Téma ismertetése: Erkel, Zak, zeneoktatás, amatőr mozgalmak, kultúrpolitika, zene és közélet etc
1487 kétked 2012-01-10 18:47:30
Nem, kevered a zenei vezetőt az igazgatóval.
Nem, kevered a zenei vezetőt az igazgatóval.
1486 zalbarna 2012-01-10 17:36:08 [Válasz erre: 1485 zalbarna 2012-01-10 17:35:22]
Mondjuk abban egyetértek, h ennek nincs jövője...
Mondjuk abban egyetértek, h ennek nincs jövője...
1485 zalbarna 2012-01-10 17:35:22 [Válasz erre: 1481 kétked 2012-01-10 16:18:49]
[url]http://kulturport.hu/tart/cikk/f/0/105709/1/kultura/Vajda_Gergely_az_Magyar_Radio_zenei_egyutteseinek_uj_zeneigazgatoja; s'itt aszongya... [/url]
[url]http://kulturport.hu/tart/cikk/f/0/105709/1/kultura/Vajda_Gergely_az_Magyar_Radio_zenei_egyutteseinek_uj_zeneigazgatoja; s'itt aszongya... [/url]
1484 társalgó 2012-01-10 17:23:13
Viszont lehet, hogy ennél sokkal fontosabb kérdés, hogy életben tartják-e egyáltalán az MR Szimfonikusokat a jelenlegi formában? Sajnos erre is lenne egy tippem
Viszont lehet, hogy ennél sokkal fontosabb kérdés, hogy életben tartják-e egyáltalán az MR Szimfonikusokat a jelenlegi formában? Sajnos erre is lenne egy tippem
1483 társalgó 2012-01-10 17:18:53 [Válasz erre: 1479 kétked 2012-01-10 13:32:08]
Hogy most ki, azt nem tudom. De hogy ki lesz, arra nekem is van egy majdnem biztos tippem.
Hogy most ki, azt nem tudom. De hogy ki lesz, arra nekem is van egy majdnem biztos tippem.
1482 oberon 2012-01-10 16:49:48 [Válasz erre: 1481 kétked 2012-01-10 16:18:49]
Nekem van egy "biztos" tippem...
Nekem van egy "biztos" tippem...
1481 kétked 2012-01-10 16:18:49 [Válasz erre: 1480 zalbarna 2012-01-10 16:12:30]
Nem, ő a zenekar vezető karmestere. Ki a döntéshozó igazgató?
Nem, ő a zenekar vezető karmestere. Ki a döntéshozó igazgató?
1480 zalbarna 2012-01-10 16:12:30 [Válasz erre: 1479 kétked 2012-01-10 13:32:08]
sztem Vajda Gergely...augusztus óta.
sztem Vajda Gergely...augusztus óta.
1479 kétked 2012-01-10 13:32:08
Találós kérdés: Ki a rádió zenei együtteseinek igazgatója?
Találós kérdés: Ki a rádió zenei együtteseinek igazgatója?
1478 eccerű 2011-12-13 22:09:32
[url]http://www.es.hu/j_gyori_laszlo;magyar_zenei_tanacstalansag;2011-12-07.html;ez[/url] is a jövőképhez tartozik
[url]http://www.es.hu/j_gyori_laszlo;magyar_zenei_tanacstalansag;2011-12-07.html;ez[/url] is a jövőképhez tartozik
1477 FAdam 2011-11-21 10:04:45 [Válasz erre: 1473 eccerű 2011-11-16 23:28:43]
Én pedig éppen úgy emlékszem, hogy nem csak abban az esetben kell díjat fizetni amikor anyagi haszna származik. Mellesleg az Artisjus nem csak poénból ment ki ellenőrizni, nem oda megy ahova épp gondolja. Minden bizonnyal a jogdíjközleményében benne van a szolárium is (bevallom, nem böngésztem most végig azt), ezért ellenőriznek ott. Eléggé ismerik a szerzői jogot, olyan helyről nem követelnek díjat ahonnan nem jogosultak kapni.
Én pedig éppen úgy emlékszem, hogy nem csak abban az esetben kell díjat fizetni amikor anyagi haszna származik. Mellesleg az Artisjus nem csak poénból ment ki ellenőrizni, nem oda megy ahova épp gondolja. Minden bizonnyal a jogdíjközleményében benne van a szolárium is (bevallom, nem böngésztem most végig azt), ezért ellenőriznek ott. Eléggé ismerik a szerzői jogot, olyan helyről nem követelnek díjat ahonnan nem jogosultak kapni.
1476 macskás 2011-11-21 08:37:30 [Válasz erre: 1471 musicus2 2011-11-16 22:52:43]
Én is csak jót hallottam az előadásról.
Én is csak jót hallottam az előadásról.
1475 eszbe 2011-11-18 19:39:49
Annyit hozzáfűznék, hogy egy ilyen okos jogszabály kitalálóját és betartatóját egyszer köteleznék arra, hogy próbáljon meg egy zenei versenyen zongorázni például "A dal mesterei" című gyűjteményből. Kíváncsi vagyok, hány másodpercig bírná. A fénymásolatnak ugyanis nemcsak az az egyetlen előnye van, hogy minimális költségért lesz az embernek egy másodpéldánya, hanem, hogy az lapozható, vágható, ragasztható, összefirkálható, és nem cipel miatta az ember feleslegesen további oldalakat, amelyek így nem is használódnak annyira.
Annyit hozzáfűznék, hogy egy ilyen okos jogszabály kitalálóját és betartatóját egyszer köteleznék arra, hogy próbáljon meg egy zenei versenyen zongorázni például "A dal mesterei" című gyűjteményből. Kíváncsi vagyok, hány másodpercig bírná. A fénymásolatnak ugyanis nemcsak az az egyetlen előnye van, hogy minimális költségért lesz az embernek egy másodpéldánya, hanem, hogy az lapozható, vágható, ragasztható, összefirkálható, és nem cipel miatta az ember feleslegesen további oldalakat, amelyek így nem is használódnak annyira.
