Bejelentkezés Regisztráció

Belcanto


676 Búbánat 2010-01-15 21:01:26
Megérkezett a lemezboltokba várva várt [url] http://www.amazon.com/gp/product/images/B002Y5FKUE/ref=dp_image_z_0?ie=UTF8&n=130&s=dvd; Az alvajáró [/url] DVD, kedvenceinkkel: Dessay és Diego Flórez, Pertusi; közvetítés a Metropolitanből, vezényel Evelino Pido – DECCA kiadvány

675 Búbánat 2009-11-12 23:57:39
Belcanto I - The Tenors of the 78 Era Caruso, Tauber, Melchior, Slezak, McComack, Schipa, Thill, Gigli, Rosvaenge, Joseph Schmidt, Kozlovsky, Jussi Björling This DVD will be released in December 2009. The outstanding tenors of the 78 era: comprising thirteen episodes, each with a biographical and a musical focus, this two-volume edition features bel canto singers captured on black and white sound film. Backed up with footage, much of which is shown here for the very first time, the individual artists are profiled and their exceptional talents demonstrated in representative recordings. Part I Enrico Caruso Beniamino Gigli Tito Schipa Richard Tauber Leo Slezak Joseph Schmidt Medici Arts ITEM NO NTSC: 2050208 DVD9 170 mins RELEASED: 2009-12-01 Belcanto II - The Tenors of the 78 Era Lauritz Melchior, Helge Rosvænge, Jussi Björling, John McCormack, Georges Thill, Ivan Kozlovsky This DVD will be released in December 2009. The outstanding tenors of the 78 era: comprising thirteen episodes, each with a biographical and a musical focus, this two-volume edition features bel canto singers captured on black and white sound film. Backed up with footage, much of which is shown here for the very first time, the individual artists are profiled and their exceptional talents demonstrated in representative recordings. Medici Arts ITEM NO NTSC: 2050218 DVD9 200 mins RELEASED: 2009-12-01

674 frushena 2009-10-12 08:07:25 [Válasz erre: 671 Cilike 2009-10-11 20:19:34]
Bizony, bizony!

673 frushena 2009-10-12 08:06:53 [Válasz erre: 669 macskás 2009-10-11 19:00:38]
Nem kicsit! Mindenesetre jót nevettem eme 'összeállításon' tudományos magyarázat ide vagy oda.

672 macskás 2009-10-11 20:31:05 [Válasz erre: 670 Búbánat 2009-10-11 19:10:43]
Jajjj, ne izéjj má:)))

671 Cilike 2009-10-11 20:19:34
Véégre megszereztem a met-es Sonnambulát. Elég erőltetett rendezés, de Natalie és Florez szuper. Viszont a bolognai Puritánokat akárhogy kutatom, nem tudom előszsedni sehonnan,, pedig a részletei nagyon izgatnak, legalábbis Florez nagyot énekel benne.

670 Búbánat 2009-10-11 19:10:43 [Válasz erre: 669 macskás 2009-10-11 19:00:38]
A "beharangozó"-nak címe is van,gondolom a hangverseny szervezői adták neki: "Emlékkoncert Chopin halálának 160. évfordulóján" Lásd pl. Koncert Kalendárium - október

669 macskás 2009-10-11 19:00:38 [Válasz erre: 668 Búbánat 2009-10-11 18:46:06]
A "tudományos magyarázat oké, de elég nyakatekerten van fogalmazva a beharangozó, ez volt a baja Fruzsinak (és nekem is).

668 Búbánat 2009-10-11 18:46:06 [Válasz erre: 665 frushena 2009-10-11 17:17:39]
Ennek megvan a "tudományos" magyarázata: a darabválasztással (az operarészlet)a két szerző barátságára,illetve Bellini Chopinre gyakorolt hatására utalnak. Ezután megszólal a két Chopin-zongoramű (az f-moll zongoraverseny és az Andante Spianato & Grand Polonaise Brillante). A koncertet Mendelssohn első szimfóniája zárja. Az ő esetében az aktualitás a zeneszerző születésének 200. évfordulója. De így is jogos a kérdés: a hangversenynek miért az a fő címe: koncert Chopin tiszteletére? Szóval, tényleg egy hibrid-koncert lesz. Ám mindegyik szám kivétel nélkül kitűnő zene! "Bel canto"! Számomra itt most Bellini a lényeg...

667 macskás 2009-10-11 17:43:02 [Válasz erre: 665 frushena 2009-10-11 17:17:39]
:) Igen:)

666 macskás 2009-10-11 17:42:38
666

665 frushena 2009-10-11 17:17:39 [Válasz erre: 664 Búbánat 2009-10-11 16:05:32]
Ezt jól összeválogatták : Chopin halálának 160. évfordulójára emlékezik majd Bellini műve is felcsendül ... :)

664 Búbánat 2009-10-11 16:05:32
Bellini: Beatrice di Tenda c. operájának zárójelenete (előjáték és Beatrice áriafináléja) is felcsendül október 17-én a Zeneakadámia Nagytermében azon a zenekari koncerten, mely Chopin halálának 160. évfordulójára emlékezik. Rőser Orsolya énekel, az Óbudai Danubia Zenekart Rácz Márton vezényli. A műsor további részében Chopin és Mendelssohn-művek kerülnek előadásra. Zongorán km.: Szilasi Alex. (Akadémia- bérlet/1.)

663 frushena 2009-09-09 08:57:47
Minden belcanto kedvelő figyelmébe ... [url]http://ecx.images-amazon.com/images/I/51Bdf2AyFJL._SS400_.jpg;Federico RICCI : Corrado d'Altamura[/url] dramma lirico in due atti Dimitra Theodossiou, Dmitry Korchak, James Westman, Ann Taylor, Andrew Foster-Williams, Cora Burggraaf, Geoffrey Mitchell Choir, Philharmonia Orchestra, Roland Böer

662 Seymour 2009-07-28 11:23:35
Köszönöm!

661 Búbánat 2009-07-27 19:08:26 [Válasz erre: 660 Seymour 2009-07-26 08:48:15]
Kedves Seymour! Talán örömet szerzek Neked a hírrel, állítólag (ma hozták tudomásomra - a neten már valahol fenn van, bár én nem bukkantam nyomára -,kijön DVD-n Thomas Mignonja! Annick Massis -szal... Ha minden igaz!

