520 Helena 2015-08-12 22:23:46
és akkor a magyar fordítás (akármi hangzik el Salzburgban: másnap ott a kritika az újságban!!!) nem véletlen, hogy beleszerettünk Schmidt-be... JUNGE PHILHARMONIE / A HÉT PECSÉT KÖNYVE Az apokalipszis izzó színei Utazás a csillagokig – és nemhogy nem zuhanunk le, hanem csodálatosan biztos pályán haladunk: a Junge Philharmonie Salzburg Franz Schmidt „A hét pecsét könyve” című művét adta elő kedden (10.21.) a salzburgi Elisabethkirchében. Gottfried Franz Kasparek 22/10/08 A későromantika zeneszerzőjének, az osztrák Franz Schmidtnek (1874-1939) a főműve rendkívül nagy kihívások elé állítja az összes résztvevőt. Két óra lelkesült zenélést kíván meg, amely során Schmidt az oratóriumában a romantikát annak összes szegletében megvilágítja, kimeríti, és eközben újra és újra a harmónia határait súrolja és néha-néha át is lépi azt. Két óra színpompás zenekari varázslat és a kibontakozó hatalmas kórusrészletek, közben lírai szekvenciák – nem könnyű megtalálni a nagy ívet, ahogyan az egykor Dimitri Mitropoulosnak sikerült, aki igen magasra tette a mércét. Elisabeth Fuchs remekül beállította lelkes zenekarát, és különösen akkor ér el lenyűgöző, szuggesztív hatást, amikor reng a föld, vagy amikor a tűzlovas vágtat. Az, hogy egy-két halkabb futam kissé eltűnik, részben a viszonylag kis vonóskarnak, részben a templom akusztikájának tulajdonítható. Összességében a dísztelen neoromán templom kifejezetten hangulatos terep Schmidt művészien kidolgozott, gyakran azonban archaikusnak ható mesterpartitúrája számára. És amikor a vége felé felzendül a Händelt leszámítva legzseniálisabb, magyaros ritmusú Halleluja, és minden ütemében magával ragadja az embert, akkor csak csodálni tudjuk Schmidt alkotóerejét, de ugyanúgy az összes résztvevő teljes erőbedobását és a karmesternő valódi odaadását is. Meggyőző védőbeszéd volt ez egy nagy, a fősodortól távol álló és még mindig nem eléggé értékelt zeneszerző mellett, akivel bizonyos tekintetben a múló idő is csúnyán elbánt. Két lelkes magyar kórus, a budapesti Talentum-kórus és a Vass Lajos Kórus szerepelt a darabban, amely a kórusirodalomban nehézség szempontjából az Eiger északi falának megmászásával ér fel. Ez gyakran meglehetősen nagy erőfeszítést igényel, és a részleteket tekintve szerencsére sok hibás lépést sikerül elkerülni. Összességében a két kórus teljes mértékben megérdemelte a koncert végi ünneplést és a vastapsot; Gerenday Ágnes és Somos Csaba alaposan megtanította a darabot, és bravúrosan úrrá lett minden veszélyes buktatón. Nagyon komoly volt a szereposztás mind az orgonát (Raminta Skurulskaite), mind a szólisták négyesét tekintve, amelyet Birgit Heindler, Monika Waeckerle, Sebastian Fuchsberger és Werner Bind alkotott. Utóbbi kissé fakó, de eredeti és erős basszusával „Az Úr hangja”-ként az apokalipszis kezdetén és végén az énekesek számára akusztikailag előnyös, az oltártér előtti erkélyről énekelhetett. A másik erkélyen az evangelistát alakító Bernhard Berchtold állt, az ének valódi főpapja, aki látványra is erős személyiség. A hosszú lírai-drámai szerep hallhatóan semmilyen nehézséget nem okoz neki. Könnyedén vezetett, az exponált helyeken erősen fókuszált, balzsamos puhaságú és minden állásban kellemes tenorhangjával, amely az utóbbi években terjedelmében növekedett, valamint a tökéletesen érthető szövegmondással és egy alvajáró biztonságával vetekedő intonációval sikerül a nagy elődök (Patzaktól Schreierig) szintjére felzárkóznia, és ehhez még egyéni színt és saját, belsővé tett kifejezőerőt is hozzáadnia. Az ünnepi játékokhoz méltó teljesítmény!
és akkor a magyar fordítás (akármi hangzik el Salzburgban: másnap ott a kritika az újságban!!!) nem véletlen, hogy beleszerettünk Schmidt-be... JUNGE PHILHARMONIE / A HÉT PECSÉT KÖNYVE Az apokalipszis izzó színei Utazás a csillagokig – és nemhogy nem zuhanunk le, hanem csodálatosan biztos pályán haladunk: a Junge Philharmonie Salzburg Franz Schmidt „A hét pecsét könyve” című művét adta elő kedden (10.21.) a salzburgi Elisabethkirchében. Gottfried Franz Kasparek 22/10/08 A későromantika zeneszerzőjének, az osztrák Franz Schmidtnek (1874-1939) a főműve rendkívül nagy kihívások elé állítja az összes résztvevőt. Két óra lelkesült zenélést kíván meg, amely során Schmidt az oratóriumában a romantikát annak összes szegletében megvilágítja, kimeríti, és eközben újra és újra a harmónia határait súrolja és néha-néha át is lépi azt. Két óra színpompás zenekari varázslat és a kibontakozó hatalmas kórusrészletek, közben lírai szekvenciák – nem könnyű megtalálni a nagy ívet, ahogyan az egykor Dimitri Mitropoulosnak sikerült, aki igen magasra tette a mércét. Elisabeth Fuchs remekül beállította lelkes zenekarát, és különösen akkor ér el lenyűgöző, szuggesztív hatást, amikor reng a föld, vagy amikor a tűzlovas vágtat. Az, hogy egy-két halkabb futam kissé eltűnik, részben a viszonylag kis vonóskarnak, részben a templom akusztikájának tulajdonítható. Összességében a dísztelen neoromán templom kifejezetten hangulatos terep Schmidt művészien kidolgozott, gyakran azonban archaikusnak ható mesterpartitúrája számára. És amikor a vége felé felzendül a Händelt leszámítva legzseniálisabb, magyaros ritmusú Halleluja, és minden ütemében magával ragadja az embert, akkor csak csodálni tudjuk Schmidt alkotóerejét, de ugyanúgy az összes résztvevő teljes erőbedobását és a karmesternő valódi odaadását is. Meggyőző védőbeszéd volt ez egy nagy, a fősodortól távol álló és még mindig nem eléggé értékelt zeneszerző mellett, akivel bizonyos tekintetben a múló idő is csúnyán elbánt. Két lelkes magyar kórus, a budapesti Talentum-kórus és a Vass Lajos Kórus szerepelt a darabban, amely a kórusirodalomban nehézség szempontjából az Eiger északi falának megmászásával ér fel. Ez gyakran meglehetősen nagy erőfeszítést igényel, és a részleteket tekintve szerencsére sok hibás lépést sikerül elkerülni. Összességében a két kórus teljes mértékben megérdemelte a koncert végi ünneplést és a vastapsot; Gerenday Ágnes és Somos Csaba alaposan megtanította a darabot, és bravúrosan úrrá lett minden veszélyes buktatón. Nagyon komoly volt a szereposztás mind az orgonát (Raminta Skurulskaite), mind a szólisták négyesét tekintve, amelyet Birgit Heindler, Monika Waeckerle, Sebastian Fuchsberger és Werner Bind alkotott. Utóbbi kissé fakó, de eredeti és erős basszusával „Az Úr hangja”-ként az apokalipszis kezdetén és végén az énekesek számára akusztikailag előnyös, az oltártér előtti erkélyről énekelhetett. A másik erkélyen az evangelistát alakító Bernhard Berchtold állt, az ének valódi főpapja, aki látványra is erős személyiség. A hosszú lírai-drámai szerep hallhatóan semmilyen nehézséget nem okoz neki. Könnyedén vezetett, az exponált helyeken erősen fókuszált, balzsamos puhaságú és minden állásban kellemes tenorhangjával, amely az utóbbi években terjedelmében növekedett, valamint a tökéletesen érthető szövegmondással és egy alvajáró biztonságával vetekedő intonációval sikerül a nagy elődök (Patzaktól Schreierig) szintjére felzárkóznia, és ehhez még egyéni színt és saját, belsővé tett kifejezőerőt is hozzáadnia. Az ünnepi játékokhoz méltó teljesítmény!
