517 tarnhelm2 2008-07-27 23:35:54 [Válasz erre: 516 frushena 2008-07-27 23:32:55]
Kösz frushena! Holnap belehallgatok, mert ez a gép sajnos nagyon lassú ehhez. :)
Kösz frushena! Holnap belehallgatok, mert ez a gép sajnos nagyon lassú ehhez. :)
516 frushena 2008-07-27 23:32:55
T2-nek, kis Semiramide : [url]http://rapidshare.com/files/132923717/01_1.mp3.html;Rossini : Semiramide - Overture[/url] [url]http://rapidshare.com/files/132924135/03_3.mp3.html;Rossini : Semiramide - act I.[/url] [url]http://rapidshare.com/files/132925021/06_In_si_barbara_sciagura.mp3.html;Rossini : Semiramide - \"In si barbara sciagura\" Juan Diegó Flórez[/url] [url]http://rapidshare.com/files/132925733/13_Si__sperar_voglio_contento.mp3.html;Rossini : Semiramide - \"Si, sperar voglio contento\" Ildebrando d\'Arcangelo[/url] [url]http://rapidshare.com/files/132926161/16_Que__numi_furenti.mp3.html;Rossini : Semiramide - \"Que\' numi furenti\" Edita Gruberova[/url]
T2-nek, kis Semiramide : [url]http://rapidshare.com/files/132923717/01_1.mp3.html;Rossini : Semiramide - Overture[/url] [url]http://rapidshare.com/files/132924135/03_3.mp3.html;Rossini : Semiramide - act I.[/url] [url]http://rapidshare.com/files/132925021/06_In_si_barbara_sciagura.mp3.html;Rossini : Semiramide - \"In si barbara sciagura\" Juan Diegó Flórez[/url] [url]http://rapidshare.com/files/132925733/13_Si__sperar_voglio_contento.mp3.html;Rossini : Semiramide - \"Si, sperar voglio contento\" Ildebrando d\'Arcangelo[/url] [url]http://rapidshare.com/files/132926161/16_Que__numi_furenti.mp3.html;Rossini : Semiramide - \"Que\' numi furenti\" Edita Gruberova[/url]
515 Búbánat 2008-06-29 19:17:36 [Válasz erre: 514 nmihaly 2008-06-29 11:14:41]
Kedves NMihály! Annak nagyon örülök, hogy nem szakad meg a kapcsolatotok Kaposi Gergellyel, s mint karigazgató továbbra is Veletek tart. Kívánom, hogy ez a szövetség tartós maradjon, és további szép eredményeket hozzon; az Otellot magam is nagyon várom, s ígérem, különösen oda fogok figyelni a Budapesti Kórus produkciójára is. Üdv.: Búbánat
Kedves NMihály! Annak nagyon örülök, hogy nem szakad meg a kapcsolatotok Kaposi Gergellyel, s mint karigazgató továbbra is Veletek tart. Kívánom, hogy ez a szövetség tartós maradjon, és további szép eredményeket hozzon; az Otellot magam is nagyon várom, s ígérem, különösen oda fogok figyelni a Budapesti Kórus produkciójára is. Üdv.: Búbánat
514 nmihaly 2008-06-29 11:14:41 [Válasz erre: 504 Búbánat 2008-06-17 11:50:22]
Kedves Búbánat, köszönjük a kritikákat, nem tudom, hogy ki vagy... nagyon kimerítő. Én részt vettem ebben a produkcióban, karénekesként, és a Tiedhez hasonló gondolatok fogalmazódtak meg bennem. Egy észrevételem van: Kaposi Gergely változatlanul Kaposi Gergelyként fut. Itt (sajnos már tavaly is) talán félreértésből Z.Z. fesztiváligazgató íratta a nevét Gergőként, és ez került a színlapra is (meg kell jegyeznem, hogy Szendrényi művésznő nevét is per Kati írták ki, noha ő a Katalin nevet használja művésznevében). Nekünk is Gergő, én is alapból így szólítom. Említed, hogy hallottad, \"hogy a kórus és vezénylő igazgatója között sajnos megszakad a kapcsolat\". A hír valóban igaz volt, meg kellett oldani bizonyos dolgokat, amiket bizonyos fokig sikerült is megoldanunk. Kaposi továbbra is karigazgatónk marad. Reméljük, hogy a jövőben is még továbbfejlődünk az ő kezei között. Szeretném még figyelmedbe ajánlani, hogy a Ferencvárosi Fesztivál keretében a Budapesti Kórus fog szintén énekelni Verdi Otello-jában, Kaposi vezényletével, július 4-n és 6-n (+3-n nyilvános ingyenes főpróba) 20:30-kor a Bakáts téri szabadtéri színpadon. (Otello: Emil Ivanov, Desdemona: Sümegi Eszter, Jago: Anatolij Fokanov, Cassio: Fekete Attila). Szeretettel várunk mindenkit. Üdv, NMihalY
Kedves Búbánat, köszönjük a kritikákat, nem tudom, hogy ki vagy... nagyon kimerítő. Én részt vettem ebben a produkcióban, karénekesként, és a Tiedhez hasonló gondolatok fogalmazódtak meg bennem. Egy észrevételem van: Kaposi Gergely változatlanul Kaposi Gergelyként fut. Itt (sajnos már tavaly is) talán félreértésből Z.Z. fesztiváligazgató íratta a nevét Gergőként, és ez került a színlapra is (meg kell jegyeznem, hogy Szendrényi művésznő nevét is per Kati írták ki, noha ő a Katalin nevet használja művésznevében). Nekünk is Gergő, én is alapból így szólítom. Említed, hogy hallottad, \"hogy a kórus és vezénylő igazgatója között sajnos megszakad a kapcsolat\". A hír valóban igaz volt, meg kellett oldani bizonyos dolgokat, amiket bizonyos fokig sikerült is megoldanunk. Kaposi továbbra is karigazgatónk marad. Reméljük, hogy a jövőben is még továbbfejlődünk az ő kezei között. Szeretném még figyelmedbe ajánlani, hogy a Ferencvárosi Fesztivál keretében a Budapesti Kórus fog szintén énekelni Verdi Otello-jában, Kaposi vezényletével, július 4-n és 6-n (+3-n nyilvános ingyenes főpróba) 20:30-kor a Bakáts téri szabadtéri színpadon. (Otello: Emil Ivanov, Desdemona: Sümegi Eszter, Jago: Anatolij Fokanov, Cassio: Fekete Attila). Szeretettel várunk mindenkit. Üdv, NMihalY
513 Búbánat 2008-06-22 13:58:33