660 Seymour 2009-07-26 08:48:15 [Válasz erre: 659 Búbánat 2009-07-24 12:16:56]
Kedves Búbánat! Nagyon hálás vagyok, hogy felhívtad a fórumozók figyelmét egyik legkedvesebb operámra. Külön köszönet a részletes ismertetőért - szinte szóról szóra nekem is ezek voltak a benyomásaim többszöri meghallgatás után. (Nekem ez a felvétel van meg http://www.amazon.com/Lalo-Roi-dYs-Edouard/dp/B0009IW9Q6). A 2007/08-as szezonban szerepelt a mű a Théatre du Capitole műsorán, Margared szerepét Sophie Koch énekelte - és ráadásul a Bartók is közvetítette. Persze jellemző mód erről utólag szereztem tudomást. Ha jól tudom ugyan ebben a szezonban a pekingi opera is műsorra tűzte - zömmel francia szereplőkkel és karmesterrel. Mind a francia operák szerelmeseinek, mind a Wagner barátoknak melegen ajánlom!

659 Búbánat 2009-07-24 12:16:56
Talán nem ide a topicba kellett volna tennem az alábbiakat, de annyi sok énekelni való szépséget rejt magában ez az opera is, hogy e mellett döntöttem. Megismerkedtem Lalo operájával, az Ys királyával - a világpremierként kiadott DVD-lemezről! [url] http://www.prestoclassical.co.uk/r/Dynamic/33592; Le Roi d'Ys [/url] Édouard Lalo (1823-1892) háromfelvonásos operája, melyet 1888. május 7-én Párizsban, az Opera Comique-ban mutattak be Édouard Blau szövegére, a nagyoperák stílusát megidéző későromantikus alkotás. Az Opera Royal de Wallonie (koprodukcióban a Opera Théatre de Saint-Etienne-nel) 2008. április 3-i előadásának a szereplői a lemezen: Főbb szereplők: Giuseppina Piunti (Margared) - mezzoszoprán Guylaine Girard (Rozenn) - szoprán Eric Martin-Bonnet (Le Roi d’Ys) - basszus Sébastien Guèze (Mylio) - tenor W. Van Mechelen (Karnac) - bariton Orchestra and Chorus of the Opéra Royal de Wallonie Patrick Davin (conductor) Jean-Louis Pichon (director) Remek hangszerelés, drámai és – tagadhatatlanul – „wagneriánus”. A történet egy Bretagne-i mondán alapul. Igazából meseopera az Ys királya. Margared, a királylány - mintegy a béke zálogául - frigyre készül lépni az addig ellenséges törzs uralkodójával, Karnackal. Ám megjelenik Mylio, régi szerelmese - és minden "átrendeződik". Az is bonyolítja a helyzetet, hogy Mylio már Rozennbe, Margared húgába szerelmes. A csalatkozott Margared elárulja az ellenségnek, hogy miképpen kell Ys várát tengervízzel elárasztani. Az özönvíz elől az emberek egy hegyre menekülnek, de a rohamosan növekvő víz oda is követi őket. Csak akkor csitul el az áradás, amikor a lelkiismeret-furdalástól gyötört Margared a habokba veti magát. Az Ys királya mondhatnám azt, hogy egy lírikus dráma, ami igen választékos nyelven szólal meg, melyet finom harmóniaszövés és eredeti hangszerelés jellemez, ami már a zenei impresszionizmus előfutárává avatja őt. A szerelmi drámát is magába foglaló dalmű sajátos, komor, sötét színei alapján a breton legendák hangulatát idézik. Az Ys királya már a nagyszabású nyitányával letaglózott, az opera ismertebb számai közé tartozik. Ez és Mylio áriája a harmadik felvonásból igen népszerű részletei az operának, ám most más szép jelenetekre, áriákra is felfigyeltem, melyek közül több igen megkapott! Ilyen pld. az opera nyitókórusa: Ys király palotája előtt a nép a háború végét és a karácsonyt ünnepli; vagy az ezt követő kettőse a két királylánynak: Margared nem szívesen megy nőül - a béke zálogául - az ellenség vezéréhez…, húga egyelőre nem árulja el neki, hogy szintén szerette Myliót, és még mindig bízik abban, hogy hosszú távolléte nem az elhunytáról tanúskodik, a szíve azt súgja, visszatér a palotába. Lalo ezek megzenésítésében inkább a drámaiságra pontoz, a lírai dallamosság itt még kevéssé érvényesül; csak a második felvonástól kezdve érzem a komponista törekvését a könnyebben befogadható, „énekelhetőbb” , több színből „kikevert” , és hatásos zenei aláfestéssel megoldott részletek kidolgozása iránt. Igaz, az első fináléban már látunk erre is példát, amikor Mylo meglepetésszerű felbukkanása után a király és udvartartása nagy örömmel fogadja őt, és fokozódik a feszültség azáltal, hogy Margared kijelenti a nagy nyilvánosság előtt Karnacknak, hogy soha nem megy hozzá! Erre a bosszúszomjas Karnack elvonul hadseregével; ez egy hatásos harci jelenet, amelyben az összes szereplő jelleme, karaktere jól kidolgozott, miközben az egyének és a tömeg hol drámai, hol lírai énekszámait mintegy keretbe foglalja a nagy zenekari tuttik. Emellett a spanyol származású francia komponista jól érzékelhetően az egzotikus színek iránt is különös érzéket mutat. Gyönyörű Rozenn második felvonásos áriája. Hasonlóképp figyelmet érdemlő, amikor Margared szerelmi áriája előtt és után trombiták szólnak, harci a hangulat. A visszautasított Karnack támad, a király védelemre szólítja fel népét. Ezt a leánytestvérek, Mylio és a király kvartettje követi. Igen megrendítő drámai szituáció, melyhez nagyzenekari kíséret társul. Igen hatásos a csatajelenet, akárcsak a győztes Mylo bevonulása az udvarba. Egy másik jelenetben a serege nélkül bujdokoló Karnack áriája, a csatamező közelében rá találó Margareddel szőtt bosszújúk kettősének megzenésítése mind az ügyes tollú szerzőt dicsérik. Számomra talán a harmadik felvonás egésze az ami igen „feldobott”, a már említett Mylo híres áriájával. Leleményes a ¾-es D-dúr breton esküvői zene. Mylo áriáját női kar kíséri, majd a boldog Rozenn zeng el egy cavatinát. Harangzúgás, orogonaszó, nászmenet, Rozenn és Mylio nászdala követi. Boldogságukat riadó hangja zavarja meg. Margared és Karnack felszakították a város közeli gátakat, a várost nagy erővel támadja az ár. A színpadon ezt a képet nagyon ügyesen oldották meg! (de előtte még van egy utolsó kettős Karnack és Margared között, melynek jellege kissé emlékeztet a gyilkosság előtt vívódó Macbeth és az erőszakosabb Lady közötti nagy duettre Verdi operájából – csak itt épp fordított a szituáció. Margared már-már „visszatáncolna”, de Karnack addig-addig forszírozza a bosszúterv bevégzését, többször is emlékeztetve őt húga és Mylo boldogságára, „csókjaira”, amíg féltékenysége és bosszúja újból izzani nem kezd, és akkor már nem habozik többé. Ketten elrohannak, hogy beteljesüljön bosszútervük a pusztításban.) Az utolsó képben a menekültek egy magaslaton gyülekeznek, odáig nem ér fel az ár. Hálát adnak a város védőszentjének, hogy megmentette őket, de a király és népe, a már ifjú házaspárral együtt nem boldogok… A városban rekedtek közül sokan odavesztek. Hirtelen előttük terem a lelkiismerettől űzött, bolyongó Margared (Karnackot közben az őt felkutató Mylo megölte.), s hiába kérlelik mindannyian az apja és húga, már nincs eszénél, és bűne alól kapott feloldozása ellenére a magas sziklaoromról a mélybe veti magát. S ekkor csoda történik, az áradás alábbhagy, majd a víz apadni kezd. Hálaima zeng, fantasztikus, katartikus, wagneri méretű fináléval zárul az opera. A rendezés inkább a realista síkon mozog, a díszlet-jelmez is ehhez irányul. A fiatal karmester hihetetléen energiákat mozgósított, hallható "eredménnyel", a helyszíni nagy közönségsikere igazolja a produkcióba befektetett energiákat! Az énekesk számomra mind ismeretlenek, ám nagyszerű hangokkal találkoztam, és remekeltek a színpadon ebben a ritka különleges operában. Nagyszerű opera az Ys királya, érdemes ezt a DVD-t legalább egyszer megnézni-meghallgatni! DYNAMIC, (108 perc), Cat. Nr.:33592.

