Bejelentkezés Regisztráció

Gioacchino Rossini


821 Búbánat 2015-03-17 12:47:06 [Válasz erre: 816 smaragd 2015-03-17 04:41:25]
"A rádióadásban is elhangzott, hogy "A tó asszonya" Rossini korai, még a vígoperák előtti időkből való műve, azokra kevésbé jellemző hangzású, nagyon nehéz darab." Bocsánat, de B.Á. kommentálása nem fedi a valóságot. Nem korai és nem is vígoperák előtti időszakából való, pontosan az ellenkezője ennek: a vígoperák javán már túl van ekkor (mindössze három vígoperát komponál még: A reimsi utazás; Adina; Az Ory grófja). A tó asszonya előtt is persze írt komoly operákat (Tancredi, Elisabetta, Otello, Armida, Mózes Egyiptomban stb.), de utána jönnek: Bianca és Falliero, II. Mohamed, Mathilde di Shabran, Zelmira, Semiramide, Korinthosz ostroma és a Tell Vilmos. Ami igaz az említett állításban: "nagyon nehéz darab" - és hozzáteszem, előre mutat, a következő komoly operáit előlegezi meg benne, ahogyan sejteti a későbbi, Párizs számára komponált mesterművet is.

820 smaragd 2015-03-17 12:46:25 [Válasz erre: 819 Búbánat 2015-03-17 12:32:12]
Nagyszerű lehetettt, abban a szèp palotában hallgatni :-) az ilyen zenei emlékek kis briliánsok az ember életében, fénylenek és ragyognak.

819 Búbánat 2015-03-17 12:32:12 [Válasz erre: 816 smaragd 2015-03-17 04:41:25]
A Petite Messe Solennelle a kései Rossini-remekek közé tartozik. Akkor azt is tudod, hogy halála előtt nem sokkal átdolgozta művét: az eredetileg két zongora és orgona (harmónium) szerepel a szólisták és a vegyeskar mellett az előírt hangszeres kíséretként. Rossini életében már nem került ez a változat előadásra. Én ezt a zenekari verziót is nagyon szeretem, amit először 1987-ben hallhattam élőben: a Magyarországi Olasz Kultúrintézet érdeme volt ez a hazai bemutató, amin ott voltam. A zenekari változat olyan, mintha egy kései nagyoperáját hallanám...

818 Búbánat 2015-03-17 12:17:02 [Válasz erre: 816 smaragd 2015-03-17 04:41:25]
A lemezújdonságokról tájékoztatást ad az ingyenesen kapható Koncert Kalendárium. Havonta jelenik meg. De ha "betévednél" a Rózsavölgyi Zeneműboltba (1052 Bup. Szervita tér 5.), a Kodály Zoltán Zeneműboltba (1053 Bp. Múzeum krt. 21.) netán a MüPa hanglemezboltjába, ugyancsak informálódhatsz ezekről. Én rendszeres időközönként felkeresem ezeket a boltokat és tájékozódom a friss DVD-újdonságok felől. Az említett londoni Tó asszonya még nincs meg lemezen, csak a Classica csatornán láttam nemrég. Bizonyára már kijött DVD-n, majd utána érdeklődöm.

817 Búbánat 2015-03-17 12:04:19 [Válasz erre: 814 Ardelao 2015-03-16 19:31:59]
Rendben, akkor Téged is beveszünk a "klubba"...

816 smaragd 2015-03-17 04:41:25 [Válasz erre: 810 Búbánat 2015-03-16 17:17:07]
Elnézést a tájékozatlanságomért, hol lehet megvenni majd a DVD-t? Írásod második részére visszatérve, én is szeretem a Petit Messe Solennelle-t. (Főleg a karácsonyi ünnepkör idején.) A rádióadásban is elhangzott, hogy "A tó asszonya" Rossini korai, még a vígoperák előtti időkből való műve, azokra kevésbé jellemző hangzású, nagyon nehéz darab. Nincs nyitány. Nekem az eleje is roppant tetszett! A mű bemutatójának időpontját is részletezte B.Á, összehasonlítva több forrást. A bemutató napja október 24. A mű fogadtatása nem volt sikeres. Rossini elutazott és azt híresztelte, hogy operája nagy sikert aratott. Közben többször újra előadták, addigra már nagyon megkedvelte a közönség. Mire hazaért a zeneszerző igaz volt az, amit a távolban terjesztett...

