11291 Seymour 2006-01-18 09:22:47 [Válasz erre: 11288 parampampoli 2006-01-16 23:02:59]
Simándy visszaemlékezéseiben írta, hogy müncheni évei alatt Nilsson külön gratulált neki a Lammermooriban nyújtott produkciójáért. Ő (ti. Simándy) ekkor elszégyelte magát, amiért nem volt elég gyors, és a művésznő megelőzte az ő elismerő szavait Nilsson Leonora alakításáért, amit volt szerencséje élőben látni...
Simándy visszaemlékezéseiben írta, hogy müncheni évei alatt Nilsson külön gratulált neki a Lammermooriban nyújtott produkciójáért. Ő (ti. Simándy) ekkor elszégyelte magát, amiért nem volt elég gyors, és a művésznő megelőzte az ő elismerő szavait Nilsson Leonora alakításáért, amit volt szerencséje élőben látni...
11290 frushena 2006-01-17 08:59:51
A héten Kisvárosi!
A héten Kisvárosi!
11289 Norma 2006-01-16 23:24:40 [Válasz erre: 11286 Hasnyálmirigy 2006-01-16 09:55:10]
Rossz foggal.:-) De tényleg, ez volt az oka. Meg reménykedtem.
Rossz foggal.:-) De tényleg, ez volt az oka. Meg reménykedtem.
11288 parampampoli 2006-01-16 23:02:59
Gratulálok zétának a Nilssonról írt gyönyörű nekrológhoz. Méltó volt a Művésznőhöz, engem teljesen meghatott. Birgit Nilsson pedig nyugodjék békében - emléke élni fog, amíg ezen a Földön az opera műfaja létezik.
Gratulálok zétának a Nilssonról írt gyönyörű nekrológhoz. Méltó volt a Művésznőhöz, engem teljesen meghatott. Birgit Nilsson pedig nyugodjék békében - emléke élni fog, amíg ezen a Földön az opera műfaja létezik.
11287 Búbánat 2006-01-16 09:56:50
Tegnap késő este a Duna TV-ben leadtak egy újévi operagálát, amely a Kolozsvári Magyar Operából felvételről közvetítettek. Egyetlen számnak örültem igazán, Herz Péter és a kórus előadásában egy nagyon szép részletet láthattunk az igen ritkán műsorra kerülő Erkel-vígoperából, a Saroltából: az \"ordító kántor\" jelenetét. A színvonal egyébként nagyon vegyes volt. Megjegyeztem még magamnak, hogy Daróczi Tamás ragyogóan feszített a János vitéz huszár-gúnyájában...
Tegnap késő este a Duna TV-ben leadtak egy újévi operagálát, amely a Kolozsvári Magyar Operából felvételről közvetítettek. Egyetlen számnak örültem igazán, Herz Péter és a kórus előadásában egy nagyon szép részletet láthattunk az igen ritkán műsorra kerülő Erkel-vígoperából, a Saroltából: az \"ordító kántor\" jelenetét. A színvonal egyébként nagyon vegyes volt. Megjegyeztem még magamnak, hogy Daróczi Tamás ragyogóan feszített a János vitéz huszár-gúnyájában...
11286 Hasnyálmirigy 2006-01-16 09:55:10 [Válasz erre: 11285 Norma 2006-01-16 09:53:14]
Részvétem.... Jó füllel hogy mehetsz el ilyen előadásra?
Részvétem.... Jó füllel hogy mehetsz el ilyen előadásra?
11285 Norma 2006-01-16 09:53:14 [Válasz erre: 11284 Hasnyálmirigy 2006-01-16 09:45:00]
Rossz a szemem.:-) De a fülem jó volt.
Rossz a szemem.:-) De a fülem jó volt.
11284 Hasnyálmirigy 2006-01-16 09:45:00 [Válasz erre: 11280 Norma 2006-01-15 23:10:31]
Dénes István milyen minőségében vette észre a zenekar hiányosságait,megfigyelőként? Mert az előadást Szennai Kálmán vezényelte...
Dénes István milyen minőségében vette észre a zenekar hiányosságait,megfigyelőként? Mert az előadást Szennai Kálmán vezényelte...
11283 Sesto 2006-01-16 09:30:22 [Válasz erre: 11280 Norma 2006-01-15 23:10:31]
...méghogy \"elénekelni a Csárdást\"(?)-szerintem az általad emlitett felvétel egy az egyben nem más, mint az etalon(!)-pedig nagyon sok és kiemelkedö énekesnöhöz volt szerencsém live és7vagy akár konzerven-L. Popp, J. Várady, I. Raimondi, S. Dussman etc.(=egytöl egyig hires \"Rosalinde-k\"!),...DE ilyen Csárdás-interpretációt még egyiküktöl sem kaptam(!), s akkor a szerep teljes megvalósitásáról még szó sem esett!... :-)))
...méghogy \"elénekelni a Csárdást\"(?)-szerintem az általad emlitett felvétel egy az egyben nem más, mint az etalon(!)-pedig nagyon sok és kiemelkedö énekesnöhöz volt szerencsém live és7vagy akár konzerven-L. Popp, J. Várady, I. Raimondi, S. Dussman etc.(=egytöl egyig hires \"Rosalinde-k\"!),...DE ilyen Csárdás-interpretációt még egyiküktöl sem kaptam(!), s akkor a szerep teljes megvalósitásáról még szó sem esett!... :-)))
11282 WiseGentleman 2006-01-15 23:45:57 [Válasz erre: 11280 Norma 2006-01-15 23:10:31]
Azért a szilveszteri gálaműsor érdekes volt Gregor Józseffel és Melis Györggyel. Azzal egyetértek, hogy Felber Gabriella magas hangjai a tűzoltószirénához közelítenek, no de láttam én már karón varjút (Gwyneth Jones).
