Bejelentkezés Regisztráció

Balett-, és Táncművészet


240 frushena 2008-03-23 21:07:52
[url]http://www.c3.hu/~danceart/1996_06/kritika5.html;Az időtlen szépség költészete - Giselle[/url] [url]http://www.tancelet.hu/aproba2.php;A próba[/url] itt van képgaléria is ,,,

239 frushena 2008-03-23 20:42:16 [Válasz erre: 238 ambors 2008-03-23 20:37:37]
Többször előfordult velem, hogy nem célirányosan mentem az Operaház fele, de benéztem, megérdeklődtem, hogy mi megy épp. Közölték, hogy balett van ma este. Első kérdésem között szerepelt, hogy ifj.Nagy táncol e. Ha a válasz igen volt, mégha csak 10 percre is benéztem és élményekkel távoztam. Legutóbbi ilyen kirándulásom Makrancos Kata volt! HIHETETLEN ami történt!

238 ambors 2008-03-23 20:37:37
Egy fantasztikus művész távozott. Azt hiszem hatalmas űrt hagyva maga után a klasszikus balettben. Rengeteg fantasztikus előadást láttam vele, a neve mindig garancia volt arra, hogy remek előadást fog a közönség látni, és biztosan nem én voltam az egyedüli, aki mikor balett jegyet vett megnézte melyik előadást táncolja ifj. Nagy Zoltán. S ha tehettem - és még volt jegy - akkor csak az ő előadására vettem jegyet.

237 Sesto 2008-03-23 19:48:44 [Válasz erre: 236 frushena 2008-03-23 19:43:27]
...köszönet a felvételekért! S nyugodjék békében!...

236 frushena 2008-03-23 19:43:27
Tisztelegjünk egy NAGY MŰVÉSZ és egy MÉGNAGYOBB ember előtt ,,, Nyugdj Békében Zoli [url]http://www.youtube.com/watch?v=qlOjpopoDrI;Popova Aleszja / ifj. Nagy Zoltán és a Diótörő[/url] [url]http://www.youtube.com/watch?v=qLLhjsv542c;Aleszja Popova & ifj Zoltàn Nagy és a Hattyúk tava[/url] [url]http://www.youtube.com/watch?v=JGe59fKIBKo;Hattyúk tava Aleszja Popova & ifj.Nagy Zoltán[/url]

235 Myway 2008-03-23 19:01:02
Ma meghalt ifj.Nagy Zoltán! Isten Veled ZOLIKA!

234 Sesto 2008-03-18 08:27:07
2008. március 17-én ünnepli 70. születésnapját Orosz Adél, a Magyar Állami Operaház vezetõ szólistája és korábbi balettigazgatója. Orosz Adél az Operaház balettiskolájában (1947-1950) és az Állami Balett Intézetben (1950-1954) folytatta tanulmányait Nádasdi Ferenc növendékeként. 1954-tõl az Operaház tagja, 1957 óta magántáncosa. 1959-ben lehetõséget kapott arra, hogy Leningrádban, a világhírû Kirov Színházban képezze tovább magát. Virtuóz, lendületes, sokoldalú és tiszta technikájú balerina, aki a klasszikus balettrepertoár szinte valamennyi nõi fõszerepét eltáncolta, és vendégmûvészként az egész világot bejárta. 1984-1988 között a Magyar Állami Operaház balettigazgatója, 1989 óta az Állami Balett Intézet balettmestere. Kitüntetései: Liszt Ferenc-díj (1961), Kossuth-díj (1965), a finn Fehér Rózsa lovagrend (1968), Érdemes mûvész (1972), Kiváló mûvész (1976). Fõbb szerepei: Mária hercegnõ (Vajnonen: Diótörõ); Giselle (Lavrovszkij); Odette-Odilia (Messzerer: A hattyúk tava); Auróra (Petipa: Csipkerózsika); Zaréma (Zaharov: A bahcsiszeráji szökõkút); Királykisasszony (Seregi: A fából faragott királyfi); Flavia (Seregi: Spartacus); Lise (Ashton: A rosszul õrzött lány); Fiatal lány (Fokin: A rózsa lelke); Marie Taglioni (Dolin: Pas de quatre). A mûvésznõnek sok boldogságot kívánunk születésnapja alkalmából. lásd MÁO-honlap

