő bizottság egyik tagja ma még nem tudja „konkrétan”, kik pályáztak, köztük van-e Solymosi Tamás”??? Köteles-e egy intézmény főigazgatója reagálni olyan bulvárlap kérdésére, amelynek az írásában még szimpla logika sincs? A bulvár- és szennylapokon kívül Magyarországon létezik nem bulvár ellenzéki média is, nem kevés és korántsem halvérű sajtóorgánummal. Mi lehet az oka annak, hogy azok nem foglalkoznak (még) ezzel a plágiumüggyel (vagy „plágiumüggyel”)?
3028 mandarina 2013-03-20 12:28:14 [Válasz erre: 3027 murron 2013-03-20 11:56:39]
Minden szavaddal egyetértek.
Minden szavaddal egyetértek.
3027 murron 2013-03-20 11:56:39 [Válasz erre: 3025 IVA 2013-03-20 01:44:48]
Kedves Iva, a válaszok a kérdéseidre igen egyszerűek. Valóban nem a balettelőadásokra jegyet váltó közönség egészének nevében írtam, csupán a közvetlen környezetemét, akik között hál'Isten több rendszeres balettlátogató is akad. Mivel beszélgetni is szoktunk, jól ismerem a véleményüket, ami egészen hasonló a magaméhoz. Nem keresünk más helyet, mivel egyéb kulturális intézményekben is rendszeresen előfordulunk, tehát nemes egyszerűséggel csak nem váltunk majd jegyet. Ahogy tesszük ezt olyankor is, ha nem a kedvünkre való szereposztást olvasunk a honlapon (már amennyiben akad szereposztás, amit elolvashatunk azon a honlapon) - ilyenkor vagy másik napot választottunk, vagy az adott szériában nem néztük meg az adott előadást. Nem halunk bele. Azt bármelyik színházi intézmény megteheti, hogy lecseréli a közönségét, de általában ezt a kérdést igen óvatosan közelítik meg (ld. a Madách Kamara Örkény Színházzá történő átalakulását anno), persze a mai feszített légkörben akadnak kivételek, ahol már magát a közönséget is kritika éri (ld. a Nemzeti Színház igazgatóváltása körül kialakult helyzetet). Az Operaház vezetőségét, mint azt már többször megállapítottuk, mintha egyáltalán nem érdekelné a közönsége. Ez szomorú. A Diötörőre felhozott példád annyiban nem állja meg a helyét, hogy az az egyetlen olyan balett, amit még olyan emberek is megnéznek, akik magát a műfajt nem kedvelik, vagy ha nincs is ellenérzésük azzal szemben, semmiképp sem rendszeres látogatók. Rendben, engedékeny vagyok, azzal is beérem, ha nem lesznek búcsúfellépések :) de akkor legalább valamilyen információs sztrádán tudassák, hogy X vagy Y Z-edik jubileuma következik. A Facebookos kérdéseket, ha utánaolvasol, láthatod, hogy többnyire válasz nélkül hagyják - ha nem tetszik nekik egy bejegyzés, még le is törlik.
Kedves Iva, a válaszok a kérdéseidre igen egyszerűek. Valóban nem a balettelőadásokra jegyet váltó közönség egészének nevében írtam, csupán a közvetlen környezetemét, akik között hál'Isten több rendszeres balettlátogató is akad. Mivel beszélgetni is szoktunk, jól ismerem a véleményüket, ami egészen hasonló a magaméhoz. Nem keresünk más helyet, mivel egyéb kulturális intézményekben is rendszeresen előfordulunk, tehát nemes egyszerűséggel csak nem váltunk majd jegyet. Ahogy tesszük ezt olyankor is, ha nem a kedvünkre való szereposztást olvasunk a honlapon (már amennyiben akad szereposztás, amit elolvashatunk azon a honlapon) - ilyenkor vagy másik napot választottunk, vagy az adott szériában nem néztük meg az adott előadást. Nem halunk bele. Azt bármelyik színházi intézmény megteheti, hogy lecseréli a közönségét, de általában ezt a kérdést igen óvatosan közelítik meg (ld. a Madách Kamara Örkény Színházzá történő átalakulását anno), persze a mai feszített légkörben akadnak kivételek, ahol már magát a közönséget is kritika éri (ld. a Nemzeti Színház igazgatóváltása körül kialakult helyzetet). Az Operaház vezetőségét, mint azt már többször megállapítottuk, mintha egyáltalán nem érdekelné a közönsége. Ez szomorú. A Diötörőre felhozott példád annyiban nem állja meg a helyét, hogy az az egyetlen olyan balett, amit még olyan emberek is megnéznek, akik magát a műfajt nem kedvelik, vagy ha nincs is ellenérzésük azzal szemben, semmiképp sem rendszeres látogatók. Rendben, engedékeny vagyok, azzal is beérem, ha nem lesznek búcsúfellépések :) de akkor legalább valamilyen információs sztrádán tudassák, hogy X vagy Y Z-edik jubileuma következik. A Facebookos kérdéseket, ha utánaolvasol, láthatod, hogy többnyire válasz nélkül hagyják - ha nem tetszik nekik egy bejegyzés, még le is törlik.
3026 mandarina 2013-03-20 11:11:33
http://www.borsonline.hu/20130320_plagiumrol_kerdik_a_balettigazgatot
http://www.borsonline.hu/20130320_plagiumrol_kerdik_a_balettigazgatot
3025 IVA 2013-03-20 01:44:48 [Válasz erre: 3024 murron 2013-03-19 12:05:22]
Kedves Murron, én nem félreértelek, hanem valószínűleg nem értjük egymást. Egy országos, ugyanakkor a családiasság látszatára is törekvő intézmény honlapján szerintem is tájékoztatni kellene a közönséget, a főoldalon vagy a (nem lépező) hírek menü alatt arról, ha egy szólista betegség, sérülés vagy családi öröm miatt kiesik a munkából, vagy elszerződik, új tagok szerződtetéséről is. Helytelen, hogy nem teszik, mert az információhiányból, amint e fórumon is olvasható, elméletek születnek, amelyek vagy hamisak, vagy találóak. Vendégkönyv nincs a honlapon: kérdésekre és véleményekre tehát nem kíváncsiak. A Facebookon én csak ismerősökkel tartok kapcsolatot, de ha Te, bizonyos profilok alatt, ott vársz információkat, nem értem, miért nem kérdezed meg, ami foglalkoztat (idővonalon, üzenetben stb.). Ha ott sem válaszolnának, kétségbe lehet vonni, hogy a Facebook alkalmas annak a divatos illúziónak a megteremtésére, hogy a színház és a nézők közösséget alkotnak. Én ebben nem hiszek, és nem is igényelem ezt az illúziót. Azt írod, „kicsi az esélye, hogy törzslátogatók maradjunk.” Hány látogatót takar ez a többes szám? Családod, néhány barátod nevében írod? Nyilván nem az egész nézőtábor, vagy annak jelentős részének nevében. És ha valóban eltűnnek a jól ismert honi táncosok, s helyettük csupa idegen hangzású név jelenik meg a szereposztásban, Te mit tudsz tenni? Nem leszel törzslátogató, csak alkalmi? A műfaj iránti igényed kielégítésére külföldre fogsz járni, ahol szintén csupa idege név szerepel a színlapon? Vagy egyéb műfajokra cseréled az érdeklődésedet? Egy színház vezetésének hatalmában áll a társulat átrendezése, még az érintett művészek sem tiltakozhatnak ellene, nemhogy a közönség. Ma a közönség túlnyomó részének egyébként nem is fontosak a táncosok. A színház nem közöl előre szereposztási tervezetet, az emberek mégis megveszik a bérleteket, a jegyeket is elővételben: a darabokra. Mi itt többen felháborodtunk azon, hogy a téli Diótörő-széria szereposztását – a két főszereplő nevének kivételéve – teljesen mellőzték. Mégis minden jegy elkelt az összes Diótörőre! Sajnos azt is be kell vallani, hogy a táncművészek (és általában a művészek) hírnevének jelentősége is leértékelődött (valószínűleg a média és a politika sztárjainak javára). Lakatos Gabriella, Orosz Adél, Róna Viktor nevét nemcsak az Operaház balettlátogató törzsközönsége ismerte, hanem a fél ország: az egyetlen (köz)televízió, a Film Színház Muzsika stb. jóvoltából is. Ők még országos sztárok voltak. A jelenség más műfajban is változott. Színházi közvetítésekből, tévé-játékokból, magyar filmekből szinte az egész magyar színésztársadalmat ismerte az ország. Válassz ki ma egy-két színészt, aki 15-20 éve dolgozik a pályán, forgatott néhány filmben, esetleg kapott egy Jászai-díjat, netán érdemes művész is, és kérdezd meg a környezetedben ki hallott róla... Az operaművészek közül is legfeljebb az a 2-3 énekes ismert, aki rendszeresen fellép valamilyen show-műsorban. A búcsúfellépésekről eltérően vélekedünk. Emlékezetem szerint a MÁO korábban az énekesek és a táncosok operaházi tagságát ünnepelte meg. Nem törvényszerűen, már azért sem, mert nem minden művésznek adatik meg, hogy évtizedek múltán is felidézze tehetségének korábbi fényét. Azokra az eseményekre emlékszem, amelyeken jelen voltam. Kun Zsuzsa Giselle szerepében ünnepelte pályájának 25. évfordulóját. Ez a szerep volt karrierje kezdetének legjelentősebb állomása, és vajon nem csoda-e, ha egy balerina, akit gyakran kényszerítettek sérülések időszakos visszavonulásra, ennyi idő után is illúziókeltő és technikailag is tökéletes tud maradni egy figura megelevenítéséhez? Később Havas Ferenc is a Giselle-ben jubilált (akkor a darab éppen az Erkel Színházban ment), partnereként Pártay Lilla tündökölt a szerepben. De Havas pályája ekkor még korántsem ért véget. Ő partnerolta Orosz Adélt a Spartacusban, amikor a nagyszerű balerina Flavia szerepében lépett fel 25. éves jubileumán, abban a szerepben, amelyet feltehetően ő táncolt el legtöbbször, itthon és külföldi turnékon. Ezek azért is voltak szép alkalmak, mert nem kellett búcsúzni: egyikük sem vált meg sem a közönségtől, sem a szereptől végérvényesen. Egy állomáshoz érkeztünk, de nem a végállomáshoz.
