209 Caligula 2003-10-08 14:22:45
Valaki tud arra magyarázatot, hogy miért írnak mostanában csupán egyfelvonásos operákat az egészestések helyett? Csak ennyire volna kapacitás? (Igaz, már az is öröm, ha bemutatják - nem hogy műsoron is tartanák...)
Valaki tud arra magyarázatot, hogy miért írnak mostanában csupán egyfelvonásos operákat az egészestések helyett? Csak ennyire volna kapacitás? (Igaz, már az is öröm, ha bemutatják - nem hogy műsoron is tartanák...)
208 karnagy 2003-10-08 14:11:56
Igen, hogyne :). Valamikor össze kéne futni, kedves Apród \"úrfi\". Jók ezek a Battle-lemezek...:)
Igen, hogyne :). Valamikor össze kéne futni, kedves Apród \"úrfi\". Jók ezek a Battle-lemezek...:)
207 Oscar 2003-10-08 13:06:58
Karnagy Úr! kölcsön kérhetném a Battle CD-éidet és a Bartolit vmikor?
Karnagy Úr! kölcsön kérhetném a Battle CD-éidet és a Bartolit vmikor?
206 Búbánat 2003-10-08 12:24:55
Szilgyo. Üzenetet küldtem e-mail címedre.
Szilgyo. Üzenetet küldtem e-mail címedre.
205 Szilgyo 2003-10-08 09:07:17
Levine szerintem (is!) nagyon jó operakarmester, én főként Verdi-kben ismerem, pl. a Vecsernye-lemez nekem is nagy kedvencem...
Levine szerintem (is!) nagyon jó operakarmester, én főként Verdi-kben ismerem, pl. a Vecsernye-lemez nekem is nagy kedvencem...
204 Szilgyo 2003-10-08 09:03:58
Vagy találka valahol, vagy feladod postán utánvéttel, mást egyelőre nem tudok kitalálni. EMAIL: szilgyo@freemail.hu
Vagy találka valahol, vagy feladod postán utánvéttel, mást egyelőre nem tudok kitalálni. EMAIL: szilgyo@freemail.hu
203 Búbánat 2003-10-08 08:42:12
Szilgyo. A másolat elkészült. Beszéljük meg a hogyan továbbot.
Szilgyo. A másolat elkészült. Beszéljük meg a hogyan továbbot.
202 Búbánat 2003-10-08 08:39:36
Ezt nem tudtam róla. Egyébként annak idején két Verdi–felvételével kedveltem meg őt, amelyeket még a hetvenes években készített: A Giovanna d’Arco és A szicíliai vecsernye. Azóta követem nyomon karmesteri tevékenységét. A videón is kihozott Trubadúrja számomra elsősorban Marton miatt volt érdekes. Martont én nem elsősorban a német repertoárja miatt, hanem az olasz operákban nyújtott teljesítményéért szeretem a mai napig.
Ezt nem tudtam róla. Egyébként annak idején két Verdi–felvételével kedveltem meg őt, amelyeket még a hetvenes években készített: A Giovanna d’Arco és A szicíliai vecsernye. Azóta követem nyomon karmesteri tevékenységét. A videón is kihozott Trubadúrja számomra elsősorban Marton miatt volt érdekes. Martont én nem elsősorban a német repertoárja miatt, hanem az olasz operákban nyújtott teljesítményéért szeretem a mai napig.
201 karnagy 2003-10-08 07:32:14
Sesto! Én meg hasraesek Levine-tól, főleg a Ring-felvétele óta. Egyébként van pár CD-m(Battle: Schubert-dalok, Battle: Élő dalest Salzburgból, Bartoli)amelyeken mint zongorakísérő működik közre, hát annak sem utolsó. Egy baj van vele: állítólag a kisfiúkat szereti...
Sesto! Én meg hasraesek Levine-tól, főleg a Ring-felvétele óta. Egyébként van pár CD-m(Battle: Schubert-dalok, Battle: Élő dalest Salzburgból, Bartoli)amelyeken mint zongorakísérő működik közre, hát annak sem utolsó. Egy baj van vele: állítólag a kisfiúkat szereti...
200 WiseGentleman 2003-10-07 20:17:39
Domingo számára akkor is ottmarad a vezénylés, és a kisebb szerepek, meg a koncertezés (ld. Pavarotti). Viszont pontosan legenda volta miatt elképzelhető, hogy az emberek még így is, leszálló ágban is hallani akarják (csakúgy, mint amikor - ahogy már említettem volt - nagy örömmel hallgattam James King-et a MET-ben Aigisth-ként). Egyébként Pavarotti jövő tavasszal ismét énekel a MET-ben, ha jól tudom, egy, vagy két Tosca-t.
Domingo számára akkor is ottmarad a vezénylés, és a kisebb szerepek, meg a koncertezés (ld. Pavarotti). Viszont pontosan legenda volta miatt elképzelhető, hogy az emberek még így is, leszálló ágban is hallani akarják (csakúgy, mint amikor - ahogy már említettem volt - nagy örömmel hallgattam James King-et a MET-ben Aigisth-ként). Egyébként Pavarotti jövő tavasszal ismét énekel a MET-ben, ha jól tudom, egy, vagy két Tosca-t.
199 Sesto 2003-10-07 18:53:19
...nehéz kérdés az bizony, hogy mikor és mivel kell abbahagyni az éneklést, bevallom jobban kedvelem azokat az énekmüvészeket, akik inkább hamarabb-és még tk. \"erejük teljében\"-emelik a kalapjukat és távoznak!... Inkább azt mondja a \"Nagyérdemü\": \"...milyen kár!\"... Minthogy ellenkezö esetben az merüljön fel, mint kérdés: \"Miért és meddig csnálja még ezt?!...\" Sajnálom Domingo-t, hiszen egy valódi énekes-legendáról van ebben az esetben szó, de a \"Marschallin monológjában\" is megénekelt tényekkel: \"Die Zeit ist ein sonderbar´ Ding!...\" a végtelenségig ö sem dacolhat!... :-(
...nehéz kérdés az bizony, hogy mikor és mivel kell abbahagyni az éneklést, bevallom jobban kedvelem azokat az énekmüvészeket, akik inkább hamarabb-és még tk. \"erejük teljében\"-emelik a kalapjukat és távoznak!... Inkább azt mondja a \"Nagyérdemü\": \"...milyen kár!\"... Minthogy ellenkezö esetben az merüljön fel, mint kérdés: \"Miért és meddig csnálja még ezt?!...\" Sajnálom Domingo-t, hiszen egy valódi énekes-legendáról van ebben az esetben szó, de a \"Marschallin monológjában\" is megénekelt tényekkel: \"Die Zeit ist ein sonderbar´ Ding!...\" a végtelenségig ö sem dacolhat!... :-(
198 Sesto 2003-10-07 18:46:43
:-(
:-(
197 WiseGentleman 2003-10-07 18:28:48
Viszont a kérdés fennmarad, hogy miként fog Domingo tavasszal a MET-ben Siegmundot énekelni?