Azért a szilveszteri gálaműsor érdekes volt Gregor Józseffel és Melis Györggyel. Azzal egyetértek, hogy Felber Gabriella magas hangjai a tűzoltószirénához közelítenek, no de láttam én már karón varjút (Gwyneth Jones).
11281 WiseGentleman 2006-01-15 23:44:33 [Válasz erre: 11265 martuni 2006-01-15 14:04:56]
Ne bántsd Momo-t, ő fogja az Opera portáját eurokonform helyzetbe hozni (én meg leszek az altiszt, ketten főnyeremény leszünk Jutocsa számára). Szimonov elvtárs meg jön lapozónak, amikor Thielemann Wagnert vezényel :).
Ne bántsd Momo-t, ő fogja az Opera portáját eurokonform helyzetbe hozni (én meg leszek az altiszt, ketten főnyeremény leszünk Jutocsa számára). Szimonov elvtárs meg jön lapozónak, amikor Thielemann Wagnert vezényel :).
11280 Norma 2006-01-15 23:10:31
A Denevér bosszúja Pedig én nem hagytam ott szegényt a téli éjszakában a tér közepén! Violetta szavai jutottak eszembe ott: \"... mért is jöttem? Istenem, el ne hagyj...\" Zeneileg egyszerűen értékelhetetlen előadás A Denevér jelenlegi prezentációjában. Persze nemcsak zeneileg (ld. első felv. sivár díszlete, második felv. giccsparádéja - és a közönség meg is tapsolja külön!!!). Először a pozitívum: Cecília Lloyd - nekem még Péter Cecília - egészen jó színészi-énekesi produkciót nyújt, Kacagódala kifejezetten tetszett. Gulyás Dénes is hozza ami telik tőle, hangilag még rendben, színészileg gyenge. Felber Gabriella szépen indított, majd az első felvonás vége felé próbára tette a fortékat - meg a közönség toleranciáját, igaz, sokan a hallókészülékes korcsoportból sereglettek ma, illetve kísérőik a kisonokák - de nyilván a jó ízlésű idősebbek (és fiatalabbak) csak sajnálkozni tudtak, hogy látták ezt a szerepet kiemelkedőbb interpretációban. A Csárdás alatt már annyira visított a művésznő, hogy az már hallgathatatlan volt. Persze taps megint. A többi szereplő végig asszisztálta-mórikálta a darabot, így biztosították, hogy végig lehetett játszani. A zenekar tompán játszott, itt-ott egy-két hangszer kimaradt (mindjárt a nyitányban), Dénes István tán észrevette. Ha bezárják az Erkelt, nem ez a darab fog hiányozni, ha leveszik. De egy évig biztosan nem kell számolni vele, ez megnyugtató. Pedig a művet szeretem: a hungarotonos felvétel szerintem világszám, nem kell színpad sem hozzá, szinte látom a szemem előtt, mert az előadók a hangjukkal is zseniálisan játszanak. Mindig jól szórakozom rajta, s persze zenei élményt is nyújt, élen Ágay Karolával. Mégiscsak el lehetett énekelni azt a Csárdást?
A Denevér bosszúja Pedig én nem hagytam ott szegényt a téli éjszakában a tér közepén! Violetta szavai jutottak eszembe ott: \"... mért is jöttem? Istenem, el ne hagyj...\" Zeneileg egyszerűen értékelhetetlen előadás A Denevér jelenlegi prezentációjában. Persze nemcsak zeneileg (ld. első felv. sivár díszlete, második felv. giccsparádéja - és a közönség meg is tapsolja külön!!!). Először a pozitívum: Cecília Lloyd - nekem még Péter Cecília - egészen jó színészi-énekesi produkciót nyújt, Kacagódala kifejezetten tetszett. Gulyás Dénes is hozza ami telik tőle, hangilag még rendben, színészileg gyenge. Felber Gabriella szépen indított, majd az első felvonás vége felé próbára tette a fortékat - meg a közönség toleranciáját, igaz, sokan a hallókészülékes korcsoportból sereglettek ma, illetve kísérőik a kisonokák - de nyilván a jó ízlésű idősebbek (és fiatalabbak) csak sajnálkozni tudtak, hogy látták ezt a szerepet kiemelkedőbb interpretációban. A Csárdás alatt már annyira visított a művésznő, hogy az már hallgathatatlan volt. Persze taps megint. A többi szereplő végig asszisztálta-mórikálta a darabot, így biztosították, hogy végig lehetett játszani. A zenekar tompán játszott, itt-ott egy-két hangszer kimaradt (mindjárt a nyitányban), Dénes István tán észrevette. Ha bezárják az Erkelt, nem ez a darab fog hiányozni, ha leveszik. De egy évig biztosan nem kell számolni vele, ez megnyugtató. Pedig a művet szeretem: a hungarotonos felvétel szerintem világszám, nem kell színpad sem hozzá, szinte látom a szemem előtt, mert az előadók a hangjukkal is zseniálisan játszanak. Mindig jól szórakozom rajta, s persze zenei élményt is nyújt, élen Ágay Karolával. Mégiscsak el lehetett énekelni azt a Csárdást?
