Bejelentkezés Regisztráció

Jonas Kaufmann


1852 Edmond Dantes 2017-03-26 13:52:12 [Válasz erre: 1851 ebera 2017-03-26 12:11:14]
Köszönöm, én csak az "official"-t ismertem-néztem. Ennek a schedule-nak kis szépséghibája a zárójeles (* "to be confirmed"), de én nagyon drukkolok...neki/k is, magamnak is :-)

1851 ebera 2017-03-26 12:11:14 [Válasz erre: 1850 Edmond Dantes 2017-03-26 11:56:15]
http://www.jkaufmann.info/schedule__termine.htm

1850 Edmond Dantes 2017-03-26 11:56:15 [Válasz erre: 1843 lujza 2017-03-26 05:23:22]
Igen, én is ehhez -és kényelmi szempontokhoz-igazodtam, ha nem is a minimál 13.000-ért, "egyszer élünk" ugyebár és pl egy zongorás dalest intimitásának élvezetéhez nem árt kicsit közelebb ülni. Csak táj.-ul: Flórez és Kaufmann schedule-ja egyelőre csak októberig látszik, Damrauéban jövö áprilisi fellépések is láthatók már, de az is látszik, hogy az ő táblázata nem/sem teljes még.

1849 Klára 2017-03-26 10:55:03 [Válasz erre: 1846 ebera 2017-03-26 09:32:36]
Éppen erről írtam én is! Aki nagyon akarja látni pl. a Kaufmannt, de ugyanezt el lehet mondani más művészről is, és meg tudja engedni magának, az vesz egy bérletet, de a másik előadásra nem megy el, így azon üres székek tátognak. A másik művész meg félházat lát maga előtt, holott őt is sokan szeretnék, akik történetesen nem rajonganak Kaufmannért. Tiszteletlenség a másik művésszel szemben is!

1848 ebera 2017-03-26 10:24:23 [Válasz erre: 1847 joska141 2017-03-26 10:07:29]
Köszönöm.

1847 joska141 2017-03-26 10:07:29 [Válasz erre: 1845 ebera 2017-03-26 09:18:30]
Kicsit tovább kell sétálni a Kartner Strassen. Az EMI lemezboltban van a Jegyiroda, ahol "némi" felárral, de lehet kapni jegyeket. A "némi" felárra egy adat: 15 EUR jegy = 99 EUR EUR. És ők nem jegyüzérek.

1846 ebera 2017-03-26 09:32:36 [Válasz erre: 1843 lujza 2017-03-26 05:23:22]
Miért kell mindent az " ócsóság " felől megközelíteni? Ez sokkal összetettebb kérdés. Úgy érzem következetesen nem akarja érteni mi ellen tiltakozik nem kevés ember. Az a jó, ha mindenki bérletet vesz, és aztán a többi előadáson esetleg üres székek is lesznek? Ez a többi művésszel szemben is tiszteletlenség, nem korrekt (Burkoltan azt sugallja, hogy akik nem bérletet, hanem csak előadásjegyet vennének, kissé a " bunkócskám" kategóriába tartoznak.)

1845 ebera 2017-03-26 09:18:30 [Válasz erre: 1844 ladislav kozlok 2017-03-26 08:15:40]
Nincs egy darab jegy sem, csak várólista.

1844 ladislav kozlok 2017-03-26 08:15:40 [Válasz erre: 1843 lujza 2017-03-26 05:23:22]
Bécsi Tosca /majus 5. Kaufmann / 228-15 Euro

1843 lujza 2017-03-26 05:23:22 [Válasz erre: 1842 Klára 2017-03-25 17:40:09]
A Müpában tizenháromezerért mindhárom koncertet meg lehet hallgatni. De hátha olcsóbb kimenni Bécsbe.

1842 Klára 2017-03-25 17:40:09 [Válasz erre: 1839 ebera 2017-03-25 15:12:12]
Bécsben 2018. február12.-én megy ugyanez a dalest, jegyárusítás kezdete 3 hónappal előbb, 2017. decemberben. És ott sem bérletben megy!

