Für seine neue CD und die daran anknüpfende Tournee begibt sich Jonas Kaufmann mit Wiener Arien und Liedern auf eine fast 100jährige Zeitreise.
https://www.youtube.com/watch?v=MiUKhky2YA8
Egy egészen friss, tegnap készült, félórás interjú/beszélgetés Jonas Kaufmann-nal, Párizsból, a Don Carlos párizsi előadásai előtt.
[url]https://www.francemusique.fr/emissions/musique-matin/jonas-kauffmann-presente-son-nouveau-disque-en-hommage-au-grand-opera-francais-36503;Jonas Kaufmann présente son nouveau disque en hommage au grand opéra français[/url] 14 septembre 2017 | 08:05 | France Musique [url]https://sonyclassical.com/releases/88985390832;CD[/url]
[url] http://www.limelightmagazine.com.au/news/kaufmann-charms-candid-opera-australia-conference;Kaufmann charms at candid Opera Australia conference[/url] ... He also addressed rumours surrounding his withdrawal from The Metropolitan Opera’s highly anticipated new production of Tosca in 2018. …
Ha valakit érdekel! Ma este 22:15 órakor az M5 tv csatorna műsorán Fidelio a Salzburgi Ünnepi Játékok felvétele!
Írnál privátban részletesebben, ha kérhetem! Köszönöm!
Ha valaki meg szeretné nézni az Andrea Chénier-t július 31-én a Müncheni Operafesztiválon, átadnám igen jó (és ezért nem olcsó) jegyemet
Bár nem tudtam olyan szépen megfogalmazni, mint Héterő, de maximálisan egyetértettem vele.
Už som si ho zmenil, persze hogy maradok, nagyon jo veletek beszélgetni.
"Ferdítés"-ügyben javaslom a Google-fordítónál hitelesebb forrást tanulmányozni, például az Akadémiai Kiadót: pride [praId] I. fn 1. büszkeség, önérzet; false pride önhittség, önteltség; take pride in sg büszke vmre; wound sy's pride megsérti vknek az önérzetét 2. a) gőg, dölyf b) hivalkodás, kérkedés 3. tetőpont, csúcspont; in the pride of years élete virágjában/teljében 4. vad falka, csapat; pride of lions oroszlánfalka II. tsi pride oneself (up)on (doing) sg büszke vmre, nagyra van vmvel
Dúfam, že neskôr zmenis svoj názor a zostaneš tu medzi nami. Ja čítam tvoje spisy zvláštnym potešením, a som si istý, že nie som jedinečný. :-)
Mi rossz van abban, hogy Horovitzot idéztem ? En a komunisták alatt is utáltam a cenzurát, úgy hogy ISTEN VELED Momus.
Minden gyomlálás alapja a [url]http://momus.hu/article.php?artid=4922;Tudnivalók a fórumozáshoz[/url] c. szabályzatunk. Aki erről szeretne még csevegni, azt is inkább az Olvasói levelekben tegye meg, ne itt...
Köszönök minden kapcsolatos véleményt, hozzászólást, még a kigyomláltakat is - bár nem egészen értem, ki és milyen alapon gyomlál. Éppen azért vetettem fel a kérdést, hogy mitől lesz jobb vagy rosszabb zeneszerző (színész, énekes, festő, stb) valaki a legintimebb tulajdonságai alapján. És módfelett gusztustalannak, mondhatni undorítónak tartom ennek akár jelenlegi, akár - mint az ominózus cikkben - múltbeli felemlegetését!
Nem tudom, mi olyat írtam, ami kimerítené a "gyom" fogalmát, de ha így kell lennie, akkor legyen. Tisztelettel teljes megjegyzésként annyit tennék még hozzá, kedves zéta, hogy ilyen alapon -tehát visszaterelendő a beszélgetést a topik témájához - Ön a "Mi újság a ..." című topik hozzászólásainak jelentős részét ugyanilyen eréllyel törölhetné.
Engedelmetekkel, kicsit kigyomláltam..., ahogy Telramund kérte, térjünk vissza a topik névadójához...
Meg volt történve :)
Olvasnal egy-ket Toscanini-levelet...
