Bejelentkezés Regisztráció

Rost Andrea


1869 babapopo 2017-03-03 16:17:23 [Válasz erre: 1868 nickname 2017-03-03 16:04:00]
"Szegeden zsigerekig ható katarzist szeretnék adni a közönségnek” - említi a fidelio.hu-n Rost Andrea. Már most libabőrös a popóm, még csak a gondolatától is.

1868 nickname 2017-03-03 16:04:00
[url]http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2017/03/03/rost_andrea_toscat_alakitja_szegeden;Rost Andrea Toscát alakítja Szegeden.[/url]

1867 Búbánat 2016-08-08 22:12:25
DOHÁNY UTCAI ZSINAGÓGA - SZEPTEMBER 4. VASÁRNAP • 19:00 ROST ANDREA ÉS A LISZT FERENC KAMARAZENEKAR KONCERTJE ZSIDÓ KULTURÁLIS FESZTIVÁL 2016 Rost Andrea és a Liszt Ferenc Kamarazenekar közös műsorukat Mozart operáiból, a Figaro házassága és a Don Giovanni áriáiból válogatták össze. „Rost Andrea és a Liszt Ferenc Kamarazenekar együttműködése nem új keletű: Mozarton kívül közösen adták elő többek között Vivaldi és Esterházy Pál műveit is. A Figaro házassága és a Don Giovanni összes női áriáját megörökítő közös lemezfelvételüket a Warner kétszer is kiadta.”

1866 Búbánat 2016-07-30 10:32:04
A fiatal, pályakezdő Rost Andreát is láthatjuk este a Zenés TV Színház 1987-es operafilmjében: Hubay Ernő: A cremonai hegedűs Rost partnerei a filmben Bende Zsolt, Póka Balázs, Csernák János (énekhang: Berkes János). Rendező: Gali László (M3 csatorna: 22.00-23.05)

1865 Búbánat 2016-07-29 09:50:50
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2016/07/27/rost_andrea_sokszor_alkalmazkodni_kell_hozzam/; Rost Andrea: „Sokszor alkalmazkodni kell hozzám” – interjú [/url] MÁTRAHÁZI ZSUZSA, FIDELIO.HU, 2016.07.27. 08:26 Utoljára lesz látható Verdi Otellójának Vámos László-féle rendezése július 29-én és 31-én a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon. Rost Andrea számtalanszor elénekelhette Desdemona szerepét. A két búcsúelőadás szopránja arról is beszélt, hogyan néz ki az általa megálmodott Desdemona-gyűrű és mire ügyel nagyon, miután a hősnő meghal a színpadon. „– Mai szemmel Desdemona története csak egy régi, romantikus mese, vagy a színházi élményen kívül is adhat korunk nőinek valamilyen útravalót? – Sok tekintetben nyújthat támpontot a mindennapi életben. Mert lehetünk ugyan a mai világban sikeres és hivatással rendelkező nők, a feleség általában férje hivatását, karrierjét szolgálja. Ebben a darabban pontosan ez történik. Desdemona Otellót akarja megmenteni az ármánytól, és közben maga lesz az intrika, a cselszövés áldozata. A szerelem a végzete. Azért annyira tragikus az opera vége, mert mindketten ártatlanul halnak meg. Manapság is sok nő számára komoly szerep, hogy kiszolgálja és segítse pályáján a férjét. Az ezt felvállalóknak szükségük van biztos háttérre, amiért hajlamosak és hajlandók mindent feláldozni. A férfiak között kevés ilyen jellemű embert látok.” „– Lelki támaszra feltehetően szüksége lesz a régi Otello-rendezéstől való búcsú alkalmával is. Szereti ezt a most lecserélendő verziót? – Igen közel áll hozzám, vizuálisan nagyon szép, térben nagyon jó megoldásai vannak. Tetszik, ahogy a kórust különböző szinteken mozgatja. Nem mintha Honthy Hannáskodni szeretnék, de a hosszú ruhában gyönyörűen lehet levonulni a hosszú lépcsősoron. A szép anyag, ahogy lehullámzik, esztétikai élményt ad. Desdemona fejdíszét is szeretem. Meg lehet mutatni, milyen elegáns, szép nő Desdemona, és ezt meg is kell mutatni, hiszen a szépsége a veszte. Persze gyönyörűek a dallamok, és megrázó maga a történet. Shakespeare a szívem közepe, már csak azért is, mert az ő Rómeó és Júliája alapján született operával kezdtem a pályámat. Szeretem a drámai feszültséget.”

