Bejelentkezés Regisztráció

Miklósa Erika


276 Fürjecske 2008-06-16 17:59:37
Miklósa nyivákolása úgysem érdekel senkit.

275 mimi59 2008-06-16 16:23:05 [Válasz erre: 274 Búbánat 2008-06-16 13:20:04]
Ez \"Ünnepi koncert\"? Kérem szépen, kedves Művészek, így kell összeállítani egy ilyen, a magyar történelem szégyenfoltjának évfordulójára a Gála Koncertet? Violetta, Rigoletto, Júlia keringője, Pezsgő duett? Majálisra való műsor! Szégyelje magát, aki összeállította! A művészekről is meg van a véleményem, hogy elvállalták! Remélem, más is ugyanígy fel van háborodva, mint én!

274 Búbánat 2008-06-16 13:20:04 [Válasz erre: 272 Búbánat 2008-06-16 10:01:29]
Ez a program: 20:00 Harangzúgás. Térhang köszönti az egybegyűlteket. 20:01 Beethoven: Egmont nyitány – szövegrészletek, video bejátszás. 20:12 Ünnepi beszéd I. Jánosi Katalin. 20:17 Ünnepi beszéd II. Méray Tibor. 20:22 Rost Andrea: Ligeti-Arany: A legszebb virág. 20:26 Zenekari darab: Weiner Leo – Magyar táncok részlet. 20:33 Miklósa Erika: A csitári hegyek alatt. 20:37 Zenekari darab Mozart – Requiem részlet. 20:45 Népdal válogatás 3 szólistával. Elindultam szép hazámból, Madárka madárka, Erdő mellett estvé lettem – Darumadár fenn az égen. 20:53 Fekete Attila - Erkel Ferenc: Bánk bán – Hazám, hazám. 20:57 Himnusz. 21:00 Emlékműsor vége. 21:00 Ünnepi gála koncert a Kossuth tér nézőinek: Rost Andrea – Verdi: Traviata: Violetta ária. Fekete Attila – Verdi: Rigoletto: Herceg áriája, közreműködik a kórus. Miklósa Erika - Verdi: Sziciliai vecsernye - Elena áriája. Zenekar - Verdi: Sziciliai vecsernye – Nyitány. Rost Andrea és Fekete Attila duett: Miklósa Erika és Fekete Attila - Verdi: Rigoletto: Herceg és Gilda duett. Rost Andrea: Gounod: Rómeó és Júlia- Júlia keringője. Miklósa Erika: Mozart: Varázsfuvola: Éj királynője ária. Finálé – Verdi: Traviata: Pezsgő duett a 3 szólista és a kórus közreműködésével

273 Búbánat 2008-06-16 10:02:41 [Válasz erre: 272 Búbánat 2008-06-16 10:01:29]
\"Szimfonikus Zenekart\"

272 Búbánat 2008-06-16 10:01:29
El ne felejtsük: az ’56-os vértanúk emléknapján, ma este együtt lép fel Miklósa Erika és Rost Andrea! Az ünnepi koncertre a Parlament előtt, a Kossuth Lajos téren kerül sor! A belépés ingyenes, a DUNA Tv 20.00 órától élőben közvetíti a másfél órás programot. Miklósa Erika ezúttal rendhagyó repertoárral áll színpadra, a névjegyévé vált Éj királynője szerepből először ad elő koncerten egy áriát. Hallhatunk még magyar népdalfeldolgozásokat is előadásában, aki a produkció csúcspontjaként Rost Andreával és Fekete Attilával együtt ad elő egy Kodály-feldolgozást. Az Óbudai Danubia Szimfonikus Zenekar és a Magyar Rádió kórusát Héja Domonkos vezényli. Erkel, Liszt, Beethoven és Verdi zenekari művei mellett részletek hangzanak el Nagy Imre és mártírtársai peranyagának szövegeiből és utolsó leveleiből.

271 bermuda 2008-05-02 21:12:05 [Válasz erre: 270 macskás 2008-05-02 21:06:59]
Emlékezetes este;-)

270 macskás 2008-05-02 21:06:59 [Válasz erre: 268 Búbánat 2008-05-02 19:55:09]
Én meg az első részt a harmadikon töltöttem. Olyan, de olyan ideges voltam, 1 host közölte velem, hogy nem mehetek be. Én meg azt, hogy taps alatt igenis be lehet menni, erre ő, a kigyúrt agyával: Ez komolyzenei hangverseny! Mondja nekem, aki majd mindennap ott döglök. Azt hittem, szétrobbanok. Ráadásul megjelent Fáy is valami csajjal. Hát, tudjátok... Egy nő meg a másikat átkarolta, ráadásul ütemesen dobogott a ködvágó cipőjével...

