Bejelentkezés Regisztráció

Jonas Kaufmann


1958 Klára 2017-06-29 18:25:48 [Válasz erre: 1957 parampampoli 2017-06-29 17:35:14]
Valamint az idő minden emléket megszépít, és nagy divat szidni az aktuálisat! Igaz, a régi nagy rendezők az operát rendezték és odafigyeltek arra, hogy az énekeseket lehetőleg jól pozicionálják, ma pedig egyre inkább "önmegvalósítanak".

1957 parampampoli 2017-06-29 17:35:14 [Válasz erre: 1956 telramund 2017-06-29 17:13:23]
Jobb időkben még Vadas Kiss, Szőnyi Ferenc, később Karizs is igen jól hallatszott. Manapság egyetlen robbanó Otello van, Rudy Park. Listát írni tehát elég rövid feladat lenne.

1956 telramund 2017-06-29 17:13:23 [Válasz erre: 1955 trisztán 2017-06-29 17:05:31]
Igen de rém kényelmetlen torokállás és rögtön az elején.Jobb időkben a színpad egyik oldalán elöl érkezett Otello.Kaufmann pedig a színpad és a kórus közepén kiemelkedett a süllyesztőből ,mint Vénusz a habokból.Aztán istenien elfújta az Esultatet.Természetesn füldugósok nem hallhatták.Ki tetszett felejteni,ha már az őskornál járunk Simándyt ,de jobb időben Laczó István is ott volt.Ám én a mostani kirobbanó tenorok nevét szeretném hallani,ha egyeseknek Kaufmann már nem elég jó.

1955 trisztán 2017-06-29 17:05:31
Pedig az Esultate elég hallhatóra lett komponálva,alig van alatta zenekar! akik kirobbannak:del Monaco,Vinay,Vickers,Domingo,Giacomini,Cecchele,Ilosfalvy,Bándi Természetesen nem stúdiófelvételek alapján írtam.

1954 Cilike 2017-06-29 16:43:24
Érdekes, mert az "Esultate" gyakorlatilag majdnem a capella. Pár akkord szól alatta. Talán azért hangzik kevésbé erőteljesnek, mert előtte a kórus teljes hangerőn énekel, plusz a zenekar is teljes erővel szól.

1953 Klára 2017-06-29 15:15:12 [Válasz erre: 1951 edessza 2017-06-29 13:18:52]
1951 és 1952 Az Otellokat a viharjelenetben általában alig lehet hallani, és is várom a kirobbanó Essulate-k felsorolását. A rendezés és színpadkép elfogadása ízlés dolga, manapság elég különös megoldások vannak. Ha a felsorolt temérdek rendezési és díszletbeli "problémák" után egy "jóképű és jó énekes"-t látott, akkor valami sikerélménye mégiscsak volt! Egyébként minden előadás egyedi és megismételhetetlen, nem az a kell legyen a mérték, hogy miben hasonlít vagy tér el a korábban látottaktól,hallottaktól, hanem az, hogy mit ad!

1952 telramund 2017-06-29 14:42:50 [Válasz erre: 1951 edessza 2017-06-29 13:18:52]
Nem tudom ki tetszik lenni 3 "sajátos" topicban történő beírással,de ,hogy fogalma sincs,hogy mi a soto voce az biztos.Ha volna kedvem kitenném ide azt az Esultatet(VI.28.),de nem fogom.Viszont várom a felsorolását azon Otellok tömegének,akik olyan nagyon jól hallatszanak egy másik rendezésben(Kunde kilőve).Látja még segítek is.

1951 edessza 2017-06-29 13:18:52
Otello tegnap a Covent Gardenből: Lehet, hogy megköveztek, de nekem csalódás volt az előadás. Végigolvastam a ROH honlapján az elragadtatott véleményeket, és nem értem a lelkesedést. Mi is óriási várakozással néztünk az esemény elé, különösen Jonas Kaufmann miatt. Az Esultate-ban majdnem sotto voce énekelt, más előadásokban ahogy berobban Otello győztesen, majdnem leszakad a mennyezet. Az I. felvonás csodálatos záró kettőséből teljesen hiányzott az az erotikus töltet, ami a zenében - és más előadásokban - benne van, hiába mutatta a zárókép az ágyat. Én Agrestának nem tudtam elhinni a szerepet. Vratongának kicsit kevés a hangja Jagóhoz. Az egész színpad állandóan sötét volt, a díszlet érdektelen. Mikor Jago Cassiot provokálja, és "bizonytékot" szolgáltat, Otellot alig lehet látni, tehát nem érthető a jelent. Ha utolsó csókot akar adni Otello a halott Desdemonának, akkor miért mászik fel az ágyra, haldokolva, nagy nehezen, hiszen Desdemona felsőteste már a földön van. Otello figurája itt nem nagyszerű, hanem egy jóképű és jó énekes látható csak a színpadon.

