32 sphynx 2003-07-17 20:27:57
Volt egy Lucia Popp Strauss lemezem, de már túladtam rajta. Jessye Normann-os 4 utolsó dalt ismered? Van benne egy hang, ami maga a csoda. Libabőrős leszek tőle.
Volt egy Lucia Popp Strauss lemezem, de már túladtam rajta. Jessye Normann-os 4 utolsó dalt ismered? Van benne egy hang, ami maga a csoda. Libabőrős leszek tőle.
31 Benno 2003-07-17 19:21:44
Strausst érdemes falatonként kostolgatni. legjobb ha egy-egy csodalény/csodalány válogatáslemezével kezdiket. ilyen pl. Renée Fleming (\"The beautiful voice\"! megpillantod és leszbikus leszel!)Strauss-heroines c. Decca-lemeze (nem olcsó sajnos) vagy egy régebbi: \"Lisa della Casa sings Strauss\", szintén Decca (1953/54), megjelent a Historic sorozatban és most a Decca Legends-ben is. 4 utolsó dal, Arabella, Ariadne és Capriccio részletek (utóbbiból szintén finálé)
Strausst érdemes falatonként kostolgatni. legjobb ha egy-egy csodalény/csodalány válogatáslemezével kezdiket. ilyen pl. Renée Fleming (\"The beautiful voice\"! megpillantod és leszbikus leszel!)Strauss-heroines c. Decca-lemeze (nem olcsó sajnos) vagy egy régebbi: \"Lisa della Casa sings Strauss\", szintén Decca (1953/54), megjelent a Historic sorozatban és most a Decca Legends-ben is. 4 utolsó dal, Arabella, Ariadne és Capriccio részletek (utóbbiból szintén finálé)
30 sphynx 2003-07-14 14:22:51
Olyan, mint a lábvíz. Ha mást is csinálhatsz közben, nagyon kellemes, de ha két óráig tétlenül csak erre kell figyelned, akkor őrjítő. Nekem hiányoznak a höhepunktok, eleje-vége effektek, meg túl sokat fűrészelnek a hegedűk. Persze lehet, hogy egy edzett Wagner-rajongónak meg se kottyan. Ezért nem kell készpénznek venni a véleményemet. Valószínűleg, amit Benno írt, igaz: látvánnyal együtt izgalmasabb. [Meghallgattam újra a végét, tényleg nagyon jó. A Böhm-ös szuperjó előadás]
Olyan, mint a lábvíz. Ha mást is csinálhatsz közben, nagyon kellemes, de ha két óráig tétlenül csak erre kell figyelned, akkor őrjítő. Nekem hiányoznak a höhepunktok, eleje-vége effektek, meg túl sokat fűrészelnek a hegedűk. Persze lehet, hogy egy edzett Wagner-rajongónak meg se kottyan. Ezért nem kell készpénznek venni a véleményemet. Valószínűleg, amit Benno írt, igaz: látvánnyal együtt izgalmasabb. [Meghallgattam újra a végét, tényleg nagyon jó. A Böhm-ös szuperjó előadás]
29 Szilgyo 2003-07-14 13:41:08
Sphynx, mi is volt a végső verdikted a Capriccio-t illetően? Jómagam tegnap hallottam a finálét a rádióban, és nagyon tetszett. bár lehet, hogy az azt megelőző két és negyed óra nem ér semmit...
Sphynx, mi is volt a végső verdikted a Capriccio-t illetően? Jómagam tegnap hallottam a finálét a rádióban, és nagyon tetszett. bár lehet, hogy az azt megelőző két és negyed óra nem ér semmit...
28 Benno 2003-06-24 22:14:17
tegnap egy kis lemezbemutató kamarakoncert után visszamentem a klassik-részelgbe és épp a Solti The Making of a Maestro c film (DVD..hehe) ment. onnantól tudtam megnézni, hogy 1949ben, Münchenbe kerül és a Rozsalovagot vezényli. ahogy STrauss a masodik felvonas vegen at veszi a pálcát. SOlti igy kommentalta: \"és látják,? az öreg azt se tudja hol van, de egy intése elegendö\" stbstb. és tényleg. ahogy az öreg Strauss teljesen elszállt tekintettel vezényel, apro mozdulatokkal. utána mesél a látogatásról (ez gondolom a mkönyvében is benen van) de igy Solti által elmesélve tüneményes: \"becsöngetek,és ö maga nyit ajtot. nem tudtam szohoz jutni. guten tag dr strauss, de utána? hiszen ha a Walhall kapuján kopog, akkor sem Wotan nyit ajtot rögtön\" aztán pedig Straussa temetése, a Rozsalovag fináléja, ahogy sorban mindenki elbögte magát, de a végére össezszedték magukat és befejezték. a mese mellett a felvételek. örült hatásos volt.
