Bejelentkezés Regisztráció

Richard Strauss


333 tarnhelm2 2007-09-12 09:59:16 [Válasz erre: 332 -zéta- 2007-09-12 07:20:41]
Látom több prés is van belőle, de igazán érdekes, hogy ezt a Hungaroton is kihozta. Nem emlékszem, hogy láttam volna, pedig vadásztam az ilyen lemezekre.

332 -zéta- 2007-09-12 07:20:41 [Válasz erre: 331 tarnhelm2 2007-09-11 21:24:47]
Ez az, de nem Hungaroton.

331 tarnhelm2 2007-09-11 21:24:47 [Válasz erre: 330 -zéta- 2007-09-11 21:04:36]
Létezik, hogy a Hungaroton is kiadta? Hungaroton LPX-11 LPX11 LPX 11 Wagner Lohengrin Fehenberger; Kupper; Braun; cond Jochum Ez a müncheni 1952-es stúdió felvétel ugye? Nem hallottam még.

330 -zéta- 2007-09-11 21:04:36 [Válasz erre: 329 tarnhelm2 2007-09-11 08:20:46]
Van egy bakelitlemezem, ahol Lohengrint énekel, a legkényesebb ízlésűeket is kielégítve, Jochum dirigál valamikor a 50-es években. Nagyszerű énekes.

329 tarnhelm2 2007-09-11 08:20:46 [Válasz erre: 325 -zéta- 2007-09-10 22:12:10]
Furtwängler 1953-as, római Rheingold-felvételén ő volt Froh! :))

328 Heiner Lajos 2007-09-11 07:12:34 [Válasz erre: 325 -zéta- 2007-09-10 22:12:10]
Buckliger szerepében nem. De ott van Busch Álarcosbálja, a fiatal DFD-vel, ott Fehenberger a tenor.

327 tukán 2007-09-10 23:09:51 [Válasz erre: 326 tukán 2007-09-10 23:06:05]
Rossz helyre írtam, bocs\'!

326 tukán 2007-09-10 23:06:05
Szavazzunk hangfajonként!

325 -zéta- 2007-09-10 22:12:10 [Válasz erre: 322 Sesto 2007-09-10 16:07:21]
Mond Nektek valamit Lorenz Fehenberger neve? (Buckliger szerepében)

324 kobzos55 2007-09-10 17:30:37 [Válasz erre: 323 tarnhelm2 2007-09-10 16:54:13]
Nem elég neked, hogy az egyetlen szereplő, akinek lespórolta a keresztnevét? (s még a vezetéknév első felét is rövidítette...)

323 tarnhelm2 2007-09-10 16:54:13 [Válasz erre: 322 Sesto 2007-09-10 16:07:21]
És milyen? (Barakról alkotott véleményed boritkolom :)))

322 Sesto 2007-09-10 16:07:21
R. Strauss, \"Die Frau ohne Schatten\" * Kaiserin: INGRID BJONER * Kaiser: JAMES KING * Amme: ASTRID VARNAY * Barak: F-Dieskau * Färberin: BIRIGIT NILSSON * Stimme des Falken: Antonie Fahberg * Hüter der Tempelschwelle: Ruth Falcon * Stimme des Jünglings: Norbert Orth * Einäugiger: Karl Helm * Buckliger: Lorenz Fehenberger * Stimme von oben: Gudrun Wewezow Orchester der Bayerischen Staatsoper - München W. Sawallisch (Golden Melodram - Strauss-edition live 1976.10.3.)

321 tarnhelm2 2007-09-09 21:30:20
Egy nehéz ügy: szubjektív 10-es lista Richard Strass műveiből: 1.Der Rosenkavalier 2.Vier Letzte Lieder, Op. Posth. 3.Also sprach Zarathustra, Op 30. 4.Salome 5.Don Juan, Op. 20 6.Tod und Verklärung. Op. 24. 7.Eine Heldenleben Op. 40. 8.Arabella 9.Die Frau ohne Schatten 10.Elektra a szimfóniák és versenyművek kimaradtak, meg a Don Quixote is :(((

320 Dürer 2007-08-30 16:35:56
Kedves fórumozók! A segítségeteket kérem. Nagyon szeretném megszerezni az Elektra Karajannal készült 1964-es salzburgi előadásának a felvételét. Nincs meg valakinek? Köszönöm! Dürer