519 Helena 2015-08-12 22:20:37
Kedves Smaragd, nagyon köszönöm a szívélyes fogadtatást. Megtaláltam az elején a miskolci beszámolót, ha megengeditek, ide másolom az egyik salzburgi kritikát, majd utána a magyar fordítást is beírom. Különösen az evangelista volt fantasztikus, Bernhard Bertchold egyike a legjobbaknak, akiket valaha is hallottam (azóta már más oratóriumokban is). JUNGE PHILHARMONIE / DAS BUCH MIT SIEBEN SIEGELN Die glühenden Farben der Apokalypse Eine Reise zu den Sternen - nicht nur ohne Absturz, sondern auf bewundernswert sicherer Bahn: Die Junge Philharmonie mit Franz Schmidts Oratorium "Das Buch mit 7 Siegeln" am Dienstag (21.10.) in der Salzburger Elisabethkirche. Von Gottfried Franz Kasparek 22/10/08 Das Opus magnum des österreichischen Spätromantikers Franz Schmidt (1874-1939) stellt höchste Anforderungen an alle Beteiligten. Zwei Stunden glühendes Musizieren ist verlangt, wobei Schmidt in seinem Oratorium harmonisch die Romantik bis zum letzten Winkel ausleuchtet, ausreizt und dabei immer wieder harmonische Grenzen berührt und mitunter überschreitet. Zwei Stunden farbiger Orchesterzauber und gewaltige Chor-Expansionen, dazwischen lyrische Sequenzen - es ist nicht leicht, den großen Bogen zu finden, wie es Dimitri Mitropoulos einst, Maßstäbe setzend, schaffte. Elisabeth Fuchs hat ihr hoch motiviertes Orchester bestens eingestellt und erreicht besonders dann, wenn die Erde bebt oder der Feuerreiter reitet, bezwingende, suggestive Wirkungen. Dass manch leisere Passage ein wenig untergeht, liegt teils an der relativ kleinen Streicher-Besetzung, teils an der Kirchenakustik. Alles in allem ist die karge, neoromanische Kirche jedoch ein überaus stimmungsvoller Raum für Schmidts kunstvoll gearbeitete, aber oft archaisch wirkende Meisterpartitur. Und wenn gegen Ende die genialste Halleluja-Vertonung nach Händel mit magyarischem Rhythmus aufwallt und in jedem Takt unter die Haut geht, dann kann man die Gestaltungskraft Schmidts, aber ebenso den Volleinsatz aller Beteiligten und die wahre Hingabe der Dirigentin nur restlos bewundern. Ein überzeugendes Plädoyer für einen großen, keinem "Mainstream" verpflichteten und immer noch unterschätzten Komponisten, dem die Zeitläufe im mancherlei Hinsicht übel mitgespielt haben. Zwei ambitionierte Chöre aus Ungarn, der Talentum Chor Budapest und der Vass Lajos Chor, standen für einen Part zur Verfügung, der gleichsam die Besteigung der Eiger-Nordwand der Chorliteratur darstellt. Das braucht oft schon ziemliche Kraftanstrengungen und im Detail passieren gottlob wieder aufgefangene Fehltritte. Insgesamt war der Schlussjubel samt Standing Ovations auch für das Chorkollektiv höchst verdient; Agnes Gerenday und Csaba Somos haben profund einstudiert und alle gefährlich hohen Klippen bravourös gemeistert. Sehr seriös besetzt waren Orgelpult (Raminta Skurulskaite) und das Solistenquartett mit Birgit Heindler, Monika Waeckerle, Sebastian Fuchsberger und Werner Bind, der mit etwas fahlem, aber originellem und mächtigem Bass als "Stimme des Herrn" am Anfang und am Ende der Apokalypse einen der Sängern akustische Vorteile bietenden Balkone vor dem Altarraum betreten durfte. Am anderen Balkon befand sich Bernhard Berchtold als Evangelist, ein wahrer Hohepriester des Gesangs und eine auch optisch starke Persönlichkeit. Die lange lyrisch-dramatische Partie macht ihm keine hörbaren Schwierigkeiten. Mit leicht geführter, an exponierten Stellen kraftvoll fokussierter, balsamisch weich timbrierter und in allen Lagen ansprechender Tenorstimme, die in den letzten Jahren an Volumen zugelegt hat, mit absoluter Wortdeutlichkeit und nachtwandlerisch sicherer Intonation gelingt es ihm, an große Vorbilder von Patzak bis Schreier auf gleichem Niveau anzuschließen und dabei eigene Farbe und eigene, verinnerlichte Ausdruckskraft einzubringen. Eine festspielwürdige Leistung!
