Bejelentkezés Regisztráció

Opernglas, avagy operai távcső...


21655 Edmond Dantes 2023-01-30 16:37:08

Kritika a párizsi Trubadúrról operawire.com-on ide kattintva olvasható. Ízelítőnek: "A címszerepet Yusif Eyvazov alakította, egy énekes, akit sajnos gyakrabban utálnak, mint amennyit valójában hallanak. ... az este nagy részében okos énekes volt, a technikájára gondolt, és így nem volt túl hősies." .. "Az est legfényesebb csillaga minden bizonnyal Kutasi Judit Azucénája volt. A színpadi koncepció (szerint -ED): Azucena nem egy gonosz roma, hanem a háború áldozata, bántalmazott menekült. Bosszúja több, mint személyes küldetés; ez minden olyan ember igazolása, akit valaha is leigáztak...Kutasi hangja különleges..."


21654 Edmond Dantes 2023-01-30 11:40:06 [Válasz erre: 21653 Edmond Dantes 2023-01-30 11:31:57]
Kieg. előzőhöz: Jaroussky nem vonulna vissza a zenés színpadtól: a "régi zenéről" vezénylésre és kortárs művekre váltana át.

21653 Edmond Dantes 2023-01-30 11:31:57
Cecilia Bartoli, a Monte Carlo-i Operaház új igazgatója bemutatkozó produkciója Händel Alcinája volt, amiben önmagára osztotta ki a címszerepet. A neves kontratenor, Philippe Jaroussky először lép fel itt, de az is lehet, hogy ez lesz a hattyúdala. Teljes cikk/kritika operawire-n itt:  https://operawire.com/opera-de-monte-carlo-2022-23-review-alcina/

21652 Edmond Dantes 2022-12-13 16:23:05

Elképzelni sem tudtam, hogy a húsz évvel ezelőtti kultfilmből, Az órákból dalművet írnak.  Michael Cunningham regénye Virginia Woolf Mrs. Dalloway c. alapművére építkezik, csakúgy, mint az annak alapján készült film, ami egyben három színésznő: Meryl Streep, Julianne Moore és Nicole Kidman jutalomjátéka volt; utóbbi, az írónő alakításáért az Oscar-díjat is bezsebelte. Jó ötlet(em) volt, hogy a MET előadásának megtekintése előtti napon kiástam a netről a filmet, harmadszor is megnéztem és láss csodát, harmadjára bejött. Enélkül nehezen tudtam volna követni egy 2011-ben komponált operájáért (Silent Night) már Pulitzer díjas Kevin Puts és a librettista, Greg Pierce új alkotását, aminek pár hete volt az ősbemutatója és szombaton volt az élő telecast-ja a Fesztivál Színházban. Az időben (1925-1949-1999) és persze térben is (Anglia-Los Angeles-New York) három, egymással bonyolult szálakkal összefonódó cselekmény három nő életének 1-1 napját követi. Woolf a Mrs. Dalloway-t írja (1925) és közben mindenből, mindenhonnan el- és visszavágyódik; a filmben azt is látjuk (az operában nem), ahogyan sok évvel később, lassan a folyóba sétálva véget vet családi és mentális megpróbáltatásokkal terhes életének. Laura (1949) második gyermekét várja a Los Angeles-kertvárosi jólét kellős közepén, közben a Mrs. Dalloway-t olvassa és azonosul a regény írójával és hősnőjével: ő is véget akar vetni saját életének. Utóbb kiderül, nem teszi, de a második gyermek születése után elhagyja egész családját. Clarissa (1999) partit szervez egykori tinédzser-szerelme, ma is jó barátja, a közben íróvá lett és frissen kitüntetett, AIDS-beteg Richard tiszteletére és azért szurkol, hogy Richard elmenjen a partira. Clarissa története sok ponton szintén a Mrs. Dalloway-hez nyúl vissza. Kis (?) spoiler: az csak a legvégén derül ki, hogy Richard, aki partira menetel helyett kiugrik lakása ablakából, nem más, mint Laura elsőszülött gyermeke. A film és az opera zárásaként az idős, fiát most elveszítő Laura felkeresi Clarissát és megköszöni mindazt, amit Clarissa tett -ő pedig nem- a fiáért.

