Bejelentkezés Regisztráció

Miklósa Erika


220 y01 2007-06-01 11:12:22 [Válasz erre: 217 Fabricius 2007-05-31 20:43:30]
Kedves Fabricius! \"Butaságot csinált a férj, minek írt be ide?\" Talán igazad van, de azt tisztelem benne, hogy saját nevén írta meg, amit itt nem sok hozzátartozó tesz meg.

219 vichy 2007-06-01 07:54:51 [Válasz erre: 218 tukán 2007-05-31 22:32:59]
Már összezavarodtam. Akkor most melyik a férje? Vagy mindkettő?

218 tukán 2007-05-31 22:32:59 [Válasz erre: 201 vichy 2007-05-31 14:19:14]
Én is.

217 Fabricius 2007-05-31 20:43:30
Butaságot csinált a férj, minek írt be ide? A ME rajongók a jövőben is rajongani fognak, akiknek meg nem jön be azok ezután se fogják megkedvelni miklósa hangját. A férje levele azért egy kicsit reklám is, de nemcsak ME-ről, hanem saját magát is fényezi menedzserként. Csak nem tudom, hogy miért nem hisszük el, hogy ez az ember tényleg igazi menedzser! Gyanítom, hogy csak ME kísérője, itthoni szóvívője, de külföldön csak mint férj jeleskedik.

216 Popriscsin 2007-05-31 20:08:10 [Válasz erre: 215 Semmelweis 2007-05-31 18:57:41]
Igazat szóltál, doktorom!

215 Semmelweis 2007-05-31 18:57:41 [Válasz erre: 198 Morován Zsolt 2007-05-31 13:08:25]
Szerintem nem kell egy művészt se így megvédeni, sőt fényezni a Café Momuson. Csak alkalmat ad a további beszólásokra. Az itt folyó kötözködés, (még, ha van is alapja esetleg) meglehetősen belterjes, és ugyan kit érdekel a nemzetközi operaéletben, hogy egy fél tucat embernek mi a véleménye Magyarországon Miklósa Erikáról. Őt felkérik, megy és énekel. New Yorkba, Párizsba, ahová jól esik neki… .:-)))

214 sphynx 2007-05-31 18:39:04
A baj csak az, hogy közben magatokat is lejáratjátok.

213 Cilike 2007-05-31 18:32:26 [Válasz erre: 198 Morován Zsolt 2007-05-31 13:08:25]
Tudunk Önnek segíteni, ajánlunk olyan énekeseket, akik klasszisokkal jobb hangot adnak ki. Csak szóljon, ha van rá igénye. A laikusokat abszolút tisztelve, hisz ők adják a közönség 95 %-át, meg kell jegyezni, hogy azért vannak szakmai kritériumok. A Metben énekelt Éj királynője egy valóban jól beénekelt szerepe. Lakmét, jaj, az nagyon necces lesz...auuu. Olympia, az oké, nem is értem, eddig mért nem csinálta. Levine urat innen is üdvözlöm. Én akkor is mondjuk Natalie Dessay-t választanám...

212 Popriscsin 2007-05-31 16:11:02 [Válasz erre: 211 Solaris 2007-05-31 16:09:40]
Nahát! Játsszák a MET-ben a Macskákat????

211 Solaris 2007-05-31 16:09:40
A macskák géniusza?

210 Sesto 2007-05-31 16:07:25 [Válasz erre: 206 Solaris 2007-05-31 16:03:54]
....miért???-régen volt olyan is, akit a \"Kárpátok géniusza\" néven emlegettek, nem???!... Akkor M.E. miért ne lehetne a \"magyar géniusz\"???!... ;-))))))))))))

209 Solaris 2007-05-31 16:06:57 [Válasz erre: 207 Popriscsin 2007-05-31 16:04:07]
Az szerinted a vernyákoló Miklósa?

208 zsoly 2007-05-31 16:06:54 [Válasz erre: 207 Popriscsin 2007-05-31 16:04:07]
Hát, igen, meg van egy műfaj, amit operának hívnak. Ezzel talán nem kéne vitatkozni. Úgyhogy én részemről le is zártam ezt a halmazelméleti vitát, mert nem látom értelmét. Énekes nem egyenlő operaénekes. Ez azért talán még érthető. Asszem....

