Bejelentkezés Regisztráció

Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek


Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények

408 Búbánat 2005-03-17 23:34:09 [Válasz erre: 407 frushena 2005-03-17 23:31:41]
Tudtam, hogy reflektálni fogsz, ezért is \"gonoszkodtam\". Hogy kedvedre tegyek: nincs kizárva, hogy végig koncentráltan figyelni fogok...

407 frushena 2005-03-17 23:31:41 [Válasz erre: 406 Búbánat 2005-03-17 23:19:43]
Olyan gonosz vagy! \"Megpróbálom szünetig kibírni...\" , \"ami megmaradt utána belőle...\" :) Mondjuk az én véleményemet ismeritek róla, nem írom le. \"Ki lehet bírni.\" Figyeld majd csak a nyitányt ... ;) Sokan biztos azért mennek el rá mert ilyen szépen meg lett reklámozva. Első opera ---- Első operaelőadás ... Nekem meg nem hagyta legalább egy db. jegyet! :\'(

406 Búbánat 2005-03-17 23:19:43 [Válasz erre: 403 frushena 2005-03-17 19:11:39]
Én ott leszek, kaptam egy tisztelet jegyet. Megpróbálom szünetig kibírni... Majd beszámolok róla - ami megmaradt utána belőle...

405 orlandofurioso 2005-03-17 22:54:33 [Válasz erre: 404 geyersbach 2005-03-17 22:15:48]
A gratuláció nekem szól? Bár nem versengésről volt szó az elsőbbségért, hanem hogy amit Búbánat helyénvalóan Istvánnak olvasott, azt a díjátadáskor Andrásnak mondták. Ez azért gáz, ezt te is beláthatod.

404 geyersbach 2005-03-17 22:15:48 [Válasz erre: 403 frushena 2005-03-17 19:11:39]
Gratuláluk, megelőzted Búbánatot! Különben üthet, esztelen jó volt!

403 frushena 2005-03-17 19:11:39
[url]http://www.theatre.org.hu/page.php?inc=17&id=1594; Monteverdi első operája a Művészetek Palotájának első operája[/url] Fesztivál Színház! A guta üt meg, hogy nem leszek ott! :((

402 orlandofurioso 2005-03-16 12:40:47 [Válasz erre: 396 kalahari 2005-03-16 00:31:03]
Te olvastad, én meg a saját fülemmel hallottam, amikor ezt fölolvasták a díjátadáskor.

