Bejelentkezés Regisztráció

Belcanto


626 bermuda 2008-07-05 13:12:34 [Válasz erre: 624 Búbánat 2008-07-05 13:03:48]
Nem is tudtam, hogy itt járt:-(( hanem ezt villámgyorsan \"előkapartad\" kedves Búbánat-köszi-teljesen kimaradok mindenből-mióta nem lakom Pesten.-((( Te láttad ezt az előadást?? Ja, most látom, hogy 2ooo-ben volt;-)

625 Speranza 2008-07-05 13:04:23 [Válasz erre: 623 bermuda 2008-07-05 12:57:37]
:-)

624 Búbánat 2008-07-05 13:03:48 [Válasz erre: 620 bermuda 2008-07-05 12:51:13]
Élet és Irodalom (2000/13) Fáy Miklós kritikája A ló távollétében Nem Lucia Aliberti hiányzott a legjobban a hazai operaéletbôl, de ha a Tavaszi Fesztivál alkalmából ôt sikerült ideszervezni, akkor ôt néztük, telt ház elôtt a Lammermoori Luciában, a további fôbb szerepekben a koreai tenorral, Ki-Chun Parkkal, Anatolj Fokanovval és Fried Péterrel. Lucia Alibertire nem lehet ráfogni, hogy nagy csalódást okozott volna: portrélemezén úgy énekel, mint valami Callas-imitátor, aki a nagy példaképnek csak a késôi, némileg rozzant hangi állapotban készült felvételeit hallgatta, és az életben is az derül ki róla, hogy egyszerű hamisítvány. Külsejében is hasonlít, nagy orr, nagy száj, a némileg feszített hangadás is emlékeztet, meg a fojtott mellhangok, de nincs meg benne a dimenzió, a tragédia, a fűtöttség, izgalom, vagy akár csak az a légzéstechnika, a színpadi tagjáték is megpróbál ugyanolyan lenni, de nem tud, mert bizonyos hangok bizonyos mozdulatokkal járnak Alibertinél, folyton ernyedten a szegycsontjához emeli a kezét, a magasságoknál mindig ugyanúgy rázza meg a fejét, és egyáltalán: ha valaki Callasra akar hasonlítani, akkor a legfôbb jellegzetessége mégis az lesz, hogy mennyire nem olyan. A különbség pedig még véletlenül sem az, hogy a másolat mennyivel jobb. Ehhez jött még ez a hazai sajtókampány, néhány idétlen cikk és interjú a lapokban, amelyek közül számomra a fô szám az a kis információ volt, hogy Lucia Alibertirôl Japánban éttermet neveztek el. Meg is nevezték, hogy melyik éttermet, a Ristorante Luciát. Gratulálunk. Ez körülbelül olyan, mintha Bubik István azt mesélné, hogy róla írta Beethoven az István király-nyitányt. Lucia Aliberti mindazonáltal nem valami istencsapás, és minden meglehetôsen idegesítô modorosságán túl is megható, hogy mennyire különbözik a divattól. Ma egy korszerű Lammermoori Lucia megpróbál modern schizofrénnek látszani, és a Callas elôtti belcanto-hagyományhoz kapcsolódva igyekszik hűvös virtuozitásként hallatszani. Aliberti velük szemben olyan formát választott, amit ô maga egyedül akkor is nehezen tudna kitölteni, ha Callas-kaliber lenne, de így, az egy számmal nagyobb ruhában idônként gyanútlanul besétál a nevetségesség aknamezejére, az ôrülési jelenetben ferde nyakkal kóvályog a színpadon, teátrálisan idétlen és idegesítô, mindösszesen pedig gyanús alak, aki a Maria Callas iránti rokonszenvet próbálja beépíteni a maga tapsrendjébe. De még így is vannak pillanatok, amelyek jól hatnak: az elsô jelenetében, a kútnál valami megcsillan a rögeszmés nô (úgy értem, az ábrázolt Lucia) jellemébôl, amitôl az elôadás érdekesebb lesz, mint amikor szép hangú asszonykák fáradtan üldögélnek a színpadon, és remélik, hogy a zene majd elmond mindent helyettük. Az a baj, hogy ezek csak pillanatok, nem áll össze belôlük a jellem, jelenet, ária és elôadás. Pedig a körülmények nem voltak rosszak. A karmester, Nagy Ferenc az árokban azt tehette, amihez a legjobban ért: figyelmesen és hűségesen kísért, zökkenômentesen vezette le a legfurcsább tempóváltásokat. Anatolij Fokanov hozta a formáját, ahogyan Fried Péter is. Az elôbbi esetében ez inkább jó dolog, az utóbbinál inkább elszomorító, hogy micsoda énekes lehetne valaki ilyen hanggal, ha az énektechnikáját végre tökéletesítené. A másik vendégművész, Ki-Chun Park elég ijesztôen kezdett, ritmustalanul indított, és azt a benyomást keltette, hogy koreai nyelven énekli a szerepet, de pillanatokon belül magára talált. Biztos magasságokkal bíró, kimondottan jó tenorhang, nincs nagyon speciális, személyes színezete, de erôs hozzá a technikai alapozás, közben pedig mégis marad az éneklés egészében valami kellemes természetesség. Bárcsak ugródeszkának érezné egy ilyen énekes Budapestet az európai karrierhez. Nem az, de bárcsak. (Donizetti: Lucia di Lammermoor - Erkel Színház, március 24.)

