3473 oscar 2004-08-09 11:57:38
Tegnapi Lukács Gyöngyi gálakoncerten nekem óriási meglepetés volt Lado Ataneli, karizmatikus egyéniség, gyönyörű basszus hangja magával ragadó volt. Ő már járt M.o.-on? Viszont Viktor Afanasenko, nem értem, hogy tartozhatott e két világklasszis koncertjéhez. Lehet, hogy beteg volt hangilag, de mindenképpen érezhető, hogy igen későn \"csak\" 27 évesen kezdett el énekelni, mert annyira esetlegesek voltak a hangadásai, nem lehetett tudni, hogy vajon lesz-e ebből magasság vagy nem. De ez lett volna a legkevesebb, mert zeneileg mindent egyformán oldott meg, semmi különbség nem volt ária és ária között... Nekem nem volt hiteles egyáltalán, kár, hogy L. Gyöngyi vele énekelte a duetteket. L. Gyöngyi hihetetlen pianoi és drámai kifejezése azt hiszem mindenkinek tetszett. Állva tapsolt neki az egész operaház. jó volt ott lenni :-) Oscar
Tegnapi Lukács Gyöngyi gálakoncerten nekem óriási meglepetés volt Lado Ataneli, karizmatikus egyéniség, gyönyörű basszus hangja magával ragadó volt. Ő már járt M.o.-on? Viszont Viktor Afanasenko, nem értem, hogy tartozhatott e két világklasszis koncertjéhez. Lehet, hogy beteg volt hangilag, de mindenképpen érezhető, hogy igen későn \"csak\" 27 évesen kezdett el énekelni, mert annyira esetlegesek voltak a hangadásai, nem lehetett tudni, hogy vajon lesz-e ebből magasság vagy nem. De ez lett volna a legkevesebb, mert zeneileg mindent egyformán oldott meg, semmi különbség nem volt ária és ária között... Nekem nem volt hiteles egyáltalán, kár, hogy L. Gyöngyi vele énekelte a duetteket. L. Gyöngyi hihetetlen pianoi és drámai kifejezése azt hiszem mindenkinek tetszett. Állva tapsolt neki az egész operaház. jó volt ott lenni :-) Oscar
3472 kalahari 2004-08-09 09:06:03 [Válasz erre: 3471 frushena 2004-08-09 00:41:59]
Sejtem, kire gondolsz :-), de hidd el: a látszat csal! Kevés nála szimpatikusabb, kedvesebb, nyitottabb embert ismerek.
Sejtem, kire gondolsz :-), de hidd el: a látszat csal! Kevés nála szimpatikusabb, kedvesebb, nyitottabb embert ismerek.
3471 frushena 2004-08-09 00:41:59 [Válasz erre: 3465 Norma 2004-08-08 00:43:23]
Ellentétben egy kolléganőjével, aki ugyan szerintem remek szoprán énekes, de a meghajlásnál vannak \"problémáim\"! :) Kissé mesterkélt!
Ellentétben egy kolléganőjével, aki ugyan szerintem remek szoprán énekes, de a meghajlásnál vannak \"problémáim\"! :) Kissé mesterkélt!
3470 frushena 2004-08-09 00:38:29
Apropó! PERGOLESI opera Gödöllőn? Volt valki?
Apropó! PERGOLESI opera Gödöllőn? Volt valki?
3467 kalahari 2004-08-08 14:14:36
Megy valaki ma este a gálára?
Megy valaki ma este a gálára?
3466 nick 2004-08-08 12:31:51
[url]http://www.hangszereszene.hu/index.dw?mit=81&hir_id=376;Sziget Fesztivál: Tom Johnson: Négyhangú Opera[/url]
[url]http://www.hangszereszene.hu/index.dw?mit=81&hir_id=376;Sziget Fesztivál: Tom Johnson: Négyhangú Opera[/url]
3465 Norma 2004-08-08 00:43:23 [Válasz erre: 3458 kitudja 2004-08-07 14:33:12]
Mi volt ebben a nagyképűség, önteltség? Gyöngyi személyiségéről többet elárul az arca. Érdemes megnézni, ahogyan meghajol a tavalyi Norma-előadás végén virágcsokorral a kezében, és a közönségre pillant. Ebben az egy pillantásban minden benne van, megjátszani nem lehet. Megható, szép pillanat!
Mi volt ebben a nagyképűség, önteltség? Gyöngyi személyiségéről többet elárul az arca. Érdemes megnézni, ahogyan meghajol a tavalyi Norma-előadás végén virágcsokorral a kezében, és a közönségre pillant. Ebben az egy pillantásban minden benne van, megjátszani nem lehet. Megható, szép pillanat!
3464 Búbánat 2004-08-07 23:45:16 [Válasz erre: 3462 cilike 2004-08-07 15:53:07]
Körülbelül ezt vallom én is.
Körülbelül ezt vallom én is.
3463 kalahari 2004-08-07 18:18:26 [Válasz erre: 3461 kitudja 2004-08-07 15:23:55]
Te pedig nem kedveled őt, és bármit mond, az antipátiádat támasztja alá. Fleminget talán nem lehet kritizálni???
Te pedig nem kedveled őt, és bármit mond, az antipátiádat támasztja alá. Fleminget talán nem lehet kritizálni???
3462 cilike 2004-08-07 15:53:07
L.Gy. szerintem az a típus, akit ha valaki szeret, úgy látja, hogy szimpatikusan nyilatozik, míg ha valaki nem szereti, az nagyképűnek tartja. Kő profi a nő, hihetetlenül megtanulta a pályát. Mindent magának köszönhet, nem hagyta, hogy átgázoljanak rajta itthon, elment külföldre. Ennek ellenére itthon is énekel, pontosan tudja, mennyit ér. Ez csak nem baj?Mért kellene szerénykednie. Teljesen normális ember, öntudatos. Lehet nem szeretni a hangját vagy a módot, ahogy énekel, de valljuk be, van egy világnagyságunk. /Kb. ugyanez áll Rost A.-ra is/
L.Gy. szerintem az a típus, akit ha valaki szeret, úgy látja, hogy szimpatikusan nyilatozik, míg ha valaki nem szereti, az nagyképűnek tartja. Kő profi a nő, hihetetlenül megtanulta a pályát. Mindent magának köszönhet, nem hagyta, hogy átgázoljanak rajta itthon, elment külföldre. Ennek ellenére itthon is énekel, pontosan tudja, mennyit ér. Ez csak nem baj?Mért kellene szerénykednie. Teljesen normális ember, öntudatos. Lehet nem szeretni a hangját vagy a módot, ahogy énekel, de valljuk be, van egy világnagyságunk. /Kb. ugyanez áll Rost A.-ra is/
3461 kitudja 2004-08-07 15:23:55 [Válasz erre: 3460 kalahari 2004-08-07 15:11:51]
Sajnos, irányitható füled van, és azt sem hallottad, amikor valószinüleg René Fleminget kritizálta. Reménytelen eset vagy. A müvészet és a jó éneklés nem jár együtt az emberi nagysággal. De, hát hallgassuk, nem kell barátkozni vele.
