928 Búbánat 2017-04-08 21:29:52 [Válasz erre: 894 Búbánat 2016-11-29 10:35:37]
GIUSEPPE VERDI levele Donizetti betegállapotáról - „Semmi vigasz” „1844-ben bemutatják Nápolyban Donizetti hetvennegyedik, egyben utolsó operáját, a „Caterina Cornaro”-t. Sikertől ittasan Bécs felé indul a maestro, hová a szerződése szólítja. Minden oka meg volna az örömre: dicsőség, rendezett élet, pénz és nem utolsósorban kiapadhatatlan zenei invenció – de a még mindig nem idős mester kegyetlen melankóliába zuhan. Párizsba megy. Itt már félreismerhetetlenül jelentkeznek rajta a paralízis tünetei. Elboruló szelleme világos pillanataiban egyért könyörög: otthon szeretne meghalni. barátai segítségével meg is érkezik Olaszországba és szülővárosában, Bergamóban ápolják. Verdi egy 1847. augusztus 22-én kelt leveléből értesülünk a nagy olasz operamester reménytelen állapotáról. A levél címzettje Appiani grófné, kinek zenei szalonjában Verdi sokat megfordult. A szép hölgyet egyébként hosszú ideig gyengéd szálak fűzték a szegény Donizettihez. Íme a Verdi-levél illetékes részlete: „Érdeklődött tőlem Donizetti felől. Meg kell önnek mondanom a valóságot – semmi vigasz. Mindeddig nem láttam, mivel lebeszéltek a látogatásról… de ha adódik erre alkalom, okvetlenül élni fogok vele. Külsőleg jól néz ki, csak a fejét állandóan oldalrahajtva tartja és szemei zárva vannak - étvággyal táplálkozik, jól alszik és úgyszólván sohasem beszél; ha szól valamit, alig lehet megérteni. Ha valaki felkeresi, kissé kinyitja szemeit; ha valaki figyelmezteti, nyújtson kezet, megteszi… Ez annak a jele, hogy értelme nem borult el teljesen; egy orvos azonban, ki a leghívebb barátsággal viseltetik irányában, azt mondta nekem, hogy ezek csak ösztönös mozdulatok és jobb lenne, ha élénk lenne, vagy akár tombolna: akkor még volna remény, míg így csak a csoda segíthet. Egyébként éppen úgy van, mint hat hónappal, vagy egy évvel ezelőtt, - sem jobban, sem rosszabbul.” Szellemének tragikus kalodájába zártan még néhány hónapig vegetál. míg végre, 1848. április 8-án megváltja a könyörületes halál. Tetemét, melyet nagy csendben helyeztek nyugalomra, 1875-ben exhumálják és ünnepélyes keretek között átviszik szülővárosába, Bergamóba és ott a Santa Maria Maggiore-ban nyugszik az édes dallamok sorsverte költője. Szülővárosa születésének száz éves jubileuma alkalmából felállíttatta szobrát. Németh Amadé: Zenei Kaleidoszkóp (Zeneműkiadó, 1959)
GIUSEPPE VERDI levele Donizetti betegállapotáról - „Semmi vigasz” „1844-ben bemutatják Nápolyban Donizetti hetvennegyedik, egyben utolsó operáját, a „Caterina Cornaro”-t. Sikertől ittasan Bécs felé indul a maestro, hová a szerződése szólítja. Minden oka meg volna az örömre: dicsőség, rendezett élet, pénz és nem utolsósorban kiapadhatatlan zenei invenció – de a még mindig nem idős mester kegyetlen melankóliába zuhan. Párizsba megy. Itt már félreismerhetetlenül jelentkeznek rajta a paralízis tünetei. Elboruló szelleme világos pillanataiban egyért könyörög: otthon szeretne meghalni. barátai segítségével meg is érkezik Olaszországba és szülővárosában, Bergamóban ápolják. Verdi egy 1847. augusztus 22-én kelt leveléből értesülünk a nagy olasz operamester reménytelen állapotáról. A levél címzettje Appiani grófné, kinek zenei szalonjában Verdi sokat megfordult. A szép hölgyet egyébként hosszú ideig gyengéd szálak fűzték a szegény Donizettihez. Íme a Verdi-levél illetékes részlete: „Érdeklődött tőlem Donizetti felől. Meg kell önnek mondanom a valóságot – semmi vigasz. Mindeddig nem láttam, mivel lebeszéltek a látogatásról… de ha adódik erre alkalom, okvetlenül élni fogok vele. Külsőleg jól néz ki, csak a fejét állandóan oldalrahajtva tartja és szemei zárva vannak - étvággyal táplálkozik, jól alszik és úgyszólván sohasem beszél; ha szól valamit, alig lehet megérteni. Ha valaki felkeresi, kissé kinyitja szemeit; ha valaki figyelmezteti, nyújtson kezet, megteszi… Ez annak a jele, hogy értelme nem borult el teljesen; egy orvos azonban, ki a leghívebb barátsággal viseltetik irányában, azt mondta nekem, hogy ezek csak ösztönös mozdulatok és jobb lenne, ha élénk lenne, vagy akár tombolna: akkor még volna remény, míg így csak a csoda segíthet. Egyébként éppen úgy van, mint hat hónappal, vagy egy évvel ezelőtt, - sem jobban, sem rosszabbul.” Szellemének tragikus kalodájába zártan még néhány hónapig vegetál. míg végre, 1848. április 8-án megváltja a könyörületes halál. Tetemét, melyet nagy csendben helyeztek nyugalomra, 1875-ben exhumálják és ünnepélyes keretek között átviszik szülővárosába, Bergamóba és ott a Santa Maria Maggiore-ban nyugszik az édes dallamok sorsverte költője. Szülővárosa születésének száz éves jubileuma alkalmából felállíttatta szobrát. Németh Amadé: Zenei Kaleidoszkóp (Zeneműkiadó, 1959)
927 Búbánat 2017-04-08 14:54:43 [Válasz erre: 895 Búbánat 2016-11-29 10:41:30]
Kapcs. 894.-897. sorszámok GAETANO DONIZETTI [/bl] (Bergamo, 1797. november 29. – Bergamo, 1848. április 8.) Elég e két évszámot tudatosítani, s máris egyértelmű, hogy idén ünnepeljük a komponista születésének 220., jövőre pedig halálának 270. évfordulóját. Emlékszem, születése bicentenáriumának estéin Európa operaházai zömmel Donizetti művet szólaltattak meg. Így például Bécsben, a Staatsoperben annak a Linda di Chamounix- nak dallamai csendültek fel, melyet 1842-ben éppen a Kärtnerthor Theaterben mutattak be, Ausztriában maradva Grazban pedig 52. műve, a Belisario című lírai tragédiája került bemutatásra. 1998: máig nem feledem óriási élményemet, mikor életemben először (és máig utoljára) bejutottam a Milánói Scalába – éppen egy Donizetti-operára váltva jegyet! Az épület külső arculata szinte szegényes, szürkén kopott, s bizonyára ráférne egy alapos kozmetikai kezelés – gondoltam akkor (most milyen, nem tudom); a nézőtér kiképzése a maga hat emeletével – jómagam az ötödiken ültem – már pompázatos. A legpompázatosabb azonban maga az előadás volt. Az akkori idény műsorára rányomta bélyegét Donizetti kettős jubileuma. Előző év őszén a nyitány Lammermoori Luciának jutott, míg a szezonzárás eseménye a Lucrezia Borgia volt. Visszaemlékezve erre az operaelőadásra - nem szeretem ezt a szót használni, de mégis: -, maga a csoda volt! A Donizetti-imádók táborába tartozom, de amit itt láttam- hallottam, az előtt még most is meghajtom fejem. Mert, ha már Donizetti, akkor azt csakis ezen a színvonalon szabad tolmácsolni. (Tisztában vagyok azzal, bizonyára hasonlóan éreztek más Donizetti-rajongók, más Donizetti-operák esetében is; személyes élmények birtokában, legendás előadások-legendás énekesek pompázatos előadásairól áradozva. Nekem akkor éppen ez a hatalmas élmény jutott…) Tiszta öröm volt számomra az is, mely manapság oly ritka, hogy a zenei és vizuális komponens kéz a kézben haladt egymás mellett. Régen láttam ennyire klasszikusan tiszta és a műből fakadó stílushű rendezést, melyben a díszlet és a gyönyörű jelmezek pompás szimbiózist alkottak. A tökély határán egyensúlyozó, világsztárokat felvonultató zenei megszólaltatás méltó volt a Ház szelleméhez és rangjához. A népes szereplőgárdából csak két nevet emelek ki: az akkor fénykorában lévő Renée Fleminget a címszerepben, akinek szépsége és művészete, híre már korábban eljutott hozzám (és azóta is regnáló: nemrég láthattuk/hallhattuk őt diadalmas dalestjén, újra Pesten; újra megcsodálhattuk őt magát is…), valamint Orsini nadrágszerepében a bravúros mezzót, Sonia Ganassit, akit viszont már Budapestről ismertem egy vendégfellépése nyomán. A két férfi főszereplő neve is jól hangzott, már ismertnek számított ( Gennaro - Giuseppe Sabbatini; Don Alfonso - Michele Pertusi ), méltó partnerei voltak társnőiknek. És még egy érdekesség: az 1998. július 13-i előadáson, amit Roberto Rizzi Brignoli vezényelt, egy röpke pillanatra felcsendült egy bariton énekhang, s aki az „Una voce”-nak hangot adott, egy bizonyos: „Michele Kalmandi” … Hiába, a név kötelez – és ezt a Scalában nagyon jól tudják…
