7 Búbánat 2005-06-19 11:53:34
Épp most értem a végére A Korinthosz ostromának, amelyet az Angliából beszerzett legfrissebb DVD-mről játszottam le. A lyoni operában, 2001-ben rögzített előadás a felvétel tanúsága szerint, de számomra is mondhatom eseményszámba menő és a reveláció erejével ható produkció volt. A közreműködők között olyan nevek, mint Pertusi, Takova, Laho. A Lyoni Opera zenekar és kórusa szinte szárnyalt karmestere élén. Az egész kiállítás pompázatos. Káprázatos, amit láttam és hallottam. Ez az opera is manapság nagyon ritkán kerül színpadra ezért is ünnepnek számít egy-egy ilyen különlegesség színpadra vitele. Nekem eddig kazettán volt meg Beverly Sills-szel egy teljes felvétel belőle, most végre lehetőségem nyílt vizuálisan is gyönyörködni Rossini e \"francia\" nagyoperájában.
Épp most értem a végére A Korinthosz ostromának, amelyet az Angliából beszerzett legfrissebb DVD-mről játszottam le. A lyoni operában, 2001-ben rögzített előadás a felvétel tanúsága szerint, de számomra is mondhatom eseményszámba menő és a reveláció erejével ható produkció volt. A közreműködők között olyan nevek, mint Pertusi, Takova, Laho. A Lyoni Opera zenekar és kórusa szinte szárnyalt karmestere élén. Az egész kiállítás pompázatos. Káprázatos, amit láttam és hallottam. Ez az opera is manapság nagyon ritkán kerül színpadra ezért is ünnepnek számít egy-egy ilyen különlegesség színpadra vitele. Nekem eddig kazettán volt meg Beverly Sills-szel egy teljes felvétel belőle, most végre lehetőségem nyílt vizuálisan is gyönyörködni Rossini e \"francia\" nagyoperájában.
5 Búbánat 2005-06-15 09:34:10 [Válasz erre: 4 frushena 2005-06-15 08:14:27]
Természetesen, de az még \"messze\" van.
Természetesen, de az még \"messze\" van.
4 frushena 2005-06-15 08:14:27
Búbánat! Ugye nézel Ory grófját? Írj majd róla milyen volt! Sajnálom, hogy az nem fér bele miskolci kiruccanásomba! :\'(
Búbánat! Ugye nézel Ory grófját? Írj majd róla milyen volt! Sajnálom, hogy az nem fér bele miskolci kiruccanásomba! :\'(
3 frushena 2005-06-12 01:23:54 [Válasz erre: 2 Megén 2005-06-10 10:25:33]
Ajánlom az alábbi receptet! :)
Ajánlom az alábbi receptet! :)
2 Megén 2005-06-10 10:25:33
Nekem most csak az jut eszembe, hogy amióta jártam Bolognában, azóta jobban értem a zenéjét. Az a jókedvű, hedonikus világ, a sok jó kajájával, csakis ilyen zenét tudott teremni! Van Bolognával szemben egy hegy, tetején egy templommal. A fáma azt mondja, hogy egy évben legalább egyszer oda fölgyalogoltak a bolognaiak, ezzel vezekelve a túl gazdag, bőséges, kajával, itallal, mulatsággal teli életükért.
Nekem most csak az jut eszembe, hogy amióta jártam Bolognában, azóta jobban értem a zenéjét. Az a jókedvű, hedonikus világ, a sok jó kajájával, csakis ilyen zenét tudott teremni! Van Bolognával szemben egy hegy, tetején egy templommal. A fáma azt mondja, hogy egy évben legalább egyszer oda fölgyalogoltak a bolognaiak, ezzel vezekelve a túl gazdag, bőséges, kajával, itallal, mulatsággal teli életükért.
1 Búbánat 2005-06-10 10:08:36
Természetesen én -mint mindig- tiszteletben tartom a mások véleményét, miközben én is megfogalmazom a sajátomat. Az ellenvéleményeket olvasva sok az igazság azokban, de egyben visszaigazolják az én gondolataimat is; elérkezett az ideje, hogy szakítsunk azzal, amit a gyerekkorunktól kezdve igyekeznek a fejünkbe verni. A zenetudomány, a zenetörténet megérett arra, hogy revideálja eddigi álláspontját. Mi kell ehhez? Elővenni, bemutatni, kiadni és még többet hallgatni Rossini számunkra és számukra eddig ismeretlen így pl. az Aureliano in Palmira című operát, amit frushena is említett az előbb. Valamit megismerni csak úgy lehet, ha játsszák, előadják és népszerűsítik. Amit nem ismerünk még nem jelenti azt, hogy nem jó, értéktelen. Donizetti, Pacini is sok operát írt, amelyek java része eltűnt, és csak mostanában kezdik újra játszani, jelennek meg a „világelső” hanglemezfelvételek. Az idők folyamán azért tűntek el ezek a süllyesztőben, mert a komponisták a kor nagy énekművészeinek írták a szebbnél szebb áriákat, de nekik abban az időben nem okozott nehézséget a bravúros, technikailag megerőltető szólamok eléneklése. Igaz, a sok csapnivaló librettó miatt nem egy mű hamar, pár előadás után lekerült a színről, pedig a zenéjük óriási. Tehát, ezért mondom, ha ma vannak jól képzett énekesek, akiknek nem probléma a kényesebb hangok kiéneklése, akkor mondhatnám, a kötelességük nekik is felhívni ezekre a darabokra a figyelmünket, és a művészetükkel ezt megtámogatni. Már csak azért is, hogy lássuk, milyen messze jutott fejlődésben, az invencióban, a stílusjegyekben, a hangszerelésben, jelenetépítkezésben a szerző. A francia-hatás is besegített, s Rossini alkotó periódusának utolsó szakaszában már előfutára lett az ún. „grand opera” megteremtésének. A sevillai borbélytól a Tell Vilmosig hosszú utat tett meg. Nevéhez fűződik a hadarós dallamfüzérek és a crescendo „kitalálása”, amik elsősorban a vígoperáira jellemzőek. A komoly operáit hallgatva viszont szakítani kell a beidegződésekkel; mát kapunk, mint amire a vígoperáit ismerve gondolnák. És ez úgy látszik egyeseket zavarja, nem tudnak mit kezdeni a merőben újjal, szokatlannal, aminek előzménye máshol, másban keresendő…