658 Búbánat 2009-06-29 21:42:46
A Népszabadságban jelent meg az alábbi cikk (1993.december 28.), Nagy Csaba tudósította az olvasót Olaszországból. „A Vesta-szűzzel bosszút állt a Scala” A térzenét az Alfa Romeo „rabszolgakórusa” adta „Szent Ambrus éjszakáján a Vesta-szűz bosszút állt Don Carlosért. A Scala hű maradt önmagához. Fenséges, rejtélyes és szeszélyes, mint észak nagyasszonya. Az európai opera örök fellegvára tavaly csaknem bukásra ítélte Verdi halhatatlan művét. Az idei, felfokozott várakozással kísért Spontini-opera utolsó akkordjainak elhangzása után azonban ovációk közepette 15-ször tapsolta vissza a közönség a szereplőket: az énekeseket, a táncosokat, sőt még a kórust is. A Scala idén nem vallhatott szégyent. Milánó, az Északi Liga Milánója, a Lombard Köztársaság leendő fővárosa ki volt éhezve a sikerre. Bizonyítani akart mindenáron Európa és a világ előtt. Ám miközben odabenn Napóleont hozta be kétlovas hintó a színpadra, a Scala előtti téren a ’Rabszolgakórus’ hangzott fel különleges hangszerelésben, egyedülálló előadásban. Az aresoi Alfa Romeo gyár munkásai egy karmesternek beöltözött szakszervezeti vezető vezényletével dalolták ki keservüket. A díszletet Agnellinek, a FIAT elnökének és Romitinek, Az Alfa igazgatójának rongybábuja szolgáltatta, a szövegkönyvet pedig az élet diktálta. Az ezerhangú kórus egy estén át ezt skandálta: ’Bohócok, bohócok, bohócok…’ Milánó Szent Ambrus estéjén a megtestesült Itália volt. Miközben az ország politikai földcsuszamlást él át, próbál kievickélni a kátyúból, s a cammogó hatalomváltás nyűgeit cipelik milliók, a Scalában felragyognak a fények. Az opera temploma – mintha mit sem tudna a világról – fenséges fogadást rendez a zene és az álom világa számára. Egész Milánó lázban ég, a ’Kultúra’ újra elfoglalja trónusát. A rítus örök és megkérdőjelezhetetlen. Kezdődik az előadás. Az idei évadnyitó darab bizonyosan nem szerepel az operák népszerűségi listájának első tíz helyezettje között. A választást ezért mindenki vérmérséklete és ízlése szerint minősítette. A múlt század elején született ’Vesta-szűz’ bemutatása a rajongók szerint intelligens, a fanyalgók szerint gyáva döntés volt. Intelligens, mert rivaldafénybe állította az operairodalom egy viszonylag elfeledett, kevéssé ismert, s jórészt feltáratlan szegletét. A ’Vesta-szűz’ első, párizsi bemutatójának dátuma 1807. A felvilágosodás és a romanticizmus közti időszak rejtelmes éveit élte Franciaország, tetézve a történelem máig titokzatos és megfejthetetlen figurájával, Napóleonnal. Spontini operája amolyan kémlelőnyílás, lyuk a függönyön, hogy a XX. Század egy önfeledt pillanatban beleélje magát a 200 évvel ezelőtti valóságba. Ám lehet, hogy a választást mégiscsak egy jóval gyakorlatiasabb és földhözragadtabb ok, a bukástól való titkolt félelem ösztönözte. Még mindig élénken él ugyanis annak a majdnem botrányba fulladt tavaly decemberi estének az emléke, amikor a páholyok közönségének füttyszava csaknem leparancsolta a Don Carlos világhírű szereplőit a színpadról. Talán ez a lidérces emlék késztette arra a Scala ’isteneit’, hogy eltekintsenek az operairodalom totemjeitől. A zseniális karmesterben, Riccardo Mutiban bízva a nagyérdeműnek ezúttal egy kockázatmentesebb felfedező kirándulást ajánlottak. De azért világraszólót – persze. A Scala-effektus ugyanis – ahogy 1946 óta minden évben – idén is működésbe lépett. Miért csak itt nyílhat meg az operaszezon, miért kell a nézőtéren legalább tíz Nobel-díjasnak, a szenátus elnökének, az amerikai nagykövetnek és az ország három legősibb nemesi családjának ott ülnie? Tíz, de még öt évvel ezelőtt is volt rá magyarázat. A pártokrácia langyos állóvizében pancsoló Itáliában a színházi évad fényes, nagy csinnadrattával beharangozott, a televízió által egyenesben közvetített megnyitója azt az érzetet kelthette, hogy Olaszországban mégiscsak történik valami. Mára azonban minden a feje tetejére állt.A Scala egykori szmokingos törzsvendégeinek egy része manapság rabruhát visel. Az elegáns mosolyok és a lekezelő kézfogások gazdái gyöngyöző homlokkal a tárgyalótermekben ülnek. Az emeleti páholyokból sohasem látott fejek kandikálnak ki, ismeretlen arcok tekintenek lefelé, s cikázó szemek fürkészi egymást. Milánó a federalista Ligáé, s az ország több mint fele a baloldalé. Az előkelő kereszténydemokraták, a joviális szocialisták eltűntek. A Mercedesekből kiszálló, prémbe öltözött úrihölgyektől néhány méterre az ország egyik legelőkelőbb asszonya, az állatvédő Marina Ripa di Meana égeti el sarkiróka-bundáját, s a Scala szakszervezeti bizottsága (hova jutottunk!) az első felvonás végén ismerteti a munkahelyeiket féltő gyári munkások petícióját. Kell-e még egyáltalán az opera? Kell-e még a kartonpapír-díszletek, a teátrális gesztusok, a sugólyukak és a csipkeszoknyákba bújt, balettcipős hattyúk varázsa? Igen kell. Nagyon kell! A hiúság vására, a múló dicsőség tovatűnő pillanatai mögött ott rejtőzik valami, ami az olasz lélek sajátja, s amibe Itália úgy kapaszkodik, mint múltjába és hagyományaiba. Az opera maga az olasz életérzés, a félig valós, félig a képzelet szülte mediterrán világ. Szent Ambrus éjszakáján ezért ment mennybe az opera a Scala lépcsőin. Mindenki tette a dolgát, mintha körös-körül semmi sem történt volna. Az énekesek – Karen Huffstodt, Anthony Michaels-Moore, Patrick Raftery – sziporkáztak. Az operákban ritkaságszámba menő balettbetétek két főszereplője, Carla Fracci és Gheorghe Iancu a harmadik felvonás végére szintén meghódította a közönséget. Az este igazi hőse, a karmester, Riccardo Muti pedig a négyórás, francianyelvű előadás minden pillanatát nagyvonalú eleganciával dirigálta végig. A zsöllyék népe is szeretetre méltóan játszotta el szerepét. Az első felvonás végén még habozott, a második végén már lelkesedett, az előadás befejezésekor pedig ovációban tört ki. De másnak már minden mindegy volt. A Scala csatát nyert, s egy éven át alighanem újra telt házra számíthat. Még akkor is, ha a 250 ezer lírába (15 ezer forintba) kerül egy ülőhely. A kétszáz állóhelyre azonban már tízezerért is be lehet jutni. „ (Róma, 1993. december, Nagy Csaba) La Vestale by Gaspare Spontini performed in French Conductor Riccardo Muti - 1993(LC) Orchestra - Teatro alla Scala Chorus - Teatro alla Scala Julia - Karen Huffstodt La Grande Vestale - Denyce Graves Licinius - Anthony Michaels-Moore Cinna - J Patrick Raftery Le Souveraine Pontife - Dimitri Kavrakos Le Chef des Auspices - Aldo Bramante

