Ez siker:
https://fidelio.hu/klasszikus/hivatalosan-is-a-vilag-legjobbjai-koze-kerult-a-zeneakademia-143374.html
2019. MÁRCIUS 2. SZOMBAT 07:53 Magyar Nemzet
„Nálunk van Liszt szíve-lelke”
VIGH ANDREA SZERINT A VILÁGHÍRŰ MESTER RAJONGÓINAK ZARÁNDOKHELYÉVÉ VÁLHATNA BUDAPEST
/Pataki Tamás/
— Amikor hazajönnek Cziffra György örökösei, mindig el kell kísérnem őket Liszt Ferenc lakására, mert ahányszor itt vannak, látni akarják – mondta Vigh Andrea hárfaművész, a Zeneakadémia rektora. Liszt Ferencet Budapest és Magyarország arcává kellene tenni, úgy, ahogyan Ausztria a magáénak tudja Mozartot. A Zeneakadémia azért küzd, hogy ez az ötlet megvalósuljon: Liszt tárgyi, szellemi hagyatékára építő, világraszóló Liszt Fesztivált, turisztikai szenzációkat terveznek, és az Andrássy úti kulturális főútvonalra szeretnék helyezni campusukat, cserébe értékes műemlék épületeket ajánlanak fel az államnak.
– Liszt Ferenc neve az egész világon hívószó. A Zeneakadémiának azért van ekkora elismertsége, mert az egyetlen zeneművészeti egyetem, amelyet maga Liszt alapított. Élete utolsó éveit itt töltötte, az Andrássy útnál lakott, és ingyen oktatott a Vörösmarty utcai épületünkben, a Régi Zeneakadémián.
A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem tanárai a mester utódjai, azaz tanítványainak tanítványai, így azt is tudják tőle – a billentéskultúráról, a zongorázásról –, ami nincs benne a kottáiban. Ismerjük Liszt szokásait, kedvenc ételeit, gondolkodását, mi őrizzük a legtöbb tárgyi értékét, kottáit, zongoráit, íróasztalát, székét. Ezért keresik a külföldi partnerintézmények velünk a kapcsolatot, hogy közösen rendezhessenek velünk kiállítást vagy csatlakozzunk egy kutatási programhoz. Nálunk van Liszt szíve-lelke – mondta a zeneszerző és a Zeneakadémia kapcsolatáról Vigh Andrea rektor (képünkön).
Évente csaknem húszezren látogatják meg a Liszt Ferenc Emlékmúzeumot, pedig ez csak egy lakás, Liszt tárgyaival. E számok is jelzik, hogy Budapesten sokkal jobban ki kellene aknázni a Liszt Ferenc városa, hazája, emléke adta lehetőségeket. A lisztománia szót Heinrich Heine találta ki, ezzel azt a lázas rajongást írta körül, amellyel a közönsége fogadta a zeneszerzőt fellépésein. Akkoriban még szokatlan volt egy zenészért rajongani, állítólag Liszt hajtincseit vagy gombjait is féltett kincsként őrizték azok, akik hozzájutottak.
Ma is rengeteg Liszt-rajongó él világszerte, de még nem kötik eléggé Budapesthez a mester nevét. Igaz, a ferihegyi repülőtér 2011-es átnevezésével ezen sokat javítottunk, ám a város és Liszt neve korántsem forrt össze annyira, mint Varsó Chopin, Bécs Mozart vagy Szentpétervár Csajkovszkij nevével. Vigh Andrea szerint a kultúrpolitikának érdemes élnie ezzel az egyedülálló lehetőséggel, és e folyamatban a Zeneakadémia tevékeny és jelentős részt tud vállalni a birtokában lévő know-how-nak köszönhetően.
– Egy világraszóló Liszt-brand felépítése hasonló zarándokhellyé tehetné Budapestet a Liszt-rajongók körében, mint amilyen Bayreuth Wagner hívei számára.
A Wagner-napok mintájára meg kellene erősíteni a Budapesti Tavaszi Fesztivál Liszt-fókuszát, bevonva Liszt Ferenc budapesti életének helyszíneit: a templomokat, a Vigadót és a Pilvax kávéházat. De felső kategóriás világversennyé lehet fejleszteni az 1933 óta rendezett Liszt-zongoraversenyt is, amely a Zeneakadémia gondozásában világraszólóvá válhatna csakúgy, mint mára a Marton Éva Nemzetközi Énekverseny vagy a Bartók-világverseny – sorolta az ötleteket Vigh Andrea.
