Több száz kottagyűjteményem van (klasszikus, opera,
operett, dalok, musical is.) – teljes ének-zongora kivonatok!
Sok híres musical ismeretes (angol-amerikai is), amelyeket
nálunk soha nem játszottak.
A listámból ez utóbbiakból (egy-két ritka operettet is
említve meg angol nyelvű dalokat) néhány cím közülük:
Howard Talbot- Augustus Barratt |
Kitty Grey - a musical comedy, piano |
London,ASCHERBERG
and |
E.A. co.1482 |
10
000 |
Lionel Monckton |
The Quaker Girl - from musical play selected and arranged
for the pianoforte |
London,CHAPPELL and Co.1910 |
24609 |
10
000 |
Paul A. Rubens |
Three little Maids - musical play pianoforte solo,
arranged by Clarence Lucas |
London,CHAPPELL and Co.1902 |
21677 |
10
000 |
Ivan Caryll and Lionel Monckton |
The Torreador -musical play Pianoforte solo, arranged by
Clarence Lucas |
London,CHAPPELLand Co.1901 |
21354 |
10
000 |
Lionel Monckton |
A Country Girl -musical play, Pianoforte solo, arranged
by Clarence Lucas |
London,CHAPPELL and Co.1902 |
21507 |
10
000 |
Gustave Kerker |
The Belle of New York - a musical comedy, arranged for
the Pianoforte by James Weawer |
London,HOPWOOD and CREW |
- |
10
000 |
Ivan Caryll |
The Girl from Kay' s
-musical play, Pianoforte, arranged by Clarence Lucas |
London,CHAPPELL and Co.1903 |
21855 G.K. |
10
000 |
Ivan Caryll and Lionel Monckton |
The Spring Chicken - musical play,Pianoforte solo,
arranged by Albert W. Ketélbey |
London,CHAPPELL and Co.1905 |
22548 S.C. |
10
000 |
Paul A. Rubens |
Miss Hook of Holland- musical play,Pianoforte solo,
arranged by Albert W Ketélbey |
London,CHAPPELL and Co.1907 |
23182 |
10
000 |
Haines E.Herbert-Baker Evelyn |
Bálkirálynő (The catch of the season) - ének, zongora,
I-II. füzet |
Budapest,ZIPSER és KÖNIG 1907. |
K.and W 155 |
10
000 |
Howard Talbot- Augustus Barratt |
Kitty Grey - a musical comedy, piano |
London,ASCHERBERG
and |
Sidney
Jones |
The medal
and the Maid -for the Pianoforte |
London,
Keith, PROWSE and |
K.P.and
C.Ltd |
8 000 |
|||
Leslie
Stuart |
The School
Girl -a musical play, zongora |
London,
Francis, DAY and |
F.and
D.7979 |
10 000 |
|||
Sidney
Jones |
Die Geisha
- ének (német és angol szöveggel egymás felett), zongora |
Berlin,
Ed. BOTE and G.BOCK 1896. |
|
||||
Leo Fall |
Die
Dollarprinzessin -ének, zongora |
KARCZAG u.
WALLNER 1907. |
|
||||
"Look
down,dear eyes"-song, ének, zongora |
London,CHAPPELL
and Co. 1904 |
|
|||||
"It's along, long way to Tipperary"-Sung
by The Soldiers |
|
|
|||||
of the
King, ének, zongora |
London,B.FELDMAN
and Co. 1912. |
|
|||||
"I do
Like to be Beside the Seaside"-sung by Mark |
|
|
|||||
Sheridan,
ének, zongora |
London,B.FELDMAN
and Co. 1912. |
|
|||||
A Katona József színházban budapesten
Jézus Krisztus Szupersztár nekem top 3 még a két Kander musical mellett, bár rockopera hivatalosan, de persze musical. Persze érdekelne egy Dreamgirls is...meg a Csókolj meg Katám Cole Porter klasszikus is, már korábban is hiányoltam a magyar műsortervből. Az Evitát sajnos eddig még csak a Madonna filmben láttam, azt is csak egyszer, de a dalokat ismerem, azt is szivesen megnézném.
Mármint melyik színházban lesz a Chicago?
Magyarországon nagyon ritkán kerül sor egy-egy Cole Porter-bemutatóra; a világhírű Kiss Me, Kate (Csókolj meg, Katám!) című musicalt szeretném végre látni itt Pesten! (Anno zenés film is készült belőle.)
Az Esztergomi Várszínház 2008-ban játszotta, bizony, nagyon régen volt. Sajnos, akkor elkerülte a figyelmem, mert szívesen megnéztem volna.