815 smaragd 2015-03-16 19:44:27 [Válasz erre: 814 Ardelao 2015-03-16 19:31:59]
Bár nem ėn vagyok itt a rangidős, de mondhatom talán, hogy bent vagy a klubban.

814 Ardelao 2015-03-16 19:31:59 [Válasz erre: 813 smaragd 2015-03-16 18:24:29]
Engem sem hagyjatok ám ki ! Amióta az eszemet tudom Rossini rajongó vagyok !

813 smaragd 2015-03-16 18:24:29 [Válasz erre: 812 Búbánat 2015-03-16 17:34:35]
Rossini is összehozott minket,ennek nagyon örülök! :-)

812 Búbánat 2015-03-16 17:34:35 [Válasz erre: 811 smaragd 2015-03-16 17:30:40]
Bőven megvan!... ezért is fogalmaztam többes számban...

811 smaragd 2015-03-16 17:30:40 [Válasz erre: 810 Búbánat 2015-03-16 17:17:07]
A rádióközvetìtésnél is emlìtették, hogy szinte tàjképszerü ez az opera. Nekem az első felvonás tetszett jobban, a második is rendkìvüli. ( Egy kis rokonlelkűséget én is kérek tőled...:-) )

810 Búbánat 2015-03-16 17:17:07 [Válasz erre: 809 Franca 2015-03-16 16:29:20]
Köszönöm, tudom, hogy mi is rokonlelkek vagyunk… Ha Pesaroba, a Rossini fesztiválra nem is jutok el, de a nagyszerű produkciók előbb-utóbb elérhetővé válnak számomra DVD-n, vagy a Mezzo és a Classica csatornák is a programjaikra tűzik egyiket-másikat. Tudom, a kép- és hangfelvételek nem pótolhatják az élő előadást, mégis benyomásokat kapunk, amelyek élményt nyújthatnak. Ezzel én így vagyok, mindig hatása alá kerülök a varázslatos előadásoknak (most elsősorban a kedvenceimre gondolok, a bel canto. triászra, vagy Verdire) pedig csak azokról készült felvételeket nézem-hallgatom – különösen azokat a ritkaságokat, amikről tudom, soha nem lesz szerencsém élőben hozzájuk. Így vagyok Rossinivel is: hatása, zsenialitása alól nem tudok (nem is akarok) szabadulni, amit a „MET-vetítések” is jól közvetítenek: a pár évvel ezelőtti Hamupipőke és az Armida után most A tó asszonya az, ami újra elbűvölt, lenyűgözött. Amúgy Rossini komoly operáit én is sokkal jobban szeretem és értékelem, mint a vígoperáit, noha kétségtelenül, az utóbbiakat ismeri el jobban az utókor. Ezzel én nem értek egyet, főleg, ha ilyen szenzációs előadásban tálalják fel a sokak számára még ritkaságnak, kuriózumnak számító darabjait, mint volt ez a MET- közvetítésben kapott A tó asszonya is. Egyre jobban szeretem és értékelem, teszem a többi „elcsépelt” vígopera elé-fölé a komoly, történeti-történelmi témájú, akár tragikus, pátosszal telitett színpadi alkotásait. Ha elérhető lesz YouTube-on is, annak ugyancsak örülni fogok! (És akkor még nem is szóltam a „kései” egyéb, oratorikus művéről (Stabat Mater; Petite Messe Solennelle), ami Rossini egy teljesen más arcát mutatja meg nekünk, ami megint csak egyedülálló, értékes, és csak a zsenik képesek ilyen magasztos lelkületűt is komponálni!

