Nekem nem indul el a mai Lulu sem, csak (elő)fizetős módon.
Ez is kijött DVD-n, megvettem anno.
Én kb délelőtt 10 órakor kapcsoltam a közvetítésre, valóban gyönyörű előadás volt, és Netrebko csodálatosan énekelt, kb a harmadik felvonás 10.-ik percéig, amikor beborult az ég és kiírtak a fekete keddet. Egyelőre még ott tartanak, remélem helyreáll a közvetítés rendje. .
Reggel még ment. Korhű jelmezekkel, gyönyörű előadás volt.
1-én a terv szerint egy 2008-as Puritánok előadás ment (volna) Netrebkoval. Szerettem volna megnézni, de ma fekete keddet tartottak a zavargások miatt, és nem vetítették. 2-ától a Lulu megy Marlis Petersennel.
Szilveszterkor kezdi az új évadot a New York-i Metropolitan Opera
MTI2020.06.02. 13:05 – Origo.hu
Az év utolsó napjára halasztotta a 2020/21-es évada kezdetét a New York-i Metropolitan (Met), a világ egyik vezető operaháza a koronavírus-járvány miatt.
A koronavírus-járvány miatt három hónappal eltolja következő, 2020/21-es évadának kezdetét a Metropolitan Opera. A háromhónapos halasztás mellett az operaház tervezi egyes előadások időtartamának lerövidítését is. A teljes őszi szezon elmaradása miatt viszont pótlólagos időpontok kitűzését tervezik 2021 februárjára.
A halasztás miatt pótlás nélkül lefújták Giuseppe Verdi Aida című operájának előadását, amellyel szeptember 21-én indult volna az új évad, és elmaradnak Szergej Prokofjev A tüzes angyal című operájának előadásai is, amelyek november 12-én kezdődtek volna. A Varázsfuvola és a Don Giovanni 2021-re tervezett előadásait megtartják, de a már korábban látott rendezésben, a tervezett négy premierről, köztük a Don Giovanni-előadásáról a belga Ivo van Hove rendezésében, lemondanak.
Elmarad az a három őszi előadás is, amelyet az operaház online programja, az egyes filmszínházakban világszerte elérhető The Met: Live in HD számára rögzítettek volna. Az új körülményekhez igazodva megpróbálnak lerövidíteni egyes, különösen hosszú előadásokat, Händel Julius Caesar című operáját például a szokásos háromfelvonásos, 4 és fél órás helyett kétfelvonásos, 3 és fél órás változatban tartják meg.
Uusitalo visszatero vendege a Wagner-napoknak. En mar sulyos betegsege utan lattam, de akkor is meggyozo volt, noha nyilvan nem regi legjobb formajat mutatta. Karita Mattila pesti koncertjerol magam is beszamoltam (Nemzeti.../4125), az Ah, perfidot talan mar kinotte, de a Liebestodot pazarul adta elo. 60 korul is lenyugozo hang es jelenseg.
Nagyon köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet! Még az utolsó pillanatban sikerült elcsípnem, tényleg fantasztikusan ütős előadás volt 2008-ból. Én ilyen döbbenetes erejű Johanaánt, mint Uusitalo, talán még nem is hallottam, és Mattila Saloméja is rendkívüli volt, de a többi szereplő és a rendezés is.
Erre a beírásra emlékszem: hibátlan volt.
Ez nem ilyen probléma. Az elírásaimat vállalom.
Ilyesmi velem is előfordul néha, mikor gyorsan akarok írni valamit! Vagy a betűk - eléggé galád módon - nem ott vannak, ahol keresem azokat!:)
Ilyen problémát eddig nem tapasztaltam, csak három napja mennek ezek a furcsa dolgok a bejegyzéseim körül, sajnálom, hogy ezen a fórumon is megjelent.
Nagyon vicces... most már a l is kipotyogott: letöltés! További jó szórakozást kívánok!
ördöngösség - úgy emlékszem, hogy így írtam! Kénytelen leszek a kisördög miatt menteni a bejegyzéseimet? Jól nézünk ki.
A Salome nagyon jo, érdemes megnézni.
Nem ördögösség :-) a letötés, nagyon egyszerű, ha valaki meg tudja mutatni, beállítani, hogy miként működik a saját gépen, saját használatra. Érdemes ebben segítséget kérni és azután nem kell már máshoz kéréssel fordulni. :-).
Most kezdem nézni a net-en a MET tegnap esti (éjszakai) Les Trojens közvetítését. Érdekes összehasonlítás lesz, mert kb egy hónapja ment a STOP-ból. Remélem, végig tudom nézni.
