Bejelentkezés Regisztráció

Gaetano Donizetti


562 Robesz 2009-07-25 23:15:09 [Válasz erre: 561 frushena 2009-07-25 23:09:30]
Előtte még jövök majd 1 Rosinával..!:)

561 frushena 2009-07-25 23:09:30 [Válasz erre: 560 Robesz 2009-07-25 23:07:00]
Békés álmokat! :) Azért a Lucia után szerettel várom beszámolód, Damrau amúgy igen hűs Luciájáról!

560 Robesz 2009-07-25 23:07:00 [Válasz erre: 558 frushena 2009-07-25 22:56:53]
Huhhh, már kezdtem berezelni, de hál' istennek nyugodtan térhetek nyugovóra..!:)

559 frushena 2009-07-25 22:57:24 [Válasz erre: 557 Parlando 2009-07-25 22:14:57]
Talán elég lesz az utóbbi bejegyzésem is. Nem kell majd a mák meg a kender! :)

558 frushena 2009-07-25 22:56:53 [Válasz erre: 556 Robesz 2009-07-25 21:47:09]
Na ne vacakolj! De lehet Te mégjobban engem! :-) Ha azt mondom Thomas : Hamlet 2010 Dessay? :)

557 Parlando 2009-07-25 22:14:57 [Válasz erre: 553 frushena 2009-07-25 20:16:45]
Frushena! Küldj kendermagot mákkal robesznek.

556 Robesz 2009-07-25 21:47:09 [Válasz erre: 553 frushena 2009-07-25 20:16:45]
Fogsz még jobban is gyűlölni...! :)

555 frushena 2009-07-25 20:22:13 [Válasz erre: 549 WiseGentleman 2009-07-25 13:22:34]
Harmatgomba és meszkalin. Maradjunk ennél. A hatás pedig : ENGEDELMESKEDSZ ! :) És intravénásan kiírtom belőled Wagnert és Richard Strausst, valamint az ehhez tartozó állandó 'traktádat' kedves Vájsz :)))))))))))

554 frushena 2009-07-25 20:17:00 [Válasz erre: 552 Robesz 2009-07-25 20:06:19]
Nekem csak a MET-es van meg ....

553 frushena 2009-07-25 20:16:45 [Válasz erre: 552 Robesz 2009-07-25 20:06:19]
GYŰLÖLLEK ! :)

552 Robesz 2009-07-25 20:06:19
S ha már ott tartunk, h élőben az igazi, erről jut eszembe, h megjött a jegyem a berlini, Damrau-s Luciára!!! Juppijé!

551 Robesz 2009-07-25 20:03:26 [Válasz erre: 548 frushena 2009-07-25 12:54:00]
Én pontosan ugyanígy, dettó! :) Ettől függetlenül begyűjtöm őket, s átpörgetve nézem, a fontosabb részeknél persze lassítok! :)

550 Parlando 2009-07-25 18:47:48 [Válasz erre: 549 WiseGentleman 2009-07-25 13:22:34]
Ciánlevest heroinpörkölttel és extasy-galuskával.

549 WiseGentleman 2009-07-25 13:22:34 [Válasz erre: 548 frushena 2009-07-25 12:54:00]
A Méregária közben mit főzöl, Fruzsi??:)

548 frushena 2009-07-25 12:54:00 [Válasz erre: 547 Búbánat 2009-07-25 12:47:46]
Fontos dolog, ez igaz. Ezért maradok a inkább az élő színháznál. Egy DVD közben, jövök megyek, pakolok, főzök ... Tehát nem köt le. Ellentétben egy CD felvétellel, melybe azt képzelek és úgy rendezek meg ahogy nekem tetszik. Így meg nem sok értelme van a DVD vásárlásnak és gyűjtésnek, hogy csak álljon. Persze van olyan opera DVD-m amit többször is végignéztem....

547 Búbánat 2009-07-25 12:47:46 [Válasz erre: 546 frushena 2009-07-25 12:37:39]
Nem színpad, de a vizualitás nálam azért mindig primer marad...

546 frushena 2009-07-25 12:37:39 [Válasz erre: 545 Búbánat 2009-07-25 12:12:34]
Én is szeretem látni, de sajna a TV nem színpad!