A Zeneakadémia felvette a kapcsolatot a nagy kulturális társintézményekkel, mint az Opera vagy a Művészetek Palotája, amelyek vezetői nyitottak az együttműködésre.
Állami fenntartójuknak is jelezték, hogy művészeti, turisztikai, jól megtérülő elképzeléseik vannak, amelyek részeként a Zeneakadémia még több külföldi hallgatót tudna fogadni:
közös épületben szeretnék egyesíteni a Zeneakadémiának mindazon oktatási, kutatási, kollégiumi és közösségi funkcióit, amelyek jelenleg kevésbé gazdaságosan, szétszórtan, drága műemlék épületekben működnek.
E belvárosi ingatlanok – a rektor szerint – nem igazán alkalmasak oktatói vagy kutatói tevékenységekre, ezért ezeket mind átadnák, ha cserében kapnának az államtól egy Andrássy úti vagy környéki épületet, ahol kialakítható volna a campusuk. Eddig a már több mint tíz éve üresen álló, lerobbant volt MÁV-székház jött szóba.
– Így még hatékonyabban tudnánk segíteni a Liszt-kultusz építését, kapcsolódni a kulturális turizmushoz, hiszen amint megvalósul a Liget projekt, a Magyar Zene Háza és rengeteg egyéb Andrássy út körüli fejlesztés, összefogva egy igazi, fővárosi Liszt-turizmust alakítanánk ki. Átadnánk belvárosi ingatlanjainkat, hogy egy olyan helyen működjünk, amely még inkább része ennek a kulturális koordináta-rendszernek. Ha úgy érzi a fenntartónk, hogy ez jó irány lehet, nagy kedvvel és odaadással végeznénk el ezt a feladatot, korszerű Liszt Ferenc-múzeumot és kutatóközpontot hoznánk létre Liszt lakása épületében is, a campushoz közel, megnyitnánk a múzeumot az Andrássy út felé, ahol Liszt kávézó várhatná a világhírű mester rajongóit. Készen állunk szellemi erőforrásainkat és tudásunkat e terv szolgálatába állítani – részletezte a rektor.
Nemrég felmerült, hogy összevonnák a művészeti egyetemeket egyetlen nagy, összművészeti intézménnyé, ami akár a Zeneakadémiát is érinthetné. A rektor szerint van ugyan példa arra, hogy jól működnek összevont intézmények, de Liszt Zeneakadémiája csakis önálló zeneművészeti egyetemként válhat a XXI. század nemzetközi zenei életének iránytűjévé. A Zeneakadémia egyedülálló adottságai és nemzetközi beágyazottsága okán olyan intézményekhez mérhető, mint például a londoni Royal Academy vagy a salzburgi Mozarteum, amelyek szintén önállóak.
– Egy nemzetállamnak az a jó, hogyha egy ilyen neves intézmény különállóan végzi országimázs-építő tevékenységét. Hozzánk Ázsiából is rengetegen jönnek tanulni, a Semmelweis Egyetem után nálunk a legnagyobb a külföldi hallgatók aránya. Olyan tudást nyújtunk diákjainknak, amely Európa-szerte páratlan. Mutatja ezt besorolásunk is a napokban nyilvánosságra került, világszerte komolyan vett brit QS szakterületi rangsorokban, hiszen a magunk kategóriájában az első százban vagyunk a világon, egyetlen magyar egyetemként elérve ezt az előkelő helyezést. Zeneművészeti kart magában foglaló összművészeti egyetemből rengeteg van. Az intézmény likviditása a biztos kormányzati támogatásnak köszönhetően hat éve stabil, nincs hiány, és a gazdálkodásunk is átlátható.
Reméljük, hogy sikerül a speciális tradíciót egyedüliként őrző, prémium minőségű zeneművészeti egyetemünk tudását és nemzetközi vonzerejét bevetnünk, hogy közösen Liszt városává tegyük Budapestet – mondta Vigh Andrea.
sajnos megszakadt idén a hagyomány, az orgonavizsga nem nyilvános.