623 bermuda 2008-07-05 12:57:37 [Válasz erre: 621 Speranza 2008-07-05 12:55:25]
Szerintem is.(Bár karcsú-ha már az énekesnők alakja is téma)

622 bermuda 2008-07-05 12:56:21
Visszatéeve a Bellini könyvre S.Zacher Ilona)-a könyvtárban hosszas keresgélés a neten-kideritették, hogy összesen 1 db van a kp.i könyvtár raktárában......ennyit erről:-( Ja, a Vargasos Zaira jó lehet;-)

621 Speranza 2008-07-05 12:55:25 [Válasz erre: 620 bermuda 2008-07-05 12:51:13]
Ha rendeznének egy Callas-manírutánzó versenyt, alighanem megosztott első helyezett lenne Francesca Patanéval... XD

620 bermuda 2008-07-05 12:51:13 [Válasz erre: 619 Búbánat 2008-07-05 12:05:15]
Véleményed szerint Lucia Aliberti milyen énekesnő? A Mezzón néha láttam őt néhány áriával, de bevallom nem igazán tetszett:-(

619 Búbánat 2008-07-05 12:05:15 [Válasz erre: 617 bermuda 2008-06-24 15:01:33]
Mind megvan, de nem mind a Dynamictól... És javarészt, nem CD-n, hanem DVD-n...

618 macskás 2008-06-24 18:32:26 [Válasz erre: 616 Búbánat 2008-06-24 12:23:15]
Azé Horne-t is beletehettek volna!

617 bermuda 2008-06-24 15:01:33 [Válasz erre: 616 Búbánat 2008-06-24 12:23:15]
EZ mind megvan Neked? Irigyellek;-))))