Kedves Smaragd, nagyon köszönöm a szívélyes fogadtatást. Megtaláltam az elején a miskolci beszámolót, ha megengeditek, ide másolom az egyik salzburgi kritikát, majd utána a magyar fordítást is beírom. Különösen az evangelista volt fantasztikus, Bernhard Bertchold egyike a legjobbaknak, akiket valaha is hallottam (azóta már más oratóriumokban is). JUNGE PHILHARMONIE / DAS BUCH MIT SIEBEN SIEGELN Die glühenden Farben der Apokalypse Eine Reise zu den Sternen - nicht nur ohne Absturz, sondern auf bewundernswert sicherer Bahn: Die Junge Philharmonie mit Franz Schmidts Oratorium "Das Buch mit 7 Siegeln" am Dienstag (21.10.) in der Salzburger Elisabethkirche. Von Gottfried Franz Kasparek 22/10/08 Das Opus magnum des österreichischen Spätromantikers Franz Schmidt (1874-1939) stellt höchste Anforderungen an alle Beteiligten. Zwei Stunden glühendes Musizieren ist verlangt, wobei Schmidt in seinem Oratorium harmonisch die Romantik bis zum letzten Winkel ausleuchtet, ausreizt und dabei immer wieder harmonische Grenzen berührt und mitunter überschreitet. Zwei Stunden farbiger Orchesterzauber und gewaltige Chor-Expansionen, dazwischen lyrische Sequenzen - es ist nicht leicht, den großen Bogen zu finden, wie es Dimitri Mitropoulos einst, Maßstäbe setzend, schaffte. Elisabeth Fuchs hat ihr hoch motiviertes Orchester bestens eingestellt und erreicht besonders dann, wenn die Erde bebt oder der Feuerreiter reitet, bezwingende, suggestive Wirkungen. Dass manch leisere Passage ein wenig untergeht, liegt teils an der relativ kleinen Streicher-Besetzung, teils an der Kirchenakustik. Alles in allem ist die karge, neoromanische Kirche jedoch ein überaus stimmungsvoller Raum für Schmidts kunstvoll gearbeitete, aber oft archaisch wirkende Meisterpartitur. Und wenn gegen Ende die genialste Halleluja-Vertonung nach Händel mit magyarischem Rhythmus aufwallt und in jedem Takt unter die Haut geht, dann kann man die Gestaltungskraft Schmidts, aber ebenso den Volleinsatz aller Beteiligten und die wahre Hingabe der Dirigentin nur restlos bewundern. Ein überzeugendes Plädoyer für einen großen, keinem "Mainstream" verpflichteten und immer noch unterschätzten Komponisten, dem die Zeitläufe im mancherlei Hinsicht übel mitgespielt haben. Zwei ambitionierte Chöre aus Ungarn, der Talentum Chor Budapest und der Vass Lajos Chor, standen für einen Part zur Verfügung, der gleichsam die Besteigung der Eiger-Nordwand der Chorliteratur darstellt. Das braucht oft schon ziemliche Kraftanstrengungen und im Detail passieren gottlob wieder aufgefangene Fehltritte. Insgesamt war der Schlussjubel samt Standing Ovations auch für das Chorkollektiv höchst verdient; Agnes Gerenday und Csaba Somos haben profund einstudiert und alle gefährlich hohen Klippen bravourös gemeistert. Sehr seriös besetzt waren Orgelpult (Raminta Skurulskaite) und das Solistenquartett mit Birgit Heindler, Monika Waeckerle, Sebastian Fuchsberger und Werner Bind, der mit etwas fahlem, aber originellem und mächtigem Bass als "Stimme des Herrn" am Anfang und am Ende der Apokalypse einen der Sängern akustische Vorteile bietenden Balkone vor dem Altarraum betreten durfte. Am anderen Balkon befand sich Bernhard Berchtold als Evangelist, ein wahrer Hohepriester des Gesangs und eine auch optisch starke Persönlichkeit. Die lange lyrisch-dramatische Partie macht ihm keine hörbaren Schwierigkeiten. Mit leicht geführter, an exponierten Stellen kraftvoll fokussierter, balsamisch weich timbrierter und in allen Lagen ansprechender Tenorstimme, die in den letzten Jahren an Volumen zugelegt hat, mit absoluter Wortdeutlichkeit und nachtwandlerisch sicherer Intonation gelingt es ihm, an große Vorbilder von Patzak bis Schreier auf gleichem Niveau anzuschließen und dabei eigene Farbe und eigene, verinnerlichte Ausdruckskraft einzubringen. Eine festspielwürdige Leistung!
518 Ardelao 2015-08-12 16:13:03 [Válasz erre: 516 Helena 2015-08-11 22:44:03]
[url] https://www.youtube.com/watch?v=EZZgS2uf6ok; Franz Schmidt: Das Buch mit 7 Siegeln - 1st organ interlude [/url]
[url] https://www.youtube.com/watch?v=EZZgS2uf6ok; Franz Schmidt: Das Buch mit 7 Siegeln - 1st organ interlude [/url]
517 smaragd 2015-08-12 06:28:29 [Válasz erre: 516 Helena 2015-08-11 22:44:03]
Tisztelt Helena, kedves fórumtárs! Megjelenésed és beszámolód örömmel töltött el. Nagyszerű, hogy részletesen ismertetted a magyar kórusok ausztriai fellépéseit is. A miskolci előadásról rögtön az elején, már a 9.bejegyzésben Ardelao hírt adott. Későbbi bejegyzésekben is írtunk róla. Annak is örülök, hogy a 3 hónappal ezelőtt indított Franz Schmidt fórumot meglelted, Radegundis fórumtársunk mellett Te vagy az, aki a kolosszális zeneszerző tiszteletére és emlékére nyitott fórumba írtál először a Café Momus oldalán. Lassan, de láthatóan és főleg hallhatóan újra ismertté válik Franz Schmidt neve és zenéje, ennek szellemében szeretettel várom további bejegyzéseidet és a mostanit köszönöm. Minden említett zenésznek utólag is szívből gratulálok a nagyszerű előadásokhoz!
Tisztelt Helena, kedves fórumtárs! Megjelenésed és beszámolód örömmel töltött el. Nagyszerű, hogy részletesen ismertetted a magyar kórusok ausztriai fellépéseit is. A miskolci előadásról rögtön az elején, már a 9.bejegyzésben Ardelao hírt adott. Későbbi bejegyzésekben is írtunk róla. Annak is örülök, hogy a 3 hónappal ezelőtt indított Franz Schmidt fórumot meglelted, Radegundis fórumtársunk mellett Te vagy az, aki a kolosszális zeneszerző tiszteletére és emlékére nyitott fórumba írtál először a Café Momus oldalán. Lassan, de láthatóan és főleg hallhatóan újra ismertté válik Franz Schmidt neve és zenéje, ennek szellemében szeretettel várom további bejegyzéseidet és a mostanit köszönöm. Minden említett zenésznek utólag is szívből gratulálok a nagyszerű előadásokhoz!