tegnap egy kis lemezbemutató kamarakoncert után visszamentem a klassik-részelgbe és épp a Solti The Making of a Maestro c film (DVD..hehe) ment. onnantól tudtam megnézni, hogy 1949ben, Münchenbe kerül és a Rozsalovagot vezényli. ahogy STrauss a masodik felvonas vegen at veszi a pálcát. SOlti igy kommentalta: \"és látják,? az öreg azt se tudja hol van, de egy intése elegendö\" stbstb. és tényleg. ahogy az öreg Strauss teljesen elszállt tekintettel vezényel, apro mozdulatokkal. utána mesél a látogatásról (ez gondolom a mkönyvében is benen van) de igy Solti által elmesélve tüneményes: \"becsöngetek,és ö maga nyit ajtot. nem tudtam szohoz jutni. guten tag dr strauss, de utána? hiszen ha a Walhall kapuján kopog, akkor sem Wotan nyit ajtot rögtön\" aztán pedig Straussa temetése, a Rozsalovag fináléja, ahogy sorban mindenki elbögte magát, de a végére össezszedték magukat és befejezték. a mese mellett a felvételek. örült hatásos volt.
27 sphynx 2003-06-23 18:54:28
Capriccio nem jött be, de kárpótolom magam Berlioz Benvenuto Cellinijével. Méltatlanul negligált opusz.
Capriccio nem jött be, de kárpótolom magam Berlioz Benvenuto Cellinijével. Méltatlanul negligált opusz.
26 kalahari 2003-06-20 17:39:04
A DG jó ötlet! Nagyon várom már az itthoni bemutatót, addig legalább olvashatok róla...
A DG jó ötlet! Nagyon várom már az itthoni bemutatót, addig legalább olvashatok róla...
25 Benno 2003-06-20 17:35:58
a Salome? nem teccett. minek igy elcseszni egy csodaszép darabot, ilyen hisztis tinivé tenni. brrrr. de abszolváltam :) elörebocsatm az Ariadne se teccett, irjak olyanrol ami jo volt? egy DOnGiovanni?
a Salome? nem teccett. minek igy elcseszni egy csodaszép darabot, ilyen hisztis tinivé tenni. brrrr. de abszolváltam :) elörebocsatm az Ariadne se teccett, irjak olyanrol ami jo volt? egy DOnGiovanni?
24 daunerni 2003-06-20 17:12:10
Dear Benno, Méghogy elavult volna? A te örökbecsű írásod túl fogja élni a tárgyát! (Momentán egy írás fér el a címoldalon, de már dolgozunk rajta. - Addig is klikk a Koncertbeszámolók rovatra, és öt évre visszamenőleg olvasható minden. :-)
Dear Benno, Méghogy elavult volna? A te örökbecsű írásod túl fogja élni a tárgyát! (Momentán egy írás fér el a címoldalon, de már dolgozunk rajta. - Addig is klikk a Koncertbeszámolók rovatra, és öt évre visszamenőleg olvasható minden. :-)
23 kalahari 2003-06-20 17:04:23
A kérdés, hogy Neked tetszett-e? Úgy vettem észre, nem bűvölt el a rendezés... :-) Vagy tévednék?
A kérdés, hogy Neked tetszett-e? Úgy vettem észre, nem bűvölt el a rendezés... :-) Vagy tévednék?
22 Benno 2003-06-20 16:52:03
ha teccik kaphattok egy Ariadnét is :))
ha teccik kaphattok egy Ariadnét is :))
21 kalahari 2003-06-20 16:09:53
De már el is olvastuk! :-)
De már el is olvastuk! :-)
20 Benno 2003-06-20 15:55:09
van egy ismerösöm aki a kapriccs fináléjára élvez el Felicity Lott-tal. szerintem hallgatni nem tul jo, szinpadon lenne az igazi, én még nem láttam sajna na amint látom a Salome már el is avult 15 óra alatt :))
van egy ismerösöm aki a kapriccs fináléjára élvez el Felicity Lott-tal. szerintem hallgatni nem tul jo, szinpadon lenne az igazi, én még nem láttam sajna na amint látom a Salome már el is avult 15 óra alatt :))
19 sphynx 2003-06-20 14:10:27
Megvettem Ricsöd Sztrósz Kepriccsijó-ját Bőmmel. Na, most majd elválik, kinek van igaza...