Tegnap estére is jutott egy, ezúttal operai élmény osztályrészemül: Rossini Olasz nő Algyirban c. vígoperája. – Pesthidegkúton, a Klebelsberg Kuno Művelődési, Kulturális és Művészeti Központ színháztermében megtartott múlt heti bemutató előadásról Zéta már beszámolt, és színes írásában minden lényegeset elmondott a produkcióról és közreműködőkről. Ez a második előadás volt. (Még egyszer előadják augusztusban) Sok újat nem tudok ahhoz hozzátenni, amit Zeta megállapított, nekem is nagyon tetszett az előadás, a színrevitele, és többségében megvoltam elégedve az énekes és zenész közreműködőkkel is. A kezdés előtt kaptunk egy bejelentést, hogy az Izabellát éneklő Simon Krisztina megbetegedett, de nem akarja, hogy őmiatta elmaradjon a közönség részéről nagyon várt előadás, ezért vállalja el így is a fellépést. Megjegyzem, nekem nem tűnt haloványnak produkciója, tőle telhető szép hangon, muzikálisan énekelt, és gyönyörű jelmezeiben, sok mozgással formálta meg nem könnyű, olasz nyelvre adaptált szerepét. A rendezői koncepció szerint „keverék” nyelven énekelt néhány szereplő, így az egyik bariton, Isabella kísérője, Taddeo is (Hábetler András) vagy a tenor (Szerekován János – Lindoro). Számomra az előadás legmaradandóbb jelenete volt a második felvonásnak az a tercettje, melyben az úgynevezett „Papataci” a maga bájos melódiájával és komikumával ellenállhatatlanul hatása alá kerített, nem is maradt el utána a hatalmas taps. Ebben Hábetler vitte a prímet… személyes nagy sikere vitathatatlan. Ez a zene egyébként Rossini Bruschino urából „kölcsönzött”, de ezt már megszokhattuk nála… Nekem is nagyon tetszett Érrsek Dóra Vilmája, kissé haloványabb volt Rezsnyák Róbert Lalija, a Mustafát Hercz Péter személyesítette meg, az biztos, hogy basszbaritonja már nem zeng úgy, mint egykor – mondjuk a Tháliában látott-hallott Macbeth Banco megformálása alkalmával… Dér Krisztina mint Elvira sem tett különösebb benyomásokat rám, Szerekován János Lindorója is hagyott kivetnivalót magából. Mégis, az összprodukció nagyon pozitív benyomást tett rám. Örülök, hogy az utóbbi években megint egy „új”, színpadra alkalmazott Rossini operával ismerkedhettem meg (Az alkalom szüli a tolvajt és az Ory grófja után; a Tell Vilmos koncertszerű változata). Úgy egyáltalán, a darab könnyedségénél fogva tökéletesen kielégítette Rossini szellemes és mulatságos zenéje iránti fogékonyságomat. Persze, az operát jelentős húzásokkal játszotta a társulat, de minden ismert részletet hallhattunk: a rádió egy időben gyakran sugározta azt a teljes felvételét, melyen Szabó Rózsa, Tordai Éva, Réti József, Melis György, Bordás György, Várhelyi Endre, valamint a MR Énekkara és Szimfonikus Zenekara működött közre, Lukács Ervin vezényletével. Sokat hallgattam ezt a felvételt vagy részleteit a rádióban. A recitativók nagyon rövidre lettek fogva, így kétszer egy órába belefért a különben közel 150 percnyi terjedelmű kompozíció. Szerintem ez így előnyére vált a befogadás szempontjából is, nem akasztotta meg a lendületet, és a folyamatosságot; Rossini természetes és talpraesett ötleteivel, hangszerelésének csillogásával és a melódiainak bőségével olyan operát komponált, melyben itt is megmutatja, milyen játszi könnyedséggel dobálódzik a dallamokkal, milyen bájjal, ízléssel alkalmazza a „crescendóit”. A kitűnően játszó Ventoscala Szimfonikus zenekart és a mókásan éneklő Férfikart biztos kezekkel irányította Meskó Ilona (aki az előző napon még Miskolcon vezényelt). Hangulatos este volt, és olyan családi légkör uralkodott; a szünetben kint a kertben a zenekar és a féfikar a közönséggel együtt kommentálta a hatalmas kivetítőn közvetített holland-orosz focimeccset… Aztán jött a meccsen is a szünet, s mindenki ment vissza az épületbe a helyére, mert ott is jött az izgalmas folytatás…
Tegnap estére is jutott egy, ezúttal operai élmény osztályrészemül: Rossini Olasz nő Algyirban c. vígoperája. – Pesthidegkúton, a Klebelsberg Kuno Művelődési, Kulturális és Művészeti Központ színháztermében megtartott múlt heti bemutató előadásról Zéta már beszámolt, és színes írásában minden lényegeset elmondott a produkcióról és közreműködőkről. Ez a második előadás volt. (Még egyszer előadják augusztusban) Sok újat nem tudok ahhoz hozzátenni, amit Zeta megállapított, nekem is nagyon tetszett az előadás, a színrevitele, és többségében megvoltam elégedve az énekes és zenész közreműködőkkel is. A kezdés előtt kaptunk egy bejelentést, hogy az Izabellát éneklő Simon Krisztina megbetegedett, de nem akarja, hogy őmiatta elmaradjon a közönség részéről nagyon várt előadás, ezért vállalja el így is a fellépést. Megjegyzem, nekem nem tűnt haloványnak produkciója, tőle telhető szép hangon, muzikálisan énekelt, és gyönyörű jelmezeiben, sok mozgással formálta meg nem könnyű, olasz nyelvre adaptált szerepét. A rendezői koncepció szerint „keverék” nyelven énekelt néhány szereplő, így az egyik bariton, Isabella kísérője, Taddeo is (Hábetler András) vagy a tenor (Szerekován János – Lindoro). Számomra az előadás legmaradandóbb jelenete volt a második felvonásnak az a tercettje, melyben az úgynevezett „Papataci” a maga bájos melódiájával és komikumával ellenállhatatlanul hatása alá kerített, nem is maradt el utána a hatalmas taps. Ebben Hábetler vitte a prímet… személyes nagy sikere vitathatatlan. Ez a zene egyébként Rossini Bruschino urából „kölcsönzött”, de ezt már megszokhattuk nála… Nekem is nagyon tetszett Érrsek Dóra Vilmája, kissé haloványabb volt Rezsnyák Róbert Lalija, a Mustafát Hercz Péter személyesítette meg, az biztos, hogy basszbaritonja már nem zeng úgy, mint egykor – mondjuk a Tháliában látott-hallott Macbeth Banco megformálása alkalmával… Dér Krisztina mint Elvira sem tett különösebb benyomásokat rám, Szerekován János Lindorója is hagyott kivetnivalót magából. Mégis, az összprodukció nagyon pozitív benyomást tett rám. Örülök, hogy az utóbbi években megint egy „új”, színpadra alkalmazott Rossini operával ismerkedhettem