Bejelentkezés Regisztráció

Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek


Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények

3255 lujza 2016-06-30 02:11:43 [Válasz erre: 3240 Búbánat 2016-06-24 17:03:50]
http://revizoronline.com/hu/cikk/6170/verdi-traviata-budapesti-nyari-fesztival/

3254 Edmond Dantes 2016-06-29 10:45:57 [Válasz erre: 3251 lujza 2016-06-29 00:53:18]
Főpróbának nevezték és rendesen végig is ment, nem nagyon volt markírozás, ilyesmik, csak hál'Istennek nem 2x50'-60' szünetekkel. És mint írtam, azzal főz az ember, amije van = azon voltam, azt hallottam.

3253 karnagy 2016-06-29 06:55:18 [Válasz erre: 3252 lujza 2016-06-29 00:55:24]
Jó, hát Siegel Miméje csak a Zednikével összevethető felülmúlhatatlan remeklés. Siegfried legyen a talpán, aki partiban marad vele.

3252 lujza 2016-06-29 00:55:24 [Válasz erre: 3247 karnagy 2016-06-28 07:58:59]
Idén sajnos ez is előfordult. Zseniális Miménk volt a gyenge Siegfried mellett.

3251 lujza 2016-06-29 00:53:18 [Válasz erre: 3249 Edmond Dantes 2016-06-28 09:37:32]
Azért az nem volt még egy igazi főpróba se!

3250 Edmond Dantes 2016-06-28 10:03:51 [Válasz erre: 3249 Edmond Dantes 2016-06-28 09:37:32]
Talán a tudatalattim a bűnös, hogy lefelejtettem, a rendezőnek legalább a nevét mégiscsak illendő ideírni: Michael Schulz.

