313 Búbánat 2011-10-18 02:08:16 [Válasz erre: 312 Búbánat 2011-10-18 01:53:21]
Barbara Haveman A szicíliai vecsernye ötödik felvonásában a [url] http://www.youtube.com/watch?v=7FLJfUr-z7U; rondót [/url] énekli.
Barbara Haveman A szicíliai vecsernye ötödik felvonásában a [url] http://www.youtube.com/watch?v=7FLJfUr-z7U; rondót [/url] énekli.
312 Búbánat 2011-10-18 01:53:21
Már kapható nálunk A szicíliai vecsernye új DVD-je (két lemezen), melyet az Opus Arte gondoz. Tavaly szeptemberben a Netherlands Opera először mutatta be Verdi középső alkotói korszakának ezt a gyöngyszemét, és hála a technikának és a forgalmazásnak, már itthon is lejátszható a több mint háromórás felvétel. Az új, holland produkció előadásáról készült DVD- felvétel több szempontból is kiemelt érdeklődésre tarthat számot: - Verdi ötfelvonásos operájának eredeti, francia nyelvű változatát kapjuk. - Húzások nélküli, és benne a nevezetes „Négy évszak” című teljes balettzenével (25 perc) - A rendezés, díszlet, jelmez nem a librettó szerinti 1282-t idézi meg, hanem az 1940-es éveket tükrözi le – tehát úgy kosztümös, hogy mégis „mai” színpadkép és látványvilág köszön vissza. - A főszerepekben nagyszerű – bár számomra ismeretlen - énekművészek és táncosok lépnek fel, és telitalálat a balett koreográfiája a megidézett álomképhez. Számomra nagyon fontos felvételről van szó, hiszen DVD-n eddig csak két olasz nyelvű előadásról tudok: Milánó – Ricardo Muti (teljes zenei anyag); Bologna – Ricardo Chailly (balett nélkül). Verdinek ez a csodálatos zenei szépségekkel teli, különleges atmoszférájú, romantikus történelmi nagyoperája amúgy is mind a mai napig ritkán kerül színre a világ operaházaiban, pláne nem a maga teljességében. (Ezért is nagyon örültem, amikor az Operaház bemutatta a darabot és az elmúlt két évadban műsorán tartotta – még ha az olasz nyelvű verziót adták elő, és jelentős húzásokkal is!) A színpad gyakorlatilag üres, minimális díszlet, kellék: egy-egy szék, asztal. A felvonások helyszíne mintha egy tornaterem lenne, engem legalábbis arra emlékeztet a bordás falakkal a színpad hátuljában. A színvilág általában szürke. Ez a miliő és tónus csupán a harmadik felvonás nagy balettjelenetében és az utolsó felvonásban változik át: ugyanaz a helyszín, egy házikó sárga színű papírmasé falakból összeillesztett kis szoba-konyhájává. Tehát ez modern színpadra állítás, nincs itt semmi hagyományos, „képeskönyv-szerű” illusztráció. A széles és mély színpadon a tömegek mozgatása életszerű, az együttesek, de a pár-jelenetek sem „vesznek el” a nyitott térségben; spontánnak tűnnek az „akciós” helyzetek és jelenetek, a jellemeket hamar meg (ki)ismerjük a jó énekes-színészi játék következtében. A Az előadás nem a nyitánnyal kezdődik (ez átkerült a Procida-jelenet elé), hanem egyből indul az ismert cselekmény. De előbb egy statiszta felszögeli a falra Heléne kivégzett testvére, Frédéric d’Autriche gyászkeretes képét (valami grafit- vagy tusrajz), alá pedig a gyászjelentést (partecédula), ezek az előadás teljes ideje alatt ott függnek majd. A rendező, Christof Loy, víziójában átteszi a történet idejét a középkorból a múlt század negyvenes éveibe, de itt semmi olasz világháborús hangulat nincs, de mégcsak megszálló náci népséget sem vonultat fel. Amit a színpadon látunk: arisztokraták, bankárok szmokingban, öltönyben, pezsgővel a kezükben, vezetőjük, Guy de Monfort inasa segítségével - egy háromrészes, színes, festett, spanyolfal mögött - időnként átöltözik bársonyba-bíborba, mellényes, palástos jelmezbe, és parókát tesz a fejére, úgy a XVIII. század divatja szerint, majd megint szmokingban látjuk viszont. Ezzel szemben „dámáik” szép, színes nagyestélyiben forgolódnak a színen. Kontrasztként ott látjuk a leigázott szicíliai népet mint a palermói polgárságot a maga egyszerű, hétköznapi, utcai viseletében. Később az ittas, felhevült, szmokingos urak a megfélemlített, gyámoltalan legényeik szeme láttára ledöntik, fehér kombinére vetkőztetik az eljegyzett, nászra készülődő lányokat, akiket négykézlábra kényszerítve további megaláztatásoknak tesznek ki. Ducless Heléne itt nem hercegnő, hanem egy jómódú olasz lány, aki az első három felvonásban férfi viseletben van jelen: fekete öltöny, nyakkendő, míg a negyedikben fekete női ruhát visel, és csak az ötödik felvonásban látjuk kibontott hajjal, pasztellszínű, pöttyös, egyszerű szoknya-blúz öltözékben – de nem menyasszonyi ruhában. Henri (olasz változatban ő Arrigo) az utolsó felvonásig egyféle „gúnyában” látható: farmer és kibontott ing, mely nem a nadrágjába van betéve, hanem lelóg a derekán; az ötödik felvonásban már ő is szmokingot ölt, és az addig rendetlen, kócos haja szépen hátrasimítva, összefogva. Procida pedig mindvégig egy jól öltözött nemes ifjút jelenít meg. Említettem, hogy a nyitány akkor szólal meg, mikor az első felvonás végén, Monforte és Henri első nagy kettőse után lemegy a függöny (Procida színrelépése előtt). A zene alatt egy különleges video-bejátszást láthatunk: a színpad mélységében egy leeresztett falon hatalmas tablókép, rajta két sorban három-három arckép: élethű mása a szereplőknek: Guy de Monfort, Henri, Jean Procida, Duchess Heléne, Ninetta, Daniéli. Sorban, a képek „beúsznak” és növekedni kezdenek méretük többszörösére, akkor elolvashatók a képaláírások: a név és az elhalálozás időpontjai (negyvenes évek); majd zsugorodni kezd a kép, míg az eredeti méretét el nem éri, és a tablóban el nem foglalja az előbbi pozitúrát. Mind a hat képpel ugyanez történik. Majd a grafikák élettel telnek meg: pislognak, felnéznek, az előbbi komor arcok mosolyogni kezdenek, a tekintetek felderülnek, de aztán a vonások lassan megváltoznak, átalakulnak és most már mint kisfiúk és kislányok tekintenek felénk. S mire véget ér a nyitány, az utolsó ütemekre „visszaöregszenek”, visszaváltoznak az eredeti arcképpé. Tulajdonképpen leírhatatlan a látvány… Más. A harmadik felvonásban a 25 perces „Négy évszak” balettzenére egy szenzációsan koreografált történet kerekedik ki. Ami nem más, mint Henri álomvilága a kamaszkorából. Megelevenedik előtte a múlt. Henri Nota felidézi a boldog gyermekkort: bimbózó viszonyát, kergetőzéseit az asztal körül, az asztalon és alatta a kis Heléne d’Autriche-ával és barátságát, kópéságát annak bohóckodó, vidám, eleven, jópofa fiútestvérével, Frédéric d’Autriche-ával (akiről tudjuk, hogy idővel kivégeztetteti Monfort); álmában látja édesanyját is, Barbara Notát, aki próbál rendet teremteni a gyerekek hancúrozása közepette, majd leül a konyhaasztal mellé, és hámozza a zöldséget, miközben gondolataiba merül; változik az „évszak”, az édesanyát látjuk fiatalabb éveiben, ugyanebben a szobában, időnként kitekint az ablakon és szerelemtől vágyakozva gondolatai messze járnak; betoppan a fiatal Monfort, aki megpróbálja őt elcsábítani, és a kísértésnek a mama nem tud ellenállni… Mindez abban a bizonyos kis sárga falú nappali-konyha szobában játszódik. Ez az öt szereplő táncolja, játssza, mókázza, bohémeskedi, virgonckodja át a „négy évszakot” – közben oldalról be-betoppan az alvajáró Henri és arra sétálva egy pillanatra benéz oda Heléne is, mintegy keretbe foglalják a bemutatott álmokat. Majd mintegy szappanbuborék, az egész kipukkad, és ismét a jelenben vagyunk… Lenyűgöző, érzelmileg is hatásos koreográfia, ragyogó, fiatal táncművészekkel – és közben játssza a zenekar a csodálatosan hangszerelt, mesteri Verdi-dallamokat!... Nem lehet betelni ezzel a balettjelenettel! Vétek kihagyni az operából! Más. Ötödik felvonás. Ugyanabban a kis szobácskában vagyunk, mint a táncokkal megidézett álomjelenetben. De ez itt most a való. Fiatal asszonyok díszítik a szobát, hozzák az esküvői ajándékokat, teszik helyére a televíziót, virágokkal kedveskednek a belépő Heléne-nek. Hajában mirtuszvirág és fehér fátyol. [url] http://www.youtube.com/watch?v=7FLJfUr-z7U; Elénekli a rondót. [/url] Éneke közben a hasa dagad. Mire a virtuóz ária végére ér, már rohannia kell ki, mert világra jön a baba… Házasságon kívül, ugye…Változik a kép. Megint ugyanez a kis szobácska. Megérkezik Henri, babakocsiban tologatja a megszületett gyermeket, felfokozott jókedvében van. Már jön is párja, és vidáman tesz-vesz a szobában. Készülnek az esküvőre, boldogságuk határtalan. Gyönyörű, érzelemdús kettőst énekelnek. (Ez is kimaradt a pesti produkcióból.) Miután Henri örömittasan magára hagyja menyasszonyát, belép Procida, és feltárja a megzavarodott Heléne-nek az igazságot bosszúszomjas terveiről. Innen már egyenes út vezet a librettóból ismert végső tragédia felé… A harangok zúgására előrontó szicíliaiak azonban csak Monfort nyakát vágják el. Képletesen, vele együtt mindenki más is meghal, de azok felkoncolását nem látjuk. Döbbenetes, igen hatásos a finálé. Azonban jó lenne magyarázatot kapnom a jelzetlen rendezői következetlenségre: A börtön- jelenetben Monforte azzal zsarolja megtalált, de tőle elforduló, szabadon lévő fiát, hogy kivégezteti a bűnösöket: halál vár Heléne-re és Procidára, ha csak nem mondja ki nyilvánosan, mindenki előtt hangos szóval, hogy „apám”. A szmokingos pribékek begurítanak két kórházi ágyat, megragadják áldozataikat, kiket ráfektetnek és leszíjaznak, majd a méreginjekciót máris befecskendezik Procidába (a nyakába). Neki akkor meg kellett volna halnia. Hogy- hogy élete teljében viszontlátjuk az összeesküvők vezéreként az opera végén? (Heléne-re már nem került sor, mert Henri az utolsó pillanatban kimondja a kívánt szót, így őt rögtön feloldozzák, közben Procidát az ággyal kitolják a színről.) Szóval itt érzek egyedül valami logikai bakugrást, mert amúgy ez a rendezés tele van remek ötletetekkel, jó érzékkel instruálja a művészeket szerepükben, akik kiváló hangi adottságokon túl a sugárzó tehetségről is tanúskodnak. A tömegek mozgatása is perfekt. Úgyhogy az összkép – a rendezés koncepcióját alapul véve - igen kedvező, mely jól idomul a briliáns zenei anyaghoz. Az énekkar és különösen a zenekar fantasztikus hangzásokat produkál, a szoprán és a tenor eksztatikus éneke a fináléban élményszámba megy. Az egész előadásban óriási energiák feszülnek, a zene és a rendezés közös nyelven beszél – annak is érhetően, aki leragadt az ötvenes-hatvanas-hetvenes évek nosztalgikus emlékei között. Ez a gondolatébresztő produkció szerintem méltán ragadtatta hatalmas ovációkra a Netherlands Opera közönségét. Nagyszerű előadást láthatunk tehát ezen a DVD-n, melyhez bonus is tartozik (egy kis film, riport a próbákról, az előkészületekről, a darabértelmezésről.). Egy apró észrevétel: a hangmérnökök megtalálhatták volna az optimális hangzást: az énekkar és a zenekar hangerőben igen csak fülrepesztő, míg az énekes szereplők esetében kevésnek érzem, ami megszólal, mint ami kívánatos lenne. [url] http://www.opusarte.com/en/les-vespers-siciliennes-dno.html; Verdi: Les vêpres siciliennes [/url] Opus Arte: OA1060D Recorded live at the Amsterdam Music Theatre, 23 & 29 September, 2010 French version ________________________________________ Barbara Haveman (Hélène), Lívia Ághová (Ninetta), Burkhard Fritz (Henri), Alejandro Marco-Buhrmester (Guy de Montfort), Balint Szabo (Jean Procida), Hubert Francis (Thibault), Fabrice Farina (Danieli), Rudi de Vries (Mainfroid), Roger Smeets (Robert), Jeremy White (Le Sire de Béthune) Christophe Fel (Le Comte de Vaudemont) Netherlands Philharmonic Orchestra Koor van De Nederlandse Opera, Paolo Carignani (conductor) Christof Loy (director) (208 perc)
Már kapható nálunk A szicíliai vecsernye új DVD-je (két lemezen), melyet az Opus Arte gondoz. Tavaly szeptemberben a Netherlands Opera először mutatta be Verdi középső alkotói korszakának ezt a gyöngyszemét, és hála a technikának és a forgalmazásnak, már itthon is lejátszható a több mint háromórás felvétel. Az új, holland produkció előadásáról készült DVD- felvétel több szempontból is kiemelt érdeklődésre tarthat számot: - Verdi ötfelvonásos operájának eredeti, francia nyelvű változatát kapjuk. - Húzások nélküli, és benne a nevezetes „Négy évszak” című teljes balettzenével (25 perc) - A rendezés, díszlet, jelmez nem a librettó szerinti 1282-t idézi meg, hanem az 1940-es éveket tükrözi le – tehát úgy kosztümös, hogy mégis „mai” színpadkép és látványvilág köszön vissza. - A főszerepekben nagyszerű – bár számomra ismeretlen - énekművészek és táncosok lépnek fel, és telitalálat a balett koreográfiája a megidézett álomképhez. Számomra nagyon fontos felvételről van szó, hiszen DVD-n eddig csak két olasz nyelvű előadásról tudok: Milánó – Ricardo Muti (teljes zenei anyag); Bologna – Ricardo Chailly (balett nélkül). Verdinek ez a csodálatos zenei szépségekkel teli, különleges atmoszférájú, romantikus történelmi nagyoperája amúgy is mind a mai napig ritkán kerül színre a világ operaházaiban, pláne nem a maga teljességében. (Ezért is nagyon örültem, amikor az Operaház bemutatta a darabot és az elmúlt két évadban műsorán tartotta – még ha az olasz nyelvű verziót adták elő, és jelentős húzásokkal is!) A színpad gyakorlatilag üres, minimális díszlet, kellék: egy-egy szék, asztal. A felvonások helyszíne mintha egy tornaterem lenne, engem legalábbis arra emlékeztet a bordás falakkal a színpad hátuljában. A színvilág általában szürke. Ez a miliő és tónus csupán a harmadik felvonás nagy balettjelenetében és az utolsó felvonásban változik át: ugyanaz a helyszín, egy házikó sárga színű papírmasé falakból összeillesztett kis szoba-konyhájává. Tehát ez modern színpadra állítás, nincs itt semmi hagyományos, „képeskönyv-szerű” illusztráció. A széles és mély színpadon a tömegek mozgatása életszerű, az együttesek, de a pár-jelenetek sem „vesznek el” a nyitott térségben; spontánnak tűnnek az „akciós” helyzetek és jelenetek, a jellemeket hamar meg (ki)ismerjük a jó énekes-színészi játék következtében. A Az előadás nem a nyitánnyal kezdődik (ez átkerült a Procida-jelenet elé), hanem egyből indul az ismert cselekmény. De előbb egy statiszta felszögeli a falra Heléne kivégzett testvére, Frédéric d’Autriche gyászkeretes képét (valami grafit- vagy tusrajz), alá pedig a gyászjelentést (partecédula), ezek az előadás teljes ideje alatt ott függnek majd. A rendező, Christof Loy, víziójában átteszi a történet idejét a középkorból a múlt század negyvenes éveibe, de itt semmi olasz világháborús hangulat nincs, de mégcsak megszálló náci népséget sem vonultat fel. Amit a színpadon látunk: arisztokraták, bankárok szmokingban, öltönyben, pezsgővel a kezükben, vezetőjük, Guy de Monfort inasa segítségével - egy háromrészes, színes, festett, spanyolfal mögött - időnként átöltözik bársonyba-bíborba, mellényes, palástos jelmezbe, és parókát tesz a fejére, úgy a XVIII. század divatja