Bejelentkezés Regisztráció

José Cura


410 joska141 2015-02-20 10:09:45 [Válasz erre: 407 Heiner Lajos 2015-02-20 08:37:00]
Tisztelt Heiner Lajos Úr! Lehet abban valami, amit Ön ír. Mindenesetre ősz előtt még egy fellépése lesz nálunk, mint "Világsztár" a következők szerint: Május 3 Vasárnap 19:00 José Cura, Rost Andrea és a Győri Filharmonikus Zenekar estje Világsztárok Győrben! Audi Aréna Győr

409 Heiner Lajos 2015-02-20 08:55:11 [Válasz erre: 399 Búbánat 2015-02-16 21:49:51]
Nem lopta be magát prágai zenészkollégái szívébe. Tíz percet késett a próbáról, glédában állva várták a többiek. Ezek után elkezdett kedélyesen csevegni a portással. Belekötött a rendezésbe, egy sziklát pl. 10 (!) centiméterrel arrébb rakatott.

408 Momo 2015-02-20 08:44:02 [Válasz erre: 407 Heiner Lajos 2015-02-20 08:37:00]
Nagy ügy ... egyesek meg évek óta játsszák az énekest... :-))))

407 Heiner Lajos 2015-02-20 08:37:00 [Válasz erre: 406 joska141 2015-02-19 14:40:22]
Nem hivatalos, meg nem erősített forrásokból származó értesülések szerint e rendkívül sokoldalú művész az ősz folyamán ismét fellép Budapesten, és vonósnégyest fog játszani.

406 joska141 2015-02-19 14:40:22 [Válasz erre: 393 ladislav kozlok 2015-02-12 23:45:29]
A pozsonyi Canio után: Először ad Magyarországon könnyűzenei koncertet José Cura. Az argentin sztártenor február 21-én Mahó Andreával lép fel a Papp László Sportarénában, ahol nagyzenekari kísérettel ismert popszámok, musicalrészletek, világslágerek csendülnek fel.

405 macskás 2015-02-18 23:46:43 [Válasz erre: 403 Héterő 2015-02-18 23:42:42]
:)) Akkor azért aludtam ma annyit:)

404 macskás 2015-02-18 23:45:37
404

403 Héterő 2015-02-18 23:42:42 [Válasz erre: 402 macskás 2015-02-18 23:19:07]
[url]http://faunaalapitvany.hu/februar-17-a-macskak-vilagnapja/;A macskák világnapja[/url]

402 macskás 2015-02-18 23:19:07 [Válasz erre: 401 Heiner Lajos 2015-02-18 22:08:20]
Köszönöm!

401 Heiner Lajos 2015-02-18 22:08:20 [Válasz erre: 400 macskás 2015-02-18 19:24:45]
Részletgazdag, adekvát, lexikonnyi mennyiségű infót tartalmazó hozzászólásaidat mindig értékeltem.

400 macskás 2015-02-18 19:24:45
400

399 Búbánat 2015-02-16 21:49:51 [Válasz erre: 397 Búbánat 2015-02-16 21:42:47]
[url] http://operaplus.cz/jose-cura-ve-statni-opere-otello-bez-kompromisu/; José Cura ve Státní opeře: Otello bez kompromisů [/url]

398 Búbánat 2015-02-16 21:45:08 [Válasz erre: 397 Búbánat 2015-02-16 21:42:47]
[url] http://operaplus.cz/jose-cura-ve-statni-opere-otello-bez-kompromisu/; Otello on Thursday, January 29 [/url]

397 Búbánat 2015-02-16 21:42:47
[url] http://www.prague.eu/en/event/832/otello-famous-opera-guest-jose-cura-as-otello?back=1; Otello - Famous opera guest José Cura as Otello [/url] „One of the most sought after contemporary tenors will perform in a production of the State Opera for the first time. José Cura accepted the offer from the director of the National Theatre Jan Burian and director of the National Theatre Opera and the State Opera Silvie Hroncová to perform the title role of Giuseppe Verdi's opera Otello [url] http://operaplus.cz/jose-cura-ve-statni-opere-otello-bez-kompromisu/; on Thursday, January 29 [/url] and Tuesday, February 24, 2015.”

