4393 Búbánat 2012-11-21 13:39:08 [Válasz erre: 4392 zalbarna 2012-11-21 10:51:07]
Csatlakozom. Nagy örömmel olvastam a Hamari Júliával készült beszélgetést itt Zétától! Megemlítem, az Opera világ portálon szintén születésnapi beszélgetés olvasható Hamari Júliával: [url] http://www.opera-vilag.hu/hirek_teljes.„Én+elem+a+zenet”+–+szuletesnapi+beszelgetes+hamari+juliaval-1396.html; „Én élem a zenét” [/url]
Csatlakozom. Nagy örömmel olvastam a Hamari Júliával készült beszélgetést itt Zétától! Megemlítem, az Opera világ portálon szintén születésnapi beszélgetés olvasható Hamari Júliával: [url] http://www.opera-vilag.hu/hirek_teljes.„Én+elem+a+zenet”+–+szuletesnapi+beszelgetes+hamari+juliaval-1396.html; „Én élem a zenét” [/url]
4392 zalbarna 2012-11-21 10:51:07
Én nem az embert szolgáltam, hanem a Zenét” (Hamari Júlia) - zéta -, 2012-11-21 [ Interjúk ] Köszönöm, ez jólesett...:)
Én nem az embert szolgáltam, hanem a Zenét” (Hamari Júlia) - zéta -, 2012-11-21 [ Interjúk ] Köszönöm, ez jólesett...:)
4391 johanna 2012-11-19 19:25:11 [Válasz erre: 4390 zalbarna 2012-11-19 18:36:39]
A vérünkben van már...:-(
A vérünkben van már...:-(
4390 zalbarna 2012-11-19 18:36:39 [Válasz erre: 4389 zalbarna 2012-11-19 18:28:43]
Hogyha meg nem lehet megoldani, elhúzni onnan a fészkes fenébe.. Nade, hogy sz.rt csinálni kompromisszumként....ezt honnan tanuljuk mi magyarok, hogy ez megengedhető??
Hogyha meg nem lehet megoldani, elhúzni onnan a fészkes fenébe.. Nade, hogy sz.rt csinálni kompromisszumként....ezt honnan tanuljuk mi magyarok, hogy ez megengedhető??
4389 zalbarna 2012-11-19 18:28:43 [Válasz erre: 4388 mg 2012-11-19 18:06:35]
Köszönöm, valszeg ez lehetett a probléma. Hányszor volt szó róla, már itt a momuson is. Pedig megoldható lenne. Annyit kéne csinálni hogy némi félmerev leszedhető drapériát telepíteni a kupola alá kissé rézsút a közönség felé..lenne eredménye. Mi lehet az oka, hogy nem ???? És mióta már nem ...!!! Ha van valami, ami hervasztó, hát ez az ....Zenei nagyhatalom.? Ugyan kérem...Süketek nyomuló gyülevész hada.
Köszönöm, valszeg ez lehetett a probléma. Hányszor volt szó róla, már itt a momuson is. Pedig megoldható lenne. Annyit kéne csinálni hogy némi félmerev leszedhető drapériát telepíteni a kupola alá kissé rézsút a közönség felé..lenne eredménye. Mi lehet az oka, hogy nem ???? És mióta már nem ...!!! Ha van valami, ami hervasztó, hát ez az ....Zenei nagyhatalom.? Ugyan kérem...Süketek nyomuló gyülevész hada.
4388 mg 2012-11-19 18:06:35 [Válasz erre: 4378 zalbarna 2012-11-19 11:56:43]
Kedves zalbarna, Amennyire a 19. sorból meg tudtam ítélni, a zenekar ill. az egész együttes hátsó része még a kupola alatt volt, lehet, hogy a vonóskar talán némileg előtte.
Kedves zalbarna, Amennyire a 19. sorból meg tudtam ítélni, a zenekar ill. az egész együttes hátsó része még a kupola alatt volt, lehet, hogy a vonóskar talán némileg előtte.
4387 mg 2012-11-19 18:04:55 [Válasz erre: 4377 Steff 2012-11-19 10:25:22]
Kedves Steff, teljesen igazad van. Gábor
Kedves Steff, teljesen igazad van. Gábor
4386 Cilike 2012-11-19 15:14:25 [Válasz erre: 4385 zalbarna 2012-11-19 13:36:27]
Biztos így van, nem értek hozzá. Mindenestre a Zsinagógabeli Nabucco is elég visszhangos volt.
Biztos így van, nem értek hozzá. Mindenestre a Zsinagógabeli Nabucco is elég visszhangos volt.
4385 zalbarna 2012-11-19 13:36:27 [Válasz erre: 4384 Cilike 2012-11-19 13:29:12]
És voltál-e , emlékszel-e templomi koncertre, ahol jó volt az " adás " ? Nem emlékszel-e hangterelő drapériákra pl ? Merthogy a legtöbb templom akusztiai sajátosságai redezhetők,( mégpedig viszonylag kis rendezéssel) egy-egy koncertre. Hozzáállás, hozzáértés kérdése.
És voltál-e , emlékszel-e templomi koncertre, ahol jó volt az " adás " ? Nem emlékszel-e hangterelő drapériákra pl ? Merthogy a legtöbb templom akusztiai sajátosságai redezhetők,( mégpedig viszonylag kis rendezéssel) egy-egy koncertre. Hozzáállás, hozzáértés kérdése.
4384 Cilike 2012-11-19 13:29:12
Nem is kell zenekar, magam kolléganőim hangversenyén voltam egy budapesti templomban, orgonakíséretes koncert volt és kb semmit nem lehetett hallani a visszhangosságtól.
Nem is kell zenekar, magam kolléganőim hangversenyén voltam egy budapesti templomban, orgonakíséretes koncert volt és kb semmit nem lehetett hallani a visszhangosságtól.