meg (Az alkalom szüli a tolvajt és az Ory grófja után; a Tell Vilmos koncertszerű változata). Úgy egyáltalán, a darab könnyedségénél fogva tökéletesen kielégítette Rossini szellemes és mulatságos zenéje iránti fogékonyságomat. Persze, az operát jelentős húzásokkal játszotta a társulat, de minden ismert részletet hallhattunk: a rádió egy időben gyakran sugározta azt a teljes felvételét, melyen Szabó Rózsa, Tordai Éva, Réti József, Melis György, Bordás György, Várhelyi Endre, valamint a MR Énekkara és Szimfonikus Zenekara működött közre, Lukács Ervin vezényletével. Sokat hallgattam ezt a felvételt vagy részleteit a rádióban. A recitativók nagyon rövidre lettek fogva, így kétszer egy órába belefért a különben közel 150 percnyi terjedelmű kompozíció. Szerintem ez így előnyére vált a befogadás szempontjából is, nem akasztotta meg a lendületet, és a folyamatosságot; Rossini természetes és talpraesett ötleteivel, hangszerelésének csillogásával és a melódiainak bőségével olyan operát komponált, melyben itt is megmutatja, milyen játszi könnyedséggel dobálódzik a dallamokkal, milyen bájjal, ízléssel alkalmazza a „crescendóit”. A kitűnően játszó Ventoscala Szimfonikus zenekart és a mókásan éneklő Férfikart biztos kezekkel irányította Meskó Ilona (aki az előző napon még Miskolcon vezényelt). Hangulatos este volt, és olyan családi légkör uralkodott; a szünetben kint a kertben a zenekar és a féfikar a közönséggel együtt kommentálta a hatalmas kivetítőn közvetített holland-orosz focimeccset… Aztán jött a meccsen is a szünet, s mindenki ment vissza az épületbe a helyére, mert ott is jött az izgalmas folytatás…
511 Búbánat 2008-06-18 14:41:38 [Válasz erre: 509 tiramisu 2008-06-18 00:11:50]
Ez úgy látszik, akkor eldöntetlen kérdés marad köztünk, tekintve, hogy nekem továbbra is ugyanaz a meglátásom – már csak azért is, mert több évtizedes kórustagsággal a hátam mögött van valami halvány fogalmam erről; énekeltem már ezt a Rossini-opust, van ismeretem az előadási változatokról, a hangfekvés és hangszín különbözőségekről nem is szólva – mind az énekkar, mind a szólisták énekszólamának vonatkozásában. Persze, ahány előadás, ahány felvétel, annyi megközelítési mód, annyi értelmezési lehetőség. Én így ismerem, Te úgy – maradunk ennyiben. Eszembe jutott, hogy mennyire szeretem a „Tiramisu” tortát, tudom, többféle receptje vagyon, de a végeredmény szempontjából nekem csak az számít, hogy a lényeges összetevők benne legyenek, és elfogyasztása után még sokáig megmaradjon a jó szájíz. Hát így voltam most Rossini muzsikájával, megfogalmaztam, amit az interpretáció bennem kiváltott; és örömmel mondhatom, hogy az észrevételezett hangfekvés ide, hangszín oda, nem keserű szájízzel távoztam, ellenkezőleg, mintha egy finom – bárminő recept alapján elkészített – tiramisba haraptam volna… Szendrényiék produkciója édes és fogyasztható volt. Szívesen vettem volna repetát belőle…
Ez úgy látszik, akkor eldöntetlen kérdés marad köztünk, tekintve, hogy nekem továbbra is ugyanaz a meglátásom – már csak azért is, mert több évtizedes kórustagsággal a hátam mögött van valami halvány fogalmam erről; énekeltem már ezt a Rossini-opust, van ismeretem az előadási változatokról, a hangfekvés és hangszín különbözőségekről nem is szólva – mind az énekkar, mind a szólisták énekszólamának vonatkozásában. Persze, ahány előadás, ahány felvétel, annyi megközelítési mód, annyi értelmezési lehetőség. Én így ismerem, Te úgy – maradunk ennyiben. Eszembe jutott, hogy mennyire szeretem a „Tiramisu” tortát, tudom, többféle receptje vagyon, de a végeredmény szempontjából nekem csak az számít, hogy a lényeges összetevők benne legyenek, és elfogyasztása után még sokáig megmaradjon a jó szájíz. Hát így voltam most Rossini muzsikájával, megfogalmaztam, amit az interpretáció bennem kiváltott; és örömmel mondhatom, hogy az észrevételezett hangfekvés ide, hangszín oda, nem keserű szájízzel távoztam, ellenkezőleg, mintha egy finom – bárminő recept alapján elkészített – tiramisba haraptam volna… Szendrényiék produkciója édes és fogyasztható volt. Szívesen vettem volna repetát belőle…
509 tiramisu 2008-06-18 00:11:50 [Válasz erre: 506 Búbánat 2008-06-17 20:28:35]
Nincs két verzió! Nem a HANGFEKVÉS MÁS, hanem a HANGSZÍN!! Ez olyan mintha a fogamzásgáló SPIRÁLT összekevered a DNS-spirállal!
Nincs két verzió! Nem a HANGFEKVÉS MÁS, hanem a HANGSZÍN!! Ez olyan mintha a fogamzásgáló SPIRÁLT összekevered a DNS-spirállal!
507 bermuda 2008-06-17 20:38:54 [Válasz erre: 506 Búbánat 2008-06-17 20:28:35]
Kedves Búbánat, köszönöm az öszefoglalót! Nem vagyok e gyönyörű mise nagy ismerője-csak annyit tennék hozzá, hogy az EMI felvételen Lucia Popp énekel, nagyon szép magas hangokat-Gedda pedig szívmelengető, simogató tenor szólót;-)
Kedves Búbánat, köszönöm az öszefoglalót! Nem vagyok e gyönyörű mise nagy ismerője-csak annyit tennék hozzá, hogy az EMI felvételen Lucia Popp énekel, nagyon szép magas hangokat-Gedda pedig szívmelengető, simogató tenor szólót;-)
506 Búbánat 2008-06-17 20:28:35 [Válasz erre: 505 tiramisu 2008-06-17 13:39:13]
Ezeket a nem túl magas hangokat mégis mennyire más - magasabb - hangfekvésben tolmácsolta annak idején Sümegi Eszter, Péter Cecília vagy Szabóki Tünde - érthetően, hiszen szopránjuk elüt Szendrényi időközben súlyosabbá, sötétebbé vált hangmatériájától. De azt el kell ismernem, hogy ez hangszín is tudott rám hatni – különösen a megrázó erejű „Qui tollis” szoprán-alt kettősben, de még inkább a mennyei szépségű „O salutaris hostia” szopránáriában.