Ez az a musical, amit még hajlandó volnék-vagyok megnézni a West Side Story, A muzsika hangja, a My Fair Lady, a Hegedűs a háztetőn, az Evita, a Hair, A nyomorultak, a Macskák, Az Operaház fantomja meg a Kabaré mellett.
Amúgy Esztergomban Fred Graham színész-rendező állította színpadra Shakespeare Makrancos Kata című színműve nyomán írt musicalt.
Az eredeti szöveg írója: Bella Spewack – Sam Spewack. Magyar fordítás: Ungvári Tamás. A verseket (dalszöveg) G. Dénes György írta. Rendező: Varga Éva.
A főbb szerepekben Varga Éva (Lilli Vamessi, Kathaerine), Kiss Zoltán (Fred Graham, színész, igazgató, Petruchio), Juhász Réka (Lois Lane, színésznő, Bianca) volt látható a színpadon, és még sokan mások – így Balogh János, Katona Zoltán, Makrai Pál, Grassach Zoltán, Gulyásik Attila, Kovács Dorottya - játszottak az Esztergomi Várszínház 2008-ban sikerre vitt Cole Porter-musicaljében.
Chicago az lesz most a Katona József Színház új igazgatójának Székely Krisztának a rendezésében. Ő rendezte a nagy sikerrel futott István a Királyt az Operettszínházban ami januárban a Papp László Sportarénában is bemutatásra kerül.
Willhorn-nak még ott van a Bonny and Clyde musicalja is, pár éve láttam, hogy játszották a Városmajori Szabadtári színpadon. Lévay darabja pedig a Maria Antoinette, amit szintén ment a Budapesti Operettszínházban, egyszer meg is néztem anno Gubik Petra főszerepével.
Bizony hogy sokan várják. A Lévay daraboknak itthon mindig is sikere volt: Mozart, Elisabeth, Rebecca mind nagy sikerrel futottak itthon. Nem véletlen hogy Szente Vajk a három közül kettőt visz is az Erkelbe mert tudja hogy ez kell az embereknek. A másik szerző akinek a darabjait mondhatni sikerrel játszák az Frank Wildhorn. A Rudolfnak az Operettszínházban volt a világpremierje most pedig a Margitszigeten utána pedig a Győri színházban lesz látható, a Jekyll és Hydeot és a Carment is szeretik az emberek.
Hát a mai világban már 50 előadás is óriási sikernek mondható. Németországban is 8-12 előadásra tesznek fel egy operettet, és hát nem sűrűn viszik tovább a következő évadba.
A Rebeccát nagyon sokan várják. Azt nem mondanám, hogy sokat ment az Operettben, még a 200-adikat sem érte meg. A jó széria 300-nál kezdődik, pl. Abigél.
Legyen igazad, bár kevés esélyt adok rá!
Úgy néztem, hogy a befogadó színház jellegét nem veszíti el teljesen, mert lesznek benne vendégelőadások is. A meghirdetett 5 musical hát nem hiszem, hogy kitölti a teljes éves repertoárt. (Az ötödik a Rebeka, ami szintén Lévay darab, de elég sokat futott az Operettszínházban).
Szàzszor leìrtam màr: az Erkelt vegyes profilùvà kellett volna (vissza)alakìtani, ami mindig is volt 1951 òta*: MÀO operàkat jàtszott benne, amikor pedig nem (hètfő amùgy is operai szūnnap volt), akkor befogadò szìnhàz: komolyzenei ès màs koncertek, màs egyebek, mint ma a MüPàban, csak ott persze jòval kevesebb az opera, mint volt az Erkelben. CsekeSzenteErkelje komplett bukta lesz, csak eltelik idő, amìg az illetèkesek hajlandòk lesznek èszrevenni. Ahogy nem akarjàk èszrevenni az Operettben, a Nemzetiről màr nem is beszèlve. A mi pènzünkből.
Pedig úgy mondják ők: szeretnének sok saját produkciót létrehozni, felkért szerzőkkel megíratni és megkomponálni, és a bemutatásra kerülő kész, új zenés darabjaikkal tovább bővíteni a meghirdetett repertoárt. Az Erkel Színház mindent "kibír"...
Szerintem szabadulni akartak a Erkel Színháztól, mert azt képtelenség feltölteni.
Jó tippet adtál: talán a hányatottnak mondható sorsú Pesti Magyar Színházat is elegendő lett volna átjátszani odaadni a CsekeSzente-duónak. Ha elvolt úgy negyedfél évtizeden át mint Nemzeti Színház, talán nem derogált volna a jeles művészpárosnak, és az sem lehet rosszabb állapotban, mint egyesek (pl. MÁO főigazgatója) szerint az Erkel Színház.
Nemrég láttam Szilágyi Erzsébet monológját a Magyar Színházban, mint vendégelőadás.
