10891 cleofide 2005-12-11 10:45:16 [Válasz erre: 10863 Momo 2005-12-10 15:01:59]
Kedves Momo, \"Ha annyira értené, (pláne ilyen mértékű rajongással) valószínűleg ő csinálná…\" Elegge ijeszto hogy eddigi hozzaszolasaimbol azt szurted le hogy nem ertem amit hallgatok. Mit nem ertek? A zenei materiat? A kovetendo eloadasi gyakorlatot? Masreszt, azert nem csinalom mert: 1. Mint kiderult, anno, nem rendelkezek kello tehetseggel a jatekhoz. 2. Akkoriban nem tudtam elerni a zenetanaraimnal oly aprosagokat sem hogy mondjuk Handel siute-eket (kulonosen az E-durra vagytam) jatszhassak. Az altaluk kinalt repertoart pedig untam. Bachon kivuli regi zene eloadasarol itthon nem is almodhattunk akkor. Az hogy en az egomat takolnam nevetseges. A romantikus operarajongok kaphatnak pozitiv feed-back-et (mint itt oly sokan). Magyarorszagon en 90%-ban csak arcbarugdalast kapok az erdeklodesemert. Ennyire beteg lennek? Varom a tippeket, azok elerhetoseget akik nagyobb ralatassal birnak a keso reneszansz-barokk-klassszicista korra.
Kedves Momo, \"Ha annyira értené, (pláne ilyen mértékű rajongással) valószínűleg ő csinálná…\" Elegge ijeszto hogy eddigi hozzaszolasaimbol azt szurted le hogy nem ertem amit hallgatok. Mit nem ertek? A zenei materiat? A kovetendo eloadasi gyakorlatot? Masreszt, azert nem csinalom mert: 1. Mint kiderult, anno, nem rendelkezek kello tehetseggel a jatekhoz. 2. Akkoriban nem tudtam elerni a zenetanaraimnal oly aprosagokat sem hogy mondjuk Handel siute-eket (kulonosen az E-durra vagytam) jatszhassak. Az altaluk kinalt repertoart pedig untam. Bachon kivuli regi zene eloadasarol itthon nem is almodhattunk akkor. Az hogy en az egomat takolnam nevetseges. A romantikus operarajongok kaphatnak pozitiv feed-back-et (mint itt oly sokan). Magyarorszagon en 90%-ban csak arcbarugdalast kapok az erdeklodesemert. Ennyire beteg lennek? Varom a tippeket, azok elerhetoseget akik nagyobb ralatassal birnak a keso reneszansz-barokk-klassszicista korra.
10890 cleofide 2005-12-11 10:28:30 [Válasz erre: 10857 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 10:44:28]
Kedves Csardaskavalier, Ha azt irom hogy csak a mu erdekel a kovetkezoknek tudhato be. Atlagos gyujtobol barokk oreintalt a gimnazium soran lettem. Azota irdatlan mennyisegu rosszul eloadott barokk operat kellett vegighallgatnom; transzponalt diszitetlen, vagott, sot atirt ariakkal. Igy megszoktam hogy a hal(l)ott anyagbol kvazi rekonstrualom a muvet. Ha az eloadast figyelembe vettem volna sokszor orjonghettem volna. Es vegul, igen, a sportban sokkal de sokkal tobbre vittem :))
Kedves Csardaskavalier, Ha azt irom hogy csak a mu erdekel a kovetkezoknek tudhato be. Atlagos gyujtobol barokk oreintalt a gimnazium soran lettem. Azota irdatlan mennyisegu rosszul eloadott barokk operat kellett vegighallgatnom; transzponalt diszitetlen, vagott, sot atirt ariakkal. Igy megszoktam hogy a hal(l)ott anyagbol kvazi rekonstrualom a muvet. Ha az eloadast figyelembe vettem volna sokszor orjonghettem volna. Es vegul, igen, a sportban sokkal de sokkal tobbre vittem :))
10889 WiseGentleman 2005-12-11 07:12:32
Egyébként ne bántsátok Momót, ő egy jó fej, a probléma vele, hogy olyan közalkalmazott, aki még nem jutott el a paradigmaváltásig....
Egyébként ne bántsátok Momót, ő egy jó fej, a probléma vele, hogy olyan közalkalmazott, aki még nem jutott el a paradigmaváltásig....
10888 WiseGentleman 2005-12-11 06:52:30 [Válasz erre: 10876 Momo 2005-12-10 16:14:53]
Momo, egy Haydn vagy Mozart, vagy Csajkovszkij-szimfónia első, de akár második hegedűben van olyan nehéz, ha nem jóval nehezebb, mint egy Verdi opera tuttistája a kórusban. Gloria all\'Egitto, ad Iside Che il sacro suol protegge! Al Re che il Delta regge Inni festosi alziam! Gloria! Gloria! Gloria! Gloria al Re!
Momo, egy Haydn vagy Mozart, vagy Csajkovszkij-szimfónia első, de akár második hegedűben van olyan nehéz, ha nem jóval nehezebb, mint egy Verdi opera tuttistája a kórusban. Gloria all\'Egitto, ad Iside Che il sacro suol protegge! Al Re che il Delta regge Inni festosi alziam! Gloria! Gloria! Gloria! Gloria al Re!