401 Búbánat 2005-03-16 10:29:49
Megnyitott a Művészetek Palotája A díszvendég José Carreras csak az akusztikai próbán énekelt Népszabadság • Munkatársunktól • 2005. március 16. A Művészetek Palotájának létrehozása mesébe, hétfői megnyitójának prózai része kabaréba illő volt. Páratlan ugyanis, hogy két egymást követő kormány teljes egyetértésben létrehozzon egy új intézményt. A méltó zenei megnyitó mellett azonban kulcskeresés, szalagvágás nevettette a közönséget és a tévénézőket. Az est egyik nagy talánya: miért nem lépett fel a gálán a díszvendég, José Carreras operaénekes? Elképesztő, mennyi embernek van immár kulcsa a Művészetek Palotájához. Pedig azt hittem, elég, ha a portásoknak jut belőlük. Ezzel szemben a hétfő esti megnyitón Kiss Imre vezérigazgató mellett Gyurcsány Ferenc miniszterelnöknek, Demszky Gábor főpolgármesternek, Bozóki András kulturális miniszternek, Gegesy Ferencnek, Ferencváros polgármesterének, valamint José Carrerasnak adományoztak egy-egy díszes példányt. Ki adta kinek, és ki nem kapott kulcsot, azt még a műsorvezető Vitray Tamás sem tudta követni, bár ő igazán igyekezett kivágni magát az ostoba helyzetekből. Arra egyáltalán nem vállalkoznék, hogy felsoroljam, kinek jutott a miszlikbe vágott avatószalagból (talán az előző kormány miniszterének, a projektet elindító Rockenbauer Zoltánnak és az azóta felsorakozó kultuszminisztereknek, valamint Kiss Imrének.) A jó kis magyar vircsaftot csak a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és Énekkar, valamint a Rádió Gyermekkórusa, Kiss B. Attila énekes és Ránki Dezső zongoraművész mentette meg. Persze a megnyitó délutánja sem volt unalmas. Fotósok, újságírók, tévések, a palota tulajdonosai és lakóinak egy része ült a Nemzeti Hangversenyteremben az úgynevezett házbeéneklésen. Vagy harmincan hallgattuk José Carrerast. Értelme kevés, de mi örültünk, legalább két dalt nekünk énekelt. Hogy mit, azt senki sem tudta. Később a zongorakísérője írta jegyzetfüzetembe a dalcímeket: L\'oreneta Morerától és Vurria Rendine-től. Az interjúkészítés úgy Carrerasnak, mint az újságíróknak meglehetősen különösre sikerült. Ő a színpadon álldogált, lenézett a cipőorrára, mi meg a lábánál hevertünk a nézőtér első sorában. - Úgy érzem magam, mint egy sommelier - mondta a frakkjában feszengve. Lapunk kérdésére: hasonlítaná-e a Művészetek Palotáját bármelyik koncertteremhez a világban, arról kezdett mesélni, mennyire lenyűgözi ez az épület. - Kívülről is nagyon tetszik, és most, hogy énekeltem benne pár ütemet, kijelenthetem, a ház akusztikája egyenesen remek. Sőt ez még jobb lesz, ha tele a nézőtér. Úgy vélem, Demján úr - a szakemberekkel egyetemben - fantasztikus munkát végzett. Már énekeltem jó pár olyan épületben, ahol az akusztikáért Russell Johnson úr és cége felelt. Ezt az épületet - ami most hirtelen eszembe jut - az Egyesült Királyságban lévő birminghami Symphony Hallhoz tudnám hasonlítani. Másik kérdésünkre, a gálán miért nem vállalt fellépést, az mondta: - Szívesen énekeltem volna este is, de erre kértek fel. Ez persze nem jelenti azt, hogy legközelebb ne szerepelhetnék itt. Az újságírók azt kérdezték egymástól, ki tudja, miért nem énekel este Carreras. A válasz mindig úgy hangzott, a zenei program összeállítója, a Nemzeti Filharmonikusok főzeneigazgatója, Kocsis Zoltán nem akarta. A Filharmonikusok ügyvezető igazgatója, Kovács Géza lapunknak azt mondta erre: Demján Sándor, a TriGránit Rt. elnöke meghívta a nyitóünnepségre José Carrerast, de csak az esemény előtt egy héttel kapott választ arra, hogy az operaénekes részt vesz az ünnepségen. Mikor felvetődött a kérdés, mi lenne, ha énekelne is, a nyitóünnepség szervezői, Demján és Kocsis megállapodtak abban, túl hosszú a műsor a protokollprogrammal együtt, és nem illenének a könnyed olasz dalok a programba. (A zenei részre már egy éve megbízást kaptak.) És az is valószínűtlennek tűnt, hogy Carreras elénekelte volna a Psalmus Hungaricus tenorszólóját. Így Carreras végigfeszengte a megnyitó protokolláris részét, kezet fogott vagy húsz emberrel, akiknek nagy részéről - valószínűleg - fogalma sem volt, kicsoda. A beszédeket feltehetően nem értette, mivel nem fordított neki senki. Így nem tudhatta meg, hogy Demján Sándor arról beszélt: modern városközpontot akarnak itt létrehozni, kulturális és idegenforgalmit. Az az üzlet, amit ismételni lehet, és most óriási az érdeklődés az épület iránt. Gyurcsány Ferenc miniszterelnöknek sem értette szavát, aki arról szól: - Nem volt fontos, melyik kormány kezdte el az építkezést, az a fontos, hogy együtt fejezzük be. A megnyitón a legnagyobb tapsot Ránki Dezső zongoraművész kapta, aki Liszt A-dúr zongoraversenyének szólistája, valamint Rockenbauer Zoltán, az a miniszter, aki az egész Művészetek Palotája-ügyet elindította. Rockenbauer egyébként ott volt a Ludwig Múzeum kora esti megnyitóján is, ahol Bozóki András miniszter avatta az új kiállítótermet. És megnézte a komplexum Duna felőli szárnyában három emeleten található múzeumot. Konferencia kulturális vezetőknek Nemzetközi konferenciát szerveztek kulturális intézmények vezetőinek vasárnap és hétfőn a Művészetek Palotájában. Mint a főszervező Kovács Géza, a Nemzeti Filharmonikus Zenekar, Énekkar és Kottatár vezetője elmondta: megközelítőleg hetven meghívott vett részt a találkozón. A legfontosabb kérdés a finanszírozásról szólt. Megállapították: Németországban drámaian csökken, Franciaországban stagnál és Nagy-Britanniában nő a kultúra állami támogatása. A magyarországi leginkább a közpénzre épül, a szponzorok száma egyre csökken, a jegyár viszont töredéke a nyugati áraknak. A rendszerváltozás előtt - az ország nyitottságát demonstrálva - rengeteg külföldi művészt hívtak meg hazánkba. A kilencvenes évek óta azonban kevés az állami pénz a klasszikus zenére. Most szerencsére jelentős pénz jut a Művészetek Palotájának programjaira is. A meghívottakat egyébként lenyűgözte az új épület, mint mondták, csak lélektanilag van messze a városközponttól. Elismerően beszéltek arról, hogy Magyarországnak volt bátorsága és ereje ahhoz, hogy ekkora beruházásba fogjon. Az akusztikát mindenhol kiválónak tartották, kivéve az erkélyek alatt. A találkozón a Cseh és a Szlovák Filharmonikusok, valamint a magyar Nemzeti Filharmonikusok megállapodtak abban, 2006-2007-ben koncertjeikkel szomszédolnak majd. Ez később Bécsre, Zágrábra és Ljubljanára is kiterjed. (Sz. K.)