3249 Edmond Dantes 2016-06-28 09:37:32
Wagner: A nürnbergi mesterdalnokok / MüPa 2016 Egy főpróba alapján nem lehet még szubjektív véleményt sem "jogerősen" megfogalmazni, de az ember abból főz, amije van. A főpróba és a premier közti napon bizonyára javították a javítandót, javíthatót. Erre Fischer Ádám megszokott, de mindig megújuló, könyörtelen igényessége a garancia. A Rádió együttesei és a Nemzeti Énekkar kisöprendő hiba-morzsáit biztosan kisöpörte. Csak remélni tudom, hogy James Rutherford hangját és szerepformálását is felsrófolta arra a szintre, ami előtt a fináléban egész Nürnberg (azt követően pedig a közönség) leborul. Nem tetszett különösebben a Hollandiban sem s miként balsorsú-sejtelmes, végzetét a (hullám)sírig hordozó antihősként sem győzött meg: itteni gutmütig-hordóhasú-huncut attitüdje, afféle békés Bud Spencer-fazonja (nyugodjék békében!) sem hitette el velem, hogy ő lenne minden helyzetek magaslata, pedig egy igazi Hans Sachs: AZ! Daniel Kirch az előadás gyenge láncszeme. Csetlő-botló Walter ő, sem külseje, sem játéka, sem hangja nem győzött meg arról, amiről szerepéből következően meg kellene győznie, hogy ő (lenne) itt a nyerő fazon és a Preislied sem ért egy...egy egészen kicsi Preis-t sem. Anette Dasch szépen énekli nem túl fajsúlyos szólamát, de minden sminkje és igyekezete ellenére sem látszik eladósorban lévő hamvas kislánynak: az az ember benyomása, hogy papája valós szándéka vele mint fődíjjal: könyörgök, csak vigye már valaki, pártában ne maradjon a nyakamon! Ahogy az egyik jelenetben Walterjával együtt lábukat lóbálva ücsörögtek a rivalda szélén, azt hittem, menten rázendítenek: "Kettecskén, az élet édes álom..."...elvégre itt is Leányvásár van kérem! Éva lányával nagyjából egykorú Pognerként Bretz Gábor még szakállasra öregítve sem adott kellő súlyt, méltóságot szerepének, ugyanúgy problematikusnak éreztem apaszerepben mint a tavalyi Hollandiban, ahol ugyancsak nem kislánykorú énekesnő énekelte ugyancsak eladósorban lévő kislányát. (Sajnálhatja, hogy Walter szólama a tenorfachban van...) Norbert Ernst remekelt mint Dávid, hangja talán túlontúl is szép egy karaktertenor szerephez: sokat elárul, hogy két pesti Dávidja között (!) elugrott Olasz áriát énekelni Düsseldorfba és bizony ősszel Montpellier-ben már Lohengrint énekel...ha nem is egy hattyús lovag-alkat, de hangilag tutira jobb mint már említett szólamtársa. Kimagaslott a mezőnyből Bo S k o v h u s Beckmessere: hangja, kiállása, színpadi jelenléte alapján övé a fődíj, legalábbis az előadás fődíja, ha a színpadi zsűrié nem is. Skovhus szenzációsan énekel és nem mellesleg "jó pasi", nem ő -hanem nyilván a rendező- tehet róla, hogy az első pillanattól lúzer, kopott aktatáskával, csíkos öltönyben, nem-passzoló cipőben, szögletes ugrabugrál, el-elcsúszó randa parókája, legutóbb kényszerből használt mankójának "újrahasznosítása" s egyebek okán eleve esélytelen bármi-bárki megnyerésére. A verseny már a start előtt eldől(t): ÍGY nincs, nem lehet igazi tétje. Tetszett Jürgen Linn Kothnere, Gudrun Pelker "Lénije" és Pintér Dömötör felturbózott éjjeliőre is. A soha-véget-érni-nem-akaró monstrum legproblematikusabb részét, a finálét 1-2 kisgyerekkel és a felnőtt közreműködőkkel fociztatja át a rendező, talán annak reményében, hogy a záró jelenet "fülsértő" szövegét, üzenetét ilyetén módon tompítani lehet; erre az elterelésre próbál rásegíteni a kiírt szöveg magyar (félre)fordítása is, ahol a német nép, a (német-)római birodalom, a német kultúra sovén dicsőítése helyett következetesen a "mesternép" dicsérete olvasható. Ha élne, bizonyára forogna a sírjában, mondhatnánk valamelyik politikus vicces bakiját átvéve, de Wagner bizonyára nem is engedné. Tetszik, nem tetszik: ő és az ő világképe ez volt, ilyen volt, azt gondolta, amit beírt a fináléba egy szimpla középkori dalverseny és leánykérés ürügyén.

3248 karnagy 2016-06-28 07:59:39
Kicsit ellentmondásos az előző üzim, de értitek :)

3247 karnagy 2016-06-28 07:58:59 [Válasz erre: 3246 lujza 2016-06-28 03:38:58]
Így van, jóval gyengébb volt a többieknél. Kínos, amikor Mime leénekli Siegfriedet vagy Dávid Waltert. Hozzátenném: egyáltalán nem éreztem kínosnak Kirch teljesítményét, csak a sok csillagos ötös és ötös között ő négyes alá volt.

3246 lujza 2016-06-28 03:38:58 [Válasz erre: 3244 Kaliban 2016-06-27 11:36:40]
Szerencséd is volt, mert a második előadás szerintem még jobban sikerült. Tényleg fantasztikus volt az összhang a kórus, a zenekar és a többi szereplők között. És nagyon jól kihasználták az akusztikai adottságokat, kivéve, hogy Kirch hangja kicsit elveszett ebben a nagy térben. Tisztességgel helytállt, de gyengébb volt a többieknél.

3245 Kaliban 2016-06-27 11:37:18 [Válasz erre: 3243 -zéta- 2016-06-27 11:36:17]
De a hangja nem volt olyan szép :-).

3244 Kaliban 2016-06-27 11:36:40 [Válasz erre: 3242 karnagy 2016-06-27 10:54:44]
Klaus Florian Vogt nekem is jobban tetszett Walterként három éve, de hát Istenem. A kisebb hibák nem érdekeltek. Számomra katartikus előadás volt. A lagymatag operaházi Parsifal és a színvonalas, ám de számomra nem igazán magával ragadó Andrássy úti Walkür urán igazi élmény volt ez a Duna parti Mesterdalnokok.

