682 frushena 2013-10-07 23:41:50 [Válasz erre: 681 Búbánat 2013-10-07 18:32:35]
jajdenemértek ezzel egyet ... ""A hallgatag asszonyt világszerte ritkán játsszák" Ezt meg megértem!
jajdenemértek ezzel egyet ... ""A hallgatag asszonyt világszerte ritkán játsszák" Ezt meg megértem!
681 Búbánat 2013-10-07 18:32:35 [Válasz erre: 680 Búbánat 2013-10-07 18:21:35]
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/mupa_magazin/a_legjobb_vigoperaszovegkonyv_a_figaro_ota; "A legjobb vígopera-szövegkönyv a Figaro óta" [/url]
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/mupa_magazin/a_legjobb_vigoperaszovegkonyv_a_figaro_ota; "A legjobb vígopera-szövegkönyv a Figaro óta" [/url]
680 Búbánat 2013-10-07 18:21:35
[url] „A legjobb vígopera-szövegkönyv a Figaro óta" [/url] Fidelio, 2013. október 5. - • Csengery Kristóf - • Müpa Magazin - A Nemzeti Filharmonikusok nagyszabású Richard Strauss-ciklusának következő darabja egy Magyarországon jószerével teljesen ismeretlen mű, A hallgatag asszony. Erről az operáról nyilatkozott a Müpa Magazinnak a sorozat gazdája és a két októberi előadás karmestere, Kocsis Zoltán. INTERJÚ
[url] „A legjobb vígopera-szövegkönyv a Figaro óta" [/url] Fidelio, 2013. október 5. - • Csengery Kristóf - • Müpa Magazin - A Nemzeti Filharmonikusok nagyszabású Richard Strauss-ciklusának következő darabja egy Magyarországon jószerével teljesen ismeretlen mű, A hallgatag asszony. Erről az operáról nyilatkozott a Müpa Magazinnak a sorozat gazdája és a két októberi előadás karmestere, Kocsis Zoltán. INTERJÚ
679 Hangyász 2013-10-07 10:55:15
A csütörtökre, szombatra, netán mindkettőre készülődőknek: http://www.papiruszportal.hu/site/?lang=1&f=3&p=11&n=15008
A csütörtökre, szombatra, netán mindkettőre készülődőknek: http://www.papiruszportal.hu/site/?lang=1&f=3&p=11&n=15008
678 tiramisu 2013-09-16 01:50:32 [Válasz erre: 676 lujza 2013-09-16 01:16:46]
Csak a dalok lényege sikkadt el....etc.
Csak a dalok lényege sikkadt el....etc.
677 tiramisu 2013-09-16 01:50:26 [Válasz erre: 676 lujza 2013-09-16 01:16:46]
Csak a dalok lényege sikkadt el....etc.
Csak a dalok lényege sikkadt el....etc.
676 lujza 2013-09-16 01:16:46 [Válasz erre: 672 Búbánat 2013-09-15 10:37:49]
Jobb lett volna, ha Brickner Szabolcs mást énekel, és nem Richard Strauss dalokat!
Jobb lett volna, ha Brickner Szabolcs mást énekel, és nem Richard Strauss dalokat!