1474 eccerű 2011-11-16 23:32:20 [Válasz erre: 1469 FAdam 2011-11-16 13:38:44]
Az amúgy igaz, hogy mennyire ismeri egy átlagpolgár a szerzői jogi rendelkezéseket, bár az átlagpolgárnak adnék igazat a legtöbb esetben, azok után különösen, hogy a hetvenből kilencven lett, az ötvenből meg hetven. Mire föl?
Az amúgy igaz, hogy mennyire ismeri egy átlagpolgár a szerzői jogi rendelkezéseket, bár az átlagpolgárnak adnék igazat a legtöbb esetben, azok után különösen, hogy a hetvenből kilencven lett, az ötvenből meg hetven. Mire föl?
1473 eccerű 2011-11-16 23:28:43 [Válasz erre: 1469 FAdam 2011-11-16 13:38:44]
Azért szeretnék példákat arról, hogy egy szolárium nyugaton jogdíjat fizet az ott hallható zenéért. A példa extremitása ugyanis pontosan abban rejlik, hogy ez egy szolárium. A törvény tudtommal arról rendelkezik, hogyha az adott helynek/illetőnek anyagi haszna származik a sugárzott zenének köszönhetően, akkor ezután a zene után jogdíjat kell fizetnie. Egy elegáns étteremnél teljesen természetes, hogy az ott hallható zene az "elitség" része, és árnövelő hatású. Itt nem vitás, hogy jogos a követelés. Mondjuk a nyári Balaton-parti tucc-tucc esetében kevésbé lenne bizonyítható a bevételnövelő hatás, mert ha a környéken csak egy ilyen van, akkor még ráfoghatjuk, hogy messziről is hallatszik, ezért mennek oda, csakhogy ezek általában egymás mellett vannak öten... De még ez is rendben van egy szoláriumhoz képest, ott hol a túróban lenne bevételt növelő a hangszóróból jövő zenének csúfolt borzalom? Kintről nem hallatszik, tehát aki bemegy, nem ezért megy be. A barnítást se nem fokozza, se nem lassítja.
Azért szeretnék példákat arról, hogy egy szolárium nyugaton jogdíjat fizet az ott hallható zenéért. A példa extremitása ugyanis pontosan abban rejlik, hogy ez egy szolárium. A törvény tudtommal arról rendelkezik, hogyha az adott helynek/illetőnek anyagi haszna származik a sugárzott zenének köszönhetően, akkor ezután a zene után jogdíjat kell fizetnie. Egy elegáns étteremnél teljesen természetes, hogy az ott hallható zene az "elitség" része, és árnövelő hatású. Itt nem vitás, hogy jogos a követelés. Mondjuk a nyári Balaton-parti tucc-tucc esetében kevésbé lenne bizonyítható a bevételnövelő hatás, mert ha a környéken csak egy ilyen van, akkor még ráfoghatjuk, hogy messziről is hallatszik, ezért mennek oda, csakhogy ezek általában egymás mellett vannak öten... De még ez is rendben van egy szoláriumhoz képest, ott hol a túróban lenne bevételt növelő a hangszóróból jövő zenének csúfolt borzalom? Kintről nem hallatszik, tehát aki bemegy, nem ezért megy be. A barnítást se nem fokozza, se nem lassítja.
1472 musicus2 2011-11-16 22:55:20 [Válasz erre: 1471 musicus2 2011-11-16 22:52:43]
Tanulság: Kodály országát azért még nem kell elsiratni.
Tanulság: Kodály országát azért még nem kell elsiratni.
1471 musicus2 2011-11-16 22:52:43 [Válasz erre: 1467 tiramisu 2011-11-12 16:53:48]
Kedves Fórumtársak, ilyet egyetlen agyrémszülő sem képes kitalálni, én sem. Az eset megtörtént a Budai Művészházban (ez a reklám helye), pár hete. Az operaelőadás egyébként nagyon jó sikerült, a Varázsfuvola ment (Bazsinka Zsuzsa, Daróczi Tamás, Valter Ferenc, Pánti Anna, Sárkány Kázmér, Derecskei Zsolt, zg: Csányi Valéria). A gyerekek nagyon élvezték, és elképesztően kulturált módon viselkedtek. A következő a Don Pasquale lesz, majd a Pomádé.
Kedves Fórumtársak, ilyet egyetlen agyrémszülő sem képes kitalálni, én sem. Az eset megtörtént a Budai Művészházban (ez a reklám helye), pár hete. Az operaelőadás egyébként nagyon jó sikerült, a Varázsfuvola ment (Bazsinka Zsuzsa, Daróczi Tamás, Valter Ferenc, Pánti Anna, Sárkány Kázmér, Derecskei Zsolt, zg: Csányi Valéria). A gyerekek nagyon élvezték, és elképesztően kulturált módon viselkedtek. A következő a Don Pasquale lesz, majd a Pomádé.
1470 FAdam 2011-11-16 13:40:02 [Válasz erre: 1459 eccerű 2011-11-05 10:10:17]
Az iskolai ünnepi előadások pedig a szabad felhasználás esetébe tartoznak, akkor nincs díjfizetés.
Az iskolai ünnepi előadások pedig a szabad felhasználás esetébe tartoznak, akkor nincs díjfizetés.
1469 FAdam 2011-11-16 13:38:44 [Válasz erre: 1458 eccerű 2011-11-05 10:08:58]
Ne az Artisjust hibáztassuk azért amiért a törvénynek megfelelően jár el... már réges-rég kialakult a gyakorlat Nyugaton,hogy minden nyilvános zeneelőadásért díjat kell fizetni,legyen az akár egy étterem vagy egy szolárium. Az Artisjus pedig jogosult ellenőrizni, ha nincs díjfizetés, büntetnek, ilyen egyszerű a helyzet. És az, hogy erről a tulajnak fogalma sem volt, tökéletesen mutatja hogy mennyire ismeri az átlag polgár a szerzői jogi rendelkezéseket...