3243 -zéta- 2016-06-27 11:36:17 [Válasz erre: 3242 karnagy 2016-06-27 10:54:44]
De Kirch így is fényévekre (előre) volt Vogt teljesítményétől...

3242 karnagy 2016-06-27 10:54:44
Nagyszerű volt a tegnapi Mesterdalnokok. Valójában az igazi élményt nem is az egységesen jó szólistagárda nyújtotta, hanem a zenekar és főleg a kórus. Nem is tudom, mikor hallottam utoljára ennyire plasztikusan, szépen hangzó kórusteljesítményt hazai (és külhoni) opera-előadáson. A szólista-gárda legfőbb erényének az egységességet véltem - nyilván Skovhus kiemelkedően abszolválta ezt a ziccer-szerepet, de nagyon tetszett Rutherford Hans Sachs-a, Anette üde Dasch Évája és egyik kedvenc bécsi énekesemet, a gyönyörű hangú Norbert Ernst-et is öröm volt itthon hallani. Daniel Kirch abszolút tisztességesen helyt állt, de én szívesebben vettem volna erősebb és főleg fényesebb hangú Waltert.

3241 Edmond Dantes 2016-06-25 15:34:23
Az idei termésből Az istenek alkonyát szüreteltem le, ami kicsit zanzásított-tömörített Ring-összefoglaló, a "gyengébbek" kedvéért Wagner még egyszer szánkba és fülünkbe rágja a komplett históriát, a gyűrű útját és meséjét bölcsőtől a sír széléig, hogy aztán a záró darabban a sírba taszítsa avagy a menny(ek)be emelje dicső és dicstelen hősnőit és hőseit. A szereplők sorsa egytől egyig bevégeztetik, egyedül Alberich kilétét és hollétét nem merném megtippelni. (Aki tudja, ossza meg velem, előre is köszönöm.) Így, "visszafelé" = egymagában, a többi nélkül nézve-hallgatva is roppant érdekes mulatság a Götterdämmerung, kicsit olyan mint amikor az ember egy krimit a végén kezd és a megfejtés ismeretében olvassa el a regényt. Már láttuk, hallottuk az itt csak elmesélt előzményeket, ismerősek a Leitmotiv(um)ok, aztán egyszer csak egy földhözragadt családi perpatvar kellős közepén találjuk magunkat. Persze a családi perpatvar is csak csel, Alberich utolsó próbálkozása a gyűrű, a Kincs visszaszerzésére, egy nehezen követhető ki-kicsoda, ki kinek látszik, ki mit ért félre, ki kit (nem) csalt meg történetbe ágyazva, a 2. felvonás pedig a szó igazi értelmében: opera. Féltékenység, bosszúvágy, leleplezés, számonkérés, (hamis?) eskü, mutatós kórusjelenet (Magyar Rádió Énekkara karig.: Pad Zoltán, Budapesti Stúdió Kórus karig.: Strausz Kálmán): megannyi klasszikus operai kellék. Hartmut Schörghofer pesti Ringje, a Parsifal mellett a MüPa Wagner-folyamának talán legsikerültebb (négy) darabja, sokan sokszor méltatták már, magam is csatlakozom a méltatókhoz. Ha egy szóval (kettővel) kell leírni: érthető, korszerű. Evelyn Herlitzius szárnyaló és felséges Brünnhilde, mindvégig győzi erővel, játékkal, hogy aztán a záróénekben feltegye a koronát a műre...és saját fejére. Christian Franz (Siegfried) régi ismerősünk, strapabíró és elnyűhetetlen tenorja a fesztiválnak, meg kell becsülni az ilyen stabil művészeket, a tenor(hiány)szakmában különösen. Új beálló Rúni Brattaberg (Hagen), ő az egzotikus Feroer-szigetekről érkezett, hogy a főgonosz, valójában maga is áldozat-Gibichungot elénekelje-eljátssza. Az előd-Hagenek: Rydl vagy Halfvarson neve nekünk ismerősebben cseng, de Brattaberg is kellően súlyos formátum és 1-2 magas állást leszámítva vivőerős hangja is kellően átszól. Oliver Zwarg is észrevéteti magát Gunther lúzer-szerepében és kellemes meglepetés Pasztircsák Polina Gutruneja, "ráadásképpen" Fodor Gabriella (Wellgunde) és Kálnay Zsófia (Flosshilde) oldalán, Woglindét is szépen elénekli. A nagy Oskar Hillebrandt, aki kamaraénekes és már 70 is elmúlt, rövid szólamában még egyszer emlékeztet arra, hogy Alberich a Ring egyik fő kulcsa a Walhallához, mindenhez. A még nagyobb Waltraud Meier (Waltraute) pedig walkürként robog be és elbeszélése után királynőként robog(ott) ki a színpadról. (Rossz nyelvek szerint egyenesen a repülőtérre: az 1. felvonás végi tapsrendre sem jött ki már.) A Nornák közül Gál Erika tetszett a legjobban, Németh Judit ezúttal halványabb volt, miként Wierdl Esztert sem éreztem átütőnek a fárasztó, ám dramaturgiailag fontos nyitójelenetben. Az előadás, a Ring, a teljes Wagner-folyam lelke, esze, szíve és persze vezénylő keze: Fischer Ádám. Igényessége, értelme, zenei irányítása és mindaz, amit ezen képességek birtokában létrehoz: felbecsülhetetlen, maradandó érték. A Rádiózenekar immár évtizede neki köszönhetően állt be a számára korábban ismeretlen szerepkörbe, zenedráma-monstrumok sorozatos (és szezonvégi!) előadására és minden dicséretet megérdemelnek mint a produkció(k) láthatatlan oszlopai.