Viszont a kérdés fennmarad, hogy miként fog Domingo tavasszal a MET-ben Siegmundot énekelni?
196 Sesto 2003-10-07 16:09:40
...ha már a MET-\"rendezésekröl\" esik szó, vasárnap megnéztük DVD-n a Trubadúr ´84-es vagy ´88-as elöadását(=végül ism indegy!...) Szóval ebben az esetben a \"nagyhangok ünnepéröl\" volt szó, még akkor is ha Marton Tuandot-Brünnhilde-Elektra-orgánuma \"aigillitá\" suempontjából jó pár ponton adósunk maradt, DE Pavarotti nagyon jó formában szól mint Manrico, Sh. Milnes azonban már csak árnyéka önamagának Luna-szerepében,...bár a korábbról jól ismert és már-már tenorálisan \"fenyegetö\" magasságai még mindig impozánsak!... A szereposztás viszont abszolút legjobbja D. Zajick (Azucena!)!!!-fergeteges drámai mezzo, izzó magasságokkal, és ha hihetünk a krónikáknak, akkor abból a fajtából való, amelynek Verdi ezt a szólamot szánta: vagyis olyan (mezzo) szoprán akitöl minden \"kontraalt-tartománybeli\" megmozdulás távoláll, DE ellenben már-már drámai szoprános kitörésektöl sem tart vissza...\"Állitólag\" Verdi tiltakozott az ellen, hogy Azucena, az operai szterotipiákhoz hiven drámai alt legyen!... A \"rendezés\": NINCS(!)-imsertem korábban is ezen felvételt, igaz VHS-on, DE akkor vhogy nem tünt fel, hogy \"nincs megrendezve\": egy csodálatos \"koncertszerü Trubadúr lenne ez\", pompás, gazdag jelmezekkel alátámásztva!... :-( J. Levine,...van aki szereti, van aki kevésbé: én nem esek elötte hasra, föleg a DECCa-s \"Lombardi\"-felvétel óta1... :-( Üdvözlettel, Sesto... :-)
...ha már a MET-\"rendezésekröl\" esik szó, vasárnap megnéztük DVD-n a Trubadúr ´84-es vagy ´88-as elöadását(=végül ism indegy!...) Szóval ebben az esetben a \"nagyhangok ünnepéröl\" volt szó, még akkor is ha Marton Tuandot-Brünnhilde-Elektra-orgánuma \"aigillitá\" suempontjából jó pár ponton adósunk maradt, DE Pavarotti nagyon jó formában szól mint Manrico, Sh. Milnes azonban már csak árnyéka önamagának Luna-szerepében,...bár a korábbról jól ismert és már-már tenorálisan \"fenyegetö\" magasságai még mindig impozánsak!... A szereposztás viszont abszolút legjobbja D. Zajick (Azucena!)!!!-fergeteges drámai mezzo, izzó magasságokkal, és ha hihetünk a krónikáknak, akkor abból a fajtából való, amelynek Verdi ezt a szólamot szánta: vagyis olyan (mezzo) szoprán akitöl minden \"kontraalt-tartománybeli\" megmozdulás távoláll, DE ellenben már-már drámai szoprános kitörésektöl sem tart vissza...\"Állitólag\" Verdi tiltakozott az ellen, hogy Azucena, az operai szterotipiákhoz hiven drámai alt legyen!... A \"rendezés\": NINCS(!)-imsertem korábban is ezen felvételt, igaz VHS-on, DE akkor vhogy nem tünt fel, hogy \"nincs megrendezve\": egy csodálatos \"koncertszerü Trubadúr lenne ez\", pompás, gazdag jelmezekkel alátámásztva!... :-( J. Levine,...van aki szereti, van aki kevésbé: én nem esek elötte hasra, föleg a DECCa-s \"Lombardi\"-felvétel óta1... :-( Üdvözlettel, Sesto... :-)
195 Sesto 2003-10-07 15:59:05
Szilgyo-nak! Domingo a késöbbi Fedora-t is lemondta, söt már el is utazott!... :-(
Szilgyo-nak! Domingo a késöbbi Fedora-t is lemondta, söt már el is utazott!... :-(
194 WiseGentleman 2003-10-07 00:12:16
Igen, Schmidt nem egy Windgassen-féle érzékeny Wagner tenor, viszont igazi macho, akinek még a kovácsműhely zajában is hallani lehet a hangját (szép, erős squillo). Rydl valóban nem mai gyerek már, viszont Hagennek fantasztikus volt, mint játékban, mint éneklésben (még Salminennel és Gottlob Frick-kel összehasonlítva is). Polaski esetében nekem is a magas hangok intonációjával voltak csekély problémáim, viszont tetszett, hogy kifejezetten a figura emberi oldalát domborította ki (kiváncsi vagyok, milyen lesz Berlinben Elektraként). A Ring rendezése szerintem sem igazán szerencsés, kezdve a Rajna kincsében a kocka alakú Walhallával, folytatva a playboy Froh-val és tűzistenként fekete (???) ruhát viselő Loge-val. A Ring-rendezések közül számomra egyértelműen a Met-Levine alakítás a csúcs, egyébként azt egy kitűnő osztrák rendező, Otto Schenk állította színpadra. Viszont, amikor ott láttam, nem minden énekes volt jó (Gwyneth Jones szirénázott, mint Brünnhilde, Siegfried madárhangú volt, akit Heinz Zednik lesöpört a színpadról). Szóval, semmi sem tökéletes...
Igen, Schmidt nem egy Windgassen-féle érzékeny Wagner tenor, viszont igazi macho, akinek még a kovácsműhely zajában is hallani lehet a hangját (szép, erős squillo). Rydl valóban nem mai gyerek már, viszont Hagennek fantasztikus volt, mint játékban, mint éneklésben (még Salminennel és Gottlob Frick-kel összehasonlítva is). Polaski esetében nekem is a magas hangok intonációjával voltak csekély problémáim, viszont tetszett, hogy kifejezetten a figura emberi oldalát domborította ki (kiváncsi vagyok, milyen lesz Berlinben Elektraként). A Ring rendezése szerintem sem igazán szerencsés, kezdve a Rajna kincsében a kocka alakú Walhallával, folytatva a playboy Froh-val és tűzistenként fekete (???) ruhát viselő Loge-val. A Ring-rendezések közül számomra egyértelműen a Met-Levine alakítás a csúcs, egyébként azt egy kitűnő osztrák rendező, Otto Schenk állította színpadra. Viszont, amikor ott láttam, nem minden énekes volt jó (Gwyneth Jones szirénázott, mint Brünnhilde, Siegfried madárhangú volt, akit Heinz Zednik lesöpört a színpadról). Szóval, semmi sem tökéletes...
