Bejelentkezés Regisztráció

Opernglas, avagy operai távcső...


22220 Hangyászsün 2025-09-14 12:31:51 [Válasz erre: 22219 Edmond Dantes 2025-09-11 09:28:40]
Az a Matačič-féle produkció 42 év után is felejthetetlen volt, a karmesteren kívül Kovács Eszter miatt.

22219 Edmond Dantes 2025-09-11 09:28:40
A walkűr első felvonását gyakran játsszák koncertáns formában, önálló darabként. Magam is láttam egyszer-kétszer. Így, önmagában ennek sincs több "teteje", mint a Trisztán-előjáték és a Liebestod összevont előadásának. Utóbbi legalább dramaturgiailag nem sántít, ellentétben A walkűr-I. felvonás előadásával. Utóbbinál a hallgató azzal a jóleső (?) érzéssel áll fel és megy haza, hogy itt heppiend van, két szerelmes egymásra talált ... apró szépséghiba, hogy testvérek, függöny. (Utóbbi nincs, mert koncert.) Úgy tudom, Matacic Pesten emlékezetes Götterdämmerung III. felvonást vezényelt. A temérdek előzmény ismerete nélkül ennek sincsen  sok értelme, "csak" szép ... mint a Trisztán előjátéka és a Liebestod.

22218 gézamalac 2025-09-10 22:46:48 [Válasz erre: 22217 Hangyászsün 2025-09-10 21:40:04]
Sőt hát maga Wagner is gyakorta játszott zongorán olykor teljes felvonásokat a Ringből, még jóval annak színrevitele előtt. Család, barátok, patrónusok előtt, a szándék a darab megismertetése volt "célirányos" hallgatósággal. Ilyenkor ő maga végig is énekelte az összes szerepet, beleértve a női szerepeket is (falzettban), mély átéléssel (utóbbiak hogy mentek át, csak találgatni lehet), színpadi élményt próbálva kelteni.

22217 Hangyászsün 2025-09-10 21:40:04 [Válasz erre: 22215 gézamalac 2025-09-10 20:17:30]
A másik legjobb átirat-készítő, Tausig pedig sajnos nagyon fiatalon meghalt. A Wagner művein alapuló, a puszta betanulásnál segédkező zongorakivonaton túlmenő darabokra gyakorlati okokból is szükség volt. Nem létezett hangrögzítés, (helyszíni) közvetítés, sok helyen nem lehetett ilyen méretű műveket játszani. Ehhez jött a Parsifal Bayreuthon kívüli színpadi előadásának tilalma - megjegyzem, ez nem vonatkozott a különféle zongorára (és megannyi más hangszerre) készített parafrázisokra/fantáziákra/egyvelegekre, ami egyben a szerzői jog diadala is volt.

22216 gézamalac 2025-09-10 21:21:04 [Válasz erre: 22210 lujza 2025-09-10 02:58:06]
Az a 4 óra az átélésé, a belső lelki folyamatoké, a maradék a külvilág történései. Pl. L. Bernstein olyannyira elkülöníti őket, hogy előbbi, terjedelme ellenére, a szokásosnál is lassúbb tempót kap, míg utóbbinál (matrózkórus, Melot stb.)  japán egysínű mágnesvasút sebességére kapcsol át pillanat alatt, amit azért erős túlzásnak érzünk, még ha értjük is a szándékot.

22215 gézamalac 2025-09-10 20:17:30 [Válasz erre: 22214 Hangyászsün 2025-09-10 10:32:15]
Marketing anyag :) .  Franci bácsi pedig szállította hozzá a zongorás verziót, igaz jópár évvel később, de jóval a darab széles körben ismertté válása előtt. Szokásához híven, a mű teljes élményét adva vissza az egy szál zongorán.

22214 Hangyászsün 2025-09-10 10:32:15 [Válasz erre: 22212 gézamalac 2025-09-10 09:21:53]
Tudtommal maga a MESTER fűzte össze a kettőt, méghozzá praktikus okokból: Pénzre volt szüksége a Festspielhaus megépítéséhez. 

22213 Hangyászsün 2025-09-10 10:30:12 [Válasz erre: 22209 Tejberizs 2025-09-09 22:57:20]
Stockhausen persze maga a közönség kedvence. :ODDD Hallgassa, akinek ez kell.