Sajnos, irányitható füled van, és azt sem hallottad, amikor valószinüleg René Fleminget kritizálta. Reménytelen eset vagy. A müvészet és a jó éneklés nem jár együtt az emberi nagysággal. De, hát hallgassuk, nem kell barátkozni vele.
3460 kalahari 2004-08-07 15:11:51 [Válasz erre: 3458 kitudja 2004-08-07 14:33:12]
Megtettem. Elmondom, mit hallottam: egy énekesnőt megkérdeztek arról, hogy hogyan állította össze a gálaestjét, kiket hívott, és miért, stb. Erre elmondta, hogy mit fognak énekelni, miért választotta ezeket a részleteket, és ezeket az énekeseket. Mondataiból kiderült, hogy igen magasak az elvárásai - főként magával szemben. Ezt hallhattuk egyébként azóta: tényleg nehéz áriákat választott magának, és sikerrel abszolválta is őket. Nem nagyképűnek tűnt, hanem olyan énekesnek, aki tisztában van a saját képességeivel, és inkább álszerénység lenne, ha alulértékelné önmagát. Különben érezhetően tartott is a koncerttől, ez még tegnap is látszott rajta, amikor először kijött énekelni - izgult, ez természetes is, de az ária végére elmúlt, és magabiztosan végigénekelte az estét.
Megtettem. Elmondom, mit hallottam: egy énekesnőt megkérdeztek arról, hogy hogyan állította össze a gálaestjét, kiket hívott, és miért, stb. Erre elmondta, hogy mit fognak énekelni, miért választotta ezeket a részleteket, és ezeket az énekeseket. Mondataiból kiderült, hogy igen magasak az elvárásai - főként magával szemben. Ezt hallhattuk egyébként azóta: tényleg nehéz áriákat választott magának, és sikerrel abszolválta is őket. Nem nagyképűnek tűnt, hanem olyan énekesnek, aki tisztában van a saját képességeivel, és inkább álszerénység lenne, ha alulértékelné önmagát. Különben érezhetően tartott is a koncerttől, ez még tegnap is látszott rajta, amikor először kijött énekelni - izgult, ez természetes is, de az ária végére elmúlt, és magabiztosan végigénekelte az estét.
3459 Búbánat 2004-08-07 15:03:00 [Válasz erre: 3457 kalahari 2004-08-07 14:16:02]
Egyetértek Veled! Hát, erre a bulira magam is nagyon kíváncsi leszek! Már megvettem rá a jegyet. Biztos, ami biztos alapon. Ott viszont - elkészülhetsz rá - csillogónál csillogóbb ruhakölteményekben (esetleg a szerepekhez megidéző viseletben) pompáznak majd a közreműködő művészeink; a hölgyek akár kis- vagy nagyestélyiben, az urak pedig a mindig elegáns frakkban vagy szmokingban feszítenek majd a színpadon. (A nézőtéren csodát nem várok: olyan vegyes felvágottban lesz részünk.) És, ahogy mondod, a legfontosabb, hogy a hangok is aztán csillogjanak, tündököljenek ám! De mit várhatunk a letűnt, megkopott, kikopott, kihunyt csillagoktól a ruhájukon kívül? Mert ilyenek is lesznek....Ezen is érdemes lenne elmorfondírozni egyszer... Mindenesetre abban bízom, hogy a „Noblesse oblige!” alapon, akik nevüket adták a produkcióhoz, valami belső tartás kötelezi őket majd arra, hogy a külső csillagfény sziporkázása mellett a hangzó élmény is csillogó legyen, s csillagosötöst adhassunk nekik a látottakért, de mindenekelőtt a hallottakért!
Egyetértek Veled! Hát, erre a bulira magam is nagyon kíváncsi leszek! Már megvettem rá a jegyet. Biztos, ami biztos alapon. Ott viszont - elkészülhetsz rá - csillogónál csillogóbb ruhakölteményekben (esetleg a szerepekhez megidéző viseletben) pompáznak majd a közreműködő művészeink; a hölgyek akár kis- vagy nagyestélyiben, az urak pedig a mindig elegáns frakkban vagy szmokingban feszítenek majd a színpadon. (A nézőtéren csodát nem várok: olyan vegyes felvágottban lesz részünk.) És, ahogy mondod, a legfontosabb, hogy a hangok is aztán csillogjanak, tündököljenek ám! De mit várhatunk a letűnt, megkopott, kikopott, kihunyt csillagoktól a ruhájukon kívül? Mert ilyenek is lesznek....Ezen is érdemes lenne elmorfondírozni egyszer... Mindenesetre abban bízom, hogy a „Noblesse oblige!” alapon, akik nevüket adták a produkcióhoz, valami belső tartás kötelezi őket majd arra, hogy a külső csillagfény sziporkázása mellett a hangzó élmény is csillogó legyen, s csillagosötöst adhassunk nekik a látottakért, de mindenekelőtt a hallottakért!
3458 kitudja 2004-08-07 14:33:12 [Válasz erre: 3453 kalahari 2004-08-07 12:32:05]
Ha az ujságokban tett nyilatkozatai szimpatikusak Neked, akkor talán hallgasd meg holnap de. az Uj zenei ujság ismétlését a Bartókon, 10 órakor. Egy kis adalék LGY szerénységére, meg arra, hogy csak ő és csak ő...
Ha az ujságokban tett nyilatkozatai szimpatikusak Neked, akkor talán hallgasd meg holnap de. az Uj zenei ujság ismétlését a Bartókon, 10 órakor. Egy kis adalék LGY szerénységére, meg arra, hogy csak ő és csak ő...
3457 kalahari 2004-08-07 14:16:02 [Válasz erre: 3455 Búbánat 2004-08-07 13:41:50]
A rháknak nem tulajdonítok nagy jelentőséget. Gyöngyi egy zsákba csavarva is ugyanígy énekelne, aki pedig nem tud énekelni, felvehet bármit - hiába. A hang csillogjon, ne (csak) a ruha! Képzelem, mi lesz itt szeptemberben a BKK-s gálán... Ha sok énekesnőt összeeresztenek... :-))
A rháknak nem tulajdonítok nagy jelentőséget. Gyöngyi egy zsákba csavarva is ugyanígy énekelne, aki pedig nem tud énekelni, felvehet bármit - hiába. A hang csillogjon, ne (csak) a ruha! Képzelem, mi lesz itt szeptemberben a BKK-s gálán... Ha sok énekesnőt összeeresztenek... :-))
3456 Búbánat 2004-08-07 13:52:22
....aztán talán nem várat soká a többi érzékszervem megreparálása sem. pl. a Cotton Club Singers koncertje után (a harmadik sorban egy hangszóró előtt ültem)azt tapasztaltam magamon, hogy olyan bizonytalanul lépkedek, s csak minden második, hozzám intézett szót értek meg; bizony, még tegnap este is zúgott a fülem...de nem hittem volna, hogy ez még a színvaksággal is párosul. Hiába, öregszem...