Kapcs. 894.-897. sorszámok GAETANO DONIZETTI [/bl] (Bergamo, 1797. november 29. – Bergamo, 1848. április 8.) Elég e két évszámot tudatosítani, s máris egyértelmű, hogy idén ünnepeljük a komponista születésének 220., jövőre pedig halálának 270. évfordulóját. Emlékszem, születése bicentenáriumának estéin Európa operaházai zömmel Donizetti művet szólaltattak meg. Így például Bécsben, a Staatsoperben annak a Linda di Chamounix- nak dallamai csendültek fel, melyet 1842-ben éppen a Kärtnerthor Theaterben mutattak be, Ausztriában maradva Grazban pedig 52. műve, a Belisario című lírai tragédiája került bemutatásra. 1998: máig nem feledem óriási élményemet, mikor életemben először (és máig utoljára) bejutottam a Milánói Scalába – éppen egy Donizetti-operára váltva jegyet! Az épület külső arculata szinte szegényes, szürkén kopott, s bizonyára ráférne egy alapos kozmetikai kezelés – gondoltam akkor (most milyen, nem tudom); a nézőtér kiképzése a maga hat emeletével – jómagam az ötödiken ültem – már pompázatos. A legpompázatosabb azonban maga az előadás volt. Az akkori idény műsorára rányomta bélyegét Donizetti kettős jubileuma. Előző év őszén a nyitány Lammermoori Luciának jutott, míg a szezonzárás eseménye a Lucrezia Borgia volt. Visszaemlékezve erre az operaelőadásra - nem szeretem ezt a szót használni, de mégis: -, maga a csoda volt! A Donizetti-imádók táborába tartozom, de amit itt láttam- hallottam, az előtt még most is meghajtom fejem. Mert, ha már Donizetti, akkor azt csakis ezen a színvonalon szabad tolmácsolni. (Tisztában vagyok azzal, bizonyára hasonlóan éreztek más Donizetti-rajongók, más Donizetti-operák esetében is; személyes élmények birtokában, legendás előadások-legendás énekesek pompázatos előadásairól áradozva. Nekem akkor éppen ez a hatalmas élmény jutott…) Tiszta öröm volt számomra az is, mely manapság oly ritka, hogy a zenei és vizuális komponens kéz a kézben haladt egymás mellett. Régen láttam ennyire klasszikusan tiszta és a műből fakadó stílushű rendezést, melyben a díszlet és a gyönyörű jelmezek pompás szimbiózist alkottak. A tökély határán egyensúlyozó, világsztárokat felvonultató zenei megszólaltatás méltó volt a Ház szelleméhez és rangjához. A népes szereplőgárdából csak két nevet emelek ki: az akkor fénykorában lévő Renée Fleminget a címszerepben, akinek szépsége és művészete, híre már korábban eljutott hozzám (és azóta is regnáló: nemrég láthattuk/hallhattuk őt diadalmas dalestjén, újra Pesten; újra megcsodálhattuk őt magát is…), valamint Orsini nadrágszerepében a bravúros mezzót, Sonia Ganassit, akit viszont már Budapestről ismertem egy vendégfellépése nyomán. A két férfi főszereplő neve is jól hangzott, már ismertnek számított ( Gennaro - Giuseppe Sabbatini; Don Alfonso - Michele Pertusi ), méltó partnerei voltak társnőiknek. És még egy érdekesség: az 1998. július 13-i előadáson, amit Roberto Rizzi Brignoli vezényelt, egy röpke pillanatra felcsendült egy bariton énekhang, s aki az „Una voce”-nak hangot adott, egy bizonyos: „Michele Kalmandi” … Hiába, a név kötelez – és ezt a Scalában nagyon jól tudják…
926 Búbánat 2017-04-03 13:31:45
Mindjárt kezdődik az operaközvetítés Classica csatornán 13.30 / 16.45 Donizetti: Boleyn Anna Netrebko, Garanca, D’archangelo, Kulman, Meli. Km. a bécsi Staatsoper énekkara és zenekara. Vezényel: Evelino Pido (Este 21.30-tól ismétlés)
Mindjárt kezdődik az operaközvetítés Classica csatornán 13.30 / 16.45 Donizetti: Boleyn Anna Netrebko, Garanca, D’archangelo, Kulman, Meli. Km. a bécsi Staatsoper énekkara és zenekara. Vezényel: Evelino Pido (Este 21.30-tól ismétlés)
925 Haandel 2017-04-02 08:40:00
Zu Gast im War Memorial Opera House von San Francisco: Ausschnitte aus [url]http://oe1.orf.at/programm/462415;Gaetano Donizettis Oper "Lucia di Lammermoor"[/url] 02. April 2017 | 15:05 Ö1 Nadine Sierra (Lucia), Piotr Beczala (Edgardo), Brian Mulligan (Enrico), Nicolas Testé (Raimondo) u.a Sowie dem San Francisco Opera Chorus und dem San Francisco Opera Orchestra, unter der musikalischen Leitung von Nicola Luisotti (aufgenommen im Oktober 2015)
Zu Gast im War Memorial Opera House von San Francisco: Ausschnitte aus [url]http://oe1.orf.at/programm/462415;Gaetano Donizettis Oper "Lucia di Lammermoor"[/url] 02. April 2017 | 15:05 Ö1 Nadine Sierra (Lucia), Piotr Beczala (Edgardo), Brian Mulligan (Enrico), Nicolas Testé (Raimondo) u.a Sowie dem San Francisco Opera Chorus und dem San Francisco Opera Orchestra, unter der musikalischen Leitung von Nicola Luisotti (aufgenommen im Oktober 2015)
924 Búbánat 2017-03-02 12:09:52
A Classica csatorna délutáni műsorsávjában (14:05 – 16:40) láthatjuk újra a képernyőn: [url] http://www.classica.de/en/schedule/schedule-detail.html?tx_m01tvguide_tvguide%5Buid%5D=4282144&tx_m01tvguide_tvguide%5Blang%5D=1&tx_m01tvguide_tvguide%5Bplang%5D=E; Donizetti: La Favorite [/url] From the Théâtre du Capitole de Toulouse (2014) Conductor: Antonello Allemandi Stage Director: Vincent Boussard Stage Design:Vincent Lemaire Costumes:Christian Lacroix Soloist: Kate Aldrich (Léonor de Guzman) Yijie Shi (Fernand) Ludovic Tézier (Alphonse XI) Giovanni Furlanetto (Balthazar) Marie-Bénédicte Souquet (Inès) Alain Gabriel (Don Gaspar) Choeur du Capitole de Toulouse Orchestre National du Capitole de Toulouse
A Classica csatorna délutáni műsorsávjában (14:05 – 16:40) láthatjuk újra a képernyőn: [url] http://www.classica.de/en/schedule/schedule-detail.html?tx_m01tvguide_tvguide%5Buid%5D=4282144&tx_m01tvguide_tvguide%5Blang%5D=1&tx_m01tvguide_tvguide%5Bplang%5D=E; Donizetti: La Favorite [/url] From the Théâtre du Capitole de Toulouse (2014) Conductor: Antonello Allemandi Stage Director: Vincent Boussard Stage Design:Vincent Lemaire Costumes:Christian Lacroix Soloist: Kate Aldrich (Léonor de Guzman) Yijie Shi (Fernand) Ludovic Tézier (Alphonse XI) Giovanni Furlanetto (Balthazar) Marie-Bénédicte Souquet (Inès) Alain Gabriel (Don Gaspar) Choeur du Capitole de Toulouse Orchestre National du Capitole de Toulouse
923 Cilike 2017-01-20 08:31:07
Ezek szerint spoilereztem, ami egy opera esetében elég mulatságos... Elnézést, ha valakinek elrontottam a mulatságát. Bár ez szinte kizárt.