10887 dreboot 2005-12-11 02:06:43 [Válasz erre: 10884 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 16:41:46]
Szíveskeggyé 1 x már a homlokunkra székelni - szűk körben :-)
Szíveskeggyé 1 x már a homlokunkra székelni - szűk körben :-)
10886 egy kívülálló 2005-12-11 00:26:54 [Válasz erre: 10850 cleofide 2005-12-10 10:16:43]
Kedves cleofide! Hát erre most így kapásból nem tudok válaszolni. Egyszer majd, ha időm is engedi, magammal viszem a listádat, és végigböngészem a kínálatot - de az sajna nem ebben a hónapban lesz... Annyit azért mondhatok, hogy darabszámra mindenképpen Te győztél az Intézettel szemben!
Kedves cleofide! Hát erre most így kapásból nem tudok válaszolni. Egyszer majd, ha időm is engedi, magammal viszem a listádat, és végigböngészem a kínálatot - de az sajna nem ebben a hónapban lesz... Annyit azért mondhatok, hogy darabszámra mindenképpen Te győztél az Intézettel szemben!
10885 Momo 2005-12-10 16:46:50 [Válasz erre: 10884 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 16:41:46]
Te, én sz.rok a kritikára... alapvetően egész másról beszéltem... :-)))
Te, én sz.rok a kritikára... alapvetően egész másról beszéltem... :-)))
10884 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 16:41:46 [Válasz erre: 10880 Momo 2005-12-10 16:30:50]
Schiff \"pocakos, kopaszodik és arany óralánca van\". Szerintem ez hozzátartozik ahhoz a képhez, amit a koncertjén a hallgató kialakít róla. Jelentése van a dolognak. Ő viszont mondhatja, hogy személyeskedés. Momo, érts meg egy dolgot - a kritikus nem neked ír. Durván fogalmazva: semmi közöd hozzá, hogy mit ír. Kulcslyukon sem leselkedünk. Nyugodj meg, abban a körben, ahol én mozgok, ugyanúgy el kell viselnem a személyeskedést is. Ezzel mindenki így van, csak a körök szűkebbek vagy tágabbak.
Schiff \"pocakos, kopaszodik és arany óralánca van\". Szerintem ez hozzátartozik ahhoz a képhez, amit a koncertjén a hallgató kialakít róla. Jelentése van a dolognak. Ő viszont mondhatja, hogy személyeskedés. Momo, érts meg egy dolgot - a kritikus nem neked ír. Durván fogalmazva: semmi közöd hozzá, hogy mit ír. Kulcslyukon sem leselkedünk. Nyugodj meg, abban a körben, ahol én mozgok, ugyanúgy el kell viselnem a személyeskedést is. Ezzel mindenki így van, csak a körök szűkebbek vagy tágabbak.
10883 Momo 2005-12-10 16:34:14 [Válasz erre: 10882 janomano 2005-12-10 16:33:20]
hajjaj... és néha meg dühös... :-)
hajjaj... és néha meg dühös... :-)
10882 janomano 2005-12-10 16:33:20 [Válasz erre: 10880 Momo 2005-12-10 16:30:50]
Momó. Te túl érzékeny vagy! :-)
Momó. Te túl érzékeny vagy! :-)
10881 janomano 2005-12-10 16:32:49 [Válasz erre: 10875 WiseGentleman 2005-12-10 16:12:03]
Mit mondott a szegény Józsi!? :-))) Egyébként más források is tudósítanak arról, hogy Mozart zenéje korában \"túl fűszeresnek\" hatott. Sok volt nekik. Mostanság leporolnak egy csomó \"méltán elfeledett zeneszerzőt\" és ezeknek fényében valahogy Mozart tényleg túl sok. :-)
Mit mondott a szegény Józsi!? :-))) Egyébként más források is tudósítanak arról, hogy Mozart zenéje korában \"túl fűszeresnek\" hatott. Sok volt nekik. Mostanság leporolnak egy csomó \"méltán elfeledett zeneszerzőt\" és ezeknek fényében valahogy Mozart tényleg túl sok. :-)
10880 Momo 2005-12-10 16:30:50 [Válasz erre: 10877 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 16:16:10]
Cinikus dolog azzal elintézni a személyeskedést, hogy a másik fél túl érzékeny... :-))) És egészen addig tart, míg veled nem történik ilyesmi...
Cinikus dolog azzal elintézni a személyeskedést, hogy a másik fél túl érzékeny... :-))) És egészen addig tart, míg veled nem történik ilyesmi...
10879 Momo 2005-12-10 16:18:54 [Válasz erre: 10877 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 16:16:10]
Cleot illetően egyetértünk...
Cleot illetően egyetértünk...
10878 Momo 2005-12-10 16:17:35 [Válasz erre: 10875 WiseGentleman 2005-12-10 16:12:03]
Igen, ezt azért mindenki belátja, aki nem ragaszkodik vadul ahhoz az ideához, hogy Ő - bárki legyen is -, megmondja zenei ügyekben a tutit.
Igen, ezt azért mindenki belátja, aki nem ragaszkodik vadul ahhoz az ideához, hogy Ő - bárki legyen is -, megmondja zenei ügyekben a tutit.