szerint, majd megint szmokingban látjuk viszont. Ezzel szemben „dámáik” szép, színes nagyestélyiben forgolódnak a színen. Kontrasztként ott látjuk a leigázott szicíliai népet mint a palermói polgárságot a maga egyszerű, hétköznapi, utcai viseletében. Később az ittas, felhevült, szmokingos urak a megfélemlített, gyámoltalan legényeik szeme láttára ledöntik, fehér kombinére vetkőztetik az eljegyzett, nászra készülődő lányokat, akiket négykézlábra kényszerítve további megaláztatásoknak tesznek ki. Ducless Heléne itt nem hercegnő, hanem egy jómódú olasz lány, aki az első három felvonásban férfi viseletben van jelen: fekete öltöny, nyakkendő, míg a negyedikben fekete női ruhát visel, és csak az ötödik felvonásban látjuk kibontott hajjal, pasztellszínű, pöttyös, egyszerű szoknya-blúz öltözékben – de nem menyasszonyi ruhában. Henri (olasz változatban ő Arrigo) az utolsó felvonásig egyféle „gúnyában” látható: farmer és kibontott ing, mely nem a nadrágjába van betéve, hanem lelóg a derekán; az ötödik felvonásban már ő is szmokingot ölt, és az addig rendetlen, kócos haja szépen hátrasimítva, összefogva. Procida pedig mindvégig egy jól öltözött nemes ifjút jelenít meg. Említettem, hogy a nyitány akkor szólal meg, mikor az első felvonás végén, Monforte és Henri első nagy kettőse után lemegy a függöny (Procida színrelépése előtt). A zene alatt egy különleges video-bejátszást láthatunk: a színpad mélységében egy leeresztett falon hatalmas tablókép, rajta két sorban három-három arckép: élethű mása a szereplőknek: Guy de Monfort, Henri, Jean Procida, Duchess Heléne, Ninetta, Daniéli. Sorban, a képek „beúsznak” és növekedni kezdenek méretük többszörösére, akkor elolvashatók a képaláírások: a név és az elhalálozás időpontjai (negyvenes évek); majd zsugorodni kezd a kép, míg az eredeti méretét el nem éri, és a tablóban el nem foglalja az előbbi pozitúrát. Mind a hat képpel ugyanez történik. Majd a grafikák élettel telnek meg: pislognak, felnéznek, az előbbi komor arcok mosolyogni kezdenek, a tekintetek felderülnek, de aztán a vonások lassan megváltoznak, átalakulnak és most már mint kisfiúk és kislányok tekintenek felénk. S mire véget ér a nyitány, az utolsó ütemekre „visszaöregszenek”, visszaváltoznak az eredeti arcképpé. Tulajdonképpen leírhatatlan a látvány… Más. A harmadik felvonásban a 25 perces „Négy évszak” balettzenére egy szenzációsan koreografált történet kerekedik ki. Ami nem más, mint Henri álomvilága a kamaszkorából. Megelevenedik előtte a múlt. Henri Nota felidézi a boldog gyermekkort: bimbózó viszonyát, kergetőzéseit az asztal körül, az asztalon és alatta a kis Heléne d’Autriche-ával és barátságát, kópéságát annak bohóckodó, vidám, eleven, jópofa fiútestvérével, Frédéric d’Autriche-ával (akiről tudjuk, hogy idővel kivégeztetteti Monfort); álmában látja édesanyját is, Barbara Notát, aki próbál rendet teremteni a gyerekek hancúrozása közepette, majd leül a konyhaasztal mellé, és hámozza a zöldséget, miközben gondolataiba merül; változik az „évszak”, az édesanyát látjuk fiatalabb éveiben, ugyanebben a szobában, időnként kitekint az ablakon és szerelemtől vágyakozva gondolatai messze járnak; betoppan a fiatal Monfort, aki megpróbálja őt elcsábítani, és a kísértésnek a mama nem tud ellenállni… Mindez abban a bizonyos kis sárga falú nappali-konyha szobában játszódik. Ez az öt szereplő táncolja, játssza, mókázza, bohémeskedi, virgonckodja át a „négy évszakot” – közben oldalról be-betoppan az alvajáró Henri és arra sétálva egy pillanatra benéz oda Heléne is, mintegy keretbe foglalják a bemutatott álmokat. Majd mintegy szappanbuborék, az egész kipukkad, és ismét a jelenben vagyunk… Lenyűgöző, érzelmileg is hatásos koreográfia, ragyogó, fiatal táncművészekkel – és közben játssza a zenekar a csodálatosan hangszerelt, mesteri Verdi-dallamokat!... Nem lehet betelni ezzel a balettjelenettel! Vétek kihagyni az operából! Más. Ötödik felvonás. Ugyanabban a kis szobácskában vagyunk, mint a táncokkal megidézett álomjelenetben. De ez itt most a való. Fiatal asszonyok díszítik a szobát, hozzák az esküvői ajándékokat, teszik helyére a televíziót, virágokkal kedveskednek a belépő Heléne-nek. Hajában mirtuszvirág és fehér fátyol. [url] http://www.youtube.com/watch?v=7FLJfUr-z7U; Elénekli a rondót. [/url] Éneke közben a hasa dagad. Mire a virtuóz ária végére ér, már rohannia kell ki, mert világra jön a baba… Házasságon kívül, ugye…Változik a kép. Megint ugyanez a kis szobácska. Megérkezik Henri, babakocsiban tologatja a megszületett gyermeket, felfokozott jókedvében van. Már jön is párja, és vidáman tesz-vesz a szobában. Készülnek az esküvőre, boldogságuk határtalan. Gyönyörű, érzelemdús kettőst énekelnek. (Ez is kimaradt a pesti produkcióból.) Miután Henri örömittasan magára hagyja menyasszonyát, belép Procida, és feltárja a megzavarodott Heléne-nek az igazságot bosszúszomjas terveiről. Innen már egyenes út vezet a librettóból ismert végső tragédia felé… A harangok zúgására előrontó szicíliaiak azonban csak Monfort nyakát vágják el. Képletesen, vele együtt mindenki más is meghal, de azok felkoncolását nem látjuk. Döbbenetes, igen hatásos a finálé. Azonban jó lenne magyarázatot kapnom a jelzetlen rendezői következetlenségre: A börtön- jelenetben Monforte azzal zsarolja megtalált, de tőle elforduló, szabadon lévő fiát, hogy kivégezteti a bűnösöket: halál vár Heléne-re és Procidára, ha csak nem mondja ki nyilvánosan, mindenki előtt hangos szóval, hogy „apám”. A szmokingos pribékek begurítanak két kórházi ágyat, megragadják áldozataikat, kiket ráfektetnek és leszíjaznak, majd a méreginjekciót máris befecskendezik Procidába (a nyakába). Neki akkor meg kellett volna halnia. Hogy- hogy élete teljében viszontlátjuk az összeesküvők vezéreként az opera végén? (Heléne-re már nem került sor, mert Henri az utolsó pillanatban kimondja a kívánt szót, így őt rögtön feloldozzák, közben Procidát az ággyal kitolják a színről.) Szóval itt érzek egyedül valami logikai bakugrást, mert amúgy ez a rendezés tele van remek ötletetekkel, jó érzékkel instruálja a művészeket szerepükben, akik kiváló hangi adottságokon túl a sugárzó tehetségről is tanúskodnak. A tömegek mozgatása is perfekt. Úgyhogy az összkép – a rendezés koncepcióját alapul véve - igen kedvező, mely jól idomul a briliáns zenei anyaghoz. Az énekkar és különösen a zenekar fantasztikus hangzásokat produkál, a szoprán és a tenor eksztatikus éneke a fináléban élményszámba megy. Az egész előadásban óriási energiák feszülnek, a zene és a rendezés közös nyelven beszél – annak is érhetően, aki leragadt az ötvenes-hatvanas-hetvenes évek nosztalgikus emlékei között. Ez a gondolatébresztő produkció szerintem méltán ragadtatta hatalmas ovációkra a Netherlands Opera közönségét. Nagyszerű előadást láthatunk tehát ezen a DVD-n, melyhez bonus is tartozik (egy kis film, riport a próbákról, az előkészületekről, a darabértelmezésről.). Egy apró észrevétel: a hangmérnökök megtalálhatták volna az optimális hangzást: az énekkar és a zenekar hangerőben igen csak fülrepesztő, míg az énekes szereplők esetében kevésnek érzem, ami megszólal, mint ami kívánatos lenne. [url] http://www.opusarte.com/en/les-vespers-siciliennes-dno.html; Verdi: Les vêpres siciliennes [/url] Opus Arte: OA1060D Recorded live at the Amsterdam Music Theatre, 23 & 29 September, 2010 French version ________________________________________ Barbara Haveman (Hélène), Lívia Ághová (Ninetta), Burkhard Fritz (Henri), Alejandro Marco-Buhrmester (Guy de Montfort), Balint Szabo (Jean Procida), Hubert Francis (Thibault), Fabrice Farina (Danieli), Rudi de Vries (Mainfroid), Roger Smeets (Robert), Jeremy White (Le Sire de Béthune) Christophe Fel (Le Comte de Vaudemont) Netherlands Philharmonic Orchestra Koor van De Nederlandse Opera, Paolo Carignani (conductor) Christof Loy (director) (208 perc)
