1958 Klára 2017-06-29 18:25:48 [Válasz erre: 1957 parampampoli 2017-06-29 17:35:14]
Valamint az idő minden emléket megszépít, és nagy divat szidni az aktuálisat! Igaz, a régi nagy rendezők az operát rendezték és odafigyeltek arra, hogy az énekeseket lehetőleg jól pozicionálják, ma pedig egyre inkább "önmegvalósítanak".
Valamint az idő minden emléket megszépít, és nagy divat szidni az aktuálisat! Igaz, a régi nagy rendezők az operát rendezték és odafigyeltek arra, hogy az énekeseket lehetőleg jól pozicionálják, ma pedig egyre inkább "önmegvalósítanak".
1957 parampampoli 2017-06-29 17:35:14 [Válasz erre: 1956 telramund 2017-06-29 17:13:23]
Jobb időkben még Vadas Kiss, Szőnyi Ferenc, később Karizs is igen jól hallatszott. Manapság egyetlen robbanó Otello van, Rudy Park. Listát írni tehát elég rövid feladat lenne.
Jobb időkben még Vadas Kiss, Szőnyi Ferenc, később Karizs is igen jól hallatszott. Manapság egyetlen robbanó Otello van, Rudy Park. Listát írni tehát elég rövid feladat lenne.
1956 telramund 2017-06-29 17:13:23 [Válasz erre: 1955 trisztán 2017-06-29 17:05:31]
Igen de rém kényelmetlen torokállás és rögtön az elején.Jobb időkben a színpad egyik oldalán elöl érkezett Otello.Kaufmann pedig a színpad és a kórus közepén kiemelkedett a süllyesztőből ,mint Vénusz a habokból.Aztán istenien elfújta az Esultatet.Természetesn füldugósok nem hallhatták.Ki tetszett felejteni,ha már az őskornál járunk Simándyt ,de jobb időben Laczó István is ott volt.Ám én a mostani kirobbanó tenorok nevét szeretném hallani,ha egyeseknek Kaufmann már nem elég jó.
Igen de rém kényelmetlen torokállás és rögtön az elején.Jobb időkben a színpad egyik oldalán elöl érkezett Otello.Kaufmann pedig a színpad és a kórus közepén kiemelkedett a süllyesztőből ,mint Vénusz a habokból.Aztán istenien elfújta az Esultatet.Természetesn füldugósok nem hallhatták.Ki tetszett felejteni,ha már az őskornál járunk Simándyt ,de jobb időben Laczó István is ott volt.Ám én a mostani kirobbanó tenorok nevét szeretném hallani,ha egyeseknek Kaufmann már nem elég jó.
1955 trisztán 2017-06-29 17:05:31
Pedig az Esultate elég hallhatóra lett komponálva,alig van alatta zenekar! akik kirobbannak:del Monaco,Vinay,Vickers,Domingo,Giacomini,Cecchele,Ilosfalvy,Bándi Természetesen nem stúdiófelvételek alapján írtam.
Pedig az Esultate elég hallhatóra lett komponálva,alig van alatta zenekar! akik kirobbannak:del Monaco,Vinay,Vickers,Domingo,Giacomini,Cecchele,Ilosfalvy,Bándi Természetesen nem stúdiófelvételek alapján írtam.
1954 Cilike 2017-06-29 16:43:24
Érdekes, mert az "Esultate" gyakorlatilag majdnem a capella. Pár akkord szól alatta. Talán azért hangzik kevésbé erőteljesnek, mert előtte a kórus teljes hangerőn énekel, plusz a zenekar is teljes erővel szól.
Érdekes, mert az "Esultate" gyakorlatilag majdnem a capella. Pár akkord szól alatta. Talán azért hangzik kevésbé erőteljesnek, mert előtte a kórus teljes hangerőn énekel, plusz a zenekar is teljes erővel szól.
1953 Klára 2017-06-29 15:15:12 [Válasz erre: 1951 edessza 2017-06-29 13:18:52]
1951 és 1952 Az Otellokat a viharjelenetben általában alig lehet hallani, és is várom a kirobbanó Essulate-k felsorolását. A rendezés és színpadkép elfogadása ízlés dolga, manapság elég különös megoldások vannak. Ha a felsorolt temérdek rendezési és díszletbeli "problémák" után egy "jóképű és jó énekes"-t látott, akkor valami sikerélménye mégiscsak volt! Egyébként minden előadás egyedi és megismételhetetlen, nem az a kell legyen a mérték, hogy miben hasonlít vagy tér el a korábban látottaktól,hallottaktól, hanem az, hogy mit ad!