10877 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 16:16:10 [Válasz erre: 10872 Momo 2005-12-10 16:00:50]
Mindent fel lehet személyeskedésnek fogni. És a művészek érzékenyek. Fáyba ne menjünk bele, mert már átrágtuk ezerszer. A kritikus nekem tesz szolgálatot. Nekem van jogom felemelni vagy elküldeni a francba. Azzal, hogy olvasom-e vagy sem. Cleo nem kritikus, tehát rá más szabály vonatkozik. De azt hiszem, vele is egy kicsit szigorú vagy. Nem azzal van a baj, amit mond, hanem ahogy mondja.
Mindent fel lehet személyeskedésnek fogni. És a művészek érzékenyek. Fáyba ne menjünk bele, mert már átrágtuk ezerszer. A kritikus nekem tesz szolgálatot. Nekem van jogom felemelni vagy elküldeni a francba. Azzal, hogy olvasom-e vagy sem. Cleo nem kritikus, tehát rá más szabály vonatkozik. De azt hiszem, vele is egy kicsit szigorú vagy. Nem azzal van a baj, amit mond, hanem ahogy mondja.
10876 Momo 2005-12-10 16:14:53 [Válasz erre: 10873 WiseGentleman 2005-12-10 16:10:17]
több éves zenekari tevékenység... Asszem, megvan a chicagóiak zenekari altisztje... :-) Keblemre Wise...
több éves zenekari tevékenység... Asszem, megvan a chicagóiak zenekari altisztje... :-) Keblemre Wise...
10875 WiseGentleman 2005-12-10 16:12:03
Mellesleg, elvileg igenis elvárható alapvető zenei jártasság egy olyan kritikustól, akinek a véleménye nyomtatásban megjelenik, ellenkező esetben az Amadeus film József császárának a \"Too many notes\" esete állna fenn.
Mellesleg, elvileg igenis elvárható alapvető zenei jártasság egy olyan kritikustól, akinek a véleménye nyomtatásban megjelenik, ellenkező esetben az Amadeus film József császárának a \"Too many notes\" esete állna fenn.
10874 Momo 2005-12-10 16:11:55 [Válasz erre: 10871 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 15:49:17]
Nem tudom mit értesz azon, hogy a \"múvész filozofál a saját múvészetén\", de azt ne felejtsd el, hogy minden művész zenehallgató is egyben... (ez ugye fordítva nem igaz...) És miért vitatnád el egy zenehallgatótól, hogy megnyilvánuljon... :-)))
Nem tudom mit értesz azon, hogy a \"múvész filozofál a saját múvészetén\", de azt ne felejtsd el, hogy minden művész zenehallgató is egyben... (ez ugye fordítva nem igaz...) És miért vitatnád el egy zenehallgatótól, hogy megnyilvánuljon... :-)))
10873 WiseGentleman 2005-12-10 16:10:17
Mellesleg, félkívülállóként (11 év zeneiskolai múlttal és több éves zenekari tevékenységgel) a hátam mögött szerényen megjegyezném, hogy Fáy Miklós kritikáinak hangvétele olykor-olykor a tenyérbemászóság határát súrolja...
Mellesleg, félkívülállóként (11 év zeneiskolai múlttal és több éves zenekari tevékenységgel) a hátam mögött szerényen megjegyezném, hogy Fáy Miklós kritikáinak hangvétele olykor-olykor a tenyérbemászóság határát súrolja...
10872 Momo 2005-12-10 16:00:50 [Válasz erre: 10871 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 15:49:17]
Szerintem nem mindegy, mi váltotta ki az ellenreakciót. A személyeskedés, az élet minden területén akadálya a normális létezésnek. Ahol felismerjük, ki kell gyomálni.
Szerintem nem mindegy, mi váltotta ki az ellenreakciót. A személyeskedés, az élet minden területén akadálya a normális létezésnek. Ahol felismerjük, ki kell gyomálni.
10871 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 15:49:17 [Válasz erre: 10869 Momo 2005-12-10 15:38:46]
Örülök, hogy egyetértünk. Persze, a kritikus is vásárra viszi a bőrét. Joga van pl. azt írni, hogy szerinte szar volt az előadás, mert kényelmetlen széken ült. De ha sok ilyet ír, senki se fog rá figyelni. Hogy Fáy mivel váltotta ki a művészek ellenkezését, lényegében mindegy. A művészek alaposan hülyét csináltak magukból. Csak kétfélét nem lehet akarni. Egyrészt azt, hogy a kritkus tudjon kottát olvasni és legyen olyan szalmai szinten, mint az előadó, de amikor eljutna idáig (ha véletlenül komolyan venné ezt a hülyeséget), akkor azt mondani neki, hogy \"te ugyse fogod soha érteni, hogy mi ez, mert nem te csinálod.\" És amilyen visszatetsző az, ha a partvonalról valaki szakmai tanácsokkal látja el a művészt, ugyanúgy az, amikor a művész elkezd filozofálni a saját művészetén. Csinálja, ahhoz ért. Neki nem kell okosnak lenni.