207 Popriscsin 2007-05-31 16:04:07 [Válasz erre: 205 zsoly 2007-05-31 15:58:03]
Olyan nincs is, hogy \"operafenomén\". Vannak jó énekesek, akik meg tudják fogni hallgatóikat.

206 Solaris 2007-05-31 16:03:54 [Válasz erre: 198 Morován Zsolt 2007-05-31 13:08:25]
...magyar géniusz??????????????? na gyorsan menj a fenébe!

205 zsoly 2007-05-31 15:58:03 [Válasz erre: 204 Popriscsin 2007-05-31 15:48:12]
Nézd, miért ne örülnék a nemzetközi sikereinek!? Abban a városkában nőtt fel, ahol én, sőt még az ablakunk alatt szerenádot is énekelt a ballagó osztályával, én már akkor hallottam. De ettől még nem fogom operafenoménnak tekinteni.

204 Popriscsin 2007-05-31 15:48:12 [Válasz erre: 203 zsoly 2007-05-31 15:24:47]
Fő az, hogy Te is örülsz nemzetközi sikereinek!

203 zsoly 2007-05-31 15:24:47 [Válasz erre: 198 Morován Zsolt 2007-05-31 13:08:25]
Igazán pontosan fogalmazott, amikor a magyar géniusz kifejezést használta, az ugyanis nem egyenlő a magyar operagéniusszal. Szóval egyet lehet vele érteni.

202 Popriscsin 2007-05-31 15:20:24 [Válasz erre: 198 Morován Zsolt 2007-05-31 13:08:25]
Zsolt, Téged itt mindjárt kifiléznek! Csak nem tudom, mihez kezdenek majd a fanyalgók azzal, hogy a művésznő elénekli jövőre, illeve 2009-ben a Lakmét, és az Olympiát. Ezt ráadásul a Met-ben. Szörnyű világ! Ez a Levine mennyire nem ért hozzá!!!.....

201 vichy 2007-05-31 14:19:14 [Válasz erre: 200 tukán 2007-05-31 13:52:04]
A 198-as levélre gondoltam.

200 tukán 2007-05-31 13:52:04
Minden rendes énekesnő férj megírna egy ilyen levelet. Így is van rendjén. De megér ez ennyit vitát? Egy frászt.

199 vichy 2007-05-31 13:43:14 [Válasz erre: 198 Morován Zsolt 2007-05-31 13:08:25]
Na, most jól megkaptátok fanyalgók! Hasonló kioktatásokat nekem férjuram szokott előadni, amikor kritizálni merek valamely \"mindenki\" által kedvelt, csodált, a nyugati \"bevételorientált struktúra\" által is messzemenően támogatott produkciót. Ilyenkor azt kellene éreznem, hogy valami nagyon nincs rendben velem, ha nekem mégsem tetszik:-)

