251 parampampoli 2015-03-07 11:42:14
A kolozsváriak Luisa Miller előadása tegnap este a vidéki operajátszás mindenkori színvonalán mozgott, de sajnos annak is az alsó sávjában. (Nem Vaszy és Pál Tamás Szegedjének nívójáról van szó, hogy értsük egymást.) Selmeci György természetesen tette a dolgát, de zenekara, kórusa és szólistái általános képessége meghatározta lehetőségeit. Persze a vállalkozás majdnem értelmetlen, mert Verdi ezen operájának színrevitele 5, de minimum 3 (szoprán-tenor-bariton) kiváló énekes nélkül programozottan kudarc. Az akciókban nem túl gazdag cselekmény áriák, kettősök, együttesek során halad végig, nagy és szép hangok, perfekt énektudás nélkül minden lassú, vérszegény, könnyen fulladhat unalomba. Jelen esetben a három énekesből rendelkezésre állt egyetlen egy: a szoprán. Ha nem látok a Luisa Miller előtt gyors egymásutánban két Bánk bán előadást néhány méltatlan és szégyenletes énekesi produkcióval, most valószínűleg kénytelen lennék rendkívül erős szavakat használni a tegnapi énekesi teljesítményekre, így ettől most megtartóztatom magam. A Luisa Miller esetében azért különösen nehéz az énekesek helyzete, mert a magyar nézőnek ebben az operában nincsenek közvetlen hangzó élményei a pesti színpadról, hiszen a művet nem játszották nálunk, egyetlen alkalommal volt szerencsém hallani a 2000-es évek elején a Zeneakadémián koncertformában, egy nem fiatal, de nagyon jó kazah tenorral, egy kellemes hangú japán baritonnal, és az akkor még remekül éneklő, frissen végzett Fodor Beatrixszal. A lemez- és videógyűjtők ellenben jobbnál jobb felvételekben ismerhették és szerethették meg a művet, és akik fülükben hordják ezeknek a felvételeknek az emlékét, azok a tegnapi előadáson sajnos úgy érezhették, hogy egy másik művet hallanak. (Sajnos ez egy olyan élmény, amellyel mostanában egyre gyakrabban kell szembesülnöm: hogy amit látok, hallok az nem az, amit korábban megismertem és megszoktam, hanem valami egészen más, ismeretlen és elfogadhatatlan.) Nem kérhetem számon Busa Tamáson Bruson vagy Milnes alakítását, de azt ki kell jelenteni, hogy ezzel a hanggal és énekesi kondícióval ma már teljesen alkalmatlan főszerepek éneklésére, Sharplessként is csak a 3. felvonás tercettjéig volt elfogadható úgy ahogy, nade az öreg Miller szerepe egészen más matériát és technikát követel!! Ebben a szerepben való énekeltetése valóban próbára tette fülemet és idegrendszeremet egyaránt. Pataki Adorján néhány évvel ezelőtti Gabriele Adornójához képest nem sok változást mutatott, de azt se pozitív értelemben: a középregiszterben vastagítani próbál a kétségtelenül drámai tenort követelő szerephez, ettől azonban magas regisztere még jobban beszűkül. A tenorslágernek számító áriában még elfogadhatót nyújtott, a drámai kitörésekben azonban egyre jobban fáradt, szerencsére mikorra már a gikszergyanús stádiumba jutott, véget ért az előadás. Kovács István, mint már annyiszor, mind figurában, mind hangilag kevés volt Walter gróf erős hatású, drámai basszus igénylő szerepéhez, ráadásul egyetlen percre se vette le szemét a karmesterről. Úgy pedig nehéz a szerepformálás,a színpadi alakítás. Igen figyelemreméltó hanganyaggal rendelkezik ellenben a Wurmot éneklő Szilágyi János, de sajnos egyetlen színnel, dinamikával, a hangi árnyalás teljes hiányával énekelte az amúgy sem túl hálás szerepet. A Federica hercegnő figurája az irodalmi alapot jelentő Schiller dráma Lady Milfordjához, idősödő prózai dívák ziccerszerepéhez képest még a Wurménál is elnagyoltabb és hálátlanabb, a fellépő mezzoszoprán sajnos ezen nem volt képes semmit se javítani. Az énekeseket általában igen előnytelen helyzetbe hozta a rendezés (rendezés??), amely teljesen természetellenes mozgásokra és szituációkba kényszerítette őket, megzavarva a mű legszebb zenei részeinek élvezetét. Megkérdezhetné persze valaki ezek után, hogy ilyen énekesekkel volt-e, s ha igen, mi volt a zenei élvezet egyáltalán? A kérdésre a válasz egyértelmű: Kolonits Klára a címszerepben. Luisa Miller tulajdonképpen ismét egy olyan szólam, amely nem egyértelműen Kolonits fachja lenne, de ismét egy olyan alkalom, amikor fényesen bebizonyítja, ahogy tette ezt októberben Verdi Requiemjében, hogy az a hang és énektudás (!), amellyel ő rendelkezik, effajta gondon játszi könnyedséggel lesz úrrá. Luisa ideális esetben egy könnyed és biztos magas regiszterrel, kitűnő koloratúrkészséggel rendelkező lírai szoprán lenne, amilyen volt például a fiatal Ricciarelli, Caballé, Scotto, Millo. Kolonits hangja nem ilyen, de a hozzá hasonló Luisa sem előzmény nélküli, az általam amúgy nem különösebben kedvelt fiatal June Anderson alakítását videofelvétel is megőrizte. Kolonits nem erőlteti a mély fekvést, ami hangjában nem olyan erőteljes, mint a felsoroltak hangjában volt, de finoman és puha hangadással, mindenféle törés nélkül oldja meg, amikor azonban hangja eléri a „repülési magasságot”, és a számára legelőnyösebb fekvésbe jut (értsd a középregiszer felső kétharmadától a magas regiszter tetejéig), valóban egyedülálló szépséggel, biztonsággal szól. Ritkán hallani olyan énekesnőt, akinek hangja ennyire a felső regiszterre lenne pozicionálva. Ez azonban csak maga az üres technika, a lényeg csak ezután kezdődik. Az, amit Kolonits ezzel a hanggal közvetít és közöl! Ez pedig lényegében leírhatatlan és megfogalmazhatatlan. Nem is teszek rá kísérletet, mert mint életem nagy élményeit, nem szeretem konkrétan megfogalmazni, kimondani, mert úgy érezném, azonnal el is veszteném valamennyire. Magamban akarom tartani, őrizni, önző módon csak magamnak, miközben azt szeretném, hogy mindenki hallja és részese legyen. Két szót csak érzékeltetésül: KÖLTÉSZET ÉS TISZTASÁG.. Kolonits múlt év végén megjelent CD-je után ezzel a Luisa Millerrel folytatta mindenki számára egyre nyilvánvalóbb útját, hogy a magyar operajátszás történetének legnagyobb énekesnőinek listájára felírja nevét. (Nekem már ott van.) Az Operaház főigazgatója tegnap maga is tanúja lehetett kamaraénekesnője lenyűgöző teljesítményének, mert azon ritka eset egyike volt, amikor képes volt majdnem az egész előadást végigülni. Ám attól félek, nem érezte át, milyen hibát, sőt bűnt követett el a magyar közönség és nemzeti operánk ellen, hogy az idei évadból — meg a következőből is — kihagyta Kolonits Melindáját. Melinda helyett itt van Lusia Miller, több a semminél, de nem elég. Igaz, az első felvonás után úgy éreztem, hogy nincs az a pénz, hogy még egyszer elszenvedjem egyik másik szólista „zenei inzultusát” (copyright by Máris szomszéd from Mézga Család), a finálé után biztos voltam benne, hogy ott a helyem a holnapi előadáson is. Mert a Kohinor gyémántot akármilyen foglalatba teszik, az Kohinor gyémántként ragyog mindenkor – és látni kell!
