Bejelentkezés Regisztráció

Jonas Kaufmann


1802 Edmond Dantes 2017-03-11 23:04:37 [Válasz erre: 1801 Heiner Lajos 2017-03-11 19:43:33]
Ha arra gondolsz, hogy nemsokára esetleg úgyis kibővítik mondjuk 20.000 férőhelyesre az ottani Panchot, akkor oké.

1801 Heiner Lajos 2017-03-11 19:43:33 [Válasz erre: 1800 Edmond Dantes 2017-03-11 19:41:07]
Inkább a felcsútiban. És mehetnének oda kisvasúton.

1800 Edmond Dantes 2017-03-11 19:41:07
Netrebko és Kaufmann az új, 68.000 férőhelyes Puskás Arénában énekelhetne együtt, ott legalább elkelnének a jegyek...felében-harmadában. De még mindig több jegy kelne el mint amennyi a legtöbb futballmeccsre el fog kelni.

1799 Licht Alberich 2017-03-11 18:54:00 [Válasz erre: 1796 Klára 2017-03-11 14:17:21]
A Kékaszákállú + az Eötvös opera úgyanúgy teltházas lesz, nem kell hozzá húzónév. Mint mondtam, Kaufmannra és Flórezre is lesznek szólójegyek, nem árulják ki a teljes házat bérletben. A kártyásoknak annyi az előnyük, hogy 2 nappal korábban válogathatnak a helyek között, minden árkategóriából volt szabad bérlet a nyilvános bérletárusítás kezdetén. A bérlet azért is jó, mert ilyenkor a szólójegyek árához képest 20% kedvezmény van a bérletárban, a vita tárgyát képező Hangszálak bérlet esetében ez azt jelenti, hogy pl. a legolcsóbb bérlet 13.000 Ft, ezekre a koncertekre ebben a kategóriában általában 5.500 Ft a szólójegy, de Kaufmann és Flórez esetében valószínűleg több lesz. Ez a többi kategóriára is érvényes. Tehát megéri bérletet venni.

1798 Edmond Dantes 2017-03-11 18:50:08
Ismét nem mindenki fog szeretni. Az ún. árukapcsolás egyidős az emberiséggel...és a kereskedelemmel. A színház- vagy hangversenyjegy is árucikk = kereskedelmi termék és árucikket bizony szokás "árukapcsolni". Nem muszáj ezt szeretni...ez van és ez bevett szokás. Érem másik oldala: boldogabb helyeken vannak bérletszünetes előadások, nálunk is előfordul(nak). Ott szabad a gazda.

1797 takatsa 2017-03-11 14:35:39 [Válasz erre: 1796 Klára 2017-03-11 14:17:21]
A pénz nem vízválasztó, hanem a pénz az isten. Most már elég régóta, és ezt az evidenciát mindenki tudja. Mindent pénzért lehet venni, Porschét, jachtot, szép életet, kegyes halált, díszsírhelyet, stb. Miért éppen a koncertjegy lenne kivétel? Amúgy vettem 2 bérletet tegnap, darabját 13.500-ért, és örültem neki. Ennyi pénzért be fogok jutni Kaufmannra, és Florezre, sőt, még a Kékszakállút is megnézhetem. Mi itt a probléma?:)

1796 Klára 2017-03-11 14:17:21
1. Nem kell bérletbe rakni!Mindenki megveheti egyenként. Vagy a bérlet csak arra jó, hogy el lehessen adni egy új darabot, amire nem biztos, hogy az emberek bemennének? A Diego Florez és a Kaufmann biztos húzónév, és elviszik mellette a harmadikat is? 2. Akkor talán mondjuk ki, hogy aki nem tud évi 150 - 300 ezer forintot a MÜPA-ban elkölteni, az nem méltó erre a műsorra? Mint anno az arisztokrácia és a pórnép? Vagy nem olyan régen Dél-Afrikában a négerek nem mehettek be a fehéreknek fenntartott helyekre? Amin mi persze felháborodtunk és szörnyülködtünk. Itt nem a bőrszín a vízválasztó, hanem a pénz!

