Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények
373 janomano 2005-03-08 19:56:56 [Válasz erre: 371 %%%%% 2005-03-08 23:37:17]
Csuda egy emlékezeted van neked! :-)))
Csuda egy emlékezeted van neked! :-)))
372 mélymagyar 2005-03-08 19:54:43 [Válasz erre: 370 +Glenn.. 2005-03-08 17:57:45]
Volt régen egy Várady Szabolcs vers, valami ilyesmi: \"töprengett Hindemith: - komponálni kéne, hm, de mit?! - Az asszony mind kurva, átmegyek fisz-dúrba s szellemi magvamat hintem itt.\" Emlékezetből írom, csak a rímekért vállalok garanciát.
Volt régen egy Várady Szabolcs vers, valami ilyesmi: \"töprengett Hindemith: - komponálni kéne, hm, de mit?! - Az asszony mind kurva, átmegyek fisz-dúrba s szellemi magvamat hintem itt.\" Emlékezetből írom, csak a rímekért vállalok garanciát.
370 +Glenn.. 2005-03-08 17:57:45 [Válasz erre: 351 Hangyász 2005-03-02 22:02:40]
Tecczik a hindemites konzertnyito Szojätek okän : az unalomra hajadzik a \" halotti Toradze\" Bocs.-)
Tecczik a hindemites konzertnyito Szojätek okän : az unalomra hajadzik a \" halotti Toradze\" Bocs.-)
369 +Glennäk 2005-03-08 17:52:30 [Válasz erre: 350 janomano 2005-03-02 21:21:53]
Hindemitböl faragjunk käromkodäst \" Azt a Hindemit \"
Hindemitböl faragjunk käromkodäst \" Azt a Hindemit \"
367 Hangyász 2005-03-06 08:40:26 [Válasz erre: 362 mélymagyar 2005-03-05 20:57:29]
Jó, legyen igazad. Nem maffia, hanem a legrosszabb értelemben vett gyakorlat/hagyomány/megszokás stb.
Jó, legyen igazad. Nem maffia, hanem a legrosszabb értelemben vett gyakorlat/hagyomány/megszokás stb.
366 Hangyász 2005-03-06 08:38:58 [Válasz erre: 364 zsuzsi 2005-03-05 22:40:37]
Klasszikus szállóige, ha jól emlékszem Nóti Károly egyik kabarémonológjából, a \"Vigyázz Malvi, jön a kanyar!\"-ral együtt. Salamon Béla adta elő és a korabeli túramotorosokon élcelődött.
Klasszikus szállóige, ha jól emlékszem Nóti Károly egyik kabarémonológjából, a \"Vigyázz Malvi, jön a kanyar!\"-ral együtt. Salamon Béla adta elő és a korabeli túramotorosokon élcelődött.
365 Hangyász 2005-03-06 08:36:48 [Válasz erre: 361 kapa 2005-03-05 20:56:14]
Hát sajnos siettem beírás közben. Az ironikusan \"maffia\" névvel illetett zenetörténészek évtizedek óta elhanyagolják a Mester jelentőségét. A koncert alacsony látogatottságának több oka lehetett: 1. A Rádiózenekar táján történtek, az egyes zenészek alacsony jövedelem miatti haknikényszer stb. miatt az egykor legjobb magyar zenekar mára sajnos igencsak hátrébb szorult. 2. Szimonov fellépései sem váltanak ki akkora szenzációt a koncertjárók körében, mint 15-20 éve. 3. Szabadinál Kelemen Barnabás messze jobb hegedűs, ergó a \"kultúrsznobok\" inkább az utóbbi fellépéseit tisztelik meg jelenlétükkel (jómagam inkább Perényire vagyok kíváncsi a jövő heti Brahms-kettősversenyben, de ez nem ide tartozik). 4. Brucknert az igényes közönség (Nevezzük így azokat az embereket, akik inkább komolyzenei koncertjegyre költik az EU, gy. f. stb. egyre hatalmasabb jövedelmüket, mint hogy lagzilajcsi, a padödö vagy győzike számláját gyarapítsák ezirányú hozzájárulásaikkal) t. k. a zenetörténészek/~kritikusok ignoranciája miatt is unalmas Wagner-epigonnak tekinti. Ugyanez érvényes a Zeneakadémiáról kikerült végzősök jó részére is. A zenetörténeti tananyagban Brucknert épp hogy megemlítik (ugyanez pl. Janáčekre is érvényes, amit kb. legalább ennyire helytelenítek), ehhez járul a Kocsis, de Fischer Iván által is sokat kárhoztatott igénytelenség a régi magyar zenekarok részéről. Jó példa erre Solti, a Zeneakadémia növendéke. Miután lemezre vette a Ringet, a Deccánál megkérdezte valaki, nem vezényelne-e Brucknert. Solti mindaddig anyaintézménye szellemében rossz, sokadvonalbeli szerzőnek tekintette Tóni bácsit; a noszogatás hatására elővette a Szerző partitúráit és revideálta róla korábban alkotott véleményét. Mind a magyar profi zenészek (E HELYEN HADD SZÓLJAK KÜLÖN TISZTELETTEL VIRÁNY GÁBORRÓL!!!), mind a zenebarátok gyenge kisebbsége rakta mindeddig méltó helyére a Mestert, akinek helye tőlünk nyugatra-északnyugatra az alaprepertoárban van. (Most ne térjünk ki arra, miért nem kapnak egyéb hatalmas szerzők hozzájuk méltó helyet más országok zenei életében.) Sajnos ma is az a helyzet, hogy a gyakorló magyar zenekari zenészek nagy többségükben előítéletekkel viseltetnek Bruckner zenéje iránt. Én beszéltem már olyan zkri taggal, aki kb. olyan lelkesedéssel viseltetett a VIII. szimfónia előadócsapatába kerülésével szemben, mintha fogorvoshoz kellene mennie* - és ő sajnos a többség - bár azért olyannal is, aki korábban a G. Mahler zenekarban gyakran játszott Brucknert és nem csak ennek hatására rajong érte. (*Bár utána kb. a \"Vigyék innen, mert még tetszeni fog!\" szállóigével jellemezhető magatartással viseltetett a MŰ-vel szemben. :O))) ) Előző hozzászólásomban nem fogalmaztam egyértelműen és valahogy azt kellett volna írnom, hogy tkp. mindegy, ki mivel lép fel, de ennek, vagyis az alig látogatott hgv.-nek egyszer, méghozzá igen hamar be kellett következnie. Vagyis nem annak akartam hangot adni, hogy végre eccer eljátszották (EGYIK) kedvenc szerzőm művét, hanem a komolyzene jelenének (és sajnos jövőjének) hazai sivár helyzetén búslakodtam.