....aztán talán nem várat soká a többi érzékszervem megreparálása sem. pl. a Cotton Club Singers koncertje után (a harmadik sorban egy hangszóró előtt ültem)azt tapasztaltam magamon, hogy olyan bizonytalanul lépkedek, s csak minden második, hozzám intézett szót értek meg; bizony, még tegnap este is zúgott a fülem...de nem hittem volna, hogy ez még a színvaksággal is párosul. Hiába, öregszem...
3455 Búbánat 2004-08-07 13:41:50 [Válasz erre: 3454 kalahari 2004-08-07 12:58:25]
Ugye mondtam, hogy valaki, jelen esetben Te, apró segítségemre leszel ilyen \"női\" dolgokban: Ja, és a látásomat sürgősen kivizsgáltatom...
Ugye mondtam, hogy valaki, jelen esetben Te, apró segítségemre leszel ilyen \"női\" dolgokban: Ja, és a látásomat sürgősen kivizsgáltatom...
3454 kalahari 2004-08-07 12:58:25 [Válasz erre: 3451 Búbánat 2004-08-07 02:09:30]
Kedves Búbánat! Lukács Gyöngyi ruháiról nem szándékozom írni. Az első egyébként bordó színű volt. :-) De végre egy énekesnő, aki nem öltözött át minden egyes megjelenéshez.
Kedves Búbánat! Lukács Gyöngyi ruháiról nem szándékozom írni. Az első egyébként bordó színű volt. :-) De végre egy énekesnő, aki nem öltözött át minden egyes megjelenéshez.
3453 kalahari 2004-08-07 12:32:05 [Válasz erre: 3452 kitudja 2004-08-07 09:04:19]
Ennyire szubjektív ez a dolog: Gyöngyi kapcsán egyetértünk - nagyon jó énekes. De nekem soha nem tűnt nagyképűnek egyetlen nyilatkozata sem.
Ennyire szubjektív ez a dolog: Gyöngyi kapcsán egyetértünk - nagyon jó énekes. De nekem soha nem tűnt nagyképűnek egyetlen nyilatkozata sem.
3452 kitudja 2004-08-07 09:04:19 [Válasz erre: 3451 Búbánat 2004-08-07 02:09:30]
Minden igy igaz. Csak ne lennének az öntelt, nagyképü nyilatkozatok! Ezzel L.GY.mindent elront, és miután ez a müfaj elég szubjektiv, hiába énekel kifogástalanul / és tele manirokkal/ én nem szeretem.
Minden igy igaz. Csak ne lennének az öntelt, nagyképü nyilatkozatok! Ezzel L.GY.mindent elront, és miután ez a müfaj elég szubjektiv, hiába énekel kifogástalanul / és tele manirokkal/ én nem szeretem.
3451 Búbánat 2004-08-07 02:09:30
Felkavaró, szép élményekkel bandukoltam le mintegy négy órája az Operaház márvány lépcsőin, hiszen jólesően nyugtázom: Lukács Gyöngyi ma este (is) ízig-vérig azt nyújtotta hódolóinak, amit tőle joggal elvárhatunk. És tényleg, ő egy igazi, la Donna appassionata volt, teli szenvedéllyel, lélekkel. Ezt a külsőségeiben, már az öltözetének viseletével és színével is hangsúlyozta, amikor az első részben a Verdi hősnőkhöz inkább közép árnyalatú rozsdaszínű ruhát öltött, míg a második részben a megformált realista alakokhoz jobban illő élénkebb, világosabb színű és vállban kivágott estélyi öltözetet választott. (Sejtésem szerint kapunk még itt kritikát, s amennyiben hölgy az illető, akkor nálam precízebben le fogja írni a gyönyörű ruhaköltemények anyagát, fazonját, színét.) S ami bámulatra méltó, milyen könnyedén tud átlényegülni: az egyik hősnőből kilépve máris benne van egy másik heroinában. Ezen a szinten ilyen minőségben erre csak a legnagyobbak képesek. Nagy volt a várakozás bennem, de nemcsak Lukács Gyöngyi miatt, elvégre, őt az utóbbi években volt szerencsém többször látni-hallani teljes operákban, premiereken is. Nagyon kíváncsi voltam arra a két meghívott vendégművészre, a tenor orosz Viktor Afanasenkóra és a bariton grúz Lado Atanelire, akiket Lukács választott ki magának partneréül ma estére. Most, hogy véget ért a gála, elmondhatom, hogy szerencsés választások voltak, mert két tehetséges fiatal énekest ismerhettem meg bennük, akik előtt még nagy karrier állhat. Különösen igaz ez Ataneli énekes teljesítményére, akinek a szépséges orgánumú hősies színezetű baritonját hatalmas tapssal, bravózással és üdvrivalgással ünnepelte a publikum. Nekem mind a hangja, mind a megjelenése a nagy olasz baritonistára, Piero Cappuccillire emlékeztetett. (A hátul lófarokba kötött sötét haja, pedig a néhány éve a Pesti Vígadóban fellépett Vlagyimir Csernyov utánzata.) A legnagyobb hatást rám az első részben a Macbeth IV. felvonásbeli áriájával tette. Ezt a második részben tovább tudta fokozni: az Andrea Chenier-ből Gérard monológjával bűvölte el a hallgatóságát. És akkor még nem is említettem a Lukáccsal való kettőseit, amelyekben méltó partnere volt a Donnának: mindenekelőtt a Parasztbecsületből az Alfio és Santuzza kettősében, amely után tombolt a Ház! Ugyanezt a hatást csak azért nem érték el az első rész zárásaként abszolvált Trubadúr IV. felvonásbeli Leonóra és Luna duettjükkel, mert megítélésem szerint a különben jól muzsikáló Budapesti Filharmonikus Zenekar és az énekesek közötti összhang a záró taktusok előtt néhány ütemmel szétesett. S bár a végére az énekesek és az igen meggyőzően vezénylő Héja Domonkos rutinjának köszönhetően helyre állt a partitúra szerinti rend, de érezhetően egy nüánsznyival kisebb volt a lelkesedés, azonban így is meg volt a rajongók jóvoltából a vastapsos fogadtatás. Lássuk a tenort. Afanasenkót először az Álarcosbál szerelmi kettősében hallhattuk, s itt érzésem szerint még alulmaradt önmagához képest, de ugyanebből az operából a „Ma se m’e forza perderti” kezdetű áriában már legyőzte a kezdeti elfogódottságát, és már tetszetős biztonsággal megoldotta jelenetét, elkezdve felzárkózását egy magasabb fokozatra. A második részben fokról fokra nagyobb önbizalommal és művészi megoldásokkal igazolta hírnevét, és előlegezte meg számunkra a valószínűsíthető későbbi karrierjének beindulását: Toscából a „levélária” már igen szépen szólt általa, a Parasztbecsületből a „búcsú a mamától” hasonlóképpen élvezetes volt. A hangok a magasságokban igen szépen, könnyedén és biztonsággal nyílnak ki. Ugyanakkor, a középső regiszterekben szerintem, még van mit csiszolnia rajta. S végül feltette a