674 zalbarna 2013-09-15 14:36:44 [Válasz erre: 673 tiramisu 2013-09-15 13:35:05]
Az egyik nem zárja ki a másikat, csak a másik az egyiket...:)
Az egyik nem zárja ki a másikat, csak a másik az egyiket...:)
673 tiramisu 2013-09-15 13:35:05 [Válasz erre: 670 Búbánat 2013-05-23 00:08:21]
Miről szól hűségről vagy szexről? Miért a kettő kizárja egymást? :-)
Miről szól hűségről vagy szexről? Miért a kettő kizárja egymást? :-)
672 Búbánat 2013-09-15 10:37:49
MüpArt Classic: Richard Strauss est M1 szeptember 16. hétfő 0:05 – 1.43 magyar koncertfilm (95 perc) „A romantikus zene utolsó nagy fellángolásaként is értékelhető Richard Strauss életműve, akinek nagyszabású szimfonikus műveiből és bensőséges dalaiból válogat a műsor. Élet, halál, kárhozat, megdicsőülés, valamint a múlt iránti nosztalgia a legfőbb témái Strauss darabjainak, amelyeket Kocsis Zoltán, a zeneszerző talán legavatottabb hazai tolmácsolója, Brickner Szabolcs sokszorosan versenygyőztes énekes, valamint a Gilbert Varga vezette Nemzeti Filharmonikusok adnak elő. „ Richard Strauss: - Don Juan, op. 20 - Morgen, op. 27, No. 4 - Ich trage meine Minne, op. 32, No. 1 - Allerseelen, op. 10, No. 8 - Heimliche Aufforderung, op. 27, No. 3 - Zueignung, op. 10, No. 1 - A rózsalovag - szvit - Halál és megdicsőülés, op. 24 Közreműködik: Kocsis Zoltán, Gilbert Varga, Nemzeti Filharmonikus Zenekar, valamint Brickner Szabolcs - ének
MüpArt Classic: Richard Strauss est M1 szeptember 16. hétfő 0:05 – 1.43 magyar koncertfilm (95 perc) „A romantikus zene utolsó nagy fellángolásaként is értékelhető Richard Strauss életműve, akinek nagyszabású szimfonikus műveiből és bensőséges dalaiból válogat a műsor. Élet, halál, kárhozat, megdicsőülés, valamint a múlt iránti nosztalgia a legfőbb témái Strauss darabjainak, amelyeket Kocsis Zoltán, a zeneszerző talán legavatottabb hazai tolmácsolója, Brickner Szabolcs sokszorosan versenygyőztes énekes, valamint a Gilbert Varga vezette Nemzeti Filharmonikusok adnak elő. „ Richard Strauss: - Don Juan, op. 20 - Morgen, op. 27, No. 4 - Ich trage meine Minne, op. 32, No. 1 - Allerseelen, op. 10, No. 8 - Heimliche Aufforderung, op. 27, No. 3 - Zueignung, op. 10, No. 1 - A rózsalovag - szvit - Halál és megdicsőülés, op. 24 Közreműködik: Kocsis Zoltán, Gilbert Varga, Nemzeti Filharmonikus Zenekar, valamint Brickner Szabolcs - ének
671 Hangyász 2013-05-23 15:31:53 [Válasz erre: 668 Heiner Lajos 2013-05-22 18:33:24]
Igen. Nem azért mondom, hogy dafkéból odamondjak Para...-nak.
Igen. Nem azért mondom, hogy dafkéból odamondjak Para...-nak.
670 Búbánat 2013-05-23 00:08:21
Monthy Piton káosza és Ariadné Operakritika Magyar Nemzet, 2013. május 22., Kiss Eszter Veronika „Nagy kérdés, hogy Ariadné eredeti szövegkönyve a hűségről vagy a szexről szól-e. Rendezői körökben divat újabban az utóbbira szavazni. Értem én, hogy ma már a filmekben nincs szerelmi jelenet szexuális aktus nélkül, s a filmipar óriási hatással bír a magukat halandónak aposztrofáló rendezőkre, de attól még egy lelki síkon játszódó konfliktus, a hűség értelmének kérdése nem csak testi viszonylatban értelmezhető. Sőt, a Strauss- Hofmannsthal-darab sokkal inkább a lélekre koncentrál. Lehet persze prűdségként is felfogni, ha az ember nem érti, miért kell a háttérben hosszú sorban érkeznie a testszínű latexbe öltöztetett férfi statisztáknak, akik saját intim testrészükkel vannak elfoglalva; de azt sem érti, hogy a polip karjai, amelyek fogva tartják Ariadnét, miért késztetik a legtöbb szereplőt arra, hogy azokat a lába közé véve nemi aktust imitáljon. Talán illő lett volna kitenni a korhatárkarikát. Rácz Rita azonban bizonyított, mert noha még nem ülepedett le benne tökéletesen a szerep összes hangi lehetősége, jó úton halad az ideális Zerbinetta felé. Vizin Viktória a komponista szerepében szintén jó választás, idővel a szerep egyik legjobb megformálójává válhat. Szabóki Tünde máris kész Ariadné, sokkal összetettebb az éneke, és többet árul el az eredeti Strauss- Hofmannsthal-koncepcióból, mint az egész rendezés együttvéve. Thomas Piffka egyszerű és hatásos Bacchusa meggyőző. A bohócok közül Szegedi Csaba kap a szereptől nagyobb lehetőséget, és él is vele, Cser Krisztián mély regiszterével tűnik ki. A hosszú szereplőlista felsorolásától eltekintenék: mindenki jó zenei teljesítményt nyújtott. A zenekar és Héja Domonkos karmester is, így csak azt bánom, hogy nem tartottam végig csukva a szemem, mert Anger Ferenc rendező szinte tudatosan arra tört, hogy szétzúzza a zeneileg szépen felépített koncepciót. Zöldy Z. Gergely jelmezei kifejezetten visszataszítóak. Leginkább Szabóki Tündét sajnáltam, akit krétai királylány létére banyának maszkírozta. Ráadásul rengeteg felvetett rendezői ötlet félbemaradt, torzóként zavarta a cselekmény folyamatát. Ilyen volt a zenekari részekhez vetített film, amelyben Szabóki hol Ariadnét, hol Pasziphaét alakította, amint Minotauroszt megszüli, de ugyanilyen volt a bevezető rész is, ahol minden második szereplőt – a cselekménytől eltérően – komikusan kivégeztek. Venekei Marianna koreográfiái nem is tudtak érvényesülni ebben a Monthy Piton-jellegű káoszban. Összhang nem volt zene és látvány között. Erőlködés helyett mindenki jobban járt volna, ha koncertszerűen adják elő a művet." (Richard Strauss: Ariadné Naxosban – premier. Operaház, 2013. május 17.)