Hát sajnos siettem beírás közben. Az ironikusan \"maffia\" névvel illetett zenetörténészek évtizedek óta elhanyagolják a Mester jelentőségét. A koncert alacsony látogatottságának több oka lehetett: 1. A Rádiózenekar táján történtek, az egyes zenészek alacsony jövedelem miatti haknikényszer stb. miatt az egykor legjobb magyar zenekar mára sajnos igencsak hátrébb szorult. 2. Szimonov fellépései sem váltanak ki akkora szenzációt a koncertjárók körében, mint 15-20 éve. 3. Szabadinál Kelemen Barnabás messze jobb hegedűs, ergó a \"kultúrsznobok\" inkább az utóbbi fellépéseit tisztelik meg jelenlétükkel (jómagam inkább Perényire vagyok kíváncsi a jövő heti Brahms-kettősversenyben, de ez nem ide tartozik). 4. Brucknert az igényes közönség (Nevezzük így azokat az embereket, akik inkább komolyzenei koncertjegyre költik az EU, gy. f. stb. egyre hatalmasabb jövedelmüket, mint hogy lagzilajcsi, a padödö vagy győzike számláját gyarapítsák ezirányú hozzájárulásaikkal) t. k. a zenetörténészek/~kritikusok ignoranciája miatt is unalmas Wagner-epigonnak tekinti. Ugyanez érvényes a Zeneakadémiáról kikerült végzősök jó részére is. A zenetörténeti tananyagban Brucknert épp hogy megemlítik (ugyanez pl. Janáčekre is érvényes, amit kb. legalább ennyire helytelenítek), ehhez járul a Kocsis, de Fischer Iván által is sokat kárhoztatott igénytelenség a régi magyar zenekarok részéről. Jó példa erre Solti, a Zeneakadémia növendéke. Miután lemezre vette a Ringet, a Deccánál megkérdezte valaki, nem vezényelne-e Brucknert. Solti mindaddig anyaintézménye szellemében rossz, sokadvonalbeli szerzőnek tekintette Tóni bácsit; a noszogatás hatására elővette a Szerző partitúráit és revideálta róla korábban alkotott véleményét. Mind a magyar profi zenészek (E HELYEN HADD SZÓLJAK KÜLÖN TISZTELETTEL VIRÁNY GÁBORRÓL!!!), mind a zenebarátok gyenge kisebbsége rakta mindeddig méltó helyére a Mestert, akinek helye tőlünk nyugatra-északnyugatra az alaprepertoárban van. (Most ne térjünk ki arra, miért nem kapnak egyéb hatalmas szerzők hozzájuk méltó helyet más országok zenei életében.) Sajnos ma is az a helyzet, hogy a gyakorló magyar zenekari zenészek nagy többségükben előítéletekkel viseltetnek Bruckner zenéje iránt. Én beszéltem már olyan zkri taggal, aki kb. olyan lelkesedéssel viseltetett a VIII. szimfónia előadócsapatába kerülésével szemben, mintha fogorvoshoz kellene mennie* - és ő sajnos a többség - bár azért olyannal is, aki korábban a G. Mahler zenekarban gyakran játszott Brucknert és nem csak ennek hatására rajong érte. (*Bár utána kb. a \"Vigyék innen, mert még tetszeni fog!\" szállóigével jellemezhető magatartással viseltetett a MŰ-vel szemben. :O))) ) Előző hozzászólásomban nem fogalmaztam egyértelműen és valahogy azt kellett volna írnom, hogy tkp. mindegy, ki mivel lép fel, de ennek, vagyis az alig látogatott hgv.-nek egyszer, méghozzá igen hamar be kellett következnie. Vagyis nem annak akartam hangot adni, hogy végre eccer eljátszották (EGYIK) kedvenc szerzőm művét, hanem a komolyzene jelenének (és sajnos jövőjének) hazai sivár helyzetén búslakodtam.
364 zsuzsi 2005-03-05 22:40:37 [Válasz erre: 363 janomano 2005-03-05 21:04:58]
nem értem, manócska...
nem értem, manócska...
363 janomano 2005-03-05 21:04:58 [Válasz erre: 362 mélymagyar 2005-03-05 20:57:29]
Lepsénynél még megvolt...
Lepsénynél még megvolt...
362 mélymagyar 2005-03-05 20:57:29 [Válasz erre: 357 Hangyász 2005-03-04 06:39:16]
Maffia? Elvesztetted a mértéket, Hangyászom?
Maffia? Elvesztetted a mértéket, Hangyászom?
361 kapa 2005-03-05 20:56:14 [Válasz erre: 357 Hangyász 2005-03-04 06:39:16]
Most tulajdonképpen mi a bajod? Kedvenc szerződ művét végre eljátszották. Vagy nem? \"Nos, nem is a produkció és a műsor a lényeges, hanem az, hogy az első néptelen koncertet követi majd a második és a sokadik.\" Erről a \"maffia\" tehet? Ugye viccelsz?
Most tulajdonképpen mi a bajod? Kedvenc szerződ művét végre eljátszották. Vagy nem? \"Nos, nem is a produkció és a műsor a lényeges, hanem az, hogy az első néptelen koncertet követi majd a második és a sokadik.\" Erről a \"maffia\" tehet? Ugye viccelsz?
360 frushena 2005-03-05 16:33:37 [Válasz erre: 359 süket 2005-03-05 14:09:06]
Én csak egy vélemény vagyok a sok-sok nézőből. Biztos volt akinek nagyon tetszett! A tegnapi hangverseny műsorából Mozart volt az aki igazán közel áll szívemhez. Veress és Sosztakovics nekem már magas! Pedig valóban bármit meghallgatok, mindenevő vagyok. Viszont van ami nekem sem tetszik.
Én csak egy vélemény vagyok a sok-sok nézőből. Biztos volt akinek nagyon tetszett! A tegnapi hangverseny műsorából Mozart volt az aki igazán közel áll szívemhez. Veress és Sosztakovics nekem már magas! Pedig valóban bármit meghallgatok, mindenevő vagyok. Viszont van ami nekem sem tetszik.
