892 chenier 2014-04-22 10:25:19 [Válasz erre: 891 Janus 2014-04-22 10:15:14]
Ne haragudj, de ez így nem igaz! Mindkettőnek hangsúlyosnak kellene lennie, ezt én is vallom, de ha jó a rendezés, viszont szarok az énekesek, hát elmehetünk a sóhivatalba! Vagy hazamegyek és beteszek egy Corellis, Pavarottis, Cabellés, Gruberovás, Martonos satöbbbbbbi--cd-t és kárpótolom magam. De ha éppen egy "múzeumi" rendezés adnak, amit ezerszer ununk, ám énekel egy-két fantasztikus hang és egyéniség, és a fülemet sem kell köszörűvel halálra élezni, hogy halljam az éneküket, nos, akkor sokkal szebb élménnyel távozhatunk, azért ezt el kell ismerni!
Ne haragudj, de ez így nem igaz! Mindkettőnek hangsúlyosnak kellene lennie, ezt én is vallom, de ha jó a rendezés, viszont szarok az énekesek, hát elmehetünk a sóhivatalba! Vagy hazamegyek és beteszek egy Corellis, Pavarottis, Cabellés, Gruberovás, Martonos satöbbbbbbi--cd-t és kárpótolom magam. De ha éppen egy "múzeumi" rendezés adnak, amit ezerszer ununk, ám énekel egy-két fantasztikus hang és egyéniség, és a fülemet sem kell köszörűvel halálra élezni, hogy halljam az éneküket, nos, akkor sokkal szebb élménnyel távozhatunk, azért ezt el kell ismerni!
891 Janus 2014-04-22 10:15:14 [Válasz erre: 890 Janus 2014-04-22 10:14:20]
Szerintem egyiket se kellene a másik fölé helyezni: rendezés és énekesi teljesítmények - valahol a kettőnek egyaránt fontosnak és hangsúlyosnak kellene lennie.
Szerintem egyiket se kellene a másik fölé helyezni: rendezés és énekesi teljesítmények - valahol a kettőnek egyaránt fontosnak és hangsúlyosnak kellene lennie.
890 Janus 2014-04-22 10:14:20 [Válasz erre: 888 parampampoli 2014-04-22 09:52:10]
Az operát a 19. századig inkább irodalmi, mint zenei műfajnak tartották. Annak idején a görög tragédia feltámasztására tett kísérlet eredményeképpen született meg az, amelyből aztán a 19. századra megszületett az a műfaj, amelyet sokan operának tartanak - holott a barokk opera sokkal inkább megfelel annak, ami eredetileg a tervük volt a "műfaj" megalkotóinak. De a lényeg, hogy igen, nagyon-nagyon fontos a zene megvalósítás, mert sok minden áll vagy bukik rajta, de az opera színház is! ÉS dráma! S mint ilyen nagyon-nagyon fontos a rendezés is. De manapság már ritkán járok a rendezés miatt is Operába. Így nagyrészt maradnak a jó énekesi teljesítmények, amelyek motiválóerők arra nézve, hogy beüljek egy-egy előadásra.
Az operát a 19. századig inkább irodalmi, mint zenei műfajnak tartották. Annak idején a görög tragédia feltámasztására tett kísérlet eredményeképpen született meg az, amelyből aztán a 19. századra megszületett az a műfaj, amelyet sokan operának tartanak - holott a barokk opera sokkal inkább megfelel annak, ami eredetileg a tervük volt a "műfaj" megalkotóinak. De a lényeg, hogy igen, nagyon-nagyon fontos a zene megvalósítás, mert sok minden áll vagy bukik rajta, de az opera színház is! ÉS dráma! S mint ilyen nagyon-nagyon fontos a rendezés is. De manapság már ritkán járok a rendezés miatt is Operába. Így nagyrészt maradnak a jó énekesi teljesítmények, amelyek motiválóerők arra nézve, hogy beüljek egy-egy előadásra.
889 chenier 2014-04-22 10:09:18 [Válasz erre: 888 parampampoli 2014-04-22 09:52:10]
"a hang számít mindenekelőtt." Ez így is van, de ne felejtsük el hozzátenni, hogy ahhoz hangnak is lenni kell! Szegény Pavarottinak is volt!
"a hang számít mindenekelőtt." Ez így is van, de ne felejtsük el hozzátenni, hogy ahhoz hangnak is lenni kell! Szegény Pavarottinak is volt!
888 parampampoli 2014-04-22 09:52:10 [Válasz erre: 886 nizajemon 2014-04-22 09:21:01]
Révész kitűnő újságíró, ha társadalomról, politikáról esik szó, de az látszik, hogy az operához max. érintőlegesen van köze, vagy még annyira sem. A két énekessel együtt azt szeretnék bizonyítani, hogy az operában, amely nem múzeum (de bizony, részben az!) nem a hang számít elsősorban, hanem a rendezés, figura, különféle hókusz-pókusz. Nem, nem, nem! A hang számít mindenek előtt, amely nélkül minden csak mese, ha nem egyenesen csalás. Tudnánk itt sorolni hosszú listákkal azokat a nem éppen karcsú és előnyös külsővel rendelkező énekeseket, akik a színpadon varázsoltak, és senkit, a világon senkit nem érdekelt, hogy a 100 kilót éppen alulról közelítik, vagy már régen túl is szárnyalták. Ez az interjú szomorú látlelet a mai operakultúra helyzetéről és sajnos oly' káros ideológiájáról is.
Révész kitűnő újságíró, ha társadalomról, politikáról esik szó, de az látszik, hogy az operához max. érintőlegesen van köze, vagy még annyira sem. A két énekessel együtt azt szeretnék bizonyítani, hogy az operában, amely nem múzeum (de bizony, részben az!) nem a hang számít elsősorban, hanem a rendezés, figura, különféle hókusz-pókusz. Nem, nem, nem! A hang számít mindenek előtt, amely nélkül minden csak mese, ha nem egyenesen csalás. Tudnánk itt sorolni hosszú listákkal azokat a nem éppen karcsú és előnyös külsővel rendelkező énekeseket, akik a színpadon varázsoltak, és senkit, a világon senkit nem érdekelt, hogy a 100 kilót éppen alulról közelítik, vagy már régen túl is szárnyalták. Ez az interjú szomorú látlelet a mai operakultúra helyzetéről és sajnos oly' káros ideológiájáról is.
887 Janus 2014-04-22 09:41:34 [Válasz erre: 885 chenier 2014-04-22 08:27:07]
Én nem értem eztet??? Én sohasem az énekesek kinézete (ducibb, soványabb) miatt akarom becsukni a szemem, hanem a borzalmas rendezések miatt.Azt pedig nem éreztem soha, hogy valami pluszt ad hozzá a magyar nyelvű előadás az élményhez. Főleg úgy nem, hogy manapság sok énekesnek alig lehet tisztán érteni miről "áriázik", ha magyarul énekel. Nemrég A varázsfuvola premier kapcsán tette nekem ezt szóvá egy kedves, egyébként szolfézstanár ismerősöm: alig volt énekes, akinek tisztán értette a szavát az elejétől a végéig. Na már most akkor miről beszélünk? (Persze a régi előadások esetében lehetett érteni ki mit énekel, nem volt ezzel gond, de azóta elromlottak már dolgok és ez nemcsak azért van szerintem, mert manapság minden eredeti nyelven megy.)
Én nem értem eztet??? Én sohasem az énekesek kinézete (ducibb, soványabb) miatt akarom becsukni a szemem, hanem a borzalmas rendezések miatt.Azt pedig nem éreztem soha, hogy valami pluszt ad hozzá a magyar nyelvű előadás az élményhez. Főleg úgy nem, hogy manapság sok énekesnek alig lehet tisztán érteni miről "áriázik", ha magyarul énekel. Nemrég A varázsfuvola premier kapcsán tette nekem ezt szóvá egy kedves, egyébként szolfézstanár ismerősöm: alig volt énekes, akinek tisztán értette a szavát az elejétől a végéig. Na már most akkor miről beszélünk? (Persze a régi előadások esetében lehetett érteni ki mit énekel, nem volt ezzel gond, de azóta elromlottak már dolgok és ez nemcsak azért van szerintem, mert manapság minden eredeti nyelven megy.)
886 nizajemon 2014-04-22 09:21:01 [Válasz erre: 884 Búbánat 2014-04-21 22:26:12]
Hááát....sem az újságírókérdései,sem az interjúvoltak válaszai nem szimpatikusak.
Hááát....sem az újságírókérdései,sem az interjúvoltak válaszai nem szimpatikusak.
885 chenier 2014-04-22 08:27:07 [Válasz erre: 884 Búbánat 2014-04-21 22:26:12]
Nem kommentálnám túlságosan a cikket, a kérdezőt különösen nem. A divat ma már más, ez így is van, de hadd jegyezzem meg, hogy nem is oly rég még hallottunk olyan ducibb, ám mégis hihető Mimit és Pillangót, aki úgy is nagyszerű volt, hogy nem kellett becsuknunk a szemünket! Bizony ám! És rendesen énekelt, nem nyávogott!
Nem kommentálnám túlságosan a cikket, a kérdezőt különösen nem. A divat ma már más, ez így is van, de hadd jegyezzem meg, hogy nem is oly rég még hallottunk olyan ducibb, ám mégis hihető Mimit és Pillangót, aki úgy is nagyszerű volt, hogy nem kellett becsuknunk a szemünket! Bizony ám! És rendesen énekelt, nem nyávogott!