koronát énekével az Andréa Chénier fináléjának grandiózus kettősében. Itt Maddalena és Andréa katarzisát híven tükrözte vissza a Lukács és Afanasenkó páros, mindnyájunk nagy örömére. Afanasenko ebben a zárójelenetben felért a képletes csúcsra. Legalábbis ezen az estén. Mit mondjak még. Lukács Gyöngyi a Tosca „imáját” valami fantasztikus szépséggel adta elő mindkétszer ( a második alkalommal a második ráadásként.) A Maddaléna III. felvonásbeli áriája is gyönyörű volt. Az első részben A Végzet hatalmából Leonórának a „Pace, Pace mio Dio” áriája a IV. felvonásból ugyanolyan szépséges és igényes megformálású volt előadásában, mint a Lady Macbeth „La luce langue” – tőle már jól ismert – áriája. Persze, két teljesen eltérő megközelítésben, de egyformán klasszis technikával, sugárzóan, szívhez szólóan. Az ünneplésnek se vége, se hossza nem volt, így érkeztünk el az operagála hivatalos végéhez, amikor ráadásként felcsendült a tercett a Trubadúr első felvonásának fináléjából (Anima mia…). Leírhatatlan volt a hatása a három nagyszerű énekes együttes produkciójának. A szűnni nem akaró vastaps közben érkeztek a virágcsokrok. És Héja Domonkos sem panaszkodhatott, mert a többi énekeshez hasonlóan neki is jutott egy csokor belőle, amit aztán gálánsan átadott a hangversenymesternőnek, az első hegedűsnek: közösen kiérdemelték, hiszen a két zenekari részletben (A végzet hatalma- nyitány és a szünet után megszólaló Intermezzo a Parasztbecsületből) élményszerű volt a zenekari hangzás. Soha ennél rosszabb operagálát! De miért volt olyan foghíjas a nézőtér? Igaz, itt nem a Rigolettó -premier közönsége ült, hanem elsősorban Lukács Gyöngyi, meg az olasz operamuzsika szerelmesei. Meg azok az érdeklődők, akik nem sajnálták az elég borsos összegbe kerülő jegyeket megvenni. Talán a TV-közvetítés felvételének későbbi megtekintése is indokolhatta az operabarátok egy részének otthonmaradását. Akik azonban itt voltak, és azért így is elegen voltunk a forró légkör megteremtéséhez, egy szép emlékezetes operagála élményével a szívükben távozhattak este az Operából. Na meg Lukács Gyöngyi jóvoltából két nagyszerű partner emlékével, akiket remélhetőleg a későbbiekben módunk lesz viszontlátni, ezúttal, egy-egy teljes operaelőadásban is ünnepelve őket.
Felkavaró, szép élményekkel bandukoltam le mintegy négy órája az Operaház márvány lépcsőin, hiszen jólesően nyugtázom: Lukács Gyöngyi ma este (is) ízig-vérig azt nyújtotta hódolóinak, amit tőle joggal elvárhatunk. És tényleg, ő egy igazi, la Donna appassionata volt, teli szenvedéllyel, lélekkel. Ezt a külsőségeiben, már az öltözetének viseletével és színével is hangsúlyozta, amikor az első részben a Verdi hősnőkhöz inkább közép árnyalatú rozsdaszínű ruhát öltött, míg a második részben a megformált realista alakokhoz jobban illő élénkebb, világosabb színű és vállban kivágott estélyi öltözetet választott. (Sejtésem szerint kapunk még itt kritikát, s amennyiben hölgy az illető, akkor nálam precízebben le fogja írni a gyönyörű ruhaköltemények anyagát, fazonját, színét.) S ami bámulatra méltó, milyen könnyedén tud átlényegülni: az egyik hősnőből kilépve máris benne van egy másik heroinában. Ezen a szinten ilyen minőségben erre csak a legnagyobbak képesek. Nagy volt a várakozás bennem, de nemcsak Lukács Gyöngyi miatt, elvégre, őt az utóbbi években volt szerencsém többször látni-hallani teljes operákban, premiereken is. Nagyon kíváncsi voltam arra a két meghívott vendégművészre, a tenor orosz Viktor Afanasenkóra és a bariton grúz Lado Atanelire, akiket Lukács választott ki magának partneréül ma estére. Most, hogy véget ért a gála, elmondhatom, hogy szerencsés választások voltak, mert két tehetséges fiatal énekest ismerhettem meg bennük, akik előtt még nagy karrier állhat. Különösen igaz ez Ataneli énekes teljesítményére, akinek a szépséges orgánumú hősies színezetű baritonját hatalmas tapssal, bravózással és üdvrivalgással ünnepelte a publikum. Nekem mind a hangja, mind a megjelenése a nagy olasz baritonistára, Piero Cappuccillire emlékeztetett. (A hátul lófarokba kötött sötét haja, pedig a néhány éve a Pesti Vígadóban fellépett Vlagyimir Csernyov utánzata.) A legnagyobb hatást rám az első részben a Macbeth IV. felvonásbeli áriájával tette. Ezt a második részben tovább tudta fokozni: az Andrea Chenier-ből Gérard monológjával bűvölte el a hallgatóságát. És akkor még nem is említettem a Lukáccsal való kettőseit, amelyekben méltó partnere volt a Donnának: mindenekelőtt a Parasztbecsületből az Alfio és Santuzza kettősében, amely után tombolt a Ház! Ugyanezt a hatást csak azért nem érték el az első rész zárásaként abszolvált Trubadúr IV. felvonásbeli Leonóra és Luna duettjükkel, mert megítélésem szerint a különben jól muzsikáló Budapesti Filharmonikus Zenekar és az énekesek közötti összhang a záró taktusok előtt néhány ütemmel szétesett. S bár a végére az énekesek és az igen meggyőzően vezénylő Héja Domonkos rutinjának köszönhetően helyre állt a partitúra szerinti rend, de érezhetően egy nüánsznyival kisebb volt a lelkesedés, azonban így is meg volt a rajongók jóvoltából a vastapsos fogadtatás. Lássuk a tenort. Afanasenkót először az Álarcosbál szerelmi kettősében hallhattuk, s itt érzésem szerint még alulmaradt önmagához képest, de ugyanebből az operából a „Ma se m’e forza perderti” kezdetű áriában már legyőzte a kezdeti elfogódottságát, és már tetszetős biztonsággal megoldotta jelenetét, elkezdve felzárkózását egy magasabb fokozatra. A második részben fokról fokra nagyobb önbizalommal és művészi megoldásokkal igazolta hírnevét, és előlegezte meg számunkra a valószínűsíthető későbbi karrierjének beindulását: Toscából a „levélária” már igen szépen szólt általa, a Parasztbecsületből a „búcsú a mamától” hasonlóképpen élvezetes