1841 ebera 2017-03-25 16:01:52 [Válasz erre: 1840 ebera 2017-03-25 15:14:14]
A Müpa bérletesek természetesen.

1840 ebera 2017-03-25 15:14:14 [Válasz erre: 1839 ebera 2017-03-25 15:12:12]
A bérletesekre gondoltam, mint kedvezményezettekre.

1839 ebera 2017-03-25 15:12:12
Ahogy végig mazsoláztam a netet sehol nem adják bérletben ezt a dalest sorozatot, és főleg nincs ekkora időtartam különbség a különböző kedvezményezetteknek és az egyszerű jegyvásárlóknak felkínált jegyvásárlási idő között.Még egyszer kijelentem: oltári szemétségnek tartom!

1838 Klára 2017-03-25 15:09:08 [Válasz erre: 1837 joska141 2017-03-25 11:20:45]
Sajnos... De helyette ajánlom a Müncheni Staatsoper André Chénier előadását a yout-ról https://www.youtube.com/watch?v=CYHlxzsv4y8

1837 joska141 2017-03-25 11:20:45
Vigyázat! Műsorváltozás az M5 televízión: Elmarad a Kaufmann Manon Lescaut sugárzása! Kovács András filmrendező emlékére a Falak című magyar film kerül adásba ma este és éjjel.

1836 Klára 2017-03-25 10:11:37 [Válasz erre: 1835 ebera 2017-03-20 12:47:22]
Akit érdekel: https://www.youtube.com/watch?v=CYHlxzsv4y8 München 2017.március

1835 ebera 2017-03-20 12:47:22 [Válasz erre: 1834 Klára 2017-03-20 11:54:01]
Igen, + Pappano! Ez lemaradt.

1834 Klára 2017-03-20 11:54:01 [Válasz erre: 1833 ebera 2017-03-20 09:51:01]
A pajesz nekem sem szívem csücske, de láttam már ennél rosszabb hajviseletet is! A szereposztás és s londoni rendezés összeházasítása (+ londoni karmester) nálam is nyerő lenne. Érdekes a youtube-on a http://youtube.com/watch?v=3s42tJl4n5k felvétel a próbáról, ahol a Kaufmann szóvá teszi, hogy a fenti színpadi "mellékszereplői quatsch" helyett inkább a szerelmi kettőst kellene próbálni, amire az emberek inkább kíváncsiak!

1833 ebera 2017-03-20 09:51:01 [Válasz erre: 1832 Klára 2017-03-20 09:39:01]
A salzburgi Bajazzók-nál nem zavart ennyire, de most határozottan elvonta az egyidejű, sok mozgalmas színpadkép a figyelmet az énekesekről. A londoni rendezésbe raknám én is ezt a szereposztást! ( Kaufmann pajeszáért sem lelkesedem.)A baritonistát most hallottam először énekelni, szuper volt!

1832 Klára 2017-03-20 09:39:01 [Válasz erre: 1831 ebera 2017-03-20 01:32:18]
Kicsit sokallottam a mini-színpadok sokaságát! Ez a salzburgi Bajazzók-nál is zavart, de ez ízlés kérdése. Nekem a londoni rendezés jobban bejött. De briliáns előadás volt, nem csak Kaufmann és Harteros, de a baritonista is csúcs. Érdemes meghallgatni. A youtube-on akad néhány igen jó részlet.

1831 ebera 2017-03-20 01:32:18 [Válasz erre: 1828 lujza 2017-03-19 03:10:10]
Valóban érdekes előadás volt a Szerelemről és más démonokról! De ezért nem fogom még egyszer megnézni, egyszer elég volt, semmilyen zeneművet, főleg operát nem azért nézek,hallgatok meg többször mert "érdekes".Ez nem az a kategória. A bérlettel kapcsolatos véleményemet nem fogom most ismételni.

1830 ebera 2017-03-19 10:36:45 [Válasz erre: 1818 lujza 2017-03-14 02:11:26]
Elég hamar összejön a kártyakedvezmény, ha az ember több előadásra vesz jegyet, és több jegyet. A bérletvásárlás már nehezebb ügy, több ember idejét összehangolni ennyivel előre általában nem sikerül. Kérdésedre válaszolva: nem, nem érzem úgy.