Megvettem Ricsöd Sztrósz Kepriccsijó-ját Bőmmel. Na, most majd elválik, kinek van igaza...
18 Benno 2003-06-18 10:54:50
nnnaa, kész a Salomé-beszámoló, aztán ha a szerkesztöség is rábólint, közkincsé tétetik!
nnnaa, kész a Salomé-beszámoló, aztán ha a szerkesztöség is rábólint, közkincsé tétetik!
17 Hangyász 2003-06-11 07:52:29
1. Köszönöm az infót! :-)) 2. Érdemes a Nagyvilág repertóriumaiban megkeresni, mikor jelent meg ott Sven Delblanc svéd író Az a szegény Richard c. színdarabja, amely remekül szórakoztatóan, szellemesen ad portrét az agg mesterről. Valamikor a 70-es/80-as évek fordulóján közölték. Filológiai hajlammal kevéssé megáldottak forduljanak Kúnos Lászlóhoz, aki magyarra ültette át.
1. Köszönöm az infót! :-)) 2. Érdemes a Nagyvilág repertóriumaiban megkeresni, mikor jelent meg ott Sven Delblanc svéd író Az a szegény Richard c. színdarabja, amely remekül szórakoztatóan, szellemesen ad portrét az agg mesterről. Valamikor a 70-es/80-as évek fordulóján közölték. Filológiai hajlammal kevéssé megáldottak forduljanak Kúnos Lászlóhoz, aki magyarra ültette át.
16 daunerni 2003-06-09 23:46:27
Richard Strauss kórusműveinek külön antológiája jelent meg CD-n, és azon a Német motetta is szerepel. Úgy emlékszem, hogy az Országos Idegennyelvű Könyvtár Zeneműtárából kölcsönözhető. Ha biztos akarsz lenni, akkor előzőleg telefonálj nekik (318-3688) (Az én kedvencem a fiatalkori Die Wanderers Sturmlied, szintén kórusra és zenekarra. Arról a CD-ről [url]article.php?id=135;írtam is régebben[/url]. Ugyanott megvan.)
Richard Strauss kórusműveinek külön antológiája jelent meg CD-n, és azon a Német motetta is szerepel. Úgy emlékszem, hogy az Országos Idegennyelvű Könyvtár Zeneműtárából kölcsönözhető. Ha biztos akarsz lenni, akkor előzőleg telefonálj nekik (318-3688) (Az én kedvencem a fiatalkori Die Wanderers Sturmlied, szintén kórusra és zenekarra. Arról a CD-ről [url]article.php?id=135;írtam is régebben[/url]. Ugyanott megvan.)
15 Hangyász 2003-06-08 14:41:01
A véletlen addig úgy hozta, hogy Bécsben járva többször is Richard Strauss operáival hozott össze a sors: 89-ben, a Staatsoperben eltöltött 2. estémen a Rózsalovagot láttam (a Marsallné szerepében Gundula Janowitzcal), 90-ben az Elektrát Hildegard Behrensszel, 97-ben pedig az Ariadnét, egy nyomasztó papíripari tolmácsolásról menekülve. Az utóbbit rögtön a szívembe zártam, azóta is a kedvenc operáim közé tartozik. Jellemző, hogy a M. Kir. Operaház mióta nem játssza. L Árnyék nélküli asszony: A zenéjét korábbi művek átdolgozásának találom, végtelenül untat, kb. harmadik meghallgatásra azért az ember felismer benne bizonyos motívumokat (a meg nem született gyerekeké), sőt akár elsőre is (Keikobad, a szellemkirály, ill. a sólyom motívumai), ill társítani tudja az egyes szereplők stílusát, pl. az agyonkromatizált szellemvilágétól, de persze az (ember) császárétól is elütő diatóniát és egyszerű dallamformálást, amely Barak, a kelmefestő jellemzője. A történet zavarossága: Valamilyen keleti birodalomban játszódik, de nem derül ki, muzulmán kultúrájú országban-e, egy olyan korban, amikor Salamon király már csak történelem és a férj pénzt fizet az apósának a feleségéért, amint ez Barak szavaiból kiderül, továbbá erkölcsi kötelesség a szegényekről való gondoskodás. A címszereplő a szellemkirály leánya, akit a vadászó (ember)császár gazellaként sebzett meg, mire szépséges nővé változott. A császár persze feleségévé tette és őszintén szereti, csakhogy a szellemkirály leányának metamorfózisa nem teljes: Nincs árnyéka és nem lehet gyereke. A szellemkirály a biztonság kedvéért vele küldte a dajkáját az emberek világába. A