11279 kalahari 2006-01-15 21:11:17 [Válasz erre: 11278 von Hause aus Kannibal und Menschenfresser 2006-01-15 21:07:42]
Momo? Az összesen. Én már csembalózni is láttam.
Momo? Az összesen. Én már csembalózni is láttam.
11278 von Hause aus Kannibal und Menschenfresser 2006-01-15 21:07:42
Komolyan kezd érdekelni, hogy Momo milyen hangszeren játszik.
Komolyan kezd érdekelni, hogy Momo milyen hangszeren játszik.
11277 karnagy 2006-01-15 20:49:39 [Válasz erre: 11265 martuni 2006-01-15 14:04:56]
Martuni írja: Te Momo, neked az idegeid nincsenek rendben, és a zenekari társaid is jól tudják, hogy egy beteg asszony vagy. Ha jobb úgy neked, akkor máskor kiírom ide a nevedet. Meg azt is, hogy milyen hangszeren játszol. Habár azt úgyis mindenki észreveszi, mert te lépsz be mindig rosszkor. ------ És Te jól vagy, kedves Martuni?
Martuni írja: Te Momo, neked az idegeid nincsenek rendben, és a zenekari társaid is jól tudják, hogy egy beteg asszony vagy. Ha jobb úgy neked, akkor máskor kiírom ide a nevedet. Meg azt is, hogy milyen hangszeren játszol. Habár azt úgyis mindenki észreveszi, mert te lépsz be mindig rosszkor. ------ És Te jól vagy, kedves Martuni?
11276 janomano 2006-01-15 19:45:06
Találtam egy szép, régi képet: [url]http://www.janomano.tar.hu/budapest_opera_1896.jpg;Opera 1896[/url]
Találtam egy szép, régi képet: [url]http://www.janomano.tar.hu/budapest_opera_1896.jpg;Opera 1896[/url]
11275 von Hause aus Kannibal und Menschenfresser 2006-01-15 16:41:55
Furtwanglerrel jobb. Legalábbis azon kevesebbet aludtam...
Furtwanglerrel jobb. Legalábbis azon kevesebbet aludtam...
11274 Momo 2006-01-15 16:40:58 [Válasz erre: 11273 von Hause aus Kannibal und Menschenfresser 2006-01-15 16:39:47]
Rózsakrumpli... ahogy Heiner úr mondaná... :-)
Rózsakrumpli... ahogy Heiner úr mondaná... :-)
11273 von Hause aus Kannibal und Menschenfresser 2006-01-15 16:39:47 [Válasz erre: 11272 Momo 2006-01-15 16:38:40]
Karaj-ánnal.
Karaj-ánnal.
11272 Momo 2006-01-15 16:38:40 [Válasz erre: 11271 von Hause aus Kannibal und Menschenfresser 2006-01-15 16:36:12]
Mivel etted?
Mivel etted?
11271 von Hause aus Kannibal und Menschenfresser 2006-01-15 16:36:12
Ne is beszéljünk a Trisztánról. Tegnap kínlódtam vele. A vége felé lesz csak jó.
Ne is beszéljünk a Trisztánról. Tegnap kínlódtam vele. A vége felé lesz csak jó.
11270 janomano 2006-01-15 15:24:08 [Válasz erre: 11269 Momo 2006-01-15 15:02:18]
De pont Izolda szerelmi halála közben...!?
De pont Izolda szerelmi halála közben...!?
11269 Momo 2006-01-15 15:02:18 [Válasz erre: 11268 janomano 2006-01-15 14:52:20]
Gonosz vagy Janó. A cintányért egyszerűen elejtettem. Véletlen volt...
Gonosz vagy Janó. A cintányért egyszerűen elejtettem. Véletlen volt...
11268 janomano 2006-01-15 14:52:20 [Válasz erre: 11267 Momo 2006-01-15 14:30:52]
A legrosszabb akkor is az volt, amikor a cintányért bízták rád. A fuvolázásod ahhoz képest non plus ultra volt. Így brácsásként legalább nem hallatszol ki... :-)
A legrosszabb akkor is az volt, amikor a cintányért bízták rád. A fuvolázásod ahhoz képest non plus ultra volt. Így brácsásként legalább nem hallatszol ki... :-)
11267 Momo 2006-01-15 14:30:52 [Válasz erre: 11266 janomano 2006-01-15 14:16:39]
Szomorú vagyok kedves Janó. Azt hittem ez a mi titkunk marad...
Szomorú vagyok kedves Janó. Azt hittem ez a mi titkunk marad...
11266 janomano 2006-01-15 14:16:39 [Válasz erre: 11265 martuni 2006-01-15 14:04:56]
Te, Momó, igaz ez!!!??? :-DDDDDDDDDDD
Te, Momó, igaz ez!!!??? :-DDDDDDDDDDD
11265 martuni 2006-01-15 14:04:56 [Válasz erre: 11258 Momo 2006-01-15 11:04:00]
Te Momo, neked az idegeid nincsenek rendben, és a zenekari társaid is jól tudják, hogy egy beteg asszony vagy. Ha jobb úgy neked, akkor máskor kiírom ide a nevedet. Meg azt is, hogy milyen hangszeren játszol. Habár azt úgyis mindenki észreveszi, mert te lépsz be mindig rosszkor.