1829 Klára 2017-03-19 08:26:27 [Válasz erre: 1827 Edmond Dantes 2017-03-18 23:22:10]
Igen a bérlet minden esetben felveti az árukapcsolás gondolatát, de ezt reklámfogásként sajnos az élet minden területén alkalmazzák. Az pedig, hogy a meghirdetett énekesek valóban fellépnek, illetve hogy a beígért előadásra tényleg sor kerül-e, minden esetben benne van a pakliban, evvel minden bérletesnek mindig számolni kellett!

1828 lujza 2017-03-19 03:10:10 [Válasz erre: 1827 Edmond Dantes 2017-03-18 23:22:10]
Kösz, ED, ebben egyetértünk! Szomorú, hogy sokan pont a Kékszakállú - Senza sanque est miatt tiltakoznak a bérlet ellen. Van egy élő és alkotó, kiváló zeneszerző-karmesterünk, de nem óhajtják látni-hallani. Pedig az Oratórium balbulum éppúgy érdekes mű és előadás volt ebben az évadban, mint a Szerelemről és...

1827 Edmond Dantes 2017-03-18 23:22:10 [Válasz erre: 1817 lujza 2017-03-14 02:04:44]
Noha itt senki nem vádolhat :-) MüPa iránt érzett elfogultsággal, meg kell mondjam: a Kaufmannék koncertjét is tartalmazó Hang-szálak bérlet három igazi sztárkoncertet kínál azaz itt pl. nem beszélnék árukapcsolásról (a Kékszakállú-produkciót Eötvös Péter vezénylése teszi vonzóvá) és még jelenleg is vásárolható ilyen bérlet egész tisztességes áron. Már "csupán" annyi kell, hogy a meghirdetett sztárok valóban el is jöjjenek.

1826 Klára 2017-03-18 22:02:56 [Válasz erre: 1817 lujza 2017-03-14 02:04:44]
Bocs, a tavalyi Kaufmann koncert júniusban volt és februárban hirdették meg, és mentek el a jegyek 2 nap alatt. (kivéve a visszatartottakat!)Ez nem az utolsó pillanat! És mi az, hogy "nem tudták bérletbe illeszteni" - miért kellett volna? Csak nem az annyit emlegetett árukapcsolás miatt? Egyébként az Opera a csillagászati árakkal és üres nézőtérrel nem a közönség szégyene, azért valakit már régen elő kellett volna venni!

1825 Klára 2017-03-17 07:44:34 [Válasz erre: 1824 lujza 2017-03-16 00:41:46]
helyette már ez: https://www.youtube.com/watch?v=sjku3NWjTPw

1824 lujza 2017-03-16 00:41:46
Egy kis előzetes szombatra: https://www.youtube.com/watch?v=QUn3rnU5ZIo

1823 ladislav kozlok 2017-03-14 11:57:09
Nem kellene ezt a vitat egy masik topicban folytatni ?

