Bejelentkezés Regisztráció

Richard Strauss


780 Hangyász 2022-01-28 08:51:04 [Válasz erre: 779 Edmond Dantes 2022-01-23 11:42:42]

Érdemes könyvtárban elolvasni a darabit, amely a Nagyvilág 1978. októberi számában jelent meg.


779 Edmond Dantes 2022-01-23 11:42:42 [Válasz erre: 778 Hangyász 2022-01-23 10:13:31]

Egy másik Richardról kb. u.ezt a kérdést már átbeszéltük a dédunoka könyve kapcsán. Rövid válasz: sokat, nagyot.


778 Hangyász 2022-01-23 10:13:31

A tegnapi maratonhoz: Tessék internetes keresést tartani Sven Delblanc: Az a szegény Richard c. drámájáról, megkeresni a Nagyvilág megfelelő számában, és jót röhögni a címszereplőn. A mű mondanivalója egyetlen mondatban: Mit képes egy jellemtelen zseni alkotni?


777 ladislav kozlok 2021-09-24 10:44:20 [Válasz erre: 776 takatsa 2021-09-24 08:09:53]

2018 ban volt  egy  jo  Tosca Helsinkiben.  Operavisio kozvetítette. Nézd csak meg legalább a második felvonást. Szerintem Stundyte nagyott alakított. 


776 takatsa 2021-09-24 08:09:53 [Válasz erre: 775 ladislav kozlok 2021-09-24 06:56:21]

Jó ez a felvétel, egyedül Ausrine Stundyte nem tetszik, azzal a kicsi és fátyolosan-fedett-seszínű hangjával. Önmagában ez sem lenne baj, csak sajnos ő játssza Elektrát. 


775 ladislav kozlok 2021-09-24 06:56:21 [Válasz erre: 774 ladislav kozlok 2021-09-24 05:49:04]

javit,             ........./elektra/  


774 ladislav kozlok 2021-09-24 05:49:04

Elektra, Salzburg, 2020

arte.tv/en/videos/098928-000-A/elektra


773 Kati 2021-09-23 23:09:48 [Válasz erre: 772 ladislav kozlok 2021-09-23 21:51:41]

A bemutató után egy ideig fenn volt az egész, aztán letörölték.


772 ladislav kozlok 2021-09-23 21:51:41 [Válasz erre: 770 Kati 2021-09-23 21:22:16]

A Salzburgi  Elektra a Tubuson csak részletek.


771 ladislav kozlok 2021-09-23 21:48:22 [Válasz erre: 770 Kati 2021-09-23 21:22:16]

Igen


770 Kati 2021-09-23 21:22:16 [Válasz erre: 768 ladislav kozlok 2021-09-23 19:34:12]

Mi ez a felháborodás? Ashmik Grigorianra gondoltam, aki litván szoprán, neve ellenére. Az előadást a youtube-on láttam, annak alapján merészeltem véleményt nyilvánítani. Ön volt Salzburgban?


769 takatsa 2021-09-23 20:10:33 [Válasz erre: 768 ladislav kozlok 2021-09-23 19:34:12]

Ejnye Laci. Katit nem küldeni kell, hanem vinni. Tudod, van egy olyan magyar szólás, hogy "könnyű Katit táncba vinni" :)


768 ladislav kozlok 2021-09-23 19:34:12 [Válasz erre: 763 Kati 2021-09-23 15:22:00]

.... csak a litván szoprán  ?   Ha nem kati lennél, valahová elkuldenélek.

litván  énekesek - Urmana,  Garanča,  és  a tobbi. 

Honnan veszed a bátorságot , ha nem voltál Salzburgban , ilyen ítéletett  hozzál ?

l    


767 takatsa 2021-09-23 19:16:00 [Válasz erre: 766 Klára 2021-09-23 16:54:38]

Enek az 1981-es filmnek (rendezője  Götz Friedrich) nagyon érdekes a története. Ez egy stúdió-felvétel, a 86 éves Böhm dirigál, aki meg sem érte a film bemutatóját, mert a felvételt követően néhány hónap múlva meghalt. Aztán a filmet felvették az énekesekkel, úgy hogy zúdították rájuk az esővizet, és órákig hemperegtek a vízben, vérben, sárban. A szájmozgásukra szinkronizálták utólag a zenei felvételt. Olyan az egész film, mint egy némafilm korszakból való horrorfilm, de még annál is sokkal expresszívebb, groteszkebb és ijesztőbb, mert ennek hangja is van. Az énekesek többsége már túl van pályája csúcsán, de ez egy rendkívül szuggesztív és izgalmas előadás, valódi élmény, látnotok kell (és fogjátok is majd látni, magyar felirattal). 


