Bejelentkezés Regisztráció

Verdi-felvételek


203 Heiner Lajos 2008-02-12 20:26:02
Most néztem meg a youtube-on az Abigél-áriát Váradyval. Ez egy hangzásban, látványban jó példány (nekem rossz VHS-kópiám volt, az is tönkrement). Egyszerűen hihetetlen. Minden operabarátot buzdítok, ne hagyja ki. (Vigyázat, két verzió van fenn, a másik nyilván kézi kamerával készülhetett egy páholyból).

202 Kundry 2008-01-26 13:02:03
Igen, amikor a mamával énekelt khm... szerelmi kettősöket :D, akkor jobban magára talált. Egyébként szerintem tudna ő sokkal jobb is lenni. Hallottam már igen szép felvételeket vele. Sokan mondják, hogy Hvorostovskynak nincs az a hatalmas hangereje. Élőben kéne egyszer hallanom... Bécsbe nem jön mostanság? Egyesek nehezményezték, hogy pl. a Don Carlosban René Pape mellett \"elveszett\". Persze, Pape-nek akkora hangja van, mint a régi szép idők basszistáinak... (és gyönyörű) A múltkori Metes Álarcosbálban nem éreztem semmi hangerőproblémát, csak Licitra volt gyalázatos. Persze, azt is mondogatják, hogy \"mér énekel Verdit\", de azért egy baritonnak nehéz lenne megkerülni. Nem lehet csak Csajkovszkijból és Mozartból megélni... Wagner apánk meg egyértelműen nem az ő világa. Esetleg Wolfram von Eschenbachnak el tudnám képzelni.

201 Franca 2008-01-26 10:24:50 [Válasz erre: 195 Kundry 2008-01-25 18:29:19]
Cura védelmében meg kell jegyeznem, hogy -noha az áriáról és a strettáról írtakkal teljesen egyetértek -, nagyszerűek voltak az Azucenával énekelt kettősei, különösen a negyedik felvonásban. Hvorostovskyt ebben láttam először, nagyon tetszett a kicsit Bastianinira hasonlító sötét baritonja, de azóta több helyen, többször olvastam, hogy élőben nem igazán úgy hat, mint felvételen: kevés a hangja. Jó lenne egyszer élőben is hallani.

200 -zéta- 2008-01-25 21:43:22 [Válasz erre: 199 Kundry 2008-01-25 21:15:23]
Ez tetszik!!!! :-)

199 Kundry 2008-01-25 21:15:23
Csakhogy a Bánk bán magyar opera, a Trubadúr kórusa viszont cigányokból és marcona katonákból állna... egyiknek sem látszottak. Ki ez a Fáy?

198 tukán 2008-01-25 20:27:54 [Válasz erre: 197 tarnhelm2 2008-01-25 20:14:23]
Igazán nem vagyok egy mísz fazon, de nemáááá! ez legyen a trendi! Mintha egy osztrák lejány, írná, hogy látta a Bánk bán-t és a kórus tagjain látszott, hogy alig várják , hogy vasárnapi ebédre jó kis gulasch-t, és tsirkepaprikasch-t egyenek, utána meg forgassák a Rubik-kockát tipikusch magyarosch kinézetű, nyeregalatt puhított gyermekeikkel egyetemben, majd rúgják a labdát és jókat horkolnak egy kiadós káromkodásch után! NeMáááááááááááááááááááááá!!!!!!!!!!!!!!!

197 tarnhelm2 2008-01-25 20:14:23 [Válasz erre: 196 tukán 2008-01-25 19:11:21]
Jaj, tukán, ne legyél már ilyen morcos! Kundry elmondta a véleményét, leírta milyennek lát egy előadást. Semmi rosszindulat nincs a soraiban - szemben Fáy egyik másik kritikájával.

196 tukán 2008-01-25 19:11:21 [Válasz erre: 195 Kundry 2008-01-25 18:29:19]
Szerinted Téged hogyan jellemeznének, ha látnának a tipikus nyárspolgár fejű bécsi kórustagok, akik vasárnap a Práterbe viszik a gyerekeiket...stb. Nem csípem ezt a rossz \"fáystílus\" - plagizációt! Gusztustalan.