884 Búbánat 2014-04-21 22:26:12
[url] http://nol.hu/kultura/az-operahaz-nem-muzeum-1457109; Az operaház nem múzeum [/url] Páros interjú Hajnóczy Júliával és Brickner Szabolccsal. /Az írás a Népszabadság 2014. 04. 18. számában jelent meg – szerező: Révész Sándor/ „MAGAZIN: Ahhoz, hogy az operaszínház színház legyen, nemcsak az énekeseknek kell igazi színészeknek lenniük, hanem a daraboknak is igazi daraboknak, márpedig sok remekművet írtak silány szövegekre. Itt van például A varázsfuvola. A derék Sarastro rasszista, szexista és emberrabló. Schikaneder helyett valakinek át kellene ezt gondolnia. Így erőszakolták értelmesebbre a darabot Salzburgban is meg a Vígszínházban is. Schikaneder mester viszont forog a sírjában. BRICKNER SZABOLCS: Hadd forogjon! Ha forog, emlékeznek rá! Az idők változnak, az operaház meg nem múzeum. HAJNÓCZY JÚLIA: Csak kavarjon fel az az előadás, csak hasson az emberekre, akár pukkasszon, de gondolni kelljen rá!” (A cikk alatti kommenteket is érdemes elolvasni.)
[url] http://nol.hu/kultura/az-operahaz-nem-muzeum-1457109; Az operaház nem múzeum [/url] Páros interjú Hajnóczy Júliával és Brickner Szabolccsal. /Az írás a Népszabadság 2014. 04. 18. számában jelent meg – szerező: Révész Sándor/ „MAGAZIN: Ahhoz, hogy az operaszínház színház legyen, nemcsak az énekeseknek kell igazi színészeknek lenniük, hanem a daraboknak is igazi daraboknak, márpedig sok remekművet írtak silány szövegekre. Itt van például A varázsfuvola. A derék Sarastro rasszista, szexista és emberrabló. Schikaneder helyett valakinek át kellene ezt gondolnia. Így erőszakolták értelmesebbre a darabot Salzburgban is meg a Vígszínházban is. Schikaneder mester viszont forog a sírjában. BRICKNER SZABOLCS: Hadd forogjon! Ha forog, emlékeznek rá! Az idők változnak, az operaház meg nem múzeum. HAJNÓCZY JÚLIA: Csak kavarjon fel az az előadás, csak hasson az emberekre, akár pukkasszon, de gondolni kelljen rá!” (A cikk alatti kommenteket is érdemes elolvasni.)
883 Búbánat 2014-03-21 12:40:19
Idézek a Momuson olvasható Bánk bán-kritikából Kolonits Klára Melinda alakításának méltatása: „[…] Aki ezen a 16-i napon a délelőtti és az esti előadást is elvállalta, és ezen döntésével még akkor sem tudok egyetérteni, ha állítólag az esti előadáson is nagyszerűen énekelt. Ez hallatlan technikai biztonságról árulkodik, de akkor is és mindenképpen életveszélyes. Amit délelőtt hallottam, az az utóbbi évek legörömtelibb operai pillanatai közé tartozott. Nem szeretnék nagy szavakat használni, de most tényleg kell és érdemes: Kolonits, akiről a magyar operakultúra sok éven át nem nagyon akart méltón tudomást venni, és a szorosan vett operabarátokon kívül még mindig túlságosan kevesen ismerik, mert nem épült ki köré semmiféle sztárkultusz. Szép csendben a jelenlegi és a történelmi értelemben vett magyar operakultúra egyik nagy énekesnőjévé nőtte ki magát. Hangja hatalmasan áradó, de a legfinomabb árnyalatokra is képes, fantasztikus, szinte valószínűtlen fénnyel és csengéssel énekel, a fáradtság legkisebb jele nélkül. Minden fekvésben szól, a magas regiszterben a leggyönyörűbben, de a három szoprán hangra íródott szólam minden részében uralva a színpadot. Nincs zenekari tutti, nincs együttes, ami el tudná fedni ezt a dúsan és gyönyörűen szárnyaló hangot. Ahogy az áriában megszólaltatja a magas C-t, szinte a semmiből megfogva és felerősítve, minden ugrás vagy portamento nélkül: felejthetetlen élmény és óriási technikai bravúr. A magam részéről úgy érzem, hogy minden általam látott Melindák közt is az egyik legnagyobb, Ágai Karola óta nem találkoztam hozzá hasonlóval. Olyan énekesnő, akire repertoárt lehetne és kellene építeni, de hát ki gondolkozik itt énekesekben és a nekik való szerepekben? Lucia, Puritánok, Lucrezia Borgia azonnal, Odabella és Lombardok, színpadon vagy konzertant, mindegy — csak énekeljen! Kolonits és a hozzá hasonló énekesek adják vissza az ember hitét a műfajban, akikért érdemes még nem hátat fordítani az opera élőben való hallgatásának. Nem tagadom: kedveltem eddig is, sok szép estét köszönhettem neki, de Melindája után Kolonits-fan lettem.” /Két Bánk bán: azonos szereposztás, két Melindával - ppp -, 2014-03-20 [ Operabemutatók ]/
Idézek a Momuson olvasható Bánk bán-kritikából Kolonits Klára Melinda alakításának méltatása: „[…] Aki ezen a 16-i napon a délelőtti és az esti előadást is elvállalta, és ezen döntésével még akkor sem tudok egyetérteni, ha állítólag az esti előadáson is nagyszerűen énekelt. Ez hallatlan technikai biztonságról árulkodik, de akkor is és mindenképpen életveszélyes. Amit délelőtt hallottam, az az utóbbi évek legörömtelibb operai pillanatai közé tartozott. Nem szeretnék nagy szavakat használni, de most tényleg kell és érdemes: Kolonits, akiről a magyar operakultúra sok éven át nem nagyon akart méltón tudomást venni, és a szorosan vett operabarátokon kívül még mindig túlságosan kevesen ismerik, mert nem épült ki köré semmiféle sztárkultusz. Szép csendben a jelenlegi és a történelmi értelemben vett magyar operakultúra egyik nagy énekesnőjévé nőtte ki magát. Hangja hatalmasan áradó, de a legfinomabb árnyalatokra is képes, fantasztikus, szinte valószínűtlen fénnyel és csengéssel énekel, a fáradtság legkisebb jele nélkül. Minden fekvésben szól, a magas regiszterben a leggyönyörűbben, de a három szoprán hangra íródott szólam minden részében uralva a színpadot. Nincs zenekari tutti, nincs együttes, ami el tudná fedni ezt a dúsan és gyönyörűen szárnyaló hangot. Ahogy az áriában megszólaltatja a magas C-t, szinte a semmiből megfogva és felerősítve, minden ugrás vagy portamento nélkül: felejthetetlen élmény és óriási technikai bravúr. A magam részéről úgy érzem, hogy minden általam látott Melindák közt is az egyik legnagyobb, Ágai Karola óta nem találkoztam hozzá hasonlóval. Olyan énekesnő, akire repertoárt lehetne és kellene építeni, de hát ki gondolkozik itt énekesekben és a nekik való szerepekben? Lucia, Puritánok, Lucrezia Borgia azonnal, Odabella és Lombardok, színpadon vagy konzertant, mindegy — csak énekeljen! Kolonits és a hozzá hasonló énekesek adják vissza az ember hitét a műfajban, akikért érdemes még nem hátat fordítani az opera élőben való hallgatásának. Nem tagadom: kedveltem eddig is, sok szép estét köszönhettem neki, de Melindája után Kolonits-fan lettem.” /Két Bánk bán: azonos szereposztás, két Melindával - ppp -, 2014-03-20 [ Operabemutatók ]/
882 Búbánat 2014-03-01 12:50:31
Ma délután a Bartók Rádióban 17.00 - 17.55 Rádióhangversenyek Bátori Éva énekel, Simon Izabella zongorázik 1. Richard Strauss-dalok: a) Holnap, b) Halottak napján, c) Álmodj, szívem! 2. Robert Schumann: C-dúr arabeszk Op. 18. (Simon) 3. Richard Strauss: Leányvirágok - dalciklus Felix Dahn verseire - a) Búzavirág, b) Mákvirág, c) Borostyán, d) Tavirózsa 4. Clara Schumann: Románc Op. 22. No. 1. (Simon) 5. Robert Schumann: Asszonyszerelem, asszonysors - dalciklus Adalbert von Chamisso verseire - a) Egyszer láttuk egymást, b) Ő a legdicsőbb a Földön, c) Hogy így van, nem tudom hinni, d) Te színarany kis gyűrű, e) Jöjjetek lányok, f) Nézel rám, g) Szívemre zárlak, én gyermekem, h) Rám mérted ezt a szörnyű, néma gyászt (MR Márványterme, február 20. - részletek)
Ma délután a Bartók Rádióban 17.00 - 17.55 Rádióhangversenyek Bátori Éva énekel, Simon Izabella zongorázik 1. Richard Strauss-dalok: a) Holnap, b) Halottak napján, c) Álmodj, szívem! 2. Robert Schumann: C-dúr arabeszk Op. 18. (Simon) 3. Richard Strauss: Leányvirágok - dalciklus Felix Dahn verseire - a) Búzavirág, b) Mákvirág, c) Borostyán, d) Tavirózsa 4. Clara Schumann: Románc Op. 22. No. 1. (Simon) 5. Robert Schumann: Asszonyszerelem, asszonysors - dalciklus Adalbert von Chamisso verseire - a) Egyszer láttuk egymást, b) Ő a legdicsőbb a Földön, c) Hogy így van, nem tudom hinni, d) Te színarany kis gyűrű, e) Jöjjetek lányok, f) Nézel rám, g) Szívemre zárlak, én gyermekem, h) Rám mérted ezt a szörnyű, néma gyászt (MR Márványterme, február 20. - részletek)
881 Búbánat 2014-01-25 10:42:38
A Bartók Rádió mai műsorán 17.15 – 18.05 Wiedemann Bernadett énekel Magyar Rádió Márványterem, 2012. november 8. – részletek Zongorán közreműködik: Virág Emese 1. Saint-Saëns: Sámson és Dellila - Delila bosszúáriája 2. Debussy: a) Szép este, b) Csipkerózsika 3. Massenet: Werther - Charlotte levéláriája - Elégia - Az improvizatőr 4. Bizet: Carmen – Habanera 5. Massenet: Don Quichotte . Dulcinea áriája 6. Saint-Saëns: Sámson és Delila - Delila áriája az I.felv.-ból, 7. Massenet: a) Spanyol éjszaka, b) Fekete pillangók, c) Fehér pillangók d) Werther - Charlotte áriája, III. felv. 8. Saint-Saëns: Sámson és Delila – Csókária 9. Poulenc: A szerelem útjai
A Bartók Rádió mai műsorán 17.15 – 18.05 Wiedemann Bernadett énekel Magyar Rádió Márványterem, 2012. november 8. – részletek Zongorán közreműködik: Virág Emese 1. Saint-Saëns: Sámson és Dellila - Delila bosszúáriája 2. Debussy: a) Szép este, b) Csipkerózsika 3. Massenet: Werther - Charlotte levéláriája - Elégia - Az improvizatőr 4. Bizet: Carmen – Habanera 5. Massenet: Don Quichotte . Dulcinea áriája 6. Saint-Saëns: Sámson és Delila - Delila áriája az I.felv.-ból, 7. Massenet: a) Spanyol éjszaka, b) Fekete pillangók, c) Fehér pillangók d) Werther - Charlotte áriája, III. felv. 8. Saint-Saëns: Sámson és Delila – Csókária 9. Poulenc: A szerelem útjai
880 Búbánat 2014-01-21 12:55:41 [Válasz erre: 879 Búbánat 2014-01-21 12:54:53]
Lemaradt: ma este a Bartók Rádióban.
