Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények
3466 Ametiszt 2017-01-15 13:38:30 [Válasz erre: 3465 Momo 2017-01-15 13:05:48]
Klassz épület, csak ne sétálj a tetőn, mert nagyot lehet zúgni, ha nem figyelsz és nem látod a nem túl nyilvánvaló tereplépcsőket alant....
Klassz épület, csak ne sétálj a tetőn, mert nagyot lehet zúgni, ha nem figyelsz és nem látod a nem túl nyilvánvaló tereplépcsőket alant....
3465 Momo 2017-01-15 13:05:48 [Válasz erre: 3455 IVA 2017-01-15 01:13:26]
Az oslói opera jéghegyet idéző formája szerintem nagy ötlet, ugye pláne egy tengeröbölben, egy skandináv országban, ahol alapvető jellegzetesség a jég, meg a hó. Ez különösen akkor mutat jól, ha [url]https://res-5.cloudinary.com/simpleview/image/upload/c_fill,f_auto,h_702,q_65,w_1200/v1/clients/norway/oslo_opera_house_norway_winter_74f913af-d675-4556-a890-f929f05b26d7.jpg;jeges az öböl vize[/url]. Mintha belőle nőne ki az Operaház. Szerintem legalább annyira eredeti, mint a Sydney Operaház a vitorlákat idéző formájával. Mondjuk, nem tudom, bármelyiknek mi köze az operához, de érdekesek.
Az oslói opera jéghegyet idéző formája szerintem nagy ötlet, ugye pláne egy tengeröbölben, egy skandináv országban, ahol alapvető jellegzetesség a jég, meg a hó. Ez különösen akkor mutat jól, ha [url]https://res-5.cloudinary.com/simpleview/image/upload/c_fill,f_auto,h_702,q_65,w_1200/v1/clients/norway/oslo_opera_house_norway_winter_74f913af-d675-4556-a890-f929f05b26d7.jpg;jeges az öböl vize[/url]. Mintha belőle nőne ki az Operaház. Szerintem legalább annyira eredeti, mint a Sydney Operaház a vitorlákat idéző formájával. Mondjuk, nem tudom, bármelyiknek mi köze az operához, de érdekesek.
3464 Momo 2017-01-15 12:52:40 [Válasz erre: 3460 IVA 2017-01-15 04:53:51]
Na, akkor jól gondoltam, hogy ezek viszont tetszenek. (Én is szeretem őket.) Pedig szerintem a maguk korában és stílusában semmivel sem jobb épületek, mint ezek a mai "modernek". Sőt: a Fellner & Helmer épületek a maguk korában az olcsóbb kategóriát jelentették. Ha megnézed, ritka köztük, a nagy, kiemelt objektum. Ami igazán fontos, pénzes, presztízs beruházás volt, azt többnyire másokkal csináltatták. Nekik abban volt az "erejük", hogy gyorsan, és viszonylag olcsón építkeztek. Szerintem érdekes, hogy variálták a lényegében ugyanolyan épületeken a különböző elemeket: A Vígszínház, Kolozsvár és Kecskemét: Ide két torony, oda egy kupola, amoda néhány oszlop. És máris "különböző". Ugyanez igaz a zürichi és a zágrábi színházra. (a 3457-be raktam a fotókat, ugye)
Na, akkor jól gondoltam, hogy ezek viszont tetszenek. (Én is szeretem őket.) Pedig szerintem a maguk korában és stílusában semmivel sem jobb épületek, mint ezek a mai "modernek". Sőt: a Fellner & Helmer épületek a maguk korában az olcsóbb kategóriát jelentették. Ha megnézed, ritka köztük, a nagy, kiemelt objektum. Ami igazán fontos, pénzes, presztízs beruházás volt, azt többnyire másokkal csináltatták. Nekik abban volt az "erejük", hogy gyorsan, és viszonylag olcsón építkeztek. Szerintem érdekes, hogy variálták a lényegében ugyanolyan épületeken a különböző elemeket: A Vígszínház, Kolozsvár és Kecskemét: Ide két torony, oda egy kupola, amoda néhány oszlop. És máris "különböző". Ugyanez igaz a zürichi és a zágrábi színházra. (a 3457-be raktam a fotókat, ugye)
3463 Momo 2017-01-15 12:10:21 [Válasz erre: 3458 lujza 2017-01-15 03:48:52]
A [url]https://www.google.hu/search?biw=1024&bih=498&tbm=isch&sa=1&q=palau+Reina+Sofia+Valencia&oq=palau+Reina+Sofia+Valencia&gs_l=img.3...2569.14916.0.15387.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c.1.64.img..0.0.0.G-sWlOw4fig;Palau de les Arts[/url] a tengerparttól jó 3 km-re, egy mesterséges vízfelület mellett van Valenciában, azért nem írtam ide. De jó példája ennek a komolyzene + modern építészet együttesnek. Egészen futurisztikus. (Tekintve, hogy mindig egy felturbózott csótány jut eszembe róla, nekem nem igazán tetszik.) Kíváncsi vagyok, - a MüPá-hoz hasonlóan - mikor rövidítenek PadeleÁ-ra. :-))) Egyébként ott van tőle pár száz méterre a [url]http://en.palaudevalencia.com/bd/imagenes/imagen6617m.jpg;Palau de la Música[/url].
A [url]https://www.google.hu/search?biw=1024&bih=498&tbm=isch&sa=1&q=palau+Reina+Sofia+Valencia&oq=palau+Reina+Sofia+Valencia&gs_l=img.3...2569.14916.0.15387.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c.1.64.img..0.0.0.G-sWlOw4fig;Palau de les Arts[/url] a tengerparttól jó 3 km-re, egy mesterséges vízfelület mellett van Valenciában, azért nem írtam ide. De jó példája ennek a komolyzene + modern építészet együttesnek. Egészen futurisztikus. (Tekintve, hogy mindig egy felturbózott csótány jut eszembe róla, nekem nem igazán tetszik.) Kíváncsi vagyok, - a MüPá-hoz hasonlóan - mikor rövidítenek PadeleÁ-ra. :-))) Egyébként ott van tőle pár száz méterre a [url]http://en.palaudevalencia.com/bd/imagenes/imagen6617m.jpg;Palau de la Música[/url].
3462 Búbánat 2017-01-15 10:38:35 [Válasz erre: 3449 Haandel 2017-01-14 17:40:59]
[url] http://www.arte.tv/guide/de/038318-001-A/eroffnungskonzert-der-elbphilharmonie-in-hamburg; Az Elbai Filharmónia. Hamburg új védjegye. [/url] ARTE TV, ma 16.50 – 17.40 Ezt követően: 17.40 – 19.15 Koncert a hamburgi Elbai Filharmónia koncertterem megnyitása alkalmából (2017)
[url] http://www.arte.tv/guide/de/038318-001-A/eroffnungskonzert-der-elbphilharmonie-in-hamburg; Az Elbai Filharmónia. Hamburg új védjegye. [/url] ARTE TV, ma 16.50 – 17.40 Ezt követően: 17.40 – 19.15 Koncert a hamburgi Elbai Filharmónia koncertterem megnyitása alkalmából (2017)
3461 IVA 2017-01-15 05:44:50 [Válasz erre: 3458 lujza 2017-01-15 03:48:52]
Már a(z új) Nemzeti Színház esetében is azt sajnáltam, hogy az épület mennyire nem vesz tudomást különleges fekvéséről, legfeljebb azzal, hogy a sok üvegfelület mögül látni lehet a Dunát és a városképet, persze korántsem ehhez kimódolt tájolás segítségével. Pedig lehetett volna Budapest olyan emblematikus épülete, mint a Sydney Opera Ausztráliának. (Nem hagytam volna, hogy a gyorsvasút pályája elválassza a színházat a Duna-parttól.) De a Müpa szerintem még esetlegesebben áll ott, és a két épület, megspékelve a „Bábel tornyával” sohasem lesz békében egymással. Nem tudom, megalománnak tekintették-e Operánkat építésekor, de jó, hogy legalább ekkora. Legutóbbi felújításának négy éve után egy ismerősöm azt mondta: csupa külföldi operában jártunk azóta, nem emlékeztem rá, hogy ez ilyen pici... „Hamburgban nem bontottak, hanem a régi tetejére került az új épület” – ezzel a mondattal ráébresztettél arra, hogy a CET-nek épült Bálna tk. a mi kis Donauphilharmonienk. Akár a budai oldalról látom, akár valamelyik hídról, vagy a Müpa teraszáról, olyan érzésem támad, mint amikor itthon egy márványos poloska lapul a szőnyegen. És – úgy tudom – nem is működik rendszeresen. Azért én nem szeretnék utazási pakolásokat rendezni egy-egy Opera-, Erkel- vagy Müpa-látogatás előtt és után, sem szállodai költséget fizetni; inkább tapossanak a lábamra a Combinón.