22212 gézamalac 2025-09-10 09:21:53 [Válasz erre: 22211 Edmond Dantes 2025-09-10 06:23:51]
A Liebestod nem nyer értelmet az őt megelőző 4 óra nélkül. A "nyitánnyal" összefűzve olyan, mintha egy Shakespeare-drámából előadnák az első és az utolsó oldalt egymás után.

22211 Edmond Dantes 2025-09-10 06:23:51 [Válasz erre: 22209 Tejberizs 2025-09-09 22:57:20]
Stockhausen igazsàgtalan volt: a Liebestod is jò, ld. 22207 itt lejjebb .. meg hàt Richard annyira, de annyira szerelmes volt Mathildèbe, hogy nem adhatta alàbb nègy òràcska szerelmi vallomàsnàl ;-)

22210 lujza 2025-09-10 02:58:06 [Válasz erre: 22208 gézamalac 2025-09-09 22:19:58]
Éppen az a négy óra gyönyörű, amikor nem történik semmi! És mivel németül énekelnek, méghozzá régen szövegkivetítő nélkül, így tényleg csak a fülünkre támaszkodhatunk. Nekem az a mannheimi előadás az Operában Fischer Ádámmal örök élmény marad, pedig csak annyit értettem, amennyit a különleges rendezés elárult belőle.

22209 Tejberizs 2025-09-09 22:57:20 [Válasz erre: 22208 gézamalac 2025-09-09 22:19:58]
Stockhausen egyszer ezt mondta a Trisztán és Izoldáról: "A nyitány (sic!) jó, a többi felesleges." 

22208 gézamalac 2025-09-09 22:19:58 [Válasz erre: 22207 Edmond Dantes 2025-09-06 09:33:47]
Ami a kettő között van, hm. Hát van mondjuk háromszor öt perc cselekmény, amikor történik is valami, nagyjából minden felvonás végén 5 perc. A fennmaradó még mindig majd' négy órában pedig végtelennek tetsző dialógusok és monológok egymásutánja. Na mármost innen szép nyerni. Javaslom a szöveg minél alaposabb áttanulmányozását előre, azon a nyelven, amelyiken a legjobban értesz (ha magyarul, akkor azon).  A másik ennél is fontosabb, próbáld amennyire csak lehet, szimfonikus füllel hallgatni. Ugyanis nagyrészt a zenekaré itt a főszerep. Itt van pl. a Liebestod, hogy ne menjünk messzire. Ha jobban megnézed, Izolda mit csinál alatta leginkább: vagy rábeszél a zenére, vagy hosszan kitartott hangot énekel, miközben árad alatta a zene. Ez elég gyakran így van közben is, úgyhogy érdemes egy ilyenfajta hozzáállással próbálkozni.

22207 Edmond Dantes 2025-09-06 09:33:47 [Válasz erre: 22206 gézamalac 2025-09-04 18:53:48]
No igen, az Előjáték és a Liebestod, az más, mindig élvez(t)em, legutóbb pár éve az éppen tegnap 65 éves Karita Mattilával a ZAK-on.  Vele -zéta-  interjúja  itt olvasható. Csak ami a kettő között van ... majd meglátjuk.
PS Az interjúban említett Klütaimnesztra-szerepálom, ha eddig nem,pár hónap múlva Berlinben valósul meg.

22206 gézamalac 2025-09-04 18:53:48 [Válasz erre: 22205 Edmond Dantes 2025-09-03 11:48:26]
Ezt nem csodálom, ehhez hasonlót még maga Wagner sem írt többet. Anno diákkoromban felvettem rádióból magnóra, és az első (meg még utána jónéhány) benyomásaim pontosan az általad leírtakkal megegyezők voltak. Egészen addig, amíg egy tévéműsorban Mihály András nem beszélt a darabról, az előjáték és a szerelmi kettős egy rövid részlete kapcsán. Nagyon érthetően beszélt a darab motivikájáról, azok összefüggéseiről, ami sok mindent megvilágított. A legfontosabb, hogy hogyan hallgassuk a Trisztánt. Van ez a rövidke indító téma az elején. Ez afféle ősrobbanáskori állapota a darabnak, gyakorlatilag magába tömöríti a mű teljes zenei anyagát, minden ebből bomlik ki, fejlődik tovább. (Az ősrobbanás a 17. ütemben konkrétan be is következik, a nyitótéma darabjaira hullik szét.) A Trisztánt alkotó mintegy 60 motívum mindegyike gyakorlatilag ebből a nyitótémából leszármaztatható, persze olykor több lépcsőn keresztül. Ha tehát igazán szeretnénk élvezni a Trisztánt, ezt a zenei fejlődési folyamatot kell megpróbálnunk minél jobban tettenérni, követni. Valahogy ahhoz hasonlóan, ahogy egy könyvet olvasunk. Ez mondjuk bármelyik Haydn-szimfóniára is ugyanúgy igaz, csak azért az sokkal elnézőbb a fotelbe süppedős meditációs zenehallgatás iránt. A Trisztán kicsit se ilyen, küzdeni kell, mint malac a jégen.

