Bejelentkezés Regisztráció

Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek


Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények

429 frushena 2005-03-22 23:32:43 [Válasz erre: 427 Orfeusz 2005-03-22 22:49:17]
Ment mail. Remélem simán el tudod olvasni, mert valami káoszként olvastam vissza az elküldött mappából! Jelezd kérlek, ha olvashatatlan.

428 frushena 2005-03-22 22:59:25 [Válasz erre: 425 Orfeusz 2005-03-22 22:33:30]
Sajnálom, hogy nem tetszett! Mi kiültük Anyuval. Én elvoltam, de nagyon nagy nyomot nem hagyott bennem. Azért ügyesek voltak a muzsikusok.

427 Orfeusz 2005-03-22 22:49:17 [Válasz erre: 426 Nagymami 2005-03-22 22:39:59]
ezért jó a 200 ftos diákjegy.. de azok akik a földszintről távoztak, na azoknak pénzkidobás volt.

426 Nagymami 2005-03-22 22:39:59 [Válasz erre: 425 Orfeusz 2005-03-22 22:33:30]
Aha, szóval ablakon kidobott pénz volt... Akartam tegnap írni, de akkor leszóltak volna. Nem baj, saját kárán tanul az ember...

425 Orfeusz 2005-03-22 22:33:30
Nagy csalódás volt a mai Barabara Hendricks \"jazz\" koncert. Olyannyira nem tetszett, hogy az első rész közepén eljöttem(nem én voltam az egyedüli). B. Hendricks nem tud jazzt énekelni. Biztos nagy énekesnő volt egyszer, de ezt hogy jazzt próbáljon énekelni nem tud ki mondta neki. Operai hangon hogy lehet? Ráadásul úgy, hogy egyszer operai stílusban máskor meg amatőr jazz stílusban. Amit ma Hendricks produkált a Hangversenyteremben az szörnyű volt!! Próbált elesni jazz énekesnőktől fortélyokat, de égvilágon semmi köze nincs a jazzhez az énekesnőnek. Akkor telt be a pohár, amikor szószerint elkezdett sziszegni a mikrofonba, mintegy bravúros szólórészt imitálva. Persze a közönség tapsolt..de miért?! Svédországból hozott magával egy jazz quartet, akik aranyosak voltak, jópofák, na de ez színvonal? Akármelyik jazz clubban lehet találni ilyen színtű jazz zenészeket, ráadásul elég gyenge szalonjazzt játszottak. Szóval a mai este nem volt méltó a 25éves Tavaszi Fesztiválhoz!!