400 mélymagyar 2005-03-16 06:54:13 [Válasz erre: 390 :-) 2005-03-15 21:19:45]
Viszont a márc 14-i hivatalos megnyitón a kórus énekelte, Kocsis szép vezényletével.

399 sphynx 2005-03-16 01:21:53
Szent Testén.

398 sphynx 2005-03-16 01:15:10
Ámen. Újabb szégyenfolt Drága ezer sebből vérző Édes Drága Hazánk Drága Testén.

397 ficselvtárs 2005-03-16 01:01:30
Kedve György Úr ,és mindnyájan! Én ott álltam a színpadon és szégyeltem magam,hogy a nemzeti imádságunkat ilyen ízléstelen módon csúfítják el.Ezt valaki szándékosan gondolta így,ezzel akart újat mondani?Ott volt egy szimfonikus zenekar és egy kórus,tehát lehetőség lett volna az eredeti Erkel által is megálmodott művet együtt elénekelni.Szerintem még egy sporteseményen is felháborító az ehhez hasonló amerikanizált stílus.Nekünk nem kell majmolnunk a világot!Mi egy olyan nemzet vagyunk akik a himnuszunkban Istenhez fohászkodunk,és ezt nem lehet bármilyen módon megtennünk.Szégyelje magát aki ezt hagyta!

396 kalahari 2005-03-16 00:31:03 [Válasz erre: 395 orlandofurioso 2005-03-16 00:06:47]
Matuz István, nem? Én így olvastam.

395 orlandofurioso 2005-03-16 00:06:47
Kedves alattam szólók, egy másik topikban nehezményeztem ezt. És mit szóltok Matúz András (sic!) kitüntetéséhez?

394 Mary Shelley 2005-03-15 23:23:54 [Válasz erre: 390 :-) 2005-03-15 21:19:45]
Teljesen egyetértek kedves György úr! Ráadásul a kislány amerikai stílusban próbálkozott (a\'la Király Linda) a \"mi\" magyar himnuszunkkal! Ha jól láttam a felvételen, elég sokan értetlenül álltak a dolog előtt. Én is.

390 :-) 2005-03-15 21:19:45 [Válasz erre: 392 Genius loci 2005-03-15 20:17:51]
Kis nyelvzsenim :-)

393 sphynx 2005-03-15 20:33:12 [Válasz erre: 391 György úr 2005-03-15 20:10:08]
Melyik locinak vagy te a géniusza (mondom ezt tudván, hogy a locus az alanyeset)?

392 Genius loci 2005-03-15 20:17:51 [Válasz erre: 389 mélymagyar 2005-03-15 19:52:08]
És még pimasz is vagy.

391 György úr 2005-03-15 20:10:08
Most kezdődött az ünnepség a Nemzeti Hangversenyteremben. Egy ifjú hölgy egy zeneművet énekelt elő, amely valamennyire hasonlított a mi nemzeti imádságunkhoz. Mindent elkövetett, ami miatt egy énektanár örökre eltiltaná a szerepléstől. Hogy a manóba\' történhetett, hogy ezzel az énektudással valaki a nemzeti ünnepen a Himnuszt intonálja??? Grrrrr

389 mélymagyar 2005-03-15 19:52:08 [Válasz erre: 386 György úr 2005-03-15 12:28:04]
Helyes.

388 Genius loci 2005-03-15 15:19:33 [Válasz erre: 386 György úr 2005-03-15 12:28:04]
Hát, ha megnézed nickjét, ezen nem csodálkozol...nem, hogy bosszankodsz.