193 Orfeusz 2003-10-06 21:46:48
Meg volt első Staatsoperbeli élményem- Istenek alkonya. Nagyon vártam, ezért talán annyira nem is tudtam élvezni az előadást, de egyébként jó volt. A rendezés(ha beszélhetünk ilyenről) pocsék, semmi nem történik a színpadon, nincs összhang, a jelmez nevetséges, a díszlet ronda, bár nincs is. Az énekesek kifejezetten ügyetlenül mozogtak főleg Brünnhilde és Siegfried. A zenekart emelném ki Fischer Ádámmal, fantasztikusan jól játszottak. Az énekesek mind bayreuth-i résztvevők, mégis nem volt minden tökéletes, ahogy azt vártam. A legjobban Mihoko Fujimura tetszett, akinek a hangja már a nyári rádió közvetítések folyamán is megfogott. Kurt Rydl Hagenként is szuper volt, bár azért kicsit érezni, hogy vagy 30 éve énekel. Wolgang Schmidt(aki egy hentes benyomását keltette)hangszíne nem valami szép, de jól énekel, Deborah Polaski egy kisebb csalódás, nem igazán tetszett a hangja, valahogy a magas hangoknál nem igazán jut csúcspontra( a ruha,vagy inkább lepel amit viselt elég vicces volt). Megemlíteném még Ricarda Merbethet is, aki kifejezetten jól játszott. Összeségében persze összehasonlíthatatlan egy magyar operai előadással, nálunk ennyi kiváló énekes soha nem fog énekelni. Februárban megnézném Gruberovát a Puritánokban, Ő még mindig jól énekel, a hangja ennyi év után is szép? Róla nyílt egy kiállítás a Staatsoperben.
Meg volt első Staatsoperbeli élményem- Istenek alkonya. Nagyon vártam, ezért talán annyira nem is tudtam élvezni az előadást, de egyébként jó volt. A rendezés(ha beszélhetünk ilyenről) pocsék, semmi nem történik a színpadon, nincs összhang, a jelmez nevetséges, a díszlet ronda, bár nincs is. Az énekesek kifejezetten ügyetlenül mozogtak főleg Brünnhilde és Siegfried. A zenekart emelném ki Fischer Ádámmal, fantasztikusan jól játszottak. Az énekesek mind bayreuth-i résztvevők, mégis nem volt minden tökéletes, ahogy azt vártam. A legjobban Mihoko Fujimura tetszett, akinek a hangja már a nyári rádió közvetítések folyamán is megfogott. Kurt Rydl Hagenként is szuper volt, bár azért kicsit érezni, hogy vagy 30 éve énekel. Wolgang Schmidt(aki egy hentes benyomását keltette)hangszíne nem valami szép, de jól énekel, Deborah Polaski egy kisebb csalódás, nem igazán tetszett a hangja, valahogy a magas hangoknál nem igazán jut csúcspontra( a ruha,vagy inkább lepel amit viselt elég vicces volt). Megemlíteném még Ricarda Merbethet is, aki kifejezetten jól játszott. Összeségében persze összehasonlíthatatlan egy magyar operai előadással, nálunk ennyi kiváló énekes soha nem fog énekelni. Februárban megnézném Gruberovát a Puritánokban, Ő még mindig jól énekel, a hangja ennyi év után is szép? Róla nyílt egy kiállítás a Staatsoperben.
192 Szilgyo 2003-10-06 08:55:57
Friss info: az egyik Fedora Domingo betegsége miatt elmarad, helyette Tosca lesz, a másikat feltehetően elvállalja...
Friss info: az egyik Fedora Domingo betegsége miatt elmarad, helyette Tosca lesz, a másikat feltehetően elvállalja...
191 Barátfüle 2003-10-05 17:04:13
WG! Körülbelül úgy történt, ahogy Sesto olvasta az újságban. Az ária (ami transzponálva volt) első magas hangja nem sikerült, Domingo széttárta karjait, és kézcsókkal partnernője kezén, lement a szinpadról. Fél óra múlva folytatta az előadást, néhány magas hangot oktávval lejjebb énekelt, de középhangjai még mindig csodálatosan szólnak. Keszeiről nevem okán nem nyilatkozom.
WG! Körülbelül úgy történt, ahogy Sesto olvasta az újságban. Az ária (ami transzponálva volt) első magas hangja nem sikerült, Domingo széttárta karjait, és kézcsókkal partnernője kezén, lement a szinpadról. Fél óra múlva folytatta az előadást, néhány magas hangot oktávval lejjebb énekelt, de középhangjai még mindig csodálatosan szólnak. Keszeiről nevem okán nem nyilatkozom.
190 Sesto 2003-10-05 12:21:11
...viszont tegnap \"Sonnambula\": Vargicova megint brillirozott, bár egészében mintha egy picit óvatosabb lett volna, mint a hét közepén, Calleja viszont ugyancsak szépen produkált -és ez vonatkozik a Sillins-re is a Gróf szerepében, Simina Ivan mint Lisa: na ja... :-)
...viszont tegnap \"Sonnambula\": Vargicova megint brillirozott, bár egészében mintha egy picit óvatosabb lett volna, mint a hét közepén, Calleja viszont ugyancsak szépen produkált -és ez vonatkozik a Sillins-re is a Gróf szerepében, Simina Ivan mint Lisa: na ja... :-)
189 Sesto 2003-10-05 12:06:27
...tehát \"Fedora\"-Domingo-val (=és Keszei bebut-je...) NEM VOLTAM OTT!-de ezt már korábban is irtam, hogy pl. Keszei Borit is majd elöször a nov.-i Falstaff-ban fogom látni, valoszinüleg,...igy ami történt-csakis a helyi médiara utalva tudom visszaadni, vagyis \"ohne Gewähr!\"... A \"Kurier\" arról számolt be, hogy az áriában elöfordulócs csúcshang-\"nem magas c\",...szóval állitólag azt megelözöen abbahagyta Domingo a nyilt szinen az éneklést,...elhagyta a szinpadot!... Ennyi, több információm nincs, de különben is az ilyet szerintem illik tapintatosan kezelni: amin azoban felháborodtam az az volt, hogy az emlitett \"Kurier\" a domingos-üggyel egy oldalon közölt egy listát, mikor melyik énekes \"SZTÀR\" kényszerült már arra, hogy hangi problémaák miatt kénytelen legyen a szinpadot elöadás közben elhagyni: ezt a \"toplistát\"-finoman kifejezve-\"hányingerkelönek\" tartom,...hiszen az énekesek is \"csak emberek\", nem?
