Bejelentkezés Regisztráció

Miklósa Erika


940 parampampoli 2015-12-29 22:50:16 [Válasz erre: 939 Búbánat 2015-12-29 22:28:34]
"Miért? Miért....??...... Azért! " (Schwajda György: A szent család)

939 Búbánat 2015-12-29 22:28:34 [Válasz erre: 937 parampampoli 2015-12-29 14:34:16]
Miért kell "gonoszkodni"?

938 Búbánat 2015-12-29 22:24:25 [Válasz erre: 935 parampampoli 2015-12-28 21:37:38]
Legtöbbünk így kezdte: nevesincs senkiként. Aztán később kiből mi lett, meglátszik/meglátni.

937 parampampoli 2015-12-29 14:34:16 [Válasz erre: 936 Búbánat 2015-12-29 11:55:02]
Már ott van. Ahogy az olasz mondja: alla frutta. Gonoszabbúl: alla cassa. -:))))

936 Búbánat 2015-12-29 11:55:02 [Válasz erre: 934 parampampoli 2015-12-28 21:36:28]
Várjuk ki a végét...

935 parampampoli 2015-12-28 21:37:38 [Válasz erre: 932 Búbánat 2015-11-18 23:51:56]
Kovács János kivételével: no name party.

934 parampampoli 2015-12-28 21:36:28 [Válasz erre: 930 Búbánat 2015-11-18 20:22:41]
Elővételben megvette valaki, hogy utána osztogathassa. Gondolom, de biztos nagyon gonosz vagyok.

933 Búbánat 2015-12-28 09:59:11
[url] http://ujsagbolt.hu/index.php?route=product/product&product_id=252; Miklósa Erika –címlapfotó – RTV Részletes [/url] A „címlap sztori” (interjú) a műsorújságból elolvasható. Olvasom máshol: Január elsején hagyományteremtő jelleggel rendezik meg a Virtuózok újévi koncertjét a Zeneakadémián – az eseményt a Duna élőben közvetíti. A közmédia és a szervezők célja az, hogy a bécsi „Das Neujahrskonzert” eseményhez hasonlóan az újév első napján Budapestnek is legyen egy nívós komolyzenei koncertje a hazai hangversenyélet egyik legjelentősebb helyszínén. A koncerten az ifjú virtuózok közül fellép Gyöngyösi Ivett, Szauer Bianka, Demeniv Mihály, Lugosi Dániel Ali, de színpadra lép Miklósa Erika és Molnár Levente is. A karmester a nemrég Prima Primissima díjban részesülő Kovács János lesz, aki a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarát fogja irányítani.

932 Búbánat 2015-11-18 23:51:56 [Válasz erre: 931 Robesz 2015-11-18 22:18:44]
Közben elgondolkoztam azon, hogy talán nem is lenne nagy veszteség, ha most kihagyom a vele való találkozást, hiszen már sok hasonló gáláján ott voltam – a Müpá-ban is –, akkor fiatalabb volt, a hangja még a zeniten; minek okozzak magamnak esetleg csalódást?; amikor az Operettben A bajadért láttam vele, nem voltam elragadtatva attól a Dolhai Attilától, aki partnere volt a darabban és akit most vendégként meghívott erre az ünnepi gálájára. Miklósát mindig szívesebben hallgattam meg teljes operában - a gáláira azért jártam, mert neves művészvendégeket kért fel, akikre kíváncsi voltam. Ez a helyzet most is, ami csábít mégis a koncertre: az előzetesben olvasom, hogy a január 21-i gálaesten a zenekart Kovács János vezényli! És a fellépő énekes-partnerek között lesz még Daniela Pini (mezzoszoprán), Leonardo Ferrando (tenor), valamint Horváth István is. Olyan bel canto programnak ígérkezik, ami vonzana – de, sajnos, részletes programot egyelőre nem tünteti fel az Opera honlapja. Tehát, egyelőre „zsákbamacska”… és ez az, ami most kissé visszavesz a korábbi lelkesedésemből. Köszönöm szíves felajánlásodat – maradjunk annyiban, hogy egyelőre várakozó álláspontra helyezkedem. Ha mégis élnék a felkínált lehetőséggel, akkor privátban megkereslek e hónap végéig. Megfontoltabb, töprengőbb kezdek lenni?

931 Robesz 2015-11-18 22:18:44 [Válasz erre: 930 Búbánat 2015-11-18 20:22:41]
én szívesen kölcsönadom a bérletem erre az elôadásra, én nem vagyok rá kíváncsi ... :)

930 Búbánat 2015-11-18 20:22:41
Szerettem volna jegyet venni a Miklósa 25 gálára az Erkel Színházba - nem kaptam. Mint megtudtam, már régen az összes jegy elővételben elkelt...