424 ... 2005-03-21 21:26:09
Orfeo: Hagyomány és modernitás Magyar operaszínpadon ritkán látható magas színvonalú előadáson Káel Csaba vitte színre, és Vashegyi György szólaltatta meg Claudio Monteverdi remekművét, az Orfeo-t. A Művészetek Palotájának Fesztivál Színháza méltó módon kezdte meg működését. Operabarátok: van remény! Március 16-án a Művészetek Palotájának Fesztivál Színháza Claudio Monteverdi első operájával, az Orfeo-val nyitotta meg a nagyközönség előtt kapuit. Munkatársunk 18-án tekintette meg az előadást. Orfeusz, az isteni dalnok felesége, Euridiké halála után leszáll az alvilágba, hogy visszaénekelje őt az alvilági hatalmaktól. A holtak birodalmában nemcsak Kerberoszt, hanem Hádészt és Perszephonét is megindítja a hős kitartása és éneke, s megengedik, hogy Euridiké visszatérjen a földre – amennyiben Orfeusz kiállja a próbát. Ez első hallásra nem nagy feladat, a nőnek mindvégig a dalnok mögött kell haladnia, és az nem nézhet vissza rá, amíg a felvilágra nem érnek. Orfeusz mégis elvérzett a vizsgán: türelmetlenül hátratekintett, s ezzel végleg elveszítette feleségét. Hatvan operát ismerünk, amely ezt a mítoszt dolgozza föl, Claudio Monteverdi operája mégis különleges helyet foglal el az operairodalomban, mint az egyik legkorábbi darab. Régente úgy tudták a zenetörténészek, hogy ez volt az első opera. Mindenképpen egy kiindulópont, akár csak – reméljük – e zenés színház megnyitása is. Káel Csaba Monteverdi operájának egy új értelmezését kívánja megmutatni. A műsorfüzet szerint: „Rendezésében Orfeo és Euridice lelke itt bolyong közöttünk és keresi az alkalmat, hogy újjászülethessen ifjú szerelmesek testében, mert a lélek csak a testben reinkarnálódva élheti át újra a szerelem csodáját. Történetében egy fiatal pár elszökik esküvőjén, hogy kicsit együtt lehessen. A pásztorok, nimfák szellemei körbeveszik őket, és a Zene múzsájának segítségével elkezdik felidézni Orfeo és Euridice történetét. Ifjú párunk eleinte nem érzékeli a szellemeket, de a zene hatalmával fokozatosan beléjük költözik Orfeo és Euridice lelke. A testet táncosok mozgatják, a lelket az énekesek.” A fiatal párt Kun Attila Londonból hazaérkezett fiatal koreográfus tanította be. Konzervatív színházjáróként és operarajongóként nehezen viselem az átértelmezéseket. Azt, amidőn a rendező szerzőtársként jelenik meg és a darab zenéjével, szövegével „műalkot”. Elég, ha a közelmúltban bemutatott katasztrofális Lohengrinre gondolunk, vagy hogy a Vígszínházban nemrég Shakespeare vígjátékába John Lenon szállította a mondanivalót. Káel Csaba értelmezése – bár mindvégig erőteljesen jelen volt – nem nagyon nyomta agyon a darabot. Mit is üzenhet Orfeusz sorsa egy friss házaspárnak? Talán csak azt: érdemes kitartani, különösen, mert a bukás lehetősége benne van az életben. Ezt a második részben jobban is sikerült érzékeltetni. F. Kovács Attila díszlete jó játéklehetőséget teremtett a játszó személyek számára. Andréa T. Haamer jelmezei igyekeztek „hidat verni” a barokk opera és a modernitás közé. Az operát korhű hangszereken - stílszerűen - az Orfeo zenekar adja elő Vashegyi György vezényletével. Vashegyi zenei életünkben egyértelműen a jövő és a minőség embere. Az általa létrehozott produkciók nem intézményekről, hanem a művészetről szólnak. Az Orfeo ezen előadása fényesen igazolta ezt. Sem a színpadon, sem előtte az árokban nem találunk senkit – ellentétben nem egy dalszínházunkkal -, akivel kapcsolatban feltehetnénk a kérdést: honnan került ide az illető, vagy kinek a kije, hogy ő énekel itt más helyett… Ehelyett egy magabiztos előadással találkozunk, pazar énekhangokkal és a lehető legautentikusabb hangzással. Orfeo szerepét Timothy Bench, a Magyarországon élő amerikai tenor alakítja. Hangja - mint mindig – érzékeny és magabiztos. Egyszerűen és könnyeden, pózok nélkül szólaltatja meg a dalnok végletes érzelmeit, gyászát, örömét. Euridice Érsek Dóra, a Zeneakademia hallgatója, méltó társa Bench-nek, vagy a La Musica szerepében először operát éneklő, kitűnő Zádori Máriának. A Messagera szerepét alakító Németh Judit igazi világsztár, akinek nevét jól ismerik Bayreuth-ban és a Scálában is. A végére még egy megjegyzés. Manapság színházba és ez sajnos az operára is egyre inkább igaz, „csak úgy” elmegy az ember. Nem jelent ünnepnapot, talán zakót sem húz. Ide azonban felöltöznek az emberek. Hogy ez a háznak szól, vagy az előadásnak, nem tudom. De, aki megnézi az előadást, tudja, hogy van remény! (gondola.hu)

423 Búbánat 2005-03-21 10:05:13 [Válasz erre: 422 Orfeusz 2005-03-21 09:53:25]
Nekem azt mondták, ha érdekel, hívjam fel a központi telefonszámukon a marketing ügyekért felelős menedzsmentet, talán ők több információval rendelkeznek. De még nem hívtam őket; az információs pult mögött ülők tényleg csak a vállukat vonogatják, ha a második félév programjairól érdeklődöm náluk.

