Töröltem itt; javítottam a beírást, amit átvittem a Kedvenc előadók topicba (2814. sorszám alatt)
Belehallgattam Sassu néhány tubusos felvételébe. Elrémisztett éles, kifejezéstelen hangja. A szerepre kiváló magyar szoprán rendelkezésre állna Lukács Gyöngyi személyében, akkor mi a búbánatnak kellett hívni egy eddig számunkra nevesincs énekesnőt. Lukács Vratogával alaposan megemelte volna a színvonalat. Rendben, hogy bekocogunk előbb-utóbb a világszínvonalba, fde ezt nem bt-szinten kellene, hogy éppen felkérjük egy menedzser által elsőre "leakasztott" közreműködőt. Vajon Rost Andrea énekli majd a jövő hónap végén Desdemonát. Nehogy már azért mondja le Améliát, mert túl küözel van Desdemonához.
Még mindig nem kaptam választ, miért mondta le Rost Andrea a Boccanegrát.
Giacomo Prestia: na ő igazi Fiesco volt az elmúlt években - a többi meg csak operett énekes ebben a szerepben.
Valóban - köszönöm a javítást.
Fiesco egy súlyos olasz basszus szerep, az meg, ugye, nem Bretz. Fiesco az nem Leporello, de nem is Don Giovanni.
Kár fanyalogni, jó lesz a 2-ai előadás. :) Pasztircsák Polina ebben az évadban csak a Boccanegrában énekel, ezt feltétlenül látnom-hallanom kell. Gondolom Agache sem felejtette el a szerepet. Az előadáson Palerdi nem szerepel, mert csak egy Fiesco lesz, Bretz pedig egy nagyon széphangú énekes, egy lírai basszbariton, nem egy hangorkán, de a Boccanegrában talán nem is az a lényeg.
Amúgy nem akarok kötöködni, de többször is rosszul írták a művésznő nevét: Polina, egy l-lel. http://polinapasztircsak.com/
Pontos helyzetelemzés.
Már akinek - azért egy jó basszus el kellene ebbe az operába, de igazi basszusokat már csak ritkán hallhatunk nagy szerepekben a világhíre törő Operaházban. Pasztircsák Pollina még lehet, hogy nem lesz rossz Amélia, de Violettaként annyira nem fogott meg. A Nabucco és a Hugenották után Bretznek nem igazán kellene Fiescot is énekelnie. Palerdi meg már annyira sokoldalúan nagyszerű tehetség, hogy oda neki az oroszlánt is kérem! Énekel már mindent: Zakariást, Fiescot, Figarót, Mustafát, Sarastrot, még Wagnerbe is benyomták, és a Gershwin bemutatóba is. Az igazi basszusaink meg parlagon hevernek. Köszönöm szépen: ez a Boccanegre is szerintem egy alkalmas lesz számomra - pedig az egyik kedvenc operám.
A 2-ai előadásra kell elmenni, nem erre. Az minden szempontból nagy élmény lesz, és - ki érti ezt? - rengeteg jegy van még rá. A Boccanegra az egyik legnagyszerűbb opera, zenéjét és mondanivalóját tekintve is, egyáltalán nem értem, hogy miért nem népszerű.
Ez felelőtlen dolog, mert elveszi más elől a lehetőséget, az utolsó pillanatban azután jön a B2-es kategóriájú beugró egy vagyonért külföldről... És ezt sorozatban lehet megtenni...:-(
Hogy nem Rost hangjára írta Verdi Boccanegra-Améliát, már egy éve lehetett (volna) tudni, azzal nem kellett volna eddig várni...
De mégis, miért mondta le az előadásait? Kevés az idő a szólam megtanulására a Boccanegrában, vagy nehéz a szerep és nem tud azonosulni vele, esetleg technikai problémáids vannak? És a Bohéméletnél mi volt a probléma? Mindenesetre kár...
Jó indok a lemondásra - még ha nem is az énkesnő nyilatkozta, csak te írtad ide. Ennyi erővel más is lemondhatná a februári előadásait, mert márciusban új szerepet kell megtanulnia. Vagy nem is új neki?
Márciusban a Müpában Marica grófnőt kellene énekelnie...
Miért mondta le Rost Andrea a Bohémélet után a Boccanegrát is? Kár...
Mondom, hogy jó a menedzsere.
Egyik viccesebb, mint a másik.