616 Búbánat 2008-06-24 12:23:15
DYNAMIC New release 2008 JULY - AUGUST Vincenzo Bellini (Catania, 1801 – Puteaux, 1835) Complete Operas CDS 552/ 25CDs 1 - ADELSON E SALVINI Dramma semiserio in two acts. Libretto by Andrea Leone Tottola Reconstruction, revision and transcription of the score and the libretto by Domenico De Meo Salvini - Bradley Williams Nelly - Alicia Nafé Lord Adelson- Fabio Previati Bonifacio- Aurio Tomicich Fanny - Lucia Rizzi Orchestra and Chorus of the Teatro Massimo Bellini of Catania Conductor : Andrea Licata Recording: Live Recording, Catania, Teatro Massimo Bellini, September 21-27, 1992 Technical Information: 2 cds Total time: cd 1 - 79’13 ; cd 2 - 63’24 2 - BIANCA E FERNANDO Melodramma in two acts. Libretto by Domenico Gilardoni revisited by Felice Romani Bianca - Young Ok Shin Fernando - Gregory Kunde Carlo - Aurio Tomicich Filippo - Haijing Fu Orchestra and Chorus of the Teatro Massimo Bellini of Catania Conductor : Andrea Licata Recording: Live Recording, Catania, Teatro Massimo Bellini, September 26- October 6, 1992 Technical Information: 2 cds Total time: cd1 - 58’31 - cd 2 76’27 3 - IL PIRATA Melodramma in two acts. Libretto by Felice Romani Imogene - Lucia Aliberti Gualtiero - Stuart Neill Ernesto - Roberto Frontali Itulbo - José Guadalupe Reyes Il solitario - Kelly Anderson Chor und Orchester der Deutschen Oper Berlin Conductor Marcello Viotti Recording: Studio Recording, Jesus-Christus- Kirche, Berlin-Dahlem, July 1994 Technical Information: 2 cds Total Time: cd 1 79’12 – cd 2 65’13 4 - LA STRANIERA Melodramma in two acts. Libretto by Felice Romani Alaide - Renata Scotto Isoletta - Elena Zilio Montolino - Enrico Campi Arturo - Renato Cioni Valdeburgo - Domenico Trimarchi Orchestra and Chorus of the Teatro Massimo of Palermo Conductor: Nino Sanzogno Recording: Live Recording, Palermo, December 10, 1968 Technical Information: 2 cds Total Time: cd 1 63’47 – cd 2 56’33 5 - ZAIRA Tragedia lirica in two acts. Libretto by Felice Romani Zaira - Katia Ricciarelli Orosmane - Simone Alaimo Corasmino - Ramon Vargas Nerestano - Alexandra Papadjakou Lusignano - Luigi Roni Orchestra and Chorus of the Teatro Massimo Bellini of Catania Conductor: Paolo Olmi Recording: Live Recording, Catania, September 1990 Technical Information: 2 cds Total Time: cd 1 77’46 – cd 2 74’59 6 - I CAPULETI E I MONTECCHI Tragedia lirica in two acts. Libretto by Felice Romani Capellio- Federico Sacchi Giulietta- Patrizia Ciofi Romeo - Carlo Polito Tebaldo - Danilo Formaggia Orchestra Internazionale d’Italia Bratislava Chamber Choir Conductor: Luciano Acocella Recording: Live Recording, Martina Franca, August 2005 Technical Information: 2 cds Total Time: cd 1 77’56 – cd 2 51’18 7 - LA SONNAMBULA Melodramma in two acts. Libretto by Felice Romani Amina - Patrizia Ciofi Elvino - Giuseppe Morino Il conte Rodolfo - Giovanni Furlanetto Lisa - Maria Costanza Nocentini Orchestra Internazionale d’Italia Sluk Chamber Choir of Bratislava Conductor: Giuliano Carella Recording: Live Recording, Martina Franca, July 1994 Technical Information: 2 cds Total Time: cd 1 79’14 – cd 2 72’01 8 - NORMA Tragedia lirica in two acts. Libretto by Felice Romani Norma - Dimitra Theodossiou Pollione - Carlo Ventre Adalgisa - Daniela Barcellona Oroveso - Simón Orfila Fondazione Orchestra Regionale delle Marche Coro Lirico Marchigiano “Vincenzo Bellini” Conductor: Paolo Arrivabeni Recording: Live Recording, Macerata, August 2007 Technical Information: 2 cds Total Time: cd 1 78’08 – cd 2 - 77’06 9 - BEATRICE DI TENDA Tragedia lirica in two acts. Libretto by Felice Romani Filippo Maria Visconti Paolo Gavanelli Beatrice di Tenda - Lucia Aliberti Agnese del Maino - Camille Capasso Orombello - Martin Thompson Chor und Orchester der Deutschen Oper Berlin Conductor: Fabio Luisi Recording: Studio Recording, Jesus-Christus- Kirche, Berlin-Dahlem, June 1992 Technical Information: 2 cds Total Time: cd 1 72’57 – cd 2 76’17 10 - I PURITANI Melodramma serio in three parts. Libretto by Carlo Pepoli Elvira - Mariella Devia Lord Arturo Talbo - William Matteuzzi Sir Riccardo Ford - Christopher Robertson Sir Giorgio - Paolo Washington Lord Gualtiero Valton - Franco Federici Orchestra and Chorus of the Teatro Massimo Bellini of Catania Conductor: Richard Bonynge Recording: Live Recording, Catania, September 24- 30, 1989 Technical Information: 2 cds Total Time: cd 1 72’33 – cd 2 77’49 11 - LA SONNAMBULA Melodramma in two acts. Libretto by Felice Romani Amina - Maria Callas Elvino - Cesare Valletti Il conte Rodolfo - Giuseppe Modesti Lisa - Eugenia Ratti Orchestra and Chorus of the Teatro alla Scala of Milan Conductor: Leonard Bernstein Recording: Live Recording, Milan, March 5, 1955 Technical Information: 2 cds Total Time: cd 1 74’58 - cd 2 66’01 12 - NORMA Tragedia lirica in two acts. Libretto by Felice Romani Norma - Montserrat Caballé Pollione - Robleto Merolla Adalgisa - Fiorenza Cossotto Oroveso I- vo Vinco Turin RAI Orchestra and Chorus Conductor: Georges Prêtre Recording: Radio Recording, Turin, 1971 Technical Information: 2 cds Total Time: cd 1 72’00 – cd 2 73’39 Code: CSS 552/ - 25 CDs ( 24 audio cds + 1 cd-rom with the librettos in the original language + one 80 pages booklet with liner notes in five languages) Barcode: 8007144605520 Audio Format: DDD / ADD Notes: ita- engl- fra-ger- spa Recorded in: various theatres Packaging: Box set Size: 14 x 13,5 x 9 cm

