992 Búbánat 2017-08-31 21:18:31 [Válasz erre: 991 Búbánat 2017-08-31 21:14:29]
A cikkben foglaltakhoz hozzáfűzöm, hogy Szabóki Tünde az elmúlt két évben a Fideliót és a Parsifal Kundriját is énekelte - külföldön (Coburgban.)
A cikkben foglaltakhoz hozzáfűzöm, hogy Szabóki Tünde az elmúlt két évben a Fideliót és a Parsifal Kundriját is énekelte - külföldön (Coburgban.)
991 Búbánat 2017-08-31 21:14:29
Operakaland - Figaro 2.0 - [url] http://mezeinezo.blog.hu/2017/08/29/operakaland_figaro_2_0_reflektorfenyben_kristofori_ferenc_ajanlo_29_grofne; Reflektorfényben: Szabóki Tünde [/url] - Ajánló/29. - (Grófné/2.) Mezei néző - Egy színházi néző kalandjai (augusztus 29.) „Szabóki Tündéről elsősorban a Müpa Wagner-előadásai jutnak eszembe (a Ring és a Tannhauser), két Strauss-opera (Rózsalovag, Ariadné Naxosban, illetve mióta A bűvös vadászban is láttam Ágotaként, még az is…. A tavalyi évadban már szinte csak külföldön lépett fel, továbbra is Wagner operák főszerepeiben, az Operaházban nem láthattuk, viszont életrajza kint van a honlapon, és abból látható, hogy hosszú ideje énekel jelentős szerepeket elsősorban német nyelvterületen…. Jövőre a Figaro 2.0 Grófnéja után mindössze egy májusi koncertszerű előadásban lép fel az Erkelben, ezen kívül tudható, hogy ismét szerepel a Müpában is a Tannhauserben…. Gyakran lép fel koncerteken is, nem ritkán basszista férjével, Cser Péterrel, illetve most már fiával, Cser Ágostonnal is, aki ugyancsak énekesnek tanul – egy zeneakadémiai Szentivánéji álomban már utóbbit is láthattam, aki szintén ígéretes tehetség…. Keveslem Szabóki Tünde youtube-felvételeit, különösen ha a pályán töltött évek számához és az eljátszott szerepek súlyához viszonyítok….”
Operakaland - Figaro 2.0 - [url] http://mezeinezo.blog.hu/2017/08/29/operakaland_figaro_2_0_reflektorfenyben_kristofori_ferenc_ajanlo_29_grofne; Reflektorfényben: Szabóki Tünde [/url] - Ajánló/29. - (Grófné/2.) Mezei néző - Egy színházi néző kalandjai (augusztus 29.) „Szabóki Tündéről elsősorban a Müpa Wagner-előadásai jutnak eszembe (a Ring és a Tannhauser), két Strauss-opera (Rózsalovag, Ariadné Naxosban, illetve mióta A bűvös vadászban is láttam Ágotaként, még az is…. A tavalyi évadban már szinte csak külföldön lépett fel, továbbra is Wagner operák főszerepeiben, az Operaházban nem láthattuk, viszont életrajza kint van a honlapon, és abból látható, hogy hosszú ideje énekel jelentős szerepeket elsősorban német nyelvterületen…. Jövőre a Figaro 2.0 Grófnéja után mindössze egy májusi koncertszerű előadásban lép fel az Erkelben, ezen kívül tudható, hogy ismét szerepel a Müpában is a Tannhauserben…. Gyakran lép fel koncerteken is, nem ritkán basszista férjével, Cser Péterrel, illetve most már fiával, Cser Ágostonnal is, aki ugyancsak énekesnek tanul – egy zeneakadémiai Szentivánéji álomban már utóbbit is láthattam, aki szintén ígéretes tehetség…. Keveslem Szabóki Tünde youtube-felvételeit, különösen ha a pályán töltött évek számához és az eljátszott szerepek súlyához viszonyítok….”
990 Búbánat 2017-08-06 00:53:48 [Válasz erre: 989 Búbánat 2017-08-05 21:08:31]
Az interjúban említett, a Rádió Gyermekkórusának tagjai által előadott rádiódaljáték stúdiófelvétele: Ránki György – Hárs László: A győztes ismeretlen Daljáték gyermekeknek A bemutató ideje az ötvenes évek vége. Találtam egy későbbi dátumot is: 1961. február 27., Kossuth Rádió 20.25 – 22.00 [url] https://www.mixcloud.com/Szelerailway/a-gy%C5%91ztes-ismeretelen-dalj%C3%A1t%C3%A9k-gyerekeknek/; Erről a linkről meghallgatható a daljáték teljes rádiófelvétele [/url] Előadják az MRT gyermekkórusának tagjai és szólistái. Karigazgató: Botka Valéria Közreműködik az MRT Kamarazenekara. Vezényel: Csányi László Szereposztás: Marika – Farkas Teréz és Balogh Viktória Juli – Kincses Vera és Szabó Márta Márta – Tahi Éva Panni – Makra Zsuzsa Csibi – Kovács Eszter és Széll Zsuzsa Dánér Marci – Debreczeni Nándor és Kecskédi István Gyurka – Veszprémi András és Bánhegyi Róbert Gozmán Jóska – Magyar István Kollár Béni – Feledi Balázs Zsűritagok: Balogh Ilona és Baráth Gabriella Lányok – Szőke Enikő és Keresztűri Mária Egy fiú – Bartos Gábor Pistike – Kószás László Kalauz – Tegzes István Konferanszié – Nagy Éva Orvos – Domahidy László Házfelügyelőné – Kiss Manyi Cukrásznő – Madaras Vilma Eladó – Balázs Ferenc Szemes Vince – Petrik József Zenei rendező: Czigány György Rendező: László Endre A Gyermekrádió műsora
Az interjúban említett, a Rádió Gyermekkórusának tagjai által előadott rádiódaljáték stúdiófelvétele: Ránki György – Hárs László: A győztes ismeretlen Daljáték gyermekeknek A bemutató ideje az ötvenes évek vége. Találtam egy későbbi dátumot is: 1961. február 27., Kossuth Rádió 20.25 – 22.00 [url] https://www.mixcloud.com/Szelerailway/a-gy%C5%91ztes-ismeretelen-dalj%C3%A1t%C3%A9k-gyerekeknek/; Erről a linkről meghallgatható a daljáték teljes rádiófelvétele [/url] Előadják az MRT gyermekkórusának tagjai és szólistái. Karigazgató: Botka Valéria Közreműködik az MRT Kamarazenekara. Vezényel: Csányi László Szereposztás: Marika – Farkas Teréz és Balogh Viktória Juli – Kincses Vera és Szabó Márta Márta – Tahi Éva Panni – Makra Zsuzsa Csibi – Kovács Eszter és Széll Zsuzsa Dánér Marci – Debreczeni Nándor és Kecskédi István Gyurka – Veszprémi András és Bánhegyi Róbert Gozmán Jóska – Magyar István Kollár Béni – Feledi Balázs Zsűritagok: Balogh Ilona és Baráth Gabriella Lányok – Szőke Enikő és Keresztűri Mária Egy fiú – Bartos Gábor Pistike – Kószás László Kalauz – Tegzes István Konferanszié – Nagy Éva Orvos – Domahidy László Házfelügyelőné – Kiss Manyi Cukrásznő – Madaras Vilma Eladó – Balázs Ferenc Szemes Vince – Petrik József Zenei rendező: Czigány György Rendező: László Endre A Gyermekrádió műsora
989 Búbánat 2017-08-05 21:08:31
Egy régi interjú • Nógrád, 1980-05-09 / 107. szám [url] https://library.hungaricana.hu/hu/view/NogradMegyeiHirlap_1980_05/?pg=55&layout=s; Villanófényben: Kincses Veronika [/url] „— Ha kiállok a színpadra, sosem úgy teszem, hogy „Ide figyeljenek emberek”, most jön Kincses Veronika, a csodanő! A színpadon megszűnik Kincses Veronika, csak Mimi van, Manon van, csak az van, amit a kottában a zeneszerző leírt, csak a zenében elmondott ember van. Szeretnék úgy belebújni a figura bőrébe, hogy a közönség velem sírjon, vagy nevessen. Közhely ez, de az éneklés mit sem ér, ha a magam élményét - Pucciniul, Mozartul stb. - tovább nem adhatom. Nem kívánom tehát a nézőt, a hallgatót elidegeníteni. Látványt: színészi játékot és „hallványt”: énekszót szeretnék adni. Úgy, hogy aki hallgat, talán elmondhassa magában egyszer-egyszer: milyen jó, hogy ember vagyok.”
Egy régi interjú • Nógrád, 1980-05-09 / 107. szám [url] https://library.hungaricana.hu/hu/view/NogradMegyeiHirlap_1980_05/?pg=55&layout=s; Villanófényben: Kincses Veronika [/url] „— Ha kiállok a színpadra, sosem úgy teszem, hogy „Ide figyeljenek emberek”, most jön Kincses Veronika, a csodanő! A színpadon megszűnik Kincses Veronika, csak Mimi van, Manon van, csak az van, amit a kottában a zeneszerző leírt, csak a zenében elmondott ember van. Szeretnék úgy belebújni a figura bőrébe, hogy a közönség velem sírjon, vagy nevessen. Közhely ez, de az éneklés mit sem ér, ha a magam élményét - Pucciniul, Mozartul stb. - tovább nem adhatom. Nem kívánom tehát a nézőt, a hallgatót elidegeníteni. Látványt: színészi játékot és „hallványt”: énekszót szeretnék adni. Úgy, hogy aki hallgat, talán elmondhassa magában egyszer-egyszer: milyen jó, hogy ember vagyok.”