volt. A hangok a magasságokban igen szépen, könnyedén és biztonsággal nyílnak ki. Ugyanakkor, a középső regiszterekben szerintem, még van mit csiszolnia rajta. S végül feltette a koronát énekével az Andréa Chénier fináléjának grandiózus kettősében. Itt Maddalena és Andréa katarzisát híven tükrözte vissza a Lukács és Afanasenkó páros, mindnyájunk nagy örömére. Afanasenko ebben a zárójelenetben felért a képletes csúcsra. Legalábbis ezen az estén. Mit mondjak még. Lukács Gyöngyi a Tosca „imáját” valami fantasztikus szépséggel adta elő mindkétszer ( a második alkalommal a második ráadásként.) A Maddaléna III. felvonásbeli áriája is gyönyörű volt. Az első részben A Végzet hatalmából Leonórának a „Pace, Pace mio Dio” áriája a IV. felvonásból ugyanolyan szépséges és igényes megformálású volt előadásában, mint a Lady Macbeth „La luce langue” – tőle már jól ismert – áriája. Persze, két teljesen eltérő megközelítésben, de egyformán klasszis technikával, sugárzóan, szívhez szólóan. Az ünneplésnek se vége, se hossza nem volt, így érkeztünk el az operagála hivatalos végéhez, amikor ráadásként felcsendült a tercett a Trubadúr első felvonásának fináléjából (Anima mia…). Leírhatatlan volt a hatása a három nagyszerű énekes együttes produkciójának. A szűnni nem akaró vastaps közben érkeztek a virágcsokrok. És Héja Domonkos sem panaszkodhatott, mert a többi énekeshez hasonlóan neki is jutott egy csokor belőle, amit aztán gálánsan átadott a hangversenymesternőnek, az első hegedűsnek: közösen kiérdemelték, hiszen a két zenekari részletben (A végzet hatalma- nyitány és a szünet után megszólaló Intermezzo a Parasztbecsületből) élményszerű volt a zenekari hangzás. Soha ennél rosszabb operagálát! De miért volt olyan foghíjas a nézőtér? Igaz, itt nem a Rigolettó -premier közönsége ült, hanem elsősorban Lukács Gyöngyi, meg az olasz operamuzsika szerelmesei. Meg azok az érdeklődők, akik nem sajnálták az elég borsos összegbe kerülő jegyeket megvenni. Talán a TV-közvetítés felvételének későbbi megtekintése is indokolhatta az operabarátok egy részének otthonmaradását. Akik azonban itt voltak, és azért így is elegen voltunk a forró légkör megteremtéséhez, egy szép emlékezetes operagála élményével a szívükben távozhattak este az Operából. Na meg Lukács Gyöngyi jóvoltából két nagyszerű partner emlékével, akiket remélhetőleg a későbbiekben módunk lesz viszontlátni, ezúttal, egy-egy teljes operaelőadásban is ünnepelve őket.
3450 Norma 2004-08-07 01:45:06 [Válasz erre: 3449 kalahari 2004-08-07 01:30:26]
Bizony! :-)) Vennék is rá jegyet.
Bizony! :-)) Vennék is rá jegyet.
3449 kalahari 2004-08-07 01:30:26 [Válasz erre: 3448 Norma 2004-08-07 01:04:25]
Ebből micsoda Tosca lenne! :-)
Ebből micsoda Tosca lenne! :-)
3448 Norma 2004-08-07 01:04:25 [Válasz erre: 3447 kalahari 2004-08-07 00:53:55]
Akkor marad a két hölgy meg a bariton.
Akkor marad a két hölgy meg a bariton.
3447 kalahari 2004-08-07 00:53:55 [Válasz erre: 3446 Norma 2004-08-07 00:43:42]
Nem jó, nekem Kelen Péter kell a Toscába. Kenterbe veri az egész mezőnyt. Ataneli jöhet bármit énekelni. Biztos, hogy nem fogják hívni... :-(
Nem jó, nekem Kelen Péter kell a Toscába. Kenterbe veri az egész mezőnyt. Ataneli jöhet bármit énekelni. Biztos, hogy nem fogják hívni... :-(
3446 Norma 2004-08-07 00:43:42 [Válasz erre: 3445 kalahari 2004-08-07 00:24:58]
Akkor a két koncert szereplőiből ki lehetne hozni egy jó kis Toscát. A gyengébb pasik coverolnának. Megrendeznéd?
Akkor a két koncert szereplőiből ki lehetne hozni egy jó kis Toscát. A gyengébb pasik coverolnának. Megrendeznéd?
3445 kalahari 2004-08-07 00:24:58 [Válasz erre: 3444 Norma 2004-08-07 00:22:09]
A Sümegi-koncerten a bariton volt a kakukktojás, itt a tenor. Úgy látszik, valaki mindig kilóg.
A Sümegi-koncerten a bariton volt a kakukktojás, itt a tenor. Úgy látszik, valaki mindig kilóg.
3444 Norma 2004-08-07 00:22:09 [Válasz erre: 3443 kalahari 2004-08-07 00:19:31]
Ez a nagyobb baj. Ettől féltem én is...
Ez a nagyobb baj. Ettől féltem én is...
3443 kalahari 2004-08-07 00:19:31 [Válasz erre: 3442 Norma 2004-08-07 00:03:35]
A teljesítményére vonatkozott...
A teljesítményére vonatkozott...
3442 Norma 2004-08-07 00:03:35 [Válasz erre: 3441 kalahari 2004-08-06 23:59:10]
Köszi. Kivárjuk. Megint egy kicsi tenor?
Köszi. Kivárjuk. Megint egy kicsi tenor?
3441 kalahari 2004-08-06 23:59:10 [Válasz erre: 3439 Norma 2004-08-06 23:23:39]
A hír igaz: a tévé felvette a koncertet. Beszámoló lesz. Elöljáróban az est mérlege: egy világszép hangú bariton és egy tenorocska. +Gyöngyi - mint mindig.
A hír igaz: a tévé felvette a koncertet. Beszámoló lesz. Elöljáróban az est mérlege: egy világszép hangú bariton és egy tenorocska. +Gyöngyi - mint mindig.
3440 frushena 2004-08-06 23:26:12
És esetleg valaki a Mátyás-templomban? Händel : Messiás volt ma műsoron. Annyira játszhatnának tőle végre egy másik oratóriumot. Most nem írok példát, írt eleget ahhoz, hogy ne csak ezt az egyet nyomassák. Igazi barokk \"sláger\"! :)
És esetleg valaki a Mátyás-templomban? Händel : Messiás volt ma műsoron. Annyira játszhatnának tőle végre egy másik oratóriumot. Most nem írok példát, írt eleget ahhoz, hogy ne csak ezt az egyet nyomassák. Igazi barokk \"sláger\"! :)
3439 Norma 2004-08-06 23:23:39 [Válasz erre: 3438 frushena 2004-08-06 23:18:26]
Ha nem sikerül, kénytelen leszel beérni a tv-felvétellel. Nagyjából ugyanakkor lesz. A Gyöngyi-koncertből elsősorban a vendégek érdekelnének, Gyöngyi képességeit nagyjából ismerjük, a műsor összeállítása elég jónak ígérkezik. Kíváncsi vagyok inkább Gy. ízlésére, szerinte milyenek a pályájuk csúcsán, hangjuk teljében levő férfiak, akikkel szívesen lép fel egy estén. Remélem, igaz a felröppent hír, hogy a Duna felveszi. ÉS LEADJA! Nem úgy, mint a MTV a Jenufát.
