Kedves chord, nem éltem hiába !
Egészen pontosan az történt, mint majdnem mindig, hogy kottából játszottam Cavalierit, és látám ( hallám ) hogy jó. Mondom magamban, na ( így mondtam pont ) ezt kéne a régizenébe berakni, ha találnék valami hangzót. Je suis allé sur youtube, és lőn.
------------------------------------
" A valóságfanoknak: várják türelemmel, amíg az Operaházba megérkezik. Azt hallottam, ez lesz a nyitó műsor. "
Erre meg annyit mondanék, hogy nagyon örülök minden jó felvételnek és meg is hallgatom. ( Bár ez neked nem fér a fejedbe. )
Arra nézve, hogy az élőzen mint etalon fontosságát hangsúlyozom, egyetlen magyarázat van azon kívűl, hogy én jobban szeretem.
Végtelenül aggódom érted és mindazokért, akik a valóság helyett jobban szeretnek valami mást, Az a tapasztalatom, hogy ez mindig elcsavar, vagy előbb, vagy utóbb. Szóval hallgass sok felvételt, amennyit csak bírsz, én is azt teszem. Csak a valóság mindig maradjon meg a viszonyítási alap. Még sokáig a valóságban fogunk élni. Ja: és a valóságot NEM mi hoztuk létre. Vannak ott ám e földi léten túlmutató dolgok. Mindjárt ott a hang.
Én még csak nem is spórolok. Az olyan németes.
Megfér itt minden...
Na ne hülyéskedj. MIért nem eszel a földről? Pedig az adja mindennek a zamatát. Anyaföld, így hívják, ha nem tudnád. A youtube olyan, mint gyerekkorunkban a kirakat. Bámészkodsz, meglátsz valamit, csorgatod a nyálad, spórolsz, aztán bemész az üzletbe.
Az albumeladási statisztikák egy ilyen régi felvételnél irrelevánsak, legalábbis a CD formátumnál.
A szg. hallgatás elterjedésével iszonyat mennyiség CD kerül a használtpiacra.
Nekem is onnét van. Tehát a statisztikában én nem leszek benne.
Az online letöltés statisztikája valamit mutatna, lehet. Nem tudom.
Nem.
Másról van szó.
A robotok felpakolnak gyakorlatilag mindent; egészen zavarba ejtő, hogy milyen ritkaságok, réteg-dolgok is felkerülnek.
Szóval, masszába be.
Most egy olyan korban élünk, hogy minden hozzáférhető, de igazából ez az eltűnés, az eltüntetést is jeleni. Ugyanis, ez a Cavalieri lemez, csak akkor jön fel, ha rákeresel konkrétan. Nem elég a 'Cavalieri', azért nem, mert a robotok nem 'hastag-elnek', nincs beépített keresősablon-szó.
Vagyis, az ilyen szituációban jön az el, hogy az ajánlók, meg amit mi itt csinálunk, az lesz a kulcs, mert az adja ki azt, hogy pontosan mit is kell keresni.
Máskülönben soha nem találsz rá, vagy csak nagyon kicsi valószínűséggel.
Konkrétan, ezt diosjeno ajánlotta. Ő vagy ismerte, és onnan, vagy valamelyik keresésnél feldobódott neki. Vagy a youtube beajánlotta neki, ilyen is van. Én elolvastam, belehallgattam, tetszett, megrendeltem, megjött.
Ha ő nem mutat rá (ún. 'pointer'), én nagyon kicsi eséllyel találkoztam volna ezzel. Merthogy nem szoktam Cavalieri-s kereséseket nyomni szabadidőmben, akkor sem, ha kimondottan szeretem.
Ebből már az is világos, hogy miért a Google a világhatalom most. Az összes ízlés-diktatúrájával és információs buborékba zárásával együtt.