269 Cickány 2008-05-02 20:24:56 [Válasz erre: 268 Búbánat 2008-05-02 19:55:09]
Kamera volt a teremben, valószínűleg felvették. Biztos lesz ebből is DVD. Jegyet még előadás előtt is lehetett a pénztárban (és mellette)kapni, és főleg a földszinten voltak szabad helyek is.

268 Búbánat 2008-05-02 19:55:09
Sajnos nem lehettem ott a koncerten, mert néhány nappal előtte már sehol nem kaptam rá jegyet. Talán a tévé felvette, mint az előző gálákat is, és utólag megtekinthetem.

267 Búbánat 2008-05-02 19:52:42
Áthozom ebbe a topicba, legyenek itt is is olvashatóak: Fórum - Hozzászólások a koncertkritikákhoz (RM, 2002-11-15 12:47:11) Új üzenet . oldal 1593. Sesto Előzmény - 1592 Válasz erre 2008-05-02 17:39:16 (...)\"Még egy szavazat Sartorinak. Számomra messze ő volt a legjobb a koncerten, és igazán nem értem, hogy ha mindig ilyen teljesítményt nyújt, akkor miért nem halljuk őt több helyen és gyakrabban.\"(...) - lehet, hogy talán azért, mert szinpadra éppen nem elég, ha kiváló a hang, de szinpadi mozgása, \"szerepformálása\" inkább tragikomikus, mint hiteles?! - mondom ezt egy pár Lucia, Simon Boccanegra és Szerelmi bájital elöadások után,... Valóban remek spinto - ez nem vitás - de hozzáképest korábban pl. a \"mackós\" Pavarotti egy \"balerino\" kecsességével járt-kelt a szinpadon; s szerepformálása sokkal hitelesebb, kedvesebb-aranyosabb (=Nemorino!) volt. Az hogy Sartori ennyire teltkarcsú még egyáltalán nem lenne alapból probléma: hiszen számtalan közel sem deszkaalkatú énekesnötöl/énekestöl láttam már szenzációs, ihletett és hiteles szinpadi szerepformálást (=szándékosan nem a vokális teljesitményröl beszélnék!) - addig Sartori, legalábbis a fent emlitett darabok tenor szerepeiben, mint szinpadi jelenség, inkább szánalmasnak, ügyetlennek tünt,... 1592. Cickány Válasz erre 2008-05-02 17:24:45 Még egy szavazat Sartorinak. Számomra messze ő volt a legjobb a koncerten, és igazán nem értem, hogy ha mindig ilyen teljesítményt nyújt, akkor miért nem halljuk őt több helyen és gyakrabban. Raimondi nagyon nem volt formában, az énekes és a zenekar igen gyakran külön életet élt mind ritmust, mind hangzást tekintve. Egy időben nagyon szerettem Miklósát, de úgy érzem, hogy mára még kisebb lett a hangja, a magas regisztereket leszámítva. Le a kalappal Medveczky Ádám előtt, aki a zenekar hangerejét mindig igyekezett visszafogni, hogy az énekesnő hangja hallható legyen. Azt nem értettem, hogy a Lucia után miért nem jött ki a partnernő meghajolni, és miért nem szerepelt a neve sem a programfüzetben. Egyet azért le kell szögeznem: a partnerek kiválasztása mindig jól sikerül. Jó pár éve Meláth Andrea még a Zeneakadémián, majd Wiedeman Bernadett, Leo Nucci, most pedig Sartori. 1591. Franca Válasz erre 2008-05-02 15:22:10 Nekem is más a véleményem róluk, mintha nem ugyanazon a koncerten lettünk volna a cikk írójával. Sartori fantasztikus volt, nagy, spinto hang és nagyon jól bánik vele, előadása tele volt nüanszokkal, a részletek iránti érzékenységgel. A legjobban a McDuff ária tetszett, elképesztő intenzitással közvetítette a tragikus mondanivalót. A Nemorino románc maga volt a mennyország, talán még nem is hallottam így előadni, élőben biztosan nem. A Miklósával énekelt duettekben látszott, hogy próbál alkalmazkodni hangerőben, de a két énekes fényévnyire volt egymástól. Raimondi szerintem pont a koncert első felében szólt jól, meglepően jól. Amikor két éve Zürichben láttam, jóval gyengébb volt, valahogy megkopott hanggal énekelt. Most azonban, különösen a La Calunniában és Silva áriájában a régi Raimondit idézte. A második félidőre viszont érezhetően elfáradt, a magasabb regiszterben kicsit berekedt és valószínűleg emiatt ki is hagyta Don Pasquale áriáját. Tudomásom szerint egyébként beteg volt, a zürichi Toscák egy részét - közvetlenül ezelőtt a koncert előtt - le is mondta. Szimpatikus volt, nem voltak színpadias gesztusai, nem provokált ünneplést, alig tudtam lefényképezni, mert mindig azonnal kirohant. Miklósa Erika nekem nagyon nem tetszett. Már korábban is hallottam kétszer élőben és akkor is nagy csalódás volt, így most csak a vendégek miatt mentem el a koncertre. Hangja elviselhetetlenül tremolózik a magasabb tartományokban, jó fél hangnyi kitéréssel, középen és lent viszont alig szólal meg. A koloratúrák nehézkesek, ami meglepő egy ilyen kis hang esetében. A leggyengébb produkció Oscar áriája volt, egyszerűen szólva hallgathatatlan. A legjobban Elena bolerója tetszett. A Raimondival énekelt kettősöket valóban nem csak elénekelték, hanem el is játszották, Raimondi remekül alkalmazkodott hozzá. 1590. macskás Előzmény - 1588 Válasz erre 2008-05-02 14:16:15 Most látom, hogy cikk is van. Nekem más a véleményem Sartoriról és Miklósáról is. 1589. macskás Előzmény - 1588 Válasz erre 2008-05-02 14:12:05 Fabio Sartori 1588. bermuda Előzmény - 1587 Válasz erre 2008-05-02 14:11:11 Közben megtaláltam a You tube-on is;-) 1587. bermuda Előzmény - 1586 Válasz erre 2008-05-02 14:05:37 Ki volt a tenor? Légyszives a nevét.Kösz. 1586. macskás Előzmény - 1585 Válasz erre 2008-05-02 13:25:20 Voltam. Jó volt Raimondi, úgy, mint Kiri. A tenorista viszont fantasztikus, Alagna a közelébe sem jöhet. Más kérdés, hogy oda sem férne:) 1585. juhfark Válasz erre 2008-05-02 13:19:47 Miklósa Erika koncertjén volt valaki? Milyen volt Raimondi?