1795 Licht Alberich 2017-03-11 12:33:52
Itt is lesznek szólójegyek, nem kel el a teljes ház bérletben. Az, hogy a bérletárusítás előbb van mint a szólójegy árusítás, az mindenhol így van. Ha pl a Kaufmann és a Florez koncertre elfogynának a jegyek 2-3 óra alatt, akkor utána nem lehetne bérletet árulni. A Müpa pedig miért ne kedvezhetne a rendszeresen odajáró közönségének azzal, hogy ők néhány nappal korábban válogathatnak a helyek közül? Az arany és platina kártyások évi 150 illetve 300 ezer forintot költenek bérletekre és jegyekre, ezt honorálják az elővásárlás lehetőségével.

1794 Klára 2017-03-10 09:38:36
Bocs, a probléma a 3 előadás összekapcsolásával van, és avval,hogy csak a kiváltságosok jutnak hozzá, civil nézők nem! Egyébként tizenéves korom óta bérletes Opera és Erkel-néző vagyok,és tudom, hogy a bérletes napokra is mindig lehetett síma jegyet venni. Egyébként akkor is voltak emeltáras előadások, de pár órás sorban állás után lehetett jegyet venni Bergonzira, Tito Gobbira, del Mpnacora, Domingora, Pavarottira, stb. Ma ez egy szűk kiváltságos réteg "előjoga", meg azoké a külföldieké, akik sokallják a hazai 150-200-250 stb eurós árakat és a magyar szervezők jóvoltából számukra roppant olcsón hozzájutnak. Ez egyébként vonatkozik az Operára is!

1793 lujza 2017-03-09 23:22:07
Jó, hogy mindig lehet morogni valamiért. Próbáljatok meg pl. most a párizsi operába jegyet venni. Csak annak lehet, aki subscribe-ol, vagyis bejelentkezik támogatónak, vagy bérletet vesz. Nem is lehetne úgy bérleteket árulni, ha közben az egyik bérletes előadásra közben felvásárolnák a jegyeket. Gyerekkoromban, mikor egy operabérlet még tíz előadásból állt, azok között bizony több olyan is volt, amit különben eszünkbe se jutott volna megnézni. Aztán sokszor az tetszett a legjobban. Már csak azt szeretném tudni, hogy Kaufmann-e vagy Florez az epres joghurt?

1792 Klára 2017-03-09 15:28:03
Ez tiszta pofátlanság! Eleve a "hűségesek" 2 nappal előre vehetik, mikor még más nem jut hozzá. Másodszor a Kaufmann csak a bérletben van, amit csak a "hűségesek" vehetnek, tehát a pórnép egyáltalán nem. Egyébként ez volt tavaly a júniusi dalesten is, 2 nap alatt elfogyott elővételben, aztán előadás előtt kb egy héttel mégis lett jegy! Kinek tartották vissza? Valahogy úgy tűnik, hogy kis hazánkban az adókat levonják mindenkitől, mert mindenki egyenlő,abból épül egy-s-más, fenntartanak létesítményeket, pl Operaház, MÜPA, stb, aztán ha jegyvásárlásra kerül sor, vannak az egyenlők és az egyenlőbbek. A tavalyi koncertre véletlenül jutottam el (betegség miatt átadta valaki), voltak páran, akik azt sem tudták hol vannak, és miért vannak ott, de kipipálták. Néhányan operaáriákat, duetteket hiányoltak, a magyar nótát hiányolókról már inkább nem is beszélek. Ugyanez van a Opera horribilis jegyáraival, leszoktatják a közönséget, aztán panaszkodnak, hogy nincs mindig teltház.

