5850 Edmond Dantes 2016-10-18 17:27:34
Fischer Iván elhagyja Berlint InfoRádió / MTI 2016.10.18. 16:13 Fischer Iván, a berlini Konzerthausorchester vezető karmestere nem hosszabbítja meg 2018-ban lejáró szerződését, így távozik a zenekar éléről. Tiszteletbeli karmesterként azonban szezononként további négy programban közreműködik - közölte kedden a zenekar. Fischer Iván döntését azzal indokolta, hogy csökkenteni szeretné karmesteri tevékenységét, hogy több időt szentelhessen a zeneszerzésnek. "A zenekar azon kevesek közé tartozik, akiket zenei családomnak tartok, és akikkel terveim szerint rendszeresen koncertezni fogok" - mondta a karmester. Sebastian Nordmann intendáns szerint Fischer Iván nyitotta meg a berlini intézményt az új programok számára és neki köszönhetően a zenekar remek állapotban van. Mint mondta, bízik abban, hogy megfelelő, érdekes utódot sikerül találni.
Fischer Iván elhagyja Berlint InfoRádió / MTI 2016.10.18. 16:13 Fischer Iván, a berlini Konzerthausorchester vezető karmestere nem hosszabbítja meg 2018-ban lejáró szerződését, így távozik a zenekar éléről. Tiszteletbeli karmesterként azonban szezononként további négy programban közreműködik - közölte kedden a zenekar. Fischer Iván döntését azzal indokolta, hogy csökkenteni szeretné karmesteri tevékenységét, hogy több időt szentelhessen a zeneszerzésnek. "A zenekar azon kevesek közé tartozik, akiket zenei családomnak tartok, és akikkel terveim szerint rendszeresen koncertezni fogok" - mondta a karmester. Sebastian Nordmann intendáns szerint Fischer Iván nyitotta meg a berlini intézményt az új programok számára és neki köszönhetően a zenekar remek állapotban van. Mint mondta, bízik abban, hogy megfelelő, érdekes utódot sikerül találni.
5849 peter 2016-10-10 14:08:11
Tegnap láttam a Traviátát. A salzburgi „nagy sikerű „ előadásokhoz hasonlóan ezt is inkább cd-n kellet volna meghallgatnom. A katasztrofális, öncélú rendezés tönkre tette az egész előadást. Nem a zenekaron és az énekesen múlott, hogy semmilyen hatást nem gyakorolt rám. Ők mindent megtettek a siker érdekében és róluk csak elismeréssel szólhatok. Már az is csoda, hogy végig tudták énekelni ezt az előadást. (Ileana Cotrubas nyilatkozta, hogy azért hagyta abba az operajátszást, mert ő ezekkel a modernkedő rendezésekkel nem ért egyet.) Úgy éreztem magam, mint akit tévedésből ültettek oda, és néznie kell mindazt, ami a színpadon történik. Hatással a cselekmény csak akkor volt rám, amikor Violetta (Miklósa Erika) egyedül marad, kialszanak a fények, eltűnnek a zavaró diszletek és csak őt látjuk, a haldokló Violettát. De sajnos ez csak pár percig tartott. Az egész előadásról olyan érzésem alakult ki, hogy csak a polgárpukkasztó momentumokra fektettek hangsúlyt (Felboruló kanapé, Alfréd vattacukros húga, Hófehérke koporsóban), amelyeknek egyébként a mű szempontjából semmi jelentősége nem volt, a rendezés (színészmozgatás) teljesen szétesett. Láttam már modern rendezésű kitűnő operaelőadást, igaz a TV-ben. Sydneyből egy Bohéméletet, amelyben mai fiatalok élték az életüket, tele szenvedéllyel, anélkül, hogy a szöveg és zene által behatárolt környezetből kiragadták volna őket, vagy egy humoros madridi Hamupipőkét, tele ötletekkel. De sajnos a rendezők némelyike kihasználják, hogy a közönség zöme nem érti a szöveget, igy aztán kard helyett géppisztolyt ránt Manrico a Trubadurban egy olajfinomítóban (Bregenz), vagy teremőr Leonora egy képtárban (Salzburg). A rendezők igyekeznek egymáson túltenni a hülyeségekben. De jó lenne, ha ez nem a nézők kontójára történne. Vagy talán írják ki ezeknél az előadásoknál színlapra: belépés eszementeknek. Aki látott már egy operát más előadásban, annak van összehasonlítási alapja. Aki nem, az vagy elfogadja, vagy nem megy többet operába. Az unokáimat nehezen tudom rávenni az Erkel színházi Carmen előadás után, hogy újra eljöjjenek velem az operába. Azt hiszem, hogy egy jó opera feltétele az énekeseken és a zenekaron kívül, hogy a mondanivaló, a zene, a díszlet és a kosztüm valahol összhangban legyen. Nem elég az, ha a történetet valamilyen sci-fi környezetbe teszik. És végül nem hiszem, hogy az ilyen „modern„ operákra lenne igény. A fizetéshez képest nem olcsó belépőjegyekért pedig ne kísérletezzenek velem az operarendezők.
Tegnap láttam a Traviátát. A salzburgi „nagy sikerű „ előadásokhoz hasonlóan ezt is inkább cd-n kellet volna meghallgatnom. A katasztrofális, öncélú rendezés tönkre tette az egész előadást. Nem a zenekaron és az énekesen múlott, hogy semmilyen hatást nem gyakorolt rám. Ők mindent megtettek a siker érdekében és róluk csak elismeréssel szólhatok. Már az is csoda, hogy végig tudták énekelni ezt az előadást. (Ileana Cotrubas nyilatkozta, hogy azért hagyta abba az operajátszást, mert ő ezekkel a modernkedő rendezésekkel nem ért egyet.) Úgy éreztem magam, mint akit tévedésből ültettek oda, és néznie kell mindazt, ami a színpadon történik. Hatással a cselekmény csak akkor volt rám, amikor Violetta (Miklósa Erika) egyedül marad, kialszanak a fények, eltűnnek a zavaró diszletek és csak őt látjuk, a haldokló Violettát. De sajnos ez csak pár percig tartott. Az egész előadásról olyan érzésem alakult ki, hogy csak a polgárpukkasztó momentumokra fektettek hangsúlyt (Felboruló kanapé, Alfréd vattacukros húga, Hófehérke koporsóban), amelyeknek egyébként a mű szempontjából semmi jelentősége nem volt, a rendezés (színészmozgatás) teljesen szétesett. Láttam már modern rendezésű kitűnő operaelőadást, igaz a TV-ben. Sydneyből egy Bohéméletet, amelyben mai fiatalok élték az életüket, tele szenvedéllyel, anélkül, hogy a szöveg és zene által behatárolt környezetből kiragadták volna őket, vagy egy humoros madridi Hamupipőkét, tele ötletekkel. De sajnos a rendezők némelyike kihasználják, hogy a közönség zöme nem érti a szöveget, igy aztán kard helyett géppisztolyt ránt Manrico a Trubadurban egy olajfinomítóban (Bregenz), vagy teremőr Leonora egy képtárban (Salzburg). A rendezők igyekeznek egymáson túltenni a hülyeségekben. De jó lenne, ha ez nem a nézők kontójára történne. Vagy talán írják ki ezeknél az előadásoknál színlapra: belépés eszementeknek. Aki látott már egy operát más előadásban, annak van összehasonlítási alapja. Aki nem, az vagy elfogadja, vagy nem megy többet operába. Az unokáimat nehezen tudom rávenni az Erkel színházi Carmen előadás után, hogy újra eljöjjenek velem az operába. Azt hiszem, hogy egy jó opera feltétele az énekeseken és a zenekaron kívül, hogy a mondanivaló, a zene, a díszlet és a kosztüm valahol összhangban legyen. Nem elég az, ha a történetet valamilyen sci-fi környezetbe teszik. És végül nem hiszem, hogy az ilyen „modern„ operákra lenne igény. A fizetéshez képest nem olcsó belépőjegyekért pedig ne kísérletezzenek velem az operarendezők.