Kedves Murron, én nem félreértelek, hanem valószínűleg nem értjük egymást. Egy országos, ugyanakkor a családiasság látszatára is törekvő intézmény honlapján szerintem is tájékoztatni kellene a közönséget, a főoldalon vagy a (nem lépező) hírek menü alatt arról, ha egy szólista betegség, sérülés vagy családi öröm miatt kiesik a munkából, vagy elszerződik, új tagok szerződtetéséről is. Helytelen, hogy nem teszik, mert az információhiányból, amint e fórumon is olvasható, elméletek születnek, amelyek vagy hamisak, vagy találóak. Vendégkönyv nincs a honlapon: kérdésekre és véleményekre tehát nem kíváncsiak. A Facebookon én csak ismerősökkel tartok kapcsolatot, de ha Te, bizonyos profilok alatt, ott vársz információkat, nem értem, miért nem kérdezed meg, ami foglalkoztat (idővonalon, üzenetben stb.). Ha ott sem válaszolnának, kétségbe lehet vonni, hogy a Facebook alkalmas annak a divatos illúziónak a megteremtésére, hogy a színház és a nézők közösséget alkotnak. Én ebben nem hiszek, és nem is igényelem ezt az illúziót. Azt írod, „kicsi az esélye, hogy törzslátogatók maradjunk.” Hány látogatót takar ez a többes szám? Családod, néhány barátod nevében írod? Nyilván nem az egész nézőtábor, vagy annak jelentős részének nevében. És ha valóban eltűnnek a jól ismert honi táncosok, s helyettük csupa idegen hangzású név jelenik meg a szereposztásban, Te mit tudsz tenni? Nem leszel törzslátogató, csak alkalmi? A műfaj iránti igényed kielégítésére külföldre fogsz járni, ahol szintén csupa idege név szerepel a színlapon? Vagy egyéb műfajokra cseréled az érdeklődésedet? Egy színház vezetésének hatalmában áll a társulat átrendezése, még az érintett művészek sem tiltakozhatnak ellene, nemhogy a közönség. Ma a közönség túlnyomó részének egyébként nem is fontosak a táncosok. A színház nem közöl előre szereposztási tervezetet, az emberek mégis megveszik a bérleteket, a jegyeket is elővételben: a darabokra. Mi itt többen felháborodtunk azon, hogy a téli Diótörő-széria szereposztását – a két főszereplő nevének kivételéve – teljesen mellőzték. Mégis minden jegy elkelt az összes Diótörőre! Sajnos azt is be kell vallani, hogy a táncművészek (és általában a művészek) hírnevének jelentősége is leértékelődött (valószínűleg a média és a politika sztárjainak javára). Lakatos Gabriella, Orosz Adél, Róna Viktor nevét nemcsak az Operaház balettlátogató törzsközönsége ismerte, hanem a fél ország: az egyetlen (köz)televízió, a Film Színház Muzsika stb. jóvoltából is. Ők még országos sztárok voltak. A jelenség más műfajban is változott. Színházi közvetítésekből, tévé-játékokból, magyar filmekből szinte az egész magyar színésztársadalmat ismerte az ország. Válassz ki ma egy-két színészt, aki 15-20 éve dolgozik a pályán, forgatott néhány filmben, esetleg kapott egy Jászai-díjat, netán érdemes művész is, és kérdezd meg a környezetedben ki hallott róla... Az operaművészek közül is legfeljebb az a 2-3 énekes ismert, aki rendszeresen fellép valamilyen show-műsorban. A búcsúfellépésekről eltérően vélekedünk. Emlékezetem szerint a MÁO korábban az énekesek és a táncosok operaházi tagságát ünnepelte meg. Nem törvényszerűen, már azért sem, mert nem minden művésznek adatik meg, hogy évtizedek múltán is felidézze tehetségének korábbi fényét. Azokra az eseményekre emlékszem, amelyeken jelen voltam. Kun Zsuzsa Giselle szerepében ünnepelte pályájának 25. évfordulóját. Ez a szerep volt karrierje kezdetének legjelentősebb állomása, és vajon nem csoda-e, ha egy balerina, akit gyakran kényszerítettek sérülések időszakos visszavonulásra, ennyi idő után is illúziókeltő és technikailag is tökéletes tud maradni egy figura megelevenítéséhez? Később Havas Ferenc is a Giselle-ben jubilált (akkor a darab éppen az Erkel Színházban ment), partnereként Pártay Lilla tündökölt a szerepben. De Havas pályája ekkor még korántsem ért véget. Ő partnerolta Orosz Adélt a Spartacusban, amikor a nagyszerű balerina Flavia szerepében lépett fel 25. éves jubileumán, abban a szerepben, amelyet feltehetően ő táncolt el legtöbbször, itthon és külföldi turnékon. Ezek azért is voltak szép alkalmak, mert nem kellett búcsúzni: egyikük sem vált meg sem a közönségtől, sem a szereptől végérvényesen. Egy állomáshoz érkeztünk, de nem a végállomáshoz.
3024 murron 2013-03-19 12:05:22 [Válasz erre: 3019 IVA 2013-03-19 03:23:32]
Kedves Iva, félreértesz. A soraimat általánosságban írtam: ha a jól ismert táncosaink hirtelen eltűnnek, amiről se a honlap, se a Facebook egy fél mondattal sem emlékezik meg, és helyettük csupa idegen hangzású nevet találunk a szereposztásban, kicsi az esélye, hogy törzslátogatók maradjunk. (Ez tökéletesen független két nyári szabadtéri előadástól, amikor a balettrajongó közönség szerencsésebbik része jól megérdemelt nyaralását tölti éppen valahol.) A búcsúelőadásokhoz annyit még, hogy végtelenül sajnálnám, ha a nekem kedves táncosoktól nem tudnék elbúcsúzni - vagy mert nem kapnak búcsúelőadást, vagy mert nem értesülök róla, hogy utoljára táncolnak, legyen szó akár csak valamelyik főbb szerepükről is.