A sokrétű, sok rétegű "háromdimenziós" pszichodrámát, nagy meglepetésemre és örömömre, teljes sikerrel ültette és oltotta zenébe Kevin Puts. Súlyos és "zsíros" zene, különösen az első rész, de mindvégig jól fogyasztható, ha nem is olyan könnyen, mint pl. a szintén kortárs MET-újdonság, a járvány idején stream-elt Marnie. Mindhárom hősnő megkapja a maga hálás szólóját, a mű két csúcspontja talán mégis a két finálé, az első felvonás hatalmas kórus- és táncjelenete valamint a záró hölgytercett, a három "dimenzió" szívszorító, megkapó egybeolvadása.
 
A MET legjobb erőit vetette be a produkció sikere érdekében. A rendezést a Philip Glass-Akhnatent is jegyző Phelim McDermott-ra bízták, aki Tom Pye pompás színpadképei között (és jelmezeivel) kiváló munkát végzett. A kórus, az elnyűhetetlen Donald Palumbo irányításával főszereplővé nőtt egy alapvetően személyes magánszférákat bemutató darabban és Yannick Nézet-Séguin főzeneigazgató keze alatt a zenekar is remekelt.
 
Renée Fleming öt és fél év után tért vissza a MET-be operaszerepben, teljes sikerrel. A közönség szinte extatikusan ünnepelte immár hatvanas éveiben járó örök kedvencét, aki megannyi klasszikus figura után ezúttal másodízben vállalt itt fellépést kortárs műben, ősbemutatóban először. Ha színészileg nem is járt  -a filmbéli kollegina- Meryl Streep magaslatain, mindvégig uralta a színt, talán nem függetlenül a rendező szándékától. A másik megasztár, Joyce DiDonato, túlontúl öregre maszkírozva, de hatalmas elhitető erővel, átéléssel jelenítette meg Virginia Woolf zaklatott, látomásos világát és hangilag is teljesen rendben volt. Az igazi felfedezést számomra mégis Kelli O'Hara jelentette, akinek eddig a nevét sem hallottam és aki hangban-játékban egyaránt kimagaslót nyújtott Laura szerepében. Nem csupán operaénekes ő, énekelte már -éppen Fleming oldalán- A víg özvegy Valencienne-jét, sőt a Cosi Despináját is ezen a színpadon, és elsőosztályú musical-sztár a Broadway-n  (My Fair Lady, Kiss Me, Kate stb.). Egyenrangú partnere volt két hírneves kartársnőjének, sőt ... A népes szólistagárdából mellettük is fel kellett figyelni Kyle Ketelsen férfias, zengő basszbaritonnal bíró Richard-jára, (ő itt Leporellókat, Escamillókat, de pl. Bécsben már Don Giovannikat is énekel/t) és a gyerekkori énjét, Richie-t tüneményesen éneklő és játszó kisfiúra, Kai Edgar-ra. Ha csak két villanásnyi időre is, de jó volt viszontlátni Kathleen Kim-et és under(wo)man-ként a számomra ezidáig szintén ismeretlen, de már főszerepeket is letudott Denyce Graves-t.
 
Kevin Puts: Az órák - Metropolitan Opera, New York, 2022. december 10.

21651 Hangyász 2022-12-13 08:35:05 [Válasz erre: 21645 Klára 2022-12-12 14:07:51]

A Scala évadnyitója a rongyrázás olyan kategóriájába tartozik, mint a bácsi operabál vagy az epsomi/ascoti derbi.


21650 Hangyász 2022-12-13 08:34:00 [Válasz erre: Törölt hozzászólás]

Egy analógia: I. János Károly spanyol király 2008-ban, amikor az országát súlyos gazdasági válság sújtotta, Botswanában elefántokra vadászott. A józanul gondolkodó spanyolokat ez ugyanannyira felháborította, mint az általad említett tény a józanul gondolkodó magyarokat.


21649 Hangyász 2022-12-13 08:31:18 [Válasz erre: Törölt hozzászólás]

Én gondolkodó embernek tartom magamat, éppen ezért a jelenlegi ellenzék pártjaira SEM szavazok.