5848 Momo 2016-10-09 21:51:28 [Válasz erre: 5847 Edmond Dantes 2016-10-09 21:12:06]
Csak tájékoztatásképpen: a Traviatára nem osztanak jegyet a Ház dolgozóinak. Egyébként is, őket elsősorban a harmadik emeleten meg az Erkel erkélyen kell keresni.)
Csak tájékoztatásképpen: a Traviatára nem osztanak jegyet a Ház dolgozóinak. Egyébként is, őket elsősorban a harmadik emeleten meg az Erkel erkélyen kell keresni.)
5847 Edmond Dantes 2016-10-09 21:12:06 [Válasz erre: 5844 álmodó 2016-10-09 20:25:28]
Van egy tippem: nem kizárt, hogy a hölgy az új "üzletpolitikai" (magyarul: vattázó) jegy büszke, ám operák iránt kevéssé érdeklődő tulajdonosa volt.
Van egy tippem: nem kizárt, hogy a hölgy az új "üzletpolitikai" (magyarul: vattázó) jegy büszke, ám operák iránt kevéssé érdeklődő tulajdonosa volt.
5846 IVA 2016-10-09 20:47:01 [Válasz erre: 5844 álmodó 2016-10-09 20:25:28]
Egyetlen enyhítő körülményt tudok felhozni a tegnapi aranyérmes mobilos mellett. Tegnap (szombaton) délelőtti Traviata volt, így a fiatal nő az első sorban nem 18, hanem „csak” 9 ezer forintért mobilozott.
Egyetlen enyhítő körülményt tudok felhozni a tegnapi aranyérmes mobilos mellett. Tegnap (szombaton) délelőtti Traviata volt, így a fiatal nő az első sorban nem 18, hanem „csak” 9 ezer forintért mobilozott.
5845 Heiner Lajos 2016-10-09 20:35:50 [Válasz erre: 5844 álmodó 2016-10-09 20:25:28]
A mai rohanó világban nem lehet megengedni, hogy az ember egyszerre csak egyvalamivel foglalkozzon. És legyünk megértőek, a hölgy nem evett pizzát, nem gyújtott rá, nem smárolt, stb.:-)
A mai rohanó világban nem lehet megengedni, hogy az ember egyszerre csak egyvalamivel foglalkozzon. És legyünk megértőek, a hölgy nem evett pizzát, nem gyújtott rá, nem smárolt, stb.:-)
5844 álmodó 2016-10-09 20:25:28
A tegnapi Traviata előadás mobilos aranyérmesét szeretném nektek elmesélni. Az első sor közepén egy fiatal nő meredt a telójára dermedten.. Kialudtak a fények, az ő hasa világított egyedül. Bejött a karmester, de ő nem látta, mert pöckörészte a telót. Szétment a függöny, a statiszták mozogtak, táncoltak, a fények mint diszkóban, villogtak hosszú másodpercekig, de ő fel sem nézett. Az előtte lévő karmester felemelte a kezét, elkezdődött a muzsika, és nyilván ez már nagyon zavarhatta a mobilozásban, mert lezárta a telefont. Az első sorban középen megvenni a jegyet és beülni mobilozni, az aztán az úri-muri! :-)
A tegnapi Traviata előadás mobilos aranyérmesét szeretném nektek elmesélni. Az első sor közepén egy fiatal nő meredt a telójára dermedten.. Kialudtak a fények, az ő hasa világított egyedül. Bejött a karmester, de ő nem látta, mert pöckörészte a telót. Szétment a függöny, a statiszták mozogtak, táncoltak, a fények mint diszkóban, villogtak hosszú másodpercekig, de ő fel sem nézett. Az előtte lévő karmester felemelte a kezét, elkezdődött a muzsika, és nyilván ez már nagyon zavarhatta a mobilozásban, mert lezárta a telefont. Az első sorban középen megvenni a jegyet és beülni mobilozni, az aztán az úri-muri! :-)
5843 Edmond Dantes 2016-10-05 15:54:00
Érdemes a mai Google-nyitólap képre klikkelni: a kedves rajzfilmecske alatt igen népszerű muzsika szól...talán ők is elindítják a saját kimernyájukat? :) lehet tippelni a zenére!
Érdemes a mai Google-nyitólap képre klikkelni: a kedves rajzfilmecske alatt igen népszerű muzsika szól...talán ők is elindítják a saját kimernyájukat? :) lehet tippelni a zenére!
5842 cviki57 2016-09-21 16:06:49
Kedves Momusos társak! A ma esti Nádor termi koncertre eladó két félárú jegy. Kérem, negyed hétig jelezzen vissza, aki el tudna jönni, privát levelezésben. A jegyeket a helyszínen adom oda. [url]https://www.jegy.hu/program/ensemble-artemisia-72117;Baráth Emőke és az Ensemble Artemisia 21-én este, Nádor terem[/url]
Kedves Momusos társak! A ma esti Nádor termi koncertre eladó két félárú jegy. Kérem, negyed hétig jelezzen vissza, aki el tudna jönni, privát levelezésben. A jegyeket a helyszínen adom oda. [url]https://www.jegy.hu/program/ensemble-artemisia-72117;Baráth Emőke és az Ensemble Artemisia 21-én este, Nádor terem[/url]
5841 Cilike 2016-09-19 08:13:01 [Válasz erre: 5837 IVA 2016-09-18 05:01:54]
Igen, elütöttem, és sajnos itt nincs javítási lehetőség, amire itt egyúttal fel is hívnám az adminok figyelmét. :-)
Igen, elütöttem, és sajnos itt nincs javítási lehetőség, amire itt egyúttal fel is hívnám az adminok figyelmét. :-)
5840 IVA 2016-09-19 04:25:11 [Válasz erre: 5839 tiramisu 2016-09-19 02:03:17]
Azt nem értem, hogy nem akadt valaki, aki annyira szereti, hogy lebeszéli a fellépésről. Nem volt egy magnetofon, amelyen visszahallgathatta volna magát?
Azt nem értem, hogy nem akadt valaki, aki annyira szereti, hogy lebeszéli a fellépésről. Nem volt egy magnetofon, amelyen visszahallgathatta volna magát?
5839 tiramisu 2016-09-19 02:03:17 [Válasz erre: 5836 IVA 2016-09-18 04:55:10]
Sírok és nevetek ezen a végtelen hiten , amellyel Natalia de Andrade "énekel". Nemlétező hanggal,teljes unmuzikalitással zenei analfabétizmussal és végtelen hittel saját magában. Sírva nevetek, amikor hallgatom nem akarok hinni a füleimnek!
Sírok és nevetek ezen a végtelen hiten , amellyel Natalia de Andrade "énekel". Nemlétező hanggal,teljes unmuzikalitással zenei analfabétizmussal és végtelen hittel saját magában. Sírva nevetek, amikor hallgatom nem akarok hinni a füleimnek!
5838 IVA 2016-09-18 05:09:48 [Válasz erre: 5829 álmodó 2016-09-17 13:03:15]
A Facebookon időről időre megjelenő 10 dolog, amit ne... típusú megosztásokban nem véletlenül beszélnek le bennünket első helyen a virsli és a párizsi fogyasztásáról.
A Facebookon időről időre megjelenő 10 dolog, amit ne... típusú megosztásokban nem véletlenül beszélnek le bennünket első helyen a virsli és a párizsi fogyasztásáról.