516 Helena 2015-08-11 22:44:03
Tisztelt Fórumtársak! Nagy örömmel vettem észre a Franz Schmidt topicot. Nem tudom, ismert-e, hogy két magyar énekkar, a Budapesti Ifjúsági Kórus és a Vasas Művészegyüttes Alapítvány Vass Lajos Kórusa 2008. október 20-án és 21-én közreműködött a Junge Philharmonie Salzburg fennállásának 10. évfordulója alkalmából rendezett hangversenyeken Salzburgban és Linzben, amelyeken Franz Schmidt: Das Buch mit 7 Siegeln (A hét pecsétes könyv) c. oratóriumát mutatták be egy zseniális fiatal karmesternő, Elisabeth Fuchs vezényletével. Ez a mű 2009-ben a Miskolci Operafesztiválon is megszólalt Kovács László karmester úr vezényletével és rendkívül nagy sikert aratott. A zenekar honlapján az alábbi bevezető szerepelt: "A levegőben már benne lehetett az utolsó idők hangulata (személyes vonatkozásban is), amikor Schmidt, akit nagyon megviselt a betegsége, 1935-ben saját szövegkönyve alapján nekilátott e hatalmas anyag megzenésítésének. A művet 1937. február 23-án fejezte be. Franz Schmidt a zeneszerzés és a hangszerelés művészetének legmagasabb fokán tárja a hallgató elé a hét pecsét borzalmait és csodáit. Eközben tudatosan szem előtt tartotta a zenei tradíciókat: egyaránt merít Bach passióiból, Haydn oratóriumaiból és a 19. századi nagy Requiem-feldolgozásokból. Schmidt oratóriuma a zengő diatónia és a szinte a fájdalomküszöböt súroló kromatika ellentétével él, hogy szemléletesen ábrázolja a mű központi gondolatát, a jó harcát a gonosz ellen. „A hét pecsétes könyv”-nek 1938. június 15-én, Bécsben tartott ősbemutatója nagy tetszést aratott. A mű rendkívül nehéz volta is közrejátszhatott abban, hogy hosszú ideig nem adták újra elő. A darab csak az utóbbi években éli reneszánszát, amelyet az előadások és felvételek nagy száma is tükröz".
Tisztelt Fórumtársak! Nagy örömmel vettem észre a Franz Schmidt topicot. Nem tudom, ismert-e, hogy két magyar énekkar, a Budapesti Ifjúsági Kórus és a Vasas Művészegyüttes Alapítvány Vass Lajos Kórusa 2008. október 20-án és 21-én közreműködött a Junge Philharmonie Salzburg fennállásának 10. évfordulója alkalmából rendezett hangversenyeken Salzburgban és Linzben, amelyeken Franz Schmidt: Das Buch mit 7 Siegeln (A hét pecsétes könyv) c. oratóriumát mutatták be egy zseniális fiatal karmesternő, Elisabeth Fuchs vezényletével. Ez a mű 2009-ben a Miskolci Operafesztiválon is megszólalt Kovács László karmester úr vezényletével és rendkívül nagy sikert aratott. A zenekar honlapján az alábbi bevezető szerepelt: "A levegőben már benne lehetett az utolsó idők hangulata (személyes vonatkozásban is), amikor Schmidt, akit nagyon megviselt a betegsége, 1935-ben saját szövegkönyve alapján nekilátott e hatalmas anyag megzenésítésének. A művet 1937. február 23-án fejezte be. Franz Schmidt a zeneszerzés és a hangszerelés művészetének legmagasabb fokán tárja a hallgató elé a hét pecsét borzalmait és csodáit. Eközben tudatosan szem előtt tartotta a zenei tradíciókat: egyaránt merít Bach passióiból, Haydn oratóriumaiból és a 19. századi nagy Requiem-feldolgozásokból. Schmidt oratóriuma a zengő diatónia és a szinte a fájdalomküszöböt súroló kromatika ellentétével él, hogy szemléletesen ábrázolja a mű központi gondolatát, a jó harcát a gonosz ellen. „A hét pecsétes könyv”-nek 1938. június 15-én, Bécsben tartott ősbemutatója nagy tetszést aratott. A mű rendkívül nehéz volta is közrejátszhatott abban, hogy hosszú ideig nem adták újra elő. A darab csak az utóbbi években éli reneszánszát, amelyet az előadások és felvételek nagy száma is tükröz".
515 smaragd 2015-08-11 19:33:46 [Válasz erre: 514 smaragd 2015-08-11 19:32:27]
Korábban már hírt adtunk erről a rendezvénysorozatról, itt találhatók a részletek.
Korábban már hírt adtunk erről a rendezvénysorozatról, itt találhatók a részletek.