422 Orfeusz 2005-03-21 09:53:25 [Válasz erre: 420 Búbánat 2005-03-19 14:05:52]
Megkérdeztem, mikor lehet ezekre jegyeket kapni..és a válasz: \"honnan tudjuk, csak most nyitottunk\" no comment

421 (:-((( 2005-03-21 09:43:55 [Válasz erre: 420 Búbánat 2005-03-19 14:05:52]
(.-(((

420 Búbánat 2005-03-19 14:05:52
A már korábban előre jelzett produkciókról itt vannak a részletek is. Augusztus 19-én, Rost Andrea operett-estjén a Magyar Állami Operaház Zenekarát Marcello Viotti vezényelte volna, aki sajnos már nincs közöttünk. Helyébe Pál Tamás lép. A műsorfüzetben olvasom, hogy „…Rost Andrea ezen a hangversenyen kirándul a primadonnák világába, bizonyítva, hogy közöttük is az első hölgyek egyike. Előadásában a legnépszerűbb operettek talán legszebb melódiái hangzanak el (tbk. Lehár, Kálmán, Ábrahám)” Én teszem hozzá, hogy ez nem az első kirándulása a műfajban, hiszen énekelt már vagy tíz éve Bad Ischlben Domingóval, Carreras-szal Eva May-jal egy szabadtéri operett gálán, és itthon, 1996-ban a Népstadionban is fellépett az emlékezetes „Szuperkoncerten” egyebek között Lehárt is énekelve. Szeptember 10. 19.30 óra: Donizetti: Roberto Devereux Koncertszerű előadás – a Pozsonyi Fesztivál és a Művészetek Palotája közös produkciója: Elizabetta – Edita Gruberová Roberto Devereux – Michal Lehotsky (Szlovákia) Nottingham – Albert Schagidullin (Oroszország) Sara – Ulbrich Andrea Km.: a Szlovák Filharmonikus Zenekar (Pozsony) és a Nemzeti Énekkar (karigazgató: Antal Mátyás) Vezényel: Friedrich Haider Október 8-án 19.30 óra: Richard Strauss: Elektra Részben szcenírozott előadás rendezője Káel Csaba Elektra – Marton Éva Krüszothemisz – Bazsinka Zsuzsa Klütaimnesztra – Wiedemann Bernadett Aigiszthosz – Gulyás Dénes Oresztész – Fried Péter Km.: Danubia Szimfonikus Zenekar Vezényel: Soltész István Ezekről és sok minden egyébről, könnyen áttekinthetően, jól tematizáltan, az első félév programjairól teljes körűen, a második félév műsorairól pedig sok előzetest, 160 oldalon számtalan információt tartalmaz a most megjelent - a Palotában 890 Ft-ért megvásárolható - képes Műsorkalauz. 2005/1. A Nemzeti Hangverseny, a Fesztivál Színház produkciói éppúgy megtalálhatóak benne, mint a Ludwig Múzeum kiállításai, bemutatói, egyebek a részletes programismertetőkkel, a művek, alkotások tartalmi leírásával, a zeneszerzőkről, a közreműködő művészekről való tudnivalókkal, amelyeket sok-sok fénykép, művészi portré egészít ki. A földszinti információs pultnál 1.800 Ft körüli áron megvásárolható egy Képesalbum rengeteg színes fotóval a Művészetek Palotájáról, amit teljessé tesznek a Palotáról - a megvalósult beruházásról is - közzétett műszaki, gazdasági kulturális adatok, meg egyéb marketinges és a szervezetet bemutató paraméterek. (Aki eléggé ügyes, még ingyen is hozzájuthat ezekhez a kiadványokhoz.)

419 frushena 2005-03-18 17:15:35 [Válasz erre: 418 jólértesült forrás :) 2005-03-18 11:06:20]
Aki esetleg megy annak jó szórakozást a holnap délelőttihez! Arra nem tudok menni, hisz munkanap is van és sajnos amúgy sem érek rá. Az esti Traviata ami biztos. Különben nem értem!!!!! Két előadás erejéig feltámasztani egy rég hanyagolt művet. Igazán lehetne az ilyen művekből rendszerességgel előadás. Nem hinném, hogy összeegyeztetetlen. Hiába .... Pancser vagyok! :\'(

418 jólértesült forrás :) 2005-03-18 11:06:20
A Monteverdi: Orfeobol lesz egy + előadás most szombaton (19-n), de. 11 órakor! Semmilyen műsorban nem szerepel, (sőt, még a MuPa honlapján sem) mert utólag lett meghirdetve, de a jegypénztárban tudnak róla! (Az ok: a két előadást teljesen kiárulták, illetőleg a rengeteg repivendég miatt (akiknek aztán a fele nem jött el), nem jutott jegy a tényleg érdeklődőknek.) Gyertek, ha tudtok, mert minden bizonnyal ez az utolsó előadás!