Örülök, hogy egyetértünk. Persze, a kritikus is vásárra viszi a bőrét. Joga van pl. azt írni, hogy szerinte szar volt az előadás, mert kényelmetlen széken ült. De ha sok ilyet ír, senki se fog rá figyelni. Hogy Fáy mivel váltotta ki a művészek ellenkezését, lényegében mindegy. A művészek alaposan hülyét csináltak magukból. Csak kétfélét nem lehet akarni. Egyrészt azt, hogy a kritkus tudjon kottát olvasni és legyen olyan szalmai szinten, mint az előadó, de amikor eljutna idáig (ha véletlenül komolyan venné ezt a hülyeséget), akkor azt mondani neki, hogy \"te ugyse fogod soha érteni, hogy mi ez, mert nem te csinálod.\" És amilyen visszatetsző az, ha a partvonalról valaki szakmai tanácsokkal látja el a művészt, ugyanúgy az, amikor a művész elkezd filozofálni a saját művészetén. Csinálja, ahhoz ért. Neki nem kell okosnak lenni.
10870 Momo 2005-12-10 15:40:28 [Válasz erre: 10866 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 15:19:41]
Valahol mélyen röhögtem magamon... :-)
Valahol mélyen röhögtem magamon... :-)
10869 Momo 2005-12-10 15:38:46 [Válasz erre: 10867 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 15:23:44]
Ebben igazad van. A Kritikus is vásárra viszi a bőrét. (Ha sok hülyeséget írnak össze, az meg előbb-utóbb úgyis devalválja a kritika értékét.) Egyébként én úgy látom, hogy a kritikák egy részének személyeskedő hangvétele, (ami először Fáy-t jellemezte) váltotta ki a művészek ellenkezést, nem az általa 60%-ban leírt hülyeségek. Mert az egy más műfaj, hogy kritika címén beszólok az előadóknak. És ennek megvan az az eredménye, hogy az előadók is beszólnak a kritikusnak. És elkezdődik a személyeskedés, hogy te énekes létedre kövér vagy, mint egy disznó, te meg kritikus létedre nem tudsz kottát olvasni. És ez már nem a művészetről szól…
Ebben igazad van. A Kritikus is vásárra viszi a bőrét. (Ha sok hülyeséget írnak össze, az meg előbb-utóbb úgyis devalválja a kritika értékét.) Egyébként én úgy látom, hogy a kritikák egy részének személyeskedő hangvétele, (ami először Fáy-t jellemezte) váltotta ki a művészek ellenkezést, nem az általa 60%-ban leírt hülyeségek. Mert az egy más műfaj, hogy kritika címén beszólok az előadóknak. És ennek megvan az az eredménye, hogy az előadók is beszólnak a kritikusnak. És elkezdődik a személyeskedés, hogy te énekes létedre kövér vagy, mint egy disznó, te meg kritikus létedre nem tudsz kottát olvasni. És ez már nem a művészetről szól…
10868 Momo 2005-12-10 15:38:00 [Válasz erre: 10863 Momo 2005-12-10 15:01:59]
Azért olyan fájó (és dühítő) néhányaknak, amikor ilyeneket írok, mert számukra a komolyzene iránti rajongás, a „komolyzene hallgatók, és értők” elit klubjába tartozni egyfajta önkifejezés. Pótcselekvés, amivel az élet más területein adósak maradtak. Fényezgetik a sérült egójukat, és amikor valaki emlékezteti őket arra, hogy – minden magányos zenehallgatás, okoskodás és szépelgés, ellenére – nem mások, mint kívülálló zenekedvelők, akkor dühödten védelmezik kicsiny homokvárukat: Azt a képet, amit, többek közt itt a Café Momus fórumán felépítettetek magukról. Hogy ők mások, (többek, jobbak, elitebbek, szebbek?) mint akik.. Nem olyan „mezei nézők”, mint a többiek. Hát pedig dehogynem… :-)
Azért olyan fájó (és dühítő) néhányaknak, amikor ilyeneket írok, mert számukra a komolyzene iránti rajongás, a „komolyzene hallgatók, és értők” elit klubjába tartozni egyfajta önkifejezés. Pótcselekvés, amivel az élet más területein adósak maradtak. Fényezgetik a sérült egójukat, és amikor valaki emlékezteti őket arra, hogy – minden magányos zenehallgatás, okoskodás és szépelgés, ellenére – nem mások, mint kívülálló zenekedvelők, akkor dühödten védelmezik kicsiny homokvárukat: Azt a képet, amit, többek közt itt a Café Momus fórumán felépítettetek magukról. Hogy ők mások, (többek, jobbak, elitebbek, szebbek?) mint akik.. Nem olyan „mezei nézők”, mint a többiek. Hát pedig dehogynem… :-)
10867 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 15:23:44 [Válasz erre: 10863 Momo 2005-12-10 15:01:59]
Azt viszont én rühellem, amikor a művész belepofázik a kritikába, kikéri magának, esetleg azzal jön, hogy a kritikus nem jól látja (és jönnek a szakmai érvek). Meg hogy ez \"nem méltányos\", meg \"személyeskedő\", meg stb. Ő akarta a bőrét a vásárra vinni, akkor tessék állni a lövéseket.