929 parampampoli 2015-08-08 11:07:54 [Válasz erre: 927 telramund 2015-08-08 08:44:54]
Ezzel természetesen egyetértek. A szó jelentését illetően azonban nincs változás.

928 Búbánat 2015-08-08 09:17:08 [Válasz erre: 927 telramund 2015-08-08 08:44:54]
Ez a lényeg: "tiszteletre méltó"

927 telramund 2015-08-08 08:44:54
Az ,hogy kitekinthető anyának vagy édesanyának ez csak a világrájövetlet illetően érdekes.Mert az anya az ,aki ott ül a gyereknél, ha beteg,ha oktatja, ha figyeli,ha óvja,ha életének jó részét nevelésére szánja.És van olyan édesanya,aki eldobja a gyerekét,elhagyja a családját.Hát az olyan édes? Szerintem a gyerek szülei azok,akik felnevelik ,, gondozzák független attól,hogy ki szülte meg. És hányan jártak jobban ,hogy örökbefogadták,mint szülőanyja kebelén hagyták volna Őket! Számomra nagy dolog az örökbefogadás,mert genetikailag ismeretlen gyermeket fogadnak örökbe előre kiszámíthatatlan következményekkel.És az anya akkor is ott van,nem úgy mint aki eldobta. Tiszteletre méltó!

926 smaragd 2015-08-08 08:31:15 [Válasz erre: 923 Búbánat 2015-08-07 20:06:32]
Miklósa Erika a vérszerinti anyát említi édesanyaként a cikkben. Önmagával kapcsolatban az anyaságról beszél. Kívánom mindnyájuknak, hogy őszinte családi boldogságban, szeretetben éljenek!

925 Búbánat 2015-08-07 23:28:19 [Válasz erre: 924 parampampoli 2015-08-07 20:35:57]
Pontosan.

924 parampampoli 2015-08-07 20:35:57 [Válasz erre: 923 Búbánat 2015-08-07 20:06:32]
ANYA lett, mert örökbe fogadott egy gyermeket. Az édesanya fogalma más.

923 Búbánat 2015-08-07 20:06:32
Szliy Nóra TV-interjúja Miklósa Erikával: [url] http://www.life.hu/sztarszerzok/szily-nora/20150701-szily-nora-interjuja-miklosa-erikaval-most-kell-abbahagyni-a-csucson.html; „Most kell abbahagyni, a csúcson” [/url] Szily Nóra www.life.hu, 2015.07.02. 07:10 Egészen másként csillog a szeme. Persze értem, hogy jókedvű, hisz épp a West Side Story Mariája próbájáról rohant hozzám, no meg nemrég jött haza Tajvanról az 500. Éj királynője megformálása után… Boldog házasságban él pár éve, de az igazi ok, ami átrajzolta a vonásait – hogy ÉDESANYA lett!

922 IVA 2015-07-23 03:39:49 [Válasz erre: 919 parampampoli 2015-07-22 21:01:06]
Igen, West Side Story - üzenem Vona Ildikónak, a honlap szerkesztőjének és felelős kiadójának.

921 parampampoli 2015-07-22 21:25:03 [Válasz erre: 920 tiberio 2015-07-22 21:16:31]
Ha olvasna, kedves tiberio... azt írtam, az opera más, és ott is vannak kivételes esetek. Gruberova 65 évesen is tökéletesen illúziókeltő Lucia és Elvira volt, például. Ma már azt hallom, hogy 40 éves lírai szopránt nem fogad el a közönség fiatal lány szerepben. És ezt érvnek is használják, ha valaki ellen akarják. Pl nem adják oda Kolonitsnak Gildát, vagy Violettát. Miklósa öregebb, ő mégis lehet Maria. Vagy Rost Butterfly, Nedda. (Ez utóbbiban nagyon jó is.)

920 tiberio 2015-07-22 21:16:31 [Válasz erre: 919 parampampoli 2015-07-22 21:01:06]
Uram Isten, az operában még ennél is elvetemültebb felállások vannak, ne kívánja, hogy felsoroljam az elmúlt 31 év során kiket láttam korukhoz képest kínos szerepben-jelmezben-szituációban!És akkor még nem számítottuk a nemzetközi palettát! 63 éves Pamina? Na ne szórakozzon! Osváth úgyis nézett ki - legalábbis a képek tanúósága szerint.

919 parampampoli 2015-07-22 21:01:06 [Válasz erre: 918 Búbánat 2015-07-22 15:35:22]
A musical nem opera. Tehát egy 45 éves nő Maria és egy 46 éves pocakosodó tenorista Tony szerepében a West Side Storyban nem lehet illúziókeltő. Inkább vicces. Az opera más, ott még 63 éves korban is lehetett valaki illúziókeltő Pamina. Persze a hölgyet Osváth Júliának hívták.