Te Momo, neked az idegeid nincsenek rendben, és a zenekari társaid is jól tudják, hogy egy beteg asszony vagy. Ha jobb úgy neked, akkor máskor kiírom ide a nevedet. Meg azt is, hogy milyen hangszeren játszol. Habár azt úgyis mindenki észreveszi, mert te lépsz be mindig rosszkor.
11264 Momo 2006-01-15 11:22:55 [Válasz erre: 11260 janomano 2006-01-15 11:12:25]
Egyfajta biztonságérzetet ad, ha nincs az állandó kétkedés. És az emberek a biztonságérzetükért mindenre képesek...
Egyfajta biztonságérzetet ad, ha nincs az állandó kétkedés. És az emberek a biztonságérzetükért mindenre képesek...
11263 WiseGentleman 2006-01-15 11:18:50 [Válasz erre: 11252 kalahari 2006-01-15 10:13:51]
Szegény honfitársaim között is egyre többen vannak szerencsére, akik kijárnak Bécsbe, a Lohengrinen például nagy erőkkel lesz jelen a magyar Wagner-rajongók tábora. Az egyetlen magyar büfésnéni (földszinti kis büfé, úgy ismertem rá, hogy EUrónak mondja az AJrót) mellett egyre több magyar szót hallani a STOP-ben (mellesleg a kaviáros szendvics a MÁO-ban sokkal jobb:) ).
Szegény honfitársaim között is egyre többen vannak szerencsére, akik kijárnak Bécsbe, a Lohengrinen például nagy erőkkel lesz jelen a magyar Wagner-rajongók tábora. Az egyetlen magyar büfésnéni (földszinti kis büfé, úgy ismertem rá, hogy EUrónak mondja az AJrót) mellett egyre több magyar szót hallani a STOP-ben (mellesleg a kaviáros szendvics a MÁO-ban sokkal jobb:) ).
11262 Momo 2006-01-15 11:16:50 [Válasz erre: 11261 WiseGentleman 2006-01-15 11:14:50]
Ja, azt még a portán is lehetett hallani... :-)
Ja, azt még a portán is lehetett hallani... :-)
11261 WiseGentleman 2006-01-15 11:14:50 [Válasz erre: 11258 Momo 2006-01-15 11:04:00]
Nem állandó, csak visszatérő :). Mellesleg a \"Hilf, Donner, tose dein Wetter\" kifejezetten dögösre sikerült, csakúgy, mint a \"Groß Glück und Heil, lacht nun dem Rhein\". :)
Nem állandó, csak visszatérő :). Mellesleg a \"Hilf, Donner, tose dein Wetter\" kifejezetten dögösre sikerült, csakúgy, mint a \"Groß Glück und Heil, lacht nun dem Rhein\". :)
11260 janomano 2006-01-15 11:12:25 [Válasz erre: 11257 Momo 2006-01-15 10:59:50]
Szerintem sokkal egyszerűbb lenne, ha lennének megmondóemberek, vagy újságok, akik (ahol) egyen-véleményeket közölnének, amiket utánna a magunkévá tehetnénk... Gondold csak meg: mennyi szellemi energia felszabadulna! Nem kellene ilyesmiken agyalni, hogy saját vélemény, önnálló gondolatok, stb. De sajnos ilyenek nincsennek.
Szerintem sokkal egyszerűbb lenne, ha lennének megmondóemberek, vagy újságok, akik (ahol) egyen-véleményeket közölnének, amiket utánna a magunkévá tehetnénk... Gondold csak meg: mennyi szellemi energia felszabadulna! Nem kellene ilyesmiken agyalni, hogy saját vélemény, önnálló gondolatok, stb. De sajnos ilyenek nincsennek.
11259 WiseGentleman 2006-01-15 11:05:45 [Válasz erre: 11254 -zéta- 2006-01-15 10:41:19]
Azt hiszem, Benjamin Britten esetében a természetes szelekció \"már megtörtént\" :). Sajnálom, nekem akkor is hiányzik a Billy Budd és a Death in Venice... Mellesleg a könyvben tényleg értékes vonás, hogy eddig nem ismert, akár obskurusnak mondható operákkal is foglalkozik, soha ennyi Bellini- vagy Donizetti-opera nem jelent meg részletes ismertetésben magyarul. Ami az operakalauzokat illeti, tudom, hogy ez szubjektív, viszont hozzám igen közel áll Till Géza Opera kézikönyve, többek között azért, mert az egyes szerepek hangfajait a lehető legpontosabban írja le.
Azt hiszem, Benjamin Britten esetében a természetes szelekció \"már megtörtént\" :). Sajnálom, nekem akkor is hiányzik a Billy Budd és a Death in Venice... Mellesleg a könyvben tényleg értékes vonás, hogy eddig nem ismert, akár obskurusnak mondható operákkal is foglalkozik, soha ennyi Bellini- vagy Donizetti-opera nem jelent meg részletes ismertetésben magyarul. Ami az operakalauzokat illeti, tudom, hogy ez szubjektív, viszont hozzám igen közel áll Till Géza Opera kézikönyve, többek között azért, mert az egyes szerepek hangfajait a lehető legpontosabban írja le.