5837 IVA 2016-09-18 05:01:54 [Válasz erre: 5814 Cilike 2016-09-13 23:46:00]
Úgy tűnik, Cilike, elütötted a nevet. (Csak azért jegyzem meg, mert hozzászólásod vonzatában már kétszer szerepel úgy.) Galupe. Szerintem sem az az érdekes benne, hogy férfi, hanem az, hogy mennyire tudja a darabokat és ismeri a szerepeket, azok előadási sztereotípiáit, közhelyeit, és ezek nekünk is visszaköszönnek.
Úgy tűnik, Cilike, elütötted a nevet. (Csak azért jegyzem meg, mert hozzászólásod vonzatában már kétszer szerepel úgy.) Galupe. Szerintem sem az az érdekes benne, hogy férfi, hanem az, hogy mennyire tudja a darabokat és ismeri a szerepeket, azok előadási sztereotípiáit, közhelyeit, és ezek nekünk is visszaköszönnek.
5836 IVA 2016-09-18 04:55:10 [Válasz erre: 5813 tiramisu 2016-09-13 15:07:10]
Hát... Elképesztő! Utánanéztem: [url]https://pt.wikipedia.org/wiki/Nat%C3%A1lia_de_Andrade;Natália de Andrade[/url] 1999-ben meghalt, 89 évesen. A YouTube-on megosztott felvételei mellett rábukkantam egy harmadik hölgyre is: Mary Lynn (máshol mari lyn). Másképp elképesztő: csak kottából énekel, csak vokálisan „alakít”, de az unalmasságának mértéke is komikus.
Hát... Elképesztő! Utánanéztem: [url]https://pt.wikipedia.org/wiki/Nat%C3%A1lia_de_Andrade;Natália de Andrade[/url] 1999-ben meghalt, 89 évesen. A YouTube-on megosztott felvételei mellett rábukkantam egy harmadik hölgyre is: Mary Lynn (máshol mari lyn). Másképp elképesztő: csak kottából énekel, csak vokálisan „alakít”, de az unalmasságának mértéke is komikus.
5834 Edmond Dantes 2016-09-17 15:12:17 [Válasz erre: 5832 álmodó 2016-09-17 14:42:40]
Kesztyűben!! És akkor te sem hagysz nyomot.
Kesztyűben!! És akkor te sem hagysz nyomot.
5833 Edmond Dantes 2016-09-17 15:11:39 [Válasz erre: 5831 Héterő 2016-09-17 14:20:16]
Sópótló, magas vérnyomásosoknak.
Sópótló, magas vérnyomásosoknak.
5832 álmodó 2016-09-17 14:42:40 [Válasz erre: 5830 -zéta- 2016-09-17 13:46:58]
:-D Rendben, ha az alagsorban 1 kilónál több hús van, az gyanús. :-) (Egyébként sztem tleg érdekes, hogy hogyan lehet egy olyan gyilkost megfogni aki nem hagy nyomot egyáltalán).
:-D Rendben, ha az alagsorban 1 kilónál több hús van, az gyanús. :-) (Egyébként sztem tleg érdekes, hogy hogyan lehet egy olyan gyilkost megfogni aki nem hagy nyomot egyáltalán).
5831 Héterő 2016-09-17 14:20:16 [Válasz erre: 5829 álmodó 2016-09-17 13:03:15]
Sajátos: ...meggyilkolta gyógytornász feleségét, majd a [u]hamvait[/u] saját húsfeldolgozó üzemében [u]ledarálta[/u].
Sajátos: ...meggyilkolta gyógytornász feleségét, majd a [u]hamvait[/u] saját húsfeldolgozó üzemében [u]ledarálta[/u].
5830 -zéta- 2016-09-17 13:46:58 [Válasz erre: 5829 álmodó 2016-09-17 13:03:15]
Nagyon rácuppantál ezekre a sztorikra, most jön a "Lédererné, mi van a kosárban?"... Hallgass rám, hentessel ne kezdj ki...;-)
Nagyon rácuppantál ezekre a sztorikra, most jön a "Lédererné, mi van a kosárban?"... Hallgass rám, hentessel ne kezdj ki...;-)
5829 álmodó 2016-09-17 13:03:15
Bocs, itt a cikk az általam leírt történetről, ha valakit a konkrét eset érdekelne: http://velvet.hu/helyszinelo/2016/08/30/feldarabolta_majd_szetszorta_a_reten_neje_maradvanyait/ Ez sztem filmszerű. Az Élet ilyeneket is ír. Nincs pozitív üzenete.
Bocs, itt a cikk az általam leírt történetről, ha valakit a konkrét eset érdekelne: http://velvet.hu/helyszinelo/2016/08/30/feldarabolta_majd_szetszorta_a_reten_neje_maradvanyait/ Ez sztem filmszerű. Az Élet ilyeneket is ír. Nincs pozitív üzenete.
5828 Edmond Dantes 2016-09-17 10:02:06 [Válasz erre: 5822 eccerű 2016-09-16 20:05:49]
A film- és színháztörténet (de az irodalom,a zene, a képzőművészet is) telis-tele van "viszkis rablókról", értsd: negatív (meg pozitív) figurákról szóló alkotásokkal. Ha kell százszor is elmondom, ha kell, példákkal illusztrálom. Ne kelljen! Egyébként szent életű emberekről, irgalmas, követendő cselekedetekről szóló filmek, egyéb alkotások SEM hitelesek, ha bennük minden szép, minden jó, mindennel meg vagyok elégedve, minden követendő és mindenki á l t a l követendő. Ennél egyszerűbben nem tudok fogalmazni. Vagy bonyolult vagyok? Ha igen: nem én vagyok bonyolult, hanem az élet és a művészet. Foster kisasszony éppenséggel n e m bonyolult ehhez képest. PS A Biblia is sok csúnya emberről, sok csúnya dologról szól. Akkor tehát a Szentírás sem elég üdvös mű...(igaz, volt idő, amikor üldözték is, de nem ezért)
A film- és színháztörténet (de az irodalom,a zene, a képzőművészet is) telis-tele van "viszkis rablókról", értsd: negatív (meg pozitív) figurákról szóló alkotásokkal. Ha kell százszor is elmondom, ha kell, példákkal illusztrálom. Ne kelljen! Egyébként szent életű emberekről, irgalmas, követendő cselekedetekről szóló filmek, egyéb alkotások SEM hitelesek, ha bennük minden szép, minden jó, mindennel meg vagyok elégedve, minden követendő és mindenki á l t a l követendő. Ennél egyszerűbben nem tudok fogalmazni. Vagy bonyolult vagyok? Ha igen: nem én vagyok bonyolult, hanem az élet és a művészet. Foster kisasszony éppenséggel n e m bonyolult ehhez képest. PS A Biblia is sok csúnya emberről, sok csúnya dologról szól. Akkor tehát a Szentírás sem elég üdvös mű...(igaz, volt idő, amikor üldözték is, de nem ezért)
5827 Edmond Dantes 2016-09-17 09:52:16 [Válasz erre: 5824 álmodó 2016-09-16 22:19:55]
5804-ben kb. ugyanezt fogalmaztam meg Meryl Streeppel és az általa most eljátszott szereppel = Foster kisasszonnyal kapcsolatban, így : "Lehet h legközelebb majd nyugdíjas óvónőt vagy visszavonult könyvkötőt fog játszani, de ez a szerep talán izgalmasabb...a közönségnek biztosan. A filmcsinálás már csak ilyen dolog."
5804-ben kb. ugyanezt fogalmaztam meg Meryl Streeppel és az általa most eljátszott szereppel = Foster kisasszonnyal kapcsolatban, így : "Lehet h legközelebb majd nyugdíjas óvónőt vagy visszavonult könyvkötőt fog játszani, de ez a szerep talán izgalmasabb...a közönségnek biztosan. A filmcsinálás már csak ilyen dolog."
