A MET Boccanegra engem is megkönnyeztetett - még a laptop előtt ülve is!
Legyen szerencséd az áprilisi Boccanegrához. Sajnos, a STOP múlt heti Nabuccoban második felvonás után nem tudott tovább énekelni!
Kedves lujza!
Oly sok köszönet a hírért!
Már vettem is jegyet az április 24-i Boccanegrara.
Tudom˛ divat leszólni Domingot - de tessenek megkérdezni Kozlok Lacit - sokat adok a véleményére - mekkorát énekelt a Luisa Millerben két éve Salzburgban.
Amikor Domingo 2003-ban bejelentette˛ hogy a Boccanegra címszerepével búcsúzik az operaszínpadról, operaénekes barátom˛ akinek a véleményére szintén sokat adok˛ azt mondta: Nem fogja megcsinálni.
2009-ben a második berlini előadást láttam.
A következő évben a Scalaban˛ és Londonban.
Kétszer Bécsben˛ és Barcelonaban is.
Most nyilván utoljára - a szerepben vagy talán egyáltalán.
Nem szégyellem: az egyik bécsi előadáson a III. felvonásban˛ a nagy duettben Furlanettoval potyogtak a könnyeim.
Most már az Operaházba is lehet rendelni jegyet, a Mefistofele húzós, a többi, amire vettem, meglepően olcsó (persze III. em. :))
Köszi a hírt. Már rendeltem is, csak egy gond van: az Operaházba nem lehet rendelni, csak az Erkelbe és az Eiffelbe. Tehát ez azt jelenti feltehetően, hogy az Operaház jegyei teljes áron lesznek.
Keden kezdik árulni jegyeket az 2022-es év első félévére, így a márciusban megnyíló Operaházba is. Az őszihez hasonlóan szabad bérleteket lehet összeállítani, és ahogy több előadásra veszünk jegyet, egyre több kedvezményt kapunk. A maximum 50%, ha legalább 6 különböző előadásra veszünk jegyet. De az operai jegyárak egészen borsosak lesznek.
Aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul.
Talán még Vörös Szilviánál is érdekesebb, hogy ... de erről inkább saját helyén----> Opernglas
Tisztelt Lujza! Önnek tökéletesen igaza van, ez nem a STOP fóruma. A Vörös Szilvia (volt MÁO tag) bécsi működéséről szóló, internetes gépi fordítású részleteket (elnézést, ha röhejesek) azért tettem közzé, mert
- Szívből örülök, ha egy magyar énekes külföldön sikert arat és arról a kritikusok is beszámolnak
- Fájóan hiányolom, hogy itt a Magyar Állami Operaház fórumon nincsenek magyar operaénekesek, magyar operaházbeli fellépéseiről, kritikával hivatásszerűen foglalkozók részéről beszámolók.
Sajnálom, ha az Ön által teljes joggal észrevételezett 2 beírásom nem felelt meg a Momus fórumszabályainak.
Azon kívül, hogy ez nem a Bécsi Opera topicja, nincs értelme gépi fordításokat ide másolni. Egyszerűen röhejesek ezek így. Ha akarod, használd magadnak, de az eredeti szövegnek, amit ED beírt, legalább van értelme.
"Entweder liegt die Fenena Szilvia Vörös besonders gut in der Kehle, oder die Sängerin hat fleißig an ihrer Technik gearbeitet: Die gestrige Leistung war Vörös’ beste seit langer Zeit. Diese Fenena erfreute mit klarer Diktion; vollem, doch runden Ton, dunkel in der Tiefe, in nur wenigen Phrasen hellen, ein wenig scharfen Höhen." Itt. Lehet, hogy azóta javították. A cikk utolsó mondata talányosan beszédes: "Mehr solche Abende, bitte."
Bécsben "Femena "?
Még mindig a STOP Nabucco, most november 9-én. A dermerker.com kritikájából ismét a Vörös Szilviára vonatkozó gépi nyersfordítás:
„A Femena Szilvia Vörösnek különösen jó a torka, vagy az énekesnő keményen megdolgozta a technikáját: a tegnapi fellépés hosszú idő óta Vörös legjobbja volt. Ez a Femena tiszta dikcióval gyönyörködött; telt, de kerek tónus, mélyen sötét, néhány mondatban világos, kicsit éles magas.”