387 kalahari 2005-03-15 12:29:07
Talán kimerítette a La Wally-premier. [url]http://www.forumopera.com/concerts/wally_berne.htm;La Wally, Bern[/url]

386 György úr 2005-03-15 12:28:04 [Válasz erre: 385 mélymagyar 2005-03-15 11:36:51]
\"a fogadáson elég gyenge, magyar sajtokat adtak\" Bocsi, de a vessző a \"gyenge\" után egy kicsit felbosszantott.

385 mélymagyar 2005-03-15 11:36:51 [Válasz erre: 384 karnagy 2005-03-15 10:48:30]
Ránki képes volt eltekinteni a politikusok és bankárok Vitrayval nehezített idiotizmusától. Fantasztikusan játszott, visszaadta az életbe és a zenébe vetett hitet. Kocsis is vele érezte a legjobban magát, mert ezt leszámítva gyenge teljesítményt mutatott. Egyébként a fogadáson elég gyenge, magyar sajtokat adtak. A bor pitiáner volt.

384 karnagy 2005-03-15 10:48:30
Kíváncsian vártam a Psalmust - nagyon nagy csalódás volt. Kiss B. Atilla rég énekelt ennyire rossz diszpozícióban. Néztem a szemét, olyan bizonytalan volt, hogy az döbbenet. Minden létező technikai hiba fellelhető volt produkciójában: a sötétítéstől az alul intonáláson keresztül az indokolatlanul falzettba helyezett magas hangig... Nagyon sajnálom, hogy ez így sikerült. Az est legszebb produkciója szerintem a Liszt-verseny volt.

383 Búbánat 2005-03-15 09:40:02 [Válasz erre: 382 mélymagyar 2005-03-15 09:31:30]
Magam is meglepődtem, hogy hová tűnt a szép erőteljes hangja. Vagy inkább arról van szó, hogy oratóriumok tenor szólamának megszólaltatása nem az erősségei közé tartozik? Az is szokatlan volt, hogy mennyire csorgott a verejték az arcán éneklése közben. Esetleg a lámpák erős fénye zavarhatta?

382 mélymagyar 2005-03-15 09:31:30 [Válasz erre: 380 virius 2005-03-14 22:52:31]
Hallatszott, de pocsékul énekelt. Fent hamis.

381 kalahari 2005-03-14 23:03:19 [Válasz erre: 380 virius 2005-03-14 22:52:31]
Most miért mondod? Az \"Add ide a többi kulcsot\" már a beszédek közben-után Bartókot idézte... :-)) A viccet félretéve: tényleg szörnyű volt a szervezés. A hang-problémát főleg az elején érzékeltem, de nem csak a szólistánál, a kórusnál is. Azt hittem, a tévém rossz, így átmentem a másikhoz, de nem javult sokat. A végére vagy hozzászoktam, vagy kevésbé volt rossz a hang. Ez a zártkörű dolog nagyon érdekes különben. Átadjuk a palotát a közönségnek, nagy felhajtás, stb., de a közönség nincs sehol, mert csak repisek töltik(?) meg a termet, látványosan unatkozva egyébként. Erről ennyit.

380 virius 2005-03-14 22:52:31
A televízión láttam a megnyitó koncertet, mármint a hivatalos megnyitót. Hát mit mondjak... sikerült kiröhögtetnünk magunkat ország-világ előtt ilyen protokollal (\"Add ide a többi kulcsot\", \"Komámasszony, hol az olló\"). Baxter most legalább dicsérte Viktort, amiért elkezdte az épület építtetését, beszéde önmagához képest most szerencsére visszafogott volt. Ami pedig a zenét illeti: nagy élmény volt együtt látni Kocsist és Ránkit, bár véleményem szerint Kocsis jobb volt annak idején zongoraművésznek, mint karmesternek. Azonban a korai Bartók-zongoraművek meghangszerelése bravúros. Az utolsó Scherzo-mű pedig pláne,némi Richard Straussos beütéssel. A Psalmust mintha kissé felgyorsította volna Kocsis, az átvezető közjáték az \"Én pedig Uram\" és a \"Te azért lelkem\" részek között elviselhetetlenül gyors volt. Nem tudom, hogy a tévé hangmérnöke keverte-e le Kiss B.Atilla hangját, de számomra a képernyő előtt ülve ez a \"Zsoltáros\" indiszponáltnak tűnt, néhol disztonált, az \"Én pedig Uram\" résznél tempóilag pedig köszönő viszonyban sem volt a kórussal és a karmesterrel. A koncert zártkörű volt, de ha valaki mégis élőben hallhatta, kérem jelezze, hogy tényleg ilyen hallhatatlan volt-e Kiss B.Atilla?!