396 Haandel 2015-02-14 16:19:07
[url]https://www.youtube.com/watch?v=b2MAdwg1A4E;Yesterday[/url]

395 telramund 2015-02-13 10:48:54 [Válasz erre: 394 Petyus 2015-02-13 09:27:05]
Caniot igen (bár ebben a rendezésben?),de a Prológot nem kellene .(Azt pár éve ,amikor a STOP-ban énekelte kibúzták)

394 Petyus 2015-02-13 09:27:05 [Válasz erre: 393 ladislav kozlok 2015-02-12 23:45:29]
Akkor azt igazán nálunk is énekelhetné! Igazán testhez álló szerep!

393 ladislav kozlok 2015-02-12 23:45:29
J.Cura CANIO-t enekel Pozsonyban szeptember 19.ken. www.snd.sk

392 Petyus 2015-02-12 23:38:58 [Válasz erre: 391 Búbánat 2015-02-12 19:18:24]
Jó hogy itt volt. Jövőre mit énekel?

391 Búbánat 2015-02-12 19:18:24
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/interju/jose_cura_lelekben_fiatalnak_erzem_magam; José Cura: "Lélekben fiatalnak érzem magam" [/url] • 2015. február 11. - • Szentgyörgyi Rita - • Fidelio - „- Otello emblematikus szerepe idestova húsz éve, a Claudio Abbado vezényelte 1997-es torinói előadás óta végigkíséri a pályáját. 2013-ban a Buenos Aires-i Teatro Colónban a rendezést és a díszlettervezést is magára vállalta. Miben változott az évek során az elképzelése erről a Verdi műről? - Otello se nem hős, se nem nemes. Kezdettől ebben a deheroizált felfogásban játszottam, ami sokaknak nem tetszett, másoknak viszont bejött. Az én Otellóm inkább Shakespeare és Boito szövegére épül, mintsem kizárólag a tenor hős nagyságára. Huszonévesen még el kellett képzelnem a gyilkos szenvedélyt, a féltékenységet, amit egy középkorú férfi érez. Mára már, az ötvenes éveimben megvan hozzá az érettségem, hogy ne az elképzeléseimből táplálkozzak, hanem a saját élményeimből. Noha lélekben fiatalnak érzem magam, reggelente, amikor felkelek, bizony hol itt fáj, hol ott fáj a térdem, a vállam. Ezek a személyes tapasztalatok fontosak ahhoz, hogy belülről is megértsem Otello személyiségét a maga fizikai ritmusával együtt.”

390 telramund 2015-02-03 20:08:09 [Válasz erre: 388 parampampoli 2015-02-03 17:21:58]
Szerintem nem erről a Tosca előadásról van szó a tv riportban.Lehet utánanézek.

389 telramund 2015-02-03 20:06:27 [Válasz erre: 388 parampampoli 2015-02-03 17:21:58]
Na jó(2) hát ez a Corelli,akinél számomra jobb tenor nincs!Nem is születik,bár ezt előre nem lehet állítani Van a Corelli és utána a többi tenor! Ez egyébként az a parádés Tosca,amikor szétverték a végén a színházat majdnem a levél ária után.Az előadás végén pedig betoltak egy zongorát és az őrjöngő közönségnek Corelli elénekelt egy nápolyi dalt.Virginia Gordoni(Magyarországon is énekelt)volt Tosca.

388 parampampoli 2015-02-03 17:21:58
A kérdéses "Vittoria" (nagyon jó, valóban!!) https://www.youtube.com/watch?v=EW1NrbEYhVE Ez egy másik: (na, ilyet tényleg nem hallottam!) https://www.youtube.com/watch?v=KqzZtMMylYw

387 tollnok 2015-02-03 13:30:50 [Válasz erre: 386 tollnok 2015-02-03 13:30:22]
Ja, hogy a főpróbával együtt három értem. Ok.

386 tollnok 2015-02-03 13:30:22 [Válasz erre: 385 Búbánat 2015-02-03 12:30:00]
Eredetileg is három estére hívták? Mert úgy emlékszem a tavalyi új évad ismertetéskor még nem három estéről volt szó.