Lemaradt: ma este a Bartók Rádióban.
879 Búbánat 2014-01-21 12:54:53
21.39 – 22.00 Verebics Ibolya dalestje Zongorán közreműködik: Komlós Katalin Magyar Rádió 6-os stúdió, 1988. november 1. - részletek 1. Brahms: a) Mint dallam lágyan zsongva, b) Hű szerelem, c) Régi szerelem, d) A lányka dala 2. Richard Strauss: a) Holnap, b) Halottak napján, c) Az éj, d) Cecília
21.39 – 22.00 Verebics Ibolya dalestje Zongorán közreműködik: Komlós Katalin Magyar Rádió 6-os stúdió, 1988. november 1. - részletek 1. Brahms: a) Mint dallam lágyan zsongva, b) Hű szerelem, c) Régi szerelem, d) A lányka dala 2. Richard Strauss: a) Holnap, b) Halottak napján, c) Az éj, d) Cecília
878 Búbánat 2014-01-18 11:01:02
[url] http://mno.hu/grund/akinek-elobb-tapsolt-allva-new-york-mint-budapest-1205845; Akinek előbb tapsolt állva New York, mint Budapest - interjú [/url] MNO, 2014. január 17., péntek 10:45, frissítve: péntek 14:17 , szerző: Kiss Eszter Veronika Pályakezdése harmincéves jubileumát ünnepelte kedden Amneris szerepében Komlósi Ildikó az Erkel Színházban. − Kedd este állva tapsolt önnek a közönség. − Évekig fogok ebből az estéből táplálkozni. Szeretetárban úsztam, és úgy éreztem, odaadtam mindent, ami csak a lelkemben, a szívemben volt. Nekem sokkal előbb tapsolt állva az egész New York-i Metropolitan, mint az Erkel Színház, viszont az, hogy itthon ünnepelhettem, számomra a legfontosabb. […] − Melyik az a szerep, amelyik most különösen fontos önnek? − Amneris. Az Aidát nem véletlenül tartják az operák operájának, valóban az is. Számomra az operairodalom legőszintébb kitárulkozására lehetőséget adó szerepe az Amneris, főleg a 4. felvonásban. Ha lehetne, személyesen köszönném meg Verdinek. Minden egyes alkalommal belehalok, feltöltődöm, megküzdöm a szerepért, és mégis ez a legnagyobb élvezet, amit énekesként megkaphatok. Rengeteg szép szerep van, imádom például a verizmust is. Verdit énekelni azonban az egyik legnehezebb dolog, a kíséret valóban csak kíséret, és a hangi tisztaság, valamint az érzelmi mélység az, ami igazából számít. Nem szeretem a csak hangi produkciókat, bár imádom a gyönyörű orgánumokat, mégis azokkal a produkciókkal tudok igazán azonosulni, ahol a hang, mint egy itatóspapír, átitatódik érzelemmel és értelemmel. A másik zeneszerző, aki nagyon fontos számomra, Richard Strauss. Ő is velem van pályám kezdete óta. […]
[url] http://mno.hu/grund/akinek-elobb-tapsolt-allva-new-york-mint-budapest-1205845; Akinek előbb tapsolt állva New York, mint Budapest - interjú [/url] MNO, 2014. január 17., péntek 10:45, frissítve: péntek 14:17 , szerző: Kiss Eszter Veronika Pályakezdése harmincéves jubileumát ünnepelte kedden Amneris szerepében Komlósi Ildikó az Erkel Színházban. − Kedd este állva tapsolt önnek a közönség. − Évekig fogok ebből az estéből táplálkozni. Szeretetárban úsztam, és úgy éreztem, odaadtam mindent, ami csak a lelkemben, a szívemben volt. Nekem sokkal előbb tapsolt állva az egész New York-i Metropolitan, mint az Erkel Színház, viszont az, hogy itthon ünnepelhettem, számomra a legfontosabb. […] − Melyik az a szerep, amelyik most különösen fontos önnek? − Amneris. Az Aidát nem véletlenül tartják az operák operájának, valóban az is. Számomra az operairodalom legőszintébb kitárulkozására lehetőséget adó szerepe az Amneris, főleg a 4. felvonásban. Ha lehetne, személyesen köszönném meg Verdinek. Minden egyes alkalommal belehalok, feltöltődöm, megküzdöm a szerepért, és mégis ez a legnagyobb élvezet, amit énekesként megkaphatok. Rengeteg szép szerep van, imádom például a verizmust is. Verdit énekelni azonban az egyik legnehezebb dolog, a kíséret valóban csak kíséret, és a hangi tisztaság, valamint az érzelmi mélység az, ami igazából számít. Nem szeretem a csak hangi produkciókat, bár imádom a gyönyörű orgánumokat, mégis azokkal a produkciókkal tudok igazán azonosulni, ahol a hang, mint egy itatóspapír, átitatódik érzelemmel és értelemmel. A másik zeneszerző, aki nagyon fontos számomra, Richard Strauss. Ő is velem van pályám kezdete óta. […]
877 Búbánat 2014-01-17 14:17:25
[url] http://opera.hu/hu/news/Osszmuvesz-sorozat; Összművész-sorozat [/url] „Január 18-án egy igazi polihisztor, Csák József lesz Bátori Éva vendége. Plasztikus festményei közt üldögélve beszélgetnek az „Életem fekete doboza” című most megjelent könyvéről egy olyan operaénekessel, aki a mai napig docensként tanít a Műszaki Egyetem mérnöki karán. Belépők 500 forintos egységáron válthatók a program kezdetéig.” A sorozat következő meghívottjai (minden hónap harmadik szombat délutánján 16.00-kor a Magyar Állami Operaház, Székely Bertalan termében): - február. 15.: Budai Lívia - március. 15.: Sass Sylvia (reményeink szerint) - április. 19.: Iván Ildikó - május. 17.: Gárdai Gábor Jegyár: 500 Ft/fő (maximális kapacitás 60 fő, beengedés a Dalszínház utcai bejáratnál, 15.45-től, helyfoglalás érkezési sorrenden.)
[url] http://opera.hu/hu/news/Osszmuvesz-sorozat; Összművész-sorozat [/url] „Január 18-án egy igazi polihisztor, Csák József lesz Bátori Éva vendége. Plasztikus festményei közt üldögélve beszélgetnek az „Életem fekete doboza” című most megjelent könyvéről egy olyan operaénekessel, aki a mai napig docensként tanít a Műszaki Egyetem mérnöki karán. Belépők 500 forintos egységáron válthatók a program kezdetéig.” A sorozat következő meghívottjai (minden hónap harmadik szombat délutánján 16.00-kor a Magyar Állami Operaház, Székely Bertalan termében): - február. 15.: Budai Lívia - március. 15.: Sass Sylvia (reményeink szerint) - április. 19.: Iván Ildikó - május. 17.: Gárdai Gábor Jegyár: 500 Ft/fő (maximális kapacitás 60 fő, beengedés a Dalszínház utcai bejáratnál, 15.45-től, helyfoglalás érkezési sorrenden.)
876 macskás 2013-12-26 19:46:42
876
876
875 Búbánat 2013-12-26 15:37:26
[url] https://www.facebook.com/LeventeMolnarOperaSingerOfficial?fref=ts; Molnár Levente hivatalos weboldala a Facebookon [/url]
[url] https://www.facebook.com/LeventeMolnarOperaSingerOfficial?fref=ts; Molnár Levente hivatalos weboldala a Facebookon [/url]
874 Búbánat 2013-12-23 22:34:56
Lényeg, hogy M.L.itthon van, így énekel nálunk (is)...
Lényeg, hogy M.L.itthon van, így énekel nálunk (is)...
873 RoyBatty 2013-12-23 22:00:55
Az illető lapnak nem az "oldalával", hanem a hitelességével van probléma. Mester viktóriát először a Mozart Maraton Cosi-jában láttam Dorabellaként. Az ő tehetsége is vitathatatlan. Legutóbb azt láthattam-hallhattam, hogy Carmenként is sokat fejlődött, de a világszint még odébb van.
Az illető lapnak nem az "oldalával", hanem a hitelességével van probléma. Mester viktóriát először a Mozart Maraton Cosi-jában láttam Dorabellaként. Az ő tehetsége is vitathatatlan. Legutóbb azt láthattam-hallhattam, hogy Carmenként is sokat fejlődött, de a világszint még odébb van.