417 frushena 2005-03-18 00:05:55 [Válasz erre: 416 Búbánat 2005-03-18 00:02:02]
Szerintem véleményed biztos lesz. És nyugodtan írd meg, ha nekem nem fog tetszeni! :)) Jól kipuffogom majd magam és ennyi ... :)))

416 Búbánat 2005-03-18 00:02:02 [Válasz erre: 414 frushena 2005-03-17 23:57:34]
Hát valamit majd összehozok...

415 Búbánat 2005-03-18 00:00:01 [Válasz erre: 412 frushena 2005-03-17 23:53:22]
Már válaszoltam is rá.

414 frushena 2005-03-17 23:57:34 [Válasz erre: 413 Búbánat 2005-03-17 23:53:57]
Elvárás??? Ugyan! Elég lesz a véleményed! ;)

413 Búbánat 2005-03-17 23:53:57 [Válasz erre: 411 frushena 2005-03-17 23:50:44]
Így igaz. Élőben persze, mert lemezről azért hallgattam barokk operát, ezt-azt. És köszönöm, igyekszem felnőni az \"elvárásaidhoz\".

412 frushena 2005-03-17 23:53:22 [Válasz erre: 410 Búbánat 2005-03-17 23:43:20]
Írtam mail-t!

411 frushena 2005-03-17 23:50:44 [Válasz erre: 410 Búbánat 2005-03-17 23:43:20]
Nem mondod komolyan Búbánat????? Megleptél!!! Én csak jó szórakozást tudok kívánni Neked!

410 Búbánat 2005-03-17 23:43:20 [Válasz erre: 409 frushena 2005-03-17 23:36:23]
Mindenesetre ez lesz életem első barokk operája! Nem is tudom, féljek-e tőle vagy inkább vígadjak?

409 frushena 2005-03-17 23:36:23 [Válasz erre: 408 Búbánat 2005-03-17 23:34:09]
Nem tudom miért éreztem így?! :O) Jó alaposan figyelj ... és okkkkveten kövesd a szálakat. Jobbhíjján lehet megnézem DVD-n \"Veletek\"! A Poppea, ahogy Sphynx is említette, szinte tömény recetatívó. Viszont az is tud szép lenni. :)

408 Búbánat 2005-03-17 23:34:09 [Válasz erre: 407 frushena 2005-03-17 23:31:41]
Tudtam, hogy reflektálni fogsz, ezért is \"gonoszkodtam\". Hogy kedvedre tegyek: nincs kizárva, hogy végig koncentráltan figyelni fogok...

407 frushena 2005-03-17 23:31:41 [Válasz erre: 406 Búbánat 2005-03-17 23:19:43]
Olyan gonosz vagy! \"Megpróbálom szünetig kibírni...\" , \"ami megmaradt utána belőle...\" :) Mondjuk az én véleményemet ismeritek róla, nem írom le. \"Ki lehet bírni.\" Figyeld majd csak a nyitányt ... ;) Sokan biztos azért mennek el rá mert ilyen szépen meg lett reklámozva. Első opera ---- Első operaelőadás ... Nekem meg nem hagyta legalább egy db. jegyet! :\'(

406 Búbánat 2005-03-17 23:19:43 [Válasz erre: 403 frushena 2005-03-17 19:11:39]
Én ott leszek, kaptam egy tisztelet jegyet. Megpróbálom szünetig kibírni... Majd beszámolok róla - ami megmaradt utána belőle...