233 Sesto 2008-03-17 23:33:38
\"Nurejew - From Russia with love\" Most az Arte-n,...

232 Sesto 2008-03-15 20:15:02
...egy német honlapon olvastam éppen, hogy a \"Szegedi Kortárs Balett\" táncosokat keres a következö szezonra: 14.03.08 Dance Audition! Szegedi Kortárs Balett - Szeged Contemporary Dance ab 01.08.2008 - bis 31.07.2009

231 Sesto 2008-03-12 15:43:33
...Balanchine-évforduló az NYCB-nél: \"George Balanchine and the American City Ballet Next month is the 25th anniversary of the death of the great choreographer George Balanchine and 2008 also sees the 25th anniversary of the New York City Ballet’s last visit to London. Founded by Balanchine in 1948 the NYCB became one of the most distinctive dance companies of the 20th century embracing the traditions of his Russian ballet origins with the youthful wisecracking energy of New York. We have put together a fantastic selection of images and divided them into four sections; pre 1980, post 1980, directing and personal and finally rehearsals of his ballets past and present. The two week season of dance at the Coliseum (March 12- 22nd) will include the landmark Balanchine ballets (Agon and Serenade), rare Jerome Robbins (The Four Seasons and Moves) and some new creations from Mauro Bigonzetti, Alexei Ratmansky and Christopher Wheeldon. It’s an exciting ticket for seasoned Balanchine fans and a perfect introduction for a new generation of admirers. Don’t miss what promises to be a great night out!\" (lásd Merker hírek)

230 Siegfried 2008-03-07 22:41:21
Beszélgetés Maya Plisetskaya primabalerinával szombaton 11:00-kor az MTF-en. www.mtf.hu

229 Siegfried 2008-03-03 20:55:59
Holnap kezdődik a Nureyev balettverseny a Magyar Színházban.

228 Búbánat 2008-02-14 10:53:22
P. Török Margit Anna könyvéről, melyet a felejthetetlen balettművészről, Fülöp Viktorról írt, jelent meg egy méltató írás a Magyar Nemzet tegnapi számában. Fülöp Viktor táncművész most lenne 79 éves. P Török Margit Anna szerkesztői munkája magába foglalja a pályatársak, kortársak visszaemlékezéseit az interjúk nemcsak Fülöp Viktor alakját rajzolják meg, hanem sejteni engedik, miből fakadhat egy-egy nagy egyéniség színpadot betöltő megjelenése, a híres prézansz, ami egy-egy előadást a katartikus pillanatokhoz segíti… Tölgyesi Gábor a cikkben felidézi a művész sorsfordító epizódjait, majd a könyvajánlója végén megemlíti Markó Ivánt, akinek elévülhetetlen érdeme, hogy hosszú kihagyás után, számkivetettsége ellenére Fülöp Viktort Győrbe hívta. Visszatérése igazi diadal volt. ( „Fülöp Viktor élete és pályafutása 1929 – 1997” Papirusz Duola Kiadó, 270 oldal, 2006)

227 Sesto 2008-02-09 22:05:12
Tchaikovsky - Swan Lake (Matthew Bourne) (1998) Starring: Adam Cooper, Scott Ambler Director: Matthew Bourne, Peter Mumford Rating (DVD) * The Swan - Adam Cooper * The Prince - Scott Ambler * The Queen - Fiona Chadwick etc. The New London Orchestra - David Lloyd-Jones

226 Siegfried 2008-02-04 22:56:15
2008. január 29. kedd, 18.00 órakor a Francia intézetben emlékest volt: Markó Iván és Keveházi Gábor beszélt Maurice Béjart-al való közös munkájukról. Volt valaki? Beszámolnátok?