Már a(z új) Nemzeti Színház esetében is azt sajnáltam, hogy az épület mennyire nem vesz tudomást különleges fekvéséről, legfeljebb azzal, hogy a sok üvegfelület mögül látni lehet a Dunát és a városképet, persze korántsem ehhez kimódolt tájolás segítségével. Pedig lehetett volna Budapest olyan emblematikus épülete, mint a Sydney Opera Ausztráliának. (Nem hagytam volna, hogy a gyorsvasút pályája elválassza a színházat a Duna-parttól.) De a Müpa szerintem még esetlegesebben áll ott, és a két épület, megspékelve a „Bábel tornyával” sohasem lesz békében egymással. Nem tudom, megalománnak tekintették-e Operánkat építésekor, de jó, hogy legalább ekkora. Legutóbbi felújításának négy éve után egy ismerősöm azt mondta: csupa külföldi operában jártunk azóta, nem emlékeztem rá, hogy ez ilyen pici... „Hamburgban nem bontottak, hanem a régi tetejére került az új épület” – ezzel a mondattal ráébresztettél arra, hogy a CET-nek épült Bálna tk. a mi kis Donauphilharmonienk. Akár a budai oldalról látom, akár valamelyik hídról, vagy a Müpa teraszáról, olyan érzésem támad, mint amikor itthon egy márványos poloska lapul a szőnyegen. És – úgy tudom – nem is működik rendszeresen. Azért én nem szeretnék utazási pakolásokat rendezni egy-egy Opera-, Erkel- vagy Müpa-látogatás előtt és után, sem szállodai költséget fizetni; inkább tapossanak a lábamra a Combinón.
3460 IVA 2017-01-15 04:53:51 [Válasz erre: 3457 Momo 2017-01-15 02:45:04]
Nem, nem. Engem éppen ezeknek az épületeknek a különbözősége ejt ámulatba, nem a hasonlóságuk. Különösen csodálatra méltó a változatosságuk arra gondolva, hogy ez a mintegy 48 épület mindössze 43 év alatt jött lépre. Nyilván „divatos” volt a számos barokkos és klasszikus elemet variáló és összegző historizáló stílus (csoda, hogy az alkotók ennyire tartani tudták a szecesszió térhódításával szemben), divatos volt, de egyben stílus is. Ráadásul két meghatározó építész (illetve egy építésziroda) stílusa. Puccini valamennyi művére jellemző a hamar felismerhető stílusa, hangközei, harmóniái és szerkesztési technikája, de ha azokat egy másik zeneszerző zenéjében fedezzük fel, nyomban utánzásról, sőt lopásról beszélünk. Ismerem a pécsi, a nagyváradi színházat is, láttukon Fellner és Helmer párosára első pillantásra gyanakszunk, de nem téveszthetjük össze ezeket az épületeket. (Persze nyilván tetszés és nem tetszés, megszokottság és idegenség kérdése is az ilyesmi. Egy színtársulat vagy egy iskolai osztály arcait hamar megkülönböztetjük itthon, de egy távol-keleti csoportban már nehezebb a dolgunk. Az pedig ember legyen a talpán, aki egy hattyúcsoport egyedeit meg tudja különböztetni egymástól.) Az említett színházépületek változatos külsejével szemben engem sokkal inkább zavarba ejt a színházak és operaházak nézőterének bizonyos egyformasága, nemcsak a Monarchia egykori területein és azok közelében Európában, hanem szerte a világon. (Természetesen főleg internetes böngészési tapasztalataim alapján.) Olykor a páholy- és karzatemeletek számolásával kezdem, hogy biztos legyek abban: nem a pesti Operát látom. Hogy a legtöbb helyen ennyire nem tudtak tágítani a bíbor és az arany kombinációjától, holott annyi más szín és színárnyalat létezik! Ezt a jelenséget már inkább a divat – mint a stílusnál kevésbé nemes jelenség – rovására írom. (Mivel a budapesti Operaház textíliáinak eredetileg zöld színvilága vörösre változtatásának indítékait, történetét sajnos nem ismerem, nem tudom eldönteni, hogy Oláh Gusztáv ötletét a divathoz való csatlakozásnak, vagy az Ybl Miklós által megálmodott harmónia kiteljesítésének tartsam-e.)
Nem, nem. Engem éppen ezeknek az épületeknek a különbözősége ejt ámulatba, nem a hasonlóságuk. Különösen csodálatra méltó a változatosságuk arra gondolva, hogy ez a mintegy 48 épület mindössze 43 év alatt jött lépre. Nyilván „divatos” volt a számos barokkos és klasszikus elemet variáló és összegző historizáló stílus (csoda, hogy az alkotók ennyire tartani tudták a szecesszió térhódításával szemben), divatos volt, de egyben stílus is. Ráadásul két meghatározó építész (illetve egy építésziroda) stílusa. Puccini valamennyi művére jellemző a hamar felismerhető stílusa, hangközei, harmóniái és szerkesztési technikája, de ha azokat egy másik zeneszerző zenéjében fedezzük fel, nyomban utánzásról, sőt lopásról beszélünk. Ismerem a pécsi, a nagyváradi színházat is, láttukon Fellner és Helmer párosára első pillantásra gyanakszunk, de nem téveszthetjük össze ezeket az épületeket. (Persze nyilván tetszés és nem tetszés, megszokottság és idegenség kérdése is az ilyesmi. Egy színtársulat vagy egy iskolai osztály arcait hamar megkülönböztetjük itthon, de egy távol-keleti csoportban már nehezebb a dolgunk. Az pedig ember legyen a talpán, aki egy hattyúcsoport egyedeit meg tudja különböztetni egymástól.) Az említett színházépületek változatos külsejével szemben engem sokkal inkább zavarba ejt a színházak és operaházak nézőterének bizonyos egyformasága, nemcsak a Monarchia egykori területein és azok közelében Európában, hanem szerte a világon. (Természetesen főleg internetes böngészési tapasztalataim alapján.) Olykor a páholy- és karzatemeletek számolásával kezdem, hogy biztos legyek abban: nem a pesti Operát látom. Hogy a legtöbb helyen ennyire nem tudtak tágítani a bíbor és az arany kombinációjától, holott annyi más szín és színárnyalat létezik! Ezt a jelenséget már inkább a divat – mint a stílusnál kevésbé nemes jelenség – rovására írom. (Mivel a budapesti Operaház textíliáinak eredetileg zöld színvilága vörösre változtatásának indítékait, történetét sajnos nem ismerem, nem tudom eldönteni, hogy Oláh Gusztáv ötletét a divathoz való csatlakozásnak, vagy az Ybl Miklós által megálmodott harmónia kiteljesítésének tartsam-e.)
3459 lujza 2017-01-15 03:54:23
Még valami: nemrég járt egy ismerős tanulmányúton a Garnier Operában. Ő mesélte, hogy abban a pompázatos épületben olyan elavult technikai berendezések vannak, hogy emiatt játsszák a legtöbb előadást a Bastille Operában. Én voltam a koppenhágai gyönyörűszép Királyi Operában is. Gondolom, a technika terén már ott is akadnak hiányosságok, nem véletlenül épült ez az új, és igen szemrevaló épület. (Bezzeg a Bastille Opera tényleg ronda - főleg kívülről.)
Még valami: nemrég járt egy ismerős tanulmányúton a Garnier Operában. Ő mesélte, hogy abban a pompázatos épületben olyan elavult technikai berendezések vannak, hogy emiatt játsszák a legtöbb előadást a Bastille Operában. Én voltam a koppenhágai gyönyörűszép Királyi Operában is. Gondolom, a technika terén már ott is akadnak hiányosságok, nem véletlenül épült ez az új, és igen szemrevaló épület. (Bezzeg a Bastille Opera tényleg ronda - főleg kívülről.)