657 Búbánat 2009-06-29 21:41:28 [Válasz erre: 653 macskás 2009-06-29 20:15:19]
Itt a szép balettzene a domináns, ez is "bel" - ami előtte és utána adódik, az mind "canto" - azt most nem linkeltem ide...

656 frushena 2009-06-29 20:43:49 [Válasz erre: 655 frushena 2009-06-29 20:43:24]
[url]http://www.jpc.de/image/w600/front/0/8007068226320.jpg;Giuseppe PERSIANI : Ines de Castro[/url] tragedia lirica in tre atti, libretto di : Salvatore Cammarano -Alfonso: Massimiliano Gagliardo -Bianca: Lisa Houben -Elvira: Mirela Cisman -Gonzales: Gianni Mongiardino -Ines: Maria Dragoni -Pedro: José Sempere -Rodrigo: Lorenzo Cescotti Orchestra Filarmonica Marchigiana, Coro Lirico Marchigiano V. Bellini Enrique Mazzola

655 frushena 2009-06-29 20:43:24
jut eszembe : [url]http://www.jpc.de/image/w600/front/0/8007068226320.jpgGiuseppe PERSIANI : Ines de Castro[/url] tragedia lirica in tre atti, libretto di : Salvatore Cammarano -Alfonso: Massimiliano Gagliardo -Bianca: Lisa Houben -Elvira: Mirela Cisman -Gonzales: Gianni Mongiardino -Ines: Maria Dragoni -Pedro: José Sempere -Rodrigo: Lorenzo Cescotti Orchestra Filarmonica Marchigiana, Coro Lirico Marchigiano V. Bellini Enrique Mazzola nagyszerű!