Ezeket a nem túl magas hangokat mégis mennyire más - magasabb - hangfekvésben tolmácsolta annak idején Sümegi Eszter, Péter Cecília vagy Szabóki Tünde - érthetően, hiszen szopránjuk elüt Szendrényi időközben súlyosabbá, sötétebbé vált hangmatériájától. De azt el kell ismernem, hogy ez hangszín is tudott rám hatni – különösen a megrázó erejű „Qui tollis” szoprán-alt kettősben, de még inkább a mennyei szépségű „O salutaris hostia” szopránáriában.
505 tiramisu 2008-06-17 13:39:13 [Válasz erre: 504 Búbánat 2008-06-17 11:50:22]
A szopránnak nem sok lehetősége van a \"magasságokra\", mert a szólam zöme középfekvés, 1-2 szopránnak nem túl magas hanggal! (Ha baritonnak írta volna Rossini fantasztikusan szólna!) Ergo: ahol nincs, ott ne keress!
A szopránnak nem sok lehetősége van a \"magasságokra\", mert a szólam zöme középfekvés, 1-2 szopránnak nem túl magas hanggal! (Ha baritonnak írta volna Rossini fantasztikusan szólna!) Ergo: ahol nincs, ott ne keress!
504 Búbánat 2008-06-17 11:50:22 [Válasz erre: 503 bermuda 2008-06-17 02:51:48]
Természetesen ott voltam, egyébként nagyon zsúfolt hétvégém volt, meg aztán másnap jöttek az „istenek” is a MüPa-ban… A Petite Messe Solennelle számomra megunhatatlan darab. Remekmű. A nagy olasz komponista gyönyörű, emelkedett „egyházi zenéje” - kései alkotás. Úgy vélem, az egész élete benne foglaltatik, ez egy „zárszámadás”-féle. Varázslatos zene, „letisztult” mondanivalóval. Szokták hívni „kórusos” misének is. Különben grandiózus kompozíció: másfél óra az előadási ideje, tehát annyi, mint mondjuk Verdi Requiemje. Tehát megtévesztő az alkotás címe: magyarul. „Kis ünnepi mise”. Rossini nagyon szerény volt ezzel a címválasztással. Várnai Péter oratóriumkönyvében olvasható ezzel kapcsolatban Rossini „indoklása” is … A Budapesti Kórus és a négy szólista: Szendrényi Katalin, Balatoni Éva, Mukk József, Jekl László, és a „zenekar”: zongorán Dallos Erika, harmóniumon Duboczky Gergely működött közre. Kaposi Gergő (nem Gergely! – mint megtudtam, mostanában így szólíttatja magát hivatalosan) rutinos karmester, igen járatos az oratorikus művekben, nem jelentett számára problémát ennek a nagy ívű, igen összetett misének elvezénylése; igyekezett a háttérben maradni, amikor a szólisták egymagukban, zongorakísérettel énekeltek – nem is vezényelt, csak szemmel, gesztusokkal kommunikált. A nagy kórustételeket - á capella vagy hangszeres kíséretes – viszont igen nagy összpontosítással tartotta kézben. Úgy halottam, hogy a kórus és vezénylő igazgatója között sajnos megszakad a kapcsolat, így ez a produkció talán az utolsó közös munkájuk volt… Szokatlan volt, hogy a szoprán szóló éneke mennyire mezzós hangszínt kapott; ismerve Szendrényi Katalin „történetét” lés jelenét, persze ezen nem igen kell meglepődni. Nagyon szépen szólt a hangja, de mégis, magasságait azért hiányoltam. Balatoni Éva altja szinte alig volt megkülönböztethető Szendrényi mezzójától. Itt most nem bűvölt el annyira, mint pár nappal előtte az Anyeginben… Mukk Józseftől régen hallottam ennyire jól kidolgozott tenor áriát, mint ebben a misében, ami tudvalevő elég kényes hangokat és magasságokat jelent a megszólaltató számára. Mukk könnyedén megbirkózott szólamával, és igen szépen, kifejezően énekelt. Jekl László basszusa semmilyen értelemben nem emelkedett ki a kvartettből, tisztességesen elénekelte azt, ami benne van a kottában. Ezzel a teljesítményével ő is hozzájárult az est sikeréhez. Mert nagy siker volt! Hosszas tapssal háláltuk meg a művészeknek a kapott élményt. Magam részéről külön dicsérem még a harmóniumot „kezelő” fiatal művészt, Duboczky Gergelyt is, aki művészi fokon játszott, és mindenekelőtt a zongorán brillírozó Dallos Erikára hadd hívjam fel a figyelmet, mert amit ebből a hangszerből virtuóz módon kicsiszolt: az egy mennyei csoda! Maga volt a teljes zenekar – liszti hangzatokat produkálva. Az ünneplés neki is szólt. Merem állítani, ismerve a későbbi, Rossini megkomponálta zenekari változatot is, hogy az Pette Messe Solennelle, így és úgy jó, ahogy eredetileg meg van írva. Egyszerűen zseniális darab, még az ismertebb Stabat Materénél is remekebb alkotás! Hadd idézzem Uri Asaf sorait a „Festett sorok”-ból: „A ’Petite Messe Solennelle’ minden hangja körül rózsaszín körvonal jelenik meg. A nyitás szívdobogása kézen fog, örök gyalogútra megyek vele. Az se számít, hogy már minden el van döntve, az isten is félreállt. Ezt az időt jobban fogom megélni, mint ahogy a boldog napokkal tettem, mikor még a munkába jártam és a jövőt terveztem. Nem kell megvalósulás, nem kell lezártság….”