A kolozsváriak Luisa Miller előadása tegnap este a vidéki operajátszás mindenkori színvonalán mozgott, de sajnos annak is az alsó sávjában. (Nem Vaszy és Pál Tamás Szegedjének nívójáról van szó, hogy értsük egymást.) Selmeci György természetesen tette a dolgát, de zenekara, kórusa és szólistái általános képessége meghatározta lehetőségeit. Persze a vállalkozás majdnem értelmetlen, mert Verdi ezen operájának színrevitele 5, de minimum 3 (szoprán-tenor-bariton) kiváló énekes nélkül programozottan kudarc. Az akciókban nem túl gazdag cselekmény áriák, kettősök, együttesek során halad végig, nagy és szép hangok, perfekt énektudás nélkül minden lassú, vérszegény, könnyen fulladhat unalomba. Jelen esetben a három énekesből rendelkezésre állt egyetlen egy: a szoprán. Ha nem látok a Luisa Miller előtt gyors egymásutánban két Bánk bán előadást néhány méltatlan és szégyenletes énekesi produkcióval, most valószínűleg kénytelen lennék rendkívül erős szavakat használni a tegnapi énekesi teljesítményekre, így ettől most megtartóztatom magam. A Luisa Miller esetében azért különösen nehéz az énekesek helyzete, mert a magyar nézőnek ebben az operában nincsenek közvetlen hangzó élményei a pesti színpadról, hiszen a művet nem játszották nálunk, egyetlen alkalommal volt szerencsém hallani a 2000-es évek elején a Zeneakadémián koncertformában, egy nem fiatal, de nagyon jó kazah tenorral, egy kellemes hangú japán baritonnal, és az akkor még remekül éneklő, frissen végzett Fodor Beatrixszal. A lemez- és videógyűjtők ellenben jobbnál jobb felvételekben ismerhették és szerethették meg a művet, és akik fülükben hordják ezeknek a felvételeknek az emlékét, azok a tegnapi előadáson sajnos úgy érezhették, hogy egy másik művet hallanak. (Sajnos ez egy olyan élmény, amellyel mostanában egyre gyakrabban kell szembesülnöm: hogy amit látok, hallok az nem az, amit korábban megismertem és megszoktam, hanem valami egészen más, ismeretlen és elfogadhatatlan.) Nem kérhetem számon Busa Tamáson Bruson vagy Milnes alakítását, de azt ki kell jelenteni, hogy ezzel a hanggal és énekesi kondícióval ma már teljesen alkalmatlan főszerepek éneklésére, Sharplessként is csak a 3. felvonás tercettjéig volt elfogadható úgy ahogy, nade az öreg Miller szerepe egészen más matériát és technikát követel!! Ebben a szerepben való énekeltetése valóban próbára tette fülemet és idegrendszeremet egyaránt. Pataki Adorján néhány évvel ezelőtti Gabriele Adornójához képest nem sok változást mutatott, de azt se pozitív értelemben: a középregiszterben vastagítani próbál a kétségtelenül drámai tenort követelő szerephez, ettől azonban magas regisztere még jobban beszűkül. A tenorslágernek számító áriában még elfogadhatót nyújtott, a drámai kitörésekben azonban egyre jobban fáradt, szerencsére mikorra már a gikszergyanús stádiumba jutott, véget ért az előadás. Kovács István, mint már annyiszor, mind figurában, mind hangilag kevés volt Walter gróf erős hatású, drámai basszus igénylő szerepéhez, ráadásul egyetlen percre se vette le szemét a karmesterről. Úgy pedig nehéz a szerepformálás,a színpadi alakítás. Igen figyelemreméltó hanganyaggal rendelkezik ellenben a Wurmot éneklő Szilágyi János, de sajnos egyetlen színnel, dinamikával, a hangi árnyalás teljes hiányával énekelte az amúgy sem túl hálás szerepet. A Federica hercegnő figurája az irodalmi alapot jelentő Schiller dráma Lady Milfordjához, idősödő prózai dívák ziccerszerepéhez képest még a Wurménál is elnagyoltabb és hálátlanabb, a fellépő mezzoszoprán sajnos ezen nem volt képes semmit se javítani. Az énekeseket általában igen előnytelen helyzetbe hozta a rendezés (rendezés??), amely teljesen természetellenes mozgásokra és szituációkba kényszerítette őket, megzavarva a mű legszebb zenei részeinek élvezetét. Megkérdezhetné persze valaki ezek után, hogy ilyen énekesekkel volt-e, s ha igen, mi volt a zenei élvezet egyáltalán? A kérdésre a válasz egyértelmű: Kolonits Klára a címszerepben. Luisa Miller tulajdonképpen ismét egy olyan szólam, amely nem egyértelműen Kolonits fachja lenne, de ismét egy olyan alkalom, amikor fényesen bebizonyítja, ahogy tette ezt októberben Verdi Requiemjében, hogy az a hang és énektudás (!), amellyel ő rendelkezik, effajta gondon játszi könnyedséggel lesz úrrá. Luisa ideális esetben egy könnyed és biztos magas regiszterrel, kitűnő koloratúrkészséggel rendelkező lírai szoprán lenne, amilyen volt például a fiatal Ricciarelli, Caballé, Scotto, Millo. Kolonits hangja nem ilyen, de a hozzá hasonló Luisa sem előzmény nélküli, az általam amúgy nem különösebben kedvelt fiatal June Anderson alakítását videofelvétel is megőrizte. Kolonits nem erőlteti a mély fekvést, ami hangjában nem olyan erőteljes, mint a felsoroltak hangjában volt, de finoman és puha hangadással, mindenféle törés nélkül oldja meg, amikor azonban hangja eléri a „repülési magasságot”, és a számára legelőnyösebb fekvésbe jut (értsd a középregiszer felső kétharmadától a magas regiszter tetejéig), valóban egyedülálló szépséggel, biztonsággal szól. Ritkán hallani olyan énekesnőt, akinek hangja ennyire a felső regiszterre lenne pozicionálva. Ez azonban csak maga az üres technika, a lényeg csak ezután kezdődik. Az, amit Kolonits ezzel a hanggal közvetít és közöl! Ez pedig lényegében leírhatatlan és megfogalmazhatatlan. Nem is teszek rá kísérletet, mert mint életem nagy élményeit, nem szeretem konkrétan megfogalmazni, kimondani, mert úgy érezném, azonnal el is veszteném valamennyire. Magamban akarom tartani, őrizni, önző módon csak magamnak, miközben azt szeretném, hogy mindenki hallja és részese legyen. Két szót csak érzékeltetésül: KÖLTÉSZET ÉS TISZTASÁG.. Kolonits múlt év végén megjelent CD-je után ezzel a Luisa Millerrel folytatta mindenki számára egyre nyilvánvalóbb útját, hogy a magyar operajátszás történetének legnagyobb énekesnőinek listájára felírja nevét. (Nekem már ott van.) Az Operaház főigazgatója tegnap maga is tanúja lehetett kamaraénekesnője lenyűgöző teljesítményének, mert azon ritka eset egyike volt, amikor képes volt majdnem az egész előadást végigülni. Ám attól félek, nem érezte át, milyen hibát, sőt bűnt követett el a magyar közönség és nemzeti operánk ellen, hogy az idei évadból — meg a következőből is — kihagyta Kolonits Melindáját. Melinda helyett itt van Lusia Miller, több a semminél, de nem elég. Igaz, az első felvonás után úgy éreztem, hogy nincs az a pénz, hogy még egyszer elszenvedjem egyik másik szólista „zenei inzultusát” (copyright by Máris szomszéd from Mézga Család), a finálé után biztos voltam benne, hogy ott a helyem a holnapi előadáson is. Mert a Kohinor gyémántot akármilyen foglalatba teszik, az Kohinor gyémántként ragyog mindenkor – és látni kell!
250 Károly 2015-03-07 11:32:22
Brava Kolonits, csodás volt! A Millert éneklő baritonról hasonló a véleményem: hogy került ebbe az operába, ebbe a kritikusan nehéz szerepbe? Sosem volt az a hangminőség és sohasem tudott olyan minőséggel énekelni, hogy ilyen szerepeket bízzanak rá! Ma pedig már teljesen kész! Ingattuk a fejünket mikor énekelt, bizony követhetetlen a szereposztások tematikája, és erősen megkérdőjelezi a hozzáértést.
Brava Kolonits, csodás volt! A Millert éneklő baritonról hasonló a véleményem: hogy került ebbe az operába, ebbe a kritikusan nehéz szerepbe? Sosem volt az a hangminőség és sohasem tudott olyan minőséggel énekelni, hogy ilyen szerepeket bízzanak rá! Ma pedig már teljesen kész! Ingattuk a fejünket mikor énekelt, bizony követhetetlen a szereposztások tematikája, és erősen megkérdőjelezi a hozzáértést.