5826 álmodó 2016-09-16 22:39:55
Most mondok egy másik példát, ami szintén egyáltalán nem pozitív történet, de sztem filmtéma. A történet, hogy egy nő elhagyja a férjét és két gyerekét. Panadzkodik a szüleinek, hogy hiányoznak neki a gyerekek, de fél a volt párjától. Óva intik, hogy visszamenjen,m ert a férfi agresszív alak, de ő visszatér a családjához. Majd eltűnik. Részecskéket (?) találnak meg később, de ezeket azonosítani nem lehet. A férfi hentes és a ház alagsorában húsfeldolgozó helyiség van kialakítva. Minden a férj bűnösségére mutat, megölte, feldarabolta, ledarálta, eltűntette a holttestet szakszerűen-, szinte biztos, de bizonyíték nincs. Ez igaz történet, itt történt az országban, kb egy hete olvastam. Lehet ennek pozitív üzenete? Nem. Filmtéma? Az. Akkor..? :-)
Most mondok egy másik példát, ami szintén egyáltalán nem pozitív történet, de sztem filmtéma. A történet, hogy egy nő elhagyja a férjét és két gyerekét. Panadzkodik a szüleinek, hogy hiányoznak neki a gyerekek, de fél a volt párjától. Óva intik, hogy visszamenjen,m ert a férfi agresszív alak, de ő visszatér a családjához. Majd eltűnik. Részecskéket (?) találnak meg később, de ezeket azonosítani nem lehet. A férfi hentes és a ház alagsorában húsfeldolgozó helyiség van kialakítva. Minden a férj bűnösségére mutat, megölte, feldarabolta, ledarálta, eltűntette a holttestet szakszerűen-, szinte biztos, de bizonyíték nincs. Ez igaz történet, itt történt az országban, kb egy hete olvastam. Lehet ennek pozitív üzenete? Nem. Filmtéma? Az. Akkor..? :-)
5824 álmodó 2016-09-16 22:19:55 [Válasz erre: 5822 eccerű 2016-09-16 20:05:49]
Igen, igazad van, ő nem pot egy jó példa a részemről. Tényleg filmet forgatnak róla, gondolom, nem lesz pozitív hős (habáááár, ki tudja?) :-) Szerintem azért készül film, mert érdekesnek találják a személyét, a történetét-, mint Florence-nek is (ezt már írtam, tudom). Unalmas ember unalmas életébe minek feccolnának,hát nem? Én nem tartom ezt olyan rettenetesnek, mert saját magam el tudom dönteni egy film megnézése után, hogy akarok-e a szereplővel azonos dolgokat tenni az életben.
Igen, igazad van, ő nem pot egy jó példa a részemről. Tényleg filmet forgatnak róla, gondolom, nem lesz pozitív hős (habáááár, ki tudja?) :-) Szerintem azért készül film, mert érdekesnek találják a személyét, a történetét-, mint Florence-nek is (ezt már írtam, tudom). Unalmas ember unalmas életébe minek feccolnának,hát nem? Én nem tartom ezt olyan rettenetesnek, mert saját magam el tudom dönteni egy film megnézése után, hogy akarok-e a szereplővel azonos dolgokat tenni az életben.
5823 Cilike 2016-09-16 21:34:07 [Válasz erre: 5822 eccerű 2016-09-16 20:05:49]
Mindig is megvolt ez a magyarokban. Mint anno a betyárokkal kapcsolatos romantikus elképzelések, és az általános társadalmi szintű rendőr- és törvényellenesség.
Mindig is megvolt ez a magyarokban. Mint anno a betyárokkal kapcsolatos romantikus elképzelések, és az általános társadalmi szintű rendőr- és törvényellenesség.
5822 eccerű 2016-09-16 20:05:49 [Válasz erre: 5820 álmodó 2016-09-14 12:29:56]
Érdekes, amit írsz, mert pont a viszkis rablót akartam volna felhozni még példának, annak idején olyan cirkusz ment körülötte szimpátiakeltés okán, hogy már azt vártam, mikor tüntetik ki. Természetesen nem magának a filmnek lenne az az üzenete, amiről vitatkozunk, hanem a ténynek, hogy egyáltalán készül.
Érdekes, amit írsz, mert pont a viszkis rablót akartam volna felhozni még példának, annak idején olyan cirkusz ment körülötte szimpátiakeltés okán, hogy már azt vártam, mikor tüntetik ki. Természetesen nem magának a filmnek lenne az az üzenete, amiről vitatkozunk, hanem a ténynek, hogy egyáltalán készül.
5821 Cilike 2016-09-14 19:13:17 [Válasz erre: 5817 Edmond Dantes 2016-09-14 09:14:15]
Véleményem szerint ebben a produkcióban nem az a lényeg, hogy az előadó nőnek öltözött férfi. Nem mondhatnám, hogy vevő lennék az ilyesmire l'art pour l'art. Ez az előadó viszont, legyen bármilyen nemű, remekül parodizál, szellemes, és engem ez érdekel az előadásában. Tisztában vagyok vele, és írtam is, hogy különbség van az említettek között, abban viszont azonosak, hogy én mindegyiken mulatok.
Véleményem szerint ebben a produkcióban nem az a lényeg, hogy az előadó nőnek öltözött férfi. Nem mondhatnám, hogy vevő lennék az ilyesmire l'art pour l'art. Ez az előadó viszont, legyen bármilyen nemű, remekül parodizál, szellemes, és engem ez érdekel az előadásában. Tisztában vagyok vele, és írtam is, hogy különbség van az említettek között, abban viszont azonosak, hogy én mindegyiken mulatok.
5820 álmodó 2016-09-14 12:29:56 [Válasz erre: 5815 eccerű 2016-09-14 00:07:33]
Értem. Én tiszteletben tartom a te véleményedet, de nem gondolom így. Pont tegnap láttam a Tv-ben, hogy a Viszkisről épp filmet forgatnak. Nyilván érdekesnek találták a témát, vagy őt, vagy mündkettőt és nem lesz az az üzenete végül, hogy mindenki raboljon bankot. Egyébként Florenceről jutna utoljára eszembe Hitler! :-) Generációk nevettek rajta vagy ájuldoztak a hallatán...De -én nem akarok mindenki nevében nyilatkozni- szerintem azért nem rühellték az emberek úgy, mint egy népirtót...
Értem. Én tiszteletben tartom a te véleményedet, de nem gondolom így. Pont tegnap láttam a Tv-ben, hogy a Viszkisről épp filmet forgatnak. Nyilván érdekesnek találták a témát, vagy őt, vagy mündkettőt és nem lesz az az üzenete végül, hogy mindenki raboljon bankot. Egyébként Florenceről jutna utoljára eszembe Hitler! :-) Generációk nevettek rajta vagy ájuldoztak a hallatán...De -én nem akarok mindenki nevében nyilatkozni- szerintem azért nem rühellték az emberek úgy, mint egy népirtót...
5819 Edmond Dantes 2016-09-14 10:28:56 [Válasz erre: 5818 eccerű 2016-09-14 10:05:24]
noch einmal: "...az, hogy valaki megveszi, mert megteheti magának a termet, a közönséget, és kiáll eléjük egy minősíthetetlen produkcióval,..."--->pár száz, pár ezer alkalommal megtörtént már ilyen "megbocsáthatatlan" dolog a világtörténelemben e film nélkül is és ezentúl is meg fog történni, függetlenül a filmtől... ...pár százszor, pár ezerszer, pár tízezerszer.
noch einmal: "...az, hogy valaki megveszi, mert megteheti magának a termet, a közönséget, és kiáll eléjük egy minősíthetetlen produkcióval,..."--->pár száz, pár ezer alkalommal megtörtént már ilyen "megbocsáthatatlan" dolog a világtörténelemben e film nélkül is és ezentúl is meg fog történni, függetlenül a filmtől... ...pár százszor, pár ezerszer, pár tízezerszer.