11258 Momo 2006-01-15 11:04:00 [Válasz erre: 11250 WiseGentleman 2006-01-15 03:16:46]
De ezt az állandó hasonlítgatást tényleg abbahagyhatnád... Az idegeimre mész vele...:-)
De ezt az állandó hasonlítgatást tényleg abbahagyhatnád... Az idegeimre mész vele...:-)
11257 Momo 2006-01-15 10:59:50 [Válasz erre: 11256 WiseGentleman 2006-01-15 10:49:04]
Ne magyarázkodj... :-) Aki tényleg elolvassa, amit írtál, látja, hogy nem hiányzik a pozítív szemlélet. Nagyon jó kis értékelést adtál. Már Lukács Gyöngyi kapcsán kiderült, hogy Martuni imádja az egyoldalú dolgokat, és bármikor szívesen helyretenne másokat. Különösen azok zavarják, akiknek saját véleményük van valamiről… :-)
Ne magyarázkodj... :-) Aki tényleg elolvassa, amit írtál, látja, hogy nem hiányzik a pozítív szemlélet. Nagyon jó kis értékelést adtál. Már Lukács Gyöngyi kapcsán kiderült, hogy Martuni imádja az egyoldalú dolgokat, és bármikor szívesen helyretenne másokat. Különösen azok zavarják, akiknek saját véleményük van valamiről… :-)
11256 WiseGentleman 2006-01-15 10:49:04 [Válasz erre: 11251 martuni 2006-01-15 09:49:41]
Tévedés ne essék, a dicsérendőket igenis dicsérem, s ha nem derült ki eddig írásaimból, Berczellyt (mint veterán énekest) igen nagyra tartom, mint Rheingold-Wotan igen szuper alakítást nyújtott (ha elolvasod a Rajna kincséről írottakat). Molnár Andrásról is leírtam, hogy kifejezetten rokonszenves alakja a magyar művészeti életnek, ugyanakkor tény és való, hogy a szöveget átnézhetné egyszer egy korrepetitorral. Mellesleg megnyugtatlak, magyar vagyok (amennyiben ez érdem), de attól még nem vallom, hogy \"Extra Hungariam non est vita\".
Tévedés ne essék, a dicsérendőket igenis dicsérem, s ha nem derült ki eddig írásaimból, Berczellyt (mint veterán énekest) igen nagyra tartom, mint Rheingold-Wotan igen szuper alakítást nyújtott (ha elolvasod a Rajna kincséről írottakat). Molnár Andrásról is leírtam, hogy kifejezetten rokonszenves alakja a magyar művészeti életnek, ugyanakkor tény és való, hogy a szöveget átnézhetné egyszer egy korrepetitorral. Mellesleg megnyugtatlak, magyar vagyok (amennyiben ez érdem), de attól még nem vallom, hogy \"Extra Hungariam non est vita\".
11255 Momo 2006-01-15 10:42:56 [Válasz erre: 11251 martuni 2006-01-15 09:49:41]
Az, hogy te nem bírod a \"pro és kontra\" típusú értékeléseket, nem a másikat (Wise) minősíti.
Az, hogy te nem bírod a \"pro és kontra\" típusú értékeléseket, nem a másikat (Wise) minősíti.
11254 -zéta- 2006-01-15 10:41:19 [Válasz erre: 11253 Búbánat 2006-01-15 10:29:11]
Így van , Winkler doktor műve messze meghaladja a műfajban idehaza megjelent könyveket. Egyébként leírta, hogy önként húzott magában egy határt 1950 táján és az azt követően alkotó komponistákkal nem foglalkozott. Van ebben valami mély bölcsesség is, nyilván megvárja, amíg a természetes szelekció elvégzi (helyette) a szükséges rostát.
Így van , Winkler doktor műve messze meghaladja a műfajban idehaza megjelent könyveket. Egyébként leírta, hogy önként húzott magában egy határt 1950 táján és az azt követően alkotó komponistákkal nem foglalkozott. Van ebben valami mély bölcsesség is, nyilván megvárja, amíg a természetes szelekció elvégzi (helyette) a szükséges rostát.
11253 Búbánat 2006-01-15 10:29:11 [Válasz erre: 11249 WiseGentleman 2006-01-15 02:41:12]
Könyve bevezetőjében hangsúlyozta, hogy elsősorban az olasz-francia bel canto, s egyáltalán a romantikus opera világa áll közel hozzá. Továbbá az a szempont vezérelte, hogy ezen belül is az ún. \"elfelejtett\", ritkán előadott, kevésbé ismert darabokat ismertesse, népszerűsítse. Így vállalkozásával - reményei szerint - nem csak a műfajnak szerez újabb híveket, hanem az opera iránt már elkötelezett érdeklődők, rajongók figyelmét ráirányíthatja ezekre a méltatlanul háttérbe szorult zenei szépségekre is. Kiinduló pontja, hogy csak azokat a művekről szól, amelyek CD-n nálunk hozzáférhetők; az utóbbi években a hanglemezkiadók jóvoltából számos olyan kiadvány került a kereskedelmi forgalomba, amelyek révén ezek a kevésbé ismert, de sok zenei értéket és szépséget tartalmazó operák közelebb hozhatók az operát kedvelők, a műfajjal most barátkozók szélesebb táborához. Az egyes kötetek szerkesztése során Dr. Winkler Gábor tudatosan ezeket a szempontokat tartotta szeme előtt. Így nem kérhető számon rajta, hogy szubjektíve mit tett be vagy mit hagyott ki az operairodalom több ezerre rúgó darabjából. A terjedelem is határt szab, magam hiányolom,hogy pl. Halevytől csak A zsidőnő szerepel a könyvében; mit csináljunk, a szerző más operája még CD-n nem került kiadásra. Remélem, idővel erre is sor kerül, és akkor Winkler egy pót kötetbe már ezt is bele teszi. Úgy hogy azt mondom, ne legyünk telhetetlenek. Így is sokoldalú és letehetetlen olvasmány, amit tőle kaptunk.
