Bejelentkezés Regisztráció

Miklósa Erika


1140 álmodó 2017-01-13 15:44:32 [Válasz erre: 1139 Héterő 2017-01-13 15:35:43]
Naaaa...Ne tessék cikizni. ;-) Vannak dolgok, amik adottak, nincs mit tenni. :-D

1139 Héterő 2017-01-13 15:35:43 [Válasz erre: 1130 IVA 2017-01-13 05:25:35]
Hát ez az! Orra is van? A többi részénél én már mindig elakadtam.

1138 nizajemon 2017-01-13 14:22:04 [Válasz erre: 1136 Cilike 2017-01-13 13:05:42]
Annyit még:nem baj az ha nem tart valaki műveltnek ezért,a magamhoz való eszem megvan,ér annyi bolondság a munkám folyományaként,annyi stressz,hogyha szép zenére-hangokra-kedvencekre vágyom,mellé nem óhajtok azon agyalni,hogy mi a lilaköd akart ez lenni :)

1137 nizajemon 2017-01-13 14:13:44 [Válasz erre: 1136 Cilike 2017-01-13 13:05:42]
Vállalom az őskövület jelzőt,lehetek maradi,bármi.Mégis úgy érzem,hogy az elharapózott rendezői színházat nem hívják semminek,természetesen tisztelet a tehetséges kivételeknek.A festészetet a színházzal nem igazán tudom összehasonlítani,lévén a vászon egy statikus forma,a színház pedig élő.Nem a túlcsorduló brokáthegyeket hiányolom(Carlos ruhái káprázatosak,megidézve a kort,annak hangulatát pölö),hanem az nem tetszik,ahogyan kifordítják a művet az eredeti valójából.Ami folyik nyugaton,annak a nagy része ámokfutás,lila ködös belemagyarázás,én kivágnám azokat a rendezőket,mint macskát szarni szokás.

1136 Cilike 2017-01-13 13:05:42 [Válasz erre: 1134 nizajemon 2017-01-13 10:12:13]
A művészet már elég régen nem a direkt kifejezést használja, ez talán legjobban a festészeten látszik. Már az impresszionisták is kiakasztották azokat, akik azt várják el, hogy pontosan, szépen szolgai hűséggel ábrázolják a modellt. És akkor mit szóljunk a többi művészetben is megjelenő másfajta stílusokhoz? Nem kell szeretni, de tagadni kár, művelt embernek. Mint az a családomban élő történet, miszerint az idős hölgy Bartókra azt mondta, ez nem zene. Ma már azért annak tartjuk, ugye?

1135 Nagy Katalin 2017-01-13 11:23:36 [Válasz erre: 1134 nizajemon 2017-01-13 10:12:13]
Ezt nevezhetnénk költséghatékony megoldásnak is, nem?

1134 nizajemon 2017-01-13 10:12:13 [Válasz erre: 1132 Cilike 2017-01-13 07:18:47]
Az nem jelentene megoldást(tekintve,hogy a jelek szerint a rendezők jó része nem a való világban él),időnként összejönnének egy kerekasztalnál,és absztrahálnának egy jóízűt??? Sok baromságtól megkímélnék a békés közönséget.

1133 IVA 2017-01-13 07:40:06 [Válasz erre: 1132 Cilike 2017-01-13 07:18:47]
Engedd meg, hogy nekem ugyanúgy ne tessék az a „teljesen világos” dolog, amit a rendező ki akart fejezni, viszont nincs, vagy másképp van benne Gounod Faustjában, mint A trubadúrban számodra sem kideríthető marhaságok. Egyformán sértő bennük a stílus teljes hiánya. Ha ezt nem érted meg, kár volt megtanulnod olvasni – hogy viszonozzam udvarias értékelésedet.