198 Morován Zsolt 2007-05-31 13:08:25
Tisztelt Operaértők és -rajongók! Nem szeretném megzavarni társalgásukat laikus szavaimmal, elnézést ha az opera műfajának szempontjából nem leszek kellően pallérozott, azonban egyszerű magyar (állam)polgárként szeretném kifejezni a véleményemet, amivel - azt hiszem - sokak álláspontját tükrözöm majd. Előre bocsátom, hogy én Miklósa Erikának nagy tisztelője vagyok, mivel soha nem hallotam még színpadról olyan hangot lejönni, mint az övé. Tehát véleményem nem csak laikus, hanem szubjektív is. (Mint egyébként mindannyiunké, hiszen egy szakmai diskurzuson belül is a személyes érzelmeknek és motivációknak döntő jelentőségük van.) Azért merek a közönség \"nevében\" szólni, mert nem csak családi és ismerősi körben, hanem ennél szélesebb merítésben is ismerem a művésznőről kialakult képet, és az lényegében teljesen homogén. Ezért is hiszem, hogy nem csak egy szűk és elszeparált véleménycsokrot tolmácsolok Önök felé, hanem lényegében a magyar (és egyetemes) közönség értékítéletét. Ha kívülról megtekintjük a ME jelenséget, akkor két dolgot látunk: 1) Van egy magyar operaénekes, aki valamiért, fiatalon, hihetetlen ívű nemzetközi karriert futott be. 2) Magyarországon ugyan vannak fanyalgó (szakmai körökből) származó hangok, azonban kétségtelen, hogy az énekesnő által a hallgatóságból kiváltott hatás frenetikus, semmi mással nem összehasonlítható. Ezek a tények, s most nézzük meg, hogy miért e jelenség. Az első pontot szerintem nem kell túlmagyarázni, az önmagáért beszél. Aki járt már a civilizált világban, az tudja, hogy ott a teljesítményt szokták elsősorban értékelni, hiszen business-ről van szó, a bevételorientált struktúra nem engedheti meg magának, hogy féltehetségekkel próbálkozzon, főleg nem Kelet-Európából. Tehát aki a MET-ben énekel, az nem az ismerőseinek köszönheti a lehetőséget, hanem a (megszokott és elvárt) színvonalra, illetve a közönség bevonzására törekvő managerek érdeke, hogy ő szerepeljen a színpadon. Ez így működik a világ azon fertályán. S ha egy énekesnő kedvéért Domingó úr eljön a NY-i magyar Főkonzulátusra, hogy a hátsó sarokba leülve meghallgathassa ki tudja már hanyadszor Miklósa Erikát, akkor higgyék el nekem, hogy az nem a konzulátuson készült (egyébként igen ízletes) gulyásnak köszönhető, hanem annak, hogy az énekesnő egy egészen átütő hatású énekesi jelenség, s még a legnagyobbak is csak hódolattal mernek hozzá közeledni. A második ponthoz pedig talán annyit, hogy egy hozzám hasonló amatőr, akinek lehet, hogy van egy általános véleménye az operáról (valljuk be, az outsiderek véleménye nagyon egységes a szóban forgó műfajról), de semmiképpen sem szakmai szempontok alapján fogja értékelni az énekesi teljesítményeket, hanem a primér emberi érzetek alapján. A közönség pedig a következőt érzi a szóban forgó énekesnő előadása közben: Először is egy addig nem hallott tisztaságú, már-már mennyei hang, amit egyszerűen nem lehet összehasonlítani másokkal. Volt szerencsém a MET-ben hallani őt, a döbbenettől és a csodálattól nem jutottam szóhoz. Persze laikus vagyok, de értékítéletemmel nem lehettem egyedül, mert rajtam kívül még vagy 4000-en ünnepelték felállva (tombolva) azt a bizonyos áriát. Tudom, hogy az ott lévő amerikai közönség nem szakmai füllel hallgatta a produkciót, sejtem azt is, hogy közülük csak viszonylag kevesen látogatták a magyar operai felsőoktatás kurzusait, de spontán módon mégiscsak ezt a reakciót élték meg. S ez a lényeg. Az ének a lélekhez szól, egy magassabb rendű (spirituális) világ értékeinek közvetítő közege. A művész, ha igazán nagy, nem csak tudatosan teszi a dolgát, hanem egyfajta átszellemült állapotban átadja egy fennkölt, isteni, ideális szférának a hangulatát. S ez az, amiben Miklósa Erika verhetetlen. Átadja nekünk azt az isteni érzést, amibe az ember egyébként csak ritkán kerülhet. (meditáció, jóga, stb) Ha tetszettek hallani a fogolynótát, ami egy Millenniumra készült CD-re került ME előadásában, akkor fogják érezni, hogy miről beszélek. Ebben az országban nagyon sok család síratja gulágon elpusztult felmenőit. Ha Erika hangján szólal meg a Szűz Máriát megszólító dal, akkor ott szem nem marad szárazon. Az igazán nagy zsenik és tehetségek mindig úgy tudták tudásukat átadni, hogy az az egyszerű emberek számára is érthető, befogadható volt. Ez az abszolut nagyság jele. Egy tudós nem akkor alkot nagyot, ha akadémiai asztaltársa elismerését fejezi ki 6425 lábjegyzettel ellátott, hatszorosan összetett mondatokkal telezsúfolt tanulmányáért, hanem akkor, ha egy egyébként tényleg bonyolult és összetett, nehéz problematikát érthetően tud közvetíteni az átlagember felé. Ugyanis a művészeknek, tudósoknak éppen az a dolguk (és a különböző szakmákban dolgozó úgynevezett szakértőké is), hogy megmutassák és közvetítsék egy magasabb szintű igazságnak és szépségnek az üzeneteit. A készség mindenkiben ott van, hogy ezt befogadja, de csak az igazi tehetségek tudják ezt hitelesen és ellánállhatatlan, átütő erővel átadni. Summa summarum, Miklósa Erika személyében egy magyar géniuszról van szó, akit szeretni kellene és támogatni. Ő a miénk, értünk van, a mi hírnevünket viszi szét a világban, demonstrálja, hogy azért mégiscsak vagyunk valakik. Magyarok. Tehetséges magyarok. Tisztelettel, Morován Zsolt ps: a menedszerre egyénként ettől függetlenül tényleg jó...