21645 Klára 2022-12-12 14:07:51 [Válasz erre: 21644 Búbánat 2022-12-12 10:14:56]

Én nem botránkoztam meg azon, hogy Ursula von der Leyen asszony megjelent a Scala évadnyitó előadásán, ez olyan társadalmi esemény, amin mindenki megjelenik, aki él és mozog. Megjelent ott a korábbi években Angela Merkel és sok más állam- és kormányfő, akiket mindig tisztelettel köszöntöttek. Az olasz himnusz elmaradhatatlan, az Európai Unió himnusza a vendégnek szólt.          Ez a jelenlét lehet az európai egység szimbolizálása, és nyilván alkalom egy kis megbeszélésre akár az olasz elnökkel, akár az új miniszterelnökkel, és sokkal kisebb port ver fel, mint egy hivatalos látogatás. Azonkívül a fehér asztal mellett sokkal könnyebb beszélgetni.


21644 Búbánat 2022-12-12 10:14:56 [Válasz erre: 21642 lujza 2022-12-11 22:27:24]

Remek! Köszönöm.

Segítek, itt a link:

Mussorgsky - Boris Godunov

Akit érdekel: az operaelőadást közvetlenül megelőzte a Scala zenekarának tolmácsolásában elhangzott - ugyancsak Riccardo Chailly vezényletével - Olaszország nemzeti himnusza (Michele Novaro zenéje) és Beethoven Örömódája, az EU hivatalos himnusza. (Ezek visszanézhetőek a 21638.sz. bejegyzésembe tett link bejátszásának második felében,  5:04 perctől.)  Továbbá két linken trailer is megnyitható -  képmontázsok az előadásból


21643 parampampoli 2022-12-12 10:07:22 [Válasz erre: 21641 lujza 2022-12-11 22:24:37]

Neki se kellett volna.


21642 lujza 2022-12-11 22:27:24 [Válasz erre: 21638 Búbánat 2022-12-11 13:36:21]

Bulvár helyett én inkább magát az előadást ajánlanám:

https://www.youtube.com/watch?v=fw31soiMo24

(Elnézést, hogy csak így linkeltem be!)

 


21641 lujza 2022-12-11 22:24:37 [Válasz erre: 21637 parampampoli 2022-12-11 11:40:25]

Én ugyan nem értek hozzá, de Netrebko is énekelt Ladyt.


21640 lujza 2022-12-11 22:23:15 [Válasz erre: 21635 Heiner Lajos 2022-12-11 06:22:53]

Én inkább paprikáskrumplit ennék, azt nehezebb elszúrni, mint egy rántottszeletet! :)))


21639 Heiner Lajos 2022-12-11 16:32:16 [Válasz erre: 21637 parampampoli 2022-12-11 11:40:25]

Huszonéve Bécsben beszélgettem egy magyar szopránnal. Arról panaszkodott, hogy nem énekelhette el a Ladyt  (és Normat).

Aztán hatvan évesen elénekelte Odabellat...


21638 Búbánat 2022-12-11 13:36:21 [Válasz erre: 21630 Búbánat 2022-12-09 14:03:07]

Mattarella alla Prima del Teatro alla Scala (07.12.22)

/Pupia.tv/  - YouTube

(A Borisz Godunov-premierelőadást megelőzően elhangzik az olasz és az EU himnusza a Milánói Scalában – 2022.12.07.  Vezényel: Riccardo Chailly)

Boris Godunov - Milánói Scala - trailer (1)

Boris Godunov - Milánói Scala - trailer (2)


21637 parampampoli 2022-12-11 11:40:25 [Válasz erre: 21634 lujza 2022-12-11 03:20:06]

Ha Grigorian Lady Macbethet fog énekelni, akkor ő is csak egy ostoba liba, mint annyi sok szoprán a múltban, akik rövid úton hangjukat vesztették, mert azt hitték, ők lesznek az egyetlenek, akik mindent énekelnek, de nem rokkannak bele. (A hölgyek nevének felsorolásától eltekintek, volt köztük magyar is, nem is egy.)


21636 Heiner Lajos 2022-12-11 08:09:37 [Válasz erre: 21634 lujza 2022-12-11 03:20:06]

1991, Salzburg, Varázsfuvola. Néhai atyai barátom, Alan Blyth, talán van még valaki, aki emlékszik írásaira,  jóvoltából a földszint hetedik sorában ülök.

Solti vezényelt.

S amikor az I. fináléban a Gockenspielé a szerep, lelép a pódiumról, s ő játssza a szólamot.

Ahogy 1937-ben, 54 évvel korábban.

Akkor Toscanini vezényelt.

De azon az előadáson nem voltam ott.