358 frushena 2005-03-04 23:07:47
Hazaértem a ma esti csim bumm cirkuszról. Mert ma kb. ez volt hallható az épületben. Lehet, hogy most páran megköveznek, de nem mondhatom azt, hogy \"jó este volt.\" Igaz azért annyira rossz sem. Meglepő, hogy az eddigi előadásokhoz képest igen csak kevesen voltak. (Talán a járvány? Vagy voltak akik előre sejtettek dolgokat?) Bárhogy is volt, közel nem volt annyi ember, mint az előző két előadáson. Mozart : Cosí Fan Tutte nyitány! Kb. ez volt ami tetszett és Sosztakovics-szimfónia egyes részei. Veress Sándor viszont...Nem is nagyon tudok még nyilatkozni. Fel kell még ébrednem, hogy ilyet is el lehet követni! Nyiszinyisznyisz,Türürütürürü-Türürü....Én kb. ennyit fogtam fel belőle. A hegedű \"gitárként\" való használata az a sok pengetés. Az oboa szólórészeinél mondjuk vannak szép részek, de összességébe véve számomra egyenlő a káosszal. Hansjörg Schellenberger remekül játszott oboán, ezt elismerem, annak ellenére, hogy az amit játszott nem tetszett! Sosztakovics maratoni szimfóniájára sem tudom azt mondani,tetszett. Itt inkább részek voltak amik remekül meg voltak írva. Amúgy tele van üresjárattal, vontatott elhúzott részekkel. Persze mondom mindezeket úgy, hogy nem ismerem Sosztakovics zenei világát annyira. A Kisvárosi után ez mondjuk nem volt olyan brutál. Pedig eme mű sem épp ingerszegény. Nekem viszont sok volt benne az ismétlés és zavart, hogy néhol (többször) már akkora volt a lárma, hogy zavart. Semmit nem lehetett hallani, csak iszonyatos nagy lármát, majd csend és a vonósok elkeszték megint. Majd megint lárma és vonósok. Itt ott az ismétlés kedvéért befigyelt a trombita a kürt is. Az ütősök előtt viszont le a kalappal. Szenzációs erővel játszottak. Schellenberger viszont remekül vezényelte a szimfóniát. Kifejezetten tetszett. Hatalmas erővel diktálta a tempót. És az a határozott befejezés... ;) Egy vígasztal! Barátnőmnek tetszett! :) Ő nem igazán kedveli a barokkot, de annál inkább Sosztit. Én meg továbbra is várom a májusi hangversenyt! Ott van az, amiért én megvettem a bérletet! ... :O)
Hazaértem a ma esti csim bumm cirkuszról. Mert ma kb. ez volt hallható az épületben. Lehet, hogy most páran megköveznek, de nem mondhatom azt, hogy \"jó este volt.\" Igaz azért annyira rossz sem. Meglepő, hogy az eddigi előadásokhoz képest igen csak kevesen voltak. (Talán a járvány? Vagy voltak akik előre sejtettek dolgokat?) Bárhogy is volt, közel nem volt annyi ember, mint az előző két előadáson. Mozart : Cosí Fan Tutte nyitány! Kb. ez volt ami tetszett és Sosztakovics-szimfónia egyes részei. Veress Sándor viszont...Nem is nagyon tudok még nyilatkozni. Fel kell még ébrednem, hogy ilyet is el lehet követni! Nyiszinyisznyisz,Türürütürürü-Türürü....Én kb. ennyit fogtam fel belőle. A hegedű \"gitárként\" való használata az a sok pengetés. Az oboa szólórészeinél mondjuk vannak szép részek, de összességébe véve számomra egyenlő a káosszal. Hansjörg Schellenberger remekül játszott oboán, ezt elismerem, annak ellenére, hogy az amit játszott nem tetszett! Sosztakovics maratoni szimfóniájára sem tudom azt mondani,tetszett. Itt inkább részek voltak amik remekül meg voltak írva. Amúgy tele van üresjárattal, vontatott elhúzott részekkel. Persze mondom mindezeket úgy, hogy nem ismerem Sosztakovics zenei világát annyira. A Kisvárosi után ez mondjuk nem volt olyan brutál. Pedig eme mű sem épp ingerszegény. Nekem viszont sok volt benne az ismétlés és zavart, hogy néhol (többször) már akkora volt a lárma, hogy zavart. Semmit nem lehetett hallani, csak iszonyatos nagy lármát, majd csend és a vonósok elkeszték megint. Majd megint lárma és vonósok. Itt ott az ismétlés kedvéért befigyelt a trombita a kürt is. Az ütősök előtt viszont le a kalappal. Szenzációs erővel játszottak. Schellenberger viszont remekül vezényelte a szimfóniát. Kifejezetten tetszett. Hatalmas erővel diktálta a tempót. És az a határozott befejezés... ;) Egy vígasztal! Barátnőmnek tetszett! :) Ő nem igazán kedveli a barokkot, de annál inkább Sosztit. Én meg továbbra is várom a májusi hangversenyt! Ott van az, amiért én megvettem a bérletet! ... :O)
357 Hangyász 2005-03-04 06:39:16
Nos, a múlt héten volt olyan rádiózenekari koncert, amelyen alig jelent meg hallgató. Szimonov vezényelt Mendelssohnt és Brucknert. Talán a karmester nem annyira vonzza a közönséget, mint korábban, ki tudja? Az első részben a szinte sohasem hallható e-moll hegedűverseny hangzott el Szabadival. Őt becsülöm, tisztelem, de hát elmarad Kelemen B. mögött. Bruckner mo.-i fogadtatásáról és a zenetörténészi maffia (Kivétel a nagy Virány Gábor, aki a megfelelő helyen értékelte a Mestert a Zene Pantheonjában!) általi agyonhallgatásáról írtam már, így a legtöbb \"tájékozott\" :O((( zenehallgató valami dögunalmas sokadvonalbeli szerzőnek tartja. Nos, nem is a produkció és a műsor a lényeges, hanem az, hogy az első néptelen koncertet követi majd a második és a sokadik.
Nos, a múlt héten volt olyan rádiózenekari koncert, amelyen alig jelent meg hallgató. Szimonov vezényelt Mendelssohnt és Brucknert. Talán a karmester nem annyira vonzza a közönséget, mint korábban, ki tudja? Az első részben a szinte sohasem hallható e-moll hegedűverseny hangzott el Szabadival. Őt becsülöm, tisztelem, de hát elmarad Kelemen B. mögött. Bruckner mo.-i fogadtatásáról és a zenetörténészi maffia (Kivétel a nagy Virány Gábor, aki a megfelelő helyen értékelte a Mestert a Zene Pantheonjában!) általi agyonhallgatásáról írtam már, így a legtöbb \"tájékozott\" :O((( zenehallgató valami dögunalmas sokadvonalbeli szerzőnek tartja. Nos, nem is a produkció és a műsor a lényeges, hanem az, hogy az első néptelen koncertet követi majd a második és a sokadik.
356 Hangyász 2005-03-03 22:16:00 [Válasz erre: 352 janomano 2005-03-02 22:14:44]
Sosztakovics talán a legtöményebb zenét írta az összes szerző közül, ergó szerintem nehezen befogadható. Én nagyon is egyetértek Fruzsival, aki a múltkor a Lady Macbethet hallgatta. Nem \"szép\" zene, nem is olyan \"szupermodern\", amelynek meghallgatásához lelkierő szükségeltetik. A hét végén újra nekiesem a Rosztropovics házaspár és t. k. Gedda produkciójának, mert jegyem van ha nem is a premierre, de az 1. szereposztás 2. előadására. Sőt még a 10. szimfóniát is hallani fogom, benne az őrült Sztálin ZSENIÁLIS zenei portréjával.
Sosztakovics talán a legtöményebb zenét írta az összes szerző közül, ergó szerintem nehezen befogadható. Én nagyon is egyetértek Fruzsival, aki a múltkor a Lady Macbethet hallgatta. Nem \"szép\" zene, nem is olyan \"szupermodern\", amelynek meghallgatásához lelkierő szükségeltetik. A hét végén újra nekiesem a Rosztropovics házaspár és t. k. Gedda produkciójának, mert jegyem van ha nem is a premierre, de az 1. szereposztás 2. előadására. Sőt még a 10. szimfóniát is hallani fogom, benne az őrült Sztálin ZSENIÁLIS zenei portréjával.
355 Búbánat 2005-03-03 11:13:22 [Válasz erre: 354 orlandofurioso 2005-03-03 00:14:07]
Érdemes elolvasni a MUZSIKA most megjelent márciusi számában vele készült terjedelmes interjúját. Erről is szó esik benne.
Érdemes elolvasni a MUZSIKA most megjelent márciusi számában vele készült terjedelmes interjúját. Erről is szó esik benne.