5818 eccerű 2016-09-14 10:05:24 [Válasz erre: 5816 Edmond Dantes 2016-09-14 08:37:32]
Nem szántam sem viccnek, sem vitaindítónak, leírtam a véleményem, mert valaki kérdezte. Nem is akarok rá több szót vesztegetni, mert csak reklámot csinálunk neki ezzel. Egyébként igen, a filmek elég nagy részének rossz az üzenete, kezdve az akciófilmekkel, és a gyerekeknek szánt rajzfilmek legalább háromnegyedével. És persze, nem erőszak a filmnézés, csak a dolog fordítva működik, mint a Te logikád: egy film mindenkire hat, nemcsak arra, aki előre eldönti, hogy fog-e rá hatni, vagy sem. Ahogy például annak is van hatása, hogy bárhol bemész egy bevásárlóközpontba, dől a zenének szánt valami a hangszórókból.
Nem szántam sem viccnek, sem vitaindítónak, leírtam a véleményem, mert valaki kérdezte. Nem is akarok rá több szót vesztegetni, mert csak reklámot csinálunk neki ezzel. Egyébként igen, a filmek elég nagy részének rossz az üzenete, kezdve az akciófilmekkel, és a gyerekeknek szánt rajzfilmek legalább háromnegyedével. És persze, nem erőszak a filmnézés, csak a dolog fordítva működik, mint a Te logikád: egy film mindenkire hat, nemcsak arra, aki előre eldönti, hogy fog-e rá hatni, vagy sem. Ahogy például annak is van hatása, hogy bárhol bemész egy bevásárlóközpontba, dől a zenének szánt valami a hangszórókból.
5817 Edmond Dantes 2016-09-14 09:14:15 [Válasz erre: 5814 Cilike 2016-09-13 23:46:00]
A belinkelt paródia szereplője bizonyos jelekből ítélve transzvesztita előadó(művész) lehet. Az egy másik műfaj. Florence Foster Jenkins vagy a tiramisu fórumtárs által ajánlott NATALIA de ANDRADE "igazi nők" (voltak) és ami a lényeg: ők n e m paródiának szánták produkciójukat. Ha Vera Lalupe Borkszh a Kegyed "kedvence" (ezt írja!), felteszem,hogy maga a műfaj (is) érdekelheti: ha óhajtja, az interneten kereshetek olyan helyeket, ahol ennek a valóban létező műfajnak = transzvesztita előadóművészet, Vera Lalupe Borkszhnál színvonalasabb előadóit meghallgathatja, megtekintheti. Örömmel állok rendelkezésére :)
A belinkelt paródia szereplője bizonyos jelekből ítélve transzvesztita előadó(művész) lehet. Az egy másik műfaj. Florence Foster Jenkins vagy a tiramisu fórumtárs által ajánlott NATALIA de ANDRADE "igazi nők" (voltak) és ami a lényeg: ők n e m paródiának szánták produkciójukat. Ha Vera Lalupe Borkszh a Kegyed "kedvence" (ezt írja!), felteszem,hogy maga a műfaj (is) érdekelheti: ha óhajtja, az interneten kereshetek olyan helyeket, ahol ennek a valóban létező műfajnak = transzvesztita előadóművészet, Vera Lalupe Borkszhnál színvonalasabb előadóit meghallgathatja, megtekintheti. Örömmel állok rendelkezésére :)
5816 Edmond Dantes 2016-09-14 08:37:32 [Válasz erre: 5815 eccerű 2016-09-14 00:07:33]
Ez vicc vagy vitaindító? Viccnek rossz, vitaindítónak nem rossz, de valószínűleg nem szállok be a továbbiakban. "...az, hogy valaki megveszi, mert megteheti magának a termet, a közönséget, és kiáll eléjük egy minősíthetetlen produkcióval,..."--->pár száz, pár ezer alkalommal megtörtént már ilyen "megbocsáthatatlan" dolog a világtörténelemben e film nélkül is és ezentúl is meg fog történni, függetlenül a filmtől. Tehát a filmek kb. 99%-ának "rossz az üzenete?" Mert csúnya dolgokról, valós vagy kitalált csúnya bácsikról, nénikről szólnak. Aha. A maradék 1% pedig a kutyát se érdekli, teszem hozzá. Tanulság: nem erőszak a disznótor...és a filmnézés sem.
Ez vicc vagy vitaindító? Viccnek rossz, vitaindítónak nem rossz, de valószínűleg nem szállok be a továbbiakban. "...az, hogy valaki megveszi, mert megteheti magának a termet, a közönséget, és kiáll eléjük egy minősíthetetlen produkcióval,..."--->pár száz, pár ezer alkalommal megtörtént már ilyen "megbocsáthatatlan" dolog a világtörténelemben e film nélkül is és ezentúl is meg fog történni, függetlenül a filmtől. Tehát a filmek kb. 99%-ának "rossz az üzenete?" Mert csúnya dolgokról, valós vagy kitalált csúnya bácsikról, nénikről szólnak. Aha. A maradék 1% pedig a kutyát se érdekli, teszem hozzá. Tanulság: nem erőszak a disznótor...és a filmnézés sem.
5815 eccerű 2016-09-14 00:07:33 [Válasz erre: 5803 álmodó 2016-09-10 02:04:26]
Mert rossz az üzenete. Lehet így-úgy magyarázni, de ha valakinek az életéről filmet forgatnak, abból példa lesz, ha akarják a készítők, ha nem. Márpedig az, hogy valaki megveszi, mert megteheti magának a termet, a közönséget, és kiáll eléjük egy minősíthetetlen produkcióval, az nem jó példa, hanem elrettentő, elítélendő. Az meg, hogy "az emberi mivoltát akarják bemutatni", nem érv. Ne akarják. Amit ez a nő tett a művészet, az érték ellen, az megbocsáthatatlan. Nem érdekel az emberi oldala, ahogy nem érdekel Hitleré, vagy Sztáliné sem, a szifilisz sem mentség, Lenin esetében sem szokás felhozni enyhítő körülményként...
Mert rossz az üzenete. Lehet így-úgy magyarázni, de ha valakinek az életéről filmet forgatnak, abból példa lesz, ha akarják a készítők, ha nem. Márpedig az, hogy valaki megveszi, mert megteheti magának a termet, a közönséget, és kiáll eléjük egy minősíthetetlen produkcióval, az nem jó példa, hanem elrettentő, elítélendő. Az meg, hogy "az emberi mivoltát akarják bemutatni", nem érv. Ne akarják. Amit ez a nő tett a művészet, az érték ellen, az megbocsáthatatlan. Nem érdekel az emberi oldala, ahogy nem érdekel Hitleré, vagy Sztáliné sem, a szifilisz sem mentség, Lenin esetében sem szokás felhozni enyhítő körülményként...
5814 Cilike 2016-09-13 23:46:00 [Válasz erre: 5813 tiramisu 2016-09-13 15:07:10]
Ő se semmi, de Vera Lalupe Borkszh, nekem ő a kedvencem. Tekintsétek meg előadásában Azucena elbeszélését, szem nem marad szárazon. (Ez mondjuk valódi paródia, annak is szánja.) [url]https://www.youtube.com/watch?v=wFbj_XmSAT0;TRubadúr részlet[/url]
Ő se semmi, de Vera Lalupe Borkszh, nekem ő a kedvencem. Tekintsétek meg előadásában Azucena elbeszélését, szem nem marad szárazon. (Ez mondjuk valódi paródia, annak is szánja.) [url]https://www.youtube.com/watch?v=wFbj_XmSAT0;TRubadúr részlet[/url]
5813 tiramisu 2016-09-13 15:07:10
Keressetek rá a YT-on NATALIA de ANDRADE nevére! Portugál hölgy , nem tudom él-e még? - Boldogan énekelt, országában imádták , koncertezett és portréfilm is készült róla. Mindvégig meg volt győződve arról, hogy amit csinál az jó, van hangja etc. ( Florence Jenkins hozzáképest akár igazi primadonna is lehetne!)- Olyan , mint Natalia de Andrade nem volt , nem lesz! -Sírva nevetsz és nevetve sírsz és nem hiszel a fülednek!