3240 Búbánat 2016-06-24 17:03:50
[url] https://www.youtube.com/watch?v=wSCrTeRWRTI; Miklósa Erika debütálása a Traviatában – részletek a főpróbáról – 2016 – Margitsziget -trailer [/url] Közzététel: 2016. jún. 24. Giuseppe Verdi: Traviata OPERA BEMUTATÓ 2016. június 24. (péntek) és június 26. (vasárnap) 20.00 Margitszigeti Szabadtéri Színpad két részben, három felvonásban, olasz nyelven, magyar felirattal „Verdi egyik legnépszerűbb műve, A kaméliás hölgy szívszorító szerelmi történetéből írt Traviata a zenetörténet egyik leggyakrabban játszott operája. A Margitszigeti Szabadtéri Színpadon először kerül színre, olyan kiváló sztárok főszereplésével, mint a világhírű koloratúrszoprán, Miklósa Erika és az olasz tenor, Giuseppe Filianoti. Verdi magával ragadó operájában Alexandre Dumas híres regényének világa elevenedik meg: az ismert kurtizán, Violetta és a vidéki fiatalember, Alfred tragikus szerelmi története a 19. századi Párizs pezsgő társasági életének közegében játszódik. Tiszta érzések, igaz szenvedélyek, hazugság, fondorlatok és számító ármány szövik át ezt a fényűző, fülledt kort, amelyben a tradícióktól és a társadalmi kötöttségektől való szabadulás vágyának gyakran a hétköznapi valóság: az anyagi szükség és a kor pestisének számító tüdővész szab határt. La traviata, vagyis A bukott nő: nemcsak az irodalom, hanem az operatörténet rajongott tárgya. Emma Bovary, Mimi, Musette, Manon Lescaut mellett leghíresebb képviselője a Dumas regényéből ismert Marguerite Gautier, aki Violetta Valéry néven vált az egyik legösszetettebb Verdi-hősnővé. A melodráma megrázó kerettörténetét mindvégig ellensúlyozza a teljes operát átszövő táncmelódia, a keringő lüktető ritmusa és könnyedebb témái, amelyek közel állnak Verdi románcaihoz. Violetta megformálása a szerep nagyfokú jellemfejlődése miatt olyan mélységeket kíván – a könnyed kacérságtól kezdve a tiszta szerelmen át a kétségbeesés, lemondás és összeomlás állapotáig –, amelyek ábrázolását aligha láthatnánk kiválóbb tolmácsolásban, mint a világ minden pontján hatalmas sikereket elérő „briliáns szoprán”, Miklósa Erika előadásában, aki a tavalyi Virtuózok-koncertet leszámítva először lép színre a Margitszigeti Nagyszínpadon.” Violetta Valéry: Miklósa Erika Alfred Germont: Giuseppe Filianoti (IT) Vezényel: Héja Domonkos Közreműködnek a Magyar Nemzeti Balett és a Magyar Állami Operaház Zenekarának és Énekkarának művészei Rendező: Anger Ferenc A Szabad Tér Színház bemutatója.