Könyve bevezetőjében hangsúlyozta, hogy elsősorban az olasz-francia bel canto, s egyáltalán a romantikus opera világa áll közel hozzá. Továbbá az a szempont vezérelte, hogy ezen belül is az ún. \"elfelejtett\", ritkán előadott, kevésbé ismert darabokat ismertesse, népszerűsítse. Így vállalkozásával - reményei szerint - nem csak a műfajnak szerez újabb híveket, hanem az opera iránt már elkötelezett érdeklődők, rajongók figyelmét ráirányíthatja ezekre a méltatlanul háttérbe szorult zenei szépségekre is. Kiinduló pontja, hogy csak azokat a művekről szól, amelyek CD-n nálunk hozzáférhetők; az utóbbi években a hanglemezkiadók jóvoltából számos olyan kiadvány került a kereskedelmi forgalomba, amelyek révén ezek a kevésbé ismert, de sok zenei értéket és szépséget tartalmazó operák közelebb hozhatók az operát kedvelők, a műfajjal most barátkozók szélesebb táborához. Az egyes kötetek szerkesztése során Dr. Winkler Gábor tudatosan ezeket a szempontokat tartotta szeme előtt. Így nem kérhető számon rajta, hogy szubjektíve mit tett be vagy mit hagyott ki az operairodalom több ezerre rúgó darabjából. A terjedelem is határt szab, magam hiányolom,hogy pl. Halevytől csak A zsidőnő szerepel a könyvében; mit csináljunk, a szerző más operája még CD-n nem került kiadásra. Remélem, idővel erre is sor kerül, és akkor Winkler egy pót kötetbe már ezt is bele teszi. Úgy hogy azt mondom, ne legyünk telhetetlenek. Így is sokoldalú és letehetetlen olvasmány, amit tőle kaptunk.
11252 kalahari 2006-01-15 10:13:51 [Válasz erre: 11250 WiseGentleman 2006-01-15 03:16:46]
Wise, az utolsó mondatod különösen jólesett. Kedves tőled, hogy gondolsz szegény, csóró honfitársaidra, akiknek a csillogó Bécs helyett a MÁO jut. Ma megy az Alkony Bécsben, jó szórakozást.
Wise, az utolsó mondatod különösen jólesett. Kedves tőled, hogy gondolsz szegény, csóró honfitársaidra, akiknek a csillogó Bécs helyett a MÁO jut. Ma megy az Alkony Bécsben, jó szórakozást.
11251 martuni 2006-01-15 09:49:41 [Válasz erre: 11250 WiseGentleman 2006-01-15 03:16:46]
Kissé rossz szájízű az írásod, kicsit sárga, kicsit savanyú, de azért/remélhetőleg/ magyar vagy ugye, de hogy dícsérni akarsz-e, vagy elégedetlen vagy-e az előadással, az nem egyértelmű. Hasonlítgatod az itthoni Ringet a külföldi felvételekhez, és közben picit dohogsz, hogy miért nem olyan az Operaházi is. Én meg azt mondom, hogy az is csoda, hogy egyáltalán játszák az itthoniak, csoda, hogy Molnár András/egyetlen Wagner tenorunk/ még mindig énekel, csoda, hogy Berczelly István közel a hetvenhez, ilyen nehéz szerepben lép fel estéről estére, és még sorolhatnám. Azt is meg kéne említeni, hogy a magyar művészek nem dolgoznak ám olyan ideális körülmények között, mint külföldi társaik, és sokszor igen nehéz helyzetbe kényszerítve kell helytállniuk. Tudom, a közönség szempontjából a végeredmény a fontos, de ne feledjük, hogy mi könnyen rázzuk ám az öklünket, hogy miért nem így, vagy úgy mennek a dolgok, de a megvalósítás az énekesek vállán nyugszik. Majd amikor a művészek lesznek elsődlegesek a Máo-ban, az a teljesítményen is meg fog látszani. Addíg marad az a magyar szokás, hogy ami a miénk, az nem elég jó. Mert nem külföldi.