766 Klára 2021-09-23 16:54:38 [Válasz erre: 765 takatsa 2021-09-23 16:29:55]

A másodikat én is megtaláltam.  Az első valódi unicum lehet!


765 takatsa 2021-09-23 16:29:55

Végignézegettem legalább 7 felvételt, és végül kettő maradt, ami igazán tetszik, mind az énekesek, zenekar, vezénylés, rendezés és a kép- és hang minőség szempontjából. Az egyik az 1981-es Elektra film (Böhm, Leonie Rysanek, Astrid Varnay, Catarina Ligendza, Dietrich Fischer-Dieskau). Van egy blue ray változata, amely érdekes módon technikailag is egészen jó minőségű. A másik felvétel pedig ami maradéktalanul tetszik a 2014-es salzburgi előadás unitel felvétele (René Pape, Daniele Gatti, Iréne Theorin, Robert Gambill, Eva-Maria Westbroek, Waltraud Meier stb).


764 Kati 2021-09-23 15:22:03 [Válasz erre: 761 ladislav kozlok 2021-09-23 12:27:33]

763 Kati 2021-09-23 15:22:00 [Válasz erre: 761 ladislav kozlok 2021-09-23 12:27:33]

Az Elektra nem tetszett egyáltalán, előtte a Saloméban is csak a litván szoprán. 


762 takatsa 2021-09-23 13:12:54 [Válasz erre: 761 ladislav kozlok 2021-09-23 12:27:33]

Sajna csak az arte felvételt sikerült megszereznem, ráégetett német felirattal. Kellene egy felirat nélküli verzió is. :)


761 ladislav kozlok 2021-09-23 12:27:33 [Válasz erre: 760 takatsa 2021-09-22 22:28:15]

Nagyon jo Elektra volt  tavaly Salzburgban - Ausrine Stundyte, Tanja Ariane Baumgartner,  Asmik Grigorian. Sajnos a Tubuson csak részletek vannak. De Te biztosan megtalálod valahol az egész darabot.

Stundyte kiválo litván szoprán.  


760 takatsa 2021-09-22 22:28:15

Köszönöm szépen a javaslatokat. Nekidurálom magamat és végignézem mindegyiket, aztán majd meglátjuk, melyikhez lesz a legnagyobb affinitásom. Persze, húzok a régiekhez, de lényeges (sajnos) az a szempont is, hogy a hang- és képminőség ne legyen nagyon rossz. És jó lenne első nekifutásra valami hagyományosabb rendezés, hogy a meghökkentő megoldások ne vonják el a figyelmemet. Megvallom Stemme-t nem kedvelem, de azért ő is kap egy esélyt. És azért érdekel az Abbado féle felvétel is, mert Abbadót nagyon szeretem. Érdekes, hogy mennyi, jobbnál jobb videót lehet fellelni erről az operáról. Bezzeg az Árnyéknélküli asszonyból rosszabb a felhozatal, pedig az a nagy kedvencem, és jó lenne belőle egy olyan video felvétel, amely maradéktalanul tetszik.


759 Edmond Dantes 2021-09-22 21:25:53 [Válasz erre: 756 takatsa 2021-09-22 18:53:29]

Ha történelmi lecke fiúknak/lányoknak, akkor 1.-2. Ha friss termés, akkor az utolsó, amit mi is láttunk MET-stream-ben.


758 Klára 2021-09-22 20:11:38 [Válasz erre: 756 takatsa 2021-09-22 18:53:29]

Az első kettő nálam holtversenyben áll!