311 miketyson 2011-08-22 18:56:23
Tozzi még elmegy benne. Warren pláne
Tozzi még elmegy benne. Warren pláne
309 Haandel 2011-08-22 15:52:51
[url]http://www.amazon.de/Verdi-Forza-Del-Destino-Gesamtaufnahme/dp/B00000424K/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1314020414&sr=8-2;Giuseppe Verdi: "La Forza del Destino"[/url] Dienstag, 23. August 2011 | 00:08 – 03:15 | [url]http://www.listenlive.eu/austria.html;Ö1[/url] | (Web/Astra 19.2°E) Zinka Milanov (Leonora), Giuseppe di Stefano (Don Alvaro), Leonard Warren (Don Carlo), Rosalind Elias (Preziosilla), Giorgio Tozzi (Guardiano) u. a.; Chor und Orchester der Oper Rom, Dirigent: Fernando Previtali (aufgenommen 1958 in Rom)
[url]http://www.amazon.de/Verdi-Forza-Del-Destino-Gesamtaufnahme/dp/B00000424K/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1314020414&sr=8-2;Giuseppe Verdi: "La Forza del Destino"[/url] Dienstag, 23. August 2011 | 00:08 – 03:15 | [url]http://www.listenlive.eu/austria.html;Ö1[/url] | (Web/Astra 19.2°E) Zinka Milanov (Leonora), Giuseppe di Stefano (Don Alvaro), Leonard Warren (Don Carlo), Rosalind Elias (Preziosilla), Giorgio Tozzi (Guardiano) u. a.; Chor und Orchester der Oper Rom, Dirigent: Fernando Previtali (aufgenommen 1958 in Rom)
308 Haandel 2011-06-12 09:00:18
[url]http://www.arkivmusic.com/classical/album.jsp?album_id=102472;La traviata by Giuseppe Verdi[/url] Sunday, 12th June 2011 |1700 CET | [url]http://www.cnbc.com/id/25098361/;CNBC Europe[/url] | (Astra 19.2°E, kódolatlan) Angela Gheorghiu (Soprano), Frank Lopardo (Tenor), Leo Nucci (Baritone), Leah-Marian Jones (Mezzo Soprano), Robin Leggate (Tenor), Gillian Knight (Mezzo Soprano), Richard Van Allan (Bass), Roderick, Earle (Bass), Mark Beesley (Bass) Conductor: Sir Georg Solti Orchestra/Ensemble: Royal Opera House Covent Garden Orchestra, Royal Opera House Covent Garden Chorus (Live, Dec 1994) [url]http://www.amazon.de/Verdi-Traviata-Gesamtaufnahme-London-ital/dp/B00000427V/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1307861931&sr=8-1;CD[/url]
[url]http://www.arkivmusic.com/classical/album.jsp?album_id=102472;La traviata by Giuseppe Verdi[/url] Sunday, 12th June 2011 |1700 CET | [url]http://www.cnbc.com/id/25098361/;CNBC Europe[/url] | (Astra 19.2°E, kódolatlan) Angela Gheorghiu (Soprano), Frank Lopardo (Tenor), Leo Nucci (Baritone), Leah-Marian Jones (Mezzo Soprano), Robin Leggate (Tenor), Gillian Knight (Mezzo Soprano), Richard Van Allan (Bass), Roderick, Earle (Bass), Mark Beesley (Bass) Conductor: Sir Georg Solti Orchestra/Ensemble: Royal Opera House Covent Garden Orchestra, Royal Opera House Covent Garden Chorus (Live, Dec 1994) [url]http://www.amazon.de/Verdi-Traviata-Gesamtaufnahme-London-ital/dp/B00000427V/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1307861931&sr=8-1;CD[/url]
307 Licht Alberich 2011-05-07 18:59:16 [Válasz erre: 305 Búbánat 2011-05-04 19:32:34]
Herlitzius, mint belcanto hősnő pedig külön csemege lehet, Brünnhilde, Sieglinde, Kundry, Ortrud után legalábbis.
Herlitzius, mint belcanto hősnő pedig külön csemege lehet, Brünnhilde, Sieglinde, Kundry, Ortrud után legalábbis.
306 Haandel 2011-05-06 17:30:30
[url]http://www.arte.tv/de/programm/242,day=1,dayPeriod=afternoon,week=19,year=2011.html;Verdi: Rigoletto[/url] Samstag 7. Mai 2011 | 12:20 | Arte / Arte HD (Astra 19.2°E, kódolatlan) Juan Diego Floréz (Der Herzog von Mantua), Zeljko Lucic (Rigoletto), Diana Damrau (Gilda), Markus Marquardt (Graf von Monterone), Christa Mayer (Maddalena), Georg Zeppenfeld (Sparafucile), Angela Liebold (Giovanna)
[url]http://www.arte.tv/de/programm/242,day=1,dayPeriod=afternoon,week=19,year=2011.html;Verdi: Rigoletto[/url] Samstag 7. Mai 2011 | 12:20 | Arte / Arte HD (Astra 19.2°E, kódolatlan) Juan Diego Floréz (Der Herzog von Mantua), Zeljko Lucic (Rigoletto), Diana Damrau (Gilda), Markus Marquardt (Graf von Monterone), Christa Mayer (Maddalena), Georg Zeppenfeld (Sparafucile), Angela Liebold (Giovanna)
305 Búbánat 2011-05-04 19:32:34
[url] http://www.prestoclassical.co.uk/r/Opus%2BArte/OA0982D; Verdi: Oberto [/url] Ildar Abdrazakov (Oberto) Evelyn Herlitzius (Leonora) Carlo Ventre (Ricardo) Marianne Cornetti (Cuniza) Nuria Lorenzo (Imelda) Chorus of Ópera de Bilbao & Orquesta Sinfónica del Principado de Asturias, Yves Abel A Mezzo éppen adja... DVD-n is kijött az Opus Arte-nél. Verdi első operája igazi bel canto csemege.
[url] http://www.prestoclassical.co.uk/r/Opus%2BArte/OA0982D; Verdi: Oberto [/url] Ildar Abdrazakov (Oberto) Evelyn Herlitzius (Leonora) Carlo Ventre (Ricardo) Marianne Cornetti (Cuniza) Nuria Lorenzo (Imelda) Chorus of Ópera de Bilbao & Orquesta Sinfónica del Principado de Asturias, Yves Abel A Mezzo éppen adja... DVD-n is kijött az Opus Arte-nél. Verdi első operája igazi bel canto csemege.
304 Haandel 2011-04-28 18:34:36
[url]http://www.radiostephansdom.at/cover/51290.jpg;LA TRAVIATA[/url] Donnerstag | 28. April 2011 | 20:00 | [url]http://www.listenlive.eu/austria.html;Radio Stephansdom[/url] Violetta Valéry: Anja Harteros Alfredo Germont: Piotr Beczala Giorgio Germont: Paolo Gavanelli Flora Bervoix: Heike Grötzinger Annina: Helena Jungwirth Gastone: Kevin Conners Barone Douphol: Steven Humes Marchese D´Obigny: Rüdiger Trebes Dottore Grenvil: Gerhard Auer Giuseppe, Servo di Violetta: Maximilian Schmitt Domestico di Flora: Dieter Miserre Commissionario: Pawel Czekala Chor der Bayerischen Staatsoper, Bayerisches Staatsorchester Leitung: Zubin Mehta (Diese Aufnahme entstand im Jahr 2006)
[url]http://www.radiostephansdom.at/cover/51290.jpg;LA TRAVIATA[/url] Donnerstag | 28. April 2011 | 20:00 | [url]http://www.listenlive.eu/austria.html;Radio Stephansdom[/url] Violetta Valéry: Anja Harteros Alfredo Germont: Piotr Beczala Giorgio Germont: Paolo Gavanelli Flora Bervoix: Heike Grötzinger Annina: Helena Jungwirth Gastone: Kevin Conners Barone Douphol: Steven Humes Marchese D´Obigny: Rüdiger Trebes Dottore Grenvil: Gerhard Auer Giuseppe, Servo di Violetta: Maximilian Schmitt Domestico di Flora: Dieter Miserre Commissionario: Pawel Czekala Chor der Bayerischen Staatsoper, Bayerisches Staatsorchester Leitung: Zubin Mehta (Diese Aufnahme entstand im Jahr 2006)
303 Haandel 2011-04-16 09:42:12
[url]http://www.amazon.com/Rigoletto-Verdi/dp/B00000DPYK;Rigoletto[/url] , opera i tre akter av Giuseppe Verdi (1813 - 1901). Historisk opptak fra Operaen i Stockholm 5. januar 1957. Lørdag 16.04.2011 | 19:03 | [url]http://www.listenlive.eu/norway.html;NRK P2[/url] | Web / Thor 0.8°W / Sirius 4.8°E Hertugen av Mantua: Jussi Björling, tenor. Rigoletto: Erik Sundquist, baryton. Gilda: Eva Prytz, sopran. Sparafucile: Sven-Erik Jacobsson, bass. Maddalena: Kerstin Meyer, mezzosopran. Giovanna: Barbro Ericson, mezzosopran. Stockholm-operaens kor og orkester. Dirigent: Kurt Bendix.