Ezek szerint spoilereztem, ami egy opera esetében elég mulatságos... Elnézést, ha valakinek elrontottam a mulatságát. Bár ez szinte kizárt.
922 lujza 2017-01-20 01:32:06 [Válasz erre: 920 Cilike 2017-01-19 16:22:15]
Én nem akartam elmondani a történést, hátha valaki még meg akarja nézni. Tényleg átírta a cselekményt, a könyvhöz képest pláne (feltétlenül olvasd el!). Hatásvadász módon meg akart döbbenteni, de mivel jól adták elő, hihető volt a cselekmény. Olyan volt, mint egy mai horror mozi.
Én nem akartam elmondani a történést, hátha valaki még meg akarja nézni. Tényleg átírta a cselekményt, a könyvhöz képest pláne (feltétlenül olvasd el!). Hatásvadász módon meg akart döbbenteni, de mivel jól adták elő, hihető volt a cselekmény. Olyan volt, mint egy mai horror mozi.
921 nizajemon 2017-01-19 17:24:36 [Válasz erre: 920 Cilike 2017-01-19 16:22:15]
És akkor leszünk progresszívak,befogadóak,ha ezt az olvasva is semmirevaló rendezést ájultan tapsoljuk,az alapokig újraértékeljük az eddig hozzáállásunkat a műfajhoz,megtépjük a ruhánkat,amiért múzeumban porosodtunk.Meddig még?Meddig engedik az emberek,hogy az alapjaiból forgassák ki a műfajt?
És akkor leszünk progresszívak,befogadóak,ha ezt az olvasva is semmirevaló rendezést ájultan tapsoljuk,az alapokig újraértékeljük az eddig hozzáállásunkat a műfajhoz,megtépjük a ruhánkat,amiért múzeumban porosodtunk.Meddig még?Meddig engedik az emberek,hogy az alapjaiból forgassák ki a műfajt?
920 Cilike 2017-01-19 16:22:15
Nem volt érdektelen. Nem ugyanarról szólt, illetve nem ugyanolyanok voltak a jellemek, mint az eredetiben, legalábbis Donizettinél - az eredeti irodalmi művet már letöltöttem, csak még nem jutottam el odáig, hogy elolvassam. A nyíltszíni szex kissé elkerekítette a szemeimet, főleg, hogy Damrau ezt bevállalta. És akkor még azt hittem, hogy ennél extrémebb nem lesz, hát lett. A terhes, wc-be hányni rohangáló Lucia méf csak-csak, de a cseooet sem őrült, hideg fejjel brutálisan gyilkoló Lucia már elég necces, de a nyílt színen elvetélő, majd a kád vízben öngyilkos nő már komolyan megviselte az idegrendszeremet...
Nem volt érdektelen. Nem ugyanarról szólt, illetve nem ugyanolyanok voltak a jellemek, mint az eredetiben, legalábbis Donizettinél - az eredeti irodalmi művet már letöltöttem, csak még nem jutottam el odáig, hogy elolvassam. A nyíltszíni szex kissé elkerekítette a szemeimet, főleg, hogy Damrau ezt bevállalta. És akkor még azt hittem, hogy ennél extrémebb nem lesz, hát lett. A terhes, wc-be hányni rohangáló Lucia méf csak-csak, de a cseooet sem őrült, hideg fejjel brutálisan gyilkoló Lucia már elég necces, de a nyílt színen elvetélő, majd a kád vízben öngyilkos nő már komolyan megviselte az idegrendszeremet...
919 lujza 2017-01-19 01:31:57 [Válasz erre: 918 Cilike 2017-01-18 17:03:04]
Tulajdonképpen az egész meredek volt, és csak azért működött, mert az énekesek hajlandóak voltak mindezt tisztességesen végigcsinálni. Amit Damraunak "leisztolnia" kellett, lehetőleg a legnehezebb áriák közben, az elismerésre méltó. Amúgy a darabhoz nem sok köze volt a rendezésnek, de volt benne fantázia. És persze nem kevés pénzbe kerülhetett ennek a színpadképnek a kialakítása.
Tulajdonképpen az egész meredek volt, és csak azért működött, mert az énekesek hajlandóak voltak mindezt tisztességesen végigcsinálni. Amit Damraunak "leisztolnia" kellett, lehetőleg a legnehezebb áriák közben, az elismerésre méltó. Amúgy a darabhoz nem sok köze volt a rendezésnek, de volt benne fantázia. És persze nem kevés pénzbe kerülhetett ennek a színpadképnek a kialakítása.
918 Cilike 2017-01-18 17:03:04
Most láttam csak a londoni Luciát, illetve csak nagyjából, mert nem volt időm teljesen végignézni. Kiváncsi lennék, mit szóltak ahhoz a rendezéshez azok, akik látták... vannak benne meredek dolgok.
Most láttam csak a londoni Luciát, illetve csak nagyjából, mert nem volt időm teljesen végignézni. Kiváncsi lennék, mit szóltak ahhoz a rendezéshez azok, akik látták... vannak benne meredek dolgok.
917 Beatrice 2017-01-12 00:56:33 [Válasz erre: 911 Beatrice 2017-01-11 17:52:18]
Pár külföldi rajongó jelezte nálam, hogy elégedetlen az új helyével, mert túl hátul van, és inkább vesz jobbat, az eredeti jegyet meg szívesen eladná, az eredeti 7,000 Ft-os áron (esetleg egy kis engedménnyel), ami olcsóbb, mint ezeknek a helyeknek a jelenlegi ára. Ezek a jegyek általában a földszint 16., 17. sorba szólnak az új jegykiosztás szerint. Ha valakit érdekel ez a lehetőség, kérem, írjon privátot.
Pár külföldi rajongó jelezte nálam, hogy elégedetlen az új helyével, mert túl hátul van, és inkább vesz jobbat, az eredeti jegyet meg szívesen eladná, az eredeti 7,000 Ft-os áron (esetleg egy kis engedménnyel), ami olcsóbb, mint ezeknek a helyeknek a jelenlegi ára. Ezek a jegyek általában a földszint 16., 17. sorba szólnak az új jegykiosztás szerint. Ha valakit érdekel ez a lehetőség, kérem, írjon privátot.
916 ebera 2017-01-12 00:06:17 [Válasz erre: 911 Beatrice 2017-01-11 17:52:18]
Köszönöm az információt, sikerült jegyet vennem!:)
Köszönöm az információt, sikerült jegyet vennem!:)
915 Búbánat 2017-01-12 00:04:49 [Válasz erre: 914 Cilike 2017-01-11 22:28:09]
Lásd a 901. sz. bejegyzés linkjét.
Lásd a 901. sz. bejegyzés linkjét.
914 Cilike 2017-01-11 22:28:09 [Válasz erre: 904 Búbánat 2017-01-09 22:05:18]
Most komolyan: miből gondoltad, hogy nem ez a legfrissebb felvétel lesz? Annyira evidens volt.
Most komolyan: miből gondoltad, hogy nem ez a legfrissebb felvétel lesz? Annyira evidens volt.
913 Búbánat 2017-01-11 20:36:41 [Válasz erre: 909 joska141 2017-01-11 16:05:43]
Én mindig a pénztárban, készpénz fizetéssel veszem meg az engem érdeklő előadásokra a jegyet.
Én mindig a pénztárban, készpénz fizetéssel veszem meg az engem érdeklő előadásokra a jegyet.
912 joska141 2017-01-11 19:21:04 [Válasz erre: 911 Beatrice 2017-01-11 17:52:18]
Köszönöm az információt,így sikerült jegyet vennem. Szomorú, hogy operaelőadásra az Opera honlapján nem lehet jegyet vásárolni, annál az Operaháznál, mely az előző szezonban a világon a legtöbb előadást játszotta... (Van kezelési költség, relatíve nem is kevés...)