249 telramund 2015-03-07 10:59:47 [Válasz erre: 245 joska141 2015-03-07 07:16:11]
Kedves joska 141 Miután kb fél órás válaszadásra kényszerített a múltkorában,azóta is váron refelexióját.Vagy tán nem önszorgalmából kötekedett? Ön egy Denevér alapján ítél.Ezt nem gondolja komolyan..Igen Kolonist Klárra nagyon nagy művésznő,sőt nagyon nagy énekesnő.Holnap ön is meggyőződhet róla az Erkel Szinházban.És akár véleményt is írhat,vagy kérdéseket tehet fel nekem.Miután volt gyerekszobám én,ellenben Önnel válaszolni is fogok! Üdvözlettel telramund
Kedves joska 141 Miután kb fél órás válaszadásra kényszerített a múltkorában,azóta is váron refelexióját.Vagy tán nem önszorgalmából kötekedett? Ön egy Denevér alapján ítél.Ezt nem gondolja komolyan..Igen Kolonist Klárra nagyon nagy művésznő,sőt nagyon nagy énekesnő.Holnap ön is meggyőződhet róla az Erkel Szinházban.És akár véleményt is írhat,vagy kérdéseket tehet fel nekem.Miután volt gyerekszobám én,ellenben Önnel válaszolni is fogok! Üdvözlettel telramund
248 telramund 2015-03-07 10:51:17
Tegnap este a kolozsvári opera tiszteletreméltró vendégjáték keretében hozta Verdi pompázatos Luisa Millerét.A prudukció tetején gyámántként tündökölt Kolontis Klára popmás Luisája.A hangszépség, a kifejezőerő a nagyszerű technika és a hallatlan alázat,melyekkel abszolválta a szólamot olyan szférákba emelte produkcióját illetően engem,ami nagyon ritkán fordul elő !(Utóbbi rám vonatkozik) Azonban az opera többnyire nem egyszemélyes vállalkozás.Bánk bánnal kapcsolatban írtam,hogy az egy szereplő mélységesen lehúzhatja a kollégái teljesítményét.Nem értem,hogy egy karmester ne hallja ki alkalmas ,ki nem egy szerep eléneklésére.Verdi operájában a bariton(Miller) rendkívűl nagy és igényes szerep.Busa Tamás jelenlegi állapotában teljesen alkalmatlan a szerep eléneklésére.Fáradt kiénekelt,magasságaiban bizonytalan fahangon hozta szólamát.Ez elmegy(nem megy el!!!!!) a szólórészekben,de egy olyan hatalmas duettben ,mint Luisa és Miller kettőse nem .Egy hétre két hangroncs(másik másutt) számomra kicsit sok főszerepben. Walter gróf szerepében Kovács István ,bár mélységei szépek,igaz nem erőteljesek,legalább is az Erkel sSzínház méreteiben,de középen nem szól testetlen.A tenor Pataki Adorján talán jobb volt,mint a Bocccanegrában Adornoként.De ez a szerep, hősibb ,nagyobb hangot igényel és biztos magasságot.Károlyi Katalin énekelte Fredericat.A mezzo ezt a kissé hálátlan szerepet szépen megoldotta,de hogy többnyire a színpad hátsó részében énekelt ez nem vált előnyére.Wurmként Szilágyi János kifejezetten jó volt.Tecnikájának tökéletesítése után igen jelentős lehetőségeket sejtek a hangját illetően. Ki kell emelnem a második felvonásban az acapella quartettet:Nagyszerű volt ,hibátlan! A zenekar Selmeczi György dirigált! Némi lassú tempó elhagyásával,nagyrészt jó lendületben. A zenekar a vonósok kezdeti durvaságait leszámítva megfelelt,éppúgy az énekkar: A rendezésről nem írok,mert nincs mit..Annyit azért igen ,hogy rém zavaró a hátsó díszlet panel emelkedésekor két darab reflektor a nézők szemébe süt.Nem volt kellemes. Verdi Luisa Millere gyönyörű szép opera.Ókovács Főigazgató Úr jelen volt.hallhatta.Remélem elgondolkozott azon,hogy akár az operaház repertoárjába fel kellene venni,nem 5 éve múlva ,hanem hamarosan ,hiszen világszínvonalú énekesek állnak jelenleg rendelkezésre. Kolontis Klára, Alexandru Agache,Fekete Attila, Gál Erika,Fried Péter és már mehet is az előadás,tomboló sikerrel. Jó,hogy a kolozsvári együttes elhozta a Luisa Millert.Kolonits Klárát ez a prodikciója a legmagasabb szférákba,nagyon előkelő társoságba emelte nálam! t
Tegnap este a kolozsvári opera tiszteletreméltró vendégjáték keretében hozta Verdi pompázatos Luisa Millerét.A prudukció tetején gyámántként tündökölt Kolontis Klára popmás Luisája.A hangszépség, a kifejezőerő a nagyszerű technika és a hallatlan alázat,melyekkel abszolválta a szólamot olyan szférákba emelte produkcióját illetően engem,ami nagyon ritkán fordul elő !(Utóbbi rám vonatkozik) Azonban az opera többnyire nem egyszemélyes vállalkozás.Bánk bánnal kapcsolatban írtam,hogy az egy szereplő mélységesen lehúzhatja a kollégái teljesítményét.Nem értem,hogy egy karmester ne hallja ki alkalmas ,ki nem egy szerep eléneklésére.Verdi operájában a bariton(Miller) rendkívűl nagy és igényes szerep.Busa Tamás jelenlegi állapotában teljesen alkalmatlan a szerep eléneklésére.Fáradt kiénekelt,magasságaiban bizonytalan fahangon hozta szólamát.Ez elmegy(nem megy el!!!!!) a szólórészekben,de egy olyan hatalmas duettben ,mint Luisa és Miller kettőse nem .Egy hétre két hangroncs(másik másutt) számomra kicsit sok főszerepben. Walter gróf szerepében Kovács István ,bár mélységei szépek,igaz nem erőteljesek,legalább is az Erkel sSzínház méreteiben,de középen nem szól testetlen.A tenor Pataki Adorján talán jobb volt,mint a Bocccanegrában Adornoként.De ez a szerep, hősibb ,nagyobb hangot igényel és biztos magasságot.Károlyi Katalin énekelte Fredericat.A mezzo ezt a kissé hálátlan szerepet szépen megoldotta,de hogy többnyire a színpad hátsó részében énekelt ez nem vált előnyére.Wurmként Szilágyi János kifejezetten jó volt.Tecnikájának tökéletesítése után igen jelentős lehetőségeket sejtek a hangját illetően. Ki kell emelnem a második felvonásban az acapella quartettet:Nagyszerű volt ,hibátlan! A zenekar Selmeczi György dirigált! Némi lassú tempó elhagyásával,nagyrészt jó lendületben. A zenekar a vonósok kezdeti durvaságait leszámítva megfelelt,éppúgy az énekkar: A rendezésről nem írok,mert nincs mit..Annyit azért igen ,hogy rém zavaró a hátsó díszlet panel emelkedésekor két darab reflektor a nézők szemébe süt.Nem volt kellemes. Verdi Luisa Millere gyönyörű szép opera.Ókovács Főigazgató Úr jelen volt.hallhatta.Remélem elgondolkozott azon,hogy akár az operaház repertoárjába fel kellene venni,nem 5 éve múlva ,hanem hamarosan ,hiszen világszínvonalú énekesek állnak jelenleg rendelkezésre. Kolontis Klára, Alexandru Agache,Fekete Attila, Gál Erika,Fried Péter és már mehet is az előadás,tomboló sikerrel. Jó,hogy a kolozsvári együttes elhozta a Luisa Millert.Kolonits Klárát ez a prodikciója a legmagasabb szférákba,nagyon előkelő társoságba emelte nálam! t
247 parampampoli 2015-03-07 10:37:14 [Válasz erre: 245 joska141 2015-03-07 07:16:11]
Kedves Joska141, a szilveszteri Denevér előadáson én is ott voltam, írtam is róla. Kolonits azon az előadáson is magasan kiragyogott a mezőnyből, azt állítani, hogy belesimult az általános színvonal(talanság)ba, hatalmas tévedés. A szerep eleve nem olyan, hogy megmutathassa benne legjobb formáját és tudását, ráadásul egy olyan időszakban, ahol kb 2 hét alatt tizenakárhány előadása és koncertje volt. Ennek ellenére a 2. felvonás Csárdása az egész előadás abszolút csúcspontja volt énekesileg. Megnyugtathatom és biztosíthatom: a Kolonits iránti rajongás semmiben sem túlzó, ezt épp tegnap este bizonyította káprázatos Luisa Miller alakításával, amelyről bizonyára olvashat majd néhány hozzászólást vagy ebben, vagy az Erkel Színház-topicban.