405 orlandofurioso 2005-03-17 22:54:33 [Válasz erre: 404 geyersbach 2005-03-17 22:15:48]
A gratuláció nekem szól? Bár nem versengésről volt szó az elsőbbségért, hanem hogy amit Búbánat helyénvalóan Istvánnak olvasott, azt a díjátadáskor Andrásnak mondták. Ez azért gáz, ezt te is beláthatod.

404 geyersbach 2005-03-17 22:15:48 [Válasz erre: 403 frushena 2005-03-17 19:11:39]
Gratuláluk, megelőzted Búbánatot! Különben üthet, esztelen jó volt!

403 frushena 2005-03-17 19:11:39
[url]http://www.theatre.org.hu/page.php?inc=17&id=1594; Monteverdi első operája a Művészetek Palotájának első operája[/url] Fesztivál Színház! A guta üt meg, hogy nem leszek ott! :((

402 orlandofurioso 2005-03-16 12:40:47 [Válasz erre: 396 kalahari 2005-03-16 00:31:03]
Te olvastad, én meg a saját fülemmel hallottam, amikor ezt fölolvasták a díjátadáskor.

401 Búbánat 2005-03-16 10:29:49
Megnyitott a Művészetek Palotája A díszvendég José Carreras csak az akusztikai próbán énekelt Népszabadság • Munkatársunktól • 2005. március 16. A Művészetek Palotájának létrehozása mesébe, hétfői megnyitójának prózai része kabaréba illő volt. Páratlan ugyanis, hogy két egymást követő kormány teljes egyetértésben létrehozzon egy új intézményt. A méltó zenei megnyitó mellett azonban kulcskeresés, szalagvágás nevettette a közönséget és a tévénézőket. Az est egyik nagy talánya: miért nem lépett fel a gálán a díszvendég, José Carreras operaénekes? Elképesztő, mennyi embernek van immár kulcsa a Művészetek Palotájához. Pedig azt hittem, elég, ha a portásoknak jut belőlük. Ezzel szemben a hétfő esti megnyitón Kiss Imre vezérigazgató mellett Gyurcsány Ferenc miniszterelnöknek, Demszky Gábor főpolgármesternek, Bozóki András kulturális miniszternek, Gegesy Ferencnek, Ferencváros polgármesterének, valamint José Carrerasnak adományoztak egy-egy díszes példányt. Ki adta kinek, és ki nem kapott kulcsot, azt még a műsorvezető Vitray Tamás sem tudta követni, bár ő igazán igyekezett kivágni magát az ostoba helyzetekből. Arra egyáltalán nem vállalkoznék, hogy felsoroljam, kinek jutott a miszlikbe vágott avatószalagból (talán az előző kormány miniszterének, a projektet elindító Rockenbauer Zoltánnak és az azóta felsorakozó kultuszminisztereknek, valamint Kiss Imrének.) A jó kis magyar vircsaftot csak a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és Énekkar, valamint a Rádió Gyermekkórusa, Kiss B. Attila énekes és Ránki Dezső zongoraművész mentette meg. Persze a megnyitó délutánja sem volt unalmas. Fotósok, újságírók, tévések, a palota tulajdonosai és lakóinak egy része ült a Nemzeti Hangversenyteremben az úgynevezett házbeéneklésen. Vagy harmincan hallgattuk José Carrerast. Értelme kevés, de mi örültünk, legalább két dalt nekünk énekelt. Hogy mit, azt senki sem tudta. Később a zongorakísérője írta jegyzetfüzetembe a dalcímeket: L\'oreneta Morerától és Vurria Rendine-től. Az interjúkészítés úgy Carrerasnak, mint az újságíróknak meglehetősen különösre sikerült. Ő a színpadon álldogált, lenézett a cipőorrára, mi meg a lábánál hevertünk a nézőtér első sorában. - Úgy érzem magam, mint egy sommelier - mondta a frakkjában feszengve. Lapunk kérdésére: hasonlítaná-e a Művészetek Palotáját bármelyik koncertteremhez a világban, arról kezdett mesélni, mennyire lenyűgözi ez az épület. - Kívülről is nagyon tetszik, és most, hogy énekeltem benne pár ütemet, kijelenthetem, a ház akusztikája egyenesen remek. Sőt ez még jobb lesz, ha tele a nézőtér. Úgy vélem, Demján úr - a szakemberekkel egyetemben - fantasztikus munkát végzett. Már énekeltem jó pár olyan épületben, ahol az akusztikáért Russell Johnson úr és