22205 Edmond Dantes 2025-09-03 11:48:26 [Válasz erre: 22204 gézamalac 2025-08-31 20:29:10]
Köszönöm az értő és elfogulatlan -az darab iránt persze expressis verbis elfogult- beírást. Jómagam összesen ha háromszor láttam életemben a Trisztánt, mindháromszor itthon, de jó külföldi erőkkel. Azt kell mondanom, ez az egy szem Wagner-opusz, ami mindeddig nem érintett meg túlzottan, noha gondolom, minimum dobogósnak számít a hozzáértő rajongók körében. Első alkalommal még túl fiatal lehettem hozzá, amikor a Kölni Opera járt Pesten: bizony, ha jól emlékszem, untam. Legközelebb, úgy negyedszázad múlva már nem foghattam az életkoromra, amikor a mannheimiek hozták el Fischer Ádámmal egy BTF-re és az is jó előadás volt. Végül, szintén Fischerrel, az elmaradhatatlan Franz-cal, Koniecznyvel és másokkal a Wagner-napokon. Most azaz jövő tavasszal negyedszer is belevágok, a MET új produkciójára vettem jegyet a Fesztivál Színházba, erre. A nagy nevek mellett talán segíteni fog az is, hogy a szöveg mindvégig követhető magyar felirattal, ami számomra igen fontos minden opera esetében, pláne Wagnernél. Várom az újbóli, talán utolsó találkozást az örök szerelmesekkel, Rómeó és Júlia távoli (és idősebb) rokonaival :-)

22204 gézamalac 2025-08-31 20:29:10
Trisztán a Szentélyben. Gyakorlatilag a rendezés dönti el, hogy megyek-e oda, vagy sem. Most úgy tűnt, Þorleifur Örn Arnarsson Trisztánja megér egy rápróbálást. És már nem az első eset, hogy a skandináv (ezúttal izlandi) rendezőkben lehet bízni, modern, de kortalan-helyszíntelen, és a fény-árnyék technika úgy alapjában jól illeszkedik az ópuszhoz. Mindhárom felvonásban hajó-elemek, össze-szétszedve különféleképpen, van köze a darabhoz, nem benzinkút. Izolda 10 méter átmérőjű menyasszonyi ruhájával sem lenne sok bajunk (szerencsére ki tud lépni belőle, amikor kell), ha nem lenne összefirkálva mindenféle feliratokkal, és ami a legrosszabb, olyanokkal, amiknek a darabhoz köze van (ebben már nagyjából az elmúlt 15 évben még a Regie-ben is egyetértés mutatkozik, hogy ez oltári gáz, szövegeket firkálgatni ki, az a könyvbe való, nem a színpadra). Na mármost a nézőtéren senki sem süket, mindenki tisztán hallja a főtéma inverzének lefelé császkáló kromatikáját, teljesen felesleges kiírni méteres betűkkel, hogy "TANTRIS", olyan, mintha a hajóra hasonlóképpen ráírnánk, hogy "HAJÓ" (szerencsére a mínusz két dioptriámmal úgyse látom a firkák túlnyomó részét). Ez most csak egy apró nyafogás, nincs nagy jelentősége, vannak még egyéb ötletei is a rendezőnek, de nem extravagánsak, elvesznek a zajban. Talán még Trisztán agóniája lehetne kicsit kevésbé fotel-szerű. 

Amúgy Bicskov elképesztő zenét csinál itt, bámulatos az építkezés, a témaívek megformálása, a fafúvók és a vonósok párbeszéde, a szép, sehol sem elsietett, kiegyenlített tempók, a precíz időzítés, ami ennél a darabnál kulcsfontosságú. Egy-két helyen lehetne egy kicsit analitikusabb (pl. "O ew'ge Nacht, süsse Nacht" vonós felszökései), de ez legyen a legnagyobb bajunk. 