1951 és 1952 Az Otellokat a viharjelenetben általában alig lehet hallani, és is várom a kirobbanó Essulate-k felsorolását. A rendezés és színpadkép elfogadása ízlés dolga, manapság elég különös megoldások vannak. Ha a felsorolt temérdek rendezési és díszletbeli "problémák" után egy "jóképű és jó énekes"-t látott, akkor valami sikerélménye mégiscsak volt! Egyébként minden előadás egyedi és megismételhetetlen, nem az a kell legyen a mérték, hogy miben hasonlít vagy tér el a korábban látottaktól,hallottaktól, hanem az, hogy mit ad!
1952 telramund 2017-06-29 14:42:50 [Válasz erre: 1951 edessza 2017-06-29 13:18:52]
Nem tudom ki tetszik lenni 3 "sajátos" topicban történő beírással,de ,hogy fogalma sincs,hogy mi a soto voce az biztos.Ha volna kedvem kitenném ide azt az Esultatet(VI.28.),de nem fogom.Viszont várom a felsorolását azon Otellok tömegének,akik olyan nagyon jól hallatszanak egy másik rendezésben(Kunde kilőve).Látja még segítek is.
Nem tudom ki tetszik lenni 3 "sajátos" topicban történő beírással,de ,hogy fogalma sincs,hogy mi a soto voce az biztos.Ha volna kedvem kitenném ide azt az Esultatet(VI.28.),de nem fogom.Viszont várom a felsorolását azon Otellok tömegének,akik olyan nagyon jól hallatszanak egy másik rendezésben(Kunde kilőve).Látja még segítek is.
1951 edessza 2017-06-29 13:18:52
Otello tegnap a Covent Gardenből: Lehet, hogy megköveztek, de nekem csalódás volt az előadás. Végigolvastam a ROH honlapján az elragadtatott véleményeket, és nem értem a lelkesedést. Mi is óriási várakozással néztünk az esemény elé, különösen Jonas Kaufmann miatt. Az Esultate-ban majdnem sotto voce énekelt, más előadásokban ahogy berobban Otello győztesen, majdnem leszakad a mennyezet. Az I. felvonás csodálatos záró kettőséből teljesen hiányzott az az erotikus töltet, ami a zenében - és más előadásokban - benne van, hiába mutatta a zárókép az ágyat. Én Agrestának nem tudtam elhinni a szerepet. Vratongának kicsit kevés a hangja Jagóhoz. Az egész színpad állandóan sötét volt, a díszlet érdektelen. Mikor Jago Cassiot provokálja, és "bizonytékot" szolgáltat, Otellot alig lehet látni, tehát nem érthető a jelent. Ha utolsó csókot akar adni Otello a halott Desdemonának, akkor miért mászik fel az ágyra, haldokolva, nagy nehezen, hiszen Desdemona felsőteste már a földön van. Otello figurája itt nem nagyszerű, hanem egy jóképű és jó énekes látható csak a színpadon.
Otello tegnap a Covent Gardenből: Lehet, hogy megköveztek, de nekem csalódás volt az előadás. Végigolvastam a ROH honlapján az elragadtatott véleményeket, és nem értem a lelkesedést. Mi is óriási várakozással néztünk az esemény elé, különösen Jonas Kaufmann miatt. Az Esultate-ban majdnem sotto voce énekelt, más előadásokban ahogy berobban Otello győztesen, majdnem leszakad a mennyezet. Az I. felvonás csodálatos záró kettőséből teljesen hiányzott az az erotikus töltet, ami a zenében - és más előadásokban - benne van, hiába mutatta a zárókép az ágyat. Én Agrestának nem tudtam elhinni a szerepet. Vratongának kicsit kevés a hangja Jagóhoz. Az egész színpad állandóan sötét volt, a díszlet érdektelen. Mikor Jago Cassiot provokálja, és "bizonytékot" szolgáltat, Otellot alig lehet látni, tehát nem érthető a jelent. Ha utolsó csókot akar adni Otello a halott Desdemonának, akkor miért mászik fel az ágyra, haldokolva, nagy nehezen, hiszen Desdemona felsőteste már a földön van. Otello figurája itt nem nagyszerű, hanem egy jóképű és jó énekes látható csak a színpadon.
1950 Klára 2017-06-28 11:53:53 [Válasz erre: 1949 ladislav kozlok 2017-06-28 07:20:42]
Kedves Ladislav, Hálás köszönet a tippért, így valóban megtaláltam.