918 Búbánat 2015-07-22 15:35:22
[url] http://operafesztival.hu/sajtovisszhang/'a-mostani-produkciot-soha-nem-fogjuk-elfelejteni'; Miklósa Erika a Miskolci Operafesztiválon – interjú [/url] /Vona Ildikó/ -Elsősorban operaénekesként ismernek, de hallottam, hogy fogsz West side storyt énekelni. Már a Bajadér is egy kis kitérő volt az Operettszínházzal, vagy nem? Miklósa Erika: Azt nem mondanám, hogy kitérő, mert Kálmán Imre zeneileg nagyon igényes, nem könnyű énekelni az ő műveit. Ami számomra nagy kihívást jelentett: az, hogy nagyon komplex dolog. Táncolni kell benne, sok próza van, ráadásul minden prózai rész meg van koreografálva. Kemény munka volt, de meglett a gyümölcse, mert évek óta nagy sikerrel játsszuk. - És a West side story? Miklósa Erika: Az egy óriási, de izgalmas falat az Operaháznak. Novák Péter rendezi, és érdekesnek ígérkezik az előadás. Mi már most nagyon szeretjük. Mindenkit biztatok, hogy jöjjön el megnézni a produkciót, mert nem fogunk csalódást okozni.

917 Búbánat 2015-06-11 10:30:53
Miklósa Erika áriaestje a Zeneakadémia Nagytermében, 1995. december 18. - részletek A koncert hangfelvételét a Bartók Rádión hallgathatjuk meg ma 13.05 – 14.30 óra között. Közreműködik: Meláth Andrea – szoprán Gregor József – basszus Line Ildikó – hegedű Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara Vezényel: Kovács János 1. Verdi: A szicíliai vecsernye – a) Nyitány b) Elena bolerója, V. felv. 2. Donizetti: Szerelmi bájital - Adina és Dulcamara kettőse (km. Gregor), 3. Bellini: Rómeó és Júlia - Júlia áriája, I. felv. 4. Meyerbeer: Dinorah - Árnyéktánc, II.felv. 5. Verdi: Aida - Balettzene, II. felv. 6. Donizetti: a) Lammermoori Lucia - Lucia áriája, I. felv., (km. Meláth) b) Don Pasquale – Nyitány 7. Delibes: Lakmé - Csengettyűária, II.felv. 8. Massenet: Thais - Meditáció (km. Line) 9. Gounod: Rómeó és Júlia - Júlia áriája, I. felv. Ráadás: Trad.: Gyertyafény-keringő

916 Búbánat 2015-06-09 21:28:31
Születése napján, hadd legyen itt ez a link: [url] http://budapestvideo.hu/video/miklosa-erika; Miklósa Erika az Operaházról mesél [/url] Budapestvideo.hu

915 Búbánat 2015-05-17 14:34:16
A Bartók adó délutáni műsorában Miklósa Erika lesz a vendég a rádió stúdiójában: 16.00 – 18.30 Lemezelő - nem csak gyűjtőknek I. Gyűjtemények vonzásában - Vladimir Askenazi zongoraművész, karmester 2013-ban megjelent 50 lemezes albumáról (V/3. rész). II. II. Kincskereső - Miklósa Erika operaénekes legkedvesebb felvételei. A mikrofonnál: Madarász Zsolt. Szerkesztő: Bánkövi Gyula

914 Búbánat 2015-04-25 18:04:58
Most olvasom: "Hat dal, egy nő" a címe a Pannon Filharmonikusok színes zenei programjának, amelyhez Miklósa Erikát választotta partnerül. A szoprán énekesnő a koncert részeként Richard Strauss hat dalát adja elő, amelyet a szerző Clemens Bretano költeményeiből komponált. A zenekart vezényli: Vass András. Weber: Euryanthe – nyitány R. Strauss: Hat dal, op.68 (Clemens Brentano verseire) Sosztakovics: V. szimfónia Közreműködik: Miklósa Erika – szoprán Vezényel: Vass András Május 22. Művészetek Palotája, Budapest Május 23. Kodály Központ, Pécs, 18:00 óra