Nem. Ha Hunyadiak, akkor "Szilágyi Örzsébet levelét promóját megírta" ...
A cikket pedig Ignotus Anonymus írta, nem Oszlányi (?) Gyöngyvér, a műítészek császárnője?
Abcúg Aida, kifelé Lohengrin! Éljen A trón, a Hunyadiak trónja! Szente Vajk, Galambos Attila és Juhász Levente "grandiózus történelmi darabjával" kezdi az évadot az Erkel Színház. Teljes cikk mno.hu-n i t t.
N e m korrekt.
korrekt:
Ez a bejegyzés kapna tőlem egy lájkot, és egy dühös szmájlit, ha lehetne!
Elgondolkodtató? Pedig nincs itt semmi látnivaló. A rendszer a kinevezett kedvenceket párnázza ki jó nagy rakat (adófizetői) pènzzel. Csak annyit tennék hozzá vagy inkább kérdeznék: nem lehetett volna jobb, nívósabb ezeket a rakat pénzeket nagyrészt felejtős musicalek helyett maradandó(bb) alkotásokra, teszem azt, Erkelben játszott operákra, balettekre illetve az azokat előadó társulatra fordítani? Persze ha a Főigazgató úgy hanyagolta és engedte el az Erkelt, mint egy lufit... Ennyit arról, hogy a hivatalos narratíva szerint gazdasági, takarékossági ("nehéz kifűteni", muhaha!) okokból kapcsolták le az Erkelt a három társulatnyi méretű intézményről.
Azért elgondolkodtató a támogatás mikéntje és esetenkénti összege!
Még ebben az évadban,
júniusban négy előadásban színre kerül a Vámpírok
bálja musical.
Igen pontosan a nagy támogatás miatt olcsóak a jegyárak. A legdrágább jegy 14.000 a legolcsóbb 4.000 forint ami egy musical esetében nagyon baráti. Az Operettszínházban pl a Carmen esetében a legdrágább jegy ami nem páholy 16.000 körül van, de az István a király esetében ahol ráadásul dinamikus árazás is volt, egészen 18.000 forintig felment(én ennyiért vásároltam az első sorba a jegyemet). A Madáchban a Pretty Woman musicalre is elkérhetnek ugyanennyit.
És mitől olyan olcsók most itt a jegyek? Ők kapnak támogatást, miközben mások nem?
Mindenesetre annyi pozitív, hogy az Operettszínházból elküldött vagy elment szinészek, szinésznők is kapnak újra szerepeket pl. Vágó Bernadett, Veréb Tamás, Szabó P. Szilveszter.
Kérdés elég lesz e ez a 6 előadás egy szezonra.
Igen, Február 14-én lesz a bemutatója, ez szintén sikeresnek ígérkezik, tekintve hogy a film is rekordokat döntöget. Tavasszal pedig még a Rebecca is érkezni fog, ami szintén egy siker darab volt anno az Operettszínházban és most a Szegedi Szabadtérin játszák.
Azt olvastam valahol , hogy jövőre lesz a Hogyan tudnék élni nélküled filmnek musical változata, amit az Erkelben fognak játszani.
Az általad említett címeken kívül még sok más operett, daljáték volt jelen a Városi Színház majd később az Erkel Színház színpadán (bemutatók, felújítások) - ahol több-kevesebb ideig játszották ezeket:
Csajkovszkij – Klein: A diadalmas asszony (Bemutató: 1923)
Farkas Ferenc: Csínom Palkó (Bemutató: 1951)
Kacsóh Pongrác: János vitéz (Felújítás: 1949)
Lehár Ferenc: Cigányszerelem (Bemutató: 1999)
Carl Millöcker: A koldusdiák (Bemutató: 1921)
Jacques Offenbach: Kékszakáll (Bemutató: 1981)
Jacques Offenbach: Orfeusz az alvilágban (Bemutató: 1923)
Schubert – Berté: Három a kislány (Bemutató: 1951)
Ifj. Johann Strauss: A cigánybáró (Felújítás: 1921)
Ifj. Johann Strauss: A denevér (Felújítás: 1950)
Arthur Sullivan: A mikádó (Bemutató: 1924)
Franz von Suppé: A szép Galathea (Felújítás: 1922)
Franz von Suppé: Boccaccio (Felújítás: 1922)
Vincze Zsigmond: A gárdista (Bemutató: 1924)
Vincze Zsigmond: A hamburgi menyasszony (Bemutató: 1922)
Az 1930-as években Városi Színház neven futott a mai Erkel Színház, és akkor operettek is mentek itt.