872 Cilike 2013-12-23 21:37:08 [Válasz erre: 869 parampampoli 2013-12-23 19:38:07]
Szerintem meg tökvilágos, hogy Levente, nyilván érzelmi alapon, elfogult Viki irányában, hozzátéve, hogy van olyan, valóban nemzetközi porondon szereplő magyar fachtársa, aki semmivel sem tehezségesebb, nem is szebb, mint ő. Nem kell mindent a lapra fogni, csak azért, mert ellenkezőnoldali. Pont elég sületlenséget írnak-mondanak a liberósok is, főleg magaskultúrával kapcsolatban.
Szerintem meg tökvilágos, hogy Levente, nyilván érzelmi alapon, elfogult Viki irányában, hozzátéve, hogy van olyan, valóban nemzetközi porondon szereplő magyar fachtársa, aki semmivel sem tehezségesebb, nem is szebb, mint ő. Nem kell mindent a lapra fogni, csak azért, mert ellenkezőnoldali. Pont elég sületlenséget írnak-mondanak a liberósok is, főleg magaskultúrával kapcsolatban.
871 RoyBatty 2013-12-23 21:26:19
A lényeg nem az, hogy miket firkál egy közismerten "színvonalas", a helyreigazítások számában világrekorder lap ujságírója, hanem az, hogy Monár Levente valóban kiemelkedő tehetségű énekes. Már első fellépései is megmutatták, hogy hangjának szépsége, éneklésének szenvedélyessége, színészi képességei nagy reményekre jogosítanak. Nem lepett meg, hogy 30 éves korára eljutott a Metropolitan-ig. Legutóbb a Pillangókisasszony Sharpless konzul szerepében láttam: megrendítően hiteles alakítást nyújtott. Csak így tovább a világhírig!
A lényeg nem az, hogy miket firkál egy közismerten "színvonalas", a helyreigazítások számában világrekorder lap ujságírója, hanem az, hogy Monár Levente valóban kiemelkedő tehetségű énekes. Már első fellépései is megmutatták, hogy hangjának szépsége, éneklésének szenvedélyessége, színészi képességei nagy reményekre jogosítanak. Nem lepett meg, hogy 30 éves korára eljutott a Metropolitan-ig. Legutóbb a Pillangókisasszony Sharpless konzul szerepében láttam: megrendítően hiteles alakítást nyújtott. Csak így tovább a világhírig!
870 Beatrice 2013-12-23 19:41:09 [Válasz erre: 868 ferocissimoato 2013-12-23 19:14:21]
Lehetséges, hogy Molnár Levente más énekesre értette az elmondottakat, de megemlítette Gruberovát is más kontextusban, és valahogy a szövegben összekeveredtek a dolgok.
Lehetséges, hogy Molnár Levente más énekesre értette az elmondottakat, de megemlítette Gruberovát is más kontextusban, és valahogy a szövegben összekeveredtek a dolgok.
869 parampampoli 2013-12-23 19:38:07 [Válasz erre: 862 Búbánat 2013-12-21 22:44:35]
Mester Viktória, mint a világ egyik legnagyobb énekesszínésze??????????????? Mi van itt??? Itt már mindent lehet, mindent le lehet írni és mondani?????? Az ész megáll és ácsorog ennyi bornírtság előtt.
Mester Viktória, mint a világ egyik legnagyobb énekesszínésze??????????????? Mi van itt??? Itt már mindent lehet, mindent le lehet írni és mondani?????? Az ész megáll és ácsorog ennyi bornírtság előtt.
868 ferocissimoato 2013-12-23 19:14:21 [Válasz erre: 867 zalbarna 2013-12-23 18:47:41]
Minden szavad arany kedves zalbarna. ùgy is mondhatnám, hogy te vagy a Rajna kincse. Nem hiszem, hogy Molnár Levente ekkora zagyvaságokat hordott volna össze. Èppen arról a balf...sz föszerkesztöröl tudom elképzelni, hogy elragadtatta a fantáziáját, vagy éppen az újságíró értett mindent félre. Elég nehéz téma, ha nem ért hozzá nem gondolod Beatrice?
Minden szavad arany kedves zalbarna. ùgy is mondhatnám, hogy te vagy a Rajna kincse. Nem hiszem, hogy Molnár Levente ekkora zagyvaságokat hordott volna össze. Èppen arról a balf...sz föszerkesztöröl tudom elképzelni, hogy elragadtatta a fantáziáját, vagy éppen az újságíró értett mindent félre. Elég nehéz téma, ha nem ért hozzá nem gondolod Beatrice?
867 zalbarna 2013-12-23 18:47:41 [Válasz erre: 866 Beatrice 2013-12-23 16:34:17]
Nem érted a mai újságírást. Arról van szó, hogy 1. van egy haverod, 2. fogsz egy tollat ( laptop) 3. írsz össze-vissza mindent, karakterre fizetnek. Ha ki is derül, hogy marhaságokat írsz, mindenki megérti... kell a pénz... mindenki megérti.
Nem érted a mai újságírást. Arról van szó, hogy 1. van egy haverod, 2. fogsz egy tollat ( laptop) 3. írsz össze-vissza mindent, karakterre fizetnek. Ha ki is derül, hogy marhaságokat írsz, mindenki megérti... kell a pénz... mindenki megérti.
866 Beatrice 2013-12-23 16:34:17 [Válasz erre: 862 Búbánat 2013-12-21 22:44:35]
Meghökkenve olvastam az interjúban a következő mondatot: "Edita Gruberova, a világ egyik legjobb lírai szopránja, állítólag már tizenhat évesen komoly dolgokat énekelt és tizennyolc volt, amikor nagy színházakban lépett fel." Ebből semmi sem igaz. Gruberova 45 éve folyamatosan koloratúrszopránként működik, sose volt lírai szoprán. 16-18 évesen nem énekelt nagy színházakban. Az első nagy színház, amelyben (23 évesen) debütált, a bécsi Staatsoper volt, és még pár év eltelt, mire egyéb nagy színházak színpadára eljutott. Nincs annál az újságnál egy szerkesztő, aki kigyomlálná az ilyen szamárságokat? Nem lehetetlen, hogy egy énekes korán kezdi, és hamar eljut a nagy színházakba, de Gruberovára pont nem ez volt a jellemző, és interjúiban óva inti a fiatal énekeseket attól, hogy túl korán túl nagy terheket vállaljanak.
Meghökkenve olvastam az interjúban a következő mondatot: "Edita Gruberova, a világ egyik legjobb lírai szopránja, állítólag már tizenhat évesen komoly dolgokat énekelt és tizennyolc volt, amikor nagy színházakban lépett fel." Ebből semmi sem igaz. Gruberova 45 éve folyamatosan koloratúrszopránként működik, sose volt lírai szoprán. 16-18 évesen nem énekelt nagy színházakban. Az első nagy színház, amelyben (23 évesen) debütált, a bécsi Staatsoper volt, és még pár év eltelt, mire egyéb nagy színházak színpadára eljutott. Nincs annál az újságnál egy szerkesztő, aki kigyomlálná az ilyen szamárságokat? Nem lehetetlen, hogy egy énekes korán kezdi, és hamar eljut a nagy színházakba, de Gruberovára pont nem ez volt a jellemző, és interjúiban óva inti a fiatal énekeseket attól, hogy túl korán túl nagy terheket vállaljanak.
865 Búbánat 2013-12-23 12:24:42
Ma este a Bartók Rádióban Verdi - Wagner 200 Svéd Sándor Verdi-szerepekben Ménes Aranka összeállítása (Ism. holnap, 9.30)
Ma este a Bartók Rádióban Verdi - Wagner 200 Svéd Sándor Verdi-szerepekben Ménes Aranka összeállítása (Ism. holnap, 9.30)
864 Búbánat 2013-12-22 10:39:16 [Válasz erre: 863 lujza 2013-12-22 01:28:30]
Kérdés, hogy mit értsünk nála dicsekvésnek. Inkább büszkeséget érzek ki szavaiból.
Kérdés, hogy mit értsünk nála dicsekvésnek. Inkább büszkeséget érzek ki szavaiból.
863 lujza 2013-12-22 01:28:30 [Válasz erre: 862 Búbánat 2013-12-21 22:44:35]
Elolvasva a teljes cikket, nem dicsekszik egy icipicit? (Pedig igazán kedvelem.)
Elolvasva a teljes cikket, nem dicsekszik egy icipicit? (Pedig igazán kedvelem.)
862 Búbánat 2013-12-21 22:44:35
[url] http://mno.hu/grund/a-csiksomlyoi-szuzanya-labatol-jovok-1201668; Interjú Molnár Leventével a Magyar Nemzetben [/url] „A Csíksomlyói Szűzanya lábától jövök!” MNO, 2013. december 21., szombat 15:41 , szerző: Vig György Molnár Levente harmincéves korára a müncheni Staatsoper első baritonja, főszerepeket énekel Bécsben, Berlinben, Londonban, Párizsban. Szerződés várja New Yorkban, ahol Puccini főszereppel mutatkozik be a Metropolitanben. Az egykori csíki legényke mindenütt otthon érzi magát, ahol énekelhet, mégis a budapesti Opera a legkedvesebb számára. „– […] az operaszerepek megformálásában a színészi eszköztár is fontos? – Legalább annyira, mint az énektechnika. Ott a párom, Mester Viktória, aki szerintem a világ legjobb színész-opera énekesei között van már. Olyan sztárokkal dolgoztam már egy színpadon, mint Anna Netrebko vagy Jonas Kaufmann, de még a velük való összehasonlításban sem kell szégyenkeznie. Kevés hozzá hasonló tehetség van ma a világon. Szinte perzsel! Ráadásul nemcsak tiszteljük, hanem nagyon szeretjük is egymást. Ő is járja a világot, én is, de amennyi időt csak lehet, egymással töltünk. – Közös előadások? – Volt néhány, például a Figaro házassága hozott össze minket. Mivel ő mezzoszoprán, én meg bariton vagyok, kevés az olyan darab, amelyikben szerelmes duetteket énekelhetnénk. Jövőre Posa márki leszek a Don Carlosban, ami az egyik legszebb Verdi-baritonszerep, őt pedig jól el tudnám képzelni Eboli hercegnőként. Nekem ő az egyik színpadi példaképem. Nem véletlenül ő a Carmenek Carmene.” […]] – Hol van az otthona? – Egy szigeten. Ott élek én, aki a hegyekből jövök, ott élek két macskával, egy kutyával meg az asszonnyal. Amikor elmondtam egy székelynek, hogy a Duna között lakom, meg is kérdezte: oda nem jön bé a víz? Ha bé is jön, annyi neki. Van csónakom, beléülök, s várom, hogy emelkedjen, s majd lelappan – válaszoltam neki. Van kertem, veteményezek, csinálok mindent, éppen tehenet nem tartok. Pedig szívesen tartanék. – Ahogy hallgatom, maga elsősorban székely, aztán magyar, végül európai. – Ezt pontosan így gondolom. A magyarság önmagában olyan összetett dolog, amit mások meg sem értenek. Egyik legnagyobb büszkeségem, a magyar anyanyelvem. Ott van mindjárt a kedvenc szavam: segíts ég. Gyönyörű! Ha rosszul érzem magam, vagy nincs elég erőm, csak felnézek, és kimondom. Az se mindegy ám, hogy a Csíksomlyói Szűzanya lábától jövök. Ki lehetne ennél erősebb szövetséges?"