1132 Cilike 2017-01-13 07:18:47 [Válasz erre: 1128 IVA 2017-01-13 05:14:25]
Azért nem értek egyet, mert a Faust esetében teljesen világos volt, mit akar kifejezni a rendező és azt is állította színpadra, más dolog,hogy az tetszett vagy sem, de egy létező, működő, elkészített darab. Ezzel szemben a Trubadúrról nem sikerült kideríteni, mi miért, miért úgy és általában, mi a fenének. Ezeket a különbségeket azért lehet érzékelni, és ha te nem látod, kissé elvesztegetett azt az x évet, amióta operába jársz. Ha nem sikerült eljutni odáig, hogy megértsük egy produkciót, ami nem direkt, hanem absztrahál.

1131 álmodó 2017-01-13 06:22:20 [Válasz erre: 1129 IVA 2017-01-13 05:21:26]
Bizony van aki tanulhatna! :-)

1130 IVA 2017-01-13 05:25:35 [Válasz erre: 1119 Werbőczy 2017-01-12 22:17:38]
OFF: Én szeretem a leírásokat, de akkor legyenek azok pontosak. Kissé hosszú és nagyon szép környezetben levő orról van szó!

1129 IVA 2017-01-13 05:21:26 [Válasz erre: 1105 álmodó 2017-01-12 16:02:56]
OFF: Remélem, nem rám céloztál a hasonlattal. Én mindig igyekszem artisztikusan és kellő átlényegüléssel sorba állni a szegény marhák előtt a Nagy Vásárcsarnokban. Tanulhatnának tőlem a szólisták.

1128 IVA 2017-01-13 05:14:25 [Válasz erre: 1110 Cilike 2017-01-12 17:57:19]
OFF – Ne ess kétségbe, nem vagyok érzéketlen: a Faust egy szimplán rossz és csúnya, A trubadúr egy lilán rossz és csúnya rendezés. De a Fausté is legalább annyira ostoba, mégpedig a zene ellenében. Ha már szóba hoztad a kalapot, mindkét rendezés egy-egy kalap... igen: az. Töményen.

1127 IVA 2017-01-13 05:05:10 [Válasz erre: 1096 Búbánat 2017-01-12 11:26:44]
Tévedsz: nekem ez egy rokonszenves interjú. (Hogy ne mondjam: „szimpi”...) Az, hogy valaki nem olvas fórumokat, mégis tudja, miről szólnak, nem egészen ismeretlen. Ha nem olvas, kár is ideírnom, hogy a „cseszheted”-et az interjúban nem tudom megbocsájtani?

1126 álmodó 2017-01-12 22:37:28 [Válasz erre: 1119 Werbőczy 2017-01-12 22:17:38]
Már ne haragudjon, de némileg feltűnő, hogy mindig csak egyirányú véleménye van Önnek.

1125 álmodó 2017-01-12 22:22:30
és ez biztos, akárhányszor is. :-D

1124 álmodó 2017-01-12 22:21:30 [Válasz erre: 1119 Werbőczy 2017-01-12 22:17:38]
Hogy nekem milyen az orrom, az tuti, hogy NEM a maga mindenbe bele lógó orra.

1123 álmodó 2017-01-12 22:21:22 [Válasz erre: 1119 Werbőczy 2017-01-12 22:17:38]
Hogy nekem milyen az orrom, az tuti, hogy NEM a maga mindenbe belel lógó orra.

1122 álmodó 2017-01-12 22:21:18 [Válasz erre: 1119 Werbőczy 2017-01-12 22:17:38]
Hogy nekem milyen az orrom, az tuti, hogy NEM a maga mindenbe belel lógó orra.

1121 álmodó 2017-01-12 22:21:11 [Válasz erre: 1119 Werbőczy 2017-01-12 22:17:38]
Hogy nekem milyen az orrom, az tuti, hogy NEM a maga mindenbe belel lógó orra.