319 Sesto 2007-08-03 18:55:27
R. Strauss, \"Elektra\" * Klytämnestra: Margarete Klose * Elektra: Inge Borkh * Chrysothemis: Annelies Kupper * Aegisth: Heinrich Bensing * Orest: Ferdinand Framtz * Der Pfleger des Orest: Aage Poulsen * Fünf Mägde: Christa Ludwig, Helene Binhardt, Irmgard Kohlermann, Gabriele Possinke, Maria Madlen Madsen * Die Aufseherin: Bettina Brucker Chor der Hessischen Rundfunks/Sinfonieorchester des Hessischen Rundfunks-Kurt Schröder (1953) SWR/HR

318 Sesto 2007-07-06 09:21:15
R. Strauss, \"Befreit\" Kiri te Kanawa (DECCA)

317 egy kívülálló 2007-06-27 01:10:52 [Válasz erre: 315 tarnhelm2 2007-06-26 19:15:44]
Igen, ez egy rádiófelvétel,, szintén Krauss vezényel és Ursuleac a főszereplő, de Hotter ezen már La Roche (miként majd a klasszikus Sawallisch-felvételen is ő fogja énekelni), az ősbemutatón azonban ő Olivier volt. És La Roche-t sosem énekjelte színpadon, mint egyszer egy interjúban elmondta. Viszont utolsó lemezfelvételén szintén a Capriccióban szerepelt: a Kiri Te Kanawa nevével fémjelzett 1993-as produkcióban egy négyszavas szerepet énekelt lemezre - a borítón persze az ő neve is fel van tüntetve a főszereplők között. :-))

316 Estelle 2007-06-26 22:50:36
Június 29.-től hallgatható a New York-i Filharmonikusok [url]http://nyphil.org/attend/broadcasts/index.cfm?page=broadcastsByMonth;honlapján:[/url] Deborah Voigt Strauss dalokat énekel

315 tarnhelm2 2007-06-26 19:15:44 [Válasz erre: 314 tarnhelm2 2007-06-26 19:14:08]
Sajnos ezt nem ismerem. A Rózsavölgyiről meg teljesen leszoktam. Ebből nekem ez van: Capriccio, op 85 Clemens Krauss (dir.), Sinfonieorchester des Bayerischen Rundfunks, Viorica Ursuleac (Die Gräfin), Karl Schmitt-Walter (der Graf), Rudolf Schock (Flamand), Hans Braun (Olivier), Hans Hotter (La Roche), Hertha Töpper (Clairon). München, 1953. Walhall (2004, ADD) WLCD 0032 Pár euróért vettem Bayreuthban.

314 tarnhelm2 2007-06-26 19:14:08
Egy kívülálló: De ha már Strauss-operák korai felvételei: a Rózsavölgyiben mindig látok egy válogatást a Capriccio ősbemutatóján készült felvételből, de valami olyan magas áron, amennyiért még sosem volt lelkierőm megvenni, ráadásul egye nem is teljes... Nem tudja valaki, létezik ebből teljes verzió?

313 trilla 2007-06-20 09:09:17
Marton Éva Elektra szerepében \"Allein! Weh, ganz allein!\" [url]http://www.youtube.com/watch?v=o0cMw4n-Tv4;Elektra[/url]

312 kobzos55 2007-06-19 09:07:49 [Válasz erre: 311 frushena 2007-06-19 08:32:28]
Megvan. Semyon Bychkov. (Avagy: Szemjon Bicskov)

311 frushena 2007-06-19 08:32:28 [Válasz erre: 310 tarnhelm2 2007-06-19 08:26:33]
Nem tudom! Tegnap a Színes RTV-ben olvastam, csak bepötyögtem. A karmestert nem írta. Talán a Mezzo honlapján megvan.

310 tarnhelm2 2007-06-19 08:26:33 [Válasz erre: 307 frushena 2007-06-18 23:34:00]
Hm, Polaski! És ki a karmester? Mindenesetre köszönjük!

309 frushena 2007-06-18 23:40:16
Valamint : 2007.06.26. kedd MEZZO TV 22:20 RICHARD STRAUSS : Halál és megdicsőülés A Chicagoi Filharmonikusokat Solti György vezényli.