514 smaragd 2015-08-11 19:32:27
[url]http://www.perchtoldsdorf.at/content/view/338/73/#inhalt;Orgelfest 2015[/url]
[url]http://www.perchtoldsdorf.at/content/view/338/73/#inhalt;Orgelfest 2015[/url]
513 Ardelao 2015-08-11 17:41:42
[url] http://www.komponisten.at/cd_buecher/schmidt_cd.htm; CD-Aufnahmen mit Werken des Komponisten Franz Schmidt [/url]
[url] http://www.komponisten.at/cd_buecher/schmidt_cd.htm; CD-Aufnahmen mit Werken des Komponisten Franz Schmidt [/url]
512 Ardelao 2015-08-10 21:22:51
[url] http://stampwants-stamps.bidstart.com/100-Gt-Franz-Schmidt-Komponist-Oper-Notre-Dame-4010-L-/35964304/a.html; 100.Gt. Franz Schmidt, Komponist, [/url]
[url] http://stampwants-stamps.bidstart.com/100-Gt-Franz-Schmidt-Komponist-Oper-Notre-Dame-4010-L-/35964304/a.html; 100.Gt. Franz Schmidt, Komponist, [/url]
511 smaragd 2015-08-10 17:25:35 [Válasz erre: 507 smaragd 2015-08-08 20:21:51]
2. Abonnementkonzert 22. November 1953 Wien, Österreich Musikverein, Grosser Saal Dirigent Hans Knappertsbusch Werke von Wolfgang Amadeus Mozart, Franz Schmidt Franz Schmidt Symphonie Nr. 2 in Es-Dur
2. Abonnementkonzert 22. November 1953 Wien, Österreich Musikverein, Grosser Saal Dirigent Hans Knappertsbusch Werke von Wolfgang Amadeus Mozart, Franz Schmidt Franz Schmidt Symphonie Nr. 2 in Es-Dur
510 smaragd 2015-08-10 14:12:29 [Válasz erre: 507 smaragd 2015-08-08 20:21:51]
2. Abonnementkonzert 21. November 1953 Wien, Österreich Musikverein, Grosser Saal Dirigent Hans Knappertsbusch Werke von Wolfgang Amadeus Mozart, Franz Schmidt Franz Schmidt Symphonie Nr. 2 in Es-Dur
2. Abonnementkonzert 21. November 1953 Wien, Österreich Musikverein, Grosser Saal Dirigent Hans Knappertsbusch Werke von Wolfgang Amadeus Mozart, Franz Schmidt Franz Schmidt Symphonie Nr. 2 in Es-Dur
509 smaragd 2015-08-09 15:39:16 [Válasz erre: 507 smaragd 2015-08-08 20:21:51]
Rot-Weiss-Rot Rundfunk Konzert 14. Februar 1953 Wien, Österreich Musikverein, Grosser Saal Dirigent Hans Swarowsky Werke von Franz Schmidt, Ludwig van Beethoven Franz Schmidt Chaconne in Cis-Moll
Rot-Weiss-Rot Rundfunk Konzert 14. Februar 1953 Wien, Österreich Musikverein, Grosser Saal Dirigent Hans Swarowsky Werke von Franz Schmidt, Ludwig van Beethoven Franz Schmidt Chaconne in Cis-Moll
508 Ardelao 2015-08-08 22:21:51
[url] https://www.youtube.com/watch?v=uZ2uv_cp_XA; Franz Schmidt - Piano Quintet No.2 in B-flat major (1932) [/url] Piano Quintet No.2 in B-flat major (1932) (for the left hand)
[url] https://www.youtube.com/watch?v=uZ2uv_cp_XA; Franz Schmidt - Piano Quintet No.2 in B-flat major (1932) [/url] Piano Quintet No.2 in B-flat major (1932) (for the left hand)
507 smaragd 2015-08-08 20:21:51
Az alábbiakban a 2015. évi Franz Schmidt-művek előadásainak helyét, időpontját, programját ismertettem. Most visszatérek a Bécsi Filharmonikusok honlapjára - wienerphilharmoniker.at - és folytatom az archív adatbankjuk szerinti koncertek felsorolását. A Franz Schmidt fórum korábbi bejegyzéseinél megtaláljuk azokat a koncerteket (Wiener Philharmoniker), amelyeket a zeneszerző életében, majd halála után 1951-ig adtak elő. Ezt követően - rövid kihagyás után - 1953-ban játszották újra műveit.
Az alábbiakban a 2015. évi Franz Schmidt-művek előadásainak helyét, időpontját, programját ismertettem. Most visszatérek a Bécsi Filharmonikusok honlapjára - wienerphilharmoniker.at - és folytatom az archív adatbankjuk szerinti koncertek felsorolását. A Franz Schmidt fórum korábbi bejegyzéseinél megtaláljuk azokat a koncerteket (Wiener Philharmoniker), amelyeket a zeneszerző életében, majd halála után 1951-ig adtak elő. Ezt követően - rövid kihagyás után - 1953-ban játszották újra műveit.
506 smaragd 2015-08-08 08:56:49 [Válasz erre: 499 smaragd 2015-08-07 12:11:55]
[url]http://www.wienerphilharmoniker.at/konzerte/konzertdetail/event-id/%209444;20.Sept.2015Wiener KonzerthausFranzSchmidt:SymphonieNr.2[/url]
[url]http://www.wienerphilharmoniker.at/konzerte/konzertdetail/event-id/%209444;20.Sept.2015Wiener KonzerthausFranzSchmidt:SymphonieNr.2[/url]
505 smaragd 2015-08-07 16:37:42 [Válasz erre: 504 Ardelao 2015-08-07 15:21:43]
Örülök ennek a linknek, sikerült az emlékérmet önmagában is, a orgelwettbewerb.at honlaptól függetlenül is megjeleníteni... :-)
Örülök ennek a linknek, sikerült az emlékérmet önmagában is, a orgelwettbewerb.at honlaptól függetlenül is megjeleníteni... :-)
504 Ardelao 2015-08-07 15:21:43 [Válasz erre: 503 Ardelao 2015-08-07 14:37:15]
[url] http://www.orgelwettbewerb.at/Franz-Schmidt-Orgelwettbewerb//Wettbewerb_2014_1_files/Madaillie.png; Franz-Schmidt Madaillie [/url]
[url] http://www.orgelwettbewerb.at/Franz-Schmidt-Orgelwettbewerb//Wettbewerb_2014_1_files/Madaillie.png; Franz-Schmidt Madaillie [/url]
503 Ardelao 2015-08-07 14:37:15
[url] http://www.orgelwettbewerb.at/Franz-Schmidt Orgelwettbewerb//Wettbewerb_2014_1_files/Madaillie.png; Franz Schmidt Medaille [/url]
[url] http://www.orgelwettbewerb.at/Franz-Schmidt Orgelwettbewerb//Wettbewerb_2014_1_files/Madaillie.png; Franz Schmidt Medaille [/url]
502 smaragd 2015-08-07 12:33:16
Alexander Wunderer visszaemlékezése -bachgemeinde.at (ford.smaragd)- idézze most elénk Franz Schmidt személyét! Részlet: ...Schmidt volt az,aki az én kompozíciós képességemet teljesen elnyomta. Fiatal koromban írtam egy és mást, és ha állandó tevékenységem lett volna, talán valami használható is lett volna közte. Amikor az ő kiemelkedő képességeit és rendkívüli tehetségét felismertem, az én kis növényem megégett a Nap alatt és csak akkor, amikor letűnt, írtam néhány zenét. Így volt, nem fáj, hogy kis tehetségemet az ő nagyét szemlélve feladtam,mert amit láttam az túl szép volt, hogy lehetséges munkáimat sajnáltam volna."