Ne az Artisjust hibáztassuk azért amiért a törvénynek megfelelően jár el... már réges-rég kialakult a gyakorlat Nyugaton,hogy minden nyilvános zeneelőadásért díjat kell fizetni,legyen az akár egy étterem vagy egy szolárium. Az Artisjus pedig jogosult ellenőrizni, ha nincs díjfizetés, büntetnek, ilyen egyszerű a helyzet. És az, hogy erről a tulajnak fogalma sem volt, tökéletesen mutatja hogy mennyire ismeri az átlag polgár a szerzői jogi rendelkezéseket...
1468 zalbarna 2011-11-12 20:01:37 [Válasz erre: 1467 tiramisu 2011-11-12 16:53:48]
Háát...Bár fegyvertárs. de sztem se sikerült...
Háát...Bár fegyvertárs. de sztem se sikerült...
1467 tiramisu 2011-11-12 16:53:48 [Válasz erre: 1463 musicus2 2011-11-09 19:47:32]
Ez a "remek szösszenet" kinek az agyrémszüleménye? egyébként teljesen mindegy, hogy kié , nagyon rossz és erőltetett.
Ez a "remek szösszenet" kinek az agyrémszüleménye? egyébként teljesen mindegy, hogy kié , nagyon rossz és erőltetett.
1464 eccerű 2011-11-10 14:19:59 [Válasz erre: 1463 musicus2 2011-11-09 19:47:32]
A másik oldal: tőled viszont elvárják, hogy lehetőség szerint ingyen és sok próbával vállalj el egy szereplést, a kezed alatt az elektromos nyenyere úgy szóljon, mint egy harmincmilliós Steinway és különben is.
A másik oldal: tőled viszont elvárják, hogy lehetőség szerint ingyen és sok próbával vállalj el egy szereplést, a kezed alatt az elektromos nyenyere úgy szóljon, mint egy harmincmilliós Steinway és különben is.
1463 musicus2 2011-11-09 19:47:32 [Válasz erre: 1462 musicus2 2011-11-09 19:42:22]
Szóval. Gyerekeknek rendeznek egy operaelőadást, zongoristával és néhány jónevű énekessel. Az egyik (elit)iskolás gyereket megkérdezi a szervező: - Eljössz? Mire az ártatlan gyermek: - Kell fizetni érte? A szervező visszakérdez (mert még szóhoz tudott jutni: - Igen, persze, de miért kérdezed ezt? Mire a gyermek: - Mert ha a parkban sétálok, akkor sem kell fizetni. Kodály országa voltunk.
Szóval. Gyerekeknek rendeznek egy operaelőadást, zongoristával és néhány jónevű énekessel. Az egyik (elit)iskolás gyereket megkérdezi a szervező: - Eljössz? Mire az ártatlan gyermek: - Kell fizetni érte? A szervező visszakérdez (mert még szóhoz tudott jutni: - Igen, persze, de miért kérdezed ezt? Mire a gyermek: - Mert ha a parkban sétálok, akkor sem kell fizetni. Kodály országa voltunk.
1462 musicus2 2011-11-09 19:42:22 [Válasz erre: 1461 musicus2 2011-11-09 19:41:44]
Már ezt is a devizaárfolyamok tükrében látom.
Már ezt is a devizaárfolyamok tükrében látom.
1459 eccerű 2011-11-05 10:10:17 [Válasz erre: 1458 eccerű 2011-11-05 10:08:58]
Tudom, hogy ez nem komolyzene, de az Artisjus a komolyzene terén is hasonló éberséggel őrködik, már várom a híreket a példásan megbüntetett iskolákról, ahol a március 15-i ünnepségen felcsendült Klapka-indulóért nem fizették be a 217 forintot.
Tudom, hogy ez nem komolyzene, de az Artisjus a komolyzene terén is hasonló éberséggel őrködik, már várom a híreket a példásan megbüntetett iskolákról, ahol a március 15-i ünnepségen felcsendült Klapka-indulóért nem fizették be a 217 forintot.
1458 eccerű 2011-11-05 10:08:58
Megbüntetett egy szegedi szoláriumszalont az Artisjus, Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület, mert mindenki által hallható módon szólt a zene a rádióból - írta Délmagyar internetes kiadása, a büntetés mértéke azonban nem derült ki. A lap szerint a szervezet ellenőrzést tartott a szoláriumszalonban, kérték a tulajdonostól a szerzői jogok megfizetéséről szóló bizonylatot, a tulaj azonban nem tudta, hogy a rádiózásért bárkinek is fizetnie kell. Tóth Péter Benjamin, az Artisjus stratégiai és kommunikációs igazgatója a Délmagyarnak elmondta, hogy 1999 óta él a vonatkozó jogszabály, amely azt fogalmazza meg, hogy a művek után jogdíjat kell mindenkinek fizetnie, aki a felhasználásból jövedelemhez jut. "Ha egy üzlet úgy dönt, hogy megszünteti a zeneszolgáltatást, jogdíjat sem kell fizetnie" - mondta hozzátéve, hogy a szerzői jog nem egyéni, hanem nyilvános zeneszolgáltatásra vonatkozik. Forrás: Origo Így kell ezt csinálni. Nyilván tömegesen mentek abba a szoliba a zenéért, a környék összes többi szolija már tönkrement, mert nem tudták, mi a titok.
Megbüntetett egy szegedi szoláriumszalont az Artisjus, Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület, mert mindenki által hallható módon szólt a zene a rádióból - írta Délmagyar internetes kiadása, a büntetés mértéke azonban nem derült ki. A lap szerint a szervezet ellenőrzést tartott a szoláriumszalonban, kérték a tulajdonostól a szerzői jogok megfizetéséről szóló bizonylatot, a tulaj azonban nem tudta, hogy a rádiózásért bárkinek is fizetnie kell. Tóth Péter Benjamin, az Artisjus stratégiai és kommunikációs igazgatója a Délmagyarnak elmondta, hogy 1999 óta él a vonatkozó jogszabály, amely azt fogalmazza meg, hogy a művek után jogdíjat kell mindenkinek fizetnie, aki a felhasználásból jövedelemhez jut. "Ha egy üzlet úgy dönt, hogy megszünteti a zeneszolgáltatást, jogdíjat sem kell fizetnie" - mondta hozzátéve, hogy a szerzői jog nem egyéni, hanem nyilvános zeneszolgáltatásra vonatkozik. Forrás: Origo Így kell ezt csinálni. Nyilván tömegesen mentek abba a szoliba a zenéért, a környék összes többi szolija már tönkrement, mert nem tudták, mi a titok.