1864 Búbánat 2016-07-28 10:52:00
A Bartók Rádió mai műsorán szerepel 12.36 – 13.55 Hangversenykülönlegességek Verdi: Rigoletto – keresztmetszet (Milánói Scala, 1994. május 13-21.) Km. a Milánói Scala Ének- és Zenekara Vezényel: Riccardo Muti Szereposztás: A mantuai herceg - Roberto Alagna Rigoletto - Renato Bruson Gilda - Rost Andrea Sparafucile - Dimitri Kavrakos Maddalena - Mariana Pentcheva Giovanna - Antonella Trevisan Marullo - Silvestro Sammaritano Borsa - Ernesto Gavazzi Ceprano gróf - Antonio de Gobbi Ceprano grófné - Marilena Laurenzia 1. Előjáték 2. Kesztyűária (Alagna) 3. Rigoletto monológja, Rigoletto és Gilda kettőse (Bruson, Rost, km. Trevisan, Alagna) 4. A herceg és Gilda kettőse és jelenet (Alagna, Rost, km. de Gobbi, Gavazzi, Trevisan) 5. Gilda áriája és az I. felvonás fináléja (Rost, km. Gavazzi, de Gobbi, Sammaritano, Alagna, énekkar) 6. A herceg áriája II. felv. (Alagna) 7. Jelenet és Rigoletto áriája (Bruson, km: Sammaritano, Gavazzi, de Gobbi, Laurenzia, énekkar) 8. Gilda és Rigoletto kettőse, valamint a II. felv. fináléja (Rost, Bruson) 9. A herceg áriája III. felv. (Alagna, km. Kavrakos, Bruson) 10. Négyes (Alagna, Rost, Pentcheva, Bruson) 11. A III. felv. fináléja (Rost, Bruson)

1863 Búbánat 2016-06-21 10:55:40
A Bartók Rádió esti műsorán szerepel: 19.35 -22.00 Donizetti: Lammermoori Lucia Opera három felvonásban Szövegét - Walter Scott nyomán - Salvatore Cammarano írta. Vez. Charles Mackerras Km. a Londoni Voices és a Hanover Band. Szereposztás: Lord Henry Ashton - Anthony Michaels-Moore (bariton) Lucia, a húga – ROST ANDREA (szoprán) Sir Edgar Ravenswood - Bruce Ford (tenor) Lord Arthur Bucklaw - Paul Charles Clarke (tenor) Raimondo, Lucia nevelője - Alastair Miles (basszus) Alisa, Lucia komornája - Louise Winter (mezzoszoprán) Normann, őrségparancsnok - Ryland Davies (tenor).

1862 Búbánat 2016-06-15 21:10:04
Rost Andrea születésnapján én ezzel a kis jókedvű vidám Offenbach-kettőssel köszöntöm világhírű szopránkitűnőségünket: [url] https://www.youtube.com/watch?v=GEeH3Y9riN8; Italománia – Rost Andrea és Maros Gábor [/url]

1861 Búbánat 2016-05-06 11:31:48
A Bartók Rádió mai műsorán szerepel: 19.35 -20.33 Rost Andrea (szoprán) és a Weiner-Szász Kamaraszimfonikusok Mozart-hangversenye Hangversenymester: Tuska Zoltán 1. Figaro házassága - Susanna áriája, IV. felv., 2. Don Giovanni - Zerlina áriája, I. felv., 3. A varázsfuvola - Pamina áriája, II. felv., 4. Don Giovanni - Zerlina áriája, II. felv., 5. F-dúr divertimento K. 247. (Zeneakadémia Nagyterem, 1997. május 4. - részletek) (Ism. május 18. 12.36)