Alexander Wunderer visszaemlékezése -bachgemeinde.at (ford.smaragd)- idézze most elénk Franz Schmidt személyét! Részlet: ...Schmidt volt az,aki az én kompozíciós képességemet teljesen elnyomta. Fiatal koromban írtam egy és mást, és ha állandó tevékenységem lett volna, talán valami használható is lett volna közte. Amikor az ő kiemelkedő képességeit és rendkívüli tehetségét felismertem, az én kis növényem megégett a Nap alatt és csak akkor, amikor letűnt, írtam néhány zenét. Így volt, nem fáj, hogy kis tehetségemet az ő nagyét szemlélve feladtam,mert amit láttam az túl szép volt, hogy lehetséges munkáimat sajnáltam volna."
501 smaragd 2015-08-07 12:20:24
[url]http://www.wienerphilharmoniker.at/konzerte/konzertdetail?event-id=9436;21.Sept.2015BrucknerfestLinz[/url]
[url]http://www.wienerphilharmoniker.at/konzerte/konzertdetail?event-id=9436;21.Sept.2015BrucknerfestLinz[/url]
500 smaragd 2015-08-07 12:16:20
Nagy nap ez a Franz Schmidt fórum történetében, elérkeztünk egy szép nagy bejegyzési számhoz - kisebb eltérésektől eltekintve - eddig majdnem 500 értékes anyagot adtunk közre. Külön köszönöm Ardelao zenebaráti együttműködését, és a többi fórumtársamét is!
Nagy nap ez a Franz Schmidt fórum történetében, elérkeztünk egy szép nagy bejegyzési számhoz - kisebb eltérésektől eltekintve - eddig majdnem 500 értékes anyagot adtunk közre. Külön köszönöm Ardelao zenebaráti együttműködését, és a többi fórumtársamét is!
499 smaragd 2015-08-07 12:11:55
[url]http://wienerphilharmoniker.at/konzerte/konzertdetail?-event-id=9444;20.Sept.2015WienerKonzerthaus[/url]
[url]http://wienerphilharmoniker.at/konzerte/konzertdetail?-event-id=9444;20.Sept.2015WienerKonzerthaus[/url]
498 smaragd 2015-08-07 12:06:48
[url]http://www.wienerphilharmoniker.at/konzerte/konzertdetail?event-id=9437;10.September2015London[/url]
[url]http://www.wienerphilharmoniker.at/konzerte/konzertdetail?event-id=9437;10.September2015London[/url]
497 smaragd 2015-08-07 12:01:14
A 2015. évi Franz Schmidt előadásokat a korábbi 480, 322, 219, 172 bejegyzésekben már felsoroltuk, ezek most augusztusban kerülnek megrendezésre. A következőkben a Wiener Philharmoniker ez évi Franz Schmidt koncertjeit jegyzem be.
A 2015. évi Franz Schmidt előadásokat a korábbi 480, 322, 219, 172 bejegyzésekben már felsoroltuk, ezek most augusztusban kerülnek megrendezésre. A következőkben a Wiener Philharmoniker ez évi Franz Schmidt koncertjeit jegyzem be.
496 smaragd 2015-08-07 11:55:23 [Válasz erre: 495 Ardelao 2015-08-06 15:21:28]
Hahó! Hogy csináljuk? Még 5 bejegyzés van a nagy jubileumig, beírjunk 10ig -3. hónap- napi 1-2t, vagy ne várjunk addig? Nekem van elég anyagom, biztos neked is, mit gondolsz?
Hahó! Hogy csináljuk? Még 5 bejegyzés van a nagy jubileumig, beírjunk 10ig -3. hónap- napi 1-2t, vagy ne várjunk addig? Nekem van elég anyagom, biztos neked is, mit gondolsz?
495 Ardelao 2015-08-06 15:21:28
[url] http://www.arkivmusic.com/classical/album.jsp?album_id=42640; Schmidt: Quintette No 1 & 2 / Keuschnig, Ottensamer, Et Al [/url]
[url] http://www.arkivmusic.com/classical/album.jsp?album_id=42640; Schmidt: Quintette No 1 & 2 / Keuschnig, Ottensamer, Et Al [/url]
494 Ardelao 2015-08-06 14:22:33
[url] http://www.arkivmusic.com/classical/Drilldown;jsessionid=6279C8A7231E5F99899972E1AB110B8B?name_id1=10823&name_role1=1&bcorder=1&comp_id=567497; Franz Schmidt: Works For Piano Left Hand & Orchestra [/url]
[url] http://www.arkivmusic.com/classical/Drilldown;jsessionid=6279C8A7231E5F99899972E1AB110B8B?name_id1=10823&name_role1=1&bcorder=1&comp_id=567497; Franz Schmidt: Works For Piano Left Hand & Orchestra [/url]
493 Ardelao 2015-08-06 14:14:00
[url] http://www.arkivmusic.com/classical/Drilldown;jsessionid=6279C8A7231E5F99899972E1AB110B8B?name_id1=10823&name_role1=1&bcorder=1&comp_id=12927; Schmidt: The String Quartets / Franz Schubert Quartett Wien [/url]
[url] http://www.arkivmusic.com/classical/Drilldown;jsessionid=6279C8A7231E5F99899972E1AB110B8B?name_id1=10823&name_role1=1&bcorder=1&comp_id=12927; Schmidt: The String Quartets / Franz Schubert Quartett Wien [/url]
492 smaragd 2015-08-06 06:25:17 [Válasz erre: 482 smaragd 2015-08-04 15:13:04]
Hans Knappertbusch vezényletével a "Variationen über ein Husarenlied" a 23. bejegyzésnél meghallgatható.
Hans Knappertbusch vezényletével a "Variationen über ein Husarenlied" a 23. bejegyzésnél meghallgatható.