Az albumeladási statisztikák szerintem árnyaltabb képet adnak a valóságról, nem beszélve az online szolgáltatók kimutatásairól. És még valamit. Miért hallgatna bárki is napjainkban Youtube-ról régizenét? A földről sem szoktam otthon enni.
Valóban nagyon szép. Viszont már régóta foglalkoztat egy kérdés. Ezt a darabot a youtube-ra 2019. márciusában töltötték fel. és eddig 25-en tekintették meg. Levonom belőle az én megtekintésemet, a feltöltő megtekintését, és azt, hgy te is megtekintetted kb. 23-szor, és nem marad semmi. Mit jelent ez? Talán azt, hogy a régizene nemcsak itthon, de a világon sehol sem érdekel senkit?
Megérkezett ez a lemez.
Valami mennyei tisztaság.
A valóságfanoknak: várják türelemmel, amíg az Operaházba megérkezik. Azt hallottam, ez lesz a nyitó műsor.
A többieknek: kiemelkedően jó felvétel. Hallgassátok meg valami normális hifin, érdemes.
Csak frusztrálod magad ezzel a rengeteg lemezajánlóval.
Így van, azért, mert valódi. Mikor először hallottam megszólalni a zenekart az Operában, minden csontom külön bizsergett :) FIZIKAILAG is másképpen érezni az élőzenét. És NEM a hangerőtől. A halk zenét ugyanúgy érezni.
Naja, akkor még nem volt ám mikrofon ! Meg hangtechnika. Tiszta és valódi volt minden hang.
Élo vagy reprodukált zene ? Mivel én az operához értek egy kicsikét, allítom, hogy nincs olyan jo CD vagy stream mint egy jo élo operaeloadás. Pont.
Nem vagyok én művelt, csak a Hoffmann meséi az egyik legkedvesebb operám. Gondold csak el, a vén kéjenc, aki addig csak operett nevű szarokat ír, egyszercsak megrázza magát, és ír egy csodát. Mondjuk bele is halt, de az már egy másik történet.
Te túlságosan is művelt vagy! Külön dícséretet érdemel, hogy nem keverted össze a szerző nevét egy német tűzhelygyártó céggel.
És Offen-Bach??? A leglényegesebbet kihagytad, milyen dolog ez??
Akkor kijelenthetjük, hogy ez a topik jelen állapotában nem éppen a te játszótered.
Velem ez reménytelen vállalkozás, még mindig nem tudok elszakadni ezektől: https://www.youtube.com/watch?v=M0LNSAj3Xhc
De legalább nem lesz olyan hirtelen a váltás az őskorból :)
Lényeg, hogy napjainkban már kívánjuk a művészetet.
Bachot. Milyen Bachot kiskezit csókolom? Van pár belőlük. Sorolom: Heinrich Bach, Johann Christoph Bach, Johann Michael Bach, Johann Sebastian Bach, Wilhelm Friedemann Bach, Carl Philipp Emanuel Bach, Johann Christian Bach.
Egy jó Bach felvételt azért küldhetnél.
(Nekem főleg.:))
7 millió éve biztos jól elvoltunk művészet nélkül. De elfogadom, hogy másképp látjuk, és vissza is adnám a táncparkettet az eredeti rendeltetésének.
Nem látok itt ellentmondást. Ha már egyszer kialakult az analitikus gondolkodás képessége, még ha a primér létszükségletek hívták is életre, onnantól használhatom bármi ettől egyébre is.
A szövegeddel öngólt lősz, nem látod ?
" Nem fejlődik intelligens lénnyé az a faj, hiába létezik már csillió éve, amelyik enélkül is jól elvan "
Vagyis egy speciális faj fejlődik csak emberré. Amelyik EREDETILEG olyan, hogy nincs el nélküle, a művészet nélkúl. A többi faj meg EREDETILEG olyan, hogy elvan nélküle.
Érted, hogy ez még a fejlődés ELŐTT van ? Az eredet. A különbözőség csírája. Mert ha nem érted, akkor sztem kisnyúl...itt a vége részemről.