1120 Momo 2017-01-12 22:18:00
Búbánat nagy mókamester. Átlag 3 hetente beír valami tök ártatlan dolgot a Miklósa topicba, ahol aztán 3 napig megy a veszekedés... :-))))

1119 Werbőczy 2017-01-12 22:17:38 [Válasz erre: 1116 álmodó 2017-01-12 21:30:25]
Maradjunk abban, hogy magácska meg maradjon a saját magácska véleményénél!, és ne üsse a hosszú orrát másokéba!

1118 Cilike 2017-01-12 21:34:39 [Válasz erre: 1113 nizajemon 2017-01-12 18:43:33]
Nem tudom, melyikre gondolsz, mint "régire", a Szinetár-félére, amiben én mág angyal voltam, vagy a Kerényi-félére, aminek a templomjelenete elég problémás volt... Szerintem a mostani előadás sem mondható hatástalannak, kivéve a második felvonást, amit én még nem láttam úgy Faust előadásban, hogy ne akartam volna valahol máshol lenni inkább...mondjuk úgy, hogy kissé vontatott.

1117 álmodó 2017-01-12 21:32:08 [Válasz erre: 1116 álmodó 2017-01-12 21:30:25]
Elnézést, de úgy érzem igazam van.

1116 álmodó 2017-01-12 21:30:25 [Válasz erre: 1115 Werbőczy 2017-01-12 19:33:41]
"Maradjunk abban", hogy Ön maradjon annál, ahol ÖN MINDIG véleményezni szokott. :-)

1115 Werbőczy 2017-01-12 19:33:41
Régen rossz, ha azt latolgatjuk, hogy a Lucia 2. szereposztásában melyik oda nem való énekes volt gyengébb a másiknál! Maradjunk abban, hogy se a szopránnak, se a szerepébe majdnem belefulladó tenornak nem kellett volna énekelnie!

1114 Cilike 2017-01-12 19:21:53 [Válasz erre: 1112 parampampoli 2017-01-12 18:12:53]
Azt hiszem, a Violettájáról én is azt írtam, hogy tévedés. Viszont a Luciában, fogalmazzunk úgy, nem ő volt a gyenge láncszem.

1113 nizajemon 2017-01-12 18:43:33 [Válasz erre: 1110 Cilike 2017-01-12 17:57:19]
Eszembe sem jutott a modern-hagyományos rendezés "harca",csak beugrott délelőtt,hogy milyen hatásos volt a régi Faust templomjelenete.

1112 parampampoli 2017-01-12 18:12:53 [Válasz erre: 1109 Petyus 2017-01-12 17:42:59]
Adinájáról én magam is elismerően írtam. Visszakereshető! (Ajánlom azoknak, akik folyton elfogultsággal vádolnak, bár tegyék nyugodtan.) De Adina és Violetta nem azonos súlycsoport.

1111 Momo 2017-01-12 18:05:07
1111

1110 Cilike 2017-01-12 17:57:19 [Válasz erre: 1106 nizajemon 2017-01-12 16:09:02]
Művészeti kérdésekben nincs objektivitás. Az, hogy valaki tetszik vagy nem, csakis szubjektív lehet. Kivéve, ha, mint megtörtént, valaki nem tudta a rá kiosztott szerepet elénekelni mondjuk úgy, nem voltak meg hozzá a hangjai. A szakértői csapattal se mennél sokra. A_hogy elnézem a Metropolitan meg a Scala szereplőgárdáit, legalábbis. A Lucia szerintem most nem rossz választás Erikának. A Traviata az volt, azóta már sokan leírták, lehetett előre tudni, hogy ez nem fog menni. Csak tudod, a bírálat és a gyalázkodás között van különbség. Más: Már leírtam egyzser azt a véleményemet, hogy aki egy kalap alá veszi a Faust rendezést a Trubadúr rendezéssel, az kétségbeejtő érzéketlenségről és meg nem értésről tesz tanúságot. Ugyanis a Faust egy jó rendezés -nem szép, de jó -, míg a Trubadúr rossz és csúnya. Az Aidát nem láttam, arról nem nyilatkozom. De óvnálak attól, hogy a modernet a rossz szinonímájaként használd.