1456 zalbarna 2011-10-26 15:31:36 [Válasz erre: 1455 briolon1000 2011-10-26 08:23:49]
Tudod, Hubay, mint potenciális felelősm sokáig nekem sem volt jelen a gondolataimban ( most sem úgy, mint büntetendő alany, bár ezt sokan talán nem is értik...), de pár éve megnéztem a régi ZAK-on egy remek Hubay életmű-kiállítást. A kiállítás igazán remek volt. Csak, mikor láttam a fényképeken Hubay fényűző palotájában a még fényűzőbb zeneteremben a legfényűzőbb hercegi vendégek hadát estéről estére, felrémlett előttem sok Bartók fénykép is, ugyanazokból az évekből. Nos, azok egészen másképpen néznek ki, másról beszélnek. A kontrasz olyan erős, hogy gondolkodásra késztetett. Szóval az a véleményem, hogy valami nagyon elúszott. valami jó, és ez Hubaynál kezdődött. ( A kritika NEM H. művészi életútjára vonatkozik! )
Tudod, Hubay, mint potenciális felelősm sokáig nekem sem volt jelen a gondolataimban ( most sem úgy, mint büntetendő alany, bár ezt sokan talán nem is értik...), de pár éve megnéztem a régi ZAK-on egy remek Hubay életmű-kiállítást. A kiállítás igazán remek volt. Csak, mikor láttam a fényképeken Hubay fényűző palotájában a még fényűzőbb zeneteremben a legfényűzőbb hercegi vendégek hadát estéről estére, felrémlett előttem sok Bartók fénykép is, ugyanazokból az évekből. Nos, azok egészen másképpen néznek ki, másról beszélnek. A kontrasz olyan erős, hogy gondolkodásra késztetett. Szóval az a véleményem, hogy valami nagyon elúszott. valami jó, és ez Hubaynál kezdődött. ( A kritika NEM H. művészi életútjára vonatkozik! )
1455 briolon1000 2011-10-26 08:23:49 [Válasz erre: 1452 zalbarna 2011-10-25 22:41:05]
Igazad van, Barna. Ahogy mondod. a Stagnálás - szó talán a legidevalóbb. És természetesen Flesch, Bloch, Joachim szintén beletartozik az általam megemlített Nagy Múltba. Amúgy érdekes, de szerintem Hubay azért nem felelős annyira a jelen helyzetéért. Érdemes lenne belenézni, mik történtek a 80 - as, 90 - es években, mikor már csak évek voltak a rendszerváltásig. Kiss András, Kopelman, Sós Natasa után milyen kaliberű emberek is kerültek és kerülnek be? Még hasonlítás közelébe sem érdemes bocsátkozni..
Igazad van, Barna. Ahogy mondod. a Stagnálás - szó talán a legidevalóbb. És természetesen Flesch, Bloch, Joachim szintén beletartozik az általam megemlített Nagy Múltba. Amúgy érdekes, de szerintem Hubay azért nem felelős annyira a jelen helyzetéért. Érdemes lenne belenézni, mik történtek a 80 - as, 90 - es években, mikor már csak évek voltak a rendszerváltásig. Kiss András, Kopelman, Sós Natasa után milyen kaliberű emberek is kerültek és kerülnek be? Még hasonlítás közelébe sem érdemes bocsátkozni..
1452 zalbarna 2011-10-25 22:41:05 [Válasz erre: 1451 briolon1000 2011-10-25 17:41:07]
Azzal, hogy Auer Lipótot, mint egyetlen alternatívát említed, talán sokan nem értenek egyet. Én igen. Meg is tudom mondani, miért. A magyar vonós-oktatásnak-kultúrának ( főleg hegedűvonalon ) hatalmas koponyái vannak. Mindegyikük életműve ( Flesh, Bloch, Joachim, ) egyedi és óriási. Mégis a jővő felé elmozdulást csak Auer életművében látni. És vajon miért? Sztem ő az első, egyetlen, aki visszafelé tekintett a klasszikában gyökerező romantikus iskolából. Neki valódi kitekintése volt a régizene felé. A félreértések elkerülése végett : a klasszikus - romantikus iskola óriási eredményeket hozott magyarországon a hegedűoktatásban, sokáig vitathatatlan világszínvonalat. És talán ez is lett a baj. A Hubay - éra alatt sztem elkezdődött a statikus állapot, ami később megmerevedett és ma is tart szakmai szempontból. Személy szerint ebben Hubay döntően felelős szerintem. Nagyon nehéz lehetett egy Bartók mellett a statikusságot ( az egyhelyben állást) választani és másokkal is azt választatni, de neki sikerült. Auer Lipót merőben más tészta. Szerencsénkre.
Azzal, hogy Auer Lipótot, mint egyetlen alternatívát említed, talán sokan nem értenek egyet. Én igen. Meg is tudom mondani, miért. A magyar vonós-oktatásnak-kultúrának ( főleg hegedűvonalon ) hatalmas koponyái vannak. Mindegyikük életműve ( Flesh, Bloch, Joachim, ) egyedi és óriási. Mégis a jővő felé elmozdulást csak Auer életművében látni. És vajon miért? Sztem ő az első, egyetlen, aki visszafelé tekintett a klasszikában gyökerező romantikus iskolából. Neki valódi kitekintése volt a régizene felé. A félreértések elkerülése végett : a klasszikus - romantikus iskola óriási eredményeket hozott magyarországon a hegedűoktatásban, sokáig vitathatatlan világszínvonalat. És talán ez is lett a baj. A Hubay - éra alatt sztem elkezdődött a statikus állapot, ami később megmerevedett és ma is tart szakmai szempontból. Személy szerint ebben Hubay döntően felelős szerintem. Nagyon nehéz lehetett egy Bartók mellett a statikusságot ( az egyhelyben állást) választani és másokkal is azt választatni, de neki sikerült. Auer Lipót merőben más tészta. Szerencsénkre.