308 frushena 2007-06-18 23:34:18 [Válasz erre: 307 frushena 2007-06-18 23:34:00]
20:45

307 frushena 2007-06-18 23:34:00
2007.06.30. szombat, MEZZO TV RICHARD STRAUSS : Elektra Milano, Scala -Felicity Palmer -Deborah Polaski -Anne Schwanewilms -Robert Brubaker -Alfred Walker

306 Sesto 2007-06-09 18:39:07 [Válasz erre: 305 sphynx 2007-06-09 14:24:55]
...remek! ;-)

305 sphynx 2007-06-09 14:24:55
Strauss: Die Ägyptische Helena Ez milyen?

304 tarnhelm2 2007-06-01 10:20:56
A fene gondolta volna, hogy Gruberova Richard Strauss-dalokat is tud énekelni!

303 Sesto 2007-05-31 09:26:58 [Válasz erre: 302 Sesto 2007-05-31 09:25:19]
...ime a konkrét forrás,...innen vette át a Merker a bemásolt interjút: http://www.merkur-online.de/nachrichten/kultur/kunstakt/art282,800295.html

302 Sesto 2007-05-31 09:25:19
...akkor ne hiányozzák a Momus-ról sem: Interjú Deborah Voigt-tal... http://der-neue-merker.at Startseite >> Kultur >> Aktuelles 31.05.2007 Bereit für den Schleiertanz Deborah Voigt im Gespräch Bei Strauss oder Wagner kann ihr kaum eine Kollegin gefährlich werden: Die amerikanische Sopranistin Deborah Voigt ist zu Gast bei den Münchner Philharmonikern. Triumphgefühle könnte sie sich schon gönnen. Nach außen bleibt Deborah Voigt aber cool: „Covent Garden will mich in der nächsten Saison wieder als ,Ariadne’ haben”, sagt die Star-Sopranistin lapidar. Dabei war das 2003 noch anders, als ihr das Londoner Opernhaus kurzerhand die Strauss-Oper entzog. Zu dick, befand man damals - und stieß eine internationale Debatte an: Wie viele Zentner darf ein Sänger eigentlich wiegen? Heute spricht Deborah Voigt ganz selbstverständlich über das Problem. Immerhin präsentiert sie sich als „neue” Sängerin: Nach einer Magenverkleinerung wiegt sie über 60 Kilo weniger und wagt sich demnächst in Chicago sogar an die Salome - wobei noch offen ist, wie der Schleiertanz gestaltet wird. Ihre kritische Haltung hat sie sich aber bewahrt: „So wie heute über korpulente Menschen geredet wird, empfinde ich das als letzte Bastion der offenen Diskriminierung.” Deborah Voigt macht sich keine Illusionen über den Musikmarkt. „Wir leben eben im visuellen Zeitalter, da bleibt das Aussehen auf Dauer wichtig. Manchmal sogar wichtiger als die Stimme.” Um ihren Sopran freilich musste sich die Amerikanerin noch nie sorgen. Diese vollsaftige, nie ausufernde oder forciert klingende, alles überstrahlende Stimme prädestiniert sie für Strauss, Wagner und das italienische Fach. Münchner Musikfans können sich davon jetzt überzeugen: Bei den Münchner Philharmonikern singt Deborah Voigt Strauss‘ „Vier letzte Lieder” und Isoldes „Liebestod”. Christian Thielemann dirigiert, den die Sopranistin schon aus seinen Tagen an der Deutschen Oper Berlin kennt (Konzerte am 2., 3., 5. und 6. Juni, Philharmonie). Vor allem bei Strauss vertraut man weltweit auf Deborah Voigt. „Der kommt meiner Stimme besonders entgegen, diese großen, breiten Linien.” Am nächsten verwandt fühlt sich der Weltstar aber Wagners Sieglinde: „Sie ist eine starke Frau, voller Hoffnung, gerade das habe ich in den letzten Jahren benötigt.” Dass sie einmal an der Met oder an der Wiener Staatsoper zuhause sein würde, war lange nicht klar. „Ich bin nicht mit dieser Musik aufgewachsen. Erst mit 19 bin ich das erste Mal in der Oper gewesen. Mit meiner Oma in San Diego. Es war nicht das übliche Einsteigerstück: Prokofjews ,Liebe zu den drei Orangen.” Und dann verzieht Deborah Voig den Mund: „Ich fand‘s furchtbar.” Der Schock fürs Leben ist gottlob ausgeblieben, sonst würden sich heute nicht Opernhäuser und Konzertveranstalter um sie reißen. Nach mehreren Wettbewerben wurde Deborah Voigt förmlich in die Musikszene katapultiert. Vorsichtig wie sie ist, arbeitet sie trotzdem seit 16 Jahren mit ihrer Gesangslehrerin zusammen, der auch in München bekannten Sopranistin Ruth Falcon. Das ständige Pendeln zwischen den Kontinenten ist für die Voigt mittlerweile Alltag. Und dabei macht sie sich schon mal Gedanken über die unterschiedlichen Musikszenen in den Vereinigten Staaten und Europa. „Auch wenn Oper in Europa entstanden ist, so gehen die Amerikaner doch anders damit um”, konstatiert sie. „Oper wird bei uns einfach populärer, aufregender präsentiert. Deshalb wird sie von breiteren Bevölkerungsschichten akzeptiert. Und das tolle Ergebnis: Ich sehe in Amerika viel mehr junge Menschen in der Oper. Wir müssen dazu kommen, dass die Jungen diese Musik schlicht als Teil ihres normalen Lebens betrachten.” Merkwürdig nur, dass Deborah Voigt im Münchner Nationaltheater so gut wie nie auftaucht. Doch das, so orakelt sie, könnte sich schon bald ändern. Über „ein großes Projekt” werde derzeit gesprochen. Etwa der neue „Ring”? Aber für solche Fragen gibt‘s nur ein Lachen als Antwort. „Aus, Schluss, ich sage gar nichts mehr.” Markus Thiel