1109 Petyus 2017-01-12 17:42:59
Miklósa Erika MÜPA-beli éneke, játéka a Bájitalban, illetve egy Rossini vígoperában a Tháliában, a kiváló Horváth István partnereként emlékezetes. A Traviátában és a Luciában sajnos kevésbé... Sőt... Ámbár az is igaz, hogy az utóbbi sugárzásában a hangmérnökök sem jeleskedtek.

1108 Petyus 2017-01-12 17:39:25 [Válasz erre: 1107 parampampoli 2017-01-12 16:10:00]
A szemközti kapualjból figyellek... -:)))

1107 parampampoli 2017-01-12 16:10:00 [Válasz erre: 1103 Cilike 2017-01-12 14:50:51]
Biztos azért, mert azt hittem, hogy rám céloztál. Ismered a klasszikust: "attól hogy üldözési mániám van, nem biztos, hogy nem üldöznek." -:))

1106 nizajemon 2017-01-12 16:09:02
Úgy szeretném tudni,hogy egy szerep kiosztásánál mennyi az objektív és mennyi a szubjektív erő,hogy ki dönt,és mi alapján.Egyedül?Kikérve adott esetben egy szakértői csapat véleményét,hogy való egy szerep valakinek,vagy sem? vagy nincs már egy olyan mag,akik végigkísérnek egy-egy generációt,és meg merik mondani,hogy:figyelj...ezt nem.Nem telik rá? Nem telne a teljesen felesleges Faust,Trubadúr,Aida felújításokból?Meg a többi pénzszórásból?A múltkori vitánál pár elejtett szó okán arra következtettem,hogy a vezetőség olvassa a fórumot,és horribile dictu,nemtetszését fejezheti ki művészek felé.Igen sajnálatos lenne.Bármelyikünket érhetik bírálatok a munkája miatt,itt olvasgatván támad olyan benyomásom,mintha a művészek úgy gondolnák,csak őket éri bírálat.Nem.Mindannyiunkat ér.Jogos is,jogtalannak érzett is.Éljük az életet ezzel együtt is.Miklósa Erika sikerei a Varázsfuvolával elvitathatatlanok,méltán lehet büszke,és mi is rá.Feküdt a hangjának a szerep,és volt lelki ereje is a darálóhoz.Le a kalappal előtte.Abban viszont biztos vagyok,hogy a jelenlegi hangi kapacitásához sem Traviata,sem Lucia nem passzol.Az opera (nekem),hangokról szól a zene mellett.

1105 álmodó 2017-01-12 16:02:56
Elnézést, hogy fontosnak tartottam ezt leírni, de bizony nem olyan egyértelmű. Láttam én már szólistát úgy jelen lenni színpadon, mintha a Tolbuhin csarnokban állna sorba. Bocs.

1104 álmodó 2017-01-12 15:56:23
A Sziget Traviata produkciójának a próbáját néztem, kiültem a nézőtérre. Meg kell mondjam, feltűnő volt, hogy milyen profi módon próļbálta végig hanggal az estét. Nem dobta, nem markírozott-, profi volt nem tom hány órakor is-, ez tetszett. Lehet valakit bem szeretni, de kifejezetten gyűlölködni nem szükséges szerintem.

1103 Cilike 2017-01-12 14:50:51 [Válasz erre: 1100 parampampoli 2017-01-12 12:27:54]
Nem egészen értem azt sem, hogy miért te válaszolsz arra, amit írtam, mikor valaki másnak a hozzászólására céloztam. Egy biztos: teljesen mindegy, hogy ítélik meg egyes emberek. Nekem a Traviatában nem tetszett. A Luciáját a színházban nem láttam, de a tévében nem találtam rossznak. Nem volt olyan jó, mint a másik szereposztás, de sokkal jobb, mint 20 éve. De inkább az a lényege a hozzászólásomnak, hogy mért nem adják meg egyesek egy embernek -és nőnek - azt a tiszteletet, amit kiérdemelt. Nem kell szeretni, de azért acsarogni sem kellene rá.