225 hati1225 2008-02-03 10:31:06
[url]http://www.opera.ee/32912;Hófehérke[/url] Tallinban. Kuka: Kerényi Miklós Dávid

224 virius 2008-02-02 23:39:35 [Válasz erre: 218 hati1225 2007-10-16 23:47:10]
Mégiscsak neked lett igazad, mert utcára került a balettest premierjét hirdető plakát. Tehát: Menyegző - A nő hétszer - A Nap szerettei. Szóval Markó most harmadszor csinálja meg, mert Győr után új társulatával is előadta. Bár a fanyalgók szerint már az sem volt \"az igazi\" a legendás győri előadáshoz képest.

223 Siegfried 2008-01-03 21:57:19
Rudolf Nureyev Nemzetközi Balettverseny 2008. március 4.-10. között: http://www.nureyevibc.com/

222 Myway 2007-11-22 13:44:50
Ma hajnalban meghalt MAURICE BÉJART! Isten nyugosztalja és köszönet a sok csodáért, amit a táncművészetnek adott!

221 hati1225 2007-11-02 17:20:12
Meghalt Igor Mojszejev.[url]http://www.nol.hu/cikk/469973/;Cikk[/url]

220 hati1225 2007-10-27 11:21:00
Melyik lábával léphetett Harangozó Gyula a német balettpápa becses tyúkszemére, hogy [url]http://www.tanznetz.de/koegler.phtml?page=showthread&aid=160&tid=10944;erre[/url] ragadtatta magát?

219 Sesto 2007-10-19 22:15:55
....nem találtam semmit a \"Hírek\" rovatban, talán mégis meg kellene emliteni: LAKATOS GABRIELLA (...)\"A Vörös Szalonban éppen a művésznő születésének 80. évfordulóján nyílt kiállítás november 13-ig látható, november 16-tól pedig egészen 2008. január 16-ig az Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet körtermében tekinthető meg. Lakatos Gabriella táncosnő 1927. október 18-án született Budapesten és 1989. november 13-án halt meg ugyanitt. Az Operaház balettiskolájában, ahova csak harmadszor vették fel, Nádasi Ferenc növendéke volt, majd 1943-tól a társulat tagja, 1950-től 1973-ig magántáncosa. Az 1945-46-os évadban a Szegedi Nemzeti Színház balettegyütteséhez szerződött, de itt csak operabetétekben kapott szerepet. Korának legtemperamentumosabb, nagyszerű technikájú művésze, aki a repertoár szinte összes karakter főszerepét, s néhány klasszikus szerepet is eltáncolt. Lakatos Gabriellát 1973-ban nyugdíjba küldték, a döntésbe halálig képtelen volt beletörődni. Élete utolsó másfél évtizedében énekesnőként vált közismertté, televíziós fellépései, közéleti munkája nyomán nem felejtették el tisztelői. Az 1980-as években két alkalommal még visszatért a táncszínpadra. Markó Iván Az igazság pillanata, és Novák Ferenc a Magyar Electra című darabjában lépett közönség elé. Kossuth-díjas (1957), érdemes (1966) és kiváló művész (1971), és a finn Fehér rózsa lovagrend (1969) tulajdonosa volt. Főbb szerepei: Lány (Harangozó Gy.: A csodálatos mandarin); Primadonna (Harangozó Gy.: Térzene); Rozika (Harangozó Gy.: Furfangos diákok); Sári (Harangozó Gy.: Keszkenő); Zaréma (Zaharov: A bahcsiszeráji szökőkút); Aisa (Anyiszimova: Gajane); Balerina (Fokin: Petruska); Mária hercegnő (Vojnonen: Diótörő); Odette-Odilia (Messzerer: A hattyúk tava); Jeanne (Vojnonen: Párizs lángjai); főszerep (Cieplinski: Bolero, Divertimento).\" forrás: www.fidelio.hu PS.: Lakatos Gabriella, a magyar primabalerina assoluta müvészetét tk. kizárólag fekete-fehér TV-felvételek, fotók etc. segitségével ismerhettem meg, szinpadon soha nem láthattam, de emlékszem, egy régi TV-felvételen milyen szenzációs, tüzes és szenvedélyes Zarémá-t tancol, azóta számomra Lakatos Gabriella ebben az szerepben az etalon! ;-)

218 hati1225 2007-10-16 23:47:10 [Válasz erre: 217 virius 2007-10-16 23:09:39]
Akkor valamit nagyon nem értek. Miért ez szerepel a MÁO honlapján, ha nem ez lesz? Amúgy meg ha Győrött letiltatta is, Budaesten engedélyezheti, az övé, nem ? Az Úr adta, az Úr elvette, de Markó még vissza is adhatja !