Monthy Piton káosza és Ariadné Operakritika Magyar Nemzet, 2013. május 22., Kiss Eszter Veronika „Nagy kérdés, hogy Ariadné eredeti szövegkönyve a hűségről vagy a szexről szól-e. Rendezői körökben divat újabban az utóbbira szavazni. Értem én, hogy ma már a filmekben nincs szerelmi jelenet szexuális aktus nélkül, s a filmipar óriási hatással bír a magukat halandónak aposztrofáló rendezőkre, de attól még egy lelki síkon játszódó konfliktus, a hűség értelmének kérdése nem csak testi viszonylatban értelmezhető. Sőt, a Strauss- Hofmannsthal-darab sokkal inkább a lélekre koncentrál. Lehet persze prűdségként is felfogni, ha az ember nem érti, miért kell a háttérben hosszú sorban érkeznie a testszínű latexbe öltöztetett férfi statisztáknak, akik saját intim testrészükkel vannak elfoglalva; de azt sem érti, hogy a polip karjai, amelyek fogva tartják Ariadnét, miért késztetik a legtöbb szereplőt arra, hogy azokat a lába közé véve nemi aktust imitáljon. Talán illő lett volna kitenni a korhatárkarikát. Rácz Rita azonban bizonyított, mert noha még nem ülepedett le benne tökéletesen a szerep összes hangi lehetősége, jó úton halad az ideális Zerbinetta felé. Vizin Viktória a komponista szerepében szintén jó választás, idővel a szerep egyik legjobb megformálójává válhat. Szabóki Tünde máris kész Ariadné, sokkal összetettebb az éneke, és többet árul el az eredeti Strauss- Hofmannsthal-koncepcióból, mint az egész rendezés együttvéve. Thomas Piffka egyszerű és hatásos Bacchusa meggyőző. A bohócok közül Szegedi Csaba kap a szereptől nagyobb lehetőséget, és él is vele, Cser Krisztián mély regiszterével tűnik ki. A hosszú szereplőlista felsorolásától eltekintenék: mindenki jó zenei teljesítményt nyújtott. A zenekar és Héja Domonkos karmester is, így csak azt bánom, hogy nem tartottam végig csukva a szemem, mert Anger Ferenc rendező szinte tudatosan arra tört, hogy szétzúzza a zeneileg szépen felépített koncepciót. Zöldy Z. Gergely jelmezei kifejezetten visszataszítóak. Leginkább Szabóki Tündét sajnáltam, akit krétai királylány létére banyának maszkírozta. Ráadásul rengeteg felvetett rendezői ötlet félbemaradt, torzóként zavarta a cselekmény folyamatát. Ilyen volt a zenekari részekhez vetített film, amelyben Szabóki hol Ariadnét, hol Pasziphaét alakította, amint Minotauroszt megszüli, de ugyanilyen volt a bevezető rész is, ahol minden második szereplőt – a cselekménytől eltérően – komikusan kivégeztek. Venekei Marianna koreográfiái nem is tudtak érvényesülni ebben a Monthy Piton-jellegű káoszban. Összhang nem volt zene és látvány között. Erőlködés helyett mindenki jobban járt volna, ha koncertszerűen adják elő a művet." (Richard Strauss: Ariadné Naxosban – premier. Operaház, 2013. május 17.)