[url]http://www.amazon.com/Rigoletto-Verdi/dp/B00000DPYK;Rigoletto[/url] , opera i tre akter av Giuseppe Verdi (1813 - 1901). Historisk opptak fra Operaen i Stockholm 5. januar 1957. Lørdag 16.04.2011 | 19:03 | [url]http://www.listenlive.eu/norway.html;NRK P2[/url] | Web / Thor 0.8°W / Sirius 4.8°E Hertugen av Mantua: Jussi Björling, tenor. Rigoletto: Erik Sundquist, baryton. Gilda: Eva Prytz, sopran. Sparafucile: Sven-Erik Jacobsson, bass. Maddalena: Kerstin Meyer, mezzosopran. Giovanna: Barbro Ericson, mezzosopran. Stockholm-operaens kor og orkester. Dirigent: Kurt Bendix.
302 Haandel 2011-02-23 21:08:35
Listen now [url]http://www.bbc.co.uk/programmes/b00yrlgc;Verdi's La Traviata[/url] with Anna Netrebko, Jonas Kaufmann and Dmitri Hvorostovsky (26. January 2008 Royal Opera House Covent Garden) Anna Netrebko - soprano (Violetta), Jonas Kaufmann - tenor (Alfredo Germont), Dmitri Hvorostovsky - baritone (Giorgio Germont), Eddit Wade - baritone (Baron Douphoi), Mark Beesley - bass (Doctor Grenvil), Ji-Min Park - tenor (Gastone de Letorieres), Sarah Pring - mezzo-soprano (Annina), Neil Gillespie - tenor (Giuseppe), Charbel Mattar - bass (Messenger), Royal Opera House Orchestra, Royal Opera House Chorus Maurizio Benini (conductor)
Listen now [url]http://www.bbc.co.uk/programmes/b00yrlgc;Verdi's La Traviata[/url] with Anna Netrebko, Jonas Kaufmann and Dmitri Hvorostovsky (26. January 2008 Royal Opera House Covent Garden) Anna Netrebko - soprano (Violetta), Jonas Kaufmann - tenor (Alfredo Germont), Dmitri Hvorostovsky - baritone (Giorgio Germont), Eddit Wade - baritone (Baron Douphoi), Mark Beesley - bass (Doctor Grenvil), Ji-Min Park - tenor (Gastone de Letorieres), Sarah Pring - mezzo-soprano (Annina), Neil Gillespie - tenor (Giuseppe), Charbel Mattar - bass (Messenger), Royal Opera House Orchestra, Royal Opera House Chorus Maurizio Benini (conductor)
301 Búbánat 2010-09-27 20:48:27
[url] http://www.youtube.com/watch?v=3dKSJ2aH1BQ&NR=1; Brindisi [/url] - elcsépelt, de megunhatatlan... Domingo, Netrebko és Villazón közös show-ja részeként pláne...
[url] http://www.youtube.com/watch?v=3dKSJ2aH1BQ&NR=1; Brindisi [/url] - elcsépelt, de megunhatatlan... Domingo, Netrebko és Villazón közös show-ja részeként pláne...
300 Heiner Lajos 2010-09-27 20:12:31
Októberben "kijön" CD-n egy 1959-es Metes Álarcosbál, Schippers dirigál, Peerce énekli Riccardot. Vagy húsz évig a Metben Peerce volt A Riccardo, kíváncsian várom ezt a viszonylag késői előadását (viszonylag késői - hisz van vele 1982-ben készült lemez is).
Októberben "kijön" CD-n egy 1959-es Metes Álarcosbál, Schippers dirigál, Peerce énekli Riccardot. Vagy húsz évig a Metben Peerce volt A Riccardo, kíváncsian várom ezt a viszonylag késői előadását (viszonylag késői - hisz van vele 1982-ben készült lemez is).
299 Heiner Lajos 2010-09-27 20:06:56 [Válasz erre: 298 Haandel 2010-09-27 19:18:53]
Ez egy remek előadás, amikor Belgiumban éltem, kikölcsönöztem egy zenei könyvtárból és tucatszor meghallgattam. Ha jól emlékszem, az Orfeo adta ki CD-n. Prágában a Vencel tér "alján" lévő lemezboltban egyszer kapható volt, de aranyárban mérték.
Ez egy remek előadás, amikor Belgiumban éltem, kikölcsönöztem egy zenei könyvtárból és tucatszor meghallgattam. Ha jól emlékszem, az Orfeo adta ki CD-n. Prágában a Vencel tér "alján" lévő lemezboltban egyszer kapható volt, de aranyárban mérték.
298 Haandel 2010-09-27 19:18:53
Zum 80. Geburtstag des Tenors Fritz Wunderlich [url]http://www.amazon.de/Verdi-Traviata-Gesamtaufnahme-M%C3%BCnchen-1965/dp/B0000260PW/ref=sr_1_4?s=gateway&ie=UTF8&qid=1285607306&sr=8-4;Giuseppe Verdi: "La Traviata"[/url] Dienstag, 28.09.2010 | 19:05-21:15 Uhr | [url]http://www.listenlive.eu/germany.html;BR-Klassik[/url] Web/Astra 19.2°E Violetta Valéry - Teresa Stratas Alfredo Germont - Fritz Wunderlich Giorgio Germont - Hermann Prey und andere Chor der Bayerischen Staatsoper Bayerisches Staatsorchester Leitung: Giuseppe Patané Aufnahme von 1965 (In italienischer Sprache)
Zum 80. Geburtstag des Tenors Fritz Wunderlich [url]http://www.amazon.de/Verdi-Traviata-Gesamtaufnahme-M%C3%BCnchen-1965/dp/B0000260PW/ref=sr_1_4?s=gateway&ie=UTF8&qid=1285607306&sr=8-4;Giuseppe Verdi: "La Traviata"[/url] Dienstag, 28.09.2010 | 19:05-21:15 Uhr | [url]http://www.listenlive.eu/germany.html;BR-Klassik[/url] Web/Astra 19.2°E Violetta Valéry - Teresa Stratas Alfredo Germont - Fritz Wunderlich Giorgio Germont - Hermann Prey und andere Chor der Bayerischen Staatsoper Bayerisches Staatsorchester Leitung: Giuseppe Patané Aufnahme von 1965 (In italienischer Sprache)
297 Haandel 2010-09-09 17:03:42
[url]http://www.amazon.de/Troubadour-Cellini/dp/B00008OP17/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1284024381&sr=8-2; Giuseppe Verdi: "Il Trovatore"[/url] Zum 50. Todestag des Tenors Jussi Björling (II) Donnerstag, 09.09.2010 | 19:05-20:00 | [url]http://www.listenlive.eu/germany.html;BR-Klassik[/url] Web/Astra 19.2°E Manrico - Jussi Björling Leonora - Zinka Milanov Azucena - Fedora Barbieri Graf Luna - Leonard Warren Ferrando - Nicola Moscona und andere Robert Shaw Chorale RCA Victor Symphony Orchestra Leitung: Renato Cellini Aufnahme von 1952 (Querschnitt)
[url]http://www.amazon.de/Troubadour-Cellini/dp/B00008OP17/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1284024381&sr=8-2; Giuseppe Verdi: "Il Trovatore"[/url] Zum 50. Todestag des Tenors Jussi Björling (II) Donnerstag, 09.09.2010 | 19:05-20:00 | [url]http://www.listenlive.eu/germany.html;BR-Klassik[/url] Web/Astra 19.2°E Manrico - Jussi Björling Leonora - Zinka Milanov Azucena - Fedora Barbieri Graf Luna - Leonard Warren Ferrando - Nicola Moscona und andere Robert Shaw Chorale RCA Victor Symphony Orchestra Leitung: Renato Cellini Aufnahme von 1952 (Querschnitt)
296 Haandel 2010-09-04 09:59:15
[url]http://www.amazon.de/Guiseppe-Verdi-Rigoletto/dp/B002RXOEKK/ref=sr_1_22?ie=UTF8&s=dmusic&qid=1283584731&sr=8-22;Giuseppe Verdi:"Rigoletto"[/url] Samstag, 04. September 2010 | 19:05-22:00 | [url]http://www.listenlive.eu/germany.html;Deutschlandradio Kultur[/url] Web/Astra 19.2°E Herzog von Mantua - Rudolf Schock, Tenor Rigoletto - Josef Metternich, Bariton Gilda - Rita Streich, Sopran Sparafucile - Fritz Hoppe, Bass Maddalena - Margarete Klose, Alt Giovanna/Gräfin von Ceprano -Silvia Menz, Mezzosopran Graf von Monterone - Wilhelm Lang, Bariton Marullo - Leopold Clam, Bariton Matteo Borsa - Ralph Peters, Tenor Graf von Ceprano - Otto Hüsch, Bass RIAS Kammerchor, Berlin RIAS-Symphonie-Orchester Berlin Leitung: Ferenc Fricsay Gesamtaufnahme in deutscher Sprache. Aufzeichnung v. September 1950, Jesus-Christus-Kirche Berlin
[url]http://www.amazon.de/Guiseppe-Verdi-Rigoletto/dp/B002RXOEKK/ref=sr_1_22?ie=UTF8&s=dmusic&qid=1283584731&sr=8-22;Giuseppe Verdi:"Rigoletto"[/url] Samstag, 04. September 2010 | 19:05-22:00 | [url]http://www.listenlive.eu/germany.html;Deutschlandradio Kultur[/url] Web/Astra 19.2°E Herzog von Mantua - Rudolf Schock, Tenor Rigoletto - Josef Metternich, Bariton Gilda - Rita Streich, Sopran Sparafucile - Fritz Hoppe, Bass Maddalena - Margarete Klose, Alt Giovanna/Gräfin von Ceprano -Silvia Menz, Mezzosopran Graf von Monterone - Wilhelm Lang, Bariton Marullo - Leopold Clam, Bariton Matteo Borsa - Ralph Peters, Tenor Graf von Ceprano - Otto Hüsch, Bass RIAS Kammerchor, Berlin RIAS-Symphonie-Orchester Berlin Leitung: Ferenc Fricsay Gesamtaufnahme in deutscher Sprache. Aufzeichnung v. September 1950, Jesus-Christus-Kirche Berlin
295 Búbánat 2010-08-04 23:37:13 [Válasz erre: 294 Cilike 2010-08-03 22:55:01]
Igen, ebben benne van a teljes - közel félórás - balettzene is, a koreográfia és a színpadkép is igen látványos az előadásban. Nekem is nagy kedvencem ez a Scala-produkció.