913 takatsa 2015-04-25 00:54:26 [Válasz erre: 912 SztHabakuk 2015-04-24 22:20:42]
Hát igen, meghajlok a nagyobb tudás előtt. A 32 az bizony 32, nem több, nem kevesebb. És az 5 perc is elég korrekt számításnak tűnik. Ez bizony nem sok, nyomába sem ér mondjuk egy Wagnernek. Persze futhatok még néhány kört, hogy légyszi számítsátok hozzá amíg fel- és lemászott a színpadra, vagy amíg hajlongott a közönség előtt, esetleg amíg sminkelt, vagy amíg a metróval a diákszállóból a MET-be bumlizott, de ezek már csak utóvédharcok, ez a játszma számomra meg nem nyerhető. Maximum azzal az 1.080.997 x 3 perccel vigasztalódhatok amely idő alatt bizonyos nézők meredten bámulták a jutúbon, ahogy M.E. torkából a hangok bizonyos nehezen definiálható rendszer szerint kitörtek (ezt egyesek éneklésnek nevezik). Hogy ez összességében hány napra jön ki, azt én nem tudom, ilyen késői órában a szorzás műveletével nem bíbelődnék, esetleg elszámolnék valamit, ami újabb vitára adna okot. Mindenesetre ez csak egy videó, és ahol egy van, ott van több is, talán azt is mondhatnánk, ha nem lenne éppen csodás tavasz, hogy ez csak a jéghegy csúcsa. És kérem, higgyék el nekem - bár bizonyítani nem tudom - hogy ez az 1 millió bámész nem egyedül én voltam. Ez a tény engem egy picit megnyugtat, reménykedem abban, hogy Önöket is. A magam részéről ezzel a vitát lezárom, szép napot, sok zenét, szép élményeket és további jó pocskondiázást kívánok mindenkinek, kinek-kinek igénye és vérmérséklete szerint.

912 SztHabakuk 2015-04-24 22:20:42
Nem szeretnék és abszolút fölöslegesnek tartom egy ilyen közhelyes és teljesen laikus írogatást, mint amiből 910-es írás is áll. Lényegi dolgokról kell beszélni: - hány CD-je jelent meg? (operairodalmat feldolgozó, nem Time To Say Goodbye …) - hány címszerepet énekelt? - hány tanítványa van/volt? - mire karakterek eléneklésére alkalmas a hangja? - lehet-e arról olvasni, hogy éppen milyen új szerepet tanul? Nem is beszélve arról a 60 helyett (!) 32 fellépésről 3 év alatt; azaz évente 10,6; ha figyelembe vesszük, hogy az ária a legnagyvonalúbb számítással is 5 perc, akkor 53 perc 1 évben. Más egy alkalommal van ennyit a színpadon… A lényeget – a teljesség igénye nélkül, még biztos sokra tudnék hivatkozni – a 885, 895, 906, 908-as hozzászólások összefoglalják. Nem hiszem, hogy Jászai Mari „elkeseredettségében” mondott volna ilyet (jó, hogy azt nem írták, hogy biztos részeg volt), egész egyszerűen a művészet lényege, hogy vagy megy csuklóból vagy nem …, és aminek izzadság szaga van (színházban erre azt mondják, hogy „állott finálé szag van a levegőben”) azt lehet dezodorálni, „ ... de ami a végén kijön az még mindig nagyon rossz!” /Besenyő Pista bácsi, világhírű szociológus/

911 smaragd 2015-04-24 18:09:58 [Válasz erre: 910 takatsa 2015-04-24 17:23:28]
Világosan fogalmaztam, nagyon tömören, és érezhetően nem csak a mai operaénekes karrierekre gondoltam. "nem egészen értem" írod, most én nem értem, hogy érted-e vagy sem, ill. mit nem értesz? A szembeállítás szót te keverted bele. Túl sok a "kell" ebben az írásban, nem szeretem ezt a "stílust". Sejtem mondandód lényegét, avval egyetértek. Én a magyar operaénekesek egyéni sorsáról, pályájáról írtam, nem konkrét fellépésekről. Volt már ma olyan fórumozó társunk, aki megértette és továbbvitte bejegyzésem lényegét.