Ezért kell élőzenét hallgatni :))
A művészet kialakulását evolúciósan magyarázni: lehet.
Csak ha minimálisan átgondoljuk, nem nagyon stimmel.
Rendkívül komplikált elvont gondolkodás kell hozzá.
Ne keverjük össze a dolgokat. A 'zenélő állatok', pl. énekesmadarak, az egy funkcionalista dolog, evolúció az OK.
Az, hogy én az ő énekükben érdekes melódikusságot fedezek fel (ellentétben a lipcsei mesteretekkel:)), és ezen elcsodálkozom, és húrfelezős meg -harmadolós hangközöket vélek felfedezni benne, az nem funkcionalista dolog, sőt, ellene hat, mert addig pl. nem szántok, szóval, evolúciósan nem OK.
Ne szállj el magadtól. A homo sapiens csak az egyik faj, aki szeret zenélni. Vannak nálunk sokkal intelligensebb és tehetségesebben zenélő fajok is.
De. Ember mivoltunk a körülmények miatt alakult ki, ennek folyománya művészi tevékenységünk is. Nem fejlődik intelligens lénnyé az a faj, hiába létezik már csillió éve, amelyik enélkül is jól elvan. Amúgy, nekem teljesen mindegy, mi miatt szeretem Bach-ot.
Hát ez egy nagyon szomorú történet. Akkor inkább hat nap alatt...
Látni is kell, nemcsak hallgatni. Sajna szag-fájlt még nem lehet csomagolni az mkv-ba, de majd eljön az az idő is.
Ember! Nem meginni kell! Hallgatni! Ha Németországban megkérdezik tőled, hogy reggelire jó lesz-e a toast, akkor te már állsz is fel és emeled a poharad?
Muchas gracias !
Töltöm lefele.
Igen... végül is látható, hogy nem volt más választása... egyedül volt, ronda is volt meg azt a sz@rt is megette....
Én tudom, hogyan keletkezett az emberiség. Így. Moziban is láttam. Kizárt dolog, hogy másként legyen.
Nem. Az embert NEM a körülmények késztették a művészi tevékenységre, hanem az ember volta. Az emberi agy nem olyan, mint az elefánté, vagy a dinó agya. Más. Emberi agy. Nem a körülmények tették "emberi " aggyá. Embernek lenni nem evolúció eredménye. Ha az lenne, minden faj emberré fejlődne végül. Az ember attól ember, hogy eredetileg ember, Eredetében más, mint a többi faj. Ezért aztán a fejlődése is más. De nem a fejlődéstől lesz eredetileg más, hanem az eredete miatt fejlődik másképp .
Az evolúció a magyarázat, csak nem szükségszerű az értelem kialakulása, ha a körülmények nem kényszerítik ki, mely esetben jól ellettünk volna levelek rágicsálásával, amíg a világ.
Hát éppen ez az. Az evolúció a végén mindig bezápul.
Még annyi, hogy szerintem nem a "körülmények" hozták úgy. Akkor az evolúció lenne a magyarázat.
Csak óvatosan azzal a mackóval! Állítólag este befekszik az ágyba és még puszit is kér.
A térfogat nem minden, ld. elefánt alább. A tudatos, gondolkodó agy létrejötte nem evolúciós szükségszerűség (ld. a dínóknak 165 millió év alatt nem sikerült), a körülmények úgy hozták, hogy éppen az volt a nyerő.
A választékból a mosómedvét még nem próbáltam, köszönöm a tippet, belevágok. Hátha beválik.
Ja, ez az 'unatkozik' ez meredek volt.... :)
"Unatkozik? Vásároljon mosómedvét"!
"Unatkozol? Nősülj meg! Továbbra is unatkozol? Csinálj gyereket"!
"Unatkozol? Hallgass komolyzenét"!