Kedves Ladislav, Hálás köszönet a tippért, így valóban megtaláltam.
1949 ladislav kozlok 2017-06-28 07:20:42 [Válasz erre: 1948 Klára 2017-06-27 20:41:56]
Kedves Klára, Probáld beutni a Google keresobe New York Times Jonas Kaufmann 2017 A cikk német fordításban is ott van.
Kedves Klára, Probáld beutni a Google keresobe New York Times Jonas Kaufmann 2017 A cikk német fordításban is ott van.
1948 Klára 2017-06-27 20:41:56 [Válasz erre: 1947 ladislav kozlok 2017-06-27 15:41:49]
Bocsánat, pontatlanul fogalmaztam. A New York Times kritikája nem volt az adott helyen elérhető, bár igazán érdekelt volna. A YT-vel kapcsolatos halvány reményem pedig az előadásra vonatkozik.
Bocsánat, pontatlanul fogalmaztam. A New York Times kritikája nem volt az adott helyen elérhető, bár igazán érdekelt volna. A YT-vel kapcsolatos halvány reményem pedig az előadásra vonatkozik.
1947 ladislav kozlok 2017-06-27 15:41:49 [Válasz erre: 1946 Klára 2017-06-27 14:41:48]
Kedves Klára, En nem a Tubusrol írtam, de a New York Times kritikájárol.
Kedves Klára, En nem a Tubusrol írtam, de a New York Times kritikájárol.
1946 Klára 2017-06-27 14:41:48 [Válasz erre: 1945 ladislav kozlok 2017-06-27 07:55:15]
Nem elérhető, sajnos. Remélem, majd csak felteszi valaki a yout-ra!
Nem elérhető, sajnos. Remélem, majd csak felteszi valaki a yout-ra!
1945 ladislav kozlok 2017-06-27 07:55:15 [Válasz erre: 1944 ladislav kozlok 2017-06-27 07:45:26]
www.nytimes.com/2017/06/22/arts/music/jonas-kaufmann-otello-html
www.nytimes.com/2017/06/22/arts/music/jonas-kaufmann-otello-html
1944 ladislav kozlok 2017-06-27 07:45:26
A kritika nagyon kedvezoen fogatta Kaufmann Otelloját. Ez a Londoni eloadás június 28.-kán láthato a mozikban.
A kritika nagyon kedvezoen fogatta Kaufmann Otelloját. Ez a Londoni eloadás június 28.-kán láthato a mozikban.
1943 Haandel 2017-06-21 17:32:10 [Válasz erre: 1942 Klára 2017-06-21 12:40:02]
:) Royal Opera House -[url]https://www.roh.org.uk/screenings?location=Hungary&showing=&northEastLat=50.2453321&northEastLng=26.5149920&southWestLat=43.9274407&southWestLng=12.4964374¢erLat=47.1802554¢erLng=19.5057147&zoom=6;Live Cinema[/url]
:) Royal Opera House -[url]https://www.roh.org.uk/screenings?location=Hungary&showing=&northEastLat=50.2453321&northEastLng=26.5149920&southWestLat=43.9274407&southWestLng=12.4964374¢erLat=47.1802554¢erLng=19.5057147&zoom=6;Live Cinema[/url]
1942 Klára 2017-06-21 12:40:02 [Válasz erre: 1938 Haandel 2017-06-20 15:38:26]
Köszönet, a koncert tényleg szuper- éppen most hallgatom, mert tegnap sajnos lekéstem. Várom az Otello-t!
Köszönet, a koncert tényleg szuper- éppen most hallgatom, mert tegnap sajnos lekéstem. Várom az Otello-t!
1941 ebera 2017-06-21 07:40:56 [Válasz erre: 1938 Haandel 2017-06-20 15:38:26]
Nagyon köszönöm! Remek volt a koncert, kíváncsi vagyok milyen lesz az Otello!
Nagyon köszönöm! Remek volt a koncert, kíváncsi vagyok milyen lesz az Otello!
1940 lujza 2017-06-21 01:35:38
http://www.bbc.co.uk/programmes/p056f4yz
http://www.bbc.co.uk/programmes/p056f4yz
1939 lujza 2017-06-21 01:18:34 [Válasz erre: 1938 Haandel 2017-06-20 15:38:26]
Remek volt, köszönöm! És ahogy látom, vissza is lehet hallgatni.
Remek volt, köszönöm! És ahogy látom, vissza is lehet hallgatni.