988 Búbánat 2017-07-20 13:03:04
[url] http://faymiklos.hu/2017/07/11/zenesz_vagyok; Szilágyi Béla: "A zene érdekelt, és az irodalom" [/url] FIDELIO.HU, 2017.07.11. 15:31 Szilágyi Béla három évtized éneklés után döntött úgy, hogy szakmai nyugdíjba vonul, végül nézőtéri felügyelő lett az Operaházban. Hogy miért határozott így, és mi történt ezután, arról Fáy Miklós kérdezte.
[url] http://faymiklos.hu/2017/07/11/zenesz_vagyok; Szilágyi Béla: "A zene érdekelt, és az irodalom" [/url] FIDELIO.HU, 2017.07.11. 15:31 Szilágyi Béla három évtized éneklés után döntött úgy, hogy szakmai nyugdíjba vonul, végül nézőtéri felügyelő lett az Operaházban. Hogy miért határozott így, és mi történt ezután, arról Fáy Miklós kérdezte.
987 macskás 2017-07-19 19:14:28
987
987
986 Búbánat 2017-07-19 13:13:21
A Bartók Rádió ma esti műsorán szerepel 19.35 – 20.41 Kováts Kolos áriaestje Km. a Magyar Rádió Énekkara (karig.: Sapszon Ferenc) és a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara Vezényel: Oberfrank Géza 1. Mozart: a) Figaro házassága - Nyitány, b) Don Giovanni - Regiszterária, c) A varázsfuvola - Sarastro F-dúr áriája, II. felv., 2. Rossini: A sevillai borbély - a) Rágalomária, b) Viharzene 3. Gounod: Faust - a) Mefisztó rondója, b) Keringő, II. felv. 4. Glinka: Ivan Szuszanyin - Szuszanyin áriája, IV. felv. 5. Csajkovszkij: Anyegin - a) Gremin áriája, III. felv., b) Polonéz 6. Muszorgszkij: Borisz Godunov - Borisz monológja, II. felv. 7. Erkel: Bánk bán - a) Palotás, b) Bánk áriája, II. felv. (Csepeli Munkásotthon, 1975. június.16.) (Ism. július 31., 12.36
A Bartók Rádió ma esti műsorán szerepel 19.35 – 20.41 Kováts Kolos áriaestje Km. a Magyar Rádió Énekkara (karig.: Sapszon Ferenc) és a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara Vezényel: Oberfrank Géza 1. Mozart: a) Figaro házassága - Nyitány, b) Don Giovanni - Regiszterária, c) A varázsfuvola - Sarastro F-dúr áriája, II. felv., 2. Rossini: A sevillai borbély - a) Rágalomária, b) Viharzene 3. Gounod: Faust - a) Mefisztó rondója, b) Keringő, II. felv. 4. Glinka: Ivan Szuszanyin - Szuszanyin áriája, IV. felv. 5. Csajkovszkij: Anyegin - a) Gremin áriája, III. felv., b) Polonéz 6. Muszorgszkij: Borisz Godunov - Borisz monológja, II. felv. 7. Erkel: Bánk bán - a) Palotás, b) Bánk áriája, II. felv. (Csepeli Munkásotthon, 1975. június.16.) (Ism. július 31., 12.36
985 Búbánat 2017-07-14 13:17:32
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2017/07/03/kalmandy_mihaly_legyenek_hus-ver_figurak_a_szinpadon/; Kálmándy Mihály: "Legyenek hús-vér figurák a színpadon!” [/url] CSABAI MÁTÉ, FIDELIO.HU 2017.07.03. 09: Kálmándy Mihályt végtelenül érdeklik azok a karakterek, akiket a színpadon játszik. Jagóról, Scarpiáról és a Margitszigeti Szabadtéri Színpadra készülő Trubadúrról is kérdeztük a baritonénekest.
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2017/07/03/kalmandy_mihaly_legyenek_hus-ver_figurak_a_szinpadon/; Kálmándy Mihály: "Legyenek hús-vér figurák a színpadon!” [/url] CSABAI MÁTÉ, FIDELIO.HU 2017.07.03. 09: Kálmándy Mihályt végtelenül érdeklik azok a karakterek, akiket a színpadon játszik. Jagóról, Scarpiáról és a Margitszigeti Szabadtéri Színpadra készülő Trubadúrról is kérdeztük a baritonénekest.
984 Búbánat 2017-07-12 11:45:36
[url] http://operavilag.net/interjuk/gildatol-gildaig/; Gildától Gildáig [/url] Opera-vilag.net, 2017. július 10. Szemere Zita 2014 óta az Operaház magánénekesnője, számos szerepét követően a nyár elején Gildaként is debütált az Operaház színpadán. Az elmúlt és a következő évadról beszélgettünk vele. KOVÁCS ALEXANDRA és FAZEKAS JÚLIA interjúja „– Vidám szerepek után idén Gilda voltál, jövőre pedig Melinda a Bánk bánban. Milyen az átállás? – Úgy érzem, a karakteremhez közel állnak a komikus szerepek. A többiek, azt hiszem, vidám embernek tarthatnak. De ahogy ez lenni szokott, belül egész más folyamatok zajlanak. Az a vidámság, ami kifelé látszik, belül másképp néz ki. Hiába kedves és vidám valaki, nagyon sok dráma zajlik benne. Eddig arra volt lehetőségem, hogy a vidám oldalamat mutassam meg inkább, és szeretem ezt a vonalat, önfeledten lehet benne lubickolni. Érdekes persze, hogy az első szerepem nem ilyen volt, de utána megadta a sors, hogy másban is kipróbáljam magam. Nagyon szeretem a vígoperai szerepeimet, akár Blondét vagy Norinát. Melinda nagy falat. Egy újabb lépcsőfok afelé, hogy az ember megvalósítsa önmagát és bizonyítani tudjon – főleg magának. Melinda érett nő, akinek gyereke van. Nagy kihívás a karakter, de hangilag is az: drámaibb színt kíván. Az én esetemben fontos, hogy mindez ne menjen a hang rovására, mert nekem nem drámai, hanem lírai koloratúrszoprán hangom van. Ez összetett feladat, sokat kell rajta dolgozni, de nagyon várom. Már próbálunk az őszi premierre, aztán kisebb szünet jön, és augusztusban folytatjuk a munkát. Kertesi Ingrid, a tanárom énekelte már a szerepet, így biztos vagyok benne, hogy mindenben segíteni fog nekem a siker érdekében. Vidnyánszky Attila rendezéséről pedig elöljáróban annyit, hogy nagyon hiteles és jó lesz: szerintem mindenkinek oda fog tapadni a szeme a színpadra. Ha két szereplő csak áll, olyankor a háttérben történik valami, szinte filmszerűen – nagyszerű lesz.”
[url] http://operavilag.net/interjuk/gildatol-gildaig/; Gildától Gildáig [/url] Opera-vilag.net, 2017. július 10. Szemere Zita 2014 óta az Operaház magánénekesnője, számos szerepét követően a nyár elején Gildaként is debütált az Operaház színpadán. Az elmúlt és a következő évadról beszélgettünk vele. KOVÁCS ALEXANDRA és FAZEKAS JÚLIA interjúja „– Vidám szerepek után idén Gilda voltál, jövőre pedig Melinda a Bánk bánban. Milyen az átállás? – Úgy érzem, a karakteremhez közel állnak a komikus szerepek. A többiek, azt hiszem, vidám embernek tarthatnak. De ahogy ez lenni szokott, belül egész más folyamatok zajlanak. Az a vidámság, ami kifelé látszik, belül másképp néz ki. Hiába kedves és vidám valaki, nagyon sok dráma zajlik benne. Eddig arra volt lehetőségem, hogy a vidám oldalamat mutassam meg inkább, és szeretem ezt a vonalat, önfeledten lehet benne lubickolni. Érdekes persze, hogy az első szerepem nem ilyen volt, de utána megadta a sors, hogy másban is kipróbáljam magam. Nagyon szeretem a vígoperai szerepeimet, akár Blondét vagy Norinát. Melinda nagy falat. Egy újabb lépcsőfok afelé, hogy az ember megvalósítsa önmagát és bizonyítani tudjon – főleg magának. Melinda érett nő, akinek gyereke van. Nagy kihívás a karakter, de hangilag is az: drámaibb színt kíván. Az én esetemben fontos, hogy mindez ne menjen a hang rovására, mert nekem nem drámai, hanem lírai koloratúrszoprán hangom van. Ez összetett feladat, sokat kell rajta dolgozni, de nagyon várom. Már próbálunk az őszi premierre, aztán kisebb szünet jön, és augusztusban folytatjuk a munkát. Kertesi Ingrid, a tanárom énekelte már a szerepet, így biztos vagyok benne, hogy mindenben segíteni fog nekem a siker érdekében. Vidnyánszky Attila rendezéséről pedig elöljáróban annyit, hogy nagyon hiteles és jó lesz: szerintem mindenkinek oda fog tapadni a szeme a színpadra. Ha két szereplő csak áll, olyankor a háttérben történik valami, szinte filmszerűen – nagyszerű lesz.”