21635 Heiner Lajos 2022-12-11 06:22:53 [Válasz erre: 21634 lujza 2022-12-11 03:20:06]

Nos, én Soltival láttam Salzburgban operaelőadásokat, meg a tenor Domingoval, Abbadoval, Soltival, Jansonsszal koncerteket, stb. stb.

Persze, ha nincs rántott szelet, a krumplifőzelék még mindig jobb, mint a zsíroskenyér.


21634 lujza 2022-12-11 03:20:06 [Válasz erre: 21631 Heiner Lajos 2022-12-09 16:30:52]

Azért, ha lenne, aki szponzorálná, lesz egy-két olyan előadás jövőre is Salzburgban, amire szívesen kimennék. Nekem ugyan nem kedvencem a Macbeth, de Grigorianra kíváncsi lennék, bár Warlikowsky rendezésére kevésbé. És Tareq Nazmi is énekelt már más szerepet is, még fiatal és tehetséges, ki tudja? És akad még egyéb is: https://operawire.com/asmik-grigorian-andre-schuen-michael-spyres-renee-fleming-lead-salzburg-festivals-2023-season/?fbclid=IwAR23yz0KSeDV2hfl1a_bb5Sd5MTi1i0hsjWci5CAEIln6_s4yf3Eu6Rrv88


21633 lujza 2022-12-10 02:31:53 [Válasz erre: 21629 Búbánat 2022-12-09 13:45:37]

Kedves Búbánat, mindig csodálom, hogy miket vagy képes olvasni! Ez is olyasmi, amitől csak a hányinger kerülgeti az embert. Miért kell beszennyezni mindent? Igen, ott volt von der Leyen asszony, és nemcsak az olasz, de az uniós himnuszt is eljátszotta a zenekar. Na, és? (Mellesleg, az olasz elnökkel együtt úgy megtapsolták őket, ahogy nálunk biztos nem fordulhatna elő.) És valóban, elhangzott egyes ukránok részéről, hogy a Scala ne vegyen elő orosz operát a megnyitóra, de ez inadekvát kérés volt, nem úgy, mint az, hogy Putyin barátja ne vezényeljen most sehol. (Netrebko más tészta, ő mindent elkövetett, hogy tisztára mossa magát.).

De készült egy remek előadás, azt reméltem, hogy itt többen megnézték (a yt-n megtalálható), és netán véleményt is írnak róla, de ebben csalódnom kellett.


21632 Klára 2022-12-09 22:00:05

Ha valakit esetleg érdekel, a STOP 2022.12.11-én 17:00 órai kezdettel közvetíti a Nürnbergi mesterdalnokokat.

A BSO december 7.-i Lohengrin előadása a yt-n az alábbi linken megtalálható: http://youtube.com/watch?v=ysRjAxEW8EU                 


21631 Heiner Lajos 2022-12-09 16:30:52

1990 óta meglehetős rendszerességgel látogatom a nyári Salzburgi Ünnepi Játékokat (három évad maradt ki).

Oly érdektelen szezonnal még nem találkoztam, mint amilyennek a 2023-as tűnik.

Sok  "sztár" lép fel.

Pl. a Macbetben Bancot éneklő basszus szerepei között Zunigat és a Mesterdalnokok Éjjeliőrét emelik ki...


21630 Búbánat 2022-12-09 14:03:07 [Válasz erre: 21629 Búbánat 2022-12-09 13:45:37]

Egy beszámoló a milánói Boris Godunov-premierelőadás  fogadtatásáról (az évadnyitóra érkezett, megjelent reprezentáns személyekről)

https://news.italy24.press/lifestyle/255290.html


21629 Búbánat 2022-12-09 13:45:37 [Válasz erre: 21628 lujza 2022-12-08 01:02:38]

Képek: Ursula a Milánói Scala évadnyitóján

/oroszhírek.hu - 2022. december 8./

 „Az ukránok tiltakozása ellenére a Milánói Scala Muszorgszkij Borisz Godunov című operájával nyitotta évadát, amelyben a főszerepet Ildar Abdrazakov, az Oroszországi Föderáció Érdemes Művésze alakította.”

„A premieren részt vett Sergio Mattarella olasz elnök, Giorgia Meloni miniszterelnök és Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság vezetője.”


