Bejelentkezés Regisztráció

Jonas Kaufmann


1902 Edmond Dantes 2017-05-12 10:22:26 [Válasz erre: 1901 telramund 2017-05-12 10:09:17]
Ahány ház, annyi szokás. Ahány művész, annyiféle attitűd. Ahány kommentelő, annyiféle vélemény. Írtam jó szívvel pár sort privátban is, fogadja jó szívvel :-)

1901 telramund 2017-05-12 10:09:17
Régen jelentem itt meg és nem is fogok ,legtöbbek örömére!Az utóbbi időben annyi elképesztő ,képtelen,értelmetlen,okoskodó beírást olvastam a különböző topicokban(néhányat nézek csak meg,de az is elég),hogy semmi kedvem itt írogatni. De ugye Kaufmann az Kaufmann.De vonatkozik ez a többi nagy sztárra is.Ha sikere van a közönség még látni, esetleg hallani akarja örüljön minden művész,hogy meghajolhat.Nehogy már szívesség legyen. Aztán Abodi Béla jól leírta:igenis nem mindenki kiváncsi-sőt- 2o-x-ra Lucia nénére,börtönőrre ,Spolettára,Inezre, Alizékre stb stb. Az pedig soha nem lesz,hogy mindenki egyenrangú egy előadásban.Miért is lenne?Melyik pályán van az ,hogy a jobb egyenlő a rosszabbal.Ezért jutott a világ oda ,ahol most van,mert sokan nem tudják, hogy hol a helyük!Kicsit már túlzás ez a nagy művészi érzékenység.Ha Kaufmannak nem tetszene ,hogy ki kell jönni nem jönne ki ,mint tette,Shicoff anno,hogy Guleghina egyedül hajolt meg.A 7o éves Gruberova 3o percig hajlandó kijönni,igaz húzza maga után azokat is akiknek már régen otthon lenne a helye.(Na ezért tart az ünneplés olyan soká).Aki látta az M-5-ön azt a borzasztó Don Pasqualet a tapsorkánt produkáló nézőkkel miért csodálkozik,ha napjaink legnagyobb tenorsztárját ünneplik.Utóbbi legalább megérdemli.Meg kap éppen elég tiszteletdíjat,hogy toleráns legyen.

1900 Klára 2017-05-12 09:03:57 [Válasz erre: 1898 IVA 2017-05-12 01:20:31]
Ad vocem "belehajszolás" - amikor a május 8.-i előadás végén - miután kierőszakolták az ismétlést - az x+1 kitapsolás után a színpadi megvilágítást lekapcsolták, a nézőtéri világítást csökkentették, a nézők nagy része már elment, még kb 20-25 ember a nézőtér elejére startolt, ütemesen tapsolt és kiprovokált még egy utolsó kijövetelt - na akkor fordult meg az én gyomrom is! Ez az a bizonyos határ, amikor a zene szeretete, a művész iránti "imádat" kiveri a biztosítékot. (miközben az előadás többi szereplője, akik nélkül ugye nem lenne előadás, mert az opera általában nem kamaradarab, már régen lesminkelt és átöltözött. A főszereplők pedig hullafáradtak.

1899 lujza 2017-05-12 01:28:08 [Válasz erre: 1890 ebera 2017-05-11 09:56:34]
Az ötlet zseniális! El kéne adnod valamelyik külföldi biztosítótársaságnak, futna belőle jó néhány operajegyre Neked!