354 orlandofurioso 2005-03-03 00:14:07 [Válasz erre: 321 Hangyász 2005-02-21 06:45:24]
Sajnálom, hogy többeket érzéketlenül hagy ez az ügy (mert szerintem az), miközben külön topikot érdemelne. Szóval ilyen nincs, ez felvilágosult államokban nem fordulhat elő. Ilyen módszerekkel nem lehet nézőt fogni. (Vö.: miért másolják a cédéket?) És ez tök rendben van miniszternek, minisztériumi osztályvezetőknek, akik kinevezték Kiss Imrét. Csak azt felejtik el - s most demagóg leszek -, hogy ebben a \"Nemzeti Színházban\" mindannyiunk téglajegye benne van, az adófizető állampolgároké. S könnyű azoknak ilyen döntést hozni, akiknek mindig lesz helyük a \"királyi páholyban\".
Sajnálom, hogy többeket érzéketlenül hagy ez az ügy (mert szerintem az), miközben külön topikot érdemelne. Szóval ilyen nincs, ez felvilágosult államokban nem fordulhat elő. Ilyen módszerekkel nem lehet nézőt fogni. (Vö.: miért másolják a cédéket?) És ez tök rendben van miniszternek, minisztériumi osztályvezetőknek, akik kinevezték Kiss Imrét. Csak azt felejtik el - s most demagóg leszek -, hogy ebben a \"Nemzeti Színházban\" mindannyiunk téglajegye benne van, az adófizető állampolgároké. S könnyű azoknak ilyen döntést hozni, akiknek mindig lesz helyük a \"királyi páholyban\".
353 meglepett(?) 2005-03-02 22:18:43
Magyarország, 2005-ben: Pár napja átálltam a T-DAB (földi digitális rádióadás) használatára, ez az FM-nél lényegesen jobb, közel CD-minőségű minőséget eredményez. Ma este CD-re akartam venni a Nemzeti Hangversenyterem január 8-ai nyitókoncertjét. Érdekes módon a koncert előtt leállt a budapesti digitális adás, majd a vége után szó szerint AZONNAL újraindult. Végül is a régi hifivel vettem fel a koncertet, de közben figyeltem az új rádiót is, beindul-e, mert volt egy gonosz sejtésem - és ez bizony bejött. Ott voltam a koncerten, erősen reklámozták a jövendő kereskedelmi CD-t. Talán van valami összefüggés?
Magyarország, 2005-ben: Pár napja átálltam a T-DAB (földi digitális rádióadás) használatára, ez az FM-nél lényegesen jobb, közel CD-minőségű minőséget eredményez. Ma este CD-re akartam venni a Nemzeti Hangversenyterem január 8-ai nyitókoncertjét. Érdekes módon a koncert előtt leállt a budapesti digitális adás, majd a vége után szó szerint AZONNAL újraindult. Végül is a régi hifivel vettem fel a koncertet, de közben figyeltem az új rádiót is, beindul-e, mert volt egy gonosz sejtésem - és ez bizony bejött. Ott voltam a koncerten, erősen reklámozták a jövendő kereskedelmi CD-t. Talán van valami összefüggés?
352 janomano 2005-03-02 22:14:44 [Válasz erre: 351 Hangyász 2005-03-02 22:02:40]
Igen, a nagy-nagy orosz zene! Fulladozok is tőle rendesen. Az orosz világmegváltás, meg a patetikus firefranc... Annál már csak a tűzoltózenekari művek jobbak. Némi mutációval ez Prokofjevre is áll szerintem. Mindkettőnek van 1-2 jó darabja, de úgy összesen... Na, jóéjt! :-)
Igen, a nagy-nagy orosz zene! Fulladozok is tőle rendesen. Az orosz világmegváltás, meg a patetikus firefranc... Annál már csak a tűzoltózenekari művek jobbak. Némi mutációval ez Prokofjevre is áll szerintem. Mindkettőnek van 1-2 jó darabja, de úgy összesen... Na, jóéjt! :-)
351 Hangyász 2005-03-02 22:02:40 [Válasz erre: 350 janomano 2005-03-02 21:21:53]
Ízlés kérdése. Én pl. rajongok Sosztakovics \"a szovjet ember mulat\" típusú zenéiért. Hindemithre visszatérve: Olyan szerző, aki remek elméleti felkészültséggel rendelkezett, de talán nem volt elegendő ihlete. Én azért pl. 2 éve első hallásra dögunalmasnak találtam valamilyen rövid zenekari művét (a BFZ adta elő). Amikor Prokofjev II. zongoraversenye és a fantasztikus Toradze miatt újra elmentem az est ismétlésére, egészen tetszett a koncert nyitószáma.
Ízlés kérdése. Én pl. rajongok Sosztakovics \"a szovjet ember mulat\" típusú zenéiért. Hindemithre visszatérve: Olyan szerző, aki remek elméleti felkészültséggel rendelkezett, de talán nem volt elegendő ihlete. Én azért pl. 2 éve első hallásra dögunalmasnak találtam valamilyen rövid zenekari művét (a BFZ adta elő). Amikor Prokofjev II. zongoraversenye és a fantasztikus Toradze miatt újra elmentem az est ismétlésére, egészen tetszett a koncert nyitószáma.
350 janomano 2005-03-02 21:21:53 [Válasz erre: 349 kapa 2005-03-02 21:17:06]
Debussy azt mondta, hogy Brahms és Csajkovszkij szimfóniái versenyeznek az unalom monopóliumáért. Nem ismerte még Hindemithet! :-) Meg Sosztakovicsot (kivéve V.).
Debussy azt mondta, hogy Brahms és Csajkovszkij szimfóniái versenyeznek az unalom monopóliumáért. Nem ismerte még Hindemithet! :-) Meg Sosztakovicsot (kivéve V.).
349 kapa 2005-03-02 21:17:06 [Válasz erre: 344 Hangyász 2005-03-02 16:00:40]
Olyan okoskodó, hideg zene az övé.
Olyan okoskodó, hideg zene az övé.
348 frushena 2005-03-02 18:13:39 [Válasz erre: 344 Hangyász 2005-03-02 16:00:40]
Nekem sem fog épp a kedvenceim közé tartozni! Akkor már valóban inkább Beethoven! :) Veress Passacaglia-járól sem hallottam épp jókat! Jobban mondva nekem nem biztos, hogy fog tetszeni c. választ kaptam!
Nekem sem fog épp a kedvenceim közé tartozni! Akkor már valóban inkább Beethoven! :) Veress Passacaglia-járól sem hallottam épp jókat! Jobban mondva nekem nem biztos, hogy fog tetszeni c. választ kaptam!
347 György úr 2005-03-02 17:57:55 [Válasz erre: 346 Búbánat 2005-03-02 16:58:47]
Véleményem szerint az, hogy a tételeket külön nem tapsolunk meg egy szimfóniát vagy versenyművet, csak valamiféle kialakult hagyomány, megegyezés. Elképzelhető, hogy más korban, más helyen eltérőek a szokások. (Vagy más műfajban.) Persze olyan helyen, ahol megállás nélkül folyik a zene egyik tételből a másikba (pl. éppen a Csajkovszkij hegedűverseny 2. és 3. tétele között), ott épeszű ember sehol a világon nem kezd el tapsolni. Egy-egy népszerű ária után azonban (pl. Grál-elbeszélés) hiába folytatódik a zene szünet nélkül, van, ahol elfogadható a taps. Másrészt viszont ismert ezzel kapcsolatban a Klemperer-legenda, amely zerint itt Budapesten emiatt majdnem meghiusult az opera folytatása.