Hogy Lujzát idézzem, olyan jó lenne, ha valaki le tudná tölteni!
Scotto korának talán legnagyobb énekesnője volt. Mindenester élőben jobb Violettát nem hallottam És, ha azt veszzük Amminától, Luciától jutott el a nagy drámai szerepekig,mindegyikban maradandót ,emlékeztesset alkotva Netrebkohoz hasonlóan,utóbbi unalma nélkülA múlt század második felének 3 nagy szopránja között van a helye.És ezt nem lemezek dvd-k alapján írom, hanem vagy 5x-7x hallottam élőben koloratúra és drámai szerpekben egyarántNem is beszélve a számtalan lemez és tv felvételről
Koszonom, hogy kijavítottál. Magam sem értem, hogy kovethettem el ilyen szarvashibát.
Hogy Freni-éből az lehet, de Scotto-ból biztosan nem. Ő még egy dögunalmas Desdemonát is izzóvá tudott tenni, nem beszélve a még unalmasabb Liúról.
Hogy Freni-éből az lehet, de Scotto-ból biztosan nem. Ő még egy dögunalmas Desdemonát is izzóvá tudott tenni, nem beszélve a még unalmasabb Liúról.
Köszönöm a pontosítást. Igaza van. Én akkor kezdtem dolgozni, kaptam az első keresetemet, "gazdag" lettem és mind a két előadáson (Domingo, Rysanek) ott voltunk. Ma már nem biztos, hogy nyugdíjból meg tudnám fizetni, de nincsenek is ilyen nevek és tomboló sikerek Budapesten (koronavírustól függetlenül), sajnos...
Klára minden szavával egyetértek. Nálam is Ők az etalonok mindkét említett operában. Sokáig mással nem is néztem, ma azért a Manonba belekukkantottam...A Nyugat lányát 10x láttam a Manont is kb annyiszor, kizárólag Házyékkal. ma fel is tettem az Ő Manonjukat ....vonatkozik ez még nálam a Bohéméletre is. Életem egyik nagy ajándéka, h Velük láthattam anno...
Nem, nem. Határozottan emlékszem, hogy Rysanek Toscája "ütközött" = volt túl közel a Domingóéhoz. Magam is tűnődtem, melyiket válasszam, végül Domingo mellett döntöttem. Scotto jóval később énekelte itt Toscát.
Ahogy már többször írtam, hiányos az emlékezetem. De amikor Scotto volt Tosca, mintha néhány nappal előtte volt Domingo Cavaradossiként az Erkelben. Mondogattuk is a szünetekben, hogy miért nem lehetett ezt a két kíválóságot egy előadásban látni-hallani...
Sajnalatosan elirtam: termeszetesen minden Renata Scottora vonatkozik ... annal is inkabb, mivel Freni -fajdalom- tudtommal sosem lepett fel az Operahazban. Scotto MET-stream Manonja es Erkelben latott Toscaja hagyta bennem a lejjebb irt hianyerzetet.
Minden csodálatom Mirella Frenié, de ebben az 1980-as MET-előadásban Renata Scotto énekelte Manont.
Nálam a Manon Lescaut a mai napig a Házy Erzsébet - Ilosfalvy Róbert szereposztással az etalon. Láttam azóta pár remek előadást, ez a mostani is nagyon jó, de a szívem csücskében Házy Böbe és Ilos! És ugyanez vonatkozik a Nyugat lányára is. Akár Domingo, akár Kaufmann - pedig egyik se kutya - nálam ők ketten viszik a pálmát.
Attól tartok, Freni Manonjából pont az a perzselő szexuális vonzerő, kisugárzás hiányzik, ami t.k. ehhez a szerephez is elengedhetetlen (1.-2. felv.) és amivel -bár én már nem láttam vele- pl. Házy Erzsébet bűvöl(het)te el a diákot ill. Ilosfalvy Róbertet és a közönséget. Ugyanezt azaz egy másfajta, de szintén erotikus csáberőt hiányoltam Freni pesti Toscájából, amit viszont láttam. Ha Puccini és Freni, akkor Mimi és Liu.
Puccini, Manon Lescaut, a klasszikus rendezés is lehet izgalamas, ha nagyszeru énekesek vannak. Mirella Freni - szerintem a legszebb hangu énekesno volt. Domigo nagy színész, akármelyik drámai irigyelheti.