195 Kundry 2008-01-25 18:29:19 [Válasz erre: 192 vichy 2008-01-25 09:27:03]
Ez a Trubadúr tényleg jó lehet. :D Nekem eddig megvan a Karajanos bécsi - szereposztásilag tökéletes, csak a kóruson röhögök, mert olyan tipikus bécsi nyárspolgár fejük van... vasárnap a Práterbe viszik a gyerekeiket és beülnek egy cukrászdába a Mariahilfer Strassén. Továbbá megkaptam végre a 2002-es londoni Trubadúrt, erről következzék egy rövid recenzió. :D José Cura Dmitri Hvorostovsky Veronica Villarroel (a borító szerint két r... ők tudják) Yvonne Naef Tómas Tómasson Először is: a rendezés. Egy-két hülyeséget leszámítva elég jó. Ami abszolút nem tetszett, az a katonakórus alatt előadott táncos-vívós izé, azokkal a bőrszerkós, búvárszemüveges (?) pasikkal, úgy néztek ki, mint valami szadomazo gonosz izék egy idegen bolygóról. Elmehettek volna a Star Trekbe ellenséges fajnak. Egyébként a ruhák jók voltak, a színszimbolika is, a fények is, csak keveselltem a fényt időnként. A 4. felvonás első jelenete a mélypont, szegény Leonórából alig látszik valami, pláne egy rém előnytelen kendő van rajta. A jók mind vöröses-barnás-bordós színeket hordanak, a rosszak sötétkék, aranydíszes egyenruhát. Egy dolgon akadtam ki: Leonóra a Castelloros jelenetben átvedlett Carmenes cuccba, és minősíthetetlen dolgokat műveltek Manricóval. Azért Leonóra \"nem olyan lány\"... szerintem. Művész urak-hölgyek. :D Kezdjük a hölgyekkel. Veronica Villaroel igen szép hang, bánni is tud vele, nem találtam benne kifogásolnivalót, ami nem tetszett, az mind rendezési hülyeség volt. Jó Leonóra - ha nem is Leontyne Price, de hát belőle csak egy van. :) Yvonne Naef meglepően fiatal Azucena (végre nem kócos vén banyát látunk), csak így kissé felborul a Manricóval való viszonya. Inkább látszanak szerelmespárnak, mint anyának és fiúnak... Egyébként a hölgy vonzó külsejét Luna gróf kiéhezett katonái is díjazták. Kissé hevesen. A hangja pompás, az alakítás is igen jó, mégsem tudta ellopni a show-t. Persze, bennem most még igen élénken él Fiorenza Cossotto Azucenája - vele azért nem versenyezhet, de igen tehetséges énekesnő. Szívesen megnézném másban is. Plusz pont a jelmezeseknek: nagyon jó volt a fémizékkel teletűzdelt frizurája. :D Cura. \"Hé, várjatok, még el kéne búcsúznom az anyámtól... ja, hogy ez nem a Parasztbecsület? Hoppá.\" (Akár ezek is lehettek volna az utolsó szavai.) Sajnos, tényleg nem áll a helyzet magaslatán. Pedig hallottam én már nagyon jónak is, de ez nem megy neki. Általában a tenoroknak vagy az f-moll ária, vagy a Stretta gondot okoz, de ha mindkettő, akkor ott már baj van. :( Nem is szólva néhány csúnya, verista stílusú elbődülésről. Művész úr! Ez tényleg nem a Parasztbecsület... És hogy miért paraszt? Mert az. Mert kb. úgy játszik, mint Tomas Milian fénykorában. (A neves kubai színész olasz westernek egész sorában játszott mexikói paraszt-banditákat...) Kérem szépen, hol marad a nemes lovagköltő? Hol marad a lovag, mint olyan? Mióta fogunk pisztolyt valakire, akinél kard van? Ilyet tenorista nem tesz! Piros lapot neki. Akárhogy is, Manrico sokkal színesebb sokoldalúbb figura ennél. Nem is szólva, hogy egy Domingo, egy Di Stefano, egy Björling után... úgy éreztem, hogy az Operaháznak van legalább 3-4 olyan tenorja, aki ennél sokkal jobban elénekelné... Vívni azért tud, tegyük hozzá. Végre egy dinamikus első finálé - eleinte csak vívnak, a végén már bunyóvá fajul a dolog. Hvorostovsky. Tisztelt Bíróság! Elfogultságot kell bejelentenem. Imádom a pasit. :D Kezdjük a hangjával: csodálatos. Olyan lírai, olvadékony és mégis férfias, hogy az ember (ha nőből van) habozás nélkül a művész úr karjaiba omlana. Más típusú hang, mint amit Verdi-baritonoktól megszoktunk, ez kétségtelen. Cizelláltabb, \"mozartosabb\". A kinézete meg... írhatnék ide egy többoldalas költeményt. :D Ami - rendezési szempontból - igen tetszett, hogy valahányszor megjelent, ezüstös fény áradt el a színpadon, ami 1. nyilván az őt kísérő állandó holdfényt szimbolizálja 2. előnyös a hajszínéhez. :DDD Nah, drága gróf úr egyébként alkoholista a rendező szerint, mindenesetre a táboros jelenetben eléggé részegnek tűnt, és laposüvegből iszogatott. Amin viszont jókat röhögtem (egész váratlanul) az a Leonórával való duettje volt. Leonóra úgy letámadta (már jóval a szóbeli felajánlkozás előtt), hogy azon drukkoltam, mikor tépi le a kabátját... ez végül nem történt meg, de egyébként jó ötlet: végre nem csak állnak (esetleg Leonóra térdel) egyhelyben, hanem reálisan játszottak is a duett alatt. És persze sugárzott az egészből az erotika. Nagy színésznő ez a Leonóra, de reménytelenül ízlésficamos. Hát igen, ha Cura praszt, Hvorostovsky arisztokrata. :) Enyhén dekadens, úgy néz ki, mint Lucius Malfoy, de sehogy sem lehet haragudni rá. Aki ilyen szépen énekel, az nem lehet gonosz. :) Pláne Leonóra kacérkodik vele, aztán meg átveri. Én megértem. :D Tómasson. Hát igen, ebben az előadásban Ferrando jelen van. Nem is akárhogy. Nem \"öreg harcos\" - egy viszonylag fiatal, kopaszra borotvált, sebhelyes arcú figura, roppant fenyegető és sötét jelenség. Távolról sem a megszokott őszülő, megkopott hangú bácsi, aki árnyékként sertepertél Luna körül. Ennek a Ferrandónak van egyénisége, és van hangja is. Sajnos, a magas fekvésú szólamból nem derült ki, milyenek a mélységei a basszistának, de remélem, vannak neki - ezzel a fejjel meg ezzel a kisugárzással igen jó Hagen lenne. A fináléról érdemes még írni - szerintem gyönyörű. Mivel 19. századba van rakva a cselekmény, a lefejezés enyhén anakronisztikus módszer lenne (bár a bosozrkányégetés is elég ódivatú dolog). Luna tehát saját kezűleg lövi le Manricót. Helyes! :) (Az ember fellélegzik, hogy Cura megkapta a magáét.) Amikor aztán megtudja a szörnyű igazságot, odarohan, és a karjaiba veszi. Ez olyan megható volt... és végül is termsézetes reakció, csak hát egy offstage lefejezésnél nem lehet megcsinálni. :) Összesítés: Cura ellenére megéri a többiekért - szép előadás. 10/9

194 vichy 2008-01-25 09:58:18 [Válasz erre: 193 Aptiti 2008-01-25 09:39:08]
Én a CDBT-től rendeltem meg, de (drágábban) az Alexandrában, és a Rózsavölgyiben is láttam régebben.

193 Aptiti 2008-01-25 09:39:08 [Válasz erre: 192 vichy 2008-01-25 09:27:03]
Bravo,bravo...kedves vichy, Teljesen ámulatba ejtett a filmkritikád. Rohanok és én is megszerzem ezt a felejthetetlen alkotást. Hol lehet \'eme\' műhöz hozzájutni?