1860 Búbánat 2016-03-28 13:07:30
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2016/03/27/te_nem_jatszod_te_eled_a_szerepet/; „Te nem játszod, te éled a szerepet!” – Rost Andrea-interjú [/url] BELINSZKY ANNA, FIDELIO.HU, 2016.03.27. 08:20 „Honnan ered mindaz a tapasztalat, amit az előadó a színpadon megjelenít? Miért kell teljességgel megélni, és miért nem elég csak eljátszani egy szerepet? Hogyan érnek össze a különböző zenei utak, és alkotnak egységet a különböző műfajok egy operaénekesnő életében? Rost Andreával a Csárdáskirálynőről, Japánról, a Székelyfonóról és Andor Éva újra megtalált üzenetéről is beszélgettünk.” „Amikor legutóbb beszélgettünk, még csak készültél a Csárdáskirálynőre, amelynek azóta többször is énekeltél Bécsben. Milyen tapasztalataid voltak a darabbal? - Maga a szerep nagyon izgalmas volt, és először talán ijesztő is, annyira más. Nem voltam még operettdíva, most mégis egyszerre táncoltam, énekeltem, szöveget mondtam – és mindezt ráadásul nem az anyanyelvemen. Nehéz feladat volt, amivel meg kellett szenvednem, de rengeteget tanultam vele, és borzasztóan élveztem a végére. Nagyon boldog voltam, mikor egy osztrák kollégám – aki Feri bácsit játszotta – a premieren megfogta az arcomat a takarásban, és ezt mondta: „Te nem játszod ezt a szerepet, te vagy a Csárdáskirálynő! Te nem játszod, hanem éled a szerepet!” Ez hatalmas dicséret volt, és inspiráló is arra nézve, hogy jó, amit csinálok, és valóban érződik az, mennyire benne vagyok, és mennyire élvezem az előadást.”

1859 Kaliban 2016-01-26 13:44:17 [Válasz erre: 1858 parampampoli 2016-01-26 09:30:23]
[url]http://indavideo.hu/video/VeszpremFest_-_Donizetti_Don_Pasquale;Volt már ott Don Pasquale is nem teljesen koncertszerűen.[/url] Az persze tökéletesen igaz, hogy egy korlátozott lehetőségeket nyújtó szabadtéri keretek között létrejövő előadás nem feltétlenül fog jól mutatni az Erkelben vagy az Operában. De hát a rendezés Eszenyi Enikő jóvoltából valószínűleg úgyis modern lesz. Nem a szép díszleteken lesz a hangsúly. Engem se a Sába királynője, se a Don Pasquale nem győzött meg róla, hogy szabadtéri, illetve utazó előadások jól mutatnak az Erkel színpadán. A Sába színpadképe nem egyszer nevetségesen primitív a színház adottságaihoz képest.

1858 parampampoli 2016-01-26 09:30:23 [Válasz erre: 1857 Kaliban 2016-01-26 09:27:34]
De Veszprémben színpadi előadást nem lehet csinálni, ott csak koncert szokott lenni.

1857 Kaliban 2016-01-26 09:27:34 [Válasz erre: 1854 violentino 2016-01-25 07:01:53]
Az új Traviáta lesz a szigeten, az új Pillangó Miskolcon, az új Tosca pedig a Veszpremfesten fog debütálni.

1856 márta 2016-01-26 08:59:44
Lehet, hogy a szigeten elvesznek, de a Dóm téren, Szegeden egész jól megvoltak, merthogy eredetileg oda készült a produkció. Ginafranco Cecchele, Tokdy, Szilágyi Károly.

1855 IVA 2016-01-26 01:03:44 [Válasz erre: 1854 violentino 2016-01-25 07:01:53]
Köszönöm. Nem emlékszem, hova tervezték, de korábban mintha láttam volna a MÁO honlapján, az Operaház külső helyszínen megtartandó nyári előadásaként, most meg nem. Kissé meghatódtam attól, hogy még nem semmisítették meg Vámos László Otello-rendezésének díszleteit (Poda Otellójának díszletelemeit kellene felajánlani olyanoknak, akiknek nem telik tüzelőre), de nehezen tudom elképzelni, hogy azok nem vesznek majd el a szigeti színpadon, különösen ama esővédő boltív alatt.

1854 violentino 2016-01-25 07:01:53 [Válasz erre: 1853 IVA 2016-01-25 06:55:57]
úgy tudom a Tosca Miskolcon lesz/lenne. (de lehet hogy az is változott?) Szerintem nem a Margitszigetre tervezték a Toscat.

1853 IVA 2016-01-25 06:55:57
Lehet, hogy mégsem egy új Toscában, hanem [url]http://szinhaz.hu/fesztival/63492-szinhazi-szemle-globe-es-operagala-a-nyari-fesztival-musoran;a régi Otellóban lép fel Rost Andrea a Margitszigeten[/url]?