910 takatsa 2015-04-24 17:23:28 [Válasz erre: 903 smaragd 2015-04-24 11:43:00]
Kedves Smaragd és Lolita, Én a mai világban nem egészen értem ezt a szembeállítást. Mi az, hogy "aki itt marad nekünk"? Ki az aki elmegy és ki az, aki itt marad? Miért kell menni, vagy miért kell maradni? Énekelni kell, szerepelni kell, itt is, ott is, lehetőleg sok helyen, mindenhol. Nyitott a világ, lehet itt is lenni és ott is, a két dolgot nem kell szembeállítani, mivel megférnek egymás mellett békésen. És ha valaki sikeres a nagyvilág színpadain, örülni kell neki, és örülni kell, ünnepként kell kezelni, ha itthon is énekel. Ahogyan tudtunk örülni annak, amikor Gregor Józsefet meghívták végre a MET-be (sajnos a nagy-nagy karrierjét, amit még befuthatott volna, a betegsége meghiúsította) és örülni tudtunk Polgár László minden itthoni fellépésének és örülni tudtunk, amikor Lukács Gyöngyi nemzetközi karrierje csúcsán itthon is rendszeresen fellépett, vagy ahogyan a Gardelli bemutatók elképzelhetetlenek voltak a fénykorában levő Tokody nélkül és ahogyan most is tudunk örülni Molnár Levente külföldi sikereinek. Nyitott a világ és egy tehetségnek mindenhol meg kell mutatnia magát. A zene tényleg mindenkié, ilyen szempontból is. Minden fiatalt ösztönözni kell a külföldi megmérettetésre és szereplésre, mert ez olyan hajtóerő, amely a fejlődését szolgálja és közvetve vagy közvetlenül emeli a magyar operajátszás színvonalát. A MÁO csak nyerhet azzal, ha sok tehetséges, nemzetközi karriert befutó magyar énekes van, akik időről-időre hazajönnek és ünneppé varázsolják hétköznapjainkat. Én nem azért vagyok hálás, ha valaki elmegy, vagy ha valaki itt marad, hanem azért, ha világszínvonalú, jó előadás részese lehetek.

909 takatsa 2015-04-24 16:45:40 [Válasz erre: 908 telramund 2015-04-24 15:31:54]
Jászai Mari nyilvánvalóan nagy tragika volt, még az is lehet, hogy nagy gondolkodó, bár az idézett mondata nem azt tükrözi. Ez egy szélsőséges vélemény, lehet, hogy elkeseredettségében mondott illetve gondolt ilyesmiket. Ha már valaki nem a krisztusi definíciókból akar kiindulni, akkor annak javasolnám Szophoklészt: Sok van, mi csodálatos... :)

908 telramund 2015-04-24 15:31:54 [Válasz erre: 904 SztHabakuk 2015-04-24 13:29:45]
Jászai Mari a nagy tragika szerint: "Csak a tehetségesek és a rajongók érdemlik meg az ember nevet.A többiek,a közönyösök a szemétdombra valók:ott rohadjanak el." ld :Jászai Mari Emlékíratai Felvezető mondat!

907 stgm 2015-04-24 15:12:02
Egyébként még annyi a hozzáfűznivalóm, hogy egy vélemény/kritika az olyan, amilyen. Ha valaki úgy gondolja, hogy badarság, s nem egyéb, mint személyes indíttatású szitokhalmaz, akkor tovább pörgeti az egeret, s nem bocsátkozik bele semmilyen vitába. Másrészt ez a „jelenség”, ahogy írta valaki itt, nem új keletű, régen is és mindig is léteztek „szeretem-nemszeretem” táborok, így kerek a világ. Senkit sem búboltak meg régen, maximum egymást nyírták ki a Kallasz Mária és a Renáta Ordibáldi rajongók, és nem kapcsolta le őket KGB…

906 stgm 2015-04-24 14:49:34
Megdöbbenve olvasom, hogy mekkora port kavart a pár nappal ezelőtti beírásom. – Nem állt szándékomban bárkinek is a lelkébe taposni, még az is lehet, hogy kissé nyersen fogalmaztam, de kb. olyan 5 éve érlelődik bennem ez a vélemény. Ez pedig itt egy fórum, ahol pro és kontra lehet eszmét cserélni. Azt végképp nem szeretném, hogy bárki is a másik torkának ugorjon, a véleményem az enyém, s nem feltétlen keresek mellé sem bólogató kutyákat, sem pedig hadat üzenőket. Pace! – S ha valamiért, hát a celebritás okán írtam le ezt meg azt, épp csak ami eszembe jutott, pedig van még a tarsolyomban egy s más nyalánkság. De már most hallom a tihanyi echót: „Gusztustalan, gusztustalan, gusztustalan…” Ejnye-bejnye! Bármilyen hihetetlen, nekem nincs itt senkivel semmi bajom, a különféle felhasználókkal pláne nincs. Azért K.K. és ME nevét egy lapon említeni… mit is mondhatnék: butaság… A 903. hozzászólás viszont szívemből szólt. Nincs rá szó, hogy mennyire hálásnak kell –vagy legyen csak irdomos- lennünk azért, hogy a K.K.-hoz hasonló ízig-vérig művészek, a mi kis „mieink” itthon vannak, s nekünk énekelnek. Nekünk énekelnek itt meg ott, az Operában vagy Erkel Színházban, vagy éppen egy templomban… Ők a letisztult, magas művészet alázatos, szuggesztív kis hírnökei. Őket csodálom, ők sokszor példátlan módon tudnak igazi „nagy pillanatokat”teremteni, a legmélyebb emóciókat előhívni magukból, ami által –akaratom ellenére, talán gyenge vagyok- olyan extatikus állapotba tudok kerülni, hogy magam is meglepődöm rajta, s azt hiszem ez az igazi csoda. Na, az ilyenekre mondjuk azt, hogy valami egészen különleges légkörük van, s képesek a varázslatra –akár nap-nap után-… Szerény véleményem szerint ez az igazi énekművész, ez a nagybetűs operaénekes! Egyszer kaptam ajándékba –bár ne adták volna- egy könyvet, valami „Operacsillagok” volt a címe, ahol kishazánk akkori operaénekeseinek aktuális interjúi voltak csokorba szedve. Gusztusos kis kötet volt első ránézésre, sok okosat meg is tudtam belőle, de volt egy fejezet, melynek sorait végigpásztázva rögtön a gyújtós között landolt a kiadvány. ME nyilatkozott –nem tudom szó szerint idézni, de- valahogy így: „Az opera egy friss gyümölcs, amibe bele kell harapni! Le a poros rendezésekkel és a kövér énekesekkel…” – Azt a kutyafáját! Inkább hallgatok életem végéig egy sokat látott-hallott, igazán bő lére eresztett repertoárral rendelkező harci tankot, mint egy aranykalitkában őrzött kiszuperált kecskebékát! Aki pedig –puszta sznobizmusból- úgy hiszi, hogy utóbbi képviseli a megkérdőjelezhetetlen tökéletest, az azt hallgassa, amíg csak él…