Köszönöm az információt,így sikerült jegyet vennem. Szomorú, hogy operaelőadásra az Opera honlapján nem lehet jegyet vásárolni, annál az Operaháznál, mely az előző szezonban a világon a legtöbb előadást játszotta... (Van kezelési költség, relatíve nem is kevés...)
911 Beatrice 2017-01-11 17:52:18 [Válasz erre: 909 joska141 2017-01-11 16:05:43]
A Devereux-re ezen a linken lehet most jegyet venni (lehet, hogy van kezelési költség): [url]https://www.jegy.hu/program/roberto-devereux-76117;https://www.jegy.hu/program/roberto-devereux-76117[/url] Az opera.hu-n keresztül jelenleg nem lehet, ennél az előadásnál a jegyvásárlásra kattintva valóban az íródik ki, hogy elmarad. Pedig nem marad el. A Bánffy Kisszínházba megvásárolt jegyeket becserélik az Operaházba szólókra. Idézet az Opera által a jegyvásárlóknak küldött körlevélből: "A korábban megvásárolt helyre szóló belépőket az Operaház jegyértékesítő pontjain cserejegyre beváltani szükséges. A cserére a megvásárolt belépő felmutatásával van mód. A jegyeket kategóriaegyeztetéssel vehetik át munkatársainktól. További információt az Opera Értékesítési Centrum munkatársai adnak."
A Devereux-re ezen a linken lehet most jegyet venni (lehet, hogy van kezelési költség): [url]https://www.jegy.hu/program/roberto-devereux-76117;https://www.jegy.hu/program/roberto-devereux-76117[/url] Az opera.hu-n keresztül jelenleg nem lehet, ennél az előadásnál a jegyvásárlásra kattintva valóban az íródik ki, hogy elmarad. Pedig nem marad el. A Bánffy Kisszínházba megvásárolt jegyeket becserélik az Operaházba szólókra. Idézet az Opera által a jegyvásárlóknak küldött körlevélből: "A korábban megvásárolt helyre szóló belépőket az Operaház jegyértékesítő pontjain cserejegyre beváltani szükséges. A cserére a megvásárolt belépő felmutatásával van mód. A jegyeket kategóriaegyeztetéssel vehetik át munkatársainktól. További információt az Opera Értékesítési Centrum munkatársai adnak."
910 vigkrisz 2017-01-11 16:29:33 [Válasz erre: 909 joska141 2017-01-11 16:05:43]
A trubadúr előadás az Operaházban lett volna.
A trubadúr előadás az Operaházban lett volna.
909 joska141 2017-01-11 16:05:43 [Válasz erre: 908 Búbánat 2017-01-11 14:35:00]
Hol tetszett jegyet venni? Az Opera honlapján most a Jegyvásárlás gombra klikkelve azt írja, hogy "Elmarad". Nem az Operaházban lett volna, hanem a Bánffy Színpadon, gondolom azon az új helyen.
Hol tetszett jegyet venni? Az Opera honlapján most a Jegyvásárlás gombra klikkelve azt írja, hogy "Elmarad". Nem az Operaházban lett volna, hanem a Bánffy Színpadon, gondolom azon az új helyen.
908 Búbánat 2017-01-11 14:35:00 [Válasz erre: 906 vigkrisz 2017-01-11 14:32:37]
Ehhez hozzá teszem: az Operaházban. Épp tegnap vettem meg ide a jegyet - úgy láttam a monitorkijelzőn, még jócskán vannak szabad helyek...
Ehhez hozzá teszem: az Operaházban. Épp tegnap vettem meg ide a jegyet - úgy láttam a monitorkijelzőn, még jócskán vannak szabad helyek...
907 vigkrisz 2017-01-11 14:34:47 [Válasz erre: 906 vigkrisz 2017-01-11 14:32:37]
Azt elfelejtettem, hogy az Operaházban.
Azt elfelejtettem, hogy az Operaházban.
906 vigkrisz 2017-01-11 14:32:37
A 2017.06.24 Verdi - A trubadúr előadás helyett Donizetti - Roberto Devereaux előadás lesz Edita Gruberovával.
A 2017.06.24 Verdi - A trubadúr előadás helyett Donizetti - Roberto Devereaux előadás lesz Edita Gruberovával.
905 Búbánat 2017-01-09 22:06:29 [Válasz erre: 902 Búbánat 2017-01-09 11:40:32]
Időközben az Opera honlapján javították a kezdés időpontját 19:40-re.
Időközben az Opera honlapján javították a kezdés időpontját 19:40-re.
904 Búbánat 2017-01-09 22:05:18 [Válasz erre: 903 ebera 2017-01-09 11:40:40]
Kiderült: a 2016. decemberi Lammermoori Lucia-előadás felvételét sugározta a televízió az Erkel Színházból - Miklósa Erikával a címszerepben.
Kiderült: a 2016. decemberi Lammermoori Lucia-előadás felvételét sugározta a televízió az Erkel Színházból - Miklósa Erikával a címszerepben.
903 ebera 2017-01-09 11:40:40 [Válasz erre: 901 Búbánat 2017-01-09 11:36:09]
Köszönöm, megtaláltam! Valóban este fog kiderülni az igazság, mert időpontbeli eltérések is vannak az információk között.
Köszönöm, megtaláltam! Valóban este fog kiderülni az igazság, mert időpontbeli eltérések is vannak az információk között.
902 Búbánat 2017-01-09 11:40:32 [Válasz erre: 901 Búbánat 2017-01-09 11:36:09]
Ráadásul az operaközvetítés kezdetének más időpontot jelöl meg az Opera honlapja: 21:40 - miközben a rádióújságban 19:40-es kezdés szerepel, a vége pedig 21:35.
Ráadásul az operaközvetítés kezdetének más időpontot jelöl meg az Opera honlapja: 21:40 - miközben a rádióújságban 19:40-es kezdés szerepel, a vége pedig 21:35.
901 Búbánat 2017-01-09 11:36:09 [Válasz erre: 899 ebera 2017-01-09 10:47:29]
Ha az Operaház honlapján megjelent közlemény az igaz, akkor erre van ma este kilátásunk a tévé képernyője előtt: A közelmúltban az Erkel Színházban bemutatott Lammermoori Lucia c. opera 2017. január 9-én 21:40 perctől látható az M5 műsorán. Vezényel: Kocsár Balázs Szereplők: Kálmándy Mihály, Miklósa Erika, Balczó Péter, Megyesi Zoltán, Kovács István, Kun Ágnes Anna, Ujvári Gergely Rendező: Szabó Máté Jelmeztervező: Tihanyi Ildi Koreográfus: Sebestyén Csaba Dramaturg: Orbán Eszter Karigazgató: Strausz Kálmán [url] http://tv.animare.hu/tvmusor.aspx?id=h15015c51e62f040ee8d7e8bb611c36a5e; Ezen az internetes műsoroldalon [/url] olvasható az a szereposztás, amit előzőleg ide beírtam. Mivel korábban már leadta a televízió ezt a régi operaközvetítést, így szívesen veszem, ha most az új rendezésben bemutatott alkotást is láthatjuk. Este kiderül, melyik felvételt sugározza az M5 csatorna.
Ha az Operaház honlapján megjelent közlemény az igaz, akkor erre van ma este kilátásunk a tévé képernyője előtt: A közelmúltban az Erkel Színházban bemutatott Lammermoori Lucia c. opera 2017. január 9-én 21:40 perctől látható az M5 műsorán. Vezényel: Kocsár Balázs Szereplők: Kálmándy Mihály, Miklósa Erika, Balczó Péter, Megyesi Zoltán, Kovács István, Kun Ágnes Anna, Ujvári Gergely Rendező: Szabó Máté Jelmeztervező: Tihanyi Ildi Koreográfus: Sebestyén Csaba Dramaturg: Orbán Eszter Karigazgató: Strausz Kálmán [url] http://tv.animare.hu/tvmusor.aspx?id=h15015c51e62f040ee8d7e8bb611c36a5e; Ezen az internetes műsoroldalon [/url] olvasható az a szereposztás, amit előzőleg ide beírtam. Mivel korábban már leadta a televízió ezt a régi operaközvetítést, így szívesen veszem, ha most az új rendezésben bemutatott alkotást is láthatjuk. Este kiderül, melyik felvételt sugározza az M5 csatorna.