4383 zalbarna 2012-11-19 12:53:27 [Válasz erre: 4382 zalbarna 2012-11-19 12:49:39]
Voltam már jó koncerten a B-ban , az oldalhajóban. Hogy lehet a fentieket figyelmen kívül hagyni? Szovjetúnió. Jó az..nemtom mit kell ... így lesszz, aszt kész.
Voltam már jó koncerten a B-ban , az oldalhajóban. Hogy lehet a fentieket figyelmen kívül hagyni? Szovjetúnió. Jó az..nemtom mit kell ... így lesszz, aszt kész.
4382 zalbarna 2012-11-19 12:49:39 [Válasz erre: 4380 Sipi 2012-11-19 12:31:09]
Ami itt a Bruckner kritikában meg van fogalmazva, az Bazilikában nem is lehet másképp , ha a kupola alatt vannak a zenészek.. Erre gondolok: "A zene foltokban szólalt csak meg. Mintha egy részletgazdag képet egy olyan lencsén keresztül szemlélnénk, amely a főbb színek pacáira bontja a látványt. Nem vagyok benne biztos például, hogy az 5. szimfónia nyitótételének számos alkalommal, sőt még a fináléban is hallható dinamikus főtémája felfogható, kihallható, követhető volt olyasvalaki számára, aki nem ismeri a művet." Ez vesd össze azzal, hogy a kupola kizárólag önmaga tükörképének a középpontjába veri vissza a hangokat. Periódusonként a hangnyomás megnövekedése miatt hang-foltok szabadulnak ki a kupola alól. Sztem az észlelt jelenség és a törvényszerűség tökéletesen fedi itt egymást. Számomra az a hajmeresztő és szemöldökfelvonó ordító nagy kérdés, hogy miért nincs ez megoldva ??? A legtöbb teret lehet akusztikailag rendezni, valszeg az általad említettet is. Akor miért nem???? miért, miért, miért...
Ami itt a Bruckner kritikában meg van fogalmazva, az Bazilikában nem is lehet másképp , ha a kupola alatt vannak a zenészek.. Erre gondolok: "A zene foltokban szólalt csak meg. Mintha egy részletgazdag képet egy olyan lencsén keresztül szemlélnénk, amely a főbb színek pacáira bontja a látványt. Nem vagyok benne biztos például, hogy az 5. szimfónia nyitótételének számos alkalommal, sőt még a fináléban is hallható dinamikus főtémája felfogható, kihallható, követhető volt olyasvalaki számára, aki nem ismeri a művet." Ez vesd össze azzal, hogy a kupola kizárólag önmaga tükörképének a középpontjába veri vissza a hangokat. Periódusonként a hangnyomás megnövekedése miatt hang-foltok szabadulnak ki a kupola alól. Sztem az észlelt jelenség és a törvényszerűség tökéletesen fedi itt egymást. Számomra az a hajmeresztő és szemöldökfelvonó ordító nagy kérdés, hogy miért nincs ez megoldva ??? A legtöbb teret lehet akusztikailag rendezni, valszeg az általad említettet is. Akor miért nem???? miért, miért, miért...
4381 tiramisu 2012-11-19 12:37:12 [Válasz erre: 4380 Sipi 2012-11-19 12:31:09]
Sajnos pontosan ez a helyzet.
Sajnos pontosan ez a helyzet.
4380 Sipi 2012-11-19 12:31:09 [Válasz erre: 4379 Sipi 2012-11-19 12:30:15]
"Sőt még azt is megkérdőjelezem, hogy az eleve oda szánt orgona sem találja a helyét" ez "Sőt még azt is megkérdőjelezem, hogy az eleve oda szánt orgona megtalálja a helyét" akart lenni.
"Sőt még azt is megkérdőjelezem, hogy az eleve oda szánt orgona sem találja a helyét" ez "Sőt még azt is megkérdőjelezem, hogy az eleve oda szánt orgona megtalálja a helyét" akart lenni.
4379 Sipi 2012-11-19 12:30:15
Hát én csak egy-két alkalommal voltam az Egri Bazilikában hangversenyen, de ott is iszonyú visszhangos és elmosódott szokott lenni minden. A legutóbb Beethoven 9. szimfóniáján még tavaly. A bevezetőben elhangzott, hogy micsoda hatalmas mű ez, de szerintem akik először hallották, azok ebből ott semmit nem tudtak észrevenni. Nem tudom, egyáltalán alkalmasak-e arra ezek a nagy terek, hogy szimfonikus zenekar szóljon bennük... Sőt még azt is megkérdőjelezem, hogy az eleve oda szánt orgona sem találja a helyét, legalábbis abban sincs semmi más értékelhető, csak hangmassza (de az legalább megzengeti az épületet :-) (Ha halkan szól, akkor persze kivehetők a szólamok.)
Hát én csak egy-két alkalommal voltam az Egri Bazilikában hangversenyen, de ott is iszonyú visszhangos és elmosódott szokott lenni minden. A legutóbb Beethoven 9. szimfóniáján még tavaly. A bevezetőben elhangzott, hogy micsoda hatalmas mű ez, de szerintem akik először hallották, azok ebből ott semmit nem tudtak észrevenni. Nem tudom, egyáltalán alkalmasak-e arra ezek a nagy terek, hogy szimfonikus zenekar szóljon bennük... Sőt még azt is megkérdőjelezem, hogy az eleve oda szánt orgona sem találja a helyét, legalábbis abban sincs semmi más értékelhető, csak hangmassza (de az legalább megzengeti az épületet :-) (Ha halkan szól, akkor persze kivehetők a szólamok.)
4378 zalbarna 2012-11-19 11:56:43 [Válasz erre: 4377 Steff 2012-11-19 10:25:22]
A távolból valahonnan (Az LFZE Bruckner hangversenye a bazilikában) Matheika Gábor, 2012-11-19 [ Budapesten ] Szeretném megkérdezni, vajon a kupola alatt volt-e a zenekar elhelyezve?