Az énekesek felnőnek a feladathoz, nem is akarom itt egyesével sorra venni őket. Talán Shanahan (Kurwenal) van picit lemaradva a mezőnytől az első felvonásban, de a harmadikra belejön ő is. Schager néha kicsit túltolja, ilyenkor nem annyira szép, kiabálós (más alakításaiban is megfigyelhető). De alapvetően egy nagyon meggyőző, sodró erejű Trisztánt formáz, ami azért is figyelemreméltó, mert ezt a szerepet általában nem annyira fényes, érces hangú tenorral képzeljük el.  

A második felvonás valami varázslat, beszippantós, elfelejtjük, hol vagyunk. A legjobb opera legjobb felvonása (szvsz), értő kezek által megformálva. 



22203 lujza 2025-08-29 04:46:37
És ugyanott találtam egyet Salzburgból is: 
https://caruso.blog.hu/2025/08/28/salzburg_felett_az_eg?fbclid=IwY2xjawMd6JRleHRuA2FlbQIxMQABHg822fytBuikINDeTaDRYXbfMtXmwEvSDWFqruf9NnoE_VWDjRSxaMxRFxpz_aem_Bjepf6FUSfiNlgAS3qIx_Q

22202 lujza 2025-08-14 03:52:08
Még egy érdekesség Münchenből: 
https://caruso.blog.hu/2025/08/12/a_trump_lanya?fbclid=IwY2xjawMKHWBleHRuA2FlbQIxMQABHvQTA5rGZpZY8rLhKGFLMdd5u7CHg9D-4Ax_o68KZvYwajkQFKFmFZ9LfKF6_aem_3Ye_PzhdXar_u25W3mFjjQ

22201 lujza 2025-08-09 04:55:24 [Válasz erre: 22165 lujza 2025-07-19 03:02:40]
Ha már a magyar kritikus is azt mondja, akkor tényleg örvendetesen jó előadás lehetett. Gratulálok Rajna Martinnak hozzá:
https://caruso.blog.hu/2025/08/08/a_kekszakallu_herceg_utolso_asszonya?fbclid=IwY2xjawMDkf5leHRuA2FlbQIxMQABHsqMUCHnfXUPwVJ0351PTbJHV8FjfalzI_mDiRP3uQYdmp_IQ0nHroDXW-0J_aem_FZO4IExyMUmc1E3t0tyJtw

22200 Hangyászsün 2025-07-30 12:29:06 [Válasz erre: 22199 lujza 2025-07-29 23:50:31]
A covid-hisztéria alatt volt egy hős, aki a Metnek a teljesen felesleges zárlat alatt sugárzott előadásait tette ki a YT-ra. A fiókja az egy hetet sem élte meg. :O((( 

22199 lujza 2025-07-29 23:50:31 [Válasz erre: 22198 Hangyászsün 2025-07-29 18:29:14]
Lady Izolda borzasztó rendes, nagyon sok új opera előadást és egyéb kincseket feltesz, amíg le nem veszik.

22198 Hangyászsün 2025-07-29 18:29:14 [Válasz erre: 22194 lujza 2025-07-28 22:54:59]
Lady Izoldára értettem!

22197 Edmond Dantes 2025-07-29 09:39:30 [Válasz erre: 22192 Hangyászsün 2025-07-28 09:54:55]
Heiner Lajos mutatta be Spyres új CD-jét tavaly, itt.

22196 Edmond Dantes 2025-07-29 09:36:29
Nem tudom, feltette-e már valaki, nekem most küldték, idei Siegfried a Scalából:

https://www.youtube.com/watch?v=2tiPndTZOfo

https://www.youtube.com/watch?v=0XqUYNw2jNw

https://www.youtube.com/watch?v=CXJajQPky_Y&t=1259s


22195 Klára 2025-07-29 06:56:33 [Válasz erre: 22193 gézamalac 2025-07-28 19:21:12]
Köszönöm a linket, már nem sajnálom annyira, hogy nem volt élő közvetítés. A BR felvételt meghallgattam, a zenei megvalósítás valóban tökéletes! 

22194 lujza 2025-07-28 22:54:59 [Válasz erre: 22192 Hangyászsün 2025-07-28 09:54:55]
Dehogy vagyok én Spyres rajongója, tőlem idegen volt a finomkodása a Mesterdalnokokban.