900 ebera 2017-01-09 11:35:52 [Válasz erre: 899 ebera 2017-01-09 10:47:29]
Bocsánat, "ismét" törölve!
Bocsánat, "ismét" törölve!
899 ebera 2017-01-09 10:47:29 [Válasz erre: 898 Búbánat 2017-01-08 13:50:33]
Az Operaház honlapján írják, hogy a nemrég bemutatott Lammermoori lesz ma az M5-ön, Miklósa, Kálmándy, Balczó...Nem találok sehol semmi részletes infót a tv műsorok közt.Remélem, hogy nem ezt adják le ismét!
Az Operaház honlapján írják, hogy a nemrég bemutatott Lammermoori lesz ma az M5-ön, Miklósa, Kálmándy, Balczó...Nem találok sehol semmi részletes infót a tv műsorok közt.Remélem, hogy nem ezt adják le ismét!
898 Búbánat 2017-01-08 13:50:33
Holnap este a 2003-as, Erkel Színházból közvetített Lammermoori Lucia televíziós felvételét láthatjuk majd az M5 csatornán: Bartal László - Asako Tamura,Ramón Vargas, Ötvös Csaba, Albert Tamás, Albert Tamás, Kenesey Gábor Jász Klári, Kecskés Sándor. Hárfaszóló - Simon Bea
Holnap este a 2003-as, Erkel Színházból közvetített Lammermoori Lucia televíziós felvételét láthatjuk majd az M5 csatornán: Bartal László - Asako Tamura,Ramón Vargas, Ötvös Csaba, Albert Tamás, Albert Tamás, Kenesey Gábor Jász Klári, Kecskés Sándor. Hárfaszóló - Simon Bea
897 Búbánat 2016-11-29 23:35:24
[url] http://mimi.blog.hu/2016/11/04/a_tebolyult_donizetti_fotoja; A tébolyult Donizetti fotója [/url] A már elborult elméjű Gaetano Donizetti képmása 1847 augusztusából, amely alig több mint fél évvel a zeneszerző halála előtt készült. A láthatóan erősen leépült, s ekkor már egy tébolydát is megjárt mester balján unokaöccsét, a bácsijára vigyázó Andrea Donizettit láthatjuk. http://mimi.blog.hu/2016/11/04/a_tebolyult_donizetti_fotoja
[url] http://mimi.blog.hu/2016/11/04/a_tebolyult_donizetti_fotoja; A tébolyult Donizetti fotója [/url] A már elborult elméjű Gaetano Donizetti képmása 1847 augusztusából, amely alig több mint fél évvel a zeneszerző halála előtt készült. A láthatóan erősen leépült, s ekkor már egy tébolydát is megjárt mester balján unokaöccsét, a bácsijára vigyázó Andrea Donizettit láthatjuk. http://mimi.blog.hu/2016/11/04/a_tebolyult_donizetti_fotoja
896 Nagy Katalin 2016-11-29 12:47:27 [Válasz erre: 894 Búbánat 2016-11-29 10:35:37]
A feltöltött képekhez képest annyiban változott a helyzet, hogy a színház előtt utat lezárták a forgalom elől. Korzóvá alakították át, ahol rendszeresen tartanak kirakodóvásárokat, rendezvényeket. Donizetti emlékétől függetlenül is mindenkit csak biztatnék, hogy Olaszországban járva szánjon időt Bergamóra is. A magyarok általában nem ismerik, pedig igen szép "kisváros" (kb. 120.000 lakos).
A feltöltött képekhez képest annyiban változott a helyzet, hogy a színház előtt utat lezárták a forgalom elől. Korzóvá alakították át, ahol rendszeresen tartanak kirakodóvásárokat, rendezvényeket. Donizetti emlékétől függetlenül is mindenkit csak biztatnék, hogy Olaszországban járva szánjon időt Bergamóra is. A magyarok általában nem ismerik, pedig igen szép "kisváros" (kb. 120.000 lakos).
895 Búbánat 2016-11-29 10:41:30 [Válasz erre: 894 Búbánat 2016-11-29 10:35:37]
[url] https://www.tripadvisor.it/Attraction_Review-g187830-d5453988-Reviews-Monumento_a_Gaetano_Donizetti-Bergamo_Province_of_Bergamo_Lombardy.html#photos;geo=187830&detail=5453988&ff=80307801&albumViewMode=hero&albumid=101&baseMediaId=80307801&thumbnailMinWidth=50&cnt=30&offset=-1&filter=7; Donizetti-emlékmű [/url] [url] https://hu.wikipedia.org/wiki/Gaetano_Donizetti#/media/File:Bergamo_Fontana_Donizetti.JPG; Santa Maria Maggiore-bazilika [/url] - ahol Donizetti egykoron orgonált, most pedig ott alussza örök álmát.
[url] https://www.tripadvisor.it/Attraction_Review-g187830-d5453988-Reviews-Monumento_a_Gaetano_Donizetti-Bergamo_Province_of_Bergamo_Lombardy.html#photos;geo=187830&detail=5453988&ff=80307801&albumViewMode=hero&albumid=101&baseMediaId=80307801&thumbnailMinWidth=50&cnt=30&offset=-1&filter=7; Donizetti-emlékmű [/url] [url] https://hu.wikipedia.org/wiki/Gaetano_Donizetti#/media/File:Bergamo_Fontana_Donizetti.JPG; Santa Maria Maggiore-bazilika [/url] - ahol Donizetti egykoron orgonált, most pedig ott alussza örök álmát.
894 Búbánat 2016-11-29 10:35:37
[url] https://hu.wikipedia.org/wiki/Gaetano_Donizetti#/media/File:Gaetano_Donizetti_1.jpg; GAETANO DONIZETTI [/url] (Bergamo, 1797. november 29. – Bergamo, 1848. április 8.) „A születésem titkos volt, föld alatt hozott világra édesanyám a bergamói Borgo Canale egyik viskójában. Pincelejárat vezetett le oda, hová még a fények árnyéka sem hatolt. S én bagolyként kezdtem repülni, magammal hordozván hol szomorú, hol boldog előérzetemet.” Ez az idézet Donizetti leveléből való, melyet 1843-ban, alig öt évvel halála előtt írt hajdani mesterének, az olasszá vált német Giovanni Simone Mayrnak. Csupán egy röpke idézet ez, de benne foglaltatik egy alig öt évtizedre méretezett életút minden tündöklése és az elmebaj tragikus előérzete. Első színpadérett művét Velence mutatta be, bár nem a La Fenice, csak a másodrendű Teatro San Luca, mégis itt vált népszerűvé, s tartották már számon az operisták között. Ettől kezdve jöttek a megrendelések és a meghívások Bergamótól kezdve Rómán és Milánón át Nápolyig. Szinte futószalagon írt műveinek összessége meghaladja a hatszázat, s ebben a láncolatban mintegy hetven opera címe szerepel. Első tényleges diadalát az Anna Bolena jelenti, mely Milánóban szólalt meg, majd következett a Szerelmi bájital, a Lucrezia Borgia, a Lammermoori Lucia, mely máig is legnépszerűbb tragikus műve. A cenzúrával is meggyűlt a baja, s így a Tudor-trilógia második darabját, a Maria Stuarda- t más címmel más környezetbe kellett áthelyezni. 1837-ben, családi tragédiák árnyékában, keletkezett a Tudor- trilógia befejező darabja, a Roberto Devereux. Közben dolgozott Bécs számára is, s itt a Linda di Chamounix olyan sikert ért el, hogy a császár udvari zeneszerzőnek és karmesternek nevezte ki. Mint hazájából kor- és pályatársai, Rossini és Bellini, Donizetti is a francia fővárosban telepszik le. Az Ezred lányát már Párizsnak írja, éppúgy, mint a La Favoritát – nálunk A kegyencnő címen ismeretes. Ugyancsak Párizshoz fűződik az elbűvölő Don Pasquale is. Utolsó műve a ciprusi királynő, Catarina Cornaro históriáját megéneklő opera. De mikor gondolatai Cipruson bolyonganak, már erősen hatalmába kerítette betegsége, melynek végállomása az elmegyógyintézet lett. Donizetti, lázas alkotásai közepette csak egyszer volt igazán szerelmes. Hirtelen fellángolása az előkelő római Virginia Vaselli iránt házasságban torkollik. A már sorozatosan jelentkező fejfájások és hallucinációs tünetek leendő sógorában felkeltik a gyanút, de Gaetano nem hajlandó az orvosi segítséget igénybe venni. Így a szárnyaló boldogság rövidesen tragédiába csap át, mert egymás után született három gyermekük mindegyike alig pár órát élő torzszülött volt, és rövidesen Virginia is távozott az élők sorából. Donizetti – micsoda tragikus hasonlóság az egykorú Schuberttel – fiatalon fertőződött még meg, s a lassan, de biztosan hódító betegség, a „morbus gallicus” – akkoriban így hívták a venereás betegséget – könyörtelenül felőrölte egész szervezetét. Először egy Párizs melletti intézetben kezelték, majd barátai és rokonai hazavitték Bergamóba, ahol hosszú hónapokat élt még teljes önkívületi állapotban, míg végre jött a megváltó halál. 2007-ben, Bergamóban járva megnéztem a [url] https://www.google.hu/search?q=Donizetti+Bergamo+foto&biw=1280&bih=666&tbm=isch&imgil=P9VIJ3ANGkIcvM%253A%253B7K9Ocv2TjULTDM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.cidim.it%25252Fcidim%25252Fcontent%25252F314648%25253Fid%2525253D278464&source=iu&pf=m&fir=P9VIJ3ANGkIcvM%253A%252C7K9Ocv2TjULTDM%252C_&usg=__p6BRKIyeGJR-DT3A3ZrRHNQfAUc%3D&ved=0ahUKEwiTus2T083QAhXD_SwKHcrrDmsQyjcIMg&ei=AEo9WJO6M8P7swHK17vYBg#imgrc=P9VIJ3ANGkIcvM%3A;Donizetti Színházat[/url], [url]https://www.tripadvisor.it/Attraction_Review-g187830-d5453988-Reviews-Monumento_a_Gaetano_Donizetti-Bergamo_Province_of_Bergamo_Lombardy.html#photos;geo=187830&detail=5453988&ff=80307801&albumViewMode=hero&albumid=101&baseMediaId=80307801&thumbnailMinWidth=50&cnt=30&offset=-1&filter=7;a Donizetti-emlékművet[/url] és betértem a [url]https://hu.wikipedia.org/wiki/Gaetano_Donizetti#/media/File:Bergamo_Fontana_Donizetti.jpg;Santa Maria Maggiore-bazilikába [/url] is, ahol Donizetti egykoron orgonált, most pedig ott alussza örök álmát.