905 Lolita 2015-04-24 14:05:42 [Válasz erre: 903 smaragd 2015-04-24 11:43:00]
Aztán aki itthon maradt, arra ráragad, hogy sehol sem volt elég jó.

904 SztHabakuk 2015-04-24 13:29:45
Az az alap probléma, hogy M.E. olyan gyomorforgatóan pesztrálják, mint pl. a MET. Jó, hogy azt nem írja már le valaki, hogy az ő kedvéért/neki épült ... Színészi játéka pedig mesterkélt, erőltetett és agresszív. Jó példa a belinkelt Operaház Fantomja "feldolgozás, ahol a Fantom szerepében tetszeleg (fácántollakkal a fején); nem szóltak neki, hogy az ffi szerep? Sasvári Sándor előadásában, na .. az igen! Szegény Erika, ahogy írták a mélyebb fekvésben szinte "suttogni tudott" és jött ki a szeme, mint a csigának - ez egyébként is általános "színészi technika" nála. Na de kérem ... Kolonits Klára művésznő és Erika egy napon említése. Ha jól emlékszem éppen most jelent meg CD-je (na, az igazi belcanto, előadóját pedig megilleti az "operaénekes" jelző; és nem az Erika-féle Time To Say Goodbye plöm-plöm ...) Mikor énekli a Traviátát? Hol? Jó móka lesz! (894-es bejegyzéshez csak annyit, hogy definiálható az "ember"; Platon szerint ember az, akinek vannak emlékei és kötődik más emberekhez.)

903 smaragd 2015-04-24 11:43:00 [Válasz erre: 902 parampampoli 2015-04-24 09:24:28]
Azok a nagy magyar művészek, akiknek élete, mint a felhozott példában Kolonits Kláráé is nem nemzetközi karrierjükről ismertek, még inkább megbecsülendők (lennének, Kossuth-dìjjal is elismertek)! Itt maradtak nekünk, velünk és ezért hála illeti őket.

902 parampampoli 2015-04-24 09:24:28
Miklósa Erika olyan, amilyen. Kolonits Klára szintén olyan, amilyen. És mégis a következő évedban Miklósa énekli a Traviatát, és nem Kolonits. Kell akkor még többet mondani arról, hogy ki, mit, hol és miért énekel? Nem kell, de ha igen, azok nem szakmai szempontok lesznek, az bizonyos.

901 telramund 2015-04-24 08:40:31 [Válasz erre: 898 Cilike 2015-04-24 08:13:47]
Nálam ez a MET!! https://www.youtube.com/watch?v=-eMWmHW2PPY Igen kicsit félreérhető a "megfordult",de azt a jelzett énekesre értettem,természetesen ME 32 fellépése tény,ha egy szerepben is!

900 smaragd 2015-04-24 08:17:35 [Válasz erre: 899 Petyus 2015-04-24 08:15:49]
900 :-) Búbánatnak küldöm!