491 smaragd 2015-08-06 05:19:33 [Válasz erre: 382 smaragd 2015-07-13 03:39:52]
Konzert in Münster 27. Oktober 1951 Halle Münsterland Dirigent Anton Lippe Programm Franz Schmidt: Das Buch mit sieben Siegeln
Konzert in Münster 27. Oktober 1951 Halle Münsterland Dirigent Anton Lippe Programm Franz Schmidt: Das Buch mit sieben Siegeln
490 smaragd 2015-08-06 05:17:14 [Válasz erre: 382 smaragd 2015-07-13 03:39:52]
Konzert in Essen 25. Oktober 1951 Stadthalle Essen Dirigent Anton Lippe Programm Franz Schmidt: Das Buch mit sieben Siegeln
Konzert in Essen 25. Oktober 1951 Stadthalle Essen Dirigent Anton Lippe Programm Franz Schmidt: Das Buch mit sieben Siegeln
489 smaragd 2015-08-06 05:14:40 [Válasz erre: 382 smaragd 2015-07-13 03:39:52]
Konzert in Bielefeld 24. Oktober 1951 Oetker-Halle Dirigent Anton Lippe Tenor Julius Patzak Bass Otto Wiener Tenor Erich Majkut Sopran Friedel Riegler Orgel Franz Illenberger Alt Dagmar Hermann Chor Grazer Domchor Programm Franz Schmidt: Das Buch mit sieben Siegeln. Aus der Offenbarung d. Johannes Oratorium
Konzert in Bielefeld 24. Oktober 1951 Oetker-Halle Dirigent Anton Lippe Tenor Julius Patzak Bass Otto Wiener Tenor Erich Majkut Sopran Friedel Riegler Orgel Franz Illenberger Alt Dagmar Hermann Chor Grazer Domchor Programm Franz Schmidt: Das Buch mit sieben Siegeln. Aus der Offenbarung d. Johannes Oratorium
488 Ardelao 2015-08-05 18:18:13
[url] http://www.ars-produktion.de/Franz_SchmidtGesamtwerk_f_r_OrgelVol1/topic/SACDs/shop_art_id/112/tpl/shop_article_detail; "Franz Schmidt: Gesamtwerk für Orgel, Vol. 1" [/url]
[url] http://www.ars-produktion.de/Franz_SchmidtGesamtwerk_f_r_OrgelVol1/topic/SACDs/shop_art_id/112/tpl/shop_article_detail; "Franz Schmidt: Gesamtwerk für Orgel, Vol. 1" [/url]
487 Ardelao 2015-08-05 13:01:39 [Válasz erre: 483 Ardelao 2015-08-04 21:59:40]
Michael Halász (*1938.május 21. Kolozsvár) romániai-magyar karmester. 1975-óta Frankfurtban él. 1991-óta, állandó karmestere a Bécsi Állami Operaháznak. Számos felvételt készített a NAXOS (és Marco Polo) lemezcégekkel.
Michael Halász (*1938.május 21. Kolozsvár) romániai-magyar karmester. 1975-óta Frankfurtban él. 1991-óta, állandó karmestere a Bécsi Állami Operaháznak. Számos felvételt készített a NAXOS (és Marco Polo) lemezcégekkel.
486 smaragd 2015-08-05 11:23:12 [Válasz erre: 382 smaragd 2015-07-13 03:39:52]
7. Abonnementkonzert 29. April 1951 Wien, Österreich Musikverein, Grosser Saal Dirigent Hans Knappertsbusch Werke von Hans Pflitzner, Franz Schmidt, Anton Bruckner Franz Schmidt Variationen über ein Husarenlied
7. Abonnementkonzert 29. April 1951 Wien, Österreich Musikverein, Grosser Saal Dirigent Hans Knappertsbusch Werke von Hans Pflitzner, Franz Schmidt, Anton Bruckner Franz Schmidt Variationen über ein Husarenlied
485 Ardelao 2015-08-04 22:16:46
[url] http://www.viennatouristguide.at/Friedhoefe/Zentralfriedhof/Index_32C_Bild/32C_schmidt_16.htm; Dr., Prof. Franz Schmidt [/url]
[url] http://www.viennatouristguide.at/Friedhoefe/Zentralfriedhof/Index_32C_Bild/32C_schmidt_16.htm; Dr., Prof. Franz Schmidt [/url]
484 Ardelao 2015-08-04 22:03:06 [Válasz erre: 483 Ardelao 2015-08-04 21:59:40]
Franz Schmidt - Sinfonie Nr. 1 / Introduction, Intermezzo and Carnival Music of the Opera Notre Dame Michael Halasz (Künstler), Budapest So (Künstler), Bus (Künstler), & 1 mehr Format: Audio CD Geben Sie die erste Bewertung für diesen Artikel ab
Franz Schmidt - Sinfonie Nr. 1 / Introduction, Intermezzo and Carnival Music of the Opera Notre Dame Michael Halasz (Künstler), Budapest So (Künstler), Bus (Künstler), & 1 mehr Format: Audio CD Geben Sie die erste Bewertung für diesen Artikel ab
483 Ardelao 2015-08-04 21:59:40
[url] http://www.amazon.de/Franz-Schmidt-Sinfonie-Introduction-Intermezzo/dp/B000024OTR/ref=sr_1_3?s=music&ie=UTF8&qid=1438717965&sr=1-3&keywords=Franz+Schmidt+Notre+Dame+%28Intermezzo%29; Franz Schmidt - Sinfonie Nr.1 [/url]
[url] http://www.amazon.de/Franz-Schmidt-Sinfonie-Introduction-Intermezzo/dp/B000024OTR/ref=sr_1_3?s=music&ie=UTF8&qid=1438717965&sr=1-3&keywords=Franz+Schmidt+Notre+Dame+%28Intermezzo%29; Franz Schmidt - Sinfonie Nr.1 [/url]
482 smaragd 2015-08-04 15:13:04 [Válasz erre: 382 smaragd 2015-07-13 03:39:52]
7. Abonnementkonzert 28.April 1951 Wien, Österreich Musikverein,Grosser Saal Dirigent Hans Knappertsbusch Werke von Hans Pfitzner, Franz Schmidt, Anton Bruckner Franz Schmidt Variationen über ein Husarenlied
7. Abonnementkonzert 28.April 1951 Wien, Österreich Musikverein,Grosser Saal Dirigent Hans Knappertsbusch Werke von Hans Pfitzner, Franz Schmidt, Anton Bruckner Franz Schmidt Variationen über ein Husarenlied
481 Ardelao 2015-08-03 23:36:11
[url] http://www.jstor.org/stable/742372?seq=1#page_scan_tab_contents; Franz Schmidt (1874-1939) and Dohnányi Ernő (1877-1960): A Study in Austro-Hungarian Alternatives [/url] Peter Laki
[url] http://www.jstor.org/stable/742372?seq=1#page_scan_tab_contents; Franz Schmidt (1874-1939) and Dohnányi Ernő (1877-1960): A Study in Austro-Hungarian Alternatives [/url] Peter Laki
480 smaragd 2015-08-03 14:48:53
[url]http://www.brucknerhaus.at/www1/de/detail.php?id=7989;Brucknerfest 2015.szeptember 21. Franz Schmidt Symphonie Nr.2 Es-Dur[/url]
[url]http://www.brucknerhaus.at/www1/de/detail.php?id=7989;Brucknerfest 2015.szeptember 21. Franz Schmidt Symphonie Nr.2 Es-Dur[/url]
479 smaragd 2015-08-03 14:43:18 [Válasz erre: 478 Ardelao 2015-08-02 22:13:19]
Újabb kincs, gratulálok és örömmel tanulmányozom!
Újabb kincs, gratulálok és örömmel tanulmányozom!