266 Búbánat 2008-05-02 19:50:33
Áthozat: Momus - Legfrissebb koncertbeszámolók Szép hölgy, szép hanggal (Miklósa Erika estje) (- mg -, 2008-05-02) 2008. április 29. Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Miklósa Erika és vendégei Fabio Sartori – tenor Ruggiero Raimondi – basszus MÁV Szimfonikus Zenekar Vez.: Medveczky Ádám Miklósa Erikáról van egy régebbi emlékem. Úgy tíz esztendeje lehetett, hogy Gregor József meghívta évi rendes jótékonysági koncertjére, amit minden nyáron a gárdonyi református templomban tartott a helyi kisnyugdíjasok megsegítésére. Az eseményről a cserfes nyaraló-szomszéd néni értesített minket, így hát elmentünk mi is. Az akkor igen fiatal, de már neves énekesnő hallatlan természetességgel énekelt a jelen világunk értékrendjét figyelembe véve korántsem VIP közönségnek. Kisnyugdíjasok, helybéliek, épp ott nyaralók lehettek tanúi e szokatlan áriaestnek, ezen belül Gregor magával ragadó, sziporkázó személyiségének, világraszóló hangjának, és Miklósa Erika közvetlen, természetes lényének, odaadó éneklésének. Kedd este persze más volt a hely, más volt a közönség. Azt lehetett tudni, hogy szép a hang, és szép a hölgy. Kíváncsi voltam, hogy ugyanaz-e a személyiség. Ez immár a harmadik olyan áriaest a Művészetek Palotájában, melyet Miklósa Erika neve fémjelez. A műsoron idén Rossinival kezdődött, egy tekintélyes Verdi-blokkal folytatódott, majd két Don Giovanni-részleten keresztül jutottunk el Donizettiig. Ahogy legutóbb az Alagna-koncerten, most is a MÁV Szimfonikus Zenekar volt szolgálatban. Gyermekkorom hőse, Medveczky Ádám dirigált; emlékszem, imádtam nézni lobogó haját a Zeneakadémia soraiból, érzékelni temperamentumát, az ifjonti tűzet. Mára Medveczky jóval takarékosabb a mozdulatokkal, megfontoltabb, visszafogottabb, olybá tűnt, mint egy illúzióit, nagy álmait vesztett profi. A nyitódarabként felcsendült Sevillai borbély-nyitány például csak a felcsendült hangokban hordozta a darabban meglévő rossinis sziporkát, a dinamika, a tempó nem igen járult ehhez hozzá. Mindemellett Medveczky mozdulatai kifejezők, ha kell serkentőek. Ám a zenekar minden igyekezet ellenére legfeljebb megfelelő ezen az esten, de hát nem is övék a főszerep, hanem az énekeseké: Miklósa Erikáé, és a két vendégé. Az egyikük valóban nagy név, igaz, karrierje delelőjén jóval túl: Ruggiero Raimondi, másikuk egy fiatalabb tenor, ugyancsak Itáliából, Fabio Sartori. Felváltva hallunk áriákat, duetteket, és zenekari betéteket, melyek majd minden esetben nyitányok, az egyetlen kivétel a Traviata III. felvonásának gyönyörű előjátéka. Elsőként Raimondi énekelt szólót, Don Basilio áriáját a Sevillaiból. Különösen igaz volt itt a „minden kezdet nehéz” közhelye. A korábbi erejét és fényét teljességében már nem birtokló orgánum nehezen találta önmagát, sőt egy helyütt némi aszinkronitás lépett fel a zenekar és énekes között. Később Raimondi mindinkább belemelegedett, és a legjobb formáját épp a hosszú záró duettben hozta, a Don Pasquale II. felvonásából. Dulcamara áriájában sziporkázhatott, a Don Giovanni duettjében pedig úgy tűnt, éveket csévélt vissza az idős