Véleményem szerint az, hogy a tételeket külön nem tapsolunk meg egy szimfóniát vagy versenyművet, csak valamiféle kialakult hagyomány, megegyezés. Elképzelhető, hogy más korban, más helyen eltérőek a szokások. (Vagy más műfajban.) Persze olyan helyen, ahol megállás nélkül folyik a zene egyik tételből a másikba (pl. éppen a Csajkovszkij hegedűverseny 2. és 3. tétele között), ott épeszű ember sehol a világon nem kezd el tapsolni. Egy-egy népszerű ária után azonban (pl. Grál-elbeszélés) hiába folytatódik a zene szünet nélkül, van, ahol elfogadható a taps. Másrészt viszont ismert ezzel kapcsolatban a Klemperer-legenda, amely zerint itt Budapesten emiatt majdnem meghiusult az opera folytatása.
346 Búbánat 2005-03-02 16:58:47
Igaz, miért is ne? Ha a négyfelvonásos opera mindegyik felvonása után általában tapsolunk, akkor miért ne tehetnénk ezt meg a szimfónia tételei után? Ugyanígy, a háromtételes versenyművek tételei után is?
Igaz, miért is ne? Ha a négyfelvonásos opera mindegyik felvonása után általában tapsolunk, akkor miért ne tehetnénk ezt meg a szimfónia tételei után? Ugyanígy, a háromtételes versenyművek tételei után is?
345 Megén 2005-03-02 16:38:37 [Válasz erre: 343 Hangyász 2005-03-02 15:57:49]
Én Csajkovszkij hegedűversenye I. tételének fergeteges befejezése után többször is tapasztaltam tapsolást. Úgy látszik ő direkt csinált ilyen teszteléseket ;-)
Én Csajkovszkij hegedűversenye I. tételének fergeteges befejezése után többször is tapasztaltam tapsolást. Úgy látszik ő direkt csinált ilyen teszteléseket ;-)
344 Hangyász 2005-03-02 16:00:40 [Válasz erre: 320 frushena 2005-02-18 23:01:35]
Beírásod hatására levettem a polcról egyetlen Hindemith-CD-met és meghallgattam a Nobilissimát Abbado vezényletével. Jó mű, de nem hinném, hogy akadna olyan ember,akinek ez a kedvenc zenéje. Elismerem az értékét, de sohasem fogom úgy szeretni, mint pl. Beethoven VII. szimfóniáját.
Beírásod hatására levettem a polcról egyetlen Hindemith-CD-met és meghallgattam a Nobilissimát Abbado vezényletével. Jó mű, de nem hinném, hogy akadna olyan ember,akinek ez a kedvenc zenéje. Elismerem az értékét, de sohasem fogom úgy szeretni, mint pl. Beethoven VII. szimfóniáját.
343 Hangyász 2005-03-02 15:57:49 [Válasz erre: 336 geyersbach 2005-02-28 16:50:51]
Azért a közönség \"bunkóságának\" tesztelésére Csajkovszkij VI. szimfóniája a legjobb darab! Aki nem ismeri, a 3. tétel után tapsban tör ki. :O((( Pedig csak ekkor jön a java!
Azért a közönség \"bunkóságának\" tesztelésére Csajkovszkij VI. szimfóniája a legjobb darab! Aki nem ismeri, a 3. tétel után tapsban tör ki. :O((( Pedig csak ekkor jön a java!
342 Búbánat 2005-03-01 12:28:28 [Válasz erre: 341 György úr 2005-03-01 11:55:31]
Csatlakozom hozzád és mondandódhoz.
Csatlakozom hozzád és mondandódhoz.
341 György úr 2005-03-01 11:55:31 [Válasz erre: 336 geyersbach 2005-02-28 16:50:51]
Üdv a fórum levelezőinek. Bocsi, hogy vadonatúj olvasóként belekotyogok a beszélgetésbe. Én is ott voltam a hangversenyen, és meglepett a beletapsolás, mert manapság ez Budapesten nem szokás. Valószínűleg elsziszegtem egy \"bunkók\" megjegyzést is. Aztán most elgondolkodtam azon, hogy talán csak annyi történt, hogy hogy sikerült az új hangversenypalotával néhány főnyi új közönséget bevonni a klasszikus zene körébe, és csak remélni tudom, hogy annyira tetszett nekik a koncert, hogy stabil zenebarátokká válnak. Aligha hiszem, hogy ez a taps valakit is megzavart, megbotránkoztatott volna - engem egy kürtgikszer sokkal jobban kizökkent a zene élvezetéből. :-)
Üdv a fórum levelezőinek. Bocsi, hogy vadonatúj olvasóként belekotyogok a beszélgetésbe. Én is ott voltam a hangversenyen, és meglepett a beletapsolás, mert manapság ez Budapesten nem szokás. Valószínűleg elsziszegtem egy \"bunkók\" megjegyzést is. Aztán most elgondolkodtam azon, hogy talán csak annyi történt, hogy hogy sikerült az új hangversenypalotával néhány főnyi új közönséget bevonni a klasszikus zene körébe, és csak remélni tudom, hogy annyira tetszett nekik a koncert, hogy stabil zenebarátokká válnak. Aligha hiszem, hogy ez a taps valakit is megzavart, megbotránkoztatott volna - engem egy kürtgikszer sokkal jobban kizökkent a zene élvezetéből. :-)
340 Megén 2005-03-01 10:22:26 [Válasz erre: 338 Megén 2005-02-28 11:18:54]
Egy ária elkezdődik, és befejeződik, még akkor is, ha több részből tevődik össze. Azért bele nem szoktak tapsolni. Egy szimfónia is több részből áll, és az is elkezdődik és befejeződik. Nem kell minden operaáriát ismernünk, és ott is előfordul, hogy azt hisszük már vége. De azért ilyenekben segít a karmester, az énekes, az előadóművész, szóval aki figyel láthatja, hogy még nincs vége. Egyébként mindenki volt kezdő, mi is, én is először figyeltem mindenfélére. Nem úgy mentem először hangversenyre, hogy pontosan tanulmányozzam hány tételes egy szimfónia, hogy működik egy versenymű. Na meg szoktak osztogatni műsorfüzetet, vagy szórólapot, ahol le vannak írva a művek elég pontosan. Szóval szabad, sőt kell kezdőknek is lenni, mert sosem lesz utánunk jövő nemzedék a hangversenyteremben!
Egy ária elkezdődik, és befejeződik, még akkor is, ha több részből tevődik össze. Azért bele nem szoktak tapsolni. Egy szimfónia is több részből áll, és az is elkezdődik és befejeződik. Nem kell minden operaáriát ismernünk, és ott is előfordul, hogy azt hisszük már vége. De azért ilyenekben segít a karmester, az énekes, az előadóművész, szóval aki figyel láthatja, hogy még nincs vége. Egyébként mindenki volt kezdő, mi is, én is először figyeltem mindenfélére. Nem úgy mentem először hangversenyre, hogy pontosan tanulmányozzam hány tételes egy szimfónia, hogy működik egy versenymű. Na meg szoktak osztogatni műsorfüzetet, vagy szórólapot, ahol le vannak írva a művek elég pontosan. Szóval szabad, sőt kell kezdőknek is lenni, mert sosem lesz utánunk jövő nemzedék a hangversenyteremben!