545 Búbánat 2009-07-25 12:12:34 [Válasz erre: 543 popkornos 2009-07-24 00:57:35]
Mit tagadjam, DVD-re inkább áldozok, mint CD-re. Én szeretem látni is, ami a színpadon vagy koncertteremben történik, és azokat, akik mindazt létrehozzák, megvalósítják. Nem olcsó mulatság, de nem járnék operába, színházba sem, ha megelégednék a rádióval, kazettával, lemezzel… S persze, mindennek megvan a költségvonzata is. Igyekszem gazdaságosan, takarékosan, beosztva a rendelkezésemre álló forrásokat felhasználni, miközben mindig keresem a kedvező, az elérhető árakat… A másik: az említett Rossini operánál, az Ermionenál maradva még, szerepel benne egy dramaturgiailag nagyon fontos néma szereplő (egy kisfiú), aki körül bonyolódik a cselekmény egyik vonulata. DVD-ről nézve-hallgatva ez számomra olyan mély megrendültséget vált ki, ami CD-ről vagy a rádiót hallgatva sohasem kapom meg; a színházi élmény is kell nekem a zenei mellé!

544 frushena 2009-07-25 11:41:42 [Válasz erre: 541 Búbánat 2009-07-22 13:08:53]
Bár lenne türelmem a DVD-hez. Nem nagyon kedvelem mint 'hordozót' , mert úgy sem nézem végig. Nekem ehhez színház kell és az a légkör ami ott van. (Zacskó és cukorkacsörgés nélkül persze. Bár ez is hozzátartozik.)

543 popkornos 2009-07-24 00:57:35 [Válasz erre: 541 Búbánat 2009-07-22 13:08:53]
Jó sok pénzt költhetsz lemezekre, de szép hobbi tényleg.

542 telramund 2009-07-22 13:39:53
Ganassi mindenben jó igazi bel canto énekes mentes mindenféle mórikálástól,ragyogó technika és gyönyörű hang.Csak hát nem megasztárnak van kikiabálva mint fachtársa-csak sokkal ,jobb és szélesebb a repertoárja-illetve a gurgulázáson kivűl van hangja is És nem utolsósorban egy rendekivúl kedves, szimpaikus ember szinpadon kivűl. Az Ermionéban is fantasztikus! Úgy volt,hogy Ö lesz Gruberova mellett Pesten Adalgisa és örömmmel jött is volna,de korábbi szerződése egy másik produkcióhoz kötötte, néhány nap miatt nem jott össze.Pótolhatatlan lehetőség lett volna Budapesten ez a páros.

541 Búbánat 2009-07-22 13:08:53 [Válasz erre: 540 frushena 2009-07-22 00:01:47]
Ha már Ganassit említetted... Itt a Donizetti- topicon muszáj hangot adnom egy Rossini-ritkaságban nyújtott csodás szerepmegformálásáról: a nemrég megjelent új Ermione-DVD-n (Dynamic) énekli a címszerepet, mely alakításról csak elragadtatással tudok beszélni. Legutóbb a Hamupipőkében bűvölt el Diego-Flórez oldalán (Mezzo), ez a lemez - túl Rossini zsenijén - a nagyszerű énekesteljesítményekkel igazán lebilincseli nézőjét-hallgatóját!

540 frushena 2009-07-22 00:01:47 [Válasz erre: 537 telramund 2009-07-21 22:48:24]
Ganassi és milyen jó!

539 frushena 2009-07-22 00:01:25 [Válasz erre: 536 Robesz 2009-07-21 21:44:37]
Spanyolok tudnak aztán 'mulatni' Roppant hálás, tisztelettudó közönség! Mondjuk mint ez az előadás el is várható. Elsőrangú!

538 telramund 2009-07-21 22:49:47 [Válasz erre: 537 telramund 2009-07-21 22:48:24]
és a sok semmi, nem semmi kedves Telramund menj el aludni:):):)

537 telramund 2009-07-21 22:48:24 [Válasz erre: 536 Robesz 2009-07-21 21:44:37]
Gruberova garancia és hát nagy kedvencem Ganassi!!!! Spec.Gruberovát és Baltsát együtt látni Bécsben ebben, ezekben a szerepekben sem volt semmi-régi szép idők. Baltsa micsoda kiváló énekesnő volt, forrt a levegö Maria és Erzsébet találkozásánál.És a Patane lemez sem semmi abból az időből.....