22193 gézamalac 2025-07-28 19:21:12 [Válasz erre: 22192 Hangyászsün 2025-07-28 09:54:55]
Az idei (tegnapi) Walkür meg kint van a BR-en. Recenzió is van itt: walkuere-kritik-wagner-bayreuther-festspiele. Lényege: zeneileg nagyon pöpec (teljesen egyetértünk), ami viszont a rendezést illeti (túl azon, hogy üvegacél kislakás, öltöny-nyakkendő - kikérjük magunknak, átírta a darabot - kikérjük magunknak, megj. tőlem): sokórányi tömény dögunalom, mely belefullad nagy rakásba összehordott, kibogozhatatlan logikai önellentmondásainak tömkelegébe.

22192 Hangyászsün 2025-07-28 09:54:55 [Válasz erre: 22188 lujza 2025-07-27 02:39:48]
Ahogyan látom, Spyres rajongója. Tegnap este a YT már levette a Mesterdalnokokat, viszont a tavalyi Walkür hangja ott van egyetlen állóképpel. Gondoltam, ha nincs ló, így rákattintottam a Benvenuto Cellinire, mire megjelent a szerzői jog megsértésére utaló felirat, majd rázendítettek nyitányra. A teljes operát is megnézem/-hallgatom, ha meguntam a Stage+-t. :O)))

22191 Hangyászsün 2025-07-28 09:51:21 [Válasz erre: 22190 gézamalac 2025-07-27 21:45:09]
Le is vette. O:((( Így aztán lemaradtam Beckmesser kéziratlopásáról, meg a "Hol szorít a cipő?" jelenetről. 

22190 gézamalac 2025-07-27 21:45:09 [Válasz erre: 22188 lujza 2025-07-27 02:39:48]
Viszont sajnos az ARD meg sok mindent levesz :) .

22189 gézamalac 2025-07-27 20:01:53 [Válasz erre: 22186 Edmond Dantes 2025-07-26 19:36:46]
Szerintem itt egy kicsit a hajnali féreg dugába ment a rendező, de ez legyen a legnagyobb baj.

22188 lujza 2025-07-27 02:39:48 [Válasz erre: 22185 gézamalac 2025-07-26 18:33:43]
Köszi! Ez a Lady nagyon rendes, sok mindent felrak.
Egyébként most egy hétig szinte minden nap közvetít a BR Bayreuthból.

22187 Hangyászsün 2025-07-26 21:03:42 [Válasz erre: 22184 lujza 2025-07-26 00:27:45]
Az 1. felvonást és a 2. elejét megnéztem. Kellemesen csalódtam, mert legalább nem szobrászversenyről szólt, ahol a győztes Walter a végén teljesen konformista lesz, Beckmesser pedig újító.

22186 Edmond Dantes 2025-07-26 19:36:46 [Válasz erre: 22185 gézamalac 2025-07-26 18:33:43]
X-faktor? Nem is rossz ötlet. Elvégre dalnokverseny ez is, az is.

22185 gézamalac 2025-07-26 18:33:43 [Válasz erre: 22184 lujza 2025-07-26 00:27:45]
A III. felv. második részének X-Factor-os csilivilijétől eltekintve egy egészen nézhető előadás. A tubuson is kint van már, ki tudja meddig: MS By25

22184 lujza 2025-07-26 00:27:45 [Válasz erre: 22183 Hangyászsün 2025-07-25 11:59:04]
Visszahallgatni már most is lehet: https://www.br.de/radio/live/br-klassik/programm/2025-07-25/
Nem tudom, hogy a látvány hozzátesz-e valamit?

22183 Hangyászsün 2025-07-25 11:59:04 [Válasz erre: 22180 gézamalac 2025-07-24 17:09:52]
Szombaton 11-kor megismétlik a bayreuthi nyitóelődást a STAGE+-on. Privát üzenet megy.

22182 gézamalac 2025-07-24 21:43:09 [Válasz erre: 22181 -zéta- 2025-07-24 17:59:50]
Köszönet, igyekszem ott lenni!

22181 -zéta- 2025-07-24 17:59:50 [Válasz erre: 22180 gézamalac 2025-07-24 17:09:52]
A honlapukon a holnap délelőtti Schubertiáda ingyenesen van meghírdetve itt, én elmennék a helyedben...


22180 gézamalac 2025-07-24 17:09:52 [Válasz erre: 22179 Hangyászsün 2025-07-22 12:22:24]
Sajnos mindkettőről le fogok maradni, mert gyerektábor-logisztikát bonyolítok valahol a Bükk mélyén (szegények, hogy fogják kibírni, hogy úgy mennek kirándulni, hogy nem kell mellé megnézni egy Wagner-operát is). A BR-Klasszik-on is megy majd a megnyitó, emlékeim szerint tavaly ingyenes volt és talán egy hétig visszanézhető is.
A holnap délelőtti (11:00) Ákadémiára nem tudod véletlenül (vagy bárki), hogy be lehet-e jutni valahogy, mintha zártkörű lenne?