1938 Haandel 2017-06-20 15:38:26
Opname van 4 juni 2017, Concertgebouw Amsterdam [url]http://www.radio4.nl/gids/2017-06-20/410850/holland-festival-2017; Richard Wagner - Die Walküre (slotscène eerste akte) en werken van Giuseppe Verdi[/url] 20.6.2017 | 20:00 | Radio 4 Residentie Orkest o.l.v. Jochen Rieder, m.m.v. Jonas Kaufmann (tenor) en Eva-Maria Westbroek (sopraan)
Opname van 4 juni 2017, Concertgebouw Amsterdam [url]http://www.radio4.nl/gids/2017-06-20/410850/holland-festival-2017; Richard Wagner - Die Walküre (slotscène eerste akte) en werken van Giuseppe Verdi[/url] 20.6.2017 | 20:00 | Radio 4 Residentie Orkest o.l.v. Jochen Rieder, m.m.v. Jonas Kaufmann (tenor) en Eva-Maria Westbroek (sopraan)
1937 Haandel 2017-06-17 12:10:41
[url]http://www.mdr.de/kultur/radio-tv/radio/ipg/sendung735618_date-2017-06-17_days-true_ipgctx-true_zc-e186e5c3.html;Opernmagazin[/url] 17.6.2017 | 20:05 | MDR Kultur Mit einem Vorbericht über das Othello-Debüt von Jonas Kaufmann am Royal Opera House in London (Premiere am 21.6.2017)
[url]http://www.mdr.de/kultur/radio-tv/radio/ipg/sendung735618_date-2017-06-17_days-true_ipgctx-true_zc-e186e5c3.html;Opernmagazin[/url] 17.6.2017 | 20:05 | MDR Kultur Mit einem Vorbericht über das Othello-Debüt von Jonas Kaufmann am Royal Opera House in London (Premiere am 21.6.2017)
1936 Haandel 2017-06-15 15:23:24
Thursday - BBC Music Day Opera Matinee: [url]http://www.bbc.co.uk/programmes/b08t18qm;Giordano's Andrea Chenier[/url] 15 June 2017 | 15:30 | BBC Radio 3 With tenor Jonas Kaufmann in the title role and soprano Eva-Maria Westbroek as Maddalena de Coigny, conducted by Antonio Pappano.
Thursday - BBC Music Day Opera Matinee: [url]http://www.bbc.co.uk/programmes/b08t18qm;Giordano's Andrea Chenier[/url] 15 June 2017 | 15:30 | BBC Radio 3 With tenor Jonas Kaufmann in the title role and soprano Eva-Maria Westbroek as Maddalena de Coigny, conducted by Antonio Pappano.
1935 Haandel 2017-06-08 19:10:21
Watch LIVE [url]http://www.roh.org.uk/news/watch-live-a-first-glimpse-of-the-royal-operas-new-production-of-verdis-otello;A first glimpse of The Royal Opera's new production of Verdi's Otello[/url] 8 June 2017 | 20:15 CET | ROH Join superstar tenor Jonas Kaufmann and conductor Antonio Pappano as they give a taste of this hotly-anticipated new production.
Watch LIVE [url]http://www.roh.org.uk/news/watch-live-a-first-glimpse-of-the-royal-operas-new-production-of-verdis-otello;A first glimpse of The Royal Opera's new production of Verdi's Otello[/url] 8 June 2017 | 20:15 CET | ROH Join superstar tenor Jonas Kaufmann and conductor Antonio Pappano as they give a taste of this hotly-anticipated new production.
1934 Edmond Dantes 2017-06-08 09:01:55 [Válasz erre: 1933 Klára 2017-06-07 18:18:40]
Hát persze. Sándor Emma édesanyja 2007-ben kb. 170 éves lehetett (volna), a tiszteletreméltó idősebb hölgy, akit akkor láttam, Péczely Sarolta édesanyja volt...40 évvel veje eltávozása után..
Hát persze. Sándor Emma édesanyja 2007-ben kb. 170 éves lehetett (volna), a tiszteletreméltó idősebb hölgy, akit akkor láttam, Péczely Sarolta édesanyja volt...40 évvel veje eltávozása után..
1933 Klára 2017-06-07 18:18:40 [Válasz erre: 1928 Edmond Dantes 2017-05-16 09:06:30]
Bocs, Kodály Tanár Úr első felesége kb. 20 évvel idősebb volt, és 1958-ban elhunyt. Jelen esetben a második feleség édesanyjáról lehetett szó, akivel 1959-ben kötött házasságot, és jóval fiatalabb volt a Mesternél, tehát az anyós minden valószínűség szerint fiatalabb volt Kodálynál.