385 Búbánat 2015-02-03 12:30:00
[url] http://www.ma.hu/kulturport.hu/238988/Jose_Cura_haromszor_enekli_ikonikus_szerepet_az_Otellot_az_Operahazban; Cura három előadáson énekli Otellót az Operaházban [/url]

384 Búbánat 2015-02-03 12:29:16
[url] http://www.168ora.hu/arte/jose-cura-tenor-komlosi-ildiko-zeffirell8i-domingo-carreras-pavarotti-58683.html; A negyedik tenor [/url] (2010. 07.27. Szentgyörgyi Rita írása – HVG) „[…] - Kritikusai szerint mégis Verdi Otellójának a szerepében írt operatörténelmet 1997-ben. Harmincöt évesen énekelte a torinói operában. Akkor kapta a „negyedik tenor” elnevezést – utalva Pavarotti, Domingo és Carréras triumvirátusára. – Nem szeretem az efféle skatulyákat. Én az egyéniség hatalmában hiszek. Hogy valakit csakis önmagáért lehessen tisztelni. Épp ezért nem akarok senkinek sem az utódja lenni. De az elődje sem. - Hallottam azért olyan vélekedést is, hogy sikereit a külsejének is köszönheti. – Ez a megítélés különösen zavar. Nem vagyok „latin amorózó”. Úgy érzem, az elmúlt húsz évben eléggé bizonyítottam a profizmusomat – függetlenül a kritika emlegette ilyen-olyan érdemeimtől vagy hiányosságaimtól. A mai felszínes korban, amikor a média irányítja a közízlést, sokkal egyszerűebb hírnevet szerezni. Én mindenért keményen megdolgoztam. Szerencsére. Különben egy lennék a hullócsillagok közül, akik amilyen hirtelen feltűnnek, olyan gyorsan ki is hunynak. A könnyen jött siker után még nagyobbat lehet zuhanni. - Miképpen dönti el, milyen szerepet vállal el, utasít vissza? – Elsődleges szempont: mit bír el a hangom. Vokális adottságaimat én ismerem leginkább. Ha valakinek nincs kellő önismerete, hamar elvész a művészet „erdejében”. Én művészileg és „adminisztratíve” is magamat irányítom, milyen szerepeket mikor és kivel és hol vállalok el. Igaz, ritka a zene világában, hogy valaki nem a menedzsereire vagy az operaházak igazgatóira hallgatva építi a pályafutását. - Van valamiféle „személyes forgatókönyve”, amikor egy-egy szerepre készül? – Persze. Minden esetben az adott figura lelkiségét keresem, a belső konfliktusait. Vagyis: előbb lélektanilag tanulmányozom a szerepet, majd a saját hangnememhez illesztem. „Szépen énekelek”, ha épp azt követeli meg a szerep. És kevésbé szépen impulzív helyzetekben, mondjuk, épp Otello haldoklása közben. A színészi alakítás hitelessége, a „hihetőség” végett olykor akár hamis hangok is becsúsznak. Pontosan tudom, hogy az előadásmódnak ez a megközelítése negatív kritikákat is kiválthat. Ám csak el kell olvasni Verdi leveleit: az olasz zenedráma mestere dühös volt azokra, akik azt gondolták, hogy az ő zenéjét „bel cantóban” kell interpretálni. - Ön nemcsak énekel, vezényel is. Sőt: az első volt, aki ezt a kettőt ötvözte fellépésein. Nem ritkán show-műsorrá alakítva az előadásokat. – Mi ebben a különös? Egyébként szinte ugyanazért szokott kritizálni a szakmai közélet, mint amiért szeret a közönség. Ennek az ellentmondásnak az oka leginkább az: nem állok be a sorba, nem fogadom el a sémákat. Zenével foglalkozom, ennek az előadó -művészetnek minden ága érdekel az énekléstől a díszlettervezésen át a dirigálásig, rendezésig. Eredetileg zeneszerzésből és karvezetésből diplomáztam. Majdnem harminc voltam, amikor belevágtam az éneklésbe. „Lekettőzött” személyiség vagyok: Énekesként sem tudtam megállni, hogy ne szóljak bele a rendező dolgába. - Aztán rendező is lett. – Egy különleges előadással – La commedia é finita – debütáltam rendezőként. A Bajazzók modern átiratával. Van benne próza, pantomim, tánc, a bevezető monológot pedig én magam írtam. Majd Kölnben rendeztem az Álarcosbált, Karlsruhéban a Sámson és Delilát. Utóbbi annál is inkább közel áll hozzám, mert a hőstenorszerepek sorában a Sámson jelentette az eddigi legnagyobb kihívást számomra. A következő két évben három új produkcióra készülök: Puccini Triptichonját Nancyben állítom színpadra, a Parasztbecsületet és a Bajazzókat Buenos Airesben. - Egyáltalán: nyitott a modern operaértelmezésekre? – Azt hiszem, alapvetően nyitott vagyok. Persze azt nem szeretem, ha az egyediség puszta provokáció, ürügy a botránykeltésre. Tartózkodom azoktól a rendezői „megoldásoktól”, amelyek a komolyabb szakmai koncepció híján kimerülnek az értelmetlen modernizálásban, adott esetben a művészek vetkőztetésében. Kimondottan nevetséges, sőt veszélyes, amikor – például – meghamisítják a történelmi valóságot, vagy félreértelmezik a szerző szándékait. Ami engem illet: igyekszem következetes lenni magamhoz, az életemhez, a választásaimhoz. […] „