A kritika vége:
„Összességében elmondható, hogy ez az este beszédes könyörgés volt az operaművészet legfontosabb dolga mellett, amit annyira szeretünk: a zenét.”
Ez utóbbi kívánság a budapesti operajátszási helyekre is értendő.
Az Opera új Örökös Tagjai és más díjak átadása
(Opera.hu- 2021. november 8. )
Új Örökös Tagjai köszöntésével, és saját alapítású díjainak átadásával ünnepelte Erkel Ferenc születésnapját a Magyar Állami Operaház hétfőn az Erkel Színház Bernáth büféjében. Saját munkatársai mellett idén az intézmény idén első ízben az Opera Corpus sajtódíjjal újságírók, médiaszakemberek munkáját is elismerte.
A Magyar Állami Operaház Örökös Tagjai idén Kertesi Ingrid és Róka István operaénekest, valamint ifj. Harangozó Gyula koreográfust, balettművészt, a Magyar Nemzeti Balett korábbi igazgatóját választották soraikba. A tavasszal koronavírus-betegeségben elhunyt Busa Tamás és Mersei Miklós operaénekesek, valamint Mihály András gordonkaművész, karmester, az Opera egykori főtitkára és igazgatója posztumusz részesült az elismerésben. Berczelly István operaénekes, aki tavaly lett a Magyar Állami Operaház Mesterművésze, de nem tudott részt venni az ünnepségen, szintén idén vette át az elismerést.
A magánénekesek közül a Székely Mihály emlékplakettet művészi és emberi magatartása alapján Keszei Bori, a legszebb, legtisztább magyar kiejtésű énekesnek odaítélhető Melis György-díjat Cser Krisztián, az ösztönös tehetséget és színpadi személyiséget elismerő Sudlik Mária-díjat Kovács Annamária vehette át az ünnepségen. A Závodszky Zoltán-díjat, amelyet a Wagner-előadásokban kiemelkedő teljesítményt nyújtó művészek kaphatnak meg, Rálik Szilvia kapta az idén, míg a Vágó Nelly-emlékérmet Horváth Kata jelmeztervezőnek ítélték oda.
Az operai háttérszakmákban dolgozóknak Vasfüggöny-díjban Németh István hangosító részesült, „Az előadásokért” emlékérmet a világjárvány elleni intézményi védekezésben az elmúlt évad során végzett munkájáért Fejes-Luczás Rita orvosi asszisztens és dr. Katona-Pecze Xénia kulturális menedzser vehette át. Az adminisztrációban dolgozókat elismerő Dárday Andor-emlékplakettet dr. Kovács Zsófi jog- és humánpolitikai osztályvezető és Száraz Alexandra bérgazdálkodási osztályvezető kapta meg. Az Opera ezen kívül idén is jubileumi arany emlékgyűrűvel köszöntötte azokat a művészeket és munkatársakat, akik 25 éve dolgoznak az intézménynél.
Idén első ízben adta át a Magyar Állami Operaház az általa alapított Opera Corpus sajtódíjat. Az elismeréssel az intézmény olyan újságírók, médiumok és kommunikációs szakemberek munkáját kívánja jutalmazni, akik az elmúlt évtizedben a kulturális sajtó szűkülő piaci lehetőségei ellenére is önzetlen munkával segítették az Opera eseményeinek, művészeinek publicitását, illetve példaértékű nyitottsággal, alapossággal és tárgyilagossággal számoltak be az intézmény produkcióiról. Az első évben Bóka Gábor, az Operavilág.hu szerkesztője, Bóta Gábor rádiós és televíziós műsorvezető, kritikus, Devich Márton, a Bartók Rádió csatornaigazgatója, Gábor László, az Origo főszerkesztője, László Ferenc zenekritikus, Lukács Csilla, az ATV terjesztési igazgatója, Mohácsi Szilvia rádiós és televíziós újságíró, Papp Dániel, az MTVA vezérigazgatója, Siklósi Beatrix, a Kossuth Rádió csatornaigazgatója és Zsoldos Dávid, a Papageno ügyvezetője részesült az elismerésben.