217 virius 2007-10-16 23:09:39 [Válasz erre: 216 hati1225 2007-10-16 23:05:51]
Nem hinném, hogy A Nap szerettei lenne. Annak idején Markó minden koreográfiáját letiltatta Győrött, amikor onnan elmenni kényszerült.

216 hati1225 2007-10-16 23:05:51 [Válasz erre: 215 virius 2007-10-16 21:35:00]
[url]http://www.opera.hu/index.php?module=sajat/premierek;Ez az?[/url]Ne haragudj, de én a Nap szeretteit 30 éve láttam először. Markó újrakoreografálja? A Menyegzőt is láttam, hacsak nem lesz ennek is új variánsa. A nő hétszer .. na ilyen címmel csak filmetláttam/Shirley MacLaine/. Erről tudsz valamit?

215 virius 2007-10-16 21:35:00
Bár már egy hónapja elhangzott a társulati ülésen, most ideírom: a legújabb verzió szerint se Manon, se Bihari nótája! Hanem bizony új modern egyfelvonásosok premierje lesz, Bozsik Yvette, Markó Iván és Fodor Antal egy-egy új koreográfiája.

214 Sesto 2007-08-20 20:55:37
\"A MAGYAR KÖZTÁRSASÁGI ÉRDEMREND KÖZÉPKERESZTJE kitüntetésben részesült: Markó Iván, balettművész, koreográfus\" ;-)

213 hati1225 2007-06-28 14:54:44
A tegnapi vizsgaelőadáson Fodor Zoltán Hable con ella című, Pedro Almodóvar Beszélj hozzá c. filmjének zenéjére készített koreográfiája hatalmas sikert aratott.Remek muzsika, csudajó világítás, odaadó táncosok. Dózsa Imre a Brahms :Harmadik szimfónia harmadik tételére Poco allegretto címen álmodott szép drámai darabot,melyet nagy átéléssel adtak elő az ifjú művészek. A gálaműsorokban általam már többször látott Tóth Barbara nagyszerű szereplése nem volt meglepő. Annál inkább a vendéghallgató japán Shimizu Takeru a Diana és Acteonban. Örültem a régen látott és szépen előadott Moszkovszkij-keringőnek, viszont A kalóz pas de trois szerintem kicsit halványabban sikerült. Már szinte megszoktam :a befejező szám egy North darab, mely most is lehetőséget adott táncosoknak és közönségnek a vizsgaelőadás feszültsége után egy kis önfeledt vidámságra.Szép este volt.

212 Siegfried 2007-06-21 19:17:51
A Magyar Táncművészeti Főiskola végzős évfolyamának vizsgaműsora: 2007. június 27., szerda 19:00 óra – Magyar Állami Operaház Jegyek 300 - 2500 forintos áron válthatók a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Gimnáziumában (tel: 273 3454). Műsor: [url]http://www.mtf.hu;MTF[/url]

211 virius 2007-06-11 22:10:18
Ja egyébként akár a többi régi-új vezető, Keveházi sem mondott ma semmi konkrétumot a jövőt illetően, így hát a Manon-Bihari cseréről is mélyen hallgatott.

210 virius 2007-06-11 21:58:40 [Válasz erre: 207 hati1225 2007-06-10 20:07:36]
A Manon-balettet is közösen csinálták volna... Csak nem akartak konkurálni Béccsel, Harangozóval, illetve a McMillan-koreográfiával. Valahol ez érthető is...

209 hati1225 2007-06-10 21:57:08 [Válasz erre: 208 tukán 2007-06-10 20:21:18]
Ja ?! /Bocsánat, sir Kenneth, most jutott eszembe a keresztneve. Majd csütörtökön Miskolcon megkövetem./

208 tukán 2007-06-10 20:21:18 [Válasz erre: 207 hati1225 2007-06-10 20:07:36]
Hát a jogdíj.