1451 briolon1000 2011-10-25 17:41:07
Az alábbi hozzászólások hullámát szeretném tovább vinni. Úgy érzem, mindannyitoknak igaza van. Szeretném leszögezni magam is: A múlt nagyjait nem lehet és nem is szabad vádolni megfeszített munkájukért. Mindenki igyekszik tenni a dolgát, ahogyan az lehetséges, helyzettől függően. Mindezek ellenére tudni kell, mi az, ki és kik azok, akik ide juttatták a Zeneakadémia tanári karának összetételét, jelenlegi összetevőjét. Ha egy rendszer megbukik, nem érdemes a felperzselt föld taktikáját választani. Minden kapcsolatot felégetni, bezárkózni, saját utat járni. Szakmai és életbeli tapasztalatból mondom mindezeket. Magam is úgy indultam, biztos az a jó, amit gondolok. Aztán megismertem embereket, iskolákat, módszereket és rájöttem: mindenből lehet tanulni, és nem mindenhol azt tanulja az ember, mit lehet. Azt is megtanulhatja, hogy mit nem fog csinálni a jövőben. Igen, ez az élet, nagy Tanítómester. Szívemhez közelebb álló szakhoz, a vonóskarhoz érve: Ha nem engedjük be a körülöttünk elhelyezkedő, jelenleg jobban brillírozó országok neveltjeit, értem ez alatt a moldáv, cseh, ukrán, orosz, szlovén vonósnemzedék képviselőit, vagy nyugatról beszélve a francia, belga, német iskola neveltjeit, el fogunk egy idő után maradni. Magyarország körül hemzsegnek a jó vonósok, kik folyamatosan özönlenek nyugatra, sajnálatos módon átugorva Magyarországot, még lábujjal sem érintve azt. Megvannak a kezdeményezések. Kurzusok, ifjúsági zenekar, erasmus, stb… De ha a tisztelt PKK – társulat úgy gondolja, hogy ha az úgy jobban megéri, hogy a fej földbe ásásával (direkt nem egyes személyben beszélek, magamét már kihúztam külföldre való költözésem képében) lehet megoldani, azzal a nagy tehetségek útja mellé teszem ki a piros tetejű T – betűt. Jelenleg két út van a maguk helyét nem találó magyaroknak: külföld. Kérdés: mikor? Egyetem előtt vagy után? A Fönti keze rajta, a sors könyvét nem mi írjuk. De mikor kikerül az ember külföldre, megtapasztalja, mi az az orosz iskola, mi az a német kamarazenei és zenekari oktatás, milyen a francia zenei artikulációs és kifejezési technika. Az a legcsodálatosabb dolog, hogy mindez nem keresendő külön helyeken. Két ország is van, ahol ezt az ember megtanulhatja, tanulmányozhatja egy időben. Mikor az ember megérett rá és hivatási vágya van, tanítani szeretne. Normális fejjel rendelkező, külföldön élő közt ki szeretne hazamenni, kevesebb pénzért, rosszabb viszonyok közt tanítani? Magam sem tenném, ha nem lenne meg bennem az a forrongó tudat, hogy nemzetem legfelsőbb fellegvárában milyen „dobozolási” rendszer folyik. A konzervatórium nem azt jelenti, hogy a jelenleg meglévő tudásunkat konzerváljuk, akár tudatos erőszakkal. Európában és a Világban élünk, Európa kultúráját kell megmenteni és nemcsak egy bábként jelenlevő muzsikusblokkot kell bármi áron, a propaganda, semmilyen szituációban nem létező minisztériumának oltárán tartani. Magyarországon is vannak külföldi nemzetiségű, külföldön, többek közt Moszkvában végzett, tanult, megfordult vonósok, kik folyamatosan a kenyerükért küzdenek, de még jobban azért, hogy Auer Lipót elporosodott, politikai atomhulladékkal beporosított sírját megtisztítsák, a hozzá vezető kis ösvényt járhatóvá tegyék. Örömmel mondhatom, csakis Őt személyesítettem meg a halandó emberek közt, hiszen Ő tényleg nem azért ment Oroszországba tanítani, mert előre tudta a jövőt, hanem azért, mert Németország, Belgium, Franciaország érintésével odavitte a sors. Minthogy engem is, olyan helyre vitt az Élet, ahova még álmomban sem gondoltam volna, hogy elkerülök és azt sem, hogy Én fogom e sorokat megírni. Ne űzzétek el Európát, nem lesz Magyarországnak jobb attól. Engedjétek be Auer szakmai neveltjeit, és ha kell, ne riadjatok el a kemény lépésektől. A méreg szó nehéz eset. Egyet viszont tudunk róla: a méreg magával hordozza az „ellenszert” is. Én magam nem ellenszer szeretnék lenni, egyszerűen több nemzetiségemből és a sok mindent megtapasztaltak után szeretném tovább adni azt, amit szerintem egy magamfajta, magyar nemzetiséggel megáldott művészpalánta hivatott és köteles tudni a zenében. Auer Lipót, Ő lebeg előttem is és az egyetlen alternatíva, amiért visszatérnék tanulmányaim kezdeti helyszínére. A pénz és siker nem számít. Növendékeink eredményessége és elismertsége adja nekünk az erőt, motivációt. Sosztakovics sem szavakkal ellenállt a embertelenségnek. Csakis szakmai tudásának köszönheti, amiért Őt, mint a legnagyobb embertelenségben is az emberiségért és emberiességért küzdő legnagyobb alakok közé tartozó zeneszerzőt, tarthatjuk számon. Beszéljen a zene a szavak helyett. De nem egy elmaradott, konok, propaganda alakulat zenegépjei, hanem egy új, többnemzetiségű, összeurópai tanáralakulat által felnevelt csapat több nemzetből való növendék – rózsái. Miért nem beszélek részletesebben? Ezt nem nekem hivatásom megbeszélni, beszéljen helyettem a zene, a koncert-kalendárium, az