Varnay- Rysanek - Böhm

Nilsson - Rysanek - Levine


757 ladislav kozlok 2021-09-22 19:23:13 [Válasz erre: 756 takatsa 2021-09-22 18:53:29]

Nilsson-Rysanek-Levine    


756 takatsa 2021-09-22 18:53:29

Lenne egy kérdésem a Strauss rajongókhoz. Szeretnék egy picit foglalkozni az Elektrával. Van néhány video-felvétel, ami szóbajön, csak nem tudom, meyikbe érdemes igazán belemélyednem. Közülük melyiket javasoljátok? (Vagy esetleg Theorin, vagy valami más?)
Varnay-Rysanek-Böhm
Nilsson-Rysanek-Levine
Marton-Fassbaender-Abbado
Behrens-Voigt-Levine
Stemme-Pieczonka-Salonen


755 lujza 2021-03-14 00:14:23

A Bayerische Staatsoper új Rózsalovagot mutat be március 21-én, ingyenes livestream formájában. Ehhez tartanak most vasárnap 11-től egy bevezető matiné beszélgetést az alkotókkal:

https://www.staatsoper.de/stueckinfo/online-matinee-zu-der-rosenkavalier/2021-03-14-11-00.html

 


754 gézamalac 2021-03-13 21:42:35 [Válasz erre: 753 Búbánat 2021-03-13 18:13:04]

Az a sírva elhaló hegedű az I. felv. végén, valami varázslat. (Még lehetne sorolni.)


753 Búbánat 2021-03-13 18:13:04

A Bartók Rádió ma esti operaközvetítése (19:00 - 22.26)

Richard Strauss: A rózsalovag 

Háromfelvonásos opera

Szövegét Hugo von Hofmannsthal írta

Vezényel: Sebastian Weigle

Km.: Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara ( karig.: Donald Palumbo)

Rendező: Robert Carsen

Szereposztás:

Werdenberg tábornagyné - Renée Fleming (szoprán)

,Octavian - Elina Garanča (mezzoszoprán),

Ochs báró - Günther Groissböck (basszus),

Sophie - Erin Morley (szoprán),

Faninal - Marcus Brück (bariton)

Marianne - Susan Neves (szoprán),

Valzacchi - Alan Oke (tenor),

Annina - Helene Schneiderman (alt),

Jegyző - James Courtney (basszus),

Olasz énekes - Matthew Polenzani (tenor),

Három nemesi árva - Maria D'Amato (szoprán), Christina Thomson Anderson, Rosalie Sullivan (mezzoszoprán),

Divatárus - Anne Nonnemacher (szoprán),

Állatkereskedő - Dustin Lucas (tenor),

Faninal udvarmestere - Scott Scully (tenor),

Rendőrbiztos - Scott Conner (basszus),

A tábornagyné udvarmestere - Mark Schowalter (tenor),

Vendéglős - Tony Stevenson (tenor),

Leopold - Stephen Paynter,

A tábornagyné négy lakája - Marco Jordao, Ross Benoliel, Daniel Smith, Edward Hanlon,

Pincérek - Brian Frutiger (tenor), Bradley Garvin, Brian Kontes, Christopher Job (basszus)

(New York,  MET, 2017. május 13.)

 


752 gézamalac 2021-01-05 21:53:02 [Válasz erre: 751 Búbánat 2021-01-05 12:26:32]

Igencsak ütős előadás volt.


751 Búbánat 2021-01-05 12:26:32

Ma esti operaközvetítés a Bartók Rádióban (19.35 – 21.30)

Előtte Prológ (19.00 – 19.30)

Szerkesztő: László Ferenc

 

Richard Strauss: Elektra

Egyfelvonásos opera

Szövegét - Szophoklész nyomán - Hugo von Hofmannsthal írta

Vezényel: Franz Welser-Möst

Km.: Bécsi Filharmonikus Zenekar, Bécsi Állami Operaház Kórus Koncertegyesület (karig.: Ernst Raffelsberger)

Rendező: Krzysztof Warlikowski

Szereposztás:

Klütaimnesztra - Tanja Ariane Baumgartner (alt),

 lányai: Elektra - Aušrine Stundyte (szoprán) és Krüszothemisz - Asmik Grigorian (szoprán),