669 parampampoli 2013-05-22 20:33:21 [Válasz erre: 668 Heiner Lajos 2013-05-22 18:33:24]
Ha láttad Gruberovával, eszedbe nem jusson!
Ha láttad Gruberovával, eszedbe nem jusson!
668 Heiner Lajos 2013-05-22 18:33:24 [Válasz erre: 663 Hangyász 2013-05-22 12:57:50]
Gruberovaval láttam Bécsben. Peerce-szel van meg lemezen. Megnézzem a budapestit?
Gruberovaval láttam Bécsben. Peerce-szel van meg lemezen. Megnézzem a budapestit?
665 serse 2013-05-22 15:22:33 [Válasz erre: 664 serse 2013-05-22 15:22:06]
Tudom: a hozzászólás második része off. Csak hát eszembe jutott.
Tudom: a hozzászólás második része off. Csak hát eszembe jutott.
664 serse 2013-05-22 15:22:06 [Válasz erre: 663 Hangyász 2013-05-22 12:57:50]
Az operát láthatták/hallhatták pár éve Miskolcon is az operafesztiválon, valamint Szegeden is, az Armel operaverseny egyik produkciója volt, valamelyik lengyel dalszínház társulata adta elő. Egyébként adhatnának valamit Brittentől is, ha már neki is évfordulója van az idén. Nem értem, szerintem az ő operái se nehezen befogadhatóak. Vannak sokkal nehezebben befogadható modern operaszerzők (Schönberg, Schnittke, Berg, Penderecki - A loudeni ördögöket ha jól emlékszem Kovalik rendezte már külföldön).
Az operát láthatták/hallhatták pár éve Miskolcon is az operafesztiválon, valamint Szegeden is, az Armel operaverseny egyik produkciója volt, valamelyik lengyel dalszínház társulata adta elő. Egyébként adhatnának valamit Brittentől is, ha már neki is évfordulója van az idén. Nem értem, szerintem az ő operái se nehezen befogadhatóak. Vannak sokkal nehezebben befogadható modern operaszerzők (Schönberg, Schnittke, Berg, Penderecki - A loudeni ördögöket ha jól emlékszem Kovalik rendezte már külföldön).
663 Hangyász 2013-05-22 12:57:50
Az Ariadné újra-bemutatójához: Csak dicsérni lehet a MÁO szándékát, amivel bizony a néhai Petrovics tanár úr kinyilatkoztatását cáfolták meg, miszerint R. 2 nem a budapesti közönség ízlésének való. A mű persze külföldön régóta repertoárdarab, de mi persze jó magyar szokás szerint kullogunk az események nyomában, másrészt pedig a közönség még az internet világában is úgy ismerkedhet meg egy operával, ha azt élőben meghallgatja, a modern agyament rendezések tapasztalatával persze a színpadra nézésről akár le is mondhat. Az Ariadne prózából zenébe történő fokozatos átmenete idő előtti távozásra késztetheti az utcáról becsöppent hallgatót, noha a zeneszerző elemzésétől kezdve már az előjátékban is csodálatos dallamokban gyönyörködhet a nagyérdemű.
Az Ariadné újra-bemutatójához: Csak dicsérni lehet a MÁO szándékát, amivel bizony a néhai Petrovics tanár úr kinyilatkoztatását cáfolták meg, miszerint R. 2 nem a budapesti közönség ízlésének való. A mű persze külföldön régóta repertoárdarab, de mi persze jó magyar szokás szerint kullogunk az események nyomában, másrészt pedig a közönség még az internet világában is úgy ismerkedhet meg egy operával, ha azt élőben meghallgatja, a modern agyament rendezések tapasztalatával persze a színpadra nézésről akár le is mondhat. Az Ariadne prózából zenébe történő fokozatos átmenete idő előtti távozásra késztetheti az utcáról becsöppent hallgatót, noha a zeneszerző elemzésétől kezdve már az előjátékban is csodálatos dallamokban gyönyörködhet a nagyérdemű.
662 Hangyász 2013-05-22 12:49:13 [Válasz erre: 658 WiseGentleman 2013-03-15 01:58:28]
Én felajánlottam neked anno, hogy elviszlek Miskolcra, hehehe.