1102 parampampoli 2017-01-12 12:54:11 [Válasz erre: 1101 Momo 2017-01-12 12:38:09]
Nem idegesít egyáltalán, még hálásnak is kell lennem neki, mert sok pénz takarít meg nekem. Ha meglátom a nevét, nem kell jegyet vennem.

1101 Momo 2017-01-12 12:38:09
Ezerszer elhangzott: Behozza a közönséget. Szeretik az emberek. Ez is egy érdem. Nyilván Kern András is behozza a közönséget, csak ő nem tud operát énekelni, ezért az Operaház kénytelen Miklósa Erikát foglalkoztatni. (Ami téged roppantul idegesít.)

1100 parampampoli 2017-01-12 12:27:54 [Válasz erre: 1098 Cilike 2017-01-12 11:49:55]
Nem ezért haragszom rá. Sőt, rá nem is haragszom. Akik énekeltetik meg sztárolják, érdemtelenül, azokra igen.

1099 Momo 2017-01-12 12:17:30
Ami itt folyik, az nettó gyűlölködés. Hogy éppen ki az ürügy, az tulajdonképpen másodlagos.

1098 Cilike 2017-01-12 11:49:55
Őszintén nem értem a negatív indulatokat. Mindenki úgy boldogul, ahogy tud. Kinek milyen képessége adott hozzá. Van, aki hangfenomén létére nem tud érvényesülni, mert más adottságai nincsenek meg. Van, aki nem elég ambiciózus, pedig tehetséges, ezért megmarad egy közepes karriernél. Van, aki egy adottságát remekül kihasználva kihozza a lehetőségeiből a maximumot. De miért kell ezért haragudni rá?

1097 Pristaldus 2017-01-12 11:28:46
"....segíteni másokon." Főleg fachkolléganőn, aki ezerszer jobb nála! Hogy nem sül ki a szeme!

1096 Búbánat 2017-01-12 11:26:44 [Válasz erre: 1095 parampampoli 2017-01-12 11:22:59]
Én sose szerettem Miklós Erikát. A hangját sem. Csak mint operaénekest, művészt elismerem. Elismerem képességeit. Ezért is van itt a fóruma, hogy ezt (ki)tárgyaljuk, akár a negatívumait is. (Pozitívumokat itt eddig sem nagyon írtak róla. Nem is fognak...)

1095 parampampoli 2017-01-12 11:22:59 [Válasz erre: 1094 Búbánat 2017-01-12 10:58:25]
Neked nem kell félni, téged nem bánt. Legfeljebb a füledet: a hangja. De lehet, hogy a tiedet még az sem.

1094 Búbánat 2017-01-12 10:58:25 [Válasz erre: 1093 parampampoli 2017-01-12 10:35:59]
Különben is: "Nem félünk a farkastól"...

1093 parampampoli 2017-01-12 10:35:59 [Válasz erre: 1092 Búbánat 2017-01-12 10:32:11]
Ja, ja, a farkas, az stimmel ! A magányos nem, hajajj, de mennyire nem.