Természetesen ott voltam, egyébként nagyon zsúfolt hétvégém volt, meg aztán másnap jöttek az „istenek” is a MüPa-ban… A Petite Messe Solennelle számomra megunhatatlan darab. Remekmű. A nagy olasz komponista gyönyörű, emelkedett „egyházi zenéje” - kései alkotás. Úgy vélem, az egész élete benne foglaltatik, ez egy „zárszámadás”-féle. Varázslatos zene, „letisztult” mondanivalóval. Szokták hívni „kórusos” misének is. Különben grandiózus kompozíció: másfél óra az előadási ideje, tehát annyi, mint mondjuk Verdi Requiemje. Tehát megtévesztő az alkotás címe: magyarul. „Kis ünnepi mise”. Rossini nagyon szerény volt ezzel a címválasztással. Várnai Péter oratóriumkönyvében olvasható ezzel kapcsolatban Rossini „indoklása” is … A Budapesti Kórus és a négy szólista: Szendrényi Katalin, Balatoni Éva, Mukk József, Jekl László, és a „zenekar”: zongorán Dallos Erika, harmóniumon Duboczky Gergely működött közre. Kaposi Gergő (nem Gergely! – mint megtudtam, mostanában így szólíttatja magát hivatalosan) rutinos karmester, igen járatos az oratorikus művekben, nem jelentett számára problémát ennek a nagy ívű, igen összetett misének elvezénylése; igyekezett a háttérben maradni, amikor a szólisták egymagukban, zongorakísérettel énekeltek – nem is vezényelt, csak szemmel, gesztusokkal kommunikált. A nagy kórustételeket - á capella vagy hangszeres kíséretes – viszont igen nagy összpontosítással tartotta kézben. Úgy halottam, hogy a kórus és vezénylő igazgatója között sajnos megszakad a kapcsolat, így ez a produkció talán az utolsó közös munkájuk volt… Szokatlan volt, hogy a szoprán szóló éneke mennyire mezzós hangszínt kapott; ismerve Szendrényi Katalin „történetét” lés jelenét, persze ezen nem igen kell meglepődni. Nagyon szépen szólt a hangja, de mégis, magasságait azért hiányoltam. Balatoni Éva altja szinte alig volt megkülönböztethető Szendrényi mezzójától. Itt most nem bűvölt el annyira, mint pár nappal előtte az Anyeginben… Mukk Józseftől régen hallottam ennyire jól kidolgozott tenor áriát, mint ebben a misében, ami tudvalevő elég kényes hangokat és magasságokat jelent a megszólaltató számára. Mukk könnyedén megbirkózott szólamával, és igen szépen, kifejezően énekelt. Jekl László basszusa semmilyen értelemben nem emelkedett ki a kvartettből, tisztességesen elénekelte azt, ami benne van a kottában. Ezzel a teljesítményével ő is hozzájárult az est sikeréhez. Mert nagy siker volt! Hosszas tapssal háláltuk meg a művészeknek a kapott élményt. Magam részéről külön dicsérem még a harmóniumot „kezelő” fiatal művészt, Duboczky Gergelyt is, aki művészi fokon játszott, és mindenekelőtt a zongorán brillírozó Dallos Erikára hadd hívjam fel a figyelmet, mert amit ebből a hangszerből virtuóz módon kicsiszolt: az egy mennyei csoda! Maga volt a teljes zenekar – liszti hangzatokat produkálva. Az ünneplés neki is szólt. Merem állítani, ismerve a későbbi, Rossini megkomponálta zenekari változatot is, hogy az Pette Messe Solennelle, így és úgy jó, ahogy eredetileg meg van írva. Egyszerűen zseniális darab, még az ismertebb Stabat Materénél is remekebb alkotás! Hadd idézzem Uri Asaf sorait a „Festett sorok”-ból: „A ’Petite Messe Solennelle’ minden hangja körül rózsaszín körvonal jelenik meg. A nyitás szívdobogása kézen fog, örök gyalogútra megyek vele. Az se számít, hogy már minden el van döntve, az isten is félreállt. Ezt az időt jobban fogom megélni, mint ahogy a boldog napokkal tettem, mikor még a munkába jártam és a jövőt terveztem. Nem kell megvalósulás, nem kell lezártság….”
503 bermuda 2008-06-17 02:51:48
Látta valaki a kis ünnepi misét a Bakácson?? Búbánat te igérted;-í) Én most hallgatom Geddáékkal....
Látta valaki a kis ünnepi misét a Bakácson?? Búbánat te igérted;-í) Én most hallgatom Geddáékkal....
502 Sesto 2008-06-15 19:01:58
G. Rossini, \"Armida\" * DEUTEKOM * Bottazzo * Gimenez * Garaventa * Antonini * Maddalena Orchestra e Coro del Teatro La Fenice - C. Franci (1970)
G. Rossini, \"Armida\" * DEUTEKOM * Bottazzo * Gimenez * Garaventa * Antonini * Maddalena Orchestra e Coro del Teatro La Fenice - C. Franci (1970)
501 Búbánat 2008-06-13 10:11:18 [Válasz erre: 499 Búbánat 2008-06-13 09:19:01]
Már ott van az ajánlatban
Már ott van az ajánlatban
500 Búbánat 2008-06-13 09:21:00
500
500
499 Búbánat 2008-06-13 09:19:01
Nem látom a mai műsorajánlóban, ezért ide írom Ma este a Ferencvárosi Fesztivál- 2008 nyitórendezvénye: Rossini: Petite messe solennelle (1864) Helyszín: a Bakáts téri Assisi Szent Ferenc Plébániatemplom Június 13-án (és 15-én is). 19.30 óra Közreműködnek:: Szendrényi Katalin, Balatoni Éva, Mukk József,.Jekl László, valamint a Budapesti Kórus. Vezényel: Kaposi Gergely \"...Igazi unikum ez a mű. Már a címe is különös. Petite messe solennelle. Kis ünnepi mise. Hogy lehet valami ünnepi, mégis kicsi? A Rossinitől megszokott ironikus fricska ez, vagy az árnyalt fogalmazás csodája? Nos, azt hiszem, inkább az utóbbiról lehet szó. Terjedelmét, hatalmas és csodálatos kórus-freskóit szemlélve ünnepi, a kísérő \"zenekar\" létszámát tekintve ugyanakkor kicsi, hiszen mindössze egyetlen zongora és egy harmónium nyújtja a négy szólistának és a kórusnak a hangszeres aláfestést. De talán épp ez teszi ezt a művet egészen egyedivé és izgalmassá, a tartalom magasztosságának és a hangszerelés szerénységének egymásra feszülése...\" (Kaposi Gergely)
Nem látom a mai műsorajánlóban, ezért ide írom Ma este a Ferencvárosi Fesztivál- 2008 nyitórendezvénye: Rossini: Petite messe solennelle (1864) Helyszín: a Bakáts téri Assisi Szent Ferenc Plébániatemplom Június 13-án (és 15-én is). 19.30 óra Közreműködnek:: Szendrényi Katalin, Balatoni Éva, Mukk József,.Jekl László, valamint a Budapesti Kórus. Vezényel: Kaposi Gergely \"...Igazi unikum ez a mű. Már a címe is különös. Petite messe solennelle. Kis ünnepi mise. Hogy lehet valami ünnepi, mégis kicsi? A Rossinitől megszokott ironikus fricska ez, vagy az árnyalt fogalmazás csodája? Nos, azt hiszem, inkább az utóbbiról lehet szó. Terjedelmét, hatalmas és csodálatos kórus-freskóit szemlélve ünnepi, a kísérő \"zenekar\" létszámát tekintve ugyanakkor kicsi, hiszen mindössze egyetlen zongora és egy harmónium nyújtja a négy szólistának és a kórusnak a hangszeres aláfestést. De talán épp ez teszi ezt a művet egészen egyedivé és izgalmassá, a tartalom magasztosságának és a hangszerelés szerénységének egymásra feszülése...\" (Kaposi Gergely)
498 Sesto 2008-06-01 09:25:47 [Válasz erre: 497 bermuda 2008-06-01 09:20:31]
...Antonacci? Hát ö néha nagyon jó néha viszont csapnivaló - talán azért is, mert \"ideje lenne már eldönteni\", hogy \"tk. melyik szerepkör a sajátja?!\" - drámai alt, lírai mezzoszoprán, karakterszoprán, vagy mégis drámai szoprán?!... Minden esetre köszönet, hogy összefoglaltad dióhéjban az eddig látottakat/hallottakat! :-)
...Antonacci? Hát ö néha nagyon jó néha viszont csapnivaló - talán azért is, mert \"ideje lenne már eldönteni\", hogy \"tk. melyik szerepkör a sajátja?!\" - drámai alt, lírai mezzoszoprán, karakterszoprán, vagy mégis drámai szoprán?!... Minden esetre köszönet, hogy összefoglaltad dióhéjban az eddig látottakat/hallottakat! :-)
497 bermuda 2008-06-01 09:20:31 [Válasz erre: 496 Sesto 2008-06-01 09:04:34]
Már 3 tenort is találtam aki remekül énekel sokszor a C környékén-nekem ez tenornál -elengedhetetlen;-),sajnos csak a felét láttam ,az első felvonás 94 perc!! Igazi Rossini, szép kórusokkal, diszlet is van!!!!Ermione eddig alul teljesitett, jól játszik de nincs átütő erejű hangja;-(-majd a 2..részben-remélem. Újsütetű Rossini rajongásomnak nagyon jót tesz ez a sosem hallott opera.