1950 Klára 2017-06-28 11:53:53 [Válasz erre: 1949 ladislav kozlok 2017-06-28 07:20:42]
Kedves Ladislav, Hálás köszönet a tippért, így valóban megtaláltam.

1949 ladislav kozlok 2017-06-28 07:20:42 [Válasz erre: 1948 Klára 2017-06-27 20:41:56]
Kedves Klára, Probáld beutni a Google keresobe New York Times Jonas Kaufmann 2017 A cikk német fordításban is ott van.

1948 Klára 2017-06-27 20:41:56 [Válasz erre: 1947 ladislav kozlok 2017-06-27 15:41:49]
Bocsánat, pontatlanul fogalmaztam. A New York Times kritikája nem volt az adott helyen elérhető, bár igazán érdekelt volna. A YT-vel kapcsolatos halvány reményem pedig az előadásra vonatkozik.

1947 ladislav kozlok 2017-06-27 15:41:49 [Válasz erre: 1946 Klára 2017-06-27 14:41:48]
Kedves Klára, En nem a Tubusrol írtam, de a New York Times kritikájárol.

1946 Klára 2017-06-27 14:41:48 [Válasz erre: 1945 ladislav kozlok 2017-06-27 07:55:15]
Nem elérhető, sajnos. Remélem, majd csak felteszi valaki a yout-ra!

1945 ladislav kozlok 2017-06-27 07:55:15 [Válasz erre: 1944 ladislav kozlok 2017-06-27 07:45:26]
www.nytimes.com/2017/06/22/arts/music/jonas-kaufmann-otello-html

1944 ladislav kozlok 2017-06-27 07:45:26
A kritika nagyon kedvezoen fogatta Kaufmann Otelloját. Ez a Londoni eloadás június 28.-kán láthato a mozikban.

1943 Haandel 2017-06-21 17:32:10 [Válasz erre: 1942 Klára 2017-06-21 12:40:02]
:) Royal Opera House -[url]https://www.roh.org.uk/screenings?location=Hungary&showing=&northEastLat=50.2453321&northEastLng=26.5149920&southWestLat=43.9274407&southWestLng=12.4964374¢erLat=47.1802554¢erLng=19.5057147&zoom=6;Live Cinema[/url]

1942 Klára 2017-06-21 12:40:02 [Válasz erre: 1938 Haandel 2017-06-20 15:38:26]
Köszönet, a koncert tényleg szuper- éppen most hallgatom, mert tegnap sajnos lekéstem. Várom az Otello-t!

1941 ebera 2017-06-21 07:40:56 [Válasz erre: 1938 Haandel 2017-06-20 15:38:26]
Nagyon köszönöm! Remek volt a koncert, kíváncsi vagyok milyen lesz az Otello!

1940 lujza 2017-06-21 01:35:38
http://www.bbc.co.uk/programmes/p056f4yz

1939 lujza 2017-06-21 01:18:34 [Válasz erre: 1938 Haandel 2017-06-20 15:38:26]
Remek volt, köszönöm! És ahogy látom, vissza is lehet hallgatni.