A Magyar Állami Operaház 2013 óta ünnepli a nemzeti romantikus opera megteremtőjének születésnapján a Magyar Opera Napját, 2015 óta pedig ezen a napon jelenti be új Örökös Tagjait, valamint adja át azon elismeréseit és díjait, amelyeket korábban az évadnyitó társulati ülésen, szűk körben vehettek át az intézmény művészei és munkatársai.
Téves volt a forrásszöveg maga, előzetesen megnéztem.
Ezért sem használok fordító programot szövegkritika nélkül (egyébként is csak végszükség esetén)
Inkább ilyen a fordító program.
Nos, nem is tudom, mit szólhatnék mindehhez, ha egyszer az én legutóbbi ismereteim szerint Vörös Szilvia művésznő és Fenéna szólama egyaránt mezzoszoprán. Ennyire megváltoztak a dolgok Bécsben?
Örülök a bécsi Nabucco-előadásról megosztott, Vörös Szilvia (Fenena)-kritikának!
Megjegyzem: Fenena szólamát 2015-től (2017-ben is) a Magyar Állami Operaház Erkel Színházában Gál Erikával felváltva énekelte már Vörös Szilvia.
Kritikarészlet az onlinemerker.com oldaláról, a bécsi Staatsoper 2021.november 1-jei Nabucco előadásáról (gépi fordítás):
Az együttes tag Vörös Szilvia időközben a szakterületén első osztályú szerepekben szerzett magának hírnevet. A szoprán már ott volt, amikor idén január 22-én Placido Domingóval közvetítették az operát. Szopránja, akinek minden hangja tiszta és erős karizmával rendelkezik, remek királylányává teszi, Fenenának.
Sok sikert kívánok részére a továbbiakban.
Valaki tudna segiteni abban, hogy mi volt az a pár e riportban Ókovács Sz. által említett és részéröl elövetetett kisebb rendezés?" Déjá vu??"
Persze, Cilike, én is nagyon várom már, mert a múlt évi bemutatóról lemaradtam, de most majd pótolom. Ez Jake Heggie első operája, de azt hallottam, hogy a legújabb operája (Moby dick) még jobb. Majd megpróbálom beszerezni. :)
Ez egy remek darab. És jó előadás.
Ahogy már írtam, az NKA (a személyes miniszteri keretből) támogatta a produkció bemutatását. A támogatás összege 8 millió Ft volt, ami egy ilyen sokszemélyes mű esetén csak aprópénz. Ezért szükségesek a 6-20 e Ft-os jegyárak.
Megjegyzés: ugyanekkor, ugyanebből a miniszteri keretből 16 millió Ft támogatást ítéltek meg a Magyar Batthyány Alapítványnak (idézem): Gróf Batthyány Lajos és Gróf Zichy Antónia Díjátadó Ünnepség megrendezésére. (Az Alapítvány honlapja jelenleg elérhetetlen)
Lehet, hogy 20 E Ft egy győri Traviataért kicsit soknak tűnik. De ne feledjük: Európában nálunk a legolcsóbb a gáz!
Lesznek viszont Ments meg, Uram!-előadások. Lehet, hogy ez -címe szerint- most időszerűbb?
Tegnap kaptam meg a Covent Garden hírlevelét, melyben a közelgő Traviata bemutatóról tájékoztatnak. A londoni musical szériákhoz szokott közönség igényét kiszolgálandó az évad további részében 22 (!!!) azaz Huszonkettő alkalommal fogják játszani, ismert és kevésbé ismert főszereplőkkel.
Az Operaház szokásos játszási helyein, még a frissen átadott Eiffel Műhelyházban sem, a Traviata ebben az évben nincs műsoron, mindössze turné keretében 1-1 alkalommal a veszprémi és győri Arénában adják elő a Krokodil Rock Kft szervezésében és a NKA támogatásával.
(Csak zárójelben: kitartás és interneten kutakodás kell, ha valaki erre jegyet szeretne vásárolni. Veszprémi jegyvásárlási lehetőséget egyáltalán nem találtam, győri jegyek a nevezett Kft honlapján 6-20 ezer forint + kezelési költség vásárolhatóak.)
Ennyit erről.
Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója interjút adott Szilléry Évának.
ORIGO.HU: NÉZZE MEG A BESZÉLGETÉST! - Video (25:46 perc)
SZILLÉRY ÉVA
2021.10.16. 18:00
Újabb, szokásos heti interjú Főigazgató Úrral, ezúttal a Magyar Hang 39.heti számában.