615 Sesto 2008-04-16 20:30:40
...nem rossz program (Müsorajánló) - lesz róla kritika? 19:30 : Budapest Nádor-terem Szűcs Márta (ének) és Prunyi Ilona (zongora) DONIZETTI, BELLINI, VERDI operaáriák R.STRAUSS, CHOPIN, LISZT művei

614 Búbánat 2008-03-28 10:13:45 [Válasz erre: 613 y01 2008-03-28 10:07:05]
Ez az: köszönöm.

613 y01 2008-03-28 10:07:05 [Válasz erre: 612 y01 2008-03-28 10:02:46]
[url]http://www.fidelio.hu/magazin.asp?id=13277;Bátori Éva-interjú[/url] Talán most jó lesz.

612 y01 2008-03-28 10:02:46 [Válasz erre: 611 Búbánat 2008-03-26 23:08:34]
[url]http://www.fidelio.hu/nevjegy_k.asp?id=360&p=&cat=ea;Bátori Éva-interjú[/url]

611 Búbánat 2008-03-26 23:08:34
Bátori Éva-interjú a Fidelio-súgó rovatában (nyomtatott füzetben). Ebből idézek: \"... Arra is rájöttem, hibát követtem el, amikor az olyan kuriózumok mellett, mint például Sosztakovics operája, továbbra is énekeltem az olasz repertoárt. Félre kellett volna tennem egy időre, s akkor elővenni megint, amikor a különlegességek nincsenek műsoron, mert egyszerre, egy torokkal mindent nem lehet előadni. Jövőre például szívesen énekelnék megint bel cantót, hiszen nem lesz se Kisvárosi Lady Macbeth, se Jenufa, se Karnyóné.\" (Kérdező partner: Réfi Zsuzsanna) Érdemes elolvasni a teljes cikket,sok érdekeset mond Bátori Éva.