Feleim, egyértelmű a dolog, Darwin pedig már régóta csak forog a sírjában :
"
Homo sapiens sapiens (a mai ember)
E formájában elõször 195 000 évvel ezelõtt jelent meg, agyméret átlagban 1350 cm3, némileg különbözik a férfiaknál és a nõknél. 40 000 évvel ezelõtt, amikor a crô-magnoni kultúra megjelent, az eszközök jóval szofisztikáltabbak lettek, mint az elõdöknél vagy akár a neandervölgyi embereknél. Sokféle anyagot használtak, így csontot, a késõbbiekben már fémet is. Új technológiát alakítottak ki arra, hogy ruhát varrjanak, ruházatot állítsanak össze. Ezenkívül különbözõ mûvészeti alkotások létrehozására voltak képesek, így jöttek létre a finom mûvészi munkák, például a különbözõ csontfaragások. Kisebb szobrocskák (csontból, kõbõl), a zenei instrumentumok (ezek nagyon fontosak, tehát már zenéltek) és rendkívül szép barlangfestmények, amelyek a tulajdonképpeni a crô-magnoni kultúra megjelenése után, 20 000-30 000 évvel ezelõtt fejlõdtek ki a legteljesebb mértékben. "
Vagyis az agytérfogathoz, ami már 195 000 éve állandó, HOZZÁTARTOZIK a művészi tevékenység.
Azért a vadászat előtt csak összeütögettek ők is pár fadarabot, akár még ritmikusan is, meg másfajta hangok jöttek ki belőlük, mint amikor a bunkót kérték el egymástól. Sőt, ebben irányítójuk is volt, a varázsló, akiben már a művészember valamiféle csíráját láthatjuk.
Nézd, egy elefántnak hiába nagy az agya, és hiába él sokáig, mégsem hallgat zenét. Ez az ő személyes tragédiája. Persze nem tehet róla, de az aranyom növényevő, és reggeltől estig zabálnia kell, hogy fenntartsa azt a nagy testét, semmi másra nem jut ideje. Az embernél kicsit más a helyzet, és ahogyan kezdett kiemelkedni az állatvilágból, a puszta önfentartáson túl, egyre több ideje maradt, amivel kellett valamit csinálnia, mivel az unalom a legördögibb dolog, és minden igazán nagy baj oka. És itt jön a művészet, ami a legjobb és a legbékésebb szer az unalom ellen. Nem szabad ezt lebecsülni, én sem becsülöm le, nagyon fontos dolog.
Ez a megközelítés a művészet ab ovo negligálása.
Szerintem az a többlet, az a merőleges emelés, amelyet egy jó zene ad, akár a fotelben ülve, az egy szellemi tevékenység, amely jóval több, mint az, hogy futunk a kardfogú tigris elől, igaziból, remegve, szagosan, féltve a kis sz@ros életünket...
Neked nem jár a HVG? A végén még az is kiderül, hogy a Kiskegyedet sem fizetted elő. Hát mi lesz így veled, hogyan fogsz bármit is megérteni a világból? :))
Visszatérve a kérdésedre, arra gondoltam, hogy az ősidőkben sokkal erősebb volt a reális, való világgal való találkozás, mint a virtuális élmények. A mai életben ez pontosan fordítva van. Mert teszem azt, egy ellenséges bunkóval, vagy egy kardfogú tigrissel való találkozás sokkal realisztikusabb és megrázóbb élmény lehetett, mint manapság egy Jakub Orlinski koncert. Az ember vágyik az erőteljes külső ingerekre, a meglepetésre, de az ősidőkhöz képest csak pótszereket kap, ezért van pl. katasztrófa-turizmus, vagy erre jók az élő koncertek is. Egy atombomba csak egy villanásnyi, ahogy jön, ugyanolyan gyorsan távozik, nem elégíti ki az ember mindennapi rettegés-igényét.
Enyhén ízléstelen az, hogy itt, nekünk, akik ingyen osztjuk az észt nektek, egy fizetős cikket nyomni, linkelni.