1822 joska141 2017-03-14 11:47:42 [Válasz erre: 1819 dr.Horváth Mária 2017-03-14 07:26:07]
Kedves Dr.Horváth Mária! Önnek tökéletesen igaza van: a kutya ugat, a karaván halad. Persze ez már évszázadok óta így van. Nem tudom, hogy a „kommunizmusban” összességében jobb volt-e. Azonban operai jegyárpolitikában feltétlenül jobb volt. Minden hónapban 1 vagy 2 igazi sztár jött, döntően az Erkel Színházba, ahol felemelték az 5-32 Ft-os jegyeket a két-vagy többszörösére, így a telt ház mindig biztosítva volt. Abban is igaza van, hogy „nem kell mindenkinek az első sorban ülni”. Ott rosszabbul is hall, és drágább is. Nem tudom már mikor volt az Ön által említett „első Carreras koncert”, én évtizedekkel ezelőtt a Bohéméletben és az Álarcosbálban láttam-hallottam Magyarországon először, még a „kommunizmusban” és nem sírtam. Ugyanúgy, ahogy Gobbit, del Monacot, Domingot, Pavarottit, Scottot, Geddát, stb. stb. az erkély utolsó soraiból vagy a harmadik emeletről tökéletesen, nevetségesen olcsó árakon, és szintén nem sírtam. Most talán évadonként jön 1-1 sztár, azonban az Ön által említett „végre idejön a világ” operai vonatkozásban eufémisztikus túlzás. A világ sajnos még most is a STOP-nál megáll. Az viszont egész biztos, hogy ma valami nem jó az Operaház mai jegyár gyakorlatában. Többször írtam: A STOP-hoz viszonyítva a MÁO jóval drágább. Az pedig már egyenesen felháborító, hogy magyarországi koncertre – lásd most René Pape – a bécsi Vienna Ticket Office még magas kezelési költséggel is olcsóbban árul jegyet, mint a MÁO!!! Kedves Dr.Horváth Mária! Tisztelem az Ön nézeteit, de talán nem kellene a mindenkor adott társadalmi rendszerek és a mindenkor adott operaházi gyakorlat között erőszakolt kapcsolódási pontokat keresni.

1821 Edmond Dantes 2017-03-14 10:35:14 [Válasz erre: 1819 dr.Horváth Mária 2017-03-14 07:26:07]
Kedves dr.Horváth Mária! De igen, MÁO-ban észrevettük, hogy "kapitalizmusban élünk", azaz inkább hungarikum-szerű vadkapitalizmusban: éspedig észrevettük az á r a k b ó l, amelyek az itteni bérekhez és pl. más hétköznapi jegyárakhoz képest bántóan magasak. Erkel árai esetében meg éppenséggel még mindig "kommunizmusban" élünk, mondom én, ha már ilyesfajta felütéssel kezdte beírását. MÁO-ban "olcsóbb helyek" = nem-látó helyek. A kommunizmusban jobb volt?-kérdezi. Nem volt jobb-felelem. A "világ" azonban akkor is "idejött", legalábbis sokan a nagy sztárok közül. És n e m Carreras kezdte idejövetelével a sort...szerencsére. Szóval örül(j)ünk és szívesen vennénk jegyet ahová anyagi helyzetünk engedi, de egyes megasztárokra a jegyek rejtélyes (vagy nem is annyira rejtélyes) úton-módon úgy eltűnnek mint a kámfor. Üdv. ED

1820 ladislav kozlok 2017-03-14 10:06:30
Jonas Kaufmann muncheni come-backje, a nemet sajto szerint, sikerult. Lehet orulni a marcius 18-adiki elo kozvetitesnek. p.s. az opera kisse drasztikus latvvannyal fejezodik be. Die Welt, marc.13

1819 dr.Horváth Mária 2017-03-14 07:26:07
Kedves Operabarátok! Hát nem vettétek észre, hogy kapitalizmusban élünk. Ahogy annak idején tanultuk: a pénz beszél, a kutya ugat, a karaván pedig halad. Ily egyszerű, de a művész talán ingyen lép fel, meg kell fizetnünk a művészetét. Vannak olcsóbb helyek is, nem kell mindenkinek az első sorban ülni. Gondoljunk bele a kommunizmusban jobb volt? Végre idejön a világ, örüljünk neki, ne találjunk mindig valami kivetnivalót. Aki emlékszik az első Carreras koncertre, sokan sírtak, mert végre mi is azt láttuk, aminek a világban örültek. Szóval örüljünk s vegyünk jegyet ahová anyagi helyzetünk engedi és élvezzük, hogy a sztárok ide jönnek. Üdv. Mária

1818 lujza 2017-03-14 02:11:26 [Válasz erre: 1804 ebera 2017-03-11 23:22:12]
És, ha már a Platinánál tartasz, Te is úgy érzed magadról, hogy olyan istentelenül gazdag vagy, a felső tízezerhez tartozol, és pusztán rongyrázásból jársz koncertekre? Mert itt egy-két előző hozzászólás valahogy erre akart utalni az arany és platina kártyásoknak járó kedvezmények emlegetésével.