[url] https://hu.wikipedia.org/wiki/Gaetano_Donizetti#/media/File:Gaetano_Donizetti_1.jpg; GAETANO DONIZETTI [/url] (Bergamo, 1797. november 29. – Bergamo, 1848. április 8.) „A születésem titkos volt, föld alatt hozott világra édesanyám a bergamói Borgo Canale egyik viskójában. Pincelejárat vezetett le oda, hová még a fények árnyéka sem hatolt. S én bagolyként kezdtem repülni, magammal hordozván hol szomorú, hol boldog előérzetemet.” Ez az idézet Donizetti leveléből való, melyet 1843-ban, alig öt évvel halála előtt írt hajdani mesterének, az olasszá vált német Giovanni Simone Mayrnak. Csupán egy röpke idézet ez, de benne foglaltatik egy alig öt évtizedre méretezett életút minden tündöklése és az elmebaj tragikus előérzete. Első színpadérett művét Velence mutatta be, bár nem a La Fenice, csak a másodrendű Teatro San Luca, mégis itt vált népszerűvé, s tartották már számon az operisták között. Ettől kezdve jöttek a megrendelések és a meghívások Bergamótól kezdve Rómán és Milánón át Nápolyig. Szinte futószalagon írt műveinek összessége meghaladja a hatszázat, s ebben a láncolatban mintegy hetven opera címe szerepel. Első tényleges diadalát az Anna Bolena jelenti, mely Milánóban szólalt meg, majd következett a Szerelmi bájital, a Lucrezia Borgia, a Lammermoori Lucia, mely máig is legnépszerűbb tragikus műve. A cenzúrával is meggyűlt a baja, s így a Tudor-trilógia második darabját, a Maria Stuarda- t más címmel más környezetbe kellett áthelyezni. 1837-ben, családi tragédiák árnyékában, keletkezett a Tudor- trilógia befejező darabja, a Roberto Devereux. Közben dolgozott Bécs számára is, s itt a Linda di Chamounix olyan sikert ért el, hogy a császár udvari zeneszerzőnek és karmesternek nevezte ki. Mint hazájából kor- és pályatársai, Rossini és Bellini, Donizetti is a francia fővárosban telepszik le. Az Ezred lányát már Párizsnak írja, éppúgy, mint a La Favoritát – nálunk A kegyencnő címen ismeretes. Ugyancsak Párizshoz fűződik az elbűvölő Don Pasquale is. Utolsó műve a ciprusi királynő, Catarina Cornaro históriáját megéneklő opera. De mikor gondolatai Cipruson bolyonganak, már erősen hatalmába kerítette betegsége, melynek végállomása az elmegyógyintézet lett. Donizetti, lázas alkotásai közepette csak egyszer volt igazán szerelmes. Hirtelen fellángolása az előkelő római Virginia Vaselli iránt házasságban torkollik. A már sorozatosan jelentkező fejfájások és hallucinációs tünetek leendő sógorában felkeltik a gyanút, de Gaetano nem hajlandó az orvosi segítséget igénybe venni. Így a szárnyaló boldogság rövidesen tragédiába csap át, mert egymás után született három gyermekük mindegyike alig pár órát élő torzszülött volt, és rövidesen Virginia is távozott az élők sorából. Donizetti – micsoda tragikus hasonlóság az egykorú Schuberttel – fiatalon fertőződött még meg, s a lassan, de biztosan hódító betegség, a „morbus gallicus” – akkoriban így hívták a venereás betegséget – könyörtelenül felőrölte egész szervezetét. Először egy Párizs melletti intézetben kezelték, majd barátai és rokonai hazavitték Bergamóba, ahol hosszú hónapokat élt még teljes önkívületi állapotban, míg végre jött a megváltó halál. 2007-ben, Bergamóban járva megnéztem a [url] https://www.google.hu/search?q=Donizetti+Bergamo+foto&biw=1280&bih=666&tbm=isch&imgil=P9VIJ3ANGkIcvM%253A%253B7K9Ocv2TjULTDM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.cidim.it%25252Fcidim%25252Fcontent%25252F314648%25253Fid%2525253D278464&source=iu&pf=m&fir=P9VIJ3ANGkIcvM%253A%252C7K9Ocv2TjULTDM%252C_&usg=__p6BRKIyeGJR-DT3A3ZrRHNQfAUc%3D&ved=0ahUKEwiTus2T083QAhXD_SwKHcrrDmsQyjcIMg&ei=AEo9WJO6M8P7swHK17vYBg#imgrc=P9VIJ3ANGkIcvM%3A;Donizetti Színházat[/url], [url]https://www.tripadvisor.it/Attraction_Review-g187830-d5453988-Reviews-Monumento_a_Gaetano_Donizetti-Bergamo_Province_of_Bergamo_Lombardy.html#photos;geo=187830&detail=5453988&ff=80307801&albumViewMode=hero&albumid=101&baseMediaId=80307801&thumbnailMinWidth=50&cnt=30&offset=-1&filter=7;a Donizetti-emlékművet[/url] és betértem a [url]https://hu.wikipedia.org/wiki/Gaetano_Donizetti#/media/File:Bergamo_Fontana_Donizetti.jpg;Santa Maria Maggiore-bazilikába [/url] is, ahol Donizetti egykoron orgonált, most pedig ott alussza örök álmát.
893 Búbánat 2016-11-18 10:26:34
[url] https://hu-hu.facebook.com/Kl%C3%A1ra-Kolonits-133573576735893/; Lammermmori Lucia – mix - Kolonits Klára - video [/url] Kolonits Klára Facebook oldaláról a link
[url] https://hu-hu.facebook.com/Kl%C3%A1ra-Kolonits-133573576735893/; Lammermmori Lucia – mix - Kolonits Klára - video [/url] Kolonits Klára Facebook oldaláról a link
892 Heiner Lajos 2016-11-18 06:40:38 [Válasz erre: 891 Csiki Gábor 2016-11-17 22:33:45]
Kajtánt, őt szeretjük.
Kajtánt, őt szeretjük.