darab elején a szellemvilág küldötte tudatja, hogy a császár kővé dermed, ha a felesége nem vet árnyékot és ha nem lesz gyermeke. A császárné ezt meg akarja akadályozni és a dajka tanácsára a kelmefestő nagyravágyó feleségéhez fordul. Innen azután varázslat ide-oda, a császár kővé dermed, Barak eltaszítja a feleségét, a végén happy end. A történet roskadozik a szimbólumok alatt, akit érdekel, olvassa el Batta András könyvét vagy a Teldec-felvétel (Nekem ez van meg a drezdaiakkal, élükön szegény Sinopolival) angol vagy német bevezetőjét. Többi Strauss-opera: A Saloméért rajongok, az Elektráért szintúgy, a Rózsalovagnak bizonyos zenei részleteit (ezüst rózsa átadása, Ochs báró jelenetei, a zárótercett) kedvelem, a librettót pedig prózában is életképes, remek nyelvi leleményekben tobzódó alkotásnak tartom. Az Arabella ugyancsak nagyon jó történet, bár a megzenésítésén érződik a rutin. Strauss itt bevisz néhány szép szlávos-magyaros motívumot Mandryka jellemzésére, amivel sokat javít a zenén. Az összes többi opera számomra teljes sötétség, idehaza sohasem játsszák őket, de a világ nagy színpadain sem döntögetik az előadási rekordokat. Megjegyzem, hogy Strauss tudtommal a Rózsalovag, majd a szimfonikus költemények és a Salome jogdíjaiból lett dúsgazdag ember. Strauss annyiban egyedi jelenség a zene történetében, hogy több mint 30 éven át egy helyben topogott, miután addig ő volt a modern zene fenegyereke, majd aggastyánként komponálta meg élete legjobb művét, a semmihez sem fogható Metamorfózisokat, végül jó 50 évet visszamenve saját életművében, visszanyúlt fiatalkori dalainak stílusához, és a Négy utolsó énekkel lépett ki az árnyékvilágból. (A Lakatlan Szigetben eszközölt hozzászólásomhoz hűen tőle nem vinnék oda semmit, ha csak 3 lemez volna a felső határ, bár a Metamorfózisokat, a 4 utolsó éneket, a Don Juant, a Zarathustrát, a Salomét és az Ariadnét nagyon sajnálnám.) Más: Megvan valakinek CD-n R. Strauss Német motettája, avagy tudja vajon, kikölcsönözhető-e valamelyik könyvtárból?
A véletlen addig úgy hozta, hogy Bécsben járva többször is Richard Strauss operáival hozott össze a sors: 89-ben, a Staatsoperben eltöltött 2. estémen a Rózsalovagot láttam (a Marsallné szerepében Gundula Janowitzcal), 90-ben az Elektrát Hildegard Behrensszel, 97-ben pedig az Ariadnét, egy nyomasztó papíripari tolmácsolásról menekülve. Az utóbbit rögtön a szívembe zártam, azóta is a kedvenc operáim közé tartozik. Jellemző, hogy a M. Kir. Operaház mióta nem játssza. L Árnyék nélküli asszony: A zenéjét korábbi művek átdolgozásának találom, végtelenül untat, kb. harmadik meghallgatásra azért az ember felismer benne bizonyos motívumokat (a meg nem született gyerekeké), sőt akár elsőre is (Keikobad, a szellemkirály, ill. a sólyom motívumai), ill társítani tudja az egyes szereplők stílusát, pl. az agyonkromatizált szellemvilágétól, de persze az (ember) császárétól is elütő diatóniát és egyszerű dallamformálást, amely Barak, a kelmefestő jellemzője. A történet zavarossága: Valamilyen keleti birodalomban játszódik, de nem derül ki, muzulmán kultúrájú országban-e, egy olyan korban, amikor Salamon király már csak történelem és a férj pénzt fizet az apósának a feleségéért, amint ez Barak szavaiból kiderül, továbbá erkölcsi kötelesség a szegényekről való gondoskodás. A címszereplő a szellemkirály leánya, akit a vadászó (ember)császár gazellaként sebzett meg, mire szépséges nővé változott. A császár persze feleségévé tette és őszintén szereti, csakhogy a szellemkirály leányának metamorfózisa nem teljes: Nincs árnyéka és nem lehet gyereke. A szellemkirály a biztonság kedvéért vele küldte a