478 Ardelao 2015-08-02 22:13:19 [Válasz erre: 476 Ardelao 2015-08-02 22:01:16]
A teljes partitúra. F.Schmidt operájának Notre Dame) zenei anyaga 194.oldalon keresztül követhető, illetve letölthető.
A teljes partitúra. F.Schmidt operájának Notre Dame) zenei anyaga 194.oldalon keresztül követhető, illetve letölthető.
476 Ardelao 2015-08-02 22:01:16
[url] https://musopen.org/composer/franz-schmidt/; Notre Dame [/url] Most Popular Sheet Music
[url] https://musopen.org/composer/franz-schmidt/; Notre Dame [/url] Most Popular Sheet Music
475 smaragd 2015-08-01 18:58:02 [Válasz erre: 471 Ardelao 2015-07-30 22:42:01]
Itt látható a cd borítója, amelyről a 405. bejegyzésben írtam és sok más érdekesség is olvasható. A "Franz Schmidt" festmény/Archiv Wiener Philharmoniker, Wien, H. Kamper munkája.
Itt látható a cd borítója, amelyről a 405. bejegyzésben írtam és sok más érdekesség is olvasható. A "Franz Schmidt" festmény/Archiv Wiener Philharmoniker, Wien, H. Kamper munkája.
474 smaragd 2015-08-01 18:51:10 [Válasz erre: 471 Ardelao 2015-07-30 22:42:01]
Paul Wittgenstein (kammermusikkammer.blogspot.hu/2008/12franz_schmidt_1874) ford.smaragd Paul Wittgenstein (1887-1961) az ismert filozófus, Ludwig Wittgenstein bátyja, 1913. június 26-án mutatkozott be zongoraművészként a bécsi Musikvereinben, jobb karját röviddel a háború kezdete után veszítette el. Karrierjét zavartalanul folytatta és saját maga hangszerelte át kizárólag bal kézre Beethoven, Brahms,Chopin, Grieg, Haydn,Mendelssohn-Bartholdy, Meyerbeer, Mozart, Puccini, Schubert, Schumann és Wagner műveit. A "Habsburg Monarchia Krupps fiaként" rendelkezett azokkal az eszközökkel, amelyekkel a legnevesebb kortárs muzsikusoknak megrendeléseket adhatott - többek között Britten, Hindemith,Korngold, Prokofjev, Ravel és Strauss - zongoraversenyeket és kamarazenét íratott magának. Franz Schmidt mindkét Quintettje (G-dur, 1926 és B-dur,1932) is Paul Wittgenstein megbízásából komponált művek.
Paul Wittgenstein (kammermusikkammer.blogspot.hu/2008/12franz_schmidt_1874) ford.smaragd Paul Wittgenstein (1887-1961) az ismert filozófus, Ludwig Wittgenstein bátyja, 1913. június 26-án mutatkozott be zongoraművészként a bécsi Musikvereinben, jobb karját röviddel a háború kezdete után veszítette el. Karrierjét zavartalanul folytatta és saját maga hangszerelte át kizárólag bal kézre Beethoven, Brahms,Chopin, Grieg, Haydn,Mendelssohn-Bartholdy, Meyerbeer, Mozart, Puccini, Schubert, Schumann és Wagner műveit. A "Habsburg Monarchia Krupps fiaként" rendelkezett azokkal az eszközökkel, amelyekkel a legnevesebb kortárs muzsikusoknak megrendeléseket adhatott - többek között Britten, Hindemith,Korngold, Prokofjev, Ravel és Strauss - zongoraversenyeket és kamarazenét íratott magának. Franz Schmidt mindkét Quintettje (G-dur, 1926 és B-dur,1932) is Paul Wittgenstein megbízásából komponált művek.
473 Ardelao 2015-07-31 23:02:37
[url] http://www.musicalpointers.co.uk/reviews/cddvd/FSchmidt.htm; Franz Schmidt [/url] MUSICAL POINTERS
[url] http://www.musicalpointers.co.uk/reviews/cddvd/FSchmidt.htm; Franz Schmidt [/url] MUSICAL POINTERS
472 smaragd 2015-07-31 17:24:44 [Válasz erre: 465 Ardelao 2015-07-28 17:21:12]
Szívszorítóan szép ez a három rövid kis mű! Talán megtudjuk a dalok címét is, ha valamelyik fórumtársunk vagy olvasónk felismeri ezeket a régi dallamokat és bejegyzi ide, vagy elküldi nekem a privát levelezésbe. Fájlalom, hogy nem ismerem őket, lehet, hogy olyan felvidéki motívumok, amelyeket az akkori magyarok mind ismertek még, talán Franz Schmidt közvetlen környezetének jellegzetes dallamai. Norbert Tschulik: Franz Schmidt c. könyvének műjegyzékében a kamarazenei darabok között találjuk, 1897-ben, 23 évesen komponálta a fiatal zeneszerző. Címe: Három (ill. négy) kis fantáziadarab magyar nemzeti melódiák után violoncellora és zongorára (ford. smaragd) Előadja: Nancy Green violoncello Frederick Moyer zongora A felvétel 1993. július19-21. között készült. Számtalanszor meghallgattam ...:-)
Szívszorítóan szép ez a három rövid kis mű! Talán megtudjuk a dalok címét is, ha valamelyik fórumtársunk vagy olvasónk felismeri ezeket a régi dallamokat és bejegyzi ide, vagy elküldi nekem a privát levelezésbe. Fájlalom, hogy nem ismerem őket, lehet, hogy olyan felvidéki motívumok, amelyeket az akkori magyarok mind ismertek még, talán Franz Schmidt közvetlen környezetének jellegzetes dallamai. Norbert Tschulik: Franz Schmidt c. könyvének műjegyzékében a kamarazenei darabok között találjuk, 1897-ben, 23 évesen komponálta a fiatal zeneszerző. Címe: Három (ill. négy) kis fantáziadarab magyar nemzeti melódiák után violoncellora és zongorára (ford. smaragd) Előadja: Nancy Green violoncello Frederick Moyer zongora A felvétel 1993. július19-21. között készült. Számtalanszor meghallgattam ...:-)
471 Ardelao 2015-07-30 22:42:01
[url] http://kammermusikkammer.blogspot.hu/2008/12/franz-schmidt-1874-1939.html; Franz Schmidt (1874-1939): Klavierquintette für die linke Hand [/url]
[url] http://kammermusikkammer.blogspot.hu/2008/12/franz-schmidt-1874-1939.html; Franz Schmidt (1874-1939): Klavierquintette für die linke Hand [/url]