3239 Búbánat 2016-06-24 08:59:20
[url] http://operavilag.net/tanulmanyok/mesemotivumok-a-nurnbergi-mesterdalnokokban/; Mesemotívumok A nürnbergi mesterdalnokokban [/url] Operavilag.net, 2016. június 24. Lehetséges-e a Wagner-opera cselekményét A mese morfológiája alapján értelmezni? KONDOR KATA írása a Wagner-napok ma este Mesterdalnokok-előadása elé

3238 Búbánat 2016-06-24 08:58:53
[url] http://operavilag.net/kiemelt/isteni-emberek/; Isteni emberek [/url] Operavilag.net, 2016. június 22. Richard Wagner: A Nibelung gyűrűje – a Budapesti Wagner-napok előadása a Müpában, 2016. június 16-19. KONDOR KATA írása

3237 tiramisu 2016-06-22 00:10:28 [Válasz erre: 3226 macskás 2016-06-10 16:42:46]
Végül is...:-)

3236 Hangyász 2016-06-21 15:42:50
MINDENKIHEZ! L. még a 3225. hsz-t.

3235 Alvaro 2016-06-21 08:54:57
Eladó 1 DB jegy a budapesti WAGNER napokra a NÜRNBERGI MESTERDALNOKOK előadására. 2016. június 26. vasárnap 16. óra. II.em. középerkély. 3. sor 9. szék Ára: 7900 ft

3234 Hangyász 2016-06-20 18:09:14 [Válasz erre: 3228 lujza 2016-06-18 01:15:22]
Én tegnap ott voltam és ha nem akad vevő a vasárnapi Mesterdalnokok előadására szóló jegyemre, akkor majd a fele június 26-át is ott töltöm.

3233 Edmond Dantes 2016-06-20 17:37:42
Eladó 1 db. jegy június 23. Katona József Színház/Kamra Mozart: Cosi fan tutte Online ár (5% kedvezménnyel): 5.605,- Ft Fiordiligi Kolonits Klára Dorabella Szolnoki Apollónia Ferrando Varga Donát Guglielmo Cseh Antal Don Alfonso Kálid Artúr Despina Pálmai Anna ALKOTÓK Díszlet Tóth László Jelmez Kovács Ildikó Rendezőasszisztens Gerlóczi Judit Zenei vezető Dinyés Dániel Rendező Göttinger Pál

3232 lujza 2016-06-19 01:04:15 [Válasz erre: 3230 -zéta- 2016-06-18 22:15:24]
Ez igaz!

3231 macskás 2016-06-18 23:49:21 [Válasz erre: 3230 -zéta- 2016-06-18 22:15:24]
:)

3230 -zéta- 2016-06-18 22:15:24 [Válasz erre: 3228 lujza 2016-06-18 01:15:22]
Nem érnek rá leülni a számítógép elé...

3229 Búbánat 2016-06-18 10:44:04 [Válasz erre: 3228 lujza 2016-06-18 01:15:22]
Boldogok, boldogtalanok...?

3228 lujza 2016-06-18 01:15:22
Nincs senki olyan elvetemült, hogy a napjait a Müpában tölti mostanában?