1898 IVA 2017-05-12 01:20:31 [Válasz erre: 1895 Klára 2017-05-11 17:52:40]
Függetlenül attól, hogy melyik énekes mennyire éli át a szerepét, ezt az indoklást elfogadom. Sőt, kissé meg is vagyok sértődve, amiért a „hivatalos” indoklásból (már megint) kihagyták a közönség szempontját, hiszen az operaelőadás nevű cécó arra is való, hogy a másfél-, kétezer néző–hallgató is megélje a pillanatokat, a zeneszerző kitervelése szerint. Egy időben nagyon divatos, szinte „kötelező” volt a ráadás. Megesett, hogy a közönség belehajszolta az énekest, azzal a „nemes” érzéssel, hogy a pénzéért a dupláját mérjék neki abból, amiért eljött a színházba. És volt, amikor a művésznek akart kedveskedni, hogy ezzel nyomatékosítsa az ária sikeres előadását. Én akkor undorodtam meg a ráadás intézményétől (értsd: nagyon kizökkentett a drámából), amikor – nagyjából ugyanabban a korszakban – magyar nyelvű Toscában a címszereplő megmutatta, hogy már olaszul is el tudja énekelni a Tisztán éltemet; máskor a szerepet olaszul éneklő szoprán bizonyította, hogy még magyarul is megy neki a Vissi d’arte.

1897 parampampoli 2017-05-11 20:58:28 [Válasz erre: 1896 Klára 2017-05-11 18:19:27]
És ha egy hangtalan énekesnőnek már általában nincs egy jó napja se, akkor képzelhetjük, milyen az, mikor rossz napot fog ki. -:)

1896 Klára 2017-05-11 18:19:27 [Válasz erre: 1891 Edmond Dantes 2017-05-11 10:09:27]
Ez igaz, aki egy adott énekesre veszi a jegyet, annak a beugró már alapban csalódás. Egyébként pedig a kritika mindig szubjektív, kinek a pap, kinek a papné. És a legjobb énekesnek is lehet éppen aznap "nem jó napja", mert nem gépek ugyebár!

1895 Klára 2017-05-11 17:52:40 [Válasz erre: 1892 ebera 2017-05-11 10:11:31]
A hivatalos indoklás szerint azért van, mert az énekest kizökkenti a szerep átélésének folyamatából, hiszen a már elénekelt, tehát megélt pillanatot kell reprodukálni. Ezt nem tudom megítélni, operát még nem énekeltem, de a Kaufmann-on nem látszott, hogy különösebben megerőltetné magát. És talán azért is, mert a nem ismételtetett szereplőket sérti a másik sikere. Lehet az a hátsó indoka, hogy az előadás túlnyúlik a szokásos műsoridőn és túlórát kell fizetni (már ahol fizetnek.) Rudolf Bing írta, hogy a MET-ben az x+1.-ik visszatapsolásnál az órájukat nézték, hogy legkésőbb mikor kell a függönyt leengedni, mert különben a zenekari tagoknak és a színpadi személyzetnek túlóradíj járt.

1894 Edmond Dantes 2017-05-11 14:55:03 [Válasz erre: 1893 parampampoli 2017-05-11 13:07:52]
Igen, olvastam, hogy nem rokona, igaz, csak fordító segítségével és/de kicsit sejtelmes :-) "Se sono parente di Tullio Serafin, colui che ha diretto la prima Aida in Arena nel 1913? Né i miei genitori, né io abbiamo mai fatto una ricerca geneaologica: diciamo che ci piace conservare il mistero”, risponde ridendo." stb. Corriere della Sera, 2014.07.04.)

1893 parampampoli 2017-05-11 13:07:52 [Válasz erre: 1891 Edmond Dantes 2017-05-11 10:09:27]
Normát énekelt volna 5 előadásban, ebből négyre volt jegyem. És hogy örültem, hogy az ötödikre nem sikerült jegyet kapnom... Tehát: talált, süllyedt. Arra is akartam volna. -:) Martina Serafin nem Tullio rokona, hanem annak az osztrák színházi dinasztiának szülötte, amelyhez Harald Serafin, a népszerű énekes színész is tartozott. Ugyanis a leánya. (Serafint, ha máshonnan nem is, a sikeres kooprodukcióban készült Lehár-Express c. tv műsorból a magyar nézők is ismerhetik. Abban ő volt Németh Sándor mellett a másik műsorvezető.)

1892 ebera 2017-05-11 10:11:31
Egyébként mióta van ez a marhaság, hogy "nem lehet ismételni"? És mi értelme van?