Kissé rossz szájízű az írásod, kicsit sárga, kicsit savanyú, de azért/remélhetőleg/ magyar vagy ugye, de hogy dícsérni akarsz-e, vagy elégedetlen vagy-e az előadással, az nem egyértelmű. Hasonlítgatod az itthoni Ringet a külföldi felvételekhez, és közben picit dohogsz, hogy miért nem olyan az Operaházi is. Én meg azt mondom, hogy az is csoda, hogy egyáltalán játszák az itthoniak, csoda, hogy Molnár András/egyetlen Wagner tenorunk/ még mindig énekel, csoda, hogy Berczelly István közel a hetvenhez, ilyen nehéz szerepben lép fel estéről estére, és még sorolhatnám. Azt is meg kéne említeni, hogy a magyar művészek nem dolgoznak ám olyan ideális körülmények között, mint külföldi társaik, és sokszor igen nehéz helyzetbe kényszerítve kell helytállniuk. Tudom, a közönség szempontjából a végeredmény a fontos, de ne feledjük, hogy mi könnyen rázzuk ám az öklünket, hogy miért nem így, vagy úgy mennek a dolgok, de a megvalósítás az énekesek vállán nyugszik. Majd amikor a művészek lesznek elsődlegesek a Máo-ban, az a teljesítményen is meg fog látszani. Addíg marad az a magyar szokás, hogy ami a miénk, az nem elég jó. Mert nem külföldi.
11250 WiseGentleman 2006-01-15 03:16:46
Nem tudom, egyébként volt-e valaki a mai Ringen (úgy látszik, a Momus fórum látogatói közül a Wagner-rajongók a kisebbséget képviselik, mivel az operaházi Wagner-Ring két hete alatt a fórumokon végig a Bellini-koloratúrakrobatika-CastaDiva-ostinatohangszerelésű Norma volt a téma)? Nos, azt mondanám, hogy soha rosszabb Istenek alkonyát a Magyar Állami (addig, ameddig) Operaházban. A zenekar Kovács János vezénylete alatt (az egyetlen drámai módon elfújó fúvós ellenére) jól játszott, kellően takaréklángon, hogy a kicsit sárgább, kicsit savanyúbb magyar énekesek hangja is átjöjjön (ha valaki igazi Wagner-Ring hangzást akar, tegye fel Solti Ringjét, ajánlom, tanulságos). Elsőképpen Ötvös Csabát illeti a köszönet, hogy betegsége ellenére vállalta a szereplést, és ezzel megmentette az előadást (nem hiszem, hogy volt coveroló Gunther). Kezdve a férfiakkal, Berczelly István derekasan énekelte Hagent annak ellenére, hogy mély hangokkal rendelkező basszbariton létére adós maradt az igazi Hagen-hanggal (lásd, pl. Gottlob Frick, Matti Salminen, Kurt Rydl - utóbbi az én személyes kedvencem), de helytállt és megérdemelten kapott tapsot. Molnár András becsületes alakítást nyújtott, annak ellenére, hogy a második felvonásban elfelejtette behozni a Nibelungenringet, ezért kénytelen volt összekulcsolt kézzel énekelni, mint a férfiasságát védő futballkapus. (A művész úrnak egyébként talán illene átnézni a Ring szövegkönyvét, mert néhányszor igencsak nem az eredeti német szöveget mondta, ezt annak ellenére mondom, hogy Molnár Andrást rendkívül szimpatikus, értékes jelenségnek tartom a magyar opera- és Wagner-kultúrában). A hölgyek közül Markovics Erika, mint Gutrune, kedves jelenség volt, s bevallom, Pelle Erzsébet is kellemes csalódást keltett (amellett, hogy nem akarom hasonlítani Birgit Nilsson ideális Brünnhildéjéhez), az igazság az, hogy a Bayreuthot járt Németh Judittal közös jelenetében nem tűnt fel tetemes színvonalkülönbség (lehet, hogy Németh Judithoz jobban illik Vénusz, mint Waltraute? Számomra eddig magyar operaszínpadon Wiedemann Bernadett volt a legjobb az utóbbi szerepben). A Nornák és a Rheintöchter jók voltak, Ardó Mária ezúttal nem bakizott, és örömmel hallottam (mint mindig) Kovács Annamária tömény altját. Gurbán János Alberichjéről mit mondjak? Egri Sándorhoz hasonlóan, mint ex-Wotan, diadalmasan szárnyalt a zsírpapírízű hangja a szordínós hegedűk fölött. Na mindegy, ahhoz képest, hogy ez a mi magyar Ringünk a mi magyar, társulati, állami pénzből finanszírozott művészeinkkel, kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de magyar, köszönet illeti a művészeket. Mindenesetre aláírtam az előcsarnokban körözött ívet, hogy tovább is maradjon a Ring (annak, akinek nincs pénze, hogy Bécsben, vagy Münchenben megnézze).