3227 Hangyász 2016-06-15 18:38:59 [Válasz erre: 3226 macskás 2016-06-10 16:42:46]
Hát igen, boldogok a tudatlanok.

3226 macskás 2016-06-10 16:42:46 [Válasz erre: 3225 Hangyász 2016-06-09 19:00:00]
Minek kellett érettségizni! :)

3225 Hangyász 2016-06-09 19:00:00
Érettségi találkozóval való ütközés miatt elcserélném a június 26-ikai Mesterdalnokok előadására szóló jegyemet a MüPa földszint 22. sorába szóló jegyemet lehetőleg a 24-ikei Mesterdalnokokra, vagy a Ring bármelyik estjére (lehetőleg Rajna kincse kivételével). Nagyvonalú emberként az esetleges értékkülönbözetet készségesen kifizetem. Választ ide vagy a sogyula@gmail.com címre.

3224 Búbánat 2016-06-08 21:51:11
[url] http://operavilag.net/kiemelt/miert-jarunk-operagalara/; Miért járunk operagálára? [/url] Operavilag.net, 2016. június 7. Híres operaáriák – olasz-magyar est a budapesti Olasz Intézetben. A Zsidó Művészeti Napok május 31-i eseményéről KONDOR KATA írt kritikát „A műsorra nem lehetett panasz, ismert és népszerű operák részletei szerepeltek rajta, miközben mégsem lehetett az az érzésünk, hogy a kontextusukból való állandó kiemeléstől elcsépelt slágeráriákat hallhatunk. Az előadókra sem, olyan művészek működtek közre, mint a minden évben igen sikeres operagálákat játszó MÁV Szimfonikus Zenekar, az elmúlt évek alapján már nem csupán nagyszerű karmesternek, de nagyszerű operakarmesternek is nevezhető Vajda Gergely, valamint olasz és magyar énekesek.” „Ezúttal a külföldi művészek jószerint ismeretlennek bizonyultak a hazai közönség előtt, míg a műsorváltozás utánra megmaradó egyetlen magyar énekes, László Boldizsár, bár képes komolyabb érdeklődést kiváltani, az utóbbi napokban olyan – szinte felfoghatatlanul – sok előadást vállalt, hogy kedvelői nyilván megoszlottak ezek között. Nagy kár, hogy így történt, a koncert ugyanis bebizonyította, hogy érdemes a gálákkal kapcsolatos fogalmainkat újragondolni.”

3223 macskás 2016-06-06 22:54:49
3223

3222 lujza 2016-06-06 01:58:16 [Válasz erre: 3220 Heiner Lajos 2016-06-05 08:08:00]
Háát... Hosszú életem alatt sok minden voltam már, de hogy irigy???

3221 Búbánat 2016-06-05 09:30:08
Bartók Rádió közvetíti ma este (hangfelvétel) 19.35 – 21.16 A Nemzeti Filharmonikus Zenekar hangversenye Vez. Douglas Boyd Km. Balga Gabriella, Bakonyi Anikó, Megyesi Zoltán - ének, Nemzeti Énekkar (karig. Antal Mátyás) 1. Brahms: Gyászének (km. énekkar) 2. Schubert: VIII. (Befejezetlen) szimfónia 3. Mendelssohn: II. szimfónia (Dicsőítő ének) (km. Balga, Bakonyi, Megyeasi, énekkar) (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, 2016. március 13.) (Ism. június 17., 12.36)

3220 Heiner Lajos 2016-06-05 08:08:00 [Válasz erre: 3218 lujza 2016-06-05 01:32:18]
Nem említettem az Operát. Udvariasságból nem neveztem meg, de akkor legyen: a MüPa-ra gondoltam. Nem tudom, ki az a "nálunk". Tessék megszerezni egy diplomát, letenni hozzá két szakképesítést, ismét szándékosan általánosan fogalmazok. Képezze magát vezető európai egyetemeken. Legyen munkaképes négy nyelven. Vállalja, hogy akár több ezer kilométerre dolgozik a családjától. Akár mínusz 33 Celsius fokban. Akkor valóban megfizetik a munkáját. Ha pedig nem képes ezt megtenni, vigye vissza az üres borosüvegeket az ABC-be, és vegyen magának állójegyet egy koncertre. De ne fröcsögjön nyilvánosan az irigységtől.