Bocs, Kodály Tanár Úr első felesége kb. 20 évvel idősebb volt, és 1958-ban elhunyt. Jelen esetben a második feleség édesanyjáról lehetett szó, akivel 1959-ben kötött házasságot, és jóval fiatalabb volt a Mesternél, tehát az anyós minden valószínűség szerint fiatalabb volt Kodálynál.
1932 Haandel 2017-06-02 17:00:59
[url]https://radioklassik.at/programm/sendungsdetails/?sdk=allegro_magazin_am_nachmittag&sdd=02.06.2017;Sendung "Lebenswege"[/url] 2. Juni 2017 | 17:29 | 4. Juni 2017 | 17:22 | [url]https://radioklassik.at/radioplayer/;Radio Klassik Stephansdom[/url]
[url]https://radioklassik.at/programm/sendungsdetails/?sdk=allegro_magazin_am_nachmittag&sdd=02.06.2017;Sendung "Lebenswege"[/url] 2. Juni 2017 | 17:29 | 4. Juni 2017 | 17:22 | [url]https://radioklassik.at/radioplayer/;Radio Klassik Stephansdom[/url]
1931 Bambu 2017-05-18 12:06:31 [Válasz erre: 1929 Licht Alberich 2017-05-17 13:06:06]
Köszönöm az infót!
Köszönöm az infót!
1930 Licht Alberich 2017-05-17 16:06:55
Ha valaki szeretne biztosra menni, annak holnap 10 óráig a kártyás elővásárlás keretében tudok segíteni a jegyvásárlásban. Most még kb 150 jegy van a 21.900 Ft-os és a 24900 Ft-os kategóriában.
Ha valaki szeretne biztosra menni, annak holnap 10 óráig a kártyás elővásárlás keretében tudok segíteni a jegyvásárlásban. Most még kb 150 jegy van a 21.900 Ft-os és a 24900 Ft-os kategóriában.
1929 Licht Alberich 2017-05-17 13:06:06
Május 18-án, azaz holnap délelőtt 10 órakor kezdődik a szólójegy árusítás a Müpa jövő évadára, így a Kaufmann-koncertre is!!!
Május 18-án, azaz holnap délelőtt 10 órakor kezdődik a szólójegy árusítás a Müpa jövő évadára, így a Kaufmann-koncertre is!!!
1928 Edmond Dantes 2017-05-16 09:06:30 [Válasz erre: 1925 Heiner Lajos 2017-05-15 11:21:30]
Itt off: nekem érdekes volt, hogy kb. vagy éppen 10 éve, amikor Kodály-évforduló volt (mindig Kodály-évforduló van!), az egyik koncert után volt szerencsém látni az 1882-ben született Tanár Úr anyósát. Azért az is valami.
Itt off: nekem érdekes volt, hogy kb. vagy éppen 10 éve, amikor Kodály-évforduló volt (mindig Kodály-évforduló van!), az egyik koncert után volt szerencsém látni az 1882-ben született Tanár Úr anyósát. Azért az is valami.
1927 lujza 2017-05-16 01:45:17 [Válasz erre: 1925 Heiner Lajos 2017-05-15 11:21:30]
Tévedés, én már elmúltam kilencven. De a fiatalítás hízelgő! Mindenesetre árokba esésről nem volt szó.
Tévedés, én már elmúltam kilencven. De a fiatalítás hízelgő! Mindenesetre árokba esésről nem volt szó.
1926 Klára 2017-05-15 12:03:54 [Válasz erre: 1925 Heiner Lajos 2017-05-15 11:21:30]
Ha hihetünk Leo SLezak önéletrajzi írásainak, akkor igen. Persze, a kortársak visszaemlékezései sem mindig mérvadóak, a SI - faktor (Sárga Irigység) akkor is működött.
Ha hihetünk Leo SLezak önéletrajzi írásainak, akkor igen. Persze, a kortársak visszaemlékezései sem mindig mérvadóak, a SI - faktor (Sárga Irigység) akkor is működött.
1925 Heiner Lajos 2017-05-15 11:21:30 [Válasz erre: 1923 lujza 2017-05-15 03:06:07]
Lujza nyolcvanas éveiben járhat, mondanivalóit csokorba gyűjtve, tehát anyósa születhetett a XIX. században. Sajnos, valószínűleg nem tudom megkérdezni, hogy Burian előadás közben részegen beleesett- a zenekari árokba.