1791 IVA 2017-03-09 03:55:36 [Válasz erre: 1790 lujza 2017-03-09 00:34:59]
Ez nem műsorpolitika, hanem üzleti stratégia. Lehet, hogy a pofátlanság durva szó rá, és elég azt mondani, hogy nem tisztességes. Ezt nemcsak a Müpára vonatkoztatom, hanem az Operaház mindenkori bérletrendszerére is. Vegyük példának az epres, málnás és erdei gyümölcsös joghurtot, amelyeket lehet kapni hármas csomagolásban és egyenként. A hármasban egy-egy pohár kevesebbe kerül, mint egy db szólóban. Ez még rendben lenne. De hogyan nézne ki, ha előbb csak a hármas kiszerelésűt raknák ki – én nem veszek belőle, mert csak az erdei gyümölcsöst szeretem –, és csak amikor elfogyott, akkor juthatok hozzá egy vagy akár három pohárhoz a kedvencemből, jóval drágábban, és az is lehet, hogy addigra lejárt a szavatossága, vagy poshadt. Azt még megértem, hogy az intézmény kedvezményesen kínálja a bérletét – a hármas kiszerelésű előadásait –, de hogy ezekben hónapokkal előbb eladja a „leg-” helyeit (legjobb / legolcsóbb), és aki nem mindenevő, vagy aki nem ér rá a többi estén, vagy nem költhet 3 előadásra, annak minőségben is csak rosszabb juthat. A bérleti rendszerrel nemcsak abból húz többlethasznot az intézmény, hogy egy tranzakcióval 3 előadás helyeit adja el, hanem elsősorban abból, hogy a nézőtől hónapokkal (vagy akár másfél évvel) előbb kapja meg a helyárat, előbb használhatja a pénzt. Az egy-egy előadásra elővásárló pénze miért nem ugyanolyan jó? Én ezt diszkriminációnak tartom, és akinek ez pozitív jelenség, utasítsa vissza, hogy pofátlanság. Kedves Lujza, lehet, hogy Te nagyon dúskálsz az időben, de nekem a boltban sem lenne annyi időm, hogy „összeálljak” azokkal, akik az epres és a málnás joghurtot szeretik. Lehet, hogy nyitástól zárásig kérdezősködhetnék a hűtőpult előtt.

1790 lujza 2017-03-09 00:34:59 [Válasz erre: 1789 ebera 2017-03-08 20:41:48]
Mióta pofátlanság a műsorpolitika? Tavaly rendkívüli koncertje volt Kaufmannak a Müpában, az utolsó pillanatban állapodtak meg vele. Most pedig tervezett, hál' Istennek ide tudták csábítani újra (reméljük, el is jön). A Müpa valamennyi koncertjét bérletben árulja először, és jól teszi. Össze kell állni olyanokkal, akik Flórezt vagy a Kékszakállút kedvelik, és osztozni. Vagy mégis bérletet venni.

1789 ebera 2017-03-08 20:41:48 [Válasz erre: 1788 Klára 2017-03-08 18:41:11]
Ráadásul bérletbe rakták, ha a többit nem kérem, akkor csak májusban juthatok hozzá a maradék jegyekhez! Ezt nevezem pofátlanságnak! Tavaly nem így működött!( Kivéve a szokásos 2 napig tartó elővásárlást, de utána rögtön vehetett jegyet egyszerű mezei néző is.)

1788 Klára 2017-03-08 18:41:11
Csak azt is tegye már egyszer közzé a MÜPA, hogy - eltekintve az elővételes ezüst, arany, stb kártyásoktól - hogy lehet ezekre a programokra jegyet szerezni!

1787 Búbánat 2017-03-07 22:51:12 [Válasz erre: 1786 Beatrice 2017-03-07 22:20:26]
Pechem, hogy a dalestekért valahogy nem lelkesedem - akárki hírességek is jöhetnek, nem igen vagyok rájuk "vevő". Persze, ez az én magánügyem...