...tehát \"Fedora\"-Domingo-val (=és Keszei bebut-je...) NEM VOLTAM OTT!-de ezt már korábban is irtam, hogy pl. Keszei Borit is majd elöször a nov.-i Falstaff-ban fogom látni, valoszinüleg,...igy ami történt-csakis a helyi médiara utalva tudom visszaadni, vagyis \"ohne Gewähr!\"... A \"Kurier\" arról számolt be, hogy az áriában elöfordulócs csúcshang-\"nem magas c\",...szóval állitólag azt megelözöen abbahagyta Domingo a nyilt szinen az éneklést,...elhagyta a szinpadot!... Ennyi, több információm nincs, de különben is az ilyet szerintem illik tapintatosan kezelni: amin azoban felháborodtam az az volt, hogy az emlitett \"Kurier\" a domingos-üggyel egy oldalon közölt egy listát, mikor melyik énekes \"SZTÀR\" kényszerült már arra, hogy hangi problémaák miatt kénytelen legyen a szinpadot elöadás közben elhagyni: ezt a \"toplistát\"-finoman kifejezve-\"hányingerkelönek\" tartom,...hiszen az énekesek is \"csak emberek\", nem?
188 WiseGentleman 2003-10-04 17:06:11
Egyébként én sem vágom magam a volán mögé, ugyanis vonattal megyek :).
Egyébként én sem vágom magam a volán mögé, ugyanis vonattal megyek :).
187 WiseGentleman 2003-10-04 16:44:56
Hogy érted, hogy nem tudta elénekelni? Lemondta az előadást, vagy észrevehetően indiszponált volt? Ez érdekes, mert jövő tavaszra a MET-es Ringre ő van kiírva, mint Siegmund (és amikor évekkel ezelőtt láttam a szerepben, nagyon is jó volt).
Hogy érted, hogy nem tudta elénekelni? Lemondta az előadást, vagy észrevehetően indiszponált volt? Ez érdekes, mert jövő tavaszra a MET-es Ringre ő van kiírva, mint Siegmund (és amikor évekkel ezelőtt láttam a szerepben, nagyon is jó volt).
186 Hangyász 2003-10-04 07:49:46
Kedves Sesto! Bécsben kiírták okt 1-jén, hogy a \"Zene világnapja\"? Énnekem az a benyomásom, hogy ez egy olyan kiüresedett, régen befejezett kampány, amit kizárólag nálunk \"ünnepelnek meg\", általában közepes előadók élő felvételével és agyonjátszott repertoárdarabok előrángatásával? (Ugyanez vonatkozik a legkülönfélébb egyéb \"világnapokra\", az elhízás ellenitől kezdve a világtakarékosságéig.) Az egész hátterében az ENSZ és alsóhivatalainak 30-40 évvel ezelőtti PR-tevékenysége húzódik meg. Mo.-on a különféle világnapok \"megünneplése\", ami fásultan pergetett imamalomként sajnos azóta sem szűnt meg, jóllehet semmi értelmét nem látom. Az egész ostoba hagyomány szerintem a konszolidálódó és \"felszálló ágban\" lévő kádár-rendszer önlegitimációját és a rezsimnek a nagyvilág történéseibe való bekapcsolódását volt hivatott illusztrálni, sajnos 14 éve senki sem szólt be, hogy semmi sem változik attól, ha megünnepeljük a zene (színház), a cserebogarak avagy a szőrszálhasogatók világnapját. E helyen fejezem ki köszönetemet Szűcs József és Tóth Péter uraknak a fenomenális Tök gáz cikkért! Más: Tudtommal az általam nagyon nem kedvelt Frau ohne Schattent (részleteit?) legfeljebb a Horthy-korszakban adták elő a szerző vezényletével. Nem vágom magamat a volán mögé, hogy megnézzem valamelyik bécsi előadását. Viszont feltenném a kérdést, hogy a T. résztvevők valamelyike meg tudná-é tippelni, mikor tűzi a MÁO műsorára pl. Berlioz A trójaiak c. népszínművét? :-)))
Kedves Sesto! Bécsben kiírták okt 1-jén, hogy a \"Zene világnapja\"? Énnekem az a benyomásom, hogy ez egy olyan kiüresedett, régen befejezett kampány, amit kizárólag nálunk \"ünnepelnek meg\", általában közepes előadók élő felvételével és agyonjátszott repertoárdarabok előrángatásával? (Ugyanez vonatkozik a legkülönfélébb egyéb \"világnapokra\", az elhízás ellenitől kezdve a világtakarékosságéig.) Az egész hátterében az ENSZ és alsóhivatalainak 30-40 évvel ezelőtti PR-tevékenysége húzódik meg. Mo.-on a különféle világnapok \"megünneplése\", ami fásultan pergetett imamalomként sajnos azóta sem szűnt meg, jóllehet semmi értelmét nem látom. Az egész ostoba hagyomány szerintem a konszolidálódó és \"felszálló ágban\" lévő kádár-rendszer önlegitimációját és a rezsimnek a nagyvilág történéseibe való bekapcsolódását volt hivatott illusztrálni, sajnos 14 éve senki sem szólt be, hogy semmi sem változik attól, ha megünnepeljük a zene (színház), a cserebogarak avagy a szőrszálhasogatók világnapját. E helyen fejezem ki köszönetemet Szűcs József és Tóth Péter uraknak a fenomenális Tök gáz cikkért! Más: Tudtommal az általam nagyon nem kedvelt Frau ohne Schattent (részleteit?) legfeljebb a Horthy-korszakban adták elő a szerző vezényletével. Nem vágom magamat a volán mögé, hogy megnézzem valamelyik bécsi előadását. Viszont feltenném a kérdést, hogy a T. résztvevők valamelyike meg tudná-é tippelni, mikor tűzi a MÁO műsorára pl. Berlioz A trójaiak c. népszínművét? :-)))
185 Barátfüle 2003-10-03 23:55:24
Sesto! Te hogy érezted magad tegnap este, amikor Domingo nem tudta elénekelni Loris Ipanoffot? Tisztelem őt múltjáért, de abba kéne tudni hagyni. Sajna a bécsi közönség kissé ostoba, és nagyon sznob; azt hiszi, ennyi pénzért biztos jó, amit hall.
Sesto! Te hogy érezted magad tegnap este, amikor Domingo nem tudta elénekelni Loris Ipanoffot? Tisztelem őt múltjáért, de abba kéne tudni hagyni. Sajna a bécsi közönség kissé ostoba, és nagyon sznob; azt hiszi, ennyi pénzért biztos jó, amit hall.