[url] http://mno.hu/grund/a-csiksomlyoi-szuzanya-labatol-jovok-1201668; Interjú Molnár Leventével a Magyar Nemzetben [/url] „A Csíksomlyói Szűzanya lábától jövök!” MNO, 2013. december 21., szombat 15:41 , szerző: Vig György Molnár Levente harmincéves korára a müncheni Staatsoper első baritonja, főszerepeket énekel Bécsben, Berlinben, Londonban, Párizsban. Szerződés várja New Yorkban, ahol Puccini főszereppel mutatkozik be a Metropolitanben. Az egykori csíki legényke mindenütt otthon érzi magát, ahol énekelhet, mégis a budapesti Opera a legkedvesebb számára. „– […] az operaszerepek megformálásában a színészi eszköztár is fontos? – Legalább annyira, mint az énektechnika. Ott a párom, Mester Viktória, aki szerintem a világ legjobb színész-opera énekesei között van már. Olyan sztárokkal dolgoztam már egy színpadon, mint Anna Netrebko vagy Jonas Kaufmann, de még a velük való összehasonlításban sem kell szégyenkeznie. Kevés hozzá hasonló tehetség van ma a világon. Szinte perzsel! Ráadásul nemcsak tiszteljük, hanem nagyon szeretjük is egymást. Ő is járja a világot, én is, de amennyi időt csak lehet, egymással töltünk. – Közös előadások? – Volt néhány, például a Figaro házassága hozott össze minket. Mivel ő mezzoszoprán, én meg bariton vagyok, kevés az olyan darab, amelyikben szerelmes duetteket énekelhetnénk. Jövőre Posa márki leszek a Don Carlosban, ami az egyik legszebb Verdi-baritonszerep, őt pedig jól el tudnám képzelni Eboli hercegnőként. Nekem ő az egyik színpadi példaképem. Nem véletlenül ő a Carmenek Carmene.” […]] – Hol van az otthona? – Egy szigeten. Ott élek én, aki a hegyekből jövök, ott élek két macskával, egy kutyával meg az asszonnyal. Amikor elmondtam egy székelynek, hogy a Duna között lakom, meg is kérdezte: oda nem jön bé a víz? Ha bé is jön, annyi neki. Van csónakom, beléülök, s várom, hogy emelkedjen, s majd lelappan – válaszoltam neki. Van kertem, veteményezek, csinálok mindent, éppen tehenet nem tartok. Pedig szívesen tartanék. – Ahogy hallgatom, maga elsősorban székely, aztán magyar, végül európai. – Ezt pontosan így gondolom. A magyarság önmagában olyan összetett dolog, amit mások meg sem értenek. Egyik legnagyobb büszkeségem, a magyar anyanyelvem. Ott van mindjárt a kedvenc szavam: segíts ég. Gyönyörű! Ha rosszul érzem magam, vagy nincs elég erőm, csak felnézek, és kimondom. Az se mindegy ám, hogy a Csíksomlyói Szűzanya lábától jövök. Ki lehetne ennél erősebb szövetséges?"
861 Búbánat 2013-12-20 22:02:08
„Bartha Alfonz énekművész, a Magyar Állami Operaház Örökös tagja emléktáblájának avatására 2013. december 20-án, 14.30 órakor kerül sor a Budapest VII. Damjanich u. 56. sz. alatti ház bejáratánál. Várunk minden érdeklődőt!” Forrás: Opera honlapja
„Bartha Alfonz énekművész, a Magyar Állami Operaház Örökös tagja emléktáblájának avatására 2013. december 20-án, 14.30 órakor kerül sor a Budapest VII. Damjanich u. 56. sz. alatti ház bejáratánál. Várunk minden érdeklődőt!” Forrás: Opera honlapja
860 Búbánat 2013-12-20 21:34:34
[url] http://www.budaipolgar.hu/kedves-szomszed/Kovacs_Trefas.html; „Összekötni eget és földet” [/url] Budai Polgár, 2013. december 18. „Egymás iránti elkötelezett szeretetben, egymás művészete iránti mély tiszteletben él együtt hosszú évtizedek óta Kovács Eszter operaénekes és Tréfás Miklós grafikus-szobrászművész.” Pasaréti otthonuk is melegséget, harmóniát áraszt: a nappaliban a férj Per Ignis (A tűzön át) című alkotása látható, amelyet a feleség küzdelmekben és sikerekben gazdag pályafutása ihletett. Kovács Eszter világszerte elismert Wagner-énekes. A legnagyobb operaházak – például a New York-i Metropolitan vagy a londoni Covent Garden – ünnepelt sztárja volt egészen addig, amíg fiatalon, 45 évesen vissza nem vonult. - Soha nem bánta meg, hogy ilyen korán hagyta abba a pályáját? K. E.: Van egy csodálatos Mahler-dalciklus, amelynek az első dala ezt a címet viseli: A világ számára eltűntem. Ez az én ars poeticám. Mindig is visszahúzódó voltam, sosem voltak művészi allűrjeim, nem a sikert és a csillogást kerestem a pályámon. Ugyanakkor – talán túlzott – igényeket állítottam magammal szemben. Rengeteget készültem, próbáltam, izgultam, utaztam. Sok volt, elfáradtam. Amikor felbontottam a szerződésemet az Operával, nem vállaltam több szerepet, de – amire mindig is vágytam – énekeltem dalokat, felléptem jótékonysági esteken, rádiófelvételeket készítettem. Ennél gazdagabb és érdekesebb életutat nem is kívánhatnék magamnak. Minden felkérést, minden szerepet ajándéknak tekintek, amiért hálás vagyok Istennek, és azoknak a fantasztikus karmestereknek, akikkel együtt dolgozhattam: Zubin Mehtának, James Levine-nak, Colin Davisnek, Erich Leinsdorfnak vagy Herbert von Karajannak. [...]„
[url] http://www.budaipolgar.hu/kedves-szomszed/Kovacs_Trefas.html; „Összekötni eget és földet” [/url] Budai Polgár, 2013. december 18. „Egymás iránti elkötelezett szeretetben, egymás művészete iránti mély tiszteletben él együtt hosszú évtizedek óta Kovács Eszter operaénekes és Tréfás Miklós grafikus-szobrászművész.” Pasaréti otthonuk is melegséget, harmóniát áraszt: a nappaliban a férj Per Ignis (A tűzön át) című alkotása látható, amelyet a feleség küzdelmekben és sikerekben gazdag pályafutása ihletett. Kovács Eszter világszerte elismert Wagner-énekes. A legnagyobb operaházak – például a New York-i Metropolitan vagy a londoni Covent Garden – ünnepelt sztárja volt egészen addig, amíg fiatalon, 45 évesen vissza nem vonult. - Soha nem bánta meg, hogy ilyen korán hagyta abba a pályáját? K. E.: Van egy csodálatos Mahler-dalciklus, amelynek az első dala ezt a címet viseli: A világ számára eltűntem. Ez az én ars poeticám. Mindig is visszahúzódó voltam, sosem voltak művészi allűrjeim, nem a sikert és a csillogást kerestem a pályámon. Ugyanakkor – talán túlzott – igényeket állítottam magammal szemben. Rengeteget készültem, próbáltam, izgultam, utaztam. Sok volt, elfáradtam. Amikor felbontottam a szerződésemet az Operával, nem vállaltam több szerepet, de – amire mindig is vágytam – énekeltem dalokat, felléptem jótékonysági esteken, rádiófelvételeket készítettem. Ennél gazdagabb és érdekesebb életutat nem is kívánhatnék magamnak. Minden felkérést, minden szerepet ajándéknak tekintek, amiért hálás vagyok Istennek, és azoknak a fantasztikus karmestereknek, akikkel együtt dolgozhattam: Zubin Mehtának, James Levine-nak, Colin Davisnek, Erich Leinsdorfnak vagy Herbert von Karajannak. [...]„
859 Búbánat 2013-12-16 12:46:11
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/interju/foszerepekben_biztonsagban_es_kenyelmesen; Interjú Fekete Attila operaénekessel [/url] Főszerepekben, biztonságban és kényelmesen • 2013. december 10. - • Becze Szilvia - • Opera Magazin/Fidelio - „[…] pár hónapja beszélgettem idősebb, sokat tapasztalt művésztársaimmal, akik azt mondták nekem: „Most leszel lassanként abban a korban, éveid számát és szakmai életedet tekintve is, amikor igazából megtanulsz énekelni". Azt hiszem, igazuk van, mert valóban, jöjjön koncert vagy opera-előadás, úgy érzem, sok minden kezd leülepedni és egyre tudatosabbá válni bennem. Nyilvánvalóan valamiféle érési folyamatról van szó, és ezzel megint a biztonságérzethez kanyarodunk vissza. Bevallom, kicsit önző és kényelmes vagyok, nem szeretek szenvedni, nem akarok kínlódva énekelni vagy rosszul érezni magam a színpadon. Amikor azt érzem, hogy nagy baj, meglepetés nem érhet, mert tökéletesen birtoklom az adott szerepet, szituációt, az hatalmas biztonságot jelent, és ebben a biztonságtudatban vagyok képes teljesen jól érezni magam a színpadon, élvezni, amit csinálok, élvezni az éneklést.”