192 vichy 2008-01-25 09:27:03
Verdi: A trubadúr Manrico - Mario Del Monaco Leonora - Leyla Gencer Il Conte di Luna - Ettore Bastianini Azucena - Fedora Barbieri Ines - Laura Londi Ferrando - Plinio Clabassi Italian Television Chorus, Milan Italian Television Orchestra, Milan dir. Fernando Previtali VAI 1957 Hardy Classic DVD Tegnap este azt hittem, jót fogok kacagni ezen a remekművön, amely korai próbálkozás volt egy valódi operafilm létrehozására. Részben sikerült is: festett egek a festett hegyek mögött, de abszolút valódi lovak (hegyezik is a fülüket, mikor Bastianini énekel:-). A kamera, mint vérengző medve a rémfilmben, a bokrok mögül közeledik a gyanútlan szereplők felé, a katonák kardcsörtetve keresztbe-kasul rohangálnak a színen (arról nem is szólva, micsoda arcok:-). A jelmezek sem utolsók! Mario Del Monaco patacipőjében kénytelen óvatosan közlekedni a lépcsőn, Batman-álarca láttán azon gondolkodtam, vajon ez volt előbb, vagy onnan vették az ötletet. Leyla Genceren minden jelenetben különlegesebbnél különlegesebb fejfedők. Mégsem fulladt komédiába a dolog, és erről elsősorban a fantasztikus hangok tehetnek! Mario Del Monaco kivételével egyik szereplő sem lépte át a ripacskodási fájdalomküszöbömet (magas), de ő aztán mérföldekkel! MDM-et inkább csukott szemmel jó hallgatni, de úgy nagyon. Persze itt a lényeg: hallgatni mindenkit messzemenően érdemes ezen a dvd-n egészen Laura Londiig és Plinio Clabassiig! Van, akit nézni is. Szegény Ruiz neve lemaradt a borítóról, de még ő is nagyon jó! Mivel stúdiófelvételre tátognak a filmen, a hangminőség is jobb, mint más korabeli színpadi élő felvételen. [url]http://www.youtube.com/watch?v=zYR4nDeO9QQ;Részlet a filmből[/url]

191 Kundry 2008-01-23 22:06:55 [Válasz erre: 183 vichy 2008-01-23 10:09:56]
Hát... egy ilyen díszletben el tudnék képzelni egy Ringet (Rajna-parti jeleneket főleg), de itt kissé... fura. Nem rossz, csak szokni kellene. Ha már Trubadúr és modernkedés, ma jött meg a londoni előadás dvd-je - Cura, Villaroel, Naef és természetesen az ezüsthajú orosz isten... aki miatt megvettem. :DDD Bár, gondolom, ehhez képest klasszicizálónak fog hatni. A végén, mikor itt fellobbantak a tüzek, kimondottan Star-Wars-feelingem támadt, konkrétan Mustafar, és párbaj a lávamezőn... Bár ott is voltak érdekes családi kapcsolatok, szóval talán nem is túl meredek asszociáció...

190 muzsika 2008-01-23 13:34:16 [Válasz erre: 188 vichy 2008-01-23 13:11:36]
Kedves daunerni, ...semmi gond! Igyekszem mielőbb \"összeseperni\" magam, s megtanulni linkelni! Épp\' ideje! ;-)

170 vichy 2008-01-23 13:18:55 [Válasz erre: 186 vichy 2008-01-23 12:46:30]
Aki keres, az talál...:-)Momus-kritika az előadásról: Az NFZ esete a veristákkal (kalahari, 2004-05-27)

189 daunerni 2008-01-23 13:13:06
Kedves muzsika 168-as hozzászólásodat töröltem, mert egy kezelhetetlenül hosszú sor széttörtdeli az egész oldalunkat. Viszont ugyanezt az eredményt lehetett volna pl. így: [url]http://www.youtube.com/watch?v=jA20-KeP6tA;Cotrubas, Lima, Don Carlo[/url] köszönöm

188 vichy 2008-01-23 13:11:36 [Válasz erre: 186 vichy 2008-01-23 12:46:30]
Első és utolsó \"csak\" utólag kihúzva.

168 vichy 2008-01-23 13:10:04 [Válasz erre: 185 vichy 2008-01-23 12:09:20]
Sőt a Parasztbecsületben is! Ld: [url]http://64.233.183.104/search?q=cache:JCRWNYQHWuUJ:www.filharmonikusok.hu/content.php%3Fsection%3D3%26tmp%3Des%26kat%3Dmufaj%26mid%3D31%26evad%3D2003-2004+zeljko+lucic&hl=hu&ct=clnk&cd=9&gl=hu&lr=lang_hu;itt[/url] Csak miért van áthúzva az időpont? csak nem elmaradt? Na mindegy, ez eddig csak a múlt. Mikor jön legközelebb?

187 Heiner Lajos 2008-01-23 13:04:04 [Válasz erre: 184 Heiner Lajos 2008-01-23 11:33:49]
És - zéta- szerint Pesten a Bajazzókban énekelt.

186 vichy 2008-01-23 12:46:30 [Válasz erre: 182 Búbánat 2008-01-21 00:14:30]
Úgy látom, Lucic fellépett a Miskolci operafesztiválon 2002-ben és 2006-ban is. Utóbbin Lukács Gyöngyivel verista operarészleteket énekelt.

185 vichy 2008-01-23 12:09:20 [Válasz erre: 182 Búbánat 2008-01-21 00:14:30]
Nagyon szívesen:-) [url]http://www.youtube.com/watch?v=t5eJYFaCOYo;Itt a részlet a Youtube-ról[/url]

184 Heiner Lajos 2008-01-23 11:33:49 [Válasz erre: 181 Tomasso 2008-01-02 23:42:34]
Köszönet az üzenetért. Lucic nevét korábban, szégyen-gyalázat, nem ismertem, azt hiszem, ebből az előadásból van fenn a youtube-on egy rövid részlet. Tamar pár éve elfogadható volt Bécsben. Carsen rendezései nagyon megosztják az embereket, ha jól emlékszem, Gregor Jóska egyszer miatta hagyott ott Belgiumban egy produkciót, és megint nem vagyok benne biztos, de mintha a Frau ohne Schattent az ő rendezésében láttam volna Bécsben, az lenyűgöző volt. Pontosabban, brutálisan erős, de jó.

183 vichy 2008-01-23 10:09:56
Verdi: Il Trovatore Manrico: Carl Tanner Leonora: Iano Tamar Il Conte di Luna: Zeljko Lucic Azucena: Marianne Cornetti Ferrando: Giovanni Battista Parodi Ines: Deanne Meek Ruiz: José Luis Ordonez Wiener Symphoniker Orchestra / Moscow Chamber Choir / Chorus of the Bregenz Festival Musical Director: Thomas Rösner Stage Director: Robert Carsen Opus Arte Kobzos55-nek hála tegnap láthattam ezt a különleges Trubadúrt a bregenzi fesztiválról (a Mezzo is leadta). Olajfinomítóra emlékeztető vörösre festett acélépítmény, kezdetnek szép naplemente a tavon, majd sűrűn felcsap a láng a kéményekből. Leonora luxusautón érkezik, Luna meg egyenesen motorcsónakon. A katonák műanyag gépfegyverekkel rohangálnak, stb. Ez mind tetszett is, csak hát az énekesek! Tannernél szörnyűbb Manricót már rég hallottam, ha egyáltalán. Leonora sem nyűgözött le, még talán Azucena volt a leginkább tűrhető némi éles magas hangoktól eltekintve. (De mielőtt a produkcióban esetleg részt vett Momótól olyat kapnék ezért, amit nem teszek zsebre:-) Zeljko Lucic-tól viszont egyenesen le vagyok nyűgözve!!! Még ilyen gyönyörű hangot! Heiner Lajost csak irigyelni tudom, hogy élőben is hallotta: ld. Csodaelőadások Frankfurtban (Heiner Lajos, 2007-12-27), és remélem, egyszer majd nekem is lesz rá lehetőségem.