1786 Beatrice 2017-03-07 22:20:26
[url]https://www.mupa.hu/program/jonas-kaufmann-es-diana-damrau-dalestje-2018-02-22_19-30-bbnh;Kaufmann és Damrau jövőre közös dalestet ad a Müpában[/url]

1785 Haandel 2017-03-03 22:03:33
[url]https://www.nytimes.com/2017/03/03/arts/jonas-kaufmann-withdraws-from-met-operas-tosca-next-season.html?_r=0;Jonas Kaufmann Withdraws From Met Opera’s ‘Tosca’[/url]

1784 Haandel 2017-02-24 18:04:33
Opernball 2017 Jonas Kaufmann [url]http://tvthek.orf.at/profile/AD-Opernball-2017/13886918/AD-Opernball-2017-Die-Eroeffnung/13918551/Jonas-Kaufmann-Blumenarie-und-Dein-ist-mein-ganzes-Herz/13990469;"Blumenarie" und "Dein ist mein ganzes Herz"[/url] + [url]http://tvthek.orf.at/search?q=Jonas+Kaufmann;ORF TVTHEK[/url]

1783 Haandel 2017-02-12 09:39:57 [Válasz erre: 1760 lujza 2017-01-20 01:43:53]
[url]https://www.operadeparis.fr/en/season-16-17/opera/lohengrin/gallery#head;Opéra national de Paris[/url] [url]https://www.francemusique.fr/emissions/dimanche-l-opera/lohengrin-de-richard-wagner-choeur-et-orchestre-de-l-opera-de-paris-dirige-par-philippe-jordan-31716;Lohengrin de Richard Wagner[/url] 12 février 2017 | 20h | France Musique Lohengrin : Jonas Kaufmann Heinrich der Vogler : René Pape Elsa von Brabant : Edith Haller Friedrich von Telramund : Tomasz Konieczny Ortrud : Evelyn Herlitzius Der Heerrufer des Königs : Egils Silins Vier Brabantische Edle : Hyun-Jong Roh, Cyrille Lovighi, Laurent Laberdesque, Julien Joguet Vier Edelknaben : Irina Kopylova, Corinne Talibart, Laetitia Jeanson, Lilla Farka Orchestre et Chœurs de l’Opéra national de Paris Direction musicale : Philippe Jordan Chef des Chœurs : José Luis Basso

1782 lujza 2017-02-03 03:24:50
https://www.youtube.com/watch?v=kt0v83qhWek

1781 Haandel 2017-02-02 16:48:00
France Musique (Hangtár) [url]https://www.francemusique.fr/emissions/les-grands-entretiens/jonas-kaufmann-tenor-1-5-31419;Jonas Kaufmann : "J'étais un enfant difficile, très bruyant. J'avais trop d'énergie, trop de choses dans ma tête." (1/5)[/url] (30 janvier 2017) [url] https://www.francemusique.fr/emissions/les-grands-entretiens/jonas-kaufmann-tenor-2-5-31440;(2/5)[/url] [url]https://www.francemusique.fr/emissions/les-grands-entretiens/jonas-kaufmann-tenor-3-5-31461;(3/5)[/url] [url]https://www.francemusique.fr/emissions/les-grands-entretiens/jonas-kaufmann-tenor-4-5-31482;(4/5)[/url] [url] https://www.francemusique.fr/emissions/les-grands-entretiens/jonas-kaufmann-tenor-5-5-31503;(5/5)[/url]