Ha nem sikerül, kénytelen leszel beérni a tv-felvétellel. Nagyjából ugyanakkor lesz. A Gyöngyi-koncertből elsősorban a vendégek érdekelnének, Gyöngyi képességeit nagyjából ismerjük, a műsor összeállítása elég jónak ígérkezik. Kíváncsi vagyok inkább Gy. ízlésére, szerinte milyenek a pályájuk csúcsán, hangjuk teljében levő férfiak, akikkel szívesen lép fel egy estén. Remélem, igaz a felröppent hír, hogy a Duna felveszi. ÉS LEADJA! Nem úgy, mint a MTV a Jenufát.
3438 frushena 2004-08-06 23:18:26 [Válasz erre: 3437 Norma 2004-08-06 23:14:01]
Terveim között szerepel a holnapi előadás! Nem rajtam fog múlni! :) Én szeretnék ott lenni!
Terveim között szerepel a holnapi előadás! Nem rajtam fog múlni! :) Én szeretnék ott lenni!
3437 Norma 2004-08-06 23:14:01 [Válasz erre: 3436 frushena 2004-08-06 23:07:01]
És holnap egy Rigoletto? Most már annyi a vélemény, hogy megg kellene győződnöd róla!
És holnap egy Rigoletto? Most már annyi a vélemény, hogy megg kellene győződnöd róla!
3436 frushena 2004-08-06 23:07:01 [Válasz erre: 3435 Norma 2004-08-06 23:00:32]
Akkor már ketten várunk beszámolót! Sajna nem tudtam ott lenni, pedig érdekelt volna.
Akkor már ketten várunk beszámolót! Sajna nem tudtam ott lenni, pedig érdekelt volna.
3435 Norma 2004-08-06 23:00:32
Járt ma valaki a Lukács Gyöngyi-esten? Ha igen, szívesen olvasnék beszámolót. Köszi
Járt ma valaki a Lukács Gyöngyi-esten? Ha igen, szívesen olvasnék beszámolót. Köszi
3434 janomano 2004-08-06 18:05:44 [Válasz erre: 3431 kalahari 2004-08-05 20:45:18]
Köszi! :-) Én úgy tudom, hogy Arany János alkotta. Vagy korábbi és ő is csak használta? Hamlet 10. oldal: Bernardo: Hozott Isten, Horatio; téged is, Jó Marcellus Horatio: No, hát ma-éjjel is járt az izé? Aranynál tehát Hamlet atyjának szelleme. üdv.
Köszi! :-) Én úgy tudom, hogy Arany János alkotta. Vagy korábbi és ő is csak használta? Hamlet 10. oldal: Bernardo: Hozott Isten, Horatio; téged is, Jó Marcellus Horatio: No, hát ma-éjjel is járt az izé? Aranynál tehát Hamlet atyjának szelleme. üdv.
3433 Búbánat 2004-08-06 17:58:17 [Válasz erre: 3432 keksz 2004-08-06 17:54:57]
Pontosan ez volt a célom, hogy erre a következtetésre is rá jöjjön valaki...
Pontosan ez volt a célom, hogy erre a következtetésre is rá jöjjön valaki...
3432 keksz 2004-08-06 17:54:57 [Válasz erre: 3427 Búbánat 2004-08-05 16:35:16]
Mint egy, a közelmúltban végzett, csakk annyit szeretnék ez okossághoz hozzátenni, s vilárétsem megsértve senkit: Kövári Csaba, Póka Balázs, Markovics Erika, Peregi Péter, Klézli János, Gémes katalin, Pataki Antal, Lengyel Gábor, Clementis Tamás, Matkócsik Éva fényes karierjére nem hinném, hogy bármejikünk vágyna. Persze majd az élet eldönti...
Mint egy, a közelmúltban végzett, csakk annyit szeretnék ez okossághoz hozzátenni, s vilárétsem megsértve senkit: Kövári Csaba, Póka Balázs, Markovics Erika, Peregi Péter, Klézli János, Gémes katalin, Pataki Antal, Lengyel Gábor, Clementis Tamás, Matkócsik Éva fényes karierjére nem hinném, hogy bármejikünk vágyna. Persze majd az élet eldönti...
3431 kalahari 2004-08-05 20:45:18 [Válasz erre: 3430 janomano 2004-08-05 19:39:18]
Nem felejtettem el, csak gondoltam, utánanézek pontosan. Az az érdekes, hogy azt gondolhatnánk, hogy az\'izé\' modern korunk nyelvcsúfító leleménye, de nem így van. A nagyon régi szövegekben is előfordul, de beszédben nyilván már a magyar nyelvű írásbeliség előtt használták. Jelentése: vagy mindent jelent, vagy semmit. Nem vicc. Főnévként valami helyett használják, akkor azt jelenti, amit éppen helyettesít. Másik szófaja az interakciós mondatszó, ilyen minőségében társalgásszervező elemként funkcionál. Magyarul: a beszéd közbeni gondolkodási, hezitálási időt tölti ki, vagyis töltelékszó, jelentés nélkül. (Hasonlók: szóval, hm, hát, stb.) Remélem, kimerítő volt a válasz. (most már tényleg kellene egy külön topik nyelvészeti kérdéseknek... :-)))
Nem felejtettem el, csak gondoltam, utánanézek pontosan. Az az érdekes, hogy azt gondolhatnánk, hogy az\'izé\' modern korunk nyelvcsúfító leleménye, de nem így van. A nagyon régi szövegekben is előfordul, de beszédben nyilván már a magyar nyelvű írásbeliség előtt használták. Jelentése: vagy mindent jelent, vagy semmit. Nem vicc. Főnévként valami helyett használják, akkor azt jelenti, amit éppen helyettesít. Másik szófaja az interakciós mondatszó, ilyen minőségében társalgásszervező elemként funkcionál. Magyarul: a beszéd közbeni gondolkodási, hezitálási időt tölti ki, vagyis töltelékszó, jelentés nélkül. (Hasonlók: szóval, hm, hát, stb.) Remélem, kimerítő volt a válasz. (most már tényleg kellene egy külön topik nyelvészeti kérdéseknek... :-)))
3430 janomano 2004-08-05 19:39:18 [Válasz erre: 3410 kalahari 2004-08-04 23:00:05]
Köszönöm a választ!
Köszönöm a választ!