Már 3 tenort is találtam aki remekül énekel sokszor a C környékén-nekem ez tenornál -elengedhetetlen;-),sajnos csak a felét láttam ,az első felvonás 94 perc!! Igazi Rossini, szép kórusokkal, diszlet is van!!!!Ermione eddig alul teljesitett, jól játszik de nincs átütő erejű hangja;-(-majd a 2..részben-remélem. Újsütetű Rossini rajongásomnak nagyon jót tesz ez a sosem hallott opera.
496 Sesto 2008-06-01 09:04:34 [Válasz erre: 495 bermuda 2008-05-31 14:37:30]
...és hogy tetszik az egész darab/a felvétel - két világbajnok tenor mellett/ellenére is? :-)
...és hogy tetszik az egész darab/a felvétel - két világbajnok tenor mellett/ellenére is? :-)
495 bermuda 2008-05-31 14:37:30
Rossini: ERMIONE DVD két világbajnok tenorral: -BRUCE FORD -JORGE LOPEZ-YANEZ
Rossini: ERMIONE DVD két világbajnok tenorral: -BRUCE FORD -JORGE LOPEZ-YANEZ
494 Szilgyo 2008-05-19 14:48:24 [Válasz erre: 490 Tisbetta 2008-04-20 19:23:52]
Ez az előadás megjelent DVD-n is. Daniil Shtoda pedig egy-két éve Pesten is énekelt a Don Giovanniban, állítólag lemezfelvétel is készült belőle, de szerintem még nem adták ki.
Ez az előadás megjelent DVD-n is. Daniil Shtoda pedig egy-két éve Pesten is énekelt a Don Giovanniban, állítólag lemezfelvétel is készült belőle, de szerintem még nem adták ki.
493 bermuda 2008-05-19 14:36:02 [Válasz erre: 492 Búbánat 2008-05-18 12:18:54]
Meghallgattam az első felét, nagyon szép felvétel, remek szereposztás, kiváló kórusok-Rossinitől szokatlan-kevés recitativo-szóval élveztem, kár, hogy nagyon későn kezdték:-((
Meghallgattam az első felét, nagyon szép felvétel, remek szereposztás, kiváló kórusok-Rossinitől szokatlan-kevés recitativo-szóval élveztem, kár, hogy nagyon későn kezdték:-((
492 Búbánat 2008-05-18 12:18:54
Aki ma este nem a Don Carlos előadáson lesz az Operában, annak estére egy szép hanglemezfelvételt ajánlok figyelmébe, amit a rádión keresztül is élvezhet: 21.20 A Biblia Éve 2008 - C/14.rész Gioacchino Rossini: Mózes - négyfelvonásos opera Szövegét - Andrea Leone Tottola nyomán - Luigi Balocchi és Étienne Jouy írta. Az olasz változat Calisto Bassi munkája Vezényel:Lamberto Gardelli Km: MR Énekkara, karigazgató: Sapszon Ferenc, Magyar Állami Operaház Zenekara Szereposztás: Mózes - Gregor József Eliézer, a bátyja - Molnár András A Fáraó - Sólyom-Nagy Sándor Aménofisz, a fia - B.Nagy János Aufisz, egyiptomi tiszt - Fülöp Attila Ozirisz, Izisz főpapja - Begányi Ferenc Mária, Mózes nővére - Póka Eszter Anaisz, a lánya - Kalmár Magda Szinaisz, a Fáraó felesége - Hamari Júlia Égi hang - Begányi Ferenc Az ismertetőt Varga János olvassa fel Szerkesztő: M.Katalin
Aki ma este nem a Don Carlos előadáson lesz az Operában, annak estére egy szép hanglemezfelvételt ajánlok figyelmébe, amit a rádión keresztül is élvezhet: 21.20 A Biblia Éve 2008 - C/14.rész Gioacchino Rossini: Mózes - négyfelvonásos opera Szövegét - Andrea Leone Tottola nyomán - Luigi Balocchi és Étienne Jouy írta. Az olasz változat Calisto Bassi munkája Vezényel:Lamberto Gardelli Km: MR Énekkara, karigazgató: Sapszon Ferenc, Magyar Állami Operaház Zenekara Szereposztás: Mózes - Gregor József Eliézer, a bátyja - Molnár András A Fáraó - Sólyom-Nagy Sándor Aménofisz, a fia - B.Nagy János Aufisz, egyiptomi tiszt - Fülöp Attila Ozirisz, Izisz főpapja - Begányi Ferenc Mária, Mózes nővére - Póka Eszter Anaisz, a lánya - Kalmár Magda Szinaisz, a Fáraó felesége - Hamari Júlia Égi hang - Begányi Ferenc Az ismertetőt Varga János olvassa fel Szerkesztő: M.Katalin
491 Sesto 2008-05-18 09:27:10
...igaz nem most, hanem tegnap volt teritéken: G. Rossini \"Guillaume Tell\" * M. CABALLÉ * M. Mesplé * J. Taillon * G. BACQUIER * N. GEDDA * L. Hendrikx * K. KOVÁTS * G. HOWELL * Ch. Burles * R. Cassinelli * N. Christou * L. Fyson Ambrosian Opera Chorus - RPO - L. Gardelli (EMI 1973)
...igaz nem most, hanem tegnap volt teritéken: G. Rossini \"Guillaume Tell\" * M. CABALLÉ * M. Mesplé * J. Taillon * G. BACQUIER * N. GEDDA * L. Hendrikx * K. KOVÁTS * G. HOWELL * Ch. Burles * R. Cassinelli * N. Christou * L. Fyson Ambrosian Opera Chorus - RPO - L. Gardelli (EMI 1973)
490 Tisbetta 2008-04-20 19:23:52
Az \"Il viaggio\" Mariinszkij színház előadását láttátok már? A Mezzo nemrég adta. Nekem főleg az orosz urat játszó Danil Shtoda tetszett. Megvenném valamelyik DVD verziót, de tanácstalan vagyok melyiket.