1891 Edmond Dantes 2017-05-11 10:09:27 [Válasz erre: 1889 parampampoli 2017-05-11 09:47:49]
Szerencséd hogy ezek szerint csak négyszer énekelt volna (mit is?), mert gondolom, ha négy előadásra jegyet váltottál, akkor még többre is váltottál volna :-) Viccet (ha ez vicc...szerintem nem az) félretéve: én is ilyesmit írtam Gheorghiu-topikban. Aki Kaufmannra és Gheorghiura kíváncsi, az rájuk kíváncsi és hiába bizonygatják fórumtársaim odaát, hogy Serafin (aki valószínűleg csak névrokona Tullionak) "sokkal jobb volt", "minden szempontból jobb volt" stb., az akkor is csalódott lesz ma este, nem kicsit, nagyon.

1890 ebera 2017-05-11 09:56:34 [Válasz erre: 1889 parampampoli 2017-05-11 09:47:49]
A biztosító társaságoknak ki kéne találni valami konstrukciót ilyen esetekre. Repülőjegy, szállás, jegy, stb. Nem kevés pénz megy kárba.( Az elmaradt élményt és a csalódást persze nem lehet pótolni, és nehéz lenne euróra átváltani.)

1889 parampampoli 2017-05-11 09:47:49 [Válasz erre: 1881 ebera 2017-05-10 23:10:57]
A STOP-ba jegyet venni lassan olyan lesz, mint venni egy lottószelvényt. Mikor Gruberova eltörte a lábát, négy előadásra szóló jegyek maradtak a nyakamon -- a kár összegét inkább nem számszerűsítem --, a színház nem volt hajlandó visszaváltani, eladni meg semmi esély nem volt, mert előadás előtt százával álltak a pénztárnál féláron eladó jegyekkel. A terem meg olyan foghíjas volt, ami a STOP-ban szinte példátlan, mert aki Gruberovát akarta látni, nem volt kíváncsi Piscitellire. Szóval: jegyvásárláskor csak óvatosan...

1888 Edmond Dantes 2017-05-11 09:41:17 [Válasz erre: 1879 -zéta- 2017-05-10 22:33:36]
...és kölcsönösen elharapott torokkal énekelték végig az 5-ei előadást :-)

1887 Edmond Dantes 2017-05-11 09:38:49 [Válasz erre: 1881 ebera 2017-05-10 23:10:57]
Nekem pedig szerencse, hogy csak hétfő estig maradtam a Wartelistén és nem iratkoztam vissza, pedig volt rá lehetőség.

1886 ebera 2017-05-11 09:16:57 [Válasz erre: 1884 Klára 2017-05-11 06:21:07]
Írtam privátban.

1885 Klára 2017-05-11 06:35:43 [Válasz erre: 1878 ebera 2017-05-10 22:16:44]
Szerintem a tapsorkán miatt, amivel kikövetelték az ismétlést, - mint írtam, a 05.08.-i előadást a második felv.tól láttam - Bécsben nem veszik jó néven az ismétlést és általában nem is engedik. Domingo annak idején valamit megismételt - nem jut eszembe mit-, abból is bitang nagy botrány lett, legalábbis ezt írta az önéletírásában. Kaufmann 2011-es bécsi Werther fellépésében is kb 3 perc nyíltszini taps után ismételhette a "Pourquoi me réveiller"-t! Egyébként Kaufmann a hivatalos honlapjáról nem vette le a ma esti előadást, persze még megteheti. Remélte, hogy valaki felteszi a YT-ra ezt a Toscát, de ezek szerint nem.

1884 Klára 2017-05-11 06:21:07 [Válasz erre: 1883 ebera 2017-05-11 01:34:10]
Nem, sajnos nem. Kösz' a segítséget mindenkinek! Bár korábban beregisztráltam, vissza is igazoltak, stb, bejön a megadott web-helyen a korábban is látott Tosca-kép és a feliratok - adási időpont, szereplők, stb de nem indul el. Lehet, hogy a hiba az én készülékemben van.