207 hati1225 2007-06-10 20:07:36
Gáláns gesztus. Mennyire megkönnyebbülhetett sir MacMillan is a mennyekben... Román Sándornak biztosan nagyobb az affinitása a verbunkos-muzsikához..a Bihari nótáját kirázza a kisujjából,és épp olyan élvezetes darab lesz, mint az eddigiek. De mi szükség van ehhez K.G.-ra?

206 virius 2007-06-09 22:32:07
Legfrissebb: mégsem a Manon-balettet mutatjuk be jövő tavasszal. A változtatást azzal indokolják hivatalosan, hogy ez a balett egy női főszerpelős lenne, míg rengeteg tehetséges balerina van a színházban. Szerintem inkább az van a dolgo mögött, hogy nem akarunk konkurálni a bécsi Manonnal. A lényeg: Keveházi Gábor és Román Sándor közös koreográfiája a Manon helyett Kenessey Jenő: Bihari nótája című, 50 éve bemutatott művének új verziója lesz.

205 Siegfried 2007-06-09 22:25:28
[url]http://nol.hu/kultura/cikk/449497/;Kortárs csillagaink - Lépésről lépésre[/url]

204 Siegfried 2007-06-09 22:25:00
Mégegyszer: [url]http://nol.hu/kultura/cikk/449497/;Kortárs csillagaink - Lépésről lépésre[/url

203 Siegfried 2007-06-09 22:23:15
[url]http://nol.hu/kultura/cikk/449497/;Magyar Nemzeti Balett: Kortárs csillagaink - Lépésről lépésre; Erkel Színház[/url]

202 Sesto 2007-05-28 08:46:01
http://www.opera-vilag.hu oldalon pedig egy teljes listát találtam a \"Halhatatlanok Társulatáról\"-s nagyon örülök, hogy Hágai Katalin szintén ebben a kitüntetö címben részesülhet!!! Szivböl gratulálok a rendkivüli balerinának!!!... ;-)))

201 Siegfried 2007-05-26 22:56:56
\"Lépésről lépésre\" premier az Erkel színházban: http://www.tancelet.hu/lepesrol.php [url]http://www.tancelet.hu/lepesrol.php;http://www.tancelet.hu/lepesrol.php[/url]

200 Siegfried 2007-05-23 21:03:57
A Magyar Táncművészeti Főiskola végzős balettművész hallgatóinak VIZSGAELőZETESE Előadások az MTF háziszínpadán: Budapest XIV. ker., Columbus utca 87. Május 26., szombat 11 óra Május 29., kedd 18 óra [url]http://www.mtf.hu;www.mtf.hu[/url]