809 Franca 2015-03-16 16:29:20 [Válasz erre: 806 Búbánat 2015-03-16 15:07:52]
Szerintem a youtube-ról hamarabb letölthető lesz, mint ahogy megjelenik DVD-n. A Rossiniről írt véleményeddel teljes mértékben egyetértek, imádom a zenéjét, az opera seriákat jobban, mint a vígoperákat. Többször voltam a pesarói Rossini fesztiválon is, az idén is megyek. Óriási élmény.

808 Ardelao 2015-03-16 16:04:46 [Válasz erre: 807 Búbánat 2015-03-16 15:30:16]
Minden beírásod nagyon érdekes és Rossini-ról írt véleményedről teljes mértékben egyetértek ! Megsúgom, nekem is több - "A tó asszonya" - van meg.

807 Búbánat 2015-03-16 15:30:16 [Válasz erre: 806 Búbánat 2015-03-16 15:07:52]
[url] http://www.roh.org.uk/productions/la-donna-del-lago-by-john-fulljames; Robin Leggate mint Serano a londoni produkcióban: maga Walter Scott [/url] Érdekes ötlet volt John Fulljames rendezőtől, a londoni, 2013-as, A tó asszonya produkcióban Serano karakterét magáról Walter Scottról megmintázni! Tudjuk a nagy skót költőről-regényíróról, hogy bicegett, sánta volt, bottal közlekedett! Robin Leggate operaénekes a lázadó, Serrano, Roderick bizalmasa szerepében – a rendező koncepciójában – a színpadon ezt a karaktert jelenítette meg. Igen „élethűen” !

806 Búbánat 2015-03-16 15:07:52 [Válasz erre: 805 Búbánat 2015-03-16 15:00:29]
Rossini az egyik legnagyobb géniusz volt a zeneköltők sorában, akit a föld a hátán hordozott... A tó asszonya című operája pedig - már csak Walter Scott, a kedvenc regényíróm miatt is - számomra az egyik legkedvesebb operája, aminek öt teljes CD illetve DVD felvételét ismerem és szeretem. Hiányzik még a polcomról a korábban említett, két évvel ezelőtti londoni élő adás DVD-je, és persze megveszem, amint kiadják lemezen ezt a mostani közvetítést is, a MET-ből.

805 Búbánat 2015-03-16 15:00:29 [Válasz erre: 804 Ardelao 2015-03-15 16:28:34]
A téma számomra kimeríthetetlen...

804 Ardelao 2015-03-15 16:28:34 [Válasz erre: 802 Búbánat 2015-03-15 15:13:45]
Úgy tudom, hogy Pacini több Rossini mű-ben "közreműködött". De ezt már nem tudjuk meg soha sem pontosan, ez az ő titkuk maradt. Ez semmit sem von le a Rossini operák értékéből. Sem a Pacinié-ből. Ugye ?

803 Ardelao 2015-03-15 15:55:29 [Válasz erre: 801 smaragd 2015-03-15 14:06:49]
Kedves smaragd ! Én erről valamikor olvastam, nem tudom hol, de az biztos, hogy olvastam. Ismert volt , hogy Rossini jó viszonyt ápolt Pacini-val, aki sokszor segitségére sietett, ha R. időzavarba került. Rossini pedig gyakran került időzavarba. Ugye ismert, hogy opera-nyitányait több művéhez is felhasználta? És teljes részeket is átemelt más szerzeményeibe ? Mára már teljesen mindegy. Az a lényeg, hogy gyönyörködünk Rossini műveiben. Különben, Rossini sem volt „szívbajos”. Simone Mayr műveiből sokszor egy az egyben átvett operáiba neki tetsző dallamokat. Ezzel akkor még nem sokat törődtek. Sőt, Mayr még büszke is volt, hogy ilyen nagy szerző, mint Rossini, méltatta az ő szerény muzsikáját felhasználni saját műveiben. Wagner, mint zeneszerzőt, Liszt Ferencet nem sokra becsülte. De mégis sokat „lopott” – bocsánat, hogy finomabban fejezzem ki magam „meritett” Liszt F.-től. Beismerte valaha is Wagner ? Bocsánatot kérek a Wagnerianusoktól, de így van. De, akkoriban ilyesmivel még nem törödtek. Mi se foglalkozzunk vele ! Látom, Bubánat egy kicsit megelőzött !