1817 lujza 2017-03-14 02:04:44 [Válasz erre: 1804 ebera 2017-03-11 23:22:12]
Kioktatás lenne, ha megjegyzem, hogy a tavalyi koncert Kaufmann számára szerveződött az utolsó pillanatban? (És persze a Müpa számára is, mert így nem tudták már bérletbe illeszteni.) Egy másik topicban hosszan vitatkoztunk ED-del arról, van-e értelme fenntartani a Müpát, mármint anyagilag. Szerintem pont azt igyekeznek bizonyítani, hogy el fogják tudni adni a jegyeiket, és nem járnak úgy, mint az Opera a drága helyárai mellett az üres nézőtereivel.

1816 Edmond Dantes 2017-03-12 10:38:18 [Válasz erre: 1814 Klára 2017-03-12 09:57:48]
Itt off, de ugyanez történt a New Yorki Filharmonikusok koncertjével kapcsolatban is. Már rég elfogytak a jegyek március 28-ára, aztán egyszer csak megint lehetett venni (fel is hívtam rá itt valamelyik topikban a figyelmet) és láss csodát: még ma (!), több hét elteltével is kapható a koncertre néhány jegy. Ez is üzletpolitika.

1815 Búbánat 2017-03-12 10:36:14 [Válasz erre: 1812 Heiner Lajos 2017-03-12 07:00:34]
Tegnap és ma Kaufmann felvételei domináln(t)ak a Classica csatornán. A mai programban szerepel: 12 és 20 órakor Verdi: Requiem, 13.35-től és 21.35-től Massenet: Werther

1814 Klára 2017-03-12 09:57:48 [Válasz erre: 1804 ebera 2017-03-11 23:22:12]
Akitől én "megörököltem" szintén februárban vett a júniusi Kaufmann-ra jegyet. Aztán elfogytak a jegyek, majd május 26.-án megérkezett a MÜPA soros hírlevele, értesítője, melyben nagybetűkkel hirdették ki, hogy a június 7.-i dalestre még vannak jegyek. Ha ez nem visszatartás, akkor mi? Nem tűnt fel, hogy közben bővítették volna sz épületet!

1813 Heiner Lajos 2017-03-12 07:02:19 [Válasz erre: 1806 IVA 2017-03-12 00:07:37]
Akkor Kaufmann tökös?

1812 Heiner Lajos 2017-03-12 07:00:34
Ma 13,35, SVT2: J. K. Puccinit énekel, km. a Milanoi Scala zenekara, vez. Jochen Rieder (2015)

1811 IVA 2017-03-12 00:24:26 [Válasz erre: 1799 Licht Alberich 2017-03-11 18:54:00]
Nekem sohasem fogja megérni, hogy ezreket költsek arra, ami nem érdekel; sem az, hogy jegyekkel üzleteljek.

1810 IVA 2017-03-12 00:21:54 [Válasz erre: 1798 Edmond Dantes 2017-03-11 18:50:08]
Volt, amikor az árukapcsolást olyannyira nem szerették, hogy törvény tiltotta. Kb. 1947-től, érvényben volt még 1980-ban is, én még eredményesen hivatkoztam erre a törvényre rafinált kereskedelmi egységekben. Alighanem a rendszerváltással oldották fel a tilalmat. Sajnos.

1809 IVA 2017-03-12 00:18:12 [Válasz erre: 1797 takatsa 2017-03-11 14:35:39]
A pontosság kedvéért: a szép életbe meghatározóan beleszólhatnak anyagiakon túli feltételek is.

1808 IVA 2017-03-12 00:16:15 [Válasz erre: 1795 Licht Alberich 2017-03-11 12:33:52]
Azért nem etikus a rendszeresen odajáróknak a többrétegű kedvezmény, mert ez esetben a hűség nem érzelmi vagy erkölcsi, hanem anyagi feltételeken alapszik. Számomra döbbenetes, hogy egy művészeti palota még „retorika” terén is kísértetiesen hasonlít a Sparra, illetve a Supershopra: „csatlakozzon néhány kattintással hűségprogramunkhoz, és már gyűjtheti is a pontokat”.