199 Siegfried 2007-05-21 22:56:14
Aradi Mária és Dózsa Imre a Spartacusban: http://www.youtube.com/watch?v=phreGBFiK98

198 Sesto 2007-05-03 00:26:55
...aktuális baletthírek (STOP/VOP) 2007/2008: http://www.der-neue-merker.at http://www.dasballett.at Ballett der Wiener Staatsoper und Volksoper - Spielplanvorschau 07/08: Premieren: „Der Nussknacker“ (28.9., Staatsoper) - Choreografie: Gyula Harangozó frei nach Wassili Wainonen, Musik: P.I.Tschaikowski, Inszenierung: Gyula Harangozó, Bühnenbild: Dorin Gal, Kostüme: Philippe Combeau, Licht: Jacques Chatelet, Dirigent: Sascha Goetzel „Max und Moritz“ (10.11., Volksoper) – Choreografie: Ferenc Barbay, Michael Kropf, Musik: Gioacchino Rossini, Libretto, Musikzusammenstellung und Regie: Edmund Gleede, Orchestrierung: Béla Fischer, Bühnenbild und Licht: Manfred Waba, Kostüme: Friederike Singer, Dirigent: Andreas Schüller/ Béla Fischer; „Ballett Gala“ (11.3.; Staatsoper) – „Das Königreich der Schatten (aus „Die Bajadere), Glow-Stop (Choreografie: Jorma Elo), Uraufführung eines neuen Stückes von András Lukács sowie Grand Pas aus Paquita – Dirigent: Alexander Vikulov Wiederaufnahmen: „Die Bajadere“ (23.12.; Staatsoper) – Choreografie: Vladimir Malakhov nach Marius Petipa, Musik: Ludwig Minkus, Inszenierung: Vladimir Malakhov, Bühnenbild und Kostüme: Jordi Roig, musikalische Einrichtung: Michael Halász, Dirigent: Michael Halász Repertoire - Staatsoper: „Coppélia“, „Manon“, „Onegin“, „Die Puppenfee/Platzkonzert“, „Romeo und Julia“ sowie „Schwanensee“ (mit einer Festvorstellung am 23.3. anlässlich des 70.Geburtstages von Rudolf Nurejew) Repertoire – Volksoper: „Anna Karenina“, „Tanzhommage an Queen“ Ballettschulaktivitäten: Soiree der Ballettschule der Wiener Staatsoper (20.1.; Volksoper), Matinee der Ballett- und Opernschule für Kinder an der Wiener Staatsoper (29.6., Staatsoper) Neuerungen: Nach dem die Positionierung des Balletts so rasch und erfolgreich an der Volksoper gelungen ist (wegen der ausverkauften Aufführungen sogar mit Zusatzvorstellungen von „Anna Karenina“ am 9.5., bzw. „Tanzhommage an Queen“ am 27.6.) liegt im nächsten Jahr der Schwerpunkt bei Familien (Kinderkartenkontingente) bzw. wird es die Einführung einer Ballett-Bonus-Card geben. Neuengagements erfolgten diesmal mehrheitlich aus der Ballettschule der Wiener Staatsoper; als Gäste werden u.a. Andrian Fadeyev, Vladimir Malakhov, Leonid Sarafanov und Robert Tewsley sowie Polina Semionova auftreten. Die detaillierte Programmvorschau findet sich unter http://www.dasballett.at

197 Sesto 2007-04-26 08:27:48
....akit esetleg érdekel, akkor ime egy aktuális cikk Berlin \"primabalerina assoluta\"-járól, az \"új\" Etoile-ról: Die \"Baby-Ballerina\" tanzt alle an die Wand Polina Semionova ist eine Kämpfernatur - und der neue Star des Berliner Staatsballetts Von Constanze Klementz Sie war das große Geheimnis des Staatsballetts, das Wunderkind, das Vladimir Malakhov lange hinter verschlossenen Probensaal-Türen hütete. Heute ist Polina Semionova neben ihm der Star des Ensembles, international