Az \"Il viaggio\" Mariinszkij színház előadását láttátok már? A Mezzo nemrég adta. Nekem főleg az orosz urat játszó Danil Shtoda tetszett. Megvenném valamelyik DVD verziót, de tanácstalan vagyok melyiket.
489 Sesto 2008-04-20 19:23:36 [Válasz erre: 488 Tisbetta 2008-04-20 19:20:57]
Valóigaz, a livefelvétel a Fenice-böl már évek óta ilyen olcsó, de a Philips-album (studiófelvétel), amelyen tk. az \"Armida\" zárójelenete is szerepel, sajnos évek óta nincs forgalomban.
Valóigaz, a livefelvétel a Fenice-böl már évek óta ilyen olcsó, de a Philips-album (studiófelvétel), amelyen tk. az \"Armida\" zárójelenete is szerepel, sajnos évek óta nincs forgalomban.
488 Tisbetta 2008-04-20 19:20:57
Üdvözlet mindenkinek! Új vendég vagyok a caféban. Örülök, hogy rátok találtam, mert egyre erősebben szenvedek a Rossini-mániától :-)) Lassan komoly erőfeszítésembe kerül, hogy mást is hallgassak. Apropo Armida: a Cristina Deutekom változat nagyon olcsón kapható a jpc.de oldalán, úgy emlékszem Eu 9.90. Igaz, postaköltség van pluszban, de egy nagyobb \"bevásárlás\" esetén megéri.
Üdvözlet mindenkinek! Új vendég vagyok a caféban. Örülök, hogy rátok találtam, mert egyre erősebben szenvedek a Rossini-mániától :-)) Lassan komoly erőfeszítésembe kerül, hogy mást is hallgassak. Apropo Armida: a Cristina Deutekom változat nagyon olcsón kapható a jpc.de oldalán, úgy emlékszem Eu 9.90. Igaz, postaköltség van pluszban, de egy nagyobb \"bevásárlás\" esetén megéri.
487 Sesto 2008-04-20 11:14:55
....szintén Amazon.de-híradás, s egy picit részletesebb infoval: G. Rossini \"Il viaggio a Reims\" (=immáron a DG-nál készitett Abbado-s felvétel) \"midprice\"-kategóriában, nem sokára újra kapható: * Ricciarelli * Valentini-Terrani * Cuberli * Gasdia * Araiza * Giménez * Nucci * Raimondi * Ramey * Dara
....szintén Amazon.de-híradás, s egy picit részletesebb infoval: G. Rossini \"Il viaggio a Reims\" (=immáron a DG-nál készitett Abbado-s felvétel) \"midprice\"-kategóriában, nem sokára újra kapható: * Ricciarelli * Valentini-Terrani * Cuberli * Gasdia * Araiza * Giménez * Nucci * Raimondi * Ramey * Dara
486 Sesto 2008-04-18 09:41:45 [Válasz erre: 485 Greco 2008-04-17 23:59:28]
...kedves töled ez az ajánlat - de talán annyi kiegészitést hozzá: a felvétel (hivatalosan!) évek óta nem kapható, ugyanis a Sony kivette a katalógusból... Az akkor \"fiatal Fleming\" tényleg nagyon jó ezen a felvételen - mondom ezt úgy, hogy egyáltalán nem szeretem az amerikai mindenes sztárt, de ezen felvétele elött meghajolok! Egyébként az Armida úgy ahogy van valóban fantasztikus darab - csak lehetetlen elöadni - hiszen a cimszerep is \"durva\", olyan igényeket támaszt az énekesnövel szemben - s mellette, ahogy említed is: a szoprán mellé még találj egy rakás (Rossini)tenort is,...háááááát, nem könnyü!... (Armida címszerepében számomra azért Cristina Deutekom marad az etalon - a \"lülülülü-koloratúra\" ellenére is - ö nagyon \"odatette\" a szerepet: minden a helyén volt!)
...kedves töled ez az ajánlat - de talán annyi kiegészitést hozzá: a felvétel (hivatalosan!) évek óta nem kapható, ugyanis a Sony kivette a katalógusból... Az akkor \"fiatal Fleming\" tényleg nagyon jó ezen a felvételen - mondom ezt úgy, hogy egyáltalán nem szeretem az amerikai mindenes sztárt, de ezen felvétele elött meghajolok! Egyébként az Armida úgy ahogy van valóban fantasztikus darab - csak lehetetlen elöadni - hiszen a cimszerep is \"durva\", olyan igényeket támaszt az énekesnövel szemben - s mellette, ahogy említed is: a szoprán mellé még találj egy rakás (Rossini)tenort is,...háááááát, nem könnyü!... (Armida címszerepében számomra azért Cristina Deutekom marad az etalon - a \"lülülülü-koloratúra\" ellenére is - ö nagyon \"odatette\" a szerepet: minden a helyén volt!)
485 Greco 2008-04-17 23:59:28
Mindenkinek csak ajánlani tudom a Sony gondozásában megjelent Armida-felvételt. (élő, Pesaro-1996). Amellett, hogy a \"mindenevő\" Fleming ebben is óriási, kiemelendő Gregory Kunde (a XX.sz. legjobb Rossini-tenorja, szerény vélemény) és az izraeli-amcsi Jeffrey Francis teljesítménye. Az első felvonás fináléja szerintem Rossini egyik csúcsteljesítménye. Amíg tartott Európában a Rossini-felfedező éra (kb. 88-98-ig), Pesaro mellett több helyütt is elővették, óriási sikerrel. Sajnos 6(!) kiemelkedő képességű tenor kell hozzá, ezért nem valószínű, hogy jövőre teszem azt benne lesz a MAO Vasutas-bérletében...
Mindenkinek csak ajánlani tudom a Sony gondozásában megjelent Armida-felvételt. (élő, Pesaro-1996). Amellett, hogy a \"mindenevő\" Fleming ebben is óriási, kiemelendő Gregory Kunde (a XX.sz. legjobb Rossini-tenorja, szerény vélemény) és az izraeli-amcsi Jeffrey Francis teljesítménye. Az első felvonás fináléja szerintem Rossini egyik csúcsteljesítménye. Amíg tartott Európában a Rossini-felfedező éra (kb. 88-98-ig), Pesaro mellett több helyütt is elővették, óriási sikerrel. Sajnos 6(!) kiemelkedő képességű tenor kell hozzá, ezért nem valószínű, hogy jövőre teszem azt benne lesz a MAO Vasutas-bérletében...