Igen, ebben benne van a teljes - közel félórás - balettzene is, a koreográfia és a színpadkép is igen látványos az előadásban. Nekem is nagy kedvencem ez a Scala-produkció.
294 Cilike 2010-08-03 22:55:01
Tudom, hogy unalmas vagyok a Vecsernye-mániámmal... de találtam MÉG EGY csodás felvételt. 1989 Scala, Cheryl Studer (elképesztő) Chris Merritt ( kell egy-két perc, hogy az ember megszokja a hangszínét, de aztán szuper), Zancanaro(kicsit halvány) Furlanetto (kicsit matt). Húzások nélküli felvétel, mármint film. Ajánlom! Nekem bejött.
Tudom, hogy unalmas vagyok a Vecsernye-mániámmal... de találtam MÉG EGY csodás felvételt. 1989 Scala, Cheryl Studer (elképesztő) Chris Merritt ( kell egy-két perc, hogy az ember megszokja a hangszínét, de aztán szuper), Zancanaro(kicsit halvány) Furlanetto (kicsit matt). Húzások nélküli felvétel, mármint film. Ajánlom! Nekem bejött.
293 Cilike 2010-07-27 22:02:44
Most szereztem egy régi, élő Szicíliai vecsernyét, Scottoval, Cappuccillivel, Raimondival, 1970-ből. Eddig csak a kedvenc részeimbe hallgattam bele, de annyit mondhatok, Scotto észveszejtő. Élőben így énekelni...anyám...
Most szereztem egy régi, élő Szicíliai vecsernyét, Scottoval, Cappuccillivel, Raimondival, 1970-ből. Eddig csak a kedvenc részeimbe hallgattam bele, de annyit mondhatok, Scotto észveszejtő. Élőben így énekelni...anyám...
292 Alvaro 2010-07-27 13:17:12
Nekem nem igazán tetszik Grigolo... Viszont van egy fiatal spanyol tenor, Jorge de Leon. Szerintem nagyon jó drámai tenor... A youtube - on lehet ellenőrizni. Pár év és megismeri nevét a világ... Nemrég Heiner Lajos úr méltatta egy madridi beszámolójában.
Nekem nem igazán tetszik Grigolo... Viszont van egy fiatal spanyol tenor, Jorge de Leon. Szerintem nagyon jó drámai tenor... A youtube - on lehet ellenőrizni. Pár év és megismeri nevét a világ... Nemrég Heiner Lajos úr méltatta egy madridi beszámolójában.
291 IVA 2010-07-27 00:44:45
Egy kis nyárias [url]http://www.youtube.com/watch?v=eNqosHRbWog;flashmob[/url]
Egy kis nyárias [url]http://www.youtube.com/watch?v=eNqosHRbWog;flashmob[/url]
290 parampampoli 2010-06-21 08:25:11 [Válasz erre: 289 bermuda 2010-06-20 19:27:26]
Mosuc tényleg nagyon jó, de Grigolo zeneileg nagyon nem OK, a "Sulla tomba" részben majd' minden hangon koronát tart, ami már 50-60 éve is eléggé dagályos volt, manapság meg kifejezetten avíttas. (Santi, úgy látszik, öregszik, hogy ezt eltűrte.) De az tény, hogy a fickónak van hangja.
Mosuc tényleg nagyon jó, de Grigolo zeneileg nagyon nem OK, a "Sulla tomba" részben majd' minden hangon koronát tart, ami már 50-60 éve is eléggé dagályos volt, manapság meg kifejezetten avíttas. (Santi, úgy látszik, öregszik, hogy ezt eltűrte.) De az tény, hogy a fickónak van hangja.
289 bermuda 2010-06-20 19:27:26 [Válasz erre: 288 Búbánat 2010-06-20 18:51:00]
Grigolót már többen "felfedeztük:-) http://www.youtube.com/watch?v=DDadMVKOun0 Itt Mosuccal a Luciában.Nagyon jók!
Grigolót már többen "felfedeztük:-) http://www.youtube.com/watch?v=DDadMVKOun0 Itt Mosuccal a Luciában.Nagyon jók!