983 Búbánat 2017-05-15 12:55:04
[url] http://www.mediaklikk.hu/video/mma-portre-sorozat-izzas-es-meltosag-bede-fazekas-csaba-kossuth-dijas-operaenekes-portreja-2017-05-07-i-adas/; A Magyar Művészeti Akadémia portrésorozata - "Izzás és méltóság" - Bede-Fazekas Csaba [/url]
[url] http://www.mediaklikk.hu/video/mma-portre-sorozat-izzas-es-meltosag-bede-fazekas-csaba-kossuth-dijas-operaenekes-portreja-2017-05-07-i-adas/; A Magyar Művészeti Akadémia portrésorozata - "Izzás és méltóság" - Bede-Fazekas Csaba [/url]
982 Búbánat 2017-02-26 09:22:29
Bartók Rádió mai műsorán, 16.00 – 18.30 Lemezelő - nem csak gyűjtőknek In memoriam Takács Klára (1945-2017) Pályatársai (Kovács Eszter és Gulyás Dénes) emlékeznek, valamint megismételjük a 2015. október 18-án sugárzott műsorunkat, melyben a Kossuth díjas művésznő legkedvesebb felvételeiről mesélt. Műsorvezető: Madarász Zsolt Szerkesztő: Bánkövi Gyula
Bartók Rádió mai műsorán, 16.00 – 18.30 Lemezelő - nem csak gyűjtőknek In memoriam Takács Klára (1945-2017) Pályatársai (Kovács Eszter és Gulyás Dénes) emlékeznek, valamint megismételjük a 2015. október 18-án sugárzott műsorunkat, melyben a Kossuth díjas művésznő legkedvesebb felvételeiről mesélt. Műsorvezető: Madarász Zsolt Szerkesztő: Bánkövi Gyula
981 Búbánat 2017-02-20 15:32:58
[url] https://www.youtube.com/watch?v=3G4O9wZVCEM; Puccini: Három részlet a „Bohémélet"-ből (Mimi áriája, Rodolph áriája, duett) [/url] Előadják: Kriszta Kinga, Horváth István, zongorán kísér: Katona Anikó. A Harmónia Orvosklub estje a Semmelweis Szalonban, 2014. máj. 8. Az Opera-vilag.net oldalon található egy cikk: „ Szerelem a színpadon és az életben” - „Operaénekes-párok, akik a magánéletben is összetartoznak.” KONDOR KATA riportja /2017. február 14./ Ebből a cikkből idézek egy részt: „A Kriszta Kinga–Horváth István házaspár a hasonló életvitelben és a közös tapasztalatokban látja az azonos foglalkozás legnagyobb előnyét. „Mivel nagyrészt itthon lépünk fel, minden szabadidőnket együtt tudjuk eltölteni, akár azt a keveset is, ami a próbák között van” – mondják. – „A másik előny, hogy mivel mindketten énekesek vagyunk, könnyebben tudjuk megbeszélni a szakmai kudarcokat, illetve sikereket.” Kisgyermekes családként ugyanakkor nehéz megoldaniuk, hogy ki vigyázzon a kislányukra, amikor együtt lépnek fel. „Az egyeztetés az egyik legnehezebb feladat! Mivel a nagyszülők 100, illetve 220 kilométerre laknak tőlünk, mióta Kinga újra visszatért a színpadra Hanga születése után, az alapos tervezés elengedhetetlen. Sajnos a bölcsivel együtt jár a váratlan betegségek változatos skálája is, gyakran minden borul, és bizony barátok, testvérek, rokonok segítsége nélkül nagy bajban lennénk… Szerencsére segítő kéz mindig van! Köszönjük nekik!” – hangsúlyozza István. A pár ugyanakkor örülne a jövőben még több közös fellépésnek: „Eddig csak egyetlen egy operában énekeltünk együtt, a Falstaffban Pécsett, abban is csak egy előadás erejéig, így hosszasan tudnám sorolni az operákat, amikben jó volna együtt fellépni: legszívesebben a Rigolettóban, a Traviatában és a Bohéméletben énekelnék Kingával” – mondja a tenorista.”
[url] https://www.youtube.com/watch?v=3G4O9wZVCEM; Puccini: Három részlet a „Bohémélet"-ből (Mimi áriája, Rodolph áriája, duett) [/url] Előadják: Kriszta Kinga, Horváth István, zongorán kísér: Katona Anikó. A Harmónia Orvosklub estje a Semmelweis Szalonban, 2014. máj. 8. Az Opera-vilag.net oldalon található egy cikk: „ Szerelem a színpadon és az életben” - „Operaénekes-párok, akik a magánéletben is összetartoznak.” KONDOR KATA riportja /2017. február 14./ Ebből a cikkből idézek egy részt: „A Kriszta Kinga–Horváth István házaspár a hasonló életvitelben és a közös tapasztalatokban látja az azonos foglalkozás legnagyobb előnyét. „Mivel nagyrészt itthon lépünk fel, minden szabadidőnket együtt tudjuk eltölteni, akár azt a keveset is, ami a próbák között van” – mondják. – „A másik előny, hogy mivel mindketten énekesek vagyunk, könnyebben tudjuk megbeszélni a szakmai kudarcokat, illetve sikereket.” Kisgyermekes családként ugyanakkor nehéz megoldaniuk, hogy ki vigyázzon a kislányukra, amikor együtt lépnek fel. „Az egyeztetés az egyik legnehezebb feladat! Mivel a nagyszülők 100, illetve 220 kilométerre laknak tőlünk, mióta Kinga újra visszatért a színpadra Hanga születése után, az alapos tervezés elengedhetetlen. Sajnos a bölcsivel együtt jár a váratlan betegségek változatos skálája is, gyakran minden borul, és bizony barátok, testvérek, rokonok segítsége nélkül nagy bajban lennénk… Szerencsére segítő kéz mindig van! Köszönjük nekik!” – hangsúlyozza István. A pár ugyanakkor örülne a jövőben még több közös fellépésnek: „Eddig csak egyetlen egy operában énekeltünk együtt, a Falstaffban Pécsett, abban is csak egy előadás erejéig, így hosszasan tudnám sorolni az operákat, amikben jó volna együtt fellépni: legszívesebben a Rigolettóban, a Traviatában és a Bohéméletben énekelnék Kingával” – mondja a tenorista.”
980 Búbánat 2017-01-20 12:08:34
Bartók Rádió ma esti műsorán 19.00 -19.35 Arckép Sólyom-Nagy Sándor operaénekes Beszélgetőtárs – szerkesztő: Katona Márta (Ism. hétfő, 9.30)
Bartók Rádió ma esti műsorán 19.00 -19.35 Arckép Sólyom-Nagy Sándor operaénekes Beszélgetőtárs – szerkesztő: Katona Márta (Ism. hétfő, 9.30)
979 Búbánat 2016-12-04 13:32:07
Bartók Rádió, ma délután: 16.00 – 18.30 Lemezelő - nem csak gyűjtőknek I. Muzsikus legendák: Maleczky Oszkár operaénekes. Vendég: László Ferenc kritikus. II. Marton Évával Verdi szerepeit hallgatva (I. rész). Mv.: Madarász Zsolt Szerk.: Bánkövi Gyula
Bartók Rádió, ma délután: 16.00 – 18.30 Lemezelő - nem csak gyűjtőknek I. Muzsikus legendák: Maleczky Oszkár operaénekes. Vendég: László Ferenc kritikus. II. Marton Évával Verdi szerepeit hallgatva (I. rész). Mv.: Madarász Zsolt Szerk.: Bánkövi Gyula
978 Búbánat 2016-11-22 16:05:32
Kasza Katalin a Fészekben A költő-operaénekessel Katalin-napon beszélget Fülöp Attila Katalin-napi köszöntőre invitál november 25-én este 19 órától a Fészek Művészklub: a Színházteremben Fülöp Attila műsorvezető beszélget Kasza Katalin operaénekessel, költővel. A műsorban a művésznő pályafutásának felidézése mellett költeményeiből is előad, majd a műsort követően dedikálja is eddig megjelent három verseskötetét (Körről körre; Jajok kék kövek közt; Egy lélek útja a mindenségben – Kundry-versek). Jegyek 1500 Ft-os áron válthatók;
Kasza Katalin a Fészekben A költő-operaénekessel Katalin-napon beszélget Fülöp Attila Katalin-napi köszöntőre invitál november 25-én este 19 órától a Fészek Művészklub: a Színházteremben Fülöp Attila műsorvezető beszélget Kasza Katalin operaénekessel, költővel. A műsorban a művésznő pályafutásának felidézése mellett költeményeiből is előad, majd a műsort követően dedikálja is eddig megjelent három verseskötetét (Körről körre; Jajok kék kövek közt; Egy lélek útja a mindenségben – Kundry-versek). Jegyek 1500 Ft-os áron válthatók;
977 Búbánat 2016-11-05 11:03:41
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2016/10/29/jatszani_is_engedd/; „Játszani is engedd” – interjú Pasztircsák Polinával [/url] GÖRÖMBEY G. SZILÁRD Fidelio.hu, 2016.10.29. 14:03 Miközben a következő évadban harmadízben ölti magára Violetta alakját, s először énekli Bess szerepét a Porgy és Bess-ből Pasztircsák Polina, az Opera fiatal szopránja leginkább bolondozni szeretne már a színpadon. – Amikor 2005-ben először hallottam énekelni a Nyesztyerenko-kurzuson, egyből arra gondoltam, hogy végre van valaki, akinek számos egyéb erőssége mellett belülről sugárzó és szép is a hangja. Van-e bármilyen értelme egy énekes megítélése szempontjából ennek a kifejezésnek? – Számomra mindenképpen, hallgatóként és előadóként egyaránt. Nyilván önmagában a voce színe sokat elárul az illető személyiségéről, de önmagában ez is csak olyan, mint a tehetség: jó, ha van, de egy komoly pályaív befutásához messze nem elég. Képezni, vigyázni kell rá, mert el lehet rontani, meg lehet keményíteni."