3429 Búbánat 2004-08-05 19:12:55
Holnap este Lukács Gyöngyi gálaestjét hallhatjuk az Operaházban, amelyet La Donna appassionata címen tűzte műsorára a BudaFest. Lukács Gyöngyi az operagála-estjének programjáról elmondta: a műsor első felében Verdi-áriákat lehet majd hallani. Nem szeretné elegyíteni a stílust, a műfajokat, ezért döntött az olasz operák mellett. A moszkvai Csajkovszkij Akadémia zongora-, ének-és zeneszerzés szakának végzettjeként összetettségében látja a muzsika univerzumát. Mint említette, a világszerte dívó rendezői diktatúrában csak a számára elfogadható helyzeteknek veti alá magát, s nem vállalja a magamutogatást, a puszta elképesztésre játszó felfogásban való részvételt. Teheti, mert impresszáriók sokaságának ajánlatai között válogathat. Műsorának második részében Mascagni-, Puccini-, Giodano-szerepeket énekel, ráadásul a Trubadúr Leonórájaként tercettet ad elő Viktor Afanasenko és Lado Ataneli oldalán. A nemzetközi karrierjének delelőjén lévő két fiatal operaénekes, a jekatyerinburgi, Ausztriában élő Afanasenko és a tbiliszi származású Lado Ataneli a világ nagy operaházainak állandó vendége. Azért esett rájuk a választása, mert nem hanyatló, lassan kikopó, ám neves sztárokkal akart föllépni, hanem művészi erejük teljében lévő énekesekkel. (Magyar Nemzet, 2004. 08.05. Metz Katalin)
Holnap este Lukács Gyöngyi gálaestjét hallhatjuk az Operaházban, amelyet La Donna appassionata címen tűzte műsorára a BudaFest. Lukács Gyöngyi az operagála-estjének programjáról elmondta: a műsor első felében Verdi-áriákat lehet majd hallani. Nem szeretné elegyíteni a stílust, a műfajokat, ezért döntött az olasz operák mellett. A moszkvai Csajkovszkij Akadémia zongora-, ének-és zeneszerzés szakának végzettjeként összetettségében látja a muzsika univerzumát. Mint említette, a világszerte dívó rendezői diktatúrában csak a számára elfogadható helyzeteknek veti alá magát, s nem vállalja a magamutogatást, a puszta elképesztésre játszó felfogásban való részvételt. Teheti, mert impresszáriók sokaságának ajánlatai között válogathat. Műsorának második részében Mascagni-, Puccini-, Giodano-szerepeket énekel, ráadásul a Trubadúr Leonórájaként tercettet ad elő Viktor Afanasenko és Lado Ataneli oldalán. A nemzetközi karrierjének delelőjén lévő két fiatal operaénekes, a jekatyerinburgi, Ausztriában élő Afanasenko és a tbiliszi származású Lado Ataneli a világ nagy operaházainak állandó vendége. Azért esett rájuk a választása, mert nem hanyatló, lassan kikopó, ám neves sztárokkal akart föllépni, hanem művészi erejük teljében lévő énekesekkel. (Magyar Nemzet, 2004. 08.05. Metz Katalin)
3428 Szilgyo 2004-08-05 16:38:41
Rost Andrea, Németh Judit és Bátori Éva ott vannak most is az élmezőnyben. A fiúk nem nagyon alkottak maradandót...
Rost Andrea, Németh Judit és Bátori Éva ott vannak most is az élmezőnyben. A fiúk nem nagyon alkottak maradandót...
3427 Búbánat 2004-08-05 16:35:16
A következő megmérettetésre 1988. június 16-án, már az Erkel Színházban került sor, és már nem zongorakísérettel: a Magyar Állami Operaház Ének-és Zenekara működött közre a vizsgaelőadáson. A tanárok ugyanazok voltak. A program a következő volt: 1.Gluck: Orfeusz Orfeusz: Németh Judit op.II. (4) Euridice: Markovics Erika op.II. (3) 2.Rossini: A sevillai borbély Rosina: Gémes Katalin op.II (3) Almaviva: Lengyel Gábor op.II (3) Figaro: Peregi Péter op.II. (3) 3.Mozart: Don Giovanni Donna Elvira: Matkócsik Éva op.II. (4) Zerlina: Rost Andrea op.I, (2) Leporello: Clementis Tamás op.I. (3) Don Giovanni: Klézli János V. évf. (2) Masetto: Kővári Csaba op. I. (6) 4.Verdi: Aida Aida: Bazsinka Zsuzsanna op. I. (1) Amneris: Németh Judit op.II. (4) 5.Verdi: Traviata Violetta: Bátori Éva op.II. (5) Alfréd: Lengyel Gábor op.II. (3) Gaston: Pataki Antal (III. évf. (4) 6.Massenet: Werther Charlotte: Gémes Katalin op.II. (3) Sophie: Bátori Éva op.II. (5) 7.Wagner: Tannhauser Erzsébet: Markovics Erika op.II. (3) Tannhauser: Peregi Péter op.II. (3) Wolfram: Klézli János V. évf. (2) 7.Verdi: Don Carlos Erzsébet: Markovics Erika op.II (3) Eboli: Ulbrich Andrea op.I. (1) Posa: Póka Balázs II. Fülöp: Kővári Csaba op.I. (6) Kérdéseim ugyanazok, mint az előbb voltak. Annyi azért látható, hogy az akkori tehetségek java része az eltelt 16 év során sok szép élménnyel, emlékezetes előadással gazdagították az Operaház hírnevét, sőt közülük néhányan a világhírnévre is szert tettek. Java részük még ma is énekel itthon; csak kevesen tűntek el a süllyesztőben. Elégedett lennék ezzel a kedvező aránnyal mához 16 év múlva is. Kérdés, hogy látunk-e erre most garanciát. És 16 évvel ezelőtt is mertünk volna-e fogadni azokra az ifjú tehetségekre?
A következő megmérettetésre 1988. június 16-án, már az Erkel Színházban került sor, és már nem zongorakísérettel: a Magyar Állami Operaház Ének-és Zenekara működött közre a vizsgaelőadáson. A tanárok ugyanazok voltak. A program a következő volt: 1.Gluck: Orfeusz Orfeusz: Németh Judit op.II. (4) Euridice: Markovics Erika op.II. (3) 2.Rossini: A sevillai borbély Rosina: Gémes Katalin op.II (3) Almaviva: Lengyel Gábor op.II (3) Figaro: Peregi Péter op.II. (3) 3.Mozart: Don Giovanni Donna Elvira: Matkócsik Éva op.II. (4) Zerlina: Rost Andrea op.I, (2) Leporello: Clementis Tamás op.I. (3) Don Giovanni: Klézli János V. évf. (2) Masetto: Kővári Csaba op. I. (6) 4.Verdi: Aida Aida: Bazsinka Zsuzsanna op. I. (1) Amneris: Németh Judit op.II. (4) 5.Verdi: Traviata Violetta: Bátori Éva op.II. (5) Alfréd: Lengyel Gábor op.II. (3) Gaston: Pataki Antal (III. évf. (4) 6.Massenet: Werther Charlotte: Gémes Katalin op.II. (3) Sophie: Bátori Éva op.II. (5) 7.Wagner: Tannhauser Erzsébet: Markovics Erika op.II. (3) Tannhauser: Peregi Péter op.II. (3) Wolfram: Klézli János V. évf. (2) 7.Verdi: Don Carlos Erzsébet: Markovics Erika op.II (3) Eboli: Ulbrich Andrea op.I. (1) Posa: Póka Balázs II. Fülöp: Kővári Csaba op.I. (6) Kérdéseim ugyanazok, mint az előbb voltak. Annyi azért látható, hogy az akkori tehetségek java része az eltelt 16 év során sok szép élménnyel, emlékezetes előadással gazdagították az Operaház hírnevét, sőt közülük néhányan a világhírnévre is szert tettek. Java részük még ma is énekel itthon; csak kevesen tűntek el a süllyesztőben. Elégedett lennék ezzel a kedvező aránnyal mához 16 év múlva is. Kérdés, hogy látunk-e erre most garanciát. És 16 évvel ezelőtt is mertünk volna-e fogadni azokra az ifjú tehetségekre?