3219 lujza 2016-06-05 01:40:33 [Válasz erre: 3208 joska141 2016-06-04 10:48:32]
Kinek a mondása volt, hogy csak annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam? Nekem az a magyar átlagkereset kissé magasnak tűnik. Azt hiszem, nagyon sokan vannak, akik ha szeretnék se engedhetnék meg maguknak, hogy Operába járjanak.

3218 lujza 2016-06-05 01:32:18 [Válasz erre: 3217 Heiner Lajos 2016-06-04 20:52:50]
Az Operánál olyan a környék? Csak azt nem értem, Heiner Úr miért garasoskodik? Feltételezem, hogy jobban keres nálunk.

3217 Heiner Lajos 2016-06-04 20:52:50 [Válasz erre: 3211 Kaliban 2016-06-04 19:07:37]
Ha egy megállót kell a villamossal utaznom - pl. mert olyan a környék, hogy nem szívesen gyalogolok - és utána pl. busz két megállóra, az már két külön jegy. Vagy, jobb esetben, átszállójegy.

3216 Búbánat 2016-06-04 20:37:30 [Válasz erre: 3214 Búbánat 2016-06-04 20:32:20]
Ja és a drága jegyek mellett úgyis lehet spórolni - aki erre érez hajlandóságot - hogy az előadások után nem vágja be magát egyből kocsiba-taxiba, hanem kisétál az elérhető tömegközlekedésig.

3215 Búbánat 2016-06-04 20:34:36 [Válasz erre: 3214 Búbánat 2016-06-04 20:32:20]
Konklúzió: vacsorázni legjobban otthon szeretek, előadások, koncertek előtt - vagy utána...

3214 Búbánat 2016-06-04 20:32:20 [Válasz erre: 3209 Edmond Dantes 2016-06-04 14:42:55]
Én sohasem vacsorázom opera-, operett- vagy koncertelőadás után máshol, mint otthon; ebből következően társaság kedvéért sem ülök be sehova éjjel, mikor elhagytam a színházat vagy koncerttermet. Különben is: minek szórjam a pénzem ilyen "fölösleges" dolgokra, és keressek az előadás jó esetben vett élménye után még másmilyen, további kikapcsolódást; általában az opera vagy koncert előtt megvacsorázom. Igaz: Mozart városában turistáskodva, akár egy kulturális programot követően, olykor magam sem vetettem meg felüdülés gyanánt az éjszakában a fagylaltot és=vagy a sört...

3213 Kaliban 2016-06-04 19:13:05 [Válasz erre: 3208 joska141 2016-06-04 10:48:32]
És akkor tegyük hozzá, hogy ez a 245.500 forint rendkívül aránytalanul oszlik el. A lakosság többségének nettó fizetése nem éri el a 200 ezer forintot!!!

3212 Kaliban 2016-06-04 19:11:48 [Válasz erre: 3209 Edmond Dantes 2016-06-04 14:42:55]
Csakhogy az évadban többször bebizonyosodott: csak bizonyos időszakokban, illetve bizonyos darabokra tudják a turistáknak eladni a magasabb árú jegyek többségét. Jellemzően évad végén eltudják, illetve évad elején, valamint premier előadásokra.

3211 Kaliban 2016-06-04 19:07:37 [Válasz erre: 3210 Heiner Lajos 2016-06-04 15:12:33]
Egy vonaljegy 350 Ft. A metrón az átszállásért nem kell fizetni, de buszon vagy villamoson igen. Így egy oda-vissza út ez esetben 700 forint. Van 24 órásjegy: 1 650 Ft, illetve 72 órás jegy: 4 150 Ft. A Budapest hetijegy: 4 950 Ft.