Aegiszthosz, Klütaimnesztra második férje - Michael Laurenz (tenor),

Oresztész, Klütaimnesztra fia - Derek Welton (bariton),

Oresztész nevelője - Tilmann Rönnebeck (basszus),

Oresztés bizalmasa - Valeriia Savinskaia (szoprán),

Az uszályhordozónő - Verity Wingate (szoprán),

Egy fiatal szolga - Matthäus Schmidlechner (tenor),

Egy öreg szolga - Jens Larsen (basszus),

Felvigyázónő - Sonja Šarić (szoprán),

Öt cseléd - Bonita Hyman (alt), Katie Coventry (mezzoszoprán), Deniz Uzun (mezzoszoprán),

Sinéad Campbell-Wallace (szoprán), Natalia Tanasii (szoprán)

(Salzburg, Felsenreitschule, 2020. augusztus 1.) 


750 Búbánat 2020-10-30 18:29:17

Pesti Hírlap. 1928. június 9. 

"Strauss Richárd és Jeritza Mária"

A párizsi vendégszereplés utóhangjai. — Egyiptomi Heléna. — Zene — problémák nélkül.

Jeritza Mária párizsi vendégszereplése körül tartó viták még mindig nem ültek el.
Jeritzának a bécsi operával való háborúsága most különösen súlyosan esik a latba, mert itt mutatnák be Strauss Richárdnak legújabb operáját, az Egyiptomi Helénát. A mester kijelenti, hogy ragaszkodik Jeritzához s a közoktatásügyi minisztérium, az állami színházak igazgatója békitgetik az énekesnőt.

Strauss Richárd az új operájáról így nyilatkozik:
— Félek, — mondta gúnyosan — hogy a zeném nagyon is melodikus és harmonikus. Az ultramodern füleknek semmiféle problémát nem nyújt, pedig a problémát végtelenül szeretik azok, akik — tökéletlenek. Mozartban sincs probléma, helyesebben olyan problémák vannak, melyeket megoldott, minekelötte elénk tett volna. Egyébként azon igyekeztem, hogy a zeném nemes, görögös legyen, hasonló ahhoz a stílushoz, melyben Goethe az Iphigeniát irta meg.
A szövegkönyv — mint ismeretes — Hugo von Hofmansthalnak, a bécsi költőnek a müve, aki a tárgyat az Odyssea negyedik énekéből, illetve Euripides egyik tragédiájából vette, mely szerint Helénát nem is rabolta el Páris, csak egy hozzá hasonló bábot, mig az igazi királynét Egyiptomba vitték, ahol békességben élt Proteusz udvarában. Eszerint a fölszarvazott férjek ősapja és mintaképe, Menelausz. a legboldogabb férj volt, sohasem csalták meg és mikor Trója bevétele után hajóját kedvező szelek Egyiptom partjaihoz vitték, ismét meglelte hűséges feleségét, aki talán még Pénelopénál is hűségesebb volt.

Strauss Richárd végül ezt a kijelentést teszi:
— Remélem, hogy ez a veszedelmes hölgy, aki előidézte a trójai háborút és annyi viszontagságot zúdított rám, mig a munkámat írtam, végül is szerencsét hoz mind a költőnek, mind a zeneszerzőnek.


749 Búbánat 2020-07-18 20:00:05

Épp most megy a Bartók Rádióban:  archív élő felvételről operaközvetítés

19:00 – 21.45 Richard Strauss: Arabella 

Háromfelvonásos opera

Szövegét Hugo von Hofmannsthal írta

Vez. Joseph Keilberth

Km.: Bécsi Állami Operaház Ének- és Zenekara

Szereposztás:

Waldner gróf - Otto Edelmann (basszus),
Adelaide, a felesége - Ira Malaniuk (mezzoszoprán),
Arabella - Lisa Della Casa (szoprán),
Zdenka - Anneliese Rothenberger (szoprán),
Mandryka - Hugh Beresford (bariton),
Matteo - Ivo Žídek (tenor),
Elemer - Anton Dermota (tenor),
Dominik - Hans Christian

Lamoral – Robert Kerns (basszus),
Fiakermilli – Mimi Coertse (koloratúrszoprán),
Jövendőmondó – Margareta Sjöstedt (szoprán)

(Felv.: Bécs, Staatsoper, 1964. június 21.)