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2016/10/29/jatszani_is_engedd/; „Játszani is engedd” – interjú Pasztircsák Polinával [/url] GÖRÖMBEY G. SZILÁRD Fidelio.hu, 2016.10.29. 14:03 Miközben a következő évadban harmadízben ölti magára Violetta alakját, s először énekli Bess szerepét a Porgy és Bess-ből Pasztircsák Polina, az Opera fiatal szopránja leginkább bolondozni szeretne már a színpadon. – Amikor 2005-ben először hallottam énekelni a Nyesztyerenko-kurzuson, egyből arra gondoltam, hogy végre van valaki, akinek számos egyéb erőssége mellett belülről sugárzó és szép is a hangja. Van-e bármilyen értelme egy énekes megítélése szempontjából ennek a kifejezésnek? – Számomra mindenképpen, hallgatóként és előadóként egyaránt. Nyilván önmagában a voce színe sokat elárul az illető személyiségéről, de önmagában ez is csak olyan, mint a tehetség: jó, ha van, de egy komoly pályaív befutásához messze nem elég. Képezni, vigyázni kell rá, mert el lehet rontani, meg lehet keményíteni."
976 Búbánat 2016-08-21 10:40:35
[url] http://operavilag.net/kaleidoszkop/marton-eva-kapta-a-szent-istvan-rendet/; Marton Éva kapta a Szent István-rendet [/url] 2016. augusztus 20. Operavilag.net/MTI A világhírű szoprán augusztus 20-án a Sándor-palotában vehette át a legmagasabb magyar állami kitüntetést. [url] http://operavilag.net/kategoria-nelkuli/meghatodottsaggal-fogadta-az-elismerest-marton-eva/; Meghatódottsággal fogadta az elismerést Marton Éva [/url] Operavilag.net/MTI - 2016. augusztus 20. [url] http://operavilag.net/kaleidoszkop/felvetelelek_amelyekert-szeretjuk-marton-evat/; Felvételek, amelyekért szeretjük Marton Évát [/url] Operavilag.net, 2016. augusztus 20. Bóka Gábor Marton Éva pályafutása az egyik legalaposabban dokumentált énekeskarrier az elmúlt fél évszázadban – ennek legszebb momentumaiból válogatunk Giuseppe Verdi: Attila – Odabella „A korai Verdi-opera az 1972-es nyár szenzációja volt a Margitszigeten: mint oly sokszor, most is Lamberto Gardelli kezdeményezte a ritkán játszott mű bemutatását – s a karmesteri produkció mellett a szereposztás is fontos szerepet játszott abban, hogy az előadás legendássá váljon. Két fiatal, pályája kezdetén álló művész lépett fel a két főszerepben: Gregor József igazi barbár Attilájával Marton Éva energikus, szenvedélytől fűtött, bosszúszomjas Odabellája állt szemben – először, de nem utoljára mutatva meg nekünk azt a Marton Évát, akinek színpadi alakításaitól igazán lehet félni.”
[url] http://operavilag.net/kaleidoszkop/marton-eva-kapta-a-szent-istvan-rendet/; Marton Éva kapta a Szent István-rendet [/url] 2016. augusztus 20. Operavilag.net/MTI A világhírű szoprán augusztus 20-án a Sándor-palotában vehette át a legmagasabb magyar állami kitüntetést. [url] http://operavilag.net/kategoria-nelkuli/meghatodottsaggal-fogadta-az-elismerest-marton-eva/; Meghatódottsággal fogadta az elismerést Marton Éva [/url] Operavilag.net/MTI - 2016. augusztus 20. [url] http://operavilag.net/kaleidoszkop/felvetelelek_amelyekert-szeretjuk-marton-evat/; Felvételek, amelyekért szeretjük Marton Évát [/url] Operavilag.net, 2016. augusztus 20. Bóka Gábor Marton Éva pályafutása az egyik legalaposabban dokumentált énekeskarrier az elmúlt fél évszázadban – ennek legszebb momentumaiból válogatunk Giuseppe Verdi: Attila – Odabella „A korai Verdi-opera az 1972-es nyár szenzációja volt a Margitszigeten: mint oly sokszor, most is Lamberto Gardelli kezdeményezte a ritkán játszott mű bemutatását – s a karmesteri produkció mellett a szereposztás is fontos szerepet játszott abban, hogy az előadás legendássá váljon. Két fiatal, pályája kezdetén álló művész lépett fel a két főszerepben: Gregor József igazi barbár Attilájával Marton Éva energikus, szenvedélytől fűtött, bosszúszomjas Odabellája állt szemben – először, de nem utoljára mutatva meg nekünk azt a Marton Évát, akinek színpadi alakításaitól igazán lehet félni.”
975 Búbánat 2016-07-21 10:23:26
Kossuth Rádió 14.05 – 14.30 Arcvonások - Hankiss Ilona operaénekes Lírai és koloratúrszerepek sokaságát énekelte mióta 1956-ban Debrecenben debütált, majd 1965-től az Operaház magánénekese lett. Művészi feladatai mellett interjúkat készített pályatársaival igazgató-főrendezőktől a páholyos néniig, hogy megörökítse a HÁZ függöny előtti és mögötti életét az általa "arany korszak"-nak nevezett évektől napjainkig. Riporter: Cservenka Judit Szerkesztő: ifj. Tóth György (Ismétlés: ma, 23.11 óra) Lexikon szócikk: (Debrecen, 1935. nov. 6.– ): énekesnő (szoprán). Énektanulmányait a Zak-n Sallay Józsa és Hoór-Tempis Erzsébet irányításával végezte. 1956-ban debütált a debreceni Csokonai Színházban Oscarként (Verdi: Az álarcosbál). 1965-től az Operaház magánénekese. Repertoárjához elsősorban lírai és koloratúrszubrett szerepek tartoznak. Európa számos országában vendégszerepelt. Liszt Ferenc-díjas (1963). F.Sz. Norina (Donizetti: Don Pasquale); Pamina (Mozart: A varázsfuvola); Blonde (Mozart: Szöktetés a szerájból).
Kossuth Rádió 14.05 – 14.30 Arcvonások - Hankiss Ilona operaénekes Lírai és koloratúrszerepek sokaságát énekelte mióta 1956-ban Debrecenben debütált, majd 1965-től az Operaház magánénekese lett. Művészi feladatai mellett interjúkat készített pályatársaival igazgató-főrendezőktől a páholyos néniig, hogy megörökítse a HÁZ függöny előtti és mögötti életét az általa "arany korszak"-nak nevezett évektől napjainkig. Riporter: Cservenka Judit Szerkesztő: ifj. Tóth György (Ismétlés: ma, 23.11 óra) Lexikon szócikk: (Debrecen, 1935. nov. 6.– ): énekesnő (szoprán). Énektanulmányait a Zak-n Sallay Józsa és Hoór-Tempis Erzsébet irányításával végezte. 1956-ban debütált a debreceni Csokonai Színházban Oscarként (Verdi: Az álarcosbál). 1965-től az Operaház magánénekese. Repertoárjához elsősorban lírai és koloratúrszubrett szerepek tartoznak. Európa számos országában vendégszerepelt. Liszt Ferenc-díjas (1963). F.Sz. Norina (Donizetti: Don Pasquale); Pamina (Mozart: A varázsfuvola); Blonde (Mozart: Szöktetés a szerájból).
974 Búbánat 2016-07-17 23:16:31
[url] http://operavilag.net/interjuk/a-muveszetnek-mindig-meg-kell-ujulnia/; „A művészetnek mindig meg kell újulnia” [/url] Operavilag.net, 2016. július 15. Kovácsházi István számos előadásban szerepelt az elmúlt szezonban – köztük A walkürben is, amelyben Siegmundot alakította. Az évad végén a Magyar Állami Operaház Kamaraénekese címmel kitüntetett művész beszélgetésünk során az évadbeli szerepekről és rendezésekről, valamint a Ring következő darabjáról, a Siegfriedről is mesélt. KOVÁCS ALEXANDRA interjúja
[url] http://operavilag.net/interjuk/a-muveszetnek-mindig-meg-kell-ujulnia/; „A művészetnek mindig meg kell újulnia” [/url] Operavilag.net, 2016. július 15. Kovácsházi István számos előadásban szerepelt az elmúlt szezonban – köztük A walkürben is, amelyben Siegmundot alakította. Az évad végén a Magyar Állami Operaház Kamaraénekese címmel kitüntetett művész beszélgetésünk során az évadbeli szerepekről és rendezésekről, valamint a Ring következő darabjáról, a Siegfriedről is mesélt. KOVÁCS ALEXANDRA interjúja
973 Búbánat 2016-07-14 22:42:06
[url] http://nepszava.hu/cikk/1099664-komlosi-ildiko-kinyitni-mind-a-het-ajtot; Komlósi Ildikó: „kinyitni mind a hét ajtót” [/url] Népszava|2016. júl 12. 05:45 Retkes Attila Szombathelyen egész héten zajlik a Nemzetközi Bartók Szeminárium és Fesztivál hagyományos – de tartalmilag és formailag is megújított – programsorozata. Az opera és dal mesterkurzust a világszerte elismert Komlósi Ildikó tartja […]. Az idén tavasszal Kossuth-díjjal kitüntetett mezzoszopránnal pályájáról, tanítási módszeréről, fontos és aktuális szerepeiről (Amneris, Judit) beszélgettünk.