184 Sesto... 2003-10-03 19:29:05
...nekem holnap \"megint\" Sonnambula, Vargicova-val a program, kiváncsi vagyok mivel tud még meglepni és persze a tenor is... :-)
...nekem holnap \"megint\" Sonnambula, Vargicova-val a program, kiváncsi vagyok mivel tud még meglepni és persze a tenor is... :-)
183 WiseGentleman 2003-10-03 18:25:27
Igen, tudom, és Gwyneth Jones-nál csak jobb lehet :). Polgár László is jön, ha jól tudom.
Igen, tudom, és Gwyneth Jones-nál csak jobb lehet :). Polgár László is jön, ha jól tudom.
182 karnagy 2003-10-03 17:17:16
Sesto! Jók bizony, különösen Popp és Harper \"kis\"asszonyok és Kollo ill. Talvela urak fenomenálisak. Egyedül Shirley-Quirk nem tartozik - finoman szólva - a kedvenceim közé...
Sesto! Jók bizony, különösen Popp és Harper \"kis\"asszonyok és Kollo ill. Talvela urak fenomenálisak. Egyedül Shirley-Quirk nem tartozik - finoman szólva - a kedvenceim közé...
181 Búbánat 2003-10-03 14:12:38
WiseGentleman! Ugye tudod, hogy jövőre úgy Húsvét tájékán Agnes Baltsa nálunk két Kundryt fog énekelni.
WiseGentleman! Ugye tudod, hogy jövőre úgy Húsvét tájékán Agnes Baltsa nálunk két Kundryt fog énekelni.
180 Szilgyo 2003-10-03 14:03:13
Nagyon köszönöm, Búbánat!
Nagyon köszönöm, Búbánat!
179 Búbánat 2003-10-03 14:02:08
Szilgyo. Már folyamatba tettem a másolást. Két kazetta lesz, a teljes műsoridő 5 óra 37 perc.
Szilgyo. Már folyamatba tettem a másolást. Két kazetta lesz, a teljes műsoridő 5 óra 37 perc.
178 Sesto.... 2003-10-03 11:32:41
Hálás köszönet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-) ...megmenekültem!!!-\"természetesen\" az a 8-as Mahler-töl nekem is megvan, és a többi szólista is nagyon jó, nem?...
Hálás köszönet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-) ...megmenekültem!!!-\"természetesen\" az a 8-as Mahler-töl nekem is megvan, és a többi szólista is nagyon jó, nem?...
177 karnagy 2003-10-03 11:31:10
Én szeretem Poppot. Most hallgattam a soltis Mahler 8.-at, szépen énekel rajta. Úgyhogy nincs kövezés :)))
Én szeretem Poppot. Most hallgattam a soltis Mahler 8.-at, szépen énekel rajta. Úgyhogy nincs kövezés :)))
176 Sesto.... 2003-10-03 10:40:28
...Hát ha \"Daphne\", akkor csakis az EMI-s felvétel-nagyon szeretem-Popp-pal... Húúú...most Sphynx-töl vagy Karnagytól meg leszek kövezve egészen biztosan!... :-))) Az emlitett felvételen \"nem Popp-ot\", hanem a fiatal Daphne-t hallod,...ráadásul a többi szereplö is igencsak jól helytáll!...
...Hát ha \"Daphne\", akkor csakis az EMI-s felvétel-nagyon szeretem-Popp-pal... Húúú...most Sphynx-töl vagy Karnagytól meg leszek kövezve egészen biztosan!... :-))) Az emlitett felvételen \"nem Popp-ot\", hanem a fiatal Daphne-t hallod,...ráadásul a többi szereplö is igencsak jól helytáll!...
175 WiseGentleman 2003-10-03 01:27:38
Sesto, rövid kérdés: milyen tapasztalatod van a Richard Strauss Daphne felvételeiről, tudsz egy jót ajánlani? Köszi.
Sesto, rövid kérdés: milyen tapasztalatod van a Richard Strauss Daphne felvételeiről, tudsz egy jót ajánlani? Köszi.
174 Sesto 2003-10-02 11:58:31
...Zene Világnapja, avagy egy viharos sikerü operaest a Staatsoperben... Mint emlitettem, tegnap este sikerült X. alkalommal is Bellini \"La Sonnanbula-ját\" megtekinteni... Mi ebben az érdekes?-elsö pillantásra, talán semmi,...de ezen repertoár estén valóban premier hangulat uralkodott, MIÉRT?-netán új lenne a rendezés stb... Nem, ugyanaz a Marelli-rendezés szerepel a programban, amely kb. két évvel ezelött került bemutatásra, és eredendöen Nathalie Dessay kedvéért került a programba, DE a francia koloratúrcsillag a próbafolyamat során \"kiszállt\" a darabból(=bár a késöbbi reprizekben 2-3 elöadásra visszatért!), helyette a veronai Stefania Bonfadelli ugrott be, gyakorlatilag az utolsó percet követö legutolsó másodpercben,...és aratott zajos sikert az elégikus Amina szólamában!... A premiert követö idöszakokban sok minden kicserélödött, leginkább a tenorok, vagyis J.D. Florez-t követte Gregory Kunde és a tegnapi estén a fiatal(=1978!) máltai énekes: Joseph CALLEJA, aki megérdemelt módon aratott nagy sikert! Mig a bécsi közönség Florez-Bonfadelli-konstellációt \"TRAUMPAAR-ként\" nevezte, addig a tegnapi este is tartogatott jócskán pozitiv meglepetéseket!... Calleja Florez-zal ellentétben NEM \"tenore leggiero\", hanem sokkal inkább egy intakt és üzembiztos magassággal biró: \"tenore di grazie\" egyértelmü tendenciával a \"tenore lirico\" irányába!(Ez megmutatkozott nyilván a testesebb volumenben, a nagyon levegövel énekelt legato-kban és-és...) DE a magásságai miatt sem kellett aggódni! Egy apró \"beckmesser-i megjegyzés\" lenne az énekes hangjának enyhén nazális szinezete, bár ez úgy tünik a legmagasabb fekvésben éneklö tenorok sajátja, legalábbis sok esetben, gondoljunk csak az emlitett \"fach\" éppen \"latino\" képviselöire, lásd. korábban Alva, jelenben Florez és Calleja!... A testesebb Elvino-hang mellé szivesen képzel a kedves operabarát egy a Bonfadelli-énél testesebb, markánsabb koloratúrszopránt is Amina szólamában, s ez a tegnapi estén teljes mértékben bekövetkezett! A MÁO szinpdáról is sokak által ismert és elismert L´ubica Vargicova tért vissza közel 2 éves absztinencia után a \"STOP\"-szinpadára, ...egy rendkivül sikeres salzburgi \"Olympia-szériát\" követöen!... Vargicova-t eddig nem állt módomban \"live\" hallani, de a tegnap esti teljesitménye magáért beszélt! Semmi esetre nem akarom alakitását a Bonfadelli-ével összehasonlitani, hiszen az elöadás a veronai kollégnanöre lett kidolgozva, addig Vargicova teljesen más érdemekkel vivta ki a közönség tomboló elismerését!... Hangi szempontból pedig kb. annyira lenne \"okos\" dolog a két Amina-t összehasonlitani, mintha megpróbálnánk eldönteni: \"Mi a jobb alma, vagy körte?