Lujza nyolcvanas éveiben járhat, mondanivalóit csokorba gyűjtve, tehát anyósa születhetett a XIX. században. Sajnos, valószínűleg nem tudom megkérdezni, hogy Burian előadás közben részegen beleesett- a zenekari árokba.
1924 Edmond Dantes 2017-05-15 10:30:39 [Válasz erre: 1923 lujza 2017-05-15 03:06:07]
Buriánt? Idős anyósod lehet(ett) és/vagy igen fiatalon hallhatta: 1924 meghalt. Bp.-en 1923 lépett fel utoljára.
Buriánt? Idős anyósod lehet(ett) és/vagy igen fiatalon hallhatta: 1924 meghalt. Bp.-en 1923 lépett fel utoljára.
1923 lujza 2017-05-15 03:06:07 [Válasz erre: 1916 Klára 2017-05-14 09:51:06]
Slezákot, Kiepurát anyukám is kedvelte. Anyósom Buriánt, Koréh Endrét is hallotta, és természetesen Klemperert. És a 60-as évek, általunk most dicsért énekeseivel egyáltalán nem mindig voltak ők megelégedve.
Slezákot, Kiepurát anyukám is kedvelte. Anyósom Buriánt, Koréh Endrét is hallotta, és természetesen Klemperert. És a 60-as évek, általunk most dicsért énekeseivel egyáltalán nem mindig voltak ők megelégedve.
1922 ebera 2017-05-14 22:48:12 [Válasz erre: 1907 lujza 2017-05-13 02:14:25]
Én is így gondolom, hozzátartozik. Egyébként Kaufmann a koncertjei végén nagyon sokszor jön ki megköszönni a tapsot, és ráadást is sokat ad. ( Jóval többet más művészeknél. ) Szimpatikus, közvetlen, szerény művész és ember, előadás után sokáig áll a rajongók rendelkezésére, szereti és tiszteli a közönséget és a rajongóit.
Én is így gondolom, hozzátartozik. Egyébként Kaufmann a koncertjei végén nagyon sokszor jön ki megköszönni a tapsot, és ráadást is sokat ad. ( Jóval többet más művészeknél. ) Szimpatikus, közvetlen, szerény művész és ember, előadás után sokáig áll a rajongók rendelkezésére, szereti és tiszteli a közönséget és a rajongóit.
1921 parampampoli 2017-05-14 21:53:41 [Válasz erre: 1919 Edmond Dantes 2017-05-14 21:31:01]
Jó étvágyat. A verebekhez.
Jó étvágyat. A verebekhez.
1920 Edmond Dantes 2017-05-14 21:34:06 [Válasz erre: 1916 Klára 2017-05-14 09:51:06]
Én is jó sokat hallgattam a régi nagyokat. Nagyjából kinőttem ebből a szokásomból. 70 év múlva majd az akkori nosztalgiázók fogják imádni pl. (ha már ebben a topikban járunk:) Kaufmann sercegő lemezeit :-)
Én is jó sokat hallgattam a régi nagyokat. Nagyjából kinőttem ebből a szokásomból. 70 év múlva majd az akkori nosztalgiázók fogják imádni pl. (ha már ebben a topikban járunk:) Kaufmann sercegő lemezeit :-)
1919 Edmond Dantes 2017-05-14 21:31:01 [Válasz erre: 1915 trisztán 2017-05-13 22:57:34]
Élő előadás, ottlét élményét semmi és senki nem pótolhatja. Hallgatni valóban lehet a régi nagyokat és bennük örömöt lelni is, de színpadon látni őket elég nehézkes egyelőre...bár mintha hallottam volna olyasmiről, hogy holt személyeket quasi feltámasztanak valamilyen technikai bravúrral. Addig is: jobb ma egy veréb mint t e g n a p egy túzok..
Élő előadás, ottlét élményét semmi és senki nem pótolhatja. Hallgatni valóban lehet a régi nagyokat és bennük örömöt lelni is, de színpadon látni őket elég nehézkes egyelőre...bár mintha hallottam volna olyasmiről, hogy holt személyeket quasi feltámasztanak valamilyen technikai bravúrral. Addig is: jobb ma egy veréb mint t e g n a p egy túzok..
1918 Klára 2017-05-14 20:27:40 [Válasz erre: 1917 Heiner Lajos 2017-05-14 15:01:34]
https://www.youtube.com/watch?v=BNiG85aINeU https://www.youtube.com/watch?v=eebQLqb6MTc Hogy operaházi előadás felvétele létezik-e, azt nem tudhatni, de a tubuson van néhány hasonló.
https://www.youtube.com/watch?v=BNiG85aINeU https://www.youtube.com/watch?v=eebQLqb6MTc Hogy operaházi előadás felvétele létezik-e, azt nem tudhatni, de a tubuson van néhány hasonló.