3458 lujza 2017-01-15 03:48:52
Nekem legjobban a Reina Sofia Opera tetszik Valenciából így, képeken keresztül, és ott is van víz. Szerintem a Müpa se véletlenül épült a Duna mellé. (És mennyivel olcsóbb azoknál.) Nincs bajom az egyszerű, skandináv dizájnnal se, de nagyon is el tudom fogadni, hogy Hamburg éppen a gazdagságát akarta szimbolizálni ezzel a hatalmas, barokkos épülettel, és jól tette ezt manapság is! Amikor a mi Operánk épült, épp úgy a polgárok gazdagságát szimbolizálta, lehet, akkor azt is megalománnak tekintették sokan. (És nem volt elég ódivatú se.) Hamburgban nem bontottak, hanem a régi tetejére került az új épület. Nemrég morogtatok, hogy a Müpa messze van. Bezzeg itt megoldották azt is: kiveszel egy szobát a hotelben, és lesétálsz este a koncertre. Nincs tolongás a villamoson, se parkolási gond. :-))
Nekem legjobban a Reina Sofia Opera tetszik Valenciából így, képeken keresztül, és ott is van víz. Szerintem a Müpa se véletlenül épült a Duna mellé. (És mennyivel olcsóbb azoknál.) Nincs bajom az egyszerű, skandináv dizájnnal se, de nagyon is el tudom fogadni, hogy Hamburg éppen a gazdagságát akarta szimbolizálni ezzel a hatalmas, barokkos épülettel, és jól tette ezt manapság is! Amikor a mi Operánk épült, épp úgy a polgárok gazdagságát szimbolizálta, lehet, akkor azt is megalománnak tekintették sokan. (És nem volt elég ódivatú se.) Hamburgban nem bontottak, hanem a régi tetejére került az új épület. Nemrég morogtatok, hogy a Müpa messze van. Bezzeg itt megoldották azt is: kiveszel egy szobát a hotelben, és lesétálsz este a koncertre. Nincs tolongás a villamoson, se parkolási gond. :-))
3457 Momo 2017-01-15 02:45:04 [Válasz erre: 3455 IVA 2017-01-15 01:13:26]
"Ám a göteborgi és az oslói építményeken tetten érhető az a generál-modern vonal- és formakészlet, amelytől a Müpa megjelenése sem eredeti: nemcsak egymással rokoníthatók, hanem egyes nagyvárosi multi-barkácsáruházakkal is." És, ha ez annak is köszönhető, hogy megvan a kor építészeti divatja, formanyelve, anyagai, melyek már önmagukban sok hasonlósághoz vezethetnek...? És akkor ráadásul mit mondjunk a Fellner és Helmer épületekre, melyek egyenesen típustervek alapján épültek, szerte Európában vagy 50. Na azok aztán igen közeli "rokonságban" állnak egymással. (Ugye ilyen a Vígszínház, a lebontott Nemzeti, a kecskeméti, a kolozsvári színház, stb..) [url]http://tbeck.beckground.hu/szinhaz/img/img/kepek_nagy/vigszinhaz1.jpg;Vígszínház[/url] [url]http://magyarforum.hu/upload/1752.jpg;Kolozsvár[/url] [url]http://nrw.felegyhazikozlony.eu/imgs_news/800/12207.jpg;Kecskamét[/url] [url]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Opernhaus_Z%C3%BCrich_2013.jpg;Zürich[/url] [url]http://blogs.diariodonordeste.com.br/andarilho/wp-content/uploads/2014/06/Zagreb-1.jpg;Zágráb[/url] Ezeknél szerintem nem zavar téged a generál vonal- és formakészlet. Pedig itt is van. Csak korabeli.
"Ám a göteborgi és az oslói építményeken tetten érhető az a generál-modern vonal- és formakészlet, amelytől a Müpa megjelenése sem eredeti: nemcsak egymással rokoníthatók, hanem egyes nagyvárosi multi-barkácsáruházakkal is." És, ha ez annak is köszönhető, hogy megvan a kor építészeti divatja, formanyelve, anyagai, melyek már önmagukban sok hasonlósághoz vezethetnek...? És akkor ráadásul mit mondjunk a Fellner és Helmer épületekre, melyek egyenesen típustervek alapján épültek, szerte Európában vagy 50. Na azok aztán igen közeli "rokonságban" állnak egymással. (Ugye ilyen a Vígszínház, a lebontott Nemzeti, a kecskeméti, a kolozsvári színház, stb..) [url]http://tbeck.beckground.hu/szinhaz/img/img/kepek_nagy/vigszinhaz1.jpg;Vígszínház[/url] [url]http://magyarforum.hu/upload/1752.jpg;Kolozsvár[/url] [url]http://nrw.felegyhazikozlony.eu/imgs_news/800/12207.jpg;Kecskamét[/url] [url]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Opernhaus_Z%C3%BCrich_2013.jpg;Zürich[/url] [url]http://blogs.diariodonordeste.com.br/andarilho/wp-content/uploads/2014/06/Zagreb-1.jpg;Zágráb[/url] Ezeknél szerintem nem zavar téged a generál vonal- és formakészlet. Pedig itt is van. Csak korabeli.
3456 Momo 2017-01-15 01:34:19 [Válasz erre: 3455 IVA 2017-01-15 01:13:26]
Ami a hamburgi filharmóniát illeti, amit te írsz az még sose jutott eszembe róla, pedig már évrk óta érdeklődéssel figyelem. De érdekes.
Ami a hamburgi filharmóniát illeti, amit te írsz az még sose jutott eszembe róla, pedig már évrk óta érdeklődéssel figyelem. De érdekes.
3455 IVA 2017-01-15 01:13:26 [Válasz erre: 3447 Momo 2017-01-14 11:50:45]
A Sydney Operaház elhelyezésének és külsejének van eredetisége, egyénisége, szelleme és stílusa. A divatkövető alkotásokból mindez már hiányzik. A Koppenhágai Operaházat más képekről is ismerem, vannak megnyerő formái. Ám a göteborgi és az oslói építményeken tetten érhető az a generál-modern vonal- és formakészlet, amelytől a Müpa megjelenése sem eredeti: nemcsak egymással rokoníthatók, hanem egyes nagyvárosi multi-barkácsáruházakkal is. Az Elbphilharmonie önmagában és a városképben is hivalkodó üvegrátéte köszönőviszonyban sincs az alsó, ugyancsak méretes, vörös téglás egység stílusával. Mintha csupán ideiglenesen vagy véletlenül tették volna rá. Engem nem vitorlás hajóra emlékeztet, hanem valamilyen vízi szörnyre, amelynek a koponyacsontjából éles, ökleléssel fenyegető szarvrendszer nőtt ki, hogy megfélemlítse azokat, akik nála is nagyobbat akarnának építeni a környékre. Ezért írtam, hogy barátságtalan.
A Sydney Operaház elhelyezésének és külsejének van eredetisége, egyénisége, szelleme és stílusa. A divatkövető alkotásokból mindez már hiányzik. A Koppenhágai Operaházat más képekről is ismerem, vannak megnyerő formái. Ám a göteborgi és az oslói építményeken tetten érhető az a generál-modern vonal- és formakészlet, amelytől a Müpa megjelenése sem eredeti: nemcsak egymással rokoníthatók, hanem egyes nagyvárosi multi-barkácsáruházakkal is. Az Elbphilharmonie önmagában és a városképben is hivalkodó üvegrátéte köszönőviszonyban sincs az alsó, ugyancsak méretes, vörös téglás egység stílusával. Mintha csupán ideiglenesen vagy véletlenül tették volna rá. Engem nem vitorlás hajóra emlékeztet, hanem valamilyen vízi szörnyre, amelynek a koponyacsontjából éles, ökleléssel fenyegető szarvrendszer nőtt ki, hogy megfélemlítse azokat, akik nála is nagyobbat akarnának építeni a környékre. Ezért írtam, hogy barátságtalan.
3454 IVA 2017-01-15 01:09:23 [Válasz erre: 3446 Momo 2017-01-14 10:22:15]
Kicsit töprengtem azon, hogy tegyek-e (általam csak kivételesen használt) mosolyjelet a mondatom után, az önirónia nyomatékosítására, vagy bízzam abban, hogy azt semmiképpen sem veszik direkt vallomásnak. Kár volt fáradnom a két karakterrel: mindenki úgy értelmez szöveget, ahogy akar – és már viszik is tovább a voltaképpen jelentéktelen megjegyzés félreértelmezését. (Hogy ne mondjam: „gyönyörrel”.)
Kicsit töprengtem azon, hogy tegyek-e (általam csak kivételesen használt) mosolyjelet a mondatom után, az önirónia nyomatékosítására, vagy bízzam abban, hogy azt semmiképpen sem veszik direkt vallomásnak. Kár volt fáradnom a két karakterrel: mindenki úgy értelmez szöveget, ahogy akar – és már viszik is tovább a voltaképpen jelentéktelen megjegyzés félreértelmezését. (Hogy ne mondjam: „gyönyörrel”.)