[url] http://zeneakademia.hu/hu/minden-hir/-/asset_publisher/zn2lZVVS99y3/content/a-vilag-muveszeti-egyetemeinek-elmezonyeben-a-zeneakademia; A világ művészeti egyetemeinek élmezőnyében a Zeneakadémia [/url] 2016. március 29. Az egyik legelismertebb globális oktatási felmérésének számító QS World University Rankings március végén kiadott 2016-os toplistája szerint a budapesti Zeneakadémia (Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem) a 30. legjobb előadóművészeti egyetem a világon.
[url] http://mno.hu/grund/a-zeneakademia-mara-valodi-legendava-valt-1314064; A Zeneakadémia mára valódi legendává vált [/url] - 140 ÉV MNO/ MTI, 2015. november 14., szombat 21:52, frissítve: 10:59 A Zeneakadémia többet jelent egyszerű oktatási intézménynél, mára valódi legendává vált – hangsúlyozta az intézmény fennállásának 140. évfordulója alkalmából adott ünnepi hangverseny előtt az akadémia rektora. „A Zeneakadémiára már csak azért is szükség van, hogy legalább egy hely legyen Magyarországon, ahol a harmónia játszik főszerepet" – idézte Erkel Ferencet Batta András, a Zeneakadémia Baráti Körének elnöke, az intézmény korábbi vezetője.
Sírjuk vissza Battát? Még nincs kizárva, hogy kénytelenek leszünk.
Mi lehet Batta Andrással? Lejárt kormánybiztosi megbízatása, s úgy tűnik ő is lejárt ember lett. Utoljára a kétes "Liget Kulturális Projekt" gömb-hangversenytermének szakértőjeként olvastam a nevét. Messze gurult a nagyhatalmú rektorságtól.
Honnan tudod, hogy ennél nincs lejjebb? Pl. kiírhatták volna a pályázatot úgy, hogy Mészáros Lőrinc nyerje meg...
Na, még egy Szentgyörgyvölgyi -- bővül a klán. Úgy hiányzott ez a Zeneakadémiának, mint ablakos tótnak a hanyattesés.
Ez örvendetes hír. Elődjét (K.A.) pedig július elsejétől egy egészségügyi intézmény főigazgatójának nevezték ki!!!
[url] http://fidelio.hu/klasszikus/hirek/kineveztek_a_zeneakademia_uj_kancellarjat; Kinevezték a Zeneakadémia új kancellárját [/url]
Volt külföldi szoprán a Sábában? Nem is tudtam róla...
Volt külföldi szoprán a Sábában? Nem is tudtam róla...
Ne sajnáld ,mert a második rész tablójától elment volna a kedved az operettektől!
Már sajnálom, hogy nem mentem el erre a vizsgakoncertre...
A Goldmark opera rendezését nem találtam túl avantgardnak, szerintem jó volt. A szólistákat is ebben hallottam a legjobbnak, különösen a külföldi szopránt és a tenort. Ők nagyon tehetségesek. Az operett mix felért egy katasztrófával, és abban is ez a tenor és a szoprán énekelt jól, és még egy fiatal hölgy volt elfogadható. A Giuditta előadója most jobb benyomást tett rám,mint legutoljára, csak a hangja vibrátózik folytonosan. Nem lehetne ezen segíteni? A tanárkérdésben egyetértek. Szerintem majdnem mindet ki kellene rakni.
Sajnos így történt, szó szerint. Érdeklődéssel várom a szerkesztőségi recenziót, utána mondom el, amit fontosnak tartok. Egy korábbi írásban már elmondtam a magamét, ismételni ugyanazt nem sok értelme van.