dajkáját az emberek világába. A darab elején a szellemvilág küldötte tudatja, hogy a császár kővé dermed, ha a felesége nem vet árnyékot és ha nem lesz gyermeke. A császárné ezt meg akarja akadályozni és a dajka tanácsára a kelmefestő nagyravágyó feleségéhez fordul. Innen azután varázslat ide-oda, a császár kővé dermed, Barak eltaszítja a feleségét, a végén happy end. A történet roskadozik a szimbólumok alatt, akit érdekel, olvassa el Batta András könyvét vagy a Teldec-felvétel (Nekem ez van meg a drezdaiakkal, élükön szegény Sinopolival) angol vagy német bevezetőjét. Többi Strauss-opera: A Saloméért rajongok, az Elektráért szintúgy, a Rózsalovagnak bizonyos zenei részleteit (ezüst rózsa átadása, Ochs báró jelenetei, a zárótercett) kedvelem, a librettót pedig prózában is életképes, remek nyelvi leleményekben tobzódó alkotásnak tartom. Az Arabella ugyancsak nagyon jó történet, bár a megzenésítésén érződik a rutin. Strauss itt bevisz néhány szép szlávos-magyaros motívumot Mandryka jellemzésére, amivel sokat javít a zenén. Az összes többi opera számomra teljes sötétség, idehaza sohasem játsszák őket, de a világ nagy színpadain sem döntögetik az előadási rekordokat. Megjegyzem, hogy Strauss tudtommal a Rózsalovag, majd a szimfonikus költemények és a Salome jogdíjaiból lett dúsgazdag ember. Strauss annyiban egyedi jelenség a zene történetében, hogy több mint 30 éven át egy helyben topogott, miután addig ő volt a modern zene fenegyereke, majd aggastyánként komponálta meg élete legjobb művét, a semmihez sem fogható Metamorfózisokat, végül jó 50 évet visszamenve saját életművében, visszanyúlt fiatalkori dalainak stílusához, és a Négy utolsó énekkel lépett ki az árnyékvilágból. (A Lakatlan Szigetben eszközölt hozzászólásomhoz hűen tőle nem vinnék oda semmit, ha csak 3 lemez volna a felső határ, bár a Metamorfózisokat, a 4 utolsó éneket, a Don Juant, a Zarathustrát, a Salomét és az Ariadnét nagyon sajnálnám.) Más: Megvan valakinek CD-n R. Strauss Német motettája, avagy tudja vajon, kikölcsönözhető-e valamelyik könyvtárból?
14 Benno 2003-06-06 02:59:25
legyen Salomé, a szex mindig jo, kezdetnek is, folytatásnak is. Rozsalovagot probald részletekben. masodik vagy 3 felvonás. szerintem csodaszép megvolt az Ariadne bemutató - közepes. volt hatalmas buuuhogás a rendezönönek. sajnos a Zerbinetta sem volt egy Gruberova!
legyen Salomé, a szex mindig jo, kezdetnek is, folytatásnak is. Rozsalovagot probald részletekben. masodik vagy 3 felvonás. szerintem csodaszép megvolt az Ariadne bemutató - közepes. volt hatalmas buuuhogás a rendezönönek. sajnos a Zerbinetta sem volt egy Gruberova!
13 sphynx 2003-06-05 22:29:16
Mellesleg, valahol a sztereóról kérdezett valaki. A Rózsalovag Karajan/Legge-s változata van mono is, meg sztereo is, annyira új volt a dolog, hogy Legge nem bízott még a sztereo sikerében, de hagyta, hogy úgy is felvegyék. 50-es évek, de pontosan nem tudom, hogy mikor.
Mellesleg, valahol a sztereóról kérdezett valaki. A Rózsalovag Karajan/Legge-s változata van mono is, meg sztereo is, annyira új volt a dolog, hogy Legge nem bízott még a sztereo sikerében, de hagyta, hogy úgy is felvegyék. 50-es évek, de pontosan nem tudom, hogy mikor.
12 Szilgyo 2003-06-05 21:35:07
No, ennyi szép és jó után tényleg el kell kezdenem megismerkedni a szerzővel...Bevallom, egyszer egy Rózsalovag videón majdnem elaludtam, remélem ezúttal több szerencsével járok. Akkor legyen a Salome?
No, ennyi szép és jó után tényleg el kell kezdenem megismerkedni a szerzővel...Bevallom, egyszer egy Rózsalovag videón majdnem elaludtam, remélem ezúttal több szerencsével járok. Akkor legyen a Salome?