379 Hangyász 2005-03-12 10:28:05 [Válasz erre: 378 janomano 2005-03-11 21:09:44]
Nem lesz tele. Egyébként tegnap új, drapp egyenruhákat kaptak a jegyszedő lányok/fiúk a korábbi sötétkék helyett. Vélemények a 10-ikei és 11-ikei koncertekről? Akkor kezdem: Korondi Anna sokkal jobban énekelt a Mahler-darabban, mint R. Strauss 4 utolsó énekének előadása közben.

378 janomano 2005-03-11 21:09:44 [Válasz erre: 376 orlandofurioso 2005-03-10 13:03:13]
Szerintem semmi meglepő nincs ebben. Egy olyan országban, ahol a mi pénzünkből építenek palotát, nyugodtan a képünkbe vághatnak 8-10-16 ezer forintos jegyeket. És ha tele lesz a csernobil, őket igazolja a végeredmény!

377 Búbánat 2005-03-11 11:37:06
Nyitásra kész a Művészetek Palotája Népszabadság • Sz. K. • 2005. március 11. Szinte hihetetlennek tûnik, de a Mûvészetek Palotájában járt összes zenész és kritikus eddig egybehangzóan azt nyilatkozta: páratlan az akusztikája a Nemzeti Hangversenyteremnek. A bejárat mellett tokba zárt hangszereikkel várakozó művészek is erről beszélnek. Mondják, felesleges hasonlítgatni a termet például a Zeneakadémiához. Az leginkább kamarakoncertekre alkalmas, ez meg nagyzenekarira is. Nagyon boldogok, hogy elkészült ez a hangversenyterem. Az egyetlen hiba szerintük az, hogy nem elég nagyok az öltözők. Egy soktagú zenekar bajosabban fér itt el. Könnyű eltévedni a Művészetek Palotájában, és a figyelmetlen látogató pillanatok alatt elkeveredhet a Zoboki, Demeter és Társaik Építésziroda által tervezett, az Arcadom Rt. által kivitelezett, amúgy teljesen akadálymentesített házban. Itt van lift meg mozgó-, ferde- és egyenes lépcső. A falakon chilei cseresznye, kanadai juhar meg dió-, süttői mészkő és olasz travertin-borítás. A Ludwig Múzeumban készül a Pompidou-központ kiállítása. Már a képek és a montázsok nagy részét elhelyezték az első emeleten, de a munkafény mellett még cizellálják a termet. Nem egyetlen nagy terem az egész, hanem elkülönített kis terekből áll. A második-harmadik emeleten, a saját gyűjtemény anyagát mutatják be, a harmadikon még a természetes fény is bejön. Az Üvegterem választja el az amúgy internetkávézóval is felszerelt múzeumot a Nemzeti Hangversenyteremtől. Ebben a - nevéből is adódóan - csupa ablak szobában nemcsak ültetett és állófogadásokat tartanak majd, hanem kisebb koncerteket is. Az ajtón a hangversenyterem felé a menekülési útvonal matricára nyomtatott leírása. A pódiumülésekkel és állóhelyekkel együtt 1794-en férnek be abba a terembe, ahol éppen Kocsis Zoltán vezényli a Filharmonikus Zenekart. Épp az utolsó instrukciókat adja, mire körbenézünk, vége a próbának. Házigazdánk, Albert Mária sajtófőnök az ötvennyolc zengőkamráról beszél, amelyek befolyásolják az akusztikát. Egy-egy ilyen nyitható betonajtóból van kicsi (2,5 tonna) és nagy (4,5 tonna) súlyú. Ezekre ragasztották rá Jovánovics György színes gipszreliefjeit. Az akusztikában ugyancsak fontos szerepe van a negyvenöt tonnányi hangvető ernyőnek, amely világítási híd is egyben, és ide építették be a hangszóró- és mikrofonrendszert. A monstre hangvetőből engedhető le a filmvászon. Az orgona homlokzatát a plafonig tolt hangvető ernyő magasságából nézzük. Ez csak a homlokzat, a hangszernek körülbelül öt százaléka. A 6712 sípos orgona a Pécsi Orgonaépítő Manufaktúra és a német Mühleisen cég közös munkájából - remények szerint - év végére készül el. A behangolás várhatóan további 5-6 hónapot vesz igénybe. Emeletről emeletre liftezünk, ajtókat nyitogatunk rendületlenül. Mindegyik koncertterem előtt dupla ajtó - hang- és fénycsapdával, subaszőnyeg-jellegű borítással. A Fesztiválszínházban Eötvös Péter operáját, A balkont próbálják. A zenekari árokban a szerző, a nézőtéren mikrofonnal a kezében Alföldi Róbert instruálja a franciául éneklő énekeseket. Settenkedünk a székek mögött. Kicsit eltöprengek a színpad feletti kiíráson: Árvíztűrő tükörfúrógép. Albert Mária mondja, ne keressem a jelentését, csak a feliratozó gépet tesztelik. Mutatja, hogy itt is nagy hangsúlyt fektettek az akusztikára, a zengőkamrák helyett a plafonon lévő ajtócskákkal koordinálják a hangzást. A nézőtér 452 személyes, ha nincs zenekari árok. Ha van, akkor csak 400-an férnek be. Jó nagy terek vannak a termek között. Lehet padokon ücsörögni, könyvet, CD-t venni, kottát böngészni. Az éttermet nyáron az épület elé kitelepíthetik. Van pódium, ide is lehet kevésszereplős programokat rendezni. Nem sokára elkészül a főbejárat közelében az érintőképernyős számítógéppark. És a folyosókon azt suttogják, több csaptelepet elloptak a ház próbaműködése alatt, ezért napközben zárják a mosdókat. Kultúrtörténeti dátum, adatokkal Kultúrtörténeti dátum lesz a hétfői nap, mikor is ünnepi koncerttel és kiállítással megnyílik a Nemzeti Filharmonikus Zenekar, Énekkar és Kottatárnak, valamint a Ludwig Múzeumnak és a Nemzeti Táncszínháznak otthont adó Művészetek Palotája - mondta a tegnapi sajtótájékoztatón Demján Sándor, az építő TriGránit Fejlesztési Rt. elnöke. A 31 milliárd forintból három év alatt PPP-konstrukcióban felépült létesítményre a magánbefektető viseli az építési és üzemeltetési kockázatot 2035. március 31-ig. Az eredeti tervekkel ellentétben másfélszeresére növelték az épület alapterületét, és harminc évre növelték az állami törlesztés időtartamát is. Eredetileg az állt a költségvetésben, hogy az állam harminc év alatt 97,9 milliárd forintot fizet vissza a magáncégnek. Ez mára 73,54 milliárdra csökkent. Újságírói kérdésre Demján Sándor elmondta: a művészeti programok támogatását kivette ebből a csomagból az állam (azaz külön támogatja), így ezt nem fizeti ki kamatköltségként. Benedek András, a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumának államtitkára elmondta: a technikai törlesztés 2,2 milliárd forintot, a palota működésére és a programokra 2,5 milliárd forintot fizet a minisztérium az idén. A korábbihoz képest 178 millióval nőtt a Nemzeti Táncszínház támogatása, háromszor akkora új helyszíne miatt 150 millióval pedig a Ludwig Múzeumé. A Filharmonikus Zenekaré hatvanmillióval csökkent, ennyit fizettek ugyanis bérleti díjra a korábbi években. Hétfőn, a gálakoncert előtt nyílik meg a Ludwig Múzeum. A Nemzeti Hangversenyteremben Kocsis Zoltán vezényli hétfő este a Nemzeti Filharmonikus Zenekart. Ezen a napon délután Bozóki András kulturális miniszter és Demján Sándor állami elismeréseket, kitüntetéseket ad át az épület létrehozásáért. A megnyitóhoz tartozik a Magyar Posta Rt. alkalmi bélyegblokkja, és egy kétnapos nemzetközi konferencia a hasonló kulturális intézmények vezetőinek.