536 Robesz 2009-07-21 21:44:37 [Válasz erre: 535 frushena 2009-07-21 16:39:02]
Na erre kíváncsi vagyok, töltöm is iziben!:) A Gruberova-Baltsa-Araiza féle MS nálam etalon, kíváncsi vagyok ez mit tud....

535 frushena 2009-07-21 16:39:02
Ha már Lucrezia, és akit érdekel még 2003-ból legyen Tudor is, melyet alant letölthettek : DONIZETTI : Maria Stuarda Tragedia lirica in tre atti, libretto di : Giuseppe Bardari (versión concierto). -Edita GRUBEROVA, -Sonia GANASSI, -Juan Diego FLÓREZ, -Angel Odena, -Simón Orfila, Orq. Sinf. y Coro del Gran Teatro del Liceo. Dir.: Friedrich Haider. Temporada del Gran Teatro Liceo de Barcelona. Transmisión directa. (Ferrán González Monge y Javier Pérez Senz). [url]http://rapidshare.com/files/258350199/01-GruberovaFlorez-Barcelona201103.mp3.html;Act I.[/url] [url]http://rapidshare.com/files/258352215/02-GruberovaFlorez-Barcelona201103.mp3.html;Act II.[/url] [url]http://rapidshare.com/files/258354433/03-GruberovaFlorez-Barcelona201103.mp3.html;Act III.[/url]

534 frushena 2009-07-13 07:21:17 [Válasz erre: 533 Robesz 2009-07-12 21:32:05]
SzeretettVEL !

533 Robesz 2009-07-12 21:32:05 [Válasz erre: 532 frushena 2009-07-12 12:31:52]
Naná, h kedvet érzünk! :) Köszönjük!

532 frushena 2009-07-12 12:31:52
Aki kedvet érez a 2008-as Lucrezia Borgia felvételhez a következő linkek alól letöltheti : DONIZETTI : Lucrezia Borgia Meldoramma in un prologo e due atti, libretto di : Felice Romani Cast: -Lucrezia Borgia: EDITA GRUBEROVA -Gennaro: José Bros -Orsino: EWA PODLES -Duca Alfonso: ILDEBRANDO D'ARCANGELO (Concert Version )Soloists, Orchestra and Chorus ofthe Gran Teatre del Liceu. Conductor: Stefan Antón Reck Gran Teatre del Liceu de Barcelona, 26. 2.2008 [url]http://rapidshare.com/files/254887550/Donizetti__Lucrezia_Borgia__-_01._Prologo.mp3.html;Prolog[/url] [url]http://rapidshare.com/files/254888613/Donizetti__Lucrezia_Borgia__-_02._Act_1.mp3.html;Act I.[/url] [url]http://rapidshare.com/files/254889247/Donizetti__Lucrezia_Borgia__-_03._Act_2.mp3.html;Act II.[/url]

531 frushena 2009-07-12 10:46:43 [Válasz erre: 530 Robesz 2009-07-11 23:54:32]
Akkor ne panaszkodj! :-)

530 Robesz 2009-07-11 23:54:32 [Válasz erre: 526 Búbánat 2009-07-11 21:27:35]
Hát jó akinek van 3 Sat a birtokában, vagy csomagjában... :( Na de talán majd élőben októberben... :)

529 Búbánat 2009-07-11 22:50:03 [Válasz erre: 528 frushena 2009-07-11 22:48:23]
Köszönöm. Jó ezt tudni és tudatosítani...