arra hivatottak. Viszont a lefizetett zenekritikusok… kérem, ne szemeteljenek már annyit, van elég a házban, miért kell még a kertet is bemocskolni? Fogalmazási hibáimért elnézésetek kérem, ne forgassátok ki szavaim, ne legyetek negatív értelembe vett „magyarok”. És hogy miért nem értem magamra minden alkalommal a „Magyart”? Hálásan köszönöm mindannyi, külföldön élő magyar honfitársam nevében a magyar államnak, hogy abban az esetben, ha az illető 12 hónapnál hosszabb idő óta nem él Magyarországon és, mivel nem szándékozik egy már nem aktuális, azaz nem valótlan, magyarországi postacímmel regisztrálni, nincsen lehetősége beszámíthatóvá válni a népszámlálásnál. Erre nem azt szokták mondani régebben, hogy „száműzött”? Biztos véletlen dolog. Ilyen véletlen dolgokon bukja el Magyarország a jelent és ez által a jövőt is. Legyetek aktívak, beszéljük meg a teendőket, aztán cselekedjen a zene a szavak helyett. Ki i mondta: „Ahol már nincs helye, ott beszéljen a zene a szavak helyett”
Az alábbi hozzászólások hullámát szeretném tovább vinni. Úgy érzem, mindannyitoknak igaza van. Szeretném leszögezni magam is: A múlt nagyjait nem lehet és nem is szabad vádolni megfeszített munkájukért. Mindenki igyekszik tenni a dolgát, ahogyan az lehetséges, helyzettől függően. Mindezek ellenére tudni kell, mi az, ki és kik azok, akik ide juttatták a Zeneakadémia tanári karának összetételét, jelenlegi összetevőjét. Ha egy rendszer megbukik, nem érdemes a felperzselt föld taktikáját választani. Minden kapcsolatot felégetni, bezárkózni, saját utat járni. Szakmai és életbeli tapasztalatból mondom mindezeket. Magam is úgy indultam, biztos az a jó, amit gondolok. Aztán megismertem embereket, iskolákat, módszereket és rájöttem: mindenből lehet tanulni, és nem mindenhol azt tanulja az ember, mit lehet. Azt is megtanulhatja, hogy mit nem fog csinálni a jövőben. Igen, ez az élet, nagy Tanítómester. Szívemhez közelebb álló szakhoz, a vonóskarhoz érve: Ha nem engedjük be a körülöttünk elhelyezkedő, jelenleg jobban brillírozó országok neveltjeit, értem ez alatt a moldáv, cseh, ukrán, orosz, szlovén vonósnemzedék képviselőit, vagy nyugatról beszélve a francia, belga, német iskola neveltjeit, el fogunk egy idő után maradni. Magyarország körül hemzsegnek a jó vonósok, kik folyamatosan özönlenek nyugatra, sajnálatos módon átugorva Magyarországot, még lábujjal sem érintve azt. Megvannak a kezdeményezések. Kurzusok, ifjúsági zenekar, erasmus, stb… De ha a tisztelt PKK – társulat úgy gondolja, hogy ha az úgy jobban megéri, hogy a fej földbe ásásával (direkt nem egyes személyben beszélek, magamét már kihúztam külföldre való költözésem képében) lehet megoldani, azzal a nagy tehetségek útja mellé teszem ki a piros tetejű T – betűt. Jelenleg két út van a maguk helyét nem találó magyaroknak: külföld. Kérdés: mikor? Egyetem előtt vagy után? A Fönti keze rajta, a sors könyvét nem mi írjuk. De mikor kikerül az ember külföldre, megtapasztalja, mi az az orosz iskola, mi az a német kamarazenei és zenekari oktatás, milyen a francia zenei artikulációs és kifejezési technika. Az a legcsodálatosabb dolog, hogy mindez nem keresendő külön helyeken. Két ország is van, ahol ezt az ember megtanulhatja, tanulmányozhatja egy időben. Mikor az ember megérett rá és hivatási vágya van, tanítani szeretne. Normális fejjel rendelkező, külföldön élő közt ki szeretne hazamenni, kevesebb pénzért, rosszabb viszonyok közt tanítani? Magam sem tenném, ha nem lenne meg bennem az a forrongó tudat, hogy nemzetem legfelsőbb fellegvárában milyen „dobozolási” rendszer folyik. A konzervatórium nem azt jelenti, hogy a jelenleg meglévő tudásunkat konzerváljuk, akár tudatos erőszakkal. Európában és a Világban élünk, Európa kultúráját kell megmenteni és nemcsak egy bábként jelenlevő muzsikusblokkot kell bármi áron, a propaganda, semmilyen szituációban nem létező minisztériumának oltárán tartani. Magyarországon is vannak külföldi nemzetiségű, külföldön, többek közt Moszkvában végzett, tanult, megfordult vonósok, kik folyamatosan a kenyerükért küzdenek, de még jobban azért, hogy Auer Lipót elporosodott, politikai atomhulladékkal beporosított sírját megtisztítsák, a hozzá vezető kis ösvényt járhatóvá tegyék. Örömmel mondhatom, csakis Őt személyesítettem meg a halandó emberek közt, hiszen Ő tényleg nem azért ment Oroszországba tanítani, mert előre tudta a jövőt, hanem azért, mert Németország, Belgium, Franciaország érintésével odavitte a sors. Minthogy engem is, olyan helyre vitt az Élet, ahova még álmomban sem gondoltam volna, hogy elkerülök és azt sem, hogy Én fogom e sorokat megírni. Ne űzzétek el Európát, nem lesz Magyarországnak jobb attól. Engedjétek be Auer szakmai neveltjeit, és ha kell, ne riadjatok el a kemény lépésektől. A méreg szó nehéz eset. Egyet viszont tudunk róla: a méreg magával hordozza az „ellenszert” is. Én magam nem ellenszer szeretnék lenni, egyszerűen több nemzetiségemből és a sok mindent megtapasztaltak