Az interjúból – többek között – megtudhatjuk, hogy
- Főigazgató Úr is kórustag volt az Eucharisztikus Kongresszus zárómiséjén,
- Október hónapban hivatalosan is megnyílik az Eiffel Műhelyház,
- „az Operaház felújításának előfeltétele volt az Erkel sokéves lelakatolás utáni stabil visszavezetése a kulturális homloktérbe”
- „Tövig fogja rágni a körmét” az Operaház megnyitása miatt.
Arról, hogy a stabilan visszavezetett Erkel Színházban miért nem játszanak operákat, nincs szó.
Teljesen más, nem zenei, témájú cikk az interneten:
https://alfahir.hu/2021/09/26/orban_rahel_zsidai_roy_tiborcz_istvan_marbella_sapnyolorszag
A cikk, többek között Zsidai Roy érdekeltségeit ismerteti, benne a következőkkel:
„….65,4 millió forintért az Operaháznak, 39,3 millióért pedig az Erkel Színháznak szállíthatott új, illetve használt konyhafelszerelést.”
Természetesen ezek az összegek a felújítás több tízmilliárdjához képest elenyészőek, de azért érdemes elgondolkodni rajta….
Hirdetés a Facebook oldalán:
„Újranyíló élmény az Opera Újranyitó Évadában! Számos programmal várja önt az Erkel Színház és az Opera Eiffel Műhelyháza!”
Réges-régen voltak azok a hirdetések, hogy „Cipőt a cipőboltból…” Elfogultság nélkül is megállapítható, hogy az Opera jelenlegi Főigazgatója rendkívül széles körű műveltséggel, világlátással rendelkezik. És ebből a gazdag műveltségből csak ilyen „tartalmas” reklámmondatok születnek?
Most már, néhány nappal a koncert előtt, és 1.200 megmaradt jeggyel a pénztárban, tele van a Facebook (nem Patricia Petibon) Lawrence Brownlee ismertetésekkel. Ezeket az Operaháőz tette fel. Jobb későn mint soha.
(Zárójelben írom. Akit érdekel: PATRICIA PETIBON-nak külön topikja van itt a fórumon.)
Mlle Petibon otthon felejtette azt a műfajt, amiben igazán otthonos. Helyette kap a nagyérdemű Gounod-Ékszeráriát, Manont (?), de Fallát, "régizene" gyanánt Mozartot.
Igen, az Opera honlapján ott van az első rész műsora is, a fellépő hazai művészek megnevezésével. itt
Az első rész tartalma is megvan?
Ismert már a két külföldi sztárénekes műsora is. (Opera honlapjáról)
Eiffel Park - 2021. augusztus 21.
2. rész
PATRICIA PETIBON és LAWRENCE BROWNLEE gálaestje
Wolfgang Amadeus Mozart: Figaro házassága
Nyitány
Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni
Don Ottavio áriája a II. felvonásból („Il mio tesoro”) » LAWRENCE BROWNLEE
Wolfgang Amadeus Mozart: Alma grande e nobil core » PATRICIA PETIBON
Gaetano Donizetti: Az ezred lánya
Tonio áriája az I. felvonásból („Ah mes amis”) » LAWRENCE BROWNLEE
Charles Gounod: Faust
Margit áriája a III. felvonásból („Air des bijoux”) » PATRICIA PETIBON
Adolphe Adam: A lonjumeau-i postakocsis
Chapelou áriája az I. felvonásból („Mes amis, écoutez l'histoire”) » LAWRENCE BROWNLEE
Georges Bizet: Carmen
Közjáték a II. felvonásból
Jules Massenet: Manon
Manon és Des Grieux duettje a III. felvonásból („Toi! Vous!”) » LAWRENCE BROWNLEE
Georges Bizet: Carmen
Közjátéka IV. felvonásból
Augustin Lara: Granada » LAWRENCE BROWNLEE
Manuelde Falla: La Vida Breve
Salud áriája az I. felvonásból („Vivan los que rien”) » PATRICIA PETIBON
Lehár Ferenc: Das Land des Lächelns
Sou-Chong áriája a II. felvonásból („Dein ist mein ganzes Herz”) » LAWRENCE BROWNLEE
Angol nyelvű fordítás: Sharon Krebs
forrás: LiederNet Archive
Leonard Bernstein: Songfest, No. 3 » PATRICIA PETIBON
A Julia de Burgos
Még mindig van 1.249 db (!!!) jegy az augusztus 21-i, Eiffel Park gálaestre. Most már
- a reklámszöveget kijavították a „világsztár” és „operaénekes” vonatkozásában.