A távolból valahonnan (Az LFZE Bruckner hangversenye a bazilikában) Matheika Gábor, 2012-11-19 [ Budapesten ] Szeretném megkérdezni, vajon a kupola alatt volt-e a zenekar elhelyezve?
4377 Steff 2012-11-19 10:25:22
Bruckner-cikk: nem 107 és 130-valahány perc, hanem 1 óra 7 perc, 1 óra 30-valahány perc között mozog az Ötödik.
Bruckner-cikk: nem 107 és 130-valahány perc, hanem 1 óra 7 perc, 1 óra 30-valahány perc között mozog az Ötödik.
4376 Heiner Lajos 2012-11-15 14:10:37 [Válasz erre: 4375 kobzos55 2012-11-15 14:02:31]
Erdekes Carlos Kleiber koncertfelvetele is...
Erdekes Carlos Kleiber koncertfelvetele is...
4375 kobzos55 2012-11-15 14:02:31
A BBC Music-ban (2010 jan.) Stephen Johnson hasonlította össze a Dal a Földről sok felvételét. Az ő választása a Horenstein/Hodgson,Mitchinson felvételre esett. ("Something rather special happened on this damp Manchester city day in April 1972") Remélem, az értékelőt nem befolyásolta, hogy a zenekar a BBC Northern SO volt... "The best of the rest" minősítést kapott Walter/Ferrier,Patzak ("However Patzak struggles with the long lines of the first movement"), Kubelik/Baker,Kmentt (Bakert és Kubeliket dicséri, Kmenttről egy szót sem ír) Klemperer/Ludwig,Wunderlich ("in the opening 'Drinking Song' Wunderlich brings unique beauty and terror")
A BBC Music-ban (2010 jan.) Stephen Johnson hasonlította össze a Dal a Földről sok felvételét. Az ő választása a Horenstein/Hodgson,Mitchinson felvételre esett. ("Something rather special happened on this damp Manchester city day in April 1972") Remélem, az értékelőt nem befolyásolta, hogy a zenekar a BBC Northern SO volt... "The best of the rest" minősítést kapott Walter/Ferrier,Patzak ("However Patzak struggles with the long lines of the first movement"), Kubelik/Baker,Kmentt (Bakert és Kubeliket dicséri, Kmenttről egy szót sem ír) Klemperer/Ludwig,Wunderlich ("in the opening 'Drinking Song' Wunderlich brings unique beauty and terror")
4374 Sipi 2012-11-15 11:53:45
Azért a Dal a Földről esetén nem szabad elfelejteni Fritz Wunderlich nevét, aki Christa Ludwiggal, Klempererrel és a Philharmonia Orchestrával vette fel a darabot és számomra ez az etalon. (Pedig Klemperer lemezeit amúgy nem igazán kedvelem.) Olyannyira, hogy amikor meg akarom hallgatni Walter felvételét, az első tételben mindig abbahagyom és inkább átváltok erre...
Azért a Dal a Földről esetén nem szabad elfelejteni Fritz Wunderlich nevét, aki Christa Ludwiggal, Klempererrel és a Philharmonia Orchestrával vette fel a darabot és számomra ez az etalon. (Pedig Klemperer lemezeit amúgy nem igazán kedvelem.) Olyannyira, hogy amikor meg akarom hallgatni Walter felvételét, az első tételben mindig abbahagyom és inkább átváltok erre...
4373 Heiner Lajos 2012-11-15 11:25:15
Nekem Domingoval is tetszik a Dal a Foldrol.
Nekem Domingoval is tetszik a Dal a Foldrol.
4372 Heiner Lajos 2012-11-15 11:24:45 [Válasz erre: 4367 Spangel Péter 2012-11-14 12:52:50]
Sajnos nem tudom Peter (bocs a magyar ekezeket hianyaert de kulfoldon dolgozok), a Boccanegra Metes eloadasanak DVD-jen Domingo nincs csucsformaban, a londonit sokkal jobbnak mondjak, a TV-kozvetites felvetele a Scalabol is jo. Amugy Orfeo: igertek az Attila 2001-es becsi koncerteloadasát CD-n, de nem jott ki - Varady enekelte Odabellat, talan a legnehezebb Verdi-szopranszerep.
Sajnos nem tudom Peter (bocs a magyar ekezeket hianyaert de kulfoldon dolgozok), a Boccanegra Metes eloadasanak DVD-jen Domingo nincs csucsformaban, a londonit sokkal jobbnak mondjak, a TV-kozvetites felvetele a Scalabol is jo. Amugy Orfeo: igertek az Attila 2001-es becsi koncerteloadasát CD-n, de nem jott ki - Varady enekelte Odabellat, talan a legnehezebb Verdi-szopranszerep.