22179 Hangyászsün 2025-07-22 12:22:24 [Válasz erre: 22176 gézamalac 2025-07-21 20:23:05]
Én KW rendezésében láttam 15 éve a Zöld Dombon emelkedő Szentek Szentjében; az eredetihez nem sok köze volt, viszont a hölgy más produkcióihoz hasonlóan erkölcsi tanulsággal szolgált. Ha tudok, belenézek, mert aznap du. 5 után el kell mennem (Fesztivál-Akadémia, szívem másik csücske, a drága Schwammerl műveivel).

22178 Hangyászsün 2025-07-22 12:16:02 [Válasz erre: 22174 Edmond Dantes 2025-07-21 14:10:41]
Vsz. helytálló az írás, l. a megjegyzéseket IS. Köszönöm!

22177 lujza 2025-07-22 02:35:30 [Válasz erre: 22172 Edmond Dantes 2025-07-21 06:10:28]
Igen, ez is inkább mindent a szemnek és kevesebbet a fülnek produkció. Egyedül Elisabet Teige lehetett igazán jó. És a hatalmas nézőtér miatt tényleg kell ott a hangosítás.
Azt viszont nem szoktam érteni, hogy a Margitszigeten miért hangosítanak, mikor a gyerekkoromban erre nem volt szükség? És akkor még Martonvásárra is szívesen jártunk, a vonatfütty kimondottan hangulatos volt közben.

22176 gézamalac 2025-07-21 20:23:05 [Válasz erre: 22173 Hangyászsün 2025-07-21 11:40:11]
MATTHIAS DAVIDS INSZENIERT DIE "MEISTERSINGER"
Annyit vélek belekáprázni, hogy talán nem lesz nagyon szörnyű.

22175 gézamalac 2025-07-21 19:36:41 [Válasz erre: 22172 Edmond Dantes 2025-07-21 06:10:28]
Kétségkívül ezen a helyszínen szükség van kihangosításra, ezt az ember elfogadja, fesztivál-előadás jó adag helyi sajátossággal. Simán lehet a nagy egészet mint élményt befogadni, nem kell a perfekciót keresni a részletekben. És egyetértek a kritikával, hogy nem felfújt lufi ez az előadás, hanem minden szinten komoly tartalommal van megtöltve.
Indítanak egyébként buszokat Bécsből, Kismartonból, és néhány előadásra Sopronból is. Mivel éjfél körül jössz ki nagyjából, értelmes dolog megaludni valahol a közelben (mi lesátraztunk a Fertő-tó partján).

22174 Edmond Dantes 2025-07-21 14:10:41 [Válasz erre: 22173 Hangyászsün 2025-07-21 11:40:11]
Olvasd el az ez alatti beírásomban belinkelt Der Standard-kritikát..

22173 Hangyászsün 2025-07-21 11:40:11 [Válasz erre: 22171 lujza 2025-07-21 01:23:45]
1 euró fejében otthonról is nyomon követhetjük a STAGE+ oldalán (a DGG szolgáltatása). Epedve várom, mely korba és hová helyezik a cselekményt: Az afrikai dzsungel mélyébe/ leprakórházba/a híd alá, hajlékonyak közé?

22172 Edmond Dantes 2025-07-21 06:10:28 [Válasz erre: 22171 lujza 2025-07-21 01:23:45]
Nem maradtàl le, van jegy mèg bőven. Ès egy Der Standard-kritika is van, itt. Megnézném, mert speciális kedvencem, de macerás lehet az oda- és visszajutás és  egyébként is mindig erős fenntartásaim voltak-vannak a szabadtéri (és templomi) produkciók "facilities"-ei miatt, amit a belinkelt cikk is visszaigazol.

22171 lujza 2025-07-21 01:23:45 [Válasz erre: 22170 gézamalac 2025-07-20 11:16:05]
Bennem is megfordult, hogy jó lenne megnézni ezt a Hollandit, de az elmúlt években inkább csak show műsorok voltak Szentmargitbányán. Tavaly is áldottam az eszem, hogy nem mentem el, így idén is féltem tőle, és inkább lemondtam.
Viszont erről jut eszembe, Bayreuth megnyitó előadása most pénteken lesz, a Mesterdalnokok, amit a Cinema MOM mozi élőben közvetít.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.