1092 Búbánat 2017-01-12 10:32:11 [Válasz erre: 1090 bermuda 2017-01-12 09:51:40]
[url] http://faymiklos.blog.hu/2017/01/08/maganyos_farkasno; „Magányos farkasnő” – beszélgetés Miklósa Erikával [/url] Forrás: faymiklos.blog.hu/2017/1 „ Tulajdonképpen egyetlen probléma foglalkoztatott Miklósa Erika körül, arról akartam kérdezni. Aztán valahogy beszélgetés lett az egészből, eléggé csapongó, elvarratlan szálakkal teli, de mit lehet tenni. Ez egy nagy pálya, már most is az, és még nincs vége. Az alapkérdés körülbelül ennyi volt: ritka, hogy valakinél ennyire széttartó legyen a fogadtatás. Miközben a szélesebb közönség számára Miklósa Erika az operaénekes, a primadonna, az énekesnő, az operai kemény, hogy finoman mondjam, állandóan a kételyeit fogalmazza meg, a technikára hivatkozik, hangképzési kifogásokat támaszt. * Mint például te… * Ezt a hasadást egyáltalán érzékeled? * Nem igazán. Ilyen fórumokat nem nézek. * De hát ezzel foglalkozol. * Nem ezzel foglalkozom. * Úgy értem, kiállsz, és tetszeni akarsz az embereknek. * Mindig vállaltam, hogy ezen a pályán totális kívülállóként, magányos farkasként vagyok jelen. Aztán mégis, amikor Kossuth-díjat kaptam olyan emberek hívtak fel, akik számítanak. Medveczky Ádám vagy Kovács János. Akik tényleg vad klasszikus zenészek. Egy ilyen egyedi útvonallal, mégis vittem valamire. A hasadást nem nagyon érzem, mert mégiscsak klasszikus zenészekkel dolgozom, másrészt azt is érzem, hogy én nem arra születtem, hogy csak a komolyzene-rajongókhoz szóljak. Pontosan azért, mert mélyről jöttem, soha nem sajnáltam az energiáimat arra fordítani, hogy olyan embereket is megnyerjek, akik nem biztos, hogy kapcsolatba kerülnének az Operaházzal vagy Mozarttal, Verdivel. Nekem ez mindig fontos volt, mert nem úgy nőttem föl, hogy hetente egyszer színházba jártunk volna. Kiskunhalason nincs se koncertterem, se operaház. * Ez ma már nem probléma, van internet, tévé, rádió, minden. * Vidéken élek, tudom, hogy az emberekben ez a gátlás benne van. Ahogy benne volt negyven éve is. * Mit értesz gátláson? * Nem jönnek föl Budapestre, energiájuk sincs, idejük sincs, pénzük sincs. Ez a másik oka annak, hogy sok vidéki koncertet vállalok. Hogy most Händel Il delirio amoroso című kantátájával bejárjuk az országot a Liszt Ferenc Kamarazenekarral, keresztbe-kasul.” […] „ Ez a „megmaradni” ennyire fontos neked? Nem arról van szó, hogy a színház aznap este érdekes és érvényes, másnap új előadás jön? * Ha belegondolok, és egy percre visszatérünk a kiindulási ponthoz, azt hiszem, hogy az utálatot, vagy ha nem is utálatot, de az idegességet, amit kiváltok bizonyos emberekből, az is okozhatja, hogy bár a pályám és az életem nagyon ad hocnak tűnik, nálam senki nem volt tudatosabb. * Akkor mégis észreveszed az ellenérzéseket. * Hát persze, azért hülye nem vagyok. Csak nem foglalkozom velük, mert nem tudok rajtuk változtatni. Akkor tudok hatni másokra vagy segíteni, ha hiteles ember vagyok. Nálunk a családban ez volt a fontos, segíteni másokon.” […] „Vannak kollégák, akiknek a véleményét ki szoktam kérni. Van Harazdy Miki, aki nem elfogult. De ő is csak egy fül. Ilyen még nekem Tokody Ilona, valószínűleg azért, mert ő is Berdál-növendék volt, hasonló iskola, Komlósi Ildikó, Wiedemann Bernadett. Karmestereknél Kovács János és Medveczky Ádám, a fiatalok meg azért jók, mert inspirálóak. A Liszt Ferenc Kamarazenekar pedig az etalon nekem, taknyos korom óta dolgozom velük. Az a jó, ha vannak emberek, akiknek a reflektorára nem azt mondom, hogy inkább becsukom az ajtót.” […]

1091 parampampoli 2017-01-12 10:06:58 [Válasz erre: 1090 bermuda 2017-01-12 09:51:40]
Amikor az emberek (újságíró) alapszavak jelentésével sincs tisztában. Nagy pálya -- ez???????





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.