182 Búbánat 2008-01-21 00:14:30
[url]http://www.amazon.com/gp/product/images/B000M06U5M/ref=dp_image_0/002-7425537-7679234?ie=UTF8&n=130&s=dvd; Ernani [/url] Ernani, the bandit, Marco Berti (ten); Don Carlo, King of Spain, Carlo Guelfi (bar); Don Ruy de Silva, a Spanish grandee, Giocomo Prestia (bass); Elvira, Silva’s niece and loved by Ernani, Susan Neves (sop); Don Riccardo, the King’s equerry, Samuele Simoncini (ten); Jago, equerry to Silva, Alessandro Svab, (bass) Orchestra and Chorus of the Teatro Reggio, Parma, Italy/Antonello Allemandi rec. live Teatro Reggio, May 2005, annual Verdi Festival. Dynamic – DVD, 2007 Ismerem (és megvan) a Metropolitan és a Scala nagyszerű előadásainak DVD-felvételei, s pár napja itt a harmadik képlemez is, amely igazán nagy örömöt okozott nekem; nincs értelme az összehasonlítgatásoknak, de azt nyugodtan elmondhatom a felvétel alapján, hogy ez a 2005-ös előadás látványban, kosztümben, díszletben, rendezésben felveszi a versenyt az említett rangosabb produkciókéval! A zenei megvalósítás és a rendezés egyaránt pompásnak mondható. Az énekesek „apait-anyait” beleadnak, rajtuk is múlott, hogy a felvétel végignézése közben nem volt okom zsörtölődésre, finnyáskodásra: Verdi fiatalkori remekműve a maga tökéletességében bontakozik ki a hallgató előtt, s hála a professzionális művészeknek és a színpadi megvalósításnak, nagy élvezettel adtam át magam a remek Verdi zenének és Hugo drámájának!

181 Tomasso 2008-01-02 23:42:34
Én úgy vagyok vele, hogy van olyan Verdi darab amit csak 1 féle szereposztásban volt alkalmam meghallgatni. De persze nekem is van olyan, amire bátran és jó szívvel mondok igent. Pl: Traviata: Domingo, Cotrubas, Miles, Kleiber Rigoletto: Alagna, Rost, Bruson, Muti(Andrea hangja miatt vettem meg) Trubadur: Callas, Di Stefano, Panerai, Zaccaria, Karajan Simon Boccanegra: Nucci, Burchuladze, Kiri Te Kanawa, Solti György Állarcosbál: Pavarotti, Price, Bruson, Solti György Don Carlos: Filipeschi, Gobbi, Christoff, Santin (és még sokan mások) Otello: Vinay, Nelli, Valdengo, Toscanini 1948. És ha már a Requemeket is felhoztátok: Aroyo, Veasey, Domingo, Raimondi, valamint: Price, Elias, Bjorling, Tozzi, Reiner Frigyes

180 Búbánat 2008-01-02 10:12:28
Giuseppe Verdi: A haramiák Gianni Raimondi, Renato Bruson Boris Christoff, Ilva Ligabue, Giampaolo Corradi, Giovanni Foiani Közreműködik: a Római Operaház Ének- és Zenekara Vezényel: Gianandrea Gavazzeni Élő felvétel: 1972. 11. 29. /Opera D’Oro/ A felvételen hallható zavaró körülmények (zörejek, zajok, súgás) ellenére élményszerűbb az ismert \"steril\" stúdiófelvételekhez (Gardelli/Philips vagy Bonynge/Decca) képest!

179 Alvaro 2007-11-29 09:18:57
Szerintem a legjobb Don Carlos: Carlos- José Carreras Fülöp- Nikolaj Gyaurov Erzsébet - Mirella Freni Eboli - Agnes Baltsa Posa - Piero Cappuccilli Il grand inquisitore - Ruggiero Raimondi Berlini Deutsche Oper Énekkara Berlini Filharmonikusok Herbert von Karajan (EMI,1978)

178 Estelle 2007-11-28 18:13:44 [Válasz erre: 162 elmander 2007-11-09 13:00:02]
Még nem vettem meg a dvd-t, de élőben láttam az előadást. Igaz, Skovhus lemondta, és helyette George Petean énekelt-alakított fantasztikus Posat.(nem tudom, milyen Posa Skovhus, de ha a Figaro-beli hangi teljesítményére gondolok, akkor csak örülni tudok, hogy Peteant kaptuk \"ajándékba\". Az első fél órát kissé összehúzott szemöldökkel néztem végig (\"Már megint egy idióta, öncélú rendezés\"), amíg ráéreztem az ízére. Számomra is a legizgalmasabb Don Carlos volt, amit láttam (de valószínű, hogy erről írtam már annakidején). Egy lapon nem lehet emlegetni a poros, statikus, unalmas bécsi olasz változattal. Én amúgy is \"haragban vagyok\" az olasz változattal, mert összeollózottnak tartom.

177 Kundry 2007-11-28 17:20:33
A francia nyelvű \"ős\" Don Carlos nagyon jó volt, Mezzón láttam. Halfvarson mint Főinkvizítor és Meier mint Eboli szinte ellopták a show-t, de mindenki kitűnő volt. Egészen meglepődtem, hogy Waltraud Meier Ebolit énekelte. És hogyan! Úgy látszik, nem betonozódott be a hangja a német fachba, ami nagy szerencse. Sok jó Ebolit hallottam már, de ő a legjobbak között van, színászileg is.

176 muzsika 2007-11-10 17:07:41 [Válasz erre: 173 elmander 2007-11-09 22:51:51]
Szívesen, nincs mit. Ugye? Én is nagyon de nagyon szeretem Cotrubast! ;-))) Nem akarlak rábeszélni, de érdemes lenne egyszer az egész felvételt megnézni, mert Lima -a nagy kedvencem- is remek benne! (De mi a baj a Warner kiadóval, nem vagyok erről képben!)