3210 Heiner Lajos 2016-06-04 15:12:33 [Válasz erre: 3206 lujza 2016-06-04 01:53:05]
A Salzburgi Ünnepi Játékokon a jegyhez a tömegközlekedés ingyenes. Pl. Bpesten oda-vissza 2 db átszállójegy ha az árakra jól emlékszem 2x540 Ft, ami csak kb. 2,5 Euro. De ha úgy veszem, hogy ez egy átlag jegyár 10 %-a, akkor sok. Arról nem beszélve, hogy Salzburgban a Getreidegassen! előadás után 10-12 Euroból nagyon jót tudok vacsorázni - ebből az összegből Pest belvárosában aligha. Emellett legyenek kedvesek összevetni a 9900 Ft-ért kínált 72 órás Budapest Card és a szezontól függően 37-42 Euro között árult 72 órás Salzburg Card szolgáltatásait - üvölt a különbség.

3209 Edmond Dantes 2016-06-04 14:42:55
A jegyár vita sosem fog elülni, tudom. Másképpen próbálkozom, nem először. MÁO-ban jó vagy elfogadható minőségben látni csak a zsöllyéből és a páholyok 1. sorából lehet. A III. emelet a futottak még-kategória, elkülönített feljáróval stb. Bécsben azért jobb a helyzet. Még világosabban, itthon maradva: Erkel Színházban máshogyan "nem látni" vagy "rosszul látni" az erkély 8. vagy a fszt. 19. sorából mint MÁO páholy 2. sorból vagy III. em. oldalról. Teljesen világos, hogy MÁO fszt. és páholy 1. sor helyárait a külföldi turistákra/látogatókra méretezték és az ő otthoni -akár otthon szerénynek számító!- keresetükre: ha látni akarják a házat "üzem" (előadás) közben, hát fizessék meg.

3208 joska141 2016-06-04 10:48:32 [Válasz erre: 3207 Kaliban 2016-06-04 09:58:20]
Érdekes módon a magyar és osztrák Állami Operaház normál előadás legdrágább helyárai gyakorlatilag megegyeznek, természetesen az adott ország átlagkeresetéhez viszonyítva. A különféle statiszták szerint az osztrák havi átlagkereset 2.580 EUR, a bécsi Opera normál előadás legmagasabb helyára 205 EUR, azaz az átlagkeresetből 12,5 alkalommal lehet ilyen jegyet vásárolni. A különféle statisztikák szerint a magyar havi átlagkereset 245.500 Ft, a budapesti Opera normál előadás legmagasabb helyára 18.000 Ft, azaz az átlagkeresetből 13,5 alkalommal lehet ilyen jegyet vásárolni. Ne értsük félre, még számtalan szempontot kell vizsgálni a magyar és osztrák életminőség összehasonlításához. Az általam leírtak kizárólag ennek az összehasonlításnak csak egy kiragadott szeletét kívánta illusztrálni.

3207 Kaliban 2016-06-04 09:58:20 [Válasz erre: 3206 lujza 2016-06-04 01:53:05]
A MÁO legdrágább földszinti jegyárai - minden világsztár nélküli előadásokra- nem sokkal olcsóbbak a Kaufmann koncert legdrágább kategóriájánál.... És tényleg a mi fizetésünk a kicsi. Ókovácsnak ezért sem kellene azzal példálozni, hogy a MÁO felújítása után újabb jegyár emelkedésre lesz szükség, mert még mindig milyen olcsók a jegyek Londonhoz vagy Párizshoz vagy akár Bécshez képest.

3206 lujza 2016-06-04 01:53:05 [Válasz erre: 3202 Heiner Lajos 2016-06-03 05:46:42]
Kaufmannra ez a legdrágább kategória volt, de például Bartolira vagy Jarrettre voltak ennél is drágább jegyek, mégis elfogytak. Viszont az Operában, Bryn Terfel estjén szintén magasabb helyárak voltak ennél, nem is volt telt ház a földszinten. De megnézném, mibe kerül Salzburgban a legdrágább jegy, nem beszélve mondjuk Baden Badenről vagy valamelyik nagy operáról. Szerintem nem az a baj, hogy a Müpa drága, mert nem az, hanem az a baj, hogy a fizetésünk kicsi.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.