Szerdán este ellátogattam az Operaházba a Zeneakadémia operatanszak-énektanszak növendékeinek vizsgájára.Véleményem nevek nélkül írom esetenként, már amit érdemes megemlíteni az énekelt műsorszámmal fogom csak jelezni,aki ott volt az tudja kiről van szó. Az ,hogy az operajátszás Magyarországon válságban van nem kétséges.a rendezői „borzalom-operajátszás” inkább elriasztja a közönséget.Aztán csábító hangok vonatkozásában is nagy szegénység mutatkozik és a jővő,legalább is jelenleg semmi jót nem előlegez.A vastaps,a standing ovation ma már nem a minőséget jelenti.A közönség tömérdek pénzért kapja ,amit kap műsorban, szereposztásokban stb ,így nem akar csalódni,mert sok pénzért csak jót kaphat az ember elvileg!? Először talán arról írnék,milyen felelősség terheli azokat ,akik egyetemi szinten oktatják a növendékeket.Nem tudni ki taníthat?Mitől kerül valaki tanári pozicióba? Van bizonyára felvételi.Ott azért már hallható,hogy valakit érdemes felvenni vagy sem.Az ,hogy valaki eljut az operatanszakig néhány év.Ezalatt ki kell derülnie,hogy alkalmas e a jelölt a pályára vagy sem.Itt fiatal emberekről van szó,akik reménnyel tanulnak,hiszik,hogy jó kezekben vannak.Láttunk már egy, két hangtemető tanárt az elmúlt évtizedekben.De a szerdai vizsga a legrosszabb képet mutatta valamennyi vizsga közül! Az ,hogy az egész estén 2 szoprán és 1 majdnem megfelelő tenor a felhozatal igen szomorú és a tanítás csődje.A legjobb lenne az énektanszak tanárait lecserélni,mert eredményt fel kellene mutatni! Eleve a program kiválasztás már bajos volt.Ez opera-énektanszak.Ezért is nem értem-bár nagyon kedvelem-de mit keres az operett egy ilyen jellegű vizsgán?Operettre-musicelre ott a másik egyetem.És főleg olyan operett előadásra,ahol a rendező meggyalázza magát a műfajt és ötleteivel megöli a zenét.Amikor a Mosoly országa duettben röhög a közönség ott a világ vége.És pont a műsor ezen részében jöttek elő a növendékek hiányosságai.Csupán a Vilja dalt megszólaltató és a Frasquita című operett előadója mondható igazán reménységnek,nem is kicsinek.Soha nem értem meg ,hogy egy olyan érzéki dalt,mint a „Giuditta”,hogy lehet ilyen érzéketlenül,abszolút nőietlenül előadni,darabosan és keménye hangok kiabálásával..Talán ajánlhatom a múltból Házy Erzsébetet,miként is kell ezt a dalt énekelni.A férfi mezőnyt a külföldi tenor képviselte elfogadható szinten.De pici hang!A többi produkcióról talán nem írnék(nem véletlen). Az elő rész Goldmark Téli regéjének összevont változata.Szintén nem vizsgára való.Egyszer györnyörű a csak zenekari anyag,de énekelnivaló nem igazán fülbemászó.Német nyelven énekelni meg tudjuk külön művészet.Na ebből is született rendezői szörny,benne a ma elengedhetetln opera sablonokkal, vetkőzés ,sex imitálás,morbid beállítások. Hangok:Leontes király,Hermione és Florizel herceg megszólaltatója igazán szép produkciót nyújtott!Kár,hogy önálló kis ária van csak a darabban,.legató éneklésre szinte semmi mód. A zenekari vezető nagyon tehetséges karmester.Néha kissé hangosabb volt a zenekar.Ez mondjuk a nyitányban elment,de a fináléban nem ,ahol olyan hangerővel szólt,hogy szinte az szólístákból semmi sem hallatszott! Itt a vége és szomorúan futottam kifelé!Nem a növendékek miatt,hanem a reménytelenség miatt.Hol van egy mezzo, egy bariton, egy basszus?És hol van egy tanár?
[url]http://www.origo.hu/kultura/figaro/20150618-zeneakademia-keller-andras-felmondas-vigh-andrea-rezidens-zenekar.html;Folyik tovább a vita Keller és a Zeneakadémia között[/url]...
[url] http://mno.hu/grund/cafolta-a-zeneakademia-keller-andras-vadjait-1290586; Cáfolta a Zeneakadémia Keller András vádjait [/url] MNO.hu, szerző: Kiss Eszter Veronika, 2015.június 13., szombat 16:26 Nem kívánják csökkenteni a Concerto Budapest rezidensi szerepkörét, az együttes vezetője, Keller András által hiányolt 50 millió forint pedig azért nem érkezett meg eddig a zenekarhoz, mivel a támogatási okiratot csak az elmúlt napokban írták alá a felsőoktatási államtitkárságon, így eddig nem állt rendelkezésre az összeg – tudtuk meg a Zeneakadémia rektorától, Vigh Andreától. Keller András e héten mondott fel a Zeneakadémián.
Nahát, ezek szerint nem csak az ének- és operatanszak áll úgy, ahogy?????
678
Nem mondhatjuk, hogy uborkaszezon van...