1883 ebera 2017-05-11 01:34:10 [Válasz erre: 1882 lujza 2017-05-11 01:02:43]
A visszaigazoló e-mailből indítva is gond nélkül bejön, már többedszerre is.

1882 lujza 2017-05-11 01:02:43 [Válasz erre: 1870 Klára 2017-05-10 14:36:07]
Szerintem működik a rendszer, ha korábban regisztráltál, itt keresd: http://www.staatsoperlive.com/de/live/388/tosca-2017-05-08/#tab_0

1881 ebera 2017-05-10 23:10:57 [Válasz erre: 1879 -zéta- 2017-05-10 22:33:36]
Szerencse hogy későn kaptam észbe, és már nem tudtam jegyet szerezni, ütögetne is a guta. Ha tényleg valami gyerekes sértődés, akkor nagyon nem korrekt lépés a nézőkkel szemben.

1880 cviki57 2017-05-10 23:01:07
[url]http://www.urania-nf.hu/klasszikus-zene-es-opera/jonas-kaufmann-az-en-italiam;Kaufmann: Az én Itáliám[/url]

1879 -zéta- 2017-05-10 22:33:36 [Válasz erre: 1878 ebera 2017-05-10 22:16:44]
A főpróbán elharapták egymás torkát...;-)

1878 ebera 2017-05-10 22:16:44 [Válasz erre: 1876 Edmond Dantes 2017-05-10 21:36:34]
Mivel indokolták? Tudja valaki?

1877 ebera 2017-05-10 22:08:27 [Válasz erre: 1870 Klára 2017-05-10 14:36:07]
Meg tudtad nézni?

1876 Edmond Dantes 2017-05-10 21:36:34
Nnna: Gheorghiu és Kaufmann is lemondta a csütörtöki bécsi Toscát. Tosca Martina Serafin, Cavaradossi Aleksandrs Antonenko lesz.

1875 Haandel 2017-05-10 18:19:32 [Válasz erre: 1874 Haandel 2017-05-10 18:18:09]
* < < < 48 hours! HtMl?

1874 Haandel 2017-05-10 18:18:09 [Válasz erre: 1873 Haandel 2017-05-10 18:16:51]
* ) <<< 48 hours! ;-) HtMl? :(

1873 Haandel 2017-05-10 18:16:51 [Válasz erre: 1872 Haandel 2017-05-10 18:15:57]
*) <<< 48 hours! ;-)

1872 Haandel 2017-05-10 18:15:57 [Válasz erre: 1871 Haandel 2017-05-10 18:14:10]
*) <<< 48 hours! ;-)

1871 Haandel 2017-05-10 18:14:10 [Válasz erre: 1870 Klára 2017-05-10 14:36:07]
[url]https://www.staatsoperlive.com/en/archive/;Tosca[/url] - - - - - FB: [url]https://www.facebook.com/wiener.staatsoper/?fref=nf;Wiener Staatsoper[/url] ... We are crediting all accounts that have been registered on invitation of OMV free of charge with a monthly subscription, enabling them to watch TOSCA for a period of 48*) hours (last starting time is Thursday May 11 at 6 p.m.), as well as seven more live broadcasts until beginning of June, including the Jubilee Concert to commemorate Placido Domingos first appearance on the stage of Wiener Staatsoper 50 years ago, and a complete cycle of Wagners RING DES NIBELUNGEN. This procedure of activation is under way and will be completed within the next hours. ... - - - - - *) <<<48!;-)

1870 Klára 2017-05-10 14:36:07 [Válasz erre: 1869 ebera 2017-05-10 08:25:25]
Ez a válasz! Vagy nem jó a web-hely, vagy minden ellenkező híreszteléssel szemben nem működik (ahogy 8.-án sem, és a Staatsoper által tegnap megadott másik cím sem elérhető). Not Found The requested URL /omvtosca/ was not found on this server.

1869 ebera 2017-05-10 08:25:25
Ha szeretné valaki megnézni a Toscát: http://www.wiener-staatsoper.at/omvtosca/

1868 Edmond Dantes 2017-05-09 16:49:20 [Válasz erre: 1867 Klára 2017-05-09 16:01:40]
Köszönöm. Nem ez a bariton volt anno kiírva, erről majd a másik topikban.