\"...teljesen egyéni izlés kérdése!... Mig Bonfadelli inkább a visszafogott, és piano-ban énekelt passage-kban remekelt, addig Vargicova a mezzoforte és az azontúli tartományokban hozta legjobb formáját: hang kinyilt, vitte az együtteseket! Vargicova hangja valóban testesebb, magvasabb és szinesebb az átlag koloratúráktól, SZERENCSÉRE(!) nem \"koloratúrkanári\", számomra azt a vonalat képviseli inkább amit korábban Ágai Karola, Edda Moser és a jelenben pedig Elena Mosuc képvisel! S mivel a hang nagyobb a szokottnál, igy ha szabad ezt egyáltalán leirnom, éppen a pianissimo-k voltak azok, amelyek bár sikerültek, DE nem érték el a Bonfadelli által prezentált intimitást és érzelmi höfokot! Ezzel szemben koloratúrfutamai szinte már-már vakmerönek, drámai töltetet hordozóak és egyben \"halálbiztosnak\" voltak mondhatók, s mindez a kifejezés szolgálatában állt!!! BRAVO! (...érdekes talán megemliteni, hogy elsö áriáját követö tomboló VASTAPS! és \"BRAVO-k\" tisztességesen megakasztották az elöadás folyamatát, igy az áriát követö \"Schlusscabaletta\" inkább koncertszámmá degradálódott, NEM az énekesnö hibájából kifolyólag!...) :-))) Az Elvino-val énekelt csodálatos \"szerelmi kettösben\" is Vargicova feszes tempóban \"diktálta\" az elöadást partnerének, aki szemmel láthatóan szivesen vállalta a elbüvölö formában lévö kolléganö kihivását! :-) A 2. felv. hires többrészes áriájábn \"Ah, non credea mirarti\" azonban a már általam kritikai felvetésként emlitett \"pianissimo\" is helyére került, igy \"szegény\" Vargicova megint nem tudta jelentetét végig énekelni, ugyanis a Cabaletta-t bevezetö kórustételt megszakitotta-, ill. eltompitotta a közönség heves tapsa!... Az emlitett nagyjelentet közepén-Marelli utasítására-a függöny bezárul és az Amina-t alakitó énekesnö pillanatok alatt(=igen nagy stressz, állitom, többször láttam az oldalszinpadon!) egy egy mélyvörös/bordó nagyestélyibe öltözik-s a kórus bevezetö taktusait követöen a zárt függöny elött, mint a \"The golden Age\" primadonnái (= a là Melba, Pons stb.)a közönségnek énekli a Cabaletta-t, mint \"koncertáriát\"... ...az emlitett kosztümcsere érzésem szerint egy kicsit megcsúszhatott, mivel Vargicova szinte \" levegö után kapkodva kirohant\" a proszcéniumra... és ez a cabaletta elsö felében hallható is volt... AZONBAN a da capo-részben ugynacsak az emlitett korszak hiresen-hirhedt primadonnáihoz hiven az áriat variált kadenciával énekelte(=manapság nagy ritkaság, pedig ez a Belcanto egyik alapeleme volt!) másrészt az operát lezáró kórustétel utolsó taktusait kisérve egy fényes diadémként tündöklö felfutó roulad-ot énekelt, amely szintén nem szerepelszerepel a partitúrában!... Tomboló siker: \"Bravo-k\" és \"Standing ovation\" következtek, melynek nagyrésze ennek a szimpatikus müvésznönek köszönhetö, aki hangi bravúrt és drámai akcentusok közvetitését-, ill. bensöséges lirát finom pátosszal vegyitve, mint egy rózsacsokrot nyújtott át közönségénének!... :-) A további szerepekben meg kell emliteni Egils Silins nemes basszbaritonját Graf Rodolfo szerepében, továbbá az \"ügyeletes\" Lisa-t, vagyis Simina Ivan-t aki ebben a hálátlan seconda donna szerepben (=ráadásul ez is koloratúrszólam lenne...) tisztességesen helytállt! Apropó, a novemberi \"Sonnambula-sorozatban\" Bonfadelli \"ellenlábása\" Keszei Bori(!) lesz új beálloként! A jóságos Mamma Teresa szerepében Michaelea Unguruenau szerzett kellemes pillanatokat, alakitásának egyetlen szépséghibája talán annyi és erröl ö nem tehet, hogy képzeljünk el egy Wiedemann Bernadett korabeli fiatal, tehetséges müvészt ebben az anya-szerepben, hiába a kellemes hang, ha a maszk és kosztüm sem segit a müvésznöt megöregiteni, mindent átjáró frissesége és fiatalsága mellett! A Staatsoper kórusa ugyancsak prófi módon, de vhogy, most mégis \"személytelenül\" látta el feladatát, mig Stefano Ranzani vezénylete elég heterogén képet hagyott maga után! A sikeres estét követöen nagyon sok nézö elsö tevékenysége az volt, hogy a programfüzetben utána nézett, mikor következnek a Vargicova-s reprizek, nos a válasz egyszerü, okt. 4- én és 9-én... Egy biztos 4-én megint ott lezsek!... :-) Üdvözlettel, Sesto... :-)
...Zene Világnapja, avagy egy viharos sikerü operaest a Staatsoperben... Mint emlitettem, tegnap este sikerült X. alkalommal is Bellini \"La Sonnanbula-ját\" megtekinteni... Mi ebben az érdekes?-elsö pillantásra, talán semmi,...de ezen repertoár estén valóban premier hangulat uralkodott, MIÉRT?-netán új lenne a rendezés stb... Nem, ugyanaz a Marelli-rendezés szerepel a programban, amely kb. két évvel ezelött került bemutatásra, és eredendöen Nathalie Dessay kedvéért került a programba, DE a francia koloratúrcsillag a próbafolyamat során \"kiszállt\" a darabból(=bár a késöbbi reprizekben 2-3 elöadásra visszatért!), helyette a veronai Stefania Bonfadelli ugrott be, gyakorlatilag az utolsó percet követö legutolsó másodpercben,...és aratott zajos sikert az elégikus Amina szólamában!... A premiert követö idöszakokban sok minden kicserélödött, leginkább a tenorok, vagyis J.D. Florez-t követte Gregory Kunde és a tegnapi estén a fiatal(=1978!) máltai énekes: Joseph CALLEJA, aki megérdemelt módon aratott nagy sikert! Mig a bécsi közönség Florez-Bonfadelli-konstellációt \"TRAUMPAAR-ként\" nevezte, addig a tegnapi este is tartogatott jócskán pozitiv meglepetéseket!... Calleja Florez-zal ellentétben NEM \"tenore leggiero\", hanem sokkal inkább egy intakt és üzembiztos magassággal biró: \"tenore di grazie\" egyértelmü tendenciával a \"tenore lirico\" irányába!