175 elmander 2007-11-09 22:56:13 [Válasz erre: 167 muzsika 2007-11-09 22:01:10]
Köszönöm szépen az ajánlatod, megnéztem a részletet is, Cotrubas az egyik kedvenc énekesnőm, nem volt nehéz megnyernie... Láttam a dvd-t párszor az üzletekben, és csak a kiadó (warner) miatt féltem megvenni, mert párszor csalódtam a warner opera dvd-iben. De szerintem erről már írtak mások is más fórumban, úgy emlékszem

174 elmander 2007-11-09 22:53:53 [Válasz erre: 170 vichy 2008-01-23 13:18:55]
Teljesen megértem a gondolataidat, te ne haragudj, hogy hevesen reagáltam, csak tényleg a szívem csücske lett ez a felvétel:-)

173 elmander 2007-11-09 22:51:51 [Válasz erre: 166 kobzos55 2007-11-09 21:55:54]
Kedves kobzos55! Emlékszem a dvd ajánlóidra, nagyon tetszett a stílusuk, és fel is adtad a leckét a követőknek, nehéz az ajánlók színvonalát tartani, de lehet, hogy megpróbálom, mindenesetre köszönöm szépen a meghívást. A \"modern\" ajánlataidból nagyon szeretem a Traviatát, hogy a Verdi topicban Verdinél maradjunk, az tényleg nagyszerű. A többi nincsen meg nekem, de utánuk nézek, a Luluval amúgy meg már szemeztem is a youtube-on:-)

172 telramund 2007-11-09 22:21:47 [Válasz erre: 165 elmander 2007-11-09 21:44:02]
Még véletlenül sem akartalak megbántani -bocs-és beleestem abba a hibába amiben nem volna szabad-más örömét elvenni izlésvilágát figyelmenkivül hagyni. magam is láttam ezt a verziót.És ott a baj,hogy számomra pont a rendezés ami zavaró volt-magam inkább az operamúzeum irányába mutató rendezéseket kedvelem,ahol nem arra kell figyelni mit is szándékozik a rendező kifejezi-esetleg a zene rovására-hanem elmerülhetek a hangok szépségébe,amiről maga a műfaj ténylegesen szól. Valóban nagyszerúnek tartom a Metropoliten előadását Domingoval, Frenivel és mindenekelőtt a scalabelit,amit korábban már jeleztem.

171 telramund 2007-11-09 22:12:02 [Válasz erre: 164 Franca 2007-11-09 18:30:00]
Scala bicentenáriumi előadása.Nyesztyerenko,Bruson,Obraczova,M Price Abbado

169 muzsika 2007-11-09 22:02:58 [Válasz erre: 165 elmander 2007-11-09 21:44:02]
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)

167 muzsika 2007-11-09 22:01:10 [Válasz erre: 165 elmander 2007-11-09 21:44:02]
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)

166 kobzos55 2007-11-09 21:55:54
Kedves elmander! Bár nem én voltam a címzetted... Az opera dvd-k fórumon 95, 97, 99, 102, 107 alatt tettem egy kísérletet, hogy írjunk olyan véleményeket, amivel segíthetjük egymást, ahogy Te is gondolod. Eddig nem találtam követőre. Nincs kedved csatlakozni? A \"modern\" rendezésekből nagyon tudom onnan ajánlani a Traviatat, a Trisztánt, a Lulut, a Gönnenwein vezényelte Varázsfuvolát, és a Lady Macbethet. Nem \"modern\", de nagyon mulatságos, pazar a glyndeboure-i Sevillai.

165 elmander 2007-11-09 21:44:02 [Válasz erre: 163 telramund 2007-11-09 17:31:30]
Sajnos sejtettem, hogy kapok majd ehhez hasonlatos választ. De nem ezért kiáltottam ki örömömet, hogy meghatározó operélmény ért, csak jól esett nem magamban tartani. Amúgy teljesen igazad van, nem láttam túl sok Don Carlost, az említett előadáson kívül még négy teljeset (MÁO, Metropolitan dvd Levin-nal és Domingóval, Scala előadás dvd Mutival és Pavarottival, valamint a francia verzió dvd-je a Chatelet-ból Pappanóval és Alagnával), és bár tetszett mindegyik, ez magasan túlszárnyalta őket nálam. Tehát inkább az ízlésemmel lehetnek gondjaid, de ez egyáltalán nem baj. Azért ne gondolj annyira butának és tájékozatlannak, hogy csak ezt az egy Don Carlost láttam. Inkább ajánljál még nekem sok ilyen típusú modern rendezésű operaelőadást (bízom széles körű tájékozottságodban, valószínüleg sokkal több előadást ismersz mint én), mert a dvd-im legnagyobb része klasszikus színpadravitel, és nagyon szeretnék még sok ilyen friss, ötletes, fantáziadús modern rendezést látni. Amúgy opera dvd-ből sem csak egy darabbal rendelkezem, a félreértés elkerülése végett, ok?:-))) Előre köszönöm jószívű ajánlataidat e

164 Franca 2007-11-09 18:30:00 [Válasz erre: 163 telramund 2007-11-09 17:31:30]
Neked melyik a kedvenced?

163 telramund 2007-11-09 17:31:30 [Válasz erre: 162 elmander 2007-11-09 13:00:02]
Biztos igy van-de akkor az is biztos hogy nagyon kevés Don Carlos előadást láttál. Ha egyet akkor azért a legjobb.És most nem irok litániát,hogy hány ,de hány operaelőadás létezik ami százszor jobb még Don Carlos estén is mint a fentjelzett-emlékeim szerint francia változat- előadás

162 elmander 2007-11-09 13:00:02
Megvettem és már meg is néztem a Staatsoper 2004-es Don Carlos dvd-jét. (TDK kiadás, Vargas, Miles, Tamar, Michael, Skovhus - de Billy). Írhatnék róla litániát, mennyire meghódított a produkció és miért tette, de felesleges, elég annyi: a legjobb operaelőadás, amit valaha láttam!

161 Búbánat 2007-11-08 15:25:37 [Válasz erre: 160 Heiner Lajos 2007-11-08 14:21:40]
A Rácz Judit fordította szövegből már kaptunk némi ízelítőt, hiszen a MUZSIKA pár hónapja folytatásokban részleteket közölt belőle - igaz, nem a könyv elejéről, hanem a közepéből... Julian Budden életrajzi könyve éppenséggel megmozgatja a fantáziámat: mégis meg kellene vásárolni - hibáival egyetemben, a szerző írása számomra még nyújthat sok új információt Verdiről.