cége felelt. Ezt az épületet - ami most hirtelen eszembe jut - az Egyesült Királyságban lévő birminghami Symphony Hallhoz tudnám hasonlítani. Másik kérdésünkre, a gálán miért nem vállalt fellépést, az mondta: - Szívesen énekeltem volna este is, de erre kértek fel. Ez persze nem jelenti azt, hogy legközelebb ne szerepelhetnék itt. Az újságírók azt kérdezték egymástól, ki tudja, miért nem énekel este Carreras. A válasz mindig úgy hangzott, a zenei program összeállítója, a Nemzeti Filharmonikusok főzeneigazgatója, Kocsis Zoltán nem akarta. A Filharmonikusok ügyvezető igazgatója, Kovács Géza lapunknak azt mondta erre: Demján Sándor, a TriGránit Rt. elnöke meghívta a nyitóünnepségre José Carrerast, de csak az esemény előtt egy héttel kapott választ arra, hogy az operaénekes részt vesz az ünnepségen. Mikor felvetődött a kérdés, mi lenne, ha énekelne is, a nyitóünnepség szervezői, Demján és Kocsis megállapodtak abban, túl hosszú a műsor a protokollprogrammal együtt, és nem illenének a könnyed olasz dalok a programba. (A zenei részre már egy éve megbízást kaptak.) És az is valószínűtlennek tűnt, hogy Carreras elénekelte volna a Psalmus Hungaricus tenorszólóját. Így Carreras végigfeszengte a megnyitó protokolláris részét, kezet fogott vagy húsz emberrel, akiknek nagy részéről - valószínűleg - fogalma sem volt, kicsoda. A beszédeket feltehetően nem értette, mivel nem fordított neki senki. Így nem tudhatta meg, hogy Demján Sándor arról beszélt: modern városközpontot akarnak itt létrehozni, kulturális és idegenforgalmit. Az az üzlet, amit ismételni lehet, és most óriási az érdeklődés az épület iránt. Gyurcsány Ferenc miniszterelnöknek sem értette szavát, aki arról szól: - Nem volt fontos, melyik kormány kezdte el az építkezést, az a fontos, hogy együtt fejezzük be. A megnyitón a legnagyobb tapsot Ránki Dezső zongoraművész kapta, aki Liszt A-dúr zongoraversenyének szólistája, valamint Rockenbauer Zoltán, az a miniszter, aki az egész Művészetek Palotája-ügyet elindította. Rockenbauer egyébként ott volt a Ludwig Múzeum kora esti megnyitóján is, ahol Bozóki András miniszter avatta az új kiállítótermet. És megnézte a komplexum Duna felőli szárnyában három emeleten található múzeumot. Konferencia kulturális vezetőknek Nemzetközi konferenciát szerveztek kulturális intézmények vezetőinek vasárnap és hétfőn a Művészetek Palotájában. Mint a főszervező Kovács Géza, a Nemzeti Filharmonikus Zenekar, Énekkar és Kottatár vezetője elmondta: megközelítőleg hetven meghívott vett részt a találkozón. A legfontosabb kérdés a finanszírozásról szólt. Megállapították: Németországban drámaian csökken, Franciaországban stagnál és Nagy-Britanniában nő a kultúra állami támogatása. A magyarországi leginkább a közpénzre épül, a szponzorok száma egyre csökken, a jegyár viszont töredéke a nyugati áraknak. A rendszerváltozás előtt - az ország nyitottságát demonstrálva - rengeteg külföldi művészt hívtak meg hazánkba. A kilencvenes évek óta azonban kevés az állami pénz a klasszikus zenére. Most szerencsére jelentős pénz jut a Művészetek Palotájának programjaira is. A meghívottakat egyébként lenyűgözte az új épület, mint mondták, csak lélektanilag van messze a városközponttól. Elismerően beszéltek arról, hogy Magyarországnak volt bátorsága és ereje ahhoz, hogy ekkora beruházásba fogjon. Az akusztikát mindenhol kiválónak tartották, kivéve az erkélyek alatt. A találkozón a Cseh és a Szlovák Filharmonikusok, valamint a magyar Nemzeti Filharmonikusok megállapodtak abban, 2006-2007-ben koncertjeikkel szomszédolnak majd. Ez később Bécsre, Zágrábra és Ljubljanára is kiterjed. (Sz. K.)