(Ez megmutatkozott nyilván a testesebb volumenben, a nagyon levegövel énekelt legato-kban és-és...) DE a magásságai miatt sem kellett aggódni! Egy apró \"beckmesser-i megjegyzés\" lenne az énekes hangjának enyhén nazális szinezete, bár ez úgy tünik a legmagasabb fekvésben éneklö tenorok sajátja, legalábbis sok esetben, gondoljunk csak az emlitett \"fach\" éppen \"latino\" képviselöire, lásd. korábban Alva, jelenben Florez és Calleja!... A testesebb Elvino-hang mellé szivesen képzel a kedves operabarát egy a Bonfadelli-énél testesebb, markánsabb koloratúrszopránt is Amina szólamában, s ez a tegnapi estén teljes mértékben bekövetkezett! A MÁO szinpdáról is sokak által ismert és elismert L´ubica Vargicova tért vissza közel 2 éves absztinencia után a \"STOP\"-szinpadára, ...egy rendkivül sikeres salzburgi \"Olympia-szériát\" követöen!... Vargicova-t eddig nem állt módomban \"live\" hallani, de a tegnap esti teljesitménye magáért beszélt! Semmi esetre nem akarom alakitását a Bonfadelli-ével összehasonlitani, hiszen az elöadás a veronai kollégnanöre lett kidolgozva, addig Vargicova teljesen más érdemekkel vivta ki a közönség tomboló elismerését!... Hangi szempontból pedig kb. annyira lenne \"okos\" dolog a két Amina-t összehasonlitani, mintha megpróbálnánk eldönteni: \"Mi a jobb alma, vagy körte?\"...teljesen egyéni izlés kérdése!... Mig Bonfadelli inkább a visszafogott, és piano-ban énekelt passage-kban remekelt, addig Vargicova a mezzoforte és az azontúli tartományokban hozta legjobb formáját: hang kinyilt, vitte az együtteseket! Vargicova hangja valóban testesebb, magvasabb és szinesebb az átlag koloratúráktól, SZERENCSÉRE(!) nem \"koloratúrkanári\", számomra azt a vonalat képviseli inkább amit korábban Ágai Karola, Edda Moser és a jelenben pedig Elena Mosuc képvisel! S mivel a hang nagyobb a szokottnál, igy ha szabad ezt egyáltalán leirnom, éppen a pianissimo-k voltak azok, amelyek bár sikerültek, DE nem érték el a Bonfadelli által prezentált intimitást és érzelmi höfokot! Ezzel szemben koloratúrfutamai szinte már-már vakmerönek, drámai töltetet hordozóak és egyben \"halálbiztosnak\" voltak mondhatók, s mindez a kifejezés szolgálatában állt!!! BRAVO! (...érdekes talán megemliteni, hogy elsö áriáját követö tomboló VASTAPS! és \"BRAVO-k\" tisztességesen megakasztották az elöadás folyamatát, igy az áriát követö \"Schlusscabaletta\" inkább koncertszámmá degradálódott, NEM az énekesnö hibájából kifolyólag!...) :-))) Az Elvino-val énekelt csodálatos \"szerelmi kettösben\" is Vargicova feszes tempóban \"diktálta\" az elöadást partnerének, aki szemmel láthatóan szivesen vállalta a elbüvölö formában lévö kolléganö kihivását! :-) A 2. felv. hires többrészes áriájábn \"Ah, non credea mirarti\" azonban a már általam kritikai felvetésként emlitett \"pianissimo\" is helyére került, igy \"szegény\" Vargicova megint nem tudta jelentetét végig énekelni, ugyanis a Cabaletta-t bevezetö kórustételt megszakitotta-, ill. eltompitotta a közönség heves tapsa!... Az emlitett nagyjelentet közepén-Marelli utasítására-a függöny bezárul és az Amina-t alakitó énekesnö pillanatok alatt(=igen nagy stressz, állitom, többször láttam az oldalszinpadon!) egy egy mélyvörös/bordó nagyestélyibe öltözik-s a kórus bevezetö taktusait követöen a zárt függöny elött, mint a \"The golden Age\" primadonnái (= a là Melba, Pons stb.)a közönségnek énekli a Cabaletta-t, mint \"koncertáriát\"... ...az emlitett kosztümcsere érzésem szerint egy kicsit megcsúszhatott, mivel Vargicova szinte \" levegö után kapkodva kirohant\" a proszcéniumra... és ez a cabaletta elsö felében hallható is volt... AZONBAN a da capo-részben ugynacsak az emlitett korszak hiresen-hirhedt primadonnáihoz hiven az áriat variált kadenciával énekelte(=manapság nagy ritkaság, pedig ez a Belcanto egyik alapeleme volt!) másrészt az operát lezáró kórustétel utolsó taktusait kisérve egy fényes diadémként tündöklö felfutó roulad-ot énekelt, amely szintén nem szerepelszerepel a partitúrában!... Tomboló siker: \"Bravo-k\" és \"Standing ovation\" következtek, melynek nagyrésze ennek a szimpatikus müvésznönek köszönhetö, aki hangi bravúrt és drámai akcentusok közvetitését-, ill. bensöséges lirát finom pátosszal vegyitve, mint egy rózsacsokrot nyújtott át közönségénének!... :-) A további szerepekben meg kell emliteni Egils Silins nemes basszbaritonját Graf Rodolfo szerepében, továbbá az \"ügyeletes\" Lisa-t, vagyis Simina Ivan-t aki ebben a hálátlan seconda donna szerepben (=ráadásul ez is koloratúrszólam lenne...) tisztességesen helytállt! Apropó, a novemberi \"Sonnambula-sorozatban\" Bonfadelli \"ellenlábása\" Keszei Bori(!) lesz új beálloként! A jóságos Mamma Teresa szerepében Michaelea Unguruenau szerzett kellemes pillanatokat, alakitásának egyetlen szépséghibája talán annyi és erröl ö nem tehet, hogy képzeljünk el egy Wiedemann Bernadett korabeli fiatal, tehetséges müvészt ebben az anya-szerepben, hiába a kellemes hang, ha a maszk és kosztüm sem segit a müvésznöt megöregiteni, mindent átjáró frissesége és fiatalsága mellett! A Staatsoper kórusa ugyancsak prófi módon, de vhogy, most mégis \"személytelenül\" látta el feladatát, mig Stefano Ranzani vezénylete elég heterogén képet hagyott maga után! A sikeres estét követöen nagyon sok nézö elsö tevékenysége az volt, hogy a programfüzetben utána nézett, mikor következnek a Vargicova-s reprizek, nos a válasz egyszerü, okt. 4- én és 9-én... Egy biztos 4-én megint ott lezsek!... :-) Üdvözlettel, Sesto... :-)
173 Búbánat 2003-10-02 11:48:40
Rendben.