528 frushena 2009-07-11 22:48:23 [Válasz erre: 526 Búbánat 2009-07-11 21:27:35]
A 2008-as Barcelona közvetítés megvan CD-n : Donizetti, Lucrezia Borgia : (Concert Version )Soloists, Orchestra and Chorus ofthe Gran Teatre del Liceu. Conductor: Stefan Antón Reck Gran Teatre del Liceu de Barcelona, 26. 2.2008 Cast: Lucrezia Borgia: Edita Gruberova Gennaro: José Bros Orsino: Ewa Podles Duca Alfonso: Ildebrando D’Arcangelo Edita Gruberova is one of the very few artists who raises passions in opera theaters and particularly in Barcelona’s Liceu. So it is hardly surprising that the Slovakian diva's presence has been frequent in Barcelona in the last few years or that she has sung concert versions here of titles later to be recorded and commercialized. This time we had Donizetti’s Lucrezia Borgia, a work very rarely performed and in fact completely absent from Barcelone for 20 years: it's another example of the lack of interest by opera houses in the works of the bel canto period. This opera was a constant presence at the Liceu during the second half of XIX century, but only appeared twice during the second half of the last century. So it is little wonder that this concert was a spectacular success, the most important of this season by far. And as I have reported in another review, exactly the same thing happened in Bilbao a few days previously with another Donizetti opera, Poliuto. Artistic Directors really should take notice of what their customers like and avoid the all too easy belief that their personal tastes are the only relevant guide for programming. They are wrong. Stefan Antón Reck, who lately has become a frequent conductor in Edita Gruberova performances was making his debut at the Liceu. The career of this good German conductor is slightly strange, because not many years ago he was one of the great promises in musical direction, particularly during his years as director in Palermo. Though he has fallen almost in the ostracism in recent years. I have been always convinced of his quality, after an unforgettable Freischütz in Bilbao. For this Liceu debut Mr. Reck was also very convincing, far better than many of his colleagues considered to be specialists in bel canto. It goes without saying that his tempi were at the diva's service, but he was also able to conduct with delicacy and intensity. Under him the Liceu Orchestra played a very good performance, proving yet again that the quality of any orchestra depends to a great extent on who conducts them. The Chorus to was excellent, although we are more used to that as they are nearly always very consistent. Both the final Lucrezia cabaleta: “Era desso il figlio mio” and in Gennaro's aria: “T’amo qual s’ama un angelo”, also known as Ivanov aria, were included as something of an extra bonus. The fundamental element of this opera is Lucrezia herself and even more so in this case. Edita Gruberova made Lucrezia something very personal, as happens with most of the other roles she adds to her repertoire. The opera could easily have been announced as Edita Borgia or Lucrezia Gruberova, not because the artist has the voice of the role, but by the personal way she approaches it. With 'Grubi' one knows exactly what to expect – a profusion of pianissimi, spectacular high notes, exhibition quality fiato, portamenti “ad hoc” jumps of scales an so on/ I have always defended emotion as the supreme value in opera and I must say that Gruberova always has astonished me, although personally I have never been especially moved by her. But yhis concert was no exception. She sang her own version and interpretation of the role and I have to acknowledge that she had the whole theatre at her feet. If it were not for artists like her, opera would not exist for long and it is only fair to acknowledge her many merits. I may not share the enthusiasm of the audience, but that could easily mean that I have some particular problem myself. So many people cannot really be wrong. José Bros returned to take on Gennaro, after his debut in the role three years ago in Oviedo. He is one of the best interpreters today in this type of repertoire, singing with taste and beautiful phrasing. He was at his most brilliant in the Ivanov aria, although the final high C was not too cleanly delivered, which also happened at Oviedo. Alfonso D'Este was deliveredby bass baritone Ildebrando D'Arcangelo, who had sang the part in Bilbao some six years ago. He was in very good shape, with an improved vocal projection, as I felt aboit his Don Giovanni in Toulouse some months ago. He was an outstanding Duca, the focus of attention during the second act, which is not easy for anybody, considering the other members of this spectacular cast. Maffio Orsini was interpreted by Ewa Podles, who also gave an outstanding performance, particularly in the toast that opens the third act. Although I prefer a brighter voice than hers in the part, I must say that she is the contralto that the role requires. Too many theaters cast as a lyric mezzo soprano as Orsini and it makes a huge difference. The secondary roles were cast with great care with a few exceptions. Turkish tenor Bülent Külekçi was a very bright Rustighello, a geuine luxury in the part and similarly luxurious qualities came from Balint Szabo as Astolfo and Roberto Accurso. In fact the only low points in casting were Alberto Feria (Apostolo Gazella) and Francisco Santiago (Petrucci). There were enormous ovations throughout the concert and at the end of it and the audience went crazy over with 'Grubi' just as they have so often done in the past here. Much the same happened with Ewa Podles and D' Arcangelo and both José Bros and Stefan Antón Reck had their fair shares of the general success. I can't be sure if the cheering had stopped before midnight. There is a popular quote in Spain, “Los muertos que vois matáis, gozan de buena salud”, which means something like “The dead people you kill, enjoy very good health. ” Fans should say this regularly to artistic directors on the subject of bel canto opera. Jose M. Irurzun

527 frushena 2009-07-11 22:19:37 [Válasz erre: 525 telramund 2009-07-11 17:23:01]
Elég silány minőség azonban! Nem hallgathatatlan, de ...