610 frushena 2008-03-25 23:52:55 [Válasz erre: 609 Búbánat 2008-03-25 23:45:40]
És ez után pedig ment a Háború és béke Prokofievtől!

609 Búbánat 2008-03-25 23:45:40
Pompás vígopera Adolphe Adamtól: Le Toréador A Bonynge-os CD után várható a Cascavelle -DVD is, már ahogy lenni szokott: egyelőre a Mezzon látható a háromszemélyes kamara-darab (három felvonásban). Igazi „francia” belcanto! Coraline-t Ghyslaine Raphanel játssza-énekli; az ismert „Hull a fehér pelyhes fehér hó” kezdetű gyermekdalocskát („Ah! Vous dire-je, maman” ) fantasztikus virtuozitással tolmácsolja- Théatre Imperial de Compiegne, 2004 Ma délben ismételte a Mezzo, felvettem, talán még lesz repeta…

608 Búbánat 2008-03-24 13:45:28 [Válasz erre: 607 Búbánat 2008-03-24 13:43:22]
Cecilia Bartoli: \"MARIA\"

607 Búbánat 2008-03-24 13:43:22 [Válasz erre: 593 Búbánat 2008-01-09 09:24:15]
Most jelent meg DVD-n egy szűkebb válogatás a koncertről Maria Malibran születésének 200. évfordulójára 1. DVD: Barcelonai koncert, 2007 Garcia: La figlia dell\'aria, El poeta calculista; Persiani: Ines de Castro; Rossini: Hamupipőke, Otello Bellini: Az alvajáró (Malibran-verzió) Malibran: Betétária (Donizetti: Szerelmi bájital); Mendelssohn: Infelice; Malibran: Rataplan; Hummel: Air á la tirolienne avec variations Orchestra La Scintilla Vezényel: Fischer Ádám 2. DVD: Maria Malibran újrafelfedezése (70 perces dokumentumfilm) DECCA – 2 DVD Video 0743252

606 Sesto 2008-02-23 10:30:49
Streichersonaten u.a. von Academy of St. Martin-in-the-Fields, Neville Marriner, und Gioacchino/+ Rossini (Komponist) von Decca (Universal) (Audio CD - 1995)

605 Búbánat 2008-02-22 14:33:20 [Válasz erre: 604 frushena 2008-01-21 20:19:28]
Talán el kellene látogatnunk Pozsonyba! Nem rég mutatta be a Lucrezia Borgiát a Nemzeti Színház - jó erőkkel a főbb szerepekben...

604 frushena 2008-01-21 20:19:28
[url]http://www.youtube.com/watch?v=SNssdwEAQl4;\"Il segreto per esser felici\"[/url]

603 frushena 2008-01-21 18:28:40
Ami a legjobban tetszik erről az albumról : DONIZETTI : Lucrezia Borgia - \'Il segreto per esser felici\'

602 frushena 2008-01-21 17:30:16
Nos végighallgattam a nap folyamán az árialemezt és arra jutottam, hogy Genaux mennyivel jobb a Farinelli Albumon. Valahogy nekem kevéske ezekben a bel canto darabokban. Nem modom, hogy rosszul énekel, mert egy rendkívüli énekes, remek technikával, de valahogy szerintem mégsem ez az ő terepe!

601 frushena 2008-01-21 08:46:36 [Válasz erre: 599 Búbánat 2008-01-21 08:39:12]
Nemes választás mindegyik operából.

600 Búbánat 2008-01-21 08:39:19
600

599 Búbánat 2008-01-21 08:39:12 [Válasz erre: 597 frushena 2008-01-21 08:25:23]
Ez csodálatos lemez lehet, majd beszerzem én is! Ha lúd, akkor legyen kövér: Bellinivel kiegészülve teljessé válhatott volna a \"triász\"...