21628 lujza 2022-12-08 01:02:38

Időnként óriási a drága Haandel hiánya! Ma volt az évadnyitó előadás (Szent Ambrus) a Scalában. Borisz Godunov premier volt Abdrazakovval a címszerepben. Remek előadás volt, nekem mindenki tetszett benne, és jó volt a rendezés is. Közvetítette a RAI Uno, az arte és a medici tv, de talán még más csatornák is. Talán visszanézhető is lesz, érdemes utánanézni!


21627 lujza 2022-12-03 03:05:56

https://www.youtube.com/watch?v=a2zDJBVfEWk


21626 ladislav kozlok 2022-12-02 11:14:09

Ideális felvétel lett volna ha  Aida- Price, Amneris - Obrazcova, Radames - Corelli,

 Amonasro - Bastianini. Sajnos ez nem johetett létre. 


21625 ladislav kozlok 2022-12-02 10:17:13 [Válasz erre: 21624 ladislav kozlok 2022-12-02 10:04:29]

És még  Callas, Barbieri, Tucker, Gobbi, vez. Serafin./1955/


21624 ladislav kozlok 2022-12-02 10:04:29 [Válasz erre: 21622 Heiner Lajos 2022-11-30 15:25:44]

És ami a legjobb felvételt illeti, akkor  Nilsson, Bumbry, Corelli.


21623 Edmond Dantes 2022-11-30 21:48:11 [Válasz erre: 21622 Heiner Lajos 2022-11-30 15:25:44]

Jó, jó  nem mentem vissza még régebb(iek)re. Annyira azért nem vagyunk öregek ;-)


21622 Heiner Lajos 2022-11-30 15:25:44 [Válasz erre: 21619 Edmond Dantes 2022-11-29 17:50:49]

Akkor, ha Met, még inkább Cigna, Martinelli, Castagna, Tibbett, Pinza, vez. Panizza. 

1937 febr. 26.


21621 parampampoli 2022-11-30 08:49:54 [Válasz erre: 21619 Edmond Dantes 2022-11-29 17:50:49]

Neked volt, voltak - nekem van, vannak és maradnak örökre. Ez az alapvető különbség.

Bumby sajnos nagyon beteg, mert pár hete stroke-ot kapott. -:((((


21620 Edmond Dantes 2022-11-29 18:06:18

Eyvazov nem lép fel a Covent Garden júniusi Trubadúr-előadásaiban, mivel hitvesét Netrebkot ott "Putyin miatti kompromittáltsága miatt nem alkalmazzák", Marina Rebeka énekel majd. Eyvazov pótlása folyamatban van. Forrás: slipped disc-ben  itt.


21619 Edmond Dantes 2022-11-29 17:50:49 [Válasz erre: 21615 parampampoli 2022-11-29 09:45:38]

Volt a MET-ben is olyan Aida, amiben pl. Price/Bumbry/Bergonzi/Merrill volt a kvartett + Hines ill. Giaiotti, Schippers vezényelt. Volt .. Szerencsére közülük Price mellett még Bumbry is itt van.


21618 Edmond Dantes 2022-11-29 17:40:26 [Válasz erre: 21616 Heiner Lajos 2022-11-29 13:00:17]

+1


21617 Edmond Dantes 2022-11-29 13:11:13 [Válasz erre: 21615 parampampoli 2022-11-29 09:45:38]

Addig örüljünk  ameddig "jövök a szokásos lemezzel". És tudod, hogy miért örüljünk? Mert ameddig én jövök, te pedig olvasod és még reflektálsz is rá, az azt jelenti, hogy élünk. Becsüljük meg! Élünk, ellentétben -nagy kedvencem, Price kivételével- a felsorolt művészekkel és örömmel hallgatjuk a maiakat és reméljük, hogy a holnapiakat is, mert az azt jelenti, hogy "holnap" is élünk. És nem csak lemezeken és az emlékeinkből.


21616 Heiner Lajos 2022-11-29 13:00:17

November 28-án a madridi Teatro Realban történt meg a Nemzetközi Operadíjak átadása, első alkalomal nem az Egyesült Királyságban.