Kedves Joska141, a szilveszteri Denevér előadáson én is ott voltam, írtam is róla. Kolonits azon az előadáson is magasan kiragyogott a mezőnyből, azt állítani, hogy belesimult az általános színvonal(talanság)ba, hatalmas tévedés. A szerep eleve nem olyan, hogy megmutathassa benne legjobb formáját és tudását, ráadásul egy olyan időszakban, ahol kb 2 hét alatt tizenakárhány előadása és koncertje volt. Ennek ellenére a 2. felvonás Csárdása az egész előadás abszolút csúcspontja volt énekesileg. Megnyugtathatom és biztosíthatom: a Kolonits iránti rajongás semmiben sem túlzó, ezt épp tegnap este bizonyította káprázatos Luisa Miller alakításával, amelyről bizonyára olvashat majd néhány hozzászólást vagy ebben, vagy az Erkel Színház-topicban.
246 Robesz 2015-03-07 10:36:35 [Válasz erre: 245 joska141 2015-03-07 07:16:11]
Sajnos a Rosalinda nem az a szerep, ahol nagyon meg lehet mutatni a képességeket. De javítsatok ki ha tévedek.. Javaslom hogy tekints meg - ha időd engedi és ha persze érdekel - egy előadást, ahol a fach-jában énekelhet, vagyis drámai koloratúr szerepet. Legközelebb pl. Hunyadi vagy Szöktetés.
Sajnos a Rosalinda nem az a szerep, ahol nagyon meg lehet mutatni a képességeket. De javítsatok ki ha tévedek.. Javaslom hogy tekints meg - ha időd engedi és ha persze érdekel - egy előadást, ahol a fach-jában énekelhet, vagyis drámai koloratúr szerepet. Legközelebb pl. Hunyadi vagy Szöktetés.
245 joska141 2015-03-07 07:16:11 [Válasz erre: 244 Búbánat 2015-03-06 23:59:10]
Tisztelt Búbánat és mindenki, aki ezen valamint a többi fórumon kinyilvánította rajongását Kolonits Klára alakításaival kapcsolatban. Előre kell bocsátanom, abszolút botfülem van, nem tudom az egyes hangokat kiénekelt megkülönböztetni, hogy valaki mikor énekel b-t vagy kétvonalas h-t (rossz példák), fogalmam sincs a helyes hangképzésről, nem tudom, mit jelent, ha lebeg a hang és így tovább. Egyszerűen csak szeretem a zenét. Ez a hosszú bevezető azért volt szükséges, mert feleségemmel minden évben – az adott év konkrét szereplőitől függetlenül – elmegyünk Operába a Denevér szilveszteri előadására. Azt hiszem azóta, amikor az Erkelben még Latabár Kálmán volt Frosch. Idén, azaz 2014.december 31-én Kolonits Klára volt Rosalinda. Hát… Nem éreztük az itt leírt kisugárzást, ugyanolyan volt, mint az előadás többi szereplője. Persze, mondhatjuk, hogy mindenki átlagon felüli produkciót nyújtott. A nézőtérről, a szórványos és egyáltalán nem ütemes, vastaps jellegű megnyilvánulásokból nem ez következett. Persze, mondhatjuk, hogy a teltház közönség már szilveszteri hangulatban volt, de az ilyen jellegű felszabadultságot a két szünetben sétálgatva nem lehetett érezni, azaz az emberek még az ítélőképességük birtokában voltak. Szóval, nagy tisztelettel és csak halkan kérdezem: tényleg olyan nagy művésznő Kolonits Klára? Csak aznap volt belesimuló a többiek produkciójába? Vagy a szerep nem az Ő egyéniségéhez való? Vagy ennek az estének nem tett jót a szükségszerűen felfokozott hangulat? Szóval, ha valaki egy ilyen előadáson találkozik lényegében először vele, akkor nemigen érti az ezen a fórumon leírtakat.
Tisztelt Búbánat és mindenki, aki ezen valamint a többi fórumon kinyilvánította rajongását Kolonits Klára alakításaival kapcsolatban. Előre kell bocsátanom, abszolút botfülem van, nem tudom az egyes hangokat kiénekelt megkülönböztetni, hogy valaki mikor énekel b-t vagy kétvonalas h-t (rossz példák), fogalmam sincs a helyes hangképzésről, nem tudom, mit jelent, ha lebeg a hang és így tovább. Egyszerűen csak szeretem a zenét. Ez a hosszú bevezető azért volt szükséges, mert feleségemmel minden évben – az adott év konkrét szereplőitől függetlenül – elmegyünk Operába a Denevér szilveszteri előadására. Azt hiszem azóta, amikor az Erkelben még Latabár Kálmán volt Frosch. Idén, azaz 2014.december 31-én Kolonits Klára volt Rosalinda. Hát… Nem éreztük az itt leírt kisugárzást, ugyanolyan volt, mint az előadás többi szereplője. Persze, mondhatjuk, hogy mindenki átlagon felüli produkciót nyújtott. A nézőtérről, a szórványos és egyáltalán nem ütemes, vastaps jellegű megnyilvánulásokból nem ez következett. Persze, mondhatjuk, hogy a teltház közönség már szilveszteri hangulatban volt, de az ilyen jellegű felszabadultságot a két szünetben sétálgatva nem lehetett érezni, azaz az emberek még az ítélőképességük birtokában voltak. Szóval, nagy tisztelettel és csak halkan kérdezem: tényleg olyan nagy művésznő Kolonits Klára? Csak aznap volt belesimuló a többiek produkciójába? Vagy a szerep nem az Ő egyéniségéhez való? Vagy ennek az estének nem tett jót a szükségszerűen felfokozott hangulat? Szóval, ha valaki egy ilyen előadáson találkozik lényegében először vele, akkor nemigen érti az ezen a fórumon leírtakat.
244 Búbánat 2015-03-06 23:59:10
Kolonits Klára a mennyei szférákba röpített bennünket ma este angyali Lujzájával az Erkel Színházban!!!... Szavakat nem találok rá, hogy leírjam, milyen boldogság volt őt látni-hallani Verdi e remekében! 2013 után újra. Ennek az operának is sürgősen az Opera repertoárján lenne a helye - ahogy a Kolozsvári Magyar Opera is magáévá tette a Luisa Millert; és ki mást hívhatott volna meg erre a címszerepre, mint azt a Művésznőt, aki már két éve is bizonyította, hogy nála tökéletes összhangban van egymással a szerep és a kifejezés; a karakter és az ábrázolás; énekhangjain áttörő szenvedély és érzelmi töltés; a személyéből fakadó kisugárzástól a poézisig betölti a lelkünket valami megfoghatatlan katarzis érzés, ha őt halljuk énekelni: mindazt, amit Schiller és Verdi ebbe a női alakba beleálmodott, Kolonits Klárát dicséri és érdemesíti! Az ő elhivatottsága, interpretáló-képessége igazi sikerre viszi ezt a korai Verdi-operát is. Alakításának minden összetevője a helyén van, és valami pluszt is belelátok: lelki rezdüléseiben az ő Luisája valami magasztos, égi fényt kap. A drámai ás lírai vonulat, a szívszorongató dallamok, az ő szopránján át érvényesülnek igazán. Visszatérően is, csak a legnagyobb elismerés hangján szólhatok Kolonits Klára művészi teljesítményéről. Ismételten leszögezhetem: szólam fachjában ma Magyarországon nála nincs jobb! Nyugodtan Rá lehet – sőt: kell - építeni például a bel canto- repertoárt! Ez egyre határozottabb kívánság – és nemcsak az enyém!!! Nagyon várom a vasárnapi "újratalálkozást" Vele - és Verdi csodálatos szépségű operájával! Egyik is, másik is: megunhatatlan, kihagyhatatlan.