Rendben.
172 Szilgyo 2003-10-02 11:23:31
Búbánat: megköszönném az átjátszást!
Búbánat: megköszönném az átjátszást!
171 Búbánat 2003-10-02 11:17:23
Szilgyo. Eszembe jutott, hogy egy ismerősöm másolni is tud, megkérhetem erre. A kazetta árán kívül más költséget nem jelentene. Ez is egy megoldás lehetne. Ha viszont csak lejátszani akarod, akkor jelentkezem, ahogy megbeszéltük.
Szilgyo. Eszembe jutott, hogy egy ismerősöm másolni is tud, megkérhetem erre. A kazetta árán kívül más költséget nem jelentene. Ez is egy megoldás lehetne. Ha viszont csak lejátszani akarod, akkor jelentkezem, ahogy megbeszéltük.
170 Szilgyo 2003-10-02 10:07:06
Ok, majd kitalálok vmit, szólsz, ha előkerül a kazi?
Ok, majd kitalálok vmit, szólsz, ha előkerül a kazi?
169 Búbánat 2003-10-02 09:55:10
Szilgyo. Kis türelmedet fogom kérni, amíg előkotrom lakásom valamely szegletéből, és szólj, kérlek, hogy milyen úton-módon juttassam el hozzád visszavárólag, tekintettel, hogy csak egy példánnyal rendelkezem a kazettából.
Szilgyo. Kis türelmedet fogom kérni, amíg előkotrom lakásom valamely szegletéből, és szólj, kérlek, hogy milyen úton-módon juttassam el hozzád visszavárólag, tekintettel, hogy csak egy példánnyal rendelkezem a kazettából.
168 Szilgyo 2003-10-02 08:57:07
Búbánat, azt örömmel venném (akár át is)!
Búbánat, azt örömmel venném (akár át is)!
167 Búbánat 2003-10-02 08:41:52
Szilgyo. Felvettem a TV-ből, tehát amatőr munka, ilyen minőségben tartom nyilván a videó kazettáim között. Ha érdekel, nagyon szívesen a rendelkezésedre bocsátom.
Szilgyo. Felvettem a TV-ből, tehát amatőr munka, ilyen minőségben tartom nyilván a videó kazettáim között. Ha érdekel, nagyon szívesen a rendelkezésedre bocsátom.
166 WiseGentleman 2003-10-02 01:32:15
McIntyre egyébként kitűnő Klingsor és Graf Waldner is volt (a MET-ben) előbbi esetében Parsifal Placido Domingo, Amfortas pedig Wolfgang Brendel volt, Kundry pedig (sajnos) Gwyneth Jones.
McIntyre egyébként kitűnő Klingsor és Graf Waldner is volt (a MET-ben) előbbi esetében Parsifal Placido Domingo, Amfortas pedig Wolfgang Brendel volt, Kundry pedig (sajnos) Gwyneth Jones.
165 Szilgyo 2003-10-01 16:20:16
Búbánat, ugye megvan neked ez a felvétel?
Búbánat, ugye megvan neked ez a felvétel?
164 Búbánat 2003-10-01 16:19:14
Ha jól tudom, McIntyre új-zélandról származik, és elsősorban Wagner-énekes. Sydneyben vették fel videóra, a Mezzo is leadta néhány évvel ezelőtt azt a Mesterdalnokokat, amelyet Charles McCarras vezényelt, és amelyben Sachsot énekelt. Annak a közvetítésnek a jóvoltából kedveltem meg őt, sőt az operát is.
Ha jól tudom, McIntyre új-zélandról származik, és elsősorban Wagner-énekes. Sydneyben vették fel videóra, a Mezzo is leadta néhány évvel ezelőtt azt a Mesterdalnokokat, amelyet Charles McCarras vezényelt, és amelyben Sachsot énekelt. Annak a közvetítésnek a jóvoltából kedveltem meg őt, sőt az operát is.
163 Szilgyo 2003-10-01 15:37:25
Hermann Prey Beckmesser-e nagyon ütős a bayreuth-i videón (Phillips), ahol egyébként szintén Weikl énekli Sachs-ot.
Hermann Prey Beckmesser-e nagyon ütős a bayreuth-i videón (Phillips), ahol egyébként szintén Weikl énekli Sachs-ot.
162 WiseGentleman 2003-10-01 15:28:10
Brendelt tavaly láttam a Staatsoperben Sachsként, és tényleg kitűnő volt, egyébként korábban meg Bernd Weiklt és Donald McIntyre-t sikerült kifognom még a MET-ben (ők is kitűnőek voltak), s még Hermann Prey volt Beckmesser :).
Brendelt tavaly láttam a Staatsoperben Sachsként, és tényleg kitűnő volt, egyébként korábban meg Bernd Weiklt és Donald McIntyre-t sikerült kifognom még a MET-ben (ők is kitűnőek voltak), s még Hermann Prey volt Beckmesser :).
161 Sesto 2003-10-01 14:20:46
...úgy legyen!!!... :-) Most pedig rohanok, mert van még egy pár elintéznivalóm, utána \"La Sonnambula\" Vargicovával,... Üdvözlettel, Sesto... :-)
...úgy legyen!!!... :-) Most pedig rohanok, mert van még egy pár elintéznivalóm, utána \"La Sonnambula\" Vargicovával,... Üdvözlettel, Sesto... :-)
160 Szilgyo 2003-10-01 14:17:56
Szerintem Brendel-nél ma nem sokan éneklik jobban Sachs-ot, őt kellene meghívni Pestre is...
Szerintem Brendel-nél ma nem sokan éneklik jobban Sachs-ot, őt kellene meghívni Pestre is...