Azt viszont én rühellem, amikor a művész belepofázik a kritikába, kikéri magának, esetleg azzal jön, hogy a kritikus nem jól látja (és jönnek a szakmai érvek). Meg hogy ez \"nem méltányos\", meg \"személyeskedő\", meg stb. Ő akarta a bőrét a vásárra vinni, akkor tessék állni a lövéseket.
10866 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 15:19:41
És örüljön, hogy nem tegnap akadt össze Momóval, mert akkor tettlegesség is lett volna belőle.
És örüljön, hogy nem tegnap akadt össze Momóval, mert akkor tettlegesség is lett volna belőle.
10864 Momo 2005-12-10 15:03:08 [Válasz erre: 10862 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 14:42:40]
Hinterstrassém van Steinberggel... ha érdekel...
Hinterstrassém van Steinberggel... ha érdekel...
10863 Momo 2005-12-10 15:01:59 [Válasz erre: 10859 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 11:07:59]
Az az idegesítő, amikor valaki olyasmiről nyilatkozik nagy mellénnyel, amiről szemmel láthatóan fogalma sincs, mert gyakorlati tapasztalat hiányában nem is lehet. Az ilyen maradjon a kaptafánál, és beszéljen arról, amit a könyvekben olvasott. Egy dolog zenét hallgatni, és egy másik előadónak lenni, zenekarban játszani, énekelni, vagy mondjuk opera előadásokat létrehozni. Ne higgye egyik sok zenét hallgató amatőr zenekedvelő sem, hogy csak, mert a világ legjobbjaival hallgat lemezeket, mindjárt annyira „érti” is a dolgot, mint ők, (vagy akár csak annyira, mint a hazai hivatásosok… :-) Ha annyira értené, (pláne ilyen mértékű rajongással) valószínűleg ő csinálná…
Az az idegesítő, amikor valaki olyasmiről nyilatkozik nagy mellénnyel, amiről szemmel láthatóan fogalma sincs, mert gyakorlati tapasztalat hiányában nem is lehet. Az ilyen maradjon a kaptafánál, és beszéljen arról, amit a könyvekben olvasott. Egy dolog zenét hallgatni, és egy másik előadónak lenni, zenekarban játszani, énekelni, vagy mondjuk opera előadásokat létrehozni. Ne higgye egyik sok zenét hallgató amatőr zenekedvelő sem, hogy csak, mert a világ legjobbjaival hallgat lemezeket, mindjárt annyira „érti” is a dolgot, mint ők, (vagy akár csak annyira, mint a hazai hivatásosok… :-) Ha annyira értené, (pláne ilyen mértékű rajongással) valószínűleg ő csinálná…
10862 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 14:42:40
Nekem Buxtehude kéne Koopmannal.
Nekem Buxtehude kéne Koopmannal.
10861 bermuda 2005-12-10 13:22:48 [Válasz erre: 10830 Norma 2005-12-09 23:49:29]
Kedves Norma,köszönöm érdekes,szellemes beszámolódat a Pillangóról. Kedvenc operáim egyike de évek óta nem merem megnézni éppen az említett Pinkerton(ok) miatt. Tudom,nem tenor opera de behizelgő, fényes csillogó tenor hiányában nem igazán \"érthető\" Cso-cso annyi évi várakozása.:-) Inkább a Callasos-Geddás EMI változatot hallgatom otthon,s remélem eljön egyszer egy igazi Pinkerton mondjuk Kelen Péter jutalomjátékával...
Kedves Norma,köszönöm érdekes,szellemes beszámolódat a Pillangóról. Kedvenc operáim egyike de évek óta nem merem megnézni éppen az említett Pinkerton(ok) miatt. Tudom,nem tenor opera de behizelgő, fényes csillogó tenor hiányában nem igazán \"érthető\" Cso-cso annyi évi várakozása.:-) Inkább a Callasos-Geddás EMI változatot hallgatom otthon,s remélem eljön egyszer egy igazi Pinkerton mondjuk Kelen Péter jutalomjátékával...
10860 Efraim Singer 2005-12-10 11:37:51 [Válasz erre: 10859 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 11:07:59]
Legfeljebb mint szellemi termék.. \"zene a megszólaltatásban teljesedik ki\" Megszólaltatás nélkül nincs zene...
Legfeljebb mint szellemi termék.. \"zene a megszólaltatásban teljesedik ki\" Megszólaltatás nélkül nincs zene...
10859 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 11:07:59 [Válasz erre: 10858 Efraim Singer 2005-12-10 10:58:09]
Előadás nélkül is lehet értékelni műveket. De ellentétben a képzőművészettel, ahol a mű tárgyiasul, a zene a megszólaltatásban teljesedik ki, addig csak idea. És végtelen olvasata lehetséges.
Előadás nélkül is lehet értékelni műveket. De ellentétben a képzőművészettel, ahol a mű tárgyiasul, a zene a megszólaltatásban teljesedik ki, addig csak idea. És végtelen olvasata lehetséges.
10858 Efraim Singer 2005-12-10 10:58:09 [Válasz erre: 10856 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 10:38:11]
Hát, igen. Ahhoz, hogy a művet értékelni tudjuk valaki(k)nek elő is kell adni. Egy gyenge előadás azért némiképp tönkre tud vágni egy művet. Ilyen szempontból az előadás is kell, hogy érdekeljen...