Kolonits Klára a mennyei szférákba röpített bennünket ma este angyali Lujzájával az Erkel Színházban!!!... Szavakat nem találok rá, hogy leírjam, milyen boldogság volt őt látni-hallani Verdi e remekében! 2013 után újra. Ennek az operának is sürgősen az Opera repertoárján lenne a helye - ahogy a Kolozsvári Magyar Opera is magáévá tette a Luisa Millert; és ki mást hívhatott volna meg erre a címszerepre, mint azt a Művésznőt, aki már két éve is bizonyította, hogy nála tökéletes összhangban van egymással a szerep és a kifejezés; a karakter és az ábrázolás; énekhangjain áttörő szenvedély és érzelmi töltés; a személyéből fakadó kisugárzástól a poézisig betölti a lelkünket valami megfoghatatlan katarzis érzés, ha őt halljuk énekelni: mindazt, amit Schiller és Verdi ebbe a női alakba beleálmodott, Kolonits Klárát dicséri és érdemesíti! Az ő elhivatottsága, interpretáló-képessége igazi sikerre viszi ezt a korai Verdi-operát is. Alakításának minden összetevője a helyén van, és valami pluszt is belelátok: lelki rezdüléseiben az ő Luisája valami magasztos, égi fényt kap. A drámai ás lírai vonulat, a szívszorongató dallamok, az ő szopránján át érvényesülnek igazán. Visszatérően is, csak a legnagyobb elismerés hangján szólhatok Kolonits Klára művészi teljesítményéről. Ismételten leszögezhetem: szólam fachjában ma Magyarországon nála nincs jobb! Nyugodtan Rá lehet – sőt: kell - építeni például a bel canto- repertoárt! Ez egyre határozottabb kívánság – és nemcsak az enyém!!! Nagyon várom a vasárnapi "újratalálkozást" Vele - és Verdi csodálatos szépségű operájával! Egyik is, másik is: megunhatatlan, kihagyhatatlan.
243 Beatrice 2015-03-06 16:10:50 [Válasz erre: 242 Beatrice 2015-03-06 16:05:54]
A másik, Mozart-témájú plakát pedig: http://www.amdala.hu/wp-content/uploads/2015/03/Opera-Image-5.jpg Itt K.K. jól felismerhetően az Éj királynőjeként látható a Mozartot alakító Brickner Szabolcs fejfedőjén.
A másik, Mozart-témájú plakát pedig: http://www.amdala.hu/wp-content/uploads/2015/03/Opera-Image-5.jpg Itt K.K. jól felismerhetően az Éj királynőjeként látható a Mozartot alakító Brickner Szabolcs fejfedőjén.
242 Beatrice 2015-03-06 16:05:54 [Válasz erre: 241 Beatrice 2015-03-06 16:00:20]
Valami elromlott az előző beírásomban, talán túl hosszúak voltak a webcímek, vagy én elrontottam valamit. Így most linkelés helyett közzéteszem a két webcímet: http://www.amdala.hu/wp-content/uploads/2015/03/Opera-Image-3.jpg (a plakát, Szilágyi Erzsébet) http://www.amdala.hu/a-magyar-allami-operahaz-es-az-erkel-szinhaz-20152016-os-szezonja/ (a magyarázat)
Valami elromlott az előző beírásomban, talán túl hosszúak voltak a webcímek, vagy én elrontottam valamit. Így most linkelés helyett közzéteszem a két webcímet: http://www.amdala.hu/wp-content/uploads/2015/03/Opera-Image-3.jpg (a plakát, Szilágyi Erzsébet) http://www.amdala.hu/a-magyar-allami-operahaz-es-az-erkel-szinhaz-20152016-os-szezonja/ (a magyarázat)
241 Beatrice 2015-03-06 16:00:20
Az új évad kampányában Kolonits Klára is szerepel két plakáton is. Az [url]http://www.amdala.hu/wp-content/uploads/2015/03/Opera-Image-3.jpg;egyik[/url] témája Erkel, és a művésznő Szilágyi Erzsébetként látható, de, bevallom, ezt csak az [url]http://www.amdala.hu/a-magyar-allami-operahaz-es-az-erkel-szinhaz-20152016-os-szezonja/;itt[/url] közzétett magyarázatból tudtam meg: "KOLONITS KLÁRA – ERKEL (SZILÁGYI ERZSÉBET) Bánk bán – Nyári Zoltán, Keszei Bori Hunyadi László – Balczó Péter, Kriszta Kinga, Szegedi Csaba A kreatív stílus-ihletője a szecesszió, koncepciója elsősorban Mucha és az általa oly népszerűvé tett plakátművészet – valamint a kor sztárja, Sarah Bernhardt előtt tiszteleg. Kolonits Klára, a 2013/14-es évad kamaraénekese Szilágyi Erzsébet alakjában jelenik meg a magyar nemzeti operákat bemutató kreatívon. A képen az erőt, elszántságot sugárzó nagyasszony ruháján a Hunyadi-család szimbólumállata, a holló tollaiból font dísz látható, hajkoronájában Erkel Ferenc két legjelentősebb történelmi operája jelenik meg. A nyakék központi ékkövének csiszolása Erkel Ferenc arcképét adja ki. A Hunyadi László címszerepében Balczó Péter látható, menyasszonyát, Gara Máriát Kriszta Kinga, apósát, Gara nádort Szegedi Csaba alakítja. A Bánk bán egyik konfliktus-szituációját, a Melinda és Ottó között zajló csábításjelenetet Keszei Bori és Nyári Zoltán operaénekesek játsszák el."
Az új évad kampányában Kolonits Klára is szerepel két plakáton is. Az [url]http://www.amdala.hu/wp-content/uploads/2015/03/Opera-Image-3.jpg;egyik[/url] témája Erkel, és a művésznő Szilágyi Erzsébetként látható, de, bevallom, ezt csak az [url]http://www.amdala.hu/a-magyar-allami-operahaz-es-az-erkel-szinhaz-20152016-os-szezonja/;itt[/url] közzétett magyarázatból tudtam meg: "KOLONITS KLÁRA – ERKEL (SZILÁGYI ERZSÉBET) Bánk bán – Nyári Zoltán, Keszei Bori Hunyadi László – Balczó Péter, Kriszta Kinga, Szegedi Csaba A kreatív stílus-ihletője a szecesszió, koncepciója elsősorban Mucha és az általa oly népszerűvé tett plakátművészet – valamint a kor sztárja, Sarah Bernhardt előtt tiszteleg. Kolonits Klára, a 2013/14-es évad kamaraénekese Szilágyi Erzsébet alakjában jelenik meg a magyar nemzeti operákat bemutató kreatívon. A képen az erőt, elszántságot sugárzó nagyasszony ruháján a Hunyadi-család szimbólumállata, a holló tollaiból font dísz látható, hajkoronájában Erkel Ferenc két legjelentősebb történelmi operája jelenik meg. A nyakék központi ékkövének csiszolása Erkel Ferenc arcképét adja ki. A Hunyadi László címszerepében Balczó Péter látható, menyasszonyát, Gara Máriát Kriszta Kinga, apósát, Gara nádort Szegedi Csaba alakítja. A Bánk bán egyik konfliktus-szituációját, a Melinda és Ottó között zajló csábításjelenetet Keszei Bori és Nyári Zoltán operaénekesek játsszák el."
240 parampampoli 2015-03-06 15:44:14
Kolonitsot leszámítva meglehetősen túlzó, de fogadjuk el... lelkes néző és hallgató.
Kolonitsot leszámítva meglehetősen túlzó, de fogadjuk el... lelkes néző és hallgató.
239 Beatrice 2015-03-06 15:35:15
[url]http://mezeinezo.blog.hu/2015/03/02/erkel_opera_e_perc_veg_nelkul_hunyadi_laszlo_2015_febr;Egy beszámoló a február 28-i Hunyadiról[/url]
[url]http://mezeinezo.blog.hu/2015/03/02/erkel_opera_e_perc_veg_nelkul_hunyadi_laszlo_2015_febr;Egy beszámoló a február 28-i Hunyadiról[/url]
238 Beatrice 2015-03-06 15:32:30 [Válasz erre: 235 Livingstone 2015-03-05 08:51:37]
Egyetértek, óriásit énekelt! Ha jól számolom, most láttam Vele a Hunyadit hatodszor. Mindig nagyszerű a Szilágyi Erzsébet-alakítása, de keddig nem hittem volna, hogy ezt még fokozni fogja... A többi közreműködőt is dicséret illeti, mindet, kivétel nélkül.
Egyetértek, óriásit énekelt! Ha jól számolom, most láttam Vele a Hunyadit hatodszor. Mindig nagyszerű a Szilágyi Erzsébet-alakítása, de keddig nem hittem volna, hogy ezt még fokozni fogja... A többi közreműködőt is dicséret illeti, mindet, kivétel nélkül.