376 orlandofurioso 2005-03-10 13:03:13 [Válasz erre: 355 Búbánat 2005-03-03 11:13:22]
Végre elolvashattam a Muzsika írását. Nem fogok mellébeszélni. Hiszen egy nagy gyakorlattal rendelkező intézményvezető, és egy nagy múltú lap főszerkesztője megérdemli az őszinteséget. Eddig azt hittem, hogy a hülyeséghez elég egy ember is. Néhány hét választ el attól a rendezvénytől, amire kölcsönkért diákigazolvánnyal fogok bemenni állóhelyre, reményeim szerint. Ugyan nem vagyok már diák, és a nyugdíjas kor felé is félúton vagyok. Abba az aktív 40 éves periódusba esem, a 25 és 65 év közöttiekébe, akik helyett is eldönti Kiss Imre, hogy kapjanak-e állóhelyet. Na ez a farizeus magatartás, nem az, hogy lehet-e nyugdíjasokat állóhelyre küldeni. Szótári magyarázata szerint a kifejezés eredeti jelentése: \"a jómódú városi lakosság érdekeit képviselő\". Tehát arra vagyok utalva, hgy csaljak. Miért? 1., Mert Kiss Imre állításával szemben hivatkozott koncertre nem adtak ki 5-700 Ft-os jegyet, a legolcsóbb is többezer forintos volt. 2., Volt, mert így is elkelt mind, tehát ha akartam, se tudtam volna más megoldást választani, mint az állóhelyet. Persze ez olyan, mint amikor olyasvalakik vezetik a MÁV-ot, vagy a Volán társaságokat, akik soha nem közlekednek vonattal, busszal, csak a többmillás merdzsóikból néznek ki. Kiss Imre a házon belül van, a kérdező hivatalból bármikor belülre kerülhet. Amúgy a cikk jó, csak egyetlen - merthogy fel nem tett - kérdésre nem kaptunk választ: legyen-e a zene mindenkié?