160 Heiner Lajos 2007-11-08 14:21:40
Jobb híján ide írom be, nem ér meg egy új topicot. Elkezdtem olvasni Julian Budden magyarul mostanában kiadott, angolul bő húsz éve megjelent Verdi-kötetét - és csak bosszankodok. Néhány fordítói gyöngyszem (bizonyos Rácz Judittól): \"Menthetetlenül elfeledettnek tartott operákat ástak elő\" \"a Verdi életében megépült útvonalát úgy tervezték, hogy zeneszerző birtokait kikerülje\" (szüleimnek csak egy kis balatoni hétvégi telkük volt, legalább egy vonósnégyest írhatott volna). Az Európa Könyvkiadó eme terméke mentes az odafigyelés legkisebb jelétől is. Rögtön az elő fejezet első oldalán \"di-csőségére\" a legalsó sorban. Az 5. oldalon \"The Man Verdi\", a 8.-on ugyanez a hivatkozott kötet \"The Man, Verdi\". A magyarországi Verdi-ősbemutatók jegyzékéből (Wellmann Nóra követte el) hiányzik a Giovanna d\'Arco szegedi premierje, pedig nemzetközi visszhangot váltott ki. Szakmailag ellenőrizte: Dr. Eősze László. Szegény öregúr már nagyon demens lehet, az utóbbi években alig találkoztam olyan írásával, amiben ne lett volna tárgyi tévedés. A 23. oldalnál tartva rettegek, milyen szörnyűségeket és förmedvényeket találok még. Úgyhogy az Európa eme szörmedvényét tessenek kerülni!

159 bermuda 2007-10-11 14:33:03 [Válasz erre: 158 Búbánat 2007-10-11 10:39:00]
A minap mintha ezeket láttam volna a Sűtő utcában;-)meg is lepődtem, a baj az, hogy én a cd-ket keresem inkább, s Oberto-t itthon nem igazán találtam:-(

158 Búbánat 2007-10-11 10:39:00
Három új DVD-vel gyarapodott a Verdi-gyűjteményem! Tudomásom szerint, ezekről az operaelőadásokról most először készült képfelvétel, mely kereskedelmi forgalomba került. Tehát hiánypótló s egyben világelső kiadványok: OBERTO(Opus Arte) Oberto Conte Di San Bonifacio Recorded live at the Ópera de Bilbao in January 2007 Oberto: Ildar Abdrazakov Leonora: Evelyn Herlitzius Ricardo: Carlo Ventre Cuniza: Marianne Cornetti Imelda: Nuria Lorenzo Chorus of Ópera de Bilbao, Orquesta Sinfónica del Principado de Asturias Musical Director: Yves Abel7 Stage Director: Ignacio García Bonus material: Interviews with Yves Abel and Ignacio García AROLDO(Bongiovanni) Aroldo : Gustavo Porta Mina : Adriana Damato Egberto : Franco Vassallo Briano : Enrico Giuseppe Iori Godvino : Valter Borin Enrico : Antonio Feltracco Elena : Miriam Artiaco Coro del Teatro Municipale di Piacenza M°. del Coro : Corrado Casati Orchestra della Fondazione Arturo Toscanini Maestro Concertatore e Direttore: Pier Giorgio Morandi Mise en scène, décors et costumes: Pier Luigi Pizzi Enregistré le 13 octobre 2003 au « Teatro Municipale di Piacenza LEGNANOI CSATA (Bongiovanni) La Battaglia Di Legnano Barbarossa: Manrico Signorini Primo Console: Luciano Leoni Secondo Console: Angelo Nardinocchi Podesta: Ezio Maria Tisi Rolando: Giorgio Cebrian Lida: Elisabete Matos Arrigo: Cesar Hernandez Marcovaldo:Francesci Palmieri Imelda: Pina Sofia Araldo, Scudiero: Paolo Zizich Orchestra e Coro del Teatro Massimo Bellini di Catania/Nello Santi Directors: George Blume Így már csak három olyan Verdi-opera van, amelyről ismereteim szerint még nem készült \"gyári\" DVD felvétel: Pünkösdi királyság, Haramiák, Alzira