Kedves Iva, félreértesz. A soraimat általánosságban írtam: ha a jól ismert táncosaink hirtelen eltűnnek, amiről se a honlap, se a Facebook egy fél mondattal sem emlékezik meg, és helyettük csupa idegen hangzású nevet találunk a szereposztásban, kicsi az esélye, hogy törzslátogatók maradjunk. (Ez tökéletesen független két nyári szabadtéri előadástól, amikor a balettrajongó közönség szerencsésebbik része jól megérdemelt nyaralását tölti éppen valahol.) A búcsúelőadásokhoz annyit még, hogy végtelenül sajnálnám, ha a nekem kedves táncosoktól nem tudnék elbúcsúzni - vagy mert nem kapnak búcsúelőadást, vagy mert nem értesülök róla, hogy utoljára táncolnak, legyen szó akár csak valamelyik főbb szerepükről is.
3023 IVA 2013-03-19 05:02:32 [Válasz erre: 3000 amoy-g 2013-03-17 11:43:28]
Amoy-g, az a gondolat nem merült fel Benned, hogy annak, aki a szigeti Spartacus szereposztásáról döntött, esetleg nagyon is eszébe jutott Kozmér Alexandra, viszont azért nem Flavia szerepében, mert őt találja a legalkalmasabbnak Júlia szerepére? Lehet, hogy szem előtt tartja Seregi László eredeti elképzelését: a Spartacus ősbemutatóján az őserőt sugárzó Spartacus (Fülöp Viktor) partnere törékeny és rebbenékeny balerina (Kun Zsuzsa) volt, az élveteg Júlia első alakítója pedig a nyúlánk, dekoratív és gazdag színészi eszközöket birtokoló Szumrák Vera. Erre a szerepre pl. Tanykpayeva nem lenne megfelelő. Spartacus és Crassus szerepe mellett van a balettben még három fontos, remek felépítést és tánctudást igénylő szerep, amelyeket a színlap egyelőre nem közöl: Az afrikai, Gád, a judeai, valamint Crixus, a trák. Lehet, hogy Spartacus szerepére azért kellett vendégművészt hívni, mert 3-3 legjobb férfitáncosunknak kell betöltenie ezeket a szerepeket. Nem megalázó feladatok, amelyeket az ősbemutató idején szintén nagyságok abszolváltak: (id.) Nagy Zoltán, Sipeki Levente, Sterbinszky László. Úgy gondolom, érdemes egy szereposztásban a művészi megfontolást, a legjobb szándékot is feltételezni, legalább elvileg.
Amoy-g, az a gondolat nem merült fel Benned, hogy annak, aki a szigeti Spartacus szereposztásáról döntött, esetleg nagyon is eszébe jutott Kozmér Alexandra, viszont azért nem Flavia szerepében, mert őt találja a legalkalmasabbnak Júlia szerepére? Lehet, hogy szem előtt tartja Seregi László eredeti elképzelését: a Spartacus ősbemutatóján az őserőt sugárzó Spartacus (Fülöp Viktor) partnere törékeny és rebbenékeny balerina (Kun Zsuzsa) volt, az élveteg Júlia első alakítója pedig a nyúlánk, dekoratív és gazdag színészi eszközöket birtokoló Szumrák Vera. Erre a szerepre pl. Tanykpayeva nem lenne megfelelő. Spartacus és Crassus szerepe mellett van a balettben még három fontos, remek felépítést és tánctudást igénylő szerep, amelyeket a színlap egyelőre nem közöl: Az afrikai, Gád, a judeai, valamint Crixus, a trák. Lehet, hogy Spartacus szerepére azért kellett vendégművészt hívni, mert 3-3 legjobb férfitáncosunknak kell betöltenie ezeket a szerepeket. Nem megalázó feladatok, amelyeket az ősbemutató idején szintén nagyságok abszolváltak: (id.) Nagy Zoltán, Sipeki Levente, Sterbinszky László. Úgy gondolom, érdemes egy szereposztásban a művészi megfontolást, a legjobb szándékot is feltételezni, legalább elvileg.
3022 IVA 2013-03-19 03:31:26 [Válasz erre: 3013 mandarina 2013-03-19 00:30:35]
Ha nem tudjuk, hogy most pontosan miért vonult háttérbe egy táncosnő, miért kell elméleteket gyártani a mellőzésére egy mégiscsak nyilvános fórumon?
Ha nem tudjuk, hogy most pontosan miért vonult háttérbe egy táncosnő, miért kell elméleteket gyártani a mellőzésére egy mégiscsak nyilvános fórumon?
3021 IVA 2013-03-19 03:29:26 [Válasz erre: 3012 mandarina 2013-03-19 00:25:10]
Seregi László nem korosztályoknak adta a szép feladatokat, hanem alkatokra szabva, karaktereknek, típusoknak. A Sylvia címszerepét például Kun Zsuzsára álmodta meg, aki életkora és pályaszakasza szerint akkor már a társulat „Dianája” volt. (Különben a premier idején Kun Zsuzsa fellépése elé akadály gördült, a szerepet előbb táncolta el Metzger Márta, Orosz Adél, Pártay Lilla, de Seregi annyira ragaszkodott „álmához”, hogy Kun Zsuzsa sok hónappal később mégis beállt a címszerepbe.) Júliát Seregi az akkor nagyon fiatal Volf Katalinra alkotta, aki viszont évtizedek múlva is táncolta a szerepet, olyan korúként, amilyen korúak Seregitől már nem kapták meg Júliát. Puck és Oberon kiosztása végképp nem a táncos életkorának kérdése. Az egykori Puckok demi-karakter táncosok, egész más táncos és fizikai alkatúak, mint akik Oberon szerepére hivatottak.
Seregi László nem korosztályoknak adta a szép feladatokat, hanem alkatokra szabva, karaktereknek, típusoknak. A Sylvia címszerepét például Kun Zsuzsára álmodta meg, aki életkora és pályaszakasza szerint akkor már a társulat „Dianája” volt. (Különben a premier idején Kun Zsuzsa fellépése elé akadály gördült, a szerepet előbb táncolta el Metzger Márta, Orosz Adél, Pártay Lilla, de Seregi annyira ragaszkodott „álmához”, hogy Kun Zsuzsa sok hónappal később mégis beállt a címszerepbe.) Júliát Seregi az akkor nagyon fiatal Volf Katalinra alkotta, aki viszont évtizedek múlva is táncolta a szerepet, olyan korúként, amilyen korúak Seregitől már nem kapták meg Júliát. Puck és Oberon kiosztása végképp nem a táncos életkorának kérdése. Az egykori Puckok demi-karakter táncosok, egész más táncos és fizikai alkatúak, mint akik Oberon szerepére hivatottak.
3020 IVA 2013-03-19 03:26:44 [Válasz erre: 3011 mandarina 2013-03-19 00:07:36]
Lehet, hogy Te még nem találkoztál olyannal, hogy egy prímabalerinának nem adnak búcsúfellépést, pedig erre sokkal több példa van, mint az ellenkezőjére. Lakatos Gabriella sem kapott, évtizedekkel ezelőtt, a maitól lényegesen eltérő Operaháztól, fájlalta is hosszasan. A legtöbb balerinánál a visszavonulás, a búcsú különben sem ünnep, hanem trauma. Előfordulhat, hogy egy színház elvileg szándékozna búcsúszerepet ill. –fellépést adni a táncosnak, az viszont már nincs olyan művészi állapotban, hogy nem okozzon csalódást a közönségnek. Ha pedig a táncos olyan szerencsés, hogy fizikailag és lelkileg is alkalmas a szerepkörváltásra, valójában nincs szó búcsúról. Hogy miért szerepel a honlapon Volf Katalin első magántáncosnőként, amikor nem táncol, annak valószínűleg megvan az oka. Lehet, hogy csupán a honlap általános hanyagságának része. Nem biztos, hogy ezt az intézménynek magyaráznia kell a tánckedvelő közönség felé, különösen nem, ha a tánckedvelő közönség sorából ezt senki sem kérdezte meg. Kivéve Téged: ezen a fórumon.