[url] http://magyarnarancs.hu/zene2/ilyen-arcatlan-hazugsaggal-meg-nem-talalkoztam-95286; „Ilyen arcátlan hazugsággal még nem találkoztam” – Keller András megírta felmondólevelét [/url] Magyar Narancs, 2015. június 9. „Nem kívánok az Ön által vezetett Zeneakadémia tanári karába tartozni” – írta ma reggel kézbesített felmondólevelében Keller András, a Concerto Budapest vezetője, világhírű hegedűművész, karmester, aki szerint kompromittáló hadjáratot indított ellene Vígh Andrea, az intézmény rektora. Akinek további célja, hogy az együttest is eltávolítsa a Zeneakadémiáról, sőt az eddig jól prosperáló zenei központot is veszélyezteti."
Holnap a Bartók Rádió "Lemezelő - nem csak gyűjtőknek" című műsorában Vígh Andrea hárfaművész, a Zeneakadémia rektora a vendég. A mikrofonnál: Madarász Zsolt Szerkesztő: Bánkövi Gyula 16.00 - 18.30 (a műsor első részében "Muzsikuslegendák- Otto Klemperer")
Igen, ugyanilyen kritikával. Még most, utólag is. Aki egybe akarja mosni HÁJ és Vass és Kovalik tevékenységét, az nem is akar tisztán különbséget tenni valós megítélésükban. (Kupper tevékenységét meg figyelem, látom évtizedek óta.)
HÁJ operai ámokfutását és az akkori kormányt is ilyen kritikával illetted annak idején?
Jobb lett volna ki se nevezni...
[url]http://www.hirado.hu/2015/04/30/menesztettek-kupper-andras-kancellart/;Felmentették Kupper Andrást[/url]...
Kupper András a Fidesz egyik minden fontos posztjáról kikoptatott, tehetségtelen, semmihez nem értő "politikusa". Ahol megjelent, csak kárt okozott. Most őt és ezt az áldatlan tevékenységét rászabadították a ZAK-ra. Köszönjük neked, kedves kormány, kedves EMMI !
Bocs, nem elég, hogy a link beágyazás még mindig nem működik, még 3x is elment...
[url]http://www.fidelio.hu/klasszikus/hirek/kaosz_a_zeneakademian;Káosz a Zeneakadémián[/url]
[url]http://www.fidelio.hu/klasszikus/hirek/kaosz_a_zeneakademian[url]
[url]http://www.fidelio.hu/klasszikus/hirek/kaosz_a_zeneakademian[url]
[url]http://www.fidelio.hu/klasszikus/hirek/kaosz_a_zeneakademian[url]
"A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról..." találó! Azt hiszem ide tartozik a "nagysikerű" Organológia tanfolyam, melyet Szabó Balázs vezetésével (a háttérben Fassang L. machinálásával) tartottak. A tanfolyam egyetlen oktatója volt. Miután (ez 2 év és 200.000 ft) a tanulók kijárták a 4 félévet és levizsgáztak; bezony volt beadandó, irásbeli, aztán szóbeli..., majdnem minta igazi lett volna, mert azután - 2-3 hónap múlva visszadátumozva adtak egy A/4-es lapot, hogy elvégezte az Orgonaismeret (akkor már csak orgona volt és nem oragnológia, talán rájöttek, hogy az organológia hangszertudományt jelent)nem akkreditált, klasszikus orgona szakirány alapképzés 2 kredites tantárgyát. Mondjuk ez érdekes, mert akkor az orgonaművészek orgonaismeret tantárgya nem akkreditált??? Jómagam az első félévben jártam, aztán hagytam is ott, mert láttam, hogy vicc az egész .... Mostanában nem indul?? És mizu a nagytermi orgonával? Visszarestaurálják eredeti állapotba? Amit senki nem tud megmondani, hogy mi volt, am meg valami oka csak volt, hogy átépítették .... jelen terv, mely igen ködös és nagy titok övezi meglehetősen veszélyes is. Ezt eddig 2 ember merte megmondani (B. I. és W. X.) Honnan lesz meg rá az 1,2 milliárd - legutóbb ennyiről lehetett hallani .... csak a pályázati anyagot nem találom a Zeneakadémi honlapján. Amúgy mibe kerül a lebontott orgona tárolása? Vagy eladták vagy mi van vele? Ki a szakértő?