1850 telramund 2016-01-15 19:48:14 [Válasz erre: Törölt hozzászólás]
Attól függ mi a méltatlan.Ez egy független fórum,ahol vélemények ütköznek.Senki nem mondta ,hogy Rost Andrea rossz énekesnő.Legfeljebb nem primadonna alkat.Ez bűn?Törlendő?

1843 Nagy Katalin 2016-01-15 17:48:55 [Válasz erre: 1839 telramund 2016-01-15 14:51:27]
Kétségtelenül van ilyen megkülönböztetés a magyar szóhasználatban, de talán ez változni fog. A szavak etimológiája nem utal semmilyen műfajra. Prima+donna (akár különírva is)- első színész/énekesnő vagyis főszereplőnő. Diva a latin istennő szóból, ünnepelt, híres színész/énekesnő. Miután az indoeurópai nyelvek nem követik a fenti distinkciót, a sok fordítás, idegennyelvi hatás miatt talán a magyar nyelvhasználatból is ki fog kopni.

1839 telramund 2016-01-15 14:51:27
Még annyit a témában.Általában az operettek énekesnőit nevezik primadonnának . Az operénekesnő kiválóságokat pedig dívának ld Callas, ld Netrebko stb

1829 Lolita 2016-01-14 22:19:19 [Válasz erre: 1827 Momo 2016-01-14 21:52:25]
Ennyi.

1827 Momo 2016-01-14 21:52:25
Azért az, hogy Rost Andreát 50 fölött még mindig hívják külföldre, főszerepre (és nem valami ismeretlen vidéki színházba), mindenképpen érték, becsülendő teljesítmény. Sokan manapság nem csinálják utána Magyarországról. Én azt gondolom, az a normális, ha ennek tudunk örülni.

1816 Búbánat 2016-01-14 14:54:19
A Bartók Rádióban ma éjjel hallgathatjuk meg: 23.00 – 23.55 Ars nova - a XX-XXI. század zenéje Henrik Górecki: A fájdalom dalai Op. 36. Rost Andrea – szoprán Concerto Budapest Vezényel: Keller András Zeneakadémia Nagyterem, 2014. november 18. A mikrofonnál: Varga János Szerkesztő: Bánkövi Gyula

1806 Lolita 2016-01-14 12:27:41 [Válasz erre: 1805 parampampoli 2016-01-14 11:59:01]
Így van, nagyszerű énekesnő volt. Énekelt, nem ordított.

1805 parampampoli 2016-01-14 11:59:01 [Válasz erre: 1804 Lolita 2016-01-14 11:15:16]
Anna Moffo R.I.P. Nagy énekesnő volt, nem operettprimadonna. Nem zavarná a véleményünk, ahogy minket sem érdekel, kicsit sem, a tied.

1804 Lolita 2016-01-14 11:15:16 [Válasz erre: 1800 telramund 2016-01-14 09:49:18]
Szegény Anna Moffo most posthumus jeges rémületbe esett, hogy megmondtátok a frankót neki.... :-) :-) :-)

1803 Pristaldus 2016-01-14 10:23:45 [Válasz erre: 1801 Lolita 2016-01-14 09:49:52]
A hozzád hasonlók mindig ezt mondják. Bár, ha jól belegondolok, talán igaz is lehet, mert sose tudtál énekelni, pedig tyűűű, de mennyire akartál!

1802 Lolita 2016-01-14 09:51:25 [Válasz erre: 1800 telramund 2016-01-14 09:49:18]
Okos fiú! Bravo!

1801 Lolita 2016-01-14 09:49:52 [Válasz erre: Törölt hozzászólás]
Sosem énekeltem. Viszont nem tudom, milyen szakmáról beszélsz. Irigynek meg igazán nem tudom kire, és miért kellene lennem? :-) :-) :-)

1800 telramund 2016-01-14 09:49:18 [Válasz erre: 1787 tiramisu 2016-01-13 23:39:18]
Ez az egész lényege!Lehet valaki a világ legnagyobb szopránja az operett primadonna más szerepkör.Egy kis plusz kell hozzá-hogy operett legyen és ehhez sajnos az operaénekesnőknek legtöbbször nincs eszköze ,nagyon kevés kivétellel.Pl.mostanában Frankó Tünde kínlódását ebben a szerepkörben .Na meg a nézőkét!