Lehet, hogy Te még nem találkoztál olyannal, hogy egy prímabalerinának nem adnak búcsúfellépést, pedig erre sokkal több példa van, mint az ellenkezőjére. Lakatos Gabriella sem kapott, évtizedekkel ezelőtt, a maitól lényegesen eltérő Operaháztól, fájlalta is hosszasan. A legtöbb balerinánál a visszavonulás, a búcsú különben sem ünnep, hanem trauma. Előfordulhat, hogy egy színház elvileg szándékozna búcsúszerepet ill. –fellépést adni a táncosnak, az viszont már nincs olyan művészi állapotban, hogy nem okozzon csalódást a közönségnek. Ha pedig a táncos olyan szerencsés, hogy fizikailag és lelkileg is alkalmas a szerepkörváltásra, valójában nincs szó búcsúról. Hogy miért szerepel a honlapon Volf Katalin első magántáncosnőként, amikor nem táncol, annak valószínűleg megvan az oka. Lehet, hogy csupán a honlap általános hanyagságának része. Nem biztos, hogy ezt az intézménynek magyaráznia kell a tánckedvelő közönség felé, különösen nem, ha a tánckedvelő közönség sorából ezt senki sem kérdezte meg. Kivéve Téged: ezen a fórumon.
3019 IVA 2013-03-19 03:23:32 [Válasz erre: 3009 murron 2013-03-18 12:32:21]
Kedves Murron, a két balerina neve nyárra már nem lesz teljesen ismeretlen a magyar közönség számára. A Margitszigeti Szabadtéri Színpad közönségének nagy része pedig turista, számukra a magyar táncosok is ismeretlenek. A helyárak kb. feleannyiak, mint az operaházi helyárak, és a Margitszigeten már 6-8 évvel ezelőtt is voltak ennél magasabb árak.
Kedves Murron, a két balerina neve nyárra már nem lesz teljesen ismeretlen a magyar közönség számára. A Margitszigeti Szabadtéri Színpad közönségének nagy része pedig turista, számukra a magyar táncosok is ismeretlenek. A helyárak kb. feleannyiak, mint az operaházi helyárak, és a Margitszigeten már 6-8 évvel ezelőtt is voltak ennél magasabb árak.
3018 IVA 2013-03-19 03:22:12 [Válasz erre: 3008 flavia 2013-03-18 12:07:54]
Flavia, Te személyesen hallottad, amikor Solymosi Tamás azt mondta, vagy olvastad, hogy leírta, hogy Popova, Bajári, Bakó Máté öregek és ne akarjanak táncolni? Szerinted Solymosi Tamás mikor, hogyan értesült a közönség véleményéről, amely számára teljesen érdektelen? Te tudod, hogy kik ellen vezérli bosszú Solymosi Tamás döntéseit, és mi motiválja állítólagos bosszúvágyát? „Miért nem Bakó M. a Spartacus 2. szereposztásának a címszereplője?” – Nem gondolod, hogy Spartacus nem egyszerűen férfi főszerep, nemcsak perfekt tánctudást feltételez, hanem hősi, népvezéri alkatot, kivételes személyiséget is? Én nem állítom, hogy nincsenek Marculescunál jobb magyarok, de az ellenkezőjét sem, mert nem láttam színpadon Marculescut. Te láttad? Mesélj, mi mindent talált ki a megbízott balettigazgató, hogy Tsygankova ne jöjjön vendégszerepelni, aztán mi módon szenvedett vereséget. Kik azok a Kossuth-díjas balettművészek, akiket Solymosi bosszúból lehúzott a listáról, és hol, mikor lehetett hallani, amikor azt mondta, hogy az Erkel újranyitására rendezett balett-esten nincs helyük azoknak, akik ott évtizedeken keresztül táncoltak? Végül: hogyan lehet tudni, mit gondol Ókovács Szilveszter? Egy gondolatolvasó készülék engem is nagyon érdekelne.
Flavia, Te személyesen hallottad, amikor Solymosi Tamás azt mondta, vagy olvastad, hogy leírta, hogy Popova, Bajári, Bakó Máté öregek és ne akarjanak táncolni? Szerinted Solymosi Tamás mikor, hogyan értesült a közönség véleményéről, amely számára teljesen érdektelen? Te tudod, hogy kik ellen vezérli bosszú Solymosi Tamás döntéseit, és mi motiválja állítólagos bosszúvágyát? „Miért nem Bakó M. a Spartacus 2. szereposztásának a címszereplője?” – Nem gondolod, hogy Spartacus nem egyszerűen férfi főszerep, nemcsak perfekt tánctudást feltételez, hanem hősi, népvezéri alkatot, kivételes személyiséget is? Én nem állítom, hogy nincsenek Marculescunál jobb magyarok, de az ellenkezőjét sem, mert nem láttam színpadon Marculescut. Te láttad? Mesélj, mi mindent talált ki a megbízott balettigazgató, hogy Tsygankova ne jöjjön vendégszerepelni, aztán mi módon szenvedett vereséget. Kik azok a Kossuth-díjas balettművészek, akiket Solymosi bosszúból lehúzott a listáról, és hol, mikor lehetett hallani, amikor azt mondta, hogy az Erkel újranyitására rendezett balett-esten nincs helyük azoknak, akik ott évtizedeken keresztül táncoltak? Végül: hogyan lehet tudni, mit gondol Ókovács Szilveszter? Egy gondolatolvasó készülék engem is nagyon érdekelne.
3016 IVA 2013-03-19 01:55:35 [Válasz erre: 3003 Siegfried 2013-03-17 20:05:02]
Elvileg nincs azzal baj, ha évad közben jönnek tagok. Lehet, hogy ahol eddig dolgozott Marculescu, bár számítottak rá, valami konfliktus adódott. (Moszkvában nemrég sósavval támadtak meg egy művészeti vezető táncművészt. Budapesten a jelenlegi, illetve pályázó igazgató diplomáját támadták meg – jogosan vagy sem, még nem tudjuk. Korábbi balettigazgatóink is egymás ellenlábasai. Csoda lenne, ha az Oroszország és Magyarország között elterülő Romániában harmónia uralkodna a táncéletben.)
Elvileg nincs azzal baj, ha évad közben jönnek tagok. Lehet, hogy ahol eddig dolgozott Marculescu, bár számítottak rá, valami konfliktus adódott. (Moszkvában nemrég sósavval támadtak meg egy művészeti vezető táncművészt. Budapesten a jelenlegi, illetve pályázó igazgató diplomáját támadták meg – jogosan vagy sem, még nem tudjuk. Korábbi balettigazgatóink is egymás ellenlábasai. Csoda lenne, ha az Oroszország és Magyarország között elterülő Romániában harmónia uralkodna a táncéletben.)
3015 IVA 2013-03-19 01:38:13 [Válasz erre: 3000 amoy-g 2013-03-17 11:43:28]
Nem a Nemzeti Balett sorsa ellenében "elmélkedünk" családi és személynevek sorrendjén, hanem mellékesen.
Nem a Nemzeti Balett sorsa ellenében "elmélkedünk" családi és személynevek sorrendjén, hanem mellékesen.
3014 IVA 2013-03-19 01:32:17 [Válasz erre: 2999 murron 2013-03-17 11:36:08]
Valóban így működik, magam nem jöttem rá, köszönöm. Carulla Jessica Leon magyar?
Valóban így működik, magam nem jöttem rá, köszönöm. Carulla Jessica Leon magyar?
3013 mandarina 2013-03-19 00:30:35 [Válasz erre: 3008 flavia 2013-03-18 12:07:54]
Kedves Flavia, a "magyarok"-ügyben már elmondtam a véleményem egy előző hozzászólásban, szóval sztem csak a szakmai tudás számít. Ez az öregek-dolog azonban meglep. Bakó meg Bajári öregek? (Popova -- nagyon szeretem! -- korábbi szerepköréhez képest talán számíthat öregnek, de plíz, talán más feladatokat is bízhatnának rá!) Nos, Bajári régi nagy kedvencem, sztem ugyanúgy ropja a színpadon, csakhogy míg régebben a kölyökgóly képe miatt egy aranyos pubinak tűnt a színpadon, most már egy érett férfi táncos!