339 frushena 2005-02-28 20:14:41
Péntek A VALÓSÁG _________ -W.A.MOZART : Cosí Fan Tutte - nyitány (Nem hallottam elégszer!) :) -VERESS SÁNDOR : Passacaglia oboára és vonószenekarra -SOSZTAKOVICS : XI. szimfónia \"1905\" Vezényel és oboán közreműködik Hansjörg Schellenberger Valaki esetleg?
Péntek A VALÓSÁG _________ -W.A.MOZART : Cosí Fan Tutte - nyitány (Nem hallottam elégszer!) :) -VERESS SÁNDOR : Passacaglia oboára és vonószenekarra -SOSZTAKOVICS : XI. szimfónia \"1905\" Vezényel és oboán közreműködik Hansjörg Schellenberger Valaki esetleg?
336 geyersbach 2005-02-28 16:50:51 [Válasz erre: 337 Búbánat 2005-02-28 11:02:28]
Miért csak azoknak volna joga, hogy hnagversenyre járjanak, akik tudják, hogy egy szimfónia általában négy tételes, és közben nem szokás - manapság - tapsolni. ugyanez az operában egy ária után elfogadható?
Miért csak azoknak volna joga, hogy hnagversenyre járjanak, akik tudják, hogy egy szimfónia általában négy tételes, és közben nem szokás - manapság - tapsolni. ugyanez az operában egy ária után elfogadható?
338 Megén 2005-02-28 11:18:54 [Válasz erre: 336 geyersbach 2005-02-28 16:50:51]
Ez mintha igazolná azt a feltevésemet, hogy a mostani kísérleti időszakban tele van a terem \"tömőanyaggal\", vagyis meg kell tölteni a termet, hogy jól lehessen mérni a mérnivalókat. Én még sosem kerültem ilyen helyzetbe, tehát soha nem kaptam még ajánlatot arra, hogy legyek valahol csak azért, hogy ott legyek. De nem hiszem, hogy rengeteg pénzt adna ki jegyre az, aki nem ismeri a zenét, a művet. És ha meg így van, akkor óvatos, és csak olyat csinál, amit mások is. Azért szép műsor lehetett! Mint Izabella téri tudósító elmondhatom, hogy még így is jobban jártál!
Ez mintha igazolná azt a feltevésemet, hogy a mostani kísérleti időszakban tele van a terem \"tömőanyaggal\", vagyis meg kell tölteni a termet, hogy jól lehessen mérni a mérnivalókat. Én még sosem kerültem ilyen helyzetbe, tehát soha nem kaptam még ajánlatot arra, hogy legyek valahol csak azért, hogy ott legyek. De nem hiszem, hogy rengeteg pénzt adna ki jegyre az, aki nem ismeri a zenét, a művet. És ha meg így van, akkor óvatos, és csak olyat csinál, amit mások is. Azért szép műsor lehetett! Mint Izabella téri tudósító elmondhatom, hogy még így is jobban jártál!
337 Búbánat 2005-02-28 11:02:28
Tegnap este a tipikus bunkóság szem-és fültanúja lehettem a Miskolci Szimfonikus Zenekar koncertjének utolsó részében, ugyanis, amikor Kovács László a Mendelssohn IV. (Olasz) szimfóniájának első tételének végére érve az utolsó taktus után leengedte a kezét, a közönség egy szűkebb csoportja általános megdöbbenésre viharos tapsba kezdett. Gondolom, sokan pisszegésbe kezdtek körülöttük, mert – észbe kaphattak - s fokozatosan elcsendesültek; két esetet képzelek el: 1.) nem tudják, hogy a szimfónia négy tételből áll, 2.) tényleg annyira tetszett nekik az első tétel, hogy belelkesülve kényszert éreztek a tapsolásra. Láttam, kissé meglepődött a zenekar és a karmester is. Én inkább az elsőre tippelnék. Azt is meg merem kockáztatni, hogy az a néhány tucat beletapsoló azzal sem volt igazán tisztában, hogy mit hall, korábbról nem ismerte a művet, és fogalma sincs egy szimfónia felépítéséről. Lehet, arra gondoltak, hogy az előző rövid szám – a Hebridák- nyitány – után ismét egy rövid művet hallottak megszólalni a teremben, így azon nyomban tapssal fejezték ki tetszésnyilvánításukat. Egyébként a Hebridák után is volt egy kis kommunikációs zavar a közönség és a karmester között. Ugyanis, az első taps után csak egy alkalommal jött ki a zenekar elé meghajolni Kovács László, hiába folytattuk a tapsot. Miután láttuk, hogy nem jön, abba maradt a taps, és akkor megjelent a karmester újra, s láthatóan csodálkozott a fogadtatáson, félúton megállt - a zenekar közepén -, eltöprengvén, miért nincs taps („minek jöttem ki?” – gondolhatta magában), s aztán pillanatnyi tétovázás után folytatta lépteit a karmesteri pulpitushoz, hogy azonnal belekezdjen a IV. szimfóniába. Az első rész egy jól sikerült Csajkovszkij Rómeó és Júlia nyitányfantáziával kezdődött, majd a következőkben az általam nagyon várt, koncertdobogón ritkán hallható Saint-Saens A-moll gordonkaversenyének dallamai csendültek fel, amelyben a szólót Fenyő László játszotta hangszerén, emlékezetesen szép perceket szerezve a hallgatótáborának. Összességében, nem volt egy kirobbanó sikerű hangverseny, de mégis, egy szép kellemes koncertélményhez juthattak mindazok, aki tegnap este csaknem zsúfolásig megtöltötték a Nemzeti Hangversenytermet, hogy belefeledkezve elmerüljenek a korai és a kései romantika korszaka három kiválóságának ismert vagy kevésbé ismert, de mindenképpen élvezetes, sziporkázó és fenséges dallamaiban – ideértve azokat is, akiknek a gondolataik a muzsika közben talán egészen másutt jártak…
Tegnap este a tipikus bunkóság szem-és fültanúja lehettem a Miskolci Szimfonikus Zenekar koncertjének utolsó részében, ugyanis, amikor Kovács László a Mendelssohn IV. (Olasz) szimfóniájának első tételének végére érve az utolsó taktus után leengedte a kezét, a közönség egy szűkebb csoportja általános megdöbbenésre viharos tapsba kezdett. Gondolom, sokan pisszegésbe kezdtek körülöttük, mert – észbe kaphattak - s fokozatosan elcsendesültek; két esetet képzelek el: 1.) nem tudják, hogy a szimfónia négy tételből áll, 2.) tényleg annyira tetszett nekik az első tétel, hogy belelkesülve kényszert éreztek a tapsolásra. Láttam, kissé meglepődött a zenekar és a karmester is. Én inkább az elsőre tippelnék. Azt is meg merem kockáztatni, hogy az a néhány tucat beletapsoló azzal sem volt igazán tisztában, hogy mit hall, korábbról nem ismerte a művet, és fogalma sincs egy szimfónia