802 Búbánat 2015-03-15 15:13:45 [Válasz erre: 800 Ardelao 2015-03-15 12:47:03]
Pacini Rossini vonatkozásában egy operája körül "bábáskodott": ez a Mathilde di Shabran (1821. – a római karnevál-staggione részére komponálta). Fajth Tibor írja Rossiniről szóló könyvében, az a kis zavar történt, hogy már Matilde címen hirdették az újdonságot, mikor Rossini végleg elvesztette kedvét e téma megzenésítésétől. Erre hirtelen Ferrerinek egy másik, történelmi tárgyú, Rettenetes Konrád című librettóját vették elő. A hősnő nevét a történelmi tényekhez nem ragaszkodva, Izabelláról Matildra változtatták, és így jutottak el a meghirdetett címhez. Ennél érdekesebb azonban, hogy Rossini, aki eddig saját gazdag fantáziájából (és nem ritkán saját régebbi műveiből is) merített, ezúttal egyik követőjét, az ifjú Pacinit hívta segítségül, hogy időre elkészüljön a kompozícióval.

801 smaragd 2015-03-15 14:06:49 [Válasz erre: 800 Ardelao 2015-03-15 12:47:03]
Megjegyzem magamnak, azt hiszem a napokban már említetted őt. Megnézem a neten. Vajon a rádióban tegnap miért nem hangzott el a neve? Szinte hangsúlyt kapott, hogy ismeretlen a segítő kiléte. Ez nyílt titok? Hivatkozott B.Á. többféle forrásra és tévedésre, érdekes volt (csak a "szaktudásom" kevés egyelőre, de úgy is gondolhatom, hogy nekem magyarázta...:-)előre tanulok...).

800 Ardelao 2015-03-15 12:47:03 [Válasz erre: 798 smaragd 2015-03-15 06:11:28]
Ez a zenei segítség valószínűleg Pacini lehetett.

799 smaragd 2015-03-15 12:07:38 [Válasz erre: 798 smaragd 2015-03-15 06:11:28]
Elnézést kérek, Beatrice írt, nem Búbánat.

798 smaragd 2015-03-15 06:11:28
Nagyszerű estét töltöttem tegnap a rádió mellett. Ahogy a múlt héten Petress Zsuzsa egy korabeli interjúban említette, a rádió szerepe nem változik, rangja és népszerűsége megmarad, jöhet bármilyen műszaki újdonság. Örülök, hogy "Búbánat" beszámolt az Uránia filmszínházbeli zenei élményéről. Nagyon szerencsések vagyunk, hogy most már több helyszínen, módon élvezhetünk egy éppen játszott operát. Ezt egyébként 2015-ben tűzte először műsorra a MET, főként azért, mert idén sikerült először megfelelő énektudású oparénekeseket találniuk a színrevitelhez. A rádióközvetítés magas színvonalú volt. Remek érzés volt szinte a nézőtéri hatásban részesülni - egyúttal az otthon kényelmében, a szoba csöndjében a muzsikát hallgatni. A rádióhallgató felkészítése is jó volt, az rtv részletes és a médiaklikk. hu is ismertette a tartalmat, tudnivalókat. A rádióközvetítés házigazdája Bősze Ádám volt. Felolvasta az opera keletkezési körülményeit, elmondta, hogy valószínűleg a határidő betartása miatt - ami így sem sikerült - Rossini zenei segítséget vett igénybe (neve ismeretlen) néhány részlethez, áriához. Szórakoztató és tanulságos volt az egykori beszámoló is (Stendhal) és mások, tolmácsolta a szünetben elhangzott művészinterjúkat és egy rövid játékot is lebonyolított. (Személyesen kicsit zavart a többszöri nyelvbotlás, és a néhány pongyola fogalmazású mondatrészlete. A hangját kellemesnek találom, és felkészült, az hallható volt.) A karmester a szünetben elmondta, hogy ez az opera, amelyet nyolc évesen hallott először vezette a zenei pályára. Az operáról megemlítette, hogy "lágy opera", folydogál, mint a víz, ezért különleges, tele van erotikával és szenvedéllyel. Egyébként a "Tell Vilmos"-hoz hasonlította. Mindezt én is hallani véltem és örültem amikor a dirigens beszélt róla. Az opera záróképét külön kiemelte a közvetítés vezetője, a csodaszép kosztümöket és a színpadképet. Ekkor kicsit sajnáltam, hogy nem láttam, mégis a zenét hallgatva a teljesség élményét kaptam a rádiótól.