Hát, igen. Ahhoz, hogy a művet értékelni tudjuk valaki(k)nek elő is kell adni. Egy gyenge előadás azért némiképp tönkre tud vágni egy művet. Ilyen szempontból az előadás is kell, hogy érdekeljen...
10857 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 10:44:28 [Válasz erre: 10855 cleofide 2005-12-10 10:36:11]
A sportban többre vitted?
A sportban többre vitted?
10856 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 10:38:11
Múltkor azt mondtad, téged a mű érdekel, és nem az előadás. A mű önmagában döglött dolog.
Múltkor azt mondtad, téged a mű érdekel, és nem az előadás. A mű önmagában döglött dolog.
10855 cleofide 2005-12-10 10:36:11 [Válasz erre: 10853 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 10:30:55]
Csak a zongorat pufoltem es a pisztont nyuztam. Osszesen csak 8 evig altalanosban. Elkepesztoen rosszul jatszottam. Az ujjaim evek alatt a vizi es kezilabdatol teljesen elnehezultek. A zenesuli szegyene lehettem :)
Csak a zongorat pufoltem es a pisztont nyuztam. Osszesen csak 8 evig altalanosban. Elkepesztoen rosszul jatszottam. Az ujjaim evek alatt a vizi es kezilabdatol teljesen elnehezultek. A zenesuli szegyene lehettem :)
10854 cleofide 2005-12-10 10:32:47 [Válasz erre: 10810 Momo 2005-12-09 16:12:49]
\"Nektek leginkább az arcotok nagy, és arról pofáztok, amit mások hivatásszerűen, legtöbbször született tehetséggel csinálnak.\" Ez csak az eloadi kvalitasokra vonatkozik de onkent adodik a felvetes. Kinek van tobb joga ertekelni? 1. Egy mondjuk csak gimnazium vegeig zenet tanulo, tehetsegtelen eloado, de jo fulu amatornek aki mondjuk a komponista eletmuvet kivaloan ismeri vagy, 2 Egy profi zenesznek aki tegyuk fel az adott korszak irant egyaltalan nem erdeklodik, a muveket alig ismeri.
\"Nektek leginkább az arcotok nagy, és arról pofáztok, amit mások hivatásszerűen, legtöbbször született tehetséggel csinálnak.\" Ez csak az eloadi kvalitasokra vonatkozik de onkent adodik a felvetes. Kinek van tobb joga ertekelni? 1. Egy mondjuk csak gimnazium vegeig zenet tanulo, tehetsegtelen eloado, de jo fulu amatornek aki mondjuk a komponista eletmuvet kivaloan ismeri vagy, 2 Egy profi zenesznek aki tegyuk fel az adott korszak irant egyaltalan nem erdeklodik, a muveket alig ismeri.
10853 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 10:30:55 [Válasz erre: 10852 cleofide 2005-12-10 10:27:16]
Köszi. Csak azt ne mondd, hogy játszottad is.
Köszi. Csak azt ne mondd, hogy játszottad is.
10852 cleofide 2005-12-10 10:27:16 [Válasz erre: 10851 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 10:22:44]
Itthon, Pál Tamás és a szombathelyiek kedvelt darabja.
Itthon, Pál Tamás és a szombathelyiek kedvelt darabja.
10851 Auch ich war einst ein feiner Csárdáskavalier 2005-12-10 10:22:44 [Válasz erre: 10850 cleofide 2005-12-10 10:16:43]
Cleo, Schumann csellóversenyét kivel ajánlod? Szertinted érdemes meghallgatni?
Cleo, Schumann csellóversenyét kivel ajánlod? Szertinted érdemes meghallgatni?