Kedves Flavia, a "magyarok"-ügyben már elmondtam a véleményem egy előző hozzászólásban, szóval sztem csak a szakmai tudás számít. Ez az öregek-dolog azonban meglep. Bakó meg Bajári öregek? (Popova -- nagyon szeretem! -- korábbi szerepköréhez képest talán számíthat öregnek, de plíz, talán más feladatokat is bízhatnának rá!) Nos, Bajári régi nagy kedvencem, sztem ugyanúgy ropja a színpadon, csakhogy míg régebben a kölyökgóly képe miatt egy aranyos pubinak tűnt a színpadon, most már egy érett férfi táncos!
3012 mandarina 2013-03-19 00:25:10 [Válasz erre: 3008 flavia 2013-03-18 12:07:54]
Érdekes, hogy kit tart a mostani vezetés "öregnek". Én nem vagyok hivatásos táncos, de gyerekkorom óta balettoztam, táncoltam. 1) Egyéni fizikai adottság kérdése, hogy ki hány éves koráig mennyit bír. 2) ennek ellenére ebben a műfajban egy 35 éves sok szempontból nem bír annyit FIZIKAILAG, mint egy 25 éves (nem beszélve a 40 és a 45 évesekről)DE: ott a rutin és az ÉRZELMI ÉRETTSÉG. Egy jó balettigazgató számol ezekkel. Ha jah, a balettigazgató nem táncolt efféle szerepeket, és azt hiszi, a balett csak első magántáncosokból/táncosnőkből áll (és azokból is csak az oroszos vonalat választja), akkor nincs mit csodálkozni. A Seregi-balettekben páldául az a szép, hogy MINDEN TÁNCOS KOROSZTÁLYNAK ad szép feladatot... mert ugye tudjuk, hogy Puck nem főszereplő, de az ő szerepe kívánja a legnagyobb fizikai erőnlétet, ügyességet és színészi képességet... és Oberon előbb van a szereplőlistán, de technikalilag 40 felett is bőven el lehet táncolni... miért nem hagyjuk az egykori Puckokat Oberont táncolni? Ami pedig a fiatalokat illeti... tényleg vannak közöttük nagy tehetségek (én pl., bár személyesen nem ismerem, de tánca alapján Majoros Balázst pl. annak tartom), remélem, úgy terhelik őket, hogy ne menjen hosszabb távon tönkre a karrierjük
Érdekes, hogy kit tart a mostani vezetés "öregnek". Én nem vagyok hivatásos táncos, de gyerekkorom óta balettoztam, táncoltam. 1) Egyéni fizikai adottság kérdése, hogy ki hány éves koráig mennyit bír. 2) ennek ellenére ebben a műfajban egy 35 éves sok szempontból nem bír annyit FIZIKAILAG, mint egy 25 éves (nem beszélve a 40 és a 45 évesekről)DE: ott a rutin és az ÉRZELMI ÉRETTSÉG. Egy jó balettigazgató számol ezekkel. Ha jah, a balettigazgató nem táncolt efféle szerepeket, és azt hiszi, a balett csak első magántáncosokból/táncosnőkből áll (és azokból is csak az oroszos vonalat választja), akkor nincs mit csodálkozni. A Seregi-balettekben páldául az a szép, hogy MINDEN TÁNCOS KOROSZTÁLYNAK ad szép feladatot... mert ugye tudjuk, hogy Puck nem főszereplő, de az ő szerepe kívánja a legnagyobb fizikai erőnlétet, ügyességet és színészi képességet... és Oberon előbb van a szereplőlistán, de technikalilag 40 felett is bőven el lehet táncolni... miért nem hagyjuk az egykori Puckokat Oberont táncolni? Ami pedig a fiatalokat illeti... tényleg vannak közöttük nagy tehetségek (én pl., bár személyesen nem ismerem, de tánca alapján Majoros Balázst pl. annak tartom), remélem, úgy terhelik őket, hogy ne menjen hosszabb távon tönkre a karrierjük
3011 mandarina 2013-03-19 00:07:36 [Válasz erre: 2964 murron 2013-03-09 22:51:04]
murron A MNB honlapjáról eltűnt mint első magántáncos, anélkül, hogy erről az intézmény értesítette volna a rajongókat. A balett-társulat linkre kattintva nem találom a táncosok között. Én úgy gondolom, ha egy primabalerina visszavonul ebből a szerepkörből, akkor az a társulat, amelynél első magántáncosnő volt, BÚCSÚFELLÉPÉSSEl kedveskedik a közönségnek (no meg a táncosnőnek). Én ilyennel nem találkoztam. (Hogy a Seregi-balett-ben táncol, az lehet meghívásos szereplés is.) VISZONT: a MNB primaballerinái között a honlapon máig ott van Volf Katalin (akit szintén nagyon tisztelek), aki viszont a 2012/13-as évadra egyetlen szerepre sincs kiírva. Namármost: hogyan is magyarázza ezt az intézmény a tánckedvelő közönségnek? Vagy a közönség le van... ?
murron A MNB honlapjáról eltűnt mint első magántáncos, anélkül, hogy erről az intézmény értesítette volna a rajongókat. A balett-társulat linkre kattintva nem találom a táncosok között. Én úgy gondolom, ha egy primabalerina visszavonul ebből a szerepkörből, akkor az a társulat, amelynél első magántáncosnő volt, BÚCSÚFELLÉPÉSSEl kedveskedik a közönségnek (no meg a táncosnőnek). Én ilyennel nem találkoztam. (Hogy a Seregi-balett-ben táncol, az lehet meghívásos szereplés is.) VISZONT: a MNB primaballerinái között a honlapon máig ott van Volf Katalin (akit szintén nagyon tisztelek), aki viszont a 2012/13-as évadra egyetlen szerepre sincs kiírva. Namármost: hogyan is magyarázza ezt az intézmény a tánckedvelő közönségnek? Vagy a közönség le van... ?
3010 mandarina 2013-03-18 23:54:44 [Válasz erre: 3000 amoy-g 2013-03-17 11:43:28]
A tánc szerintem abszolút nemzetközi műfaj, nem véletlen, hogy annyi magyar táncos vállal munkát szerte a világban. Az nem lehet szempont, hogy valaki magyar-e, magyar nevet visel-e, EGYETLEN SZEMPONT CSAK A TEHETSÉG, A TÁNCOS KVALITÁSA LEHET. AMIBEN VISZONT TELJESEN IGAZAD VAN: a MTF (ahogy annak idején az elődje is) úgy strukturálódik, hogy az MNB utánpótlását ellássa. Kis ország, nagy szakképző intézménnyel. Meg kellene becsülni azokat, akik mégis a táncművészi pályát választják, hiszen a felvételizők száma egyre csökken, mert, néhány szerencsés kivételtől eltekintve, a legnagyobb magyar táncművészek is szégyenletes fizetést kapnak, illetve ha megélnek, nem a művészetükből, hanem egyéb vállalkozásaikból. Ezért -- noha azt mondom, hogy tényleg NEMZETKÖZI műfaj -- sztem AZONOS KVALITÁSÚ művészek mellett a nálunk végzettet kellene preferálni. Eddig nekem úgy tűnt, hogy a MNB által szerződtetett "sztárok" semmivel nem tudnak többet, mint a MTF-et végzettek. A győriek pl jól csinálják (igaz, a modern nem annyira "sztárközpontú", sokkal több múlik az egész gárda teljesítményén), felszívják a modernhez affinitást mutató és az MTF-en végzett magyar táncosokat, de befogadnak külföldieket is, szigorúan a teljesítmény alapján -- most éppen a japán fiú a kedvencem náluk, nagyon jól táncol! Az Aliev-elleni "felkelés" legnagyobb hibája az volt, hogy arra hivatkoztak, hogy nem magyar (és nem arra, hogy szakmailag NULLA!!! és tönkretett több együttest), és ez sajna a tánc világában nem hivatkozási alap! Az, hogy IDEGEN az adott társulat világában (függetlenül a nemzetiségétől), nem ismeri őket, a teljesítményüket... az már jobban hangzott volna.