A hölgy naptárában kedvencem Papagena és Norma, egymás után :)
Vegen meg visszasirjuk Domingot...-:)
Boccanegrának pedig sikerült meghívni Vratognát, akit egy olasz barátom "üvöltő állatnak" nevezett. A világ és minden idők legpocsékabb hangú baritonjainak egyike, tavaly egy olasz rádióműsorban egy teljes műsort szenteltek borzalmas bécsi Scapiájának, és ott hahotáztak végig, hogy egy hangot nem képes tisztán eltalálni. Na, őt kellett meghívni, pontosan.... Jó a menedzsere. Az Operaházé meg sz.r.
Miért? Lemondta ezt is?
Kicsit malíciozusan megjegyzem, hogy ismét bővült eggyel Rost Andrea szereplistája, a "kitűzött, de el nem énekelt szerepeké..."
Bartók Rádió sugározza ma délután
14.10 – 15.00 Rost Andrea és José Cura áriaestje
Km. a Győri Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Berkes Kálmán és José Cura
1. Leoncavallo: Bajazzók - Prológ (Cura, vez. Berkes)
2. Verdi: Otello - Ave Maria (Rost, vez. Berkes),
3. Puccini: Tosca - Levélária (Cura, vez. Berkes),
4. Gounod: Faust - Ékszerária (Rost, vez. Berkes),
5. Puccini: Turandot - Kalaf áriája III. felv. (Cura, vez. Berkes),
6. Verdi: A végzet hatalma - Nyitány (vez. Cura),
7. Verdi: Traviata - a) Szerelmi kettős, b) Bordal (Rost, Cura, vez. Berkes),
8. Lennon-McCartney: Yesterday (Rost, Cura, vez. Berkes),
(Győri Audi Aréna, 2015. május 3.)
Operett a Müpában!
MARICA GRÓFNŐ
2018. MÁRC 18. VASÁRNAP, 19:30
Kálmán ebben a művében a különböző zenei stílusok széles spalettáját vonultatja fel: hallhatunk amerikai foxtrott-ot, shimmy-t, bécsi keringőt, magyar csárdást és hamisítatlan cigányzenét is. Bár a történetnek komoly tanulsága is van, mégis az olyan ismert dallamoknak köszönheti népszerűségét, mint a Szép város Kolozsvár, a Hej, cigány; a Szent Habakuk, vagy a Ringó vállú csengeri violám...
Műsor:
Kálmán Imre: Marica grófnő
Marica grófnő: Rost Andrea
Endrődy Wittenburg Tasziló: Boncsér Gergely
Populescu Dragomir Móric herceg: Hábetler András
Báró Zsupán Kálmán: Haja Zsolt
Liza, a húga: Rácz Rita
Lidi cigánylány: Balga Gabriella
Cuddenstein Chlumec Cecília hercegnő: Wiedemann Bernadett
Budapesti Akadémiai Kórustársaság
Duna Művészegyüttes
Koreográfus: Juhász Zsolt
Rendező: Böhm György
Vezényel: Hollerung Gábor
Köszönet a linkért, pótoltam ennek az interjúnak a meghallgatását. Érdekes, hogy Rost Andrea már 2013 márciusában (ez a YT-megosztás dátuma, nem tudom, mikor készült a felvétel pontosan), ¾ évvel a Pillangókisasszony előtt, gondolt a Toscára és a Saloméra. Sőt A kármelitákra is, amelynek előadása mégsem vele valósult meg.
Mi történhetett? Valami hasonló, mint a Luluval, amelyet Mihály András eredetileg Házy Erzsébettel akart bemutatni, ám terve elkésettnek bizonyult?