[url] http://nepszava.hu/cikk/1099664-komlosi-ildiko-kinyitni-mind-a-het-ajtot; Komlósi Ildikó: „kinyitni mind a hét ajtót” [/url] Népszava|2016. júl 12. 05:45 Retkes Attila Szombathelyen egész héten zajlik a Nemzetközi Bartók Szeminárium és Fesztivál hagyományos – de tartalmilag és formailag is megújított – programsorozata. Az opera és dal mesterkurzust a világszerte elismert Komlósi Ildikó tartja […]. Az idén tavasszal Kossuth-díjjal kitüntetett mezzoszopránnal pályájáról, tanítási módszeréről, fontos és aktuális szerepeiről (Amneris, Judit) beszélgettünk.
972 Búbánat 2016-06-07 19:14:36
Kincses Veronika lesz a vendége a televízió ma esti Önök kérték című adásának. Duna TV 20.20 -21.30
Kincses Veronika lesz a vendége a televízió ma esti Önök kérték című adásának. Duna TV 20.20 -21.30
971 Búbánat 2016-05-24 10:45:57
[url] http://webradio.hu/hirek/kultura/berkes_janos_operaenekes_70_eves; Berkes János operaénekes 70 éves [/url] Webradio.hu Kultúra, 2016. május 24. „Az éneklés szeretete töretlen bennem, mindig is az volt, ez van számomra megírva” – mondta az MTI-nek a Magyar Állami Operaház örökös tagja.
[url] http://webradio.hu/hirek/kultura/berkes_janos_operaenekes_70_eves; Berkes János operaénekes 70 éves [/url] Webradio.hu Kultúra, 2016. május 24. „Az éneklés szeretete töretlen bennem, mindig is az volt, ez van számomra megírva” – mondta az MTI-nek a Magyar Állami Operaház örökös tagja.
970 Werbőczy 2016-05-23 08:20:24
Az énekesek általában mindig a másikkal foglalkoznak, ahelyett, hogy magukban keresnék a hibát! Ez egy tipikus nemszereteminterjú!
Az énekesek általában mindig a másikkal foglalkoznak, ahelyett, hogy magukban keresnék a hibát! Ez egy tipikus nemszereteminterjú!
968 IVA 2016-05-21 23:40:46 [Válasz erre: 966 Pristaldus 2016-05-21 20:48:51]
Ahogy szeretjük, ha az énekesek egyéniségek a színpadon, úgy civilben sem baj, ha nem egyformák. Én szeretem, ha a művészek elegánsan járnak, az utca közönségét is megtisztelik igényességükkel. A fésű használatát kötelezővé tenném. Ez sem egészen más gondolat, mint „általában az emberek”é.
Ahogy szeretjük, ha az énekesek egyéniségek a színpadon, úgy civilben sem baj, ha nem egyformák. Én szeretem, ha a művészek elegánsan járnak, az utca közönségét is megtisztelik igényességükkel. A fésű használatát kötelezővé tenném. Ez sem egészen más gondolat, mint „általában az emberek”é.
967 IVA 2016-05-21 23:37:16 [Válasz erre: 961 Búbánat 2016-05-21 15:57:12]
Az Aidák fején akkoriban nem látszott, hogy vörös, hiszen tisztességesen barnára voltak festve. Csak ma néznek ki úgy a fekete jelmezben, mint a gondosan kivéreztetett tyúkok. (Bocsánat, Mohácsi megérdemel ennyi poézist.)
Az Aidák fején akkoriban nem látszott, hogy vörös, hiszen tisztességesen barnára voltak festve. Csak ma néznek ki úgy a fekete jelmezben, mint a gondosan kivéreztetett tyúkok. (Bocsánat, Mohácsi megérdemel ennyi poézist.)
966 Pristaldus 2016-05-21 20:48:51 [Válasz erre: 965 parampampoli 2016-05-21 20:11:27]
Név nélkül is csúnyán szólt a kollégáiról, arról nem beszélve, hogy utólag is utána lehetne nézni, hogy kikkel, melyik tenorral és baritonnal énekelt az Aidában! És miért zavarta, hogy más énekesnők nercben és kisminkelve jártak vele ellentétben? Lehet, hogy ők nem szerettek volna mosónőnek kinézni!
Név nélkül is csúnyán szólt a kollégáiról, arról nem beszélve, hogy utólag is utána lehetne nézni, hogy kikkel, melyik tenorral és baritonnal énekelt az Aidában! És miért zavarta, hogy más énekesnők nercben és kisminkelve jártak vele ellentétben? Lehet, hogy ők nem szerettek volna mosónőnek kinézni!
965 parampampoli 2016-05-21 20:11:27 [Válasz erre: 964 Pristaldus 2016-05-21 20:02:07]
Nos, igen, kilóg a lóláb erősen... én pl emlékszem, hogy majdnem megszakadt a Chenier fináléban, de még Tatjánában is szülési fájdalomra emlékeztető görcsökkel próbált nagy hangot kiadni magából. Nem sikerült... Ronda interjú és vélemény, annyi szent.
Nos, igen, kilóg a lóláb erősen... én pl emlékszem, hogy majdnem megszakadt a Chenier fináléban, de még Tatjánában is szülési fájdalomra emlékeztető görcsökkel próbált nagy hangot kiadni magából. Nem sikerült... Ronda interjú és vélemény, annyi szent.
964 Pristaldus 2016-05-21 20:02:07 [Válasz erre: 961 Búbánat 2016-05-21 15:57:12]
Ez a "mindenki vörös fejjel, dagadó erekkel a nyakán üvölt, ahogy csak a torkán kifér" mondat igencsak árulkodó! Ebben minden benne van! Sajnos BÉ hiába erőlködött, soha nem tudott nagy hangot kiadni magából, pedig a tv felvételeken nagyszerűen látszik, hogy eléggé dagadtak az erek a nyakán! A 70 szerepben sok olyan is volt, amit közepesen, vagy annál rosszabbul énekelt, és talán jobb lett volna kihagynia a repertoárból!
Ez a "mindenki vörös fejjel, dagadó erekkel a nyakán üvölt, ahogy csak a torkán kifér" mondat igencsak árulkodó! Ebben minden benne van! Sajnos BÉ hiába erőlködött, soha nem tudott nagy hangot kiadni magából, pedig a tv felvételeken nagyszerűen látszik, hogy eléggé dagadtak az erek a nyakán! A 70 szerepben sok olyan is volt, amit közepesen, vagy annál rosszabbul énekelt, és talán jobb lett volna kihagynia a repertoárból!
963 Cilike 2016-05-21 18:13:55 [Válasz erre: 962 parampampoli 2016-05-21 17:19:29]
Soha nem volt Verdi-énekes. Ahhoz másfajta hang kell.
Soha nem volt Verdi-énekes. Ahhoz másfajta hang kell.
962 parampampoli 2016-05-21 17:19:29 [Válasz erre: 961 Búbánat 2016-05-21 15:57:12]
Nagyon gyenge Aida volt. Ideológia nélkül is.
Nagyon gyenge Aida volt. Ideológia nélkül is.
961 Búbánat 2016-05-21 15:57:12
[url] http://www.kultura.hu/engem-valtozatossag-hajt; „Engem a változatosság hajt” – interjú Bátori Évával [/url] „Emlékszem, az utolsó Aida-előadásom rendkívül furcsa és meghatározó élmény volt. Álltam egy tercettben, a tenor egy lépéssel előttünk, mellettem a bariton, én a tercett egy adott pillanatában oldalra néztem, és azt láttam, hogy mindenki vörös fejjel, dagadó erekkel a nyakán üvölt, ahogy csak a torkán kifér. És akkor egy másodperc alatt átfutott az agyamon, hogy úristen, én itt állok a súgólyuk előtt, és egészen biztosan az én fejem is vörös és dagad az ér a nyakamon. És akkor elhatároztam, hogy soha többé nem akarok Aidát énekelni. Mert az éneklésnek ez az olimpikoni sportteljesítményre hajazó formája tőlem távol áll. Valakiknek megy, és én őket nagyon becsülöm. És azokat is tisztelem, akik öt vagy tíz szereppel csinálnak végig egy-egy karriert, mert annyira perfekcionisták, hogy azt a néhány szerepet tökéletesítik egész életükben. Engem a változatosság hajt. Sosem számoltam igazán össze, de ha hetven szerepet nem énekeltem, akkor egyet sem.”
[url] http://www.kultura.hu/engem-valtozatossag-hajt; „Engem a változatosság hajt” – interjú Bátori Évával [/url] „Emlékszem, az utolsó Aida-előadásom rendkívül furcsa és meghatározó élmény volt. Álltam egy tercettben, a tenor egy lépéssel előttünk, mellettem a bariton, én a tercett egy adott pillanatában oldalra néztem, és azt láttam, hogy mindenki vörös fejjel, dagadó erekkel a nyakán üvölt, ahogy csak a torkán kifér. És akkor egy másodperc alatt átfutott az agyamon, hogy úristen, én itt állok a súgólyuk előtt, és egészen biztosan az én fejem is vörös és dagad az ér a nyakamon. És akkor elhatároztam, hogy soha többé nem akarok Aidát énekelni. Mert az éneklésnek ez az olimpikoni sportteljesítményre hajazó formája tőlem távol áll. Valakiknek megy, és én őket nagyon becsülöm. És azokat is tisztelem, akik öt vagy tíz szereppel csinálnak végig egy-egy karriert, mert annyira perfekcionisták, hogy azt a néhány szerepet tökéletesítik egész életükben. Engem a változatosság hajt. Sosem számoltam igazán össze, de ha hetven szerepet nem énekeltem, akkor egyet sem.”