1780 Edmond Dantes 2017-01-25 10:25:11
Jonas Kaufmann fellépése nyitja meg a Bécsi Operabált FIDELIO/MTI 2017.01.24. A német tenor a Carmenből és A mosoly országából ad elő slágereket a február 23-i Bécsi Operabálon. Az elsőbálozók tiaráját Karl Lagerfeld tervezte. A német sztártenor Georges Bizet Carmen című operájából adja elő a Virág-áriát (La fleur que tu m'avais jetée), és Lehár Ferenc A mosoly országa című operettjéből énekli majd a Vágyom egy nő után című slágert. A Bécsi Filharmonikusok is fellépnek a megnyitón Szemjon Bicskov orosz karmester vezényletével. Újdonság, hogy idén a bál egész területén élőzene lesz. A nagyteremben a Richard Oesterreicher-Big-Band játszik, Viktor Gernot kabaréművész és Carole Alston jazzénekesnő fog énekelni, a galérián pedig jazzklubot rendeznek be. Az idei Bécsi Operabál elsőbálozóinak tiaráját Karl Lagerfeld francia divattervező álmodta meg. A nyitótáncot Roman Svabek osztrák koreográfus tanította be a 144 elsőbálózó párnak. Svabek 2009 óta az operabál koreográfusa és ceremóniamestere. Az operabál egész helyszínén dohányzási tilalom lesz érvényben idén, a füstölgők fűtött különtermekben gyújthatnak rá. Az eseményre mintegy 5500 vendéget várnak. A világ egyik leghíresebb báljára 290 eurótól (mintegy 90 ezer forint) lehet kapni belépőjegyet, de a páholy akár 20 500 euróba (mintegy 6,4 millió forint) is kerülhet. Asztalokat 400 és 1200 euróért (mintegy 130 ezer és 380 ezer forint) lehet foglalni. Várhatóan csaknem 1,3 millió tévénéző követi majd élőben a nyitóeseményt. Az osztrák közszolgálati televízió (ORF) este negyed kilenckor kezdi meg a mintegy három órán át tartó élő közvetítést. A Falstaff nevű osztrák gasztromagazin különszámot jelentet meg az operabál kulturális jelentőségéről és az este folyamán kóstolható gasztronómiai különlegességekről.

1779 Bambu 2017-01-23 21:28:38
https://kurier.at/stars/erste-details-zum-wiener-opernball-2017/242.570.668

1778 Licht Alberich 2017-01-23 12:38:59
A [url]https://www.youtube.com/watch?v=c4tGdF8icIA;Grál-elbeszélés[/url] a párizsi előadásból.

1777 Búbánat 2017-01-23 11:15:04 [Válasz erre: 1745 lujza 2017-01-15 04:03:44]
A "Várkonyi úr" írása-téma utózöngéje lehet: az Operaház főigazgatójának levele [url] http://www.origo.hu/kultura/20170122-okovacs-szilveszter-irasa-az-origonak.html; Életet az éveknek avagy olvasói levél [/url] Ókovács szerint az opera – 2/11. levélária Origo.hu, 2017.01.22. 15:22 „Drága Tatjána Néném! Nincs azzal semmi baj, ha nem elektronikus leveleket küldöz. Köszönöm a tegnapi borítékot is, amelybe a hétfői Népszava cikkét csomagolta. […] „

1776 lujza 2017-01-23 03:23:11
http://www.lci.fr/culture/apres-quatre-mois-de-repos-le-tenor-jonas-kaufmann-a-fait-son-retour-2022842.html

1775 lujza 2017-01-22 02:10:57 [Válasz erre: 1773 Csiki Gábor 2017-01-21 22:25:43]
Harteros szerintem egyre jobb. Kíváncsi vagyok, milyen Maddalénát fog énekelni.

1774 lujza 2017-01-22 02:08:27 [Válasz erre: 1771 Cilike 2017-01-21 20:01:47]
Ellenkezőleg, emlékem szerint a múlt évadban is elővették vele párszor. Azt hiszem, Kaufmann élvezi ezt a rendezést, és szívesen énekli. (Egyébként szerintem is ez egy elviselhető produkciója Kusejnek.) Kaufmann esetében pedig a "színház" pont a BSTOP, melyet már egy ideje az anyaházának tekint, és többet szerepel ott, mint máshol. Egyébként őt "Rollenfresser"-nek, szerepzabálónak hívják, vagyis a legtöbb szerepet nem énekli sokszor, mert mindig újabbakat keres. Úgy hiszem, a Nyugat lánya is sikeres volt számára, legfeljebb nem megy most ezért vissza Bécsbe.