400 mélymagyar 2005-03-16 06:54:13 [Válasz erre: 390 :-) 2005-03-15 21:19:45]
Viszont a márc 14-i hivatalos megnyitón a kórus énekelte, Kocsis szép vezényletével.

399 sphynx 2005-03-16 01:21:53
Szent Testén.

398 sphynx 2005-03-16 01:15:10
Ámen. Újabb szégyenfolt Drága ezer sebből vérző Édes Drága Hazánk Drága Testén.

397 ficselvtárs 2005-03-16 01:01:30
Kedve György Úr ,és mindnyájan! Én ott álltam a színpadon és szégyeltem magam,hogy a nemzeti imádságunkat ilyen ízléstelen módon csúfítják el.Ezt valaki szándékosan gondolta így,ezzel akart újat mondani?Ott volt egy szimfonikus zenekar és egy kórus,tehát lehetőség lett volna az eredeti Erkel által is megálmodott művet együtt elénekelni.Szerintem még egy sporteseményen is felháborító az ehhez hasonló amerikanizált stílus.Nekünk nem kell majmolnunk a világot!Mi egy olyan nemzet vagyunk akik a himnuszunkban Istenhez fohászkodunk,és ezt nem lehet bármilyen módon megtennünk.Szégyelje magát aki ezt hagyta!

396 kalahari 2005-03-16 00:31:03 [Válasz erre: 395 orlandofurioso 2005-03-16 00:06:47]
Matuz István, nem? Én így olvastam.

395 orlandofurioso 2005-03-16 00:06:47
Kedves alattam szólók, egy másik topikban nehezményeztem ezt. És mit szóltok Matúz András (sic!) kitüntetéséhez?

394 Mary Shelley 2005-03-15 23:23:54 [Válasz erre: 390 :-) 2005-03-15 21:19:45]
Teljesen egyetértek kedves György úr! Ráadásul a kislány amerikai stílusban próbálkozott (a\'la Király Linda) a \"mi\" magyar himnuszunkkal! Ha jól láttam a felvételen, elég sokan értetlenül álltak a dolog előtt. Én is.

390 :-) 2005-03-15 21:19:45 [Válasz erre: 392 Genius loci 2005-03-15 20:17:51]
Kis nyelvzsenim :-)

393 sphynx 2005-03-15 20:33:12 [Válasz erre: 391 György úr 2005-03-15 20:10:08]
Melyik locinak vagy te a géniusza (mondom ezt tudván, hogy a locus az alanyeset)?

392 Genius loci 2005-03-15 20:17:51 [Válasz erre: 389 mélymagyar 2005-03-15 19:52:08]
És még pimasz is vagy.

391 György úr 2005-03-15 20:10:08
Most kezdődött az ünnepség a Nemzeti Hangversenyteremben. Egy ifjú hölgy egy zeneművet énekelt elő, amely valamennyire hasonlított a mi nemzeti imádságunkhoz. Mindent elkövetett, ami miatt egy énektanár örökre eltiltaná a szerepléstől. Hogy a manóba\' történhetett, hogy ezzel az énektudással valaki a nemzeti ünnepen a Himnuszt intonálja??? Grrrrr

389 mélymagyar 2005-03-15 19:52:08 [Válasz erre: 386 György úr 2005-03-15 12:28:04]
Helyes.

388 Genius loci 2005-03-15 15:19:33 [Válasz erre: 386 György úr 2005-03-15 12:28:04]
Hát, ha megnézed nickjét, ezen nem csodálkozol...nem, hogy bosszankodsz.

387 kalahari 2005-03-15 12:29:07
Talán kimerítette a La Wally-premier. [url]http://www.forumopera.com/concerts/wally_berne.htm;La Wally, Bern[/url]

386 György úr 2005-03-15 12:28:04 [Válasz erre: 385 mélymagyar 2005-03-15 11:36:51]
\"a fogadáson elég gyenge, magyar sajtokat adtak\" Bocsi, de a vessző a \"gyenge\" után egy kicsit felbosszantott.