1938 Haandel 2017-06-20 15:38:26
Opname van 4 juni 2017, Concertgebouw Amsterdam [url]http://www.radio4.nl/gids/2017-06-20/410850/holland-festival-2017; Richard Wagner - Die Walküre (slotscène eerste akte) en werken van Giuseppe Verdi[/url] 20.6.2017 | 20:00 | Radio 4 Residentie Orkest o.l.v. Jochen Rieder, m.m.v. Jonas Kaufmann (tenor) en Eva-Maria Westbroek (sopraan)

1937 Haandel 2017-06-17 12:10:41
[url]http://www.mdr.de/kultur/radio-tv/radio/ipg/sendung735618_date-2017-06-17_days-true_ipgctx-true_zc-e186e5c3.html;Opernmagazin[/url] 17.6.2017 | 20:05 | MDR Kultur Mit einem Vorbericht über das Othello-Debüt von Jonas Kaufmann am Royal Opera House in London (Premiere am 21.6.2017)

1936 Haandel 2017-06-15 15:23:24
Thursday - BBC Music Day Opera Matinee: [url]http://www.bbc.co.uk/programmes/b08t18qm;Giordano's Andrea Chenier[/url] 15 June 2017 | 15:30 | BBC Radio 3 With tenor Jonas Kaufmann in the title role and soprano Eva-Maria Westbroek as Maddalena de Coigny, conducted by Antonio Pappano.

1935 Haandel 2017-06-08 19:10:21
Watch LIVE [url]http://www.roh.org.uk/news/watch-live-a-first-glimpse-of-the-royal-operas-new-production-of-verdis-otello;A first glimpse of The Royal Opera's new production of Verdi's Otello[/url] 8 June 2017 | 20:15 CET | ROH Join superstar tenor Jonas Kaufmann and conductor Antonio Pappano as they give a taste of this hotly-anticipated new production.

1934 Edmond Dantes 2017-06-08 09:01:55 [Válasz erre: 1933 Klára 2017-06-07 18:18:40]
Hát persze. Sándor Emma édesanyja 2007-ben kb. 170 éves lehetett (volna), a tiszteletreméltó idősebb hölgy, akit akkor láttam, Péczely Sarolta édesanyja volt...40 évvel veje eltávozása után..

1933 Klára 2017-06-07 18:18:40 [Válasz erre: 1928 Edmond Dantes 2017-05-16 09:06:30]
Bocs, Kodály Tanár Úr első felesége kb. 20 évvel idősebb volt, és 1958-ban elhunyt. Jelen esetben a második feleség édesanyjáról lehetett szó, akivel 1959-ben kötött házasságot, és jóval fiatalabb volt a Mesternél, tehát az anyós minden valószínűség szerint fiatalabb volt Kodálynál.

1932 Haandel 2017-06-02 17:00:59
[url]https://radioklassik.at/programm/sendungsdetails/?sdk=allegro_magazin_am_nachmittag&sdd=02.06.2017;Sendung "Lebenswege"[/url] 2. Juni 2017 | 17:29 | 4. Juni 2017 | 17:22 | [url]https://radioklassik.at/radioplayer/;Radio Klassik Stephansdom[/url]

1931 Bambu 2017-05-18 12:06:31 [Válasz erre: 1929 Licht Alberich 2017-05-17 13:06:06]
Köszönöm az infót!

1930 Licht Alberich 2017-05-17 16:06:55
Ha valaki szeretne biztosra menni, annak holnap 10 óráig a kártyás elővásárlás keretében tudok segíteni a jegyvásárlásban. Most még kb 150 jegy van a 21.900 Ft-os és a 24900 Ft-os kategóriában.

1929 Licht Alberich 2017-05-17 13:06:06
Május 18-án, azaz holnap délelőtt 10 órakor kezdődik a szólójegy árusítás a Müpa jövő évadára, így a Kaufmann-koncertre is!!!

1928 Edmond Dantes 2017-05-16 09:06:30 [Válasz erre: 1925 Heiner Lajos 2017-05-15 11:21:30]
Itt off: nekem érdekes volt, hogy kb. vagy éppen 10 éve, amikor Kodály-évforduló volt (mindig Kodály-évforduló van!), az egyik koncert után volt szerencsém látni az 1882-ben született Tanár Úr anyósát. Azért az is valami.

1927 lujza 2017-05-16 01:45:17 [Válasz erre: 1925 Heiner Lajos 2017-05-15 11:21:30]
Tévedés, én már elmúltam kilencven. De a fiatalítás hízelgő! Mindenesetre árokba esésről nem volt szó.