1917 Heiner Lajos 2017-05-14 15:01:34 [Válasz erre: 1916 Klára 2017-05-14 09:51:06]
Kalányos kérdés. Maradt-e Pertilevel "élő" felvétel?
Kalányos kérdés. Maradt-e Pertilevel "élő" felvétel?
1916 Klára 2017-05-14 09:51:06 [Válasz erre: 1915 trisztán 2017-05-13 22:57:34]
Így igaz! Kezdő operalátogató koromban hallgattam Nagyszüleim áradozását Leo Slezák, Aureliano Pertile (akit Simándy József példaképének tartott!), Jetitza Mária, Jan Kiepura, Jussi Björling, stb énekléséről, és hallgattam a régi sercegő lemezeket. Nagy örömmel fedeztem fel őket és kortársaikat a tubus-on, és élvezettel hallgatom őket az általam már-még színpadon hallott, látott bel-és esetenként külföldi énekesek felvételei mellett. Néha kicsit serceg, néha kicsit recseg, de egy biztos: az akkori technikai színvonal mellett nem lehetett stúdióban fényezni, összevágni, toldozni-foldozni a jobb hangzás kedvvért.
Így igaz! Kezdő operalátogató koromban hallgattam Nagyszüleim áradozását Leo Slezák, Aureliano Pertile (akit Simándy József példaképének tartott!), Jetitza Mária, Jan Kiepura, Jussi Björling, stb énekléséről, és hallgattam a régi sercegő lemezeket. Nagy örömmel fedeztem fel őket és kortársaikat a tubus-on, és élvezettel hallgatom őket az általam már-még színpadon hallott, látott bel-és esetenként külföldi énekesek felvételei mellett. Néha kicsit serceg, néha kicsit recseg, de egy biztos: az akkori technikai színvonal mellett nem lehetett stúdióban fényezni, összevágni, toldozni-foldozni a jobb hangzás kedvvért.
1915 trisztán 2017-05-13 22:57:34 [Válasz erre: 1912 Edmond Dantes 2017-05-13 10:41:17]
Nem is fog vele sikert elérni,mert akik még igazi hangokat és nagy formátumú művészeket hallottak,azok nem fognak megelégedni a mai átlagos színvonallal. Örök mércét raktak fel a régi nagyok... Számos élő felvétel hozzáférhető ma már,amiből pontos képet lehet alkotni akár az 50-es évek operakultúrjáról... Ott aztán nem lehet hivatkozni,hogy összevágták,jó a felvétel stb stb... Szerintem,mindenki hallgassa csak azt amiben örömét leli.
Nem is fog vele sikert elérni,mert akik még igazi hangokat és nagy formátumú művészeket hallottak,azok nem fognak megelégedni a mai átlagos színvonallal. Örök mércét raktak fel a régi nagyok... Számos élő felvétel hozzáférhető ma már,amiből pontos képet lehet alkotni akár az 50-es évek operakultúrjáról... Ott aztán nem lehet hivatkozni,hogy összevágták,jó a felvétel stb stb... Szerintem,mindenki hallgassa csak azt amiben örömét leli.
1914 parampampoli 2017-05-13 18:26:20 [Válasz erre: 1912 Edmond Dantes 2017-05-13 10:41:17]
Te szakadj, ha akarsz! Én nem. És még sokan mások se.
Te szakadj, ha akarsz! Én nem. És még sokan mások se.
1913 Klára 2017-05-13 15:09:58 [Válasz erre: 1907 lujza 2017-05-13 02:14:25]
Bocs, ha ad autogramot, az a baj? Ha nem ad, az a baj? Tavaly a Bp. MÜPA koncert után az volt a baj, hogy nem szerveztek autogram-órát. Persze, hogy ad, ha megvárják az emberek, mert megtisztelik őt a várakozással, és nyilván mert nem akar csalódást okozni - mert akkor meg az lenne a baj. A taps megköszönése és a várakozóknak autogram adása ugyanaz a kategória. Tinédzser koromban én is álltam többedmagammal az Opera művészbejárójánál egy Ilosfalvy- autogramért. Ma már nem állok oda, de nem szólok le azt, aki odaáll...