654 nibelung 2009-06-29 20:37:34 [Válasz erre: 651 frushena 2009-03-28 22:21:34]
Ez tényleg nem a Csendes Don.:)

653 macskás 2009-06-29 20:15:19 [Válasz erre: 652 Búbánat 2009-06-29 20:04:56]
Te Búbánat, ebben senki nem énekel:((( Vagy a balettosok tánca a bel canto? Vagy a föstmények? Expressz választ írj!!!!

652 Búbánat 2009-06-29 20:04:56
[url] http://www.youtube.com/watch?v=XK7ovg_R7VA&feature=related; Ballet del Acto III de La Vestale, de Spontini. Grabación procedente de las funciones de 1993 en el Teatro de la Scala de Milán. Dirige Riccardo Muti [/url]

651 frushena 2009-03-28 22:21:34
[url]http://www.membran.net/images/13914_231997_front.jpg;MERCADANTE : Caritea, regina di Spagna[/url] melodramma serio in due atti, libretto di Paolo Pola -Caritea : Nana Gordaze -Don Alfonso : Jacek Laszczkowski -Don Diego : Sonia Lee -Don Fernando : Nicolas Rivena -Don Rodrigo : Gregory Bonfatti -Corrado : Ayhan Ustuk Orchestra Internazionale d'Italia Opera - Coro da Camera Bratislava Giuliano Carella

650 frushena 2009-03-16 23:35:00
[url]http://img151.imageshack.us/img151/8783/oraziecuriazifrontoh3.jpg;MERCADANTE : Orazi e Curiazi[/url] tragedia lirica in tre atti, libretto : Salvadore Cammarano -Camilla: Nelly Miricioiu -Curiazo: Marcus Jerome -Il Gran Sacerdote: Paul Nilon -Orazio: Anthony Michaels-Moore -Sabina: Jennifer Rhys-Davies -Vecchio Orazio: Alastair Miles Philharmonia Orchestra, Geoffrey Mitchell Choir David Parry Opera Rara 12 (3 CD) (177'16) [url]http://rapidshare.com/files/210067937/08-Roma_intera_la_vittoria.mp3.html;"Roma intera la vittoria"[/url]

649 Búbánat 2009-01-14 23:24:21
[url] http://www.qualiton.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=QILTD&Product_Code=BONGIOVANNI+DVD+20004&Category_Code=BONGIOVANNIDVD;CARLO COCCIA (1782 – 1873); Arrighetto [/url] Label: BONGIOVANNI DVD 20004

648 Sesto 2009-01-11 19:40:49
...hétfön a boltokban: Elina Garanca - Bel Canto Arias from Bellini, Donizetti & Rossini (Deutsche Grammophon)

647 Sesto 2009-01-11 19:26:20
Ricci, "Corrado d' Altamura" (keresztmetszet) * THEODOSSIOU * Korchak * Westman * Taylor * Williams etc. Philharmonic Orchestra - Boer (OperaRara 2009. május)

646 Sesto 2009-01-11 19:23:40
Mercadante; "Virginia" * Patterson * Clarke * Castronovo * Antonucci etc. LPO - Benini (OperaRara 2009. febr.)

645 Búbánat 2009-01-06 14:36:50
Január végén jön ki a lemez [url] http://www.amazon.de/Bel-Canto/dp/B001ILAMNA; ELINA GARANCA| Bel Canto [/url] ARTISTS Elina Garanca, mezzo-soprano Filarmonica del Teatro Comunale di Bologna Orchestra Europea Roberto Abbado • Audio CD (26 Jan 2009) • Number of Discs: 1 • Label: Deutsche Grammophon • ASIN: B001ILAMNA • Cat. No.: 477 7460 TRACK LISTING DONIZETTI 1. Lucrezia Borgia: Act II, Ballata: "Il segreto per esser felici" (Orsini, coro) 2. L'assedio di Calais: Act II, Duetto e Finale: "Io l'udia chiamarmi a nome" (Aurelio, Eleonora, D'Aire) with Ekaterina Siurina, Eleonora •Matthew Polenzani, D'Aire 3. Roberto Devereux: Act I, Romanza: "All'afflitto è dolce il pianto" (Sara) BELLINI 4. Adelson e Salvini: Act I, Romanza: "Dopo l'oscuro nembo" (Nelly) DONIZETTI 5. Dom Sébastien, roi du Portugal: Act II, Romance: "Que faire?" – "Sol adoré de la patrie" (Zayda) 6. Maria Stuarda: Act I, Introduzione: "Sì, vuol di Francia il rege" (Elisabetta, Talbot, dame, cortigiani, Cecil) with Ildebrando D'Arcangelo, Talbot • Adrian Sâmpetrean, Cecil ROSSINI 7. Tancredi: Act I, Recitativo e Cavatina: "O patria!" – "Di tanti palpiti" (Tancredi) 8. Maometto II: Act II, Terzetto: "In questi estremi istanti" (Calbo, Anna, Erisso) with Ekaterina Siurina, Anna • Matthew Polenzani, Erisso BELLINI 9. I Capuleti e i Montecchi: Act I, Scena e Cavatina: "Lieto del dolce incarco" – "La tremenda ultrice spada" (Romeo, Capellio, Tebaldo, coro di Capuleti) with Ildebrando D'Arcangel, Capellio • Matthew Polenzani, Tebaldo DONIZETTI 10. L'assedio di Calais: Act I, Aria: "Al mio core" (Aurelio) DIGITAL EXCLUSIVE TRACK (download only) BELLINI 11. I Capuleti e i Montecchi: Act II, Duet: "Ella è morta, o sciagurato" (Romeo, Tebaldo) with Matthew Polenzani, Tebaldo