237 Robesz 2015-03-06 15:01:10 [Válasz erre: 236 Búbánat 2015-03-06 14:40:45]
Pont miközben az Erkelben megy a Luisa Miller :)
Pont miközben az Erkelben megy a Luisa Miller :)
236 Búbánat 2015-03-06 14:40:45
A Bartók Rádió sugározza ma este 19.35 – 21.07 Verdi: Requiem Művészetek Palotája Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem (2014. október 25.) Km. a Magyar Rádió Énekkara (karig.: Pad Zoltán) és a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara Vezényel: Vásáry Tamás Szólót énekel: Kolonits Klára Wiedemann Bernadett Brickner Szabolcs Cser Krisztián (Ism. március 18., 12.05)
A Bartók Rádió sugározza ma este 19.35 – 21.07 Verdi: Requiem Művészetek Palotája Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem (2014. október 25.) Km. a Magyar Rádió Énekkara (karig.: Pad Zoltán) és a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara Vezényel: Vásáry Tamás Szólót énekel: Kolonits Klára Wiedemann Bernadett Brickner Szabolcs Cser Krisztián (Ism. március 18., 12.05)
235 Livingstone 2015-03-05 08:51:37 [Válasz erre: 233 Búbánat 2015-03-04 16:22:50]
Kolonits Klárával kapcsolatban azonos a véleményünk. Óriásit énekelt!
Kolonits Klárával kapcsolatban azonos a véleményünk. Óriásit énekelt!
234 macskás 2015-03-04 19:06:25
234
234
233 Búbánat 2015-03-04 16:22:50 [Válasz erre: 232 Robesz 2015-03-04 15:33:55]
Úgy van! Kolonits Szilágyi Erzsébetként tegnap este az utóbbi évek egyik legnagyszerűbb alakításával ajándékozott meg!!! A második felvonásbeli áriája után sokáig nem tudta folytatni a kitörő tapsvihar, a bravók és ovációk miatt, aztán mintha egy könnycseppet kitörölt volna szeme sarkából... Előadás végén is tombolt a közönség: neki és a többi énekesnek, meg a kitűnő énekkarnak (külön-külön a Női- és Férfikar is remekelt), a zenekar is kiválóan játszott Kocsár Balázs irányításával. Élveztem az egész előadást, Erkelt és a csodálatos, megunhatatlan zenéjű operáját, újra és újra! Még a sokat kritizált rendezéssel is lassacskán megbarátkozik az ember... Fekete Attila is a címszerepben kiváló alakítást nyújtott. Eddigi kedvező benyomásaimat róla semmi nem árnyalja. Jól áll neki ez a karakter (régi szerepe), és erőteljes éneklésében a dinamikai súlyok a helyén vannak. Még tetszett Kriszta Kinga Máriája is, de kár, hogy a szép koloratúráit a kabalettája végén megtetőzi egy „nem odaillő”, „megbicsakló” záró hanggal; ez rendre nem úgy sikerül neki, ahogy – tudom - szeretné – és ahogy mi is szeretnénk tőle hallani! De ezt leszámítva az ő teljesítményével is elégedett vagyok, mindig örömet szerez nekem, ha láthatom valamelyik szerepében, és hallhatom szép, tisztán csengő szopránját. Üde poén volt, mikor Fekete Attila a tapsrend szerinti színpadra lépésekor kis híján elvágódott...nem sokon múlott, hogy felbukott, de szerencséjére az egyensúlyérzékével sincs problémája – a közönséggel együtt maga is jót kacagott rajta, és ez a jókedv a művésztársakra is átterjedt, ami nem csoda, hiszen a zsúfolásig megtelt Erkel Színház publikuma élményszerű Hunyadi László-előadásban részesült! Ilyen jó, kvalitásos énekesekkel, mint Kolonits Klára és Fekete Attila (és a palotást szépen táncolt „balettesekkel”) a színpadon, és muzsikussal a zenekari árokban nem minden nap van részünk. Ezért is ünnepinek mondhatom a velük való tegnap esti (újra)találkozást! Legyen benne még sokáig részem – részünk!
Úgy van! Kolonits Szilágyi Erzsébetként tegnap este az utóbbi évek egyik legnagyszerűbb alakításával ajándékozott meg!!! A második felvonásbeli áriája után sokáig nem tudta folytatni a kitörő tapsvihar, a bravók és ovációk miatt, aztán mintha egy könnycseppet kitörölt volna szeme sarkából... Előadás végén is tombolt a közönség: neki és a többi énekesnek, meg a kitűnő énekkarnak (külön-külön a Női- és Férfikar is remekelt), a zenekar is kiválóan játszott Kocsár Balázs irányításával. Élveztem az egész előadást, Erkelt és a csodálatos, megunhatatlan zenéjű operáját, újra és újra! Még a sokat kritizált rendezéssel is lassacskán megbarátkozik az ember... Fekete Attila is a címszerepben kiváló alakítást nyújtott. Eddigi kedvező benyomásaimat róla semmi nem árnyalja. Jól áll neki ez a karakter (régi szerepe), és erőteljes éneklésében a dinamikai súlyok a helyén vannak. Még tetszett Kriszta Kinga Máriája is, de kár, hogy a szép koloratúráit a kabalettája végén megtetőzi egy „nem odaillő”, „megbicsakló” záró hanggal; ez rendre nem úgy sikerül neki, ahogy – tudom - szeretné – és ahogy mi is szeretnénk tőle hallani! De ezt leszámítva az ő teljesítményével is elégedett vagyok, mindig örömet szerez nekem, ha láthatom valamelyik szerepében, és hallhatom szép, tisztán csengő szopránját. Üde poén volt, mikor Fekete Attila a tapsrend szerinti színpadra lépésekor kis híján elvágódott...nem sokon múlott, hogy felbukott, de szerencséjére az egyensúlyérzékével sincs problémája – a közönséggel együtt maga is jót kacagott rajta, és ez a jókedv a művésztársakra is átterjedt, ami nem csoda, hiszen a zsúfolásig megtelt Erkel Színház publikuma élményszerű Hunyadi László-előadásban részesült! Ilyen jó, kvalitásos énekesekkel, mint Kolonits Klára és Fekete Attila (és a palotást szépen táncolt „balettesekkel”) a színpadon, és muzsikussal a zenekari árokban nem minden nap van részünk. Ezért is ünnepinek mondhatom a velük való tegnap esti (újra)találkozást! Legyen benne még sokáig részem – részünk!
232 Robesz 2015-03-04 15:33:55
...és mindeközben Kolonits-ot tegnap is óriási ováció fogadta a Hunyadiban! Brilliáns volt, a közönség pedig imádta Szilágyi Erzsébetét.
...és mindeközben Kolonits-ot tegnap is óriási ováció fogadta a Hunyadiban! Brilliáns volt, a közönség pedig imádta Szilágyi Erzsébetét.
231 tollnok 2015-03-04 06:11:19 [Válasz erre: 230 IVA 2015-03-04 05:24:59]
Mert jelenleg hol felpakolják hol leszedik a következő évadra vonatkozó infokat. De ez tavaly is így volt, aztán véglegesült a rendszer és felkerült minden. És akkor a MÁO topikban folytatnám. Egyébként örülök az oprimista hozzáállásodnak. Legyen igazad, de akkor se állapot ez így.
Mert jelenleg hol felpakolják hol leszedik a következő évadra vonatkozó infokat. De ez tavaly is így volt, aztán véglegesült a rendszer és felkerült minden. És akkor a MÁO topikban folytatnám. Egyébként örülök az oprimista hozzáállásodnak. Legyen igazad, de akkor se állapot ez így.
230 IVA 2015-03-04 05:24:59 [Válasz erre: 229 tollnok 2015-03-03 20:02:05]
Javaslom, a „már” helyett használjuk a „következő évadban” meghatározást! A már lezárásra utal, én pedig remélem, hogy csak egy-két évadon át kell nélkülöznünk Kolonits Klárát ezekben a szerepekben. Más énekeseknél is megfigyeltem, hogy egy-két évados, oktalannak tűnő mellőzésük után visszakapják szerepeiket. A következő évadban pl. Kolonits Klára újból énekli Donna Annát, ennek örülök. A Traviata és a Bánk bán jövő évadi szereposztását viszont nem találtam a honlapon (OFF: a Toscáét sem).
Javaslom, a „már” helyett használjuk a „következő évadban” meghatározást! A már lezárásra utal, én pedig remélem, hogy csak egy-két évadon át kell nélkülöznünk Kolonits Klárát ezekben a szerepekben. Más énekeseknél is megfigyeltem, hogy egy-két évados, oktalannak tűnő mellőzésük után visszakapják szerepeiket. A következő évadban pl. Kolonits Klára újból énekli Donna Annát, ennek örülök. A Traviata és a Bánk bán jövő évadi szereposztását viszont nem találtam a honlapon (OFF: a Toscáét sem).