11 Benno 2003-06-05 14:39:43
szerintem ezt Hofmannstahltol kellene megkérdezni, miert ezeket a szövegkönyveket irta. szimf. költeményeknél már nem annyira: Till EUlenspiegel, DOn Juan, Zarathustra... amugy feltünö, hogy Straussnál nem szokott az utokor annyit pszichologizálni mint Wagnernél
szerintem ezt Hofmannstahltol kellene megkérdezni, miert ezeket a szövegkönyveket irta. szimf. költeményeknél már nem annyira: Till EUlenspiegel, DOn Juan, Zarathustra... amugy feltünö, hogy Straussnál nem szokott az utokor annyit pszichologizálni mint Wagnernél
10 Bambambi 2003-06-05 14:26:24
Szeretnék érdeklődni a T. Strauss-ismerőktől, hogy milrt folyton nők állnak a művei (operái) középpontjában? Van ennek valami különleges oka? Vagy csak így hozta a c\'est la vie?
Szeretnék érdeklődni a T. Strauss-ismerőktől, hogy milrt folyton nők állnak a művei (operái) középpontjában? Van ennek valami különleges oka? Vagy csak így hozta a c\'est la vie?
9 Benno 2003-06-05 14:22:33
majd decemberben, Thielemannal :)
majd decemberben, Thielemannal :)
8 Szilgyo 2003-06-05 14:15:30
No de mi van a Frau ohne Schatten-nel?
No de mi van a Frau ohne Schatten-nel?
7 Benno 2003-06-04 11:57:41
last but not least, mielött elmegyek ebédelni, egy kis olvasnivalo ajánlat, Fodor G. részletesen kivesézte a Solti-vezényelte Strauss operák összegyüjtött, \"dobozolt\" kiadását. elolvashato a neten is: Muzsika 2000. februári számában. http://www.muzsika.net/cikknezo.php3?cikk_id=437 azért nem kell szorol szora elhinni mindent :)
last but not least, mielött elmegyek ebédelni, egy kis olvasnivalo ajánlat, Fodor G. részletesen kivesézte a Solti-vezényelte Strauss operák összegyüjtött, \"dobozolt\" kiadását. elolvashato a neten is: Muzsika 2000. februári számában. http://www.muzsika.net/cikknezo.php3?cikk_id=437 azért nem kell szorol szora elhinni mindent :)
6 Benno 2003-06-04 11:55:08
Ariadnét és Elektrat szerintem nem szabad háttérzenének hallgatni, nekem nem sikerült. viszont egy JO rendezésben, szinpadon, szuper, szünet nélkül is. tavaly Marton Évaval láttam és nagyon megy neki! tüdövel is birta, félelmetes is volt. kedvenc lemezt nem tudok mondani de vannak olcso kiadások, aki kostolni akarja (pl Martha Mödl-lel). Ariadne nagyon bejött nekem szinpadon, nemcsak a Zerbinetta miatt, bár igaz, hallgatva az az ária a legszebb. egy olyan rendezést láttam tavaly ahol a pasik, akiknek a nyakában ült, századfordulós, csikos, egésztestes fürdöszert viseltek :) DGGnál van egy Levine-os viszonylag olcso változat a \"2CD\"-sorozatban ja és a hét kellemes meglepetése: holnap egy uj ARiadne premierje lesz a Staatsoeprben és nyertem 2 jegyet :) majd beszámolok. egy koreográfus csaj elsö operarendezése....hogy ebböl mi fog kisülni...
Ariadnét és Elektrat szerintem nem szabad háttérzenének hallgatni, nekem nem sikerült. viszont egy JO rendezésben, szinpadon, szuper, szünet nélkül is. tavaly Marton Évaval láttam és nagyon megy neki! tüdövel is birta, félelmetes is volt. kedvenc lemezt nem tudok mondani de vannak olcso kiadások, aki kostolni akarja (pl Martha Mödl-lel). Ariadne nagyon bejött nekem szinpadon, nemcsak a Zerbinetta miatt, bár igaz, hallgatva az az ária a legszebb. egy olyan rendezést láttam tavaly ahol a pasik, akiknek a nyakában ült, századfordulós, csikos, egésztestes fürdöszert viseltek :) DGGnál van egy Levine-os viszonylag olcso változat a \"2CD\"-sorozatban ja és a hét kellemes meglepetése: holnap egy uj ARiadne premierje lesz a Staatsoeprben és nyertem 2 jegyet :) majd beszámolok. egy koreográfus csaj elsö operarendezése....hogy ebböl mi fog kisülni...