383 Búbánat 2015-02-03 12:26:53 [Válasz erre: 369 chenier 2015-02-03 07:03:00]
[url] http://www.cdbt.hu/?atid=10503839&oix=2346317; Cura énekel – Domnigo vezényel – Puccini-áriák [/url] [url] http://www.swapacd.com/Jose-Cura-Puccini-Arias-Domingo/cd/318604/; Vélemények Cura Puccini-lemezéről [/url]

382 Werbőczy 2015-02-03 12:13:30
Mindent elárul a Cura és Mahó Andrea koncert. Ide süllyedt!

381 telramund 2015-02-03 11:52:52
Ametiszttel

380 telramund 2015-02-03 11:50:30 [Válasz erre: 371 parampampoli 2015-02-03 09:14:28]
Aki ismer tudja mérhetetlen anyag van a birtokomban,nem 3 hanem 4-5oo énekesről 1985-től részben videón részben egyéb adathordozón.Hobbim lévén(vagy volt)nyilván a kedvenceim anyagát könnyen előkapom.De mivel ez a 9o-es években volt ,lehet még ezt is!Abban lehet igazság ,hogy Bariban volt a riport és talán Szegvári készítette?A lényeg a tartalom,ami viszont biztos és a "Vittoria".Nekem elég egy tenor védelme (bár már az sem érdekel kinek mi a vélemény róla)Cura pedig már nem.Így most ki is lépek a vitából,főleg mert Ametisszel nem érdemes.Ha Cura a kedvence legyen.De nekem lehet kedvencem valaki mégis van,amiben nem jött be pl Kaufmann és az operett vagy Gruberova és a Traviata.Erről szoktam is regélni.Igaz vagy nem ?

379 parampampoli 2015-02-03 11:34:20 [Válasz erre: 378 Ametiszt 2015-02-03 11:23:40]
Kedves Ametiszt, te keresgélj az archívumokban, én meg hallgatok azokra az énekes kollegákra és karmesterekre, akik dolgoztak Curával, személyesen ismerik, és ők mondták ezeket nekem. Aki megolvas mindkettőnket itt, annak hisz, akinek akar.

378 Ametiszt 2015-02-03 11:23:40 [Válasz erre: 377 Ametiszt 2015-02-03 11:17:27]
Van aki riportról beszél, amit látott, de az nem ott és nem akkor készült, amikor mondja, talán nem is létezik, más másokra hivatkozik, akik ott voltak a jelenlétében mikor ilyen meg olyan kijelentéseket tett, stb. Tudtok bármilyen cikkre vagy interjúra hivatkozni, ami visszakereshető, hogy bárki ilyen kijelentseket tett volna? Aki ismeri Curát, az tudja hogy ezek képtelen állítások.