Köszönöm. Zenetudományi jelentősége nemigen létezik annak, hogy ki hova tartozik, Az másik (esztétikai) kérdés, hogy mi "jön le" az illető zenéjéből. Az, hogy melyik oldalhoz tartozik, biztosan nem, legfeljebb a szenvedély. A kultúrtörténeti jelentőség sem releváns szerintem. És igen, a cikk szerzője egy kacsintással jelzi, hogy "ezek a zeneszerzők bizony még olyanok sem, mint a többiek". Csodálom, hogy például Wagnert nem citálta, aki pedig rózsaszín hálóingben, lengő tollakkal, szőrmékkel is felszerelte magát, és a levelei között vannak egészen fülledt hangvételűek - a cél érdekében mindent bevetett. De ezek az adalékok csak egy igazán széles körű, sok adattal megtámogatott kötetből derülnek ki, nem egy így-úgy összeválogatott csokorból. Csajkovszkij életére a mássága igen kihatott, véletlenül szenvedett már a nászútján, és talán a felesége sem véletlenül végezte elmegyógyintézetbe bezárva. Igen, primitív csámcsogás a cikk.
Ha minden igaz, 2018. március 10-én meghalljuk. (Ti. Villazónt.)
... és a többi. Az előző rendszerben az ilyen „kényes” témákra azt mondták, hogy Nyugaton, Amerikában ilyesmiről már senki sem beszél. Nem volt igaz: nemcsak nálunk volt BM, ahol mindenkiről minden információ megvolt (és megvan), hanem odakint is, sőt pláne. De azóta már kirakták a Wikipediára és más helyekre is. „Közkincs”.
Ezzel a hozzászólással értek egyet legeslegjobban! Nemcsak azért, mert egzakt, hanem azért is, mert felveti azt a kérdést, hogy aki a múltban nem bújt elő magánéleti titkával – ilyen-olyan, ismert vagy ismeretlen ok, akadály, gátlás miatt –, azt milyen jogon bújtatja elő most bárki. Természetesen ha annak zenetudományi vagy kultúrtörténeti jelentősége van, ne legyen tabu, de egy közösségi, társadalmi esemény (amely egyre inkább médiaszenzáció és politikai eszköz is) kapcsán színes kis kigyűjtést közölni: primitív csámcsogás.
Minden gondolattal egyetértek.
„Ettől Husqvarna a Husqvarna!” – Ettől bulvármédium a Fidelio!
Isten eltesse sokaig a ma szuletesnapos Jonas Kaufmannt! ( Es nekunk meg sok ilyen gyonyoru elmenyt, mint ez a mostani Otello! )
Én is egyetértek kedves telramunddal: ez a topic Jonas Kaufmannról szól. Amiért bátorkodtam a Fidelio cikkét idehozni az a következő: Egyszerű internetezőként ráakadva az ominózus cikkre, és végigolvasva azt, nekem az volt a benyomásom, hogy a cikk szerzője - Kaufmann szivárványos színű fagyis/prájdos képét a végére biggyesztve, amúgy "slusszpoénként" - pimaszul arra akar rávezetni engem (az Olvasót), hogy JK is meleg, ahogy a cikk témájául szolgáló zeneszerzők is azok voltak. Egyetértve kedves Klárával, egy ilyen hangsúlyosan magánéleti szempont mentén keletkezett cikknek semmi értelmét nem látom, ám a legfőbb problémát szerintem nem a kedves fórumozók között sajnálatosan - ámbár érthető módon - fellobbanó világnézeti különbségek között vélem látni, hanem abban a zsurnalisztikus szándékban, amely megengedi magának, hogy egy világhírű művész spontán internetes megnyilvánulását kétértelmű, és logikátlan képzettársításra használja fel. Épp ezért tettem fel ebben a topicban - bizonyára kissé félreérthető módon - a kérdést: a cikk végén látható "ráadás" olyasvalamit ad a Fidelio olvasói tudtára, amit egyébként mindenki tud, tehát: egy JK által nyílvánosan vállalt (avagy könyvében megírt), és ezzel némileg