3453 Momo 2017-01-15 00:19:15
Aztán ott van Britten koncertterme a [url]http://eauxcdn.magicfountainmed1.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/05/Aldeburgh-Music-and-Snape-Maltings-Concert-Hall-from-across-the-River-Alde-c-Philip-Vile-13.jpg;Snape Maltings Hall[/url] Ami aztán végképp ipari.
Aztán ott van Britten koncertterme a [url]http://eauxcdn.magicfountainmed1.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/05/Aldeburgh-Music-and-Snape-Maltings-Concert-Hall-from-across-the-River-Alde-c-Philip-Vile-13.jpg;Snape Maltings Hall[/url] Ami aztán végképp ipari.
3452 Momo 2017-01-15 00:13:15
Hogy a göteborgi opera mennyire [url]http://www.weather-forecast.com/system/images/16907/large/Opera_house_in_Gothenburg_city.jpg?1404408161;kikötőbe épült[/url]. :-)
Hogy a göteborgi opera mennyire [url]http://www.weather-forecast.com/system/images/16907/large/Opera_house_in_Gothenburg_city.jpg?1404408161;kikötőbe épült[/url]. :-)
3451 Momo 2017-01-14 23:59:24 [Válasz erre: 3448 Haandel 2017-01-14 17:22:11]
Az épületek tervezésénél, legalább ilyen fontos a környezet, melyben elhelyezkednek. Ahogy elnézem a hamburgi filharmónia egy kimondottan tágas térbe került, ahol jól tud működni egy ekkora épület. Házak közé bezsúfolva ugyanez nyilván rémes. Vagy a másik: ha egy nagy térbe valami kisebb kerül, akkor van esélye, hogy jelentéktelennek tűnik. A tér agyonvágja az egyébként jó épületet. Nehéz ügy. Hát hoztak egy döntést, és ilyen lett.
Az épületek tervezésénél, legalább ilyen fontos a környezet, melyben elhelyezkednek. Ahogy elnézem a hamburgi filharmónia egy kimondottan tágas térbe került, ahol jól tud működni egy ekkora épület. Házak közé bezsúfolva ugyanez nyilván rémes. Vagy a másik: ha egy nagy térbe valami kisebb kerül, akkor van esélye, hogy jelentéktelennek tűnik. A tér agyonvágja az egyébként jó épületet. Nehéz ügy. Hát hoztak egy döntést, és ilyen lett.
3450 Héterő 2017-01-14 21:17:32 [Válasz erre: 3449 Haandel 2017-01-14 17:40:59]
Complex? Narcissistic megalomania, [url]https://en.wikipedia.org/wiki/Superiority_complex;Superiority complex[/url]
Complex? Narcissistic megalomania, [url]https://en.wikipedia.org/wiki/Superiority_complex;Superiority complex[/url]
3449 Haandel 2017-01-14 17:40:59 [Válasz erre: 3448 Haandel 2017-01-14 17:22:11]
[url]https://en.wikipedia.org/wiki/Elbphilharmonie;...cultural and residential complex[/url] The easternmost part of the building is rented by Westin as the Westin Hamburg Hotel that opened on 4 November 2016. The hotel offers 244 rooms between the 9th and 20th floors. The lobby in the 8th floor can be accessed from the Plaza. The upper floors west of the concert hall accommodate 45 luxury apartments. The complex also houses conference rooms, restaurants, bars, and a spa. A parking garage for 433 is part of the building complex as well. (Szerintem, a külseje alapján: Residential complex)
[url]https://en.wikipedia.org/wiki/Elbphilharmonie;...cultural and residential complex[/url] The easternmost part of the building is rented by Westin as the Westin Hamburg Hotel that opened on 4 November 2016. The hotel offers 244 rooms between the 9th and 20th floors. The lobby in the 8th floor can be accessed from the Plaza. The upper floors west of the concert hall accommodate 45 luxury apartments. The complex also houses conference rooms, restaurants, bars, and a spa. A parking garage for 433 is part of the building complex as well. (Szerintem, a külseje alapján: Residential complex)
3448 Haandel 2017-01-14 17:22:11
Szerintem azt is érdemes figyelembe venni, hogy egy épület külseje és magassága (108 m, 26 emelet) mennyire van összhangban az épület primáris funkciójával.
Szerintem azt is érdemes figyelembe venni, hogy egy épület külseje és magassága (108 m, 26 emelet) mennyire van összhangban az épület primáris funkciójával.
3447 Momo 2017-01-14 11:50:45
Nekem tetszik ez az [url]http://www.e-architect.co.uk/wp-content/uploads/2016/07/elbphilharmonie-h200716-m5.jpg;Elbphilharmonie[/url]. (Nyilván direkt) tényleg vitorlás hajóra emlékeztet. Olyan, mintha a hollandi kikötött volna Hamburgban. A Sydney Operaház megnyitása óta van annak egy divatja/hagyománya, hogy hasonló funkciójú modern épületek kerülnek vízpartra, régi kikötőbe, (tölcsértorkolat, csatorna, öböl, stb.). [url]http://audile.se/wp-content/uploads/2015/02/Goteborgsoperan_01.jpg;Göteborgsoperan[/url] (558 millió korona 1994) [url] https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/Copenhagen_Opera_House_2014_07.jpg; Operaen, Koppenhága[/url] (441 millió dollár, 2004) [url]http://www.kulturpart.hu/down/img/galeria/3758.jpg; Operahuset, Oslo[/url] (700 millió dollár körül, 2007)
Nekem tetszik ez az [url]http://www.e-architect.co.uk/wp-content/uploads/2016/07/elbphilharmonie-h200716-m5.jpg;Elbphilharmonie[/url]. (Nyilván direkt) tényleg vitorlás hajóra emlékeztet. Olyan, mintha a hollandi kikötött volna Hamburgban. A Sydney Operaház megnyitása óta van annak egy divatja/hagyománya, hogy hasonló funkciójú modern épületek kerülnek vízpartra, régi kikötőbe, (tölcsértorkolat, csatorna, öböl, stb.). [url]http://audile.se/wp-content/uploads/2015/02/Goteborgsoperan_01.jpg;Göteborgsoperan[/url] (558 millió korona 1994) [url] https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/Copenhagen_Opera_House_2014_07.jpg; Operaen, Koppenhága[/url] (441 millió dollár, 2004) [url]http://www.kulturpart.hu/down/img/galeria/3758.jpg; Operahuset, Oslo[/url] (700 millió dollár körül, 2007)
3446 Momo 2017-01-14 10:22:15
"ócsárolás gyönyöre" - na ez az, amit nem vehet el az embertől senki. kicsi, perverz, de legalább a miénk... :-(
"ócsárolás gyönyöre" - na ez az, amit nem vehet el az embertől senki. kicsi, perverz, de legalább a miénk... :-(
3445 IVA 2017-01-14 04:16:40 [Válasz erre: 3442 tiramisu 2017-01-13 22:41:41]
Hátha nem jutunk el oda személyesen, és akkor kimaradt életünkből az ócsárolás gyönyöre. :)
Hátha nem jutunk el oda személyesen, és akkor kimaradt életünkből az ócsárolás gyönyöre. :)
3444 lujza 2017-01-14 02:50:15 [Válasz erre: 3442 tiramisu 2017-01-13 22:41:41]
Egyetértek! Különben is, inkább a belbecs, mint a külcsín. Szívesen megtapasztalnám!
Egyetértek! Különben is, inkább a belbecs, mint a külcsín. Szívesen megtapasztalnám!
3443 macskás 2017-01-13 22:51:16
3443
3443
3442 tiramisu 2017-01-13 22:41:41 [Válasz erre: 3439 Nagy Katalin 2017-01-12 12:20:13]
Élőben nem csúnya a hamburgi új koncertterem. Körbejárva hatalmas hajónak is látszik...ki van találva nagyon, míg nem láttuk élőben a saját környezetében, tán nem kellene ennyire...
Élőben nem csúnya a hamburgi új koncertterem. Körbejárva hatalmas hajónak is látszik...ki van találva nagyon, míg nem láttuk élőben a saját környezetében, tán nem kellene ennyire...
3441 IVA 2017-01-13 05:45:35 [Válasz erre: 3440 -zéta- 2017-01-12 14:29:43]
Helyesen! Tanulmányozva az érdekes környezetet is, arra a következtetésre jutottam, hogy Budapest újabb nemzeti hangversenytermét a H7 HÉV Müpa után következő megállójánál, a [url]http://www.logsped.hu/85_eves_csepeli_szabadkikoto_tovabbi_fejlesztesek.htm;Csepeli Szabadkikötő[/url] karakteres, impozáns és gyönyörű fekvésű magtár-épületében kellene kialakítani. Sok nagyváros irigyelhetné tőlünk ezt a lehetőséget. Az ötletdíjért jelen hozzászólásom alapján fogok jelentkezni, az összeget az Erkel Színház fejlesztéseire ajánlom fel.