A tánc szerintem abszolút nemzetközi műfaj, nem véletlen, hogy annyi magyar táncos vállal munkát szerte a világban. Az nem lehet szempont, hogy valaki magyar-e, magyar nevet visel-e, EGYETLEN SZEMPONT CSAK A TEHETSÉG, A TÁNCOS KVALITÁSA LEHET. AMIBEN VISZONT TELJESEN IGAZAD VAN: a MTF (ahogy annak idején az elődje is) úgy strukturálódik, hogy az MNB utánpótlását ellássa. Kis ország, nagy szakképző intézménnyel. Meg kellene becsülni azokat, akik mégis a táncművészi pályát választják, hiszen a felvételizők száma egyre csökken, mert, néhány szerencsés kivételtől eltekintve, a legnagyobb magyar táncművészek is szégyenletes fizetést kapnak, illetve ha megélnek, nem a művészetükből, hanem egyéb vállalkozásaikból. Ezért -- noha azt mondom, hogy tényleg NEMZETKÖZI műfaj -- sztem AZONOS KVALITÁSÚ művészek mellett a nálunk végzettet kellene preferálni. Eddig nekem úgy tűnt, hogy a MNB által szerződtetett "sztárok" semmivel nem tudnak többet, mint a MTF-et végzettek. A győriek pl jól csinálják (igaz, a modern nem annyira "sztárközpontú", sokkal több múlik az egész gárda teljesítményén), felszívják a modernhez affinitást mutató és az MTF-en végzett magyar táncosokat, de befogadnak külföldieket is, szigorúan a teljesítmény alapján -- most éppen a japán fiú a kedvencem náluk, nagyon jól táncol! Az Aliev-elleni "felkelés" legnagyobb hibája az volt, hogy arra hivatkoztak, hogy nem magyar (és nem arra, hogy szakmailag NULLA!!! és tönkretett több együttest), és ez sajna a tánc világában nem hivatkozási alap! Az, hogy IDEGEN az adott társulat világában (függetlenül a nemzetiségétől), nem ismeri őket, a teljesítményüket... az már jobban hangzott volna.
3009 murron 2013-03-18 12:32:21 [Válasz erre: 3008 flavia 2013-03-18 12:07:54]
A közönség számára pedig a teljesen ismeretlen nevek érdektelenek! Pláne ilyen jegyárak mellett! Ennyi!!!
A közönség számára pedig a teljesen ismeretlen nevek érdektelenek! Pláne ilyen jegyárak mellett! Ennyi!!!
3008 flavia 2013-03-18 12:07:54 [Válasz erre: 3000 amoy-g 2013-03-17 11:43:28]
A Nemzeti Balett új "koreográfusának" Kozmér Alexandrán kívül még igen sokan nem jutnak eszébe.Szerinte öregek,ne akarjanak már táncolni.( Popova,Bajári,Bakó Máté)A közönség véleménye, számára teljesen érdektelen! Döntéseit elsősorban a bosszú vezérli,hatalom adta lehetőségeivel él is rendesen! Miért nem Bakó M.a Spartacus 2.szereposztásának a címszereplője? Miért kell újabb külföldit szerződtetni,főképp akkor,amikor vannak jobb MAGYAROK? A valóban világhírű Anna Thygankovát sem láthattuk volna újra itthon táncolni,ha Solymosin múlt volna. Mindent kitalált,hogy ne jöjjön létre a vendégszereplés,végül a művésznő fellépti díját nem is az Operaház fizette!!! Bosszúból húzott le több Kossuth-díjas balettművészt a meghívandók listájáról,szerinte az Erkel újra nyitására rendezett balett-esten nincs helye azoknak,akik évtizedeken keresztül táncoltak (operaházi tagként!!!)azon a színpadon. Ezekhez a döntésekhez is asszisztál Ókovács,biztos ő is így gondolja.
A Nemzeti Balett új "koreográfusának" Kozmér Alexandrán kívül még igen sokan nem jutnak eszébe.Szerinte öregek,ne akarjanak már táncolni.( Popova,Bajári,Bakó Máté)A közönség véleménye, számára teljesen érdektelen! Döntéseit elsősorban a bosszú vezérli,hatalom adta lehetőségeivel él is rendesen! Miért nem Bakó M.a Spartacus 2.szereposztásának a címszereplője? Miért kell újabb külföldit szerződtetni,főképp akkor,amikor vannak jobb MAGYAROK? A valóban világhírű Anna Thygankovát sem láthattuk volna újra itthon táncolni,ha Solymosin múlt volna. Mindent kitalált,hogy ne jöjjön létre a vendégszereplés,végül a művésznő fellépti díját nem is az Operaház fizette!!! Bosszúból húzott le több Kossuth-díjas balettművészt a meghívandók listájáról,szerinte az Erkel újra nyitására rendezett balett-esten nincs helye azoknak,akik évtizedeken keresztül táncoltak (operaházi tagként!!!)azon a színpadon. Ezekhez a döntésekhez is asszisztál Ókovács,biztos ő is így gondolja.
3007 flavia 2013-03-18 11:46:23 [Válasz erre: 3000 amoy-g 2013-03-17 11:43:28]
Ókovács valóban egy általa Solymosira kiírt,színlelt pályázattal akarja megpecsételni a Nemzeti Balett sorsát.Ő azon kevesek egyike,aki még mindig nem akarja tudomásul venni,hogy S.T.alkalmatlan a vezetésre.Nem hall meg semmilyen Solymosi személyével kapcsolatosan megfogalmazott kritikát,hiába szembesül vele lépten-nyomon,szinte folyamatosan.Meddig fogja még a kezét? Miért ragaszkodik ennyire hozzá? Persze sokan tudják a választ! Igen gyakran kerül miatta kellemetlen helyzetbe,magyarázkodhat,adhat ki közleményt. A plágium ügy kapcsán kiadott operai közlemény szánalmas mellébeszélés,az improvizációra való hivatkozáson az egész szakma kacag,de elhitetni a laikusokkal sem lehet.
Ókovács valóban egy általa Solymosira kiírt,színlelt pályázattal akarja megpecsételni a Nemzeti Balett sorsát.Ő azon kevesek egyike,aki még mindig nem akarja tudomásul venni,hogy S.T.alkalmatlan a vezetésre.Nem hall meg semmilyen Solymosi személyével kapcsolatosan megfogalmazott kritikát,hiába szembesül vele lépten-nyomon,szinte folyamatosan.Meddig fogja még a kezét? Miért ragaszkodik ennyire hozzá? Persze sokan tudják a választ! Igen gyakran kerül miatta kellemetlen helyzetbe,magyarázkodhat,adhat ki közleményt. A plágium ügy kapcsán kiadott operai közlemény szánalmas mellébeszélés,az improvizációra való hivatkozáson az egész szakma kacag,de elhitetni a laikusokkal sem lehet.
3006 flavia 2013-03-17 23:41:35 [Válasz erre: 3003 Siegfried 2013-03-17 20:05:02]
"Régebben nem volt szokás...' Azt,hogy mi volt RÉGEN,hallani nem óhajtja a jelenlegi vezetőség.Aki így meri kezdeni mondandóját,rákerül a "feketelistára".Egyenesen rosszul vannak a rég szó hallatán.Solymosi szerint,minden ami régen volt,az most másképp lesz,mert velük új időszámítás kezdődött.A múltat szeretné úgy,ahogy van elsöpörni,mert azt sem tudja,hogy múlt és jelen nélkül jövő sem várható!
"Régebben nem volt szokás...' Azt,hogy mi volt RÉGEN,hallani nem óhajtja a jelenlegi vezetőség.Aki így meri kezdeni mondandóját,rákerül a "feketelistára".Egyenesen rosszul vannak a rég szó hallatán.Solymosi szerint,minden ami régen volt,az most másképp lesz,mert velük új időszámítás kezdődött.A múltat szeretné úgy,ahogy van elsöpörni,mert azt sem tudja,hogy múlt és jelen nélkül jövő sem várható!
3005 murron 2013-03-17 20:48:37 [Válasz erre: 3003 Siegfried 2013-03-17 20:05:02]
Nyilván nem tartják fontosnak közölni a nézőkkel. Ezt sem.