3426 Búbánat 2004-08-05 16:32:53
Alább vita indult el, majd halt el arról, hogy jelenleg vannak- e olyan fiatal tehetségek, énekesek a pályán, akikről már most a jövő nagy reménységeiként, ígéreteiként szólhatunk. Pusztán szemléltetésül, idemásolom két Meghívó tartalmát az 1988-as évjáratból. Mindkettő a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola opera tanszakos hallgatóinak vizsgaelőadására invitál. A Főtárgy tanárok: (1) Andor Éva, (2) Bende Zsolt, (3) Fábry Edit, (4) Kutrucz Éva, (5) Sziklay Erika, (6) Sólyom-Nagy Sándor, vezényel Medveczky Ádám, tanár, a színpadi játékgyakorlat tanára: Mikó András. Az első nekifutásra 1988. február 1-jén került sor a Főiskola kistermében, zongorán Patkó József kísért. Íme a program és az akkor vizsgázó fiatalok névsora, zárójelben a tanárok sorszáma: 1. Mozart: Figaro házassága Gróf Almaviva: Peregi Péter op.II. (3) Grófné: Markovics Erika op.II.(3) Sudanna: Bátori Éva op.II. (5) Figaro: Clementis Tamás op. I.(3) Cherubin: Gémes Katalin op.II. (3) Marzellina: Ulbrich Andrea op.I. (1) Don Basilio: Lengyel Gábor op.II. (3) Don Bartolo: Kővári Csaba op. I. (6) 2. Rossini: Semiramis Semiramis: Rost Andrea op.I. (2) Arsace: Gémes katalin op.II. (3) 3. Donizetti: Szerelmi bájital Adina: Bátori Éva op.II. (5) Nemorino Lengyel Gábor op.II. (3) 4. Donizetti: Anna Bolena Jane Seymour: Ulbrich Andrea op. I. (1) VIII: Henrik: Clementis Tamás op.I. (3) 5. Puccini: Pillangókisasszony Butterfly: Bazsinka Zsuzsa op.I. (1) Scharpless: Peregi Péter op.II. (3) 6. Ponchielli: Gioconda Gioconda: Matkócsik Éva op.II. (4) Laura: Németh Judit op.II. (4) Anélkül, hogy véleményt formálnék most, érdemes elgondolkoznunk azon, hogy azóta mivé lettek, hol vannak ezek az akkor még csak tanulók? Mi lett az ifjú reménységek sorsa? És akár párhuzamot is vonhatunk a jelen utánpótlás helyzetével is, azokkal, akik idén most ugyanannyi idősek lehetnek, azonos évfolyamon tanulnak, akik ugyancsak vizsgáztak már ezzel - azzal. Akkor még nem volt operastúdió, ma már az is van. Ennyivel előrébb tartunk….A maiakból vajon kik és hányan maradnak fenn a rostán? Akikre úgy 16 év múlva úgy emlékszünk majd vissza, ahogy most én az 1988-as évfolyambeliekre? A másik programot is mindjárt ismertetem.
Alább vita indult el, majd halt el arról, hogy jelenleg vannak- e olyan fiatal tehetségek, énekesek a pályán, akikről már most a jövő nagy reménységeiként, ígéreteiként szólhatunk. Pusztán szemléltetésül, idemásolom két Meghívó tartalmát az 1988-as évjáratból. Mindkettő a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola opera tanszakos hallgatóinak vizsgaelőadására invitál. A Főtárgy tanárok: (1) Andor Éva, (2) Bende Zsolt, (3) Fábry Edit, (4) Kutrucz Éva, (5) Sziklay Erika, (6) Sólyom-Nagy Sándor, vezényel Medveczky Ádám, tanár, a színpadi játékgyakorlat tanára: Mikó András. Az első nekifutásra 1988. február 1-jén került sor a Főiskola kistermében, zongorán Patkó József kísért. Íme a program és az akkor vizsgázó fiatalok névsora, zárójelben a tanárok sorszáma: 1. Mozart: Figaro házassága Gróf Almaviva: Peregi Péter op.II. (3) Grófné: Markovics Erika op.II.(3) Sudanna: Bátori Éva op.II. (5) Figaro: Clementis Tamás op. I.(3) Cherubin: Gémes Katalin op.II. (3) Marzellina: Ulbrich Andrea op.I. (1) Don Basilio: Lengyel Gábor op.II. (3) Don Bartolo: Kővári Csaba op. I. (6) 2. Rossini: Semiramis Semiramis: Rost Andrea op.I. (2) Arsace: Gémes katalin op.II. (3) 3. Donizetti: Szerelmi bájital Adina: Bátori Éva op.II. (5) Nemorino Lengyel Gábor op.II. (3) 4. Donizetti: Anna Bolena Jane Seymour: Ulbrich Andrea op. I. (1) VIII: Henrik: Clementis Tamás op.I. (3) 5. Puccini: Pillangókisasszony Butterfly: Bazsinka Zsuzsa op.I. (1) Scharpless: Peregi Péter op.II. (3) 6. Ponchielli: Gioconda Gioconda: Matkócsik Éva op.II. (4) Laura: Németh Judit op.II. (4) Anélkül, hogy véleményt formálnék most, érdemes elgondolkoznunk azon, hogy azóta mivé lettek, hol vannak ezek az akkor még csak tanulók? Mi lett az ifjú reménységek sorsa? És akár párhuzamot is vonhatunk a jelen utánpótlás helyzetével is, azokkal, akik idén most ugyanannyi idősek lehetnek, azonos évfolyamon tanulnak, akik ugyancsak vizsgáztak már ezzel - azzal. Akkor még nem volt operastúdió, ma már az is van. Ennyivel előrébb tartunk….A maiakból vajon kik és hányan maradnak fenn a rostán? Akikre úgy 16 év múlva úgy emlékszünk majd vissza, ahogy most én az 1988-as évfolyambeliekre? A másik programot is mindjárt ismertetem.
3425 kalahari 2004-08-05 11:40:40 [Válasz erre: 3424 Norma 2004-08-05 11:26:50]
Nem hiszem, hogy igazolásra van szükséged.
Nem hiszem, hogy igazolásra van szükséged.
3424 Norma 2004-08-05 11:26:50 [Válasz erre: 3423 kalahari 2004-08-05 11:25:20]
Bízom benne, hogy igazolni fogsz.
Bízom benne, hogy igazolni fogsz.