301 tukán 2007-04-26 20:51:27 [Válasz erre: 299 tukán 2007-04-26 14:28:59]
296-ra

300 sphynx 2007-04-26 15:08:23
300

299 tukán 2007-04-26 14:28:59 [Válasz erre: 297 tarnhelm2 2007-04-26 13:17:33]
Irigyellek! Pazar csapat.

298 tarnhelm2 2007-04-26 13:19:05 [Válasz erre: 297 tarnhelm2 2007-04-26 13:17:33]
A második bekezdésben már az Árnyék nélküli asszonyról és nem a Tristanról írok, ez lemaradt, elnézést.

297 tarnhelm2 2007-04-26 13:17:33 [Válasz erre: 296 WiseGentleman 2007-04-26 12:35:15]
Igen, mindenki azt mondja, hogy helyben nagy élmény volt ez a Tristan, de mit tegyek, nekem az élmény nem jutott, csak a lemez. (Ami azért nem csapnivaló, csak sokkal többet vártam) Sőt a Metben is vezényelte (sajnos nem láttam), viszont a rádióközvetítést hallgattam. Kb 4 éve lehetett. Dvdn van Thielemannal Arabella - MET/Otto Schenk/ Kiri Te Kanava/Wolfgang Brendel. (Ezt a rendezést Eschembach-hal és Fleminggel láttam élőben. NAgy élmény volt.)

296 WiseGentleman 2007-04-26 12:35:15
Jómagam a Thielemann-féle Trisztánt élőben hallottam, a premier idején és óriási sikerű, izzó hőfokú előadás volt, ez persze lehet, hogy az élő felvételről kevésbé jön át. Ha már Thielemann és Strauss, néhány éve a berlini Deutsche Operben az Árnyék nélküli asszonyt vezényelte (Moser, mint Császár, Valayre, mint Császárné, ha jól emlékszem Henschel, mint Dajka), s ezúttal az volt a nagy élmény, hogy az opera teljesen húzatlanul ment.

295 tarnhelm2 2007-04-26 09:05:52 [Válasz erre: 294 Sesto 2007-04-26 08:49:57]
Kedves Sesto, ez igaz, ám nem biztos,hogy feltétlenül előny. A Tristan-nak jót tesz az élőfelvétel varázsa, ha van neki varázsa. Merthogy az érzelmeknek azt az elementáris hullámzását, ami a Tristánban megkomponáltatott, valószínűleg egy schwunggal jobban lehetne hozni, mint részletekben. Thielemann felvételével éppenséggel nem az a baj, hogy tele lenne hibákkal. Ő rendkívül precíz karmester, ezen a lemezen is gyönyörű dolgokat csinál. Amit hiányolok, az pont a szenvedély. Én még ilyen visszafogott szerelmi kettőst, mint ezen a lemezen, senkitől nem hallottam, pedig félszáz különféle előadást biztos ismerek a darabból.