 

Image

UKRAINIAN OPERA COMPANIES HONOURED BY INTERNATIONAL OPERA AWARDS

 

Odessa and Lviv opera theatres jointly awarded Opera Company of the year in recognition of outstanding work in extraordinary circumstances

Dame Janet Baker given Lifetime Achievement Award

Samoan tenor Pene Pati wins Opera magazine’s Readers’ Award in public vote

British soprano Nardus Williams named as Rising Star


21615 parampampoli 2022-11-29 09:45:38 [Válasz erre: 21602 Edmond Dantes 2022-11-27 08:53:13]

Volt olyan Aida a Staatsoperben, amelyben a négy főszereplő Leontyne Price, Giulietta Simionato, Dimiter Uzunov és Ettore Bastianini volt, von Matacic vezényletével. Azt lehet álomszereposztásnak nevezni, ez a mostani a szomorú valóság. Tudom... most majd jössz a szokásos lemezzel, hogy ők már nincsenek, ők már a múlt. Igen, ez igaz, de a szavaknak van jelentése, és nem helyes a tejberizst libamájnak nevezni.


21614 parampampoli 2022-11-29 09:42:03 [Válasz erre: 21613 lujza 2022-11-29 03:32:39]

Sántító hasonlat, de leginkább semmi köze a dologhoz. Véleményt mondani és köpködni, két abszolút külön dolog.


21613 lujza 2022-11-29 03:32:39 [Válasz erre: 21606 parampampoli 2022-11-28 09:01:25]

Tudod, a padlóra se köpünk, pedig nincs már kiírva sehová.


21612 Klára 2022-11-28 18:07:15 [Válasz erre: 21610 Edmond Dantes 2022-11-28 13:52:57]

2017-ben Münchenben betanította és vezényelte az Andrea Chénier bemutatót, valamint a következő előadásokat, az is elég mély víz volt, de nem fulladt bele.  Ettől eltekintva a STOP valóban mélyvíz!


21611 Edmond Dantes 2022-11-28 14:09:27 [Válasz erre: 21608 parampampoli 2022-11-28 09:46:29]

Jelen esetben szívesen lennék hülye és megtölteném a StOP-ot magammal erre a bécsi Aidára, pedig -lévén, mint írod, szólásszabadság- elárulom: nem tartozik a kedvenc Verdi-operáim közé.


21610 Edmond Dantes 2022-11-28 13:52:57 [Válasz erre: 21609 Heiner Lajos 2022-11-28 10:51:44]

Igen, ezt a friss kinevezését láttam wikiben. Semperoperes -nem tudom, hogy hány és milyen- vezénylését leszámítva eléggé a mélyvízbe veti magát vagy dobjàk ezzel a StOP-Lohengrinnel ...


21609 Heiner Lajos 2022-11-28 10:51:44 [Válasz erre: 21603 Edmond Dantes 2022-11-27 09:01:54]

A dirigens a Volksoper Wien zeneigazgatója.


21608 parampampoli 2022-11-28 09:46:29 [Válasz erre: 21607 Klára 2022-11-28 09:10:10]

Jaj, dehogynem! Nálam még szólásszabadság van. Engem is hülyéztek eleget itt, és az még az udvariasabb vélemény volt. Túléltem, mint látszik. Akinek nem inge, ne vegye magára!


21607 Klára 2022-11-28 09:10:10 [Válasz erre: 21606 parampampoli 2022-11-28 09:01:25]

Neked viszont nincs jogod hozzá, hogy bárkit lehülyézz!


21606 parampampoli 2022-11-28 09:01:25 [Válasz erre: 21605 lujza 2022-11-28 00:45:34]

Akkor ne tedd, jogod van hozzá!


21605 lujza 2022-11-28 00:45:34 [Válasz erre: 21604 parampampoli 2022-11-27 22:55:13]

És olyan is van, hogy mindenki szembejön az úton. Én nem hülyézném le a közönséget, még egy részét se! Ilyet csak sértett primadonnák tesznek.


21604 parampampoli 2022-11-27 22:55:13 [Válasz erre: 21602 Edmond Dantes 2022-11-27 08:53:13]

Maradjunk abban, hogy a közönség egy részének. Annyi hülye mindig akad, hogy a Staatsopert megtöltsék. Semenchuk nem csak Telramund szerint  lenne jobb Amneris -- és nem talán, hanem ezer százalékig biztosan -- hanem szerintem, és mindenki szerint, aki a két énekesnőt hallotta, ha valamit ért az operához.


21603 Edmond Dantes 2022-11-27 09:01:54

Aztán szívesen beneveznék a StOP áprilisi Lohengrinjeire is: Beczala, Nylund, Konieczny, Stemme. A karmestert (Omer Meir Wellber) nem ismerem.Frissítés:beneveztem






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.