526 Búbánat 2009-07-11 21:27:35
A 3 SAT-on láthatjuk – felvételről - július 25-én 20.15-től 23.01-ig: Opernfestspiele 2009 Bayerische Staatsoper Juli 2009 Münchner Opernfestspiele 2009 Lucrezia Borgia Oper Gaetano Donizetti In italienischer Sprache mit deutschen Übertiteln Bitte beachten Sie: Die Vorstellung am 6. Juli 2009 wird mitgeschnitten und am 25. Juli 2009, 20.15 Uhr, auf dem TV-Sender 3sat ausgestrahlt. Musikalische Leitung: Bertrand de Billy. Regie: Christof Loy. Bühne: Henrik Ahr. Kostüme: Barbara Drosihn. Choreographische Mitarbeit: Thomas Wilhelm. Licht: Joachim Klein. Chöre: Andrés Máspero Edita Gruberova, Alice Coote; Franco Vassallo, Pavol Breslik, Christian Rieger, Bruno Ribeiro, Christopher Magiera, Steven Humes, Emanuele D'Aguanno, Erik Årman, Christian Van Horn Bayerisches Staatsorchester Chor der Bayerischen Staatsoper

525 telramund 2009-07-11 17:23:01 [Válasz erre: 524 frushena 2009-07-11 10:46:20]
Ezek szerint megjelent a komplett Corellis Lucia,mert eddig csak a részleteket tartalmazó korong volt a keezemben.

524 frushena 2009-07-11 10:46:20
[url]http://1.bp.blogspot.com/_iixfKHFiTZc/ScfMjmTFM6I/AAAAAAAAAEU/Jmr3XcmTqaI/s320/capa.jpg;DONIZETTI : Lucia di Lammermoor[/url] dramma tragico in tre atti, libretto di : Salvatore Cammarano -Lucia : Roberta Peters -Edgardo : Franco Corelli -Enrico : Matteo Manuguerra -Raimondo : Bonaldo Giaiotti -Normanno : Rod MacWherter -Alisa : Carlotta Ordassy -Arturo : Leo Goeke Metropolitan Opera House Conductor, Carlo Franci LIVE MET : January 11, 1971

523 zuniga 2009-06-24 11:53:40
"Egy újszülöttnek minden vicc új..." Most találtam: "Szinte egyidőben mutatták be Vincenzo Bellini operáját a "Beatrice di Tenda"-t Velencében, és Donizetti "Paresina" című operáját Párizsban, ahol egy ideig lakott is. Később kiderült, hogy a "Paresina" fináléjában ugyanaz a dallam fordul elő, mint a "Beatrice" négyesében. Ezután hosszú írásos és szóbeli vita keletkezett arról, hogy melyik szerző találta ki a dallamot és melyik másolta le a másikról, amíg egy szép napon Bellini levelet nem kapott Donizettitől, amiben ez állt: "Tudod, kitől loptuk mindketten ezt a témát? Carl Maria von Webertől!"

522 Sesto 2009-06-17 11:06:46 [Válasz erre: 521 Sesto 2009-06-17 11:02:16]
Orchestra Sinfonica e Coro di Milano della RAI - Carlo Felice Cillario

521 Sesto 2009-06-17 11:02:16
Donizetti, Gianni di Parigi * SERRA * Romero * MORINO * ZILIO * Fissore * Manga Orchestra Sinfonica e Coro di Milano della RAI (Bergamo Festival - live - 1988)