Nyilván nem tartják fontosnak közölni a nézőkkel. Ezt sem.
3004 bwagner 2013-03-17 20:18:22 [Válasz erre: 2998 IVA 2013-03-17 04:47:13]
Japán, koreai, magyar. Ez a három.
Japán, koreai, magyar. Ez a három.
3003 Siegfried 2013-03-17 20:05:02 [Válasz erre: 3002 murron 2013-03-17 18:10:35]
Pont ezért tettem fel a kérdést. Se az Operaház honlapja nem említi a társulati tagok között, se a facebook oldalon nem jelent meg hírként. Márpedig ha a Spartacus címszerepre kitűzték, akkor - gondolom - már egy ideje itt lehet. Régebben nem volt szokás, hogy az évad közepén tagok jönnek. Ahol eddig tag volt nem számítottak rá az évad végéig?
Pont ezért tettem fel a kérdést. Se az Operaház honlapja nem említi a társulati tagok között, se a facebook oldalon nem jelent meg hírként. Márpedig ha a Spartacus címszerepre kitűzték, akkor - gondolom - már egy ideje itt lehet. Régebben nem volt szokás, hogy az évad közepén tagok jönnek. Ahol eddig tag volt nem számítottak rá az évad végéig?
3002 murron 2013-03-17 18:10:35 [Válasz erre: 3001 Siegfried 2013-03-17 17:16:19]
A Google kereső 2. találata azt írja: "Works at Budapest Opera House"
A Google kereső 2. találata azt írja: "Works at Budapest Opera House"
3001 Siegfried 2013-03-17 17:16:19
Vlad Marculescu tagja is (lesz) az együttesnek? [url]http://www.networkdance.com/Vlad-Marculescu;http://www.networkdance.com/Vlad-Marculescu[/url]
Vlad Marculescu tagja is (lesz) az együttesnek? [url]http://www.networkdance.com/Vlad-Marculescu;http://www.networkdance.com/Vlad-Marculescu[/url]
3000 amoy-g 2013-03-17 11:43:28 [Válasz erre: 2998 IVA 2013-03-17 04:47:13]
A közel 25 éves magyar demokrácia ingerküszöbe: egy szinlelt pályázaton dől el a Nemzeti Balett és balettművészet sorsa az elkövetkezendő évekre. vs családi és személynevek sorrendjén elmélkedünk p.s. ha Apáti Bence neve nem lenne a Spartacus főszereplői között akkor egy azerbajdzsáni vagy mongol táncegyüttes szinlapjának hihetnénk a kiírást...a csodás szép jövő ígérete, miközben egy teljes intézmény- Magyar Táncművészeti Főiskola-dolgozik azon évtizedek óta, hogy utánpótlást neveljen ki a magyar balettművészet számára. Kozmér Alexandra Falvia szerepében miért nem jutott eszébe a Nemzeti Balett új "koreográfusának"?
A közel 25 éves magyar demokrácia ingerküszöbe: egy szinlelt pályázaton dől el a Nemzeti Balett és balettművészet sorsa az elkövetkezendő évekre. vs családi és személynevek sorrendjén elmélkedünk p.s. ha Apáti Bence neve nem lenne a Spartacus főszereplői között akkor egy azerbajdzsáni vagy mongol táncegyüttes szinlapjának hihetnénk a kiírást...a csodás szép jövő ígérete, miközben egy teljes intézmény- Magyar Táncművészeti Főiskola-dolgozik azon évtizedek óta, hogy utánpótlást neveljen ki a magyar balettművészet számára. Kozmér Alexandra Falvia szerepében miért nem jutott eszébe a Nemzeti Balett új "koreográfusának"?
2999 murron 2013-03-17 11:36:08 [Válasz erre: 2997 IVA 2013-03-17 02:29:32]
Nem tudom, így kell-e, de az én értelmezésem szerint az adott naphoz tartozó szereposztást vastagították, így 28-án a "magyar különítmény" táncol, 30-án az "import".
Nem tudom, így kell-e, de az én értelmezésem szerint az adott naphoz tartozó szereposztást vastagították, így 28-án a "magyar különítmény" táncol, 30-án az "import".
2998 IVA 2013-03-17 04:47:13 [Válasz erre: 2997 IVA 2013-03-17 02:29:32]
Úgy tudom, a japánon és a magyaron kívül alig van olyan nyelv, amelyben a családi nevet követi a személynév. Értetlenül figyelem az Operaháznak azt a gyakorlatát, amelyben más nemzetiségű, külföldi művészek nevének sorrendjét magyarosítják. Lehet, hogy majd vissza akarnak jutni abba az időbe is, amikor az idegen neveket „lefordították” magyarra? (Jules Verne – Verne Gyula)
Úgy tudom, a japánon és a magyaron kívül alig van olyan nyelv, amelyben a családi nevet követi a személynév. Értetlenül figyelem az Operaháznak azt a gyakorlatát, amelyben más nemzetiségű, külföldi művészek nevének sorrendjét magyarosítják. Lehet, hogy majd vissza akarnak jutni abba az időbe is, amikor az idegen neveket „lefordították” magyarra? (Jules Verne – Verne Gyula)
2997 IVA 2013-03-17 02:29:32
A Szabad Tér Színház honlapján már olvasható a Spartacus június 28-i és 30-i előadásának szereposztása: Spartacus: Apáti Bence / Marculescu Vlad Flavia: Carulla Jessica Leon / Tanykpayeva Aliya Júlia: Kozmér Alexandra / Sarkissova Karina Claudia: Süveges Nóra / B. Pisla Artemisz Crassus: Oláh Zoltán / Leblanc Gergely (Nem tudom, hogyan kell értelmezni a második szereposztás vastag betűs szedését.)
A Szabad Tér Színház honlapján már olvasható a Spartacus június 28-i és 30-i előadásának szereposztása: Spartacus: Apáti Bence / Marculescu Vlad Flavia: Carulla Jessica Leon / Tanykpayeva Aliya Júlia: Kozmér Alexandra / Sarkissova Karina Claudia: Süveges Nóra / B. Pisla Artemisz Crassus: Oláh Zoltán / Leblanc Gergely (Nem tudom, hogyan kell értelmezni a második szereposztás vastag betűs szedését.)
2996 IVA 2013-03-17 02:22:26 [Válasz erre: 2994 bwagner 2013-03-16 16:20:35]
OFF: Hogy kinek melyik nyelv szép, szebb, meglehetősen individuális. Én a németet sokáig nem találtam szépnek, ám beleszerettem azon a három estén, amikor a Magyar Állami Operaház Ring-ciklusában Theo Adam Wotanját élvezhettem (nem tavaly: 1977 júniusában), és azóta is szeretem. A csehet csúnya nyelvnek tartottam, énekelve különösen – amíg nem hallgattam Janácek operáit eredeti nyelven. (Ennek ellenére ma is magyar műfordításban szeretném őket hallani az Operában vagy az Erkelben.) Az angollal boldogulok viszonylag legjobban, de sosem szerettem, és amióta a popzene által több ömlik belőle a nyakunkba, mint az oroszból kötelező tantárgy korában, határozottan kellemetlennek hallom. A franciáról a tapasztalataim a Tiédhez hasonlóak. Operákban, sanzonokban és igényes használatban (pl. egy természetfilm narrációjában) gyönyörű. A párizsi utcán, vagy a metrón néha úgy tűnik, mintha nem is ugyanaz a nyelv lenne.
OFF: Hogy kinek melyik nyelv szép, szebb, meglehetősen individuális. Én a németet sokáig nem találtam szépnek, ám beleszerettem azon a három estén, amikor a Magyar Állami Operaház Ring-ciklusában Theo Adam Wotanját élvezhettem (nem tavaly: 1977 júniusában), és azóta is szeretem. A csehet csúnya nyelvnek tartottam, énekelve különösen – amíg nem hallgattam Janácek operáit eredeti nyelven. (Ennek ellenére ma is magyar műfordításban szeretném őket hallani az Operában vagy az Erkelben.) Az angollal boldogulok viszonylag legjobban, de sosem szerettem, és amióta a popzene által több ömlik belőle a nyakunkba, mint az oroszból kötelező tantárgy korában, határozottan kellemetlennek hallom. A franciáról a tapasztalataim a Tiédhez hasonlóak. Operákban, sanzonokban és igényes használatban (pl. egy természetfilm narrációjában) gyönyörű. A párizsi utcán, vagy a metrón néha úgy tűnik, mintha nem is ugyanaz a nyelv lenne.