 


748 Búbánat 2020-06-16 09:56:54

19:00 – 19.30 Bartók Rádió

Prológ

Richard Strauss: Salome

A  mikrofonnál: László Ferenc

2020.06.16  19:35 - 21:13  Bartók Rádió

Richard Strauss: Salome

Egyfelvonásos opera

Szövegét Oscar Wilde írta

Vez.: Kirill Petrenko

Km.: Bajor Állami Operaház Zenekara

Szereposztás:

Herodes - Wolfgang Ablinger-Sperrhacke (tenor),

Herodiás - Michaela Schuster (mezzoszoprán),

Salome - Marlis Petersen (szoprán),

Jochanaan - Wolfgang Koch (bariton),

Narraboth - Pavol Breslik (tenor),

Apród - Rachael Wilson (kontraalt),

Első zsidó - Scott MacAllister (tenor),

Második zsidó - Roman Payer (tenor),

Harmadik zsidó - Kristofer Lundin (tenor),

Negyedik zsidó - Kevin Conners (tenor),

Ötödik zsidó - Peter Lobert (tenor),

Első nazarénus - Callum Thorpe (basszus),

Második nazarénus - Ulrich Ress (tenor),

Első katona - Kristof Klorek (basszus)

Második katona - Alexander Milev (basszus),

Egy kappadóciai - Milan Siljanov (basszus),

Egy rabszolga - Mirjam Mesak (szoprán)


747 Búbánat 2019-06-13 11:35:45

Bartók Rádió ma délutáni műsorán szerepel

12:36 – 13:47 Hangversenykülönlegességek

 A Magyar Állami Hangversenyzenekar Richard Strauss-hangversenye

Vezényel: Ferencsik János
 

Schiff András – zongora,

Magyari Imre – kürt
 

1. Burleszk (Schiff),

2. Esz-dúr kürtverseny (Magyari),

3. Imígyen szóla Zarathustra – szimfonikus költemény
 

(Erkel Színház, 1978. március 20.)


746 Ardelao 2018-09-08 14:16:47

 

RICHARD STRAUSS

https://gramophoneproduction.s3-accelerate.amazonaws.com/s3fs-public/styles/6_columns_wide/public/richard-strauss_1.jpg?itok=B41zFmKq

(1864.VII.11. München – 1949.IX.8. Garmis Partenkirchen)

69 évvel ezelőtt, ezen a napon hunyt el RICHARD STRAUSS, német zeneszerző.

Rá emlékezve idézek egy részletet Matthew Boyden könyvéből:

»Epilógus: Egy túl hosszú élet

          Richard Strauss volt az utolsó tisztán német zeneszerző – végső pontja a kulturális tapasztalat fejlődési görbéjének, amely Mozartból fakadt, Beethoven fejlesztette, és Wagner eszményítette. Akárcsak bálványaié, Strauss ösztönei, filozófiája és zenéje is a német történelem évszázadaira vezethetők vissza. Ha nem lett volna háború, ugyanezt lehetett volna elvárni követőitől, de a Harmadik Birodalomnak és örökségének rohamos tagadásával a fürdővízzel együtt kiöntötték a gyereket is, és a háború utáni német zeneszerzők, néhány kivétellel, mindennel kísérleteztek, csak éppen a német hagyománnyal nem. Reaktív mozgalmak, mint amelyek Darmstadtból nőttek ki az 1950-es esztendőkben, átpolitizált, baloldali, antiromantikus, nemzetietlen és társadalmilag tudatos esztétikához nyúltak, s éppoly ellenségesen viseltettek a „kizsákmányoló” burzsoázia iránt, amennyire kevés közük volt az „üldözött” többséghez. Ám ha Strauss pszichológiája és zenéje a fejlődés terméke, akkor szakított mintaképeivel: hitte, hogy a zene komponálása, előadása és terjesztése fontosabb, mint a nép, amelynek íródott.