960 Búbánat 2016-03-29 15:09:57
[url] http://hirtv.hu/reggelijarat/az-operairodalom-leghiresebb-tenorszerepeit-enekelte-vilagszerte-1334672; Gulyás Dénes - Az operairodalom leghíresebb tenorszerepeit énekelte világszerte – video [/url] hírTV, 2016. március 29., kedd 11:16 A világ szinte összes operaházában és koncerttermében megfordult az operairodalom leghíresebb tenorszerepeiben. De az éneklés mellett a tanítás és a rendezés is ugyanolyan fontos az életében. Március 15-én több mint négy évtizedes munkáját ismerték el a Kossuth-díjjal, vendégünk volt Gulyás Dénes operaénekes.
[url] http://hirtv.hu/reggelijarat/az-operairodalom-leghiresebb-tenorszerepeit-enekelte-vilagszerte-1334672; Gulyás Dénes - Az operairodalom leghíresebb tenorszerepeit énekelte világszerte – video [/url] hírTV, 2016. március 29., kedd 11:16 A világ szinte összes operaházában és koncerttermében megfordult az operairodalom leghíresebb tenorszerepeiben. De az éneklés mellett a tanítás és a rendezés is ugyanolyan fontos az életében. Március 15-én több mint négy évtizedes munkáját ismerték el a Kossuth-díjjal, vendégünk volt Gulyás Dénes operaénekes.
959 Búbánat 2016-02-04 10:23:59 [Válasz erre: 958 Búbánat 2016-02-04 10:21:43]
Helyesbítés: a rendező Vámos László volt.
Helyesbítés: a rendező Vámos László volt.
958 Búbánat 2016-02-04 10:21:43
Éjjel, az M3 csatorna sugározza 2016. február 5. péntek 01:05 - 01:55 "Egy hang és néhány maszk" Sólyom-Nagy Sándor - portréfilm Zenés filmsorozat (1982) Sólyom- Nagy Sándor mesél pályakezdéséről és jelentős szerepeiről. A műsorban elhangzó művek: Leoncavallo: Bajazzók - Prológ; Mozart: Figaro házassága - Figaró C-dúr áriája; Mozart: A varázsfuvola - Papageno belépője; Verdi: Otello - Jago Credo áriája; Verdi: Rigoletto - Rigoletto áriája; Verdi: Falstaff - Falstaff - Becsület áriája; Wagner: A nürnbergi mesterdalnokok - Hans Sachs Wahn-monológ. Rendezte: Békés András Műsorvezető: Antal Imre Időtartam: 50 perc
Éjjel, az M3 csatorna sugározza 2016. február 5. péntek 01:05 - 01:55 "Egy hang és néhány maszk" Sólyom-Nagy Sándor - portréfilm Zenés filmsorozat (1982) Sólyom- Nagy Sándor mesél pályakezdéséről és jelentős szerepeiről. A műsorban elhangzó művek: Leoncavallo: Bajazzók - Prológ; Mozart: Figaro házassága - Figaró C-dúr áriája; Mozart: A varázsfuvola - Papageno belépője; Verdi: Otello - Jago Credo áriája; Verdi: Rigoletto - Rigoletto áriája; Verdi: Falstaff - Falstaff - Becsület áriája; Wagner: A nürnbergi mesterdalnokok - Hans Sachs Wahn-monológ. Rendezte: Békés András Műsorvezető: Antal Imre Időtartam: 50 perc
957 Búbánat 2016-02-02 10:26:22
[url] http://www.operaportal.hu/index.php?option=com_lexikon&view=eloado&id=10&Itemid=49; Keszei Bori – interjú [/url] (Az interjú 2010 júniusában készült.) /www.operaportal.hu - Csák Balázs/ Idézek az interjúból: „- Hogyan definiálná a hangfaját? Lírai szoprán vagy koloratúr szoprán? - Egyik sem igazán, inkább lírai koloratúr. A sötétebb hangokért jobban meg kell küzdenem, de nem vagyok koloratúr szoprán sem, Zerbinettát például nem tudnék énekelni. Az egy más kérdés, hogy Magyarországon van némi műfaji keveredés. Sokszor kapnak énekesek olyan szerepeket, amik nem nekik valók. Ausztriában, de főleg Olaszországban mindent 1-2 „lukkal" sötétebb és erősebb hangokkal énekeltetnek. Triesztben például nem véletlenül fogok jövőre Donizettit énekelni. Az ottani igazgató meg is mondta nekem, hogy egy olasz fül számára én egy Donizetti-szoprán vagyok, amit viszont itthon az enyémnél sokkal vékonyabb hangokkal is énekeltetnek. Ugyanígy nem gondolom, hogy Olaszországban énekelhetnék például Violettát, pedig jövőre, Szegeden viszont ezt is énekelem majd. Nyilván mindezt a szükség is hozza, hiszen itthon azért kisebb a választék. - Énekelne Puccinit is? Például Mimit? Igen, de csak tíz év múlva. De Pillangókisasszony például soha nem leszek, oda egy olyan, drámai vivőerejű hang kell, amivel egy nagyobb zenekart is át lehet énekelni. - Violetta szerepében is vannak drámai részek, nem? - Igen, de ott nem olyan sűrű a hangszerelés, mint egy Puccini-operában. - Van-e szerepálma? Milyen szerepek felé szeretne továbblépni? - Az egyik ilyen álom az említett Traviata, amit jövő áprilisban fogok énekelni. Nagyon komolyan veszem, és szeretnék rá Rost Andreával készülni, aki gyakran segít nekem. A tavalyi Ory grófjában nagyon jól éreztem magam. Énekeltem már korábban is Rossinit, a Tell Vilmost, és az Olasz nő Algírbant, ez utóbbiban egy kisebb szerepet, Elvirát. Az Ory grófja főszerepe óta azonban egyre inkább úgy érzem, hogy Rossini tényleg nekem való. A Rossini-operákban egyébként viszonylag mélyen, a középlágéban nagyon szép legatókat kell tudni énekelni, amiket azonban hirtelen magas, villámgyors koloratúrák váltanak fel. Donizetti magasabb lágéra írta a szoprán szerepeket. Bellinit is szívesen énekelnék, például Aminát az Alvajáróban. És szerencsére van jó néhány olyan szerepálmom, ami már megvalósult: Adina, Gilda, Susanna, és Maria Bernstein West side storyjában. Soha nem hittem korábban, hogy operaénekesnként a West side storyt is elénekelhetem majd. - Operettekben is fellép, Triesztben például idén nyáron Fritz Kreisler Sissy című darabjának címszerepét énekli. - Igen, de nekem nagyon nehéz operettet énekelni. Nem igazán van meg hozzá a habitusom, még be sem tudom magam sorolni, hogy szubrett vagy primadonna vagyok-e, valójában egyik sem igazán.” - A kritikákat elolvassa? - Igen, de az emberi rosszindulattal nem nagyon tudok mit kezdeni. Nem is annyira a kritikákra gondolok itt, inkább egyes internetes fórumok névtelen hozzászólóira, akiket jobb lett volna, ha el sem olvasok. Főleg akkor láttam ilyeneket, amikor felvettek a bécsi operába. Persze tudom, hogy ezen a pályán ezt is el kell tudni viselni. De próbálok a kritikák esetén is távolságot tartani, mert elsősorban magamhoz szeretnék viszonyítani és én azért nagyjából tudom, hogy egy adott előadáson magamhoz képest mit csináltam jól és rosszul. Persze fontos a külső visszajelzés is, mert e nélkül meg elveszti az ember az önkritikáját. Van néhány ember, akiktől a negatív kritikát is bármikor elfogadom, mert tudom, hogy hisz bennem és hogy ért hozzá.”
[url] http://www.operaportal.hu/index.php?option=com_lexikon&view=eloado&id=10&Itemid=49; Keszei Bori – interjú [/url] (Az interjú 2010 júniusában készült.) /www.operaportal.hu - Csák Balázs/ Idézek az interjúból: „- Hogyan definiálná a hangfaját? Lírai szoprán vagy koloratúr szoprán? - Egyik sem igazán, inkább lírai koloratúr. A sötétebb hangokért jobban meg kell küzdenem, de nem vagyok koloratúr szoprán sem, Zerbinettát például nem tudnék énekelni. Az egy más kérdés, hogy Magyarországon van némi műfaji keveredés. Sokszor kapnak énekesek olyan szerepeket, amik nem nekik valók. Ausztriában, de főleg Olaszországban mindent 1-2 „lukkal" sötétebb és erősebb hangokkal énekeltetnek. Triesztben például nem véletlenül fogok jövőre Donizettit énekelni. Az ottani igazgató meg is mondta nekem, hogy egy olasz fül számára én egy Donizetti-szoprán vagyok, amit viszont itthon az enyémnél sokkal vékonyabb hangokkal is énekeltetnek. Ugyanígy nem gondolom, hogy Olaszországban énekelhetnék például Violettát, pedig jövőre, Szegeden viszont ezt is énekelem majd. Nyilván mindezt a szükség is hozza, hiszen itthon azért kisebb a választék. - Énekelne Puccinit is? Például Mimit? Igen, de csak tíz év múlva. De Pillangókisasszony például soha nem leszek, oda egy olyan, drámai vivőerejű hang kell, amivel egy nagyobb zenekart is át lehet énekelni. - Violetta szerepében is vannak drámai részek, nem? - Igen, de ott nem olyan sűrű a hangszerelés, mint egy Puccini-operában. - Van-e szerepálma? Milyen szerepek felé szeretne továbblépni? - Az egyik ilyen álom az említett Traviata, amit jövő áprilisban fogok énekelni. Nagyon komolyan veszem, és szeretnék rá Rost Andreával készülni, aki gyakran segít nekem. A tavalyi Ory grófjában nagyon jól éreztem magam. Énekeltem már korábban is Rossinit, a Tell Vilmost, és az Olasz nő Algírbant, ez utóbbiban egy kisebb szerepet, Elvirát. Az Ory grófja főszerepe óta azonban egyre inkább úgy érzem, hogy Rossini tényleg nekem való. A Rossini-operákban egyébként viszonylag mélyen, a középlágéban nagyon szép legatókat kell tudni énekelni, amiket azonban hirtelen magas, villámgyors koloratúrák váltanak fel. Donizetti magasabb lágéra írta a szoprán szerepeket. Bellinit is szívesen énekelnék, például Aminát az Alvajáróban. És szerencsére van jó néhány olyan szerepálmom, ami már megvalósult: Adina, Gilda, Susanna, és Maria Bernstein West side storyjában. Soha nem hittem korábban, hogy operaénekesnként a West side storyt is elénekelhetem majd. - Operettekben is fellép, Triesztben például idén nyáron Fritz Kreisler Sissy című darabjának címszerepét énekli. - Igen, de nekem nagyon nehéz operettet énekelni. Nem igazán van meg hozzá a habitusom, még be sem tudom magam sorolni, hogy szubrett vagy primadonna vagyok-e, valójában egyik sem igazán.” - A kritikákat elolvassa? - Igen, de az emberi rosszindulattal nem nagyon tudok mit kezdeni. Nem is annyira a kritikákra gondolok itt, inkább egyes internetes fórumok névtelen hozzászólóira, akiket jobb lett volna, ha el sem olvasok. Főleg akkor láttam ilyeneket, amikor felvettek a bécsi operába. Persze tudom, hogy ezen a pályán ezt is el kell tudni viselni. De próbálok a kritikák esetén is távolságot tartani, mert elsősorban magamhoz szeretnék viszonyítani és én azért nagyjából tudom, hogy egy adott előadáson magamhoz képest mit csináltam jól és rosszul. Persze fontos a külső visszajelzés is, mert e nélkül meg elveszti az ember az önkritikáját. Van néhány ember, akiktől a negatív kritikát is bármikor elfogadom, mert tudom, hogy hisz bennem és hogy ért hozzá.”