Rost Andrea: Szívesebben tanítok népdalt a gyerekeknek
FIDELIO, 2017.10.07. 10:31
Bartók Rádió ma esti adása (19.00 -19.30)
Arckép - Rost Andrea énekművész
Beszélgetőtárs - szerkesztő: Becze Szilvia
[url] http://operavilag.net/kiemelt/alkalmazkodas/; Alkalmazkodás [/url] + videointerjú Rost Andreával Operavilag.net, 2017. augusztus 4. Giacomo Puccini:Tosca – a Szegedi Szabadtéri Játékok július 1-jei előadásáról BÓKA GÁBOR írt kritikát. „[…] a mostani előadást is alapvetően határozta meg, hogy Toscát Rost Andrea alakította. Függetlenül attól, hogy e jelentős énekes pályafutásának elmúlt két és fél évtizedében közéleti megnyilvánulásaiban mennyire öltötte magára a Díva szerepét, eddigi alakításaiból tudható, hogy színpadi alkata teljesen más – s ebből sejthető volt, hogy Toscaként sem a megszokott karaktert hozza majd, sokkal inkább a rajongó szerelmest és a nőiségében megalázott, majd megtört asszonyt. […] ha az operai ízlésguruk hiányolhatják is a drámai csúcspontokon a hang meggyőző erejét, én sokkal inkább értékelem, hogy a szólam mind tökéletesebb megszólaltatásáért való küzdelem ez esetben a méltó emberi életért való harccá nemesül, hogy a korlátok közé szorított énekesi produkció kifejezőeszközzé válik. S ha számításba vesszük, hogy a lírai pillanatokban milyen árnyalatokat képes megszólaltatni Rost Andrea önmagában is világszép hangján, vagy hogy mennyit tud és közvetít a Puccini-dallam megformálásáról – akkor elmondhatjuk, ez a Tosca nem pusztán színvonalas, nem pusztán élvezetes, de fontos alakítás is.” […]
Nem bántásból mondtam, én nagyon szerettem az alakítását, csak így emlékszem. Mondjuk végigtáncolni a hétfátyol-táncot, ami nem volt egy könnyű koreográfia és utána még elénekelni a Schlussgesangot, szálegyedül, szintén vagy 10 perces monológ, hát nem kis feladat, valljuk be.
Az első tíz évben nem fáradt kell, később már igen.
Kedves Cilike, Általánositva ez nem valós, mert Zempléni Mária fölényesen birta a szólamot. Hogy egyszer-egyszer ilyen előfordult, az lehet. de amire én emlékszem, soha nem tapsztaltam a kifáradás jeleit a darab végére nála.
Nagyon jó volt benne, egyetlen hibát tudok felróni: nagyon kifáradt a végére emlékeim szerint. Ami amúgy nem csoda.
Egyetértek vele! (Alább nem fogalmaztam egyértelműen. Zempléni egy előadását nem láttam, de az összes többit igen -- így akartam mondani.)
Tehát: énektanárnőm akkoriban Bende Zsolt növendéke volt a Zeneakadémián és mint élete egyik legnagyobb operai élményét említette Zempléni Mária alakítását.
Énektanárnőm akkoriban Bende
Énektanárnőm akkoriban Bende
Énektanárnőm akkoriban Bende
Énektanárnőm akkoriban Bende
Énektanárnőm akkoriban Bende
Énektanárnőm akkoriban Bende
Minden, amit írtál Zempléni Mária Saloméjáról, szentigaz!! Fodor Géza írta róla, hogy a magyar operatörténet egyik legnagyobb alakítása. Egyetlen előadását nem láttam az 1989-es debütálásától a szereptől való búcsújáig. De ő 1989-ben pontosan 40 éves volt.
Friss interjú Rost Andreával [url] http://www.boon.hu/interju-rost-andrea-operaenekessel/3514725; Rost Andrea: „Azután majd megtalálja a maga útját a 21. századi opera is…” [/url] Borsod Online, 2017.06.12 15:35
[url] http://szerelmeszene.hu/ime-rost-andrea-es-nagyon-szep-lanya-igy-keszult-cimlapfoto/; Így készült a Nők Lapja címlapfotója: Rost Andrea és lánya együtt – video [/url]
Bartók Rádió közvetíti, ma este hangfelvételről 19.35 – 20.54 A Weiner-Szász Kamaraszimfonikusok Mozart hangversenye Hangversenymester: Tuska Zoltán Km. Rost Andrea - szoprán 1. Cosi fan tutte – Nyitány 2. Figaró házassága - Rózsaária IV. felv. 3. Don Giovanni - Zerlina áriája I. felv. 4. Esz-dúr szimfónia K. 184. 5. F-dúr divertimento K. 247. 6. A varázsfuvola - Pamina áriája II. felv. 7. A színigazgató - Silberklang rondója ráadás: Don Giovanni - Zerlina áriája II. felv. (Zeneakadémia Nagyterem, 1997. május 4.) (Ism. június 27., 12.36)
Isten éltesse sikerekben a művésznőt, aki igazán nem tehet arról, hogy ki nem állhatom az angol blúzt! Különben minden nagyon szép A nap képén.