1792 IVA 2016-01-14 04:16:37 [Válasz erre: 1787 tiramisu 2016-01-13 23:39:18]
Én is úgy gondolom, a Kálmán-operettek zenéjében és alakjaiban van egy olyan Monarchia-beli életérzés, amelyet egy mégoly kiváló amerikai vagy orosz művész sem közvetít feltétlenül. Lehet, hogy egy karizmatikus rendező meg tudja hinteni ama fűszerrel, de ehhez egy film forgatásakor általában kevés az idő.

1791 IVA 2016-01-14 03:08:18 [Válasz erre: 1783 Werbőczy 2016-01-13 12:34:44]
Sem segítenek!”?... Csak nem valami testi fogyatékosságként beszélünk Rost Andrea termetéről, amin „segíteni” kell? Magasabb sarkú cipői nem lehetnek, mint amilyent Házy viselt Nedda és Bess szerepében, sőt már A telefonban is: pantallóhoz. Azt se feledjük, hogy Házy és Pitti kosztümös szerepeiket még a termetet nyújtó, hosszú ruhában énekelték, Rostnak pedig legutóbb három, elvileg kosztümös figurához (Pamina, Nedda, Margit) is kijutott az előnytelen jelmez. Ennek ellenére – nem számítva a jelmez stílustalanságát – sortos Neddaként csak elismerés érheti alakjának megőrzéséért. Pitti olyannyira „csöppségként” került a köztudatba annak idején (ez csöppet sem terhelő jellemzés), hogy egy Gianni Schicchi-betanulásban (lehet, hogy vizsgaelőadáson) a rendezés (Békés Andrást vagy a betanítót, vagy a bolognai egyetemet illeti az érdem) még rá is játszott az alkatára, illetve a Csányi Jánoséra, aki Gherardóként ölébe ültette Nellát: mindenki vette a komikumot, hogy Pitti úgy fest az ölében, mintha a pici lánykája lenne. Pitti Katalin legfeljebb Barlay Zsuzsa Olgája mellett tűnt magasnak. Színpadi létezése azonban lényegtelenné tette a termetét, és ez Rost Andreáról is elmondható.

1790 IVA 2016-01-14 02:58:19 [Válasz erre: 1782 Búbánat 2016-01-13 11:51:57]
Ha megismételted Parampampoli „meglátását”, ismétlek egyet én is: „Nem hiszem, hogy Házy Erzsébet magasabb volt, mint Rost Andrea. Pitti Katalin pedig biztosan nem” – állítottam én. „Házy és Pitti is magasabb volt, mint Rost” – állítod Te. Testméreteket tartalmazó dokumentumok hiányában ez a vita ennyiben marad. Szerintem csak a Volksoper előadását látva lehet megítélni, hogy Rost Andrea Sylvia-alakítása hitelesen vagy paródiaként hat-e. Lehet, hogy maga a produkció is paródia, vagy parodisztikus elemekkel tűzdelt a koncepció, s hogy azok miként működnek, látatlanul nem lehet megítélni.

1789 IVA 2016-01-14 02:54:32 [Válasz erre: 1780 parampampoli 2016-01-13 09:33:10]
Én ugyan nem állítottam, hogy „primadonnaság” terén Rost egy súlycsoportban van Moffóval! Azt sem, hogy operaénekesként, azt sem, hogy szépségként. Csupán azt, hogy Moffó kiváló énekesnői képességeihez, megjelenéséhez és primadonnai potenciáljához képest Sylvia szerepére való kiválasztása a filmhez nem bizonyult eszményi megoldásnak.

1788 IVA 2016-01-14 02:51:39 [Válasz erre: 1779 parampampoli 2016-01-13 09:15:42]
Nem hiszem, hogy Házy Erzsébet magasabb volt, mint Rost Andrea. Pitti Katalin pedig biztosan nem” – állítottam én. „Házy és Pitti is magasabb volt, mint Rost” – állítod Te. Korabeli belügyminisztériumi adatok vagy hasonló dokumentumok hiányában ez a vita ennyiben marad. Én nem akartam Veled elhitetni, hogy az operetthez nem kell primadonnai alkat, nem is ezt állítottam. Leírtad szakmai véleményedet, amely szerint „még 30 cm testmagasság, elsősorban” hiányzik ahhoz, hogy Rost megfeleljen az operettprimadonnai kritériumoknak, én pedig leírtam, hogy többen megfeleltek már e 30 cm nélkül is. Nem akarom Veled elhitetni, amit nem is állítottam, és nem fogok valóban reménytelen vállalkozásba. Ha Te úgy gondolod, hogy Rost Andrea nem magasabb – mondjuk – 150 cm-nél, és jobb lenne, ha 180 cm magas lenne (ami férfitermetben is elég impozáns, szerintem Szőnyi Olga sem volt annyi), ragaszkodj csak hozzá.