377 Ametiszt 2015-02-03 11:17:27 [Válasz erre: 376 Ametiszt 2015-02-03 11:16:24]
nme=nem

376 Ametiszt 2015-02-03 11:16:24 [Válasz erre: 375 parampampoli 2015-02-03 11:14:30]
Én nme így tudom, kedves ppp.

375 parampampoli 2015-02-03 11:14:30 [Válasz erre: 373 Ametiszt 2015-02-03 10:11:54]
Mióta a saját útját járja és önmagát vezényli, negyedannyit énekel, és alig van karmester, aki hajlandó dolgozni vele, mert mindet őrületbe kergeti szemtelen beszólásaival és zenei önkényeskedéseivel. Közismert és anno a fél zenei világ vihogott Muti megjegyzésén, aki azt mondta, mikor megtudta, hogy Cura vezényelni akar: Na, neked is olyan énekeseket kívánok, amilyen te vagy! (Ismerve Muti egyéniségét biztosra lehet venni, hogy ezt szarkasztikusan mondta, nem dicsérőleg.) Amúgy Cura általában jól ismert pimasz kijelentéseiről, egyiket telramund alább már idézte a 3 tenorról. Egy beszélgetésben Gruberovát avíttnak és múzeumnak nevezte, Corelli LP-iről pedig azt mondta, hogy azok csak arra jók, hogy pizzát tálaljanak fel rajtuk. Nem mesebeszéd, olyantól hallottam, aki jelen volt a társaságban, mikor elhangzott. Egyszóval szeretnivaló, kedves egyéniség, tényleg...

374 Ametiszt 2015-02-03 10:14:22 [Válasz erre: 373 Ametiszt 2015-02-03 10:11:54]
Bocs, Cheniernek szándékoztam válaszolni .....

373 Ametiszt 2015-02-03 10:11:54 [Válasz erre: 369 chenier 2015-02-03 07:03:00]
Kedves Lujza, a szavak pontos jelentés és értése nagyon fontos, különben félreértjük egymást és másról beszélünk. Még egyszer mondom nem volt D. a mentora és protezsálója. 20 év alatt a fenti 2 alkalmat lehet felmutatni szakmai kapcsolatukban. Meg talán volt egy Norma még amire Domingo meghívta Amerikába még 1996-ban. De ezt inkább beszélje meg Curával és ő elmagyarázza mire gondolt. Az Operalián való részvétel és annak megnyerése nem egyenlő azzal, hogy valakit Domingo "protezsál" vagy ő a "mentora". Ha erre gondol, akkor legalább 500 protezsáltja van, de ebből kb. 10-15 maradt meg az élvonalban. Jól ismert, hogy Cura 2000-ben szakított a csupán üzleti célokat szemelőtt tartó "impresszáriókkal", saját céget alapított és azóta a saját útját járja.

372 Ametiszt 2015-02-03 10:02:53 [Válasz erre: 370 telramund 2015-02-03 08:43:16]
Hát valószínűleg jobban tudom, mint Ön, pont erre akartam utalni.

371 parampampoli 2015-02-03 09:14:28
Az a Tosca, amiről itt szó van Bariban készült, Francesca Patané, José Cura, Renato Bruson, P.G.Morandi közreműködésével. A Cura Vittoriájára nem emlékszem, Corelliére igen, és arra tényleg lehet mondani, hogy olyat még nem hallott az ember. Meg arra, hogy Patané olyan volt, mint egy Callas-paródia, elviselhetetlen.

370 telramund 2015-02-03 08:43:16 [Válasz erre: 368 Ametiszt 2015-02-02 23:32:41]
Ön,mint rajongója biztos jobban tudja!? Nekem viszont fel van véve,de mivel egy 5-8 perces riport valami kazetta végén.Na ezt keresgélni nem fogom.De olyan nagyképűen nyilatkozott,hogy azért maradt meg bennem.Mondjuk akkor tényleg nagyon jó volt,minden később felvett allür nélkül. Kérdezzen engem Gruberováról,amikor még nem a Gruberova volt!Plusz még én nem jegyzetelek mindent füzetekbe(bár helytelen)az agyamban ott vannak elraktározva.Van ,amikor tévedek,de ilyen előfordul.Jelen esetben azonban nem erről van szó!