797 smaragd 2015-03-14 19:58:46 [Válasz erre: 779 Búbánat 2015-03-14 11:36:05]
Prima!elbűvölő, gyönyörködöm benne.jó éjt.

796 Ardelao 2015-03-14 18:45:04 [Válasz erre: 795 Heiner Lajos 2015-03-14 17:09:57]
Teljes mértékben egyetértek.

795 Heiner Lajos 2015-03-14 17:09:57 [Válasz erre: 790 Ardelao 2015-03-14 14:44:40]
Verdi O/A-ja jobb. Dacára az előadóknak, ezzel talán Katze kedves fórumtárs is egyet ért.

794 Ardelao 2015-03-14 15:28:09 [Válasz erre: 793 smaragd 2015-03-14 15:07:09]
Gioacchino Rossini : Concerto for Bassoon and Orchestra („Concerto da Esperimento“ ca. 1845) WORD PREMIERE Variazioni in Do, per clarinetto obbligato e orchestra (1810) Andante -Moderato- Poco piú mosso Introduzione, Tema e Variozioni, per clarinetto e orchestra (1810) Variazioni in Do (versione per oboe e rchestra) Andante –Moderato- Poco piú mosso Une Larme, theme et variations, for Cello and Strings Sergio Azzolini (Bassoon) Lorenzo Guzzoni Clarinet) Diethelm Jonas (Oboe) Wen-Sjnn Yang (Cello) Accademia d’Archi di Bolzano GeorgEgger (Conductor)

793 smaragd 2015-03-14 15:07:09 [Válasz erre: 792 Ardelao 2015-03-14 15:00:47]
:-) Mit nem hoz az élet! Kamaszkoromban, tapasztalatlanul, kevés zenei tudással figyeltem fel rá, nem is gondoltam, hogy operát hallgatok, mert olyan életteli és vidám, kedves a muzsikája. Ezért is olyan öröm, amit kitaláltam magamnak a következő életemre, hogy zenetörténész leszek és csak a muzsika lesz az élethivatásom. Azóta szinte megújultam...Ehhez egy egész élet sem elég, de tovább még nem gondolkodtam :-).

792 Ardelao 2015-03-14 15:00:47 [Válasz erre: 791 smaragd 2015-03-14 14:52:05]
Akkor nem "véletlen", hogy egymást megtaláltuk. Mi "rokonlelkek" is lehetünk, mert Rossini az én nagy kedvencem (persze vannak még)gyermekkorom óta ! A humora szinte páratlan !

791 smaragd 2015-03-14 14:52:05 [Válasz erre: 789 Ardelao 2015-03-14 14:37:02]
Kedves Ardelao! Régi rajongója vagyok, a Tolvaj szarka nyitányával kezdődött. Minden nap...igen, őt is, szeretem a "humorát".

790 Ardelao 2015-03-14 14:44:40 [Válasz erre: 788 smaragd 2015-03-14 13:41:14]
Rossini : Giovanna d'Arco (Cantata) Marilyn Horne (mezzosoprano) Martin Katz (pianoforte) Érdekes Rossini mű.