felépítéséről. Lehet, arra gondoltak, hogy az előző rövid szám – a Hebridák- nyitány – után ismét egy rövid művet hallottak megszólalni a teremben, így azon nyomban tapssal fejezték ki tetszésnyilvánításukat. Egyébként a Hebridák után is volt egy kis kommunikációs zavar a közönség és a karmester között. Ugyanis, az első taps után csak egy alkalommal jött ki a zenekar elé meghajolni Kovács László, hiába folytattuk a tapsot. Miután láttuk, hogy nem jön, abba maradt a taps, és akkor megjelent a karmester újra, s láthatóan csodálkozott a fogadtatáson, félúton megállt - a zenekar közepén -, eltöprengvén, miért nincs taps („minek jöttem ki?” – gondolhatta magában), s aztán pillanatnyi tétovázás után folytatta lépteit a karmesteri pulpitushoz, hogy azonnal belekezdjen a IV. szimfóniába. Az első rész egy jól sikerült Csajkovszkij Rómeó és Júlia nyitányfantáziával kezdődött, majd a következőkben az általam nagyon várt, koncertdobogón ritkán hallható Saint-Saens A-moll gordonkaversenyének dallamai csendültek fel, amelyben a szólót Fenyő László játszotta hangszerén, emlékezetesen szép perceket szerezve a hallgatótáborának. Összességében, nem volt egy kirobbanó sikerű hangverseny, de mégis, egy szép kellemes koncertélményhez juthattak mindazok, aki tegnap este csaknem zsúfolásig megtöltötték a Nemzeti Hangversenytermet, hogy belefeledkezve elmerüljenek a korai és a kései romantika korszaka három kiválóságának ismert vagy kevésbé ismert, de mindenképpen élvezetes, sziporkázó és fenséges dallamaiban – ideértve azokat is, akiknek a gondolataik a muzsika közben talán egészen másutt jártak…
335 kígyópajtás 2005-02-23 19:15:11 [Válasz erre: 333 geyersbach 2005-02-23 18:52:21]
Igen, én sssssszisssszegtem, ott ültem a hátsó sor egyik ssssszéke alatt! :)~ Bocsánat! :))))))~
Igen, én sssssszisssszegtem, ott ültem a hátsó sor egyik ssssszéke alatt! :)~ Bocsánat! :))))))~
334 :-) 2005-02-23 19:04:52 [Válasz erre: 333 geyersbach 2005-02-23 18:52:21]
Ti nem is a Hangversenyteremben jártatok, hanem az Állatkertben! :-)))
Ti nem is a Hangversenyteremben jártatok, hanem az Állatkertben! :-)))
333 geyersbach 2005-02-23 18:52:21 [Válasz erre: 298 zsuzsi 2005-02-17 21:08:49]
vagy süket vagy, vag ynem ott űltél, ahol sziszegett, én a második emelet leghátsó sorában hallottam.
vagy süket vagy, vag ynem ott űltél, ahol sziszegett, én a második emelet leghátsó sorában hallottam.
332 Megén 2005-02-23 15:14:42 [Válasz erre: 331 Búbánat 2005-02-23 14:28:42]
Az egy olyan speciális kilátás, amit ki kell használni, ha másképpen nem étterem, kávézó, bármi létesítésével. Még egy ilyen speciális kilátás van, ellenkező irányban, a Kádár villa feletti kis kilátóból. Aki teheti próbálja ki!
Az egy olyan speciális kilátás, amit ki kell használni, ha másképpen nem étterem, kávézó, bármi létesítésével. Még egy ilyen speciális kilátás van, ellenkező irányban, a Kádár villa feletti kis kilátóból. Aki teheti próbálja ki!
331 Búbánat 2005-02-23 14:28:42 [Válasz erre: 330 Megén 2005-02-23 10:16:35]
Nem mondtam, már nincsenek pallók. Elkészült a palotához felvezető lépcsősor középső része, így már azon lépdelhettünk fel a bejárati részhez. A bal-és jobboldali lépcsősor is szerintem már rövidesen elkészül. A tetőtéri és az emeleti oldalsó teraszokra is kimehettünk, ahonnan nagyon szép kilátás nyílik Budára, a Dunára és a Nemzeti Színházon túl fekvő északi városrészre.
Nem mondtam, már nincsenek pallók. Elkészült a palotához felvezető lépcsősor középső része, így már azon lépdelhettünk fel a bejárati részhez. A bal-és jobboldali lépcsősor is szerintem már rövidesen elkészül. A tetőtéri és az emeleti oldalsó teraszokra is kimehettünk, ahonnan nagyon szép kilátás nyílik Budára, a Dunára és a Nemzeti Színházon túl fekvő északi városrészre.
330 Megén 2005-02-23 10:16:35 [Válasz erre: 329 Búbánat 2005-02-23 09:48:00]
Nagy élvezettel olvastalak, megint ott éreztem magam a teremben. A ruhatár. Hát igen, sokaktól hallottam, hogy lassú. Mi mázlisták voltunk, mert ugyanilyen rettenetes idő volt, és sikerült az egyik lift mellett parkolni, így kosztümben, öltönyben mentünk fel, és jöttünk le. Csak egy kis sétával betájoltuk, hogy melyik lift a miénk. Az Olasz Intézetet szeretem még, mert ott is nagyon jól szólnak a művek, illetve ott is nagyon tiszta a \"légtér\", amiben jönnek a hangok. Bizony rontja a közönség hangulatát az a körülményesség, ahogy ide vagy a Nemzetibe is eljut. Pedig azt kellene leginkább megoldani, mert mi is ezért érkeztünk jóval korábban mindkét helyre. És még ma is bizonytalan a botorkálásunk, ha meg akarjuk közelíteni akár a Nemzeti színházat, akár a MüPa-t. Bízzunk a tavaszban és az útépítőkben!
Nagy élvezettel olvastalak, megint ott éreztem magam a teremben. A ruhatár. Hát igen, sokaktól hallottam, hogy lassú. Mi mázlisták voltunk, mert ugyanilyen rettenetes idő volt, és sikerült az egyik lift mellett parkolni, így kosztümben, öltönyben mentünk fel, és jöttünk le. Csak egy kis sétával betájoltuk, hogy melyik lift a miénk. Az Olasz Intézetet szeretem még, mert ott is nagyon jól szólnak a művek, illetve ott is nagyon tiszta a \"légtér\", amiben jönnek a hangok. Bizony rontja a közönség hangulatát az a körülményesség, ahogy ide vagy a Nemzetibe is eljut. Pedig azt kellene leginkább megoldani, mert mi is ezért érkeztünk jóval korábban mindkét helyre. És még ma is bizonytalan a botorkálásunk, ha meg akarjuk közelíteni akár a Nemzeti színházat, akár a MüPa-t. Bízzunk a tavaszban és az útépítőkben!
329 Búbánat 2005-02-23 09:48:00 [Válasz erre: 328 Búbánat 2005-02-23 09:44:59]
Kétszer említettem Liszt, Bach és Chopin nevét. Megérdemlik.
Kétszer említettem Liszt, Bach és Chopin nevét. Megérdemlik.