5 Benno 2003-06-04 11:47:58
a Salomét elöször a SOlti felvételen hallottam ..Nilsson mama! nagyon jo az EMI/Karajan is (H Behrens) DGG Böhm is fogyaszthato, jominöségü live felvétel Marton Éva egy Sonys felvételen énekli, Mehta vez. asszem. J Norman-nal nem ismerem. a Sinopoli/STuderre nem emléxem. fillérekért lehet kapni (talán pesten is) eg 1948as Keilberth vezényelte rádiofelvételt, Chr. Golz a föszereplö, aki anno, a 40es-50 es években \"maga volt Salomé\", ahogy mások és persze ö maga is nyilatkozta :) (asszem még él, most volt/lett volna 90 éves) nemrég volt uj rendezésben egy bemutató. fúúúj: Hans Neuenfels. egy zárt, sárga, tengeralattjáró kabinban!! Saloméból egy infantilis tinit csinált - ez egy lehetséges olvasat, lasd az index.hu operatopikjában egy hosszabb értekezést pár honappal ezelött. olvtársunk szerint nem a szex a fontos hanem a \"miért nem néztél rám\" szeretetvágy. hát...ez is benne van, de az én olvasatomban akkor is a szexmánia a központi, sorry :) (mint amugy mindenben, de ez, tudom, vitathato) \"nichts in der welt, war so weiß, wie dein leib...\" szoval Neuenfels is legitim de elcseszte. persze fátyoltánc sem volt, hiszen egy tinicsaj (még) nem tud erotikus lenni. de egy hatalmas plüsstigrist dobált ide-oda. nem tudtam sirjak-e vagy nevessek ja, SUsan Anthony, uj Strauss/Wagner specialista, ArteNovanál van egy portrélemez rola, olcso, erdemes belehallgatni Rene Kollo Herodesként tért vissza, teljesen vénkéjenc-pedofil fizimiskával alakitotta a szerepet, de jol a nöknek lufiból volt a cicije, a pasiknak wc-pumpa meg vödör volt a fejükön.. *kotz* szoval ezt el lehet felejteni, a Ioan Holländer is odanyilatkozta minap hogy ez a rendezés nem sokáig fog élni.
a Salomét elöször a SOlti felvételen hallottam ..Nilsson mama! nagyon jo az EMI/Karajan is (H Behrens) DGG Böhm is fogyaszthato, jominöségü live felvétel Marton Éva egy Sonys felvételen énekli, Mehta vez. asszem. J Norman-nal nem ismerem. a Sinopoli/STuderre nem emléxem. fillérekért lehet kapni (talán pesten is) eg 1948as Keilberth vezényelte rádiofelvételt, Chr. Golz a föszereplö, aki anno, a 40es-50 es években \"maga volt Salomé\", ahogy mások és persze ö maga is nyilatkozta :) (asszem még él, most volt/lett volna 90 éves) nemrég volt uj rendezésben egy bemutató. fúúúj: Hans Neuenfels. egy zárt, sárga, tengeralattjáró kabinban!! Saloméból egy infantilis tinit csinált - ez egy lehetséges olvasat, lasd az index.hu operatopikjában egy hosszabb értekezést pár honappal ezelött. olvtársunk szerint nem a szex a fontos hanem a \"miért nem néztél rám\" szeretetvágy. hát...ez is benne van, de az én olvasatomban akkor is a szexmánia a központi, sorry :) (mint amugy mindenben, de ez, tudom, vitathato) \"nichts in der welt, war so weiß, wie dein leib...\" szoval Neuenfels is legitim de elcseszte. persze fátyoltánc sem volt, hiszen egy tinicsaj (még) nem tud erotikus lenni. de egy hatalmas plüsstigrist dobált ide-oda. nem tudtam sirjak-e vagy nevessek ja, SUsan Anthony, uj Strauss/Wagner specialista, ArteNovanál van egy portrélemez rola, olcso, erdemes belehallgatni Rene Kollo Herodesként tért vissza, teljesen vénkéjenc-pedofil fizimiskával alakitotta a szerepet, de jol a nöknek lufiból volt a cicije, a pasiknak wc-pumpa meg vödör volt a fejükön.. *kotz* szoval ezt el lehet felejteni, a Ioan Holländer is odanyilatkozta minap hogy ez a rendezés nem sokáig fog élni.