520 Búbánat 2009-06-12 10:59:12
A NAXOS katalógusa két Maria Stuarda-DVD-t tartalmaz. Egyiket a Naxos, másikat az Arthaus Musik hozta kereskedelmi forgalomba (2009. február és április). Mindkét lemezt megvettem, és egymás után végignéztem. Annak ellenére nem untam meg azokat, hogy ugyanannak a produkciónak két különböző színpadra alkalmazásáról van szó. Közös bennük a rendező személye: Pier Luigi Pizzi (stage director, set and costume design), és koncepciója. A Sferisterio Opera Festival, Macerata, 2007. augusztus 3-i Stuart Mária-előadásának a felvétele és a Teatro alla Scala, Milan, 2008. évi előadás felvétele között alig félév telt el. Érdekes volt megfigyelni hogy a más-más színhelyen, más környezetben, más színpad-arányok és - méretek mellett, eltérő műszaki - technikai háttérrel körülvéve, a produkcióban közreműködő művészek (énekesek, zenekarok, énekkarok és a karmesterek) miként valósítják meg ugyanazt a rendezői szándékot; hogyan hozzák létre a Pizzi megálmodta, közös gyökerekkel rendelkező előadásokat, melyekre a néző-hallgató közönség figyelme irányul. Számomra élményszerű volt mindkét színpadra vitel (a díszlet, jelmez és kellékek mindkét színhelyen ugyanazok!), remek és szép hangú, meg jó kiállású énekeseket ismertem meg a két előadásról készült DVD-filmeken. Donizetti belcanto történelmi operája, zenéje amúgy is, megunhatatlan! [url] http://www.naxos.com/catalogue/item.asp?item_code=101361; Maria Stuarda a Scalában: [/url] Catalogue No: 101361 Elisabetta – Anna Caterina Antonacci Maria Stuarda – Mariella Devia Anna Kennedy – Paola Gardina Roberto – Francesco Meli Giorgio Talbot – Simone Alberghini Lord Guglielmo Cecil – Pietro Terranova La Scala Chorus and Orchestra Antonino Fogliani, conductor [url] http://www.naxos.com/catalogue/item.asp?item_code=2.110268; Maria Stuarda a Macerataban: [/url] Catalogue No: 2.110268 Elisabetta – Laura Polverelli Maria Stuarda – Maria Pia Piscitelli Anna Kennedy – Giovanna Lanza Roberto – Roberto De Biasio Talbot – Simone Alberghini Cecil – Mario Cassi Coro Lirico Marchigiano 'V. Bellini' Marchigiana Philharmonic Orchestra (FORM) Riccardo Frizza, conductor

519 frushena 2009-06-08 22:48:38
Nem ezt a Luciát terveztem ma estére, de ha már ezt indítottam el 'na belehallgatok' címen : DONIZETTI Lucia di Lammermoor dramma tragico in due parti, libretto di : Salvatore Cammarano Lucia : ANNA MOFFO Edgardo : NICOLAI GEDDA Enrico : RENATO BRUSON Raimondo : Bonalso Giaioitti Alisa : Carlotta Ordassy Arturo : Charles Anthony Normanno : Rod Mac Wherter Metropolitan Orchestra & Chorus Conductor Carlo Franci live : Met performance from 1 February , 1969.

518 partitúra 2009-05-03 19:05:11
Aki olaszul tudja a Don Pasquale című operából a hadaró kettős címét, az leírná ide a fórumba (esetleg a szereplők nevét is)

517 Búbánat 2009-04-14 08:42:20
Budafest XVIII. Nyári Zenei Fesztivál - 2009 Donizetti: Lucia di Lammermoor Opera in three acts, in Italian language 11 August 2009., 7 p.m. 13 August 2009., 7 p.m. Hungarian State Opera House Libretto based on Walter Scott's novel "The Bride of Lammermoor" by Salvatore Cammarano. Conductor: Balázs Kocsár Director: Marco Spada With the Debrecen Philharmonic Orchestra and the Choir of the Csokonai Theater Lucia - Jee Hye Sohn Sir Edgardo, Lord of Ravenswood - Domenico Menini Enrico Ashton, Lord of Lammermoor, Lucia's brother - Zoltán Bátki Fazekas Lord Arturo Bucklaw, Lucia's groom - Róbert Urbán Nagy Raimondo Bidebent, priest - Antal Cseh Alisa, Lucia's duenna - Ildikó Gaál Wéber Normanno, hunter by Enrico - Sándor Böjte

516 frushena 2009-04-06 18:22:03 [Válasz erre: 515 Búbánat 2009-04-06 15:15:56]
Marco Spada ??? - (director) Hisz ez Auber fenségesen ragyogó balettjének a címe! :-)