Igen, nagyon jó volt a Faust.Igazság szerint ezért vagy azért, de mindegyik előadás nagyon jó, mindenki találhat benne valamit izlése szerint. Nekem a Faust mellett az Ernani tetszett nagyon, azóta sajnos Marcello Giordani és Hvorostovsky is elment, mindketten nagyon fiatalok voltak és - szerintem legalábbis - nagy űrt hagytak maguk után!
Zeneileg természetesen én is. :) Sőt, nekem Sutherland is nagyon tetszett (nekem majdnem mindenben tetszik, a számomra egyébként nem túl izgalmas bel canto operákat az akkori énekesek közül ő dobta fel az utánozhatatlanul bravúros éneklésével és egyedi hangszínével, nekem azokban sokkal jobban tetszik, mint Callas)
Több, mint 40 éves a felvétel. Ha leszámítjuk a nevetséges jelmezeket, én még most is élvezetesnek találtam az előadást. Donna Anna talán nem a legjobb választás, de az akkor legünnepeltebb szupersztár nagy hívószó lehetett. Érdekes volt látni James Morrist két egymás utáni este Timurként, majd Don Giovanniként. Nem csodálkozhatunk ritka hosszú karrierjén. Szenzációs volt az alig két hete eltávozott Gabriel Bacquier Leporelloja, megcsodálhattuk kivételesen üde humorát is. Legjobban azonban Várady Júlia tetszett, talán a egyik legjobb Donna Elvira volt akit eddig láttam. Nekem ez cseppet sem volt unalmas előadás, sokkal inkább zenei csemege különlegesen szép hangokkal.
E holgyrol írtam, hogy a legjobb Rusalka.
Köszönöm! Szép a hölgy, de az apáca-fityula miatt szinte semmi nem látszott az arcából.És nagyon szép hangja van.
Bocs, de a bejegyzésemet humornak szántam. Ha jól tudom, akkor a premiert Mozart vezényelte, hát, azon szívesen ott lettem volna. :)
Koszonom nagyon szépen.
Kedves takatsa, Prágában Non-Stop repertoáron van a Don Giovanni. A Stavovské divadlo-ban játszák, ahol anno a világpremier volt. Da csak annyit, hogy a szlovák énekiskola sokkal jobb mint a cseh. A pozsonyi eloadást Jozef Bednárik rendezte, az a rendezo aki a Faust -ot is rendezte, amivel a pozsonyi opera 1990-ben Pesten vandégszerepelt.
Ruggero Raimondi, Francisco Araiza, Gabriela Beňačková-Čápová (Pozsonyból).
Bécs, 1985, Ken Russell rendező apácát csinált a lányból és nyaktiló alá tetette szegény fejét.
Hálás köszönet, mindkettő letöltve.
Megtudhatjuk, hogy a STOP anna mikor készült és kik éneklik? Egyébként minden szempontból érdekes összehasonlítani a kettőt!
MET_FAUST :
Az alábbi kis részleteket a megtekintéshez előbb érdemes letölteni,
mert a MET-es változat (full HD) lassú internet-kapcsolatnál esetleg akadozna;
a STOP-változat pedig 4:3-as video-méretű, amit nem minden médialejátszó vesz automatikusan tudomásul.
...amihez hozza tennem: lehet, hogy Donna Elvira azaz Varady Julia "nem Mozart-enekesno":ehhez kepest (ld.eletrajzat) szinte minden Mozart-szerepet elenekelt.Mi lenne, ha meg "Mozart-enekesno" is lenne ...
És az előző napi bécsi Don Giovanni? Abban sem sziporkáztak a jó rendezői ötletek, pedig a két előadás között eltelt vagy 40 év!
Don Giovannit nem Prágában adják? Mert a premierre szívesen elmennék. :))
Kedves Dávid, ha lesz még Pozsonyban jovo évad, gyere el a Don Giovannira, kituno modern rendezés, nem eszement, tele jo otlotekkel. Pozsony mindig Bécs hatása alatt volt, tudnak az operánkban Mozartot énekelni, nem lepke vocék.
Azzal egyetértek, hogy a rendezés rémesen unalmas volt, tipikus példája a klasszikus ötlettelenségnek, viszont én nagyon örültem Tourangeau-n (Zerlina) kívül mindenkinek, akkor még igazi, operai vocekkal játszották Mozart operáit is, nem oratóriumba vagy kórusba illő lepke... hangokkal mint manapság. (bár lehet Sutherland-kedvelőként elfogult vagyok, úgy látom itt sokan nem szeretik).
FAUST, megint egy jo eloadás, érdemes megnézni.
Don Giovanni, klasszikus rendazés - nagyon unalmas. Donna Anna és Elvíra, nem Mozart énekesnok.