956 Búbánat 2016-01-28 12:01:48
Éjjel, az M3 csatorna sugározza 2016. január 29. péntek 00:20 - 00:55 "Egy hang és néhány maszk" Lehoczky Éva - portréfilm Zenés filmsorozat (1981) (35') Lehoczky Éva operaénekesnő a koloratúrszoprán fogalmának ideális megtestesítője volt, lírai és drámai szerepeket egyaránt énekelt, emblematikussá vált alakítása A varázsfuvola című Mozart operából az Éj királynője. A műsorban Antal Imre a koloratúrszoprán hangról, a magas C hang kiéneklésének fizikai nehézségeiről is mesél a nézőknek. Lehoczky Éva előadásában elhangzó művek: Verdi: Az álarcosbál - Oszkár áriája; Thomas: Mignon - Philine áriája; Vincze Ottó: Bolero - dal; Cole Porter: Easy to love - sanzon; Del Campo: Ugye, gondolsz rám? - sanzon; Mozart: A varázsfuvola - Éj királynőjének áriája. Rendezte: Békés András Műsorvezető: Antal Imre Időtartam: 35 perc
Éjjel, az M3 csatorna sugározza 2016. január 29. péntek 00:20 - 00:55 "Egy hang és néhány maszk" Lehoczky Éva - portréfilm Zenés filmsorozat (1981) (35') Lehoczky Éva operaénekesnő a koloratúrszoprán fogalmának ideális megtestesítője volt, lírai és drámai szerepeket egyaránt énekelt, emblematikussá vált alakítása A varázsfuvola című Mozart operából az Éj királynője. A műsorban Antal Imre a koloratúrszoprán hangról, a magas C hang kiéneklésének fizikai nehézségeiről is mesél a nézőknek. Lehoczky Éva előadásában elhangzó művek: Verdi: Az álarcosbál - Oszkár áriája; Thomas: Mignon - Philine áriája; Vincze Ottó: Bolero - dal; Cole Porter: Easy to love - sanzon; Del Campo: Ugye, gondolsz rám? - sanzon; Mozart: A varázsfuvola - Éj királynőjének áriája. Rendezte: Békés András Műsorvezető: Antal Imre Időtartam: 35 perc
955 Búbánat 2016-01-24 15:27:13 [Válasz erre: 954 Búbánat 2016-01-24 13:58:44]
[url] https://www.facebook.com/Operahaz/photos/a.386893123180.167091.248415223180/10153385741938181/?type=3; Fotó: Barlay Zsuzsa és Madarász Zsolt a Lemezelőben [/url]
[url] https://www.facebook.com/Operahaz/photos/a.386893123180.167091.248415223180/10153385741938181/?type=3; Fotó: Barlay Zsuzsa és Madarász Zsolt a Lemezelőben [/url]
954 Búbánat 2016-01-24 13:58:44
Bartók Rádió, 16.00 – 18.30 Lemezelő - nem csak gyűjtőknek I. Gyűjtemények vonzásában: Neville Marriner - The argo years (X/5. rész) II. Barlay Zsuzsa énekművész legkedvesebb felvételei A mikrofonnál: Madarász Zsolt Szerk.: Bánkövi Gyula
Bartók Rádió, 16.00 – 18.30 Lemezelő - nem csak gyűjtőknek I. Gyűjtemények vonzásában: Neville Marriner - The argo years (X/5. rész) II. Barlay Zsuzsa énekművész legkedvesebb felvételei A mikrofonnál: Madarász Zsolt Szerk.: Bánkövi Gyula
953 lujza 2016-01-22 02:20:09
http://www.operaportal.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=40921:miksch-adrienn&catid=11:interjuk&Itemid=15
http://www.operaportal.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=40921:miksch-adrienn&catid=11:interjuk&Itemid=15
952 Búbánat 2016-01-21 12:15:17
M3 csatorna sugározza éjjel (2016. január 22. péntek 00:30 - 01:05): „Egy hang és néhány maszk” (13/7. rész) – GÁTI ISTVÁN műsora (1981) Rendezte: Békés András Időtartam: 35 perc Gáti István operaénekes előadásában hallható operarészletek: Gounod: Faust - Mefisztó rondója; Donizetti: Szerelmi bájital; Weber: A bűvös vadász; Mozart: Figaro házassága - Figaro áriája; Monteverdi: Poppea megkoronázása; Erkel Ferenc: Bánk bán - Petúr bordala; Mozart: Don Giovanni; Mozart: A varázsfuvola - Papageno áriája; Schubert: Pusztai rózsa
M3 csatorna sugározza éjjel (2016. január 22. péntek 00:30 - 01:05): „Egy hang és néhány maszk” (13/7. rész) – GÁTI ISTVÁN műsora (1981) Rendezte: Békés András Időtartam: 35 perc Gáti István operaénekes előadásában hallható operarészletek: Gounod: Faust - Mefisztó rondója; Donizetti: Szerelmi bájital; Weber: A bűvös vadász; Mozart: Figaro házassága - Figaro áriája; Monteverdi: Poppea megkoronázása; Erkel Ferenc: Bánk bán - Petúr bordala; Mozart: Don Giovanni; Mozart: A varázsfuvola - Papageno áriája; Schubert: Pusztai rózsa
951 Búbánat 2015-12-13 13:33:21
[url] http://operavilag.net/interjuk/letay/; LÉtay Kiss Gabriella: „Örömömet lelni a drámai szerepben is” [/url] Operavilag.net, 2015. december 12. Koloratúr mezzoszopránból lett lírai szoprán, és az élet igazolja a döntést. Létay Kiss Gabriella rendszeresen főszerepeket énekel az Operaházban és az Erkel Színházban. A készülő Triptichonról és a tragikus operák kihívásairól beszélgettünk. GERENCSÉR PANNI interjúja – Ön szerint mik az ideális operaénekes tulajdonságai? – Összetett ez a pálya; nem elég a hangi adottság, a jó technika, erős idegrendszerre is szükség van. Emberek elé kell kiállni, játszani, a nehézségeket, problémákat kívül hagyva lenyűgözni, magunkkal ragadni a közönséget. Meg kell tudni emészteni azt a szituációt is, hogy kitesszük magunkat az emberek elé, és ők reagálnak ránk, ki így, ki úgy. – Mi a legnagyobb kihívás az éneklésben az ön számára? – Nem szoktam ezen gondolkodni. Szerencsés időszakot élek, elég sok mindenben gondolnak rám. Volt, hogy egy évben csak két-három szerepet játszottam, most viszont sorra jönnek a feladatok egymás után. Jól kell beosztani az időmet, hogy mindegyikre megfelelően felkészüljek. Angelica nem hosszú szerep, nincs annyi énekelnivaló benne, mint egy Pillangóban, de mégis kell idő, hogy technikailag, érzelmileg igazán a helyére kerüljön. Mindig arra törekszem, hogy örömömet leljem az előttem álló feladatban, még akkor is, ha drámai szerep.