229 tollnok 2015-03-03 20:02:05 [Válasz erre: 228 telramund 2015-03-03 19:54:48]
Ugyan már se Melindát, se Gildát, se Traviátát nem énekelhet Budapesten. Eme szerepeket is másoknak tartják fenn. Nevetséges!
Ugyan már se Melindát, se Gildát, se Traviátát nem énekelhet Budapesten. Eme szerepeket is másoknak tartják fenn. Nevetséges!
228 telramund 2015-03-03 19:54:48 [Válasz erre: 226 Beatrice 2015-03-03 16:23:13]
Csupa Mozart?Atyaúristen!Parlagon hagyni ezt a hangot!Micsoda analfabéta műsorszerkesztők és szereposztók! BEL CANTOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Legalább egy Luciát!
Csupa Mozart?Atyaúristen!Parlagon hagyni ezt a hangot!Micsoda analfabéta műsorszerkesztők és szereposztók! BEL CANTOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Legalább egy Luciát!
227 parampampoli 2015-03-03 16:29:41 [Válasz erre: 226 Beatrice 2015-03-03 16:23:13]
Énekel, de még így se eleget, és főként: nem azt, amit kéne neki. (Itt amatőrök osztanak szerepet, pofára. Nem akartam más jelzőt használni.)
Énekel, de még így se eleget, és főként: nem azt, amit kéne neki. (Itt amatőrök osztanak szerepet, pofára. Nem akartam más jelzőt használni.)
226 Beatrice 2015-03-03 16:23:13
[url]http://opera.hu/tarsulat/szemely/621fa7d1b7714994a038069adae4a365/;Kolonits Klára előadásai a MÁOban a mostani és a következő évadban[/url] A "miskolci" Gilda nincs felsorolva, de [url]http://opera.hu/musor/megtekint/primavera-15-verdi-rigoletto-miskolci-nemzeti-szinhaz/406b06dcad074a2ab026ca5226579b70/;itt[/url] szerepel.
[url]http://opera.hu/tarsulat/szemely/621fa7d1b7714994a038069adae4a365/;Kolonits Klára előadásai a MÁOban a mostani és a következő évadban[/url] A "miskolci" Gilda nincs felsorolva, de [url]http://opera.hu/musor/megtekint/primavera-15-verdi-rigoletto-miskolci-nemzeti-szinhaz/406b06dcad074a2ab026ca5226579b70/;itt[/url] szerepel.
225 Robesz 2015-02-28 16:51:30 [Válasz erre: 224 tollnok 2015-02-28 14:01:42]
Hál Istennek nem ússza meg az Operaház,hogy ne lássuk őt a szerepben! :D
Hál Istennek nem ússza meg az Operaház,hogy ne lássuk őt a szerepben! :D
224 tollnok 2015-02-28 14:01:42
[url]http://www.opera.hu/musor/megtekint/primavera-15-verdi-rigoletto-miskolci-nemzeti-szinhaz/406b06dcad074a2ab026ca5226579b70/;Kolonits Klára lesz Gilda a miskolciak vendégszereplése alkalmával.[/url] Ebben reménykedtem és szerencsére nem csalatkoztam.
[url]http://www.opera.hu/musor/megtekint/primavera-15-verdi-rigoletto-miskolci-nemzeti-szinhaz/406b06dcad074a2ab026ca5226579b70/;Kolonits Klára lesz Gilda a miskolciak vendégszereplése alkalmával.[/url] Ebben reménykedtem és szerencsére nem csalatkoztam.
223 Búbánat 2015-02-25 18:40:50
Mindkét lemezkritika a szívemből szól!!!
Mindkét lemezkritika a szívemből szól!!!
222 macskás 2015-02-24 00:36:19
222
222
221 Beatrice 2015-02-23 22:18:09 [Válasz erre: 220 Beatrice 2015-02-23 22:08:44]
[url]http://www.papiruszportal.hu/site/?lang=1&f=3&p=9&n=15094;Még egy kritika[/url]
[url]http://www.papiruszportal.hu/site/?lang=1&f=3&p=9&n=15094;Még egy kritika[/url]
220 Beatrice 2015-02-23 22:08:44
[url]http://www.kortarsonline.hu/2015/02/zene-a-bel-canto-megdicsoulese/25655;Kritika a belcanto CD-ről[/url]
[url]http://www.kortarsonline.hu/2015/02/zene-a-bel-canto-megdicsoulese/25655;Kritika a belcanto CD-ről[/url]
219 tollnok 2015-02-09 14:42:42 [Válasz erre: 216 tiramisu 2015-02-07 22:14:36]
De maga az a tény is borzasztó, hogy többször visszatérhetett még ha csak rövid időre is. Ennek nem szabadott volna megtörténnie!
De maga az a tény is borzasztó, hogy többször visszatérhetett még ha csak rövid időre is. Ennek nem szabadott volna megtörténnie!
218 Búbánat 2015-02-08 20:51:27
Én is örömmel olvastam a Momuson a Kolonits Klára-interjút („A hangom magántulajdon” - zéta -, 2015-02-06 ). Az interjúban említi, hogy 1997 és 2001 között sok operettet énekelt. Nem tért arra ki, hogy a közelmúltban újra lehetőséget kapott operettben fellépni-énekelni. Úgy gondolom, úgy kerek a „történet”, ha itt (újra) utalok Kolonitsnak két, az elmúlt öt évben abszolvált operettszerepére is. 2010 októberében: Huszka: Erzsébet A Fórum - Operett, mint színpadi műfaj topicban az 1.759. sorszám alatt írtam erről a Huszka-operettről, illetve idéztem Kolonitsnak a Magyar Nemzetnek adott interjúja részletét. [url] http://www.momus.hu/forum.php?act=thread&forumcat=66&follow=1759; Huszka: Erzsébet – Kolonits Klára – Kaposvár – 2010 [/url] 2012 októberében: Offenbach: Szép Heléna [url] http://kaposvarmost.hu/magazin/kultura/2012/10/09/babeli-gorogtuz-jacques-offenbach-szep-helena_3459.html; Offenbach: Szép Heléna - Kolonits Klára – Kaposvár – 2012 [/url]
Én is örömmel olvastam a Momuson a Kolonits Klára-interjút („A hangom magántulajdon” - zéta -, 2015-02-06 ). Az interjúban említi, hogy 1997 és 2001 között sok operettet énekelt. Nem tért arra ki, hogy a közelmúltban újra lehetőséget kapott operettben fellépni-énekelni. Úgy gondolom, úgy kerek a „történet”, ha itt (újra) utalok Kolonitsnak két, az elmúlt öt évben abszolvált operettszerepére is. 2010 októberében: Huszka: Erzsébet A Fórum - Operett, mint színpadi műfaj topicban az 1.759. sorszám alatt írtam erről a Huszka-operettről, illetve idéztem Kolonitsnak a Magyar Nemzetnek adott interjúja részletét. [url] http://www.momus.hu/forum.php?act=thread&forumcat=66&follow=1759; Huszka: Erzsébet – Kolonits Klára – Kaposvár – 2010 [/url] 2012 októberében: Offenbach: Szép Heléna [url] http://kaposvarmost.hu/magazin/kultura/2012/10/09/babeli-gorogtuz-jacques-offenbach-szep-helena_3459.html; Offenbach: Szép Heléna - Kolonits Klára – Kaposvár – 2012 [/url]
217 tiramisu 2015-02-07 22:19:24
Fantasztikusan jó ZÉTA interjúja Kolonits Klárával, mert Kolonits Klára egy kiváló énekesnő, muzsikus és egyéniség! Boldogan olvasom. Gratulálok! :-)
Fantasztikusan jó ZÉTA interjúja Kolonits Klárával, mert Kolonits Klára egy kiváló énekesnő, muzsikus és egyéniség! Boldogan olvasom. Gratulálok! :-)
216 tiramisu 2015-02-07 22:14:36 [Válasz erre: 214 Momo 2015-02-07 19:27:19]
De akkor aztán kiadósan! :-(
De akkor aztán kiadósan! :-(
215 Petyus 2015-02-07 19:44:16
Na tessék, hangminőség...
Na tessék, hangminőség...