197 tarnhelm2 2007-05-31 09:30:26 [Válasz erre: 196 tukán 2007-05-31 09:28:41]
:-)))

196 tukán 2007-05-31 09:28:41 [Válasz erre: 195 fatrombita 2007-05-31 08:03:20]
Ez úgy szólt, mintha a nevedbe fújtál volna!

195 fatrombita 2007-05-31 08:03:20
M. E. az operaszínpadok Kiszel Tündéje :)

194 Sesto 2007-05-30 22:24:57
...senki nem irigykedik(=jó lenne, ha erröl a pontról végre kilendülnék!), hiszen ezek tények: hol, mikor, milyen rendszerességgel énekel-s ezen tényeket -visszalapozva akár ezen topic-ban is- senki nem vonta kétségbe,...DE ha vki. ezzel szemben mégis konkrét dolgokra hivatkozva gyakorol kritikát (=pl. Martuni is emlitett egy párat, s csatlakozom: legyen a \"nemlétezö repertoár\", vagy a technikai hiányosságok etc.) -akkor talán ezen egy kicsit el kellene gondolkozni, milyen alapokkal rendelkezik a gyakorolt kritika, mert kötve hiszem, hogy mindez kizárólag \"tudatlanság, irigység\" és mi volt még a harmadik attributum(?)-mindjárt visszalapozok- szóval, ez túlontúl egyszerü lenne, másrészt egy ilyen arrogáns kijelentéssel, Ön, mint manager -akarva-akaratlanul- azon emberek hallasát, izlését etc. minösiti, akik Miklósa Erikát énekelni hallották... (?)

193 tukán 2007-05-30 22:18:42 [Válasz erre: 192 Popriscsin 2007-05-30 22:14:52]
Fejezzük be! A tények nagy urak! Márpedig itt alant nem egy , hanem több tény lett felsorolva pro és kontra. És ne felejtsük ki a Szerencsét!

192 Popriscsin 2007-05-30 22:14:52 [Válasz erre: 191 martuni 2007-05-30 22:10:59]
Uraim, hölgyeim! Szabad a pálya. Tessenek utána csinálni. Már megint a nagyvilág a tudatlan?

191 martuni 2007-05-30 22:10:59 [Válasz erre: 186 Lóránth Zoltán 2007-05-30 21:19:50]
Tisztelt Lóránth Úr! Ha visszaolvasott úgy közel kétszáz oldalt, észrevehette hogy a többség korrektül, érvekkel alátámasztva, megindokolva írta feleségéről azt amit talán nehéz önöknek elolvasni. Sokszor került szóba a repertoárhiány, (letagadhatatlan) az intenzív tremolók a hangjában, (ugye tudja ez micsoda? Már hogyne tudná, hiszen ön az ügynöke, akkor pedig valamit konyítani is kell az énekszakmához)... ja, és a gagyi zenék, amikért mi tudatlan, hozzánemértő, irigy senkiháziak nem igazán rajongunk!