899 Petyus 2015-04-24 08:15:49
Figyelmeztetést az általam igen tisztelt Macskásnak: 899

898 Cilike 2015-04-24 08:13:47 [Válasz erre: 897 telramund 2015-04-24 07:55:08]
Az, hogy "valóban megfordult", azt jelenti, hogy Miklósa valóban NEM fordult meg? Pedig igen. Egyetértek amúgy azzal, hogy néha olyan emberek énekelnek a Metben, Scalában, hogy eszem megáll. Mégis, valamiért szerződtetik őket, szóval ez van. Bele kell nyugodni. Még egyszer utoljára elismétlem: Szó sincs arról, hogy olyan nagy durranásnak tartanám M.E.-t, de azért azt gondolom, arra nem szolgált rá, hogy nekimenjenek. Az, hogy crossover lemezeket ad ki és koncerteket csinál, szerintem épp hogy jó, mert az emberek többsége ezt jobban kedveli, mint az operát, nem árt azt a képet kialakítani, hogy az operaénekesek érdekesek. A köztudatban még mindig azok a közhelyek élnek róluk, amiket nem árt megváltoztatni. Ez minden operaénekesnek jó.

897 telramund 2015-04-24 07:55:08 [Válasz erre: 888 takatsa 2015-04-23 21:03:42]
Kedves takatsa! Hagyjuk ezt a Metropolitant.Tény bejutni nem könnyű,de sajnos nívója messze nem az ,mint volt mondjuk 2o évvel ezelőtt.Aztán tudok énekesnőt ,aki valóban megfordult a Metropolitan-ben és valóban a világ nagy színházaiban, premiereket csinált és ME előtte kapta meg a Kossuth díjat.A piarja,meg anno az első férje pénze valóban nagy löket! Még annyit,.BG is énekel a Metben ,sőt énekelt a Scalaban is.Azzal a hanggal!És? Nem nevezek meg senkit,mert nem kívánom kitenni esetleges támadásoknak! A betűjeles megnevezés is csak a Met utóbbi évekebeli színvonalára példa. Éj királynője jó szerepe,de,hiogy legalább 10 énekesnő jobban énekli és adott időben jobban énekelte az biztos! Mint írtam számomra ez az énekesnő nem olyan jelentőségű,hogy tovább ragozzam a kérdést. Tegyen le valami földhözvágót az asztalra és akkor majd foglalkozom vele.De erre várhatok életem végéig ! A Story magazinnak biztos érdekes volt,így bejutott a köztudatba.Na ettől aztán nem nagy díva.Csak sokat forgott a neve,igaz nem a művészete okán!És ugye,aki összehozza az énekes-létet a celeb-léttel ott nincs mit keresni,keresnem !

896 smaragd 2015-04-24 06:33:45 [Válasz erre: 878 Búbánat 2015-04-23 16:30:22]
Elolvastam most az első, nyitó bejegyzésedet. Nagyon jó meglátások. Azóta itt a fórumon ezek körül keringenek a vélemények, amit megértek. Páratlan egyéniség, személyiség a művésznő, ez nem vitás. Rendkívüli sorssal van megáldva, mit is tehetne mást, éli az életét. "Izzik" , ahogy írtad körülötte a levegő. Lehet, hogy ezért kedveli a "fagyasztókamrát", amiről Nagy Ibolyával beszélgetett tavaly a "Túl az Óperencián" c. műsor heti sztárvendégeként? Nagyon sajnálom, hogy azt a fellépését nem láttam, aminek nyomán ezt a fórumot indítottad. Fejlődött azóta művészete?

895 karnagy 2015-04-24 00:13:59 [Válasz erre: 888 takatsa 2015-04-23 21:03:42]
Ha már ténykérdések...Az a köztel 60 egész pontosan 32 a MET adatbázisa szerint. :)