385 mélymagyar 2005-03-15 11:36:51 [Válasz erre: 384 karnagy 2005-03-15 10:48:30]
Ránki képes volt eltekinteni a politikusok és bankárok Vitrayval nehezített idiotizmusától. Fantasztikusan játszott, visszaadta az életbe és a zenébe vetett hitet. Kocsis is vele érezte a legjobban magát, mert ezt leszámítva gyenge teljesítményt mutatott. Egyébként a fogadáson elég gyenge, magyar sajtokat adtak. A bor pitiáner volt.

384 karnagy 2005-03-15 10:48:30
Kíváncsian vártam a Psalmust - nagyon nagy csalódás volt. Kiss B. Atilla rég énekelt ennyire rossz diszpozícióban. Néztem a szemét, olyan bizonytalan volt, hogy az döbbenet. Minden létező technikai hiba fellelhető volt produkciójában: a sötétítéstől az alul intonáláson keresztül az indokolatlanul falzettba helyezett magas hangig... Nagyon sajnálom, hogy ez így sikerült. Az est legszebb produkciója szerintem a Liszt-verseny volt.

383 Búbánat 2005-03-15 09:40:02 [Válasz erre: 382 mélymagyar 2005-03-15 09:31:30]
Magam is meglepődtem, hogy hová tűnt a szép erőteljes hangja. Vagy inkább arról van szó, hogy oratóriumok tenor szólamának megszólaltatása nem az erősségei közé tartozik? Az is szokatlan volt, hogy mennyire csorgott a verejték az arcán éneklése közben. Esetleg a lámpák erős fénye zavarhatta?

382 mélymagyar 2005-03-15 09:31:30 [Válasz erre: 380 virius 2005-03-14 22:52:31]
Hallatszott, de pocsékul énekelt. Fent hamis.

381 kalahari 2005-03-14 23:03:19 [Válasz erre: 380 virius 2005-03-14 22:52:31]
Most miért mondod? Az \"Add ide a többi kulcsot\" már a beszédek közben-után Bartókot idézte... :-)) A viccet félretéve: tényleg szörnyű volt a szervezés. A hang-problémát főleg az elején érzékeltem, de nem csak a szólistánál, a kórusnál is. Azt hittem, a tévém rossz, így átmentem a másikhoz, de nem javult sokat. A végére vagy hozzászoktam, vagy kevésbé volt rossz a hang. Ez a zártkörű dolog nagyon érdekes különben. Átadjuk a palotát a közönségnek, nagy felhajtás, stb., de a közönség nincs sehol, mert csak repisek töltik(?) meg a termet, látványosan unatkozva egyébként. Erről ennyit.

380 virius 2005-03-14 22:52:31
A televízión láttam a megnyitó koncertet, mármint a hivatalos megnyitót. Hát mit mondjak... sikerült kiröhögtetnünk magunkat ország-világ előtt ilyen protokollal (\"Add ide a többi kulcsot\", \"Komámasszony, hol az olló\"). Baxter most legalább dicsérte Viktort, amiért elkezdte az épület építtetését, beszéde önmagához képest most szerencsére visszafogott volt. Ami pedig a zenét illeti: nagy élmény volt együtt látni Kocsist és Ránkit, bár véleményem szerint Kocsis jobb volt annak idején zongoraművésznek, mint karmesternek. Azonban a korai Bartók-zongoraművek meghangszerelése bravúros. Az utolsó Scherzo-mű pedig pláne,némi Richard Straussos beütéssel. A Psalmust mintha kissé felgyorsította volna Kocsis, az átvezető közjáték az \"Én pedig Uram\" és a \"Te azért lelkem\" részek között elviselhetetlenül gyors volt. Nem tudom, hogy a tévé hangmérnöke keverte-e le Kiss B.Atilla hangját, de számomra a képernyő előtt ülve ez a \"Zsoltáros\" indiszponáltnak tűnt, néhol disztonált, az \"Én pedig Uram\" résznél tempóilag pedig köszönő viszonyban sem volt a kórussal és a karmesterrel. A koncert zártkörű volt, de ha valaki mégis élőben hallhatta, kérem jelezze, hogy tényleg ilyen hallhatatlan volt-e Kiss B.Atilla?!





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.