1807 IVA 2017-03-12 00:10:56 [Válasz erre: 1794 Klára 2017-03-10 09:38:36]
OFF: Domingo 1987-es fellépése előtt az a pár órás sorállás (-ülés) az elővétel előestéjétől a tárgynap délelőttjéig, délutánjáig tartott.

1806 IVA 2017-03-12 00:07:37 [Válasz erre: 1793 lujza 2017-03-09 23:22:07]
A fórum pontosan arra való, hogy mindig lehessen áradozni, morogni, vitatkozni valamiért. A franciák széles tömegei nem kíváncsiak a párizsi operára, sőt még Párizsra sem. Pedig abban a Magyarországnál minden tekintetben nagyobb és gazdagabb (és csupa-csupa -bb) országban annyi a jómódú ember, hogy az opera akár le is mondhatna a bérletezés gyakorlatáról. Különben meg nem szeretném, ha minden tekintetben Párizsra vetnénk vigyázó szemünket. Amióta a Beaubourg-t láttam, különösen nem. Pesten vásárolni 10 előadásra szóló bérletet, és annak 1–2 előadását átadni, vagy nem elmenni azokra, illetve három, több ezer forintos előadásra szóló árukapcsolmányból kettőből gondot csinálni – óriási különbség! Azért választottam a joghurt banális példáját, mert nekem mindkét énekes epres. Ha Kaufmann előadásba jönne az Operába vagy az Erkelbe, és a partnernő is érdekelne, megnézném. Flóreznek jóval kisebb esélye van erre.

1805 IVA 2017-03-12 00:02:17 [Válasz erre: 1792 Klára 2017-03-09 15:28:03]
Az utolsó mondathoz. Bizony, a honi felső ötezer (≠ csupa opera- és balettrajongó) és a külföldi nézők pénztárcájára szabott helyárak hamar odavezetnek, hogy a honi opera- és balettrajongó beletörődik abba, hogy nem számítanak rá, elfordul, eltávolodik az operajárástól, méghozzá dinasztikus következménnyel. Ahogyan és is viszonyulok a külhoni operaházak életéhez: akkor böngészem azokat, ha valaki a fórumba ír egy linket, vagy a Facebookon egy poszt felkelti az érdeklődésemet egy művész, vagy esemény iránt. A MÁO életében még – ilyen-olyan megalkuvások árán – érdekelt vagyok. De akiben a pesti opera látogatása is az elérhetetlenséget fogja jelenteni, ugyanúgy nem lesz kíváncsi rá, a műfajra sem, mint a tengerentúli nyaralásokra.

1804 ebera 2017-03-11 23:22:12 [Válasz erre: 1790 lujza 2017-03-09 00:34:59]
Véleményem szerint is ez üzletpolitika! Iva kiválóan leírta a lényeget, nem akarom ismételni.Nem tudom mi számít utolsó pillanatnak, de tavaly a június 7-i Kaufmann koncertre február 18-án vettem meg a jegyet. Ez az én fogalmam szerint nem utolsó pillanat. Igaz, hogy nem tudták már bérletbe passzírozni, így is volt elővásárlás, de két nappal utána mindenki hozzáférhetett a jegyekhez. ( És még mielőtt kioktatnál a Müpa vásárlási rendjéről: már a Platinánál tartok. )

1803 ebera 2017-03-11 23:11:41 [Válasz erre: 1791 IVA 2017-03-09 03:55:36]
Teljesen egyetértek! Ez a lényeg! A bérletesek tőlem akár 50%-al olcsóbban is vehetik bérletben a jegyeket, de minek vegyek olyan előadásra jegyet, amire nem tudok elmenni, a 3 közül egyre már biztosan biztosan nem. Mindhárom előadás külön is nagyon jól eladható. Nem tudom ki miért gondolja hogy aki nem veszi meg most a bérletet annak csak a torkán lehet lenyomni Bartókot, vagy Florezt. Eddig nem hangzott még el a Müpától, hogy visszatartanak jegyeket, jó jegyeket is.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.