4371 Kúp Flóris 2012-11-14 23:44:22 [Válasz erre: 4369 zalbarna 2012-11-14 16:48:53]
Azé' ne szánkózzjál! Megsiklott, hát megsiklott, veri az (is) thenkjú a Mácsait, mega Latyakos Görgőt is, nekemsenem miss ing, még a lelkemre venni egy hara ghost. Oszt, hogy Pacekbukkosan fogalmazjak, nekem kicsit lejjebb fityeg az "idővonalam" i.e.(Vejnemöjnen után) a nagy húrfeszítők közül nehány név: Müller †; Korsós †; Karvalykszi † Ez utóbbi szállóigéje volt - a hangolókütyük divatba jövetele után, hogy az utcárul betévedt egyedekkel is el lehet végeztetni a tjúningolást, francba a szakembérekkel, csak a duma - domináns ! Nagy rizsa – nagy kasza, lásd (poszt-humusz) Kazár Karcsú fülharmónia preferens, (tenisz és kártyafan) "hangszerkereskedelmi előmenetelét":)
Azé' ne szánkózzjál! Megsiklott, hát megsiklott, veri az (is) thenkjú a Mácsait, mega Latyakos Görgőt is, nekemsenem miss ing, még a lelkemre venni egy hara ghost. Oszt, hogy Pacekbukkosan fogalmazjak, nekem kicsit lejjebb fityeg az "idővonalam" i.e.(Vejnemöjnen után) a nagy húrfeszítők közül nehány név: Müller †; Korsós †; Karvalykszi † Ez utóbbi szállóigéje volt - a hangolókütyük divatba jövetele után, hogy az utcárul betévedt egyedekkel is el lehet végeztetni a tjúningolást, francba a szakembérekkel, csak a duma - domináns ! Nagy rizsa – nagy kasza, lásd (poszt-humusz) Kazár Karcsú fülharmónia preferens, (tenisz és kártyafan) "hangszerkereskedelmi előmenetelét":)
4370 zalbarna 2012-11-14 16:54:00 [Válasz erre: 4369 zalbarna 2012-11-14 16:48:53]
A többiek kiket előhozál, talián többé kevébé megvalósult szakmunkások, lehet. Nade az Oszi művész volt. Ne félj, jártam is a rádióba eleget. Meg a tv-be a Tánczos Lala által előkészített koncertekre. A másik megalkuvást nem ismerő óriási svihák...
A többiek kiket előhozál, talián többé kevébé megvalósult szakmunkások, lehet. Nade az Oszi művész volt. Ne félj, jártam is a rádióba eleget. Meg a tv-be a Tánczos Lala által előkészített koncertekre. A másik megalkuvást nem ismerő óriási svihák...
4369 zalbarna 2012-11-14 16:48:53 [Válasz erre: 4368 Kúp Flóris 2012-11-14 16:33:25]
Jaj kúp, hogy az Oszit előhozád....!!!! Na ő aztán megszaggatta a ruháit, ha gépet látott :), ha beszélgetett, öt szó után a hangolás volt a téma, igazi Grand az Oszi. Személy szerint több óra felvételem van arról , h pl az Oszi egy kis oktávbéli ( temperálási alapot képező ) kvintről beszél. Pláne a nagytercekről a kis oktávban. És hogy a terem. És hogy a gép szar, a hangszert hallgatja, ahelyett, hogy a termet hallgatná. Nem is akarnék énitten kihótézni a gyakorlat ellen, ( öreg vok má ehhez ) csak ippeg kicsúsz a szánom. Algyő és kösz az Osziér. :)
Jaj kúp, hogy az Oszit előhozád....!!!! Na ő aztán megszaggatta a ruháit, ha gépet látott :), ha beszélgetett, öt szó után a hangolás volt a téma, igazi Grand az Oszi. Személy szerint több óra felvételem van arról , h pl az Oszi egy kis oktávbéli ( temperálási alapot képező ) kvintről beszél. Pláne a nagytercekről a kis oktávban. És hogy a terem. És hogy a gép szar, a hangszert hallgatja, ahelyett, hogy a termet hallgatná. Nem is akarnék énitten kihótézni a gyakorlat ellen, ( öreg vok má ehhez ) csak ippeg kicsúsz a szánom. Algyő és kösz az Osziér. :)
4368 Kúp Flóris 2012-11-14 16:33:25 [Válasz erre: 4362 zalbarna 2012-11-13 11:24:44]
Ajjaj! Ideálista! Fixa? - ide a (?) zt a listát, (vagy a cucczot amitül így el lehet röpülni !!! :) »Számtalanszor átéltem már hasonlót, annyira, hogy nem is megyek már zongoraestre csak abban az esetben, ha a hangolásról sikerül megnyugtató információhoz jutnom « Nettó hülyeség!(két beirattal feljebb az Önön cáfolat: Akkusztikk:) Mégis, hogy tecczett gombolni? Írják ki a műsorfüzetekben a hangolók nevét? Pl : Ali Peti †; Nagy Pista ; Kovács Oszi †, Az "igazi hangoló" tisztában van (illetve kellene, hogy legyen) a "műsor szerkezetével", a koncerten játszandó művekben előforduló modulációkkal, a művek hangnemeivel, harmóniáival és az sem baj, ha ismeri az előadóművész habitusát is. Ezzel szemben a hétköznapi gyakorlat: Bebotorkál a szinpadra, a leendő koncert napjának hajnalán, egy "hangolótüske tekergető szakmunkás", és optimális esetben, semmiféle "Terpesztést" nem használva, felhangol két hangszert, majd jön a művész és elkezd próbálni. A próbán, kiválasztja a számára kedvesebb hangszert, amit a koncert előtt a "hangoló" mégegyszer "feljavít". Közben – jelen esetben – a Müpa szagembergárdája beállít valami hangvetőrendsz@rt, ami a "temperált instrumentummal" valszeg köszönő iszonyban leend(?) Nos, a Koroljov koncert hangolója Mácsai János vót, műismeretéhez, sz'tem nem fér kétség. Vagyon néki, egy "Korg Vt 10"- vagy AT12-es hangoló szerkezete, (nem az a Német mérnökcsapat által, czirka 200 eFt-ért kihozott PLA hangológép, ahol az iparos bepötyögi, hogy concert hall, Steinway D - model, xy delay, stb. és a mutató instrukciói alapján pikk-pakk készre tekerget) a tyjúning valszeg elfordult a "hangveteményesbül", aminek felelőse az a Latyakos Görgő akinek ezer + egy-ébb feladata is vagyon. Sz'tem itten vérezhetett el az az összhangzat :(