328 Búbánat 2005-02-23 09:44:59 [Válasz erre: 327 Megén 2005-02-22 14:54:29]
Valóban, nagy élmény volt az első koncert, amin részt vehettem az új hangversenyteremben. Ne várj tőlem koncert-kritikát, de azt elmondhatom, hogy hatalmas siker volt! Hegedűs Endre briliánsan játszotta végig a rendkívül igényes programot (Grieg- A-moll, Csajkovszkij B-moll zongoraversenyek), s ehhez méltó partnerre talált a Győri Filharmonikus Zenekarban, élén a vezető karmesterükkel, Medveczky Ádámmal. Hegedűs Endrét régóta ismerem, szeretem. Sohasem okozott csalódást nekem. Megbízható, terhelhető, előadó-művészete mindig lehengerlő. Emellett szerény és szimpatikus művész, muzsikus és tanár, akit sokat látok a családjával, feleségével, a szintén zongoraművész és karnagy Hegedűs Katalinnal, gyermekeikkel egyszerű civilként is megfordulni különböző rendezvényeken. Egy időben sokat jártam Budafokra és tudom Hegedűs Endréről, hogy mint budafoki lakos és lelkes lokálpatrióta, rengeteget áldoz kevéske szabadidejéből a szűkebb pátriája ügyes- bajos dolgainak rendbe tételéért. Ezt is méltányolom nála. Érdemes elmenni koncertjeire, mert nem úgy játszik, mint egy gép, egy robot, hanem tényleg szívét-lelkét adja hozzá, s az eredmény őt igazolja. És a közönség tudja, hogy így is minőséget kapott, ami emberi, földi, e világi. És nem valami magasröptű hókusz-pókuszos cirkuszi mutatvány részese lehetett. A ráadások sem maradhattak el.Liszt, Bach és Chopin darabok. A közönség ovációja és szűnni nem akaró vastapsát három szép darab előadásával (Liszt, Bach és Chopin művek) hálálta meg. De ne felejtkezzem el arról sem, hogy a hangverseny első számaként milyen szép Grieg Peeer Gynt I. szvitet játszott a zenekar; érződik az együttes játékán, különösen a vonósoknál és a fafúvósoknál, hogy Medveczky Ádám főzeneigazgatójuk az elmúlt években mennyi energiát, áldozatos munkát fektetett be náluk. Ma már a Győri Filharmonikusok rangot vívtak ki maguknak, s méltán tapsolhattuk meg igen nívós munkájukat. A koncert végén természetesen a rendezők virágcsokrai sem maradtak el. Az akusztika pedig tényleg mennyei. A csaknem teltház közönsége hatalmas ünneplésben részesítette a zenekart, karmesterét és a szólistát. Soha rosszabb koncertet! (Ami bosszantó: kb. 20 percnyi várakozás után jutottam hozzá a ruhatárban a kabátomhoz. Negyedórás várakozás a 2-es villamosra, ismét 20 percnyi álldogálás után átszállás a buszra, így a 22 órakor véget ért hangverseny után közel egyórai utazással 23 órára érkeztem haza.)
Valóban, nagy élmény volt az első koncert, amin részt vehettem az új hangversenyteremben. Ne várj tőlem koncert-kritikát, de azt elmondhatom, hogy hatalmas siker volt! Hegedűs Endre briliánsan játszotta végig a rendkívül igényes programot (Grieg- A-moll, Csajkovszkij B-moll zongoraversenyek), s ehhez méltó partnerre talált a Győri Filharmonikus Zenekarban, élén a vezető karmesterükkel, Medveczky Ádámmal. Hegedűs Endrét régóta ismerem, szeretem. Sohasem okozott csalódást nekem. Megbízható, terhelhető, előadó-művészete mindig lehengerlő. Emellett szerény és szimpatikus művész, muzsikus és tanár, akit sokat látok a családjával, feleségével, a szintén zongoraművész és karnagy Hegedűs Katalinnal, gyermekeikkel egyszerű civilként is megfordulni különböző rendezvényeken. Egy időben sokat jártam Budafokra és tudom Hegedűs Endréről, hogy mint budafoki lakos és lelkes lokálpatrióta, rengeteget áldoz kevéske szabadidejéből a szűkebb pátriája ügyes- bajos dolgainak rendbe tételéért. Ezt is méltányolom nála. Érdemes elmenni koncertjeire, mert nem úgy játszik, mint egy gép, egy robot, hanem tényleg szívét-lelkét adja hozzá, s az eredmény őt igazolja. És a közönség tudja, hogy így is minőséget kapott, ami emberi, földi, e világi. És nem valami magasröptű hókusz-pókuszos cirkuszi mutatvány részese lehetett. A ráadások sem maradhattak el.Liszt, Bach és Chopin darabok. A közönség ovációja és szűnni nem akaró vastapsát három szép darab előadásával (Liszt, Bach és Chopin művek) hálálta meg. De ne felejtkezzem el arról sem, hogy a hangverseny első számaként milyen szép Grieg Peeer Gynt I. szvitet játszott a zenekar; érződik az együttes játékán, különösen a vonósoknál és a fafúvósoknál, hogy Medveczky Ádám főzeneigazgatójuk az elmúlt években mennyi energiát, áldozatos munkát fektetett be náluk. Ma már a Győri Filharmonikusok rangot vívtak ki maguknak, s méltán tapsolhattuk meg igen nívós munkájukat. A koncert végén természetesen a rendezők virágcsokrai sem maradtak el. Az akusztika pedig tényleg mennyei. A csaknem teltház közönsége hatalmas ünneplésben részesítette a zenekart, karmesterét és a szólistát. Soha rosszabb koncertet! (Ami bosszantó: kb. 20 percnyi várakozás után jutottam hozzá a ruhatárban a kabátomhoz. Negyedórás várakozás a 2-es villamosra, ismét 20 percnyi álldogálás után átszállás a buszra, így a 22 órakor véget ért hangverseny után közel egyórai utazással 23 órára érkeztem haza.)
327 Megén 2005-02-22 14:54:29
Búbánat! Úgy látom ma lesz a nagy napja-estéje az új hangversenyterem látogatásnak! Kívánom, hogy nagy élmény legyen. A műsor is nagyon klassz!
Búbánat! Úgy látom ma lesz a nagy napja-estéje az új hangversenyterem látogatásnak! Kívánom, hogy nagy élmény legyen. A műsor is nagyon klassz!
326 Outsider 2005-02-22 09:47:29 [Válasz erre: 321 Hangyász 2005-02-21 06:45:24]
Biztosan úgy vélik, hogy a fiatal és egészséges diáknak nincs tériszonya.
Biztosan úgy vélik, hogy a fiatal és egészséges diáknak nincs tériszonya.
324 Hangyász 2005-02-21 20:28:36 [Válasz erre: 322 Orfeusz 2005-02-21 06:48:24]
És akkor majd hatalmas foghíjak tátonganak majd a nézőtéren? Hiszen az újgazdag barmok inkább lagzilajcsira & tsaira adnak ki 16000 Ft-ot fejenként, mint pl. a Verdi Requiemre.
És akkor majd hatalmas foghíjak tátonganak majd a nézőtéren? Hiszen az újgazdag barmok inkább lagzilajcsira & tsaira adnak ki 16000 Ft-ot fejenként, mint pl. a Verdi Requiemre.
323 frushena 2005-02-21 06:59:34 [Válasz erre: 322 Orfeusz 2005-02-21 06:48:24]
Nem mondjátok??? Überjó! Éljen a kultúra!
Nem mondjátok??? Überjó! Éljen a kultúra!