Helyesen! Tanulmányozva az érdekes környezetet is, arra a következtetésre jutottam, hogy Budapest újabb nemzeti hangversenytermét a H7 HÉV Müpa után következő megállójánál, a [url]http://www.logsped.hu/85_eves_csepeli_szabadkikoto_tovabbi_fejlesztesek.htm;Csepeli Szabadkikötő[/url] karakteres, impozáns és gyönyörű fekvésű magtár-épületében kellene kialakítani. Sok nagyváros irigyelhetné tőlünk ezt a lehetőséget. Az ötletdíjért jelen hozzászólásom alapján fogok jelentkezni, az összeget az Erkel Színház fejlesztéseire ajánlom fel.
3440 -zéta- 2017-01-12 14:29:43 [Válasz erre: 3439 Nagy Katalin 2017-01-12 12:20:13]
Direkt betettem Napképének...
Direkt betettem Napképének...
3439 Nagy Katalin 2017-01-12 12:20:13 [Válasz erre: 3438 IVA 2017-01-12 04:22:35]
Ha nem csillogna, nem láccana a tenger másik ódaláró' is, akko' minek őték vóna belé azt a sok pénzt?!
Ha nem csillogna, nem láccana a tenger másik ódaláró' is, akko' minek őték vóna belé azt a sok pénzt?!
3438 IVA 2017-01-12 04:22:35 [Válasz erre: 3436 -zéta- 2017-01-11 17:35:58]
Az alsó cakkig kellene visszabontani, hogy barátságosabb legyen, kevésbé hivalkodó és kevésbé ronda.
Az alsó cakkig kellene visszabontani, hogy barátságosabb legyen, kevésbé hivalkodó és kevésbé ronda.
3437 lujza 2017-01-12 01:48:52 [Válasz erre: 3435 tiberio 2017-01-11 15:45:51]
Az építkezés minimum tíz évig tartott, viszont az eredmény kívül-belül frenetikus lett! És ha az akusztika is olyan kiváló, mint ahogy állították, akkor még vetélytársa lehet a Berlini Filharmonikusok épületének is. Talán ott nem a megtérülési mutatókat számolgatják, és jól teszik!
Az építkezés minimum tíz évig tartott, viszont az eredmény kívül-belül frenetikus lett! És ha az akusztika is olyan kiváló, mint ahogy állították, akkor még vetélytársa lehet a Berlini Filharmonikusok épületének is. Talán ott nem a megtérülési mutatókat számolgatják, és jól teszik!
3436 -zéta- 2017-01-11 17:35:58 [Válasz erre: 3435 tiberio 2017-01-11 15:45:51]
Egészen pontosan tízszeresére nőttek a költségek...[url]http://www.hexapolis.com/2016/11/15/hamburgs-elbphilharmonie-concert-hall/;Itt[/url] több fotót találhattok az új épületről...
Egészen pontosan tízszeresére nőttek a költségek...[url]http://www.hexapolis.com/2016/11/15/hamburgs-elbphilharmonie-concert-hall/;Itt[/url] több fotót találhattok az új épületről...
3435 tiberio 2017-01-11 15:45:51
Sokan berzenkedtek annak idején a Müpa helye, külseje és arányai miatt. Most találtam egy érdekes cikket, amely arról ad hírt, hogy Hamburgban új hangversenyterem nyílik. Figyelemre méltó, hogy ez a város egyébként sem áll rosszul komolyzenei előadóhelyekből, és a látványon túl - tessék megfigyelni a környező épületek arányait -, mellbevágó az is, hogy a tényleges költségek mennyivel lépik túl a tervezettet. http://mno.hu/grund/ma-nyitja-meg-kapuit-hamburg-uj-koncertkozpontja-1380586
Sokan berzenkedtek annak idején a Müpa helye, külseje és arányai miatt. Most találtam egy érdekes cikket, amely arról ad hírt, hogy Hamburgban új hangversenyterem nyílik. Figyelemre méltó, hogy ez a város egyébként sem áll rosszul komolyzenei előadóhelyekből, és a látványon túl - tessék megfigyelni a környező épületek arányait -, mellbevágó az is, hogy a tényleges költségek mennyivel lépik túl a tervezettet. http://mno.hu/grund/ma-nyitja-meg-kapuit-hamburg-uj-koncertkozpontja-1380586
3434 eccerű 2017-01-10 00:37:03 [Válasz erre: 3431 Edmond Dantes 2017-01-09 15:21:58]
Valóban félreérthető voltam, én a 3423-ra reagáltam - erre rímel a "még rosszabb" -, nem pedig a 3425-re, ami után következik a hsz-om.
Valóban félreérthető voltam, én a 3423-ra reagáltam - erre rímel a "még rosszabb" -, nem pedig a 3425-re, ami után következik a hsz-om.
3432 Edmond Dantes 2017-01-09 15:24:26 [Válasz erre: 3425 Búbánat 2017-01-07 16:22:57]
Kedves Búbánat, már elég rég megszöktem onnan, azt hiszem 1829-et írtunk, de 14 év éppen elég volt bent, főleg Café Momus fórum hiányzott. (Mostanra már bekötötték oda is az internetet.)
Kedves Búbánat, már elég rég megszöktem onnan, azt hiszem 1829-et írtunk, de 14 év éppen elég volt bent, főleg Café Momus fórum hiányzott. (Mostanra már bekötötték oda is az internetet.)
3431 Edmond Dantes 2017-01-09 15:21:58 [Válasz erre: 3426 eccerű 2017-01-07 18:33:49]
Magam már hozzátettem, itt: A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 2160 éspedig ezt: "A szerződést valóban az első Orbán-kormány kötötte a 2002-es (elbukott) választás előtti percekben éspedig ún. PPP-konstrukcióban, amely konstrukciót attól a pillanattól és minden más létesítményre vonatkozóan átkozni kezdte (ellenzékben), amint és amire már nem ő kötött PPP-konstrukcióban szerződést." Aki ilyesmit leír -noha ez az igazság- az "méltán" számíthat arra, hogy ráfogják: "mellébeszél" "csúsztat", "nem a kérdésre válaszol" s hasonlók.
Magam már hozzátettem, itt: A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 2160 éspedig ezt: "A szerződést valóban az első Orbán-kormány kötötte a 2002-es (elbukott) választás előtti percekben éspedig ún. PPP-konstrukcióban, amely konstrukciót attól a pillanattól és minden más létesítményre vonatkozóan átkozni kezdte (ellenzékben), amint és amire már nem ő kötött PPP-konstrukcióban szerződést." Aki ilyesmit leír -noha ez az igazság- az "méltán" számíthat arra, hogy ráfogják: "mellébeszél" "csúsztat", "nem a kérdésre válaszol" s hasonlók.
3430 Edmond Dantes 2017-01-09 15:08:51 [Válasz erre: 3429 Momo 2017-01-08 02:29:24]
Tetszik ez a "többek közt", mert az is belefér, hogy olykor kifogysz a szaxerű érvekből s marad(t) a visszakérdezés :-)
Tetszik ez a "többek közt", mert az is belefér, hogy olykor kifogysz a szaxerű érvekből s marad(t) a visszakérdezés :-)
3429 Momo 2017-01-08 02:29:24 [Válasz erre: 3428 IVA 2017-01-08 01:54:02]
Én többek közt ezért hagytam abba az érdemi vitát ED-vel. Hát most 6-8 mondatonként magyarázzam, hogy nem azt írtam, amire válaszolt...? Nem haragszom, csak így nincs hozzá kedvem.
Én többek közt ezért hagytam abba az érdemi vitát ED-vel. Hát most 6-8 mondatonként magyarázzam, hogy nem azt írtam, amire válaszolt...? Nem haragszom, csak így nincs hozzá kedvem.