Keressetek rá a YT-on NATALIA de ANDRADE nevére! Portugál hölgy , nem tudom él-e még? - Boldogan énekelt, országában imádták , koncertezett és portréfilm is készült róla. Mindvégig meg volt győződve arról, hogy amit csinál az jó, van hangja etc. ( Florence Jenkins hozzáképest akár igazi primadonna is lehetne!)- Olyan , mint Natalia de Andrade nem volt , nem lesz! -Sírva nevetsz és nevetve sírsz és nem hiszel a fülednek!
5812 Edmond Dantes 2016-09-12 17:55:00
Meryl Streep fülsértően rikácsol, mégis imádnivaló ONOZÓ RÓBERT - ORIGO, 2016.09.12. Látszólag egy újabb látványos, eltúlzott Meryl Streep-show a Florence – A tökéletlen hang, de a mókás ripacskodás és a fülsértő rikácsolás mögött ott lapul egy ízléses, megható és leginkább rendhagyó szerelmi történet. Már-már közhelyszámba megy, hogy Meryl Streep a legnagyobb élő színésznő. Díjat díjra halmoz, folyamatosan a saját rekordját döntögeti az átlag kétévente szerzett Oscar-jelölésekkel, és megcáfol minden előítéletet arról, hogy egy színésznő ne lehetne hatvan felett is szupersztár. Mégis, mintha folyamatosan biztonsági játékot játszana, és kínosan kerülné a rizikósabb projekteket és az igazán egyedi látásmódú rendezőket. Az ő helyzetében nyugodtan megengedhetne magának olyan típusú kockázatvállalást, mint francia kortársai, Isabelle Huppert és Catherine Deneuve, de akár mint a fiatalabb, de sokszor „új Meryl Streep”-nek nevezett Cate Blanchett vagy Tilda Swinton. Az ezredforduló környékén még voltak olyan bátor szerepvállalásai, mint a teljesen őrült Adaptáció vagy a televíziós minisorozatnak készült, de mozis remekmű-szintű Angyalok Amerikában, de az utóbbi tíz évben szinte kizárólag olyan filmekben vállal szerepeket, ahol ő az abszolút főszereplő, férfi szereplőtársa nincs, vagy a háttérbe szorul, a rendező pedig sokkal kevésbé nagy név, mint ő maga. Filmjeinek így ő a védjegye, befolyása és hatalma a végeredményre óriási, ami lehet, hogy neki így meg is felel, főleg, hogy többnyire az az általános vélemény, hogy Streep játéka sokkal jobb, mint maga a film. Így volt ez A Vaslady, a Julie és Julia, a Dübörög a szív, a Mamma Mia! és a Kétely esetében is, és minden jel arra mutatott, hogy a Florence – A tökéletlen hang is ezt a sort fogja folytatni. Csakhogy, az elképesztően fals hanggal megáldott, zenepártoló milliomosnő történetét Stephen Frears rendezte meg, akinek korábban olyan remekműveket köszönhettünk, mint a Veszedelmes viszonyok, a Pop, csajok, satöbbi, A királynő és a Philomena, ő pedig tett róla, hogy ne egyszemélyes Meryl Streep-show legyen a végeredmény. Pedig Streep hozza a formáját: amikor kell, fülsüketítően ripacskodva trillázik, máskor pedig esendő, tragikus hősnőként ábrázolja Florence Foster Jenkinst, de ez nem működne közel két órán keresztül, ha körülötte nem bontakozna ki egy teljesen hihető és komolyan vehető drámai háttér, hús-vér emberekkel. Önmagában az még nem elég érdekes, hogy volt egy nagyon gazdag nő, aki imádott énekelni, és bár semmi tehetsége nem volt hozzá, mégse szólt neki soha senki, csak hagyták, hadd éljen a kis álomvilágában. Az igaz történetnek ráadásul tavaly már láthattuk egy megfilmesítését, a szintén remekül sikerült Marguerite – A tökéletlen hang a húszas évek Párizsába helyezte át a cselekményt, és a naiv énekesmadarat a szürrealisták kedvencévé tette. Az angol nyelvű változatban nincs ilyen kézenfekvő magyarázat arra, hogy miért hagyta meg a New York-i művészvilág Florence-t abban a hitben, hogy tud énekelni, sőt, az igazságot megírni akaró kritikust a film gonoszává züllesztette a forgatókönyv. Frears azonban a korrajz (néha persze hidegrázós belegondolni, hogy Európában tombol a háború, mialatt Florence luxushotelben lakik, és a legelőkelőbb koncerttermeket bérli ki a fülsértő óbégatásához) helyett elsősorban arra koncentrált, hogy miért lehetett mégis szeretni ezt a nőt. A nézőnek két megbízható kalauza akad mindebben: a munkáját kezdetben kifejezetten szégyellő, de Florence-szel végül mégis bizalmi kapcsolatot kialakító énektanár (Simon Helberg az Agymenők-ből nagyon szimpatikus alakítást nyújt), valamint a kezdetben pénzéhesnek tűnő, kettős életet élő és fiatalabb férj (Hugh Grant). Mindkét színész egyenrangú partnere a címszerepet alakító filmlegendának, sőt, sokkal megérdemeltebb lenne Hugh Grantnek ezért az alakításért megkapnia első Oscar-jelölését, mint Streepnek a pontban huszadikat. A szexualitást nélkülöző hitvesi kapcsolat lényegében a film szíve-lelke. Semmi nem úgy van, ahogy elsőre gondolnánk; hiszen hiába tart a férj fiatal szeretőt és legénylakást, valójában nem átverni és kihasználni akarja Florence-t, hanem konzerválni abban az álomvilágban, ami végső soron életben tartja. Hihetetlen, de a sunyi rókaképű Hugh Grant két óra alatt tragikus hőssé válik, akit valódi, mély érzések fűznek beteg feleségéhez, és rá kell jönnünk, hogy a köztük lévő összetartó kapocs is a szerelemnek egy formája. Csak nem az, amit általában a filmekben látunk.