Nem tudom, egyébként volt-e valaki a mai Ringen (úgy látszik, a Momus fórum látogatói közül a Wagner-rajongók a kisebbséget képviselik, mivel az operaházi Wagner-Ring két hete alatt a fórumokon végig a Bellini-koloratúrakrobatika-CastaDiva-ostinatohangszerelésű Norma volt a téma)? Nos, azt mondanám, hogy soha rosszabb Istenek alkonyát a Magyar Állami (addig, ameddig) Operaházban. A zenekar Kovács János vezénylete alatt (az egyetlen drámai módon elfújó fúvós ellenére) jól játszott, kellően takaréklángon, hogy a kicsit sárgább, kicsit savanyúbb magyar énekesek hangja is átjöjjön (ha valaki igazi Wagner-Ring hangzást akar, tegye fel Solti Ringjét, ajánlom, tanulságos). Elsőképpen Ötvös Csabát illeti a köszönet, hogy betegsége ellenére vállalta a szereplést, és ezzel megmentette az előadást (nem hiszem, hogy volt coveroló Gunther). Kezdve a férfiakkal, Berczelly István derekasan énekelte Hagent annak ellenére, hogy mély hangokkal rendelkező basszbariton létére adós maradt az igazi Hagen-hanggal (lásd, pl. Gottlob Frick, Matti Salminen, Kurt Rydl - utóbbi az én személyes kedvencem), de helytállt és megérdemelten kapott tapsot. Molnár András becsületes alakítást nyújtott, annak ellenére, hogy a második felvonásban elfelejtette behozni a Nibelungenringet, ezért kénytelen volt összekulcsolt kézzel énekelni, mint a férfiasságát védő futballkapus. (A művész úrnak egyébként talán illene átnézni a Ring szövegkönyvét, mert néhányszor igencsak nem az eredeti német szöveget mondta, ezt annak ellenére mondom, hogy Molnár Andrást rendkívül szimpatikus, értékes jelenségnek tartom a magyar opera- és Wagner-kultúrában). A hölgyek közül Markovics Erika, mint Gutrune, kedves jelenség volt, s bevallom, Pelle Erzsébet is kellemes csalódást keltett (amellett, hogy nem akarom hasonlítani Birgit Nilsson ideális Brünnhildéjéhez), az igazság az, hogy a Bayreuthot járt Németh Judittal közös jelenetében nem tűnt fel tetemes színvonalkülönbség (lehet, hogy Németh Judithoz jobban illik Vénusz, mint Waltraute? Számomra eddig magyar operaszínpadon Wiedemann Bernadett volt a legjobb az utóbbi szerepben). A Nornák és a Rheintöchter jók voltak, Ardó Mária ezúttal nem bakizott, és örömmel hallottam (mint mindig) Kovács Annamária tömény altját. Gurbán János Alberichjéről mit mondjak? Egri Sándorhoz hasonlóan, mint ex-Wotan, diadalmasan szárnyalt a zsírpapírízű hangja a szordínós hegedűk fölött. Na mindegy, ahhoz képest, hogy ez a mi magyar Ringünk a mi magyar, társulati, állami pénzből finanszírozott művészeinkkel, kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de magyar, köszönet illeti a művészeket. Mindenesetre aláírtam az előcsarnokban körözött ívet, hogy tovább is maradjon a Ring (annak, akinek nincs pénze, hogy Bécsben, vagy Münchenben megnézze).
11249 WiseGentleman 2006-01-15 02:41:12
Mellesleg azért Winkler úr számos lényeges operát kihagyott bő lére eresztett művéből, pl. Benjamin Britten munkásságát is igencsak rövidre szabta, és kihagyott belőle olyan munkákat, mint pl. a Billy Budd.
Mellesleg azért Winkler úr számos lényeges operát kihagyott bő lére eresztett művéből, pl. Benjamin Britten munkásságát is igencsak rövidre szabta, és kihagyott belőle olyan munkákat, mint pl. a Billy Budd.
11248 Búbánat 2006-01-14 15:27:34 [Válasz erre: 11247 Momo 2006-01-14 15:26:15]
Szóval a lényeg: nem közvetlenül tőle tudom. De megbízható forrás az illető.
Szóval a lényeg: nem közvetlenül tőle tudom. De megbízható forrás az illető.
11247 Momo 2006-01-14 15:26:15 [Válasz erre: 11246 Búbánat 2006-01-14 15:24:46]
Értem. Winkler úrral beszélgettél éppen, amikor valaki közétek állt. Rémes lehetett... :-)
Értem. Winkler úrral beszélgettél éppen, amikor valaki közétek állt. Rémes lehetett... :-)
11246 Búbánat 2006-01-14 15:24:46 [Válasz erre: 11243 Momo 2006-01-14 15:21:35]
Á, nem. Harmadik személy lépett a képbe.
Á, nem. Harmadik személy lépett a képbe.
11245 Heiner Lajos 2006-01-14 15:22:26 [Válasz erre: 11237 janomano 2006-01-14 00:10:16]
Vidovszky László: Nagy állat- és zongorapreparálás
Vidovszky László: Nagy állat- és zongorapreparálás
11244 Momo 2006-01-14 15:21:55
11244.
11244.
11243 Momo 2006-01-14 15:21:35 [Válasz erre: 11242 Búbánat 2006-01-14 15:20:30]
\"közvetve értesültem\" hm... szóval hallgatóztál... :-)
\"közvetve értesültem\" hm... szóval hallgatóztál... :-)
11242 Búbánat 2006-01-14 15:20:30
Most jutott eszembe, hogy a második Norma-előadáson ott volt dr. Winkler Gábor is, akitől közvetve értesültem arról, hogy a \"Barangolások...\" c. könyvének harmadik kötete várhatóan március tájékán már kapható lesz a könyves boltokban. Bevallom, nagyon várom már ezt az operakalauzt is, aminek ára az előző két kötethez hasonlóan elég borsos lesz: úgy tízezer körül. De szerintem megéri az árát.
Most jutott eszembe, hogy a második Norma-előadáson ott volt dr. Winkler Gábor is, akitől közvetve értesültem arról, hogy a \"Barangolások...\" c. könyvének harmadik kötete várhatóan március tájékán már kapható lesz a könyves boltokban. Bevallom, nagyon várom már ezt az operakalauzt is, aminek ára az előző két kötethez hasonlóan elég borsos lesz: úgy tízezer körül. De szerintem megéri az árát.