891 Csiki Gábor 2016-11-17 22:33:45 [Válasz erre: 883 Cilike 2016-11-16 15:17:26]
Láttam ma a második szereposztás főpróbáját. Elejétől végéig. Ha a kedves fórumozók elfogadják szerény ajánlásomat: vegyenek rá jegyet, és nézzék meg. Nem fogják megbánni.
Láttam ma a második szereposztás főpróbáját. Elejétől végéig. Ha a kedves fórumozók elfogadják szerény ajánlásomat: vegyenek rá jegyet, és nézzék meg. Nem fogják megbánni.
890 IVA 2016-11-17 02:32:51 [Válasz erre: 883 Cilike 2016-11-16 15:17:26]
Én az előadás plakátját láttam. A molinót az Erkel Színház homlokzatán, és persze a számítógépen is. Messziről egy óriási sárgarépát látsz: a mezőgazdasági kiállításról. Közelebbről egy narancsszín bőrű (nem narancsbőrű) nő szép hátdekoltázsa. Lucia di Lammermoor.
Én az előadás plakátját láttam. A molinót az Erkel Színház homlokzatán, és persze a számítógépen is. Messziről egy óriási sárgarépát látsz: a mezőgazdasági kiállításról. Közelebbről egy narancsszín bőrű (nem narancsbőrű) nő szép hátdekoltázsa. Lucia di Lammermoor.
888 macskás 2016-11-16 22:38:42
888
888
887 Cilike 2016-11-16 18:46:56
Az énekesek tetszettek, kivéve Fried Pétert, aki biztos tetszeni fog ha énekel, de beteg. Kicsit még úgy éreztem, nem állt össze tökéletesen zeneileg. A rendezés nem bántó, van, ami tetszik, vsan ami nem. Főpróbáról nem ítélnék.
Az énekesek tetszettek, kivéve Fried Pétert, aki biztos tetszeni fog ha énekel, de beteg. Kicsit még úgy éreztem, nem állt össze tökéletesen zeneileg. A rendezés nem bántó, van, ami tetszik, vsan ami nem. Főpróbáról nem ítélnék.
886 telramund 2016-11-16 18:41:09 [Válasz erre: 883 Cilike 2016-11-16 15:17:26]
Ez a rövid mondat nem túl biztató!
Ez a rövid mondat nem túl biztató!
884 Petyus 2016-11-16 15:57:06 [Válasz erre: 883 Cilike 2016-11-16 15:17:26]
No és...? Első benyomás? Kolonits nem lehet gond? Horváth István és Fried Péter sem. És Szegedi?
No és...? Első benyomás? Kolonits nem lehet gond? Horváth István és Fried Péter sem. És Szegedi?
883 Cilike 2016-11-16 15:17:26 [Válasz erre: 882 Búbánat 2016-11-16 11:08:29]
Láttam ma az első szereposztás főpróbáját.
Láttam ma az első szereposztás főpróbáját.
882 Búbánat 2016-11-16 11:08:29
[url] http://www.opera.hu/v/dramai-bemutato-az-erkelben-lammermoori-lucia/; Drámai bemutató az Erkelben – Lammermoori Lucia [/url] Opera.hu Tizenhárom év szünet után az Opera produkciójában újra színpadon Donizetti leghatásosabb drámai alkotása, a Lammermoori Lucia. Szabó Máté rendezésében Kolonits Klára és Miklósa Erika látható a címszerepben. A nyolc előadásos sorozatot az Erkel Színházban játsszák, bemutató: 2016. november 18-án. Donizetti lenyűgöző művét a Magyar Állami Operaházban 1885-ben mutatták be, majd 2003 novemberéig 456 alkalommal játszották. Két éve egyetlen különleges alkalommal, Edita Gruberová világhírű koloratúrszoprán közreműködésével koncertszerű előadásban láthatta az Erkel Színház közönsége, de az utolsó színpadi verzió huszonegy éve készült. A Lammermoori Lucia most Szabó Máté színrevitelében kel új életre. A 2016-os bemutató zenei vezetője és dirigense Kocsár Balázs főzeneigazgató döntésének nyomán a darabot most először eredeti változatban ismerheti meg a közönség. Kevéssé köztudott, hogy a Lammermoori Lucia leggyakrabban előadott verziója több helyen eltér a Donizetti által eredetileg lejegyzett anyagtól, amely esetenként magasabb hangokat és még nagyobb drámaiságot hordoz. A ma általánosan ismert változat az évtizedek során újabb és újabb dívák módosításain keresztül lett a hagyomány részévé. A címszerepben, amit az operairodalom egyik legnehezebb koloratúr szólamaként tartanak számon, Kolonits Klára és Miklósa Erika lép színpadra. A főbb szerepekben Szegedi Csaba és Kálmándy Mihály, valamint Horváth István és Balczó Péter látható. Maga a mű a kor olasz divatjának igazi mintapéldánya: tökéletes megtestesítője a Verdit megelőző korszaknak, a dallamos vonalvezetésű, szentimentális olasz bel canto stíusnak. Donizetti 73 operát számláló életművében talán a legfontosabb helyet foglalja el: a vígoperáiról ismert nagy nevettető ebbe az operába sűrítette bele drámai tudásának legjavát. Zenéje remekül adja vissza azt a szenvedélyt és misztikus hangulatot, amely az opera alapjául szolgáló Walter Scott-regény, A lammermoori nász sajátja. Két család ősi viszálya mozgatja a tragikus szerelmi történetet, mely megírása óta az operaházak állandó repertoárdarabja. A Lammermoori Lucia meditatívabb szellemű zenemű, mint amit a kortársak addig megszokhattak Donizettitől, akit Bellini halála annyira megrázott, hogy rejtélyes rosszullétek és migrénrohamok törtek rá. A Lammermoorikomponálása közben furcsa lázak gyötrik – ott lappang benne a betegség, amely felerősíti kedélyvesztettségét, és ezek az érzések végül Lucia megszólalásaiban találnak kifejezésre. A mű az ő figurája köré épül, akinek nőiségét melankolikus zenei frázisokba burkolja. Ahogy Lucia a fájdalomból az őrületbe menekül, a világ operairodalmának egyik legmeghatóbb emberábrázolása. Szabó Máté, a rendező kiemeli: „Lucia három irányból is beszorítva érzi magát. Ott a vallás, a testvéri szeretet és családi kötődés, valamint a szerelem – és ezzel három férfi, aki az életét irányítja, amelyről mégis ő szeretne dönteni. Képes komoly kompromisszumot kötni – hogy nem fogja Edgardót látni egy ideig –, mert hisz a szerelmében. Önálló gondolkodóként feltétel nélkül elveszti magát egy másik ember szerelméért, amelyről kiderül, hogy nincs. Legalábbis ezt hitetik el vele, és ezzel Lucia elveszti a talajt a lába alól.” Az alkotó a mű színrevitelében igyekszik érzékletesen megjeleníteni a mélyebb pszichológiai tartalmat, koncepciója kialakítása közben a pszichózis és az őrület közti különbség is foglalkoztatta. „A pszichózis, úgy tudom, tud ideiglenesen tartani, azaz még vissza lehet térni belőle a valóságba, de mivel ebben a történetben konstanssá válik az őrület, ez azt sejteti, hogy egy folyamatot látunk: a neurózistól hogyan jutunk el a patológiás állapotig” – tette hozzá.