1787 tiramisu 2016-01-13 23:39:18 [Válasz erre: 1772 telramund 2016-01-12 22:16:05]
Moffo nagy sztár volt, nagy primadonna, de Sylviához nem sok köze volt. Nem érezte igazán a műfajt, hiányzott belőle a fűszer...

1786 tiramisu 2016-01-13 23:36:37 [Válasz erre: 1771 tiberio 2016-01-12 21:49:26]
Igen.

1785 Heiner Lajos 2016-01-13 19:26:29 [Válasz erre: 1783 Werbőczy 2016-01-13 12:34:44]
Jobb, ha alacsonyabban jár, mint énekel.

1784 Haandel 2016-01-13 18:24:33
[url]http://www.bundestheater.at/Content.Node2/home/magazin/12-15VOP111.php;Das Glück wohnt überall[/url] (Bundestehater.at | 02.12.2015 ) [url]https://translate.google.com/translate?sl=de&tl=hu&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.bundestheater.at%2FContent.Node2%2Fhome%2Fmagazin%2F12-15VOP111.php&edit-text=;Google transalate[/url]

1783 Werbőczy 2016-01-13 12:34:44
Rost mindenkinél alacsonyabb, és ezen az irdatlan magas cipői sem segítenek!

1782 Búbánat 2016-01-13 11:51:57
Így van: Házy és Pitti is magasabb volt, mint Rost. Rostnak egyetlen operettszerepét szeretem a mai napig: pályakezdő korában, a televízióban forgatták vele Offenbach Italomania c. operettfilmjét (eredeti cím: Monsieur Choufleuri restera chez lui, magyarul: Choufleuri úr [otthon lesz]; német verzióban „Pitzelberger szalon”-ra változtatták a címet): az a hamvas, bájos, cserfes, komédiázó (de nem szubrett) karakter nagyon jól állt neki; szép, lírai szopránhangja magasan csilingel, de amikor - a partitúra szerint – szükséges, súlyosabb hangszínt nyer. Remek, telitalálat szerep - azóta sem ismételte meg. (Egyetlen alkalommal kapott komolyabb lehetőséget operettben: 2006-ban Chicagóban mutatkozott be A denevér Rosalinda szerepében, mely amúgy inkább vígoperához való felkészültséget és hangfekvést igénylő feladat a mindenkori énekesnőknek.) Azóta nem kapott ilyen, ehhez hasonló kaliberű lehetőséget, felkérést – sem színpadon, sem filmen. Amúgy elkerülte a műfajt (vagy a műfajban alkotók nem gondoltak – eddig – rá; operettgálákon – itthon és külföldön - énekelt Lehárt, Kálmánt és Strausst.) Igaz, nem is ambicionálta ezt. Akár mint primadonna, akár szubrett-szerepkörben, már túllépett rajta az idő: ez a megkésett Sylviája csak paródiája lehet annak, amit Kálmán híres operettjében egy „igazi” primadonnától – az operett minden körítésével együtt - megszoktunk és elvárható (lenne) tőle.

1781 parampampoli 2016-01-13 09:33:22
https://www.youtube.com/watch?v=070a_VWTW5w

1780 parampampoli 2016-01-13 09:33:10
Itt az egész film németül. Ha valaki úgy találja, hogy a "primadonnaság" terén Rost egy súlycsoportban van Moffóval, hát...

1779 parampampoli 2016-01-13 09:15:42 [Válasz erre: 1776 IVA 2016-01-13 02:31:35]
Házy és Pitti is magasabb volt, mint Rost. A többivel nem vitatkozom, mert aki velem el akarja hitetni, hogy az operetthez nem kell primadonna alkat, és különben is Rost megfelel az egyébként nem létező kritériumoknak, duplán reménytelen vállalkozásba fogott. A Csárdáskirálynő filmet németül is felvették, a zenei anyagot legalábbis biztosan, láttam és hallottam belőle részleteket.