Bocs, ha ad autogramot, az a baj? Ha nem ad, az a baj? Tavaly a Bp. MÜPA koncert után az volt a baj, hogy nem szerveztek autogram-órát. Persze, hogy ad, ha megvárják az emberek, mert megtisztelik őt a várakozással, és nyilván mert nem akar csalódást okozni - mert akkor meg az lenne a baj. A taps megköszönése és a várakozóknak autogram adása ugyanaz a kategória. Tinédzser koromban én is álltam többedmagammal az Opera művészbejárójánál egy Ilosfalvy- autogramért. Ma már nem állok oda, de nem szólok le azt, aki odaáll...
1912 Edmond Dantes 2017-05-13 10:41:17 [Válasz erre: 1911 Klára 2017-05-13 10:20:04]
"Ma mar a nagyok is egyre kevesbe tudnak enekelni". Onnek is csak azt tanacsolhatom mint masoknak korabban, nem tul nagy sikerrel: probeljunk el- es leszakadni a regi nagyoktol. Nyugodjanak bekeben mi pedig oruljunk hogy hallgathatjuk oket felvetelrol...es hallgathatjuk a maiakat = itt vagyunk :-)
"Ma mar a nagyok is egyre kevesbe tudnak enekelni". Onnek is csak azt tanacsolhatom mint masoknak korabban, nem tul nagy sikerrel: probeljunk el- es leszakadni a regi nagyoktol. Nyugodjanak bekeben mi pedig oruljunk hogy hallgathatjuk oket felvetelrol...es hallgathatjuk a maiakat = itt vagyunk :-)
1911 Klára 2017-05-13 10:20:04 [Válasz erre: 1906 parampampoli 2017-05-12 21:07:49]
Sajnos, a nagy sztárok, és a kisebb sztárok is egyre inkább szabadúszóként röpködnek, és csak nagyon ritkán szerződnek társulatokhoz. A "törzstagság" a maradék. Az, hogy egy operaház comprimairo szerepre kiket szerződtet, egy elég érdekes kérdés. Ilyen a választék? Vagy minél olcsóbb legyen, mert a sztárgázsikat ki kell gazdálkodni? Sajnos, ma már a nagyok is egyre kevésbé tudnak énekelni, mert a versenyhelyzet és konkurencia harc miatt minél hamarabb és minél olcsóbban akarnak a nagy házak - és a lemezkiadók - új arcokat szerződtetni, és ezért a betanulási, beérési idő rövidül. 2012-ben a Salzburgi Ünnepi Játékok kapcsán volt egy kb 1 órás talk show egy osztrák adón, Alexander Pereira akkori Festspielen intendáns és Franz Welser-Möst Wienes Staatsoper főzeneigazgató részvételével- ott is valami ilyesmi hangzott el.Pár hete volt egy cikk idefent, amelynek szerzője kiemelte Agache éneklését, stílusát, ahogyan szinte egész testével, mozgásával támasztja alá éneklését. mint a régi nagyok, amit ma már egyre kevesebben tudnak. Éppen erről van szó!
Sajnos, a nagy sztárok, és a kisebb sztárok is egyre inkább szabadúszóként röpködnek, és csak nagyon ritkán szerződnek társulatokhoz. A "törzstagság" a maradék. Az, hogy egy operaház comprimairo szerepre kiket szerződtet, egy elég érdekes kérdés. Ilyen a választék? Vagy minél olcsóbb legyen, mert a sztárgázsikat ki kell gazdálkodni? Sajnos, ma már a nagyok is egyre kevésbé tudnak énekelni, mert a versenyhelyzet és konkurencia harc miatt minél hamarabb és minél olcsóbban akarnak a nagy házak - és a lemezkiadók - új arcokat szerződtetni, és ezért a betanulási, beérési idő rövidül. 2012-ben a Salzburgi Ünnepi Játékok kapcsán volt egy kb 1 órás talk show egy osztrák adón, Alexander Pereira akkori Festspielen intendáns és Franz Welser-Möst Wienes Staatsoper főzeneigazgató részvételével- ott is valami ilyesmi hangzott el.Pár hete volt egy cikk idefent, amelynek szerzője kiemelte Agache éneklését, stílusát, ahogyan szinte egész testével, mozgásával támasztja alá éneklését. mint a régi nagyok, amit ma már egyre kevesebben tudnak. Éppen erről van szó!
1910 Edmond Dantes 2017-05-13 08:58:43 [Válasz erre: 1908 Edmond Dantes 2017-05-13 08:58:02]
...Kaufmann..
...Kaufmann..
1909 Edmond Dantes 2017-05-13 08:58:39 [Válasz erre: 1908 Edmond Dantes 2017-05-13 08:58:02]
...Kaufmann..
...Kaufmann..