          A művészetben Strauss megoldást tételezett fel, a személyes és a nemzeti identitás tükröződését, és eseményt, amelyre minden egyes nemzedék törekszik. A művészet a hagyomány újra feltalálása; ennek a folyamatnak szentelte életét, és általa szükségszerű kapcsolatot érzett elődeivel. Zenéje, a Domestica és az Intermezzo kivételével, megkerüli a viszonylagos társadalmi tapasztalatot. Egyenrangú társaitól és a „való élet” folyamatától kevés ihletet kapott, vagy egyáltalán semmit, s élvezhette ugyan a nyilvános csodálatot, és a vele járó gazdagságot, de viszolygott a mindennapi emberekkel való érintkezéstől. Antiszociális teremtmény lévén, olyan humanisztikus idealizmus motiválta, amely kizárta az együttérzés és a közösségi érzéket. A Strauss utáni német zene keserű iróniája, hogy míg ő a többség számára érthető és népszerű zenei nyelvvel volt megáldva, sohasem használta olyasminek a kifejezésére, amihez a többség tartósan kapcsolódhatott. Hans Werner Henze zeneszerzőt és kortársait viszont társadalmi és politikai vonatkozású etikai kérdések mozgatták, csakhogy ezeket nem tudták a többség által élvezhető zenében kifejezni.

          A társadalmi valóság és a művészet funkciója közötti összhang hiánya jellemzi Strauss lutheránus menekülését a múlt valamiféle romantikus irracionális, nem európai és elképzelt Németországába – ahonnan viszonylagos biztonságban figyelhetők a modernizmus pusztításai és a hagyomány hanyatlása. De még ha homokba dugta is a fejét, hallotta a progresszívizmus moraját, és végső depressziója sokban köszönhető a német nép jövőjét illető aggodalmának, az atonális esztétika, gyorsuló előretörésének fényében.

          A háború után egyszer felkereste egy fiatal zeneszerző, frissen befejezett szeriális művével. Strauss átlapozta a kottát, és megkérdezte: „Maga tehetséges – miért komponál ilyesmit?” A történet ugyan apokrif, de egybehangzik azzal, hogy Strauss képtelen volt megérteni a tonalitás elvetését. Felismerte annak szükségét, hogy túl kell látni a kései romanticizmuson – amely erőfeszítéséhez legalább négy remekművű operájával járult hozzá, – de ez sohasem tompította a bécsi modernizmus iránti gyűlöletét, hiszen a tonalitás és a tonalitást képviselő szimbolizmus az ember legnagyobb civilizáló teljesítménye. […]«

Matthew Boyden: Richard Strauss, Weidenfeld & Nicobson, London 1999.

Fordította: Borbás Mária    


745 Búbánat 2018-01-08 21:31:51

Ismét láthatjuk a televízió képernyőjén ma éjjel:

M3 csatorna, 23.00 – 0.05

Richard Strauss: A rózsalovag - a TV Zenei Klubjának nyilvános adása az Olimpiai csarnokból.

(MTV, 1978. június 21. 21.45 -)

A művet bemutatta és vezényelte: Mihály András.

Közreműködött: Kalmár Magda, Pászthy Júlia, Sudlik Mária, a Magyar Állami Operaház magánénekesei, valamint a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara. 

Műsorvezető: Antal Imre

Szerkesztő: Fellner Andrea

Vezető-operatőr: Szabados Tamás

Rendezte Bánki Iván.


744 macskás 2017-04-17 20:46:43 [Válasz erre: 743 IVA 2017-04-17 20:44:41]
Nem, mert fiú. A nyúl.

743 IVA 2017-04-17 20:44:41 [Válasz erre: 742 macskás 2017-04-17 10:04:02]
Lakkozás is volt?

742 macskás 2017-04-17 10:04:02 [Válasz erre: 741 Héterő 2017-04-17 01:00:19]
Nyúl (Bob)megvan, megpedikűröztük, -manikűröztük az ünnepre. A sün (Pötyi) két hónappal múlt hatéves, távoltartja magát az emberiségtől. Teljesen belelkesült a főtt sonkától, és a tojásos galuskától, a salátát meghagyta (gondolom, a nyúlnak).

741 Héterő 2017-04-17 01:00:19 [Válasz erre: 740 macskás 2017-04-16 20:01:11]
Macskákkal kapcsolatban a "rossz" fogalma értelmezhetetlen, bár az enyém beleillik a huncutok halmazába. Nyúlhelyzet?

740 macskás 2017-04-16 20:01:11 [Válasz erre: 738 Héterő 2015-10-06 01:35:35]
Az jó, vagy rossz?