után szeretném tovább adni azt, amit szerintem egy magamfajta, magyar nemzetiséggel megáldott művészpalánta hivatott és köteles tudni a zenében. Auer Lipót, Ő lebeg előttem is és az egyetlen alternatíva, amiért visszatérnék tanulmányaim kezdeti helyszínére. A pénz és siker nem számít. Növendékeink eredményessége és elismertsége adja nekünk az erőt, motivációt. Sosztakovics sem szavakkal ellenállt a embertelenségnek. Csakis szakmai tudásának köszönheti, amiért Őt, mint a legnagyobb embertelenségben is az emberiségért és emberiességért küzdő legnagyobb alakok közé tartozó zeneszerzőt, tarthatjuk számon. Beszéljen a zene a szavak helyett. De nem egy elmaradott, konok, propaganda alakulat zenegépjei, hanem egy új, többnemzetiségű, összeurópai tanáralakulat által felnevelt csapat több nemzetből való növendék – rózsái. Miért nem beszélek részletesebben? Ezt nem nekem hivatásom megbeszélni, beszéljen helyettem a zene, a koncert-kalendárium, az arra hivatottak. Viszont a lefizetett zenekritikusok… kérem, ne szemeteljenek már annyit, van elég a házban, miért kell még a kertet is bemocskolni? Fogalmazási hibáimért elnézésetek kérem, ne forgassátok ki szavaim, ne legyetek negatív értelembe vett „magyarok”. És hogy miért nem értem magamra minden alkalommal a „Magyart”? Hálásan köszönöm mindannyi, külföldön élő magyar honfitársam nevében a magyar államnak, hogy abban az esetben, ha az illető 12 hónapnál hosszabb idő óta nem él Magyarországon és, mivel nem szándékozik egy már nem aktuális, azaz nem valótlan, magyarországi postacímmel regisztrálni, nincsen lehetősége beszámíthatóvá válni a népszámlálásnál. Erre nem azt szokták mondani régebben, hogy „száműzött”? Biztos véletlen dolog. Ilyen véletlen dolgokon bukja el Magyarország a jelent és ez által a jövőt is. Legyetek aktívak, beszéljük meg a teendőket, aztán cselekedjen a zene a szavak helyett. Ki i mondta: „Ahol már nincs helye, ott beszéljen a zene a szavak helyett”
1450 zalbarna 2011-10-17 10:41:47 [Válasz erre: 1449 törpekirály 2011-10-17 10:26:30]
Az improduktív kövületet kövületnek kell tekinteni, mert improduktív kövület... " ( a kivételé a tisztelet...) " - ezt meg úgy látszik nem olvastad el...
Az improduktív kövületet kövületnek kell tekinteni, mert improduktív kövület... " ( a kivételé a tisztelet...) " - ezt meg úgy látszik nem olvastad el...
1449 törpekirály 2011-10-17 10:26:30
Nem kell hozni,nevelni kell jó tanárokat,nem kövületnek tekinteni a régieket,hanem példának!
Nem kell hozni,nevelni kell jó tanárokat,nem kövületnek tekinteni a régieket,hanem példának!
1448 zalbarna 2011-10-11 07:53:30 [Válasz erre: 1447 zalbarna 2011-10-11 07:49:19]
improduktív. (és nem munka, csak ottlét..:)
improduktív. (és nem munka, csak ottlét..:)
1447 zalbarna 2011-10-11 07:49:19 [Válasz erre: 1446 eccerű 2011-10-10 23:05:16]
Ne marháskodj, az egész egy rakás ó-kövület, ami a szellemiséget illeti...De nemtom, hogy az íróasztalba kapaszkodás, ami ma már nyíltan is elfogadott közéleti viselkedésforma és a tökéletesen inproduktív munka nevezhető-e szelleminek ( a kivételé a tisztelet...)
Ne marháskodj, az egész egy rakás ó-kövület, ami a szellemiséget illeti...De nemtom, hogy az íróasztalba kapaszkodás, ami ma már nyíltan is elfogadott közéleti viselkedésforma és a tökéletesen inproduktív munka nevezhető-e szelleminek ( a kivételé a tisztelet...)
1446 eccerű 2011-10-10 23:05:16 [Válasz erre: 1444 briolon1000 2011-10-10 11:43:10]
Szerintem a ZAK többi tanszakán sem jellemző a soknemzetiségű tanári gárda.
Szerintem a ZAK többi tanszakán sem jellemző a soknemzetiségű tanári gárda.
1444 briolon1000 2011-10-10 11:43:10
Miközben a politika és a közigazgatás elnehezíti az oktatás és tanulás lehetőségét a ZAK - on, a komplett hegedű - szakot felbérlő PKK - blokk talán még nagyobb foltot okoz a zsákon. Miért nem lehet visszahozni, avagy meghívni pár orosz, ukrán, moldáv nemzetiségű , Auer - iskolát végzett tanárt Pestre. Miért csak Budapesten van 100% magyar tanárpparátus? Ideje végre Európához is és nemcsak Magyarországhoz tartoznunk, tisztelt ZAK - os "vonóstanárok".
Miközben a politika és a közigazgatás elnehezíti az oktatás és tanulás lehetőségét a ZAK - on, a komplett hegedű - szakot felbérlő PKK - blokk talán még nagyobb foltot okoz a zsákon. Miért nem lehet visszahozni, avagy meghívni pár orosz, ukrán, moldáv nemzetiségű , Auer - iskolát végzett tanárt Pestre. Miért csak Budapesten van 100% magyar tanárpparátus? Ideje végre Európához is és nemcsak Magyarországhoz tartoznunk, tisztelt ZAK - os "vonóstanárok".
1443 johanna 2011-10-02 21:34:35 [Válasz erre: 1442 tiramisu 2011-10-02 19:30:40]
Hát igen, az a fő baj, hogy amikor egy ilyen minisztériumi akárki elhatározza, hogy akkor most ő reformálni fog, akkor csak a gyereket és a tanárt nem veszi figyelembe. Mert minden a mérhető dolgok körül forog. Az számít, amit adminisztrálni lehet, a többi tök mellékes. Az egész rendszer totálisan alkalmatlan...