598 frushena 2008-01-21 08:25:56 [Válasz erre: 597 frushena 2008-01-21 08:25:23]
I

597 frushena 2008-01-21 08:25:23
[url]http://pixhost.eu/avaxhome/avaxhome/2007-07-15/Vivica_Genaux_O_Bel_Canto_Arias.jpg;VIVCA GENAUX : Bel canto Arias[/url] Rossini - La Cenerentola - Nacqui all\'affanno Rossini - L\'italiana in Algeri - Cruda sorte! amor tiranno! Rossini - L\'italiana in Algeri - Amici, in ogni evento... Pensa alla patria Donizetti - Lucrezia Borgia - Nella fatal di Rimini Donizetti - Lucrezia Borgia - Il segreto per esser felici Donizetti - Alahor in Granata - Popolo, amici Donizetti - Anna Bolena - E sgombro il loco... Un bacio, un bacio ancora Rossini - La donna del lago - Mura felici Rossini - Semiramide - Eccomi alfine in Babilonia... Ah! Quel giorno ancor rammento Rossini - Il Barbiere di Siviglia - Una voce poco fa Ensemble Orchestral de Paris John Nelson

596 Sesto 2008-01-09 12:44:56 [Válasz erre: 594 telramund 2008-01-09 11:43:07]
;-)

595 Búbánat 2008-01-09 12:05:35 [Válasz erre: 594 telramund 2008-01-09 11:43:07]
OK. Akkor megveszem!

594 telramund 2008-01-09 11:43:07 [Válasz erre: 592 Búbánat 2007-11-12 13:39:31]
Igen nagyon jó előadás és Netrebko kiválóan énekel.

593 Búbánat 2008-01-09 09:24:15
A rádió a napokban sugárzott részleteket a lemezről, mely annyira elnyerte a tetszésemet, hogy másnap elmentem a legközelebbi lemezkereskedésbe és megvettem a lemezt. A rádióból a 17 számnak csak a harmadát hallhattuk. Itt az összes track: Cecilia Bartoli: Maria Orchestra La Scintilla/Adam Fischer (Decca 475 9077) 1. Giovanni Pacini: Se un mio desir ... cedi al duol 3:45 2. Giovanni Pacini: Ira del ciel 2:25 3. Giuseppe Persiani: Carigiorni 4:09 4. Felix Mendelssohn Bartholdy: Infelice 12:19 5. Manuel García: Yo que soy contrabandista 2:28 6. Vincenzo Bellini: Ah! Non credea mirarti 4:17 7. Vincenzo Bellini: Ah! Non giunge 3:28 8. Johann Nepomuk Hummel: Airà la tirolienne avec variations 7:27 9. Manuel García: E non lo vedo... son regina 7:05 10. Maria Malibran: Rataplan 2:28 11. Giovanni Pacini: Dopo tante e tante pene 3:20 12. Vincenzo Bellini: O rendetemi la speme 5:19 13. Vincenzo Bellini: Vien, diletto 2:50 14. Jacques Fromental Halévy: Come dolce a me favelli 4:38 15. Lauro Rossi: Scorrete, o lagrime 2:34 16. Maria Malibran: Prendi, per me sei libero 4:18 17. Vincenzo Bellini: Casta diva 6:49 „Bel canto” a javából!

592 Búbánat 2007-11-12 13:39:31
BELLINI, Vincenzo: I Puritani (2DVD) Anna Netrebko * Eduardo Valdes * Maria Zifchak Franco Vassallo * John Relyea Eric Cutler * Valerian Ruminski The Metropolitan Opera Orchestra Patrick Summers Ezt a felvételt ismeri valaki? Érdemes megvenni?