Ajjaj! Ideálista! Fixa? - ide a (?) zt a listát, (vagy a cucczot amitül így el lehet röpülni !!! :) »Számtalanszor átéltem már hasonlót, annyira, hogy nem is megyek már zongoraestre csak abban az esetben, ha a hangolásról sikerül megnyugtató információhoz jutnom « Nettó hülyeség!(két beirattal feljebb az Önön cáfolat: Akkusztikk:) Mégis, hogy tecczett gombolni? Írják ki a műsorfüzetekben a hangolók nevét? Pl : Ali Peti †; Nagy Pista ; Kovács Oszi †, Az "igazi hangoló" tisztában van (illetve kellene, hogy legyen) a "műsor szerkezetével", a koncerten játszandó művekben előforduló modulációkkal, a művek hangnemeivel, harmóniáival és az sem baj, ha ismeri az előadóművész habitusát is. Ezzel szemben a hétköznapi gyakorlat: Bebotorkál a szinpadra, a leendő koncert napjának hajnalán, egy "hangolótüske tekergető szakmunkás", és optimális esetben, semmiféle "Terpesztést" nem használva, felhangol két hangszert, majd jön a művész és elkezd próbálni. A próbán, kiválasztja a számára kedvesebb hangszert, amit a koncert előtt a "hangoló" mégegyszer "feljavít". Közben – jelen esetben – a Müpa szagembergárdája beállít valami hangvetőrendsz@rt, ami a "temperált instrumentummal" valszeg köszönő iszonyban leend(?) Nos, a Koroljov koncert hangolója Mácsai János vót, műismeretéhez, sz'tem nem fér kétség. Vagyon néki, egy "Korg Vt 10"- vagy AT12-es hangoló szerkezete, (nem az a Német mérnökcsapat által, czirka 200 eFt-ért kihozott PLA hangológép, ahol az iparos bepötyögi, hogy concert hall, Steinway D - model, xy delay, stb. és a mutató instrukciói alapján pikk-pakk készre tekerget) a tyjúning valszeg elfordult a "hangveteményesbül", aminek felelőse az a Latyakos Görgő akinek ezer + egy-ébb feladata is vagyon. Sz'tem itten vérezhetett el az az összhangzat :(
4367 Spangel Péter 2012-11-14 12:52:50 [Válasz erre: 4366 zalbarna 2012-11-14 08:31:40]
Lajos! Nagyszerű kritikát írtál! Szerinted felvette az osztrák rádió? Ők az Orfeo céggel adják ki CD-n ezeket az előadásokat, vagy az Ö1 archívumában visswza lehet még hallgatni?
Lajos! Nagyszerű kritikát írtál! Szerinted felvette az osztrák rádió? Ők az Orfeo céggel adják ki CD-n ezeket az előadásokat, vagy az Ö1 archívumában visswza lehet még hallgatni?
4366 zalbarna 2012-11-14 08:31:40 [Válasz erre: 4365 zalbarna 2012-11-14 08:28:34]
A visszavert hangok azonban mindig módosulnak a hangforráshoz képest, kivétel nélkül, az akusztikai tér függvényében.
A visszavert hangok azonban mindig módosulnak a hangforráshoz képest, kivétel nélkül, az akusztikai tér függvényében.
4365 zalbarna 2012-11-14 08:28:34 [Válasz erre: 4364 zalbarna 2012-11-13 23:22:29]
...és, hogy a hangolás mindig egy rendszer, aminek együtt, egyszerre kell működnie, és ha egyes elemei ( mondjuk egy kis g hang ) a valóság miatt ( pl a terem formája, egy kiszögellése stb.) módosul, az egész rendszernek tartalmaznia kell a korrekciót, a gép ezt a rendszert matematikailag hozza létre, előre legyártja. Fontos szem előtt tartani, hogy a gépé a hangszert hallgatja ( minél közelebb kell rakn), míg az emberi fül a visszaverődésre figyel a hangoláskor nagyon helyesen, mivel minden ember ezt hallja.
...és, hogy a hangolás mindig egy rendszer, aminek együtt, egyszerre kell működnie, és ha egyes elemei ( mondjuk egy kis g hang ) a valóság miatt ( pl a terem formája, egy kiszögellése stb.) módosul, az egész rendszernek tartalmaznia kell a korrekciót, a gép ezt a rendszert matematikailag hozza létre, előre legyártja. Fontos szem előtt tartani, hogy a gépé a hangszert hallgatja ( minél közelebb kell rakn), míg az emberi fül a visszaverődésre figyel a hangoláskor nagyon helyesen, mivel minden ember ezt hallja.
4364 zalbarna 2012-11-13 23:22:29 [Válasz erre: 4363 Sipi 2012-11-13 16:58:32]
Hát, ha nagyon távolról akarnám megfogalmazni ( mint Tokio-tól a Fuji ), azt mondanám, hogy a gépi hangolás egy számértéket állít be minden esetben, (legyen az bármilyen bonyolult) a valóság nem arról van szó, hogy pontosabb , hanem hogy több.
Hát, ha nagyon távolról akarnám megfogalmazni ( mint Tokio-tól a Fuji ), azt mondanám, hogy a gépi hangolás egy számértéket állít be minden esetben, (legyen az bármilyen bonyolult) a valóság nem arról van szó, hogy pontosabb , hanem hogy több.
4363 Sipi 2012-11-13 16:58:32 [Válasz erre: 4362 zalbarna 2012-11-13 11:24:44]
Ebből viszont az következik, hogy az a jó, ha a hangolás fizikailag nem tökéletes.
Ebből viszont az következik, hogy az a jó, ha a hangolás fizikailag nem tökéletes.