[url] http://www.opera.hu/v/dramai-bemutato-az-erkelben-lammermoori-lucia/; Drámai bemutató az Erkelben – Lammermoori Lucia [/url] Opera.hu Tizenhárom év szünet után az Opera produkciójában újra színpadon Donizetti leghatásosabb drámai alkotása, a Lammermoori Lucia. Szabó Máté rendezésében Kolonits Klára és Miklósa Erika látható a címszerepben. A nyolc előadásos sorozatot az Erkel Színházban játsszák, bemutató: 2016. november 18-án. Donizetti lenyűgöző művét a Magyar Állami Operaházban 1885-ben mutatták be, majd 2003 novemberéig 456 alkalommal játszották. Két éve egyetlen különleges alkalommal, Edita Gruberová világhírű koloratúrszoprán közreműködésével koncertszerű előadásban láthatta az Erkel Színház közönsége, de az utolsó színpadi verzió huszonegy éve készült. A Lammermoori Lucia most Szabó Máté színrevitelében kel új életre. A 2016-os bemutató zenei vezetője és dirigense Kocsár Balázs főzeneigazgató döntésének nyomán a darabot most először eredeti változatban ismerheti meg a közönség. Kevéssé köztudott, hogy a Lammermoori Lucia leggyakrabban előadott verziója több helyen eltér a Donizetti által eredetileg lejegyzett anyagtól, amely esetenként magasabb hangokat és még nagyobb drámaiságot hordoz. A ma általánosan ismert változat az évtizedek során újabb és újabb dívák módosításain keresztül lett a hagyomány részévé. A címszerepben, amit az operairodalom egyik legnehezebb koloratúr szólamaként tartanak számon, Kolonits Klára és Miklósa Erika lép színpadra. A főbb szerepekben Szegedi Csaba és Kálmándy Mihály, valamint Horváth István és Balczó Péter látható. Maga a mű a kor olasz divatjának igazi mintapéldánya: tökéletes megtestesítője a Verdit megelőző korszaknak, a dallamos vonalvezetésű, szentimentális olasz bel canto stíusnak. Donizetti 73 operát számláló életművében talán a legfontosabb helyet foglalja el: a vígoperáiról ismert nagy nevettető ebbe az operába sűrítette bele drámai tudásának legjavát. Zenéje remekül adja vissza azt a szenvedélyt és misztikus hangulatot, amely az opera alapjául szolgáló Walter Scott-regény, A lammermoori nász sajátja. Két család ősi viszálya mozgatja a tragikus szerelmi történetet, mely megírása óta az operaházak állandó repertoárdarabja. A Lammermoori Lucia meditatívabb szellemű zenemű, mint amit a kortársak addig megszokhattak Donizettitől, akit Bellini halála annyira megrázott, hogy rejtélyes rosszullétek és migrénrohamok törtek rá. A Lammermoorikomponálása közben furcsa lázak gyötrik – ott lappang benne a betegség, amely felerősíti kedélyvesztettségét, és ezek az érzések végül Lucia megszólalásaiban találnak kifejezésre. A mű az ő figurája köré épül, akinek nőiségét melankolikus zenei frázisokba burkolja. Ahogy Lucia a fájdalomból az őrületbe menekül, a világ operairodalmának egyik legmeghatóbb emberábrázolása. Szabó Máté, a rendező kiemeli: „Lucia három irányból is beszorítva érzi magát. Ott a vallás, a testvéri szeretet és családi kötődés, valamint a szerelem – és ezzel három férfi, aki az életét irányítja, amelyről mégis ő szeretne dönteni. Képes komoly kompromisszumot kötni – hogy nem fogja Edgardót látni egy ideig –, mert hisz a szerelmében. Önálló gondolkodóként feltétel nélkül elveszti magát egy másik ember szerelméért, amelyről kiderül, hogy nincs. Legalábbis ezt hitetik el vele, és ezzel Lucia elveszti a talajt a lába alól.” Az alkotó a mű színrevitelében igyekszik érzékletesen megjeleníteni a mélyebb pszichológiai tartalmat, koncepciója kialakítása közben a pszichózis és az őrület közti különbség is foglalkoztatta. „A pszichózis, úgy tudom, tud ideiglenesen tartani, azaz még vissza lehet térni belőle a valóságba, de mivel ebben a történetben konstanssá válik az őrület, ez azt sejteti, hogy egy folyamatot látunk: a neurózistól hogyan jutunk el a patológiás állapotig” – tette hozzá.
881 Búbánat 2016-10-31 12:25:56
„A kegyencnő” nagyszerű balettzenéje (II. felv.) egy bergamói operaelőadásból, a YouTube-ról [url] https://www.youtube.com/watch?v=8rpeZROuUOU; La Favorite/G. Donizetti-Act II-"Ballet". exc. 8 [/url] Orchestra, Mailand RAI, Conductor, Donato Renzetti Bergamo, 1991
„A kegyencnő” nagyszerű balettzenéje (II. felv.) egy bergamói operaelőadásból, a YouTube-ról [url] https://www.youtube.com/watch?v=8rpeZROuUOU; La Favorite/G. Donizetti-Act II-"Ballet". exc. 8 [/url] Orchestra, Mailand RAI, Conductor, Donato Renzetti Bergamo, 1991
880 Búbánat 2016-10-08 13:46:38 [Válasz erre: 859 Búbánat 2016-02-06 09:44:21]
A Classica csatornán ismét láthatjuk: holnap délután (15.40-től) és éjjel (22.40-től) is: Donizetti: Lucrezia Borgia San Francisco Opera, 2011 Conductor: Riccardo Frizza Stage Director: John Pascoe Renée Fleming (Lucrezia Borgia) Vitalij Kowaljow (Alfonso d'Este) Michael Fabiano (Gennaro) Elizabeth DeShong (Maffio Orsini)
A Classica csatornán ismét láthatjuk: holnap délután (15.40-től) és éjjel (22.40-től) is: Donizetti: Lucrezia Borgia San Francisco Opera, 2011 Conductor: Riccardo Frizza Stage Director: John Pascoe Renée Fleming (Lucrezia Borgia) Vitalij Kowaljow (Alfonso d'Este) Michael Fabiano (Gennaro) Elizabeth DeShong (Maffio Orsini)
879 Búbánat 2016-07-15 10:00:17 [Válasz erre: 878 Búbánat 2016-07-05 08:46:45]
[url] http://operavilag.net/kiemelt/a-happy-end-elmarad/; A happy end elmarad [/url] Operavilag.net, 2016. július 14. Gaetano Donizetti: Szerelmi bájital – előadás a Szentmargitbányai kőfejtőben, 2016. július 6. KONDOR KATA írása „A rendező, Philipp Himmelmann jelentősen átértelmezte a Szerelmi bájitalt, ám az utalások olyan visszafogottak, hogy aki hagyományos előadást szeretne, az sem fog különösebben csalódni. Dominálnak a látványelemek: a színpad egy óriási wurlitzer, a szereplők pedig már az előadás kezdete előtt az óriási bakelitlemezen táncolnak – ami időnként körbe is fordul. Azt hihetnénk, az amerikai filmek utolsó éves osztálybulijába csöppentünk, hiszen a jól ismert karaktereket láthatjuk: a legszebb és legnépszerűbb lányt, aki egy menő sráccal csókolózik, a kiközösített fiút, akiből legszívesebben az egész társaság bolondot csinálna, és ott van a csúnya, de okos lány is, aki természetesen reménytelenül szerelmes – az utóbbi fiúba, miközben az természetesen a bálkirálynőért epekedik. A helyszín és a cselekmény idejének áthelyezése jól működik, el tudjuk képzelni, hogy az iskolából frissen kikerült fiatalok ekkor találkoznak először olyan problémákkal, mint a megélhetés vagy a párkapcsolati elköteleződés, és aztán az előadáson látott stratégiákkal próbálják ezeket megoldani.”
[url] http://operavilag.net/kiemelt/a-happy-end-elmarad/; A happy end elmarad [/url] Operavilag.net, 2016. július 14. Gaetano Donizetti: Szerelmi bájital – előadás a Szentmargitbányai kőfejtőben, 2016. július 6. KONDOR KATA írása „A rendező, Philipp Himmelmann jelentősen átértelmezte a Szerelmi bájitalt, ám az utalások olyan visszafogottak, hogy aki hagyományos előadást szeretne, az sem fog különösebben csalódni. Dominálnak a látványelemek: a színpad egy óriási wurlitzer, a szereplők pedig már az előadás kezdete előtt az óriási bakelitlemezen táncolnak – ami időnként körbe is fordul. Azt hihetnénk, az amerikai filmek utolsó éves osztálybulijába csöppentünk, hiszen a jól ismert karaktereket láthatjuk: a legszebb és legnépszerűbb lányt, aki egy menő sráccal csókolózik, a kiközösített fiút, akiből legszívesebben az egész társaság bolondot csinálna, és ott van a csúnya, de okos lány is, aki természetesen reménytelenül szerelmes – az utóbbi fiúba, miközben az természetesen a bálkirálynőért epekedik. A helyszín és a cselekmény idejének áthelyezése jól működik, el tudjuk képzelni, hogy az iskolából frissen kikerült fiatalok ekkor találkoznak először olyan problémákkal, mint a megélhetés vagy a párkapcsolati elköteleződés, és aztán az előadáson látott stratégiákkal próbálják ezeket megoldani.”