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/interju/foszerepekben_biztonsagban_es_kenyelmesen; Interjú Fekete Attila operaénekessel [/url] Főszerepekben, biztonságban és kényelmesen • 2013. december 10. - • Becze Szilvia - • Opera Magazin/Fidelio - „[…] pár hónapja beszélgettem idősebb, sokat tapasztalt művésztársaimmal, akik azt mondták nekem: „Most leszel lassanként abban a korban, éveid számát és szakmai életedet tekintve is, amikor igazából megtanulsz énekelni". Azt hiszem, igazuk van, mert valóban, jöjjön koncert vagy opera-előadás, úgy érzem, sok minden kezd leülepedni és egyre tudatosabbá válni bennem. Nyilvánvalóan valamiféle érési folyamatról van szó, és ezzel megint a biztonságérzethez kanyarodunk vissza. Bevallom, kicsit önző és kényelmes vagyok, nem szeretek szenvedni, nem akarok kínlódva énekelni vagy rosszul érezni magam a színpadon. Amikor azt érzem, hogy nagy baj, meglepetés nem érhet, mert tökéletesen birtoklom az adott szerepet, szituációt, az hatalmas biztonságot jelent, és ebben a biztonságtudatban vagyok képes teljesen jól érezni magam a színpadon, élvezni, amit csinálok, élvezni az éneklést.”
858 Búbánat 2013-12-10 11:05:48
Bartók Rádió most sugározza: 10.00 – 12.00 Hang-fogó 1. Bach: V. brandenburgi verseny (Alfred Cortot - zongora, Jacques Thibaud - hegedű, Roger Cortet - fuvola, Párizsi l´École Normale Zenekara), 2. Mozart: a) Ridente la calma - canzonetta K. 152., b) Vándormadarak - arietta K. 307., c) Elhagyott erdőben - dal K. 308. (Elizabeth Schwarzkopf, zg. km. Walter Gieseking), 3. Brahms: e-moll szonáta Op. 38. (Pierre Fournier - gordonka, Wilhelm Backhaus - zongora), 4. Schumann: a-moll zongoraverseny (Dinu Lipatti, Philharmonia Zenekar, vez. Herbert von Karajan), 5. Takács Paula énekel a) Catalani: La Wally - Wally áriája, I. felv. (km. MR Szimfonikus Zenekara, vez. Kerekes János), b) Erkel: Hunyadi László - La Grange ária, II. felv. (km. Szőnyi Olga - mezzoszoprán, MR Szimfonikus Zenekara, vez. Komor Vilmos), c) Verdi: Aida - Amonasro és Aida kettőse, III. felv. (km. Svéd Sándor, Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Francesco Molinari-Pradelli), 6. Debussy: Ibéria - szvit - a) Utcákon és utakon, b) Az éjszaka illatai, c) Ünnepnap reggelén (NBC Szimfonikus Zenekara, vez. Arturo Toscanini), A mikrofonnál: Schaefer Andrea. Szerk.: Bánkövi Gyula
Bartók Rádió most sugározza: 10.00 – 12.00 Hang-fogó 1. Bach: V. brandenburgi verseny (Alfred Cortot - zongora, Jacques Thibaud - hegedű, Roger Cortet - fuvola, Párizsi l´École Normale Zenekara), 2. Mozart: a) Ridente la calma - canzonetta K. 152., b) Vándormadarak - arietta K. 307., c) Elhagyott erdőben - dal K. 308. (Elizabeth Schwarzkopf, zg. km. Walter Gieseking), 3. Brahms: e-moll szonáta Op. 38. (Pierre Fournier - gordonka, Wilhelm Backhaus - zongora), 4. Schumann: a-moll zongoraverseny (Dinu Lipatti, Philharmonia Zenekar, vez. Herbert von Karajan), 5. Takács Paula énekel a) Catalani: La Wally - Wally áriája, I. felv. (km. MR Szimfonikus Zenekara, vez. Kerekes János), b) Erkel: Hunyadi László - La Grange ária, II. felv. (km. Szőnyi Olga - mezzoszoprán, MR Szimfonikus Zenekara, vez. Komor Vilmos), c) Verdi: Aida - Amonasro és Aida kettőse, III. felv. (km. Svéd Sándor, Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Francesco Molinari-Pradelli), 6. Debussy: Ibéria - szvit - a) Utcákon és utakon, b) Az éjszaka illatai, c) Ünnepnap reggelén (NBC Szimfonikus Zenekara, vez. Arturo Toscanini), A mikrofonnál: Schaefer Andrea. Szerk.: Bánkövi Gyula
857 Búbánat 2013-11-29 13:49:04
Ma este a Bartó Rádióban 19.00 - 19.30 Arckép Cser Krisztián operaénekes Beszélgetőtárs: Katona Márta (Ism. jövő hétfő, 9.30)
Ma este a Bartó Rádióban 19.00 - 19.30 Arckép Cser Krisztián operaénekes Beszélgetőtárs: Katona Márta (Ism. jövő hétfő, 9.30)
856 Búbánat 2013-11-25 12:13:14
Ma este a Bartók Rádióban 19.00 - 19.30 Verdi - Wagner 200 Hősök, szerepek, szerepálmok Vendég: Wiedemann Bernadett operaénekesnő Beszélgetőtárs: Becze Szilvia (Ism. holnap, 9.30)
Ma este a Bartók Rádióban 19.00 - 19.30 Verdi - Wagner 200 Hősök, szerepek, szerepálmok Vendég: Wiedemann Bernadett operaénekesnő Beszélgetőtárs: Becze Szilvia (Ism. holnap, 9.30)
855 Búbánat 2013-11-22 12:39:12
Ma este a Bartó Rádióban 19.00 - 19.30 Arckép Bándi János operaénekes Beszélgetőtárs: Ménes Aranka (Ism. jövő hétfő, 9.30)
Ma este a Bartó Rádióban 19.00 - 19.30 Arckép Bándi János operaénekes Beszélgetőtárs: Ménes Aranka (Ism. jövő hétfő, 9.30)
854 Búbánat 2013-11-20 14:40:45
Ma este a Bartók Rádióban 21.17 – 22.00 Sólyom Nagy Sándor énekel MR 6-os stúdió, 1989. január 26. Zongorán km.: Pogány Imola 1. Haydn: Az évszakok - Simon áriája 2. Liszt: a) A három cigány, b) Nyugalom a bérci tetőn 3. Kodály: a) - Móricz Zsigmond: Fáj a szívem, b) - Kölcsey Ferenc: Búsan csörög a lomb, c) Csillagom, révészem, d) Kit kéne elvenni 4. Mahler: a) Kis rajnai legenda, b) Szent Antal prédikációja a halaknak, c) Ébresztő (Ism. jövő hétfő, 13.47)
Ma este a Bartók Rádióban 21.17 – 22.00 Sólyom Nagy Sándor énekel MR 6-os stúdió, 1989. január 26. Zongorán km.: Pogány Imola 1. Haydn: Az évszakok - Simon áriája 2. Liszt: a) A három cigány, b) Nyugalom a bérci tetőn 3. Kodály: a) - Móricz Zsigmond: Fáj a szívem, b) - Kölcsey Ferenc: Búsan csörög a lomb, c) Csillagom, révészem, d) Kit kéne elvenni 4. Mahler: a) Kis rajnai legenda, b) Szent Antal prédikációja a halaknak, c) Ébresztő (Ism. jövő hétfő, 13.47)
853 parampampoli 2013-11-06 10:02:16 [Válasz erre: 852 Búbánat 2013-11-06 09:41:50]
Gyönyörű vers... nem ismertem... köszönöm, hogy megismertetted velünk!
Gyönyörű vers... nem ismertem... köszönöm, hogy megismertetted velünk!
852 Búbánat 2013-11-06 09:41:50 [Válasz erre: 850 Búbánat 2013-11-05 09:44:56]
[url] http://operavilag.net/kiemelt/reti-jozsef-emlekere/; Réti József emlékére [/url] Opera Világ, hu, 2013. november 5. 40 éve hunyt el a neves tenorista – JÁNOSI ILDIKÓ írása Rónay György: Gyászének Réti József halálára Ezt a hangot se halljuk feleim, soha többé. Legalább is élő valóságában soha már. A tű a forgó lemezről, és a lélek lemezéről az emlék fölidézheti még egy ideig. Aztán a lemezek elkopnak, összetörnek, és a lélek is előbb utóbb kialszik. Így vagyunk. Én is, aki láttam e pálya diadalmas fölszárnyalását, s láttam annyi cselszövény, rosszindulat, gúny, alattomos gáncsvetés közt ívelni, mind fénylőbben fölfelé (mert nem a sikernek élt, hanem a múló pillanat varázsában az állandónak, ami lévén igazság, megmarad) – így vagyok én is: por és hamu, noha túléltem őt, őrizni még egy ideig, ki volt, e hangot (mert személy volt magát mind önpazarlóbb testesítésekben tékozolva sokká: egy volt, egyre sugárzóbb, egyre teljesebb) – de meddig őrzi, feleim, aki hallotta őt, két-három nemzedék, élő valójában, s lemezről? Pár emberöltő, s adat lesz egy lexikonban: semmitmondó jelzők: s a botorkáló tű egy múzeum homályában az időmart barázdák kockázatos öröklétét faggatva egy fakó bel cantót idéz majd a kései kutatónak (ha ugyan lesz ilyen), egy elszűkölve fuldokló, kicsit bizonytalan tenort, a fényes, sosem tévedő helyett. Mi még, akik hallottuk feleim, mi még akiket, míg hallgattuk őt, többé teremtett az énekévé szellemült derűs komolyság: mi még tudjuk, ki volt, mi még a pódiumról ismertük az Evangélistát, s ez épp úgy soha mással nem pótolható ismeret, mint amit tőle kaptunk, hogy sajnos, velünk múljon el. S ez megmásíthatatlan. De bármily szomorú, talán mégsem reménytelen. Valami, talán, mégis megmarad: a Teljesítmény névtelen érdeme. A kútfejéből itatót fedi a téli föld már: de él, s nem tűr jeget a Tiszta forrás. Non omnis moriamur.