3428 IVA 2017-01-08 01:54:02 [Válasz erre: 3423 Edmond Dantes 2017-01-07 14:00:51]
(Egy-egy erősen csúsztatott szóba akkor kötök bele, ha az a mondat, a gondolat lényegén változtat. Mert mit ér a véleményed alátámasztása tényekkel, adatokkal, ha közben a vitapartnerek szavait simán felcseréled egy másikra? Egy színház helyének eltervezése, építésének megkezdése, vagy kapuinak megnyitása – eltérő fogalmak és mozzanatok: más-más időponthoz kötődnek. Egy zenei intézmény székhelye nem azonos annak hangversenytermével; nem mindegy, hogy egy lebontott épület helyén egy másik épül, vagy egy intézmény egy megsemmisített épület helyett egy másikban működik tovább; a vitapartner két külön mondatba írt gondolatai között nem lehet önkényesen átjárást teremteni. A felsoroltak – kötekedésem megannyi tárgya – a vitában: csúsztatások. „Man probiert” – ahogyan Te mondanád –, hátha senkinek sem tűnik fel, és ezzel megnyertük a játszmát. Az ilyen játékmodorra használatos ige megnevezését szívesen mellőzöm. Edmond Dantes, szeretnéd, ha én is a vitamodorodra utaló melléknévi igenévvel helyettesíteném a tisztességes nicknevedet?)
(Egy-egy erősen csúsztatott szóba akkor kötök bele, ha az a mondat, a gondolat lényegén változtat. Mert mit ér a véleményed alátámasztása tényekkel, adatokkal, ha közben a vitapartnerek szavait simán felcseréled egy másikra? Egy színház helyének eltervezése, építésének megkezdése, vagy kapuinak megnyitása – eltérő fogalmak és mozzanatok: más-más időponthoz kötődnek. Egy zenei intézmény székhelye nem azonos annak hangversenytermével; nem mindegy, hogy egy lebontott épület helyén egy másik épül, vagy egy intézmény egy megsemmisített épület helyett egy másikban működik tovább; a vitapartner két külön mondatba írt gondolatai között nem lehet önkényesen átjárást teremteni. A felsoroltak – kötekedésem megannyi tárgya – a vitában: csúsztatások. „Man probiert” – ahogyan Te mondanád –, hátha senkinek sem tűnik fel, és ezzel megnyertük a játszmát. Az ilyen játékmodorra használatos ige megnevezését szívesen mellőzöm. Edmond Dantes, szeretnéd, ha én is a vitamodorodra utaló melléknévi igenévvel helyettesíteném a tisztességes nicknevedet?)
3427 lujza 2017-01-08 00:57:57 [Válasz erre: 3422 Edmond Dantes 2017-01-07 12:29:23]
Nem akartam személyeskedni, de magam személyes vagyok. Már az elején megírtam, hogy semmilyen anyagi vagy munkakapcsolatban nem vagyok a Müpával, ellenkezőleg, sok pénzt hagyok ott rendszeresen. A jegyeket hűségkártyával, vagyis a teljes árhoz közeli értéken veszem. Vattázásról én nem tudok, de a jó koncerteken nem is lehet szükség ilyesmire, gyakran örülök, ha jegyet kapok. Igen, ellene vagyok a Liget projektnek, mert a város szívének szétbarmolásával akarják felépíteni, ahelyett, hogy rendbe tennék azt. Épp ezért nem bánom, hogy a Müpa messze van, sosem állítottam, hogy az a hely a város közepe lesz, viszont nem is vette el a helyet mástól, és nem éktelenkedik valahol rossz helyen. Én is szívesebben járnék mondjuk az Erzsébet vagy a Blaha Lujza térre koncertre (tényleg, az a csúf tér nem szerepel a fejlesztési tervekben), de számomra nem gond a közlekedés, cserébe az élményért. Már leírtam, hogy számomra hiánypótló volt a Müpa, de ugyanígy a fellépő zenekarok és művészek számára is. Nemzeti zenekarunknak nemcsak székhelye, de saját koncertterme se volt. Sajnálod tőlük? A berlinieknek, rómaiaknak, stb. lehet, nálunk miért nem? És egyben a többi zenekarunk, elsőként a BFZ is optimális körülmények között koncertezhet így, rendszeresen. A Zeneakadémia bizony kicsi, az Erkel operaház, a BKK nem alkalmas, miért ne legyen egy tisztességes hangversenytermünk, és akkor a ház többi részéről még nem is beszéltem. A pénzügyi adatokat természetesen nem ismerem, gondolom, Te se. Azt mindketten tudjuk, hogy a kultúra támogatásra szorul, különben megfizethetetlen lenne. De adófizető vagyok, és el is várom az államtól, hogy ilyesmire költsön. És azért ajánlottam, hogy gyere többször, ha ritkán járnál oda, lásd a saját szemeddel, van-e vattázás, kihasználatlan-e az intézmény, avagy nem. A komolyzene jövőjéért pedig nem aggódom annyira, mivel elég sok fiatalt látok a koncerteken.
Nem akartam személyeskedni, de magam személyes vagyok. Már az elején megírtam, hogy semmilyen anyagi vagy munkakapcsolatban nem vagyok a Müpával, ellenkezőleg, sok pénzt hagyok ott rendszeresen. A jegyeket hűségkártyával, vagyis a teljes árhoz közeli értéken veszem. Vattázásról én nem tudok, de a jó koncerteken nem is lehet szükség ilyesmire, gyakran örülök, ha jegyet kapok. Igen, ellene vagyok a Liget projektnek, mert a város szívének szétbarmolásával akarják felépíteni, ahelyett, hogy rendbe tennék azt. Épp ezért nem bánom, hogy a Müpa messze van, sosem állítottam, hogy az a hely a város közepe lesz, viszont nem is vette el a helyet mástól, és nem éktelenkedik valahol rossz helyen. Én is szívesebben járnék mondjuk az Erzsébet vagy a Blaha Lujza térre koncertre (tényleg, az a csúf tér nem szerepel a fejlesztési tervekben), de számomra nem gond a közlekedés, cserébe az élményért. Már leírtam, hogy számomra hiánypótló volt a Müpa, de ugyanígy a fellépő zenekarok és művészek számára is. Nemzeti zenekarunknak nemcsak székhelye, de saját koncertterme se volt. Sajnálod tőlük? A berlinieknek, rómaiaknak, stb. lehet, nálunk miért nem? És egyben a többi zenekarunk, elsőként a BFZ is optimális körülmények között koncertezhet így, rendszeresen. A Zeneakadémia bizony kicsi, az Erkel operaház, a BKK nem alkalmas, miért ne legyen egy tisztességes hangversenytermünk, és akkor a ház többi részéről még nem is beszéltem. A pénzügyi adatokat természetesen nem ismerem, gondolom, Te se. Azt mindketten tudjuk, hogy a kultúra támogatásra szorul, különben megfizethetetlen lenne. De adófizető vagyok, és el is várom az államtól, hogy ilyesmire költsön. És azért ajánlottam, hogy gyere többször, ha ritkán járnál oda, lásd a saját szemeddel, van-e vattázás, kihasználatlan-e az intézmény, avagy nem. A komolyzene jövőjéért pedig nem aggódom annyira, mivel elég sok fiatalt látok a koncerteken.
3426 eccerű 2017-01-07 18:33:49
S ha még azt is hozzátesszük, hogy milyen pénzügyi konstrukcióban építette anno Demján a MüPát, mert valaki így szerződött vele, a helyzet még rosszabb.
S ha még azt is hozzátesszük, hogy milyen pénzügyi konstrukcióban építette anno Demján a MüPát, mert valaki így szerződött vele, a helyzet még rosszabb.
3425 Búbánat 2017-01-07 16:22:57 [Válasz erre: 3424 pio 2017-01-07 16:05:08]
Sokan meg azt kívánhatják: Edmond Dantest száműzni vissza If várának zárkájába - honnan anno leleményesen, de - ideje korán megszökött... (Ha nem szökött volna meg a Földközi-tenger kicsiny szigetének erődjéből, most szegényebb lennénk nemcsak Monte Christo grófjával, de a leleménydús Dantes fórumtársunk okfejtéseivel is!)
Sokan meg azt kívánhatják: Edmond Dantest száműzni vissza If várának zárkájába - honnan anno leleményesen, de - ideje korán megszökött... (Ha nem szökött volna meg a Földközi-tenger kicsiny szigetének erődjéből, most szegényebb lennénk nemcsak Monte Christo grófjával, de a leleménydús Dantes fórumtársunk okfejtéseivel is!)