4362 zalbarna 2012-11-13 11:24:44
Különféle változatok (Goldberg-variációk / Jevgenyij Koroljov) (Varga Péter, 2012-11-13) [Budapesten] " Ugyanakkor valami nem volt rendben az estén. Fáradtan kopogott a zongora a téma intonálásakor, nyoma sem volt annak a szinte áhítatos érzésnek, ami ilyenkor (jobb esetben) megfogja az embert, és később sem szépült igazán a hangzás. Nem lehetett érteni azt a sietséget sem, amellyel Koroljov attacca egymásra torlasztotta a tételeket, nem hogy értelmes tagolásnyi szünetet nem várva, de azt sem engedve, hogy a hangok megfelelően elhaljanak. Egyes variációk strukturális alkotóeleme a csillogó virtuozitás, de most ezek is inkább üres mutatványnak tűntek. " Ahogy a fenti sorokat olvastam, arra ébredtem rá, hogy ezek a jelenségek csak akkor vannak együtt jelen nagy valószínűséggel, ha a zongora géppel van hangolva. Az inspiráció minden vonalon "leül". Nincs kontaktus!!! se hangok, se emberek és mű között a gépi hangolásban. Így együtt ez a csokor számomra ezt kiáltja. Számtalanszor átéltem már hasonlót, annyira, hogy nem is megyek már zongoraestre csak abban az esetben, ha a hangolásról sikerül megnyugtató információhoz jutnom. Vannak zongoristák hálistennek, akik kivételek, van hangolójuk, aki soha nem használ gépet. Erre az észrevételre lehet azt mondani, hogy kissé kényszeres fixa-idea színezete van, de annyira hiányoznak a zongoraestek, hogy ha csak tehetem szóba hozom a témát. Köszönöm a beszámolót.
Különféle változatok (Goldberg-variációk / Jevgenyij Koroljov) (Varga Péter, 2012-11-13) [Budapesten] " Ugyanakkor valami nem volt rendben az estén. Fáradtan kopogott a zongora a téma intonálásakor, nyoma sem volt annak a szinte áhítatos érzésnek, ami ilyenkor (jobb esetben) megfogja az embert, és később sem szépült igazán a hangzás. Nem lehetett érteni azt a sietséget sem, amellyel Koroljov attacca egymásra torlasztotta a tételeket, nem hogy értelmes tagolásnyi szünetet nem várva, de azt sem engedve, hogy a hangok megfelelően elhaljanak. Egyes variációk strukturális alkotóeleme a csillogó virtuozitás, de most ezek is inkább üres mutatványnak tűntek. " Ahogy a fenti sorokat olvastam, arra ébredtem rá, hogy ezek a jelenségek csak akkor vannak együtt jelen nagy valószínűséggel, ha a zongora géppel van hangolva. Az inspiráció minden vonalon "leül". Nincs kontaktus!!! se hangok, se emberek és mű között a gépi hangolásban. Így együtt ez a csokor számomra ezt kiáltja. Számtalanszor átéltem már hasonlót, annyira, hogy nem is megyek már zongoraestre csak abban az esetben, ha a hangolásról sikerül megnyugtató információhoz jutnom. Vannak zongoristák hálistennek, akik kivételek, van hangolójuk, aki soha nem használ gépet. Erre az észrevételre lehet azt mondani, hogy kissé kényszeres fixa-idea színezete van, de annyira hiányoznak a zongoraestek, hogy ha csak tehetem szóba hozom a témát. Köszönöm a beszámolót.
4361 Momo 2012-11-13 08:50:57
További képek a Teatru Manoelről [url]http://momus.hu/forum.php?forumcat=440;a 'Nap képe' topicban[/url].
További képek a Teatru Manoelről [url]http://momus.hu/forum.php?forumcat=440;a 'Nap képe' topicban[/url].
4360 Heiner Lajos 2012-11-13 08:45:58 [Válasz erre: 4359 eszbe 2012-11-12 23:32:08]
A látogatáson hárman voltunk, rajtam kívül egy portugál házaspár, persze angolul folyt a vezetés/társalgás, a vezetést végző hölgy, miután megkérdezte, honnan jöttem, rögtön említette Vásáry nevét.
A látogatáson hárman voltunk, rajtam kívül egy portugál házaspár, persze angolul folyt a vezetés/társalgás, a vezetést végző hölgy, miután megkérdezte, honnan jöttem, rögtön említette Vásáry nevét.
4359 eszbe 2012-11-12 23:32:08
Örömmel olvastam, mert nosztalgikus emlékeket ébresztett, a máltai Manoel színházról szóló írást, és az még odakívánkozik, hogy bent az egyik falon kifüggesztették azon művészek fotóit, akik ott felléptek, és akiket a helyiek híresnek tartanak. Köztük van, pontosabban tizenvalahány éve még egyetlen magyar volt, Vásáry Tamás portréja is.
Örömmel olvastam, mert nosztalgikus emlékeket ébresztett, a máltai Manoel színházról szóló írást, és az még odakívánkozik, hogy bent az egyik falon kifüggesztették azon művészek fotóit, akik ott felléptek, és akiket a helyiek híresnek tartanak. Köztük van, pontosabban tizenvalahány éve még egyetlen magyar volt, Vásáry Tamás portréja is.
4358 IVA 2012-11-10 01:28:12 [Válasz erre: 4357 Heiner Lajos 2012-11-09 20:08:02]
Mindenesetre Budapesten, ahol két saját operaépület is áll, évek óta nincs műsoron a Faust, az Adriana Lecouvreur hol volt, hol nem volt, s a Giselle is úgy nincs, mintha nem is újították volna fel egy-két évvel ezelőtt.
Mindenesetre Budapesten, ahol két saját operaépület is áll, évek óta nincs műsoron a Faust, az Adriana Lecouvreur hol volt, hol nem volt, s a Giselle is úgy nincs, mintha nem is újították volna fel egy-két évvel ezelőtt.
4357 Heiner Lajos 2012-11-09 20:08:02 [Válasz erre: 4356 jukiguni 2012-11-09 19:27:09]
Lehet, hogy több, mint 21, de a román címeket, melyekről nem tudtam, opera, operett, balett, zenés összeállítás, vagy más, a biztonság kedvéért nem számoltam bele. Novemberben műsoron a Faust, a Bohémélet, a Carmen, az Adriana Levouvreur, és a Don Giovanni, továbbá egy Mozart-Chopin-Enescu zenéjére készített balett, aztán a Giselle, és Lehártól, ha jól gondolom, a Víg özvegy.