591 frushena 2007-11-03 22:32:14
[url]http://www.opera.co.uk/images/Medieval%20Mayhem%20CDcover.jpg;Opera Rara, exclusive Medieval Mayhem[/url] Ensembles and arias by Donizetti, Rossini, Bellini, Mayr, Winter, Zingarelli, Conti and Weigl, featuring a wealth of international singers including Annick Massis, Bruce Ford, Jennifer Larmore, Pietro Spagnoli, Alastair Miles, Yvonne Kenny and Diana Montague

590 bermuda 2007-10-03 04:56:21 [Válasz erre: 589 Búbánat 2007-10-03 01:21:58]
Nem lehetett otthagyni!! Bűbájos zene- na és KRAUS!!tenorkirály:-)

589 Búbánat 2007-10-03 01:21:58
Az este ezt adta le a rádió: a francia bel cantót legalább annyira szeretem, mint az olaszt... Nem is csalódtam benne!!! Az egyik legelső francia \"grand opera\", ezzel a művével Auber minden díjat besöpört! Nem először hallgatom, de mindig belelkesülök tőle... Daniel François Esprit Auber La Muette de Portici John Aler Thomas Fulton Jean-Philippe Lafont June Anderson Alfredo Kraus Ensemble Choral Jean Laforge Orchestre Philharmonique de Monte-Carlo

588 Búbánat 2007-09-21 10:38:58 [Válasz erre: 587 bermuda 2007-09-21 10:08:42]
Utánanéztem: ha jól számoltam, hat CD jelent meg eddig az operából: 1969, 1970, 1971, 1990, 1994, 2000 években. Ezek közül az első négy \"élő\" - koncertszerű - előadás felvétele; Renata Scottó két teljes felvételen is énekli Alaidét.

587 bermuda 2007-09-21 10:08:42 [Válasz erre: 586 Búbánat 2007-09-21 10:04:31]
Bellini csak szépségeset irhatott:-)

586 Búbánat 2007-09-21 10:04:31
Bellini: La straniera (magyar címe: Az idegen nő) Ez a kétfelvonásos opera a kevésbé ismert Bellini- művek közé tartozik, de nagyon jó! Nekem megvan kazettán, még évekkel ezelőtt a rádióból vettem fel. Most olvasom, hogy 2007. november 3-án Londonban, a Royal Festival Hallban koncertszerű előadásban mutatják be ezt a bel canto-ritkaságot. Szólisták: Patricia Ciofi – Alaide Mark Stone – Il barone di Valderburgo Dario Schmunck – Arturo Enkelejda Shkosa – Isolette Aled Hall – Osburgo Graeme Broadbent – Il Priore degli Spedalieri Roland Wood – Il signore di Montolino Közreműködik: Geoffrey Mitchell Choir, London Philharmonic Orchestra Karmester: David Parry A koncert egyik fő támogatója az Opera Rara, az előadásról CD-felvételt jelentet meg.

585 Sesto 2007-09-03 19:31:15
...s ha Ghena Dimitrova híres növéndéke már Jacobs-nál korábban Vitellia-t és jelenleg Donna Elvira-t énekel, továbbá kiadott egy drámai koloratúr-áriákat tartalmazó CD-t, akkor most visszahallgatom, hogy énekelt a \"kezdö\" Pendatchanska 1995-ben: Alexandrina Pendatchanska (szoprán) -\"Junge Stimmen der Oper\"- * Gounod, Romeo et Juliette: Juliette I. felv. áriája * Gounod, Faust: Ballada és ékszerária III. felv. * Massenet, Herodiade: Salomé áriája I. felv. * Rossini, Semiramide: Semiramide áriája I. felv. * Bellini, La Sonnambula: Amina áriája II. felv. * Verdi, La Traviata, Violetta áriája I. felv. * Verdi, La Traviata, Violetta áriája III. felv. * Csajkovszkij, Anyegin: Tatjana levéláriája I. felv. Sofia Symphony Orchestra- Michail Angelov (Capriccio 1995)