294 Sesto 2007-04-26 08:49:57 [Válasz erre: 293 tarnhelm2 2007-04-26 08:45:44]
\"Ezért is volt kellemes meglepetés a Trisztán, amiben van szenvedély, erő - s pont nagy kedvencemet Thielemant veri meg, akinek viszont a Trisztán-felvétele igencsak közepes\"-ez igy igaz, de talán azt érdemes figyelembe venni, hogy a Thielemann Tristan valóban \"abszolút -live-felvétel\", nem sok lehetöség volt igy vagy úgy kozmetikázni,..míg Pappano-é egy az egyben studióprodukció. ;-)

293 tarnhelm2 2007-04-26 08:45:44 [Válasz erre: 292 WiseGentleman 2007-04-26 05:01:55]
Nekem ugyanez volt a benyomásom Pappanoról Bayreuthban. Egyszerűen csak kiséret volt, semmi invenció, semmi egyéniség. Már mindjárt a nyitány teljesen jellegtelen volt, ami egy ilyen remekmű esetében megbocsáthatatlan. Ugyanazt a Lohengrin-rendezést később Andrew Davis-szel és Peter Schneiderrel is láttam,és ők sokkal meggyőzőbbek voltak. Pappano Bohém-felvétele sem tetszik. Ezért is volt kellemes meglepetés a Trisztán, amiben van szenvedély, erő - s pont nagy kedvencemet Thielemant veri meg, akinek viszont a Trisztán-felvétele igencsak közepes.

292 WiseGentleman 2007-04-26 05:01:55 [Válasz erre: 269 Sesto 2007-04-25 20:35:04]
Pappanot élőben 2006 tavaszán láttam a Covent Garden Istenek alkonya előadásán, hát, mit mondjak, bármennyire tombolt a közönség, zenekari hangzás terén meg sem közelítette azt, amit egy világszínvonalú operaházban Wagner-hangzástól elvárunk, gyakorlatilag az énekesek lekísérésére hagyatkozott.

291 WiseGentleman 2007-04-26 04:59:51
Ami Masurt illeti, pont egybeesett new yorki tartózkodásom az ő koncertigazgatóságával, ha jól emlékszem, az Avery Fisher Hall-ban láttam is (egyszer minimum), számomra felvételei közül Csajkovszkij 5. szimfóniája volt meg, amit elég szépen vezényelt (ha jól tudom, a 6-at is elvezényelte, bár abban már Solti az etalon számomra).

290 egy kívülálló 2007-04-25 23:17:41 [Válasz erre: 289 tarnhelm2 2007-04-25 23:06:19]
Na örülök akkor, hogy nem csak nekem volt emlékezetes a koncert. Lehet, hogy csak Csengerynek nem tetszett...?

289 tarnhelm2 2007-04-25 23:06:19 [Válasz erre: 284 egy kívülálló 2007-04-25 22:58:44]
Várjunk csak! Cavinton!!!! Azt a koncertet én is láttam. Kongresszusi Központ, Londoni szimfonikusok, Négy utolsó ének és Bruckner 4. Az tényleg nagyon jó volt! A régi előitéletek hogy elnyomják a későbbi jó élményeket... rémes!

288 egy kívülálló 2007-04-25 23:04:33 [Válasz erre: 287 Sesto 2007-04-25 23:02:47]
Vannak ilyen egyszerzős karmesterek...

287 Sesto 2007-04-25 23:02:47 [Válasz erre: 286 egy kívülálló 2007-04-25 23:01:53]
...elképzelhetö!... ;-)))

286 egy kívülálló 2007-04-25 23:01:53 [Válasz erre: 285 Sesto 2007-04-25 23:00:38]
Úgy tűnik, Strauss fekszik neki, és olyankor jobban kijön neki a lépés, mint máskor.

285 Sesto 2007-04-25 23:00:38 [Válasz erre: 283 tarnhelm2 2007-04-25 22:57:07]
...nekem sem a kedvenc dirigensem alapvetöen, de mégis a Norman-nel készült \"Vier letzte Lieder\" vagy akár az \"Ariadne auf Naxos\"(=szintén Norman-nel a cimszerepben) mégis nagyon jó dobások voltak töle!... ;-)

284 egy kívülálló 2007-04-25 22:58:44 [Válasz erre: 283 tarnhelm2 2007-04-25 22:57:07]
Az őszi koncertje a Müpában nekem is kis csalódás volt a \'99-es csodálatos Strauss-Bruckner-est után, de azt a régi élményt semmi sem veheti el tőlem.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.