288 Búbánat 2010-06-20 18:51:00
Tegnap a TV5Monde Europe csatorna 21:00 - 23.15 óra között leadta a Traviatát. Ezt a szabadtéri produkciót tavaly nyáron, az orange-i fesztiválon mutatták be, ennek a felvételét láthattuk este. Patricia Ciofi alakította Violettát. Felfigyeltem egy fiatal jóképű és jóhangú tenoristára, aki Alfrédot énekelte: Vittorio Grigolo. Az Operaházunk is meghívhatná vendégszereplésre. [url] http://ximo.wordpress.com/2009/07/17/la-traviata-a-orange-2009/; Traviata, Orange, 2009 [/url] [url] http://www.wildscreen.tv/videos/4054231/La-traviata-Orange2009-reportage-Patrizia-Ciofi-Vittorio-Grigolo; Egy riport a próbák alatt [/url]
Tegnap a TV5Monde Europe csatorna 21:00 - 23.15 óra között leadta a Traviatát. Ezt a szabadtéri produkciót tavaly nyáron, az orange-i fesztiválon mutatták be, ennek a felvételét láthattuk este. Patricia Ciofi alakította Violettát. Felfigyeltem egy fiatal jóképű és jóhangú tenoristára, aki Alfrédot énekelte: Vittorio Grigolo. Az Operaházunk is meghívhatná vendégszereplésre. [url] http://ximo.wordpress.com/2009/07/17/la-traviata-a-orange-2009/; Traviata, Orange, 2009 [/url] [url] http://www.wildscreen.tv/videos/4054231/La-traviata-Orange2009-reportage-Patrizia-Ciofi-Vittorio-Grigolo; Egy riport a próbák alatt [/url]
287 Haandel 2010-06-05 07:35:27
[url]http://www.amazon.de/Verdi-Giuseppe-Un-ballo-maschera/dp/B0007X9T8E/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1275493630&sr=1-1;Verdi: Ein Maskenball[/url] von den Salzburger Festspielen 1990 2010-06-05, 16:05, [url]http://theaterkanal.zdf.de/;ZDFtheaterkanal[/url] Astra (Ism. 2010-06-10, 16:05) • König von Schweden - Plácido Domingo • Graf Rene Ankarström - Leo Nucci • Amelia, seine Frau - Josephine Barstow • Ulrica, eine Wahrsagerin - Florence Quivar • Oscar, Page des Königs - Sumi Jo • Christian ein Matrose - Jean-Luc Chaignaud • Graf Ribbing - Kurt Rydl • Graf Horn - Goran Simic • Ein Richter - Wolfgang Witte • Ein Diener Amelias - Adolf Tomaschek Musikalische Leitung: Sir Georg Solti
[url]http://www.amazon.de/Verdi-Giuseppe-Un-ballo-maschera/dp/B0007X9T8E/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1275493630&sr=1-1;Verdi: Ein Maskenball[/url] von den Salzburger Festspielen 1990 2010-06-05, 16:05, [url]http://theaterkanal.zdf.de/;ZDFtheaterkanal[/url] Astra (Ism. 2010-06-10, 16:05) • König von Schweden - Plácido Domingo • Graf Rene Ankarström - Leo Nucci • Amelia, seine Frau - Josephine Barstow • Ulrica, eine Wahrsagerin - Florence Quivar • Oscar, Page des Königs - Sumi Jo • Christian ein Matrose - Jean-Luc Chaignaud • Graf Ribbing - Kurt Rydl • Graf Horn - Goran Simic • Ein Richter - Wolfgang Witte • Ein Diener Amelias - Adolf Tomaschek Musikalische Leitung: Sir Georg Solti
286 Haandel 2010-03-28 10:20:29
[url]http://www.amazon.de/Traviata-Ga-Cotrubas/dp/B000SSPL44/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1269763942&sr=8-2;Giuseppe Verdi: "La Traviata"[/url] 2010-03-28, 20.03-23.00, [url]http://www.listenlive.eu/germany.html;SWR2[/url] Web/Astra Violetta Valéry: Ileana Cotrubas Alfredo Germont: Plácido Domingo Giorgio Germont: Sherrill Milnes Flora Bervoix: Stefania Malagú Annina: Helena Jungwirth Gaston de Létorières, Giuseppe: Walter Gullino Baron Douphol: Bruno Grella Marquis von Obigny: Alfredo Giacomotti Doktor Grenvil: Giovanni Foiani Ein Bote: Paul Winter Diener Floras: Paul Friess Bayerischer Staatsopernchor Bayerisches Staatsorchester Leitung: Carlos Kleiber
[url]http://www.amazon.de/Traviata-Ga-Cotrubas/dp/B000SSPL44/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1269763942&sr=8-2;Giuseppe Verdi: "La Traviata"[/url] 2010-03-28, 20.03-23.00, [url]http://www.listenlive.eu/germany.html;SWR2[/url] Web/Astra Violetta Valéry: Ileana Cotrubas Alfredo Germont: Plácido Domingo Giorgio Germont: Sherrill Milnes Flora Bervoix: Stefania Malagú Annina: Helena Jungwirth Gaston de Létorières, Giuseppe: Walter Gullino Baron Douphol: Bruno Grella Marquis von Obigny: Alfredo Giacomotti Doktor Grenvil: Giovanni Foiani Ein Bote: Paul Winter Diener Floras: Paul Friess Bayerischer Staatsopernchor Bayerisches Staatsorchester Leitung: Carlos Kleiber
285 Haandel 2009-12-27 08:38:07
[url]http://www.salzburgerfestspiele.at/dieinstitution/dienste/fotoservice/fotoservicedetail/collectionid/66/archivyear/2005/;La Traviata[/url] Sonntag, 27. Dezember 2009, um 20.15 Uhr, BR-alpha (Astra) (2010-01-05, 19:20, 3sat) Violetta Valéry: Anna Netrebko Flora Bervoix: Helene Schneiderman Annina: Edyta Kulczak Alfredo Germont: Rolando Villazón Giorgio Germont: Thomas Hampson Gastone: Salvatore Cordella Baron Douphol: Paul Gay Marquis d'Obigny: Herman Wallen Doktor Grenvil: Luigi Roni Giuseppe: Dritan Luca Ein Dienstmann: Friedrich Springer Konzertvereinigung Wiener Staatsopernchor Wiener Philharmoniker Dirigent: Carlo Rizzi Von den Salzburger Festspielen 2005 aus dem Großen Festspielhaus
[url]http://www.salzburgerfestspiele.at/dieinstitution/dienste/fotoservice/fotoservicedetail/collectionid/66/archivyear/2005/;La Traviata[/url] Sonntag, 27. Dezember 2009, um 20.15 Uhr, BR-alpha (Astra) (2010-01-05, 19:20, 3sat) Violetta Valéry: Anna Netrebko Flora Bervoix: Helene Schneiderman Annina: Edyta Kulczak Alfredo Germont: Rolando Villazón Giorgio Germont: Thomas Hampson Gastone: Salvatore Cordella Baron Douphol: Paul Gay Marquis d'Obigny: Herman Wallen Doktor Grenvil: Luigi Roni Giuseppe: Dritan Luca Ein Dienstmann: Friedrich Springer Konzertvereinigung Wiener Staatsopernchor Wiener Philharmoniker Dirigent: Carlo Rizzi Von den Salzburger Festspielen 2005 aus dem Großen Festspielhaus
284 Haandel 2009-12-26 11:33:04
[url]http://www.amazon.de/Giuseppe-Verdi-Traviata-Orchestra-Scala/dp/B00004CNOF/ref=sr_1_14?ie=UTF8&s=music&qid=1261823406&sr=1-14;La Traviata[/url] Im ZDFtheaterkanal (Astra) am 26. Dezember 2009, um 15.30 Uhr Inszenierung aus dem Teatro alla Scala Mailand, 1992 Violetta Valéry: Tiziana Fabbricini Alfredo Germont: Roberto Alagna Giorgio Germont: Paolo Coni Baron Douphol: Orazio Mori Flora Bervoix: Nicoletta Curiel Annina: Antonella Trivisan Gastone: Enrico Cossutta Chor und Orchester Teatro alla Scala Musikalische Leitung: Riccardo Muti
[url]http://www.amazon.de/Giuseppe-Verdi-Traviata-Orchestra-Scala/dp/B00004CNOF/ref=sr_1_14?ie=UTF8&s=music&qid=1261823406&sr=1-14;La Traviata[/url] Im ZDFtheaterkanal (Astra) am 26. Dezember 2009, um 15.30 Uhr Inszenierung aus dem Teatro alla Scala Mailand, 1992 Violetta Valéry: Tiziana Fabbricini Alfredo Germont: Roberto Alagna Giorgio Germont: Paolo Coni Baron Douphol: Orazio Mori Flora Bervoix: Nicoletta Curiel Annina: Antonella Trivisan Gastone: Enrico Cossutta Chor und Orchester Teatro alla Scala Musikalische Leitung: Riccardo Muti
283 macskás 2009-12-26 09:41:00 [Válasz erre: 276 Heiner Lajos 2009-12-22 19:52:40]
A 270-esben igen ....... voltál! Érted?
A 270-esben igen ....... voltál! Érted?
282 Haandel 2009-12-26 09:22:34
[url]https://www.opernhaus.ch/d/shop/1_dvd/dvd_latraviata.php;La Traviata[/url] 2009-12-26, 09:00, TVP Kultura (Astra/HotBird) Mei; Beczala, Hampson Dirigent: Franz Welser-Möst
[url]https://www.opernhaus.ch/d/shop/1_dvd/dvd_latraviata.php;La Traviata[/url] 2009-12-26, 09:00, TVP Kultura (Astra/HotBird) Mei; Beczala, Hampson Dirigent: Franz Welser-Möst
280 tiramisu 2009-12-22 21:41:22 [Válasz erre: 262 Spangel Péter 2009-12-22 17:37:32]
Érdemeim elismerve, az elsőség szintén4 :-) De azért köszönöm!
Érdemeim elismerve, az elsőség szintén4 :-) De azért köszönöm!
279 Heiner Lajos 2009-12-22 20:15:06 [Válasz erre: 277 Haandel 2009-12-22 20:00:09]
Nekem se, sőt, Domingot tartom a XX. sz. legnagyobb operaénekesének. Kíváncsi vagyok a jan. 22-i előadásra.
Nekem se, sőt, Domingot tartom a XX. sz. legnagyobb operaénekesének. Kíváncsi vagyok a jan. 22-i előadásra.
278 Haandel 2009-12-22 20:05:19 [Válasz erre: 272 parampampoli 2009-12-22 19:04:58]
[url]http://www.rondomagazin.de/kritiken.php?kritiken_id=2637;RondoRezensionen[/url]
[url]http://www.rondomagazin.de/kritiken.php?kritiken_id=2637;RondoRezensionen[/url]
277 Haandel 2009-12-22 20:00:09 [Válasz erre: 269 Heiner Lajos 2009-12-22 19:00:38]
Nekem semmi de semmi bajom nincs Domingo-val ill. Gruberova-val. Te említetted Domingo-t először!