Meryl Streep fülsértően rikácsol, mégis imádnivaló ONOZÓ RÓBERT - ORIGO, 2016.09.12. Látszólag egy újabb látványos, eltúlzott Meryl Streep-show a Florence – A tökéletlen hang, de a mókás ripacskodás és a fülsértő rikácsolás mögött ott lapul egy ízléses, megható és leginkább rendhagyó szerelmi történet. Már-már közhelyszámba megy, hogy Meryl Streep a legnagyobb élő színésznő. Díjat díjra halmoz, folyamatosan a saját rekordját döntögeti az átlag kétévente szerzett Oscar-jelölésekkel, és megcáfol minden előítéletet arról, hogy egy színésznő ne lehetne hatvan felett is szupersztár. Mégis, mintha folyamatosan biztonsági játékot játszana, és kínosan kerülné a rizikósabb projekteket és az igazán egyedi látásmódú rendezőket. Az ő helyzetében nyugodtan megengedhetne magának olyan típusú kockázatvállalást, mint francia kortársai, Isabelle Huppert és Catherine Deneuve, de akár mint a fiatalabb, de sokszor „új Meryl Streep”-nek nevezett Cate Blanchett vagy Tilda Swinton. Az ezredforduló környékén még voltak olyan bátor szerepvállalásai, mint a teljesen őrült Adaptáció vagy a televíziós minisorozatnak készült, de mozis remekmű-szintű Angyalok Amerikában, de az utóbbi tíz évben szinte kizárólag olyan filmekben vállal szerepeket, ahol ő az abszolút főszereplő, férfi szereplőtársa nincs, vagy a háttérbe szorul, a rendező pedig sokkal kevésbé nagy név, mint ő maga. Filmjeinek így ő a védjegye, befolyása és hatalma a végeredményre óriási, ami lehet, hogy neki így meg is felel, főleg, hogy többnyire az az általános vélemény, hogy Streep játéka sokkal jobb, mint maga a film. Így volt ez A Vaslady, a Julie és Julia, a Dübörög a szív, a Mamma Mia! és a Kétely esetében is, és minden jel arra mutatott, hogy a Florence – A tökéletlen hang is ezt a sort fogja folytatni. Csakhogy, az elképesztően fals hanggal megáldott, zenepártoló milliomosnő történetét Stephen Frears rendezte meg, akinek korábban olyan remekműveket köszönhettünk, mint a Veszedelmes viszonyok, a Pop, csajok, satöbbi, A királynő és a Philomena, ő pedig tett róla, hogy ne egyszemélyes Meryl Streep-show legyen a végeredmény. Pedig Streep hozza a formáját: amikor kell, fülsüketítően ripacskodva trillázik, máskor pedig esendő, tragikus hősnőként ábrázolja Florence Foster Jenkinst, de ez nem működne közel két órán keresztül, ha körülötte nem bontakozna ki egy teljesen hihető és komolyan vehető drámai háttér, hús-vér emberekkel. Önmagában az még nem elég érdekes, hogy volt egy nagyon gazdag nő, aki imádott énekelni, és bár semmi tehetsége nem volt hozzá, mégse szólt neki soha senki, csak hagyták, hadd éljen a kis álomvilágában. Az igaz történetnek ráadásul tavaly már láthattuk egy megfilmesítését, a szintén remekül sikerült Marguerite – A tökéletlen hang a húszas évek Párizsába helyezte át a cselekményt, és a naiv énekesmadarat a szürrealisták kedvencévé tette. Az angol nyelvű változatban nincs ilyen kézenfekvő magyarázat arra, hogy miért hagyta meg a New York-i művészvilág Florence-t abban a hitben, hogy tud énekelni, sőt, az igazságot megírni akaró kritikust a film gonoszává züllesztette a forgatókönyv. Frears azonban a korrajz (néha persze hidegrázós belegondolni, hogy Európában tombol a háború, mialatt Florence luxushotelben lakik, és a legelőkelőbb koncerttermeket bérli ki a fülsértő óbégatásához) helyett elsősorban arra koncentrált, hogy miért lehetett mégis szeretni ezt a nőt. A nézőnek két megbízható kalauza akad mindebben: a munkáját kezdetben kifejezetten szégyellő, de Florence-szel végül mégis bizalmi kapcsolatot kialakító énektanár (Simon Helberg az Agymenők-ből nagyon szimpatikus alakítást nyújt), valamint a kezdetben pénzéhesnek tűnő, kettős életet élő és fiatalabb férj (Hugh Grant). Mindkét színész egyenrangú partnere a címszerepet alakító filmlegendának, sőt, sokkal megérdemeltebb lenne Hugh Grantnek ezért az alakításért megkapnia első Oscar-jelölését, mint Streepnek a pontban huszadikat. A szexualitást nélkülöző hitvesi kapcsolat lényegében a film szíve-lelke. Semmi nem úgy van, ahogy elsőre gondolnánk; hiszen hiába tart a férj fiatal szeretőt és legénylakást, valójában nem átverni és kihasználni akarja Florence-t, hanem konzerválni abban az álomvilágban, ami végső soron életben tartja. Hihetetlen, de a sunyi rókaképű Hugh Grant két óra alatt tragikus hőssé válik, akit valódi, mély érzések fűznek beteg feleségéhez, és rá kell jönnünk, hogy a köztük lévő összetartó kapocs is a szerelemnek egy formája. Csak nem az, amit általában a filmekben látunk.
5811 Edmond Dantes 2016-09-12 09:21:44 [Válasz erre: 5806 Cilike 2016-09-10 12:54:39]
Tökéletesen érthető. Othol a gyerekek szebb hangot hall(gat)hatnak, élőben.
Tökéletesen érthető. Othol a gyerekek szebb hangot hall(gat)hatnak, élőben.
5810 Edmond Dantes 2016-09-10 15:26:17
Én is azt mondom: igen, ilyen létezik. Sőt ennél rosszabb is létezik. Egykorvolt valódi világsztárok. Öregen, megkopott, olykor Foster kisasszonyhoz hasonlóan nevetni- netán sírnivaló hanggal és/vagy külsővel életfogytiglani fellépésre ítélik magukat és velük öregedő lelkes közönségüket. Pedig ők legalább tényleg nagyok, igazán nagyok voltak. V o l t a k.
Én is azt mondom: igen, ilyen létezik. Sőt ennél rosszabb is létezik. Egykorvolt valódi világsztárok. Öregen, megkopott, olykor Foster kisasszonyhoz hasonlóan nevetni- netán sírnivaló hanggal és/vagy külsővel életfogytiglani fellépésre ítélik magukat és velük öregedő lelkes közönségüket. Pedig ők legalább tényleg nagyok, igazán nagyok voltak. V o l t a k.
5809 Edmond Dantes 2016-09-10 15:16:00 [Válasz erre: 5805 Speranza 2016-09-10 12:49:48]
Sosem hallottam róla, hogy "Streep eredetileg operaénekesnőnek készült" volna. 12 éves korában egy iskolai ünnepségen kellett valamit énekelnie és ehhez vett néhány énekleckét...ami után rögtön tudta: nem érti, nem érzi--->nem szabad, mármint énekelnie. Mamma miában jól játszik hálás szerepében, a film és a színpadi változata a vájtfülű sznobok és ABBA-utálók nagy sajnálatára a film/musical-történelem egyik legsikeresebb produkciója lett, a Vadregény viszont elég csúnyán megbukott, bár erről nem Streep tehet: őt abban alakításáért Oscar-díjra jelölték, sokadszorra. Az új filmben a "művésznő" párját St. Clair Bayfieldet Hugh Grant játssza, a rendező Stephen Frears. A siker szinte garantált, de legalábbis valószínű.
Sosem hallottam róla, hogy "Streep eredetileg operaénekesnőnek készült" volna. 12 éves korában egy iskolai ünnepségen kellett valamit énekelnie és ehhez vett néhány énekleckét...ami után rögtön tudta: nem érti, nem érzi--->nem szabad, mármint énekelnie. Mamma miában jól játszik hálás szerepében, a film és a színpadi változata a vájtfülű sznobok és ABBA-utálók nagy sajnálatára a film/musical-történelem egyik legsikeresebb produkciója lett, a Vadregény viszont elég csúnyán megbukott, bár erről nem Streep tehet: őt abban alakításáért Oscar-díjra jelölték, sokadszorra. Az új filmben a "művésznő" párját St. Clair Bayfieldet Hugh Grant játssza, a rendező Stephen Frears. A siker szinte garantált, de legalábbis valószínű.
5808 telramund 2016-09-10 14:08:47
Igen ilyen létezik.Amerikában minden lehet csak pénz kell hozzá.A nőnek volt.3 percig lehet röhögni rajta,de tovább már nem .Egyébként ettől a filmtől senki nem fogja megkedvelni az operát. A Streep meg olyan régen kapott Oscart ,ideje egy újabbat adni neki.A filmnek van egy másik változata is.Igaz nem sztár szereposztásban az is elég volt.
Igen ilyen létezik.Amerikában minden lehet csak pénz kell hozzá.A nőnek volt.3 percig lehet röhögni rajta,de tovább már nem .Egyébként ettől a filmtől senki nem fogja megkedvelni az operát. A Streep meg olyan régen kapott Oscart ,ideje egy újabbat adni neki.A filmnek van egy másik változata is.Igaz nem sztár szereposztásban az is elég volt.