Hát igen, az a fő baj, hogy amikor egy ilyen minisztériumi akárki elhatározza, hogy akkor most ő reformálni fog, akkor csak a gyereket és a tanárt nem veszi figyelembe. Mert minden a mérhető dolgok körül forog. Az számít, amit adminisztrálni lehet, a többi tök mellékes. Az egész rendszer totálisan alkalmatlan...
1442 tiramisu 2011-10-02 19:30:40
A tanár tanítson, a gyerek tanuljon, a szülő támogassa a tanárt és a saját gyerekét. Nem kellenek a kiagyalt elméletek a mindenkori minisztériumokban ülő, tanítani alig , vagy sohasem oktató és rossz elméleti pedagógusoktól, akik kénytelenek produkálni, hogy úgy tűnjön azért csinálnak is valamit a munkahelyükön. Bízzák A Tanárokra az oktatási kérdéseket, hiszen nekik is céljuk a tanulóval elért jó eredmény. Agyontárgyalják és rágják, mint a csontot az oktatással kapcsolatos kérdéseket, ahelyett, hogy támogatnák a gyakorló tanárok igyekezetét, hogy megfelelően produkálhassanak a tanulókkal együtt saját maguk is. Inkább megkönnyítenék a körülményeket , amely a munkájuk elvégzéséhez szükséges!
A tanár tanítson, a gyerek tanuljon, a szülő támogassa a tanárt és a saját gyerekét. Nem kellenek a kiagyalt elméletek a mindenkori minisztériumokban ülő, tanítani alig , vagy sohasem oktató és rossz elméleti pedagógusoktól, akik kénytelenek produkálni, hogy úgy tűnjön azért csinálnak is valamit a munkahelyükön. Bízzák A Tanárokra az oktatási kérdéseket, hiszen nekik is céljuk a tanulóval elért jó eredmény. Agyontárgyalják és rágják, mint a csontot az oktatással kapcsolatos kérdéseket, ahelyett, hogy támogatnák a gyakorló tanárok igyekezetét, hogy megfelelően produkálhassanak a tanulókkal együtt saját maguk is. Inkább megkönnyítenék a körülményeket , amely a munkájuk elvégzéséhez szükséges!
1441 johanna 2011-10-02 16:24:43 [Válasz erre: 1440 zalbarna 2011-10-02 14:52:03]
Sajnos a gyerekek érdeke igazából senkit sem érdekel. Úgy értem azok közül, akik a döntéseket hozzák...
Sajnos a gyerekek érdeke igazából senkit sem érdekel. Úgy értem azok közül, akik a döntéseket hozzák...
1440 zalbarna 2011-10-02 14:52:03 [Válasz erre: 1439 johanna 2011-10-02 08:14:25]
Ez így van, de ha jobban megnézed, nincs ellentétben azzal, amit mondtam...Hiszen a tanár és a szülő állapítja meg a " vállalást " ! Központilag csak irányelvek jelölhetők ki a mostani tételes egyenmértékű " kínai " oktatási koncepció helyett.. Ezért van igazad a tanterv minimumra szabásában.
Ez így van, de ha jobban megnézed, nincs ellentétben azzal, amit mondtam...Hiszen a tanár és a szülő állapítja meg a " vállalást " ! Központilag csak irányelvek jelölhetők ki a mostani tételes egyenmértékű " kínai " oktatási koncepció helyett.. Ezért van igazad a tanterv minimumra szabásában.
1439 johanna 2011-10-02 08:14:25 [Válasz erre: 1437 zalbarna 2011-10-01 23:40:35]
Ezzel azért van egy kis gond. Egy gyerekre sincsen ráírva, hogy milyen képességei vannak. A zeneiskolai felvételin annyi történik, hogy énekel egy dalt, visszatapsol egy ritmust és visszadalol egy dallamot. Na ebből senki nem állapítja meg, hogy milyen hegedűs, zongorás, furulyás lesz belőle. Minden gyerek más, ráadásul ugyanaz a gyerek sem egyformán halad mindig. Nem lehet ezt így. Legfeljebb egy minimumra lehet törekedni mindenkinél, és ha minden jól megy, akkor azt túl lehet lépni. Szerintem a tantervet is egy minimumra kéne szabni. Ehelyett egyre többet követelünk, az egyre nehezebben teljesítő gyerekektől (merthogy mindenki egyre többet követel tőlük)...
Ezzel azért van egy kis gond. Egy gyerekre sincsen ráírva, hogy milyen képességei vannak. A zeneiskolai felvételin annyi történik, hogy énekel egy dalt, visszatapsol egy ritmust és visszadalol egy dallamot. Na ebből senki nem állapítja meg, hogy milyen hegedűs, zongorás, furulyás lesz belőle. Minden gyerek más, ráadásul ugyanaz a gyerek sem egyformán halad mindig. Nem lehet ezt így. Legfeljebb egy minimumra lehet törekedni mindenkinél, és ha minden jól megy, akkor azt túl lehet lépni. Szerintem a tantervet is egy minimumra kéne szabni. Ehelyett egyre többet követelünk, az egyre nehezebben teljesítő gyerekektől (merthogy mindenki egyre többet követel tőlük)...
1438 zalbarna 2011-10-01 23:48:24 [Válasz erre: 1437 zalbarna 2011-10-01 23:40:35]
És nem azt, hogy mikor, hol hány órát... ( és az órákat írni kell két példányban , ha nincs meg a húsz, a tanárt be kell zárni az iskolába, valaki ellenőrizze, valaki összesítse, akkor kimutatás, és a tanár nem lehet két nadrágban csak fél kettő után...stb )
És nem azt, hogy mikor, hol hány órát... ( és az órákat írni kell két példányban , ha nincs meg a húsz, a tanárt be kell zárni az iskolába, valaki ellenőrizze, valaki összesítse, akkor kimutatás, és a tanár nem lehet két nadrágban csak fél kettő után...stb )