Én felajánlottam neked anno, hogy elviszlek Miskolcra, hehehe.
661 Hangyász 2013-05-22 12:48:27 [Válasz erre: 660 Futott Még 2013-03-15 10:40:14]
A Salome olyan tömény, hogy egy átlagos operalátogatónak elegendő. (Főleg ha hallgatói szinten ismeri a zenét.) A Daphne Kocsis vezényelte, számomra felejthetetlen élményt nyújtó miskolci előadása után én, aki előtte többször is meghallgattam a művet, ugyanígy vélekedtem. Hát még a közönség legnagyobb része, aki feltehetően egy percet sem hallott belőle!
A Salome olyan tömény, hogy egy átlagos operalátogatónak elegendő. (Főleg ha hallgatói szinten ismeri a zenét.) A Daphne Kocsis vezényelte, számomra felejthetetlen élményt nyújtó miskolci előadása után én, aki előtte többször is meghallgattam a művet, ugyanígy vélekedtem. Hát még a közönség legnagyobb része, aki feltehetően egy percet sem hallott belőle!
660 Futott Még 2013-03-15 10:40:14 [Válasz erre: 658 WiseGentleman 2013-03-15 01:58:28]
A Daphne tk. kevés egy estére - persze a Salome is "necces".
A Daphne tk. kevés egy estére - persze a Salome is "necces".
659 Búbánat 2013-03-15 09:31:49 [Válasz erre: 649 Búbánat 2013-03-13 21:47:03]
Épp most ismétli a Raimondi Ildikóval készített interjút a Hír TV (Kultikon)
Épp most ismétli a Raimondi Ildikóval készített interjút a Hír TV (Kultikon)
658 WiseGentleman 2013-03-15 01:58:28 [Válasz erre: 657 Búbánat 2013-03-14 22:41:35]
A Daphnét nem adják valamikor? Az sajnos nekem kimaradt (bár ott a premieropera...)
A Daphnét nem adják valamikor? Az sajnos nekem kimaradt (bár ott a premieropera...)
657 Búbánat 2013-03-14 22:41:35
Ma éjjel a DUNA TV csatornán 23.00 – 0.30 MüpArt classic - Richard Strauss-est (2009) (90 perc) Tartalom: - Don Juan, op. 20 - Morgen, op. 27, No. 4 - Ich trage meine Minne, op. 32, No. 1 - Allerseelen, op. 10, No. 8 - Heimliche Aufforderung, op. 27, No. 3 - Zueignung, op. 10, No. 1 - A rózsalovag - szvit - Halál és megdicsőülés, op. 24 Közreműködik: Kocsis Zoltán, Nemzeti Filharmonikus Zenekar, Gilbert Varga, Brickner Szabolcs.
Ma éjjel a DUNA TV csatornán 23.00 – 0.30 MüpArt classic - Richard Strauss-est (2009) (90 perc) Tartalom: - Don Juan, op. 20 - Morgen, op. 27, No. 4 - Ich trage meine Minne, op. 32, No. 1 - Allerseelen, op. 10, No. 8 - Heimliche Aufforderung, op. 27, No. 3 - Zueignung, op. 10, No. 1 - A rózsalovag - szvit - Halál és megdicsőülés, op. 24 Közreműködik: Kocsis Zoltán, Nemzeti Filharmonikus Zenekar, Gilbert Varga, Brickner Szabolcs.
655 frushena 2013-03-14 20:47:05 [Válasz erre: 654 macskás 2013-03-14 20:28:15]
dehogynem! Wagnert már van, hogy szeretem is! :)
dehogynem! Wagnert már van, hogy szeretem is! :)
654 macskás 2013-03-14 20:28:15 [Válasz erre: 653 frushena 2013-03-14 20:08:24]
:) Nem vagy elég nyitott:) Nekem ő volt a legkevésbé:)
:) Nem vagy elég nyitott:) Nekem ő volt a legkevésbé:)
653 frushena 2013-03-14 20:08:24 [Válasz erre: 652 macskás 2013-03-14 19:49:21]
Köszi, de Ricsiből elég volt! :) Majd Ariadnét az Operában! Amúgy meg Haja Zsolti!
Köszi, de Ricsiből elég volt! :) Majd Ariadnét az Operában! Amúgy meg Haja Zsolti!