10850 cleofide 2005-12-10 10:16:43 [Válasz erre: 10831 egy kívülálló 2005-12-10 00:52:50]
Kedves egy kivulallo! Ezeken kivul van a Francia Intezetben Rameau mu? Nagyon erdekelne, de szegedikent eleg nehezkes info nelkul. RAMEAU La Princesse de Navarre Hill-Smith, Harrhy, Rees, Goldthorpe, Savidge RAMEAU Regne amour Sampson RAMEAU Sibaris Rime, Bazola Rio RAMEAU Näis Russell, Caley, Caddy, Tomlinson RAMEAU Les Paladins Highlights Michael, Raphanel, Riveno RAMEAU Les Paladins - Suite RAMEAU Les Paladins Michael, Raphanel, Rivenq, Brewer, Reinhart RAMEAU Les Paladins Lehtipuu, d\'Oustrac, Piau, Naouri RAMEAU Les Indes galantes, Dardanus - Ballet suite RAMEAU Les Indes galantes Piau, Crook, Fouchécourt RAMEAU Les Indes galantes Huttenlocher, Smith, Devos, Elwes RAMEAU Les Indes galantes RAMEAU Les grands motets RAMEAU Les grands motets Daneman, Rime, Agnew, Rivenq, Cavalier RAMEAU Les Boréades Smith Rodde, Bourdy, March RAMEAU Les Boréades RAMEAU Zoroastre Elwes, Reyghere, Mellon RAMEAU Zoroastre RAMEAU Pygmalion Elwes, Sluis, Vanhecke, Yakar RAMEAU Pygmalion, Nelee et Myrthis RAMEAU Les surprises de l\'amour RAMEAU Les fetes d\'Hébé/La Danse Gomez, Rodde, Orliac RAMEAU Les fetes d\'Hébé Daneman, Connolly, Fouchécourt RAMEAU Hippolyte et Aricie - Suite RAMEAU Hippolyte et Aricie Padmore, Naouri Panzarella, Hunt , RAMEAU Hippolyte et Aricie Gens, Fouchécourt, Fink, Smythe, Massis, Naouri RAMEAU Dardanus Von Stade, Eda-Pierre, Gautier RAMEAU Dardanus Ainsley, Gens, Naouri RAMEAU Platée Ragon, Smith, de Mey, Gens RAMEAU Suites from Platée and Dardanus RAMEAU Castor et Pollux RAMEAU Castor et Pollux Lerer, Scovotti, Souzay, Villisech RAMEAU Castor et Pollux (1754 version) Ainsworth, Hopkins, Whicher, Hall, Tomkins, Winick, McMillan RAMEAU Zais Kweksilber, Sluis, Jacobs RAMEAU Anacréon, Daphnis et Eglé - Suites RAMEAU Anacréon Félix, Gens, Massis RAMEAU Zéphyre Daneman, Méchaly, Ockenden, Agnew, Bazola RAMEAU La Guirlande Daneman, Méchaly, Ockenden, Agnew, Bazola RAMEAU La temple de la glorie, Les fetes de Hymen et l\'Amour, Pygmalion RAMEAU Orchestral Suites Vol. 2 RAMEAU Cantates profanes Piau, Deletré RAMEAU Complete Cantatas Elliott, Gilchrist, Williams, Guthrie RAMEAU Harpsichord music Vol.1 Gilbert Rowland RAMEAU Harpsichord music Vol.2 Gilbert Rowland RAMEAU Piéces de clavecin en concerts RAMEAU Ouvertures
Kedves egy kivulallo! Ezeken kivul van a Francia Intezetben Rameau mu? Nagyon erdekelne, de szegedikent eleg nehezkes info nelkul. RAMEAU La Princesse de Navarre Hill-Smith, Harrhy, Rees, Goldthorpe, Savidge RAMEAU Regne amour Sampson RAMEAU Sibaris Rime, Bazola Rio RAMEAU Näis Russell, Caley, Caddy, Tomlinson RAMEAU Les Paladins Highlights Michael, Raphanel, Riveno RAMEAU Les Paladins - Suite RAMEAU Les Paladins Michael, Raphanel, Rivenq, Brewer, Reinhart RAMEAU Les Paladins Lehtipuu, d\'Oustrac, Piau, Naouri RAMEAU Les Indes galantes, Dardanus - Ballet suite RAMEAU Les Indes galantes Piau, Crook, Fouchécourt RAMEAU Les Indes galantes Huttenlocher, Smith, Devos, Elwes RAMEAU Les Indes galantes RAMEAU Les grands motets RAMEAU Les grands motets Daneman, Rime, Agnew, Rivenq, Cavalier RAMEAU Les Boréades Smith Rodde, Bourdy, March RAMEAU Les Boréades RAMEAU Zoroastre Elwes, Reyghere, Mellon RAMEAU Zoroastre RAMEAU Pygmalion Elwes, Sluis, Vanhecke, Yakar RAMEAU Pygmalion, Nelee et Myrthis RAMEAU Les surprises de l\'amour RAMEAU Les fetes d\'Hébé/La Danse Gomez, Rodde, Orliac RAMEAU Les fetes d\'Hébé Daneman, Connolly, Fouchécourt RAMEAU Hippolyte et Aricie - Suite RAMEAU Hippolyte et Aricie Padmore, Naouri Panzarella, Hunt , RAMEAU Hippolyte et Aricie Gens, Fouchécourt, Fink, Smythe, Massis, Naouri RAMEAU Dardanus Von Stade, Eda-Pierre, Gautier RAMEAU Dardanus Ainsley, Gens, Naouri RAMEAU Platée Ragon, Smith, de Mey, Gens RAMEAU Suites from Platée and Dardanus RAMEAU Castor et Pollux RAMEAU Castor et Pollux Lerer, Scovotti, Souzay, Villisech RAMEAU Castor et Pollux (1754 version) Ainsworth, Hopkins, Whicher, Hall, Tomkins, Winick, McMillan RAMEAU Zais Kweksilber, Sluis, Jacobs RAMEAU Anacréon, Daphnis et Eglé - Suites RAMEAU Anacréon Félix, Gens, Massis RAMEAU Zéphyre Daneman, Méchaly, Ockenden, Agnew, Bazola RAMEAU La Guirlande Daneman, Méchaly, Ockenden, Agnew, Bazola RAMEAU La temple de la glorie, Les fetes de Hymen et l\'Amour, Pygmalion RAMEAU Orchestral Suites Vol. 2 RAMEAU Cantates profanes Piau, Deletré RAMEAU Complete Cantatas Elliott, Gilchrist, Williams, Guthrie RAMEAU Harpsichord music Vol.1 Gilbert Rowland RAMEAU Harpsichord music Vol.2 Gilbert Rowland RAMEAU Piéces de clavecin en concerts RAMEAU Ouvertures