[url] http://mno.hu/grund/europa-nostra-dijat-nyert-a-zeneakademia-1281786; Europa Nostra-díjat nyert a kulturális örökség megőrzésének kategóriájában a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem. [/url] „Az Europa Nostra-díjat a kulturális örökség megőrzése és helyreállítása; a kulturális örökséggel kapcsolatos kutatás és digitalizáció; a kulturális örökség iránti példamutató, elkötelezett szolgálat, valamint az oktatás, képzés, tudatosság növelése kategóriákban ítélték oda. Az elismeréseket június 11-én Oslóban adják át az Europa Nostra gáláján, amelynek házigazdája Fabian Stang polgármester; Navracsics Tibor, az Európai Bizottság kulturális, oktatási, ifjúságpolitikai és sportügyi biztosa, valamint Plácido Domingo operaénekes, az Europa Nostra elnöke lesz. Az ünnepségen hirdetik ki, hogy a nyertesek közül melyik hét projekt részesül a 100 ezer euróval járó fődíjban, és hogy ki kapja az Europa Nostra online szavazásának közönségdíját.” /MNO.hu, 2015. április 14., kedd 16:56, frissítve: kedd 17:20 , forrás: MTI, szerző: Grund/
[url] http://fidelio.hu/klasszikus/magazin/soha_nem_latott_terek_a_zeneakademian; Soha nem látott terek a Zeneakadémián [/url] Képes galéria Fidelio.hu 2012. augusztus 2.
[url] http://fidelio.hu/klasszikus/hirek/szerkezetkesz_a_zeneakademia; Szerkezetkész a Zeneakadémia [/url] Bokrétaünnepet tartottak a Liszt téren augusztus 2-án abból az alkalomból, hogy a tartószerkezetek elérték legmagasabb pontjukat, ezzel az épület szerkezetkésszé vált. Fidelio.hu 2012. augusztus 2.
Mindig elszomorodom ének felvételik után, mert zavar, hogy az énektanárok nagyon minimális kivételt leszámítva semmi másban nem képesek gondolkodni, mint az illető hanganyagában, és az általuk abba belehallott lehetőségekben. Persze, hogy a
:) -ugye, most jól jönne az objektív ítélet fogalma...
Esetleg valami konkrétum? Ha jól sejtem, az ének szakról beszélsz, ott aztán történelmi eset lenne, ha azok jutnának be, akik oda valók, mert ilyenre még nem volt példa.
Az idén is manipulálják a felvételiket. Tudni is lehet már, hogy a selejtezőn, de legkésőbb a második fordulón tehetséges emberkék estek ki, és bejutottak a nem oda valók.
Tudom, nem azt mondtad... Úgy értem, hogy amit itt lefestettél, már jó ideje és egyre erősebben jellemző a ZAK-ra. Ma már a ZAk nem jelent egyet a minőséggel, sem a valódi hivatástudattal...És arra mondom, hogy nem kell ezt erőltetni.
Jaj, nem azt mondtam, hogy mindenáron Pestre kell bekerülni. Ezt nem mondtam. Csak azt hinné az ember, hogy a Zeneakadémia a csúcsa mindennek (a zenei pályát választók számára), de ez már nem így van...
Sztem is ez a jövő. Szomorú, amiről murmurando ír, de ha így van, már csak méltóságból is ki kell kerülni, nemhogy oda bejutni... A vége csak az lehet ennek ( hogy ti. nem a minőség dominál a kérdésben), hogy ott nem lesz minőség. Majd lesz máshol.
Értem, hogy mit írtál, Te nem értesz engem. Miért kell mindenáron Pestre bekerülni? Ezzel azt érik el, hogy tovább erősödik az a kép, csak a LFZE számít. Ha a legjobb növendékek sorozatban nem Pestet választanák - de előtte megmutatták volna magukat a felvételin, hogy tudják, mit veszítenek velük - akkor lehetne ezen változtatni. Így aligha.
Nem azt mondtam, hogy máshol nincsenek egyetemi szintű zenei szakok. Hanem azt, hogy Pesten nem sok esélyt adnak a vidékieknek. Nem ugyanaz a 2 dolog...
Ez igaz, de most már vidéken is vannak egyetemi szintű zenei szakok, oda is lehet menni. Ja, hogy a növendékek nem mennek oda? Akkor a hiba másutt van. Ha meg mennek, akkor mi a hézag?