644 frushena 2009-01-02 21:18:16
Aki esetleg bármit is tud, hogy létezik Raymond teljes felvétele kérem szóljon. Kalóz is , bármi. [url]http://rapidshare.com/files/179123496/Thomas_-_Raymond_Overture.mp3.html;Ambroise THOMAS : Raymond[/url] És addig is kedves Búbánat! Ha már így megemlítetted, szóljon most : [url]http://www.musicweb-international.com/classRev/2008/May08/Mayr_Lamor_8660198.gif;Giovanni Simone MAYR : L'amor coniugale[/url] farsa sentimentale 1 atti, libretto : Gaetano Rossi -Cinzia Rizzone (soprano) -Francescantonio Bille (tenor) -Tatjana Charalgina (soprano) -Dariusz Machej (bass) -Giovanni Bellavia (bass-baritone) -Bradley Trammell (tenor) Wurttemburg Philharmonic Orchestra Christopher Franklin live, 19, 21, 23 July 2004, Kursaal, Bad Wildbad, Germany

643 frushena 2008-12-30 00:07:50 [Válasz erre: 642 Búbánat 2008-12-29 22:44:42]
Ez az opera megvala nekem! Szerencsére elég sok Mayr, bár a kutya nem foglakozik vele sem ... Amik vannak : Atalia David in the Cave of Engedi Fedra Ginerva di Scozia La Rosa Bianca L'amor coniugale L'Armonia Medea in Corinto Verter

642 Búbánat 2008-12-29 22:44:42
[url] http://www.naxos.com/catalogue/item.asp?item_code=8.660198-99; Simon MAYR: Amor coniugale (L') [/url] Frushenával közös kedves ismerősünk (B.I.) hívta fel a figyelmemet erre az elfeledett "bal canto" operára, melyet nemrég a NAXOS Kiadó jelentetett meg: B.I. lelkes, méltató szavainak hatására muszáj nekem is megrendelnem ezt a kiadványt, igazán kíváncsivá tett iránta!

641 frushena 2008-12-27 14:03:35
Jacopo FORONI : Cristina regina di Svezia dramma storico-lirico 5 atti Christina : Liine Carlsson Gustavo : Linus Börjesson Maria : Nina Saetherhaug Oxenstierna : Kosma Ranuer Gabriele : Alexander Grove Stockholm Symphony Orchestra Tobias Ringborg live, 2007. 08.04. Vadstena Sweden.

640 Haandel 2008-12-21 09:16:26
[url]http://www.arte.tv/de/programm/242,date=21/12/2008.html;Bel Canto Spectacular[/url] Eine Operngala mit Juan Diego Flórez 2008-12-21, 19:00-19:45 ARTE (Wiederholungen: 26.12.2008 um 08:00) Juan Diego Flórez für zwei ausgewählte Konzerte Ende November 2008 zu verpflichten. Baden-Baden und Wien sind die Stationen, auf denen der sympathische und attraktive südamerikanische Interpret ein Programm mit den herausragenden Arien von Rossini, Bellini und Donizetti präsentiert. Auf seiner Tournee wird Juan Diego Flórez von der Deutschen Staatsphilharmonie Rheinland-Pfalz und Dirigent Christopher Franklin begleitet.

639 frushena 2008-12-15 18:53:06 [Válasz erre: 638 Búbánat 2008-12-15 14:54:46]
Ez nekem megvan live előadásban : 1976-os felvétel. Price de Plessis Bottone Belfast 1976

638 Búbánat 2008-12-15 14:54:46 [Válasz erre: 637 frushena 2008-10-13 23:23:23]
[url] https://www.opera-rara.com/media/catalogue/1-30.pdf; MERCADANTE: Virginia [/url] ORC39 Susan Patterson, Stefano Antonucci, Paul Charles Clarke, Charles Castronovo, Andrew Foster-Williams, Katherine Manley, Mark Le Brocq Geoffrey Mitchell Choir London Philharmonic Orchestra Maurizio Benini – conductor Opera Rara A 2 CD-ből álló album február elején jelenik meg a piacon! A 2009-es katalógus további érdekes infókkal szolgál.

637 frushena 2008-10-13 23:23:23
[url]http://www.oidi.com/images/discografia/grandi/mercadante_il_bravo.JPG;Giuseppe Saverio MERCADANTE : Il bravo, ossia La veneziana[/url] melodramma in tre atti, libretto di : Gaetano Rossi -Antonucci Stefano : Foscari -Lisi Leonardo de : Cappello -Bertocchi Sergio : Pisani -Domenico Dino di : Il Bravo -Riva Ambrogio : Marco -Matteis Giuseppe de : Luigi -Tabiadon Adelisa : Teodora -Perry Janet : Violetta Orchestra Internazionale d'Italia Aprea Bruno 1990, live Megrázó egy dráma ... Verdi és művészete lengi körül Mercadante eme melodrámáját. Olyan hírek is keringtek anno, hogy Verdi rengeteget merített, sőt lopott zeneszerzőnktől. Bár ez nem így van. Mindenesetre kísérteties hasonlóság van közöttül. Az azért szerintem nem vitatható, hogy Mercadante-t ugródeszkaként használta Verdi. Zenéje egészen kiváló, hatásos, noha bocsájtkozik ismétlésekbe és mesterkéltségbe. Igen sok felvétele elérhető, kiváló művek egytől egyiig (hihetetlen, hogy a Don Chisciotte-t is ez a koponista. Mintha köze nem lenne pl egy Il Bravohoz, vagy egy Orazi e Curiazi-hoz.)

636 Sesto 2008-09-21 11:02:36 [Válasz erre: 635 tiramisu 2008-09-21 10:36:54]
...belKONTÓ! :-0) (Egy korábbi német interjú jellemezte így a jelenkor,-ill. közelmúlt Belcanto-\"tradicióját\") \"Belkonto statt Belcanto\" Na jó elkalandoztam - ennek nem sok köze van a magyarországi társasághoz,...csapongok,....jó reggelt! :-)

635 tiramisu 2008-09-21 10:36:54 [Válasz erre: 634 Sesto 2008-09-21 10:29:40]
Bel\' canto ?