789 Ardelao 2015-03-14 14:37:02 [Válasz erre: 788 smaragd 2015-03-14 13:41:14]
Rossini-től midennap kellene hallgatni valamit ! Kedves smaragd ! Te is kedveled ezt a zseniális szerzőt ?

788 smaragd 2015-03-14 13:41:14 [Válasz erre: 786 Búbánat 2015-03-14 13:24:42]
Igen, most is jól látod a lényeget!

787 smaragd 2015-03-14 13:41:07 [Válasz erre: 786 Búbánat 2015-03-14 13:24:42]
Igen, most is jól látod a lényeget!

786 Búbánat 2015-03-14 13:24:42 [Válasz erre: 783 smaragd 2015-03-14 12:57:13]
A célodat akkor valóban jól fogja szolgálni a rádióközvetítés hallgatása: azt képzelsz hozzá, amit szépnek gondolsz… Meg aztán, amit/akit nem érsz el személyesen, úgy az "jön el" Hozzád, csukott szemmel is örömmel várhatod...

785 telramund 2015-03-14 13:20:30 [Válasz erre: 782 telramund 2015-03-14 12:56:09]
Leagalább is az Uránia honlapján az van.

784 telramund 2015-03-14 13:20:15 [Válasz erre: 782 telramund 2015-03-14 12:56:09]
Leagalább is az Uránia honlapján az van.

783 smaragd 2015-03-14 12:57:13 [Válasz erre: 781 Búbánat 2015-03-14 12:42:44]
:-) messze vagyok én a MüPá-tól... (Amúgy is szokom a csukott szemmel való operahallgatást, a jelenlegi rendezések nagyrésze miatt.)

782 telramund 2015-03-14 12:56:09 [Válasz erre: 778 Búbánat 2015-03-13 14:48:26]
Az Olga Peretyatko férje.Megemlítem,Peretyatko nagyon jó Elvirát énekelt Bécsben a Puritánok ezen a héten! Egyébként az Uránia ma 19 órakor kezdi a közvetitést

781 Búbánat 2015-03-14 12:42:44 [Válasz erre: 780 smaragd 2015-03-14 12:37:18]
De elmehetsz a MüPá-ba vagy az Urániába - ahol élőben, a hang varázslata mellett "élőképekben" is részed lehet... Persze ha van még kapható jegy az előadásra... (Holnap este pedig a mai közvetítés ismétlését tekinthetjük meg a MüPában.)

780 smaragd 2015-03-14 12:37:18 [Válasz erre: 779 Búbánat 2015-03-14 11:36:05]
Köszönöm kedves ajánlásodat, végre egy kellemes kezdési időpont, meg fogom hallgatni.

779 Búbánat 2015-03-14 11:36:05 [Válasz erre: 778 Búbánat 2015-03-13 14:48:26]
A Bartók Rádióban hallgathatjuk ma este: 18.OO - kb. 21.30 Kapcsoljuk a New-York-i Metropolitan Operaházat Rossini: A tó asszonya Kétfelvonásos opera Szövegét - Walter Scott nyomán - Andrea Leone Tottola írta Vezényel: Michele Mariotti Km. a Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara Szereposztás: Elena - Joyce DiDonato (szoprán) Malcolm - Daniela Barcellona (kontraalt) Giacomo - Juan Diego Flórez (tenor) Douglas - Oren Gradus (basszus) Rodrigo - John Osborn (tenor) Serano - Eduardo Valdes (tenor) Albina - Olga Makarina (mezzoszoprán) Bertram - Gregory Schmidt (basszus) Rendező: Paul Curran

778 Búbánat 2015-03-13 14:48:26
Jó " bemelegítés volt" a hétvégi MET élő operaközvetítés (rádió és MÜPA-"mozi") előtt... Pazar előadás volt ez a londoni, és ugyancsak Joyce Didonato, Juan Diego Flórez, Daniela Barcelona lépnek fel a főszerepekben - ahogy a két évvel ezelőtti dirigens fog vezényelni is: Michele Mariotti.