5807 Speranza 2016-09-10 13:07:02 [Válasz erre: 5806 Cilike 2016-09-10 12:54:39]
Én is meg fogom nézni mindenképpen. Egyébként a legmurisabb számomra az, hogy bravúr-koloratúr áriákat énekel úgy, hogy semmiféle koloratúrkészsége nincs, összemosott glissandókat hallunk, végig permanensen hamis, néhol "csak" fél-, máshol egész hanggal intonál alá, és ez a tény őt magát egy cseppet sem zavarja, sőt alighanem még élvezi is a dolgot. Aki még nem hallotta, tényleg elképzelni sem tudja, hogy ilyen létezik. Mintha valaki, aki sosem hallott még éneklésőrről és énektechnikáról, addig hallgatja az áriákat, míg úgy gondolja, ezt akár ő is utánozni tudná - papagáj módjára. Nyilván zenei hallása sem volt különben elszörnyedt volna, amikor visszahallgatja a felvételt, és sosem engedte volna, hogy megjelenjenek.
Én is meg fogom nézni mindenképpen. Egyébként a legmurisabb számomra az, hogy bravúr-koloratúr áriákat énekel úgy, hogy semmiféle koloratúrkészsége nincs, összemosott glissandókat hallunk, végig permanensen hamis, néhol "csak" fél-, máshol egész hanggal intonál alá, és ez a tény őt magát egy cseppet sem zavarja, sőt alighanem még élvezi is a dolgot. Aki még nem hallotta, tényleg elképzelni sem tudja, hogy ilyen létezik. Mintha valaki, aki sosem hallott még éneklésőrről és énektechnikáról, addig hallgatja az áriákat, míg úgy gondolja, ezt akár ő is utánozni tudná - papagáj módjára. Nyilván zenei hallása sem volt különben elszörnyedt volna, amikor visszahallgatja a felvételt, és sosem engedte volna, hogy megjelenjenek.
5806 Cilike 2016-09-10 12:54:39 [Válasz erre: 5805 Speranza 2016-09-10 12:49:48]
Egyszer nagyon régen a rádióban játszották be egy műsorban a nevezetes Éj Királynő áriát, mint érdekességet. Aztán én is megkaptam valakitől az egész lemezt még magnókazettán. De érdekes, hogy míg én széjjelröhögöm magam rajta, a gyerekeim inkább kínosnak érezték, és kérték, hogy kapcsoljam ki. Mindenesetre én alig várom, jövő héten szerintem megnézem a filmet.
Egyszer nagyon régen a rádióban játszották be egy műsorban a nevezetes Éj Királynő áriát, mint érdekességet. Aztán én is megkaptam valakitől az egész lemezt még magnókazettán. De érdekes, hogy míg én széjjelröhögöm magam rajta, a gyerekeim inkább kínosnak érezték, és kérték, hogy kapcsoljam ki. Mindenesetre én alig várom, jövő héten szerintem megnézem a filmet.
5805 Speranza 2016-09-10 12:49:48
Évtizedekkel ezelőtt, valamikor diákkoromban hallottam először Florence Foster Jenkinsről. Egy osztálytársam mesélt valami unatkozó amerikai milliomosnőről, akivel hallott egy Éj királynője-áriát, és úgy mesélte, hogy az illetőnek se hangja, se énektechnikája nem volt, inkább csak rikácsolt, de valami éktelenül, legalább 60 éves lehetett, és a fő poén az volt, hogy nagyjából egy kvart hiányzott a hangterjedelem felső részén, hogy meglegyenek a szólam csúcshangjai. Internet még nem volt így nem tudtam utánanézni, és a nevét sem jegyeztem meg. Aztán pár évvel ezelőtt kezembe került egy CD, melyen volt egy egész sor ária, az Éj királynőjén kívül még többek közt a Lakmé Csengettyűáriája és Adél kacagó dala is a Denevérből. Szinte megfájdult a hasam, úgy röhögtem, nem akartam elhinni, hogy ilyen van. Most pedig játékfilm készült a hölgy életéről - méghozzá Meryl Streep főszereplésével - hát ez tényleg nem akármi. Most azok is megismerhetik a nevét, akiket egyáltalán nem is érdekel az opera, és eddig nem hallottak róla. Egyébként úgy tudom, Streep eredetileg operaénekesnőnek készült, és korábban is játszott már zenés filmekben, de azok musicalek voltak (Mamma mia, Vadregény).
Évtizedekkel ezelőtt, valamikor diákkoromban hallottam először Florence Foster Jenkinsről. Egy osztálytársam mesélt valami unatkozó amerikai milliomosnőről, akivel hallott egy Éj királynője-áriát, és úgy mesélte, hogy az illetőnek se hangja, se énektechnikája nem volt, inkább csak rikácsolt, de valami éktelenül, legalább 60 éves lehetett, és a fő poén az volt, hogy nagyjából egy kvart hiányzott a hangterjedelem felső részén, hogy meglegyenek a szólam csúcshangjai. Internet még nem volt így nem tudtam utánanézni, és a nevét sem jegyeztem meg. Aztán pár évvel ezelőtt kezembe került egy CD, melyen volt egy egész sor ária, az Éj királynőjén kívül még többek közt a Lakmé Csengettyűáriája és Adél kacagó dala is a Denevérből. Szinte megfájdult a hasam, úgy röhögtem, nem akartam elhinni, hogy ilyen van. Most pedig játékfilm készült a hölgy életéről - méghozzá Meryl Streep főszereplésével - hát ez tényleg nem akármi. Most azok is megismerhetik a nevét, akiket egyáltalán nem is érdekel az opera, és eddig nem hallottak róla. Egyébként úgy tudom, Streep eredetileg operaénekesnőnek készült, és korábban is játszott már zenés filmekben, de azok musicalek voltak (Mamma mia, Vadregény).
5804 Edmond Dantes 2016-09-10 11:50:52
Érdekes emberek életéről filmek szoktak készülni. FFJ érdekes ember volt. Ja és NEM mellesleg Meryl Streepnek kerestek--->találtak ütős szerepet. Baj? Lehet h legközelebb majd nyugdíjas óvónőt vagy visszavonult könyvkötőt fog játszani, de ez a szerep talán izgalmasabb...a közönségnek biztosan. A filmcsinálás már csak ilyen dolog.
Érdekes emberek életéről filmek szoktak készülni. FFJ érdekes ember volt. Ja és NEM mellesleg Meryl Streepnek kerestek--->találtak ütős szerepet. Baj? Lehet h legközelebb majd nyugdíjas óvónőt vagy visszavonult könyvkötőt fog játszani, de ez a szerep talán izgalmasabb...a közönségnek biztosan. A filmcsinálás már csak ilyen dolog.
5803 álmodó 2016-09-10 02:04:26 [Válasz erre: 5799 eccerű 2016-09-09 20:40:04]
(Bocs, de tleg nem értem miért olyan felháborító, hogy film készült róla,)
(Bocs, de tleg nem értem miért olyan felháborító, hogy film készült róla,)
5802 álmodó 2016-09-09 22:32:12 [Válasz erre: 5801 eccerű 2016-09-09 20:43:07]
Nagyon várom, hogy láthassam. Amikor iskolás voktam, sokat hallgattuk a felvételeit. Akármilyen borzasztó, én nagyon kedveltem (tiszteltem) Őt.
Nagyon várom, hogy láthassam. Amikor iskolás voktam, sokat hallgattuk a felvételeit. Akármilyen borzasztó, én nagyon kedveltem (tiszteltem) Őt.
5801 eccerű 2016-09-09 20:43:07 [Válasz erre: 5800 eccerű 2016-09-09 20:41:49]
[url]https://www.youtube.com/watch?v=V6ubiUIxbWE;Florence Foster Jenkins[/url] életéről.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=V6ubiUIxbWE;Florence Foster Jenkins[/url] életéről.