369 chenier 2015-02-03 07:03:00 [Válasz erre: 362 Ametiszt 2015-02-02 21:18:31]
Domingo nem protezsálta Curát a karrierje kezdetén? Ezt nyilatkozta? No comment.

368 Ametiszt 2015-02-02 23:32:41 [Válasz erre: 367 telramund 2015-02-02 22:31:31]
Hát most aztán jól ki lettem oktatva... Kicsit necces, hogy valaki, aki még nem világsztár a 90-es években??? (Cura 1996-os londoni Stiffeliója után után már gyak annak számított) Veronában Toscát énekel (nem Torre del Lago/Puccini fesztivál volt az véletlenül?)amiről a magyar TV is riportot ad, de nemcsak a Vittoriáról hanem arról is hogyan osztja ki kollégáit?

367 telramund 2015-02-02 22:31:31 [Válasz erre: 366 Ametiszt 2015-02-02 21:59:07]
Ha valaki kedvel egy énekest ,akkor tudja ,hogy mit csinált régebben.,Valahol videofelvételen meg is van,de,megkeresni nincs kedvem.Még be is játszották a Vittoriat,amire azt mondtam, ilyet még nem hallottam.Ezt a történetet már többször leírtam itt a Momusosn is! Én ugyanis régen nagyon bírtam az éneklését,amikor Kegyed még valószínű másról ábrándozott,mert Cura még senki volt,nem világsztár.

366 Ametiszt 2015-02-02 21:59:07 [Válasz erre: 364 telramund 2015-02-02 21:44:52]
Mikor énekelt Cura Toscát Veronában és mi köze ennek a magyar TV-hez????

365 Búbánat 2015-02-02 21:53:46 [Válasz erre: 362 Ametiszt 2015-02-02 21:18:31]
Kedves Ametiszt! Azt hiszem, mindez nem oly fontos, lényeg az: Cura Domingo felfedettje volt és ők kölcsönösen becsülik egymást.

364 telramund 2015-02-02 21:44:52
Emlékezünk Cura veronai ( Tosca) nyilatkozatára-magyar tv.- amikor még csak énekes volt (nem is rossz),hogy Carreras, Pavarotti és Domingo a múltat képviselik már.(a 9o-es évekről van szó).Ő(Cura) meg a jelen-na 1994-ben.

363 tiramisu 2015-02-02 21:41:46 [Válasz erre: 361 Búbánat 2015-02-02 20:19:29]
:-)

362 Ametiszt 2015-02-02 21:18:31 [Válasz erre: 361 Búbánat 2015-02-02 20:19:29]
Kedves Búbánat, engedj meg egy kis javítást, mert amiről írsz az általánosan félreértett. Domingo soha nem volt Cura mentora vagy protezsálója. Ezt maga Cura nyilatkozta többször, mivel standarden megjelenik újságcikkekben ez a félreértés. Még a felfedezője sem volt. Csupán annyi köti össze őket, hogy 1994-ben megnyerte az Operaliát, - ami kétségkívül Domingó alapítása és kreálmánya a mai napig - és ez tette ismertté.Ja meg Domingo dirigálta Cura első lemezét, a Puccini áriákat (ami inkább átok, mint áldás .....). Viszont jó kollégák, barátok, több misztikum nincs benne.

361 Búbánat 2015-02-02 20:19:29 [Válasz erre: 359 Heiner Lajos 2015-02-02 17:58:18]
Kedves Lajos! Vicces vagy - ezt (is) szeretem Benned!... Húsz év az hosszú idő. Nem tudhatjuk, kinek mi van megírva a Sors könyvében. Reálisan nézve Cura mint a fiatalabb, túl fogja élni Domingót – persze anélkül, hogy elérné azt a nimbuszt, amit idősebb pályatársa magáénak mondhat. De Cura is egy jelenség. Kétségtelenül másmilyen, mint Domingó – de arra büszke lehet, hogy Domigó volt felfedezettje és mentora. Hozzá hasonlóan ő is több lábon áll. Ha már nem fog énekelni, akkor szerényen elmegy Domingót megrendezni valahol, és boldog lesz, ha felajánlhatja neki majdan a nyolcadik Ajtónálló szerepét. Erre mindketten büszkék lesznek. Azt hiszem… Üdv.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.