10849 cleofide 2005-12-10 10:12:33 [Válasz erre: 10817 Momo 2005-12-09 16:48:59]
Momo ez teny. Az 1580-1830 kozotti iodszakbol tobb mint ezer nagy lelgzetu vokalis muvet(madrigalkomediak, operak, oratoriumok) ismerek (van amit tobb verzioban is). A hanghordozoim 2/3-at mar felvettem katalogusba (a romantikus muvek valamint az LP-k, kazettak, videok tobbsege nincs benne mert azokat nem cserelek). A barokk anyagbol csak par tucat (a legujabbak) hianyzik. A katalogusom a http://www.fidelio.hu/klub/cleofide/ cimen elerheto. Nagyon orulok hogy kiigazitottal mert felcsillant a remeny hogy ismersz itthon olyan szemelyt aki ennel tobbet ismer es tudnek vele cserelni. Segitenel az ilyen emberekkel valo megismerkedeseben? En 20 ev ota probalkozom es azert mertem ilyet irni mert eddig teljes kudarcot vallottam. Izgatottan varom valaszod
Momo ez teny. Az 1580-1830 kozotti iodszakbol tobb mint ezer nagy lelgzetu vokalis muvet(madrigalkomediak, operak, oratoriumok) ismerek (van amit tobb verzioban is). A hanghordozoim 2/3-at mar felvettem katalogusba (a romantikus muvek valamint az LP-k, kazettak, videok tobbsege nincs benne mert azokat nem cserelek). A barokk anyagbol csak par tucat (a legujabbak) hianyzik. A katalogusom a http://www.fidelio.hu/klub/cleofide/ cimen elerheto. Nagyon orulok hogy kiigazitottal mert felcsillant a remeny hogy ismersz itthon olyan szemelyt aki ennel tobbet ismer es tudnek vele cserelni. Segitenel az ilyen emberekkel valo megismerkedeseben? En 20 ev ota probalkozom es azert mertem ilyet irni mert eddig teljes kudarcot vallottam. Izgatottan varom valaszod
10848 Búbánat 2005-12-10 08:18:01 [Válasz erre: 10831 egy kívülálló 2005-12-10 00:52:50]
Már DVD-ről is élvezheted a párizsi Chatelet-előadás felvételéről. A napokban láttam a dobozt egy Lully-opera társaságában.
Már DVD-ről is élvezheted a párizsi Chatelet-előadás felvételéről. A napokban láttam a dobozt egy Lully-opera társaságában.
10847 WiseGentleman 2005-12-10 07:02:47 [Válasz erre: 10846 Momo 2005-12-10 06:46:25]
Hmm, ez nehéz kérdés, talán a Don Giovanni
Hmm, ez nehéz kérdés, talán a Don Giovanni
10846 Momo 2005-12-10 06:46:25 [Válasz erre: 10845 Momo 2005-12-10 06:45:38]
És melyik a kedvenc Mozart operád?
És melyik a kedvenc Mozart operád?
10845 Momo 2005-12-10 06:45:38 [Válasz erre: 10844 WiseGentleman 2005-12-10 06:39:10]
hm... első felvonás :-)
hm... első felvonás :-)
10844 WiseGentleman 2005-12-10 06:39:10 [Válasz erre: 10843 Momo 2005-12-10 06:28:50]
Da zu dir der Heiland kam, willig seine Taufe nahm, weihte sich dem Opfertod, gab er uns des Heils Gebot: das wir durch sein\' Tauf uns weihn, seines Opfers wert zu sein. Edler Täufer! Christs Vorläufer! Nimm uns gnädig an, dort am Fluß Jordan!
Da zu dir der Heiland kam, willig seine Taufe nahm, weihte sich dem Opfertod, gab er uns des Heils Gebot: das wir durch sein\' Tauf uns weihn, seines Opfers wert zu sein. Edler Täufer! Christs Vorläufer! Nimm uns gnädig an, dort am Fluß Jordan!
10843 Momo 2005-12-10 06:28:50 [Válasz erre: 10842 WiseGentleman 2005-12-10 06:13:58]
Akkor most légy szíves valamit a Mesterdalnokokból... .-)
Akkor most légy szíves valamit a Mesterdalnokokból... .-)
10842 WiseGentleman 2005-12-10 06:13:58
Sarah Brightman-t nem ismerem (my loss), de ha már mindenáron Wagnerről és Frauenchorról van szó, akkor azt mondom, hogy Seht, seht, welch ein seltsam Wunder Wie... ein Schwan, ein Ritter drin, wo... És még Szimonov mester is bejön a képbe.
Sarah Brightman-t nem ismerem (my loss), de ha már mindenáron Wagnerről és Frauenchorról van szó, akkor azt mondom, hogy Seht, seht, welch ein seltsam Wunder Wie... ein Schwan, ein Ritter drin, wo... És még Szimonov mester is bejön a képbe.