894 takatsa 2015-04-23 22:59:01 [Válasz erre: 893 SztHabakuk 2015-04-23 21:53:07]
Én sem szeretnék vitatkozni, csak nehezen viselem el, ha egy embert gyaláznak. Sok út visz a csillagokhoz, némelyik akadályokkal teli, a másik - kívülről - könnyebben járhatónak látszik. A siker mérője viszont nem az izzadság/ml. Tehát a sziszifuszi erőlködés önmagában kevés. És ha valaki 1 évi szegedi éneklés után jut el erre a szintre, az nekem két dolgot bizonyít: nemcsak ő, hanem az énektanárja is zseni. Nem vagyok bennfentes és nem végeztem művészeti egyetemet. Ha úgy vesszük, egyszerű hallgató vagyok, a közönség egy egyede. Viszont nagyon szeretem a zenét és különbséget tudok tenni (bizonyos mértékig, és a magam értékrendje szerint ) jó és rossz között. És végülis azt vallom, hogy nem a bennfentesekért, hanem a közönségért van az előadás, ha úgy tetszik, nekem énekelnek az énekesek és a közönség (tehát én is) hivatott eldönteni azt hogy valami tetszik vagy nem. Egy művésznek elsősorban nem a kollégák tetszését kell kivívnia, hanem a közönségét. Annyira viszont érteni vélem a zenét, hogy a 885. bejegyzés gondolatiságát elutasítsam. Nem attól lesz valaki jó Éj királynője, hogy ki tudja énekelni az f-et (ez szükséges, de nem elégséges feltétel). Mozart egy egyedülálló zseni, és a Varázsfuvola a legkedvesebb Mozart operám, amit akár naponta is szívesen meghallgatok. Ez egy csodálatos mű és az Éj királynője egy csodálatos szerep. Ha valaki ezt el tudja énekelni világszínvonalon, úgy, hogy évekig a MET-ben hozzánő ehhez a szerephez, az önmagában is egy olyan teljesítmény, amit csodálhatunk, aminek örülhetünk, és amire - magyarként - büszkék lehetünk. Büszkék lehetnénk.... inkább így fogalmaznék. Függetlenül attól, hogy ez az énekes énekel-e és hogyan énekel más szerepeket, vagy hogy ez az énekes mennyit fut 10.000 méteren, vagy hogy ez az énekes fellépett-e együtt jótékonysági műsorban Zámbó Dzsimivel. És újra leírom: ha ön nem tartja művésznek M.E-t, az szíve joga, M.E. ettől (szerencsére) se több, se kevesebb nem lesz. Azonban úgy gondolom, mint EMBER-t, nem alázhat meg senkit úgy, mint tegnapi hozzászólásában Miklósa Erikát. Ehhez sem önnek, sem nekem, sem másnak nincsen joga. És mielőtt az EMBER definíciójáról polémiát kezdenénk, sietve leszögezném, hogy nem a mi jogkörünk eldönteni, hogy ki tartozik az Ember fogalomkörébe, ez a jog egyedül a Teremtőt illeti meg.

893 SztHabakuk 2015-04-23 21:53:07
Nem a karrier csinálással van a probléma, hanem a módjával. Ezt a görögök úgy fogalmazták meg elegánsan, hogy: „Göröngyös úton a csillagokig.” Tehát sok munkával, melynek gyönyörködtető eredménye van – de most nem akarok művészetelméleti okfejtésbe belemenni. Ha 35 éve jár operába, akkor bizonyára halott már több énekest színpadon; na már most vagy nem hallotta a különbséget vagy folyamatosan rossz előadókkal nézte meg az adott darabot és akkor elhiszem, hogy M. E. labdába tud rúgni. Én művészt nem gyaláztam meg, M. E-ról írtam. Kerülve a semmit mondást: „ha valakit külföldön elismernek, akkor itthon is kap ilyen-olyan díjat.” Semmilyen mentséget nem keresek, nincs mire. (A 885-ös írás eszenciálisan rámutat a problémára).

892 takatsa 2015-04-23 21:34:24 [Válasz erre: 890 SztHabakuk 2015-04-23 21:17:35]
Egy kis faluban élek, amelyet úgy hívnak, Budapest. Persze ez nem a világ köldöke, én is tudom, de mindenkinek adatik egy sors, az enyém éppen ez. Operába 35 éve járok, ami nem nagy idő, de hát az emberélet ilyen, sajnos a percei, napjai meg vannak számlálva. Kevés Tosca tud énekelni Éj királynőt és még kevesebb Turandot (mint az eggyel előtti hozzászólásában ezt kifogásolta). De mielőtt a vitában egy ilyen mellékútra tévednénk, előre elismerem, hogy Miklósa nagy valószínűség szerint Sarastroként sem alkotna maradandót. De ez legyen az ő problémája, ne a miénk. Mi inkább arról beszéljünk, hogy a díjakat senki sem az évei után kapja, hanem a teljesítményéért. És a világ már csak így működik, ha valakit külföldön elismernek, akkor itthon is kap ilyen-olyan díjat. Lehet, hogy a hitványság tetejének tartja azt, hogy én képes voltam leírni azt, hogy ha valaki csillag akar lenni, akkor ne csak szép honunk egén ragyogjon, hanem vágyjon ennél többre, hódítsa meg az Univerzumot, de ha ez hitványság, akkor olvasson kicsit vissza a topikban, és emlékezetéből szedje elő azt a szösszenetet is, amit tegnap írt, de azóta már töröltek. Ön nem egy művészt gyalázott meg egészen alpári és számomra kimondhatatlanul durva szavakkal, hanem egy EMBER-t. És erre nincsen mentség.

891 SztHabakuk 2015-04-23 21:21:28
899-es hozzászóláshoz: valóban, az ismertség szele ha megcsap valakit ..., de ez általában a VV szereplőire jellemzők. A művész, neveltetésénél/szocializációjánál fogva, tanulmányai (lehet, hogy mégsem 2 év alatt kellett volna Szegeden összecsapni) segítségével mindig tud disztingválni!





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.