190 tukán 2007-05-30 22:06:53 [Válasz erre: 189 tukán 2007-05-30 21:52:38]
Nem ír levelet topic-okra.

189 tukán 2007-05-30 21:52:38 [Válasz erre: 186 Lóránth Zoltán 2007-05-30 21:19:50]
Tisztelt Lóránth Úr! Profi menedzser nem ír levelet! Korrigál, és még behatóbban foglalkozik a műfajjal, amit énekese képvisel. A jó produkciók a cáfolat!

188 Alajos 2007-05-30 21:42:44 [Válasz erre: 186 Lóránth Zoltán 2007-05-30 21:19:50]
Kedves Menedzserférj! Léteznek tények, amiket nem lehet eltusolni, vagy letagadni, vagy -még rosszabb- nem felismerni, mert azok az első \"igazságba\" tartoznak: a tudatlanságba!

187 zsoly 2007-05-30 21:37:56 [Válasz erre: 186 Lóránth Zoltán 2007-05-30 21:19:50]
Tisztelt Lóránth Zoltán! Én nem gondolom, hogy tudatlan lennék, azt pedig végképp nem, hogy irígy, teljesen más szakmában utazom, szóval nincs okom az irígységre. Egyszerűen csak kiakasztott a múltkori kiskunhalasi produkció a baptista templomban, 39. alatt írtam róla. Nézze, nem láttam ebben sem mást, mint pl. akkor, amikor Ön konferált szintén a Halason, akkor éppen a katolikus templomban, hogy akkor most jön a kedvenc száma, az ave marija (így, ahogy írom 3 a-val kiejtve!), és akkor szóvá tették a helyi sajtóban, hogy talán nem kéne hozzá nem értve konferálni, mire évekre besértődtek. Mindenestre sok sikert kívánok a profi menedzserré válásához!

186 Lóránth Zoltán 2007-05-30 21:19:50
Köszönöm kitűntető figyelmüket. Még a kemény szavakat is. Én, tizenegy éve ismerem Miklósa Erikát. Először a férje, majd a menedzsere lettem. 1998-tól engem terhel minden felelősség a karrierjének alakulásáért, a riportjaiért, a megjelenéseiért... Akit érdekel a lenti vélemények mögött megbújó igazság, annak nagyon szívesen válaszolok a levelére. (E-mail címem: zoltan@loranth.com) Ha kérhetem, kérdéseikkel ne kíméljenek, mert máskülönben soha nem lesz belőlem „profi menedzser”. :) Akiket, pedig pusztán a gyalázkodás öröme, illetve az ítélkezésből fakadó kielégülés éltet, azoknak további kellemes időtöltést kívánok. Egy közszereplőnek ugyebár bírnia kell a kritikát. És, hát azért azt se felejtsük, hogy három a MAGYAR igazság: tudatlanság, gyűlölködés, irigység. Üdvözlettel: LZ.

185 tukán 2007-04-17 12:48:43 [Válasz erre: 184 tukán 2007-04-17 10:36:50]
hosszabBan

184 tukán 2007-04-17 10:36:50 [Válasz erre: 182 Cilike 2007-04-17 10:27:53]
Gyerekek, tény az tény. Törődjetek bele. Legalább megint van egy magyar hosszaban a MET-ben.Többen megérdemelnék, de neki sikerült.Örüljünk. A koloratúr -szopránok születnek: vagy adott a hangtartomány, vagy kár erőlködni! Neked kék a szemed, neki zöld.