375 geyersbach 2005-03-09 10:04:32 [Válasz erre: 366 Hangyász 2005-03-06 08:38:58]
Az egy film volt: Kapaszkodj Malvin, jön a kanyar! (Láttam, de már nem.) A Nóti tréfa poénja: \"Lepsénynél még megvolt!\" (Az assony a hátsó ülésen.)

371 %%%%% 2005-03-08 23:37:17 [Válasz erre: 373 janomano 2005-03-08 19:56:56]
100

374 mélymagyar 2005-03-08 20:11:18 [Válasz erre: 372 mélymagyar 2005-03-08 19:54:43]
A vers annyira szellemes, hogy könnyű megjegyezni, legalábbis töredékesen. A \"Talpra magyar\"-t is könnyű megjegyezni, mert egyszerűen zseniális a maga primitivségében. van még egy ríme \"Emese nem rebbent szeme se\" Ugynis elölről-hátulról. na ennyit az erotikáról.

373 janomano 2005-03-08 19:56:56 [Válasz erre: 371 %%%%% 2005-03-08 23:37:17]
Csuda egy emlékezeted van neked! :-)))

372 mélymagyar 2005-03-08 19:54:43 [Válasz erre: 370 +Glenn.. 2005-03-08 17:57:45]
Volt régen egy Várady Szabolcs vers, valami ilyesmi: \"töprengett Hindemith: - komponálni kéne, hm, de mit?! - Az asszony mind kurva, átmegyek fisz-dúrba s szellemi magvamat hintem itt.\" Emlékezetből írom, csak a rímekért vállalok garanciát.

370 +Glenn.. 2005-03-08 17:57:45 [Válasz erre: 351 Hangyász 2005-03-02 22:02:40]
Tecczik a hindemites konzertnyito Szojätek okän : az unalomra hajadzik a \" halotti Toradze\" Bocs.-)

369 +Glennäk 2005-03-08 17:52:30 [Válasz erre: 350 janomano 2005-03-02 21:21:53]
Hindemitböl faragjunk käromkodäst \" Azt a Hindemit \"

368 Hangyász 2005-03-08 15:37:30 [Válasz erre: 366 Hangyász 2005-03-06 08:38:58]
Bocs, MALVIN!!!

367 Hangyász 2005-03-06 08:40:26 [Válasz erre: 362 mélymagyar 2005-03-05 20:57:29]
Jó, legyen igazad. Nem maffia, hanem a legrosszabb értelemben vett gyakorlat/hagyomány/megszokás stb.

366 Hangyász 2005-03-06 08:38:58 [Válasz erre: 364 zsuzsi 2005-03-05 22:40:37]
Klasszikus szállóige, ha jól emlékszem Nóti Károly egyik kabarémonológjából, a \"Vigyázz Malvi, jön a kanyar!\"-ral együtt. Salamon Béla adta elő és a korabeli túramotorosokon élcelődött.