- az információkat kibővítették a magyar szereplők műsorával,
- jelezték, hogy a Köztársasági Elnök felesége is beszédet mond,
- megadták a kezdő és záró időpontot, a gála teljes tartamát 2 azaz Kettő órában.
Olyan apróság, hogy a két „húzónév” mit fog előadni, az még nem ismert, de nem is kell, legyen meglepetés.
Az eddigiekből következően kettőjük részére együttesen mintegy 50 perc jut, figyelembe véve a repertoárjukat, - bel canto és barokk áriák hosszabbak az átlagnál - az maximum 3 - 3 szám.
Hm…
Tovább megyek és még komolyabb gond lehet, ha így van: a kisördög azt súgja, hogy a "nem elérhető helyek" (zöme? egy része?) sem ténylegesen eladott jegy, hanem protokolljegyek halmaza. Ránézésre legalábbis.
Szerintem egyszerűen rossz volt az időpont megválasztása. Az augusztus 20-i hosszú hétvégén mindenki nyaral vagy elutazik valahová. Így vagyok én is, ha nem akkor lenne, szívesen meghallgatnám őket.
Most miért írsz ilyet? Lawrence egy belcanto tenor. és ki ne szeretné a belcantót, akár egybeírva, akár bel cantóként különírva, vagy esetleg bel-cantóként, kötőjellel. És egyébként Lawrence 168 cm, férfihoz képest elég kicsike, egy aranyos pici amerikai feketemókus. No és a vörös Patricia, aki Hendeltől Luluig mindefélét énekel? Szerintem nagyon jó koncert lesz, ha nem mossa el az eső, vagy a dohogó 424-es nem gázolja el őket.
Örvendetes vagy nem, de ma már egyre többet találkozni a Facebook-on az Operaház hirdetéseivel.
Ilyen az alant idézett (a neveket én szúrtam be) reklám első mondata is:
Sztárgála és jótékonysági nap az Opera Eiffel Műhelyházában! A világsztárok – Lawrence Brownlee és Patricia Petibon - koncertjét 12 operaénekes műsora színesíti.”
Most ne menjünk bele a „világsztár” és az „operaénekes” közötti különbségbe.
De azért az figyelemre méltó, hogy az augusztus 21-i gálaestre a mai napon még 1.481 (!!!) db jegy kapható!!! A jegytérkép szerint eddig mintegy 250 db jegyet adtak el.
Az, hogy a gálaest műsorát még az Operaház honlapján sem ismertetik, az már természetes.
A nevezett két, tényleg világsztár operaénekes az operairodalom viszonylag jól körülhatárolt, speciális repertoárjával rendelkezik. Ez a repertoár, illetőleg az ezeket hordozó művek, nálunk nem kifejezetten elterjedtek, nem a közönség legkedvencebb darabjai. Illett volna erről valamilyen szélesebb olvasottságú, hallgatottságú fórumon többet megírni, elmondani, példákkal illusztrálni, az emberek érdeklődését felkelteni.
Akkor talán a jegyértékesítés is megélénkülne…
Öt érv, öt év, avagy a nemzetstratégiai intézmények finanszírozásáról
ÓKOVÁCS SZILVESZTER
2021.08.04. 08:26
189. levél
Édes Néném,
ha múlt héten kisajnálkoztam magam a hazai sajtó mérhetetlen felületességén és tájékozatlanságán és problématámasztó áldásos tevékenységén, mit mondhatnék Kegyed friss kérdéseire? Pénz áll a házhoz, emiatt nemhogy szégyellni kellene magát a fontos feladatot ellátó intézmények közül legalábbis 17-nek, de még egyes erők a börtönt is belengetik. Ami még akkor is durva, ha persze, tudom, hogy van, akinek a számára a másik személyes szabadságának és becsületének elvétele politikai kötőszó csupán.
Valóban, ez is egy lehetséges hozzáállás volna, miről szóltam. Felvetésed megszívlelendő, továbbgondolásra érdemes.