157 Búbánat 2007-09-18 15:16:28
Giuseppe Verdi: I vespri siciliani (A szicíliai vecsernye) – olasz verzió Opera öt felvonásban A DVD -felvétel 2003 februárjában készült, a Teatro Verdi előadásáról Dynamic, 153 perc Szereplők: Guido di Monforte - Vladimir Stoyanov Il Sire di Béthune - Cesare Lana Il Conte Vaudemont - Lorenzo Muzzi Arrigo - Renzo Zulian Giovanni da Procida - Orlin Anastassov La Duchessa Elena - Amarilli Nizza Ninetta - Tiziana Carraro Danieli - Giorgio Trucco Tebaldo - Cristiano Olivieri Roberto - Stefanos Koroneos Manfredo - Luca Casalin Az előadáson a Fondazione Arturo Toscanini ének- és zenekara működött közre Vezényelt: Stefani Ranzani Rendezte: Pier Luigi Pizzi A Verdi-életmű – benne a középső periódusának - egyik nagyon fontos ékköve ez a „kísérletező” Szicílai vecsernye, első műve, melyet francia felkérésre, eredeti francia szövegre komponált: a librettót Eugéne Augustin Scribe és Charles Duveyrier írták Scribe: Le duc d\'Albe drámája nyomán. (A Lombardok Párizs számára átdolgozott operája, a francia nyelvű Jérusalem nem tekinthető „originál” francia operának. A francia „grand opera” stílusban komponálta későbbi Don Carlosát is, ami inkább az olasz verzióban gyökeresedett meg, a második, és egyben utolsó ilyen műve Verdinek.) A premierre 1855. június 13.-án Párizsban, az Académie Imperiale de Musique-ban (Théatre de l\'Opéra) került sor. Sajnos idehaza csak Szegeden volt látható a darab vagy három évtizeddel ezelőtt, amit nagyon fájlalok, az utóbbi években világszerte reneszánszát éli ez a szerintem méltatlanul háttérbe szorult Verdi-opera: bemutatta a New York-i Metropolitan, a bolognai Teatro Communale, a milánói Scala és a bécsi Staatsoper is… Tehát színpadra állítása még ma is ritkaságnak számít. Mindezt elöljáróban el kellett mondanom, mert itt ez az új Szicíliai Vecsernye - DVD-lemez (ez az élő produkció eddig harmadik a sorban, melyről kereskedelmi forgalomba kerülő képlemez készült), és megérdemli, hogy felkeltsem iránta az érdeklődést. Már maga a bemutató előadás helyszíne is figyelemre méltó: Busseto – Verdi fiatalkora szorosan kötődött e szép városkához… Színháza (az operaház) pedig egy valóságos kis ékszerdoboz! Jó, hogy a kamera sokáig elidőzik e falak között, a több emeletes nézőteret is láttatva… Egyébként óhatatlan szükség volt rá, mert Pier Luigi Pizzinek, a rendezőnek koncepciójába ez is beletartozott: a színpad szűkössége kikényszeríttette egy nagyopera színrevitelénél itt a földszinti nézőtér bevonását, mint helyszínt a játékba. Mind a szereplők, mind az énekkar gyakran a nézőtéri ajtón át jönnek be (és/vagy mennek ki) „beállva” a cselekménybe, vagy „sétálnak le” a színpadról a patkó alakú terembe, három oldalról is körbevéve a földszinten helyet foglaló publikumot, miközben a színpadon is megy a cselekmény. Ebből következően egy nagyon érdekes interaktív előadást láthatott a 2003-as előadássorozat közönsége! A díszletből nem sok van, ugyanakkor a XIII. század szicíliai történelmének egyik megtörtént, véres epizódját feldolgozó operában a történet idejét és helyszínét a napóleoni háborúk korába helyezi át a rendező, s a „kosztümös” előadásban ennek az időszaknak a divatviseletébe öltöztetett szereplőket látunk feltűnni jelmezeikben. Mit mondjak, ez még mindig jobb, mintha a XX. században játszatná a cselekményt, vagy a jelenkorban, mai ruhákban. Tehát, az előadásban a romantika kliséi érződnek, de hiszen maga a mű is a romantika korának gyümölcse. Senkit nem érhet meglepetés. Nem kell mindenáron „korszerűsíteni”, amikor az illúzió megteremtése itt sokkal fontosabb, mint a realisztikus valóság színpadi ábrázolása, bemutatása. Ebből a 2003-as előadásból, akárcsak a bolognaiból 1986-ban – bánatomra – hiányzik a III. felvonás báli képének „Négy évszak” címen ismert hatalmas balett-jelenete. Az ötfelvonásos operában más, kisebb húzásokat is érzékeltem, de azok elhanyagolhatók. A zenekart a nagyszerű Stefani Ranzani irányította, akinek nem lehetett könnyű dolga az olykor neki háttal játszó – éneklő énekkart is ügyelnie, mégis remekül összhangba hozta a zenekari árokból mind fent a színpadon, mind a nézőtéren mozgó énekes-gárdát. Meg kell mondjam, nagyon hatásos képek, amikor a kórus lent, a közönséget körbefonva énekli a szabadság-himnuszát, vagy a csatába szólító dalát, vagy éppen a báli forgatag jelenetében mellettük-mögöttük lejtenek-énekelnek… ezalatt pedig fent a színpadon is megy a darab: a szereplők fent is, lent is, részesei az együtteseknek: az eseményeknek. Az opera szereplői csupa fiatal – harmincas -, de már rangot szerzett operaénekes, akik a nemzetközi operaélet immár befutott, elismert képviselői. A három férfi főszerep közül Arrigót a jó nevű tenor, Renzo Zulian énekelte (művészete szinte a teljes olasz – belcanto, Verdi, Puccini - repertoárt felöleli), róla már szóltam a három évvel későbbi A végzet hatalma –Don Alvaro produkciója kapcsán, melynek DVD-jét szintén a Dynamic kiadó forgalmazza. Itt három évvel fiatalabb, s nemcsak a kora miatt, hanem szerepe szerint is egy impulzívabb személyiséget formál meg a színpadon. Tenorja szépen szárnyal a magasabb hangtartományokban, s a hősi vagy spinto-szinezettel épp úgy nem marad adósunk, mint a szerepmegformálásával: talán az is mondhatnám, kissé túldimenzionálja azt. De jól áll neki,. és energikusságát nem befolyásolják még a felszedett kilók, amik a három évvel későbbi Don Alvarójánál már érzékelhetőek… Guido di Monfortét a bolgár baritonista, Vladimir Stoyanov alakítja, ki viszonylag fiatalkora ellenére ugyancsak foglalkoztatott énekes Európa –szerte, de más kontinensen is elismeréssel adóznak tehetségének. Nagyszerűek kettősei fiával, az Arrigót éneklő Zuliannal, és az együttesekben is jól helytáll. Áriájában széles dallamíveket produkál, szépen frazeál, kidolgozottak a tempói és a hangsúlyváltásai. Szigorú, diktatórikus apát formál meg, aki később engedi hatni az atyai érzelmeit a pribékjei által elfogatott, börtönbe záratott fia iránt, annak menyasszonyát, Elena hercegnőt pedig, aki ellene merényletet kísérelt meg, és ezért rabságba vetett, később megbocsát, mindketten visszanyerik szabadságukat, és nem gátolja meg esküvői készülődésüket; a tragikus vég, a vecsernyére szólító harangszó hangjára előrontó összeesküvők életét nem kímélik… Stoyanov megrendítő alakítást nyújt. Az opera egyik legismertebb száma – a bolero mellett - Procida áriája. A fiatal basszista, a szintén bolgár Orlin Anastassov már most, viszonylag fiatal kora ellenére, érett alakítást nyújt a Szicíliát megszálló idegen, francia, diktatórikus hatalom, a kormányzó, Guido di Monforte és rendszere ellen lázadó összeesküvők vezetője szerepében. Hangmatériája igazi „szlávos”, „kormos”, megvannak a kellő mélységek. Az említett áriának második, gyors szakaszában különösen jól sikerültek a kényes kadenciák, és „győzte” hősi magasságokkal is jelenete végén. Biztos vagyok benne, hogy még sokat hallunk erről a szimpatikus énekesről, aki már eddig is olyan szerepeket formált meg mint pld. II. Fülöp, Attila, Fiesco, Oroveso, Sparafucile, Ramfis, Banquo. Jövőre pedig Alvize szerepe vár rá a Giocondában Madridban. Elena hercegnőt az olasz énekes-iskola hagyományain nevelkedett, napjaink szopránénekes nemzedéke egyik üde színfoltjának tartott Amarilli Nizza alakította. Valóban, a látottak és hallottak alapján nyugodtan kijelenthetem, nagy reménysége ő az olaszoknak is, s ez nem véletlen: gyönyörű hangja, kiművelt énektechnikája a lírai és drámaibb szoprán szerepek megformálására egyaránt alkalmas (Cso-cso-szan, Tosca, Aida, Violetta, Mimi, Donna Anna, Donna Elvira, Rosina, Micaela, Nedda), ennek bizonyítékát adja ebben az operában is. Az első felvonás rondója és az ötödik felvonás több részes (bolero) áriája ugyanúgy kifogástalan, mint az a nevezetes szerelmi kettős, melyben Arrigóval együtt énekel, de ugyanez a megállapításom, amikor Monfortéval vagy Procidával „csap” össze jeleneteiben. Nizza nem egy törékeny lányt formál meg, hanem egy büszke, szerelmében vívódó, de mindvégig öntudatos, eszméiben meg nem alkuvó, cselekvőképes személyiséget, aki tudja, hogy hol a helye, és tettéért vállalja a felelősséget, és nem roppantja össze az a felismerés sem, hogy az árulónak hitt szerelméről később kiderül, hogy csak az apját védte, aki ellen ők ketten korábban a felkelő Procida oldalára álltak. Az opera fináléja grandiózus, rokon párja Meyerbeer Hugenottákjának. Pizzi mester és csapata az összes énekes-zenész közreműködésével jó munkát végzett! A látványvilág ugyancsak dominál. Ezt a DVD-lemezt látni – és hallani kell!