[url] http://operavilag.net/interjuk/letay/; LÉtay Kiss Gabriella: „Örömömet lelni a drámai szerepben is” [/url] Operavilag.net, 2015. december 12. Koloratúr mezzoszopránból lett lírai szoprán, és az élet igazolja a döntést. Létay Kiss Gabriella rendszeresen főszerepeket énekel az Operaházban és az Erkel Színházban. A készülő Triptichonról és a tragikus operák kihívásairól beszélgettünk. GERENCSÉR PANNI interjúja – Ön szerint mik az ideális operaénekes tulajdonságai? – Összetett ez a pálya; nem elég a hangi adottság, a jó technika, erős idegrendszerre is szükség van. Emberek elé kell kiállni, játszani, a nehézségeket, problémákat kívül hagyva lenyűgözni, magunkkal ragadni a közönséget. Meg kell tudni emészteni azt a szituációt is, hogy kitesszük magunkat az emberek elé, és ők reagálnak ránk, ki így, ki úgy. – Mi a legnagyobb kihívás az éneklésben az ön számára? – Nem szoktam ezen gondolkodni. Szerencsés időszakot élek, elég sok mindenben gondolnak rám. Volt, hogy egy évben csak két-három szerepet játszottam, most viszont sorra jönnek a feladatok egymás után. Jól kell beosztani az időmet, hogy mindegyikre megfelelően felkészüljek. Angelica nem hosszú szerep, nincs annyi énekelnivaló benne, mint egy Pillangóban, de mégis kell idő, hogy technikailag, érzelmileg igazán a helyére kerüljön. Mindig arra törekszem, hogy örömömet leljem az előttem álló feladatban, még akkor is, ha drámai szerep.
950 Búbánat 2015-10-23 10:58:48
[url] http://operavilag.net/interjuk/carmentol-charlotte-ig-beszelgetes-schock-atalaval/; Carmentől Charlotte-ig – beszélgetés Schöck Atalával [/url] Operavilag.net, 2015. október 19. KOVÁCS ALEXANDRA interjúja - A következő produkció, amiben színpadra lépek, a Werther lesz, amiben Charlotte szerepét éneklem. Tulajdonképpen ez volt az egyetlen titkos szerepálmom. Ezzel diplomáztam, és úgy éreztem, hogy ez én vagyok, olyan, mintha magamról énekelnék. Érdekes, hogy diploma után nagyjából tizenöt évvel viszont már nem egészen az vagyok, hiszen közben Carmen is lettem. Nagyon régen nem játszották ezt a darabot itthon, most pedig elővette az Operaház, és én kaptam meg Charlotte szerepét. Óriási öröm, beteljesült álom ez számomra. Most olvasom újra Goethe Wertherét: fantasztikus érzés, amikor gyakorlom vagy éneklem, mindig sírok. Számomra most az a nagy feladat, hogy ne én sírjak a színpadon, hanem a közönség a nézőtéren. Gyönyörű a zene, tiszta a történet; ez a legjobb szó rá, hogy tiszta. És ez a tisztaság manapság nagyon hiányzik, pedig az ember vágyik valami ilyesmire. Ezért aztán nagyon szép időszak ez az életemben.
[url] http://operavilag.net/interjuk/carmentol-charlotte-ig-beszelgetes-schock-atalaval/; Carmentől Charlotte-ig – beszélgetés Schöck Atalával [/url] Operavilag.net, 2015. október 19. KOVÁCS ALEXANDRA interjúja - A következő produkció, amiben színpadra lépek, a Werther lesz, amiben Charlotte szerepét éneklem. Tulajdonképpen ez volt az egyetlen titkos szerepálmom. Ezzel diplomáztam, és úgy éreztem, hogy ez én vagyok, olyan, mintha magamról énekelnék. Érdekes, hogy diploma után nagyjából tizenöt évvel viszont már nem egészen az vagyok, hiszen közben Carmen is lettem. Nagyon régen nem játszották ezt a darabot itthon, most pedig elővette az Operaház, és én kaptam meg Charlotte szerepét. Óriási öröm, beteljesült álom ez számomra. Most olvasom újra Goethe Wertherét: fantasztikus érzés, amikor gyakorlom vagy éneklem, mindig sírok. Számomra most az a nagy feladat, hogy ne én sírjak a színpadon, hanem a közönség a nézőtéren. Gyönyörű a zene, tiszta a történet; ez a legjobb szó rá, hogy tiszta. És ez a tisztaság manapság nagyon hiányzik, pedig az ember vágyik valami ilyesmire. Ezért aztán nagyon szép időszak ez az életemben.
949 Búbánat 2015-10-22 02:03:20 [Válasz erre: 948 lujza 2015-10-22 01:51:26]
Segítek [url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2015/10/20/bizalmi_legkorben/; Bizalmi légkörben – interjú Kovácsházi István tenorral [/url] /PALLÓS TAMÁS, Fidelio.hu, 2015.10.20. 10:18, Fo/ Mozart, Donizetti, Verdi, Puccini, Wagner, Richard Strauss, francia és operettszerepek – Kovácsházi István univerzális tenor. A Magyar Állami Operaház Kamaraénekese címmel kitüntetett művésszel két évad között a közelmúlt sikereiről kezdtünk beszélgetni.
Segítek [url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2015/10/20/bizalmi_legkorben/; Bizalmi légkörben – interjú Kovácsházi István tenorral [/url] /PALLÓS TAMÁS, Fidelio.hu, 2015.10.20. 10:18, Fo/ Mozart, Donizetti, Verdi, Puccini, Wagner, Richard Strauss, francia és operettszerepek – Kovácsházi István univerzális tenor. A Magyar Állami Operaház Kamaraénekese címmel kitüntetett művésszel két évad között a közelmúlt sikereiről kezdtünk beszélgetni.
948 lujza 2015-10-22 01:51:26
http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2015/10/20/bizalmi_legkorben/
http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2015/10/20/bizalmi_legkorben/
947 Búbánat 2015-10-22 00:24:25
Ide is beteszem ezt a linket: [url] http://www.quickiwiki.com/hu/Magyar_opera%C3%A9nekesek_list%C3%A1ja; Talán a legteljesebb lista a magyar operaénekeseinkről [/url] A kék színnel megjelölt nevekhez - arra kattintva - számos életrajzi adat, felsorolt szerep, továbbá fotók és/vagy video-anyag is tartozik.
Ide is beteszem ezt a linket: [url] http://www.quickiwiki.com/hu/Magyar_opera%C3%A9nekesek_list%C3%A1ja; Talán a legteljesebb lista a magyar operaénekeseinkről [/url] A kék színnel megjelölt nevekhez - arra kattintva - számos életrajzi adat, felsorolt szerep, továbbá fotók és/vagy video-anyag is tartozik.
946 Búbánat 2015-10-18 11:29:03
Takács Klára operaénekes lesz a Bartók Rádió mai, Lemezelő- nem csak gyűjtőknek című adásának vendége! (16.00 – 18.30) I. Muzsikus legendák - Solti György karmester (II/2. rész). Vendég: Fáy Miklós kritikus. II. Kincskereső - Takács Klára operaénekes legkedvesebb felvételei A mikrofonnál: Madarász Zsolt Szerk.: Bánkövi Gyula Az RTV Részletesben olvasható egy előzetes: Takács Klára szívesen hivatkozik Leonardo da Vincire, a ki a zenét a láthatatlan megtestesülésének tekintette. Ebben az értelemben a művész feladatának ezt a megjelenítést tekinti; értelmezésében az igazi előadóművész sajátos lelki felvértezettséggel rendelkezik – erre van szükség, hogy a megtanulhatatlan többletével gazdagítsa a tökéletes technikai tudás birtokában megszólaltatottakat. 1973-ban Gluck Orpheusának a címszerepében debütált a Magyar Állami Operaházban – és 1989-ig az intézmény vezető mezzoszopránja volt. Bármilyen karaktert jelenített meg a világ legnevesebb operaszínpadain, mindig fontosnak tartotta, hogy szerepében átlényegüljön a megjelenített figurává. Gyakran lépett pódiumra oratóriuménekesként is – e tevékenységről azt tartja: „Istennel való társalgás”. Önálló lemezein francia operaáriákat énekel, továbbá Verdi-, Schumann- és Strauss-dalokat.
Takács Klára operaénekes lesz a Bartók Rádió mai, Lemezelő- nem csak gyűjtőknek című adásának vendége! (16.00 – 18.30) I. Muzsikus legendák - Solti György karmester (II/2. rész). Vendég: Fáy Miklós kritikus. II. Kincskereső - Takács Klára operaénekes legkedvesebb felvételei A mikrofonnál: Madarász Zsolt Szerk.: Bánkövi Gyula Az RTV Részletesben olvasható egy előzetes: Takács Klára szívesen hivatkozik Leonardo da Vincire, a ki a zenét a láthatatlan megtestesülésének tekintette. Ebben az értelemben a művész feladatának ezt a megjelenítést tekinti; értelmezésében az igazi előadóművész sajátos lelki felvértezettséggel rendelkezik – erre van szükség, hogy a megtanulhatatlan többletével gazdagítsa a tökéletes technikai tudás birtokában megszólaltatottakat. 1973-ban Gluck Orpheusának a címszerepében debütált a Magyar Állami Operaházban – és 1989-ig az intézmény vezető mezzoszopránja volt. Bármilyen karaktert jelenített meg a világ legnevesebb operaszínpadain, mindig fontosnak tartotta, hogy szerepében átlényegüljön a megjelenített figurává. Gyakran lépett pódiumra oratóriuménekesként is – e tevékenységről azt tartja: „Istennel való társalgás”. Önálló lemezein francia operaáriákat énekel, továbbá Verdi-, Schumann- és Strauss-dalokat.
945 Pristaldus 2015-10-09 07:47:12
A szponzor viszont kitűnően sáfárkodik a gyérecske adottságokkal!
A szponzor viszont kitűnően sáfárkodik a gyérecske adottságokkal!
943 -zéta- 2015-10-08 21:11:24 [Válasz erre: 942 parampampoli 2015-10-08 15:04:06]
Mert Neked nem énekelte magyarul az utolsó "az apja", "az anyja" szavakat...;-)
Mert Neked nem énekelte magyarul az utolsó "az apja", "az anyja" szavakat...;-)