1773 Csiki Gábor 2017-01-21 22:25:43 [Válasz erre: 1767 Cilike 2017-01-21 16:08:41]
Feleségemmel éppen most nézzük a Classicán a szóban forgó Forza...-előadást. Én nagyon érdekesnek és színvonalasnak tartom ezt a rendezést. Nagyon nem szeretem viszont J.Kaufmann éneklését, de Ludovic Tezier-ét annál inkább. (Persze, ez így van rendjén, mert valószínűleg Kaufmann sem lenne elragadtatva az én éneklésemtől). Érdekes volt emellett felfedezni, hogy milyen pokoli nehéz is Leonóra szerepe - és hogy Harteros ennek dacára milyen jól bírja.

1772 Edmond Dantes 2017-01-21 22:20:01 [Válasz erre: 1771 Cilike 2017-01-21 20:01:47]
Azt írtad: "nem feküdt neki a szerep, le is tette". Azt írtam: "Talán a színház "tette le" a darabot egy időre." Színház=Bayerische Staatsoper. Most (júl.) megint előszedik ezek szerint. Akkor úgy látszik mégis fekszik neki. Nyugat lányát is elővehetik még újra. Forzát elővették. Aztán majd júliusig kiderül, meg is csinálja-e.

1771 Cilike 2017-01-21 20:01:47 [Válasz erre: 1770 Edmond Dantes 2017-01-21 18:53:14]
Azt jelenti, amit írtam, hogy azóta tudtommal nem énekelte a szerepet. És az három éve volt, ha minden igaz. Lehet, hogy most úgy érzi, már megérett rá. Mi az, hogy " a színház"? Kaufmann melyik "a színházban" énekel? Szerintem valamelyi másikban énekelhette volna, ha akarja. Nyilván nem akarta. Mint ahogy énekelt egy sorozat Nyugat lányát és azóta azt sem. Az meg, hogy "letett mindent", az ősszel volt. Nem három éve.

1770 Edmond Dantes 2017-01-21 18:53:14 [Válasz erre: 1767 Cilike 2017-01-21 16:08:41]
Letette? Akkor ez mi? https://www.staatsoper.de/en/productioninfo/la-forza-del-destino/2017-07-19-19-00.html Talán a színház "tette le" a darabot egy időre + Kaufmann "tett le" egy időre mindent.

1769 parampampoli 2017-01-21 18:46:52 [Válasz erre: 1767 Cilike 2017-01-21 16:08:41]
D'accordo!

1768 Búbánat 2017-01-21 16:17:40 [Válasz erre: 1767 Cilike 2017-01-21 16:08:41]
Nekem is untig elég volt most ez az egyszeri alkalom, a tévében megnézni ezt a felvételt.

1767 Cilike 2017-01-21 16:08:41 [Válasz erre: 1766 Búbánat 2017-01-21 14:33:15]
Nekem nem tetszett, Kaufmann jól játszott, de nem feküdt neki a szerep, le is tette. Harteros nem Verdi-szoprán a kemény, éles hangjával és Tézier olyan volt, mintha fojtogatnák. Megvan nekem ez a felvétel, de csak egyszer néztem meg.

1766 Búbánat 2017-01-21 14:33:15
Jó volt visszanéznem tegnap este a Classica csatornán A végzet hatalma müncheni előadásának 2014-es felvételét. Bár a rendezés (és a díszlet-jelmez) számomra nem hozott lázba, de Kaufmann Alvaro-alakítása szenzációs volt, és a partnerek is igen kitettek magukért (Harteros - Leonora; Ludovic Tézier - Carlos). És aminek még örültem, hogy a szokásos húzások nélkül adták elő Verdi remekművét.