mester, mély tónusú orgánuma gyönyörűen szólalt meg. Fabio Sartori nem hőstenor alkat; finoman szólva is pufók. Óhatatlanul eszembe jutott a néhány héttel ez előtti Alagna-est, de nem ezért. Sokkal inkább a hangkarakter különbözősége miatt. Sartori tenorja nehezen lenne légiesnek, vagy könnyednek nevezhető; sokkal inkább egyfajta éles, erőteljes regiszteren szól, és néha az volt az érzésem, hogy túlságosan hangosan is. Időnként valósággal kiabált, ami főképp azért kár, mert testes, erőteljes orgánuma, hangszíne igen egyedi, és önmagában véve kellemes. A közönség mindenesetre vette a lapot, mind a szólószámokban, mind a duettekben érezhető volt a feléje áramló szeretet, Nemorino románcával pedig learatta az est legnagyobb ovációját. A főszereplő persze mégiscsak Miklósa Erika volt, aki úgy tud leplezetlenül fürdőzni a sikerben, úgy tud teátrálisan meghajolni, istenáldást kívánni, hogy mindez nem kelt bennem ellenérzéseket. Hajlamos vagyok elhinni neki, hogy komolyan gondolja, hogy neki is fontos ez az egész. És főképp, nincs mese, szép hangja van. Ami ennél is fontosabb, nagyon jól bánik vele. Legszínesebben ez a Traviata szívszorító duettjében mutatkozott meg, melyben leheletfinom pianókig jutott, szinte a természetes beszéd egyszerűségéig ereszkedve. Érzésem szerint a duettekben Raimondival alkotott harmonikusabb párt; a sok évtizedes tapasztalattal bíró énekes érzékenyen és éles szemmel alkalmazkodott Miklósa Erikához, kissé maga elé engedve őt, de mindig biztosítva a határozott színpadi jelenlétet. Sartori partnereként elsősorban színészi játékban mutatkozott kettejük között harmónia, ám gyakran úgy éreztem, hogy a tenor hangerőben túlságosan is fölé kerekedik. Talán túlzó lenne szcenírozottnak nevezni az előadást, mégis markánsan több volt, mint egyszerű áriaest. Testbeszédben, gesztusokban, sőt az énekesek egymás közötti interakcióiban igazi operaelőadás részletei jelentek meg a színpadon, a díszletek helyén pedig négy hatalmas kivetítő tette láthatóvá a hátrébb ülőknek az előadók gesztusait, mozdulatait, mimikáját. Miklósa Erika mindezt azzal tetézte, hogy fellépőruhái kiválasztásával követte az előadott áriák alkotta ívet. Első színpadra lépésekor, Elena bolerójában (A szicíliai vecsernye) izgalmas ciklámen ruhában jelent meg, Zerlina és Don Giovanni kettősére pedig pompázatos fehér-fekete nagyestélyiben vonult be a színpadra. Lucia áriáját a Lammermoori Luciából már lilás-kékes összeállításban énekelte. Ráadásként előadott népdalunk, az A csitári hegyek alatt az olasz nyelvű és temperamentumú operarészletek után egyaránt hatott melegségesen a miénknek és üdítően „más”-nak, mint az est egésze. Hogy mennyire stílhű e szép dalt operaénekesi habitussal és hangképzéssel ötvözni, az szubjektív megítélés kérdése; én úgy érzem, hogy a pályakezdésében, és – talán ebből is fakadóan – viselkedésében a színpadi sztároktól különböző Miklósa Erika itt engedhetett volna kissé az operai előadásmódból. Mégis, ami megnyugtató, hogy úgy tűnik, az ünnepelt szoprán ma is képes önmaga maradni, és természetes közvetlenségével közönsége felé fordulni. És ez ma nem kis erény.