Lehet, hogy több, mint 21, de a román címeket, melyekről nem tudtam, opera, operett, balett, zenés összeállítás, vagy más, a biztonság kedvéért nem számoltam bele. Novemberben műsoron a Faust, a Bohémélet, a Carmen, az Adriana Levouvreur, és a Don Giovanni, továbbá egy Mozart-Chopin-Enescu zenéjére készített balett, aztán a Giselle, és Lehártól, ha jól gondolom, a Víg özvegy.
4356 jukiguni 2012-11-09 19:27:09
Aszongya hogy, ha Temesvári Román Nemzeti Opera jelenleg 21 operát tart műsoron. Javítson ki valaki, ha tévedek, de tudtommal nincs önálló épülete: az ottani Nemzeti Színházzal osztozik a színház épületen. Ha ezt jól tudom akkor le a kalappal előttük! Hol vannak ehhez képest a magyar vidéki színházak, amelyekben játszanak operákat. Jobb esetben négy-öt operát műsoron tudnak tartani, de Pécsen v. Győrben már ennyit se nagyon. Ennyit a magyar zenei életről és a kultúra támogatásáról.
Aszongya hogy, ha Temesvári Román Nemzeti Opera jelenleg 21 operát tart műsoron. Javítson ki valaki, ha tévedek, de tudtommal nincs önálló épülete: az ottani Nemzeti Színházzal osztozik a színház épületen. Ha ezt jól tudom akkor le a kalappal előttük! Hol vannak ehhez képest a magyar vidéki színházak, amelyekben játszanak operákat. Jobb esetben négy-öt operát műsoron tudnak tartani, de Pécsen v. Győrben már ennyit se nagyon. Ennyit a magyar zenei életről és a kultúra támogatásáról.
4355 Heiner Lajos 2012-11-09 12:15:55 [Válasz erre: 4354 parampampoli 2012-11-09 11:25:28]
A vacsit meg kell locsolni két sörrel és már nem is oly nehéz. Köszönöm a Chanev-infót. Korábban nem ismertem.
A vacsit meg kell locsolni két sörrel és már nem is oly nehéz. Köszönöm a Chanev-infót. Korábban nem ismertem.
4354 parampampoli 2012-11-09 11:25:28
Kamen Chanevnek már nem kell nemzetközi karriert jósolni, évek óta énekel Európa jelentős színpadain. Én pár éve egy nagyon jó Ismaelt láttam tőle Bécsben, kb. olyan benyomásokat szerezve, mint most Heiner kollega. Aztán Pesten Cavaradossiként már inkább csalódás volt, mint öröm, éppen középregiszterének erőtlensége és jellengtelensége miatt. (A kellemes temesvári vacsorát azért irigylem kicsit...én valószínűleg nem bélszínt választottam volna, mert az éttermek 90%-ában elrontják.Bélszín és paprikás krumpli szalonnadarabokkal...huh...elég bizarrnak és állati nehéznek tűnik.)
Kamen Chanevnek már nem kell nemzetközi karriert jósolni, évek óta énekel Európa jelentős színpadain. Én pár éve egy nagyon jó Ismaelt láttam tőle Bécsben, kb. olyan benyomásokat szerezve, mint most Heiner kollega. Aztán Pesten Cavaradossiként már inkább csalódás volt, mint öröm, éppen középregiszterének erőtlensége és jellengtelensége miatt. (A kellemes temesvári vacsorát azért irigylem kicsit...én valószínűleg nem bélszínt választottam volna, mert az éttermek 90%-ában elrontják.Bélszín és paprikás krumpli szalonnadarabokkal...huh...elég bizarrnak és állati nehéznek tűnik.)
4353 Héterő 2012-11-03 02:47:51 [Válasz erre: 4351 -zéta- 2012-11-02 08:30:20]
Köszönöm, ha csak a kedvemért. Ritkán járnak az ember kedvében manapság. Olykor szükség van némi nógatásra...
Köszönöm, ha csak a kedvemért. Ritkán járnak az ember kedvében manapság. Olykor szükség van némi nógatásra...
4352 macskás 2012-11-02 11:03:19 [Válasz erre: 4351 -zéta- 2012-11-02 08:30:20]
Na tessék! Bezzeg az én kedvemért még képeket sem raktok föl:))
Na tessék! Bezzeg az én kedvemért még képeket sem raktok föl:))
4351 -zéta- 2012-11-02 08:30:20 [Válasz erre: 4350 Héterő 2012-11-02 01:08:03]
A cikket mi is tőlük kaptuk (s változatlanul közöltük), a mondatismétlődés nem borította ugyan fel a rövid írást, de - kizárólag a Te kedvedért - töröltük.
A cikket mi is tőlük kaptuk (s változatlanul közöltük), a mondatismétlődés nem borította ugyan fel a rövid írást, de - kizárólag a Te kedvedért - töröltük.
4350 Héterő 2012-11-02 01:08:03
Szabadna ismételten javasolnom az Arany W díj átadásáról szóló cikk javítását? A Wagner Társaság honlapján olvasható a [url]http://www.wagnertarsasag.hu/hirek/frisshirek.asp#b1;helyes változat[/url].
Szabadna ismételten javasolnom az Arany W díj átadásáról szóló cikk javítását? A Wagner Társaság honlapján olvasható a [url]http://www.wagnertarsasag.hu/hirek/frisshirek.asp#b1;helyes változat[/url].
4349 Héterő 2012-10-31 00:59:08
A Király Éva kitüntetéséről, az Arany W-ről szóló cikkben sajnálatos sorismétlődés van.
A Király Éva kitüntetéséről, az Arany W-ről szóló cikkben sajnálatos sorismétlődés van.