652 macskás 2013-03-14 19:49:21 [Válasz erre: 651 frushena 2013-03-14 19:37:11]
Nézd meg most! Közvetítik:) Tóth Endrének szép kalapja van:)
Nézd meg most! Közvetítik:) Tóth Endrének szép kalapja van:)
651 frushena 2013-03-14 19:37:11 [Válasz erre: 650 Búbánat 2013-03-14 17:15:54]
na ... akkor én másik előadáson ültem.
na ... akkor én másik előadáson ültem.
650 Búbánat 2013-03-14 17:15:54
A Fidelio kritikája [url] http://www.fidelio.hu/zenes_szinhaz/kritika/zenes_tarsalgas_szeszelyes_talajon; Március 11-én a Művészetek Palotája közönsége Richard Strauss Capriccióját ismerhette meg parádés szereposztásban, Kocsis Zoltán vezényletével. [/url]
A Fidelio kritikája [url] http://www.fidelio.hu/zenes_szinhaz/kritika/zenes_tarsalgas_szeszelyes_talajon; Március 11-én a Művészetek Palotája közönsége Richard Strauss Capriccióját ismerhette meg parádés szereposztásban, Kocsis Zoltán vezényletével. [/url]
649 Búbánat 2013-03-13 21:47:03
A Hír TV-ben éppen Raimondi Ildikóval van beszélgetés - nagyon szépen beszéli a magyar nyelvet!
A Hír TV-ben éppen Raimondi Ildikóval van beszélgetés - nagyon szépen beszéli a magyar nyelvet!
648 Hangyász 2013-03-13 10:43:34
A karmester tudós elemzése a Capriccióról: [url]http://www.papiruszportal.hu/site/index.php?f=3&p=11&n=13992;ITT[/url]
A karmester tudós elemzése a Capriccióról: [url]http://www.papiruszportal.hu/site/index.php?f=3&p=11&n=13992;ITT[/url]
647 Futott Még 2013-03-10 21:18:53 [Válasz erre: 646 Héterő 2013-03-09 15:30:20]
És a maiak, Häterö? Tudtommal volt főpróba...
És a maiak, Häterö? Tudtommal volt főpróba...
646 Héterő 2013-03-09 15:30:20
[url]http://www.mr3-bartok.hu/content/view/16487/64/;Capriccio - werkfilmecskék[/url]
[url]http://www.mr3-bartok.hu/content/view/16487/64/;Capriccio - werkfilmecskék[/url]
645 WiseGentleman 2013-03-09 12:39:14 [Válasz erre: 643 Futott Még 2013-03-09 10:41:39]
Az Operaházakban elsötétítés már Gustav Mahler óta volt, hehehe... Egyébként, elsötétítés a háború kezdete óta volt, de akkor még ugyebár vígan énekelték a "Bomben auf Engelland" és hasonló "slágereket" (nálunk pedig a Zúg, búg a bombázógép volt műsoron, ami - vélhetően - 1944-ben már nem állt első helyen a slágerlistán - ez itt most nem "hehehe").
Az Operaházakban elsötétítés már Gustav Mahler óta volt, hehehe... Egyébként, elsötétítés a háború kezdete óta volt, de akkor még ugyebár vígan énekelték a "Bomben auf Engelland" és hasonló "slágereket" (nálunk pedig a Zúg, búg a bombázógép volt műsoron, ami - vélhetően - 1944-ben már nem állt első helyen a slágerlistán - ez itt most nem "hehehe").
643 Futott Még 2013-03-09 10:41:39 [Válasz erre: 638 WiseGentleman 2013-03-08 23:19:13]
Persze tegyük hozzá, hogy elsötétítés már volt.
Persze tegyük hozzá, hogy elsötétítés már volt.
642 Licht Alberich 2013-03-09 10:13:02 [Válasz erre: 635 macskás 2013-03-08 15:09:35]
Operáról nem tudok, de van egy asszem 5 CD-s albumom, amin saját szimfonikus műveit vezényli. Meg vezényelt Mozartot, Beethovent és természetesen WAGNERt is lemezre.
Operáról nem tudok, de van egy asszem 5 CD-s albumom, amin saját szimfonikus műveit vezényli. Meg vezényelt Mozartot, Beethovent és természetesen WAGNERt is lemezre.
641 macskás 2013-03-09 10:09:48 [Válasz erre: 640 -zéta- 2013-03-09 09:48:23]
Aszta!!! Köszönöm! Szép lett a reggelem!