1926 Klára 2017-05-15 12:03:54 [Válasz erre: 1925 Heiner Lajos 2017-05-15 11:21:30]
Ha hihetünk Leo SLezak önéletrajzi írásainak, akkor igen. Persze, a kortársak visszaemlékezései sem mindig mérvadóak, a SI - faktor (Sárga Irigység) akkor is működött.

1925 Heiner Lajos 2017-05-15 11:21:30 [Válasz erre: 1923 lujza 2017-05-15 03:06:07]
Lujza nyolcvanas éveiben járhat, mondanivalóit csokorba gyűjtve, tehát anyósa születhetett a XIX. században. Sajnos, valószínűleg nem tudom megkérdezni, hogy Burian előadás közben részegen beleesett- a zenekari árokba.

1924 Edmond Dantes 2017-05-15 10:30:39 [Válasz erre: 1923 lujza 2017-05-15 03:06:07]
Buriánt? Idős anyósod lehet(ett) és/vagy igen fiatalon hallhatta: 1924 meghalt. Bp.-en 1923 lépett fel utoljára.

1923 lujza 2017-05-15 03:06:07 [Válasz erre: 1916 Klára 2017-05-14 09:51:06]
Slezákot, Kiepurát anyukám is kedvelte. Anyósom Buriánt, Koréh Endrét is hallotta, és természetesen Klemperert. És a 60-as évek, általunk most dicsért énekeseivel egyáltalán nem mindig voltak ők megelégedve.

1922 ebera 2017-05-14 22:48:12 [Válasz erre: 1907 lujza 2017-05-13 02:14:25]
Én is így gondolom, hozzátartozik. Egyébként Kaufmann a koncertjei végén nagyon sokszor jön ki megköszönni a tapsot, és ráadást is sokat ad. ( Jóval többet más művészeknél. ) Szimpatikus, közvetlen, szerény művész és ember, előadás után sokáig áll a rajongók rendelkezésére, szereti és tiszteli a közönséget és a rajongóit.

1921 parampampoli 2017-05-14 21:53:41 [Válasz erre: 1919 Edmond Dantes 2017-05-14 21:31:01]
Jó étvágyat. A verebekhez.

1920 Edmond Dantes 2017-05-14 21:34:06 [Válasz erre: 1916 Klára 2017-05-14 09:51:06]
Én is jó sokat hallgattam a régi nagyokat. Nagyjából kinőttem ebből a szokásomból. 70 év múlva majd az akkori nosztalgiázók fogják imádni pl. (ha már ebben a topikban járunk:) Kaufmann sercegő lemezeit :-)

1919 Edmond Dantes 2017-05-14 21:31:01 [Válasz erre: 1915 trisztán 2017-05-13 22:57:34]
Élő előadás, ottlét élményét semmi és senki nem pótolhatja. Hallgatni valóban lehet a régi nagyokat és bennük örömöt lelni is, de színpadon látni őket elég nehézkes egyelőre...bár mintha hallottam volna olyasmiről, hogy holt személyeket quasi feltámasztanak valamilyen technikai bravúrral. Addig is: jobb ma egy veréb mint t e g n a p egy túzok..

1918 Klára 2017-05-14 20:27:40 [Válasz erre: 1917 Heiner Lajos 2017-05-14 15:01:34]
https://www.youtube.com/watch?v=BNiG85aINeU https://www.youtube.com/watch?v=eebQLqb6MTc Hogy operaházi előadás felvétele létezik-e, azt nem tudhatni, de a tubuson van néhány hasonló.

1917 Heiner Lajos 2017-05-14 15:01:34 [Válasz erre: 1916 Klára 2017-05-14 09:51:06]
Kalányos kérdés. Maradt-e Pertilevel "élő" felvétel?

1916 Klára 2017-05-14 09:51:06 [Válasz erre: 1915 trisztán 2017-05-13 22:57:34]
Így igaz! Kezdő operalátogató koromban hallgattam Nagyszüleim áradozását Leo Slezák, Aureliano Pertile (akit Simándy József példaképének tartott!), Jetitza Mária, Jan Kiepura, Jussi Björling, stb énekléséről, és hallgattam a régi sercegő lemezeket. Nagy örömmel fedeztem fel őket és kortársaikat a tubus-on, és élvezettel hallgatom őket az általam már-még színpadon hallott, látott bel-és esetenként külföldi énekesek felvételei mellett. Néha kicsit serceg, néha kicsit recseg, de egy biztos: az akkori technikai színvonal mellett nem lehetett stúdióban fényezni, összevágni, toldozni-foldozni a jobb hangzás kedvvért.