156 Búbánat 2007-09-17 17:26:48
Az elmúlt négy nap alatt négy vadonatúj DVD-kiadványt élveztem végig, mindegyik a Dynamic kiadó terméke: Ponchielli: Gioconda Verdi: A szicíliai vecsernye Verdi: A végzet hatalma Donizetti: Anna Bolena Néhány mondatban megosztom itt e Verdi-„képes”- lemezekről alkotott benyomásaimat. Elsőként A végzet hatalma- előadás felvételéról szólok. Teatro Comunale, Modena, 2006. január hó Szereposztás: Leonora - Susanna Branchini Don Alvaro – Renzo Zulian Don Carlos - Marco Di Felice Preciozilla - Tiziana Carraro Pater Gvardian - Paolo Battaglia Fra Melitone – Paolo Rumetz Közreműködött a Rovigo Teatro Sociale Chorus és az Orchestra Filarmonica Veneta “G.F. Malipiero” Lukas Karytinos vezényletével. Rendezte: Pier Francesco Maestrini, aki a jelmezeket is készítette 181 perc. Először is külön értékelem: nincsenek húzások, minden szépség benne van az előadásban!!! Így a harmadik felvonásban megkapjuk az első Alvaro - Carlos párbaj-jelenetet is, a bevezető katonakórussal együtt. Tehát három óra tömény, csodálatos Verdi- muzsika. A színpadkép (jelmez-díszlet) - részben vászonra festett – a hagyományos, úgymond „konzervatív” módú színpadra alkalmazás gyönyörű példája - a rendezéssel összhangban. Nincs modernkedés, álaktualizálás, az adott korban játszódik, úgy, ahogy Verdi és a librettisták megálmodták. A nagy tablók (fogadó-jelenet- zarándokok kara; kolostor-jelenet-szerzetesek kara¸ tábor-jelenet –csatakép; a táncjelenetek) színpompás, grandiózus látványvilága arányban áll a magán- és párjelenetek intimebb, szintén hangulatos szférájával. A tömegek és az egyéni szereplők mozgatása és játszása ugyanakkor nem statikus, hanem dinamikus, ezért a nézőnek semmi nem unalmas, nem fárasztó,mert változatos, fordulatos, a cselekmény jól nyomonkövethető. A zene - a zenészek, a zenekar, az énekkar jóvoltából - professzionálisan szól, nagyszerű a balettkar, a főbb szerepekben kitűnő énekesek egész sorának örvendezhetünk. A tenor Renzo Zulian, Alvaro megformálója, „visszaköszön” nekem a három évvel korábbi Szicíliai vecsernyéből, ahol Arrigót alakította (egy nappal korábban néztem meg az új felvételt, majd erre visszatérek ennek a DVD-lemeznek az ismertetésekor). Nem domingói szépségű hang, de jelentős énekes -egyéniség, hangképzésben minden a helyén van, a figurájának karaktere van. Ráadásul Zulian igen rokonszenves egyéniség a színpadon, ami előnyös megjelenéssel, érzelemdús énekléssel párosul. Marco di Felice baritonja is igen ígéretes, van zengése, színe, hajlékonysága: ideális Carlos a színpadon, Zuliannal együtt jól kiegészítik egymást. A fő basszus illetve baszbariton szerepeket (Gvárdián és Melitone) is ragyogó művészek tolmácsolják, jeleneteik magával ragadóak, karakteralakításaik jól eltaláltak. A Preciozillát éneklő Tiziana Carraro nem egy nagy mezzo hang birtokosa, és inkább világosabb hangszínnel rendelkezik, a magasságai ugyan megvannak, talán a hang erejével maradt adós, különben egy mutatós „teremtés”. aki összességében egy szép alakítással örvendezteti meg hallgatóságát. Leonórát a végére hagytam - desszertnek –, vele kellett (illett) volna kezdenem beszámolómat! Ez a Susanna Branchini elragadó, tüneményes szoprán, perfekt technikával rendelkezik, mindent tud a szerepről, semmi gondja a szereppel, fölényes biztonságal énekli szólamát. Ő is elragadó jelenség a színpadon (érdekes, kifejező arca van, olyan kreolos-szépség beütés), róla is még remélhetőleg sokat fogunk hallani,és láthatjuk más produkciókban is – felvételei révén, további ízelítőt kapva művészetéből. Érdemes megvenni ezt A végzet hatalma lemezt, nemcsak azért mert a teljes zenei anyag rajta van, s igen színvonalas produkció, hanem azért is, mert nagyon kevés DVD- felvételen hozzáférhető ez az egyik legszebb Verdi-opera.

155 Búbánat 2007-09-13 01:03:11 [Válasz erre: 154 Szilgyo 2007-09-12 22:02:40]
New York - Lincoln Center: Pavarotti, Horne, Sutherland - Bonynge: [url]http://www.amazon.co.uk/gp/product/images/B000006P4Q?ie=UTF8&n=229816&s=music;Ezen[/url]a lemezen utolsóként, a Trubadúr záró - börtön-képe hangzik fel tolmácsolásukban. Csak azt mondhatom erről a részletről, hogy \"mennyei\", s milyen kár, hogy akkor nem az egész operát vették fel lemezre! (A többi Verdi-részlet is valami csoda!)

154 Szilgyo 2007-09-12 22:02:40
Ismeri valaki Pavarotti első Trubadúr-felvételét (Sutherland, Horne, Wixell stb.)? Érdekes lemez, de jónak nem mondanám. Olyan, mintha egy Donizetti-opera lenne, a Katonakórus sosem hallott változatával, vegyes énekesekkel. Pavarotti messze a legjobb rajta!, Horne viszont rémes.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.