közüggyé tett magánéleti aspektust, avagy nem? Mert utóbbi esetben én akár felháborítónak is tarthatnám ezt az újságírói "bravúrt", ha szorosabb érzelmi/rajongói szálak fűznének Jonas Kaufmannhoz. Ha történetesen az én példaképeim egyikét használnák a sajtóban hasonló "párhuzamok" felvillantására, például azt a személyt, aki véletlenül szintén JK monogramú, akkor szerintem nemcsak én háborodnék fel. Képzeljük csak el: olvasok egy cikket az interneten, amelyen olyan zeneszerzőket vesznek számba, akik szabadidejükben barkácsolással, ács-munkával foglalatoskodnak, és aztán a végére odateszik JK fotóját szöveg nélkül, de azt a nyilvánvaló képzettársítást előcsalva az olvasókból, hogy ő is ács fia volt, és biztosan sokat segédkezett szabadidejében József nevű apjának a műhelyben. És tovább megyek - remélem senkit meg nem botránkoztatva ezzel: ha valahol születne egy cikk arról, hogy mely zeneszerzők voltak zsidó származásúak, azt eleve felháborítónak, és szükségtelennek tartanám (feltételezem,, kedves Klára is) ám az egyenesen vérlázító lenne, ha JK (még mindig a példaképemről beszélek és nem a tenoristáról) is odakerülne a végére, minden magyarázat nélkül. (Ezt ugye nem kell kifejtenem). Épp ezért szúrtamm be ide nemrég ál-naív kérdésemet, azaz hogy Jonas Kaufmann is zeneszerző-e, pl.. szabadidejében, mert én más párhuzamról nem tudok a felsorolt zeneszerzők és az énekes között; az, pedig, amit a Fidelo cikke szerencsétlen módon (akarva avagy akaratlanul) sugall, az meg nem érdekel. Remélem, nem bántottam meg senkit azzal, hogy ezt a témát felszínre hoztam, és jelen hozzászólásomban erősebb pennával körvonalaztam annak okát. Én is voltam újságíró, én is hibáztam, és meg is kaptam érte annak idején a jussomat (volt, aki bírósággal fenyegetett). Ám úgy gondoltam, ha ebben a topikban a művész betegsége, lemondásai, idegállapota, hangszalagjainak csomói beszéd tárgyává lehetnek (és miért ne lehetnének), akkor ez a cikk sem maradjon szó nélkül. Isten éltesse Jonas Kaufmannt!
[url]https://www.youtube.com/watch?v=JpvmCetrbp4;Otello[/url] Gyönyörűen szól a zenekar, Kaufmannak meg van elképzelése arról, amit énekel, beleéli magát. Szép felvétel.
telramunddal ritkábban értek egyet, mint ahogy szökőév van, de most igazat kell adnom neki. Van épp elég fráter a földön, akiket ezért-azért, pl. nemi orientáltságuk okán lehet cincálni, de ez a topic nem erről szól. Inkább örüljünk, hogy Kaufmann, úgy tűnik, sikerrel van túl egy vokális krízisen (Villazon esetében ebben sajnos, nem vagyok biztos).
A Fidelio cikke a bulvárlapokba, azoknak is a legaljába tartozik. Vajon a szerző miért nem meri leírni, hogy az élők közül ki tartozik az említett kategóriába? Tiszteljük meg azzal a már nem élőket, hogy nem e vonásuk miatt emlegetjük őket!
Csak emlékeztetőül ez a topic Jonas Kaufmannról szól!
Ma van Jonas Kaufmann születésnapja.Otelloval ünnepli.
Nem értem, hogyan függ össze valakinek a rajongása a rajongott művésznek egy konkrét dologban tanúsított állásfoglalásával.
jav.-kieg.előzőt, valami miatt nem működik a beágyazás és a vastag kiemelés: kivéve, ha az érintett személy pl. https://hu.wikipedia.org/wiki/Habsburg%E2%80%93Lotaringiai_Lajos_Viktor_f%C5%91herceg túl magas rangú volt vagy hazájában mint https://www.google.hu/#q=tormay+c%C3%A9cile;túl nagy dicsfény övezte.