1778 IVA 2016-01-13 02:41:55 [Válasz erre: 1774 parampampoli 2016-01-12 22:47:50]
No igen. Psota Irén is csak 3 évvel volt idősebb a '32-es (régebbi adat szerint '30-as) születésű Moffónál, persze igen eltérő karakterrel és habitussal. És ez csak egy kisebb hiba volt a számos óriási közt.

1777 IVA 2016-01-13 02:34:22 [Válasz erre: 1772 telramund 2016-01-12 22:16:05]
Mit jelent az, hogy „bukott és buktatta a szerepet”? Anna Moffo karrierjét, hírnevét nem érte semmi csorba, rengetegen nézték meg a filmet moziban, sok televízió sokszor leadta. A nézők legfeljebb megállapíthatták, hogy a filmváltozat rosszul sikerült, Moffo operai alakításaihoz és hírnevéhez képest a címszereplő-választás nem szenzációs, hanem tévedés; kár, hogy angolul énekel, és bármilyen gyönyörű is, a kamera leleplezi, hogy lassan negyvenes évei felé közeledik. Nem Moffo bukott, hanem a producerek, a casting – és a rendező, aki aztán sokat rendezett még sokáig, filmeket is...

1776 IVA 2016-01-13 02:31:35 [Válasz erre: 1773 parampampoli 2016-01-12 22:41:39]
Bár csak a színpadon és a függöny előtt láttam őket, nem hiszem, hogy Házy Erzsébet magasabb volt, mint Rost Andrea. Pitti Katalin pedig biztosan nem. Élő operett-előadásban ugyan csak A víg özvegyben láttam, mely alakítása igen jól sikerült, és igazi hódító primadonna volt a címszerepben, filigrán termetével együtt. Marton Éva viszont a kiváló hangjával és a plusz 30 centiméterével sem lehetett volna primadonna az operett műfajában, sohasem.

1775 IVA 2016-01-13 02:21:42 [Válasz erre: 1764 parampampoli 2016-01-12 21:00:31]
Alighanem az operettbeli primadonna hitelessége sem körülírható paraméterektől (arctípus, testmagasság, testsúly, életévek száma) függ, hanem a körülírhatatlan és taníthatatlan kisugárzástól. Fedák Sári nekem már csak régi fotókat és színháztörténetet jelent, de akik látták, úgy mondták, nem volt különösen szép, és – profánul fogalmazva – nem tudott sem énekelni, sem táncolni. Mégis egy korszak legnagyobb primadonnája volt (sokak szerint máig a legnagyobb). Sikerre vitt darabokat, érte tódultak a Király Színházba. Nekünk már az is felfoghatatlan, hogy János vitézként aratta egyik legnagyobb sikerét, több száz előadásban. Persze akik ma őt tartják számon minden idők legnagyobb magyar primadonnájaként, nem látták Honthyt, akinek viszont ragyogó megjelenése volt, gyönyörű színű hangja, jól tudott énekelni, de primadonna-korában őt sem ismerhettem. Viszont primadonna tudott lenni anyaszerepben, sőt az „undok spiné” szerepében is, immár nem fiatalon és nem is sudár termettel. Megnéztem volna A csárdáskirálynőt az Erkel Színházban, ha megvalósul, de még Bécsben sem nézem meg, így hát nem tudhatom, milyen Sylvia Rost Andrea. De úgy gondolom, ha valaki operai szopránnal rendelkezik, ilyen jól meg tudta őrizni a megjelenését, esetleg játékkészsége és humora is van, annál az operettprimadonnai szerepben sem lényeges az évek száma. A rendezőnek mindenkor tudnia kell rendezni és szereposztást csinálni, a jelmeztervezőnek öltöztetni, a világosítónak világítani stb. És hány meg hány példát látunk arra, hogy húszas, harmincas éveikben járó, jó megjelenésű, jó hangú énekesnők nem teljesítik a primadonnával szembeni elvárásainkat.

1774 parampampoli 2016-01-12 22:47:50 [Válasz erre: 1772 telramund 2016-01-12 22:16:05]
Azért Moffo bukása nem volt ilyen egyértelmű. Ott a film volt gyenge, pár óriási szereposztási tévedéssel.

1773 parampampoli 2016-01-12 22:41:39 [Válasz erre: 1771 tiberio 2016-01-12 21:49:26]
Még 30 cm testmagasság, elsősorban.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.