Ki fogják tölteni, gyorsan fogynak a jegyek. Ezek közül egy se ismeretlen darab azoknak akik kedvelik a musicaleket. Az Elizabeth sikeres volt, a Trón jelenleg is fut Kecskeméten, az Apácashow is sikeres volt az Operettszínházban és vitték többször a Szegedi Szabadtérire is. Az Álomutazó az egyetlen amiről nem tudok nyilatkozni, de több helyről hallom hogy az is egy jó darab. A jegyárak barátiak, jóval olcsóbb mint a Madách és még az Operettszínház árainál is barátibb.
Az idézett bekezdés sajnos igaz. De ki vagy kik tehetnek arról, hogy így alakult az Erkel sorsa az Operaház kezében?
A Főigazgatò mèg mindig a helyèn van? Hàrom szìnhàzra mèretezett tàrsulata pedig vastapsol: köszönjük Szilveszter, nem kellett annyit strapàlnunk magunkat! Piha Erkel Szìnhàz! Szűk öltözők, rossz technikai felszereltsèg, nincs klìma. Abcùg Szil ... khm ... Abcùg Erkel! Vigye csak Szente meg Cseke a ... oda.
Ez igaz, hogy már operával nem lehetett megtölteni a nézőteret, néhány kivétel persze volt, de nagyon kevés pl. Carmen, Hunyadi László, Varázsfuvola. Még annak ellenére sem, hogy a jegyárak jóval kedvezőbbek voltak, mint most az Operaházban. Emlékszem legutóbb a Sevillai borbélyt láttam ott, egész jó helyről elöl, de a jegyet pedig féláron vettem valamelyik fesztiválon.
Szente Vajk: Elfelejthetnénk végre, hogy a színházzal állást kell foglalni politikailag
Index.hu – Sümegi Noémi – 2025.05.04.
„A színház többé nem egyszerű önkifejezés. Nem az, hogy valamit gondolok a világról, azt impulzusból fölrakom a színpadra, és aztán vagy jönnek a nézők, vagy nem, vagy értik, vagy nem. Ez többé nincs” – mondta az Indexnek adott nagyinterjúban Szente Vajk.
- Az Operaháznak azért ez nagy veszteség, hiszen az Erkel mindig is odatartozott.
- Nem biztos. Mi a veszteség? Ha itt sok száz saját előadást játszott volna az Operaház 2023–24-ben, akkor biztos, hogy ez az egész nincs. Ha prosperáló operajátszás lett volna itt, mondjuk, évi 300 ezer embernek, akkor ez a koncepció nem születik meg. Abban nem látok veszteséget, hogy befogadott koncertek vagy táncshow-k helyett színházi előadások lesznek. Az Operával való kapcsolatból is az tűnik ki, örömmel veszik, hogy itt egy új színház születik.
Négy darab elég lehet(ne) egy fél szezon kitöltésére. Máshol 1-1 jó produkció fut hónapokig. Más kérdés, hogyan töltik be a nézőteret ezekkel a cuccokkal.
Eddig viszonylag jó véleménnyel voltam róla, de ugyebár van az a pénz, amelyért korpás lesz az ember haja. :O(
Jellemző, hogy Sümegi Noémi írta ezt a lelkendezést. (((
Most úgy nézem összesen 4 előadással akarják kitölteni a szeptembertól december 27-ig tartó időszakot. Trón, Elizabet, Apácashow és Álomutazó... ráadásul 1800 fős a nézőtér.
Miutàn tudjuk, hogy a nyelvùjìtott magyarban mit jelent a "repülőrajt" szò, meglepetès nincs ès nem vàrhatò.
Beteszem ezt a linket az "idejétmúlt" Erkel Színház topicba is, hadd szomorkodjunk, mivé vált az egykori "jónevű" zenei kultúrintézmény.
"Megtartotta évadbejelentő koncertjét az Erkel Színház, felvillantották, milyen előadások várhatók az első évadban. Szente Vajk ügyvezető igazgató és Cseke Péter művészeti igazgató vezetésével ugyanis Magyarország legnagyobb kőszínháza ezentúl musicalekre szakosodott zenés színházként működik: kereslet a közönség részéről biztosan lesz az előadásokra, mert már a 2025. május 2-i bemutatkozás is tomboló sikert aratott, 1800 néző tapsolt felállva a gálaest végén."
A napokban castingot, tagtoborzást tartottak a II. János Pál pápa téren lévő nagy fehér épületben, az új profilú intézmény leendő produkcióihoz lehetett jelentkezni egy szám eléneklésével.
Az Operaház utolsó Erkelben tartott előadásán tiszteletét tette Ókovács Szilveszter, Gulyás Dénes és az opera műfaj számos kiválósága. A nézők és az előadók a Himnusz éneklésével búcsúztak a végén.