[url] http://operavilag.net/kiemelt/reti-jozsef-emlekere/; Réti József emlékére [/url] Opera Világ, hu, 2013. november 5. 40 éve hunyt el a neves tenorista – JÁNOSI ILDIKÓ írása Rónay György: Gyászének Réti József halálára Ezt a hangot se halljuk feleim, soha többé. Legalább is élő valóságában soha már. A tű a forgó lemezről, és a lélek lemezéről az emlék fölidézheti még egy ideig. Aztán a lemezek elkopnak, összetörnek, és a lélek is előbb utóbb kialszik. Így vagyunk. Én is, aki láttam e pálya diadalmas fölszárnyalását, s láttam annyi cselszövény, rosszindulat, gúny, alattomos gáncsvetés közt ívelni, mind fénylőbben fölfelé (mert nem a sikernek élt, hanem a múló pillanat varázsában az állandónak, ami lévén igazság, megmarad) – így vagyok én is: por és hamu, noha túléltem őt, őrizni még egy ideig, ki volt, e hangot (mert személy volt magát mind önpazarlóbb testesítésekben tékozolva sokká: egy volt, egyre sugárzóbb, egyre teljesebb) – de meddig őrzi, feleim, aki hallotta őt, két-három nemzedék, élő valójában, s lemezről? Pár emberöltő, s adat lesz egy lexikonban: semmitmondó jelzők: s a botorkáló tű egy múzeum homályában az időmart barázdák kockázatos öröklétét faggatva egy fakó bel cantót idéz majd a kései kutatónak (ha ugyan lesz ilyen), egy elszűkölve fuldokló, kicsit bizonytalan tenort, a fényes, sosem tévedő helyett. Mi még, akik hallottuk feleim, mi még akiket, míg hallgattuk őt, többé teremtett az énekévé szellemült derűs komolyság: mi még tudjuk, ki volt, mi még a pódiumról ismertük az Evangélistát, s ez épp úgy soha mással nem pótolható ismeret, mint amit tőle kaptunk, hogy sajnos, velünk múljon el. S ez megmásíthatatlan. De bármily szomorú, talán mégsem reménytelen. Valami, talán, mégis megmarad: a Teljesítmény névtelen érdeme. A kútfejéből itatót fedi a téli föld már: de él, s nem tűr jeget a Tiszta forrás. Non omnis moriamur.
851 parampampoli 2013-11-05 20:33:49 [Válasz erre: 849 Búbánat 2013-11-01 16:27:56]
És valóban: csodálatos pálya volt az övé! Nekem ő volt az első szoprán-szerelem, mikor tízévesen elkezdtem operába járni. Isten éltesse a Művésznőt, jó erőben, egészségben!
És valóban: csodálatos pálya volt az övé! Nekem ő volt az első szoprán-szerelem, mikor tízévesen elkezdtem operába járni. Isten éltesse a Művésznőt, jó erőben, egészségben!
850 Búbánat 2013-11-05 09:44:56
Halála 40- évfordulóján Réti Józsefre emlékezik a Bartók Rádió Hang-fogó műsor-összeállítói Ma délelőtt rádióban 10.00 – 12.00 Hang-fogó 1. Vivaldi: c-moll fuvolaverseny RV. 441. (Severino Gazzelloni, I Musici di Roma Kamarazenekar, 1973. szeptember) 2. Réti József (tenor) énekel: a) Bach: János-passió - Erwäge, erwäge - ária (km. Liszt Ferenc Kamarazenekar, vez. Lehel György), b) Gluck: Iphigenia Taurisban - Pylades áriája, III. felv. (km. MR Szimfonikus Zenekara, vez. Ferencsik János), c) Mozart: Cosí fan tutte - Ferrando áriája, I. felv. (km. Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara, vez. Medveczky Ádám), d) Salieri: Az elrabolt vödör - Manfredi áriája (km. Magyar Állami Hangversenyzenekar, vez. Lukács Ervin), e) Schubert: Jó reggelt! - dal (A szép molnárlány, No. 8.) (zg. km. Dénes Erzsébet), f) Puccini: Turandot - Kalaf áriája, III. felv. (km. MR Szimfonikus Zenekara, vez. Pál Tamás), g) Leo Fall: Sztambul rózsája - Ahmed dala (km. Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Kerekes János 3. Debussy: Prelűdök - I. kötet - a) Delfi táncosnők, b) Vitorlák, c) Szél a síkságon, d) Hangok és illatok az éjszakában, e) Anacapri dombjai, f) Léptek a hóban, g) Amit a nyugati szél látott, h) A lenhajú lány, i) Megzavart szerenád, j) Az elsüllyedt katedrális, k) Puck tánca, l) Bohócok (Alekszej Ljubimov - zongora), 4. Bizet: Az arles-i lány - szvit - a) Nyitány, b) Menüett, c) Adagietto, d) Carillon, e) Menüett, f) Farandole (Angol Nemzeti Zenekar, vez. Leopold Stokowski) A mikrofonnál: Schaefer Andrea Szerkesztő: Bánkövi Gyula Halála 40- évfordulóján Réti Józsefre emlékezik a Bartók Rádió Hang-fogó műsor-összeállítói Ma délelőtt rádióban 10.00 – 12.00 Hang-fogó 1. Vivaldi: c-moll fuvolaverseny RV. 441. (Severino Gazzelloni, I Musici di Roma Kamarazenekar, 1973. szeptember) 2. Réti József (tenor) énekel: a) Bach: János-passió - Erwäge, erwäge - ária (km. Liszt Ferenc Kamarazenekar, vez. Lehel György), b) Gluck: Iphigenia Taurisban - Pylades áriája, III. felv. (km. MR Szimfonikus Zenekara, vez. Ferencsik János), c) Mozart: Cosí fan tutte - Ferrando áriája, I. felv. (km. Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara, vez. Medveczky Ádám), d) Salieri: Az elrabolt vödör - Manfredi áriája (km. Magyar Állami Hangversenyzenekar, vez. Lukács Ervin), e) Schubert: Jó reggelt! - dal (A szép molnárlány, No. 8.) (zg. km. Dénes Erzsébet), f) Puccini: Turandot - Kalaf áriája, III. felv. (km. MR Szimfonikus Zenekara, vez. Pál Tamás), g) Leo Fall: Sztambul rózsája - Ahmed dala (km. Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Kerekes János 3. Debussy: Prelűdök - I. kötet - a) Delfi táncosnők, b) Vitorlák, c) Szél a síkságon, d) Hangok és illatok az éjszakában, e) Anacapri dombjai, f) Léptek a hóban, g) Amit a nyugati szél látott, h) A lenhajú lány, i) Megzavart szerenád, j) Az elsüllyedt katedrális, k) Puck tánca, l) Bohócok (Alekszej Ljubimov - zongora), 4. Bizet: Az arles-i lány - szvit - a) Nyitány, b) Menüett, c) Adagietto, d) Carillon, e) Menüett, f) Farandole (Angol Nemzeti Zenekar, vez. Leopold Stokowski) A mikrofonnál: Schaefer Andrea Szerkesztő: Bánkövi Gyula
Halála 40- évfordulóján Réti Józsefre emlékezik a Bartók Rádió Hang-fogó műsor-összeállítói Ma délelőtt rádióban 10.00 – 12.00 Hang-fogó 1. Vivaldi: c-moll fuvolaverseny RV. 441. (Severino Gazzelloni, I Musici di Roma Kamarazenekar, 1973. szeptember) 2. Réti József (tenor) énekel: a) Bach: János-passió - Erwäge, erwäge - ária (km. Liszt Ferenc Kamarazenekar, vez. Lehel György), b) Gluck: Iphigenia Taurisban - Pylades áriája, III. felv. (km. MR Szimfonikus Zenekara, vez. Ferencsik János), c) Mozart: Cosí fan tutte - Ferrando áriája, I. felv. (km. Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara, vez. Medveczky Ádám), d) Salieri: Az elrabolt vödör - Manfredi áriája (km. Magyar Állami Hangversenyzenekar, vez. Lukács Ervin), e) Schubert: Jó reggelt! - dal (A szép molnárlány, No. 8.) (zg. km. Dénes Erzsébet), f) Puccini: Turandot - Kalaf áriája, III. felv. (km. MR Szimfonikus Zenekara, vez. Pál Tamás), g) Leo Fall: Sztambul rózsája - Ahmed dala (km. Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Kerekes János 3. Debussy: Prelűdök - I. kötet - a) Delfi táncosnők, b) Vitorlák, c) Szél a síkságon, d) Hangok és illatok az éjszakában, e) Anacapri dombjai, f) Léptek a hóban, g) Amit a nyugati szél látott, h) A lenhajú lány, i) Megzavart szerenád, j) Az elsüllyedt katedrális, k) Puck tánca, l) Bohócok (Alekszej Ljubimov - zongora), 4. Bizet: Az arles-i lány - szvit - a) Nyitány, b) Menüett, c) Adagietto, d) Carillon, e) Menüett, f) Farandole (Angol Nemzeti Zenekar, vez. Leopold Stokowski) A mikrofonnál: Schaefer Andrea Szerkesztő: Bánkövi Gyula Halála 40- évfordulóján Réti Józsefre emlékezik a Bartók Rádió Hang-fogó műsor-összeállítói Ma délelőtt rádióban 10.00 – 12.00 Hang-fogó 1. Vivaldi: c-moll fuvolaverseny RV. 441. (Severino Gazzelloni, I Musici di Roma Kamarazenekar, 1973. szeptember) 2. Réti József (tenor) énekel: a) Bach: János-passió - Erwäge, erwäge - ária (km. Liszt Ferenc Kamarazenekar, vez. Lehel György), b) Gluck: Iphigenia Taurisban - Pylades áriája, III. felv. (km. MR Szimfonikus Zenekara, vez. Ferencsik János), c) Mozart: Cosí fan tutte - Ferrando áriája, I. felv. (km. Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara, vez. Medveczky Ádám), d) Salieri: Az elrabolt vödör - Manfredi áriája (km. Magyar Állami Hangversenyzenekar, vez. Lukács Ervin), e) Schubert: Jó reggelt! - dal (A szép molnárlány, No. 8.) (zg. km. Dénes Erzsébet), f) Puccini: Turandot - Kalaf áriája, III. felv. (km. MR Szimfonikus Zenekara, vez. Pál Tamás), g) Leo Fall: Sztambul rózsája - Ahmed dala (km. Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Kerekes János 3. Debussy: Prelűdök - I. kötet - a) Delfi táncosnők, b) Vitorlák, c) Szél a síkságon, d) Hangok és illatok az éjszakában, e) Anacapri dombjai, f) Léptek a hóban, g) Amit a nyugati szél látott, h) A lenhajú lány, i) Megzavart szerenád, j) Az elsüllyedt katedrális, k) Puck tánca, l) Bohócok (Alekszej Ljubimov - zongora), 4. Bizet: Az arles-i lány - szvit - a) Nyitány, b) Menüett, c) Adagietto, d) Carillon, e) Menüett, f) Farandole (Angol Nemzeti Zenekar, vez. Leopold Stokowski) A mikrofonnál: Schaefer Andrea Szerkesztő: Bánkövi Gyula
849 Búbánat 2013-11-01 16:27:56 [Válasz erre: 846 Búbánat 2013-10-12 11:10:24]
[url] http://operavilag.net/interjuk/dery_gabriella/; „Gyötrelmesen gyönyörű pályám volt” [/url] Születésnapi beszélgetés Déry Gabriellával. JÁNOSI ILDIKÓ interjúja Opera Világ.hu, 2013. október 31. „Kettős ünnep alkalmából beszélgettünk az Operaház egykori sztárénekesnőjével, mesterművészével, Kossuth-díjas szopránjával, aki operai tagságának 55. évfordulójához érkezett, s ezzel a jubileummal egybeesik születésnapja is. „ „ Én az Operát a mai napig szeretem, és ők is szeretnek engem. Sérelmek, intrikák voltak és lesznek is, de engem az elmúlt ötvenöt év köt ide. Komolyan vettem a pályát.” „Az éneklésben nem szabad egyetlen színt erőltetni. Megvan a szerelemnek a hangszíne, a gyűlöleté, a bánaté, az indulatoké, a kérésé, mindegyik másfajta hangszín. Mint egy festőnek, ki lehet keverni a színeket, és azokba kell a szerepek lényegét belesűríteni. Nem csak szépen kell tudni énekelni, képesnek kell lenni durvább hangot is kiadni. Megtanultam még félig betegen is énekelni, hogy olyan nívót tudjak hozni, ami nem kelti rossz híremet. Alárendeltem a pályámnak mindent. Ha fellépésem volt, elő nem fordulhatott, hogy ne aludjam ki magamat, vagy kimaradjak, vagy sokat beszéljek. Ez olyan szakma, amihez abszolút test kell tetőtől talpig. Utolsó pillanatig is minden reggel felkeltem, és skáláztam, karban tartottam a hangomat. Testemet-lelkemet adtam ezért a pályáért, de megérte, mert csodálatos volt. Ötvenöt évet töltöttem az Operában, ebből negyven évet énekeltem, tíz évet tanítottam, és most az utóbbi pár évben itthon igyekszem jól, okosan életben maradni. Mindig hittem valamiféle erőben, ami engem irányít és megvéd sok mindentől – és ez a hit nagy erőt ad nekem.” „Mostanában laptopon könyvet írok az életem történetéről”.
[url] http://operavilag.net/interjuk/dery_gabriella/; „Gyötrelmesen gyönyörű pályám volt” [/url] Születésnapi beszélgetés Déry Gabriellával. JÁNOSI ILDIKÓ interjúja Opera Világ.hu, 2013. október 31. „Kettős ünnep alkalmából beszélgettünk az Operaház egykori sztárénekesnőjével, mesterművészével, Kossuth-díjas szopránjával, aki operai tagságának 55. évfordulójához érkezett, s ezzel a jubileummal egybeesik születésnapja is. „ „ Én az Operát a mai napig szeretem, és ők is szeretnek engem. Sérelmek, intrikák voltak és lesznek is, de engem az elmúlt ötvenöt év köt ide. Komolyan vettem a pályát.” „Az éneklésben nem szabad egyetlen színt erőltetni. Megvan a szerelemnek a hangszíne, a gyűlöleté, a bánaté, az indulatoké, a kérésé, mindegyik másfajta hangszín. Mint egy festőnek, ki lehet keverni a színeket, és azokba kell a szerepek lényegét belesűríteni. Nem csak szépen kell tudni énekelni, képesnek kell lenni durvább hangot is kiadni. Megtanultam még félig betegen is énekelni, hogy olyan nívót tudjak hozni, ami nem kelti rossz híremet. Alárendeltem a pályámnak mindent. Ha fellépésem volt, elő nem fordulhatott, hogy ne aludjam ki magamat, vagy kimaradjak, vagy sokat beszéljek. Ez olyan szakma, amihez abszolút test kell tetőtől talpig. Utolsó pillanatig is minden reggel felkeltem, és skáláztam, karban tartottam a hangomat. Testemet-lelkemet adtam ezért a pályáért, de megérte, mert csodálatos volt. Ötvenöt évet töltöttem az Operában, ebből negyven évet énekeltem, tíz évet tanítottam, és most az utóbbi pár évben itthon igyekszem jól, okosan életben maradni. Mindig hittem valamiféle erőben, ami engem irányít és megvéd sok mindentől – és ez a hit nagy erőt ad nekem.” „Mostanában laptopon könyvet írok az életem történetéről”.
848 Búbánat 2013-10-13 11:01:01 [Válasz erre: 847 telramund 2013-10-12 11:26:19]
Nem értem, Déry Gabriellát miért nem köszönti a szakma? Legalábbis nem olvastam erről eddig sehol semmit. Legutóbb Barlay Zsuzsának szervezett a Belcanto Opera-Barátok Magyarországi Társasága - az ünnepelt és egykori kollégái meghívásával - ünnepi műsort a Fészek Művészklubba. Hamarosan, október 27-én, az ugyancsak 80 éves Komlóssy Erzsébetet köszöntik az ELTE Alumni Szervezetének rendezvényén az Aula Magnában, ahol ünnepi gálaestre kerül sor.
Nem értem, Déry Gabriellát miért nem köszönti a szakma? Legalábbis nem olvastam erről eddig sehol semmit. Legutóbb Barlay Zsuzsának szervezett a Belcanto Opera-Barátok Magyarországi Társasága - az ünnepelt és egykori kollégái meghívásával - ünnepi műsort a Fészek Művészklubba. Hamarosan, október 27-én, az ugyancsak 80 éves Komlóssy Erzsébetet köszöntik az ELTE Alumni Szervezetének rendezvényén az Aula Magnában, ahol ünnepi gálaestre kerül sor.
847 telramund 2013-10-12 11:26:19 [Válasz erre: 846 Búbánat 2013-10-12 11:10:24]
Nagyszerű drámai szoprán,sosem értettem külföld miért nem kapott rá.Isten éltesse!
Nagyszerű drámai szoprán,sosem értettem külföld miért nem kapott rá.Isten éltesse!
846 Búbánat 2013-10-12 11:10:24
Isten éltesse Déry Gabriellát 80. születésnapja alkalmából!
Isten éltesse Déry Gabriellát 80. születésnapja alkalmából!
845 kugli 2013-10-10 20:44:30 [Válasz erre: 844 parampampoli 2013-10-10 14:30:11]
Bizony-bizony. Bár Anday bécsi lakos lett, magyarnak vallotta magát. Amit "sajnálok": Pataky K. nem futotta be azt a pályát, ami "benne volt" Németh Mária neve a mai "ifjabb" zenehallgatóknak kissé ismeretlen. Kár, hogy a Wiener Staatsoper 1955 előtti adatbázisa kissé hiányos.
Bizony-bizony. Bár Anday bécsi lakos lett, magyarnak vallotta magát. Amit "sajnálok": Pataky K. nem futotta be azt a pályát, ami "benne volt" Németh Mária neve a mai "ifjabb" zenehallgatóknak kissé ismeretlen. Kár, hogy a Wiener Staatsoper 1955 előtti adatbázisa kissé hiányos.
844 parampampoli 2013-10-10 14:30:11 [Válasz erre: 843 kugli 2013-10-10 11:50:52]
Talán a harmincas évekre nagyságaira, Németh Mária-Anday Piroska-Svéd Sándor-Pataky Kálmán quartettre gondolsz?
Talán a harmincas évekre nagyságaira, Németh Mária-Anday Piroska-Svéd Sándor-Pataky Kálmán quartettre gondolsz?
843 kugli 2013-10-10 11:50:52
Ma van Verdi születésnapja. Kérdésem az, hogy kiket emlegettek a bécsiek "nagy magyar Verdi-kvartett" néven?
Ma van Verdi születésnapja. Kérdésem az, hogy kiket emlegettek a bécsiek "nagy magyar Verdi-kvartett" néven?