634 Sesto 2008-09-21 10:29:40 [Válasz erre: 633 bermuda 2008-09-21 07:30:41]
\"Érdekes ez a Belcanto Társaság-most, hogy széles e hazában nem igazán tudnék egyetlen IGAZI belcanto énekest sem említeni........\" - bár ne lenne igazad, kedves Bermuda! :-0)

633 bermuda 2008-09-21 07:30:41
Köszönet a részletes beszámolóért. Érdekes ez a Belcanto Társaság-most, hogy széles e hazában nem igazán tudnék egyetlen IGAZI belcanto énekest sem említeni........ Nem csoda, hogy Verdi-Puccini lett belőle:-(

632 Búbánat 2008-09-21 01:44:04 [Válasz erre: 631 Búbánat 2008-09-21 01:34:23]
[url]http://www.belcantotarsasag.extra.hu/page.php?3; Belcanto Opera-Barátok Magyarországi Társasága [/url] A Társaság tisztségviselői Elnök: Clementis Tamás Ügyvezető elnök: Kerekes András Vezetőségi tag: Szűcs Márta Vezetőségi tag: Szabó Beatrix Katalin Vezetőségi tag: Guti Péter Vezetőségi tag: Hodozsó Gyula Vezetőségi tag: Szentmártoni Botond Vezetőségi tag: Zoboki Gábor Művészeti titkár: Südi Gergely Felügyelő bizottság elnöke: Dienes Péter Felügyelő bizottság tagja: dr. Székely György Felügyelő bizottság tagja: dr. Winkler Gábor Kezdőlap Tisztelt Érdeklődő! Nagy örömmel üdvözlöm Önt a Belcanto Opera-Barátok Magyarországi Társaságának honlapján. 2007 nyarán határoztam el néhány társammal együtt egy olyan egyesület megalapítását, amely a bel canto stíluskörbe tartozó operák népszerűsítését, szélesebb körben való megismertetését tűzi ki célul. Külföldön – főképpen Olaszországban – már léteznek olyan társaságok, amelyek az operairodalom ezen rétegével foglalkoznak. Két dániai, az ottani bel canto társaság programjának keretében létrejött fellépésem alkalmával érlelődött meg bennem a gondolat, hogy Magyarországon is érdemes egy hasonló társaságot létrehozni, ahol napjainkban a bel canto operákat sajnálatosan elhanyagolják, és csak kevésszer játsszák. Végül 2008 májusában a Pest Megyei Bíróság bejegyezte a Belcanto Opera-Barátok Magyarországi Társaságát, amely megkezdhette működését. A Társaság célkitűzései megvalósítása érdekében zenei programokat, hangversenyeket és bel canto opera-keresztmetszetek bemutatását kívánja megszervezni, beszélgetések rendezését tervezi neves előadóművészek és szakemberek meghívásával, valamint – főképp a fiatalabb korosztály részére – zenei ismeretterjesztésre vállalkozik széleskörű kulturális tevékenysége körében. Amennyiben felkeltették érdeklődését a Társaság vázolt célkitűzései és programja, tisztelettel várom rendezvényeinken. Ha a Társaság működésében tagként is részt kíván venni, a honlap közérdekű információkat tartalmazó menüpontjában foglaltak szerint létesíthet tagsági viszonyt, amelyre örömmel és feltétlenül számítok. Clementis Tamás, elnök