214 Momo 2015-02-07 19:27:19 [Válasz erre: 213 tollnok 2015-02-07 18:55:32]
Mielőtt ismét teljesen kétségbe esel, megjegyzem, hogy Győriványi úr sosem állt hosszabb ideig az Operaház élén. :-))
Mielőtt ismét teljesen kétségbe esel, megjegyzem, hogy Győriványi úr sosem állt hosszabb ideig az Operaház élén. :-))
213 tollnok 2015-02-07 18:55:32
"Győriványiék ugyanúgy nem gondolkodtak bennem ezután sem, mint előtte. Ő ki is mondta még az ős-Bánk után, hogy neki „ez a hangminőség nem felel meg" - basszuskulcs és ilyen emberek állhattak az Opera élén! Most komolyan: ez mindent elmond az itteni állapotokról. Az agyamat eldobom. Ez a hangminőség nem felelt meg Győriványi úrnak, de Horváth Ádám hihetetlenül amatőr és pocsék Don Giovannijával nem volt semmi gond. Az egész egy vicc!
"Győriványiék ugyanúgy nem gondolkodtak bennem ezután sem, mint előtte. Ő ki is mondta még az ős-Bánk után, hogy neki „ez a hangminőség nem felel meg" - basszuskulcs és ilyen emberek állhattak az Opera élén! Most komolyan: ez mindent elmond az itteni állapotokról. Az agyamat eldobom. Ez a hangminőség nem felelt meg Győriványi úrnak, de Horváth Ádám hihetetlenül amatőr és pocsék Don Giovannijával nem volt semmi gond. Az egész egy vicc!
212 telramund 2015-02-07 12:38:42
Sajnos nem eleget!!!!!!!!!
Sajnos nem eleget!!!!!!!!!
211 márta 2015-02-07 12:34:16
Azér' jó, hogy Kolonics Kára azt a magántulajdonú hangját ilyen gyakran teszi közszemlére!
Azér' jó, hogy Kolonics Kára azt a magántulajdonú hangját ilyen gyakran teszi közszemlére!
208 Robesz 2015-02-06 11:02:53 [Válasz erre: 205 parampampoli 2015-02-06 10:25:40]
és még sokan mások... :)
és még sokan mások... :)
207 parampampoli 2015-02-06 11:01:21 [Válasz erre: 206 tollnok 2015-02-06 10:36:58]
Minden szavaddal mélységesen egyetértek. A nevek is stimmelnek, és még tovább folytatható a lista. Palerdi mellé gyorsan írjuk oda Kálmándit is, ők le se szállnak a színpadról. (Kálmándi annak ellenére se, hogy nem hallani, csak látni. A tátogását.) Amit pedig Kolonits ellen elkövetnek, az nem hiba: az bűn. Ellenünk, nézők ellenében pedig merénylet.
Minden szavaddal mélységesen egyetértek. A nevek is stimmelnek, és még tovább folytatható a lista. Palerdi mellé gyorsan írjuk oda Kálmándit is, ők le se szállnak a színpadról. (Kálmándi annak ellenére se, hogy nem hallani, csak látni. A tátogását.) Amit pedig Kolonits ellen elkövetnek, az nem hiba: az bűn. Ellenünk, nézők ellenében pedig merénylet.
206 tollnok 2015-02-06 10:36:58
Egy előadóművészeket foglalkoztató intézmény vezetősége nem követhet el nagyobb merényletet a tehetség ellen, mintha semmibe veszi azt és nem biztosít lehetőséget neki a kibontakozásra. Kolonits remek Mozartokat énekel, de nem Mozart operáiban tudna igazán kibontakozni a tehetsége, és sajnos a repertoáron lévő, a hangjának megfelelő olasz (Erkel esetében olaszos) darabokban se szerepelhet rendszeresen. Idén se Traviátát, se Melindát nem énekel, Gildaként se kapott lehetőséget bemutatkozni és a Luisa Millert is csak kétszer énekelheti. Gondolom a jövő évadban nem lesz már műsoron, pedig legalább ezt a korai Verdi operát beemelhették volna a repertoárba és mondjuk nem lett volna új Carmen vagy Nabucco, hanem mentek volna ezeket a darabok a régi rendezésben, vagy elmaradt volna egy, eddig nem játszott opera premierje. Nagya felelőssége a vezetésnek, és sajnos nem csak Kolonitsal bánnak így! Gondoljunk csak pl. Palerdi agyon szerepeltetésére, miközben Fried, Perncz és Rácz István mellőzve van! Vagy hogy Gál énekelte a Carmen premiert, mikor Schöck Atala sokkal jobb Carmen volt a második szereposztásban és még lehetne sorolni. Ja és elnézést, hogy már megint negatív véleményt bátorkodom leírni, de ezek sajnos tények. Azok meg makacs dolgok ám.
Egy előadóművészeket foglalkoztató intézmény vezetősége nem követhet el nagyobb merényletet a tehetség ellen, mintha semmibe veszi azt és nem biztosít lehetőséget neki a kibontakozásra. Kolonits remek Mozartokat énekel, de nem Mozart operáiban tudna igazán kibontakozni a tehetsége, és sajnos a repertoáron lévő, a hangjának megfelelő olasz (Erkel esetében olaszos) darabokban se szerepelhet rendszeresen. Idén se Traviátát, se Melindát nem énekel, Gildaként se kapott lehetőséget bemutatkozni és a Luisa Millert is csak kétszer énekelheti. Gondolom a jövő évadban nem lesz már műsoron, pedig legalább ezt a korai Verdi operát beemelhették volna a repertoárba és mondjuk nem lett volna új Carmen vagy Nabucco, hanem mentek volna ezeket a darabok a régi rendezésben, vagy elmaradt volna egy, eddig nem játszott opera premierje. Nagya felelőssége a vezetésnek, és sajnos nem csak Kolonitsal bánnak így! Gondoljunk csak pl. Palerdi agyon szerepeltetésére, miközben Fried, Perncz és Rácz István mellőzve van! Vagy hogy Gál énekelte a Carmen premiert, mikor Schöck Atala sokkal jobb Carmen volt a második szereposztásban és még lehetne sorolni. Ja és elnézést, hogy már megint negatív véleményt bátorkodom leírni, de ezek sajnos tények. Azok meg makacs dolgok ám.
205 parampampoli 2015-02-06 10:25:40 [Válasz erre: 204 bermuda 2015-02-06 10:13:15]
Melis mesélte, hogy egyszer azt mondta neki Goanga, a híres román bariton: "hallatszik, hogy sokat hallgatod a Svédet." Mire Melis: "nem sokat, hanem mindig." Hát így vagyok én Kolonits cd-jével: nem sokat, hanem mindig. De ezek szerint te is. -:)
Melis mesélte, hogy egyszer azt mondta neki Goanga, a híres román bariton: "hallatszik, hogy sokat hallgatod a Svédet." Mire Melis: "nem sokat, hanem mindig." Hát így vagyok én Kolonits cd-jével: nem sokat, hanem mindig. De ezek szerint te is. -:)
204 bermuda 2015-02-06 10:13:15 [Válasz erre: 202 bermuda 2015-02-06 10:09:30]
Esténként örömmel hallgatom Kolonits Klára fantasztikus belcantó lemezét....
Esténként örömmel hallgatom Kolonits Klára fantasztikus belcantó lemezét....
203 parampampoli 2015-02-06 10:11:33 [Válasz erre: 202 bermuda 2015-02-06 10:09:30]
Nem szívügyük se a belcanto, se Kolonits, ez a helyzet. Szomorú...
Nem szívügyük se a belcanto, se Kolonits, ez a helyzet. Szomorú...
202 bermuda 2015-02-06 10:09:30 [Válasz erre: 201 Búbánat 2015-02-05 21:48:40]
Úgy vélem, a jelenlegi vezetésnek nem igazán "szívügye" a belcanto operák szinrevitele. Olvasom vhol a Gianni Schicchi a Werther bemutatását, s valamelyik barokk operáét....Nos ezek nagyon jó operák, de nem Kolonits hangjára írták .Szerencsére majd minden általam favorizált Bellini-Donizetti opera a polcomon van, így gyakorlatilag érdektelen, h. a pár belcantót igénylő opera szerető közönséget semmibe veszi a T.Vezetőség.
Úgy vélem, a jelenlegi vezetésnek nem igazán "szívügye" a belcanto operák szinrevitele. Olvasom vhol a Gianni Schicchi a Werther bemutatását, s valamelyik barokk operáét....Nos ezek nagyon jó operák, de nem Kolonits hangjára írták .Szerencsére majd minden általam favorizált Bellini-Donizetti opera a polcomon van, így gyakorlatilag érdektelen, h. a pár belcantót igénylő opera szerető közönséget semmibe veszi a T.Vezetőség.