2995 Búbánat 2013-03-16 22:37:27
[url] http://mno.hu/grund/szinhazat-akar-varazsolni-marko-ivan-1144981; Színházat akar varázsolni Markó Iván [/url] „Színházat szeretne varázsolni a debreceni Főnix Csarnokból Markó Iván Kossuth-díjas balettművész, koreográfus, aki csütörtökön a Mózes, avagy a Tízparancsolat című produkció előkészületei során járta be az arénát.”
[url] http://mno.hu/grund/szinhazat-akar-varazsolni-marko-ivan-1144981; Színházat akar varázsolni Markó Iván [/url] „Színházat szeretne varázsolni a debreceni Főnix Csarnokból Markó Iván Kossuth-díjas balettművész, koreográfus, aki csütörtökön a Mózes, avagy a Tízparancsolat című produkció előkészületei során járta be az arénát.”
2994 bwagner 2013-03-16 16:20:35 [Válasz erre: 2993 maracuja 2013-03-15 20:46:22]
A német szebb. :) A francia nyelv szépsége legendás, de próbáld meg a beszélt nyelvet hallgatni, nem a sanzonokat. T5 híradó, kiábrándító. (Mondjuk a bajor tartományi TV is. :P)
A német szebb. :) A francia nyelv szépsége legendás, de próbáld meg a beszélt nyelvet hallgatni, nem a sanzonokat. T5 híradó, kiábrándító. (Mondjuk a bajor tartományi TV is. :P)
2993 maracuja 2013-03-15 20:46:22 [Válasz erre: 2992 bwagner 2013-03-15 19:14:16]
Pünkt ezért jó franciául tudni/ no, meg nagyon szép nyelv is / :-) Felmérés a nyelvtudásról az EU-ban : a legszélesebb körben beszélt öt idegen nyelv továbbra is az angol (38%), a francia (12%), a német (11%), a spanyol (7%) és az orosz (5%. Egy idegen nyelvet beszélők aránya : DE: 66 %, FR: 51%, HU: 35%. / A balett nyelve a francia./
Pünkt ezért jó franciául tudni/ no, meg nagyon szép nyelv is / :-) Felmérés a nyelvtudásról az EU-ban : a legszélesebb körben beszélt öt idegen nyelv továbbra is az angol (38%), a francia (12%), a német (11%), a spanyol (7%) és az orosz (5%. Egy idegen nyelvet beszélők aránya : DE: 66 %, FR: 51%, HU: 35%. / A balett nyelve a francia./
2992 bwagner 2013-03-15 19:14:16 [Válasz erre: 2989 mandarina 2013-03-14 13:15:52]
Speciel franciával semmilyen más nyelven nem fogsz tárgyalni, csak franciául, ami pünkt annyira világnyelv, mint a német. Egy francia, még ha beszél is idegen nyelven, abban sincs köszönet. :P
Speciel franciával semmilyen más nyelven nem fogsz tárgyalni, csak franciául, ami pünkt annyira világnyelv, mint a német. Egy francia, még ha beszél is idegen nyelven, abban sincs köszönet. :P
2991 IVA 2013-03-15 04:17:44 [Válasz erre: 2989 mandarina 2013-03-14 13:15:52]
A pályázati feltételek között szerepel az angol vagy német nyelv folyékony, tárgyalási szintű ismerete. A pályázat elbírálásánál előnyt jelent további világnyelvek, tárgyalási szintű ismerete. Ezzel a tökéletes fogalmazásúnak nem nevezhető kiírás nem állítja, hogy a német világnyelv: a „további” feltehetően az angolra utal. Különben a nyelvek világnyelv voltának megítélése nem egyszerű és nem egyértelmű. Ha a nyelvek anyanyelvként és második tanult nyelvként való használtságát nézzük, a világ legbeszéltebb nyelvei (csökkenő sorrendben) a kínai, az arab, a hindi. A 4. hely az angolé, amelyet a spanyol követ, majd a bengáli, a portugál, az orosz, a japán, a német (100 millió használóval), a koreai, és a francia (78 millió használóval). A magyar nyelvvel 62. helyen állunk (14,5 millióan használjuk). Valószínű, hogy nem ugyanazok a nyelvek világnyelv értékűek a nemzetközi kereskedelemben, a pénzvilágban, a politikai életben, a kultúra és a művészetek egyes ágaiban. Az európai kulturális életben, az irodalom és az opera világában a korántsem listavezető német és francia nyelv jelentősége, fontossága vitathatatlan. Ugyanígy a meg sem említett olaszé az operakultúrában. Tehát a kiírás értelmében pl. a német, és mellé előnyként az orosz vagy a francia ismerete megfelelő kombináció lehet egy balettigazgató erényeként. Két, orosz nyelvterületről származó új balerinánk korábban német nyelvterületen dolgozott: feltételezhető, hogy Európának ezt részét jelenleg „vadászterületnek” lehet tekinteni. Ez az eszmefuttatás nem állásfoglalás a pályázati kiírás mellett vagy ellen, s hogy Solymosi Tamás kiválasztásához vagy ejtéséhez mennyire kapcsolódik, majd kiderül a pályázat eredményének közzétételekor, vagy utána. Csupán azért írtam le, mert felháborodásodban hibásan értelmezted a pályázati kiírásnak ezt az elemét, megfeledkezve a nekem ajánlott kamillateáról.
A pályázati feltételek között szerepel az angol vagy német nyelv folyékony, tárgyalási szintű ismerete. A pályázat elbírálásánál előnyt jelent további világnyelvek, tárgyalási szintű ismerete. Ezzel a tökéletes fogalmazásúnak nem nevezhető kiírás nem állítja, hogy a német világnyelv: a „további” feltehetően az angolra utal. Különben a nyelvek világnyelv voltának megítélése nem egyszerű és nem egyértelmű. Ha a nyelvek anyanyelvként és második tanult nyelvként való használtságát nézzük, a világ legbeszéltebb nyelvei (csökkenő sorrendben) a kínai, az arab, a hindi. A 4. hely az angolé, amelyet a spanyol követ, majd a bengáli, a portugál, az orosz, a japán, a német (100 millió használóval), a koreai, és a francia (78 millió használóval). A magyar nyelvvel 62. helyen állunk (14,5 millióan használjuk). Valószínű, hogy nem ugyanazok a nyelvek világnyelv értékűek a nemzetközi kereskedelemben, a pénzvilágban, a politikai életben, a kultúra és a művészetek egyes ágaiban. Az európai kulturális életben, az irodalom és az opera világában a korántsem listavezető német és francia nyelv jelentősége, fontossága vitathatatlan. Ugyanígy a meg sem említett olaszé az operakultúrában. Tehát a kiírás értelmében pl. a német, és mellé előnyként az orosz vagy a francia ismerete megfelelő kombináció lehet egy balettigazgató erényeként. Két, orosz nyelvterületről származó új balerinánk korábban német nyelvterületen dolgozott: feltételezhető, hogy Európának ezt részét jelenleg „vadászterületnek” lehet tekinteni. Ez az eszmefuttatás nem állásfoglalás a pályázati kiírás mellett vagy ellen, s hogy Solymosi Tamás kiválasztásához vagy ejtéséhez mennyire kapcsolódik, majd kiderül a pályázat eredményének közzétételekor, vagy utána. Csupán azért írtam le, mert felháborodásodban hibásan értelmezted a pályázati kiírásnak ezt az elemét, megfeledkezve a nekem ajánlott kamillateáról.
2990 maracuja 2013-03-14 16:33:06 [Válasz erre: 2989 mandarina 2013-03-14 13:15:52]
...oroszul, spanyolul, franciául...
...oroszul, spanyolul, franciául...