631 Búbánat 2008-09-21 01:34:23 [Válasz erre: 629 Búbánat 2008-08-28 20:40:39]
2008. szeptember 19. péntek, Duna Palota 19 óra Eredetileg ez állt az előzetesekben: \"Bel Canto\" Gála Bellini, Donizetti, Rossini műveiből Közreműködnek: Ardó Mária, Clementis Tamás, Farkasréti Mária, Pánczél Éva, Xavier Rivadeneria Duna Szimfonikus Zenekar Vezényel: Deák András Nos, a cím maradt, de helyette kaptunk Verdi- Puccini Gálát! A koncert két részében 18 számot hallottunk, melyből tizenegy volt Verdi (A végzet hatalma – nyitány; és áriák-duettek az Aidából, a Simon Boccanegrából, Az álarcosbálból, A végzet hatalmából, A szicíliai vecsernyéből, az Ernaniból, A trubadúrból és a Rigolettóból) és négy pedig Puccini-részletek (áriák és duettek a Bohéméletből és a Toscából). Ezen túl kaptunk egy Saint-Saens (Sámson és Delila)- áriát. Ez eddig összességében 16 számot jelent - a részletekről később. A „bel canto”-t végül a maradék két szám képviselte: Rossini Tell Vilmosából a nyitány (annak is csak a befejező gyors szakasza) és Bellinitől Az alvajáró Amina-áriája a II. felvonásból. Donizettitől semmi! Változott a közreműködők névsora is, Pánczél Éva helyett Kertesi Ingrid lépett fel. Feltételezem, hogy ez a körülmény is szerepet játszott a műsor végső összeállításában. Végeredményben,ha az olasz romantikus opera e „klasszikus belcanto” szerzői- triász és művei marginalizálódtak is erre az opera-gálára, azért a Duna Palota dísztermét zsúfolásig megtöltő néző – hallgató, javarészt bérletes közönség megkapta azt, amiért jött: a szép hangokat, a szép énekeket, a szép operarészleteket. Igaz, többségük jól ismert, gyakorta felhangzanak különböző koncerteken, gálákon, mondhatni: „a könyökömön jönnek ki”, de mégis, a „sláger” számoknak senki nem tud (nem akar) ellenállni, hagyjuk magunkat a varázslatos zenedallamok és előadóik által rabul ejteni. Szóval, amikor előzetesen azon tépelődtem, hogy péntek este hová menjek: Miklósa Erika opera gálájára ki a MüPá-ba vagy a nyáron megalakult Belcanto Társaság meghirdetett első koncertjére, ide a Zrínyi utcába, végül győzött a kíváncsiság, engedtem egy belső hívó szónak… A színházterem bejáratánál kiosztott, sokszorosított műsorlapon olvastam az említett műsor- és fellépő változásokról, mely okozott ugyan némi csalódást, de aztán amint elkezdődött a „gála-koncert”, ezt az érzést fokozatosan felváltotta az egymást követő csodálatosabbnál csodálatosabb operarészletek előadásába való önfeledt belefelejtkezés. Gazdag opera-programnak voltunk részesei. A szervezők a koncert összeállításánál figyeltek arra is, hogy néhány kevésbé ismert, vagy ritkábban hallott részlet is elhangozzék. Ilyen volt Kertesi Ingrid két bravúráriája: a bolero A szicíliai vecsernyéből, de még inkább Amina recitativója és ária Az alvajáró második felvonásából. Az ütemes tapsok hossza és erőssége alapján joggal állapíthatom meg, hogy az est folyamán e két jelenet aratta a legnagyobb sikert. (Oscar harmadik felvonásbeli áriája Az Álarcosbálból érzésem szerint művészi kivitelében elmaradt az előző kettőétől. ) Ugyancsak szép pillanatokat szerzett nekünk Clementis Tamás, akit főleg az Ernani Don Silva első nagyáriájának abszolválásáért dicsérhetek: a kétrészes ára lassú és gyors szakaszában tényleg bemutatta a „bel canto” minden szépségét és vívmányát: a második, gyorsabb szakasza különösen hatásosra sikerült. Nem sokkal maradt el ettől Fiescoja a Simone Boccanegra prológusából – a kitartott mély záróhangok esetében a minta és példa: Kováts Kolos … Kevésbé tetszett az Aida – Amonasro-jelenet (Km. Farkasréti Mária), hallhatóan berekedt egy feszített magas hang kiéneklése közben, de a jelenet végét szépen győzte. Farkasréti Máriát kevésszer láttam színpadon, most jó volt újból hallani szép telt szopránját. Mind megjelenésében, mind hangjában Sudlik- reminiszcenciákat keltett bennem. Ugyanakkor hozzá kell tennem, talán túlságosan sokat vállalt magára, amikor öt operarészletet énekelt: ebből következően egyenetlen színvonalon, néha fáradsággal küszködött (a két szopránária az Aida első és harmadik felvonásából, ez utóbbit folytatva az említett Amonasro-duettel.) Mindazonáltal helytállt, intonációs problémáin ő is, én is túltettem magam. Azt nyugtáztam, ami tényleg szép, ihletett perceket szerzett nekem, mint a Tosca imája vagy A trubadúr negyedik felvonásbeli Leonóra-ária. Ardó Mária produkciói tetszettek talán a legjobban. S bár már túl van pályája delén, a hangja még mindig intakt, erőteljesen szól, és szépen intonál. Vérbeli drámai Leonóra- áriát („Pace, pace..”) szünet után követte egy bensőségesebb Bohémélet Mimi-ária, majd rögtön folytatta Xavier Rivadeneira oldalán a duettel az első felvonás jelenetében. Ragyogó technikával oldotta meg ezt is. Xavier Rivadeneira is learatta a babérokat: ő is a Bohéméletből énekelt: előbb Rdodolpho áriáját, amit követett Ardóval az említett kettősük. Szép fényes tenorja semmi kivetni valót nem hagyott maga után. Mély átéléssel énekelt, nagy sikert aratva. Elhangzott még Schöck Atala tolmácsolásában a nagyon szép „Tavaszária” a Sámson és Delilából. A monstruózus gálaest befejező száma a megunhatatlan négyes volt a Rigolettóból, melyben Schöck, Rivadeneira, Kertesi és Clementis nemes énekükkel felejthetetlen zenei élményben részesítették a megjelent hallgatóságot. A közönség hosszan ünnepelte az összes közreműködőt, így az énekeseket kísérő Duna Szimfonikus Zenekart élükön Deák András karmesterrel. Összefoglalva: az énekes produkciók nem mindegyike volt kifogástalan, de ami örvendetesen jól sikerült, az feledtette a kevésbé sikeredettet s így végül egy igen tartalmas est kerekedett ki, sok zenei szépséggel, amelyek közt ritkán hallható darabok szép részleteiben is gyönyörködhettünk – hála értük a kiváló énekeseknek, zenekarnak és dirigensüknek. Soha rosszabb folytatást a következő – beígért - Bel Canto-produkciók megvalósításához Még annyit, hogy a szervezők ezzel a koncerttel a 31 esztendővel ezelőtt elhunyt Maria Callas emléke előtt tisztelegtek.

630 Búbánat 2008-08-28 21:03:04
Juan Diego Florez \"Bel Canto Spectacular\" (Áriák és duettek) Donizetti: Az ezred lánya, A kegyencnő, Szerelmi bájital, Linda di Chamounix, Lucrezia Borgia Bellini: Puritánok Rossini: Reims-i utazás Közreműködik: Anna Netrebko, Patrizia Ciofi, Daniela Barcellona, Mariusz Kwiecien Meglepetés-vendég: Placido Domingo Valenciai Városi Ének- és Zenekar Vezényel: Daniel Oren DECCA - CD 4780315

629 Búbánat 2008-08-28 20:40:39
2008. szeptember 19. péntek, Duna Palota 19 óra \"Bel Canto\" Gála Bellini, Donizetti, Rossini műveiből Közreműködnek: Ardó Mária, Clementis Tamás, Farkasréti Mária, Pánczél Éva, Xavier Rivadeneria Duna Szimfonikus Zenekar Vezényel: Deák András

628 Búbánat 2008-07-19 12:32:56
Ma este a Bartók Rádióban hallgathatjuk: 19.35 Függelék az Alpoktól Zoborvidékig c. sorozathoz Giovanni Simone Mayr (1763-1845): Médeia Korinthoszban - kétfelvonásos opera (szövegét Felice Romani írta) Közreműködik: a Clarion Concerts Ének-és Zenekar Vezényel: Newell Jenkins Szereposztás: Médeia - Marisa Galvany, Kreuza - Joan Patenaude, Iszméné - Molly Stark, Jászon - Allen Cathcart, Égeusz - Robert White, Kreon - Thomas Palmer

627 Sesto 2008-07-10 10:41:07
\"Doris Soffel sings Bel Canto\" - részletek: * Donizetti, Lucrezia Borgia * Bellini, Norma Doris Soffel - mezzosoprano (Orsini, Adalgisa) Joan Sutherland - soprano (Norma) Gösta Winbergh - tenor (Genaro) Horst Hoffman - (Pollione) Chamber Choir of the State College of Music - The Swedish Radio Choir - Swedish Radio Symphony Orchestre - Richard Bonynge (Caprice - live - 1982/1985)





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.