Bocsánat, de beírásából számomra a viktoriánus kor szelleme sugárzik. Ez nem baj, csak az a kor réges rég elmúlt. És bár pl. Thatcher megpróbálta visszacsempészni annak a kornak némely szellemiségét, Thatcher kora is elmúlt és Nagy-Britanniában (miként egy sor más országban) ma teljesen másképp állnak az egész kérdéskörhöz. Valódi (jelző nélküli) demokráciákban elmúlt az az idő, amikor jó esetben nem vettek tudomást olyasmikről, ami nem tetszett, rosszabb esetben büntették...kivéve, ha az érintett személy pl. [url]https://hu.wikipedia.org/wiki/Habsburg%E2%80%93Lotaringiai_Lajos_Viktor_f%C5%91herceg;túl magas rangú[/url] volt vagy hazájában [url]https://www.google.hu/#q=tormay+c%C3%A9cile;túl nagy dicsfény övezte[/url]. Konkrétan költői kérdésére "Jobb zeneszerző lesz valaki attól, hogy meleg, vagy rosszabb?": válaszom: n e m, csak más lesz illetve volt. Továbbá ROH -mint írja- szolidaritása nem csupán a színház ügye, annál sokkal több, már csak azért is, mert ROH nem egy személy és még csak nem is egy magáncég. Kaufmann "bevállalása" valóban az ő ügye, egyszemélyi döntése, amitől természetesen se jobb se rosszabb énekes nem lesz. PS Engem sem érdekel Kaufmann nemi identitása...de azt komolyan tetszik gondolni, hogy a három gyereke "felmentő alibi"? Siegfried Wagnernek vagy Thomas Mann-nak pl. hány gyereke is volt? Na ugye. MÁO "más" művészei pedig minden bizonnyal nem az ön által boldog békeidőkben voltak boldogok, hanem ők és mai társaik olyan időkben lennének boldogok, amikor másságukat nem kellene eltitkolniuk vagy (látszat)házasságok és egyéb rejtőzködések mögé bújtatniuk.
Kedves Gábor! Első körben köszönöm az egyetértést. Második körben nem csak Kaufmann-, hanem általában zenerajongó és több évtizedes múltú opera-és hangversenylátogató vagyok. A mi időnkben (a 7-ik X környékén járok) is voltak művészek, énekesek, színészek, balett-táncosok, karmesterek,stb. akikről tudni lehetett, hogy "mások". De nem proccoltak vele, nem tüntettek, és nem hivatkoztak rá, ha egy szerepel, rendezéssel, bármivel nem arattak osztatlan sikert. Az idézett cikk önmagában felháborított, miért kell egy zeneszerző, költő, bármilyen alkotóművész privát szférájába beletalpalni, és nyilvánosan megszellőztetni? Egyáltalán, miért is téma ez manapság?!
Kedves Klára! Pont ezeket a mondatokat vártam valakitől, aki a művész nálamnál nagyobb rajongója, és épp ezért tettem fel itt - a Kaufmann művészetével foglalkozó kicsiny topikban - ezt a kérdést. Minden szavával, felkiáltásával és kérdésével egyetértek!
Ettől a bejegyzéstől kezdve folyamatosan nem értek valamit, (félreértések elkerülése végett nem Csiki Gáborral van bajom). mit akart a vonatkozó cikk szerzője mondani? Jobb zeneszerző lesz valaki attól, hogy meleg, vagy rosszabb? Egyáltalán, mi közöm van nekem, mint hallgatónak a művész magánéletéhez, szexuális irányultságához? Nem ezért tetszik a zenéje, mert... és nem azért nem tetszik, mert... Én az egész cikket helytelennek, sőt gusztustalannak tartom, éppen olyan provokatív jellege van, mint ennek a magamutogató felvonulásnak, ahova egyébként a másságukat normálisan megélő, megélni akaró emberek sose mennének ki! Az, hogy a ROH szolidáris valamivel, az a színház ügye, Kaufmann "bevállalása" az ő ügye, hogy slusszpoénnak a cikk végére tették, az pedig a cikkíró észbeli állapotának az ügye. Lehet, hogy sugallni akart valamit, vagy csak növelni az érdeklődést - engem Kaufmann a színpadon, vagy a koncert teremben érdekel, és ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy igen vagy nem! (egyébként 3 gyermekes családapa, ha valaki nem tudná) A MÁO korszakos jelentőségű énekesei és karmesterei is a művészi teljesítményükkel tűntek ki, és nem esetleges másságukkal, ami az akkori "boldog békeidőkben" egyáltalán nem volt téma! És ma sem kellene annak lennie!