Természetesen én -mint mindig- tiszteletben tartom a mások véleményét, miközben én is megfogalmazom a sajátomat. Az ellenvéleményeket olvasva sok az igazság azokban, de egyben visszaigazolják az én gondolataimat is; elérkezett az ideje, hogy szakítsunk azzal, amit a gyerekkorunktól kezdve igyekeznek a fejünkbe verni. A zenetudomány, a zenetörténet megérett arra, hogy revideálja eddigi álláspontját. Mi kell ehhez? Elővenni, bemutatni, kiadni és még többet hallgatni Rossini számunkra és számukra eddig ismeretlen így pl. az Aureliano in Palmira című operát, amit frushena is említett az előbb. Valamit megismerni csak úgy lehet, ha játsszák, előadják és népszerűsítik. Amit nem ismerünk még nem jelenti azt, hogy nem jó, értéktelen. Donizetti, Pacini is sok operát írt, amelyek java része eltűnt, és csak mostanában kezdik újra játszani, jelennek meg a „világelső” hanglemezfelvételek. Az idők folyamán azért tűntek el ezek a süllyesztőben, mert a komponisták a kor nagy énekművészeinek írták a szebbnél szebb áriákat, de nekik abban az időben nem okozott nehézséget a bravúros, technikailag megerőltető szólamok eléneklése. Igaz, a sok csapnivaló librettó miatt nem egy mű hamar, pár előadás után lekerült a színről, pedig a zenéjük óriási. Tehát, ezért mondom, ha ma vannak jól képzett énekesek, akiknek nem probléma a kényesebb hangok kiéneklése, akkor mondhatnám, a kötelességük nekik is felhívni ezekre a darabokra a figyelmünket, és a művészetükkel ezt megtámogatni. Már csak azért is, hogy lássuk, milyen messze jutott fejlődésben, az invencióban, a stílusjegyekben, a hangszerelésben, jelenetépítkezésben a szerző. A francia-hatás is besegített, s Rossini alkotó periódusának utolsó szakaszában már előfutára lett az ún. „grand opera” megteremtésének. A sevillai borbélytól a Tell Vilmosig hosszú utat tett meg. Nevéhez fűződik a hadarós dallamfüzérek és a crescendo „kitalálása”, amik elsősorban a vígoperáira jellemzőek. A komoly operáit hallgatva viszont szakítani kell a beidegződésekkel; mát kapunk, mint amire a vígoperáit ismerve gondolnák. És ez úgy látszik egyeseket zavarja, nem tudnak mit kezdeni a merőben újjal, szokatlannal, aminek előzménye máshol, másban keresendő…
0 frushena 2005-06-10 07:50:23
Gyűjtögessük véleményeinket ide Rossini-ről. Azt hiszem lehet mit konzultálni róla. Főleg, hogy pont aktuális az Operafesztivál miatt. Mondjuk Rossini zenéje mindig aktuális. Bármikor szívesen meghallgatom, friss, üde, szinte már táncolható műveit. Ha jól tudom az egész családja muzsikus volt. Azért nem kicsi fantáziával bírt ha egy évben akár négy-öt operát is megírt. Érdekelnének zenekari művei is. Igaz nincs túl sok. Vonszenekari szonátái viszont igazán kellemesek. Vajon miért hagyta abba az operák írását egész fiatalon? Nem volt ihlet? Vagy csak egyszerűen kiégett? Érdekelne, hogy mi volt az ok. (Búbánat?) Operáira talán mondhatom azt, hogy a legdallamosabbak és a legjobban hangszereltek! Gyönyörűen szólank. Szóval : Éljen Rossini :))) [url]http://www.konyhamester.hu/a_r_t/recept/501.htm;Ez pedig nem lehet rossz! :)[/url]
Gyűjtögessük véleményeinket ide Rossini-ről. Azt hiszem lehet mit konzultálni róla. Főleg, hogy pont aktuális az Operafesztivál miatt. Mondjuk Rossini zenéje mindig aktuális. Bármikor szívesen meghallgatom, friss, üde, szinte már táncolható műveit. Ha jól tudom az egész családja muzsikus volt. Azért nem kicsi fantáziával bírt ha egy évben akár négy-öt operát is megírt. Érdekelnének zenekari művei is. Igaz nincs túl sok. Vonszenekari szonátái viszont igazán kellemesek. Vajon miért hagyta abba az operák írását egész fiatalon? Nem volt ihlet? Vagy csak egyszerűen kiégett? Érdekelne, hogy mi volt az ok. (Búbánat?) Operáira talán mondhatom azt, hogy a legdallamosabbak és a legjobban hangszereltek! Gyönyörűen szólank. Szóval : Éljen Rossini :))) [url]http://www.konyhamester.hu/a_r_t/recept/501.htm;Ez pedig nem lehet rossz! :)[/url]