3424 pio 2017-01-07 16:05:08
Javaslom a szerkesztőségnek a Café Momus helyett a Café Edmond Dantes lapcímet, hiszen az írások nagy többsége tőle származik, tisztelettel Pio
Javaslom a szerkesztőségnek a Café Momus helyett a Café Edmond Dantes lapcímet, hiszen az írások nagy többsége tőle származik, tisztelettel Pio
3423 Edmond Dantes 2017-01-07 14:00:51 [Válasz erre: 3420 Momo 2017-01-07 12:22:29]
3420-21-hez Momo kedves, nagyon sarkítva, de nagyjából jól foglaltad össze a lényeget. Néhány bátor vagy bátortalan :-) gondolat és "de" elhangzott másoktól pl: "nekem tetszik", "szeretik a művészek", "MÁO-t is külvárosba tervezték anno" stb.), valós ellenérv szinte egy sem. S mint már írtam , ennek én nem örülök. Rosszat jelent = igazam lehet ld 3422 utolsó mondat. Jól kijönni a dologból nem lehet. Nekem se, de az a kisebbik baj. Majd megbocsátanak T. fórumtársaim, ha netán neheztelnek. (A kötekedő pedig kötekedik tovább és 1-1 szóba köt bele, tegye. Zárójelbe tettem.) Itt fordulok rá kérdésedre: n i n c s konkrét javaslatom, távlatos elképzelésem. Kb. azt mondom, amit nagyjából a Főpolgármester mondott M4-gyel kapcsolatban: itt van, megvan, le kell nyelni = használni kell. Különbség (nem kicsi!), hogy M4 kihasználtsága az eredetileg tervezett kétirányú hosszabbításokkal még látványosan javítható (lenne) + több tízezer (százezer?) ember használja naponta és a közösségi, lánykori nevén: tömegközlekedés -szemben a klasszikus zenei koncertek látogatásával- ismét felszálló ágban van. A vita a Komolyzene topikban 2156-57 körül indult egy árta(lma)tlan szó körül, ezután voltam kénytelen pár kellemetlen tényt beírni és jóval több kellemetlen tényt n e m beírni, mivel tények, információk hiányában nem vagdalkozom, nem kijelentek max. kérdezek vagy véleményt írok. Ha mégis látom valami értelmét az egész eszmecserének, az az, hogy legyen MüPa (és a Nemzeti Színház) intő példa legalább arra és ama létesítmények kellő körültekintés nélkül történő megtervezése-kivitelezése ellenében, amilyen pl. a Liget-projekt, amit pl. Lujza fórumtársunk igen logikus, jó értelemben véve száraz okfejtéssel minősített -talán más kifejezésekkel, de- elhibázottnak, fölöslegesnek...ugyanő ugyanezt a logikus, száraz okfejtést sutba dobja MüPa esetében. Szereti MüPát és kész. Szabad. Csakhogy ennek n e m szabad(na) így mennie "nagyban" = az életben. Itt a fórumon mehet: nem kerül pénzbe, de az életben sokba, nagyon sokba kerül, éspedig nekünk, mindannyiunknak, legyen az Liget-projekt, Vár-felújítás és egy csomó eszement terv, amit egy minapi link tartalmaz, vannak jók is benne számosan. Ha pedig ezek a projektek -vagy egy részük- csak politikai haszonszerzésre törekvő blöff/ök, akkor nincs mit mondanom. Hacsak azt nem: az még a kisebbik rossz (lenne). :-)
3420-21-hez Momo kedves, nagyon sarkítva, de nagyjából jól foglaltad össze a lényeget. Néhány bátor vagy bátortalan :-) gondolat és "de" elhangzott másoktól pl: "nekem tetszik", "szeretik a művészek", "MÁO-t is külvárosba tervezték anno" stb.), valós ellenérv szinte egy sem. S mint már írtam , ennek én nem örülök. Rosszat jelent = igazam lehet ld 3422 utolsó mondat. Jól kijönni a dologból nem lehet. Nekem se, de az a kisebbik baj. Majd megbocsátanak T. fórumtársaim, ha netán neheztelnek. (A kötekedő pedig kötekedik tovább és 1-1 szóba köt bele, tegye. Zárójelbe tettem.) Itt fordulok rá kérdésedre: n i n c s konkrét javaslatom, távlatos elképzelésem. Kb. azt mondom, amit nagyjából a Főpolgármester mondott M4-gyel kapcsolatban: itt van, megvan, le kell nyelni = használni kell. Különbség (nem kicsi!), hogy M4 kihasználtsága az eredetileg tervezett kétirányú hosszabbításokkal még látványosan javítható (lenne) + több tízezer (százezer?) ember használja naponta és a közösségi, lánykori nevén: tömegközlekedés -szemben a klasszikus zenei koncertek látogatásával- ismét felszálló ágban van. A vita a Komolyzene topikban 2156-57 körül indult egy árta(lma)tlan szó körül, ezután voltam kénytelen pár kellemetlen tényt beírni és jóval több kellemetlen tényt n e m beírni, mivel tények, információk hiányában nem vagdalkozom, nem kijelentek max. kérdezek vagy véleményt írok. Ha mégis látom valami értelmét az egész eszmecserének, az az, hogy legyen MüPa (és a Nemzeti Színház) intő példa legalább arra és ama létesítmények kellő körültekintés nélkül történő megtervezése-kivitelezése ellenében, amilyen pl. a Liget-projekt, amit pl. Lujza fórumtársunk igen logikus, jó értelemben véve száraz okfejtéssel minősített -talán más kifejezésekkel, de- elhibázottnak, fölöslegesnek...ugyanő ugyanezt a logikus, száraz okfejtést sutba dobja MüPa esetében. Szereti MüPát és kész. Szabad. Csakhogy ennek n e m szabad(na) így mennie "nagyban" = az életben. Itt a fórumon mehet: nem kerül pénzbe, de az életben sokba, nagyon sokba kerül, éspedig nekünk, mindannyiunknak, legyen az Liget-projekt, Vár-felújítás és egy csomó eszement terv, amit egy minapi link tartalmaz, vannak jók is benne számosan. Ha pedig ezek a projektek -vagy egy részük- csak politikai haszonszerzésre törekvő blöff/ök, akkor nincs mit mondanom. Hacsak azt nem: az még a kisebbik rossz (lenne). :-)
3422 Edmond Dantes 2017-01-07 12:29:23 [Válasz erre: 3413 lujza 2017-01-07 03:29:45]
Csak most látom ezt a beírásodat. Attól tartok, kezd személyeskedővé válni a dolog (nem az én részemről), kár. Részemről nagyjából tények, létező dolgok, problémák hangzottak el és ez így lesz eztán is. Én is (vissza)kérdezhetnék: te például teljes áron fizető nézőként jársz-e a MüPába, netán valamilyen munkaviszony köt(ött)-e oda, hogy ilyen szenvedélyesen foglalsz állást/véded, de n e m kérdezem. Leginkább azért, mert úgysem tudom ellenőrizni tovább nem tartozik rám. Ahogyan másra sem tartozik, hogy én hány koncertre stb. járok. Ha eddigi hozzászólásaimból nem derült ki semmi, akkor mindegy is, vagy tán jobb is. A "látogatottság" szó pedig eufemizmus. A "látogatottságot" is meg lehet becsülni; a tényleges, valós=teljes áron jegyet, bérletet váltók száma viszont olyan üzleti titok, amit csak kevesek tudhatnak, talán még a Házban is. Magyarul: az ilyen-olyan mértékű "vattázás" aránya koncertenként eltérhet, de van. Máshol is van-lehet, de most MüPáról beszélgetünk, egy újonnan épült létesítményről, amit már egy olyan korban építettek, amikor a jelen és jövő várható látogatottsági/anyagi szempontjait is figyelembe lehetett-kellett (volna?) venni, a helyszínről nem is beszélve. Lehet szájkaratézni azon, hogy MÁO tervezésekor-építésekor hol tartott az Andrássy út építése és mikor minek az építése kezdődött-végződött arrafelé (remélem elég pontos adatokat szedtem össze tegnap), de az biztos, hogy a főváros (Podmaniczky-bizottság) már ab start tudta , hogy az új, egyesített Budapest belvárosában lesz MÁO. MüPa környéke viszont sosem lesz a főváros belvárosa, jó esetben beépítik a környék rút rozsdaövezetét. Lehet, hogy rálépek pár tyúkszemre azzal, hogy a szent tehenet a számra ill. a klaviatúrámra merészelem venni, de talán megér ennyit a téma és a jövőben ez még inkább így lehet. Az idő nagy úr...