gefragte Solistin und einer der Gründe dafür, dass Ballett in Berlin wieder eine Fangemeinde hat. Um Polina Semionova zu treffen, gibt es zwei Möglichkeiten: nach dem Training und vor der Probe oder nach der Probe und vor dem Training. Ihre Tage sind randvoll, besonders vor einer Premiere. Am Sonnabend steht die Ballerina in \"Sylvia\" von Frederick Ashton auf der Bühne der Deutschen Oper. Als kriegerische Nymphe will sie in diesem Stück nach Motiven aus der griechischen Mythologie ihren Partner Vladimir Malakhov gleich zu Beginn erschießen. Doch zum Glück für den Abend und Semionovas Entdecker, Förderer und Intendanten kommt ein Pfeil des Liebesgottes dazwischen, und das amouröse Schäferspiel nimmt seinen Lauf. Eine Kämpfernatur ist die 22-jährige Russin und einstige \"Baby-Ballerina\", die Malakhov direkt von der Bolschoi-Schule als Erste Solistin engagierte, auch im Leben: nie zufrieden, immer auf der Suche nach Herausforderungen. Was hielt sie eigentlich von ihrem viel strapazierten Spitznamen? Semionova lacht. \"Als ich her kam, war ich doch genau das: ein Baby. Manche Mädchen sind mit Siebzehn schon fraulich, aber ich war ein absoluter Spätentwickler.\" Sie macht eine Kunstpause. \"Es ist natürlich viel passiert seitdem. Aber heute nennt mich ja auch niemand mehr so.\" Es sind andere Namen und Superlative, die man in London, Zürich, Moskau für sie findet: Tanzwunder, gorgeous, magnificent. Charakteristisch für die hoch gewachsene Tänzerin mit der weichen, dabei kraftvollen Linie ist ihr physischer Wissensdurst. Béjart, Kylian, Petit - moderne und zeitgenössische Rollen haben sie weiter gebracht. Neugierig und aufmerksam begegnet Semionova ihren Rollen. Noch die klassischste Partie wird in ihren Füßen wie selbstverständlich heutig. Ihr Schwarzer Schwan sprüht vor Lust, mit den Männern nach ihren Regeln zu spielen. Semionova tanzt ihn jung, stark, offensiv, auf der Grenze zwischen Eleganz und Brutalität. Nicht nur stolz, sondern gnadenlos emanzipiert. \"Schwanensee\" ist momentan ihre Paraderolle. Doch Polina Semionova kennt ihre Grenzen: \"Nach zwölf Stunden Flug direkt auf die Bühne gehen - manche tun das, aber für mich ist das nichts.\" Der Lohn sind Erlebnisse wie die Arbeit mit Altmeister Roland Petit, dessen \"Carmen-pas-de-deux\" sie für eine Gala einstudierte. \"Solche Begegnungen\" schwärmt Semionova, \"sind ein Geschenk.\" Und sie hat schon neue Ziele. \"Don Quixote\" reizt sie oder \"Romeo und Julia\". Berlin ist und bleibt ihre Basis. \"Ich bin stolz, dass wir, dass Vladimir und das Staatsballett es geschafft haben, die Menschen zu begeistern. Es tut uns Tänzern so gut zu wissen, wir spielen vor ausverkauftem Haus.\" Damit das noch öfter der Fall ist, hat Vladimir Malakhov zur nächsten Spielzeit wieder neue Tänzer ins Staatsballett geholt. Darunter ist ein junger Mann namens Dimitrij Semionov - das ist niemand anders als Polinas älterer Bruder. Aus der Berliner Morgenpost vom 26. April 2007 http://www.morgenpost.de/content/2007/04/26/feuilleton/896419.html