777 Ardelao 2015-03-12 23:36:21
777. Varázsszámok !

776 Ardelao 2015-03-12 23:31:19 [Válasz erre: 774 Búbánat 2015-03-12 20:14:34]
A szereposztás viszont "pazar".

775 Ardelao 2015-03-12 23:26:21 [Válasz erre: 774 Búbánat 2015-03-12 20:14:34]
Sajnos én ezt nem tudom nézni, mert nincs ilyen TV. csatornánk. Ez egy nagyon jó és érdekes Rossini mű. Szerencsére CD-n és DVD-n is megvan nekem.

774 Búbánat 2015-03-12 20:14:34
Épp most kezdődött a Classica csatornán: [url] http://www.classica.de/de/; Rossini: La donna del lago [/url] - Aus dem Royal Opera House Covent Garden, London ÄNGE DES PROGRAMMS: (02:43:50) DIRIGENT: Michele Mariotti INSZENIERUNG: John Fulljames BÜHNENBILD: Dick Bird KOSTÜME: Yannis Thavoris Joyce DiDonato (Elena) Juan Diego Flórez (Uberto (James V)) Daniela Barcellona (Malcolm) Simón Orfila (Douglas) Colin Lee (Rodrigo) CHOR: Royal Opera Chorus ORCHESTER: Orchestra of the Royal Opera House GB, 2013 NÄCHSTE AUSSTRAHLUNGEN: 13.03., 03:00 20.05., 13:00 20.05., 20:00

773 Búbánat 2015-01-31 11:01:06
Bartók Rádió, ma délutáni műsorán szerepel 15.05 - 17.07: Zenebeszéd Rossini: Kis ünnepi mise MR 6-os stúdió, 2014. január 18. Előadók: A Magyar Rádió Énekkara Km. km. az Egri-Pertis Duó (zongora, harmónium), Szólót énekel: Cserna Ildikó Meláth Andrea Nyári Zoltán Molnár Zsolt Műsorvezető: Farkas Zoltán Szerkesztő: Katona Márta

772 Búbánat 2014-12-27 12:24:11
Ma este a Bartók Rádióban: 19.00 – 21.52 Rossini: A reimsi utazás Egyfelvonásos opera Szövegét Giuseppe Luigi Balocchi írta Vez. Antonio Fogliani Km. a Virtuosi Brunensis és a Poznań-i Bach Kórus (karig. Ania Michalak) Szereposztás: Madame Cortese, az Arany Liliom gyógyszálló tulajdonosa - Alessandra Marianelli (szoprán) Folleville grófnő, fiatal özvegy - Sofia Mchedlisvili (szoprán) Corinna, híres római költőnő - Laura Giordano (szoprán) Melibea márkinő, lengyel özvegyasszony, akinek férjét, egy olasz generálist, házasságuk éjszakáján ölték meg - Marianna Pizzolato (kontraalt) Libenskof gróf, orosz generális, Melibea hódolója - Maxim Mironov (tenor) Lord Sidney, angol tábornok, Corinna titkos hódolója - Mirko Palazzi (basszus) Don Alvaro, spanyol admirális, Melibea hódolója - Mysketa Gezim (bariton) Trombonok báró, német tiszt és zenekedvelő - Bruno Pratico (basszus) Don Profondo, műgyűjtő, Corinna barátja - Bruno De Simone (basszus) Don Prudenzio, orvos - Baurzhan Anderzhanov (basszus) Modestina, Folleville grófnő komornája - Annalisa d´Agosto (mezzoszoprán) Don Luigino, Folleville hercegnő unokafivére - Carlos Cardoso (tenor) Maddalena, takarítónő a szállóban - Oleysa Chuprinova (mezzoszoprán) Antonio, a hotel főpincére - Lucas Somoza Osterc (bariton) Zefirino, küldönc - Artavazd Sargsyan (tenor) Gelsomino, inas -Yasushi Watanabe (tenor) Delia, görög lány, Corinna utazótársa - Guiomar Canto (szoprán) Bad Wildbad, Königliches Kurtheater, 2014. július 12.)





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.