365 Hangyász 2005-03-06 08:36:48 [Válasz erre: 361 kapa 2005-03-05 20:56:14]
Hát sajnos siettem beírás közben. Az ironikusan \"maffia\" névvel illetett zenetörténészek évtizedek óta elhanyagolják a Mester jelentőségét. A koncert alacsony látogatottságának több oka lehetett: 1. A Rádiózenekar táján történtek, az egyes zenészek alacsony jövedelem miatti haknikényszer stb. miatt az egykor legjobb magyar zenekar mára sajnos igencsak hátrébb szorult. 2. Szimonov fellépései sem váltanak ki akkora szenzációt a koncertjárók körében, mint 15-20 éve. 3. Szabadinál Kelemen Barnabás messze jobb hegedűs, ergó a \"kultúrsznobok\" inkább az utóbbi fellépéseit tisztelik meg jelenlétükkel (jómagam inkább Perényire vagyok kíváncsi a jövő heti Brahms-kettősversenyben, de ez nem ide tartozik). 4. Brucknert az igényes közönség (Nevezzük így azokat az embereket, akik inkább komolyzenei koncertjegyre költik az EU, gy. f. stb. egyre hatalmasabb jövedelmüket, mint hogy lagzilajcsi, a padödö vagy győzike számláját gyarapítsák ezirányú hozzájárulásaikkal) t. k. a zenetörténészek/~kritikusok ignoranciája miatt is unalmas Wagner-epigonnak tekinti. Ugyanez érvényes a Zeneakadémiáról kikerült végzősök jó részére is. A zenetörténeti tananyagban Brucknert épp hogy megemlítik (ugyanez pl. Janáčekre is érvényes, amit kb. legalább ennyire helytelenítek), ehhez járul a Kocsis, de Fischer Iván által is sokat kárhoztatott igénytelenség a régi magyar zenekarok részéről. Jó példa erre Solti, a Zeneakadémia növendéke. Miután lemezre vette a Ringet, a Deccánál megkérdezte valaki, nem vezényelne-e Brucknert. Solti mindaddig anyaintézménye szellemében rossz, sokadvonalbeli szerzőnek tekintette Tóni bácsit; a noszogatás hatására elővette a Szerző partitúráit és revideálta róla korábban alkotott véleményét. Mind a magyar profi zenészek (E HELYEN HADD SZÓLJAK KÜLÖN TISZTELETTEL VIRÁNY GÁBORRÓL!!!), mind a zenebarátok gyenge kisebbsége rakta mindeddig méltó helyére a Mestert, akinek helye tőlünk nyugatra-északnyugatra az alaprepertoárban van. (Most ne térjünk ki arra, miért nem kapnak egyéb hatalmas szerzők hozzájuk méltó helyet más országok zenei életében.) Sajnos ma is az a helyzet, hogy a gyakorló magyar zenekari zenészek nagy többségükben előítéletekkel viseltetnek Bruckner zenéje iránt. Én beszéltem már olyan zkri taggal, aki kb. olyan lelkesedéssel viseltetett a VIII. szimfónia előadócsapatába kerülésével szemben, mintha fogorvoshoz kellene mennie* - és ő sajnos a többség - bár azért olyannal is, aki korábban a G. Mahler zenekarban gyakran játszott Brucknert és nem csak ennek hatására rajong érte. (*Bár utána kb. a \"Vigyék innen, mert még tetszeni fog!\" szállóigével jellemezhető magatartással viseltetett a MŰ-vel szemben. :O))) ) Előző hozzászólásomban nem fogalmaztam egyértelműen és valahogy azt kellett volna írnom, hogy tkp. mindegy, ki mivel lép fel, de ennek, vagyis az alig látogatott hgv.-nek egyszer, méghozzá igen hamar be kellett következnie. Vagyis nem annak akartam hangot adni, hogy végre eccer eljátszották (EGYIK) kedvenc szerzőm művét, hanem a komolyzene jelenének (és sajnos jövőjének) hazai sivár helyzetén búslakodtam.

364 zsuzsi 2005-03-05 22:40:37 [Válasz erre: 363 janomano 2005-03-05 21:04:58]
nem értem, manócska...

363 janomano 2005-03-05 21:04:58 [Válasz erre: 362 mélymagyar 2005-03-05 20:57:29]
Lepsénynél még megvolt...

362 mélymagyar 2005-03-05 20:57:29 [Válasz erre: 357 Hangyász 2005-03-04 06:39:16]
Maffia? Elvesztetted a mértéket, Hangyászom?

361 kapa 2005-03-05 20:56:14 [Válasz erre: 357 Hangyász 2005-03-04 06:39:16]
Most tulajdonképpen mi a bajod? Kedvenc szerződ művét végre eljátszották. Vagy nem? \"Nos, nem is a produkció és a műsor a lényeges, hanem az, hogy az első néptelen koncertet követi majd a második és a sokadik.\" Erről a \"maffia\" tehet? Ugye viccelsz?

360 frushena 2005-03-05 16:33:37 [Válasz erre: 359 süket 2005-03-05 14:09:06]
Én csak egy vélemény vagyok a sok-sok nézőből. Biztos volt akinek nagyon tetszett! A tegnapi hangverseny műsorából Mozart volt az aki igazán közel áll szívemhez. Veress és Sosztakovics nekem már magas! Pedig valóban bármit meghallgatok, mindenevő vagyok. Viszont van ami nekem sem tetszik.

359 süket 2005-03-05 14:09:06 [Válasz erre: 358 frushena 2005-03-04 23:07:47]
??????? nem túlzol?





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.