1867 Klára 2017-05-09 16:01:40 [Válasz erre: 1866 Edmond Dantes 2017-05-09 08:26:39]
Mint írtam, sajnos csak a 2. felvonástól láttam, az első felv.kettőse sajnos lemaradt. A május 5.-i kritikák nem sok jót szóltak a Gh.-ról, többet foglalkozott a ruhájával, mint Cavaradossijával. (Wiener Zeitung után). A beugró Martina Serafin jól énekelt, néha kicsit nyers hangon, de ez ízlés dolga. Valószínűleg a beugrás ténye is befolyásolta a teljesítményt. A 3.felvonás fináléja különösen jól sikerült, és - bár Kaufmann ismét DaCapo énekelte a "csillagáriát" - pontosan megjelent a folytatáshoz. A következő előadásra kiderül, Gheorghiu meggyógyul-e?

1866 Edmond Dantes 2017-05-09 08:26:39 [Válasz erre: 1865 ebera 2017-05-08 22:22:35]
Milyen volt a Gheorghiut helyettesítő szoprán? Beírtam a Gheorghiu topikba tegnap ld ott.

1865 ebera 2017-05-08 22:22:35
Nagyon jó formában van Jonas Kaufmann, csodálatosan énekelt ma! Jó lesz az az Otello!

1864 lujza 2017-05-02 01:46:10
https://www.rts.ch/play/radio/quai-des-orfevres/audio/jonas-kaufmann?id=8540127

1863 Haandel 2017-04-16 09:31:50
Osterfestspielen Salzburg 2015 [url]http://www.3sat.de/page/?source=/musik/191764/index.html;Pietro Mascagni: Cavalleria rusticana[/url] 16.04.2017 | 9.30 | 3sat Santuzza Liudmyla Monastyrska Turiddu Jonas Kaufmann Lucia Stefania Toczyska Alfio Ambrogio Maestri Lola Annalisa Stroppa Musikalische Leitung Christian Thielemann Orchester Sächsische Staatskapelle, Dresden Chor Sächsischer Staatsopernchor, Salzburger Bachchor, Theater Kinderchor Inszenierung und Bühnenbild Philipp Stölzl

1862 ebera 2017-03-28 01:23:15 [Válasz erre: 1861 lujza 2017-03-28 01:16:32]
Akkor " ásó kapa" ..."

1861 lujza 2017-03-28 01:16:32 [Válasz erre: 1860 Edmond Dantes 2017-03-27 10:02:39]
Kösz, ED, ebben teljesen egyetértünk! Én is ugyanezért vettem bérletet. (Amúgy nem rossz az a daloskönyv. Eddig nem ismertem, de már belehallgattam.)

1860 Edmond Dantes 2017-03-27 10:02:39
1855-58-59: Na akkor most kamingautolok-vallok: jó ideje (úgy 30 éve) én sem vagyok már az a bérletvásárlós fajta, se színházba se máshová. Wolf kedvéért ugyan hogy el nem mennék és el nem hiszem, hogy valaki Wolf Olasz daloskönyvéért csápol vagy ha igen, már régebben bekebelezte valahogyan. A Kaufmann-Damrau sztárduó magnetizált bérletvásárlásra ÉS nem mellesleg az, hogy Flórez koncertje is sztárkoncert lesz, ha nem is okvetlenül Flórez hangfajának optimális műsorral, de ma ezt sem tudjuk 100% biztonsággal. Jó kis koncert azazhogy jó nagy koncert lesz az is. És Eötvös Kékszakállúja a csatolt darabbal sem vatta, nekem legalábbis biztosan nem. Azaz ennél a bérletnél csodálatosképpen nincs igazi árukapcsolt koncert, bár korábban már írtam arról, hogy az árukapcsolás sem ördögtől való, régi kereskedelmi fogás. Aki pedig nem tud vagy nem akar valamelyik koncertre elmenni, az kb. ugyanannyi energiával megszervezheti bérlete átadását aznapra mint amennyi energiával -esetleg sikertelenül- marakodnia kell majd az áhított koncertért bérlet nélkül. A bérletár pedig nem brutális. Mi is akkor a baj? Max. az, hogy ha még sokáig lamentál valaki a dolgon, a maradék bérletek is elfogynak. E percben még kapható(k) 22 600 Ft 30 200 Ft 39 800 Ft áron. Én szóltam... PS Bérletet venni kockázat, de jegyet venni is kockázat. Koncertet többnyire nem hónapokkal korábban mond(anak) le művész(ek), hiánycikkekre viszont jegyet hónapokkal korábban ajánlatos venni...ha egyáltalán lehetséges.