4 Benno 2003-06-04 11:33:25
jó reggelt, olvtársak. danke, Szilgyo, szoval enyém a pálya..hmmm...operás Strauss? a zenekariakat késöbb? igen, tegnap is Strausst hallgattam, részleteket Lisa della Casaval, Rozsalovag, Ariadne. Rozsalovag imádom , kicsit hosszabb az elsö felvonás a kelleténél, de 2.-3.-at CDröl is, bármikor. kedvenc felvétel...majd mindegyiket szeretem, EMI Karajan, Decca Kleiber, DGG Böhm EMI Haitink.. egy Rozsalovag-felvételt NEM ajánlok senkinek: a Philips-ét, Edo de Waart. operetté langyitja. most ujra megjelent ebben a CDromos Decca sorozatban van egy uj MESÉS lemez, Decca, R. Fleming: STrauss Heroines. nyamnyam!!! részletekkel persze szinpadon 2 változatban láttam , az egyikben Felicity Lott, ez a kevesbé ismert, de mindenki által imádott asszonyka a Marschallin. Denokeröl lemaradtam, valami más csaj volt helyette de ami késik nem mulik ja!! és roppant fontos, népnevelö opera a Rozsalovag!! alapvetö üzenet és kérés: középkoru/idösödö nöknek szeretöt kell tartaniuk. ezzel kiegyensulyozottá válnak, nem görcsös-kielégületlen gonoszkodókká, mint oly sokan, akik mindannyiunk életét megkeseritik: titkárnök, eladónök, szomszédok, kolléganök, fönöknök stbstbstb. az igy létrejött elégedett állapotban másokra is figyelnek, segitenek, akár önzetlenül is, esetöeg humor és bölcsesség is társul emllé lds Marschallné ezt a szemléletet tanitani kellene - és persze alkalmazni. a Rozsalovag egy igazi tanmese
jó reggelt, olvtársak. danke, Szilgyo, szoval enyém a pálya..hmmm...operás Strauss? a zenekariakat késöbb? igen, tegnap is Strausst hallgattam, részleteket Lisa della Casaval, Rozsalovag, Ariadne. Rozsalovag imádom , kicsit hosszabb az elsö felvonás a kelleténél, de 2.-3.-at CDröl is, bármikor. kedvenc felvétel...majd mindegyiket szeretem, EMI Karajan, Decca Kleiber, DGG Böhm EMI Haitink.. egy Rozsalovag-felvételt NEM ajánlok senkinek: a Philips-ét, Edo de Waart. operetté langyitja. most ujra megjelent ebben a CDromos Decca sorozatban van egy uj MESÉS lemez, Decca, R. Fleming: STrauss Heroines. nyamnyam!!! részletekkel persze szinpadon 2 változatban láttam , az egyikben Felicity Lott, ez a kevesbé ismert, de mindenki által imádott asszonyka a Marschallin. Denokeröl lemaradtam, valami más csaj volt helyette de ami késik nem mulik ja!! és roppant fontos, népnevelö opera a Rozsalovag!! alapvetö üzenet és kérés: középkoru/idösödö nöknek szeretöt kell tartaniuk. ezzel kiegyensulyozottá válnak, nem görcsös-kielégületlen gonoszkodókká, mint oly sokan, akik mindannyiunk életét megkeseritik: titkárnök, eladónök, szomszédok, kolléganök, fönöknök stbstbstb. az igy létrejött elégedett állapotban másokra is figyelnek, segitenek, akár önzetlenül is, esetöeg humor és bölcsesség is társul emllé lds Marschallné ezt a szemléletet tanitani kellene - és persze alkalmazni. a Rozsalovag egy igazi tanmese
3 Búbánat 2003-06-04 11:00:58
Ariadne Naxosban inkább elbűvöl. Belőle számomra a Zerbinetta koloratúr áriája az egyik csúcs, pl. Gruberovával. De a Rózsalovagban sem csak az ún. olasz-ária a sláger, hanem pld. az ezüst-rózsa átadási jelenete is verhetetlen.
Ariadne Naxosban inkább elbűvöl. Belőle számomra a Zerbinetta koloratúr áriája az egyik csúcs, pl. Gruberovával. De a Rózsalovagban sem csak az ún. olasz-ária a sláger, hanem pld. az ezüst-rózsa átadási jelenete is verhetetlen.
2 Szilgyo 2003-06-04 08:52:59
Árnynélküli asszoyn ügyben heves polémia bontakozott ki a közelmúltban ezen az oldalon...Az milyen?
Árnynélküli asszoyn ügyben heves polémia bontakozott ki a közelmúltban ezen az oldalon...Az milyen?
1 karnagy 2003-06-04 08:44:20
A Salomét. Nagyon szeretem, a többit nem igazán ismerem. Kivéve egy-két \"slágert\". Pl. a Rózsalovag tercettje gyönyörű.
A Salomét. Nagyon szeretem, a többit nem igazán ismerem. Kivéve egy-két \"slágert\". Pl. a Rózsalovag tercettje gyönyörű.
0 Szilgyo 2003-06-04 08:36:00
Ám legyen...Mit hallottatok mostanában Strauss-tól? Elsősorban operát? Benno, tiéd a pálya!
Ám legyen...Mit hallottatok mostanában Strauss-tól? Elsősorban operát? Benno, tiéd a pálya!