582 Sesto 2007-08-27 19:35:37 [Válasz erre: 580 zsoly 2007-08-27 14:31:51]
....háááát nagyon kiváncsi vagyok, mit csinált Donna Elvira-val az új Jacobs-os Don Giovanni-n; Frushena biztos beszámol majd róla(?)!... ;-) A CD-n valóban a két Mozart-ária a leggyengébb - minden szinten,...a zenekar gyakorlatilag \"nem létezik\" ezen áriak \"alatt,...gyatra... A Belcanto-darabokban Pendatchanska viszont tényleg jó, söt mondatni nagyon szuverén...ahogy de. írtam kissé /nagyon!/ \"örült\", szinte Leyla Gencer-hez hasonló extrém eszközöket alkalmaz, anélkül, hogy a nagy török szopránt másolná,...de van annyira egyedi is, hogy /szerencsére!!!/ még Callas-t sem próbálta meg \"lekoppintani\"!(=végre egy énekesnö, aki nem másokat majmol ebben a szerepkörben!)-bár azt kétlem, hogy egy ilyen súlyosan drámai stilust -live!- Belcanto-ban meg úgy általában vokális szempontból sokáig túlélne,...(?)... Kétvégén égeti a gyertyát: feltépi s felhajtja magasabb régiókba is a mellregisztert,...s lent szinte eleve úgy szól, mint egy drámai mezzo etc. (Az igazsághoz talán hozzátartozik az is, hogy már az 1995 magasságában készült felvételein is nagyon sötét a voce -pedig akkoriban még nyilván \"könnyedebb\" szerepkört énekel - bolgár hang & iskola!) A tophangjai helyén(=sosem alacsony, mint pl. ugyanebben a fach-ban -korábban- a fertelmes June Anderson!),...bár \"szépnek\" azokat se nevezném. Mindegy. A mérleg ugyan nagyon vegyes: gyatra Mozart-interpretációk és veszélyesen, látványos, kiméletlen + kissé hatásvadász, de egyben rendkivül drámai és szuggesztiv Belcanto & Verdi-portrék(=hááááát, nem lábujjhegyen énekel, ez bizony tény!)

584 Hétszűnyű Kapanyányimonyók 2007-08-27 16:39:15 [Válasz erre: 582 Sesto 2007-08-27 19:35:37]
törölve

583 shpynx 2007-08-27 16:37:13
törölve

581 Hétszűnyű Kapanyányimonyók 2007-08-27 16:07:56
törölve

580 zsoly 2007-08-27 14:31:51 [Válasz erre: 579 Sesto 2007-08-27 11:55:46]
Akkor nyugtalan hanggal lehet, hogy jobb, ha nem próbálkozik Mozarttal a jövőben?

579 Sesto 2007-08-27 11:55:46 [Válasz erre: 575 frushena 2007-08-21 23:32:55]
...már megint eléggé vegyes képet mutat: a Mozart-részletek nagyon nem jól sikerültek,...míg a Belcanto-jelenetek/áriák az \"örült\" kategóriát képviselik: kiméletlenül drámai -szinte önpusztitó módon énekel, kétségtelen: így nagyon de nagyon hatásos! A hang viszont kifejezetten nyugtalan!... (Kiváncsi vagyok mit mondasz majd a Jcobs-os Don Giovanni-ra, hiszen ott Donna Elvira-t énekel -ezen a CD \"még\" Donna Anna volt)

578 Sesto 2007-08-27 10:40:12 [Válasz erre: 575 frushena 2007-08-21 23:32:55]
....akkor most ezt a CD-t hallgatom,...megérkezett!... ;-) (Éppen az Ermione-részlet megy.)

577 Sesto 2007-08-22 16:16:56 [Válasz erre: 575 frushena 2007-08-21 23:32:55]
...most egesz nap ezt a CD-t körözöm, de lehet, hogy muszaj lesz az amazon-on megrendelni!...





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.