265 tukán 2008-04-11 19:15:44 [Válasz erre: 264 Franca 2008-04-11 16:36:22]
Ne várj sokat!

264 Franca 2008-04-11 16:36:22 [Válasz erre: 263 Búbánat 2008-04-11 12:19:44]
Köszönöm a programot, ott leszek! Hallani akarom Raimondit élőben.

263 Búbánat 2008-04-11 12:19:44
Miklósa Erika és vendégei: Fabio Sartori (tenor – Olaszország); Ruggero Raimondi (bariton – Olaszország) Opera – gálaest Művészetek Palotája 2008. április 29. kedd 19:30 - 22:00 Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Műsor: Rossini: A sevillai borbély - nyitány Rossini: A sevillai borbély - Don Basilio áriája (I. felv.) Verdi: A szicíliai vecsernye - nyitány Verdi: A szicíliai vecsernye - Elena bolerója (V. felv.) Verdi: Macbeth - Macduff áriája (IV. felv.) Verdi: Ernani - Silva áriája és cabaletta (I. felv.) Verdi: Álarcosbál - Oscar áriája ( I. felv.) Verdi: Traviata - Előjáték (III. felv.) Verdi: Traviata - Violetta és Alfréd kettőse (III. felv.) Mozart: Don Giovanni - nyitány Mozart: Don Giovanni - Zerlina és Don Giovanni kettőse (I. felv.) Donizetti: Szerelmi bájital - Nemorino románca (III. felv.) Donizetti: Szerelmi bájital - Dulcamara áriája (I. felv.) Donizetti: Don Pasquale - nyitány Donizetti: Don Pasquale - Don Pasquale áriája (I. felv.) Donizetti: Don Pasquale - Norina áriája (I. felv.) Donizetti: Don Pasquale - Norina és Don Pasquale kettőse (III. felv.) Donizetti: Lammermoori Lucia - Edgard áriája (III. felv.) Donizetti: Lammermoori Lucia - Lucia áriája (I. felv.) Donizetti: Lammermoori Lucia - Lucia és Edgard szerelmi kettőse (I. felv.) Közreműködik: MÁV Szimfonikus Zenekar Vezényel: Medveczky Ádám Jegyárak: 3400.- 4800.- 6400.- 7900.- Ft

262 macskás 2008-03-15 23:16:21 [Válasz erre: 258 Búbánat 2007-12-03 10:18:41]
Ott leszek!

261 Búbánat 2008-03-15 23:11:28
A DUNA TV ma 23.35 órától felvételről közvetíti Miklósa Erika áriaestjét a Művészetek Palotájából: \"Tizenöt év a zenében\" - 2006. (85 perc)

260 Búbánat 2008-01-06 12:09:37
Március 17. Művészetek Palotája - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, 19:30 Bernstein: West Side Story Az európai bemutató 50. évfordulója alkalmából szcenírozott koncert Vezényel: Makláry László Rendező: KERO Látvány: Kiégő Izzók Főbb szerepekben: Miklósa Erika, Janza Kata, Dolhai Attila / ének Közreműködik: MÁV Szimfonikus Zenekar A ma már kultmusicalnek számító, elnyűhetetlen színpadi produkciót Leonard Bernstein, Arthur Laurets és Stephen Sondheim zseniális szerzőhármasának köszönheti a világ színházrajongó közönsége. A darabot Európában 1958-ban mutatták be Londonban, a West Enden, Magyarországon 1969 óta játsszák. Az előadás különlegessége, hogy koncertjellegéből adódóan Bernstein művének zenei nagyságát és nem színpadi megjelenését igyekszik kihangsúlyozni, a Kiégő Izzók csapata pedig egyedi vetítéssel, különböző látványelemekkel színesíti majd a koncertet.

259 Búbánat 2007-12-13 13:02:30
A \"Mai ajánlat\"-ban olvasom: 19:00: Miskolc Művészetek Háza Miklósa Erika, Peidl Katalin (ének), Harazdy Miklós (zongora) MOZART, VERDI, ROSSINI, DELIBES, BERNSTEIN és KODÁLY művei