4348 Bambu 2012-10-29 20:35:19 [Válasz erre: 4347 Heiner Lajos 2012-10-29 18:07:20]
Hát, ha neked az Armel és BODOLAY a csúcs, csak nézd! Az Armel sokat hangoztatott célja, vagyis a jó színészi képességgel rendelkező énekesek felfedezése, és a kortárs operák népszerűsítése valóban nemes. A megvalósítással vannak gondjaim. A jelentkezők, és így a döntőbe jutók színvonala -nyilván a verseny híres, vagy hirhedt volta miatt- meredeken zuhan. Elgondolkodtató hogyan jutottunk Adam Diegeltől a mostani mezőnyig. Ingyen jegyekkel megsegítve is kong a színház az előadásokon. Erre nyilván azt mondod, hogy primitívek az emberek, ami részben igaz, de a fesztivál és a színház egyre rosszabb híre sem segít. Úgy gondolom, ha a támogatás összegéből egy-egy valóban igazán nagy, és híres énekest hívna meg a színház, a városra, és a szegedi operajátszásra nagyobb figyelem irányulna, mint amit a fesztivál kivált. Bár ebben az esetben bizonyos személyek pénztárcája nem vastagodna.
Hát, ha neked az Armel és BODOLAY a csúcs, csak nézd! Az Armel sokat hangoztatott célja, vagyis a jó színészi képességgel rendelkező énekesek felfedezése, és a kortárs operák népszerűsítése valóban nemes. A megvalósítással vannak gondjaim. A jelentkezők, és így a döntőbe jutók színvonala -nyilván a verseny híres, vagy hirhedt volta miatt- meredeken zuhan. Elgondolkodtató hogyan jutottunk Adam Diegeltől a mostani mezőnyig. Ingyen jegyekkel megsegítve is kong a színház az előadásokon. Erre nyilván azt mondod, hogy primitívek az emberek, ami részben igaz, de a fesztivál és a színház egyre rosszabb híre sem segít. Úgy gondolom, ha a támogatás összegéből egy-egy valóban igazán nagy, és híres énekest hívna meg a színház, a városra, és a szegedi operajátszásra nagyobb figyelem irányulna, mint amit a fesztivál kivált. Bár ebben az esetben bizonyos személyek pénztárcája nem vastagodna.
4347 Heiner Lajos 2012-10-29 18:07:20 [Válasz erre: 4344 Bambu 2012-10-29 14:10:24]
Hát Te valami nagyon elfuserált fazon lehetsz, vagy egyszerűen elBambultál. Láttad a Chéniert Szegeden? Melyik vidéki magyar város tud megengedni magának egy Armel-szériát? Hallod a sz@r comprimariokat a bécsi STOP-ban, vagy a Metben? Akkor élvezd Marco Armiliato, vagy Fabio Luisi dirigálását. Vagy nézesd meg, nincs-e kétoldali acusticus neurinomad.
Hát Te valami nagyon elfuserált fazon lehetsz, vagy egyszerűen elBambultál. Láttad a Chéniert Szegeden? Melyik vidéki magyar város tud megengedni magának egy Armel-szériát? Hallod a sz@r comprimariokat a bécsi STOP-ban, vagy a Metben? Akkor élvezd Marco Armiliato, vagy Fabio Luisi dirigálását. Vagy nézesd meg, nincs-e kétoldali acusticus neurinomad.
4346 telramund 2012-10-29 15:18:07
Számomra Fleming jelenlegi hangállapota,nem passzol Desdemona szerepéhez.Helyenként sötétit,máskor torokból nyomva énekel/ na ez nem spirituale/. Botha számomra olyan szörnyű jelenség,hogy ha az angyalok hangján énekelne akkor sem birnám elviselni.Illetve elviseltem egyszer Bécsben Radamesként./Hát nem is lelkesitett fel,maga volt a tömény unalom. Azért jobban szeretem,ha a közönség állva távozik,de előtte 2o perces standing ovation van.Na ezt nem a Metben fog megtörténni.De megfog hamarosan legalább számomra.
Számomra Fleming jelenlegi hangállapota,nem passzol Desdemona szerepéhez.Helyenként sötétit,máskor torokból nyomva énekel/ na ez nem spirituale/. Botha számomra olyan szörnyű jelenség,hogy ha az angyalok hangján énekelne akkor sem birnám elviselni.Illetve elviseltem egyszer Bécsben Radamesként./Hát nem is lelkesitett fel,maga volt a tömény unalom. Azért jobban szeretem,ha a közönség állva távozik,de előtte 2o perces standing ovation van.Na ezt nem a Metben fog megtörténni.De megfog hamarosan legalább számomra.
4345 miketyson 2012-10-29 15:08:50
De hát nem is a tökéletességgel volt a baj, hanem hogy olyan tökéletlen volt Botha meg Struckman. Fleming egyedül mégsem énekelhette el az egész operát.
De hát nem is a tökéletességgel volt a baj, hanem hogy olyan tökéletlen volt Botha meg Struckman. Fleming egyedül mégsem énekelhette el az egész operát.
4344 Bambu 2012-10-29 14:10:24 [Válasz erre: 4339 Heiner Lajos 2012-10-29 12:18:12]
Beszűkült, igénytelen alak vagyok, de minden nap hálát adok a sorsnak, hogy már ötször (köztük Desdemonaként is) hallottam-láttam az "öreg" Fleminget. Szegediként, nézve a szegedi operajátszás tönkretételét de nagyon örülnék ilyen megfásult előadásoknak.
Beszűkült, igénytelen alak vagyok, de minden nap hálát adok a sorsnak, hogy már ötször (köztük Desdemonaként is) hallottam-láttam az "öreg" Fleminget. Szegediként, nézve a szegedi operajátszás tönkretételét de nagyon örülnék ilyen megfásult előadásoknak.