1765 lujza 2017-01-21 02:44:45 [Válasz erre: 1764 lujza 2017-01-21 02:41:10]
Mivel az előbb megtört, bemásolom még egyszer a linket: https://www.francemusique.fr/direct

1764 lujza 2017-01-21 02:41:10 [Válasz erre: 1761 dr.Horváth Mária 2017-01-20 07:42:07]
Én csak internetes megoldást ismerek, ami azonban jól működik: https://www.francemusique.fr/direct Itt többnyire (de nem mindig) visszahallgatni is lehet. És örülnék, ha ezáltal megszeretné Wagnert is!

1763 lujza 2017-01-21 02:37:45 [Válasz erre: 1762 Edmond Dantes 2017-01-20 11:24:04]
Talán nem csak ahhoz képest. De íme egy másik cikk: http://culturebox.francetvinfo.fr/opera-classique/opera/apres-quatre-mois-d-absence-jonas-kaufmann-retrouve-sa-voix-dans-lohengrin-251521 hogy elhidd, csak négy hónapot hagyott ki. Ami érdekes benne, Kaufmann azt mondja, ő ezt a rendezést preferálja azok közül, amiben énekelt, a figura embersége, személyiségének törékenysége miatt. A rendezőt pedig Kaspar Hauser rejtélyes figurája inspirálta.

1762 Edmond Dantes 2017-01-20 11:24:04
Találtam egy első fecske kritikát párizsi Lohengrinről. Nem vagyok franciás, de az jön le, hogy jó volt Kaufmann, legalábbis ahhoz képest, hogy fél éve mindent lemondott. http://www.forumopera.com/lohengrin-paris-bastille-jonas-kaufmann-le-chevalier-phenix

1761 dr.Horváth Mária 2017-01-20 07:42:07
Tisztelt Lujza! Kérem segítsen milyen csatornán fogható a Radio France. Bér nem tudom Wagnert élvezni, de annyira örülök, hogy Kaufmann visszatért, hogy szeretném meghallgatni. Remélem Magyarországra is újból eljut, ezúttal operával. Köszönöm. dr. Horváth Mária

1760 lujza 2017-01-20 01:43:53 [Válasz erre: 1758 Orfeusz 2017-01-19 11:27:02]
A Lohengrint sajnos nem hallottam, de azt tanúsíthatom, hogy kiábrándítóan rossz az akusztika, legalábbis a földszinten hátul. Egyébként február 12-én este 8-kor fogja a Radio France leadni a premiert.

1759 ebera 2017-01-19 20:47:33 [Válasz erre: 1758 Orfeusz 2017-01-19 11:27:02]
Nagyon örülök a pozitív kritikádnak! Remélem leadják majd a felvételt és meg tudjuk hallgatni, bár az élő előadás élményével nem vetekedhet semmilyen felvétel, bármilyen jó minőségű. ( Egy hangyányit irigykedem is csendben. )