Nekem semmi de semmi bajom nincs Domingo-val ill. Gruberova-val. Te említetted Domingo-t először!
275 Heiner Lajos 2009-12-22 19:49:39 [Válasz erre: 273 macskás 2009-12-22 19:47:35]
Na de kedves bundásállatos, sic, karácsony előtt? -:)
Na de kedves bundásállatos, sic, karácsony előtt? -:)
274 bermuda 2009-12-22 19:48:21 [Válasz erre: 270 Heiner Lajos 2009-12-22 19:02:22]
Nagyon megköszönöm, legalább lesz valami alatta.
Nagyon megköszönöm, legalább lesz valami alatta.
273 macskás 2009-12-22 19:47:35 [Válasz erre: 270 Heiner Lajos 2009-12-22 19:02:22]
Azt a kampót (s) magadnak!
Azt a kampót (s) magadnak!
272 parampampoli 2009-12-22 19:04:58 [Válasz erre: 269 Heiner Lajos 2009-12-22 19:00:38]
Ezt az álláspontot még Gruberova elkötelezettjeként is abszolút el tudom fogadni. Külsőleg nem kelhet versenyre Gvazavával. De mint mondtad: művészi és vokális dolgokról most ne essék szó...
Ezt az álláspontot még Gruberova elkötelezettjeként is abszolút el tudom fogadni. Külsőleg nem kelhet versenyre Gvazavával. De mint mondtad: művészi és vokális dolgokról most ne essék szó...
271 parampampoli 2009-12-22 19:02:47 [Válasz erre: 267 Haandel 2009-12-22 18:52:03]
2000-ben ugyan miért választották volna őket. Mindkettejük letették névjegyüket a darabbal kapcsolatban, azt tessék összevetni nevezett felvétellel - és a döntés itt is szabad. Bermuda meg fog lepődni: Cura hangilag nekem jobban tetszett Alfredként, mint Sickoff, noha neki se legjobb szerepe, ennyiben talán egyetérthetünk. Figurában végképp nem.
2000-ben ugyan miért választották volna őket. Mindkettejük letették névjegyüket a darabbal kapcsolatban, azt tessék összevetni nevezett felvétellel - és a döntés itt is szabad. Bermuda meg fog lepődni: Cura hangilag nekem jobban tetszett Alfredként, mint Sickoff, noha neki se legjobb szerepe, ennyiben talán egyetérthetünk. Figurában végképp nem.
270 Heiner Lajos 2009-12-22 19:02:22 [Válasz erre: 265 bermuda 2009-12-22 18:31:35]
Kezétcsókolom! Tehetek a Néni karácsonyfája alá egy ajándék "s"-t?
Kezétcsókolom! Tehetek a Néni karácsonyfája alá egy ajándék "s"-t?
269 Heiner Lajos 2009-12-22 19:00:38 [Válasz erre: 267 Haandel 2009-12-22 18:52:03]
Ha megnézed Gruberova Traviata-DVD-jét (vez. Rizzi), és megnézed Gvazavat, megérted. (Mielőtt támadnának: nagyon tisztelem, szeretem Gruberovat, sose felejtem el pl. az 1993-as bécsi Luciat vele és Krausszal, és más dolgokat, de nem tartozik a kifejezetten "fotogen" - "filmogen?" énekesnők közé). Domingo 2000-ben már "hivatalosan" is 59 éves volt, és tudtommal akkor Alfredot már nem énekelte. Cura akkoriban még legalább elfogadható megjelenésű volt. Művészi és vokális dolgokról most ne essék szó.
Ha megnézed Gruberova Traviata-DVD-jét (vez. Rizzi), és megnézed Gvazavat, megérted. (Mielőtt támadnának: nagyon tisztelem, szeretem Gruberovat, sose felejtem el pl. az 1993-as bécsi Luciat vele és Krausszal, és más dolgokat, de nem tartozik a kifejezetten "fotogen" - "filmogen?" énekesnők közé). Domingo 2000-ben már "hivatalosan" is 59 éves volt, és tudtommal akkor Alfredot már nem énekelte. Cura akkoriban még legalább elfogadható megjelenésű volt. Művészi és vokális dolgokról most ne essék szó.
268 parampampoli 2009-12-22 18:59:41 [Válasz erre: 263 Haandel 2009-12-22 18:11:16]
Nem, nem erre. A olasz nyelvű operaclick fórumán olvastam annak az újságírónak a tollából (Enrico Stinchelli) aki a RAI mindennapos operaműsorát csinálja Barcaccia címmel. Ennél többért nem is vállalnék felelősséget, utána mindenki nézze meg, aztán döntse el, tetszik-e vagy nem. Én nem találtam borzalmasnak, de kiemelkedően jónak se.
Nem, nem erre. A olasz nyelvű operaclick fórumán olvastam annak az újságírónak a tollából (Enrico Stinchelli) aki a RAI mindennapos operaműsorát csinálja Barcaccia címmel. Ennél többért nem is vállalnék felelősséget, utána mindenki nézze meg, aztán döntse el, tetszik-e vagy nem. Én nem találtam borzalmasnak, de kiemelkedően jónak se.
267 Haandel 2009-12-22 18:52:03 [Válasz erre: 264 Heiner Lajos 2009-12-22 18:24:37]
Andrea Andermann & Co-nak nemcsak ‘$25 million’ volt erre a Traviatára, hanem Művészi Szabadságuk is. Hogy miért nem pl. Gruberova-t vagy Domingo-t választották ezt tőlük kell számon kérni. Nekem ehez semmi de semmi közöm nincs ;)
Andrea Andermann & Co-nak nemcsak ‘$25 million’ volt erre a Traviatára, hanem Művészi Szabadságuk is. Hogy miért nem pl. Gruberova-t vagy Domingo-t választották ezt tőlük kell számon kérni. Nekem ehez semmi de semmi közöm nincs ;)
266 Haandel 2009-12-22 18:49:40 [Válasz erre: 264 Heiner Lajos 2009-12-22 18:24:37]
Když se míchají jablka s hruškami / Comparing apples and oranges Jablka/Apples: Opera House/Studio DVD/CD Hrušky ~ Oranges: Live TV Opera film
Když se míchají jablka s hruškami / Comparing apples and oranges Jablka/Apples: Opera House/Studio DVD/CD Hrušky ~ Oranges: Live TV Opera film
265 bermuda 2009-12-22 18:31:35 [Válasz erre: 263 Haandel 2009-12-22 18:11:16]
Nekem spéci tetszik ez a Traviata, Eteri elbűvölő, Curát pedig kedvelem. H.L. utálatát C. irántmindenki tudja, ezzel semmi újat nem közölt-vonatkozik ez Parampampolira is. H.L. megirta valahol, h, Curát a tini lányok és az öreg -(Meghülyült) hölgyek szeretik. Én az utóbbi vagyok! Kelleme ünnepeket!
Nekem spéci tetszik ez a Traviata, Eteri elbűvölő, Curát pedig kedvelem. H.L. utálatát C. irántmindenki tudja, ezzel semmi újat nem közölt-vonatkozik ez Parampampolira is. H.L. megirta valahol, h, Curát a tini lányok és az öreg -(Meghülyült) hölgyek szeretik. Én az utóbbi vagyok! Kelleme ünnepeket!
264 Heiner Lajos 2009-12-22 18:24:37 [Válasz erre: 263 Haandel 2009-12-22 18:11:16]
Nem. De nem tűnt fel, hogy a cikk kb. 95 %-ban foglalkozik a technikával, a rendezéssel, és semmitmondó frázisokat pufogtat a zenei megvalósításról? ("Forceful Giorgio Germont", "convincing Alfredo"). Valószínűleg eltérően gondolkodunk, hogy melyikünknek mi a fontos egy operaprodukcióban, számomra azért elsősorban az énekesek (és a dirigens). Amúgy Zeffirelli Traviata-filmje is heves diszkusszióra adhat okot - ha én egyetlen DVD-változatot választhatnék a műről, egyértelműen a 2005-ös salzburgi előadás lenne. De sokan persze ezt is fikázták.
Nem. De nem tűnt fel, hogy a cikk kb. 95 %-ban foglalkozik a technikával, a rendezéssel, és semmitmondó frázisokat pufogtat a zenei megvalósításról? ("Forceful Giorgio Germont", "convincing Alfredo"). Valószínűleg eltérően gondolkodunk, hogy melyikünknek mi a fontos egy operaprodukcióban, számomra azért elsősorban az énekesek (és a dirigens). Amúgy Zeffirelli Traviata-filmje is heves diszkusszióra adhat okot - ha én egyetlen DVD-változatot választhatnék a műről, egyértelműen a 2005-ös salzburgi előadás lenne. De sokan persze ezt is fikázták.