484 Sesto 2008-04-17 22:44:02 [Válasz erre: 483 Franca 2008-04-17 22:30:48]
...szép zene, de újra visszahallgatva: ez a Philips felvétel (szerintem) unalmas + közepes szinvonal - a nagy nevek ellenére is! 1., a Hungaroton felvétele (összeségében) homogénebb, szinesebb és temperamentumosabb elöadás 2., vagy ha már Raimondi a címszerepben: a Sawallisch által dirigált (live) felvételen München-böl, szerintem sokkal jobb passzban volt, mint itt. Persze ott mellette nem egy hamis Anderson vernyákol, hanem C. Vaness teszi oda a szerepet, de rohadt jól! Ezen a Philips CD-n viszont nagyon jó Nimsgern (Faraone), míg a mezzoszoprán (Amenosi) igen gyenge (Hamari és Sawallisch-nál Doris Soffel sokkal jobbak voltak!), J. Anderson szokás szerint hozza a \"papírformát\",... Florez Mestere Palacio sem olyan jó, mint a híre (volt)- ergo a tanitvány sokkal jobban tetszik, mint a Mester. Florez hanganyaga is sokkal nemesebb, míg Palacio (szerintem) nagyon \"siránkozós\" timbre-val bírt.
...szép zene, de újra visszahallgatva: ez a Philips felvétel (szerintem) unalmas + közepes szinvonal - a nagy nevek ellenére is! 1., a Hungaroton felvétele (összeségében) homogénebb, szinesebb és temperamentumosabb elöadás 2., vagy ha már Raimondi a címszerepben: a Sawallisch által dirigált (live) felvételen München-böl, szerintem sokkal jobb passzban volt, mint itt. Persze ott mellette nem egy hamis Anderson vernyákol, hanem C. Vaness teszi oda a szerepet, de rohadt jól! Ezen a Philips CD-n viszont nagyon jó Nimsgern (Faraone), míg a mezzoszoprán (Amenosi) igen gyenge (Hamari és Sawallisch-nál Doris Soffel sokkal jobbak voltak!), J. Anderson szokás szerint hozza a \"papírformát\",... Florez Mestere Palacio sem olyan jó, mint a híre (volt)- ergo a tanitvány sokkal jobban tetszik, mint a Mester. Florez hanganyaga is sokkal nemesebb, míg Palacio (szerintem) nagyon \"siránkozós\" timbre-val bírt.
482 Sesto 2008-04-17 11:41:48
G. Rossini, \"Mosè in Egitto\" * R. Raimondi * S. Niemsgern * J. Anderson * E. Palacio * Z. Gal * S. Fisichiella * S. Browne * K. Lewis Ambrosian Opera Chorus - Philharmonia Orchestra - C. Scimione (Philips 1981)
G. Rossini, \"Mosè in Egitto\" * R. Raimondi * S. Niemsgern * J. Anderson * E. Palacio * Z. Gal * S. Fisichiella * S. Browne * K. Lewis Ambrosian Opera Chorus - Philharmonia Orchestra - C. Scimione (Philips 1981)
481 frushena 2008-04-16 20:49:02 [Válasz erre: 480 Sesto 2008-04-16 20:19:53]
Lazzara nagyszerű énekes! Gyönyörű hang!
Lazzara nagyszerű énekes! Gyönyörű hang!
480 Sesto 2008-04-16 20:19:53
G. Rossini - \"Duo d´amore\" - részletek - * Semiramide * Tancredi * Il Conte Ory * Giovanna d´Arco Annick Massis - soprano Marco Lazzara - countertenor Orchestra della Svizzera Italiana - Enrique Mazzola (Fondazione per l´Orchestra della Svizzera Italiana 2000)
G. Rossini - \"Duo d´amore\" - részletek - * Semiramide * Tancredi * Il Conte Ory * Giovanna d´Arco Annick Massis - soprano Marco Lazzara - countertenor Orchestra della Svizzera Italiana - Enrique Mazzola (Fondazione per l´Orchestra della Svizzera Italiana 2000)
479 Sesto 2008-04-01 19:49:04 [Válasz erre: 476 Nóri 2008-04-01 11:14:14]
...és viszonylag kedvezö árfekvésben - ez sem mellékes! :-)
...és viszonylag kedvezö árfekvésben - ez sem mellékes! :-)
478 Búbánat 2008-04-01 17:07:59 [Válasz erre: 477 Búbánat 2008-04-01 17:05:33]
Úgy értem, a 472. sorszám szerinti változatot is sugározta már, az egyiket biztosan felvettem.
Úgy értem, a 472. sorszám szerinti változatot is sugározta már, az egyiket biztosan felvettem.
477 Búbánat 2008-04-01 17:05:33 [Válasz erre: 476 Nóri 2008-04-01 11:14:14]
A rádió már többször leadta... felvettem.
A rádió már többször leadta... felvettem.
476 Nóri 2008-04-01 11:14:14 [Válasz erre: 475 Sesto 2008-04-01 11:04:48]
Ez nincs meg nekem, csak az Amazonon láttam, hogy létezik ilyen is.
Ez nincs meg nekem, csak az Amazonon láttam, hogy létezik ilyen is.
474 Nóri 2008-04-01 11:00:55 [Válasz erre: 473 Sesto 2008-04-01 10:44:07]
Szerintem se:-) Erre is kíváncsi lennék: Rossini: Messa di Gloria Pietro Spagnoli, Bernadette Manca di Nissa, Anna Caterina Antonacci, Francisco Araiza, Robert Gambill Santa Cecilia National Academy Orchestra Rome, Salvatore Accardo. Warner Fonit Ismeri valaki?
Szerintem se:-) Erre is kíváncsi lennék: Rossini: Messa di Gloria Pietro Spagnoli, Bernadette Manca di Nissa, Anna Caterina Antonacci, Francisco Araiza, Robert Gambill Santa Cecilia National Academy Orchestra Rome, Salvatore Accardo. Warner Fonit Ismeri valaki?
472 Nóri 2008-04-01 08:15:59
Rossini: Messa di Gloria Samuel Ramey, Sumi Jo, Francisco Araiza, Raul Gimenez Academy of St. Martin-in-the-Fields Neville Marriner Philips
Rossini: Messa di Gloria Samuel Ramey, Sumi Jo, Francisco Araiza, Raul Gimenez Academy of St. Martin-in-the-Fields Neville Marriner Philips
469 frushena 2008-03-31 19:30:13 [Válasz erre: 468 Sesto 2008-03-31 19:25:11]
Ez a véres valóóóóóság !!!!
Ez a véres valóóóóóság !!!!
468 Sesto 2008-03-31 19:25:11 [Válasz erre: 467 frushena 2008-03-31 19:17:59]
...ez most komoly??! Képtelen vagyok elhinni - fogjatok le, hidegvizes borogatást, de gyorsan!!! :-)))
...ez most komoly??! Képtelen vagyok elhinni - fogjatok le, hidegvizes borogatást, de gyorsan!!! :-)))