Kaufmannal mindent el lehet adni: akár még egy olyan pesti koncertet is, aminek a műsora mondjuk Barber, Smyth, Poulenc, Menotti-művekből áll...vagy akár még a London Pride-ot is el lehet(ne) vele adni :-) Viccet (ha ez vicc) félretéve: szerintem a Kaufmann-poszt fidelio-posztolása blickfangos kedvcsinálás a cikk elolvasásához vagy a cikk hatásosnak szánt lekeverése.
Köszönöm a segítségét. Azt azonban továbbra sem értem, mit keres egy meleg zeneszerőkkel - és az ő magánéletükkel - foglalkozó írás végére egy ismert énekes, kezében szivárvány színű fagylalttal. Nem arra vagyok kiváncsi, hogy JK meleg-e, sem arra, hogy a Fidelio szerkesztője mire következtet az énekes Instagram-bejegyzéséből, hanem arra, hogy mi köze Jonas Kaufmannak a cikk témájához? Netán ő is zeneszerző? Hol hallhatóak a művei?
Ja és hogy a szerkesztő mit akart kifejezni az írása végén olvasható (mellesleg nem "olvasható", mert nem ír semmit) "ráadással"? Szerintem semmi különöset, csak annyit, amit már ez alatt írtam. "A fotóhoz nem kell további kommentár." Nem is ír vagy kommentál a szerkesztő sem, csak átveszi-beteszi a fotót, ráadásnak.
Szerintem pusztán arról van szó, hogy Kaufmann 1) éppen Londonban énekel (Otellokat) ezekben a hetekben 2) ugyanott most [url]https://prideinlondon.org/;zajlik ez az eseménysorozat[/url] és ha jól látom, a "main events" napja éppen tegnapra esett. A Covent Garden mint a kifüggesztett zászlóból látható büszkén felvállalja szolidaritását a London Pride-dal, a pride szó i g a z i értelméhez igazodva..ésnem ahhoz igazodva, amit egyik fórumtársunk egy másik topikban fordított, pontosabban ferdített. (Csak zárójelben: utóbbi "fordítás" szerint "Az esemény címe pontosabb lehetne: pride oneself (up)on (doing) something: henceg valamivel, dicsekszik valamivel, hivalkodik valamivel." Idézet vége. Kaufmann pedig ROH-os polójában se többet se kevesebbet nem csinált, csak -kezében két színes fagylalthalommal- csatlakozott ROH szolidaritásához... nem henceg, nem dicsekszik, nem hivalkodik.
Kérem, segítsenek nekem a kövekező kérdés megválaszolásában - és itt elsősorban Cilikéhez szólok, aki köztudottan a művész feltétlen híve: [url]http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2017/07/07/pride_zeneszerzok/;az itt olvasható cikk[/url] szerkesztője mit akart kifejezni az írása végén olvasható "ráadással"?
"Nem hinném, hogy a betegségeket előre, tudatosan meg lehetne tervezni." Én s e m hinném. De a betegségeket esetleg (esetleg!) kiváltó vagy felerősítő okok némelyikét "tudatos tervezéssel" talán (talán!) ki lehet küszöbölni vagy mérsékelni lehet. Látatlanban is örülök megvalósult Otellójának és még inkább örülni fogok, ha megvalósul pesti Wolf-dalestje Diana Damrauval...meg persze minden egyebe.
Nem hinném, hogy a betegségeket előre, tudatosan meg lehetne tervezni. Arra viszont emlékszem, hogy egyszer hallottam Kaufmannal egy interjút Bécsből, 2012-ből. A jövendő szerepeiről is beszéltek. Egyszer csak azt mondta: és 2017-ben fogok Otellót énekelni. Megtörtént.
..sugalltakkal...