183 y01 2007-04-17 10:29:28 [Válasz erre: 180 Sesto 2007-04-17 10:22:23]
Kedves Sesto! Jól látod. :)))

182 Cilike 2007-04-17 10:27:53
Szerintem sem kell le-butalibázni. Méltatlan dolog. Az meg, manrico, hogy a Metben van, oké. Azt mondjuk éppen, hogy akkor ismerjük be, hogy egyszerepes énekesnő, és rendben a dolog. Ezzel a szereppel el tudja magát adni. Ezt jól is csinálja. Node: lehet pályának nevezni, ha az ember 2, azaz kettő áriával működik a világ színpadain? Mert ez a szerep ennyi. És ez ráadásul készség kérdése, vagy van valakinek az az f, vagy nincs. mi \"ellenzékiként\" csak azt vitatjuk, hogy lehet valakit világsztárnak nevezni, ha ennyi van a tarsolyában.

181 tukán 2007-04-17 10:22:36 [Válasz erre: 178 y01 2007-04-17 10:13:19]
Így van! Mit érdekli M.E.-t a sok szájtépés! Ott van, ahol sokan szeretnének lenni. (Kérdés, hogy mi a kereslet.) Amúgy amondó vagyok, csinálják utána!

180 Sesto 2007-04-17 10:22:23 [Válasz erre: 178 y01 2007-04-17 10:13:19]
...de akkor jól álcázza,...na jó hagyjuk!...

179 manrico 2007-04-17 10:16:08 [Válasz erre: 175 y01 2007-04-17 09:57:41]
Lehet hogy igazad van, mindenkinek bocsánat!

178 y01 2007-04-17 10:13:19 [Válasz erre: 176 Sesto 2007-04-17 10:04:39]
Kedves Sesto! Nem tudom hogy ismered-e a művésznőt személyesen, de azt állítom hogy lényegesen okosabb a látszatnál.

177 Sesto 2007-04-17 10:05:42 [Válasz erre: 175 y01 2007-04-17 09:57:41]
...kedves töled, de felesleges, egyes rajongók és irásaik hasonulnak egy bizonyos jelenséghez!...

176 Sesto 2007-04-17 10:04:39 [Válasz erre: 174 y01 2007-04-17 09:56:55]
...nyilván,...csak vhogy. nem értem, ha vki. mint Müvész ilyen szinten/=valóban elsörangú szinpadokon!/ Magyarországot reprezentálja, vagy tk. még inkább \"saját magát adja\", akkor azt hiszem, egy picikét \"értelmesebb stilus\" elvárható lenne, s most olyan elödökre gondolok, mint pl. Sass Sylvia vagy Tokody Ilona: ök is beutazták a Világot, valódi kozmopolita módján, nevüket ismerték, ismerik még ma is, s nem hiszem, hogy tölük bármikor is olvashattál volna primitiv nyilatkozatokat; nem villogtak különbözö statusszimbólumokkal etc.-vhol. a \"müvészi nagyságnak\" ez is /egy/ apró \"kelléke\" lenne, nem?...

175 y01 2007-04-17 09:57:41 [Válasz erre: 170 manrico 2007-04-17 09:33:32]
Kedves manrico! Nem hiszem hogy helyes dolog le szemetezni bárkit egy vélemény különbség miatt.

174 y01 2007-04-17 09:56:55 [Válasz erre: 167 Sesto 2007-04-16 19:22:48]
Kedves Sesto! Az operaénekesek-énekesnők felét nem az eszükért szeretjük. Nem gáláns dolog le buta libázni egy hölgyet, még akkor sem ha talán igazad van.

173 Sesto 2007-04-17 09:45:23 [Válasz erre: 172 manrico 2007-04-17 09:40:55]
...szerencsére eddig /többnyire/ tényleg sikerült kikerülnöm (s leginkább külföldön) + talán jó lenne, ha visszalapoznál: ugyanis vannak itt még egy páran, akik nem esnek hasra Miklósa elött!...

172 manrico 2007-04-17 09:40:55 [Válasz erre: 171 Sesto 2007-04-17 09:35:25]
Azért olyan sokat nem énekel itthon, hogy ne tudd kikerülni őt.

171 Sesto 2007-04-17 09:35:25 [Válasz erre: 170 manrico 2007-04-17 09:33:32]
...csak maradna már ott!... ez meg az én véleményem, igy éhgyomorra!...





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.