258 Búbánat 2007-12-03 10:18:41
2008. április 29., kedd 19:30 Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Miklósa Erika és vendégei Fabio Sartori - tenor, Ruggiero Raimondi -bariton Közreműködik: MÁV Szimfonikus Zenekar Vezényel: Medveczky Ádám A mai magyar operaénekes-generáció egyik legnagyobb tehetsége, Miklósa Erika húszévesen, az intézmény hosszú történetében a legfiatalabbként lett a Magyar Állami Operaház tagja, ahol 1991-ben Papagenaként debütált - mindezt úgy, hogy énektudását iskolai végzettség nem igazolta, „csak” ő maga a fellépéseivel. „Nem éppen szokványos módon sportolóként indult, és csak azután lett belőle énekes. Mert a nagy út bejárásához kellett a sportpályafutás is, a versenyszellem, és az, hogy saját magát is megtanulja legyőzni. Hogy a tehetségén túl ne mással, ne másokkal foglakozzék, hanem önmagából hozza ki a legtöbbet, a legjobbat” - írta róla élete párja és menedzsere, Lóránth Zoltán. Miklósa Erika nemzetközi karrierje 1992-ben Brüsszelben indult, majd tudását Milánóban és Philadelphiában tökéletesítette, s alig múlt harminc, amikor már idehaza és külföldön egyaránt jól ismerték a nevét. A New York-i Metropolitan Opera 2004 őszén, bemutatkozó előadását követően három évre ajánlott neki szerződést, amelyet a 2008-2009-es évadra meghosszabbítottak. Az Éj királynője szerepét Mozart A varázsfuvolájában eddig közel háromszázszor énekelte óriási sikerrel többek között New Yorkban, a londoni Covent Gardenben, a párizsi Opéra Bastille-ban, a madridi Teatro Realban és a berlini Deutsche Operben. Sikerekben gazdag pályafutásának tizenötödik évét 2006-ban jubileumi koncerttel ünnepelte a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben, vendégei Wiedemann Bernadett és Leo Nucci voltak. 2007-ben ismét a világ vezető operaházaiból érkezett partnerekkel, Joseph Calleja máltai tenorral és Roberto Scandiuzzi olasz basszistával lépett pódiumra. Immár hagyományosnak tekinthető hangversenyén egy olasz tenor, illetve bariton személyében 2008-ban is kiváló énekes kollégákat lát vendégül. Jegyár: 3400,- 4800,- 6400,- 7900,-

257 zsoly 2007-10-18 15:45:19 [Válasz erre: 256 martuni 2007-10-18 15:18:12]
Jajj, csak reménykedek, hogy mindezt nem a Lady szólamáról írták. :)

256 martuni 2007-10-18 15:18:12 [Válasz erre: 252 zsoly 2007-10-18 14:15:04]
Sajnos szoktak. Eygszer, én már nem tudom melyik újságban ezt olvastam: \"X.Y. biztos technikával énekelte Macbeth félelmetesen nehéz szerepét. Az egyébként tenor hangú bariton még nagy jövő előtt áll.\"

255 zsoly 2007-10-18 14:43:56 [Válasz erre: 254 zsoly 2007-10-18 14:42:49]
i nélkül

254 zsoly 2007-10-18 14:42:49 [Válasz erre: 253 -zéta- 2007-10-18 14:38:38]
Én is ezen agyaltam, bár ezzel a \"hosszabb\" hajjal nem ismertem fel jól. Ha a pécsi származású Kovácsi Istvánról van szó, ő tényleg echte basszus.

253 -zéta- 2007-10-18 14:38:38 [Válasz erre: 252 zsoly 2007-10-18 14:15:04]
Hát gagyi, nincs mit szépíteni. Kovács István meg basszus, nem bariton...

252 zsoly 2007-10-18 14:15:04 [Válasz erre: 250 Búbánat 2007-06-22 09:34:09]
Azon gondolkozom, hogy ki írta vajon a honlapra ezt a beszámolót. Ez a \"tenor hangú Szapppanos Tibor\" valami félelmetesen gagyi megfogalmazás. Vagy szoktak ilyesmit írni?

251 Búbánat 2007-10-18 13:40:17 [Válasz erre: 250 Búbánat 2007-06-22 09:34:09]
Az MR3-Bartók Rádió október 21-én, vasárnap, 19:35-től felvételről közvetíti a nyári, miskolci koncertet!