Aszta!!! Köszönöm! Szép lett a reggelem!
640 -zéta- 2013-03-09 09:48:23 [Válasz erre: 637 macskás 2013-03-08 21:51:54]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=2EkyAI06pqQ;Itt[/url] van egy kevéske Rózsalöveg...:-)
[url]http://www.youtube.com/watch?v=2EkyAI06pqQ;Itt[/url] van egy kevéske Rózsalöveg...:-)
639 WiseGentleman 2013-03-08 23:20:17 [Válasz erre: 635 macskás 2013-03-08 15:09:35]
Talán Batta András monográfiájában van egy összefoglalás ezekről a felvételekről...
Talán Batta András monográfiájában van egy összefoglalás ezekről a felvételekről...
638 WiseGentleman 2013-03-08 23:19:13 [Válasz erre: 611 Hangyász 2013-03-04 11:39:46]
Strauss művei mintegy "körülölelik" a világégéseket, ld. a Rózsalovagot, mint a Gilded Age végső búcsúját az I. vh. előtt, a FroSch a maga életigenlő üzenetével a háború végére rezonál. 1938-ban közvetlenül az újabb háború kitörése előtt született a Friedenstag. S persze háborús hangulatban is felüdítheti az embert egy könnyű kis Konversationsstück (persze tegyük hozzá, hogy az ősbemutató idején még nem a világ német oldala égett...)
Strauss művei mintegy "körülölelik" a világégéseket, ld. a Rózsalovagot, mint a Gilded Age végső búcsúját az I. vh. előtt, a FroSch a maga életigenlő üzenetével a háború végére rezonál. 1938-ban közvetlenül az újabb háború kitörése előtt született a Friedenstag. S persze háborús hangulatban is felüdítheti az embert egy könnyű kis Konversationsstück (persze tegyük hozzá, hogy az ősbemutató idején még nem a világ német oldala égett...)
637 macskás 2013-03-08 21:51:54 [Válasz erre: 636 Futott Még 2013-03-08 18:13:33]
Ezt is köszönöm! Turkálok akkor egy kicsit a neten:)
Ezt is köszönöm! Turkálok akkor egy kicsit a neten:)
636 Futott Még 2013-03-08 18:13:33 [Válasz erre: 635 macskás 2013-03-08 15:09:35]
Opera nincs, nagyon kevés teljes operát vettek föl abban az időben. De van egy link, koránt sem teljes, [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Strauss; de ezen a szálon[/url] már el lehet indulni. Nem kevés zongorás felvétel is létezik vele, de egytől-egyig dalkíséret.
Opera nincs, nagyon kevés teljes operát vettek föl abban az időben. De van egy link, koránt sem teljes, [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Strauss; de ezen a szálon[/url] már el lehet indulni. Nem kevés zongorás felvétel is létezik vele, de egytől-egyig dalkíséret.
635 macskás 2013-03-08 15:09:35 [Válasz erre: 634 Futott Még 2013-03-08 14:27:32]
:) Köszönöm! Back to RS, van-e még olyam felvétel a Sinfonia Domesticán kívül, amin a szerző maga vezényli a művét? Opera, konkrétan?
:) Köszönöm! Back to RS, van-e még olyam felvétel a Sinfonia Domesticán kívül, amin a szerző maga vezényli a művét? Opera, konkrétan?
634 Futott Még 2013-03-08 14:27:32 [Válasz erre: 633 macskás 2013-03-07 10:46:56]
http://hu.wikipedia.org/wiki/Gramofon http://home.mit.bme.hu/~bako/ZAOZ/tortenet.htm http://www.audioland.hu/cikk/kultura/57-roegzites.html
http://hu.wikipedia.org/wiki/Gramofon http://home.mit.bme.hu/~bako/ZAOZ/tortenet.htm http://www.audioland.hu/cikk/kultura/57-roegzites.html
633 macskás 2013-03-07 10:46:56 [Válasz erre: 632 Futott Még 2013-03-07 00:02:42]
:) Köszönöm:) Igen, meg vagyok elégedve:) Már csak 78 kontra 33,33333333333 az, amit nem vágok, az egyik volt a gramofonlemez?
:) Köszönöm:) Igen, meg vagyok elégedve:) Már csak 78 kontra 33,33333333333 az, amit nem vágok, az egyik volt a gramofonlemez?