739 vigkrisz 2017-04-16 14:24:33
Van egy eladó jegyem a Magyar Állami Operaház Strauss - Elektra 2017. május 14. vasárnap 11 órai előadására 1700 forintért. A jegy a II. emeleti jobb 11-es páholyba, a 2. sor 1. székre szól. Elektronikus jegy, az eredeti ára 2700 forint volt.

738 Héterő 2015-10-06 01:35:35 [Válasz erre: 736 macskás 2015-10-05 22:19:55]
Kedves macskás, benned két Sybilla veszett el...!

737 Héterő 2015-10-06 01:26:08 [Válasz erre: 735 tiramisu 2015-10-05 22:09:53]
Szíves megtekintésre ajánlom: Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek, 2998

736 macskás 2015-10-05 22:19:55 [Válasz erre: 735 tiramisu 2015-10-05 22:09:53]
Szerintem az Intermezzóra gondolt:)

735 tiramisu 2015-10-05 22:09:53 [Válasz erre: 734 Héterő 2015-10-04 21:50:40]
Bizony! "Richard Strauss - és ez a ritkaságszámba menően tökéletes előadás több figyelmet érdemelne." !!! " ...eredeti, straussi környezetet is képes lesz egyszer érdekfeszítően megrendezni." Kifejtené bővebben? -Mert pontosan szólva fantasztikus a rendezés! Az alapötlet , és a színpadi megvalósítás is! Lenyűgöző este volt! Gratulálunk!

734 Héterő 2015-10-04 21:50:40
[b]A budapesti operajátszás történetének jelentős pillanatait[/b] éltük át az elmúlt néhány napon. Hangzásban elvitathatalan világszínvonalat mutatott a két Strauss-opera! Igazi díva született, egészen fiatal énekeseket hallhattunk felsőfokon énekelni. A rendezés? Jó! Ez a fiatalember annyi nagyszerű ötlettel hozakodott elő, hogy talán még az eredeti, Straussi környezetet is képes lesz egyszer érdekfeszítően megrendezni. Figyelemre méltó, hogy nem kellett nyüzsgő kukachalomból kivadászni a protagonistákat. A kétnyelvű szöveggel kapcsolatban: végre tudomásul kell venni mindenkinek, hogy felelősséget jelent egymás mellett megjeleníteni a két szöveget! A MűPás Wagnerek során tapasztalhattuk, hogy a nevetségesség határáig eltérő szövegképekre felszisszen a közönség. A nézőt nagyon bosszantja és műélvezetében durván korlátozza, ha ordító eltéréseket tapasztal, főleg akkor, ha a pontos szövegkönyv jóval előbb már olvasható az előadók honlapján. Kár, hogy kedvenc internetes lapunk Főtémája egy ilyen felemelő pillanatban a hazai csoda helyett a Salzburgi Ünnepi Játékok (jókora késéssel)... Kár, hogy az [url]http://www.momus.hu/forum.php?forumcat=56;éppen nagyon aktuális[/url] fórumot rendre kitolja két másik, egyre jobban burjánzó, rekordsebességgel szaporodó fórum. Noha nyugodtan folyhatnának a csevegést akár privátban is, hiszen a bejegyzések 99 %-a ugyanattól az egy, esetleg két fórumozótól ered, közérdeklődésre számítani ezek szerint hiú remény. Richard Strauss - és ez a ritkaságszámba menően tökéletes előadás több figyelmet érdemelne.

733 Hangyász 2015-10-01 12:07:53 [Válasz erre: 731 Héterő 2015-09-30 22:46:54]
Rajtam nem múlik!

732 Héterő 2015-09-30 23:38:03
[url]http://www.papiruszportal.hu/site/?lang=1&f=3&p=11&n=15140;Ilyen elgondolkodtató művekkel először találkozni nem könnyű[/url] Interjú Kocsis Zoltánnal Szerző: Lehotka Ildikó - 2015. szeptember 27.

731 Héterő 2015-09-30 22:46:54 [Válasz erre: 727 Hangyász 2015-09-30 17:23:04]
A Déli Pu.-tól negyedórás vonatút, majd rövid séta Érd alsótól a színhelyig. Kocsival Kocsishoz kb. 20 km a Lánchídtól.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.