250 Búbánat 2007-06-22 09:34:09 [Válasz erre: 237 Búbánat 2007-06-03 12:42:16]
A Fesztivál honlapjáról másolom ide a 20.-i koncertbeszámolót: \"A francia oratórium-irodalom csodálatos dallamvilágú darabja a Fauré-requiem, amelyet visszafogott hangulata, könnyen befogadható dallamvilága miatt \"csendes requiemként\" is emlegetnek. \"Egy olyan nem vallásos ember munkája ez - fogalmazta meg Michel Vuillermoz zenetörténész -, aki tiszteli és csodálja mások hitét. Nem szükséges a vallásosság, hogy békésen magadba fordulva elkísérd egy embertársadat utolsó hajlékába.\" Ez tapintatosság sugárzik át a templomi karnagyként, majd karmesterként is tevékeny Gabriel Fauré gyászzenéjén. [url]http://www.g-art.hu/operafesztival/fesztivalnaplo/07_06_21/xrequiem02.jpg;Miklósa Erika és Howard Williams[/url] A Miskolci Szimfonikus Zenekar, a Honvéd Férfikar és az Angelika Nőikar tolmácsolásában megszólaló requiem karmestere, Howard Williams éreztette is: nincs szó itt mérhetetlen fájdalomról, könyörtelen ítéletről, félelmet keltő isteni hatalomról, csupán a belenyugvásról. Ezt az elfogadást közvetítik a főként a kórusra és a zenekarra írt harmóniák, amelyben az egyén, az egyéni hang - Miklósa Erika és Kovács István - csak ritkán, és csupán unisono kap szerepet. Dörgedelmesebb, tempósabb, a vívódást hatalmassá formáló zenekari hangzással érzékelteti Gounod Szent Cecília miséje - mint az egyházi zene \"szent múzsájához\" szóló könyörgés. Szent Cecília a Tizennégy Segítő Szent csoportjába tartozik, alakja példakép: szimbóluma mindannak, amit az Isten felé forduló, szakrális zene képvisel. Gounod több alkalmat kínál Faurénál arra, hogy a szólisták énektudásáról is meggyőződhessen a hallgatóság. Hivalkodó, önmutogató szólókról persze szó sem lehet: az énekesi feladat pusztán annyi, hogy egy-egy énekelt könyörgést idejére kiegészítsék a domináns kórust és a zenekari hangzást. Visszafogottságáért mindenképpen elismerés illeti a nemzetközi operaszínpadokon ünnepelt énekesnőt, Miklósa Erikát, akinek hangja szinte belesimult a muzsika egységébe. A pátosz nélküli éneklés öröme érződött azokon a pillanatokon is, amikor a baritonnal, Kovács Istvánnal és a tenor hangú Szappanos Tiborral közösen szólaltak meg. A magasztos, elemelkedett hangulaton ezt is átérezhette a közönség, amely többször is a zenekar elé tapsolta őket. [url]http://www.g-art.hu/operafesztival/fesztivalnaplo/07_06_21/xrequiem05.jpg;Miklósa Erika, Szappanos Tibor, Kovács István, Howard Williams[/url]

249 akka 2007-06-03 21:21:53
De az, hogy Péterlojd Gildát énekelt, operajátszásunk legsötétebb foltjai közé tartozik. Na bocs. Mostantól vissza Miklósához.

248 akka 2007-06-03 21:19:27
Ja igen,énektechnika-nulla. Elnézést, ezt tényleg nem Erika topicjában kell taglalni, de ha már szóba került.....

247 akka 2007-06-03 21:16:44 [Válasz erre: 246 tukán 2007-06-03 18:11:32]
Ezt a Lloyd dolgot nem értettem akkor sem amikor csak Péter C. volt. Hang-csúnya Nő-csúnya Haj-undorító (3m) Személyiség-antinő Kinek a bűne, hogy bekerült a színházba?

246 tukán 2007-06-03 18:11:32 [Válasz erre: 245 Popriscsin 2007-06-03 16:33:11]
Cecilia Lloyd = szül. Péter Cecília Ám a nevétől nem lesz világhírű! (Nem én vagyok, hál\' Istennek!) De visszatérve M.E.-ra örüljünk, hogy megint ott van a MET-ben is egy honfitársunk!

245 Popriscsin 2007-06-03 16:33:11 [Válasz erre: 244 akka 2007-06-03 16:30:02]
De kérem! Ez egy énekesnő topicja!

244 akka 2007-06-03 16:30:02 [Válasz erre: 241 tukán 2007-06-03 16:21:53]
Csak nem C.C.C.C.C. Loyd vagy?

243 tukán 2007-06-03 16:27:34 [Válasz erre: 242 Popriscsin 2007-06-03 16:26:01]
Néked igazad vagyon, de ez most nagyon fontos, hátha visszahoz Cilike! Ne zavarj! Nekem ez most fontosabb!

242 Popriscsin 2007-06-03 16:26:01
Mi lenne, ha Miklósa Erikáról írnátok? Legalább szidjátok, vagy valami.... :-)))))))

241 tukán 2007-06-03 16:21:53 [Válasz erre: 238 Cilike 2007-06-03 15:50:46]
Valódi nevem : CILIKE CECIL

240 tukán 2007-06-03 16:14:45 [Válasz erre: 238 Cilike 2007-06-03 15:50:46]
Ez a Miklósa Erika fórum!