Ez egy praktikus gondolat.
Minden évben van Halottak napja, van Verdi Requiem, ekkor az Operaház igazgatója kiállhatna a publikum elé és elmondhatná, hogy ezt a művet az operaház halottjainak emlékére ajánlják fel. Minden egyéb megemlékezés, gálaműsor tekintetében szíves figyelmedbe ajánlom: Mt 8,22.
Összeírtam a Magyar Állami Operaházban (is) működött egykori énekművészek és karnagyok személyét, akik az elmúlt közel két évben haltak meg és tudomásom szerint az Opera „szentélyében” nem részesül(het)tek – hagyományosan - méltó búcsúban; részben a pandémia időszakának korlátjai, másrészt az intézményi adottságok gátja, de nem utolsósorban az elhunytak hozzátartozói részéről ilyen irányú megkeresés elmaradása miatt sem; a dalszínházi felravatalozásukra persze még gondolni sem lehetett ebben a periódusban, de az Erkel Színház vagy az Eiffel Műhelyház valamiféle centralizált keretek közötti megemlékezésre mégis lehetőséget nyújtana.
A Magyar Állami Operaház vezetésének figyelmébe ajánlom az alábbi listát:
talán még nem késő egy egyszeri, közös, központi megemlékezéssel ünnepélyes keretek között elbúcsúzniuk a már eltávozott művészeiktől (akár egy koncerttel) – holtukban is, értük kijáró tiszteletadással, a szeretetünk és megbecsülésünk kifejezésével adózni emléküknek. (Függetlenül attól, hogy hol lettek – vagy még - nem lettek eltemetve; mikortól - meddig mennyi időt töltöttek el a HÁZ foglalkoztatásában.) Mondhatnám, ez a gesztus szinte kötelez.
Bolberitz Tamás, karmester (elhunyt: 2021. június 27.)
Haramza László (elhunyt: 2021. május 10.)
Szalay Miklós, karigazgató (elhunyt: 2021. április 9.)
Szabó Rózsa (elhunyt: 2021. április 8.)
Busa Tamás (elhunyt: 2021. április 3.)
Tordai Éva (elhunyt: 2021. március 6.)
Palcsó Sándor (elhunyt: 2021. március 4.)
Sólyom-Nagy Sándor (elhunyt: 2020. december 30.)
Horváth Bálint (elhunyt: 2020. július 27.)
Fülöp Attila (elhunyt: 2020. május 9.)
Mersei Miklós (elhunyt: 2020. február 5.)
Tarnay Gyula (elhunyt: 2019. december?)
Tamássy Éva (elhunyt: 2019. december 11., Köln)
Dobránszky Zsuzsa (elhunyt: 2019. november 7.)
Horváth Eszter (elhunyt: 2019. szeptember 30.)
Ercse Margit (elhunyt: 2019. szeptember 23.)
Még korábbról is említhetnék további neveket, akik sajnos, már nincsenek többé köztünk, és nem tudok róla, hogy az Opera anno elbúcsúztatta volna őket.
Facebook hirdetés napok óta:
TAGFELVÉTEL A BUDAPESTI OPERABARÁTOK EGYESÜLETÉBE
OPERABARÁT SZABAD BÉRLET – 4 ELŐADÁS AZ ERKEL SZÍNHÁZBAN
KLUBDÉLUTÁNOK AZ ERKEL SZÍNHÁZ SZÍNPADÁN
2021.08.29. vasárnap 15.00-17.00
2021. 10.24. vasárnap 15.00-17.00
OPERABARÁT FILMKLUB ELŐADÁSOK - ERKEL SZÍNHÁZ, BERNÁTH BÜFÉ
2021. 09.18. szombat 14.00-17.00 – Bizet: A gyöngyhalászok
2021. 12.04. szombat 14.00-17.00 – Rossini: Ory grófja
EIFFEL MŰHELYHÁZ - OPERABARÁT KEDVEZMÉNYES AJÁNLATOK
PARTNEREINK KEDVEZMÉNYES AJÁNLATAI
JELENTKEZÉS ÚJ TAGOKNAK: operabaratok@operabaratok.hu
BUDAPESTI OPERABARÁTOK EGYESÜLETE
1052 BUDAPEST, SZERVITA TÉR 5.