1859 ebera 2017-03-27 09:16:20 [Válasz erre: 1858 lujza 2017-03-27 02:30:08]
Nem tudom hányszor kell még magyarázni, én többször biztos nem fogom: van olyan, hogy az ember azért nem vesz bérletet, mert egyszerűen nem akar, van olyan, hogy az előadások közül 1-re már biztosan, esetleg 2-re sem tud elmenni.( Pl. programütközés miatt, vagy nem lesz Budapesten abban időben, vagy bármi más akadályozó tényező miatt. Ne haragudj, de tényleg kissé értetlenül állsz a témához.)

1858 lujza 2017-03-27 02:30:08 [Válasz erre: 1846 ebera 2017-03-26 09:32:36]
Szeretném, ha végre lecsillapodnának az indulatok. Szeretnék mindenkit megnyugtatni, egész biztosan lesz jegy is a Kaufmann koncertre. Lehet, hogy nagyon értetlen vagyok, de el se tudom képzelni, hogy ha megveszek egy bérletet, "csak úgy" nem menjek el az előadásokra. Mi a baj velük?

1857 Edmond Dantes 2017-03-26 18:54:23
1855-56: nem szólva arról az "apróságról", hogy Kaufmann bizonyos értelemben pótolhatatlan, helyettesíthetetlen (név), a műsort is változtatni kellene, mert nem sok összeszokott és hasonló rangú duó énekelheti ma Wolf dalciklusát és valószínűleg Flórez áriaestjének műsorát is teljesen át kellene rajzolni betegség esetén. Nem huhogok, ellenkezőleg: drukkolok mint már lejjebb írtam, köz- és ön(ös) érdekből is.

1856 ebera 2017-03-26 16:49:53 [Válasz erre: 1855 Klára 2017-03-26 15:54:14]
Ha nem valósul meg egy előadás, akkor a pénz arányos részét visszafizetik. Már itt is bukta van, ha ilyen-olyan okból csak egyet néznék meg, és pont az marad el.Akkor különösen " megszívtam".

1855 Klára 2017-03-26 15:54:14 [Válasz erre: 1850 Edmond Dantes 2017-03-26 11:56:15]
igen, azt a kérdést én is feltettem magamnak, hogy mit csinálnak az "illetékes elvtársak", ha történetesen ezek a fellépések nem valósulnak meg! Azért a pénzért...Már ezért is cinkes a bérletbe illesztés, nem beszélve az eddig felsorolt egyéb tényezőről!

1854 Edmond Dantes 2017-03-26 14:33:47 [Válasz erre: 1853 pitypang 2017-03-26 14:08:39]
Köszönöm, Vivat Bacchus, vivat Flórez :-) Javaslom a beírást a Juan Diego Flórez topikba is betenni.

1853 pitypang 2017-03-26 14:08:39
ami Florezt illeti: http://www.florezidos.com/viewtopic.php?f=3&t=215 szerint: Concert - Zurich (Opernhaus Zurich) - November/Noviembre 2 Concert - Paris (Theatre des Champs Elysees) - November/Noviembre 12 Concert - Amsterdam (Concertgebouw) - November/Noviembre 26 Concert - Budapest - December/Diciembre 11 Christmas Concert - Vienna (Wiener Konzerthaus) - December/Diciembre 16





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.