239 tukán 2007-06-03 16:12:23 [Válasz erre: 238 Cilike 2007-06-03 15:50:46]
1.Nem javítottalak ki, a beírással más volt a szándékom, egyébként nem is reméltem, hogy érted, érted? És lőn! 2.Billentsd tunikán saját magad valóságosan, ha tudod! 3.Dehogynem, az vagyok, miből jöttél rá? Éppen ezért hagyd a tunikámat, Királylány!

238 Cilike 2007-06-03 15:50:46
Te úgy írd, ahogy akarod és én is, te engem javítottál ki, ez volt a bibi. És nem sikoltotzom, ha úgy érzem, hogy bántasz, legfeljebb virtuálisan tunikán billentelek, jó? Nem, nem vagyok Kiszel tündibündi, te viszont nem az a homokos műsorvezető vagy a Budapest tévéből? Nem jut eszembe a neved...

237 Búbánat 2007-06-03 12:42:16
Vészesen közeledik június 20. Miklósa Erika \"új arcát\" - és \"új\" hangját - mutathatja meg csodálóinak és ellenségeinek: Miskolci Nemzetközi Operafesztivál egyik prominens eseményének ígérkezik: 20 óra, Nyári színház Gabriel Fauré: Requiem, Charles Gounod: Szent Cecília mise Miklósa Erika, Kovács István, Szappanos Tibor Miskolci Szimfonikus Zenekar A Honvéd Férfikar és az Angelika Nőikar Vezényel: Marco Balderi Jegyár: 3500 Ft Az előadást a Domro Borgazdaság Kft támogatja

236 tukán 2007-06-03 12:23:54 [Válasz erre: 230 Cilike 2007-06-03 09:18:51]
Attól, hogy MET-nek írom a MET-et nem jelenti azt, hogy \"amerikomán\" volnék! Nem ájulok el semmitől csupán azért mert amerikai,Tőled viszont majd minden alkalommal! Nem Te vagy a Kiszel Tündi-Bündike?

235 tukán 2007-06-03 12:19:30 [Válasz erre: 230 Cilike 2007-06-03 09:18:51]
Én csak Tőled ájulok el újra meg újra! Sőt, alélok. A MET-et pedig úgy írom, ahogy akarom. Nem értetted miért írtam, kár. Akkor nem is fejtem ki, mert megint sikoltozni kezdesz, hogy \"bántalak\"! Jó vasárnapot továbbra is!

234 Popriscsin 2007-06-03 10:03:45 [Válasz erre: 232 martuni 2007-06-03 09:24:05]
Imádom intelligens stílusod! :-)))

233 tarnhelm2 2007-06-03 09:24:20 [Válasz erre: 229 martuni 2007-06-03 09:11:38]
Meg kell mondanom, hogy Elena Mosuc 2005. júliusában, a MüPában számomra egyáltalán nem igazolta a hírnevét ebben a szerepben. Miklósát sokkal jobb Éj Kirájnőjének hallottam már, mint akkor Mosucot. Persze ezt az élményt korántsem extrapolálnám általános véleménnyé, de az igazsághoz ez is hozzátartozik.

232 martuni 2007-06-03 09:24:05 [Válasz erre: 231 Popriscsin 2007-06-03 09:21:47]
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)

231 Popriscsin 2007-06-03 09:21:47 [Válasz erre: 229 martuni 2007-06-03 09:11:38]
Énekelj, martuni, énekelj!

230 Cilike 2007-06-03 09:18:51 [Válasz erre: 228 tukán 2007-06-02 22:37:23]
Mért lenne már csupa nagybetű? Nem betűszó. A Metropolitan közkeletű rövidítése. Vagy te is egy amerikomán vagy? Mindentől elájulsz, ami amerikai?

229 martuni 2007-06-03 09:11:38 [Válasz erre: 223 frushena 2007-06-02 15:56:43]
Ez nem lehet kérdés....Vagy Elena Mosucot, vagy Diana Damraut vagy....de még \"alattuk\" is léteznek katagóriák és csak utána jön M.

228 tukán 2007-06-02 22:37:23 [Válasz erre: 227 Cilike 2007-06-02 22:18:17]
MET

227 Cilike 2007-06-02 22:18:17
Ah, ezt nem is láttam, kösz. Hát, ő nem mondhat mást, ugyebár. Én a magam részéről leszögezném: tudatlannak lehet nevezni, mert ugyan ki a tudós éneklés témában? Mindenesetre nem gyűlölöm a művésznőt, sőt, régebben legalábbis, mikor még feltűnt az Operaházban, kedveltem, amellett, hogy a véleményem már akkor is ugyanez volt. Irigy sem vagyok, mert jól érzem magam az én saját életemben , amiből hiányzik ugyan a Met, de nem hiányoznak a gyerekek -ezt fontosabbnak is tartom.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.