196 frushena 2007-04-02 20:35:07 [Válasz erre: 195 Sesto 2007-04-02 20:33:21]
Vicces, hogy magyar recenziót nem olvastam! Igaz nem is keretem .. Ha valaki talál ... Kéretem lesz szíves! :-)

195 Sesto 2007-04-02 20:33:21
....s ime egy bécsi kritika a magyar balettpremier kapcsán: www.der-neue-merker.at BUDAPEST/ Staatsoper: „ELFÚJTA A SZÉL“ („VOM WINDE VERWEHT“)am 1.4.2007 Das Frühlingsfestival in Budapest bot tanzmäßig u.a. neben dem Gastspiel des grandiosen Monte Carlo Ballet mit „Romeo und Julia“ (zuletzt auch in St.Pölten zu sehen gewesen) eine ungarische Eigen-Produktion. Nach der Welturaufführung am 23. März tanzte nun die 2.Besetzung die vorläufige Derniere in der Matinee am Sonntag. (Die eigentliche Opernhauspremiere im regulären Spielplan findet dann am 12.bzw. 13. April statt.) Margaret Mitchells gleichnamiger Roman ist allseits bekannt, gleichwohl die Monumentalverfilmung mit Clark Gable und Vivian Leigh sicher vielen noch präsenter in Erinnerung ist. Die ungarische Choreographin Lilla Pártay, in deren Ouevre sich auch eine Version zu „Anna Karenina“ findet, hat sich damit erneut einer Literaturvorlage angenommen. Das Südstaaten-Sezessionskrieg-Epos wird in gefälliger Choreographie mit durchwegs klassischem Schrittmaterial erzählt, kunstvolle Hebefiguren oder extravagante Ideen fehlen allerdings. Alles bleibt in einem einheitlich glatten Fluss, weder die Sklaven erhalten Gelegenheit um tänzerisch hervorzutreten noch werden moderne Regie-Elemente genützt. Irritierend sind dafür die Csardas-Schritte der Soldaten. So ist es der Choreographin auch nicht wirklich gelungen, die einzelnen handelnden Personen bewegungstechnisch zu charakterisieren – dies geschieht durch Kleidung und Körpersprache, denn die jeweiligen Rollengestaltungen sind offensichtlich abhängig von der Ausdrucks-Intensität der TänzerInnen, was von der Alternativvariante der jüngeren Garde im ungarischen Nationalballett an diesem Morgen auch ziemlich überzeugend durchgehalten wird. Die Musikarrangements von zahlreichen bekannten Werken von Antonin Dvořak wurden von Ádám Medveczky passend zusammengestellt, es erklingen u.a. Auszüge aus der Sinfonie Nr.9 „Aus der neuen Welt“ oder die „Humoreske“. Hie und da wird durch Tonzuspielungen ergänzt, sei es Percussion (von Zoltán Rácz) oder als Geräuschkulisse mit Kampflärm, Pferde wiehern, Vogelgezwitscher und ähnlichem. Das 3aktige Handlungsballett hat damit Filmlänge, würde aber eine Straffung v.a. im letzten Akt durchaus noch gut vertragen. Kleine Zugeständnisse an die Bühnengegebenheiten abweichend vom literarischen Original sind erlaubt – so stirbt Scarletts Vater an einer Herzattacke und auch Töchterchen Bonny erliegt ihrem Reitunfall abseits der Bühne. Die nostalgische Ausstattung (Lórant Kézdy und Viktória Nagy) ist dem Stück entsprechend, aber doch sehr üppig und pompös ausgefallen. Die zahlreichen Szenenwechsel erfordern viel Kulisse. Hier könnte mit Projektionen einiges einfacher dargestellt werden. Die sehr schönen und historisch passenden Kostüme stammen von Judit Schaffer. ANNA TSYGANKOVA als Scarlett O´Hara zieht alle Register ihres schauspielerischen Talents. Es gelingt ihr, ihren Part emotional äußerst glaubwürdig darzustellen: von leidenschaftlich-verliebt über energisch-trotzig bis hin zu unglücklich-verzweifelt und am Ende mit großer innerer Stärke ein wenig hoffnungsfroh. LEVENTE BAJÁRI ist ein gut aussehender überzeugender Rhett Butler, der als geschniegelt-eleganter Beau dennoch nicht ganz an den Charme von Clark Gable heranreicht. DACE RADINA ist eine stille kleine kränkelnde Melanie, die letztlich auch ihr Leben leise aushaucht. ZOLTÁN OLÁH gibt einen so herrlich blassen Ashley, dass er als Typ optimal besetzt ist. Tänzerisch sind diese 4 Solisten alle tadellos anzusehen. Leider werden nicht alle Personen der kleineren Nebenpartien im Programm namentlich genannt. So sticht ein junger Tänzer heraus, der als sprungstarker Soldat auf dem Ball in Atlanta ebenso zu bewundern ist wie später als Aufseher in der Sägemühle. Die kleine blondgelockte Bonny ist entzückend herausgeputzt, aber leider auch unbenannt. Das Corps de ballet hat hier keine besonders fordernden Auftritte zu absolvieren, was schade ist – man denke nur, was Boris Eifman aus diesem Sujet geschaffen hätte… Das Orchester unter der Führung von Valéria Csányi spielt leidlich, aber sehr zügig. Das Publikum im voll besetzten Opernhaus war sehr angetan vom Gesehenen. Ira Werbowsky

194 frushena 2007-03-23 08:42:05
Ma Elfújta a szél premier!

193 Siegfried 2007-03-13 19:34:55
A Monte-carlói Balett Rómeó és Júlia előadása a Művészetek Palotájában: március 21, 22, 23: http://www.mupa.hu/programreszletes.jsp?id=K_11122&genre=Tanc Részlet az alőadásból: http://www.youtube.com/watch?v=_yoSalRaBj4

192 virius 2007-03-10 21:35:41 [Válasz erre: 187 frushena 2007-02-21 08:05:11]
Már hét éve tervezték a premiert, de akkor erre szerzőjogi komplikációk miatt nem kerülhetett sor. Helyette mutatták be a Zorbát...

191 Orfeusz 2007-03-09 10:35:58
Ma Solymosi és Tsymbal az Anyeginben a bécsi operában.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.