1915 trisztán 2017-05-13 22:57:34 [Válasz erre: 1912 Edmond Dantes 2017-05-13 10:41:17]
Nem is fog vele sikert elérni,mert akik még igazi hangokat és nagy formátumú művészeket hallottak,azok nem fognak megelégedni a mai átlagos színvonallal. Örök mércét raktak fel a régi nagyok... Számos élő felvétel hozzáférhető ma már,amiből pontos képet lehet alkotni akár az 50-es évek operakultúrjáról... Ott aztán nem lehet hivatkozni,hogy összevágták,jó a felvétel stb stb... Szerintem,mindenki hallgassa csak azt amiben örömét leli.

1914 parampampoli 2017-05-13 18:26:20 [Válasz erre: 1912 Edmond Dantes 2017-05-13 10:41:17]
Te szakadj, ha akarsz! Én nem. És még sokan mások se.

1913 Klára 2017-05-13 15:09:58 [Válasz erre: 1907 lujza 2017-05-13 02:14:25]
Bocs, ha ad autogramot, az a baj? Ha nem ad, az a baj? Tavaly a Bp. MÜPA koncert után az volt a baj, hogy nem szerveztek autogram-órát. Persze, hogy ad, ha megvárják az emberek, mert megtisztelik őt a várakozással, és nyilván mert nem akar csalódást okozni - mert akkor meg az lenne a baj. A taps megköszönése és a várakozóknak autogram adása ugyanaz a kategória. Tinédzser koromban én is álltam többedmagammal az Opera művészbejárójánál egy Ilosfalvy- autogramért. Ma már nem állok oda, de nem szólok le azt, aki odaáll...

1912 Edmond Dantes 2017-05-13 10:41:17 [Válasz erre: 1911 Klára 2017-05-13 10:20:04]
"Ma mar a nagyok is egyre kevesbe tudnak enekelni". Onnek is csak azt tanacsolhatom mint masoknak korabban, nem tul nagy sikerrel: probeljunk el- es leszakadni a regi nagyoktol. Nyugodjanak bekeben mi pedig oruljunk hogy hallgathatjuk oket felvetelrol...es hallgathatjuk a maiakat = itt vagyunk :-)

1911 Klára 2017-05-13 10:20:04 [Válasz erre: 1906 parampampoli 2017-05-12 21:07:49]
Sajnos, a nagy sztárok, és a kisebb sztárok is egyre inkább szabadúszóként röpködnek, és csak nagyon ritkán szerződnek társulatokhoz. A "törzstagság" a maradék. Az, hogy egy operaház comprimairo szerepre kiket szerződtet, egy elég érdekes kérdés. Ilyen a választék? Vagy minél olcsóbb legyen, mert a sztárgázsikat ki kell gazdálkodni? Sajnos, ma már a nagyok is egyre kevésbé tudnak énekelni, mert a versenyhelyzet és konkurencia harc miatt minél hamarabb és minél olcsóbban akarnak a nagy házak - és a lemezkiadók - új arcokat szerződtetni, és ezért a betanulási, beérési idő rövidül. 2012-ben a Salzburgi Ünnepi Játékok kapcsán volt egy kb 1 órás talk show egy osztrák adón, Alexander Pereira akkori Festspielen intendáns és Franz Welser-Möst Wienes Staatsoper főzeneigazgató részvételével- ott is valami ilyesmi hangzott el.Pár hete volt egy cikk idefent, amelynek szerzője kiemelte Agache éneklését, stílusát, ahogyan szinte egész testével, mozgásával támasztja alá éneklését. mint a régi nagyok, amit ma már egyre kevesebben tudnak. Éppen erről van szó!

1910 Edmond Dantes 2017-05-13 08:58:43 [Válasz erre: 1908 Edmond Dantes 2017-05-13 08:58:02]
...Kaufmann..

1909 Edmond Dantes 2017-05-13 08:58:39 [Válasz erre: 1908 Edmond Dantes 2017-05-13 08:58:02]
...Kaufmann..





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.