515 Búbánat 2009-04-06 15:15:56
Várható DVD- újdonság 2009-ben: Donizetti: MARIN FALIERO Giorgio Surian, Rachele Stanisci, Ivan Magrì, Luca Grassi Orchestra & Chorus of Bergamo Musica Festival “G. Donizetti” Bruno Cinquegrani - conductor Marco Spada - director Recorded at Teatro Donizetti of Bergamo, October 2008 /DYNAMIC – DVD/

514 Sesto 2009-03-31 19:23:15
G. Donizetti, "Parisina d' Este" * PENDATCHANSKA * de Andrès * Moretti * Aliev * BARCELLONA Coro della RTSI - Orchestra della Svizzera Italiana - E. Plasson (Dynamic - 1997/1999)

513 Búbánat 2009-03-17 10:55:59
Több lemez meg előadás ismeretében én e lemez mellé teszem le voksomat. Persze, ki – ki saját ízlése szerint eldöntheti, kihez-mihez kötődik, miért lelkesedik értük, mit értékel bennük… Korábbról, csak a rádióban hallott Kegyencnőt ismertem Giulietta Simionatóval, amely teljesen lebilincselt, ám a Cossotto - Pavarotti párossal felvett opera volt a legelső „gyári” Donizetti-kazettám, s mint ilyenhez sok érzelem fűz; 1978 nyarán vásároltam meg Velencében, a Rialto közelében található egyik szűk kis sikátorból nyíló lemezboltban - DECCA gyönyörű díszdobozában, olasz-francia-angol nyelvű librettót is tartalmazó kísérőfüzettel. Pavarotti, Cossotto, Cotrubas, Gjaurov, de még Bacquier művészete is, Bonynge zenei irányításával, akkor frissiben elbűvölt, s a kiadvány rögtön a szívemhez nőtt. Már csak azért is, mert az opera stúdiófelvételén a teljes balettzene rajta van! Meg aztán, akkoriban fedeztem fel magam számára Pavarottit, és később megtehettem, hogy évente visszatértem ugyanabba a velencei kis boltba Pavarotti-Sutherland- lemezeket, -kazettákat vásárolni (Lucia di Lammermoor, Maria Stuarda, L'elisir d'amore, La fille du régiment, La Sonnambula, I Puritani, Beatrice di Tenda). Megértem persze, hogy Téged (másokat) esetleg más La Favorita (e) - kiadványhoz köt – valamiért - ugyanilyen hőfokú érzelem…. Áthoztam a Milyen zenét hallgatsz most? fórumról ide: 18935 • frushena Előzmény 18934 • Válasz erre 2009-03-17 08:47:43 Nos végre eljutottam odáig, hogy végighallgassam! Hát le nem taglózott! 18934 • Búbánat Előzmény 18927 • Válasz erre 2009-03-17 08:42:53 Nekem is kedvenc felvételem ez a lemez; kommentálásod minden szavával egyetértek! 18927 • CallasForever Gaetano Donizetti: La favorita Fiorenza Cossotto (Leonora), Luciano Pavarotti (Fernando), Gabriel Bacquier (Alfonso), Nicolai Ghaiurov (Baldassare), Ileana Cotrubas (Ines), Piero de Palma (Don Gasparo), Bruno de Franceschi (Un corigiano) Orchestra e Coro del Teatro Communale di Bologna Richard Bonynge Studio 1974 / ADD Stereo A Lucia mellett/mögött Donizetti legjobban sikerült alkotása ez. Feszes történet, jól szerkesztett jelenetek, hatásos finálék és persze szebbnél szebb zenék jellemzik a művet. Pavarotti talán legjobban sikerült bel canto felvétele ez, gyönyörű, könnyed, hajlékony tenorja kiválóan illik ehhez a szerephez. Cossotto és Ghiaurov is nagyszerűen teljeít, kisebb szepben pedig Cotrubas is elbűvölő. A felvétel leggyengébb pontja Bacquier, aki a király szerepét meglehetősen líraira fogja. Itt elképzeltem volna egy jobb, markánsabb baritont, aki hősibb hangszínnel rendelkezik (pl. Cappuccilli, Milnes) mert az a felvonások végi drámai nagyjelentekben jobban érvényesült volna.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.