Csak most látom ezt a beírásodat. Attól tartok, kezd személyeskedővé válni a dolog (nem az én részemről), kár. Részemről nagyjából tények, létező dolgok, problémák hangzottak el és ez így lesz eztán is. Én is (vissza)kérdezhetnék: te például teljes áron fizető nézőként jársz-e a MüPába, netán valamilyen munkaviszony köt(ött)-e oda, hogy ilyen szenvedélyesen foglalsz állást/véded, de n e m kérdezem. Leginkább azért, mert úgysem tudom ellenőrizni tovább nem tartozik rám. Ahogyan másra sem tartozik, hogy én hány koncertre stb. járok. Ha eddigi hozzászólásaimból nem derült ki semmi, akkor mindegy is, vagy tán jobb is. A "látogatottság" szó pedig eufemizmus. A "látogatottságot" is meg lehet becsülni; a tényleges, valós=teljes áron jegyet, bérletet váltók száma viszont olyan üzleti titok, amit csak kevesek tudhatnak, talán még a Házban is. Magyarul: az ilyen-olyan mértékű "vattázás" aránya koncertenként eltérhet, de van. Máshol is van-lehet, de most MüPáról beszélgetünk, egy újonnan épült létesítményről, amit már egy olyan korban építettek, amikor a jelen és jövő várható látogatottsági/anyagi szempontjait is figyelembe lehetett-kellett (volna?) venni, a helyszínről nem is beszélve. Lehet szájkaratézni azon, hogy MÁO tervezésekor-építésekor hol tartott az Andrássy út építése és mikor minek az építése kezdődött-végződött arrafelé (remélem elég pontos adatokat szedtem össze tegnap), de az biztos, hogy a főváros (Podmaniczky-bizottság) már ab start tudta , hogy az új, egyesített Budapest belvárosában lesz MÁO. MüPa környéke viszont sosem lesz a főváros belvárosa, jó esetben beépítik a környék rút rozsdaövezetét. Lehet, hogy rálépek pár tyúkszemre azzal, hogy a szent tehenet a számra ill. a klaviatúrámra merészelem venni, de talán megér ennyit a téma és a jövőben ez még inkább így lehet. Az idő nagy úr...
3421 Momo 2017-01-07 12:25:41 [Válasz erre: 3420 Momo 2017-01-07 12:22:29]
(Kihagytam, hogy nyeli a pénzt, és nem tudják megtölteni közönséggel, de lehet, hogy még mást is írtál. A lényeg az, hogy - Mordort kivéve - nincs még egy hely az Univerzumban, amire ennyi rosszat el lehet mondani.)
(Kihagytam, hogy nyeli a pénzt, és nem tudják megtölteni közönséggel, de lehet, hogy még mást is írtál. A lényeg az, hogy - Mordort kivéve - nincs még egy hely az Univerzumban, amire ennyi rosszat el lehet mondani.)
3420 Momo 2017-01-07 12:22:29 [Válasz erre: 3419 Edmond Dantes 2017-01-07 12:07:23]
Én azt nem értem még mindig, hogy ha szerinted semmiféle pozitívuma nincs a MüPá-nak (épületnek ronda, helyileg rossz, koncert helyszínként többszörösen pótolható), akkor mi a javaslatod...? konkrétan...
Én azt nem értem még mindig, hogy ha szerinted semmiféle pozitívuma nincs a MüPá-nak (épületnek ronda, helyileg rossz, koncert helyszínként többszörösen pótolható), akkor mi a javaslatod...? konkrétan...
3419 Edmond Dantes 2017-01-07 12:07:23 [Válasz erre: 3412 lujza 2017-01-07 03:25:11]
Már megbocsáss, de ezt tényleg ki kell igazítanom. Én ugyanis (másokkal szemben) s o s e m állítottam, hogy mindent jobban tudok. Én csupán a saját véleményemet írom meg, lehetőleg alátámasztva tényekkel, adatokkal. Ha nincsenek adataim, akkor leállok ld pl 3393 utolsó bekezdést. Arról pedig nem tehetek, hogy "ÁHZ korábbi, baromi ronda székhelyét" tetted a Vörösmarty térre. Tudom, hogy tudod, hogy nem volt ott koncertterem. De az nagy baj lett volna, ha csak "ÁHZ korábbi, baromi ronda székhelye" miatt-helyett épült volna meg MüPa. Az tehát gyenge érv MüPa mellett, hogy "ÁHZ korábbi, baromi ronda székhelyét" váltotta ki. És ami nagyobb baj lenne: irodahelyiségeknek és kottatárnak építeni a MüPát annyit jelentett volna mint gombhoz nercbundát varrni. Mellesleg egyetlenegy állításomat s e m cáfoltad (más sem) a Ház jelenlegi VALÓS (teljes áron jegyet váltó) kihasználtságát, költség-haszon viszonyait, jövőbeli kilátásait és egyebeket illetően. Igaz, könnyebb mindezt elintézni egy elegáns "Hagyd, ED úgyis jobban tud mindent!"- kézlegyintéssel, ha nem is túl udvarias ez a gesztus :-)
Már megbocsáss, de ezt tényleg ki kell igazítanom. Én ugyanis (másokkal szemben) s o s e m állítottam, hogy mindent jobban tudok. Én csupán a saját véleményemet írom meg, lehetőleg alátámasztva tényekkel, adatokkal. Ha nincsenek adataim, akkor leállok ld pl 3393 utolsó bekezdést. Arról pedig nem tehetek, hogy "ÁHZ korábbi, baromi ronda székhelyét" tetted a Vörösmarty térre. Tudom, hogy tudod, hogy nem volt ott koncertterem. De az nagy baj lett volna, ha csak "ÁHZ korábbi, baromi ronda székhelye" miatt-helyett épült volna meg MüPa. Az tehát gyenge érv MüPa mellett, hogy "ÁHZ korábbi, baromi ronda székhelyét" váltotta ki. És ami nagyobb baj lenne: irodahelyiségeknek és kottatárnak építeni a MüPát annyit jelentett volna mint gombhoz nercbundát varrni. Mellesleg egyetlenegy állításomat s e m cáfoltad (más sem) a Ház jelenlegi VALÓS (teljes áron jegyet váltó) kihasználtságát, költség-haszon viszonyait, jövőbeli kilátásait és egyebeket illetően. Igaz, könnyebb mindezt elintézni egy elegáns "Hagyd, ED úgyis jobban tud mindent!"- kézlegyintéssel, ha nem is túl udvarias ez a gesztus :-)
3418 parampampoli 2017-01-07 11:48:27 [Válasz erre: 3417 Edmond Dantes 2017-01-07 11:43:10]
A dolog több érdekes kérdést is felvet. Például: az Eiffelbe egy bizonyos áron foglalt jegyek az Operaházban milyen helyre fognak szólni és milyen áron? Mert pl valakinek van egy jegye az Eiffel 8. sorának 20. székébe, de az Operaházban ilyen szék nincs, akkor hova ültetik át? A koncert annyira nincs már messze, hogy ne lenne jó valamiféle tájékoztatót kiadni arról, hogy mire számítsanak a jegytulajdonosok.
A dolog több érdekes kérdést is felvet. Például: az Eiffelbe egy bizonyos áron foglalt jegyek az Operaházban milyen helyre fognak szólni és milyen áron? Mert pl valakinek van egy jegye az Eiffel 8. sorának 20. székébe, de az Operaházban ilyen szék nincs, akkor hova ültetik át? A koncert annyira nincs már messze, hogy ne lenne jó valamiféle tájékoztatót kiadni arról, hogy mire számítsanak a jegytulajdonosok.
3417 Edmond Dantes 2017-01-07 11:43:10 [Válasz erre: 3416 parampampoli 2017-01-07 10:15:09]
...ami azt is jelenti, hogy a jegyárak alaposan megugorhatnak az előadásra. Nem tudom, mekkorára tervezték az Eiffel-(szerelő)csarnok nézőterét-ülőhelyszámát, de valószínűleg nagyobbra mint amennyi MÁO valós = látó helyeinek száma. A (szerelő)csarnoki rendezvényre talán barátságosabbak lettek volna a jegyárak mint lesznek majd az Andrássy úton, de ezt már -ennél a koncertnél biztosan- sosem tudjuk meg. Egyébként az Eiffel-csarnok körüli csendhez hasonlóan (egyelőre!) megnyugtató csend van a Ligetben azaz a Liget-projekt körül is. A szereptévesztett múzeumigazgató ámokfutása mintha lassulna..
...ami azt is jelenti, hogy a jegyárak alaposan megugorhatnak az előadásra. Nem tudom, mekkorára tervezték az Eiffel-(szerelő)csarnok nézőterét-ülőhelyszámát, de valószínűleg nagyobbra mint amennyi MÁO valós = látó helyeinek száma. A (szerelő)csarnoki rendezvényre talán barátságosabbak lettek volna a jegyárak mint lesznek majd az Andrássy úton, de ezt már -ennél a koncertnél biztosan- sosem tudjuk meg. Egyébként az Eiffel-csarnok körüli csendhez hasonlóan (egyelőre!) megnyugtató csend van a Ligetben azaz a Liget-projekt körül is. A szereptévesztett múzeumigazgató ámokfutása mintha lassulna..