1758 Orfeusz 2017-01-19 11:27:02
Tegnap volt szerencsem a Lohengrint megnezni a parizsi operaban Kaufmannal. Kaufmann visszaterese nagyon jol sikerult, kivalo formaban, egeszseges hanggal enekelt es jatszott kivaloan. Nem hinnem hogy akarmilyen kulonbseg lenne a fel evvel ezelotti eneklesehez kepest, aki eddig nem kedvelte tovabbra sem fogja es forditva is igaz persze aki eddig szerette tovabbra is rajongani fog erte. A hangerejevel voltak gondok, bar ez azt hiszem nem uj dolog, es az is igaz hogy a Bastille opera nagyon rossz akusztikaja sem segit ezen a probleman, abban a hatalmas hodalyban minden hang szinte elveszik (rendkivul baratsagtalan, rideg az atmoszferaja a szinhaznak); minenesetre az egyuttesekben nem lehetett jol hallani sajnos. Ezt leszamitva Kaufmann egyszeruen fantasztikus volt, kaprazatos atmoszferat teremtve maga korul; csodalatos muzikalitassal es erzekenyseggel nyult minden zenei reszlethez, es pianoi pedig mesesek es finomak voltak, az ember szemebol kicsordult szinte a konny mikor ezeket a pianokat megformalta; lehet talan sokkalni oket, de nekem a Lohengrinben mind izlesesen hatott. Nem sok olyan enekes van akinek ilyen muzikalis kepessegei vannak es ilyen zenei atmoszferat tud teremteni. Mondanom sem kell oriasi, tombolo sikert aratott, a kozonseg nagy szeretettel unnepelte a visszatereset. A tobbi enekest is (kiveve Elzat) hatalmas siker fogadta, de nem is meglepo hiszen egy fantasztikus szereposztas volt: Ortrudkent Evelyn Helitzius aratta Kaufmann mellett meltan az est legnagyobb sikeret, bar talan mar tul van a zenitjen de hangja meg mindig rendkivul izgalmas es nem mellesleg jo nagy, szinpadi jelenlete pedig mint mindig rendkivul intenziv. Telramundkent Tomasz Konienczny frenetikus volt, persze ehhez kedvelni kell ezt a hangtipust, ami ketsegtelen nem egy barsonyos bariton hang, Rene Pape kiralykent kivalo volt, a hirnok szerepeben pedig a nalunk Wotant eneklo Egils Silins nyujtott magas szinvonalu teljesitmenyt. Sajnos Martina Serafin Elzakent nem volt jo valasztas, bar kozepregisztere szep, de sajnos a magassagai - velhetoen a rosszul megvalasztott szerepek miatt - eleg elesek es rondak voltak, pianoi sem voltak szepek, amelyek Elza szerepeben bizony nagyon fontosak. Nem is volt nagy sikere es ahogy neztem Nabuccot es Turandotokat enekel, amivel csak meg jobban tonkre teszi majd a hangjat. Kivalo eloadas volt, jo zenekardal Philippe Jordan iranyitasa alatt es egesz jo korussal es fantasztikus szolistakkal. Elvileg a france musique radio valamikor leadja az egyik eloadast.

1757 lujza 2017-01-18 01:48:51 [Válasz erre: 1753 Licht Alberich 2017-01-17 12:10:25]
Hát Konwitschnyről szerencsésen elfelejtkeztem! De Neuenfelsnél a patkányok nem voltak olyan zavaróak, mint a milánói rendezésben az idegbajos Elza és Lohengrin. Kár, hogy Párizsban nem tudtak valami újat kitalálni! De hogy a topicnál maradjak, tartok tőle, hogy a londoni Otelló is "korszerű" lesz.

1756 Cilike 2017-01-17 22:02:58 [Válasz erre: 1754 parampampoli 2017-01-17 13:16:41]
Hát ez óriási. Ezt nem ismertem, rendkívül mulatságos. Köszönöm. Sajnos csak részleteket találtam belőle.

1755 Licht Alberich 2017-01-17 14:02:57 [Válasz erre: 1754 parampampoli 2017-01-17 13:16:41]
Az bizony. Ez az egy, aminél nem sajnálom, hogy nem Martonnal vették föl...

1754 parampampoli 2017-01-17 13:16:41 [Válasz erre: 1753 Licht Alberich 2017-01-17 12:10:25]
Az iskolában... Marton két copffal, rövid plisszé szoknyában, harisnyában ugrál a padokon, és tépkedi Elsa haját. Barcelonában akkorát bukott, mint egy ház, a közönség őrjöngve tiltakozott, és cipővel dobálta meg a nyílt színpadot.

1753 Licht Alberich 2017-01-17 12:10:25 [Válasz erre: 1750 parampampoli 2017-01-17 08:59:21]
Nekem Konwitschny 98-as Lohengrinje a legszörnyűbb, azt is több helyen játszották, Hamburgban még mindig.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.